Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Ilyen lesz a Margit híd északi oldalának budai bringáslehajtója

2010.11.09. 11:18 - dw1

Megtaláltuk az első nyomát annak, hogy bringás közlekedésre kijelölt út lesz a felújított Margit hídon.

Az alábbi képen az északi oldal budai hídfőjénél található lehajtót láthatjuk:

darthwalk: Margit híd - bringalehajtó-2

fotó: Hargita Nándor

A lehajtó annyira keskeny, hogy egyszerre csak egy kerékpáros fér el rajta, és nem nehéz megtippelni, hogy ezek a Pestről Budára haladók lesznek, akik itt hajthatnak le az autók mellé. Az autósok jobbra kanyarodó sávja néhány méterrel később kezdődik majd, így a jobbra kanyarodóknak kell figyelniük a járdáról melléjük hajtó kerékpárosokra - ez szuper.

Ami kevésbé szuper az az, hogy egyáltalán nem látszik, hogy a híd északi oldalán lesz-e Budáról Pestre haladó sáv, vagy ez végül csak a déli oldalon valósul meg más még nem látszik az északi kétirányú bringasávból. A tervek alapján mindenképpen megépül az északi oldalon a kétirányú kerékpársáv és a bringások hídra a lehajtó melletti járdán lesznek felvezetve - ezen a terven azonban a rámpa nem látszik.

A Margit híd kerékpárútjainak krónikája:

A Margit híd felújítási terveiben eredetileg a Kerékpárosklub által javasolt északi oldali kétirányú és a déli oldali egyirányú szerepelt. Az északi oldalon könnyen el lehet jutni a Margitszigetre, a déli oldal pedig a Budáról Pestre átmenő forgalomé lenne.

Nagy felháborodás volt abból amikor kiderült, a déli oldalra tervezett bringaút nem biztos, hogy megvalósul.

Végül úgy tűnik, hogy akár meg is valósulhat.

Címkék: margit híd bicikliút

162 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr662435634

timsoo 2010.11.09. 12:34:44

Nem mindenki biciklizik Budapesten, ezzel nincs is semmi baj. De ha egy tervező vagy döntéshozó a nem biciklizők táborába tartozik és olyan helyre kerül, hogy az ő kompetenciája a biciklis út kiviteleztetése, akkor miért nem kérdez meg valakit, aki biciklizik - "Hogy lenne praktikus, mit gondoltok?" ? Ennyire egyszerű lenne, még diploma sem kell hozzá. Jajjj, mikor növünk már kicsit túl magunkon, drága Budapest?!?!

miklosoft 2010.11.09. 12:37:17

nem tudom, ezt hol látni a képen, én csak annyit látok, hogy egy biciklis (kerékpáros) teker - és nem tolja bicajt, ahogy illendő lenne és amire táblák is _kérik_ !

csavarhuzo77 · http://csavarhuzo.blog.hu 2010.11.09. 12:41:48

@miklosoft: tényleg tolni kéne, de ez egy másik poszt témája kellene, hogy legyen.
amúgy meg ott az a kis lejtős rész (világos) tart az úttest aszfaltja felé (sötét). világos?

Golyóstroll 2010.11.09. 12:54:17

ha ezt a műtárgyat nem lejtő, hanem emelkedő szögben építették volna, akkor a pestről budára tartó kerékpárosok a jobbra haladó autósok felett átugratva a kanyarodósáv végeztével pont a járda folytatásán érhetnének földet. akik nem bírják a magasságot, azoknak a híd alatt, a duna felszínén kijelölhetnének egy vizibiciklisávot.

Marcellusca 2010.11.09. 12:55:00

@miklosoft: Ne foglakozzál mán illen apróságokkal, jóvan?!
Nem tolgya, hát nem tolgya.
Bringásokra nem vonatkozik a KRESZ, csak iránymutató.
xD

Egyébként nem értem, mi a probléma.
Még semmi nincs kész.
És, ha az a lejtő a gyalogút része, az akadájtalan közlekedés eszköze?

Ja, a pesti hídfő, déli lejáratánál (Jászai Mari tér), az autósoknak csak egy lehajtósávja lesz, mint volt korábban?
Mer', ha igen, akkor ez felháborító és ....

dw1 · http://bpcity.hu 2010.11.09. 13:02:01

@Marcellusca: ne vigyétek el a kommenteket más irányba mert moderálni fogok. a bringás illusztrációak van a képen, szemléltetve a rámpa keskenységét.

k_attila78 2010.11.09. 13:02:28

@Marcellusca: akadájtalan:)))) gratula okos vagy:)

amfiteatrum 2010.11.09. 13:09:41

Elég felháborító, hogy a Margit hidat nem csak a bicikliseknek építették!!! Bár ismerve az ő szokásaikat a villamos sínen, a járdán, az autók közt és esetleg a kerékpár úton is fognak közlekedni. A vizibicikli jó ötlet, azzal bárhol át lehet kelni, híd se kell hozzá:))

vakrep 2010.11.09. 13:13:43

esküszöm nem értem a problémát

Az nem evidens hogy az északi oldalon a pest-buda irány megy bicajjal a délin meg a buda- pest? Ha mindkettő az északi oldalon menne akkor a buda-pest irányú biciklizóknek 2X is kereszteznie kellen az autó forgalmat, 1X a budai 1X a pesti hídfőnél.
Az meg hogy a jobbrakanyarodó sáv mellé él azzal meg megint nem értem mi a probléma, hiszen ha a bicajos egyenesen akar menni 1X úgy is kereszteznie kell a jobbrakanyarodó autók útját.
Az meg hogy 1 biciklis fér el szerintem még nem is probléma, mert kevesen bicikliznek párosan beszélgetve és jobb is ha egyedül megy a forgalomra figyelve, nem beszélget a haverral ez a saját érdekei is.
Vagy világosítsatok de eddig ez a poszt olyannak tűnik mint a vihar a biliben.

off
a poszt írójának tényleg lejetett volna annyi esze hogy tolós képet rak fel

Marcellusca 2010.11.09. 13:13:59

@dw1: Milyen más irányba? Én a lehajtóról beszélek. :)

@k_attila78: Bocs. LYogos. :))))
Mindig tanul az ember. :D

miklosoft 2010.11.09. 13:17:38

@vakrep: ez az :) minden szavad aranyat ér :)

hegyilany 2010.11.09. 13:18:10

Inkább örülnétek annak, hogy északi oldalon lesz a bringasáv, így nem kell átcepelni az aluljárón a bicajt, ha szigetre be akartok hajtani... Ez is kész csoda. :)

miklosoft 2010.11.09. 13:19:39

@hegyilany: nem kell.. ugyanis nem lasz aluljáró... tudtommal!

336 2010.11.09. 13:20:20

@miklosoft: Úgy néz ki, hogy már nem kell sokáig kibírni, de azért leírom, hogy aki kitalálta ezt a biciklit csak tolva a hídon baromságot, azt le-föl gyalogoltatnám naphosszat. Egyetértek azzal, hogy veszélyes, ha a biciklista ezerrel cikázik a gyalogosok között, viszont erre a sebességkorlátozás lenne a megoldás, és nem az, hogy a bringás tolja a biciklit, mert így dupla helyet foglal. A közlekedés sokkal gyorsabb lenne, ha nem torlódna föl húsz méterenként azért, mert szembement egymással egy bringás (tolva) és egy babakocsit toló anyuka, akik nem férnek el egymás mellett.

Mogyoró007 2010.11.09. 13:20:52

Én most már csak azt nem értem, hogy miért nem sikerült külön választani a gyalogosokat a kerékpárosoktól. Ugyanúgy anyázni fognak amikor elhajtunk mellettük. Miután majd szépen behajtatunk az autósok közé a lehajtón, ahogy látom.

336 2010.11.09. 13:24:00

@miklosoft: Nem tudom, hogy lesz-e vagy sem az aluljáró, mert azt is hallottam már, hogy nem lesz, de azzal is dicsekedtek már, hogy Zsolnay csempe lesz a burkolata, mint anno.

miklosoft 2010.11.09. 13:27:08

@336: a sebességkorlátozás jó ötlet, csakhogy aki a leszállós szabályt nem tartotta be, az a sebességkorlátozást is nagy ívben... ignorálná, úgy gondolom! De tényleg nincs már jelentősége.

Vaandor 2010.11.09. 13:27:28

<cite>"Az nem evidens hogy az északi oldalon a pest-buda irány megy bicajjal a délin meg a buda- pest?"</cite>

De, evidens. Épp ezért NEM ez lesz megvalósítva!
A Magyar Kerékpárosklub már eleve ezt kérte, míg a terveken északi oldali, kétirányú bringaút jelent meg, főként a Margitszigetre hivatkozva. Végül meg lett ígérve a déli sáv is, változatlan északi oldal mellett. (Tehát a szigetre az északin, Pestre a délin lehetne menni.)

Ígéret szép szó, a politikus meg... szóval az engedélyezésre már nem ezeket a terveket nyújtották be. Most tehát csak az északi oldal épül ki.
A megfelelő nyomás miatt viszont közgyűlési döntés született a déli sávról is, aztán hogy ki és mikor építi ki...

Legfrisebb epizód: kerekparosklub.hu/mi-epul-a-margit-hid-deli-oldalan

miklosoft 2010.11.09. 13:29:30

@336: akkor többet hallottál, mint én :) Úgy vagyunk ezzel is, mint az egyszeri vak: majd meglátjuk :)

SÜN 2010.11.09. 13:31:24

állandóan mindenér picsogni azt tudtok

airdace · http://metamorfozisok.blogspot.com 2010.11.09. 13:32:22

@336: Nem tudom, hogy aluljáró lesz-e, de zebra + bringás átjáró lesz a híd közepén.

hegyilany 2010.11.09. 13:34:04

@336: Fene tudj... elég sokat járok gyalog a hídon, de kevésbé zavar, ha félre kell húzódnom egy bringát toló miatt, mintha félre kell ugranom egy száguldozó elől.

Gixda 2010.11.09. 13:35:18

Azt meg gondolja meg mindenki, hogy a Margit-hídon nem feltétlenül Pest-Buda útvonal létezik, hanem Pest - Margit-sziget is, például! Ebből meg az következik, hogy mondjuk Pestről átmegyek a Hajósba onnan meg vissza, mondjuk a Pozsonyi út 39-be. Biztos baromira praktikus lesz a híd közepén keresztül szenvedni a déli oldalra, hogy a Jászain megint szerencsétlenkedhessek vissza a Kistizenhárom felé.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.11.09. 13:36:01

Az semmi. Látjátok a századvégi lámpatesteket a századeleji oszlopokon? Péklapáttal verném hátba a tervezőt. És az útszéli lámpasor???

kinney 2010.11.09. 13:37:41

@336:
ne haragudj, de ez nagyon önző, "leszarom a többieket, csak én gyorsabban / kényelmesebben haladhassak" megjegyzés volt. milyen sebességkorlátozásról beszélsz? 3 km/óra, és azt hogyan tartod be??
ha a sok primitív, a hídon bicikliző kerékpárosnak lenne (lett volna) egy kis vér a pucájában, akkor a villamossíneken biciklizett volna, de ahhoz mindannyian beszariak voltak, inkább behajtottak a gyalogosok közé a nyári tömegben is. gratulálok.

Rot 2010.11.09. 13:38:10

Keskeny, keskeny, de legalább van. A felfestésre kíváncsi leszek.

EMU 2010.11.09. 13:40:23

Sztem semmiféle kerékpáros út nem ÉPÜL a Margithídon. Ha jól látni, akkor itt is, az univerzum szerte irigyelt magyar észnek és leleménynek köszönhetően, nem épült, hanem festett kerékpárút lesz. A gyalogosok talpa alá lesz befestve, ahogy az ebben a csodaországban lenni szokott döntően. Annyira boldoggá tesz, hogy ehhez a nagyszerű, okos, bölcs, csinos, eszes, kreatív néphez tartozónak érezhetem magam, újra és újra, mert ilyen derék, tisztességes, tiszta és okos nemzet nincs még egy, el sem tudnám képzelni magam mondjuk egy szerencsétlen, ostoba szlovénként vagy egy buta lengyelként, meg azok az igénytelen német ajkúak is, áh, csak a magyar, forever, kerékpárutat is fest, egyem meg, annyira okos és ügyes.

Hugo2010 2010.11.09. 13:41:37

@336: Én mióta újítják a hidat egyszer mentem át gyalog rajta. Ezen egyetlen alkalom alatt 2 rendkívül udvarias és a gyalogosokra figyelő bringás jött nekem. A másik kb. 20 amelyik nem szállt le nem talált el (nagyrészt nem rajtuk múlott). Ezek után szerintem ne csodálkozz, hogy némelyek finoman szólva is nem szimpatizálnak a bringásokkal.

airdace · http://metamorfozisok.blogspot.com 2010.11.09. 13:41:59

@kinney: a villamossíneken tilos volt biciklizni, legalábbis valaki így gondolta, csak kitáblázni nem sikerült. csak egy "behajtani tilos, kivéve bkv" volt kint még tavaly szeptemberben, ahol biciklis a kresz 14.§ n) pontja szerint behajthat. a rendőrség viszont nem a kresz szerint büntet, így 15 rugóm bánta, hiába hivatkoztam fellebbezésemben a kreszre...

Nagykócsag 2010.11.09. 13:42:06

@vakrep: A Magyar Kerékpárosklub kerekparosklub.hu/ azt javasolta, hogy a déli oldalon Budáról Pestre, az északi oldalon Pestről Budára legyen bringás infra. De mivel a Margit-szigetre nagyon sokan mennek, különböző irányokból, ezért az északi oldalra a másik irányt is kérték KIEGÉSZÍTÉSKÉPPEN.
Szerintem ez logikus és jó is.

(Aztán a hülye politikusok/városházi semmittevők lehúzták az északi oldalon a sávot (amivel a javaslatot gyakorlatilag kiherélték) és ezért volt a tüntetés.
Most éppen nem is értem hogy mi lesz az északi oldalon.

dw1 · http://bpcity.hu 2010.11.09. 13:43:02

@EMU: Az úttest fix szélességű, ezért oda nem lehetett tenni sem egy sem kétirányú bringasávot.

Felmerült, hogy a gyalogos szint és az úttest szintje közé süllyeszteni volna jó a bringautat, ez azért nem működik, mert a járda teherbírása sokkal kevesebb mint az útpályáé, ezért a járdát 25 centis szegéllyel kell védeni az úttestről felhajtóktól, így a süllyesztés sem működik.

Nagykócsag 2010.11.09. 13:43:27

Pontosabban nem értem hogy mi lesz a déli oldalon!

dw1 · http://bpcity.hu 2010.11.09. 13:44:59

@Nagykócsag: a fotó alapján az északi oldalon egyirányúnak tűnő út lesz, ha kétirányú lenne akkor a rámpa után pest felé az egyik bringás iránynak kereszteznie kéne a másikat ami elég hülyén venné ki magát.

meglátjuk.

ha mindkét oldalon csak egy-egy irány lesz akkor a budáról a szigetre tartóknak és a szigetről pestre tartóknak lámpázniuk kell.

vakrep 2010.11.09. 13:47:49

@Vaandor: aha, így már értem az értetlenséget

de ez már megint akkora agyatlan káosz, hogy inkább nem is véleményezem, ilyenkor kicsit elszomorodok hogy milyen rumli van ebben az országban

fidesz = házmesterek pártja 2010.11.09. 13:48:11

@airdace: milyen tábla volt? És miért gondolod, hogy ott biciklivel ennek ellenére engedélyezve volt?

airdace · http://metamorfozisok.blogspot.com 2010.11.09. 13:48:41

Egyébként úgy tudom, hogy az északi oldalon korlát lesz a biciklisek és gyalogosok között, persze megesküdni nem tudok rá.

Nzoltan 2010.11.09. 13:49:01

Én használok utánfutót. Ha minden igaz jövőre már nem Pesten. Ettől függetlenül kényelmesen el kellene férnie egy triciklinek is azon az úton.

airdace · http://metamorfozisok.blogspot.com 2010.11.09. 13:50:52

@Atomot az indexre!: Behajtani tilos (fehér alapon piros kör), alatta kivéve BKV. Akkor még nem volt Kerékpározni tilos kitéve. A KRESZ 14. § n) pontja szerint ahol Behajtani tilos, kivéve ... szerepel, "kerékpárral és konflissal szabad a behajtás". Ez egy országos jogszabály, a rendőrség mégis mondvacsinált indokokkal lesöpörte az érveimet. Bíróságra már nem volt kedvem menni...

fidesz = házmesterek pártja 2010.11.09. 13:51:07

@dw1: ha mindkét oldalon egyirányú lesz, akkor is lesz min anyázni. Ugyanis a kedves kerékpárosokban még nem tudatosult, hogy kerékpárútból is van egyirányú. Konkrétan Váci út Duna plaza-Városkapu közti szakasza, ahol mindkét irányban rendszeresen találkozom szemből jövőkkel.

GG81 2010.11.09. 13:51:08

@336: tudod van egy tábla, gyalogos a kék karikában, ott biciki csak tolva! ennyi. ez a szabály, valaki kitette, tolni kell eztán, pont. rendőr meg volt és büntetett helyesen.
a többi csak hüje kifogás... ha jön a babakocsis, akkor félrehúzódsz, beállsz a kormány mögé és máris elfér, mintha egyensúlyozva majomkodnál és ráesnél a babakocsira, mint egy másik posztban hivatkoztak egy ilyen esetre pont.

a lehajtó meg kísértetiesen olyan, mint a szabadság hídnál a déli oldalán a kiskörútra... nincs ebben semmi különös, ott is működik. persze ott a hídon nincs hivatalos bicikliút... itt lesz. és valószínű akkor az autó sávoknak megfelelő egyirányú közlekedés lesz a bringásoknak is az É-D oldalon. már csak pár hét (hónap) és látszódni fog a déli oldalon is az igyekezet. és végre nem kell a széleken a felsővezetéktartóoszlopokat kerülgetni!
jah, és középen zebra lesz, bringaátjáróról nem hallani, de a kétírányúsítás miatt nem lehetetlen, hogy szabályos bringás átkelő is legyen, ha nem akkor megy majd az anyázás a zabrán biciklizésért, helyesen! ha meg lámpás bringaátkelő lesz, akkor meg a nem szigetre igyekvők és a szigetre igyekvők miatt a végén még bringáskanyarodósávot kell alkalmazni!!! :-D

Nzoltan 2010.11.09. 13:52:42

Én azt nem értem, ezen a "felújításon" mi került ennyibe? Se a fő tartóelemeket, se a szobrészati elemeket nem cserélték ki. A szobrok cseréjére még csak mostanában írtak ki pályázatot( vagy még csak szó volt róla). Ennyi pénzből meg már egy önálló kerékpáros hidat is lehetett volna építeni.

fidesz = házmesterek pártja 2010.11.09. 13:55:06

@airdace:
"n) „Mindkét irányból behajtani tilos” (40. ábra); a tábla azt jelzi, hogy az útra mindkét irányból tilos behajtani;"

Ennyi van a tábla alatt. Honnan vetted a kivételeket?
(net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.kpm)

Dr. Béla 2010.11.09. 13:56:22

"nem nehéz megtippelni, hogy ezek a Pestről Budára haladók lesznek, akik itt hajthatnak le az autók mellé"

Mivel ez a Pestről Budára tartó irány így tényleg nem volt nehéz megtippelni :)

S szerintem ahhoz sem kell nagy jóstehetség, hogy előrelássuk, hogy a híd másik felén, az ellentétes irányú biciklisávban meg majd a Budáról Pestre tarók fognak lehajtani a pesti oldalon...

Hari R. Seldon (törölt) · http://pirateradio.blog.hu/ 2010.11.09. 13:56:42

Én azt látom, hogy nem volt igazi koncepció. A kerékpárút. Sokkal biztonságosabb lenne, ha a a szélső sávot a kerékpárosok kapnák és onnan lehetne lefordulni a rakpart felé. Valahogy közvetlenül rá kellene vezetni a kerékpárútra.

maps.google.hu/maps?hl=hu&q=google+maps+budapest&ie=UTF8&hq=&hnear=Budapest&gl=hu&ei=hkPZTOfTOtDHswbWqu3kBw&ved=0CBoQ8gEwAA&ll=47.515063,19.039242&spn=0.001419,0.002642&t=k&z=19

Mogyoró007 2010.11.09. 13:56:56

@kinney: ez egy rendkívül okos hozzászólás volt. ugyanis az előbbi engedélyezett, az utóbbi meg nem. A hiba nem a gyalogosokban van és nem a kerékpárosokban, hanem a tervezésben. Hiszen ugyanazt a járdát kénytelenek használni a bringások és a gyalogosok. Btw, a bringás amint leszáll a bringájáról és tolja, abban a pillanatban már nem bringás, hanem gyalogos.

A bringaútnak pont az a lényege, hogy ne kelljen leszállni, és tempósan lehessen haladni. (persze van hülye bringás, aki figyelmetlenül halad, meg hülye gyalogos is, aki a bringás elé ugrik). Jellemzősen a gyalogosok a korlátnál haladtak, a bringások pedig az úttest felőli oldalon. Ha mindkét fél figyel a másikra, akkor nincs probléma. De azt azért lássuk be, hogy a gyalogosok nem/sem figyelnek. Pont leszarják a bringaközlekedést.

A másik, a villamos síneken való kerékpározás. Hát szívem, hajrá. Menj csak! Biztos valami filmben láttad. Gondolom meghalt a főhős a film végén.

dw1 · http://bpcity.hu 2010.11.09. 13:57:42

@Atomot az indexre!: amíg a szerkesztőség újpesten volt, mindennap arra jártam, tudom milyen. (mostmár ne oda dobjad magad, már elköltöztünk :D

bele se merek gondolni, hogy hány buzi lesz aki a szigetre tart budáról és nem akar lámpázni és behajt az egyirányúba buda felől az északi oldalon.

nagyon remélem hogy kétirányú lesz és a szingli rámpából hibás következtetéseket vontunk le :)

Marcellusca 2010.11.09. 13:58:18

@336: Ja.
Dunába a babakocsit toló anyukákkal! :(

fidesz = házmesterek pártja 2010.11.09. 13:59:11

@dw1: ha nem emlékeznél rá, találkoztunk személyesen is, úgyhogy tudom, hová kell dobni! :DDD
(és nem mondom, hogy nem érdemelné meg a banda! :DDDD )

GG81 2010.11.09. 13:59:34

@dw1: és miért baj, ha lámpázniuk kell!? borzasztó!

lett volna az északi oldal csak bringás, a gyalogok meg mehettek volna a délin mi? azok zebrázzanak, vagy ha maradt volna az aluljáró, akkor ott nyomulhattak volna...

csak éppen gyalog még mindig sokkal többen mennek ki szigetre, mint bringával... ez van.

én örülök, hogy lesz egyáltalán bicikliknek fentartott szigetre jutási lehetőség. legyen az a két oldalon, középen szabályozott átkeléssel... sokkal biztonságosabb lesz és még a gyalogok közt sem kell ügyeskedni a járdán, mint régen... persze a bringaútról meg jól le kell csillingelni majd a sok lézengőt! :-D

dw1 · http://bpcity.hu 2010.11.09. 14:00:31

@Dr. Béla: férfi, a lényeg az hogy nem látni még hogy hol lesz az ígért északi oldai pest felé tartó sáv és hogyan fogja kereszteni egymást a két irány hogy a buda fele tartók lemehessenek a rámpán.

sajna az mforos terveken pont ez a rész nincs meg. www.mfor.hu/galeria/570.html?gPageNo=5&catPage=1#gallery

fidesz = házmesterek pártja 2010.11.09. 14:01:18

@GG81: azért még várjuk ki a végét! Nem vagyok biztos abban, hogy gyalogmentes lesz a kerékpárút... :(

Dr. Béla 2010.11.09. 14:03:18

@dw1: ?

Miért lenne az északi oldalon? Nyilván a déli oldalon lesz. Próbálj meg abból kiindulni, hogy az autók milyen irányban mennek: az északi oldalon Pestről Budára, a délin meg Budáról Peste. Logikus, nem? De

dw1 · http://bpcity.hu 2010.11.09. 14:04:18

@GG81: direkt kiegészítettem a poszt végét hogy egyértelmű legyen.

az északi oldalon kétirányú sáv szerepelt a tervekben, hogy aki a szigetre akar menni az ott menjen.

a délire pedig azért kell a egyirányú hogy aki pestre akar átmenni, az ott tekerhessen.

az északi járdát ki is szélesítették, többek között ezért (meg azért mert a délit nem lehetett).

Vaandor 2010.11.09. 14:05:39

@GG81: "ha meg lámpás bringaátkelő lesz, akkor meg a nem szigetre igyekvők és a szigetre igyekvők miatt a végén még bringáskanyarodósávot kell alkalmazni!!!"
Egyébként pont erre hivatkozva ragaszkodott a tervező Margitsziget északi oldali megközelítéséhez. Ami nem baj, csak a Budáról Pestre tartókat nem kéne odakényszeríteni!

@dw1: "Keresztezi egymást az útra lehajtó és a szigetre hajtó irány"
Igen, ez egy háromágú kereszteződésben sajnos elkerülhetetlen. A szigetre menők ugyanis jobbról, a villamos felől jönnek. Persze a terület adottságai miatt furán néz ki (nem T-alakú).

Hugo2010 2010.11.09. 14:05:44

@AnnaM: Az nem tervezés kérdése, hogy a tiltás ellenére valaki nem száll le a bringáról. Az viszont tervezés (konkrétan munkaerő-szervezés), hogy sajnos nem áll állandóan ott rendőr, hogy büntesse a szabálytalankodókat.
Rohadtul nem tudom megérteni azt, hogy azért a pár száz méterért miért nem lehet leszállni a bicikliről!

nemwakwarju 2010.11.09. 14:07:15

kicsit off, de szóba került:
aluljárónak nyoma sincs
ha csak zebra lesz, lámpa és kamera nélkül, akkor, figyelembe véve a drága autósokat, gyakorlatilag nem lehet majd átkelni keresztbe a hídon!
se a gyalogosoknak, se a kerékpárosoknak...

Mogyoró007 2010.11.09. 14:07:30

@Hugo2010: Én nem ezt írtam. A felújítás előtt nem kellett leszálnni a bringáról. A tiltás a felújítás óta van csak. De én nem a felújítás alatti időszakot írtam.

Mogyoró007 2010.11.09. 14:08:43

@Hugo2010: Én nem a felújítás időszakáról írtam. A felújítás előtt nem volt titlás, nem kellett leszállni a bringáról.

GG81 2010.11.09. 14:09:09

@Nzoltan: mit értesz fő elemek alatt??? a pilléreket valóban nem húzták föl újra nulláról, de rengeteg acél kötőelemet cseréltek, pl...

ex-dr. vuk 2010.11.09. 14:09:25

@336: sebessegkorlatozas alapbol van:
ha az ut alkalmatlan kozlekedesre (ez annak tunik), akkor a jardan szabad kereparozni max 10km/h-val. kresz.

dw1 · http://bpcity.hu 2010.11.09. 14:10:04

@nemwakwarju: lámpás kereszteződés lesz középen.

Hari R. Seldon (törölt) · http://pirateradio.blog.hu/ 2010.11.09. 14:10:27

kepfeltoltes.hu/101109/margith_d_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Berajzoltam mire gondolok. A jobbra kanyarodó (rakpartra lehajtó) autóknak 2 sávja van. Az egyikből lehetne kerékpárút. A jobbkanyar után a bringások közvetlenül (zebrával párhuzamosan) mehetnének az Észak felé vezető rakparti kerékpárútra. Dél felé pedig csak simán lefordulnak kereszteződés nélkül. A hídról lefelé úgyis van lendület.

ex-dr. vuk 2010.11.09. 14:10:41

@airdace: akkor valamit elrontottal. a legfelsobb birosag mar csak elo fogja venni a jogszabalyt, es belenez...

fidesz = házmesterek pártja 2010.11.09. 14:11:24

@dw1: mondjuk az érdekelne, hogy hamár egyszer műemléki rekonstrukciónak vagy minek csúfolják ezt az átalakítást, akkor miért kellett lehagyni az aluljárót? Kommunista csökevény volt, vagymi?

Marcellusca 2010.11.09. 14:11:46

@dw1: Bocsi, hogy bele vau-vau, de:
1 - az északi oldalra azért kétirányú kerékpárutat terveztek, mert csak ott lett volna.
Viszont a sok rinyálás, meg nehogymánabudaihídfőnélátkelljentekernemamásikoldalrahogygondoltákezt nyavajgás miatt lesz:
2 - a déli oldalon IS egy kerékpáút.

Csokilány 2010.11.09. 14:14:25

Igaza volt Winkler Robinak. A bringások mindenen hisztiznek.

GG81 2010.11.09. 14:15:15

@AnnaM: az, hogy tempósabban kerekezz, arra vannak szabályok, milyen lehet az a tempó! ha nincs is kilométeróra minden bringán, sőt hivatalosan bemért talán egyikensem... a lényeg, hogy érzed azt, hogy egy bringagyalogon nem 30-cal kerülgeted az embereket, arra ottvan a simán bringaút, gyalog nélkül, ahol annyi valóban a megengedett... és a bringagyalogon meg azért 10-20... tádá.
érzésre is lassabban halad az ember, mert számít a gyalogosok kiszámíthatatlan mozgására, mert ugye a gyalogos a szent mindenhol, nemcsak a zebrán, de a bringaúton is! a haladást vissza kell venni, de ez meg fáj a bringásagynak, mert azért biciklizik, hogy nyomhassa!!! dedúrva, a bringásokra is vonatkozik a kresz és számukra is vannak hüje sebességkorlátozó szabályok, de azért lehet köpködni az autósokat is, mert azok sem tartják be persze, de hát nekik is ugyanaz az érzés 70 helyett a 90 a hungárián...

ex-dr. vuk 2010.11.09. 14:16:40

@AnnaM:
"A bringaútnak pont az a lényege, hogy ne kelljen leszállni, és tempósan lehessen haladni."

Nem.Varoson belul a bringautnak az a lenyege, hogy eltakaritsa az utrol a bringast es igy lehessen meg 2x1 sav.
Amirol te beszelsz (ami a haladast segiti elo) az a bringasav, vagy meg az sem.

dw1 · http://bpcity.hu 2010.11.09. 14:16:57

@Marcellusca: igen így.

@Atomot az indexre!: ha megnézed az elmúlt évek rekonstrukcióit (pl a Budapest Szíve programot) mindenhol a felszíni átkelést részesítik előnyben főleg azért mert ez akadálymentes és nem utolsósorban azért mert az emberek szívesebben közlekednek a felszínen mint az aluljárókban.

nézd meg pl a kálvin teret, minden irányba el lehet jutni a felszínen, aztán nézd majd meg (jövőre lesz csak kész) a szabad sajtó út/váci utca kereszteződést a ferenciek terénél, oda is kerül egy lámpa, hogy ne aluljárón kelljen közlekedni, ha már sétálóutca az.

Vaandor 2010.11.09. 14:17:03

@Hari R. Seldon: "A jobbkanyar után a bringások közvetlenül (zebrával párhuzamosan) mehetnének az Észak felé vezető rakparti kerékpárútra."

Meg dél felé is, mivel a hídfőben alagúttal átvezetik a bringautat! (Örülünk, Vincent!)
Csak mindez nem az Üstökös utcai zebránál, hanem a 86-os megállójánál történik meg (Már ki van építve). Oda pedig a villamosmegálló mögött, a parkon át jut le a bringás. És nem a második sáv, hanem a kiszélesített járda helyén.

ex-dr. vuk 2010.11.09. 14:17:46

@GG81: Hany szemelyautoban van hitelesitett sebessegmero szerinted? Szerintem max a rendorautoban :)

GG81 2010.11.09. 14:18:31

@dw1: de hogyan is képzelnéd el, hogy oda duplaszéles rámpa kéne!? hogy menne ott szembe a biciklis az autósok és a hídról (pest felől) lehajtók között!!!, hogy ugye megmaradjon a jobbratarts!!!??!

ha meg a járdán vezetnék budáról a sziget felé a bringasávot, hogy rendre a hidról lehajtó bringasáv és az autókanyarodó sáv esik jobbkeze felé... akkor, megintcsak a jobbratarts miatt a két bringasávnak kereszteznie kell majd egymást!!!

noormális??? ;-)

Mogyoró007 2010.11.09. 14:19:28

@GG81: igen igazad van, de nem írtam ennek az ellenkezőjét. Mert nem ez volt a lényege a mondandómnak. Sehol nem írtam, hogy a tempó 30 km/h-t jelent.

fidesz = házmesterek pártja 2010.11.09. 14:20:03

@dw1: a zebrával nincs nagy bajom, ettől még meghagyhatták volna az aluljárót is. Ha jól sejtem, nem Orbán elvtársék szellemi elődei tették a hídra, hanem eredetileg is része volt.

Mogyoró007 2010.11.09. 14:20:15

@vuk_: te teljesen másról beszélsz, mint én. Más dimenzióban vagyunk.

airdace · http://metamorfozisok.blogspot.com 2010.11.09. 14:20:27

@Atomot az indexre!:
Bocs, 14. § (14) bekezdés:
"(14) Ha az (1) bekezdés n) pontjában említett jelzőtábla alatt „Kivéve engedéllyel”, „Kivéve taxi”, vagy „Kivéve ..... (tömegközlekedési vállalat)” feliratú kiegészítő tábla van, az útra engedéllyel rendelkező vagy a kiegészítő táblán feltüntetett járművel, továbbá kerékpárral és állati erővel vont járművel szabad behajtani. Az engedélyt az út kezelője adja ki, a korlátozással érintett területen lakó, ott telephellyel rendelkező, vagy oda (onnan) áruszállítást végző természetes személy, jogi személy és jogi személyiség nélküli gazdasági társaság részére. A (12) bekezdésben meghatározott behajtási tilalom alól az út kezelője felmentést adhat."

GG81 2010.11.09. 14:20:32

@vuk_: szerinted a műszaki vizsga és a műszaki alkalmassági mire való egy autónál... tudod, ott van műszaki számonkérés.

Hari R. Seldon (törölt) · http://pirateradio.blog.hu/ 2010.11.09. 14:23:47

@dw1: www.mfor.hu/galeria/570.html?gPageNo=5&catPage=1#gallery

Ez tetszik. Mostanában nem jártam arra bringával, de mintha az észak déli vonal egy pilléren menne keresztül. (retronom.hu/files/images/1964_Margit_hid.preview.jpg)

dzsaszper 2010.11.09. 14:24:08

Ez a kerékpáros lehajtó és az utána nem sokkal jobbra kanyarodó sávok várhatóan előkelő helyet fognak szerezni a legbalesetveszélyesebb helyek Budapesten című versenyben.
Hogy lehet ilyet tervezni és engedélyezni? :-(

Ha mást nem, a kerékpárutat el kellene vinni addig, ahol a 17-es villamos keresztezi a lekanyarók útját (a Vidra utcáig), és ott átvinni, a villamossal párhuzamosan, még a villamossín előtt...

Johnny336 2010.11.09. 14:24:10

Én azt szeretném már látni, hogy megcsinálják az "alagutat", és ne kelljen körbelámpázni zebrán, aluljárón keresztül a gyalogok között.

Martian (törölt) 2010.11.09. 14:26:29

Ennyi szarakodás egy pár száz méteres szakasz miatt... aki eddig is rendszeresen bringázott, átjutott rendesen a közúti forgalommal együtt... most legalább kátyúk sem lesznek az út szélén.

GG81 2010.11.09. 14:26:47

@Johnny336: fúrják a srácok, ki tudja mikor ér össze..., de valóban jó lenne már! :-)

Hari R. Seldon (törölt) · http://pirateradio.blog.hu/ 2010.11.09. 14:28:46

@Vaandor: Azért furcsa nekem a terv. Szóval átfúrták. Ha folyamatos a kerékpárút akkor oké. Összekötés nélkül tényleg balesetveszélyes. Az autósoknak pedig külön figyelmeztető táblát kellene tenni, hogy figyeljenek a hídról lehajtókra.

ex-dr. vuk 2010.11.09. 14:29:15

@GG81: igen megnezik a lampakat meg a fekeket, meg egy csomo mindent. De a sebessegmero meg csak veletlenul sem hiteles.

Vaandor 2010.11.09. 14:31:22

@GG81: Aki figyelmesen szemlélődik dél felől, az már pár hete látja a fényt az alagút végén! Szó szerint!
Persze a teljes kiépítés még kicsit odébb van, de gyanítom a beruházás jövő tavaszi-nyári határideje vonatkozik rá is.

Ja, és a villamososzlopokon látható lámpatestekről baromira remélem, hogy csak ideiglenesek!!!

dw1 · http://bpcity.hu 2010.11.09. 14:34:38

@GG81: igen, azon nincs. és még az útra felfestett jelek sem mutatják hogy ott egyenesen a margit körút felé haladó forgalom lehet. gondolom a rámpa az új.

@Hari R. Seldon: bizony, átfúrták, kb egy éve derült ki hogy a pillérnek az a része nem teherviselő, úgyhogy arra megy majd a bringaút. a rakparti lehajtónál lesz egy lámpa, ennyi.

GG81 2010.11.09. 14:35:01

@dzsaszper: hali, Hari R. Seldon írta tőled eggyel feljebb és teljesen jogos!!!

a kép a tervrajzokat is nézve a pesti oldalon készülhetett!!!
ez a déli oldal lehajtója, a pesti autó kanyarodósávba, mint amit írtam a szabadság hídnál is van ilyen a vásárcsarnok felé... és ott sem volt eddig túlsoknagy baleset!
a budai oldalon és a híd déli oldalán lesz egy ugyanilyen rámpa, ami a hídra felkanyarodó gyorsítósávból fog a járdára festett bringasávra vezetni...

ettől az északi oldalon meg meg tud valósíulni a kétirányú forgalom! és mindenki boldog. csak a hídfőt kellett belőni és a tervrajzokra helyezni.

Mogyoró007 2010.11.09. 14:35:51

@Martian: én rendszeresen bringázom, és egyszer sem mentem a hídon az autók közé. Szerintem öngyilkosság. Ja és egyszer sem mentem neki gyalogosnak, mert a hídon szerintem a kerékpáros volt a másodrangú (felújítás előttről beszélek). Mindig kikerültem őket, vagy megvártam, amíg elférek. Pont ezért lett volna jó egy külön (!) bringaút, hogy senki ne zavarjon senkit. A gyalogos nem kóvályogna előttünk, a kerékpáros nem zavarná a gyalogost, az atós meg nem lökne le az útról.

GG81 2010.11.09. 14:37:06

@vuk_: mert azt a gyárban hitelesítik és ezért fontos a váltóméret... mert a gyár szavatolja, hogy kis csalással a váltóméreteket használva annyi lesz az annyi, amennyi... milyen érdekes, ezért nézik meg a kerekeket pl, és nem csak azt, hogy jók-e a gumik...

GG81 2010.11.09. 14:38:10

@dw1: olvasd ezt az írásom... 2010.11.09. 14:35:01

dzsaszper 2010.11.09. 14:39:49

@GG81: akkor elnéztem a rámpa helyét
Hari Seldon kommentjét meg még nem láttam, amikor elkezdtem írni a kommentemet :) a háttérből látszódó ház alapján próbáltam megtippelni, de ezek szerint hibásan. A másik oldalt ez nem okoz gondot, valóban.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.11.09. 14:40:29

@Atomot az indexre!: "meghagyhatták volna az aluljárót is"

Azt mondod, nincs aluljáró a hídon? Akkor használhatatlan lesz!

dw1 · http://bpcity.hu 2010.11.09. 14:42:16

@atpijkamo: dehogy lesz az, lesz rajta egy szép lámpa a közepén.

finom_szolo 2010.11.09. 14:51:36

Egyik nap a páros rendszámúak, másik nap a páratlan rendszámúak hajthatnak le ...

fidesz = házmesterek pártja 2010.11.09. 14:53:56

@atpijkamo: nem tudom, csak itt (meg még egy-két helyen) olvastam valamit, hogy kihagyják és helyette lesz a lámpa a szigetnél...

@dw1: annyira nem, ismerve az autósok közlekedési morálját. Ezt mindig elfelejtem, amikor a biciklisekkel anyázok a járdázás, piros lámpák, világítás stb. miatt. Barom autós jön, látja, hogy nem jutna tovább, de rááll a zebrára/beáll a kereszteződésbe az előtte álló kocsi mögött ötven centivel.
Ha ezt el fogják játszani a hídon is, akkor tényleg ritkán lehet majd átjutni a déli járdáról a szigetre. :(

ex-dr. vuk 2010.11.09. 14:59:35

@GG81:
"kis csalással"
Ez a kis csalas 100 korul akar 10 km/h is lehet. Kisse messzi van a hitelessegtol nem gondolod?

Nzoltan 2010.11.09. 14:59:50

@GG81: A tartó ívek soha nem voltak leszedve.

GG81 2010.11.09. 15:02:44

@Nzoltan: a teljes ív nem, de a pillérek felé csatlakozó csonkok igen... kivágva a régi-visszavarrva az új...

GG81 2010.11.09. 15:04:22

@vuk_: 10%-ot mondasz... akkor ez a bringásoknál 3-4 km/h jelentene... de nem az, hogy 30-cal belerongyolsz a bringagyalogba, ahol mondjuk 10 lenne a Batyinál! öcsém, megint ferdíteni próbálsz, ismerd már el, hogy NEM KÉNE!!! ahogy Hofi is megmondta...

dzsaszper 2010.11.09. 15:04:50

Mondjuk a Jászai Mari térnél nem sokat gondoltak arra a bringásra, aki a körút felől érkezik...

a legtöbb kerékpárutat úgy építik, hogy a rá- és lekanyarodásra nem gondolnak :-s

GG81 2010.11.09. 15:08:51

@Atomot az indexre!: ez lámpaszabályozás kérdése... mikor megfogják középen akkor engedik legurulni őket a végeken... így a zebra szabad maradhat... ha meg nem, jön a leszállás ugye, mert a terveken bringásátkelő nem látszik!!! és akkor gyalogmódra áttolni közöttük a többi gyalogossal divatos kritikás masszát alkotva...

dw1 · http://bpcity.hu 2010.11.09. 15:13:08

közben módosult a poszt.

GG81 2010.11.09. 15:22:30

@dw1: háttakkor má' tejjesen összezavarodtam. ;-)

vagy mégsem!? a lámpa akkor a keresztező bringasávokat fogja szabályozni... a hídra felhajtó vs. lehajtósávba vezető rámpás!?

...Ahoj... 2010.11.09. 15:23:02

Miért kell a híd végén a járdára zavarni a bringásokat? Nem lehetett volna végig a járdát szélesebbre hagyni és belecsatlakoztatni a 17-es villamos végállomásánál lévő bringaútas feljáróba?

Vagy tényleg ennyi szemellenzős barom döntéshoztó van ebben az országban akinek fingja sincs semmiről?

dw1 · http://bpcity.hu 2010.11.09. 15:27:51

@GG81: kb így áll most. holnap lehet egy nagyobb poszt belőle, addig összeszedünk minden infót.

@...Ahoj...: de hát kb ez lesz. direkt kiszélesítik a járdát. (persze még nincs kész, bármi lehet :)

ex-dr. vuk 2010.11.09. 15:29:19

@GG81:
En csak arrol beszeltem elso korben, hogy a szemelyautok oraja sem hiteles.
Gyalog es kerekparuton pedig nem 10 hanem 20 a megengedett. (persze vonatkoztassunk el attol a tenytol, hogy ilyennek, hogy gyalog es kerekparut varosban uttest mellett nem is szabadna leteznie)

Jardan 10 a megengedett (mar ahol szabad egyaltalan menni)

hegyilany 2010.11.09. 15:34:51

@Nzoltan: Ha figyelted volna, mi zajlik ott, jobban megértenéd. A pillérek kivételével kis túlzással az egész hidat kicserélték, legalábbis minden elemet javítottak.

2llkedő 2010.11.09. 15:37:13

@vuk_: Lesz kerékpáros korlát az út felől.

is 2010.11.09. 15:40:24

@dw1: "Felmerült, hogy a gyalogos szint és az úttest szintje közé süllyeszteni volna jó a bringautat, ez azért nem működik, mert a járda teherbírása sokkal kevesebb mint az útpályáé, ezért a járdát 25 centis szegéllyel kell védeni az úttestről felhajtóktól, így a süllyesztés sem működik. "

Kiveve, ha azt a 25 centis szegelyt mondjuk 10 cm szelesre vesszuk csak, a sullyesztesnek meg eleg kb. 5 cm plusz mas burkolat/szin. Ettol mar az autosok jol nem jonnek fel, az elkulonites meg jol megvan.

ex-dr. vuk 2010.11.09. 15:42:12

@2llkedő: es? ettol nem fog a gyalogos a bringas ele szambazni?
Vagy mire kell az a korlat? Beleakadjon a biciklikormany, hulljon a fergese?

GG81 2010.11.09. 15:54:59

@vuk_: meg ahol táblával lekorlátozzák arról a 20-ról tízre... van ilyen is. tudod a városban 50, de van ahol 30 az autósoknak is...
mint ahogy az autósoknak sem kéne falvakból falvakba 1, 2 számjegyű főútvonalakon áthajtani, hanem lehetne egy normális nyugati (pl. német v. osztrák gyorsforgalmi úthálózatunk és most direkt nem autópályát írtam)

ez van, itt tart az ország, 20-30-40 évvel lemaradva... majd eccer biztos eljó a kánaán és akkor a sok nyugatmajmolónak öröm lesz hazatérni, addig viszont a jelen szabályai érvényesek és lehetőségei... a Batyinál, ha felfestett sáv van hát az van és a 20 helyett 10-es korlátozótábla... talán nem véletlenül az aluljáróból feljövő emberek miatt... such is life...

GG81 2010.11.09. 15:56:46

@dw1: várjuk... ;-) mert a tervrajzokon ez a lehajtó tényleg nem szerepel... :-/

GG81 2010.11.09. 15:58:47

@vuk_: az Árpád híd északi oldalán beleakadsz? vagy béna-e vagy? vagy csak megint a szokásos nyafogás megy? :-/

...Ahoj... 2010.11.09. 15:59:03

@dw1: Picit off, de foglalkoznátok majd valamikor pl a Varsányi utcai egyirányú szakasszal is? Tök jó hogy megcsinálták és a közútra terelték a bringásokat csak épp az út olyan szar hogy szétrázza a beled a hülye autósok meg folyton előzgetnének, ha volna hely.

Aztán a másik kedvenc helyem a Rákospatak utca - Reitter F. úti vasúti felüljáró. Ott a bringaút mégis van vagy 50 lépcső azon a nyamvadt felüljárón. Ezt miért nem lehet rámpásítani?

...Ahoj... 2010.11.09. 16:01:42

@Hari R. Seldon: Csakhogy ha a 2 kanyarodóból egy kanyarodót csinálsz akkor frankón vissza fogja duzzasztani a lámpa és bedugul az egész Margit híd.

A 17-es vili megállója mögött már van bringaút, ott rá tudsz kanyarodni és a "régi" nyomvonalon tudsz a parkon átmenve Óbuda felé menni.

A Batyi felé meg szerintem marad a HÉV aluljárózás vagy átkelsz a 86-os megállója előtt a zebránál.

BLovi 2010.11.09. 16:04:50

"...hogy sajnos nem áll állandóan ott rendőr, hogy büntesse a szabálytalankodókat.
Rohadtul nem tudom megérteni azt, hogy azért a pár száz méterért miért nem lehet leszállni a bicikliről..."

Azért, mint ami miatt a gyalogosok 80%-a simán átmegy a piroson ha csak kicsit kell futni a kocsi előtt, vagy bárhol átkell az úttesten a túloldalra. Vagy amiért az autósok többsége még csak véletlenül se tartja be a sebességkorlátot, telefonálnak vezetés közben, meg nincs bekapcsolva a biztonsági övük.

Annyi sokan okoskodnak itt, közben meg nagyon egyszerű: tökmindegy mi hogy lesz, a közlekedő emberek 80-90%-a nem tartja be a szabályokat, menjen akár autóval, akár gyalogosan, akár bicajjal. Úgyhogy értelmetlen egymást anyáznotok!

qrisz 2010.11.09. 16:13:16

@BLovi: Igazad van, amúgy sincs értelme ennek a szekértáborozásnak autós/bringás/gyalogos (én a középső vagyok,de ne vessetek meg érte) vannak szabályosan és vannak szabálytalanul közlekedők. Amúgy én mindig áttoltam a biciklit a Margit hídon a felújítás alatt, nem sokszor mentem arra,mert nem volt nagy élvezet amúgy. Most kivárok mi lesz végül,hogy szerepelni fog a Margit híd az útvonalterveimben.

ex-dr. vuk 2010.11.09. 16:13:17

@GG81: a kanaan akkor jonne el, ha az akarat meglenne a rendes infra kialakitasara.
legalabb az UJAN kialakitott reszxeket csinalnak meg rendesen, es nem gyalogoskerekparutas kozos szarral.
A megoldas nem az, hogy 10-re korlatozunk, hanem hogy nem a jardan van kijelolve az ut.. Hatalmas kulonbseg.

joskafiser 2010.11.09. 16:16:06

"így a jobbra kanyarodóknak kell figyelniük a járdáról melléjük hajtó kerékpárosokra - ez szuper."

valaki vilagositson mar fel h ez miert pozitivum.

qrisz 2010.11.09. 16:19:43

@Csokilány: nono,ez nem igaz. A winklerék hisztiznek azok még anno a futóversenyeket is be akarták tiltatni, szerintem még a Városligetre is autópályát építtetnének , nekik csak "jó nagy legyen a lökhárító":)) bocs ha off kicsit.

ex-dr. vuk 2010.11.09. 16:25:37

@joskafiser: az a szuper, hogy a kerekparosnak van elsobbsege az adott helyen. ez is valami, ennek is orulni kell :D

dw1 · http://bpcity.hu 2010.11.09. 16:27:22

@joskafiser: ez azért pozitívum, mert sokan és régóta küzdenek azért, hogy a bringajárdáról az útra érkező kerékpárosok ne azonnal keresztezzék egymás útját, hanem egy ideig egymás mellett haladva, később biztonságosan tehessék ezt.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.11.09. 16:37:05

@dzsaszper: "a legtöbb kerékpárutat úgy építik, hogy a rá- és lekanyarodásra nem gondolnak"

A kerékpárútnak egybefüggőnek kell lenni a városban. Semmi rá/le-kanyarodás.

dw1 · http://bpcity.hu 2010.11.09. 16:48:02

bocs srácok, dont feed the troll.

qrisz 2010.11.09. 16:56:58

@James_Bond: én biztos nem állítottam hogy a bicikliseknek mindent szabad. a szabályok mindenkire vonatkoznak. Így pl. neked is igazad volt abban,mikor reklamáltad a kerékpáros szembejövetelét az egyirányú utcában ha nem volt megengedő tábla. csak a stílusod ,meg amit utána csináltál ,volt a baj. Még ha a fickó is hülye volt akkor is. te meg épp autós oldalról nézted elfogultan a dolgot(általában). És mikor pl. hétvégén ilyen dolgok történnek amiről te is hallottál nehéz megállni szó nélkül.

Silent Bob 2010.11.09. 16:59:08

@dw1: Attól még elüt a jobbra kanyarodó. :D

Silent Bob 2010.11.09. 17:00:37

@atpijkamo: Azé valahogy csak oda kell jutni. :D Bár nem lenne rossz a ház kapujából eleve bringaúton indulni úgy, hogy mindenhova elvisz. :D

Don Quixote de la Ferko 2010.11.09. 17:00:55

@vuk_:
Az rohadt jó lesz, ha a 40-50 -el haladó kocsisornak meg kell állni, mert jön valami idióta tekerődroid.

Kevés a dugó, miért is ne tartsuk fel még jobban a forgalmat.

dw1 · http://bpcity.hu 2010.11.09. 17:01:48

@Silent Bob: persze elüthet, mert nincs körülöttem fal, de úgy a legbiztonságosabb, ha a kanyar előtt már egymás mellé van vezetve a két forgalom és az autósnak kell besorolnia úgy hogy a kerékpárosnak elsőbbsége van.

lásd még mondjuk alkotmány utca.

dw1 · http://bpcity.hu 2010.11.09. 17:02:34

@luciferko: miért kéne megállnia? mindketten egy irányba haladnak, be kell sorolni. pont.

Silent Bob 2010.11.09. 17:03:33

@luciferko:
Jaja, a bringások okozzák a dugót főleg. :)

Don Quixote de la Ferko 2010.11.09. 17:04:16

@dw1:
Jóóóó. Én megyek ötvennel, mert annyival mehetek, oszt a droidnak pörögjön a lába előttem, ha jót akar.

GaZe 2010.11.09. 17:04:35

mibe került volna az egész fucking járda szélességben megcsinálni a lehajtót? értem, hogy kell a gyakorlat meg a referencia anyag a zsaluzásnál, de ennek most aztán mi értelme volt...? Direkte kevesebb hely legyen...? Forgalomcsillapítás? hogy ne hajtson le gyorsan a járdáról a kerékpáros? (miközben elsőbbsége van a kanyarodóval szemben)
Értelmezhetetlen ez az ostoba ellenkezés a kerékpárinfrastruktúrák fejlesztésével szemben.

Olyasmire ki sem térek, hogy ha már a XXI. században épülő cuccról beszélünk, akkro talán egy úttestbe épített jelző LED-sor sem ártana az autóvezetőknek ami felhívja a figyelmet a kanyarodásnál az egyenesen haladókra. Persze, persze, csak koppenhágában van ilyen (meg bicske alsón egy kihalt kereszteződésben is, de hát ez ugye csak a Margit-híd...)

Tarlós Piyu, há' mi van veled, odafigyelsz te erre?
Arról volt szó, hogy minden nagyon szép lesz meg világvárost építünk az eddigi pénztalicska helyett. Most meg ezt kell lássam. Ejj ejj.

Don Quixote de la Ferko 2010.11.09. 17:04:58

@Silent Bob:
A dugót az indokolatlan fékezések okozzák. Nézz utána.

Silent Bob 2010.11.09. 17:08:19

@luciferko: Az elsőbbségadás nem indokolatlan.

dw1 · http://bpcity.hu 2010.11.09. 17:09:27

@luciferko: viccelt csak.

@GaZe: nem tragikus a helyzet, egyrészt nem baj ha nem ezerrel repesztenek le a bringások, másrészt itthon nincs nagy gyakorlata ennek.
az, hogy milyen felfestés és figyelmeztető jelzések lesznek az autósoknak, az egy tök fontos kérdés és még semmit de semmit nem tudunk róla. várd ki a végét.

2llkedő 2010.11.09. 17:10:52

@vuk_: "legalabb az UJAN kialakitott reszxeket csinalnak meg rendesen, es nem gyalogoskerekparutas kozos szarral."

Fizeted a többletköltséget?

Silent Bob 2010.11.09. 17:15:13

@2llkedő: Sok mindent fizetek, amit ne használok. ;)
Egyébként meg nem tudom mitől többletköltség a járda helyett az útra húzni a sárga csíkot.

dw1 · http://bpcity.hu 2010.11.09. 17:16:19

@Silent Bob: írtam feljebb hogy az útpálya szélességén nem lehetett változtatni

2llkedő 2010.11.09. 17:16:47

@Silent Bob: Más terhelés van a járdán, és más a kocsipályán.

Silent Bob 2010.11.09. 17:18:04

@dw1: Ez így akkor is hülyeség. Remek lesz a sziget felőli oldalon a hármasával (+babakocsi) sétáló gyalogosokat kerülgetni.

dw1 · http://bpcity.hu 2010.11.09. 17:19:08

@Silent Bob: emlegettek elválasztó korlátot. lesz folytatása a posztnak, remélem már holnap, utánakérdeztünk az itt felmerülteknek.

2llkedő 2010.11.09. 17:19:53

@Silent Bob: Nem kell kerülgetni. Külön kerékpársáv és külön gyalogos sáv lesz. A kerékpáros rész más burkolatú lesz (piros színnel)

MekkMester 2010.11.09. 17:21:15

@GG81: KRESZ 54§ (10) A gyalog- és kerékpárúton a kerékpáros a gyalogos forgalmat nem akadályozhatja és nem veszélyeztetheti.

2llkedő 2010.11.09. 17:21:21

@dw1: Elválasztó korlát az úttest és a járda között lesz az északi oldalon.

Silent Bob 2010.11.09. 17:22:58

@2llkedő: :D
Ezek szerint te még nem kerékpároztál Budapesten.

@dw1: Az nem lenne hülyeség. (Bocs, de kicsit pesszimista vagyok)

2llkedő 2010.11.09. 17:24:26

@Silent Bob: Nem kerékpároztam. Viszont vannak szabályok, amiket csak be kellene tartani.

GG81 2010.11.09. 17:36:06

@MekkMester: ha sávval jól láthatóan különválaszott, akkor meg épp a bringasávon nem szabad menni gyalognak... és itt a korlát csak egyértelműsíti az elválasztást, a két funkciót.

MekkMester 2010.11.09. 17:39:33

@GG81: KRESZ 21§ (13) A gyalog- és kerékpárúton a gyalogos a kerékpáros forgalmat nem akadályozhatja és nem veszélyeztetheti.

Tehát használhatják a gyalogosok, nincs a KRESZ-ben erre vonatkozó tiltás.

MekkMester 2010.11.09. 17:42:13

Egyébként az a véleményem - tudom, nem lesz népszerű -, hogy aki Budapesten kerékpárral közlekedik, az nem normális. Egyszerűen nem adottak ehhez a feltételek, és maxi öngyilkosnak tartom az ilyeneket. Majd ha tisztességes útjaink lesznek és a közlekedés résztveői is felnőnnek a feladathoz, akkor talán, de addig...

rendőr007 2010.11.09. 17:43:53

MekkMester!Ez egyértelmű!
Csak én racionálisabban fogalmazok.
Budapest nem játszótér!

GG81 2010.11.09. 17:45:41

@vuk_: én meg azt mondom megin megy a nagy okoskodás a messziből...
a budai dunapartz bicikliútat lehet, lehetne javítni, de van ahol nincs hely jobb elvezetésre, pl. lánchíd-halász utca... a többi részen elég széles és nincs semmi gond általában a bringagyalogokon... amennyi hely volt, kihozták a maximumot... vagy bontsanak le néhány házsort???
ahol van elválasztott bringagyalog lehet haladni, ahol már külön bringaúttá lehetett elvezetni, az van... viszont van 1-2 hely, ahol még közös, főleg nagyforgalmú is... ez meg olyan mint bármelyik főút autóval... van ahol van elkerülő, van ahol lakott területen engedélyezett a 70, ami mégsem 90... és van ahol 40-es kib@ hosszú falun kell átkelni... ehhez képest nem egy 1 vagy 2 szánjegyű főútról beszélünk, hanem egy kerékpárút nyomvonalvezetéséről. tedd már mérlegre magad és takarékra! főleg onnan messziről, aki meg onnan jött tuggyuk azt mond amit akar...

GG81 2010.11.09. 17:48:53

@MekkMester: hiába szajkózod, tudod kétfajta tábla van és a külön festés kölün utakat jelöl, mindenkinek a saját térfelén, tehát NEM:
"i) „Gyalog- és kerékpárút” (26/d. ábra); a gyalogos, a kerekes szék és a kétkerekű kerékpár közlekedésére kijelölt út. Ha a gyalogos és a kerékpáros forgalmat burkolati jel választja el (26/e. ábra), a gyalogos és a kerékpáros csak az útnak a részére kijelölt részén közlekedhet;"
hiv.: net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.kpm

MekkMester 2010.11.09. 17:51:40

@GG81: Persze, de vajon betartják-e? hiszen az átlag gyalogos éppúgy nem ismeri a KRESZ-t, mint az átlag kerékpáros. És ebből szoktak a konfliktusok lenni, rosszabb esetben a balesetek.

dw1 · http://bpcity.hu 2010.11.09. 17:52:17

Na, köszönjük mindenkinek, mára ennyi!
süti beállítások módosítása