Egy ötezer forintos bírság benyelése után feltettük a kérdést a BKK-nak: van-e valami tervük a arra, hogy a Eurovelo 6 nemzetközi kerékpárút nyomvonala kikerülje a Tímár utcai, eredetileg a kerékpáros átkelésre tervezett felüljárót?
A felüljárón ugyanis csak tolni lehet a biciklit, különben a rendőr büntet. Olyan ez, mintha Budapesten lenne egy utca, ahol ki kellene szállni az autósnak, hogy áttolja kocsiját a zebra néhány méterén. A tavasz megérkezése óta a helyszínre különösen figyelnek a hatóságok.
A BKK szerint a 90-es években a Duna-menti kerékpárút építésekor a hév keresztezésére kézenfekvő megoldás volt, de mára konfliktusok forrásává vált rámpás felüljáró használata. Ezért a kerékpáros főhálózat fejlesztésének egyik elemeként 2013-ban megrendelték a kerékpárút-szakasz korszerűsítési tervét.
A tervek szerint a felüljárót elkerülő kerékpárút épül az Árpád fejedelem útján a Nagyszombat utcáig. A kerékpárosok az ottani HÉV-átjáró átalakítását követően, jelzőlámpás biztosítás segítségével tudják majd keresztezni a HÉV-vonalat. Ezzel párhuzamosan a Tímár utcánál az Árpád fejedelem útján át gyalogos átkelőhely és épül a déli irányú HÉV-peron megközelítésére. A terv engedélyeztetése hamarosan megkezdődik, a kivitelezés pedig legkorábban 2015-ben várható. A Nagyszombat utcánál már kialakítottak korábban egy átkelőhelyet, de a biciklisek nem szoktak rá, mert mindkét oldalán korlátok között kell kígyózni.
A felüljáró tetején körülbelül két éve tilos a kerékpározás. A tilalom oka az, hogy néhány biciklis képtelenek volt figyelni a HÉV-ről leszálló utasokra, akik szintén a felüljárón mentek át az út túloldalára. (Tenczer Gábor)
Az utolsó 100 komment: