Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Szerződést szegett a Főváros a Margit hídi kerékpársávokkal

2009.08.27. 10:24 - Földes András

Nem a nyertes pályázati tervnek megfelelően újítja fel a főváros a Margit hidat, így megszegte a támogatási szerződést. A jelenleg érvényes tervezetben ugyanis csak a híd északi oldalán található egy kétirányú kerékpárút. A déli oldali kerékpársáv csak a támogatásra benyújtott tervben szerepel.
 
A Városháza szerint mindez rendben van, mert véleményük szerint a műszaki tartalmat ilyen mértékben lehet módosítani. A támogatási szerződés azonban nem ennyire megengedő.
margitlez18
A főváros egy olyan tervvel pályázott az Nemzeti Fejlesztési Ügynökségnél (NFÜ) EU-s támogatásra, amelyben három kerékpársáv szerepel. A Magyar Kerékpáros Klub szakértőivel kidolgozott tervben két sáv egymás mellett fut az északi, Margit szigeti oldalon. A déli oldalon pedig egy sáv biztosítja a kerékpározást azoknak, akik nem a szigetre tartanak kikapcsolódni, hanem Budáról Pestre közlekednek.
 
Az NFÜ pozitívan bírálta el a teljes felújítási tervet, és hatmilliárd forint támogatást ítélt meg a híd összesen 20,8 milliárdos felújításra.
 
A projekt ezek után a budapesti tervtanács elé került, amely azonban nem tartotta jónak a kétoldali kerékpárutat, és javasolta a déli sáv elhagyását. A főváros már egy ilyen, újraírt tervet adott be aztán a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak, amely erre a megcsonkított tervre adta ki az építési engedélyt.
margitlez20
A kerékpáros szervezetek felháborodtak. Az egyoldali bicikliutas megoldás szerint annak, aki Budáról Pestre kerékpározik, keresztül kell haladnia nyolc közlekedési lámpával szabályozott kereszteződésen, legalább kétszer le kell szállni a biciklijéről és tolva továbbmenni, és körülbelül kétszer hosszabb utat kell megtennie, mintha egyenesen átkelhetne a hídon.
Szerződésszegés
A változtatás azonban nem csak a fenti gyakorlati érvek miatt jelent problémát, és nem is azért, mert a Városháza a társadalmi egyeztetés után végül a civileken átlépve, bürokratikus módon hozott döntést. A tervváltoztatással a Városháza szerződésszegést is elkövetett. A támogató NFÜ tájékoztatása és jóváhagyása nélkül ugyanis a terv nem változtatható meg.
margitlez21
Az NFÜ oldalán, a támogatási szerződésben az olvasható: "A Kedvezményezett haladéktalanul köteles jelenteni a Közreműködő Szervezetnek minden olyan körülményt, amely a Projekt megvalósítását, a támogatás céljának elérését veszélyezteti, ha a Projekt megvalósítása részben vagy egészben meghiúsul, .... A projekt adatlaphoz benyújtott bármely dokumentumban, annak adataiban, illetve az abban közölt tényekben bekövetkező valamennyi változást a Kedvezményezett annak bekövetkeztét követően haladéktalanul köteles bejelenteni, és a bejelentéshez köteles a módosított dokumentumot csatolni. ... a bejelentési kötelezettség határideje a változást követő 8 naptári nap. A bejelentési kötelezettség fentiek szerinti teljesítésének elmulasztása szerződésszegésnek minősül."
 
Az NFÜ ügyintéző szervének, az Regionális Fejlesztési Ügynökségnek az igazgatója, Lukovich Tamás megkeresésünkre kijelentette: "A szerződés részét képeztő projektadatlap szerint a déli oldalon is van egy egyirányú kerékpárút, és eddig nem érkezett hozzánk módosítási kérelem."
 
A Főváros ezek szerint nem csak eddig nem értesítette a támogatásért felelős NFÜ-t, de már az előírt nyolc napos határidőt is lekéste.
 

A Városháza sajtófőnöke, Czuk Dóra szerint az ilyen tipusú változtatásokat nem kell egyeztetni az NFÜ-vel. Nekik a Nemzeti Közlekedési Hatóság feltételeinek kell megfelelni, akik csak az északi oldali kerékpárút építését engedélyezték. Mindazonáltal elképzelhetőnek tartja, hogy a támogatási szerződést is módosítani fogják majd.

Címkék: budapest margit híd bicikliút

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr931341411

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petyo 2009.08.27. 11:27:51

Szerződés? Az mi?

tathagata 2009.08.27. 12:47:25

Szia

Mint bringás blogos, nem lenne kedved kérni egy jogi állásfoglalást a Margit-híd jelenlegi (felújítás alatti) használhatóságáról?

Arra gondolok, hogy ki van téve, hogy "kivéve kerékpár", a taxik, villamosok, buszok kb 10-20-szal mehetnek maximum, a biciklisek is tudnának velük menni.

Tudom, hogy kint van egy nagy tábla, hogy toljam a járdán a biciklit, de az például KRESZ tábla? Figyelembe kell venni?

Esetleg el lehetne érni valahogy, hogy villamos sínen tudjunk közelekedni?

üdv

Funkerman 2009.08.27. 16:43:27

galeria.index.hu/belfold/2009/08/24/a_margit_hid_lezarva_delelotti_korkep_budarol_az_arpad_hidtol_a_margit_hidig/1072749_9a57482f84f67c2fbdf1cbfcf1855bf0_xl.jpg

Szerintem egy BKV által kirakott tábla, nem birálja felül egy kresztábla hatályát.

És még valami. Az egy dolog, hogy mennyivel mehetnek a buszok, taxik stb... de annyival mennek.
Én a lezárás második napján merészeltem a sínen menni, konkrétan 2 méterrel mögöttem úgy dudált le a sinről a bkv busz mint a huzat.
Ja, és nem 20-al mentem én sem...

Funkerman 2009.08.27. 16:44:09

... mármint hogy NEM annyival

Mr.KANE 2009.08.27. 23:02:10

3 nap tapasztalata részemről: bárminemű következetesség NÉLKÜL az egyik felenged, a másik nem.
Járdára mikor felküldtek, azthittem meghalok, annyian voltak.
Leszarom, holnaptól nem állok meg, ha pattognak a sorompónál.... a túlsó végén meg azt mondom, hogy a szigetről jöttem.

!ndex 2009.08.28. 08:56:40

Bár nem margithíd, de a HŰVÖSVÖLGYI úton, miért szünik meg a normális süllyesztett járda a Budagyöngye után? Tud valaki valamit, most elég bosszantó hogy le kell szállni a keresztező utcáknál mert akkora a járdaszegély :(

Windchill 2009.08.28. 10:30:38

@!ndex:

Nincs mese, meg kell tanulnod bicajozni. ;)

Ómájgád 2009.08.28. 11:27:07

@!ndex: igen az ott jó nagy kibaszás. Remélem én is, hogy nem ez lesz a végleges állapot.

Ómájgád 2009.08.28. 11:30:01

Ma reggel hallottam a rádióban, hogy gondban lehet a főváros a tervek módosítása miatt :). Csak remélni tudom, hogy a kiskirályok fejére koppintanak.

anarcho78 2009.08.28. 13:32:33

kicsit kétélű fegyver:

1. verzió: így marad minden, nem lesz bicikliút

2. verzió: demszkyék sajnálkoznak, elismerik a szerződésszegést, a pénzből kevesebb jön be az EU-ból emiatt és a mi (ráadásul nem csak bp-i) adóforintjainkból ezért többet kell belefizetni a felújításba.

most komolyan, melyik jobb?

tromsø_ 2009.08.28. 15:19:18

@anarcho78:
Segítek:
3. Megcsinálják úgy, ahogyan az EU-nál elfogadtatták.

Funkerman 2009.09.01. 17:31:45

@Mr.KANE: szigetről nem tudsz az útra csatlakozni.
egyébként a bkv meghatározhatja kit enged fel az épitési területre, mert hogy az az.
a hidfőknél kitett táblákból, meg nem volt olyan amire csak a "bkv, taxi és engedéllyel" lett volna irva.

Kannás 2009.09.04. 22:11:47

Én minden nap a Margit-hídon megyek oda, és vissza. Délután valóban sokan vannak, de kultúrált viselkedéssel szerintem a gyalogosok veszélyeztetése nélkül is viszonylag hamar át lehet jutni. Sokkal jobb, mint ahogy az a szép emlékű Szabadság-híd felújításkor volt.

Amúgy, az egészban azt nem lrtem, hogy jöhetett kiindulási alapként szóba az északi-oldal? Jóval kevesebb bicajos használta mindíg is. Ha már le kell mondani valamelyik oldalról, az logikusabb lenne az északiról.

Nem tudom, meg akarják-e szűntetni a híd alatti átjárót. Ha igen, kinek van az útjában és milyen tevékenységében? Azon kívül, hogy a csövik szép álmát megzavarja az áthaladó.

Miből állna oda két, könnyűszerkezetes rámpa bicajosoknak? Egy kezdő lakatosbrigád 2 nap alatt meghegeszti, tán nem is kerül milliárdokba....
süti beállítások módosítása