Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Feltámasztották a motorbiciklit

2012.06.14. 08:42 - kirk kapitány

Lassan, de biztosan mosódik el a határ a kerékpárok és a motoros járművek között. A világpiac jelentős részét meghódító e-bike után újabb öszvérmegoldás, a benzinmotoros bicikli tűnt fel több gyártónál. A retrógépeket lehet tekerni, de aki megveszi, nem ezzel fog kerékpározgatni, hanem megpróbálja kihasználni, hogy 100 kilométert négy literes fogyasztással akár 60-nal megtehet.

A garázsban fabrikált gépek mellett eddig kisszériás gyártók jelentek meg a piacon a 20-as évek motorbiciklijeit időző kerékpárokkal, de a kúl külső, és a műszaki keresztezések nagy divatja miatt szinte biztos, hogy hamarosan több cég is rááll a benzinmotoros biciklikre.

Az üzleti tervet alapozhatják arra, hogy ha a nehéz akkumulátorral felszerelt elektromos kerékpárokra világszerte van kereslet, akkor a hagyományos pöfögős motorral szerelt gépekre is lesz.

5717035066 d8021a9f53 o

A probléma csak annyi, hogy a motorblokk és a benzin még nagyobb terhet jelent a kerékpárosnak, mint az e-bike hajtószerkezete, ezért már nincs sok értelme, hogy az izomerővel működtethető funkciót is megtartsák. Az átmenet jegyében azért a gyártók általában mégiscsak betervezik a lehetőséget a pedálozásra is, ami legfeljebb arra jó, hogy ne kelljen tolni a gépet a következő benzinkútig, ha kifogyna a tank.

bikeor

A amerikai Sportsman Flyer több típust is megért, mire elnyerte mai formáját. A Pat Dolan által tervezett szerkezetekkel akár 90-100 kilométeres sebesség is elérhető. A megállást mopedeken használt dobfékeknek kell biztosítaniuk. A gép súlya elérheti a 40-50 kilót, de a száz kilométeres távhoz 4 liter benzin is elég.

A 49 köbcentis Derrigner sem fogyaszt többet, különösen akkor takarékos, ha vegyes üzemmódban, pedálrásegítésre használja a tulajdonosa. A 100 kilométer per órát ezzel is meg lehet közelíteni, és csak 3500 dollárba kerül.

Címkék: motorbicikli

53 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr734586945

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ex-dr. vuk 2012.06.14. 08:57:41

"Az üzleti terv alapozhatják arra, hogy ha a nehéz akkumulátorral felszerelt elektromos kerékpárokra világszerte van kereslet, akkor a hagyományos pöfögős motorral szerelt gépekre is lesz."

Hat ez mondjuk marhasag, amugy szerintem a rasegitesnek sokkal tobb az ertelme, mint a tisztan hajtasnak. Pofogoset en sem vennek, akkor mar inkabb elektromosat. Hatotavban nincs kulonbseg.

Mostly Harmless 2012.06.14. 09:13:14

4 liter százon?! Annyit fogyaszt, mint egy rendes motor...

foxpic 2012.06.14. 10:49:35

4 liter százon? Mint autópályán a kocsim :D

kovboj1 2012.06.14. 11:07:10

bírom ezt a formatervet, tisztára board track racer. azokon még férfiak ültek.

_B_ 2012.06.14. 11:08:20

pont 2x annyit fogyaszt, mint ami indokolt lenne :) De trendi.
Sőt én gyártanám fixiben is :)))

ex-dr. vuk 2012.06.14. 11:43:35

Na igen 4 litert eszik az 500-as motorom is.. szoval tok kedvezo ez a fogyasztas :) A simson 2.5-et, babetta 2 korul eszik. Na most akkor mit talaltak fel? ;)

Csokis · http://csokis.blog.hu 2012.06.14. 13:22:22

Ha valaki érez magában kedvet és erőt, Magyarországon is van velomoto építő verseny.
otexpo.hu/velomoto/index.html

ElPadre 2012.06.14. 13:31:50

3500 dollár.

pillanat.

khrm.

HE?!?!

Secnir 2012.06.14. 13:33:04

"hanem megpróbálja kihasználni, hogy 100 kilométert négy literes fogyasztással akár 60-nal megtehet."

b+, egy lovon egy betyár 100km alatt is csak két litert iszik!

ROBERTO 2012.06.14. 13:42:36

No igen, biciklire nem kell jogsi, villanyosbiciklire már kérdéses, ez viszont kimeríti a segédmotoros kerékpár fogalmát, azaz kell hozzá jogsi :-)

macmester 2012.06.14. 13:43:52

Ez nem bicaj, egy retro kismotor, bicajnak álcázva.

Vizilabda 2012.06.14. 13:49:40

Ez a megoldás egy szar a köbön. 1 db.-ot se tud eladni.

Dr. GGG77 2012.06.14. 13:56:25

Hatalmas találmány, ez gyakorlatilag egy segédmotor. :)

Johnny336 2012.06.14. 14:02:04

Jawa Moped, beszarás :D

Akkor már tényleg egy Simót hajtok, vagy felülök egy jól karbantartott 125, vagy 250 ETZ-re...

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2012.06.14. 14:08:51

@ROBERTO: Segédmotor: Olyan két-, három- vagy négykerekű jármű amelyet, 50 cm3-t meg nem haladó lökettérfogatú belső égésű motor vagy legfeljebb 4 kW teljesítményű egyéb motor hajt, tervezési végsebessége a 45 km/óránál nem nagyobb és saját tömege legfeljebb 350 kg.

Ezek a net szerint négyszer akkora motorok, 200 köbcentisek és 10 lóerősek, a magyar törvények szerint(és az egész EU-ban is így van) kell rájuk rendszám és legalább A1-es jogosítvány a vezetésükhöz.

Petyat 2012.06.14. 14:20:57

Hányok már ettől a retro szarságtól. Annyi új technológia van, a gyártástechnológia fejlődésének közönhetően a formai kialakítás kötöttségei is rohamosan csökkennek.

sezlony 2012.06.14. 14:25:55

Az USA-ban jó néhány éve megy ez a fajta építés, jó muri összeeszkábálni egy board track racert bringavázból, kitben kapható kínai motorból (ami egyébként az orosz Riga-bringa blokk mutációja). Itthon is kapni ilyen 50-es szettet, amit házilag fel lehet szerelni, sőt, a nagyáruházakban komplett gépet is cruiser vázban (mondjuk a minőség kétséges).
Amerikában persze lazábbak a motorkerékpár-építés szabályai, ott forgalmaznak 60-70 vagy nagyobb ccm-es kínai blokkokat is, van 2T és 4T, de a tehetősebbek Morini motorokkal vagy igazi motor-motorokkal építenek.
Szerintem nagyjából ott tart most a dolog, hogy a kispénzűek öszinte hobbijából kinő a profizmus (mint ez a Sportsman), ami viszi fölfelé az árakat.
egy közösségi oldal: motorbicycling.com/

Stock 2012.06.14. 14:29:44

hát ez fenomenális az agyatlan bringásoknál is beindult az evolúció.... 80-100 év és mentálisan beéritek a mai embert! :)))))))))))
mert nem csak a gyerekek kerékpároznak, és szól mellette racionális érv is... :-DD

ex-dr. vuk 2012.06.14. 14:52:14

@kovboj1: aranyos joszag :) Szerintem ha ezen robognek pesten elvbol eltaposnanak kocsival ;)

sarocker 2012.06.14. 14:53:27

Most nem azért, de az autóm két személlyel kb. 5 litert eszik vegyes üzemben, lejtős-emelkedős terepen, és nem ázok meg benne, ha esik. Most akkor ennek tulajdonképp mi az értelme? 4 liter... Rengeteg egy 50 kilós géptől.

kovboj1 2012.06.14. 15:00:14

@sarocker: szép. persze ízlések és pofonok különbözőek.

Pa Lee 2012.06.14. 15:19:00

oké, a forma bejön. de négy liter? ezek is tudják ezt kompromisszum nélkül: minu.me/-ketkereken

alte trottel 2012.06.14. 15:31:06

Mondom VELOSOLEX!
(vazze!)

ex-dr. vuk 2012.06.14. 15:45:08

@sarocker: a 4 liter valoban sok egy kismotornak, viszont 5 liter egy esokabatnak sokkal durvabb...

qwertzu 2012.06.14. 15:45:18

Mint azt már többen megjegyezték: 4liter?
Az 1300kilós autóm autóm 60 helyett 110-el 4 embert mozgat meg 8 literből. Ha mondjuk egy literből tudna az lenne valami.

fidesz = házmesterek pártja 2012.06.14. 16:35:53

Pár napja anyáztam egy sort: két "ember" húzott el mellettem a járdán. Az egyik normál biciklin, a másik egy MTB vázba szerelt ~50 köbcentis motorral hajtott, iszonyatosan büdös járművel.

fidesz = házmesterek pártja 2012.06.14. 16:36:38

Egyébként a "Dongó" név mond itt még valakinek valamit?

Martian (törölt) 2012.06.14. 17:02:01

Ez retro divatgép, fanatikusoknak...

GépBalta 2012.06.14. 17:10:48

@_B_: Gratulálok, ön megnyerte a nap vicce versenyt. :D

Madg 2012.06.14. 21:05:28

Azért elképesztő, hogy retróként eladják a 20 éve elavult NDK-s technikát alulmúló motorral felszerelt, F*staligát... A Simóm a felét eszi vazze...

Madg 2012.06.14. 21:07:11

És legalább motornak is néz ki...

hamisnero 2012.06.14. 21:19:15

hülye átverés, ez egy kerékpárnak álcázott sima motorkerékpár. csak oaan trendi.

Laresz 2012.06.14. 21:51:05

Van itt ez: www.dongomotor.hu/index.phtml?ow_page_number=22

Könnyen lehet, hogy 1L-t eszik százon...
És a bicikli biciklli marad.

Avant1 2012.06.15. 00:27:36

Igazi szennyező baromság.
A 10 éves A2-esem (benzines!) 70-80-nal poroszkálva közúton 4,4 litert fogyaszt, 4 személlyel. Autópályán 5,5-öt. Több más takarékos kisautó mellett...
Minek ilyen motort fejleszteni???

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.06.15. 10:40:30

@ex-dr. vuk: Hallod, tényleg maradj a biciGlinél, ha nem vágod miben különbözik az esőkabát az autótól. :-D

@ROBERTO: A VillanybiciGlire akkor kell, ha megy magától, nem csak rásegít.

ex-dr. vuk 2012.06.17. 22:32:19

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): ha esokabatnak hasznalja, akkor az az :)

villanybiciklire nem kell jogsi, (akkor sem, ha nem csak rasegitos), ha 300W-nal kisebb teljesitmenyu motor hajtja. Irva vagyon :)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.06.18. 13:28:36

@ex-dr. vuk: Ami írva vagyon:

"Az 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet I. számú függelék, II. pontjában fogalmazza meg a jogalkotó a közúti járművekkel kapcsolatos fogalmakat.
A jogszabály a Segédmotoros kerékpár fogalmát az alábbiak szerint fogalmazza meg:
"Olyan két-, három- vagy négykerekű jármű, amelyet 50 cm3-t meg nem haladó lökettérfogatú belső égésű motor vagy legfeljebb 4 kW teljesítményű egyéb motor hajt, tervezési végsebessége a 45 km/óránál nem nagyobb és saját tömege legfeljebb 350 kg.""

Ennyi. SM jogsi kell hozzá, bekapcsolt sisak, kötelező biztosítás.

kovboj1 2012.06.18. 14:18:43

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet I. számú függelék, II./r.:r/1.376 Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor segíti. ez is írva vagyon.

kovboj1 2012.06.18. 14:21:10

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):
ennyi nem kell jogsi, nem kell sisak, nem kell biztosítás. konnektor kell.

fidesz = házmesterek pártja 2012.06.18. 14:26:59

@kovboj1: ez egy jó kis, jogi szöveg, aminek az értelmezésén ugyanúgy el lehet vitatkozni, mint azon, hogy mikor alkalmatlan egy úttest a kerékpározásra. :-)
Amit idéztél, az számomra azt jelenti, hogy csak a "rásegítő" motoros szerkezeteket lehet mindenféle engedély nélkül használni. Ha önállóan, tekerés nélkül is viszi a motor a bringát, attól kezdve segédmotoroskerékpárnak számít és KRESZ vizsga kell hozzá.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.06.18. 15:01:40

@kovboj1: "amelyet emberi erő hajt," Tehát van rajta pedál. Ez volt ugyanis az eredeti tézis, hogy van-e rajta pedál vagy nincs. Az általad idézett szabály pedig ÉS kapcsolatot tesz az emberi hajtás és a 300W -nál kissebb motor közé, nem VAGY -ot.
Köszönöm, hogy alátámasztottad, amit itt írtam: @newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):

Tehát ha a villanybinyigli magától megy, kell kell SM jogsi, sisak biztosítás. Sőt alvázszám is. Akárhogy is fáj.

kovboj1 2012.06.18. 17:34:57

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): bocs van olyan villanybrinyó ami 300W-nál gyöngébb és csak rásegítő motor van rajta? ezt úgy értem hogy ha nem tekerik nem gurul, illetve nincs tisztán elektromos üzemmód rajta.
ettől függetlenül jogilag lehet hogy neked van igazad. de ez nekem nem fáj.

Yamaha_BWS100 2012.06.19. 07:11:21

50 kilos gép egy 90 kilos emberrel virsligumikkal egyenes uton nem ehet meg 4 liter benzint, akkor sem ha 2 ütemü. Ha igen, ujra kell gondolni az egészet, mert komoly tervezési hiba van benne. Rugózás nélkül a 100 km/h életveszély, úthibáknál elrugaszkodik az egész szerkezet a talajtol vagy egyszerűen eltörik ott, ahol a leggyengébb.

labi 2012.06.19. 16:12:32

Jah kérem, 50 köbcis kétütemű segédmotorkerékpár sokat fogyaszt.

Ennél olcsóbban zsír új 125-ös négyüteműt lehet kapni, ami kevesebbet is fogyaszt. Aztán ha mosgatni akarja a lábát akkor pöckölheti a váltót, vagy szerelje rá egy edzőkerékpár mechanikáját.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2012.08.31. 23:30:52

Csak engem zavar, hogy a "motorbicikli" szó a "motorkerékpár" régies(ebb) formája? (Ennélfogva feltámasztani sem kell, hiszen feltalálása óta köszöni szépen, jól elvan)

Yamaha_BWS100 2012.09.02. 12:09:11

3500 dollár sok érte magyar viszonylatban.

18000 ft-ért kapható 50 cm3-es pocket bike motorblokk kompletten szabványos lánckihajtással zsírújjonan: www.futarmotorosbolt.hu/product_info.php?cPath=497&products_id=2833&osCsid=l6b11tv8ufc3orvlpr8aj2hd66

még egy benzintank kell, egy gázkar egy kis ezermester leleményesség és rá is építheted a bringádra. fillérekből kijön..
süti beállítások módosítása