Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Kilométerenként 76 forint, ha biciklivel mész munkába

2014.06.04. 11:18 - kirk kapitány

Ennyi pénzt adnak francia cégek, ha biciklivel megy valaki munkába.

Hat hónapos kísérletbe kezdett Franciaország, amivel növelni akarja a biciklivel munkába járók arányát. Húsz cég és szervezet (összesen tízezer alkalmazottal) döntött úgy, hogy 25 eurocentet (76 forintot) fizet kilométerenként azoknak, akik biciklivel járnak munkába, írja a Yahoo News.

Hollandiában, Dániában, Németországban,Belgiumban és Nagy-Britanniában is vannak különböző rendszerek, amikkel a biciklizést támogatják. A belga kormány például öt évvel ezelőtt vezetett be támogatást a biciklivásárlásra. A nem túlságosan dimbes-dombos Hollandiában az összes közlekedés 25 százalékát biciklin végzik.

Nagy-Britanniában a "bringázz a munkába" rendszerben a dolgozók adómentesen, részletre vásárolhatnak kerékpárt maguknak. A dolgozó által kiválasztott kerékpárt a rendszerhez csatlakozó munkáltatók vásárolják meg, és bérbe adják a dolgozóknak, akik a bérleti időszak végén meg is vásárolhatják azt. A bérleti díjat a dolgozók bruttó fizetéséből vonják le részletekben. Nemcsak az autósok számolhatnak el kilométerdíjat: a kerékpárral közlekedő vállalkozók 20 penny (75 forint) költséget írhatnak le mérföldenként. (G. Szabó Dániel)

Címkék: franciaország nagy britannia bam

121 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr786269947

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nincs_nick 2014.06.04. 13:01:35

@halaloszto: Pontosan ezért is élnek-halnak itthon a cégautókért a középvezetők és fölfelé. Ugyanis annyit ér, mintha fél misivel emelték volna fizud. Aztán aki nem csak a körúton belül képzeli el az életét, netán még gyerekei meg látogatnadó szülei is vannak az ország másik végén, az ki is használja.;)

zizi77 2014.06.04. 13:18:01

@halaloszto: azért az megvan, hogy nem lesz a dolgozó tulajdona az autó? Persze nem kell a sajátot használni, de attól még az autót visszakérik, ha kirúgnak. :)
Nálunk 3-4 évente cserélik a céges kocsikat, de elég szép áruk van, ha meg akarja venni használó.

altimus 2014.06.04. 13:24:20

@Perentei Kamilla: azert csunya a bubi bizikli, hogy ne lopjak el az elso nap oket. felismerheto vazszerkezet ... kellett, hogy messzirol latszodjon egy biciklin, hogy az bizony lopott bubi-s bicaj.

Überspannung 2014.06.04. 13:26:05

@leonito77: mire a bubi elindulna, már csak rozsdakupacok lesznek a biciklik helyén, mert azok már régóta kint áznak.
valakinek már nagyon a bubifejlesztők arcába kéne lépnie.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2014.06.04. 13:28:32

@PITTA: Nekem sincs Bubi gyalog elérhető távolságban, de ahogy kivettem, a Bubi célja épp nem az, hogy háztól házig bringázz. Arra tényleg ott a saját bicikli. Amire jó, hogy pl. Pomázon felülsz a hévre, bemész a Margit-hídig, áttekersz a pesti munkahelyed közelébe, leteszed, besétálsz és dolgozol. Majd délután ugyanez vissza. Mivel az éves bérletet vevők kapnak kb. 50% kedvezményt, ez azt jelenti, hogy 10 rongyból elvagy egy éven át, és nem szerelsz bringát, nem pumpálsz, nem cserélsz defektes gumit, és leginkább nem rinyálsz, hogy délután meglesz-e még a biciklid? Ez a kényelmes irodistáknak van kitalálva, nem a hardkór bringásoknak.

halaloszto 2014.06.04. 13:32:23

@zizi77: ez most hogyan jon ide? nem lesz a dolgozoe. es a munkaltatoe sem lesz, elarulom. ugyanis vegig a lizingcege. a ceg fizet havi 150ezer lizingdijat, 50ezer benzint meg 11ezer adot, es a dolgozo vidaman csinalja a dugot minden reggel. ha a dolgozo a sajat fizujabol akarna egy ugyanolyan autot lizingelni, akkor a leadozott jovedelmebol fizetne ugyanazt a 150ezer lizingdijat meg 50ezer benzint, csak nem 11ezer adot fizetne, hanem 50-et. Es akkor afarol meg nem is beszeltunk.

(ha erdekel: ezek olyan lizingek, ahol a vegen nem kerul a lizingelo tulajdonaba a targy, eleve ugy kalkulalnak hogy tudjak a futamido vegen mennyit fog erni, es annyi tartozas marad)

De ez itt off. A lenyeg, hogy az allam oriasi penzekkel tamogatja a cegautokat, ezert a cegek szamara gazdasagilag teljesen irracionalis cegauto helyett kerekparozasi tamogatast fizetni.

Egyaltalan a magyar adojogban hogyan fizetnek ki ezt a tamogatast a dolgozonak? Fizeteskent? Akkor megy a harmada adoba. Vagy termeszetbeni jutattaskent? Akkor lehet meg nagyobb resze.

Vajk

halaloszto 2014.06.04. 13:34:53

@Csokis: azert eleg batorsag kell eves berletet venni egy olyan szolgaltatasra, ami meg egy napot nem uzemelt, eddig egyetlen hataridot nem tartott be, es barmikor azt mondhatjak hogy ennyi.

majd ha mar evek uta uzemel, akkor lehet hogy lesz aki vesz berletet.

ha megigerem hogy jovo szezonra csinalok egy megye3-as focicsapatot, veszel tolem berletet az osszes meccsunkre most?

Vajk

colymbus 2014.06.04. 13:43:39

Ez jó!!!!!

Csomagtartóba be a bringa, cég előtt 300 m-re kivesz, bebicigliz.

76Ft/km-rel 500-as benzines Mercedes is elgurul.

zsírdisznó 2014.06.04. 13:44:53

Nem tamogatnak, hanem KOMPENZALNAK.

Eg es fold.

Boduletes kiadasa van a gepjarmu hasznalatnak, sokkal tobb, mint amit adoban beszednek utanuk.

plus.google.com/118383007039633421667/posts/JEga8ArojhP

A gepjarmuhasznalok a nem gepjarmuvel kozlekedok adojat is hasznaljak.

bunk0 2014.06.04. 13:48:09

@leonito77: "fél órán túl külön fizetni is kell érte"

kivéve ha félórán belül leteszed és kiveszel helyette egy másikat. cserélgetni kell :)

Celtic 2014.06.04. 13:48:45

Na, kiszamolom, igy jarnek-e jobban, vagy a BKV berlettel. Egeszsegugyileg nyilvan ez a jobb, persze ha nem szamolom a sok idiotat az utakon (nem mindenhol van biciklisav)

Avatar 2014.06.04. 13:48:45

@Gera: Jelenleg pont fél óra alatt bringázok be otthonról a munkahelyemre. De ahhoz, hogy BUBIval járjak dolgozni, nem ártana, ha lenne a környékemen BUBI pont, ami nincs.

@PITTA: A Hungáriánál? Inkább a nagykörútnál, és a Dózsa György útnál... :(
www.bkk.hu/apps/molbubi/

@Csokis: "Amire jó, hogy pl. Pomázon felülsz a hévre, bemész a Margit-hídig, áttekersz a pesti munkahelyed közelébe, leteszed, besétálsz és dolgozol. Majd délután ugyanez vissza."

Ezzel csak az a baj, hogy akkor BKK bérletre is költened kell, meg BUBI bérletre is, és még extrában sétálgathatsz is, mert a BUBI tároló általában messzebb van, mint a buszmegálló. Ha már HÉVvel bementél a Margit-hídig, akkor Pestre villamossal mész át, vagy a Batyiig hévezel inkább és metrózol... Esetleg ha a BKK bérlet jó lenne BUBIra, akkor szóba jöhetne.

Nem tudom mennyi közpénz ment a BUBIba, de sejtésem szerint abból kb minden bringázni vágyó budapestinek vehettek volna egy zsír új bicajt...

Celtic 2014.06.04. 13:51:58

2*16 km.

Ejha, napi 2400 Ft. Min. 20 nap van, az havi +48e.

Hat, tobbet erne, mint a BKV berlet, ami egy tizes korul van :)

zsírdisznó 2014.06.04. 13:54:47

A Bubi jelenlegi formajaban:

- oriasi MOL reklam, annak reklamozasa, hogy hogyan koltson feleslegesen, pazarloan az orszag nagy penzeket indokolatlanul nehany kilometeres tavolsagok megtetelere.

- azok meglopasa, akik eleve csokkentik az allam kiadasait azzal, hogy nem gepjarmuvet hasznalnak.

Kimondom: ekkora allat a tarlos istvan es elvbaratai.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2014.06.04. 13:56:30

@halaloszto: Mivel az éves BKV bérlet a kedvezmény alapfeltétele, így engem ez a veszély nem fenyeget, de jövőre lehet, hogy elgondolkodnék rajta. Addig meg meglátom, mi lesz.

PITTA 2014.06.04. 13:59:10

@Avatar: Na így még gyászosabb a helyzet... Nekem ez ugrott...

zsírdisznó 2014.06.04. 14:00:46

A jelenlegi tarifa nem mas mint annak megnyilvanulasa, hogy tarlos istvan sotet, mint a kozepkor.

- A MOL reklammal az allam kiadasait novelik, a gepjarmuhasznalat 5-10 kilometeren szemelyszallitasnal a legeslegtobbe kerul az orszagnak, a kotlsegvetesnek. Ugye mondanom se kell, a te adodbol fedezik, aki nem is hasznalsz autot.

- Azoknak allapitanak meg evropaban masodik, fizetoero szerint elso legdragabb kerekparhasznalati dijat, akik a legtobbet sporolnak meg az allamnak azzal, hogy nem fejik gepjarmuhasznalattal az allamot.

Szoval, ritka nagy baromfi a "mi" polgarmesterunk es elvbaratai.

zsírdisznó 2014.06.04. 14:04:10

Ja, es tisztesseges orszagban egyertelmu korrupcioval vadat emelnenek ilyen uzleti dontesek utan.

A konkret szamokkal alsos matematikaval kijon, hogy pazarlas a egyeni gepjarmuhasznalat.

Es tarlos ezt nyilvanvaloan tudja - ahogyan a cikkben leirt orszagokban sem specialis zsenik kalkulalnak ilyeneket.

tomigonzo 2014.06.04. 14:18:12

en kb 50-60 eurot bringazok ossze ilyennel egy honapban, plussz a ceg kb a duplajat irja le utannam az adobol, szoval a dolognak ket oldala van nalunk, a dolgozot is tamogatjak meg a ceget is (a fent emlitett cegben csak az egyikre van utalas)

rudebwoi 2014.06.04. 14:34:45

Szerintem akinek 80nál több az IQja az már a legelején rájött, ez sem a közért készül, hanem az állami (EUs?) pénzek lenyúlhatósági százalékát hivatott javítani.

Olyasmi mint a briteknél, a hollandoknál is van. Nationale Fietsplannak hívják, részletfizetés, adókedvezményt vehetô igénybe.

smartdrive 2014.06.04. 14:36:44

13 ezer forint per hónap. most kapok bérletet, az 10.500, és máshol is használhatom

smartdrive 2014.06.04. 14:37:42

@smartdrive: ill. 9500 lenne, ha én venném

rudebwoi 2014.06.04. 14:40:11

Ja, "bubi" is van országos szinten, OV-fietsnek nevezik, vasútállomások mellett vannak a parkolók. A 10 eurós éves díjból tuti nem vesz az ember bringát, még használtat sem, lopottból is csak olyat ami azonnal darabokra hullik... :)

msh (törölt) 2014.06.04. 14:46:27

Le minden dotációval! Nem a bringázást kell támogatni, hanem az autózás tényleges, valós költségeit megfizettetni minden autóssal a környezetrombolási díjtól kezdve egészen a KFB kikönnyítéséig (a biztosító fizessen, de köteles! legyen behajtani az autóson a teljes kárt ha pl. bizonyíthatóan részeg volt vagy gyorsan hajtott). És nagyon hiányzik egy normatív szabályozás: van olyan, hogy cégautó, igen. Cégautó a busz, a teherautó, a furgon, a puttonyos kisáruszállító. És ennyi. A Ford Mondeo meg Opel Astra, amiben a középmenedzserek meresztik a picsájukat, az nem az. Megszüntetni mindet, járjon a MOL és az OTP vezére is a saját tulajdonú autójával, ha kell neki.

2014.06.04. 14:57:17

Havi 80 ezret kaszálnék.
Most ingyért tekerem le munkanaponta az 53 km-t, amivel megspórolok havi 70 l benzint és ~20 ezer Ft parkolási díjat.
Csak meg ne adóztassák, mint rejtett jövedelmet.

Így mulat egy magyar úr :)

room_101 2014.06.04. 14:57:47

@zizi77:
Na nekem a válság miatt vették el anno a cégautó használatot, de megvehettem az addig kizárólag általam használt középkategóriás gépet 5 évesen 70 ezer kilométerrel 1 misiért 6 havi részletre.

zizi77 2014.06.04. 15:17:55

Csak arra írtam, hogy azért ne mondjuk már, hogy plusz 1/2 misi juttatás havonta, mert ugye munkaeszköz, és nem lesz a tiéd. Igaz én nem is fizetek hitelt autóra, mert olyat vettem, amit meg tudtam fizetni. Egyébként nálunk pl. elég szigorúan is veszik a használatot. Persze lehet magáncélra használni, de a becsült havi limitet nem ildomos sorozatosan túllépni.

PITTA 2014.06.04. 15:28:33

És hopp! bukik a BUBI! index.hu/belfold/budapest/2014/06/04/a_bkk_felmondhatja_a_bubi-szerzodest

ex-dr. vuk 2014.06.04. 16:11:46

@Tomi from Space: 500 meterre eloveszed a bringat?.. Az kb 5 perc gyalog... En tuti nem vennem elo ezert.

ex-dr. vuk 2014.06.04. 16:13:39

@kasza003: napi 53km azert durva .. nekem hamar kilenne a faxom a bringazassal :) En most 14 km-t tekerek naponta (plusz vonat), ez igy meg eppen jo. Ezt is ket reszletben, 3+4km.

ex-dr. vuk 2014.06.04. 16:22:11

@colymbus: ezert jo magyarnak lenni. mindenfele lelkiismeretfurdalas nelkul atbaszol barkit par forint elonyert.
:D

ex-dr. vuk 2014.06.04. 16:25:10

@halaloszto: a gond ott is van, hogy hogyan ellenorzik, hogy ki kerozott is ki nem? Itt mar "colymbus" azonnal ki is talalta, hogy majd a csomagtartoban viszi a biciklit a cegtol 300 meterig... Franciaknal, angoloknal, nemeteknel (es sorolhatnam majd' egesz nyugat-europat) becsuletbol meg lehet csinalni egy ilyen rendszert, magyaroknal nagyon nem.

igazi hős 2014.06.04. 16:55:17

@Tomi from Space: Én 15 km-re, nekem megérné franciának lenni. Meg a sajtot is szeretem, csak hülyén beszélni ne kelljen :-D

@leonito77: "Ellenben nemsokára elindul a BUBI" Biztos elindul? index.hu/belfold/budapest/2014/06/04/a_bkk_felmondhatja_a_bubi-szerzodest/
vajon mennyit kellett a T-nek visszacsorgatnia, hogy a maradékból ne bírjanak egy rendes rendszert összerakni?

ex-dr. vuk 2014.06.04. 17:02:36

@igazi hős: francia csak akor lehetsz ha a csigat is megeszed :D A mesterkelt hulyenbeszele is alapfeltetel sajnos ;)

Avatar 2014.06.04. 17:08:08

@bunk0:
"Igaz, hogy nem használhatjuk úgy a rendszert, hogy 29 perc után lerakjuk a dokkolóba a bringát, majd azonnal kiveszünk egy másikat újabb 29 percre?

Valóban így van, két kerékpárhasználat között el kell telni 10-10 percnek. Addig bemegy az üzletbe a használó, vagy vesz egy fagyit, 10 percig valamit csinálni kell. Fél órán belül egyébként szinte bármelyik állomásról el lehet érni bármelyik másikra."
www.vezess.hu/magazin/bubi_kerekpar_kolcsonzo_bkk/50804/

na__most__akkor 2014.06.04. 17:13:04

Ennyi ékezetnélküli seggfej...
Azért ez egy színvonal. Más nyelv nem képes ilyen teljesítményre.

z 2014.06.04. 17:37:35

@na__most__akkor: Fel se merüljön benned, hogy nincs magyar billentyűzete.

nomex 2014.06.04. 17:39:17

@na__most__akkor: Más nyelv nem használ ennyi ékezetes karaktert...

ex-dr. vuk 2014.06.04. 17:42:29

@na__most__akkor: ekezet nincs, viszont barmikor produkalok neked ilyet: £ :D

limbekcs 2014.06.04. 17:49:24

@ex-dr. vuk:

a csiga finom, értem? : )
(igaz, az enyémet szicíliában tálalták és tengeri volt, de akkor is)

z 2014.06.04. 17:52:25

Most kövezzen meg bárki, de ha a BUBI működne, szerintem alapvetően OK lenne.
Hogy drága... évi 19 ezer az pontosan havi 1583 forint, amiből jelenlegi árfolyamon 4 és fél vonaljegyet vagy nem egész 4 liter benzint lehet venni.
Használt biciklit ebből a pénzből nem veszel, esetleg két éves használati díjból már kijön egy olyan, ami nem esik szét rögtön. De egy bringára is kell költeni: új belsők (defekt miatt), a régi markolat cseréje, lámpába való elemek, kisebb szerelések - nekem ezekre egy tízes simán elment tavaly, de a felét szerintem senki nem ússza meg, pláne, aki sokat teker.
Plusz ezek után még el is lophatják és ha mondjuk elindulok vele egy péntek este sörözni és hazafelé beszállhatnék 3 másik emberrel egy taxiba mert mondjuk eleredt az eső, akkor nincs mese, ők mennek, én meg tekerhetek meg ázhatok, mert a bringát nem hagyhatom ott.

Hogy nincs mindenhol, hát ez baj, de ha beválna, biztos bővítenék a rendszert.

Dehát még be is bukhat az egész, egyelőre nem nagyon sikerül beüzemelni.

nomex 2014.06.04. 17:53:23

en meg irasjelek nelkul is tudok irni es a szokoz nelkuli hozzaszolast is fogalmazom mar hogy a kotekedosebbek csemegezhessemek meg elutest is ejtek

ex-dr. vuk 2014.06.04. 17:54:50

@limbekcs: nemtom, a kertunkben levo meztelencsigak nem tuntek gusztanak... Meg a tyuk se eszi meg.

ex-dr. vuk 2014.06.04. 17:56:36

@z: nekem az egy eves berletbol kb. kijonne a biciklizaram :D (kryptonie evolution series 4 + kerek hurok)

Ladislav 2014.06.04. 18:34:01

Nem jártam itt azóta, amióta egy troll "megtámadott" és három ember kulturált válaszára is bunkózás volt a válasz...
Jó ötlet! Ha másként nem megy, akkor pénzzel kell motiválni a dolgozót, ha az autó nem elengedhetetlen a munkához, akkor járjon biciklivel.

f.nero 2014.06.04. 18:39:16

Egyesek itt azt a látszatot keltik, hogy az autózás nincs kellően megadóztatva. Nos:
- vételár ÁFA tartalma
- átírási díj
- eredetvizsgálat
- műszaki vizsga
- benzin adótartalma
- baleseti adó
- teljesítményadó (a súlyadó utódja)
- alkatrészek és szervizek adótartalma
- autópályadíj
Bocs, de aki ezt kevesli, az kezeltesse magát!

Sunnyboy 2014.06.04. 19:08:51

A bécsi Citybike rendszer a következő paraméterekkel MŰKÖDIK:

- 1 Euro regisztrációs díj
- 110 kerékpár átvételi/leadási pont
- 1 óra ingynes használat - 15 perc szünet

Ez közösségi kerékpározás, a magyar BUBI egy gyenge, haszonleső másolat.

fifibá55 2014.06.04. 19:19:01

Ez a dotáció Magyarországon is megoldható. Igaz, a munkavállalónál jövedelemként jelentkezik, ezért SZJA-t és EÜ hozzájárulást kell majd fizetnie utána. A munkáltatói oldalon ugyancsak behajtják majd a járulékokat. És hogy kevesebb legyen a csalás, a dolgozónak menetlevelet is kell vezetnie, a szokásos adattartalommal, és felszólításra bármikor fel kell tudni mutatni. Ehhez csak egy kisebb állami apparátust kell létrehozni, ellenőrzést végzőkkel, az ellenőrzést végzőket ellenőrzőkkel, adminisztratív és logisztikai osztályokkal, országos vezetéssel. Ez kiadással jár, tehát a költségeket megfizettetik azokkal, akik miatt az egészet létre kell hozni (mert igazságos rendszer kell!): induláskor csak 80 Ft/km adót kell havonta önadózással megfizetnie minden bringásnak. Hogy egyszerűbb legyen, hatósági vélelem lesz, hogy minden munkanap kerékpárral jár dolgozni, szabadság, betegség, stb. hülye kifogásokat nem vesznek figyelembe, de az érintett a hatósági eljárás során lehetőséget kap (évente egyszer), hogy bebizonyítsa, nem minden napra köteles adót fizetni.

halaloszto 2014.06.04. 19:38:19

@ex-dr. vuk: a nemet es tarsai felfogja, hogy aki csal az rossz, es hogy otole lop. ezert aki csal az biztos lehet benne hogy megvetik a tobbiek, es ha kell fel is nyomjak. ezert nem csal.

nalunk aki csal az ugyes, tiszteletre melto. meg akkor is ha direkt tolunk lop. az elozo rendszer iszonyat kifejlesztette ezt a "kozosbol lopni ereny" hozzaallast.

Vajk

halaloszto 2014.06.04. 19:41:15

@f.nero: nem azt mondtam hogy keves. hanem hogy normal esetben mindezt az adozott jovedelmedbol kell kifizetni. ehelyett nalunk ezt kifizetheti a munkaltatod helyetted, igy adozatlan penzbol fizetheted. (egy jelkepes sarcot kell csak pluszban fizessen) es meg az afat is megsporolja.

Vajk

régi villamos 2014.06.04. 19:43:43

@z: Bocsi, de át lehet állítani magyarra!

halaloszto 2014.06.04. 19:53:10

@na__most__akkor: latom van velemenyed, es nem is rejted veka ala. nekem is van. de gyokerekkel es tuskokkal nem osztom meg.

Vajk

olcso 2014.06.04. 20:27:38

@f.nero: Nem a számát keveslik sokan, hanem azt állítják, hogy így is többet vesz ki a közösből az autózás, mint az adóként befizetett összeg.

B-road · http://szetbaszazideg.blog.hu 2014.06.04. 23:16:19

@halaloszto: Várjál már, a nettó 200bér az bruttó 300 fölött... aztán arra a munkaadói járulékok... simán 400 felett lenne.
Tehát a munkáltatónak legalább 400k-ba fájna, ha ugyanezt az autót a munkavállaló a nettó béréből fizetné.
Így meg, ha jól értem mindössze 211e?

halaloszto 2014.06.04. 23:30:21

@B-road: kapisgalod mar miert irtam, hogy oriasi allami tamogatas van a cegautokon?

H.Krisz 2014.06.05. 00:15:59

Én Hollandiában élek. Itt mindenkinek jár az útiköltség térítés (akiknek benne van a kollektív munkaszerződésben) Én 7 éve biciklivel jártam be dolgozni és nálunk sávos rendszerben volt megadva, hogy ki mennyit kap támogatást. Mivel én 10 km-n belül laktam ezért nekem naponta 1,61 euro-t adtak. Az én km díjam így 32 Ft-ra jött ki anno. Aztán elköltöztem 23 km-re és muszáj voltam autóval járni arra 6 euro volt a napi díj. (mivel LPG-s autóm volt nekem napi 2,4 euro volt a költségem, szóval kerestem is rajta még egy kicsit) Már nem tudom, hogy most hol mennyit fizetnek ilyesmikre, mert munkaképtelen lettem 3 éve.

gerywood 2014.06.05. 00:22:29

Ha működne, akkor a Bubit nekem találták volna ki. Agglomerációból be valahogy, de bent a városban napközbeni szaladgálásra bicó. Amit nem tudnék hova rakni a kocsiban és nem tudnám hol tárolni a városban.

Zold Bakony 2014.06.05. 09:29:24

Bátyám öltönyben dolgozik és cégautóval jár. Járt hetente 2-4-szer bringával is korábban, csak megszüntették a céges zuhanyzót. Hm. Sakk-matt.

halaloszto 2014.06.05. 09:43:57

@Zold Bakony: Lehet ceges zuhanyzora is kellene allami tamogatas?

Vajk

Mon3 2014.06.05. 23:42:48

A céges zuhanyzót pont azok szokták hiányolni, akik soha nem szoktak kerékpárral járni. Én 15 éve minden nap tekerek 30-at, sokszor öltönyben, és soha nem szoktam izzadni, mert már meg van hozzá a megfelelő kondim...

zotyesz11 2014.06.06. 01:55:45

Nálunk meg simán drága a benzin, az autó, meg a parkolójegy és az emberek maguktól is ráülnek...

nomex 2014.06.06. 06:41:58

@Mon3: Nekem csak a reggeli bemenetel 27 km. Igenis jól jönne a zuhanyzó! Ha másért nem, hát a por miatt. Egyébként gyakran bringázok munkába, bár most egy tanfolyam miatt ki kell hagynom egy kicsit! Ettől eltekintve a legszükségesebb tisztálkodást meg tudom oldani a mosdóban.

Untermensch4 2014.06.06. 14:09:52

1993 óta 9 (azaz kilenc) ft/km adható munkába járásra járműtől függetlenül adómentesen. ez az országban a legstabilabb állandó.

nomex 2014.06.06. 14:38:40

@Untermensch4:
Személygépkocsi-normaköltségnek hívják, nem adható bármilyen járműre. 2006 januártól lett 9 Ft, előtte hosszú ideig 3 Ft volt.

cso zsi 2014.06.08. 14:48:22

@zotyesz11: Valószínűleg felsővezető, légkondis irodában, más vásárol be helyette, és gyerekért sem kell mennie oviba-suliba.
Egy golyóstollal, és egy mobillal a zsebemben én sem szoktam megizzadni.
Ha netán laptop, pc, szerszámok is vannak nálam, akkor főképp, mert "van hozzá megfelelő kondim".
A rádió környékén az egyik gomb csodákra képes télen-nyáron. ;)

cso zsi 2014.06.08. 15:13:37

@msh: ". Cégautó a busz, a teherautó, a furgon, a puttonyos kisáruszállító. És ennyi. A Ford Mondeo meg Opel Astra, amiben a középmenedzserek meresztik a picsájukat, az nem az."

Nos, minálunk van több furgon, 2-3 ülésesek, és néhány "picsameresztő".
Ezek reggel, és este valóban a managert szolgálják ki, de napközben teltházas, mert a mérnököket (vagy mérnök-szerelő párokat) teríteni kell adott helyszínekre, hogy azonos időben tudjanak bizonyos feladatokat elvégezni. Ez furgonokkal dupla üzemanyagköltség lenne, valamint a furgon kiesne a szállítási feladatokból. Mindezt a fővárostól kb. 800 km sugarú körben.

A biztosítós felvetésedre nem is reagálnék, gyaníthatóan nem kellett még sem magán, sem céges viszonylatban kárigényt rendezni velük.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.06.08. 20:52:48

@Gera:

"Mire kéne fél órán túl a bicikli?"

- Esetleg elmenni vele Óbudáról Csepelre.

Avatar 2014.06.08. 23:32:45

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Vess egy pillantást a fentebb belinkelt Bubi térképre! Se Óbudán, se Csepelen nem lesz (egyelőre?) Bubi pont.
A legnagyobb táv talán a Pázmány Péter sétány - Széchenyi fürdő, kb 7 km.
Ez egyelőre csak a belvárosiaknak van kitalálva.

ex-dr. vuk 2014.06.09. 09:24:10

@f.nero: megis allando a dugo pesten... Erthetetlen.
Csak ket megjegyzendo dolog: 1. ha sokallod, jarj massal, 2. a szolgaltatasok (szerviz) es termekek (alkatresz, benzin) afajat felesleges idekavarni, az mindenen van. Az nem auto-specifikus.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.06.09. 09:46:19

@ex-dr. vuk:

Mivel nem itt élsz, ezért szólok: Jóval kisebbek már a dugók, mint 3-4 éve. Nekem konkrétan elég 20 perccel később indulni.

ex-dr. vuk 2014.06.09. 09:49:52

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: valtott bicikliken mehetsz (mint regen valtott lovakon, ahah)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.06.09. 09:55:44

@ex-dr. vuk:

A 29 km-es utamon az első dokkoló a munkahelyemtől 1,1 km-re van.

ex-dr. vuk 2014.06.09. 10:42:00

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Akkor miert van allando hiszti a dugok miatt? Valami itt nem stimmel :D

ex-dr. vuk 2014.06.09. 10:43:23

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: mondjuk 29km eleg sok azon a formedvenyen... 1.1km egyebkent kb. 11 perc seta (na jo, nem kirakatnezo tempoban).
De ilyen tavra egyebkent sem art valami jobbfajta sajat bringa mar.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.06.09. 11:24:13

@ex-dr. vuk:

Mert még mindig vannak, sőt, jelenleg igyekszik a városvezetés újabbakat gyártani.

Majd ha elhordják a budai hegyeket az útvonalamról, akkor bringázom majd.

cso zsi 2014.06.09. 14:13:35

@ex-dr. vuk: Mert "gyártják" a dugókat.
Addig rendben van, hogy a villamospályás utakon a villamoshoz ütemezik a lámpákat, de a párhuzamosan közlekedő busz is ugyanúgy szív, mint az autósok.
Akik korábban egy zöldhullámmal percek alatt végigmentek pl. a Fehérvári úton, ill. a balra kanyarodási lehetőségeket ki tudták használni (már amit azóta nem szüntettek meg), amíg a villamos 100 méterrel hátrébb a megállóban utascserét végzett. Most egyszerre indulás, és azonnali dugógyártás van.
https://www.google.hu/maps/@47.455453,19.039591,3a,75y,194.37h,82.8t/data=!3m4!1e1!3m2!1s6lCvfHm-uzbUAwQIKIMgyg!2e0

cso zsi 2014.06.09. 14:24:25

De a Morzsi sarkán a behajtás tiltása is földkörüli pályára állít:
https://www.google.hu/maps/dir/47.4765329,19.0459401/47.4769922,19.0498538/@47.4763986,19.0419806,16z/data=!4m4!4m3!1m0!1m0!3e0
Vagy az odajutás:
https://www.google.hu/maps/dir/47.4602846,19.0415367/47.4766866,19.0469867/@47.4685985,19.0388993,15z/data=!4m4!4m3!1m0!1m0!3e0

Nem gyalogosan, kerékpárral, vagy tömegközlekedéssel hordozható eszközök szállításáról van szó, rendszeresen.

cso zsi 2014.06.09. 14:39:13

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Nekem most nem kell ennyit utaznom, majdnem csak feleannyi.
A legközelebbi Bubi 2 metrómegállónyira van, tekerhetnék 5 km-t a legutolsóig, a maradék 3 km-t megint tömegközlekedhetem.
Ugyanez sógoréknál: www.citybikewien.at/main.php?lang_id=1&content_id=1000151

10-11 km a két legtávolabbi dokkoló.
https://www.google.hu/maps/dir/48.2447832,16.3788436/48.1743757,16.3299565/@48.2082632,16.3348499,13z/data=!4m4!4m3!1m0!1m0!3e1

ex-dr. vuk 2014.06.09. 15:06:06

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Nem kotelezo. De hisztizni sem a dugok miatt :D

Inkabb beszeld ra azokat, akinek nincsenek budai hegyek az utvonalukban, hogy legalabb ok bringazzanak... Neked is konnyebb lesz.

ex-dr. vuk 2014.06.09. 15:09:32

@cso zsi: ami a busznak/villamosnak jo, sosem lesz jo autoknak. Ha a villamoshoz van allitva a lampa az mar ugy jo, csak kene megy egy buszsav, hogy a busz se szivjon. Marneisharagudj, de ugye nem gondoltad, hogy az autokra fogjak hangolni, a tomegkozlekedok meg le vannak szarva?.. Vegre eljutottunk odaig, hogy ez mar nem igy van. Ha ez neked "dugogyartas", akkor az, hivd, ahogy akarod. Van egy csomo kozlekedofajta az utakon, nyilvan nem a varosnak legkarosabbat fogjak elonyben reszesiteni.

Amszterdamban voltam nemreg, ott a belvarosban egy fia dugo sem volt. Pedig ott aztan tenyleg alig van hely autozni. Remelem sejted, hogy miert nincs megsem dugo... ;)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.06.09. 16:25:49

@ex-dr. vuk:

Nem hisztizem, kikerülöm őket a mellékutcákon keresztül.

.

Hollandia legmagasabb pontja a tengerszint felett 322 méter.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.06.09. 16:27:32

@ex-dr. vuk:

Egyébként az a jó, ha a párhuzamosan közlekedő busz nem használja a villamossínt, hanem van külön buszsáv is. Ha trolibusz is jár arra, akkor szerintem annak is kellene egy külön sáv. Ha a busz csuklós, akkor kell külön még egy csuklósbuszsáv is. Meg egy csuklóstrolibuszsáv is.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.06.09. 19:07:26

@ex-dr. vuk:

Külön a kék, külön a zöld, külön a piros bicikliknek. És külön a közbicikliknek.

cso zsi 2014.06.09. 20:40:47

@ex-dr. vuk: Más is volt ám Amszterdamban, és akkor még feleannyi volt a villamosjegy, mint most. Akkoriban kaptatok fotókat is a holland "autómentes nap"-ról.
A bevezetőkön durvább dugók voltak, mint itthon.
Odakint az "M0" bent van a városban, és kb 30 km a kör hossza.
Kedvezményesen parkolhat a város szélén az autós, és villamossal mehet a parkoló mellől a citybe. Ha zónahatárt kell átlépni, az már plusz költség a villamoson.
Egyrészt, van városszéli parkoló. Másrészt, egy akkora városról beszélünk, mint Debrecen.
Harmadrészt, emelkedő akkor van, amikor a kutya odaszart valahová.
Szóval, vagy ne példálózzon senki (még az igen tisztelt városvezetés sem) Amszterdammal, vagy a pozitív dolgokat is másolják onnan.
A Fehérvári úton buszsáv? Teljesen fölösleges, hiszen csak az Etele úttól fordul rá, a kifelé vezető irányban. Akár a sínen is mehetne a lézengő villamosoktól.
Talán sikerült már elkapnod azt a pár mondatomat majd minden új blogban, hogy épp ezen a szakaszon tömegközlekedem a munkába.
Ahol beülök a kocsiba, és néha fentebb jelzett célokat is meg kell közelítenem. Vagy hazánk, vagy Európa valamely pontját.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.06.11. 01:23:29

@halaloszto: ezert kellene bevezetni az utdijat, termeszetesen cegautora hangolva, ha mar a joalkotok ilyen idiotak voltak

elvegre az a cegautos agglobunko dizelkes akinek 200e -t tolnak be havi szinten annak tutti a +100e -t siman ki tudna pengetni a Cég
ha meg nem akkor ott a vasut, vagy talaljon budapesti embert, vagy fizessen albit valamilyen videkinek

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.06.11. 01:27:13

@ex-dr. vuk: "Ha ez neked "dugogyartas", akkor az, hivd, ahogy akarod."

pontosan dugogyartas!!!
az hogy a nagykoruton sokan becuppantak a dugoba, az engem nem izgat :))), viszont az 5% -al kevesebb ember es az 5% -al kevesebb idotartam annal inkabb

mondjuk en itt az M3 budapesti szakaszan latom az igazi dugogyartokat!!! talan ha nehanapjan kimennenk palotaiak pl. tengozni a SAJAT teruletunkre, akkor kevesebb dugogyarto tudna bejutni a belvarosba :)))
pont mint a C.M. csak mi hetkoznak csinalnank :)))

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.06.11. 01:31:34

@cso zsi: WOW
akkor ne Amszterdam legyen hanem pl. Praga
na gyorsan fussal neki, hogy mennyi P+R van ott, meg itt mennyi!

pofam leszakad sok agyhalott debil elhiszi hogy majd fedett parkolot fognak epiteni Kelenfoldre a sok budai agglosnak, es nem irodakat es uzleteket amikbol ADObevetel van

halaloszto 2014.06.11. 07:21:32

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: aztan lepodnel amikor a 70ezer forintos huto hazhozszallitasa 15000 forint, amikor ujabb 20%-al felmegy a kifli ara a kozeli kisboltban, es amikor nem talalsz gazszerelot egen foldon aki kimenne osszel kitakaritani es elinditani a konvektorodat.

Vajk

A Tyne folyó déli partja 2014.06.14. 22:01:28

@ex-dr. vuk: én tavaly, mikor volt ilyen biciklis mozgalom, elővettem, s azzal tettem meg 500 métert, hogy kapjak pólót:)

A Tyne folyó déli partja 2014.06.14. 22:03:10

@ex-dr. vuk: a cycle to worknél is le volt írva, hogy a biciklit legalább fele részben munkába járáshoz kell használnod. na most, ez ki, és hogyan ellenőrzi? egyszer nem nézték, hogy biciklivel mentem-e munkába, azt meg pláne nem tudják leellenőrizni, hogy a munkába járáson kívül még hányszor, mikor használod...

A Tyne folyó déli partja 2014.06.14. 22:07:29

@Mon3: na, ez azért nem konditól függ. kondim nekem is van, de én sajnos izzadós vagyok.
amúgy, nálunk van zuhanyzó, de olyan roppant logikus módon sikerült megoldani, hogy ahol van öltöző, és zuhanyzó, ott nem tudod otthagyni a ruháidat (tehát, egy szekrényke), ahol meg a szekrénykék vannak, ott nincs közvetlenül mellette öltöző, és zuhanyzó. szóval, át kell vonulnod a vécébe. nem egy helyen kéne lenniük??? angol logika..

A Tyne folyó déli partja 2014.06.14. 22:09:57

@Avatar: hát, Newcastleben is csak a belvárosban vannak ilyen bérbiciklik, ami meg gyalog is simán bejárható, szóval, nem fűzök hozzá sok reményt, hogy távolabbra is kiterjesztik.

ex-dr. vuk 2014.06.15. 18:06:46

@A Tyne folyó déli partja: egyszeru. nincsenek hozzaszokva a csalo kelet-europaiakhoz :D

A Tyne folyó déli partja 2014.06.15. 20:36:52

@ex-dr. vuk: persze, mert itt mindenki holt becsületes...megkérdezte a munkatársam, hogy minek vettem metrójegyet, hát csak egy megállót mentem...

ex-dr. vuk 2014.06.15. 22:20:40

@A Tyne folyó déli partja: azert az arany sokkal sokkal jobb, mint nalunk...

Prednizon · http://munkahet.hu 2016.09.15. 08:24:15

Mindamellett hogy spórolhatunk vele számos előnye van még a kerékpározásnak. Például egészséges is :
munkahet.hu/hirek/eletmod-egeszseg/11-ok-amiert-a-biciklit-valaszd-az-auto-helyett
süti beállítások módosítása