A Margit híd rekonstrukciója minden szakaszában remek lehetőséget szolgáltatott politikai összecsapásokra. A 30 milliárdos átépítésből született használhatatlan kerékpáros infrastruktúra miatt most az LMP háborodott fel, és követel vizsgálatot.
A Margit híd az autóforgalom előtt már fél évvel ezelőtt megnyílt, a gyalogosok, kerekesszékesek és kerékpárosok viszont egy szűk, kerítésekkel körülvett, karámszerű járdán osztoznak.
Az LMP fővárosi frakciója határozati javaslatot terjeszt a Fővárosi Közgyűlés elé, amiben azt javasolja, hogy a kerékpáros infrastruktúra legalább részleges elkészültéig – a korábbi gyakorlatnak megfelelően – hétvégenként, az iskolaszünet megkezdésétől pedig akár hétköznapokon is adják át a bicikliseknek a híd északi oldalának külső sávját. Beadvány azt is kéri, hogy a korábban elfogadott közgyűlési határozatnak megfelelően, haladéktalanul fessék fel a biciklis piktogramokat a Budáról Pestre felé vezető úttest szélén.
A híd bringás infrastruktúrájának hiányosságaira a héten a Magyar Kerékpárosklub vezetője hívta fel a figyelmet. László János szerint a félkész járdák jelenlegi állapotából arra lehet következtetni, hogy a főváros illetékesei szinte semmit sem fogadtak meg a szervezet tanácsaiból, amelyekben a növekvő kerékpáros-forgalom biztonságos átvezetésének feltételeit foglalták össze.
Az utolsó 100 komment: