Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Tarlós mellé állt az autósoviniszta egyesület

2013.11.12. 12:02 - kirk kapitány

Nagyon elégedett a főpolgármester 20 pontjával a Critical Masst fasisztázó Empamo (Emberibb Parkolásért Mozgalom). Az autósok hegemóniájának fenntartásáért küzdő társaság szerint Budapest nem lehet a hangos kerékpáros lobbi kísérteti terepe, azért szavaztak annak idején Tarlósra, mert kemény intézkedéseket vártak tőle, nem azt, hogy az autós forgalmat lassító, labirintusokba terelő változtatásokhoz adja a nevét.

„Mozgalmunk évek óta érvel a racionális forgalomszervezés mellett. Mikor a választásokon Önre voksoltunk, hasonlóan kemény lépéseket vártunk, mint most a BKK esetében, amelyek véget vethetnek a forgalmat feleslegesen lassító, labirintusokba terelő, és a környezetet is szennyező forgalomszervezési anomáliáknak. Az átgondolatlan, értelmetlenül autóellenes változtatások környezeti kihatásai Budapest polgárainak az egészségét veszélyeztetik. Városunk nem kísérleti terep, nem kiscsoportos lobby érdekek érvényesülésének a helyszíne, hanem mindannyiunk lakóhelye, és Magyarország fővárosa! A forgalomban elenyésző számban és idényjelleggel résztvevő hangos kerékpáros kisebbség irracionális követelései már eddig is kimutatható balesetbiztonsági és környezeti problémákat okoztak, és már nem csak a jelen, de a jövő tiszta járműveinek a közlekedési terét is veszélyeztetik. Egy jövőbe mutató közlekedési rendszerben, nem lehet csak a kerékpárra alapozni. A kierőltetett prioritásokat a saját helyükön kell kezelni, vagy olyan káosz lesz, ami ellen most Ön is felemelte a szavát. A budapestiek jogosan ítélik el azt a morális csődtömeget is, amit parkolási rendszernek neveznek. Ezért az önkormányzatok szövetségét is egy Budapest ellenes szervezetként értékeljük, amely anyagi megfontolásokból nehezíti meg városunk egységes fejlődését. Minden, a város és az itt élők érdekeit globálisan néző álláspontot maximálisan támogatunk a jövőben is!”

A szervezet már sokszor észrevétette magát radikális autóspárti nyilatkozataival és akcióival. Az Empamo 2009-ben lefasisztázta Critical Masst, majd pedig bringaút-foglalással kampányolt a karékpáros infrastruktúraépítések ellen. A nagy kerékpárellenes lendület néha annyira elragadta őket, hogy az autós közlekedést képesek voltak környezetkímélőbbnek és tisztábbnak is látni, mint a kerékpározást. 2010-ben egy autóreklámot félreértve adtak ki közleményt, azt állítva, hogy a ziháló biciklisek több széndioxidot bocsátanak ki, mint az új hibrid gépkocsik, ezért ideje átgondolkodni a fővárosi vezetőknek a környezetvédelemért tett eddigi lépéseiket.

A múlt héten a Kerékpárosklub is állást foglalt Tarlós BKK-t támadó fellépésével kapcsolatban.

Címkék: empamo

580 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr465629004

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.11.14. 01:04:02

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Vedd már észre, hogy ez a két perces menetidőnyerés egy nagy parasztvakítás, rendszerben tekintve többet árt, mint használ. A tömegközlekedőknek."

tehat rendszerben tobbet art mint hasznal?
a kovetkezoekben felsoroltak kozul segitenel hogy melyik kozlekedesi modozatnal ÁRT ez a nagykoruti villamos zoldhullam? azaz melyik az a tomegkozlekedesi eszkoz ahol megfogja, lehetetlenne teszi a tomegkozlesi eszkoz haladasat?
a 7es buszcsaladot?
a 2es metrot ketszer?
a 3as metrot ketszer?
a foldalattit?
esetleg a HEVet?
a 2es villamost?

fel nem tudom fogni mi az amit megfog, valami helyi viszonylatu jarat lehet csak, ami meg hadd legyen a belvarosiaknak a nyomora :)))

es nehogy azt mondd hogy te csak a belvarosiak erdekeben szenvelegtel a vilagfajdalomtol felidezve a napi szinten dizellel torteno gorenykedesedet az orruk ala, mert akkor leesek a szekrol...

etruszk 2013.11.14. 01:10:14

@igazi hős: Az autós forgalom alkalmazkodni fog. Ha lehetetlen lesz a körúton közlekedni, hát nem fognak a körúton közlekedni. Kisebb lesz az autók által okozott környezetszennyezés, és jobb lesz a tömegközlekedés. Legfeljebb több lesz az üres kirakat. Engem nem zavar, ha elgettósodik a belváros, de legalább a gyalogosok a tömegközlekedők és kerékpárosok boldogok lesznek.

igazi hős 2013.11.14. 01:18:50

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Én úgy látom, hogy a Széna tértől a pesti hídfőig végig torlódás van. Bárhol javítanád az egyenesen haladók tempóját, azzal csak azt éred el, hogy a következő pontban még nagyobb dugó lesz. Nem járok arra minden nap, de ahogy látom a Széna tér előtt lekanyarodók aránya elég alacsony, a Mechwart térnél ott van a hosszú kanyarodó sáv, amiben egyedül megyek előre a sor mellett.
Igen, a Marcibányi téri és hasonló surranópályákra gondolok. Kényelmetlenek, meredekek, de a János kórházig többnyire lehet nyerni ~10 percet.

"ez a két perces menetidőnyerés egy nagy parasztvakítás, rendszerben tekintve többet árt, mint használ. A tömegközlekedőknek." Csak ismételni tudom: egyikünknek sincs meg a tudása és adatai, hogy erről érdemlegesen megnyilvánulhasson. Innen kezdve ez hit kérdése, abban meg nem érdemes vitatkozni.

igazi hős 2013.11.14. 01:23:49

@etruszk: Látom te is write-only-ban működsz. Az autósokat elsősorban az autósok akadályozzák, amit írtam az erről szól. Ha csak annyi autós járna a Körúton, amennyi kényelmesen elfér, azzal jobban járnának az autósok, a gyalogosok, bringások és nem utolsósorban a helyi boltosok.

marskijankó 2013.11.14. 03:28:15

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: tehat S-Bahn -rol beszelnenk es a nagykorutrol, meg az agglosok bejutasarol...
Kalvin - Rakoczi gyalog 800 meter
ez hadd ne legyen lekuzdhetelen akadaly!
fokent ne egy kerekparos blogon :)))

800 méter rágyaloglás egy átszállásnál az +10-15 perc utazási idő. Vállalhatatlanul sok. Így nem lehet közlekedési rendszert tervezni.

"tehat 2 tovabbi nagykoruti vellamosmegallo kilove, akkor marad a Jaszai meg az Oktogon ugye"

Rákóczi tér, Blaha Lujza tér, Wesselényi utca, Király utca, Oktogon, Jászai, Margitsziget.
Utóbbi kivételével kifejezetten nagy forgalmú és nagy célforgalmú belvárosi megállók, várhatóan a nyugati agglomerációból is sokaknak úticél.
Ezek lennének jóval nehezebben és lassabban megközelíthetők Kelenföld és a nyugati agglomeráció felől, ha az S-Bahn megállás nélkül keresztezné a Nagykörút pesti szakaszát. Ne szórakozzunk már!

marskijankó 2013.11.14. 03:32:41

@etruszk: "Érdekes, soha senki sem mondta, hogy az emberek üljenek kerékpárra, vagy vonatra, vagy autóba. Mindenki maga választja meg, hogy hogyan közlekedik. És ezt a jogot tiszteletben kell tartani."

Miért, most ezt bárki elő akarja írni? A választás most is szabad.

marskijankó 2013.11.14. 03:34:35

@etruszk: "Már sokszor sok helyen leírtam: Ha korlátozzák az autóforgalmat egy területen, onnan előbb-utóbb kivonul a kereskedelem és bizonyos szolgáltatások. Helyette olyanok kerülnek előtérbe mint a kávézók és éttermek. Ennyi."

A Váci utca és a Vörösmarty tér környéke 27 éve sétálóövezet. Nem látom, hogy nagyon kivonultak volna.
A kifejezetten autós bevásárlóknak szóló hipermarketek pedig már régóta az autópályák bevezető szakaszánál vannak.

marskijankó 2013.11.14. 03:38:23

@igazi hős: "A megállók számát 2 dolog nyomta fel: az EU támogatást csak "hosszú" vonalra adtak (az ostobák nem számoltak a leleményes magyarokkal, akik 200 m-enként is képesek megállót építeni, ha úgy jön ki) és a több megállóra adott sok EU-s pénzből sokat lehet lopni."

Szerintem egyik sem igaz! Amikor a 4-es metrót tervezték, még sehol sem volt az EU. Az jóval később alakult úgy, hogy EU-pénzt használtunk fel rá.
Sokkal inkább azért ez az állomáskiosztás, mert a tervezéskor úgy gondolták, hogy a villamos pesti szakaszát meg kell szüntetni, tehát a metrónak teljesen ki kell váltania a villamost.

marskijankó 2013.11.14. 03:50:56

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: "tehat azt allitod, hogy aki a nagykoruti villamossal menne tovabb eszak fele az jobban jarna a Rakoczi teres megallos atszallassal a mostani 4es metroval mint a 2 megallos S-Bahn -al?"

Nem erre gondoltam. Én azt hasonlítottam össze, hogy a megvalósuló 4-es metróval Kelenföld felől melyik útitcél közelíthető meg jobban Újbuda-Központi és melyik Rákóczi téri átszállással, a 6-os megállói közül.
Leírhatom részletesebben:

Dél-budai megállók: Újbuda-Központ + V4
Boráros tér*: Újbuda-Központ + V4 vagy Fővám tér + V2
Mester utca**: Újbuda-Központ + V4
Corvin-negyed: Újbuda-Központ + V4 vagy Kálvin tér + M3
Harminckettesek terétől Mechwart ligetig: Rákóczi tér + V4-6

*S-Bahn változat esetén a rosszabb V2-kapcsolat miatt a többség egyértelműen a Körtér + V6-ot használná
**S-Bahn változat esetén a Mester utca esetében már átbillenhet a mérleg a pesti átszállás felé.

Vagy félreértettem valamit, miről beszélünk?

marskijankó 2013.11.14. 04:08:13

@promontor: "Az S-Bahn esetén egyértelműen nem az a cél, hogy a felszíni hálózatot kiváltsa, hanem az agglomeráció kiszolgálása, illetve az általa jelentett autósforgalom csökkentése."

Az általam hiányolt két megállóval együtt viszont a rendszer egyformán alkalmas lett volna városon belüli és elővárosi feladatra - persze csak az agglomeráció egy része esetében. Éppen a legnagyobb forgalmú településnek, Budaörsnek vasútállomás híján így is csak buszos átszállásos kapcsolat jutott volna.

"A Máv szakaszok fejlesztésének költségét legalább részben kompenzálta volna a ritkásabb belvárosi állomássűrűség, különösen, ha figyelembe veszem, hogy kifejezetten drága megoldásokat használtak (ha igaz, amit a sajtó erről ír)."

Az állomásépítés az drága dolog, de - ha erre gondolsz - az, hogy a mozaik és más design-elemek miatt lettek ilyen drága, azt nem hiszem. Ez csak amolyan Tarlós-féle hangulatkeltés volt.

A MÁV-vonalakat alkalmassá tenni arra, hogy elővárosi vonatok megbízhatóan tudjanak 5-10 percenként közlekedni (+ a távolsági vonatok) többszöröse lenne a metró költségeinek. Ráadásul Magyarországon az is egy leküzdhetetlen akadályként jelenik meg, hogy az egyik rendszernek a Főváros, a másiknak az Állam a tulajdonosa.
Ha a nagyvasúttal kompatibilis megoldás jött volna létre, ott is az lett volna a realitás, hogy első körben Kelenföld és Keleti között, és egy későbbi fejlesztés során terjesztik ki a Kelenföldre és Keletire érkező elővárosi vonalak irányában.

marskijankó 2013.11.14. 04:14:03

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: "tehat ez a nagykoruti villamos zoldhullam megszuntetese egy ideiglenes politikai huzas"

Én inkább úgy mondanám, Tarlós bedobta, hogy legyen 90-es, és akkor szóltak neki, hogy igenám, de fonódónak feltétele a 60-as program, különben összeomolhat a Nagykörút villamosközlekedése.
Ebben a második 20 pontban már ő is csak azt írja, hogy az Árpád hídi lezárások vagy a Fonódó átadásáig álljanak vissza 90-re.

Egyébként a villamos nem lenne ettől lassabb, hanem az egyenletessége romlana. 29 perc maradna a menetidő, csak közös 2 perces követés helyett 1,5-3 perc lesz (ami esetenként könnnyen felmegy 4,5-re).
Ugyanis nem a régi programot állítanák vissza egy az egyben, hanem egy új 90-es programot állítottak, hétvégén ma is egy ilyesmi működik.

marskijankó 2013.11.14. 04:23:25

@etruszk: "Kiszorulok a belvárosból, a vásárlóerőmmel együtt. Ami jóbval több, mint az átlag tömegközlekedőé. Megnézem, hátha kell ez a vásárlóerő Bécsnek."

Kellemes autózgatást kívánok Bécs belvárosában!

"De az, hogy a város egészében többen utaznak tömegközlekedéssel minjt autóval, ez szimplán nem igaz. Szoktál éjszaka autózni?
Tudtad, hogy pl a Kerepesi útról Hungária körútra forduló sávban hétköznap néha este 11-kor is csak a harmadik zöldön lehet átjutni?"

Az éjszakai közlekedők száma nem mérhető a nappalihoz.
Még akkor sem, ha alkalmi gócok éjszaka is kialakulhatnak (akár egy Budapest Arénás rendezvény miatt).

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.11.14. 06:06:20

@igazi hős:

"egyikünknek sincs meg a tudása és adatai, hogy erről érdemlegesen megnyilvánulhasson"

- 20 éve járok itt minden nap.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2013.11.14. 07:10:45

@marskijankó: "Az általam hiányolt két megállóval együtt viszont a rendszer egyformán alkalmas lett volna városon belüli és elővárosi feladatra - persze csak az agglomeráció egy része esetében. Éppen a legnagyobb forgalmú településnek, Budaörsnek vasútállomás híján így is csak buszos átszállásos kapcsolat jutott volna."

A nagykörúti megállót elfogadom (de inkább a Blahánál, a talajra vonatkozó ellenérvvel kapcsolatban kételyeim vannak...), a kelenföldiben nem értek egyet továbbra sem.

Budaörsről. Egyrészt van vasútállomás. Kétségtelen, hogy nem ideális, mert nem gyalogtávolság és persze nyilván nem olcsó multaság oda nagy parkolót, buszmegállót meg megfelelő ráhordó úthálózatot csinálni.

Másrészt viszont a 4-es metró sem ad Budaörsnek metróállomást. A Virágpiac semmivel sincs közelebb, mint a vasútállomás és egyébként is hol az a virágpiaci metrómegálló? Kelenföld lesz, buszos ráhordással, gondolom, meg egy vagyonba kerülő csomóponttal az Osztyapenkónál.

Ami a vasút vs. metró tulajdonviszonyait, meg egyéb gyakorlati problémákat illeti, mi elsősorban koncepciókról beszélünk, azt már ne befolyásolják ezek. Ráadásul ha a koncepció ezek miatt elvetendő is esetleg, az se indokolja, hogy helyette egy elfuserált 4es metrót építsünk ekkora pénzért.

igazi hős 2013.11.14. 08:25:50

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Tehát van egy történeti összehasonlításod, hogy egy útvonal mennyire járható. De ugyanilyen pontosan látod a többi, a tiedet keresztező vagy éppen párhuzamos útvonalat is, beleértve a közlekedők számát? Mert ez utóbbi 20 évben elég sokat nőtt az autóforgalom és pont a budai részt nem (vagy csak sokkal kevésbé) érintette a ~4 évvel ezelőtti visszaesés. Szóval: én elhiszem, hogy van egy pontos és releváns adatod, ami a te életminőségedet befolyásolja. De ez önmagában lényegtelen. Ha annyi autó lenne az utakon, mint 20 éve, akkor szinte bárhogy hangolnák is a lámpákat, nem lenne torlódás a Moszkva tér és a Margit híd között. Ha meg még 20 %-kal nő a forgalom, akkor bármit csinálnak, végig fog állni.
Egy megjegyzés: hogy egy kereszteződésben még jönnek keresztben, amikor zöldet kapsz, az nem biztos a lámpa hibája. A legtöbbet mi, autósok teszünk a torlódásokért a "puha" szabályértelmezésünkkel.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.11.14. 08:52:12

@igazi hős:

"Egy megjegyzés: hogy egy kereszteződésben még jönnek keresztben, amikor zöldet kapsz, az nem biztos a lámpa hibája. A legtöbbet mi, autósok teszünk a torlódásokért a "puha" szabályértelmezésünkkel."
- Nem hiszem el, hogy annál a lámpánál mindig, és ennyien belecsússzanak a sárgába-pirosba. Nem életszerű.

A többihez: Elég jól látom.
Nem tudom észrevetted-e, nem azt mondom, hogy minél gyorsabban lehessen autózni, hanem azt, ha a közösségi közlekedésnek kedvezünk, akkor ezt rendszerben tegyük. Ahol kedvezünk, ott ezt a kedvezményt ne vegyük kamatostul vissza két megállóval arrébb. Ehhez budai példákat hozok, mert ezt a környéket igen jól ismerem. Majd minden egyes rezdülését.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.11.14. 09:11:12

@igazi hős:

Most nincs sok időm keresgélni, de a Margit krt-on a gépjárműforgalom már 1988 előtt is kritikus volt. Ennek nem (csak) gazdagodási, hanem főleg geográfiai okai vannak.

Az elmúlt húsz évben annyi történt, hogy a Rózsadomb utcáin is megnövekedett a forgalom. Van ahol borzalmas mértékben.

Kb 10-15 éve több helyen kedveztek a közösségi közlekedésnek. Bimbó útra például így került buszsáv, vagy a 91-es család pl a Rómeren jön le, elkerülve a szerpentinen a dugót. Ezek a kedvezmények hasznosak voltak, mert a busznak adott előnyt máshol nem vették vissza.

A lámpaciklus előtt a Bimbó út forgalma átlagosan a Füge utcáig állt. Pont ott kezdődik a buszsáv. Jelenleg átlagosan az Aranka alatt valamivel van a sor vége. Pont 3-5 percet araszol a busz, mire be tud menni a sávba. Nem tudom érthető-e amit mondok.

Ha a Moszkva térre nem lehet behaladni, mert a másik vége stabilan piros, akkor hiába van buszsáv a Káplár utcáig, a buszok is ugyanúgy állnak a lámpa előtt, de a Krisztina irányába menőket is feltartva, mivel nincs bal oldalon hely, ahova besoroljanak. Emiatt egy idő után a BKK egyik szent tehene, a hosszú ötös busz sem fog tudni elmenni egyenesen.

Ha elég sokáig feltartod a Moszkva tér előtt a forgalmat, akkor 3-5 perc múlva ez érződik a körszállónál valamint a János kórháznál, ahol a zárt pályán haladó villamos sem tudja majd a beragadt autók miatt az útpályát keresztezni.

.

.

De van itt más hülyeség is.
Gábor Áron utcán közműépítés volt. Már készen vannak, kb 3 hete. A váltakozó irányú forgalmat lámpa szabályozta. Pár orbitális dugó után a két váltakozó irányú szakaszt összevonták egybe, bár ezt lehet a munkafolyamat indokolta. Később tettek ki egy táblát a SZEF-ra, hogy közműépítés a Gábor Áronon. Majd miután rájöttek (Figyelj!), hogy a lezárt szakasz kapacitása kissebb, mint amit az utca elején felenged a lámpa, rövidítettek a zöldön a Pasaréti kereszteződésében, valamint a Szilágyin a balra kanyarodó sávban (Innen jönnek sokan a Gábor Áronra).

Noha az út kész, a lámpa ugyanolyan rövid. Akik eddig kerülték a Gábor Áront, most újra használnák bevett útvonalukat, de a rövid lámpa olyan sort okoz, főleg délutánonként, hogy a Budakeszi úton álla vége a Remiz felett 200 méterrel. Emiatt a Hűvi is áll.

marskijankó 2013.11.14. 09:27:55

@promontor: Örülök, hogy valamiben meg tudtalak győzni, ezt általában nem szokták beismerni, úgyhogy respect érte.
Azt sajnálom, hogy arról még nem tudtalak meggyőzni, hogy ha van egy ilyen népes városrész, mint a tízemeletesekkel teli Kelenföld, akkor nem szerencsés őket kihagyni abból a beruházásból, ami amúgy az ő területükön halad át.
Tegyük fel, hogy a Kelenföldi pályaudvarnál a vasútból kiágazó vonal kb. a Szent Imre kórház környékén metszi a Tétényi utat. Az még pont egy olyan távolság, hogy a lakótelep külsőbb részéről busszal érkezőknek is érdemes átszállniuk arra a metróra, ami két-három megállóval Pesten van. Ha Kelenföld felől a Körtér az egyetlen átszálló pont, ott már sok utasnak nem éri meg átszállni, tehát a Rákóczi úti buszkaravánból nem lehetett semmit tehermentesíteni.

Máshonnan megközelítve: Budapest nem elég nagy és nincs elég pénze ahhoz, hogy kétszintű gyorsvasúti rendszert működtessen. Kifejezetten az elővárost kiszolgáló S-Bahn-t vagy RER-t ott érdemes építeni, ahol nagyjából teljes a városi metróhálózat. Budapest nem engedheti meg azt a luxust, hogy miközben a metróhálózat hiányos, aközben földalatti S-Bahn-t épít ki.

"Budaörsről. Egyrészt van vasútállomás."

A "Budaörs" nevű vasútállomás valahol Kamaraerdő környékén van. Budaörs belterületéről elég körülményesen lehet megközelíteni, mert az autópálya túloldalán van, sok esetben messzebb, mint az Osztyapenkó.
Nincs is irányban. Ha lenne is oda ráhordójárat, nem fognak az emberek Budaörsön felszállni egy buszra, ami a belváros helyett merőleges irányban indul, ráadásul - mivel elágazó S-Bahn hálózatot vizionálunk - Budaörs állomáson jóval ritkábban jönne valami, mint Kelenföldön.

Úgy látszik, külön ki kell hangsúlyoznom, az, hogy az általad vázolt elképzelést kritizálom, nem jelenti azt, hogy ezt a mostani "elfuserált" metrót tekintem etalonnak.
A virágpiaci meghosszabbítás úgy hülyeség, ahogy van, ezt hivatalosan se nyomják már.

Viszont, ha most áttérünk a realitásokra, és lezárjuk a "hogyan lehetett volna másképp" kérdést:
A metrót nem sokára átadják ezzel a megállókiosztással, és elég sokáig ezekkel a végállomásokkal. Innentől kezdve a ráhordásban látok még tartalékokat.
Ha az elővárosi vasútvonalak sűrűbben, megbízhatóbban járnának, és lenne rendes P+R parkoló mindenütt, akkor még átszállással együtt is versenyképes alternatívát jelentenének a dugóban ácsorgással szemben.
Sokan hülyeségnek tartják, de én nem látom be miért, hogy az autópálya mentén, még dugózónán kívül lehetne P+R parkolókat létesíteni buszos transzferrel.
A metró a mai "elfuserált" módján is érezhető színvonalemelkedést fog hozni a Kelenföldi pályaudvar, azon keresztül az agglomeráció közlekedésében.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.11.14. 09:30:13

@igazi hős: " Ha annyi autó lenne az utakon, mint 20 éve, akkor szinte bárhogy hangolnák is a lámpákat, nem lenne torlódás a Moszkva tér és a Margit híd között. Ha meg még 20 %-kal nő a forgalom, akkor bármit csinálnak, végig fog állni."

ez pontosan igy van!!!
pl. amikor a hetvegen beall a fel varos mert valahol egy savot lezarnak
es akkor jon a fals duma hogy a miatt allt le a varos es erre meg a BKK is raerosit

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.11.14. 09:45:28

@marskijankó: "800 méter rágyaloglás egy átszállásnál az +10-15 perc utazási idő. Vállalhatatlanul sok. Így nem lehet közlekedési rendszert tervezni."

igen ezt mondtak a 4es metronal is, hogy legyen minel tobb megallo mert a 400 metert hogy fogja tudni legyalogolni a cvekkeres nyugi es lett belole

feltaro jellegu kozlekedesi rendszert valoban nem lehet 800 meterrel csinalni, de akkor en elmondom az altalam preferalt megallokiosztast:
Molnar Viktor - Bosnyak 2 km
Bosnyak - Hungaria 1.3 km
Hungaria - Keleti 2 km

nekem ez az etalon, es ez egy busz, es nem a 20-50 km -rol beingazoknak letrehozott S-Bahn

de tenyleg lehet hogy az az egy megallo meg mehet, viszont a mostani az felelmetes, hogy atszallitjak eleve Kelenfoldon, aztan meg olyan lassan megy mint a mellette levo busz

akkor mondjak el hogy nem voltak kepesek realis alternativat kinalni az agglosnak, es csak a fenyites marad...

ex-dr. vuk 2013.11.14. 09:54:05

@etruszk: na itt kezdodik a baj: "joval tobb, mint az atlag tomegkozlekedoe"... a nagy arc.. de miert is?
En biciklivel jarok, es jartam Magyarorszagon is, de gyanus, hogy a vasarloerommel nem volt baj szegedi de akar orszagos viszonylatban sem.
Viszont egy iszonyat forgalmas ut mellett nem lesz kedvem boltokat jarni az is biztos...

Egy ido utan mar reg nem lesz igaz a bicikli/tomegkozlekedo = csoro duma. Nezz meg egy europai nagyvarost. Barmelyiket..

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.11.14. 10:03:26

@ex-dr. vuk: hulyeseg amit mondott
itt a kulvarosban pl. az elektronikai bolt (ipon) megengedheti hogy sajat parkoloja legyen, gyakorlatilag a kis acelesernyommel becuppanok a bejarati ajto ele, laza a forgalom, nem messze a benyakut hogyha eppen tankolnom kell

ezzel szemben a belvarosban hogy alljak meg? inkabb gyaloglok 400-600 metert minthogy haromszor kelljen szenvedve korozni, mert ott a lakok a helyi szenttehenek, a helyi bolt meg nem teheti meg hogy elotte legyen parkolo ha meg igen akkor azt a guccsi meg ármáni boltok tudjak fenntartani

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2013.11.14. 10:42:45

@marskijankó:

1) Budaörs vasútállomás Budaörs központjától 2 km, míg az Osztyapenkó 4 km. A budaörsiek többségének szerintem közelebb van. Nyilván ott komoly területrendezés kellett volna, hogy reális lehetőségként felmerüljön, de szerintem jobb lehetőség, mint a Kelenföldi pu, ami amúgy is zsúfolt csomópont. Nyilván nem ideális, de ideális megoldás S-Bahn/U-bahn megoldás Budaörsnek nem lesz, hacsak meg nem építik maguknak.

2) Kelenföldet szeretem, ott nőttem fel, nem irigylem tőlük a metrót. ;-) Viszont egy Szent Imre Kórháznál lévő megálló ugyanúgy a széle a lakótelepnek, mint a pályaudvar. Egy Etele úttól délre levő kelenföldinek az már nem gyalogos távolság, ha meg busszal kell átszállnia, akkor az a busz elviheti a pályaudvarhoz is. És ugye ha a belvárosi megállókat megrítkítottuk, akkor így is lesz sok helyi, aki a felszínen marad, mert a buszok és villamosok átszállásmentesebb kapcsolatot adnak a céljához, mint a metró.

Egyébként S-Bahnt-RER-t szerintem ott kell építeni, ahol nagy agglomeráció van, ahonnan tömegesen bejárnak. Ez szerintem független attól, hogy van-e metró a városban. Abban egyetértek, hogy Budapestnek a kettő együtt nem megy. Ebben az esetben szerintem egyértelmű, hogy az S-Bahnt kellene erőltetni, talán ebben is egyetértünk. Az a kérdés, hogy egy alapvetően S-Bahn jellegű vonalat mennyire sűrítsünk be a városi szakaszon. Ebben sem vagyunk nagyon messze egymástól, hisz csak a lakótelepi megállón vitázunk. Nálam azért nem üti meg a mércét, mert egyrészt már "kapna" egy megállót a pályaudvarral, másérszt az ott lakókón kívül másnak se nem igazán uticél (pl. nincs tömeges munkahely vagy kereskedelmi központ és átszállási kapcsolat se komoly keresztező vonalra).

De egyébként lezárhatjuk ezt a szálat, mert ha most egy ilyen S-Bahnt adnának át tavasszal egy Szent Imrés megállóval, hát az azért sokkal kevésbé lett volna pénzkidobás, mint a mostani.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2013.11.14. 10:56:55

@marskijankó: "A metrót nem sokára átadják ezzel a megállókiosztással, és elég sokáig ezekkel a végállomásokkal. Innentől kezdve a ráhordásban látok még tartalékokat.

...

A metró a mai "elfuserált" módján is érezhető színvonalemelkedést fog hozni a Kelenföldi pályaudvar, azon keresztül az agglomeráció közlekedésében. "

Hát, meglátjuk. Az S-Bahnnak az lett volna az előnye, hogy egyértelműbbé teszi az agglos települések számára, hogy P+R-t nekik (is) kell és érdemes építeni a megállókhoz. Ez így félek nem fog megvalósulni.

Aki ma busszal vagy vonattal jön Kelenföldig, annak valószínűleg jelent majd némi könnyebbséget. Viszont attól tartok, hogy aki eddig kocsival jött, az ezentúl is azzal fog. Kelenföldön egyszerűen nem lesz érdemi lehetőség P+R-re: most 500 férőhelyről beszélnek, az a bevezető forgalmának elenyésző része.

A buszos transfer szerintem se rossz ötlet, a budaörsi megaáruház pl. egy lehetőség lenne, de ahhoz kellene egy átgondolt BKV tarifarendszer is, mert azzal nem fognak oda autósokat vonzani, hogy vegyél pesti bérletet + vegyél külön bérletet-jegyet a transzfer buszra, mert az már közig. határon túl jár...

marskijankó 2013.11.14. 11:59:50

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Szerintem szálljunk le már a nyugdíjasokról, egy 800 méteres rágyaloglás nem csak nekik sok.
Nem azért tervezték ilyen sűrűre a metrómegállókat, hogy a nyugdíjasoknak kedvezzenek, hanem azért, hogy minél nagyobb utasszám-adatokat produkáljanak és ezzel alátámasszák a metró szükségességét.

Egyébként még ez sem lenne gáz, Párizsban és Bécsben is 4-es metróhoz hasonló megállótávolságok vannak, csak hát ott "picit" több forrás van közlekedésfejlesztésre, ezért telik ilyen úri huncutságokra, hogy olyan utasforgalomra is metrót építettek, amit mi villamossal oldanánk meg.

marskijankó 2013.11.14. 12:50:47

@promontor: "1) Budaörs vasútállomás Budaörs központjától 2 km, míg az Osztyapenkó 4 km. A budaörsiek többségének szerintem közelebb van."

Nézegetem a térképet és számolgatok, de nekem mindenképpen az jön ki, hogy nagyon lehet a vasutat bevonni Budaörs kiszolgálásába. Ha érdekel, leírom, hogy jutottam ide.

Túl messze húzódik a vasút.
A Budaörs táblánál közelebb is van az Osztyapenko, aztán nyugat felé haladva átbillen a mérleg a vasútállomás irányába, de ez nem elég.
Budaörs akármelyik pontjáról indulok ki, Kelenföld felé az 1-es főút nagyjából egyenes, miközben a vasúton keresztül U alakban jutunk el.

Először is az a kérdés, hogy Budaörs vasútállomástól mennyivel több idő bejutni a belvárosba, mint Kelenföldről.
Először is Budaörs-Kelenföld menetideje ma 7 perc, hogy korszerűsítéssel lehetne-e kevesebb, azt nem tudom, ráadásul tervben van egy plusz állomás a budaörsi repülőtér környékén.
Erre rájön a plusz várakozási idő, ami nem tudom mennyi. Egyszerűség kedvéért mondjuk azt, hogy Székesfehérvár, Pusztaszabolc és Tatabánya felől 15-15 percenként jönnek a vonatok, és Kelenföldtől befelé 5 perces közös követést nyújtanak.
Akkor Budaörs vasútállomástól az átlagos várakozási idő 7,5 perc, Kelenföldtől pedig 2,5 perc.

Szóval 7 perc plusz menetidő + 5 perc plusz várakozás = 12 perc.
Tehát ha Budaörsről 12 perccel hamarabb tudok busszal a Budaörs vasútállomásra érni, mint Kelenföldre, akkor még csak pénz az ablakban.
Megnéztem a 240E menetrendjét, 15 percet ír a Budaörs lakóteleptől a Sasadi útig. Fentiek alapján, ha teleportálni tudom magam a Budaörsi lakótelepről Budaörs vasútállomásra, akkor nyertem 3 kemény percet.

"Kelenföldet szeretem, ott nőttem fel, nem irigylem tőlük a metrót. ;-) Viszont egy Szent Imre Kórháznál lévő megálló ugyanúgy a széle a lakótelepnek, mint a pályaudvar."

Ez igaz, csak azt a lényeges különbséget figyelmen kívül hagyod, hogy éppen a másik széle, a belváros felé eső széle. Nem mindegy, hogy az úticélnak megfelelő, vagy azzal ellenkező irányban lehet a metróállomást megközelíteni. Természetesen jobb, ha minél inkább el lehet húzni az állomást a Bikás park felé, hogy a lakótelep minél nagyobb részéről el lehessen érni gyalog.

Viszont ha a metró a Kálvin térre 5 perc alatt beér, a 7E menetideje a Ferenciekig pedig 10 perc, ez azt jelenti, hogy aki busszal jön és átszáll a metróra, az a Kálvin térnél már nem veszít az átszállással. Nem nyer, de nem is veszít. A Nagykörúttól már pár percet nyer. Mivel a busz nem feltétlenül tartja a hivatalos menetidejét, az időnyereség több is lehet.

"Hát, meglátjuk. Az S-Bahnnak az lett volna az előnye, hogy egyértelműbbé teszi az agglos települések számára, hogy P+R-t nekik (is) kell és érdemes építeni a megállókhoz. Ez így félek nem fog megvalósulni."

Én azt remélem, hogy a vasút fejlesztéséhez hozzátartoznak a P+R parkolók. Ez emberek meg nem hülyék. Ha a vonat gyorsabb és (főleg) megbízhatóbb lenne, előbb-utóbb híre menne a praktikus és nem presztízs okokból autót választók körében is.
Nem hiszem el, hogy mindenki jókedvéből állja végig a Hegyalja utat.

"A buszos transfer szerintem se rossz ötlet, a budaörsi megaáruház pl. egy lehetőség lenne, de ahhoz kellene egy átgondolt BKV tarifarendszer is, mert azzal nem fognak oda autósokat vonzani, hogy vegyél pesti bérletet + vegyél külön bérletet-jegyet a transzfer buszra, mert az már közig. határon túl jár..."

Vitán felüli, hogy ez is, mint sok más, amiről itt beszéltünk, a különböző szereplők (önkormányzatok, állam) a mainál sokkal jobb együttműködését igényli.
Olvastam olyat egy tanulmányban, hogy a hipermarketek parkolói hétköznap kevésbé kihasználtak, ezért azok is szóba jöhetnek P+R parkolóként.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.11.14. 13:05:34

@marskijankó: akkor a Ferenciek tere - Moricz 2.7 km -hez mit szolsz?

csatlakozom promontorhoz
abban tokeletesen igaza van, hogy nincsen penz kettore, akkor meg inkabb a S-Bahnt kellett volna tolni amikor kiderult hogy az agglosok elgazositjak a varost
igaza van abban, hogy a P+R -nek a vasutallomason van a helye, oldjak meg barhogy sajat penzbol, rahordo jarattal

ennek fejeben kapnak egy belvarosba is eljuto vasutat, ahonnan pont ugy at tudnak szallni egy masik metrora, mint a mostani Kelenfoldi atszallassal
csak ok 2 kozpontba mennek a belvarosba es nem a varos szelen allitjak meg oket

zabiela 2013.11.14. 13:24:24

@Circus: Érdekes, nekem pont a spontaneitás az ami elválaszthatatlan a kerékpártól, de én a felvázolt cselekményeidet, beleértve azt amit nem szívesen teszel is, gyakran és szívesen szoktam biciklivel megejteni, legyen ez akár egy irány a Gödi szabadstrand bicajjal (A XII.kerből indulva), egy túrázás a Börzsönyben, de a vonatig akkor is biciklivel menve, napi bevásárlás a Vásárcsarnokból, és gyakorlatilag az összes éjszakai programra is mind biciklivel szoktunk járni... De hát ízlések és pofonok, nem vagyunk egyformák, mindenesetre nekem a kocsi nagyobb nyűg a belvárosban, a bicikli pedig szabad....

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.11.14. 13:57:11

@marskijankó: miert a 240e -t hasonlitgatod?
ez az elmeleti S-Bahn nem a mostani 4es metro hogy mindenkit aki nem is akarna azt be kell fenyiteni, es atterelni metrora
a 240e es a 7es buszcsaladot el kell fogadni olyannak amilyen!
tokeletes az adott szituacioban, azt nem lehet metroval kivaltani

amikor meg elkezdik mondogatni a jelenlegi negyes metronal is, hogy hat hosszabiccsunk eszakra is, akkor kezdek ideges lenni
mint irtam, Bosnyak-Hungarianal 3szor annyi kozbulso megalloja lenne a gerincmetronak mint a jelenlegi gyors busznak
na nehogy mar ez normalis legyen!

bevallottan nem a gerincmetrot akarjak megcsinalni
igy meg azt tudja mondani az ember, hogy az ujpalotai ltp -nel is van setavillamos, es a rakospalotainal is van setavillamos tehat koszike de meg egy setametro na az nem kell

hozzatennem, hogy a nyugatihoz valo bejutas konnyitest viszont szivesen venne itt a palotai es az ujpesti is ha egy masik S-Bahn -t ohajtananak a Vaci vasuti vonalra raengedni

Circus 2013.11.14. 14:02:27

@ex-dr. vuk: egy trabant nem trabant, száz trabantot, ezeret! :)

@zabiela: kirándulást nyilván lehet, sőt jó biciklivel (akár ha csak arra használod, hogy tolod, de nem cipeled a málhát, tudok ilyenről :) ), de pl színház már nehezebb dió, de akár mozi is. A belvárosban nekem is nyűg, én az autóval vonatig, onnan be a városba kombóra szavazok, innen a város túlsó végéről (XVII/ Rákosvégtelen)

etruszk 2013.11.14. 14:13:59

@ex-dr. vuk: Nem érted, látom. Igen a pénzről is szó van, de abban az értelemben, hogy azok, akik 80-250e Ft között költenek közlekedésre havonta, azok valószínűleg nagyobb büdzsével rendelkeznek. És a 80e nem is olyan sok, mert ahogy nézem a MáVstart oldalát, vonat- és BKK-bérlettel is közel 50ezer Ft/hó az munkábajárás.. A pillanatnyi vásárlóerő abban az is megnyilvánul, hogy hazafelé több dolgot megvásárolhat és kényelmesen hazavihet, nem csak a tejet-kenyeret, már ha meg tudja a boltot közelíteni. A Vonattal ingázó kollégáim, loholnak, hogy elérjék a buszt, hogy ne késsék le a vonatot. Nekik lehet bármi a kirakatokban hétköznap, nem vevők rá.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2013.11.14. 14:14:23

@marskijankó: Ami a budaörsi vasutat illeti. Azt sose mondtam, hogy az ideális lenne a budaörsieknek. Abban is egyetértek, hogy a kelenföldi pályaudvarhoz képest nem ad nagy pluszt.

Viszont:
= Ha lenne hozzá parkoló, akkor az autósoknak + 1 lehetőség átszállni. Majd a budaörsiek eldöntik, kinek jobb Kelenföld és kinek jobb a budaörsi állomás.
= B+R szempontból is lehet vonzó lehetőség, kerékpárral időben is jelentősebb nyereség, hogy közelebb van.
= A busz esetében nem fogadom el a 7,5 perc várakozást. Tessék hozzáigazítani a vonathoz a buszmenetrendet és akkor nyugodtan számolhatunk ott is 2,5 perccel. tehát marad 7 perc plusz. Ez meg akkor tipikusan az az eset lenne, hogy arra a buszra szállnék, amelyik előbb jön...
= És végül az "aduász": budaörsi felszállásnál még nem annyira tömött a vonat, lehet ülőhelyet vadászni. ;-)

De persze az is lehet, hogy hagyjuk a fenébe a Budaörsieket, nem kell az a megálló, annyival is gyorsabban beér a vonat és annyival is csábítóbb a távolabbról jövőknek. Sőt, ha jól belegondolok, ez a megoldás konzekvensebb azzal az álláspontommal, hogy a Szent Imréhez se kell megálló... ;-)

etruszk 2013.11.14. 14:44:59

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Éppen ez az. Az a bolt már vagy kiköltözött a külvárosba, hogy elérhető legyen, vagy eleve ott nyitották.

ex-dr. vuk 2013.11.14. 15:40:56

@etruszk: aki ennyit elkolt autovaljarasra annak esetleg masra nem telik. Szerinted aki bringaval jar de jol keres, az kuporgatja? Elkolti masra, nem benzinre. Ettol meg lehet tehetos. En tavolrol sem keresek szarul megis bringazok. Ennyivel tobb penzem marad masra... Pl. minosegi kerekparra es alkatreszekre :D Sportra, kirandulasra, sorre, stb. Egyebkent szerintem sokan azzal sincsenek tisztaban, hogy bringan mennyi mindent el lehet vinni. En nem mondom, hogy mindenkinek jo, de sokkal tobbeknek LENNE jo, mint akik bevallaljak. Mert nem is tudjak, hogy jo lenne nekik, csak hisztiznek.
Az, hogy mindenkinek jo, soha senki nem allitotta, meg a legsotetebb zoldek sem.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.11.14. 16:07:35

@promontor:

"= És végül az "aduász": budaörsi felszállásnál még nem annyira tömött a vonat, lehet ülőhelyet vadászni. ;-)"

- Egyilyen vonatot ,minimum Bia-Herceghalom, de inkább Bicskéig ki kell vinni, mert másképp semmi értelme. Már tömött lesz BÖrsön.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.11.14. 16:17:05

@ex-dr. vuk:

"aki ennyit elkolt autovaljarasra annak esetleg masra nem telik."

Rokoni körben volt egy haláleset. Ebből kifolyólag fellépett egy átmeneti "pénzzavar". Azért idézőjelben írom, mert nem kenyérgondjuk volt, de hirtelenjében akadozott a megszokott életszínvonal finanszírozása.

A rokonomnak első dolga az volt, hogy megtankolta mind a három autójukat, valamint a két gyereknek megvette előre a következő havi bérleteket (60 km Vonat+BKV). Kifizette a következő 2-3 havi rezsiszámlákat előre amiket tudott, majd a maradék kb. 250-300 EFt-ot közölte a családdal, hogy be kell osszák 5-6 hétre kajára (6 fő).

Figyeled: Autó és bérlet volt az első. Nem autó helyett bérlet.

ex-dr. vuk 2013.11.14. 16:34:21

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: nekem nem kell mondanod, tobbeket ismerek, akik "nyomorognak", sosincs semmi re penz... kiveve benzinre, mert az h ne kocsival jarjon varosban az elkepzelhetetlen. Nem mintha nem tudna megoldani massal, mert amikor mar benzinre se telt akkor jo volt a bicikli, de a kenyelem az elso. Tomegkozlekedes szoba se jott.

Szoval igen, van olyan is, aki azert biciklizik, mert nem telik benzinre. De egyre kevesebb az ilyen. Amilyen puccos bringakat latok manapsag, tuti nem a padlason talalta.

igazi hős 2013.11.14. 18:18:20

@etruszk: Ez szép elmélet, hogy az autózik, akinek sok pénze van. Kár, hogy nem igaz. Nézz rá a KSH linkre: a legszegényebbek is a 2/3-át költik autózásra, mint a jómódúak, tömegközlekedésre közel ugyanannyit. A vagyoni helyzet gyakorlatilag nem befolyásolja az autóhasználatot. Sőt, mivel az autóhasználat sokaknál (a jövedelmi alsó egy vagy két ötöd) erőn felüli költséget jelent, ezért ezek az autósok képviselnek kisebb vásárlóerőt az azonos anyagi hátterű, de autó nélküliekhez képest.
A felső jövedelmű rétegnél sem él az általad vélt összefüggés, mert ezek az emberek jellemzően (de nem kizárólagosan) azért keresnek többet, mert iskolázottabbak, ebből adódóan többnyire környezettudatosabbak és _már_ nem státuszszimbólum az autó. (A piroson át előző Audis és a fukszos X5-ös tulaj kivétel ez alól, de ettől még igaz.)

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.11.14. 21:44:50

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: nagyon jo hogy az 5 -os busszal kezdted a 17es listat
mert azzal jarhatnek en is nehanapjan
de nem jarok mert egy fos
aki arra kepes felszallni az varjon csak a dugoban

nem mellesleg rosszul mondtam korabban, nem csak 7es buszcsalad van...
www.bkk.hu/2013/05/7-es-buszcsalad-atszervezes/
3as is lett
ez 7 busz, mind csuklos

na szumma szummarum, amit feltarthat es amit nem kepes feltartani a nagykoruti villamos, ott van egy 1:4 -es arany
akkor meg ne farasszuk ezzel egymast :)

es meg egyszer a rend kedveert... a M2 es M3 -t ketszer kell szamolni, mert ketszer keresztezi

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.11.14. 21:54:41

@etruszk: nana hogy kikoltozott...

az ipon is a hungarianal van, igaz picit kell setalni ugy 400 metert amihez mashol mar metromegallot letesitenek, viszont akar kerekparos kozelsegben is ott van a kulvarosinak es a belvarosinak is
nem beszelve a kulvarosi autosrol, aki nem fog bemenni szopni a dugoba, hiaba fukszos es megtehetne hogy az 1000 -ket dobalja be a parkolooraba

igazi hős 2013.11.15. 00:22:29

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Két megjegyzés:
1. Az iponnak van boltja a Lehel térnél is, 10 perc gyalog a metrótól.
2. Az Extreme Digital (mint fő konkurens) egész jól megél a Körúton.
+1. A Francia úti boltnak van 3-4 parkolója, nem egy nagy durranás. A Speedshopnak ~20 ügyfélparkolója van + kerékpártároló a bejáratnál. És az sincs 10 percnél távolabb a metrótól.

marskijankó 2013.11.15. 06:54:29

@promontor: Én annyit mondtam, hogy a "Budaörs vasútállomás" Budaörsöt lényegében nem szolgálná ki, ezt próbáltam alátámasztani. Mielőtt bárki félreértené, egyáltalán nem javasoltam azt, hogy szüntessük meg a Budaörs vasútállomást.

marskijankó 2013.11.15. 07:03:23

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Azért a 240E-vel hasonlítom, mert az a Budaörsről belvárosba utazók fő közlekedési eszköze.

A 4-es metró hosszabbításának a tervét jó ideig nem fogják elővenni, addig nincs is értelme, amíg Újpalotáig nem tud eljutni.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2013.11.15. 09:06:07

@marskijankó: Azt én se javasoltam, elnézést, ha félreérthető voltam.

Az a kérdés, hogy érdemes-e egy elképzelt S-bahn vonatnak 15 percenként megállnia ott, ha csúcsidőben van három felszálló. (Nem tudom, mennyi van jelenleg, csak tippelek...). Ha igaz, hogy kevesen használnák, akkor következő kérdés az, hogy érdemes-e pénzt fordítani arra, hogy vonzóbb lehetőség legyen: pl. parkoló bővítés, esetleges új buszjárat (bár csúcsidőben most is van ott busz 15 percenként, ha jól látom...), kulturáltabb környezet, stb.

Ha nem érdemes, mert akkor se mennének oda többen, akkor nem kell ott minden S-bahnnak megállni, de azt én se gondoltam, hogy az állomást zárjuk be.

marskijankó 2013.11.15. 11:25:52

@promontor: Ma csúcsidőben félóránként, a nap többi részében óránként megy ott vonat, tehát ez alá semmiképpen nem lehet menni.
Ha azon a vonalon lenne 15 percenként egy személyvonat (vagy S-Bahn), akkor nem variálnék azzal, hogy minden második vonat hagyja ki az állomást. P+R helyszínként talán nem is annyira Budaörsnek, hanem Kamaraerdő családi házas részének lenne jó lehetőség.
Nem feltétlenül kell persze a mai helyén lennie, mintha azt olvastam volna, hogy a repülőtér környékére terveznek egy új állomást.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.11.15. 14:19:15

@marskijankó: "Én annyit mondtam, hogy a "Budaörs vasútállomás" Budaörsöt lényegében nem szolgálná ki, ezt próbáltam alátámasztani. "

megis miert nincsen kihasznalva? talan azert mert a magikus 400 - 800 meteren belul nem laknak sokan? :)))

azert nincsen kihasznalva, mert a T. budaorsi pooogimester nem indit el sajat penzen rahordo jaratokat a reggeli csucsban
ha inditana ami korbejarna Budaorson es pont a vasut erkezese elott rakna ki az embereket akkor igenis hasznalnak

hozzatennem, hogy legalabb Budaors bedob valami aprot a BKV mukodtetesebe, de mennyivel jobb lenne ha a kőgazdag Budaors igy is segitene a polgarait, hogy eljuttatna a vasuthoz oket

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.11.15. 14:21:13

@marskijankó: "A 4-es metró hosszabbításának a tervét jó ideig nem fogják elővenni, addig nincs is értelme, amíg Újpalotáig nem tud eljutni"

nagyon helyes!
remelem jo sokaig elfelejtik ezt a fajta jotevest...

esetleg ha jot akarnak tenni akkor valodi fizikai akadallyal elvalaszthatnak a 7es buszcsaladot a sok aggresszor autostol

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.11.15. 19:08:21

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:

Van ilyen járat, és körbejár. És mivel körbejár, ezért nem használja senki. 27 perc a lakóteleptől a vasútállomás.

Utolsó információim szerint a busz ingyenes.

Ne strapáld magad a válasszal, mert a stílusod nekem nem partner. Most is csak azért válaszolok, hogy olyanhoz szóljál hozzá, amiről legalább fingod van.

marskijankó 2013.11.15. 19:42:49

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Erről beszéltem, hogy nem használnák, mert a vasútállomás nincs irányban. Budaörsről vonattal menni olyan, mintha Kőbányáról úgy mennél a belvárosba, hogy elmennél villamossal az Ecseri útig és onnan a 3-as metróval a belvárosba, de az a metró félóránként jár, rendszeresen késik és a Népligetnél át kell szállni róla egy másikra

D4D 2013.11.16. 23:29:44

Empamó. Ami mellé odaállnak, az rohad.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.11.18. 10:15:33

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: hehehe
rajottel azert kozben hogy az M3 kapacitasa az egy vagy ket NAGYSAGRENDDEL tobb mint pl. az 5os busze?
ne valaszoljal mert ugyse vagy kepes beismerni ha valakinek igaza van

a budaorsi korjarattal kapcsolatban meg mi lenne ha KETTO buszt inditananak?
latod jott egy erv, es erre jott egy cafolat!!!

marskijankó 2013.11.18. 10:35:07

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: "a budaorsi korjarattal kapcsolatban meg mi lenne ha KETTO buszt inditananak?"

Ugyanaz. Senki nem használná Budapest elérésére.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2013.11.18. 11:02:57

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: @Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: A BKK szerint a 88-as a Gimnázium megállótól 7 perc alatt ér a vasutállomáshoz: www.bkk.hu/apps/menetrend/pdf/0880/20130601/51.pdf Csúcsidőben ez a busz kb. 15 percenként jár. Tekintettel arra, hogy marskijankó szerint viszont vonat csak félóránként van, a jelenlegi helyzetben felesleges lenne bármilyen további ráhordás.

Ha lenne Pestre menő S-bahn negyedóránként, akkor persze érdemes lenne továbbiakról beszélni, de addig nem.

@marskijankó: Igen, a hasonlat kb. jogos. Viszont ez azt is mutatja, hogy ha ott egy Pestre jó kapcsolatokkal átmenő sűrű járat lenne, akkor az nagyobb vonzerőt gyakorolna. Én ugyanis régesrégen laktam Kőbányán és előfordult, hogy kerülővel az Ecseri fele mentem a 9-es busz helyett, mert a metró behozta a kerülő okozta hátrányt.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.11.18. 11:14:18

@marskijankó: az hogy iranyban van az semmit nem szamit
itt az osztyapenkonal levo dugo szamit, ha jol tudom a budaorsi buszsav meg nincsen meg...

de ha ertetlenkedes / felreertes van, akkor leirom hogyan kellene mukodnie a RENDES rahordo jaratnak
10 percenkent kell hogy jarjon az az S-Bahn (a masik az a budafoki vonalrol jonne, igy az atlag 5 perces kovetes a Kelenfolditol meglenne csucsforgalomban) igy 10 perces korideju buszokkal kellene rahordani, es igen a busznak 10 perces korideje KELL legyen a csucsforgalomban...

ez igy nezne ki: kimegy a budaorsi a buszmegalloba ahol 10 percenkent jonne a busz, az ravinne az S-Bahnra, ahonnan bent lenne se perc alatt az egyik kozpontban
idobelileg:
5 perc atlagos varakozasi ido a helyi rahordora, 5 perc atlagos menetido, 2 perc atszallasi ido a vasutra, 0 perc vasutra varakozasi ido, 15 perc kozpontig, onnan meg atlag 10 perc ahova elmenne

de nem ohajtok ennel tobbet beszelni errol, szivassak csak be az autoval ingazo agglosokat
sokkal esszerubb megoldas es olcsobb is, varjanak csak kint a prerin 15 percet a dugoban, igy nekik is jobban meg fogja erni a vasut hasznalata
tehat ha a kocsog cserpalko a budaorsi buszsav elleneben irogat hulyesegeket es nem az S-Bahn -ba szallna be akkor oket ugysem erdekli a sajat valasztoinak a jolete
alljon csak a barma kint a kepviseloi igazolvanyaval a prerin 15 percet...

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.11.18. 11:18:00

@promontor: koszi a cafolatot :)

akartam volna irni a 96 -t, hogy milyen erdekes, hogy sokan inkabb azt valasztjak Rpalotarol, pedig az nem befele megy :)

pedig az 5os busz az elmegy Pasaretre is :)))

marskijankó 2013.11.18. 12:51:01

@promontor: ha ott egy Pestre jó kapcsolatokkal átmenő sűrű járat lenne, akkor az nagyobb vonzerőt gyakorolna.

Igen, csakhogy a 3-as metró megállói az Ecseri úttól KöKi-ig magasházak tömegét szolgálják ki, és még a Határ útnál egy komoly ráhordóforgalom van.
Az 1-es vasútvonal forgalma az köszönőviszonyban sincs és soha nem is lesz ezzel a volumennel. Egészen más nagyságrend.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2013.11.18. 13:07:43

@marskijankó: OK, ezt értem, de ez mennyiben cáfolja azt az érvet, hogy egy "nem irányba" eső megálló is lehet vonzó, ha jók a kapcsolatai?

Ha arra gondolsz, hogy a járatsűrűség lenne a különbség, ez szerintem csak részben igaz. Ami igazán számít, az az, hogy tudd, nem tart sokáig az átszállás. A metrónál ezt a járatsűrűség biztosítja, egy S-bahnnál meg a megbízható menetrend, amihez a ráhordó járat is alkalmazkodik.

marskijankó 2013.11.18. 13:20:30

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: "itt az osztyapenkonal levo dugo szamit, ha jol tudom a budaorsi buszsav meg nincsen meg..."

Rosszul tetszik tudni. A Budaörsi út nagyrészén van buszsáv. Jövünk Budaörsről befele az 1-es főúton, valahol Madárhegy környékén kezdődik a buszsáv, és az Osztyapenkótól befelé valahol a Dayka Gábor utcánál ér véget. A BAH-csomópontig fennmaradó szakaszon volt az ominózus buszsáv, ami 3 napig élt, viszont ez már a mi szempontunkból nem érdekes.

Úgy látom, alapinformációk nincsenek meg, ezért induljunk el a kályhától. A Budaörs és Törökbálint felől érkező buszjáratok a Móriczra vagy a Kosztolányira járnak, de mivel vasútvonalat csak kevés helyen lehet keresztezni, ezért a buszok kerülőre kényszerülnek, vagy a BAH-csomópont, vagy a Nagyszőlős utca felé. Ezek az útvonalak ráadásul szűkek, nincs végig buszsáv, ezért a reggeli csúcsforgalom a buszokat is érinti.
A legrövidebb útvonal a Bartók Béla úton keresztül vezetne, de ehhez a buszoknak át kéne repülniük a Kelenföldi pályaudvar fölött.
A 4-es metrónak (a hibái mellett) van egy erénye, hogy a végállomása a vasúti sínek alatt húzódik, és a vasút mindkét oldalára van kijárata, az Etele térre valamint Őrmező felé. Ezzel a nyugat felől érkező buszoknak nem kell többé a vasutat keresztezniük, hanem az Őrmezői végállomáson az utasok át tudnak majd szállni a metróra.
Amikor a buszok menetidejét néztem, a Sasadi útig tartó szakaszt vettem figyelembe. Lényeg a lényeg, lesz buszsáv a metró végállomásáig.

"kimegy a budaorsi a buszmegalloba ahol 10 percenkent jonne a busz, az ravinne az S-Bahnra, ahonnan bent lenne se perc alatt az egyik kozpontban"

Honnan, ha szabad érdeklődnöm? Melyik budaörsi buszmegállótól. Talán nem meglepő információ, hogy Budaörsön sok buszmegálló van, mivel Budaörs lakott része leginkább az 1-es főút köré épült. Valamilyen sorrendben ki kell szolgálja ezeket a megállókat ennek a ráhordónak, 5 perc legfeljebb a sorban utolsó megállótól jön ki, ha egyáltalán.

Nézzünk néhány Google maps-es útvonaltervet:

Budaörsi lakótelep - Budaörs vasútállomás
maps.google.com/maps?saddr=Sziv%C3%A1rv%C3%A1ny+u.&daddr=47.456431,18.9457081+to:Rakt%C3%A1r+u.&hl=hu&ie=UTF8&ll=47.454443,18.954463&spn=0.016889,0.038581&sll=47.450989,18.957467&sspn=0.01689,0.038581&geocode=FTAu1AIdPPwgAQ%3BFa8g1AIdrBYhASkHMhMhKN5BRzFtiSELcLXDEA%3BFXD_0wId8GMhAQ&mra=me&mrsp=1,0&sz=15&t=m&z=15&lci=transit_comp&via=1
6 perc

A régi városnegyedből (Templom tér)
maps.google.com/maps?saddr=Clementis+L%C3%A1szl%C3%B3+u.&daddr=Rakt%C3%A1r+u.&hl=hu&ie=UTF8&ll=47.454559,18.966823&spn=0.016889,0.038581&sll=47.454443,18.954463&sspn=0.016889,0.038581&geocode=Faoz1AIdU2IhAQ%3BFXD_0wId8GMhAQ&mra=dme&mrsp=0&sz=15&t=m&z=15&lci=transit_comp
5 perc

Ezek autóra vonatkoznak, tehát a két célpont között megállás nélkül, ha 70-es tábla van 70-el lehet menni.
Busznak, ami több helyen megáll, mindenhol csak 50-el mehet, de körforgalomban is jobban le kell lassítania mint egy autónak, sokkal több. Számoljunk 10-el, és már rég nem éri meg vonattal menni.
És akkor még nem szóltunk arról, hogy nem egy, hanem sok ráhordójárat kéne ahhoz, hogy egyáltalán ezt az időt tudja hozni. Egy csillag alakú hálózatra lenne szükség.

Szóval az a gyanúm, bemondtad ezt az öt percet, anélkül, hogy egyáltalán egy térképre ránéztél volna, hogy miről beszélünk és legalább a google maps-el lemérted volna a távolságot.

És akkor már ne is beszéljünk arról, hogy egyáltalán nem biztos, hogy a Tatabánya-Budapest vonalon van utas 10 percenként járó vonatra, ennek is utána kéne számolni.

És arról se feletkezzünk meg, hogy Kelenföldnél az utas választhat egy 2:30 sűrűséggel járó metró, hamarosan az 1-es villamos, a 49-es és a 19-es villamos, valamint egy rahedli buszjárat között. Budaörs külterületi vasútállomásán pedig egy (szerintem legjobb esetben) 15 percenként járó vonat és esetleg egy Kamaraerdő felé közlekedő, szintén ritka követésű buszjárat a választék.

marskijankó 2013.11.18. 13:27:20

@promontor: "OK, ezt értem, de ez mennyiben cáfolja azt az érvet, hogy egy "nem irányba" eső megálló is lehet vonzó, ha jók a kapcsolatai?"

Leginkább a Budaörs belterülete - Budaörs vasútállomás - Kelenföldi pályaudvar háromszög elhelyezkedését akartam értékeltetni mindenki által ismert helyszínekkel.
Természetesen lehet a kerülőirány gyorsabb, ezt egy percig sem tagadtam, a konkrét adatokon múlik. Mekkora a kitérő, milyen útvonalon és menetidővel és megbízhatósággal lehet kiszolgálni.

Talán nem is volt jó a hasonlatom, mert van egy különbség. A 3-as villamos a Kőrösi Csomán végighaladva fel tudja fűzni a fontosabb pontokat.
Ezzel szemben Budaörsön egy csillag alakú hálózat tudna csak mindenhonnan az elfogadhatót megközelítő menetidőt nyújtani a vasútállomáshoz. Javaslom elolvasni a hosszúnevű felhasználónak írt válsazomat is.

marskijankó 2013.11.18. 13:47:10

@promontor: "A BKK szerint a 88-as a Gimnázium megállótól 7 perc alatt ér a vasutállomáshoz: www.bkk.hu/apps/menetrend/pdf/0880/20130601/51.pdf Csúcsidőben ez a busz kb. 15 percenként jár. Tekintettel arra, hogy marskijankó szerint viszont vonat csak félóránként van, a jelenlegi helyzetben felesleges lenne bármilyen további ráhordás."

6h-8h és 15h-16h között félóránként, a nap többi részében óránként, a menetidő 7 perc.

88: Gimnázium - Budaörs vasútállomás 7 perc
240E: Gimnázium - Sasadi út 12 perc

Tehát, mégha az átszállási időre 0 percet számolunk, mert mondjuk valamilyen elmés katapult átlövi a busz utasait a vonatba ami abban a pillanatban el is indul, még akkor sincsenek egy perccel sem előbb Kelenföldön, mint 240E-vel.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2013.11.18. 13:55:39

@marskijankó: (Elolvastam a másik választ is)

A buszos ráhordás esetén egyetértünk azzal, hogy egy S-bahn esetén se váltódna ki a Kelenföld felé irányuló buszforgalom, legfeljebb egy része terelődne át.

Ami fontosabb, az a P+R lehetne. A kelenföldi P+R parkolónak lesz egy adott kapacitása, aminél többet nem tud majd felvenni, ráadásul azt valszeg nem csak a budaörsiek használnák. Ha lenne egy budaörsi megálló, amellett ki lehetne építeni további helyeket.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2013.11.18. 14:00:07

@marskijankó: Az átszállással nem kell pluszban számolni, hiszen Kelenföldön is át kell szállni a 240E-ről.

Innentől az lenne a kérdés, melyik busz jön előbb.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2013.11.18. 14:17:37

@marskijankó: "És akkor már ne is beszéljünk arról, hogy egyáltalán nem biztos, hogy a Tatabánya-Budapest vonalon van utas 10 percenként járó vonatra, ennek is utána kéne számolni."

Szentendrétől hétköznap reggel 6-8 között 14 HÉV indul, azaz 10 percen belüli a járatsűrűség. Ehhez Békásmegyerről társul további 8.

A 15 perces követést Budaörsre Te említetted, szerintem az reális lenne De persze nyilván erre kell számítás...

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: "10 percenkent kell hogy jarjon az az S-Bahn (a masik az a budafoki vonalrol jonne, igy az atlag 5 perces kovetes a Kelenfolditol meglenne csucsforgalomban)"

Egy másik lehetőség: 15 percenként nyugatról, 15 percenként délről, 15 percenként meg Kelenföldről... Ezek egymásbafésülve kiadják a belső szakasz 5 perces sűrűségét.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.11.18. 15:47:25

@marskijankó: "A BAH-csomópontig fennmaradó szakaszon volt az ominózus buszsáv, ami 3 napig élt, viszont ez már a mi szempontunkból nem érdekes."

erdekes!!!
nem a 240e -rol volt szo? az ami ele becuppannak az agresszor agglosok?
vagy megis az Osztyapenkotol hogy kepzeled el a bejutast?
setaljanak le a 4es metrohoz?
az 400 meter!!! anyiert mar mashol metromegallo dukalna vagy nem ezt allitottad?

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.11.18. 15:55:41

@marskijankó: "A Budaörs és Törökbálint felől érkező buszjáratok a Móriczra vagy a Kosztolányira járnak, de mivel vasútvonalat csak kevés helyen lehet keresztezni, ezért a buszok kerülőre kényszerülnek, vagy a BAH-csomópont, vagy a Nagyszőlős utca felé. Ezek az útvonalak ráadásul szűkek, nincs végig buszsáv, ezért a reggeli csúcsforgalom a buszokat is érinti."

nincsen akkora infohiany
amikor anno jartunk rendszeresen arra, akkor mar beallt a nagyszollosi, ez volt 80as evek kozepen, azert inkabb azzal a jarattal mentunk ami a BAH csomoponthoz bement
90es evek kozepen allandosult dugo volt az Osztyapenkonal, ami a buszt is megfogta

"A 4-es metrónak (a hibái mellett) van egy erénye, hogy a végállomása a vasúti sínek alatt húzódik, és a vasút mindkét oldalára van kijárata, az Etele térre valamint Őrmező felé."
ez most tutti biztos?
en anno a KRESZ vizsgamat a jelenlegi 4es metro kocsiszin helyen csinaltam meg, es ugy elmekszem ott most is megvan a vasuti sin...

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2013.11.18. 15:59:59

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Szia, jól számol marskijankó: nem lesz 400 méter. Új csomópont lesz az osztyapenkónál, ennek keretében le lehet kanyarodni Őrmező felé, ott lesz a buszvégállomás/megálló. (Visszafele is meg lesz csinálva a kikanyarodás lehetősége, tehát az Őrmezőről kifele menő busz rá tud majd közvetlenül kanyarodni a Budaörsi útra illetve az autópályára is. Legalábbis ez a terv, amit én láttam. Állítólag a választások után kezdődik a nagy munka, de a Boldizsár mostani lezárása is már ennek az előszele, ha jól tudom...)

marskijankó 2013.11.18. 16:05:35

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: A metró őrmezei oldalán lesz egy buszvégállomás. Odáig fog járni a 240E.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.11.18. 16:13:47

@marskijankó: "Szóval az a gyanúm, bemondtad ezt az öt percet, anélkül, hogy egyáltalán egy térképre ránéztél volna, hogy miről beszélünk és legalább a google maps-el lemérted volna a távolságot."

igen pontosan!
csak ugy bemondtam
de promontor mar irta helyettem:
"Egy másik lehetőség: 15 percenként nyugatról, 15 percenként délről, 15 percenként meg Kelenföldről... Ezek egymásbafésülve kiadják a belső szakasz 5 perces sűrűségét."

hozzatennem, hogy lattam olyan nyugati peldat ahol nemcsak hogy tobb jarat jart egy alagutban, hanem volt egy bazi nagy felfestes hogy figyelmeztesse az utasokat hogy a par vonat vege csak addig tart, azaz a kelenfoldi jaratnak nem kellene hogy kis kihasznaltsaggal menjen

azt a rahordo jaratot termeszetesen nemcsak Budaors eseten kell kivitelezni hanem a tobbis agglomeracios varoskanal is, de mivel volt a nagy ellenerv hogy huha milyen butasag rahordo jaratot alkalmazni mert ez mar Budaors eseten elbukik, arra irtam hogy a 30e -s Budaorsre lehetne ketto rahordo jarat!

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.11.18. 16:26:30

@marskijankó: ertem
valamit tenni kell, hogy ki legyen hasznalva a 4es metro :)
akkor a budaorsiek jol jarnak megint...
bezzeg a tobbi kis agglomeraciossal kiszurtak :)))

iho.hu/hir/sasadi-makaroni-130506
hat szomoru, de P+R az alig lesz, egyszeruen a XI kerulet nem lehet olyan idiota hogy onmagaval kiszurjon csak mert par agglos nem csinal magahoz P+R -t...
tehat a XI kerulet az adja fel az Etele kozponti helyet es degradalja le azt az atszallo helyet egy hatalmas nagy P+R -re a helyett hogy igazi iroda + bevasarlo kozpont lenne? mint pl. az Arkad?
heheheh meg viccnek is rossz, nem tudom elkepzelni a kis agglosok mit kepzelnek :)))

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.11.18. 20:03:51

@marskijankó:

Ez a táv sokszor önmagában 10 perc.

maps.google.com/maps?saddr=Ismeretlen+%C3%BAt&daddr=Ismeretlen+%C3%BAt&hl=hu&ie=UTF8&sll=47.453253,18.953347&sspn=0.021822,0.038581&geocode=FZgP1AIdND8hAQ%3BFfoJ1AIddlchAQ&mra=ls&t=m&z=17&lci=transit_comp

.

"És akkor már ne is beszéljünk arról, hogy egyáltalán nem biztos, hogy a Tatabánya-Budapest vonalon van utas 10 percenként járó vonatra, ennek is utána kéne számolni."
- hamster.blog.hu/2010/11/07/ezmegmilehet_tipusu_fantaziarajz_a_kiskoruton/fullcommentlist/1#c11547297

"És arról se feletkezzünk meg, hogy Kelenföldnél az utas választhat egy 2:30 sűrűséggel járó metró, hamarosan az 1-es villamos, a 49-es és a 19-es villamos, valamint egy rahedli buszjárat között. "
- Az a rahedli leginkább csak a 141-es, és kifele megy.
- Az 1-es villamos az Etele-Szerémi útvonallal nem sokat fog érni, de a 103-ast kiváltja.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.11.18. 20:07:09

@promontor:

Közben látom, minden második busz csúcsidőben bemegy a vasútállomásra.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.11.18. 20:10:06

@promontor:

Erről az új csomópontról van valami konkrétum már? Az Örmezőről az autópályára rákanyarodás elég meredeknek tűnik így elsőre...

marskijankó 2013.11.18. 20:10:07

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Nem a járatsűrűség öt percére gondoltam, hanem a Budaörs vasútállomásra ráhordó általad vélt menetidejére :)

marskijankó 2013.11.18. 20:12:31

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Különszintű csomópontot terveznek, csak sajnos becsúsztak vele (ki hitte volna), tehát tavasszal átadják a 4-es metrót, de ez csak később készül el.

marskijankó 2013.11.18. 20:14:07

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: A 88-as az nem véletlenül a törökbálinti hév vonalát követi (nagyjából)? Eddig ez nem jutott eszembe, de gyanus lett, hogy pont a 41-es végállomásáig jár.

marskijankó 2013.11.18. 20:15:52

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: "akkor a budaorsiek jol jarnak megint...
bezzeg a tobbi kis agglomeraciossal kiszurtak :)))"

Miért gondolod, hogy kiszúrtak? A ráhordást még bármelyik településről bármikor lehet fejleszteni, csak ez már állami feladat.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.11.18. 20:16:39

@marskijankó:

Nagyjából azt követi. De mára inkább a budaörsi-kamaraerdei ipartelep illetve a kamaraerdei kertváros kiszolgálása a célja.

marskijankó 2013.11.18. 20:21:02

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "- Az a rahedli leginkább csak a 141-es, és kifele megy."

Lesz még nagyobb is a választék, a 114-es és társai is átkerülnek az Etele térre, tehát Budafok-Tétény és Budaörs kapcsolata is javulni fog.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.11.18. 20:25:10

@marskijankó:

A tizennégyesek (állítólag) már korábban is azért mentek arra (Etele-Tétényi), hogy a kórháznak legyen kapcsolata az ellátandó területével, valamint a Móricz nagyon zsúfolt lett volna.

A kórházi kapcsolatot nem adnám fel.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2013.11.18. 22:20:39

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Azt a rajzot láttam kicsit nagyobban, ami a Nickstb által fentebb belinkelt sasadi makarónis cikkben van. A Budaörsit megemelik és alatta lesznek alagutak meg mellette mindenféle fel-lehajtók. Elég bonyolult, hajlamos vagyok egyetérteni a cikkben írt kritikákkal, bár nem teljesen.

Ami a 88-ast illeti, a google map mutat egy megállót közvetlenül az állomásnál és ha ráklikkelsz, azt mutatja, hogy ott a 88-288-as buszok állnak meg. Azt már nem ellenőriztem, hogy esetleg csak minden második 88-as megy odáig, úgy látszik nem vagyok elég alapos a BKK-hoz...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.11.18. 22:34:57

@promontor:

Régebben a 88-as nem ment be az állomáshoz, de mint később írom is, ma már némelyik betér. Azt nem ellenőriztem, hogy ezek a vonathoz mennyire csatlakoznak.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.11.19. 12:06:54

@marskijankó: "Nem a járatsűrűség öt percére gondoltam, hanem a Budaörs vasútállomásra ráhordó általad vélt menetidejére :)"

az most igy 15 perc, hogy minden harmadikat elinditananak kelenfoldrol
(elotte lett volna 10 perc, es korjaratrol beszeltunk, tehat sosem volt 5 perc)

v2peti 2013.12.14. 14:22:35

@v2peti: Sajnos így van! Ha rajtam múlna, akkor télen a benzin a magánautók részére 600 forint lenne a szmog csökkentése érdekében. A többletbevétel a BKV-bérletek árcsökkentésére lenne fordítva.
Pont a minap olvastam egy cikket arról, hogy a szmog sokkal károsabb, mint eddig gondolták.

v2peti 2013.12.14. 14:24:46

@v2peti: Ez így van, nekem is eszembejutott már, hogy csak rövid távon tenne oda a gazdaságnak az autóeladások csökkenése. Hosszabb távon mindenki jobban járna. A kínaiak is, mert a sok gyár és a sok autó (meg az erőművek) iszonyatosan szennyezik a környezetet arrafelé.

v2peti 2013.12.14. 14:35:33

@metal: Nálunk pár a buszokon egyre kevesebb az utas, még ott is, ahol sűrűn jár, és még bicajozni is jól lehet. :( Szóval a benzin túl olcsó, csak még több és még drágább fizetőparkolással, és még drágább benzinnel lehetne az embereket leszoktatni az autóról.
Egy ismerősöm háza előtt állt meg a busz, és a munkahelye előtt rakná le, de csak 1000 forinttal drágább a benzin, ezért ment autóval. Na az ilyeneknek 1000-ért kellene adni literjét, ha ennyire hiperlusták.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.12.14. 15:37:21

@v2peti:

" Hosszabb távon mindenki jobban járna. A kínaiak is, mert a sok gyár és a sok autó (meg az erőművek) iszonyatosan szennyezik a környezetet arrafelé."

- Azon is gondolkozz, ha nincs autógyártás, akkor a sok kínai aki jobban jár, mit kezd magával? Mit eszik? Honnan lesz pénze?....

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.12.14. 15:39:35

@v2peti:

"Egy ismerősöm háza előtt állt meg a busz, és a munkahelye előtt rakná le, de csak 1000 forinttal drágább a benzin, ezért ment autóval. Na az ilyeneknek 1000-ért kellene adni literjét, ha ennyire hiperlusták."

- Valahol írtam erre egy példát. Rövidítem: Mennyit kell a buszra várnia? Kell-e átszállnia? Mennyi a menetidő busszal és kocsival?..... Te járnál-e szekérrel, ha busz is elérhető, csak egy ezressel többért?

marskijankó 2013.12.17. 00:55:13

@v2peti: Azért nem ítélnék el mindenkit, aki autóval jár, mert nagyon sokféle oka lehet. Nem minden esetben lustaság, van olyan életmód, ami csak autóval végezhető.
Nem kell mindenáron mindenkit leszoktatni az autózásról, csak aki autózik, az vegye természetesnek, hogy bizonyos időszakokban lassabban tud haladni, és ne a közlekedésszervezőt, vagy a zebrákat, vagy a lámpákat, vagy a buszsávokat, vagy a bicikliseket okolja érte.
Legyen tudatában annak, hogy az ő lassú haladása annak az ő saját (kényelemből vagy kényszerűségből meghozott) döntésének a következménye, hogy autóval indult el.

Rotten Tróger · https://www.youtube.com/channel/UCAh8LFC-YH3LrKq_jmhuL2A 2013.12.17. 03:01:17

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Érdekes, hogy az autó árát, üzemanyagon kívüli fenntartását majd mindenki elfeledi. Számoljuk csak ki, mennyibe is kerül a bérlet, ha egy átlag másfél millás beszerzési árat is belekalkulálunk? :D

Rotten Tróger · https://www.youtube.com/channel/UCAh8LFC-YH3LrKq_jmhuL2A 2013.12.17. 03:12:26

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: jah még valami: a munkahelyem 13km re van. BKV: 60-90perc, havi 10500. Autó: 25-45 perc, forgalomtól függően, üa. kb. 12000 + mondjuk összesen számoljunk 1,5M Hufot 5 évre lebontva, mert egy használt szart vettem, az egyszerűség kedvéért legyen benne az 5 év alatt felmerülő összes költség: 25000, azaz összesen havi 37000 Huf. Bringa: 40-50 perc, 20 év alatt ráköltöttem mondjuk 200k Hufot: 277Huf. De utóbbi legyen havi egy ezres. Na? :D

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.12.17. 10:07:13

@Rotten Tróger:

Kocsival szerinted mindenki csak dolgozni jár?

Bár ha kéred (Csak a magam nevében beszélhetek)

Vételár osztva a mostani időpontig megtett kilométerrel az én esetemben 10,21 Ft/km.

Ehhez a tapasztalati km-költség 35-40 Ft/km.
Napi 140 Ft a biztosítás, az adó, és a műszaki vizsga illetéke.

És ezért bárhova eljutok. És még négy másik embert is tudok magammal vinni, ha akarom, akár 160-as tempóval.

A másik autóm kisebb, annak egyenlőre a km-költsége olyan 20 Ft/km körül alakul!!! Napi adó és biztosítás terén is olcsóbb, olyan 110 Ft körül.

Halálosztó Babgulyás 2013.12.17. 17:34:13

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: nézd, nekem is volt autóm, míg szervizeskedtem. Nyilván használtam én is másra. Más kérdés, hogy annak az öreg roncsnak a rezsijét többszörösen megkerestem vele. De rengetegen vannak, akik csak melóba járnak vele (nyilván ezért vannak az időszakos dugók). Én a bringával megspórolom a fenntartási költséget, a fitnesszbérletet, ráadásul túrázni is remekül lehet vele. Nem mondom, hogy nem hasznos az autó, de amennyit én használnám, úgy nem éri meg.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.12.17. 20:28:18

@Halálosztó Babgulyás:

" Nem mondom, hogy nem hasznos az autó, de amennyit én használnám, úgy nem éri meg."

- Ez egy józan hang!
- Az éves futásom 40-90 ezer km között van. Az idei pl olyan 72-75 lesz. Attól függ, ki kell- e még mennem idén.

v2peti 2013.12.20. 16:23:22

@marskijankó:
Én sem ítélek el mindenkit. Csak ca. minden 3. személyautós menjen mehetne tömegközlekedéssel. (a többiek maradhatnak, mert lehet rá nyomós okuk) Érezhetően javulna a levegő tisztasága.

v2peti 2013.12.20. 16:28:32

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Majd ez a probléma is megoldódik. De ezzel ne foglalkozzunk, legyen az ő gondjuk!

v2peti 2013.12.20. 16:31:01

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Nem kell várnia, mert pont a műszakosoknak van a busz. Na meg az ezres is sántít, mert utána már minden egyéb utazás ingyen van neki a busszal! Így nem csak egy ezressel, hanem jóval többet fizet. Amúgy meg azért nem szekér vs busz az busz vs autó. Jóval kisebb a különbség köztük. Na meg a környezetszennyezést is vegyük figyelembe!

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.12.20. 22:34:08

@v2peti:

Ha most hirtelen 200 millió kicsi kínai munkanélkülivé válik, szerinted az csak az ő gondjuk? Lesz az a te gondod is, mikor elindulnak szerencsét próbálni.