Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Ilyen lesz a Margit híd északi oldalának budai bringáslehajtója

2010.11.09. 11:18 - dw1

Megtaláltuk az első nyomát annak, hogy bringás közlekedésre kijelölt út lesz a felújított Margit hídon.

Az alábbi képen az északi oldal budai hídfőjénél található lehajtót láthatjuk:

darthwalk: Margit híd - bringalehajtó-2

fotó: Hargita Nándor

A lehajtó annyira keskeny, hogy egyszerre csak egy kerékpáros fér el rajta, és nem nehéz megtippelni, hogy ezek a Pestről Budára haladók lesznek, akik itt hajthatnak le az autók mellé. Az autósok jobbra kanyarodó sávja néhány méterrel később kezdődik majd, így a jobbra kanyarodóknak kell figyelniük a járdáról melléjük hajtó kerékpárosokra - ez szuper.

Ami kevésbé szuper az az, hogy egyáltalán nem látszik, hogy a híd északi oldalán lesz-e Budáról Pestre haladó sáv, vagy ez végül csak a déli oldalon valósul meg más még nem látszik az északi kétirányú bringasávból. A tervek alapján mindenképpen megépül az északi oldalon a kétirányú kerékpársáv és a bringások hídra a lehajtó melletti járdán lesznek felvezetve - ezen a terven azonban a rámpa nem látszik.

A Margit híd kerékpárútjainak krónikája:

A Margit híd felújítási terveiben eredetileg a Kerékpárosklub által javasolt északi oldali kétirányú és a déli oldali egyirányú szerepelt. Az északi oldalon könnyen el lehet jutni a Margitszigetre, a déli oldal pedig a Budáról Pestre átmenő forgalomé lenne.

Nagy felháborodás volt abból amikor kiderült, a déli oldalra tervezett bringaút nem biztos, hogy megvalósul.

Végül úgy tűnik, hogy akár meg is valósulhat.

Címkék: margit híd bicikliút

162 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr902435634

dw1 · http://bpcity.hu 2010.11.09. 14:10:04

@nemwakwarju: lámpás kereszteződés lesz középen.

Hari R. Seldon (törölt) · http://pirateradio.blog.hu/ 2010.11.09. 14:10:27

kepfeltoltes.hu/101109/margith_d_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Berajzoltam mire gondolok. A jobbra kanyarodó (rakpartra lehajtó) autóknak 2 sávja van. Az egyikből lehetne kerékpárút. A jobbkanyar után a bringások közvetlenül (zebrával párhuzamosan) mehetnének az Észak felé vezető rakparti kerékpárútra. Dél felé pedig csak simán lefordulnak kereszteződés nélkül. A hídról lefelé úgyis van lendület.

ex-dr. vuk 2010.11.09. 14:10:41

@airdace: akkor valamit elrontottal. a legfelsobb birosag mar csak elo fogja venni a jogszabalyt, es belenez...

fidesz = házmesterek pártja 2010.11.09. 14:11:24

@dw1: mondjuk az érdekelne, hogy hamár egyszer műemléki rekonstrukciónak vagy minek csúfolják ezt az átalakítást, akkor miért kellett lehagyni az aluljárót? Kommunista csökevény volt, vagymi?

Marcellusca 2010.11.09. 14:11:46

@dw1: Bocsi, hogy bele vau-vau, de:
1 - az északi oldalra azért kétirányú kerékpárutat terveztek, mert csak ott lett volna.
Viszont a sok rinyálás, meg nehogymánabudaihídfőnélátkelljentekernemamásikoldalrahogygondoltákezt nyavajgás miatt lesz:
2 - a déli oldalon IS egy kerékpáút.

Csokilány 2010.11.09. 14:14:25

Igaza volt Winkler Robinak. A bringások mindenen hisztiznek.

GG81 2010.11.09. 14:15:15

@AnnaM: az, hogy tempósabban kerekezz, arra vannak szabályok, milyen lehet az a tempó! ha nincs is kilométeróra minden bringán, sőt hivatalosan bemért talán egyikensem... a lényeg, hogy érzed azt, hogy egy bringagyalogon nem 30-cal kerülgeted az embereket, arra ottvan a simán bringaút, gyalog nélkül, ahol annyi valóban a megengedett... és a bringagyalogon meg azért 10-20... tádá.
érzésre is lassabban halad az ember, mert számít a gyalogosok kiszámíthatatlan mozgására, mert ugye a gyalogos a szent mindenhol, nemcsak a zebrán, de a bringaúton is! a haladást vissza kell venni, de ez meg fáj a bringásagynak, mert azért biciklizik, hogy nyomhassa!!! dedúrva, a bringásokra is vonatkozik a kresz és számukra is vannak hüje sebességkorlátozó szabályok, de azért lehet köpködni az autósokat is, mert azok sem tartják be persze, de hát nekik is ugyanaz az érzés 70 helyett a 90 a hungárián...

ex-dr. vuk 2010.11.09. 14:16:40

@AnnaM:
"A bringaútnak pont az a lényege, hogy ne kelljen leszállni, és tempósan lehessen haladni."

Nem.Varoson belul a bringautnak az a lenyege, hogy eltakaritsa az utrol a bringast es igy lehessen meg 2x1 sav.
Amirol te beszelsz (ami a haladast segiti elo) az a bringasav, vagy meg az sem.

dw1 · http://bpcity.hu 2010.11.09. 14:16:57

@Marcellusca: igen így.

@Atomot az indexre!: ha megnézed az elmúlt évek rekonstrukcióit (pl a Budapest Szíve programot) mindenhol a felszíni átkelést részesítik előnyben főleg azért mert ez akadálymentes és nem utolsósorban azért mert az emberek szívesebben közlekednek a felszínen mint az aluljárókban.

nézd meg pl a kálvin teret, minden irányba el lehet jutni a felszínen, aztán nézd majd meg (jövőre lesz csak kész) a szabad sajtó út/váci utca kereszteződést a ferenciek terénél, oda is kerül egy lámpa, hogy ne aluljárón kelljen közlekedni, ha már sétálóutca az.

Vaandor 2010.11.09. 14:17:03

@Hari R. Seldon: "A jobbkanyar után a bringások közvetlenül (zebrával párhuzamosan) mehetnének az Észak felé vezető rakparti kerékpárútra."

Meg dél felé is, mivel a hídfőben alagúttal átvezetik a bringautat! (Örülünk, Vincent!)
Csak mindez nem az Üstökös utcai zebránál, hanem a 86-os megállójánál történik meg (Már ki van építve). Oda pedig a villamosmegálló mögött, a parkon át jut le a bringás. És nem a második sáv, hanem a kiszélesített járda helyén.

ex-dr. vuk 2010.11.09. 14:17:46

@GG81: Hany szemelyautoban van hitelesitett sebessegmero szerinted? Szerintem max a rendorautoban :)

GG81 2010.11.09. 14:18:31

@dw1: de hogyan is képzelnéd el, hogy oda duplaszéles rámpa kéne!? hogy menne ott szembe a biciklis az autósok és a hídról (pest felől) lehajtók között!!!, hogy ugye megmaradjon a jobbratarts!!!??!

ha meg a járdán vezetnék budáról a sziget felé a bringasávot, hogy rendre a hidról lehajtó bringasáv és az autókanyarodó sáv esik jobbkeze felé... akkor, megintcsak a jobbratarts miatt a két bringasávnak kereszteznie kell majd egymást!!!

noormális??? ;-)

Mogyoró007 2010.11.09. 14:19:28

@GG81: igen igazad van, de nem írtam ennek az ellenkezőjét. Mert nem ez volt a lényege a mondandómnak. Sehol nem írtam, hogy a tempó 30 km/h-t jelent.

fidesz = házmesterek pártja 2010.11.09. 14:20:03

@dw1: a zebrával nincs nagy bajom, ettől még meghagyhatták volna az aluljárót is. Ha jól sejtem, nem Orbán elvtársék szellemi elődei tették a hídra, hanem eredetileg is része volt.

Mogyoró007 2010.11.09. 14:20:15

@vuk_: te teljesen másról beszélsz, mint én. Más dimenzióban vagyunk.

airdace · http://metamorfozisok.blogspot.com 2010.11.09. 14:20:27

@Atomot az indexre!:
Bocs, 14. § (14) bekezdés:
"(14) Ha az (1) bekezdés n) pontjában említett jelzőtábla alatt „Kivéve engedéllyel”, „Kivéve taxi”, vagy „Kivéve ..... (tömegközlekedési vállalat)” feliratú kiegészítő tábla van, az útra engedéllyel rendelkező vagy a kiegészítő táblán feltüntetett járművel, továbbá kerékpárral és állati erővel vont járművel szabad behajtani. Az engedélyt az út kezelője adja ki, a korlátozással érintett területen lakó, ott telephellyel rendelkező, vagy oda (onnan) áruszállítást végző természetes személy, jogi személy és jogi személyiség nélküli gazdasági társaság részére. A (12) bekezdésben meghatározott behajtási tilalom alól az út kezelője felmentést adhat."

GG81 2010.11.09. 14:20:32

@vuk_: szerinted a műszaki vizsga és a műszaki alkalmassági mire való egy autónál... tudod, ott van műszaki számonkérés.

Hari R. Seldon (törölt) · http://pirateradio.blog.hu/ 2010.11.09. 14:23:47

@dw1: www.mfor.hu/galeria/570.html?gPageNo=5&catPage=1#gallery

Ez tetszik. Mostanában nem jártam arra bringával, de mintha az észak déli vonal egy pilléren menne keresztül. (retronom.hu/files/images/1964_Margit_hid.preview.jpg)

dzsaszper 2010.11.09. 14:24:08

Ez a kerékpáros lehajtó és az utána nem sokkal jobbra kanyarodó sávok várhatóan előkelő helyet fognak szerezni a legbalesetveszélyesebb helyek Budapesten című versenyben.
Hogy lehet ilyet tervezni és engedélyezni? :-(

Ha mást nem, a kerékpárutat el kellene vinni addig, ahol a 17-es villamos keresztezi a lekanyarók útját (a Vidra utcáig), és ott átvinni, a villamossal párhuzamosan, még a villamossín előtt...

Johnny336 2010.11.09. 14:24:10

Én azt szeretném már látni, hogy megcsinálják az "alagutat", és ne kelljen körbelámpázni zebrán, aluljárón keresztül a gyalogok között.

Martian (törölt) 2010.11.09. 14:26:29

Ennyi szarakodás egy pár száz méteres szakasz miatt... aki eddig is rendszeresen bringázott, átjutott rendesen a közúti forgalommal együtt... most legalább kátyúk sem lesznek az út szélén.

GG81 2010.11.09. 14:26:47

@Johnny336: fúrják a srácok, ki tudja mikor ér össze..., de valóban jó lenne már! :-)

Hari R. Seldon (törölt) · http://pirateradio.blog.hu/ 2010.11.09. 14:28:46

@Vaandor: Azért furcsa nekem a terv. Szóval átfúrták. Ha folyamatos a kerékpárút akkor oké. Összekötés nélkül tényleg balesetveszélyes. Az autósoknak pedig külön figyelmeztető táblát kellene tenni, hogy figyeljenek a hídról lehajtókra.

ex-dr. vuk 2010.11.09. 14:29:15

@GG81: igen megnezik a lampakat meg a fekeket, meg egy csomo mindent. De a sebessegmero meg csak veletlenul sem hiteles.

Vaandor 2010.11.09. 14:31:22

@GG81: Aki figyelmesen szemlélődik dél felől, az már pár hete látja a fényt az alagút végén! Szó szerint!
Persze a teljes kiépítés még kicsit odébb van, de gyanítom a beruházás jövő tavaszi-nyári határideje vonatkozik rá is.

Ja, és a villamososzlopokon látható lámpatestekről baromira remélem, hogy csak ideiglenesek!!!

dw1 · http://bpcity.hu 2010.11.09. 14:34:38

@GG81: igen, azon nincs. és még az útra felfestett jelek sem mutatják hogy ott egyenesen a margit körút felé haladó forgalom lehet. gondolom a rámpa az új.

@Hari R. Seldon: bizony, átfúrták, kb egy éve derült ki hogy a pillérnek az a része nem teherviselő, úgyhogy arra megy majd a bringaút. a rakparti lehajtónál lesz egy lámpa, ennyi.

GG81 2010.11.09. 14:35:01

@dzsaszper: hali, Hari R. Seldon írta tőled eggyel feljebb és teljesen jogos!!!

a kép a tervrajzokat is nézve a pesti oldalon készülhetett!!!
ez a déli oldal lehajtója, a pesti autó kanyarodósávba, mint amit írtam a szabadság hídnál is van ilyen a vásárcsarnok felé... és ott sem volt eddig túlsoknagy baleset!
a budai oldalon és a híd déli oldalán lesz egy ugyanilyen rámpa, ami a hídra felkanyarodó gyorsítósávból fog a járdára festett bringasávra vezetni...

ettől az északi oldalon meg meg tud valósíulni a kétirányú forgalom! és mindenki boldog. csak a hídfőt kellett belőni és a tervrajzokra helyezni.

Mogyoró007 2010.11.09. 14:35:51

@Martian: én rendszeresen bringázom, és egyszer sem mentem a hídon az autók közé. Szerintem öngyilkosság. Ja és egyszer sem mentem neki gyalogosnak, mert a hídon szerintem a kerékpáros volt a másodrangú (felújítás előttről beszélek). Mindig kikerültem őket, vagy megvártam, amíg elférek. Pont ezért lett volna jó egy külön (!) bringaút, hogy senki ne zavarjon senkit. A gyalogos nem kóvályogna előttünk, a kerékpáros nem zavarná a gyalogost, az atós meg nem lökne le az útról.

GG81 2010.11.09. 14:37:06

@vuk_: mert azt a gyárban hitelesítik és ezért fontos a váltóméret... mert a gyár szavatolja, hogy kis csalással a váltóméreteket használva annyi lesz az annyi, amennyi... milyen érdekes, ezért nézik meg a kerekeket pl, és nem csak azt, hogy jók-e a gumik...

GG81 2010.11.09. 14:38:10

@dw1: olvasd ezt az írásom... 2010.11.09. 14:35:01

dzsaszper 2010.11.09. 14:39:49

@GG81: akkor elnéztem a rámpa helyét
Hari Seldon kommentjét meg még nem láttam, amikor elkezdtem írni a kommentemet :) a háttérből látszódó ház alapján próbáltam megtippelni, de ezek szerint hibásan. A másik oldalt ez nem okoz gondot, valóban.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.11.09. 14:40:29

@Atomot az indexre!: "meghagyhatták volna az aluljárót is"

Azt mondod, nincs aluljáró a hídon? Akkor használhatatlan lesz!

dw1 · http://bpcity.hu 2010.11.09. 14:42:16

@atpijkamo: dehogy lesz az, lesz rajta egy szép lámpa a közepén.

finom_szolo 2010.11.09. 14:51:36

Egyik nap a páros rendszámúak, másik nap a páratlan rendszámúak hajthatnak le ...

fidesz = házmesterek pártja 2010.11.09. 14:53:56

@atpijkamo: nem tudom, csak itt (meg még egy-két helyen) olvastam valamit, hogy kihagyják és helyette lesz a lámpa a szigetnél...

@dw1: annyira nem, ismerve az autósok közlekedési morálját. Ezt mindig elfelejtem, amikor a biciklisekkel anyázok a járdázás, piros lámpák, világítás stb. miatt. Barom autós jön, látja, hogy nem jutna tovább, de rááll a zebrára/beáll a kereszteződésbe az előtte álló kocsi mögött ötven centivel.
Ha ezt el fogják játszani a hídon is, akkor tényleg ritkán lehet majd átjutni a déli járdáról a szigetre. :(

ex-dr. vuk 2010.11.09. 14:59:35

@GG81:
"kis csalással"
Ez a kis csalas 100 korul akar 10 km/h is lehet. Kisse messzi van a hitelessegtol nem gondolod?

Nzoltan 2010.11.09. 14:59:50

@GG81: A tartó ívek soha nem voltak leszedve.

GG81 2010.11.09. 15:02:44

@Nzoltan: a teljes ív nem, de a pillérek felé csatlakozó csonkok igen... kivágva a régi-visszavarrva az új...

GG81 2010.11.09. 15:04:22

@vuk_: 10%-ot mondasz... akkor ez a bringásoknál 3-4 km/h jelentene... de nem az, hogy 30-cal belerongyolsz a bringagyalogba, ahol mondjuk 10 lenne a Batyinál! öcsém, megint ferdíteni próbálsz, ismerd már el, hogy NEM KÉNE!!! ahogy Hofi is megmondta...

dzsaszper 2010.11.09. 15:04:50

Mondjuk a Jászai Mari térnél nem sokat gondoltak arra a bringásra, aki a körút felől érkezik...

a legtöbb kerékpárutat úgy építik, hogy a rá- és lekanyarodásra nem gondolnak :-s

GG81 2010.11.09. 15:08:51

@Atomot az indexre!: ez lámpaszabályozás kérdése... mikor megfogják középen akkor engedik legurulni őket a végeken... így a zebra szabad maradhat... ha meg nem, jön a leszállás ugye, mert a terveken bringásátkelő nem látszik!!! és akkor gyalogmódra áttolni közöttük a többi gyalogossal divatos kritikás masszát alkotva...

dw1 · http://bpcity.hu 2010.11.09. 15:13:08

közben módosult a poszt.

GG81 2010.11.09. 15:22:30

@dw1: háttakkor má' tejjesen összezavarodtam. ;-)

vagy mégsem!? a lámpa akkor a keresztező bringasávokat fogja szabályozni... a hídra felhajtó vs. lehajtósávba vezető rámpás!?

...Ahoj... 2010.11.09. 15:23:02

Miért kell a híd végén a járdára zavarni a bringásokat? Nem lehetett volna végig a járdát szélesebbre hagyni és belecsatlakoztatni a 17-es villamos végállomásánál lévő bringaútas feljáróba?

Vagy tényleg ennyi szemellenzős barom döntéshoztó van ebben az országban akinek fingja sincs semmiről?

dw1 · http://bpcity.hu 2010.11.09. 15:27:51

@GG81: kb így áll most. holnap lehet egy nagyobb poszt belőle, addig összeszedünk minden infót.

@...Ahoj...: de hát kb ez lesz. direkt kiszélesítik a járdát. (persze még nincs kész, bármi lehet :)

ex-dr. vuk 2010.11.09. 15:29:19

@GG81:
En csak arrol beszeltem elso korben, hogy a szemelyautok oraja sem hiteles.
Gyalog es kerekparuton pedig nem 10 hanem 20 a megengedett. (persze vonatkoztassunk el attol a tenytol, hogy ilyennek, hogy gyalog es kerekparut varosban uttest mellett nem is szabadna leteznie)

Jardan 10 a megengedett (mar ahol szabad egyaltalan menni)

hegyilany 2010.11.09. 15:34:51

@Nzoltan: Ha figyelted volna, mi zajlik ott, jobban megértenéd. A pillérek kivételével kis túlzással az egész hidat kicserélték, legalábbis minden elemet javítottak.

2llkedő 2010.11.09. 15:37:13

@vuk_: Lesz kerékpáros korlát az út felől.

is 2010.11.09. 15:40:24

@dw1: "Felmerült, hogy a gyalogos szint és az úttest szintje közé süllyeszteni volna jó a bringautat, ez azért nem működik, mert a járda teherbírása sokkal kevesebb mint az útpályáé, ezért a járdát 25 centis szegéllyel kell védeni az úttestről felhajtóktól, így a süllyesztés sem működik. "

Kiveve, ha azt a 25 centis szegelyt mondjuk 10 cm szelesre vesszuk csak, a sullyesztesnek meg eleg kb. 5 cm plusz mas burkolat/szin. Ettol mar az autosok jol nem jonnek fel, az elkulonites meg jol megvan.

ex-dr. vuk 2010.11.09. 15:42:12

@2llkedő: es? ettol nem fog a gyalogos a bringas ele szambazni?
Vagy mire kell az a korlat? Beleakadjon a biciklikormany, hulljon a fergese?

GG81 2010.11.09. 15:54:59

@vuk_: meg ahol táblával lekorlátozzák arról a 20-ról tízre... van ilyen is. tudod a városban 50, de van ahol 30 az autósoknak is...
mint ahogy az autósoknak sem kéne falvakból falvakba 1, 2 számjegyű főútvonalakon áthajtani, hanem lehetne egy normális nyugati (pl. német v. osztrák gyorsforgalmi úthálózatunk és most direkt nem autópályát írtam)

ez van, itt tart az ország, 20-30-40 évvel lemaradva... majd eccer biztos eljó a kánaán és akkor a sok nyugatmajmolónak öröm lesz hazatérni, addig viszont a jelen szabályai érvényesek és lehetőségei... a Batyinál, ha felfestett sáv van hát az van és a 20 helyett 10-es korlátozótábla... talán nem véletlenül az aluljáróból feljövő emberek miatt... such is life...

GG81 2010.11.09. 15:56:46

@dw1: várjuk... ;-) mert a tervrajzokon ez a lehajtó tényleg nem szerepel... :-/

GG81 2010.11.09. 15:58:47

@vuk_: az Árpád híd északi oldalán beleakadsz? vagy béna-e vagy? vagy csak megint a szokásos nyafogás megy? :-/

...Ahoj... 2010.11.09. 15:59:03

@dw1: Picit off, de foglalkoznátok majd valamikor pl a Varsányi utcai egyirányú szakasszal is? Tök jó hogy megcsinálták és a közútra terelték a bringásokat csak épp az út olyan szar hogy szétrázza a beled a hülye autósok meg folyton előzgetnének, ha volna hely.

Aztán a másik kedvenc helyem a Rákospatak utca - Reitter F. úti vasúti felüljáró. Ott a bringaút mégis van vagy 50 lépcső azon a nyamvadt felüljárón. Ezt miért nem lehet rámpásítani?

...Ahoj... 2010.11.09. 16:01:42

@Hari R. Seldon: Csakhogy ha a 2 kanyarodóból egy kanyarodót csinálsz akkor frankón vissza fogja duzzasztani a lámpa és bedugul az egész Margit híd.

A 17-es vili megállója mögött már van bringaút, ott rá tudsz kanyarodni és a "régi" nyomvonalon tudsz a parkon átmenve Óbuda felé menni.

A Batyi felé meg szerintem marad a HÉV aluljárózás vagy átkelsz a 86-os megállója előtt a zebránál.

BLovi 2010.11.09. 16:04:50

"...hogy sajnos nem áll állandóan ott rendőr, hogy büntesse a szabálytalankodókat.
Rohadtul nem tudom megérteni azt, hogy azért a pár száz méterért miért nem lehet leszállni a bicikliről..."

Azért, mint ami miatt a gyalogosok 80%-a simán átmegy a piroson ha csak kicsit kell futni a kocsi előtt, vagy bárhol átkell az úttesten a túloldalra. Vagy amiért az autósok többsége még csak véletlenül se tartja be a sebességkorlátot, telefonálnak vezetés közben, meg nincs bekapcsolva a biztonsági övük.

Annyi sokan okoskodnak itt, közben meg nagyon egyszerű: tökmindegy mi hogy lesz, a közlekedő emberek 80-90%-a nem tartja be a szabályokat, menjen akár autóval, akár gyalogosan, akár bicajjal. Úgyhogy értelmetlen egymást anyáznotok!

qrisz 2010.11.09. 16:13:16

@BLovi: Igazad van, amúgy sincs értelme ennek a szekértáborozásnak autós/bringás/gyalogos (én a középső vagyok,de ne vessetek meg érte) vannak szabályosan és vannak szabálytalanul közlekedők. Amúgy én mindig áttoltam a biciklit a Margit hídon a felújítás alatt, nem sokszor mentem arra,mert nem volt nagy élvezet amúgy. Most kivárok mi lesz végül,hogy szerepelni fog a Margit híd az útvonalterveimben.

ex-dr. vuk 2010.11.09. 16:13:17

@GG81: a kanaan akkor jonne el, ha az akarat meglenne a rendes infra kialakitasara.
legalabb az UJAN kialakitott reszxeket csinalnak meg rendesen, es nem gyalogoskerekparutas kozos szarral.
A megoldas nem az, hogy 10-re korlatozunk, hanem hogy nem a jardan van kijelolve az ut.. Hatalmas kulonbseg.

joskafiser 2010.11.09. 16:16:06

"így a jobbra kanyarodóknak kell figyelniük a járdáról melléjük hajtó kerékpárosokra - ez szuper."

valaki vilagositson mar fel h ez miert pozitivum.

qrisz 2010.11.09. 16:19:43

@Csokilány: nono,ez nem igaz. A winklerék hisztiznek azok még anno a futóversenyeket is be akarták tiltatni, szerintem még a Városligetre is autópályát építtetnének , nekik csak "jó nagy legyen a lökhárító":)) bocs ha off kicsit.

ex-dr. vuk 2010.11.09. 16:25:37

@joskafiser: az a szuper, hogy a kerekparosnak van elsobbsege az adott helyen. ez is valami, ennek is orulni kell :D

dw1 · http://bpcity.hu 2010.11.09. 16:27:22

@joskafiser: ez azért pozitívum, mert sokan és régóta küzdenek azért, hogy a bringajárdáról az útra érkező kerékpárosok ne azonnal keresztezzék egymás útját, hanem egy ideig egymás mellett haladva, később biztonságosan tehessék ezt.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.11.09. 16:37:05

@dzsaszper: "a legtöbb kerékpárutat úgy építik, hogy a rá- és lekanyarodásra nem gondolnak"

A kerékpárútnak egybefüggőnek kell lenni a városban. Semmi rá/le-kanyarodás.

dw1 · http://bpcity.hu 2010.11.09. 16:48:02

bocs srácok, dont feed the troll.

qrisz 2010.11.09. 16:56:58

@James_Bond: én biztos nem állítottam hogy a bicikliseknek mindent szabad. a szabályok mindenkire vonatkoznak. Így pl. neked is igazad volt abban,mikor reklamáltad a kerékpáros szembejövetelét az egyirányú utcában ha nem volt megengedő tábla. csak a stílusod ,meg amit utána csináltál ,volt a baj. Még ha a fickó is hülye volt akkor is. te meg épp autós oldalról nézted elfogultan a dolgot(általában). És mikor pl. hétvégén ilyen dolgok történnek amiről te is hallottál nehéz megállni szó nélkül.

Silent Bob 2010.11.09. 16:59:08

@dw1: Attól még elüt a jobbra kanyarodó. :D

Silent Bob 2010.11.09. 17:00:37

@atpijkamo: Azé valahogy csak oda kell jutni. :D Bár nem lenne rossz a ház kapujából eleve bringaúton indulni úgy, hogy mindenhova elvisz. :D

Don Quixote de la Ferko 2010.11.09. 17:00:55

@vuk_:
Az rohadt jó lesz, ha a 40-50 -el haladó kocsisornak meg kell állni, mert jön valami idióta tekerődroid.

Kevés a dugó, miért is ne tartsuk fel még jobban a forgalmat.

dw1 · http://bpcity.hu 2010.11.09. 17:01:48

@Silent Bob: persze elüthet, mert nincs körülöttem fal, de úgy a legbiztonságosabb, ha a kanyar előtt már egymás mellé van vezetve a két forgalom és az autósnak kell besorolnia úgy hogy a kerékpárosnak elsőbbsége van.

lásd még mondjuk alkotmány utca.

dw1 · http://bpcity.hu 2010.11.09. 17:02:34

@luciferko: miért kéne megállnia? mindketten egy irányba haladnak, be kell sorolni. pont.

Silent Bob 2010.11.09. 17:03:33

@luciferko:
Jaja, a bringások okozzák a dugót főleg. :)

Don Quixote de la Ferko 2010.11.09. 17:04:16

@dw1:
Jóóóó. Én megyek ötvennel, mert annyival mehetek, oszt a droidnak pörögjön a lába előttem, ha jót akar.

GaZe 2010.11.09. 17:04:35

mibe került volna az egész fucking járda szélességben megcsinálni a lehajtót? értem, hogy kell a gyakorlat meg a referencia anyag a zsaluzásnál, de ennek most aztán mi értelme volt...? Direkte kevesebb hely legyen...? Forgalomcsillapítás? hogy ne hajtson le gyorsan a járdáról a kerékpáros? (miközben elsőbbsége van a kanyarodóval szemben)
Értelmezhetetlen ez az ostoba ellenkezés a kerékpárinfrastruktúrák fejlesztésével szemben.

Olyasmire ki sem térek, hogy ha már a XXI. században épülő cuccról beszélünk, akkro talán egy úttestbe épített jelző LED-sor sem ártana az autóvezetőknek ami felhívja a figyelmet a kanyarodásnál az egyenesen haladókra. Persze, persze, csak koppenhágában van ilyen (meg bicske alsón egy kihalt kereszteződésben is, de hát ez ugye csak a Margit-híd...)

Tarlós Piyu, há' mi van veled, odafigyelsz te erre?
Arról volt szó, hogy minden nagyon szép lesz meg világvárost építünk az eddigi pénztalicska helyett. Most meg ezt kell lássam. Ejj ejj.

Don Quixote de la Ferko 2010.11.09. 17:04:58

@Silent Bob:
A dugót az indokolatlan fékezések okozzák. Nézz utána.

Silent Bob 2010.11.09. 17:08:19

@luciferko: Az elsőbbségadás nem indokolatlan.

dw1 · http://bpcity.hu 2010.11.09. 17:09:27

@luciferko: viccelt csak.

@GaZe: nem tragikus a helyzet, egyrészt nem baj ha nem ezerrel repesztenek le a bringások, másrészt itthon nincs nagy gyakorlata ennek.
az, hogy milyen felfestés és figyelmeztető jelzések lesznek az autósoknak, az egy tök fontos kérdés és még semmit de semmit nem tudunk róla. várd ki a végét.

2llkedő 2010.11.09. 17:10:52

@vuk_: "legalabb az UJAN kialakitott reszxeket csinalnak meg rendesen, es nem gyalogoskerekparutas kozos szarral."

Fizeted a többletköltséget?

Silent Bob 2010.11.09. 17:15:13

@2llkedő: Sok mindent fizetek, amit ne használok. ;)
Egyébként meg nem tudom mitől többletköltség a járda helyett az útra húzni a sárga csíkot.

dw1 · http://bpcity.hu 2010.11.09. 17:16:19

@Silent Bob: írtam feljebb hogy az útpálya szélességén nem lehetett változtatni

2llkedő 2010.11.09. 17:16:47

@Silent Bob: Más terhelés van a járdán, és más a kocsipályán.

Silent Bob 2010.11.09. 17:18:04

@dw1: Ez így akkor is hülyeség. Remek lesz a sziget felőli oldalon a hármasával (+babakocsi) sétáló gyalogosokat kerülgetni.

dw1 · http://bpcity.hu 2010.11.09. 17:19:08

@Silent Bob: emlegettek elválasztó korlátot. lesz folytatása a posztnak, remélem már holnap, utánakérdeztünk az itt felmerülteknek.

2llkedő 2010.11.09. 17:19:53

@Silent Bob: Nem kell kerülgetni. Külön kerékpársáv és külön gyalogos sáv lesz. A kerékpáros rész más burkolatú lesz (piros színnel)

MekkMester 2010.11.09. 17:21:15

@GG81: KRESZ 54§ (10) A gyalog- és kerékpárúton a kerékpáros a gyalogos forgalmat nem akadályozhatja és nem veszélyeztetheti.

2llkedő 2010.11.09. 17:21:21

@dw1: Elválasztó korlát az úttest és a járda között lesz az északi oldalon.

Silent Bob 2010.11.09. 17:22:58

@2llkedő: :D
Ezek szerint te még nem kerékpároztál Budapesten.

@dw1: Az nem lenne hülyeség. (Bocs, de kicsit pesszimista vagyok)

2llkedő 2010.11.09. 17:24:26

@Silent Bob: Nem kerékpároztam. Viszont vannak szabályok, amiket csak be kellene tartani.

GG81 2010.11.09. 17:36:06

@MekkMester: ha sávval jól láthatóan különválaszott, akkor meg épp a bringasávon nem szabad menni gyalognak... és itt a korlát csak egyértelműsíti az elválasztást, a két funkciót.

MekkMester 2010.11.09. 17:39:33

@GG81: KRESZ 21§ (13) A gyalog- és kerékpárúton a gyalogos a kerékpáros forgalmat nem akadályozhatja és nem veszélyeztetheti.

Tehát használhatják a gyalogosok, nincs a KRESZ-ben erre vonatkozó tiltás.

MekkMester 2010.11.09. 17:42:13

Egyébként az a véleményem - tudom, nem lesz népszerű -, hogy aki Budapesten kerékpárral közlekedik, az nem normális. Egyszerűen nem adottak ehhez a feltételek, és maxi öngyilkosnak tartom az ilyeneket. Majd ha tisztességes útjaink lesznek és a közlekedés résztveői is felnőnnek a feladathoz, akkor talán, de addig...

rendőr007 2010.11.09. 17:43:53

MekkMester!Ez egyértelmű!
Csak én racionálisabban fogalmazok.
Budapest nem játszótér!

GG81 2010.11.09. 17:45:41

@vuk_: én meg azt mondom megin megy a nagy okoskodás a messziből...
a budai dunapartz bicikliútat lehet, lehetne javítni, de van ahol nincs hely jobb elvezetésre, pl. lánchíd-halász utca... a többi részen elég széles és nincs semmi gond általában a bringagyalogokon... amennyi hely volt, kihozták a maximumot... vagy bontsanak le néhány házsort???
ahol van elválasztott bringagyalog lehet haladni, ahol már külön bringaúttá lehetett elvezetni, az van... viszont van 1-2 hely, ahol még közös, főleg nagyforgalmú is... ez meg olyan mint bármelyik főút autóval... van ahol van elkerülő, van ahol lakott területen engedélyezett a 70, ami mégsem 90... és van ahol 40-es kib@ hosszú falun kell átkelni... ehhez képest nem egy 1 vagy 2 szánjegyű főútról beszélünk, hanem egy kerékpárút nyomvonalvezetéséről. tedd már mérlegre magad és takarékra! főleg onnan messziről, aki meg onnan jött tuggyuk azt mond amit akar...

GG81 2010.11.09. 17:48:53

@MekkMester: hiába szajkózod, tudod kétfajta tábla van és a külön festés kölün utakat jelöl, mindenkinek a saját térfelén, tehát NEM:
"i) „Gyalog- és kerékpárút” (26/d. ábra); a gyalogos, a kerekes szék és a kétkerekű kerékpár közlekedésére kijelölt út. Ha a gyalogos és a kerékpáros forgalmat burkolati jel választja el (26/e. ábra), a gyalogos és a kerékpáros csak az útnak a részére kijelölt részén közlekedhet;"
hiv.: net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.kpm

MekkMester 2010.11.09. 17:51:40

@GG81: Persze, de vajon betartják-e? hiszen az átlag gyalogos éppúgy nem ismeri a KRESZ-t, mint az átlag kerékpáros. És ebből szoktak a konfliktusok lenni, rosszabb esetben a balesetek.

dw1 · http://bpcity.hu 2010.11.09. 17:52:17

Na, köszönjük mindenkinek, mára ennyi!
süti beállítások módosítása