Mit tesz Hagyó Miklós a Margit hídi biciklis közlekedésért? A főpolgármester-helyettest egy számonkérő levéllel vonta be a hídra tervezett déli bringaút eltűnésének történetébe a Magyar Kerékpáros Klub vezetője.
László János pénteki levelében a bringások érdekében kifejtett tevékenysége során szerzett érdemeinek elismerése mellett felelősségre vonja a városházi politikust, hogy miért hitegette 2007 óta a kerékpárosok képviselőit azzal, hogy elfogadja a javaslatokat, és az átépítés során nemcsak egy kétsávos kerékpárutat alakítanak ki az északi oldali járdán, hanem a híd déli felén is lesz egy, Budáról Pest felé egyirányú sáv. Ez a sáv azonban mostanában az ígéretek ellenére eltűnt a tervekből.
Az eltűnés miatt augusztus 18-ra már több kerékpáros szervezet demonstrációt is hirdetett. A Kerékpáros Klub keményénykedése is érthető, hiszen a „30 000 000 000 Ft-ért, a következő 50 évben” annak, „aki a mostani tervek szerint kialakított hídon szeretne pl. Budáról Pestre kerékpárral menni, keresztül kell haladnia 8 közlekedési lámpával szabályozott kereszteződésen, legalább kétszer le kell szállni a biciklijéről és tolva továbbmenni, és körülbelül kétszer hosszabb utat kell megtennie, mintha egyenesen átkelhetne a hídon”.
A Margit híd szigeti lejárójának terve, még két, kétsávos északi, és egysváos déli kerékpárúttal. A gond a budai oldallal van.
A nyílt levélre Hagyó Miklós a Kerékagynak reagált egy nyílt levélben. És nagyon kiakadt: „Megdöbbentem nyílt levélként a sajtóban körözött, s mintegy mellesleg nekem is megküldött leveleden. Pártom egyik – általam különösen tisztelt – politikusa mondásának parafrázisával élve, eljárásoddal kapcsolatosan (sajnos nem először) kénytelen vagyok megállapítani: nem elég korrektnek látszani, korrektnek is kell lenni.”
Hagyó szerint csaknem minden pénteken személyesen tárgyalt László Jánossal, és másfél éve minden, a kerékpárosokat érintő közlekedésszervezési, közlekedéstechnikai kérdést megvitat a klubbal. A közlekedési ügyekért felelős politikus most is, a Margit híd rekonstrukciójával kapcsolatos teljes kérdéskör személyes tárgyalásra várta volna Lászlót, de helyette jött a nyílt levél.
Hagyó állítja, ő mindig kiállt a kétoldali kerékpárút mellett, sőt egyszer ő győzte meg a tervezőt, hogy tegye vissza a tervekbe. „Az így módosított terveket végül néhány hónapja a fővárosi tervtanács vetette el azzal az indokkal, hogy a kerékpározás a déli oldalon fokozottan balesetveszélyes. Ezután megint nálam egyeztettünk arról a kérdésről, hogy ne csak az északi oldalon legyen a felújítás után kerékpárút. Én biztosítottalak, hogy ebben a kérdésben melletted állok, ha elmész meggyőzni a fővárosi tervtanácsot vezető főépítész asszonyt. Most pedig értetlenül állok a hozzám címzett nyílt levél előtt…”
Hagyó pénteken telefonon és írásban is kérte a Beleznay Éva főépítészt, hogy a fővárosi tervtanács vegye újra napirendre ezt a kérdést. Ő megígérte hogy az augusztus 20-a utáni ülésükön ezt meg is teszik.
A főpolgármester-helyettes levele után néhány perccel Demszky Gábor főpolgármester titkársága is kiadott egy levelet, amely viszont már egész biztosra állította, hogy a tervekben nem lesz változás, azaz meglesz mind a két bringasáv. Az északi oldalon.
Demszkyék szerint a terveket a „két kerékpársávval fogadták el, ennek alapján készültek az engedélyek, és eszerint lát munkához néhány nap múlva a kivitelező”, és ezért indokolatlan a kerékpárút miatt tervezett demonstráció. A déli bringaútnak a tervekből való lehúzásáról már korábban tudott mindenki, és a főpolgármesteri hivatal szerint ez így is marad.
László János a poszt megjelenése után reagált a főpolgármester-helyettes véleményére, elismerve, hogy Hagyó sokat próbált tenni a jó megoldásért. „De nem ez történt, és ezen nem segített az sem, hogy hetente találkozunk az egyébként valóban készséges és korrekt kollégáival.
Mi sem mutatja ezt jobban, mint a Főpolgármesteri Hivatal közleménye, ami biztosít arról, hogy lesz "két sáv a hídon". Csak éppen az északi oldalon.
Erről beszélünk, ez ellen tiltakozunk, ez ellen szólaltunk fel minden lehetséges fórumon, erről próbáltuk lebeszélni éveken keresztül a tervezőket, és e helyett mutattunk nekik jobb megoldást. Mindez hiába.
Most (és CSAK most) a nyilvánossághoz fordulunk, mert minden más eddig hiába volt. És most is csak azért tesszük, hogy Budapest közlekedési helyzete javuljon, éppen abba az irányba, amit Ön, Főpolgármester helyettes úr is szeretne.”
Az utolsó 100 komment: