Lassan, de biztosan mosódik el a határ a kerékpárok és a motoros járművek között. A világpiac jelentős részét meghódító e-bike után újabb öszvérmegoldás, a benzinmotoros bicikli tűnt fel több gyártónál. A retrógépeket lehet tekerni, de aki megveszi, nem ezzel fog kerékpározgatni, hanem megpróbálja kihasználni, hogy 100 kilométert négy literes fogyasztással akár 60-nal megtehet.
A garázsban fabrikált gépek mellett eddig kisszériás gyártók jelentek meg a piacon a 20-as évek motorbiciklijeit időző kerékpárokkal, de a kúl külső, és a műszaki keresztezések nagy divatja miatt szinte biztos, hogy hamarosan több cég is rááll a benzinmotoros biciklikre.
Az üzleti tervet alapozhatják arra, hogy ha a nehéz akkumulátorral felszerelt elektromos kerékpárokra világszerte van kereslet, akkor a hagyományos pöfögős motorral szerelt gépekre is lesz.
A probléma csak annyi, hogy a motorblokk és a benzin még nagyobb terhet jelent a kerékpárosnak, mint az e-bike hajtószerkezete, ezért már nincs sok értelme, hogy az izomerővel működtethető funkciót is megtartsák. Az átmenet jegyében azért a gyártók általában mégiscsak betervezik a lehetőséget a pedálozásra is, ami legfeljebb arra jó, hogy ne kelljen tolni a gépet a következő benzinkútig, ha kifogyna a tank.
A amerikai Sportsman Flyer több típust is megért, mire elnyerte mai formáját. A Pat Dolan által tervezett szerkezetekkel akár 90-100 kilométeres sebesség is elérhető. A megállást mopedeken használt dobfékeknek kell biztosítaniuk. A gép súlya elérheti a 40-50 kilót, de a száz kilométeres távhoz 4 liter benzin is elég.
A 49 köbcentis Derrigner sem fogyaszt többet, különösen akkor takarékos, ha vegyes üzemmódban, pedálrásegítésre használja a tulajdonosa. A 100 kilométer per órát ezzel is meg lehet közelíteni, és csak 3500 dollárba kerül.