Egy nap késéssel, de valóban megépült Budapest tömeges biciklis fejlesztéseinek első részlete. Ahogy Vitézy Dávid kedden bejelentette, a főváros a Thököly út és Hungária körút kereszteződését alakítja biciklizhetővé.
Eddig a Thököly úton, a Dózsa György út és a Hungária körút közt kiépített biciklis sávon haladókat a Hungária kereszteződésénél biciklizni tilos tábla fogadta. A kerékpárosoknak itt tehát le kellett szállniuk a bicikliről, és tolniuk kellett a járművüket. Az életszerűtlen helyzet oka annyi volt, hogy a fejlesztés eddig tartott, innentől nem hangolták össze a biciklis sávot, a buszsávot és az autókra ütemezett lámpákat.
A bejelentett időpontban, szerdán még csak annyi nyoma volt a projektnek, hogy a Thököly út közepén, a villamos megálló járdaszigeténél egy biciklis jelzőlámpát szereltek fel. A letakart lámpát csütörtök reggelre azonban üzembe helyezték, és ekkorra felfestették a buszsávba a kerékpáros nyomokat.
Ez utóbbiak a fejlesztés legfontosabb elemei, mostantól ugyanis a buszvezetők nem szoríthatják le a kerékpárosokat az útról. Igaz, az oktató jellegű padkához szorítás életveszélyes jellege miatt valójában eddig sem volt megengedett, mégis: a lélekben önkéntes rendőr buszosok, felszabadulva a biciklisáv jelentette korlátozás alól, eddig sokszor alkalmazták a módszert.
A lámpa ugyanakkor helyszíni tapasztalataink szerint felesleges, minden biciklis igyekezett átjutni a túloldalra, hiába mutatott az út felénél sárgát a lámpa.
Az utolsó 100 komment: