Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Bringautat csinálna a Margit híd egyik autóssávjából az LMP

2011.05.13. 14:27 - kirk kapitány

A Margit híd rekonstrukciója minden szakaszában remek lehetőséget szolgáltatott politikai összecsapásokra. A 30 milliárdos átépítésből született használhatatlan kerékpáros infrastruktúra miatt most az LMP háborodott fel, és követel vizsgálatot.

A Margit híd az autóforgalom előtt már fél évvel ezelőtt megnyílt, a gyalogosok, kerekesszékesek és kerékpárosok viszont egy szűk, kerítésekkel körülvett, karámszerű járdán osztoznak.

Az LMP fővárosi frakciója határozati javaslatot terjeszt a Fővárosi Közgyűlés elé, amiben azt javasolja, hogy a kerékpáros infrastruktúra legalább részleges elkészültéig – a korábbi gyakorlatnak megfelelően – hétvégenként, az iskolaszünet megkezdésétől pedig akár hétköznapokon is adják át a bicikliseknek a híd északi oldalának külső sávját. Beadvány azt is kéri, hogy a korábban elfogadott közgyűlési határozatnak megfelelően, haladéktalanul fessék fel a biciklis piktogramokat a Budáról Pestre felé vezető úttest szélén.

A híd bringás infrastruktúrájának hiányosságaira a héten a Magyar Kerékpárosklub vezetője hívta fel a figyelmet. László János szerint a félkész járdák jelenlegi állapotából arra lehet következtetni, hogy a főváros illetékesei szinte semmit sem fogadtak meg a szervezet tanácsaiból, amelyekben a növekvő kerékpáros-forgalom biztonságos átvezetésének feltételeit foglalták össze.

276 komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr212900817

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Nagyon kritikus tömeg 2011.05.13. 16:59:06

Őszintén, ha nem vernek pofán, akkor azt hiszed, hogy minden rendben? Két keréken, egymás ellen…...

Trackback: Civil szemmel a magyar nyugdíjjárulékról és egészségbiztosításról 2011.05.13. 15:35:59

Nem vagyok közgazdász, sem politikus, ahogyan tisztában sem lehetek azzal, hogy mennyibe kerülhet állami intézményeket fenntartani, vagy mennyi ebből a felesleges kiadás - de igazából engem nem is ez érdekel, hanem ez, hogy hová lesz az a pénz, amit tő...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

suhanyc 2011.05.13. 19:01:22

@fehso2: szerintem mindegy, ígyisúgyis süpped, kiemelkedik etc. ha én a 8 bárra fújt vékony kerekeimmel 30as átlagtempóban belecsapódok egy ilyennek a szélébe abból bármi lehet csak boldogság nem. az aszfalt is púposodik, de annak legalább nincs széle, domború, és hacsak nem annyira gondozatlan mint pl. a Tatai utca mentén menő bringaút, ahol kb 10-15cm-es szintkülönbségek vannak akkor az ember simán átgördül rajta. Mindig röhögök, pl. a Népfürdő utcánál van egy járda rész a bringaút mellett amit amúgy gyalogosok ritkán használnak (arrafele max a parkolóig jut az ember), szóval jön a bringás a viacoloron átmegy a járdarészre aztán ha jön szembe valaki vagy elhagyja a szakaszt akkor muszájból megy vissza a viára. 10ből 6. Mellesleg vagy nem találkoztam még jól lerakott viával, vagy alaphangon a legjobban lerakott is ráz, mondom, macskakő.

Elstron 2011.05.13. 19:02:10

@mement: Hidd el, hogy figyelemmel követtem az egész biciklis sztorit, az első Critical Masst, stb... ezzel nincs is gondom. Nem írom le újra, hogy mi a problémám, megtettem már vagy 2x.

A marketing pedig nem ugyanaz, mint a követelőzés... :)

Az autósok jelentős része a komfort miatt kocsikázik. Ennek nem igazán alternatívája a BKV, sőt, a kerékpár sem. Vagy rájuk nyomnak egy büntetőadót (dugódíj), vagy ugyanúgy megy tovább minden. Én közlekedtem a belvárosban kocsival, sokkal kényelmesebb, és gyorsabb, mint a BKV. Cserébe drágább...

mement 2011.05.13. 19:03:52

@Elstron: rengeteg ember valt autorol bringara.
Sokaknak alternativa, de nem mondtam hogy univerzalis.

Elstron 2011.05.13. 19:08:53

@mement: Persze, és a váltásban szerintem nagy szerepe van például a benzin árának. Kérdés, hogy az emberek visszaülnek-e a kocsiba, ha a benya ára csökken...

mement 2011.05.13. 19:11:49

@Elstron: nem ha megfejeljuk dugodijal, es meg gazdasagosabb lesz a bringa, de ehez alternativakra van szukseg.

mement 2011.05.13. 19:13:14

@Elstron: Es ne felejtsd el a donteshozok 99 szazaleka, allamilag vagy onkormanyzatilag finanyszirozott nem alsokategorias autokal jarkal, hogy meg a benzint is teritik nekik.

Szerinted mekkora ralatasuk van a dologra egeszeben, es mennyi kozuk van a realitashoz a temaban?

zuttyi 2011.05.13. 19:17:31

@suhanyc:
Úgy sem érti meg, ne fáradj!

cso zsi 2011.05.13. 19:17:36

@zuttyi: "A válasz, 1 évig le volt zárva a Margit híd!
Még sem borult fel a város!"
Az Árpád híd, a Váci út, a Lajos utca forgalma erősen felduzzadt. Amióta megnyitották a forgalomnak a Margit hidat, járhatóak ezek az utak napközben.

Elstron 2011.05.13. 19:23:21

@mement: Huu, ebbe inkább bele se menjünk, mert nagyon messzire vezet a dolog. Tudjuk, hogy dilettánsok vezetik ezt a várost, bár mintha látszana egy kis fény az alagút végén... meglátjuk!

A bringakölcsönző rendszer (Bubi) megvalósul, ha minden igaz, szóval van még remény...

zuttyi 2011.05.13. 19:30:34

@cso zsi:
Legyen, csökkentek a dugók, de szerintem annak több köze van,hogy majd 400 ft a benzin, nőt a létbizonytalanság,sokan ezért használják ritkábban az autót v. teszik le, a cégek spórolnak mindenen/cégautók,szállítás,megrendelésállomány stb./
Konkrétan ezért látni munka időben szinte üres Erzsébet hidat,míg 16-20 között meg újra káosz van!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.05.13. 19:37:59

Remélem ez a dolog októberi esős napon is előkerül.

rednyull 2011.05.13. 19:48:27

@suhanyc: Ez így igaz, MTB-vel elmegy, és a legtöbb helyen ilyen szellemben építik a kerékpárutakat. Ez kb. olyan mitha csak a terepjáróknak megfelelő minőségben építenék az autóutakat. Utána meg csodálkoznak hogy az úttesten tekerünk.

cso zsi 2011.05.13. 20:02:49

@zuttyi: Napközben 5-6 évvel ezelőtt is bármikor, bárhová el lehetett jutni emberi idő alatt.

mement 2011.05.13. 20:06:47

@cso zsi: csak a legszenyezetseget nem csokkentette, de a forgalmat es a forgalommal jaro egyeb problemakat igen.

gyarló 2011.05.13. 20:11:34

@cso zsi: 5-6 évvel ezelőtt is sipákoltatok, hogy ha lezárják a rakpartot, akkor drágul a kenyér, meg kitör a harmadik világháború. Azóta csak többen vagytok és nem veszitek észre, hogy a dugót magatoknak csináljátok.

szegedbicaj 2011.05.13. 20:15:11

@Agyalap: kerekesszékes, és a babakocsis is gyalogosnak számít. A sávosztozáson nem lenne gond, ha néhány vadtahó miatt nem félne az, akinek nincs másfél tonnás páncélzat maga körül, és ha a lámpánál nem kéne a feltorlódó járművek közt araszolni egy ember hajtotta járművel.

De ezek nem állnak fönn. Bár az úton mindenféle külön jelzés nélkül menni gyors, és biztonságos, de nem kényelmes, nem vonzó. Az meg csak jó az autósnak, ha minél több autóstársa biciklire ül.

CSI

viktor134 2011.05.13. 20:22:32

én csak azt kérem, hogy értelmesen oldják már meg. ne vmi látványintézkedéssel, hanem számoljanak után mi mennyibe kerül...

Circus 2011.05.13. 23:17:22

@mement: minek előzöm vissza - ha nem haragszol, ez általában úgy kezdődik, hogy a biciklis/robogós előrecsorog... aztán tízzel indul neki. :)

Anélkül pedig, hogy én is sértegetni próbálnálak, arra a meghívásra mit válaszolsz, hogy üljünk le egy _tetszőleges_ kereszteződés mellett a városban, és meg fogsz lepődni, garantálom?

Circus 2011.05.13. 23:24:40

@Elstron: Gandhit már én is be akartam dobni :)

Nem tudom, lehet, hogy én vagyok idealista túlontúl, de először talán saját magamnak kell(ene) úgy viselkednem, ahogy mástól elvárnám.

A tapló biciklis csak annyiban különbözik a tapló autóstól, hogy utóbbit könnyebb 'megfogni', míg az előbbi a tükörletörés, ajtóvégigkarcolás stb. után eltűnik, mint a kámfor, beazonosíthatatlanul a gyáva névtelenségbe...

Circus 2011.05.13. 23:33:12

@mement: megmégegy, hamár így értelmesen nekiálltunk vitázni - optimális esetben az autósok része legalább kézrátétellel, vagy párnaalá téve találkozik a KRESZ-könyvvel, mert kell a jogsihoz. Kerékpározáshoz pontosan milyen tanfolyamot is kell elvégezni?

... na és ez látszik is a legtöbb kétkerekesen - sajnos. Pedig, pont, mint teljesen jogosan állítjátok (én is teljesen egyetértek vele) egyenrangúak vagyunk a közlekedésben...

Kiemelném, akinek nem inge, ne vegye magára a fentieket, de talán nem évek óta bennünket, autósokat, meg gyalogosokat kellene meggyőzni, hanem a saját kartársaitokra hatni, akár önszerveződéses alapon, hogy tisztában legyenek ne csak a _jogaikkal_, hanem a _kötelezettségekkel_ is, amelyek a közutakon rájuk/tok is vonatkoznak. Erre kellene Neked is energiát 'pazarolni', nem pedig arra, hogy engem meggyőzz, mert amíg nap mint nap azt tapasztalom, amit, addig ez nagyon nehéz lesz.

ÉN, AUTÓSKÉNT HIÁBA VIGYÁZOK RÁTOK, HA TI NEM SEGÍTETEK BENNE!

Agyalap 2011.05.14. 01:24:26

@mement: "Kerekparsav neked is kedvezne, mert nem cikaznanak koruloted a biciklisek, mig a dugoban pofogsz. "
Nem is a hídi állapotokkal lenne baj, hanem előtte. Ugyanis ahol egy sávra szűkül a forgalom, hatalmas dugó alakulna ki. Ott meg nincs kerékpársáv. Ez így tehát nem igaz.
Ha nem jó az idő, esik az eső a lelkes amatőrök megint nem fognak bringára ülni, megint tele a város autóval.
Kezdjük inkább a P+R bevezetését, a tömegközlekedés fejlesztését - lenne hely a bicikliseknek is.

mement 2011.05.14. 01:50:17

@Circus: Tudod minden autosnak van jogositvanya, elvben kressz tudasa, aztan valahogy megis mindenapra jut atlag 2 sulyos baleset, es evente jo par szaz magyar honfitarsat irtanak ki.(egy kisseb falut)

Nem latom be a jogositvany - azontul hogy a haborgo es talan kicsit bosszuszomjas
lelkivilagod megnyugodna- erne barmit is, plusz vannak azert joszerivel pelda, ahol lehet normalisan kerekparozni, megse jogositvany koteles.

Unom mar ezt a kotelezettseg, meg jog dumat. Mindenapra jut egy paraszt aki megrpobal megolni, mert telefonal, beszelget, nem oda figyel, nem indexel... stb. Ne gyere nekem ezzel a kollektiv megszolitassal, mert amit kifogasolsz, az egesz ruhes budapesti kozlekedokre jellemzo.

@Agyalap: Kell oda az a bicikli sav, az hogy dugok lesznek tole az nem indok, mert most is dugok vannak, igy legalabb azoknak meg lehet konnyiteni akik amugy tudnanak haladni, mert lenyegesen kevesebb helyet foglalnak.

P+R attol meg fontos kelleke a dolognak, de nem elofeltetele a bringasavnak.

mement 2011.05.14. 01:53:59

Valojaban ha nem idiota faszparaszt barbar autosok tomegevel lennenk tele, akik az utakon elik ki a frusztraltsagukat, nem lenne semmi szukseg bringsavra, tok kenyelmesen megferne most is egymas mellet a ket jarmu.

mement 2011.05.14. 01:59:52

@Agyalap: Sot ahol 10 autonal egyszere tobb van ott tuti dugo alakul ki, ellenben ahol 10 biciklis vagy 10 gyalogos van, az meg egy kenyelmesen, szellosen atlathato helyzet marad.

cso zsi 2011.05.14. 07:25:30

@mement: Tudjuk jól, hogy mindegy, milyen jármű van a faszparaszt alatt.

Circus 2011.05.14. 10:40:44

@mement: 'valójában, ha nem faszparaszt barbar biciklisek tomegevel lennenk tele, akik az utakon elik ki a frusztraltsagukat, nem lenne semmi szukseg bringsavra, tok kenyelmesen megferne most is egymas mellet a ket jarmu.'

Csak azért fordítottam meg, mert így is tökéletesen igaz.

Nem, nem frusztrált vagyok (nincs rá okom), hanem tapasztalt (közel 20 éve vezetek), és megpróbállak védeni benneteket is.

Nekem abból van elegem, hogy nekem kell helyettetek is figyelnem rátok. Ha egyenrangúak vagytok (ahogy én is gondolom!), akkor ebbe az is beletartozik. Unom már, hogy a városban közlekedve naponta legalább 1 bibiklis olyan irányból és úgy vág elém, hogy fékeznem kelljen, és hogy 10 ből 1 biciklis közlekedik kultúráltan, a szabályok betartásával.

Unod a kötelezettség meg jog című dumát? Figyelj, ez itt nem anarchia, és vannak bizonyos játékszabályok...

Amúgy mellékesen nézz át esetleg az autózz! blogba, ott láthatod, hogy mi a véleményem azokról a taplókról, akikről Te beszélsz, illetve ott is szép számmal jelen vannak. Sajnos viszont úgy látom, legbelül Te is ugyanolyan méregzöld biciklis vagy, mint akikről itt írtam. Szépen kérlek, ne a szátokkal, hanem a tettekkel bizonyítsatok :)

MÉG EGYSZER KÉRDEM - MIKOR ÉRSZ RÁ, HOGY LEÜLJÜNK VALAMELYIK KERESZTEZŐDÉSHEZ FORGALOMSZÁMLÁLNI A BICIKLISEKET, VISELKEDÉSÜKET? ÉN FIZETEM A KÓLÁDAT! :)

mement 2011.05.14. 12:04:14

@Circus: Nem tudsz olyat mutatni amit ne lattam volna mar szamtalanszor, ebben biztos, vagyok, sztem hugyszagrol felismerem mar az utcakat, annyira sokat jarok az utcan nap kozben.

Jogrol meg csak annyit, hogy itt van a Margithidas tortenet, ahol varosvezetok, tobbszor tobb modon torvenytsertettek, amikor onkenyesen megvaltoztatta azokat a terveket, amire engedelyt es penzt kaptak amirol persze te nem tudsz mert teged nem erint, viszont velunk basztak ki mar megint(mint mindig, hiaba a sok autos siram, vagy 25 eve mindent annak rendel ala a varos, hogy kenyelmesen lehesen ulni a dugoban, es szarik arra hogy soforokon kivul mas is itt el.), es te most ezt az undorito balkani mutyi elleni feltevest nevezed kocsog biciklisek kovetelozesenk.

De a lenyeget nem fogtad fel, milyen alapon kollektivizalsz? Vagy igy szoktal ervelni magaddal szemben is, hogy ha majd az autosok kepesek betartani a szabalyokat, es mondjuk csak 3 napont aolnek meg valaki nem naponta, akkor majd lehet szo a katyuzasrol?

mement 2011.05.14. 12:11:44

@Circus: megint csak azerzekeltetes vegett

bici.postr.hu/ne-legy-kocsog

`ti autosok` mikor fogtok ilyen jellegu `nepnevelo` cikkejl, videokal, szoveggekel, elorukkolni?

pcmci 2011.05.14. 13:57:11

@Elstron: nehogy már az döntse el, hogy valaki siet-e, hogy milyen közlekedési eszközt választ!

ha én pl bkv-val megyek, akkor is siethetek valahova, és akkor az a sok autó tarthat engem fel, akik adott esetben esőkabát helyett a kocsikulcsot vették magukhoz reggel. avagy gyalog ha át akarok menni egy zebrán, és sietek, akkor azért vegyem figyelembe, hogy az autóban ülők jobban sietnek nálam? WTF?

teljesen fals az érvelésed, még az is megdöbbentő, hogy ilyen valakinek az eszébe juthat. hihetetlen.

Elstron 2011.05.14. 14:00:49

@pcmci: Tévedsz, ugyanis a három közül az autó a leggyorsabb közlekedési eszköz, persze itt feltételezve, hogy a bringások betartják a szabályokat! Igen, bárki siethet, én is mindig rohanok a BKV-hoz, de ez teljesen más kategória...

pcmci 2011.05.14. 14:38:25

@Elstron: attól, hogy valami gyorsan megy, még nem biztos, hogy a leggyorsabb is. ez a körülményektől függ. pl én közel lakom a metróhoz, és ha metró közelében van dolgom, akkor simán tud gyorsabb lenni, mint az autózás. ugyanígy, rövid távon lehet gyorsabb az autónál mind a gyaloglás, mind a bringázás, körülményektől függ.

de nem ez a lényeg, hanem hogy a közlekedésre rendelkezésre álló felületen mindenki közlekedhet, aki akar (tfh, szabályok megtartásával). és pont. és nem lehet azt mondani, hogy dehát az autósokat előnyben kell részesíteni, mert ők gyorsabb eszközzel rendelkeznek, triviálisan azért, mert sietnek. mert ez így nem igaz. ők közlekednek. ugyanúgy, ahogy adott esetben más is akar. ahogy tud.

mement 2011.05.14. 15:12:24

@Elstron: Meg akkor sem gyorsabb az auto ha bringasok minden szabalyt betartanak, a pillanatnyi sebessege nyilvan, de az atlag sebesseg nem no 30 fole, ez latszik abbol is hogy egymast elozgetik vissza biciklisek es az autosok.

Legyorsabb kozlekedesi eszkoz nincs, mindig az adott helyzetnek megfeleloen kell valasztani.
Legkenyelmesebb kozlekedesi eszkoz van.

mement 2011.05.14. 15:13:21

@mement: Nyilvan varosi kornyezetrol beszelunk, nem valami interstate utvonalrol.

mement 2011.05.14. 15:16:58

@mement: Sot szerintem ha az autosok minden szabalyt betartananak, meg lassabbak is lennenek mint a mindent szabalyt betarto biciklisek.

Elstron 2011.05.14. 18:01:37

@mement: Persze, ha a szomszéd házba megyek, akkor meg gyalog a leggyorsabb. Itt szakadjunk el a speciális esetektől, és mondjuk véletlenszerűen kiválasztott pontokból induljunk ki a városban. A kettő között az esetek jelentős részében az autó lesz a leggyorsabb.

A kulcsszó a véletlenszerűségen van, hiszen így reprezentálható a nagy többség.

mement 2011.05.14. 18:08:28

@Elstron: haha:D Neked lovesed sincs milyen gyorsan keresztul lehet vagni a varoson biciklivel.

Figyelj, Pesterzsebet szele (majdnem soroksar) es huvosvolgy, 1 ora biciklivel:)

vagy XVII ker rakosmente vs harmashatarhegy, szinten 1 ora:)

mement 2011.05.14. 18:09:55

@Elstron: jah es jolenne ha kiszakadnal az univerzalis igazsag hamis illuziojabol:)

Siman benne van hogy ugyanaz az ut egyik nap autoval hatekonyabb mert viszel 50kg magaddal, masiknap biciklivel mert jo az ido, es harmadik nap meg bkv val, mert menet kozben meg mashova is elmesz.

mement 2011.05.14. 18:12:07

@mement: sot ha vegre az Idiota 16 ker, meg az idiota 17 ker osszefogna, es ki epiteni a bicikliutat vegig a rakospatak partjan, akkor XVII ker Rakoskeresztur Varoskozpont, Es Vaci Uti feluljaro (schiller opel) 30 perc lenne biciklivel, kenyelmesen.

mement 2011.05.14. 18:12:36

@mement: najo 40perc. a 30 az izmos tekeres.

Johnny Tinenbalm 2011.05.14. 18:16:56

@GaZe:

1. az a populizmus ebben, hogy a politikai célcsoportjuk szája íze szerint fogalmaznak meg súlytalan követeléseket.

2. lehet, de nem feltétlenül igaz. kulcskérdés, h szakmai munka történik vagy szavazóbázis megmozgatása ill. pr-munka.

3. több lmp, több szdsz.

Elstron 2011.05.14. 18:21:34

@mement: Ezért írtam, hogy 2 pont között. Csomagokról meg szó sem volt, csupán normál, hétköznapi közlekedésről!

Egyébként, ezt az egy órát ugye minden szabályt betartva sikerült elérni? Nincs átcsorgás a piroson, járdán tekerés, villamossín, autók cikk-cakkban kerülgetése?
Arról meg még nem beszéltünk, hogy ezt az eredmény vajon egy átlagos kerékpáros is képes produkálni?

mement 2011.05.14. 18:28:39

@Elstron: En soha nem jardazom, es soha nem villamos sinezem, nem is a villamos miatt, hanem mert ott megy a rendor is a tuzolto is meg a mentoauto is.

Es igen, atlagos kerekparosrol beszelunk.
Minden szabaly betartasat kerlek akkor kerd szamon, ha majd senki nem parkol szabalytalanul, es nem lesznek onkentes nyomorekok, meg a tobbi jellemzoen autosok alltal elkovetett visszaelesek is megszunnek.

Egyebkent piros lampazni sem szoktam, mert miota nem vagyok futar, nem sietek sehova.

mement 2011.05.14. 18:30:19

@Elstron: sot ha nekem kerekparutra sincs szuksegem, mert nagymagabiztossagal es biztonsagal kerekparozok a varosban szinte barhol.

Kerekparutra neked van szukseged, meg a csajomnak, meg a szomszed sracnak, akiktol nem elvarhato hogy ne feljenek a barbar mod szaguldozo autosoktol.

Johnny Tinenbalm 2011.05.14. 18:32:46

@mement: nem követtem a vitátokat, de azt hadd húzzam alá, h sajnos valóban átlagos biciklistáról beszélünk, ha azt mondod, h csak akkor lehet megróni szabálytalanságok miatt, ha senki más nem követ el szabálytalanságot. mész majd tüntetni a kresz ellen? :) pff

mement 2011.05.14. 18:37:31

@Johnny Tinenbalm: Jol irtad, nem kovetted a vitat, igy sajnos nehez ertekelni a hozzaszlasod tartalmat, mert ezen mar jonehany hozzaszolasal elobb tulestunk.

Elstron 2011.05.14. 19:43:22

@mement: "meg a tobbi jellemzoen autosok alltal elkovetett visszaelesek is megszunnek." - ja, hogy ez így működik szerinted. Ok, én meg nem fizetek adót, mert egy csomóan nem jelentik be a munkavállalóikat. Tudod, a KRESZ nem így működik. Mondjuk, kár volt beleírnod, hogy futár voltál, hiszen ezzel már devalváltad a mondandód hitelességét... :)

mement 2011.05.14. 19:46:33

@Elstron: nem tudtam hogy a becsuletesen vegzett munka negativ fenyben tuntett fel.

Ezzel is okosabb lettem.

mement 2011.05.14. 19:47:38

@Elstron: Egyebkent neked, es a tobbieknek kene melyen elgondolkoznia, amikor szamon kered a bicikiseken kollektive a szabalykovetest, de ugyanezt egy mas csoportal szemben aminek magad is tagja vagy mar nem teszed meg.

Elstron 2011.05.14. 19:59:46

@mement: A gyalogosok csoportja? Hmm, igen, sokan átmennek a piroson a zebrán, igazad van.

A becsületesen végzett munkával pedig semmi gond. Az a baj, hogy a bringás futárok nagyon-nagyon messze állnak a KRESZ betartásától. Bocs az általánosításért... :)

zuttyi 2011.05.14. 23:25:33

@cso zsi:
Bocs, de 5-6 évvel ezelőtt pont diszpécser voltam!
Az amit mondasz egyszerűen nem igaz!
Vért izzadtam, ha véletlenül egy sofőrömnek egy plusz címet be kellett iktatnom és ő mondjuk Zuglóban volt a cím meg Budaörsön az árú meg Pomázon,ja és volt rá 40 percünk...
Már akkor is horror volt ez a város, most meg csak rosszabb!

pcmci 2011.05.15. 13:42:18

@Elstron: de egyébként mit akarsz kihozni ebből a vitából? mert onnan indultunk, hogy szerinted az autó a leggyorsabb közlekedési eszköz, ezért aki az autót választja, az siet, és takarodjon mindenki más ahova akar, de ne tartsa fel az autósokat. erre lett írva, hogy ez így ilyen formában nettó faszság, azóta meg lovagolsz azon, hogy dehát az autó akkor is de akkor is a legesleggyorsabb. és ha az? ettől még az amit kinyilatkoztattál nem válik igazzá. ettől fogva meg tök felesleges azon lovagolni, hogy kinek mi a leggyorsabb eszköz, mert nem ez a lényeg, hanem hogy mindenki közlekedhet. érted??

cameloti 2011.05.15. 16:00:00

A biciklisek erőszakossága és pofátlansága tényleg idegesítően hat már néha. Nem róluk szól egy város tömegközlekedése és élete. Főleg nem a hidaké, ami amúgy is elég nagy probléma Budapesten. Ráadásul ne játsszák a tudatos természetvédőt és kurvazöldet, a többség egyszerűen nem akar autót, vagy nem telik rá. Nekem telik, igaz csak egy kis új Suzukira, de az nekem elég. Viszont nem akarok a tekeréstől izzadtad érkezni sehova. Amúgy van biciklim, tavaly előtt vettem egy Mongoose Tyax MTB-ot, edzek, lassan amatőr versenyre is megyek, de nem követelek magamnak egy sávot se semelyik hídon...

Teri néni 2011.05.15. 18:16:57

Ha annyira nagy zöldek, akkor húzzanak ki az erdőbe kerekezni, füvezni. A városban közlekedni kell, mert dolgozni kell, hogy eltarthassuk a rasztahajú biciklis parazitákat.

cso zsi 2011.05.15. 20:24:59

@zuttyi: 30-nál több éve járom a várost, hibaelhárítással, anyagbeszerzéssel, személyszállítással foglalkozva.
Bp-n, és a környéki településeken.
"ő mondjuk Zuglóban volt a cím meg Budaörsön az árú meg Pomázon,ja és volt rá 40 percünk..."
A szabályokat betartva éjszaka, üres utakkal sem nagyon jön össze ez a fuvar. Csak a Budaörs-Pomáz legalább fél óra.

Perillustris 2011.05.15. 23:52:17

@Teri néni: Újabb fikanick a láthatáron.

@cameloti: Fura is lenne, ha sávot követelnél a hídon a Suzukidnak, mert van négy is. Amúgy nem igazán ment át a lényeg, de sebaj, jó edzést! :P

@Elstron: Azt bezzeg imádod, amikor 2 perc alatt megjön a taxi érted, ugye? Vagy azt, ha esetleg egy záróvonalat átlép, cserélbe megspórol neked 3 percet és egy ötszázast. S az is tök jó, ha 50 perc alatt a címzettnél van a küldeményed. Olyankor gondolom kevésbé érdekelnek a szabályok.

Perillustris 2011.05.15. 23:55:18

@Circus: "Nekem abból van elegem, hogy nekem kell helyettetek is figyelnem rátok."

Hát, akkor megérettél a tömegközlekedés használatára!

Vaandor 2011.05.16. 11:55:43

Támogatom a kezdeményezést! Mindkettőt!

(Teszem hozzá, a Buda -> Pest piktogramokat aztán tényleg nem akadályozza semmi!)

GG81 2011.05.16. 12:05:11

@mement: :-D
a holland, példaként az amszterdami bringaútak is ilyen piros kővel vannak kirakva... sőt vonalvezetésük is a veszélyes út mellett párhuzamosan vezetett bringaút fajta... ajjaj, ezek a hüje hollandok.

mement 2011.05.16. 12:16:31

@GG81:egyebkent ami elvalasztott bicikli ut, azok jellemzoen aglomeracios utak, es nem jardabol lett atalakitva, hanem kulon alltalaban fu savval elvalasztott utak, erre a celra kulon megepitvem amik nem keresztezik ugy a kozutat, mint a jardak:)

A belvarosban savok vannak, meg nyitott savok piktogrammal.
Elhiheted nekem sem a rakospatakparti bringautal van bajom, leszamitva hogy nem fernek el rendesen a gyalogosok, es hogy szetrohatd a viacolor.

mement 2011.05.16. 12:17:44

@Teri néni: Mi is dolgozni jarunk a bringaval, csak mi nem erunk ra a dugoba uldogelni.:)

Perillustris 2011.05.16. 12:34:47

A múltkori sávlezárással sem értettem egyet, az erre vonatkozó javaslatot most sem tudom támogatni.

GG81 2011.05.16. 12:54:17

@mement: a fenti képeken küldtél olyat ami a legdurvább városközpontban is így van megoldva, a CS környékén is, de a Wondelparknál is!

tehát nem csak ám szépíteni a dolgokat, hogy külvárosi részeken. és ahogyan azok is ott párhuzamosan futnak, elkerülhetetlen a betorkolló utak keresztezése, kanyarodó autósostól... mert hát elhihetném neked, de sajnos/szerencsére (nézőpont kérdése) elég sokat jártam már amszterdamban, hogy tapasztalatom legyen, és nem hiszem, hogy az elmúlt pár hétben változtattak volna bármin is.

szó, ami szó sokkal szélesebbek..., de csak ugynúgy párhuzamosan vannak vezetve és ugyanúgy neccesek a kereszteződések a kanyarodó járművekkel...

mement 2011.05.16. 12:57:19

@GG81: Nem azt mondtam hogy egyaltalan nem keresztezik, hanem hogy nem ugy mint a jardak, ahol mondjuk a belvarban 5 meterenkent jut egy keresztezodes.

A lenyeg hogy nem a jardabol valasztjak le mar nagyon regot az ujonan epulo infrastrukturat, hanem vagy mar egy meglevo kozutat alakitanak at, vagy pedig eleve kulon erre a celra huzzak fel az aszfalt csikot, vagy a betonba agyazott macskakovet(amirol halistenn mar leszoktak)

GG81 2011.05.16. 13:06:48

@mement: nem értem hol a hiba... nem tudom melyik szakaszra gondolsz itthon...

a sok betorkollás, járdaszaggatás mitől van? háztömbök és utcák?, mert akkor azon egy külön vezetett bringasztráda sem segítene, hisz a becsatlakozás ottmarad...

vagy? lehet utálni a bringagyalogokat, de a legtöbb akár a fenti képeken látott szintben is megkülönböztetett gyalog és bringás infra kint is vegyesen üzemel... ugyanúgy lecsilingelik az embert! nagyon helyesen, hát itthon miért ne lehetne. jah és attól mert gyalogok csalinkáznak ott is a bicikliutas megoldásokon, attól még inkább csillingelnek, mintsem az útra menjenek tekerni. itthon ezzel szemben mi van!? úhvazz, egyszerűbb abba a kis menekülő félmondatba kapaszkodni. ami ugye csak akkor lenne érvényben, ha tényleg zavaró mértékben lenne gyalogos..., de ezek már 1 ember láttán is inkább az autók közt nyomják... nah, akkor hol van itt a szándék is? seholbékaseggealatt.

mement 2011.05.16. 13:17:47

@GG81: mondjuk a kiskorte nem felujutott szakaszara, ami uber brutal gyalogos forgalom kozepen halad, ahelyett hogy egy sav lenne a uttesten. Vagy a kerepesi uti gyalogkerekparutra gondolok, ami szinten a negativ peldak egyik iskolamintaja.

Nalunk a jardakbol mar alig maradt valami, mert a fele parkolo lett, a masik felebol meg kozuti sav, nem fer el a bicikli ut a jardan, anelkul hogy kodolva legyen a folyamatos frusztracio, es konfliktus.

mement 2011.05.16. 13:25:41

@mement: meg nem elvarhato a gyalogostol, hogy azon a szuk folyosonyi jardan, azt figyelje hogy egy JARMU elakarja e csapni vagy nem. Nagyon helyesen az van a fejeben hogy a jarmuvek a uttesten haladnak, a gyalogosok meg a jardan.

terror 2011.05.21. 12:15:22

Most kiderul, eljo-e a vilagvege:

index.hu/belfold/budapest/2011/05/20/lezarnak_egy_savot_a_margit_hidon/

Nyilvan, hisz' korabban is eljott mar...

terror 2011.05.21. 23:26:59

@Perillustris: Tobben tekerunk, mint 4 eve :P Egyebkent ki is lehet probalni, lezarjak 2 hetvegen, es ha nem, hat nem. Addig is a jardan tekeroket - ha az uttestrol biztositva van normalisan a szigetre hajtas pl. - akkor figyelmeztetni az elso hetvegen, majd - amennyiben kisgyerek nelkul teszik - buntetni a masodikon.

Kicsit a jardazasnak is jot tenne.

Oszinten szolva mostansag sok kis utcaban jarok, zero forgalom, es megis sokan jardaznak. Kedvem lenne mindtol megkerdezni, hogy miert jo ott jardazni, ahol tobb a gyalogos mint az auto, csak idom nincs. Meg kedvem se :)

(Es nem olyanok, hogy felmegyek a jardara, majd 5 meter mulva erkezes a celhoz, hanem utcakon at tekernek igy. Elegge erthetetlen szamomra. Illetve valamennyire sejtem, hiszen a jardara vannak terelve, aztan csodalkozunk, de ahol nincs a jardan semmilyen profi kerekparos infra, es tenyleg tok kihalt utcak, ott miert, ooo miert?)

Kolb Ace 2011.05.22. 08:53:51

Cammogósávval akarják szűkíteni az amúgy is túlterhelt Margithidat? Hülyék ezek? Ott a járda sportolásra, ne az autósokat tartsák fel a szabálytalankodó öngyilkosjelöltek!

Fekete Sámuel 2011.05.22. 09:26:44

Csinálják csak meg. Az autósok eddig nagyon hülyék voltak, képtelenek voltak valami izmosabb politikai aktivizmusra (jó, tudom, EMPAMÓ azért dolgozott, de ők még kevesen vannak, sajnos).

HA ezt megcsinálná az LMP, akkora boostot adna az EMPAMÓ-nak, hogy jövő ilyenkor már a Podmaniczky-program menne a kukába.

Egyébként ezért is nem csinálják meg. Az autósok - és velük a dolgozó középosztály - sanyargatásának technikája van: mindig csak addig mennek el vele, hogy még ne robbanjanak.

Perillustris 2011.05.22. 09:27:30

@Kolb Ace: "Ott a járda sportolásra"

A fekvőtámaszokat nyomó és felüléseket végző emberek akdályoznák a gyalogosforgalmat. Merthogy a járda erre való.

Perillustris 2011.05.22. 09:28:45

@Pszientológus: "jó, tudom, EMPAMÓ azért dolgozott"

LOL

cso zsi 2011.05.23. 08:31:09

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Azok, akik annak állították be őket. A kényszerparkolókból alakultak meg. Szolgáltatók, üzlettulajdonosok, fuvarozók. Akik nem hobbiból közlekednek, hanem a munkájuk miatt. De ezt irodában, iskolapadban üldögélők nem nagyon értik. Csak elvárják, hogy ki legyenek szolgálva.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.23. 22:04:24

@cso zsi: Nem a céljaikkal van bajom, de ezzel ki is merült a szimpátiám irányukba.

Üdv: Egy kényszerparkoló (Igaz, jelenleg a cég bérel helyet nekem.)

Perillustris 2011.05.23. 22:52:11

@cso zsi: @Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Akik nem hobbiból közlekednek, hanem a munkájuk miatt."

Aha.

bkvfigyelo.blog.hu/2007/08/22/combinoval_a_corvinig

Nyilván részigazságot elvétve tartalmaz az írás, de amúgy szándékosan erőltetett és túlzó, hogy hamis következtetéseket lehessen levonni belőle.

Volt is válaszom rá: bkvfigyelo.blog.hu/2007/08/22/combinoval_a_corvinig/fullcommentlist/1#c758278

cso zsi 2011.05.24. 15:04:54

@Perillustris: A válaszodnak anno nem sok köze volt ahhoz, hogy az illető egyszer villamosra szállt. Ami nem jött le az írásból, hogy a főtitkár úr miért is autós "születése óta". :)))
Az egyik EmPaMo-s úriember hosszú éveken át kollégám volt, cégekhez kijárós műszerész, karbantartó. 18 évesen megtanultam vezetni, jogosítványt szereztem. Fél évvel később a cég már különböző járgányokat pakolt alám, amit a jogsim bírt. Ennek már 32 éve. Azóta leginkább karbantartási, ritkábban fuvarozási feladatok okán járom a várost. Bár a bérletet sem dísznek vásárolom.

Perillustris 2011.05.24. 15:26:42

@cso zsi: egy karbantarto husz kilo cuccal, az aruszallito, az orvoslatogato ne jarjon bicajjal, ezt nem is propagalja senki.

fidesz = házmesterek pártja 2011.06.28. 20:04:39

Tudja valaki, hogy mi a helyzet a hídra ígért és a déli járdán máris elsikkasztott kerékpársávokkal?
Az északit is ellopják?
Netán a járdán vezetik, hogy még véletlenül se lehessen használni?

fidesz = házmesterek pártja 2011.06.28. 20:15:47

@errorka: az... főleg, hogy bringasávról volt szó, nem arról, hogy a járdából jelölik ki, amit szokás szerint elözönlenek a gyalogosan közlekedő birkák... faszkivan ezekkel a tolvajokkal...

fidesz = házmesterek pártja 2011.07.07. 18:56:18

@errorka: nekem már mindegy. Egyelőre úgy tűnik, hogy hosszú ideig nem tudok bringára ülni. :(

terror 2011.07.07. 19:25:00

@al kotmány aláiro álamfö: Baleset? Ha igy, ha ugy, jobbulast...

fidesz = házmesterek pártja 2011.07.07. 19:40:34

@errorka: szerencsére nem. Egyszerűen megfájdult a derekam környéke. Húsvét után is hetekig tartott, mire végre bringára ülhettem, most meg fogalmam sincs, mi lesz...
Tíz perce épp úgy éreztem, hogy már elmúlt, de délben még ott tartottam, hogy a dokihoz se tudom levonszolni magam... Már az agyamra megy. :-(
Egy haszna van: végre kicsit elmélyedtem a PHP-s hülyeségeimben. :D

terror 2011.07.07. 20:16:51

@al kotmány aláiro álamfö: Mintha a PHP-nak nem lenne eleg hujesege :)) Jo szorakozast :P

fidesz = házmesterek pártja 2011.07.07. 20:28:21

@errorka: csak nehogy véletlenül megkeresselek vele! :-P

terror 2011.07.07. 22:47:18

@al kotmány aláiro álamfö: Nehogy :) A heten legalabbis semmikepp :) Bolondokhaza vanik...

fidesz = házmesterek pártja 2011.07.08. 06:26:37

@errorka: mikor nincs? ;-)
De ne aggódj, épp öt perce adtam fel, közel egy éves nyűglődés után. :-D
süti beállítások módosítása