Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Bringautat csinálna a Margit híd egyik autóssávjából az LMP

2011.05.13. 14:27 - kirk kapitány

A Margit híd rekonstrukciója minden szakaszában remek lehetőséget szolgáltatott politikai összecsapásokra. A 30 milliárdos átépítésből született használhatatlan kerékpáros infrastruktúra miatt most az LMP háborodott fel, és követel vizsgálatot.

A Margit híd az autóforgalom előtt már fél évvel ezelőtt megnyílt, a gyalogosok, kerekesszékesek és kerékpárosok viszont egy szűk, kerítésekkel körülvett, karámszerű járdán osztoznak.

Az LMP fővárosi frakciója határozati javaslatot terjeszt a Fővárosi Közgyűlés elé, amiben azt javasolja, hogy a kerékpáros infrastruktúra legalább részleges elkészültéig – a korábbi gyakorlatnak megfelelően – hétvégenként, az iskolaszünet megkezdésétől pedig akár hétköznapokon is adják át a bicikliseknek a híd északi oldalának külső sávját. Beadvány azt is kéri, hogy a korábban elfogadott közgyűlési határozatnak megfelelően, haladéktalanul fessék fel a biciklis piktogramokat a Budáról Pestre felé vezető úttest szélén.

A híd bringás infrastruktúrájának hiányosságaira a héten a Magyar Kerékpárosklub vezetője hívta fel a figyelmet. László János szerint a félkész járdák jelenlegi állapotából arra lehet következtetni, hogy a főváros illetékesei szinte semmit sem fogadtak meg a szervezet tanácsaiból, amelyekben a növekvő kerékpáros-forgalom biztonságos átvezetésének feltételeit foglalták össze.

276 komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr252900817

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Nagyon kritikus tömeg 2011.05.13. 16:59:06

Őszintén, ha nem vernek pofán, akkor azt hiszed, hogy minden rendben? Két keréken, egymás ellen…...

Trackback: Civil szemmel a magyar nyugdíjjárulékról és egészségbiztosításról 2011.05.13. 15:35:59

Nem vagyok közgazdász, sem politikus, ahogyan tisztában sem lehetek azzal, hogy mennyibe kerülhet állami intézményeket fenntartani, vagy mennyi ebből a felesleges kiadás - de igazából engem nem is ez érdekel, hanem ez, hogy hová lesz az a pénz, amit tő...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hefi_ · http://kerekpar.info 2011.05.13. 14:31:30

Egyre jobb; egyesek politikai előnyöket próbálnak kovácsolni szerencsétlen bringások ügyéből...

Triple Seven 2011.05.13. 14:47:29

Elvont, füves lúzer társaság...

Kicknick 2011.05.13. 14:47:44

Helyes. Ugyanezt a Lánchídra is! Ja meg a Szabadság hídra is, nehogymáne...

Dühöngő bika · http://napimorgas.blog.hu/ 2011.05.13. 14:47:58

tiszta szerencse, hogy az LMP csak egy margón lévő hatalom nélküli pici pötty:) És remélem, hogy az ilyen nagyívű javaslatokkal az az alig látható pici pötty is hamar eltűnik:)

Johnny Tinenbalm 2011.05.13. 14:48:50

több lmp, (egyre) több populizmus

Sausage 2011.05.13. 14:50:37

@Kicknick: Na ja, nehogy mar az uri kozonseg ne autoval menjen a Margitszigetre. Elvegre az is csak egy nagy, kihasznalatlan parkolohely. Kis betont meg oda, es legyen az is az autosoke. :)

kéne egy nick 2011.05.13. 14:52:46

Az LMP-nek lófasz a seggébe.

A sávban elmegy óránként talán 100 bicklis (de inkább kevesebb), viszont legalább 2000 autó.

Lehet, hogy a sötét zöldterroristáknak sem ártana egy kicsit gondolkodni.

mqqq 2011.05.13. 14:53:33

Majd ha megtanuljátok a kreszt.

Hurri Kán 2011.05.13. 14:53:39

"a gyalogosok, kerekesszékesek és kerékpárosok viszont egy szűk, kerítésekkel körülvett, karámszerű járdán osztoznak."
Mert még nincs teljesen kész, ott még dolgoznak. Senki félre ne értsen, átérzem a kerekesszékesek problémáit, de amióta a hídfelújítás tart, egyetlen egy valakit sem láttam a hídon tolókocsival átkelni, szóval rájuk hivatkozni több mint vicces.
A sok toleráns, stb. bringásnak: ha az összes hídon csak ők mehetnének át, akkor az lenne kevés, akkor azt követelnék hogy épüljön nekik még két híd...

ATS 2011.05.13. 14:58:25

Sok lesz már a bringaútból, főleg, hogy bringások fele nem is használja...

Martian (törölt) 2011.05.13. 15:00:02

Ehhh... megint ez a túlszabályozós szarakodás... 20 éve is éppen elég nagy forgalom volt Budapesten, de azért elfért egymás mellett az úton autós, motoros, bringás.
Ha van hajlandóság a többi közlekedőt partnernak tekinteni, akkor bármilyen egyszerű megoldás működik, ha nincs, akkor meg hiába variálják az infrastruktúrát... az lesz belőle a végén, mint az apa, a fiú és a szamár mesében. :)

Picsasereghajtó 2011.05.13. 15:01:21

"az iskolaszünet megkezdésétől pedig akár hétköznapokon is"

Mi köze ennek az iskolaszünethez? A kis újgazdag pöcs hülyegyerek, aki nem képes autó nélkül suliba járni, az szopjon csak szépen a dugóban. Én DOLGOZNI, és GDP-t termelni járok át a hídon, nem úri huncutságból.

Rühellem az elempét (szdsz 2.0) de ez az ötlet kivételesen támogatni való.

Martian (törölt) 2011.05.13. 15:01:29

Útfelújításnál szélesíteni, széles padka bringasávval, oszt csókolom.

iSten 2011.05.13. 15:03:18

Dühöngő bika: egyelőre a pici pötty visszahízott a választások idejére felszívott népszerűségi szintjére. Ugyanez más pártokról már nehezen mondható el. Úgyhogy dühönghetsz tovább... :)

Csillary 2011.05.13. 15:04:13

Az LMP foglalkozzon Field úrral, meg bicajozzanak a Giro d'Itálián, meg Csillebércen.

hawkeye 2011.05.13. 15:05:00

"A Margit híd rekonstrukciója minden szakaszában remek lehetőséget szolgáltatott politikai összecsapásokra."

Mint most is.

Ha nincs társadalmi bázisod, állj egy követelőző tömeg élére!

Hajrá LMP, hajrá Liar Field!

GaZe 2011.05.13. 15:06:51

@gyvy: ja, én pl még egyetlen egy tolószékes embert sem láttam amint a jászai aluljáróba a lépcsősoron ment volna le vagy fel, szóval rájuk hivatkozni az akadálymenesítés miatt eléggé populista. ha annyira akarnának ott fel-le mászkálni tolószékben a lépcsőkön, akkor mennének. csak nem akarják eléggé. tehát nincs is rá igény.

is 2011.05.13. 15:07:44

@kéne egy nick: az autoknak egy lofasz a seggebe. biciklivel kell reggel elindulni, aztan akkor majd megfordul, es lesz 2000 biciklis, es 100 autos. nyilvan erted te, hogy a jelenlegi 2000 auto nem jo, csak direkt kotekedni akarsz.

Tibi88 2011.05.13. 15:09:48

@Dönekszt sztop iz nyugati rélvély sztésön:

azért mert anyádéknak semmi siker nem jutott a munkájuk során, még nem kéne irigykedni olyanra, aki tud venni a gyerekének autót.

GaZe 2011.05.13. 15:10:46

@hawkeye: nem akarlak kiábrándítani de rengeteg most lmp-s arc már akkor bicajozott amikor még halovány gondolat sem volt az lmp.
ezen felül az lmp az egyetlen politikai valami, ami rendszeresen konzultál a kerékpáros civil és szakmai szervezetekkel mielőtt megszólal. emlékszünk még ugye Staudt Gábor jobbikos képviselő tavaly őszi gondolatára, miszerint a föld alá kéne telepíteni a 4-6os villamost? Ugye?

Szóval bizonyára megdöbbentő hogy emberek akik valamivel foglalkoznak, később, amikor belevágnak a politikába, az emberek képviseletébe, akkor folytatják ezt azon a területen amivel addig foglalkoztak.

de biztos jobb lenne ha a közgazdászok miután politikusok lesznek, inkább elkezdenének egészségüggyel foglalkozni, az orvosok pedig közgazdasággal.

fehso2 2011.05.13. 15:10:59

A bringásoknak is menniük kell valahol, ez rendben van.
Az azonban érdekelne, hogy a tisztelt politikusok mi alapján hoznak közlekedéssel kapcsolatos döntéseket? Bevontak az ötletelésbe szakembert? Van-e erről írásos anyag?
Tudják-e egyáltalán, hogy mivel jár egy-egy ilyen változtatás???

GaZe 2011.05.13. 15:12:51

@mqqq: "Majd ha megtanuljátok a kreszt. " szerencsére minden autóvezető ismeri. nincsenek is balesetek.

Agyalap 2011.05.13. 15:14:38

Teljesen igazuk van!
Annak az óránként 34 Moszkvicsnak és Varsavának teljesen elég egy sáv is.

Ja bocs egy 1952-es képet néztem...

GaZe 2011.05.13. 15:14:55

@Johnny Tinenbalm: pontosan mi is a populizmus abban, hogy egy híd felújításánál ne egy már most is idejétmúlt struktúrát konzerváljunk, hanem egy jövőbe mutató, fejlett infrastruktúrát hozzunk létre, pláne ha még lehetőség is van rá?
tehát az is populizmus lenne, hogy ha valaki azt mondaná, hogy helyre teszi a költségvetést?
öregem, nálad aztán zakatol a paranoia. vagy csak rosszindulatú vagy. áh, az biztos nem.

mqqq 2011.05.13. 15:15:27

@GaZe: A biciklista szerintem törékenyebb. De lehet én tudom rosszul. Én is biciklizem (igaz, inkább városon kívül), de nagyon felbasz, amikor valaki a saját életét kockáztatva közlekedik. És igen, sokkal szarabb az arány, mint az autósok körében, ezzel kár vitázni. Általában az autósoknak köszönhetően nem történik nagyobb baj.

GaZe 2011.05.13. 15:16:30

@fehso2: igen, az lmp megkérdezte a Kerékpárosklubot, szakmai szervezeteket, ismerik a tanulmányokat.
de a legszebb az egészben az, hogy csak azokat a határozatokat kérik számon amiket a fővárosi közgyűlés ÖNMAGA hozott meg. 5 alkalommal is.

pcmci 2011.05.13. 15:18:30

@fehso2: gondolom megborulna bele az ország költségvetése, meg a gdp is bezuhanna 2852576%-kal. ez olyan nagy teher lenne hétvégén, hogy még Párizsban is emiatt lenne dugó basszameg! mert azon a sávon óránként 2000 zongoraszállító meg pék kisiparos tudna átmenni ám óránként a kurva életbe!

GaZe 2011.05.13. 15:18:32

@mqqq: "Általában az autósoknak köszönhetően nem történik nagyobb baj." ezt milyen statisztikából is...? egyébként kicsit vicces vagy demagóg ez a kijelentés, hogy a másfél tonna vasat vezető emberen múlik, hogy nem következik be nagyobb baj. viszonylag kevés esetről tudunk ahol a kerékpáros gázolta halálra a több tonna vasban ülőt...

Sleepy Gonsales 2011.05.13. 15:20:08

"A 30 milliárdos átépítésből született használhatatlan kerékpáros infrastruktúra..."
Persze, persze az egész 30 milliárd a kerékpáros infrastruktúrára ment el, csak hát nem sikerült.

blah 2011.05.13. 15:20:54

a fidesz már csak elvi alapon is el fogja vetni a dolgot...

Amalfi 2011.05.13. 15:21:13

Alapvetően utálom, ha egyes szervezetek az autósokat játszák ki a kerékpárosok ellen vagy fordítva, sokan vagyunk szerintem, akik mindkét közlekedésieszközt használjuk, de hétvégente egy sáv a kerékpárosoknak nem egy akkora áldozat. Olyankor jóval kevesebb az autó és sokkal több a kerékpáros. A környező hídak közül a Lánchídon csak szabálytalnul lehet átkerékpározni, az Árpád híd pedig nagyon nagy kerülő.

magnesito 2011.05.13. 15:22:15

tényleg politikai ügyet kell csinálni belőle hogy az "expertek" észbe kapjanak?

macanoz 2011.05.13. 15:22:32

Szerintem, ha több bicikliút lenne, akkor többen bringáznának. Ezt úgy írom, mint akinek kurva jó verdája van, de amióta bringát vettem főleg azzal járok be a belvárosba és jókat röhögök magamba az autósokon, akik ott rohadnak a dugókban és többnyire egyedül utaznak 1 kocsiban. A kurva jó verda nálam azt jelenti hogy felső kategóriás , sport coupe, tehát tudnék benne feszíteni rendesen, de a bringa jobb :)

fehso2 2011.05.13. 15:23:12

Nem, nem!
Engem az érdekel, hogy van-e arra SZAKEMBERTŐL származó írásos dokumentum vagy akár terv is, hogy egy teljes sáv lezárása hogyan befolyásolja a kerékpáros-, autós- és tömegközlekedést a hídon és a kapcsolódó utak tekintetében.

Nagy meglepetések lehetnek ugyanis!
Egy-egy hídon történő változás óriási forgalomátrendeződést is okozhat.

mqqq 2011.05.13. 15:23:46

@GaZe: Én vagyok demagóg? Nyilván rajtunk múlik, de csak azért, mert mi betartjuk a kreszt, a városi bringások meg nem. Nagyon jól tudod miről beszélek: naponta 100 biciklista vágódik be a kereszteződésbe járdáról takarásból szemből, amikor kanyarodok, nyilván figyelek. naponta 50 indul el, amikor az ő lámpáján piros van, persze nyilván figyelek. És még sorolhatnám. Kívánom nektek hogy mindenki így figyeljen mint én, mert különben nagyon fogtok ritkulni a városban és sajnos ez generációról generációra öröklődik.

És tényleg nem az a baj, hogy leszarják a szabályokat, mert nincs két fajta ember, autós és kerékpáros, ugyanaz a faj, ugyanazzal az agyi hibaszázalékkal. A baj az, hogy valóban soknak nincs fingja a kreszről. A múltkor egy anyuka megköszönte, hogy elmagyaráztam, miért fog súlyos balesetet szenvedni a csemetéje, ha az ő példáját követi. Fingjuk nem volt arról, hogy a kiegészítő lámpa rájuk nézve kötelező, azt hitték, az egy ajánlás, vagy lófasz.

John Preston · http://johnpreston.blog.hu 2011.05.13. 15:25:15

Értem én ezt a nagy briga fétist, de ugye nem az amszterdami példa a követendő, hogy mindent a bicikliseknek, és ha nem két kerék van alattad, akkor nem vagy ember?

F173 2011.05.13. 15:25:49

Több évig egyetlen egy autó sem ment át a Margit hídon és mégsem omlott össze Budapest közlekedése! Nem lenne tragédia ha az autósok csak egy sávot használnának!
Ha lesz dugódíj, akkor meg még többen járnak a belvárosba bringával és szükség lesz a szélesebb bringa útra is!

MoxNox 2011.05.13. 15:26:55

@Triple Seven: @Agyalap: @kéne egy nick:

Na ez az igazán elvont, füves, sötét zöldterrorista társaság:
www.youtube.com/watch?v=OYajXN4pPHI

Ja bocs, nem, ez Európa egyik leggazdagabb országának fővárosa, napi félmillió biciklizővel (és hidegebb éghajlattal). Szörnyen elviselhetetlen lehet az itteni zajhoz és gyilkos bűzhöz képest az ottani töredék. A Margit körúton lakóknak, és általában a környezetszennyezés miatt 2-3 évvel kevesebbget élő budapestieknek is nyilván az a jó, ha belvárosi dugókban hömpölyög nap mint nap a forgalom. Igen, a zöldeknek kéne gondolkozni, nyilván nem nektek... :P

fehso2 2011.05.13. 15:27:57

@F173:
Az a több év 1,5 sem volt. Az Árpád-hídon elég gáz lett a forgalom miatta.

...Ahoj... 2011.05.13. 15:27:59

SZDSZ útódpárt mindig meglep valami hülyeséggel.

Azt miért nem követelik hogy legalább az egyik oldalon fejezzék be Június 16-ig a "kerítéselemek" építését így teljes szélességben meg lehetne nyitni az egyik oldali híd járdát. Igzalmas lesz autóval a szabálytalankodó biciklisek között haladni, mégtöbb balesetet fog ez eredményezni.

GaZe 2011.05.13. 15:29:52

@mqqq: a kerékpáros balesetek száma csökkent (csek KSH + ORFK ezt az uccsó 3 hetes kampány kielemzését).
tehát, ha állításod szerint a kerékpárosok nem tartják be a kreszt, de mégis csökken a balesetek száma (pedig sokkal-sokkal több a kerékpáros) akkor hol lehet a hiba?
nem annak kéne lennie, hogy az egyre több kerékpáros egyre több balesetet okoz?
mi lehet az oka, hogy mégiscsak csökken a balesetek száma?
hmm?

@fehso2: speciel a lezárás előtti 2 évben már ilyen lezárás volt hétvégenként. tehát nem csak elképzelések vannak hanem gyakorlati tapasztalatok is. eredmény: semmi extra fennakadás. még valami?

@John Preston: melyik helyre mennek szívesebben az emberek élni, családot nevelni, stb? amszterdamba vagy budapestre?

mqqq 2011.05.13. 15:30:44

@GaZe: Bocs, de write-only felhasználókkal nem szállok vitába.

Sleepy Gonsales 2011.05.13. 15:31:49

@MoxNox:
Értem én, kitaláltál magadnak egy életvitelt, és mindenki aki másképp gondolkodik az egy mocskos, rohadt gyilkos.

GaZe 2011.05.13. 15:32:19

@...Ahoj...: bizonyára nem figyeltél arra amiről épp véleményt mondtál, de az van, hogy az északi oldali járdára lett tervezve a kétirányú kerékpárút, de annak a helyére - ki tudja miért- a tervektől eltérően beraktak egy sor villanyoszlopot és kerítést. szóval oda igazából már nem is lehet berakni majd a bringagyászt.

pcmci 2011.05.13. 15:32:31

@mqqq: "mert mi betartjuk a kreszt"

de te komolyan gondolod amit írsz, vagy csak élvezed a trollkodást? ha az előbbi, akkor kezeltesd magad, mert ép eszű ember - bármivel közlekedjen is - nem állít ilyet meggyőződésből, mert nem igaz.

MoxNox 2011.05.13. 15:32:37

@Sleepy Gonsales: Igen, szó szerint ezt mondtam. De az is lehet, hogy csak te vagy demagóg, és nincsenek érdemi érveid. Hmm.

HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2011.05.13. 15:33:22

@GaZe: rendszeresen látok biciklis felüljáróról fékezés, lassítás nélkül a zebrán, kereszteződésben áthaladó biciklistákat. A többség persze nem ilyen.

...Ahoj... 2011.05.13. 15:33:32

Kedves LMP, engem meg mérhetetlenül zavar hogy nem nyitja ki évek óta senki a száját azügyben hogy a Lánchíd DÉLI járdáján tegyék lehetővé a kerékpározást 10 km/h sebességgel. Most is járnak át bringások, a rendőrök nem cseszegetik, amíg valaki be nem jelenti. Budán és Pesten a híd két oldalán felkanyarod a kerékpárút (Pesten a Hild térnél ér véget) mi a rosebbnek nem lehet megoldani 20 éve ezt a kérdést?

Szerettem volna azt is, ha akkor is hallattjátok a hangotokat amikor a Bem rkp-on átépült a 19-es villamos vágánya. A hely meg lett volna arra hogy kb 5 méterrel arrébb helyezzék a síneket, ezáltal a legforgalmasabb Lánchíd - Batthyány téren nem löknék fel a kerékpárosok a turistákat, ill a turisták se sétálnának a bringások elé, csak akkor nagy csend volt, senkit nem érdekelt a dolog!

GaZe 2011.05.13. 15:33:40

@mqqq: ja, értem. fingod nincs statisztikáról, szart sem értesz a szakmai háttérhez, 0 infód van a tényekről, de csak beböffentesz egy jót, aztán amikor kapsz egy kérdést akkor meg válaszolni sem tudsz.
hát hova tegyelek én téged?

fehso2 2011.05.13. 15:34:31

@GaZe:
hétvégenként, nem hétköznap

Egyébként akkor voltak tervek...

exseven 2011.05.13. 15:34:45

A kommenteket olvasva rá kellett jönnöm, hogy Berlin a sötétzöld ökoterroristák fővárosa. Múlt héten több volt ott a bringa mint az autó, és szinte mindenhol van bringasáv/út az út MINDKÉT oldalán. Kurvára el vagyunk maradva a világtól gyermekeim.

MoxNox 2011.05.13. 15:36:38

@...Ahoj...: A Lánchíd járdáján? Minek mennél a járdán, ha egyfelől ott az úttest, másfelől szűk a hely, sok a turista, a beláthatatlan beszögelések miatt balesetveszélyes? Buta ötlet.

hubble7 2011.05.13. 15:37:21

Remélem a hülyeségnek is van határa!

Pollack 2011.05.13. 15:38:39

A hitetlenkedők kedvéért:
lehetmas.hu/sajtokozlemenyek/546/az-lmp-az-elcsalt-margit-hidi-kerekparsavrol/
Jelzem, az alábbi közlemény 2009-es...

cso zsi 2011.05.13. 15:38:52

@Amalfi: Ez a szörnyű, hogy egymásnak ugrasztanak két olyan réteget, akik között amúgy sincs igazi egyetértés.
A "más farkával a csalánt ütni" jó móka, biztosan.
A híd tervezésekor két önálló bringaútról is szó volt, és/vagy a déli oldal teljes bringásításáról, már nem tudom.
Azt viszont igen, hogy amikor eljátszották a hétvégi bringasávot, akkor azon "röhögött" mindenki, hogy nagyobb a dugó, mint hétköznap, a hídon kerekezők meg lézengtek a számukra fenntartott sávban.
Tudni kell azt a fővárosi közlekedésről, hogy hétvégén nem csak a sétálók, és a bringázni vágyók lesznek többen, hanem a nem hivatásszerűen autózók is.
Azaz a "hétvégi" autósok. Isten őrizz tőlük.

Nabi Sirius 2011.05.13. 15:39:02

Érdekes, ha a villamosnak kell elvenni sávot (fonódó), akkor az elítélendő, mert biztos dugók lesznek, ha a bringásoknak, akkor az jó.

Azon csodálkozom,, hogy a múltkori "mégse evakuálos" botrányuk után egyáltalán még a nyilvánosság elé mernek állni...

mqqq 2011.05.13. 15:42:37

@GaZe: Na, a magadfajtákon lazán átmennék, ha nekem van elsőbbségem.

BSz 2011.05.13. 15:43:10

Először is a libsi fertő vesszen el Budapesttel együtt, a bicikli nem közlekedési eszköz, és a kreszben mindig a terepjárónak van elsőbbsége, és a jövedékiadómmaltartomelfélmagyarországotezértjogomvan... most hogy a kötelező megszólalás / bemutatkozás megvolt, elmondanám:

-a politikának az lenne a lényege, hogy felkarolja és segíti civil szervezetek munkáját, ezzel politikai erőt állíva a társadalmi szerveződés mellé, elősegítve a munkáját. Nem baj, aki nem érti nem való civilizált társadalomba, de a mienk úgysem az.

-az autósok (értsd nem biciklisek) jó része Dunába lőne mindenkit, aki biciklire valaha ránézett (ld a legtöbb komment), főleg ha a drága úttestet / parkolóhelyet foglalja. Például parkkal, játszótérrel, járdákkal, gyalogos átkelőhelyekkel, buszsávval, sőt újabban bicikliutakkal. Nálunk a társadalmi vita legjobb esetben trollkodásba, de inkább anyázásba fullad.

Ja és 20 éve sokkal-de-sokkal kevesebb autó volt Mo-n / Bp-n (pedig akkor is dolgoztak valahogy, még többen is, mint ma, BP-en is többen éltek, stb).

cso zsi 2011.05.13. 15:44:43

@fehso2: Pedig arra is kitalálták, hogy a Váci út irányából 3 sávos felkanyarodás lesz a felújítás idejére. Amit a Dunyov - Déryné között a járda/parkoló/kezelőjárda rovására esetleg meg lehetett volna tenni, de a felüljáró lábai már gondot okozhattak. A színház előtti aluljáró-kijáratnál elkezdtek foglalkozni egy oszloppal, ami útban volt, aztán annyiban hagyták az egészet. A benzinárnak köszönhetően mára már a szokásos torlódások is lecsökkentek.

...Ahoj... 2011.05.13. 15:44:44

@MoxNox: Ott az úttest. Próbálj már meg egyszer egy nem dugós napon az úttesten tekerni a gyerkőcöddel aztán nézd meg hányan tolnak le vagy dudálnak le. Ez hülyeség, és az úttesten nem is bringázhatsz minden időben mert tábla tiltja.

A sok turista nem lenne gond, azok általában az északi járdát használják, én 2 éven keresztül azon jártam nap mint nap de sosem volt probléma velük látták hogy jövök odébb álltak. Sőt néha még ilyen kerékpáros Riskakocsi is megy, ami alig bírja bevenni a kanyart a pilléreknél de az is járdán közlekedik :) Szerintem a déli járdát a rakparthoz hasonlóan meg lehetne oldani kerékpáros/gyalogos közlekedésre alkalmassá téve, csak akarat kéne meg a kerékpárosoktól némi szabály betartás hogy 10-el menjenek és ne 40-el.

readonly 2011.05.13. 15:47:48

Mivel az LMP lejáratta magát a ún. cigánybűnözés pártolásával (pata), Piszkos Fredként ne dörgölőzzőn a kerékpárosokhoz, ha csak nem a tudatos ártás vezérli ...

GaZe 2011.05.13. 15:48:02

@mqqq: nagyjából vágod, hogy amit most írtál az az életveszélyes fenyegetés? a hétköznapokban is így képzeled el a gépjárművezetést? mert akkor csak remélem, hogy nem okozol valakinek kárt mielőtt a börtönben rohadsz meg.
érveid meg nincsenek csak egy nagy fröcsögő szád. a kocsid volánja mögött érzed magad erősnek, de az agyad egy marék lepkével birkózik :)

bellissima 2011.05.13. 15:49:32

A Margit hídon a belső sávot kellene átadni a kerékpárosoknak, a Petőfi hídon is, a Lánchidat teljesen, a Szabadság hidat teljesen - a villamos marad6 -, a többi hídon elég a külső sáv. A Margit hídon és a Petőfin azért kell a belső, mert a külső sáv a körúton túl lassú 7köznapokon, ott araszoljanak csak a csótányok, mi is fizetgetjük az adót a minőségi aszfaltért! Szerintem azok az elvont szellemek, akik a körutat fölöslegesen büdösítik, és szennyezik a szép, rózsaszín tüdőnket! Oké?

MoxNox 2011.05.13. 15:49:59

@...Ahoj...: Igen, este 10 után valóban nem lehet, gyerkőcöt pedig nem említettél eddig. Mindenesetre a pillérek miatt szerintem a Lánchíd járdáján lévő bringasáv életképtelen ötlet.

BSz 2011.05.13. 15:50:48

@exseven:
A haldokló nyugat ópiuma...

Ők még nem jöttek rá, hogy ha lebetonoznák a közparkokat, a járdák helyén meg extra sávot alakítanának, ki akkor jobb lenne az életük. Szánalmas.

@GaZe:
Lényeg az indulat: adat, információ nem kell a vélemény kialakításához! :-)

Bartoki 2011.05.13. 15:51:13

hétvégén talán elmegy.
Hétköznapon még nyáron is rossz ötlet.

Balage76 2011.05.13. 15:51:37

Khm... szóval amikor le volt zárva a híd az autósok előtt, bringával akkor is át lehetett menni. Nem igaz hogy a kétkerekű társadalom nem bír ki még pár hónapot, míg véglegesen elkészül a híd és mindenki mehet a maga útján...
Amúgy persze, biztosan mindenki elfelejtette amikor a hasonló egysávos bringaút miatt nyáron, szombat délben is dugó volt a hídfő és a nyugati között... és csak azért nem lehetett a hangos "demszky, a kedves mamáddal kertjáben tüzz ki legközelebb bringasávot" kórust hallanai mert minden autós felhúzott ablak mögött élvezte az araszolást a nyárban. Mindezt azért hogy egyszerre 4-5 bringás tudja használni az egy teljes forgalmi sávot.

cso zsi 2011.05.13. 15:52:26

@exseven: Berlinben milyen szélesek azok az utak, amiből lazán leválasztható egy-egy sáv? Budapestből nem bombáztak ki utcányi házsorokat.

@MoxNox: A Lánchíd úttestje vegyes közlekedésre nem igazán alkalmas. Már egy mopedes is képes feltartani a buszt, de volt "szerencsém" bringás mögött "élvezni" a 16-os busz átvánszorgását, és a dudakoncertet.
A konflis az Árpád, és a Margit hídon legalább kikerülhető.

Kászon Tomi · http://kulturjunkie.blog.hu 2011.05.13. 15:55:28

@Kicknick: Lánchídra? Ezt nem gondolhatod komolyan. Mivel ott villamos is megy, így nagyon keskeny a hely az autóknak is. Én imádok biciklizni, de nem mindenhova lehet kerékpárutat építeni. A rakpartokon, viszont kötelező.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2011.05.13. 15:57:34

gondolom, a következő választásoknál az LMP rohadtul nem fogja érteni, hogy miért kell leadniuk örökre a parlamenti belépőjüket...

911 Turbo 2011.05.13. 15:57:39

A kurva anyjukra fessenek sávot . Bringások menjenek a villamossal át a hídon !

fehso2 2011.05.13. 16:00:03

@Balage76:
A kerékpáros forgalom hétköznap 60-120 kerékpáros/óra volt. Percenként 1-2.
Nem túlzás erre a fogalomra egy teljes sáv ?

fehso2 2011.05.13. 16:04:41

@bellissima:

"A Margit hídon a belső sávot kellene átadni a kerékpárosoknak, a Petőfi hídon is,...."

Óriási hiba, amit leírsz! Rohadtul balesetveszélyes. Sose kapna engedélyt egy ilyen ötlet, nagyon helyesen!

cso zsi 2011.05.13. 16:05:31

@bellissima: Te kedvtelésből bringázol, vagy munkába/iskolába járásra használod?
Akármilyen hihetetlen, azoknak a "csótányoknak" a többsége munkaeszközként használja a járművet. Hogy miért ül benne egyedül, fel sem foghatod ésszel. Már a fuvarosoknál sem fizetnek rakodót, minden a sofőr dolga. Ha luxusautóban pöffeszkedik (ez ritkán mondható el a reggeli dugóban araszolókról), akkor a benzinköltségben rendesen odatesz a kasszába.
Viszont csodálatos lehet olyan utakon közlekedni, ahol van egy sáv az autóknak, és van egy sáv, ami nap 95%-ban üres, és tíz perc alatt elhalad 5-6 bringás rajta. Hasonló a Fő utcai buszsávhoz, ami ugyan szükséges, de nagyobb dugót okoz a megléte, mint azelőtt volt. Óránként elmegy rajta 3-6 busz, és a rendőrség tud kaszálni a türelmetleneken. Másra nem jó.

cso zsi 2011.05.13. 16:09:02

@911 Turbo: "Bringások menjenek a villamossal"
Az amszterdami Combinokon erre is van lehetőség. Lehet, hogy csak az "egyoldalas" kocsikon, de van. Márpedig az egy jóval kisebb város, és síkabb helyen is fekszik, mint a mi fővárosunk.

Agyalap 2011.05.13. 16:11:13

@MoxNox: Az a jó benned, hogy megrekedtél a monokróm korszakban. Ébresztő! Már true color a divat. Az nem úgy működik szerintem, hogy hozzáfogunk, és lezárjuk a sávot mert az mennyire marha jó lesz majd 20 év múlva (amikor eljutunk végre az általad említett szintre).
A kerékpárcsík a járdán pont úgy szar ahogy van, de tapasztalatból mondom, hogy az úttesten kerekező embereknek nem lesz semmi bajuk attól, hogy nem lezárt kerékpáros sávban haladnak. Akit meg riaszt ez a megoldás, szerintem az utcára se menjen ki, hiszen akármi baja lehet a szabad levegőn...
A konfliktus nem az, hogy kerékpáros sáv legyen-e vagy autós sáv, hanem az, hogy vannak emberek (például Te is), akik nem tudják elképzelni sem, hogy a kettő megy együtt is.
Legyen már annyi belátás a kerékpárosban, hogy nem az út közepén teker - de az autósban is, hogy ha utoléri a kerekezőt akkor előzze meg, a másik sávban haladó pedig segítse ebben.

Camappa 2011.05.13. 16:13:50

Ez az LMP reménytelen. Egy újabb semmirekellő párt, aki látszattevékenységgel próbál népszerűségre szert tenni. LMP kihúzva a listáról. Alternatíva: továbbra sincs.

MoxNox 2011.05.13. 16:16:21

@Agyalap: Na, mondok egy meglepőt :) Teljes mértékben egyetértek veled. Leszámítva a monokróm részt :)

zuttyi 2011.05.13. 16:16:56

@gyvy:
Bocs, de pont most jött velem szembe a "karmba" egy kerekes székes!!!

mement 2011.05.13. 16:17:09

Helyes, pont ezt varom az LMP tol.

Agyalap 2011.05.13. 16:19:13

@Tomi9046: Én egy másik filmet nézhetek mint te, mert nem láttam még villamost a Lánchídon.
A rakparton biciklizőket viszont rögtön lelőném ne szenvedjenek, hiszen úgyis meg fognak halni előbb-utóbb a keskeny, kikerülésre alkalmatlan úttesten a 70-nel haladó autók között.

mement 2011.05.13. 16:19:55

Kedves autosok meg menjenek verni a varoshazan az asztalt, hogy miert hazudtak a fovarosi polgarok arcaba, amikor onkenyes megvaltoztattak azokat a terveket, ahol viszonylag normalisan rendezve volt meg a kerekparos infrastruktura.

Mi mar vertuk eleget...

halszájú 2011.05.13. 16:23:42

gondolom mindenki számára világos, hogy közlektervezés nem a mára szól hanem x évre előre.

bizony elképzelhető hogy tíz év múlva nem 2 biciklis lesz percenként a m-hídon, hanem 2ooo.
mert miért.
mert nagyon drága lesz az üzemanyag,
meg az orvos,
meg a rákbetegségek megtízszereződnek,
ugyanakkor a tömegközlekedés meg elviselhetetlen lesz
stb stb

nem akarok "nyugati" példákkal jönni, mert lelőnek. de el lehet képzelni.
sőt nemrég láttam a 3saton, kisinyovban is több a bicikliút mint budapesten.
röhögtem vagy egy órát rajta.

mement 2011.05.13. 16:23:51

@Agyalap: marpedig, gyalogosok kozott nem bringazik eppeszu ember.

B3NZiN 2011.05.13. 16:24:49

Miért nem lehet az egyik rohadt járdából bicikli utat csinálni, elég széles. Mondjuk a lánchíd felé lévő, így lenne egy elég széles járda a sziget oldalán a gyalogosoknak, úgyis mindig ott járnak, a biciklisek mehetnének a másik oldalon.

a budai paraszt 2011.05.13. 16:26:58

az lmp egy ostoba zsidó párt, ez meg magyarország, ahol tökmind1, hogy kinek milyen javaslata van, arra úgyis okádni fognak az emberek.
rohadt biciklisek, füvet szívnak, meg átmennek a piroson, meg a rohadt autósok akik azt hiszik, hogy az úton csak nekik van helyük, na meg a köcsög gyallerek, akik folyton lelépnek ott is ahol nincs zebra, meg ott is ahol van, a motoros pizzafutárokról meg ne is beszéljünk...

aki változást akar az életében az meneküljön ebből az országból... akármit teszünk, pár éven belül ez az ország úgyis a zsidóké lesz, ahol cigányok fognak gyilkolni a kenyérért. szerintem én ezt nem várom meg

zuttyi 2011.05.13. 16:27:00

@fehso2:
"hogy egy teljes sáv lezárása hogyan befolyásolja a kerékpáros-, autós- és tömegközlekedést a hídon és a kapcsolódó utak tekintetében. "
A válasz, 1 évig le volt zárva a Margit híd!
Még sem borult fel a város!

Neurotic 2011.05.13. 16:27:40

az lmp kurva anyját!
látszik, hogy a szavazóik kizárólag a drogos, zsidó, cigány, belvárosi, biciklisfutár, ördögpálcás, bölcsész, buzi, alter, gödörtöltelék jelzőkkel leírt selejthalmazból kerülnek ki, ez a javaslat csak az ő érdeküket veszi figyelembe

tudomásul kell venni, hogy budapesten a fő közlekedési eszköz a személyautó

a biciklisnácik csak az elmúlt 10 évben jelentek meg, várhatnak a sorukra

Benzoate Ostylezene Bicarbonate · http://fbi.gov 2011.05.13. 16:28:47

...sszameg ezekre is kár volt szavaznom. Pont olyan fontos lényegi dologba nyúltak bele ezzel, mint mittomén a fajsúlyos Elvisz Prézli tér.

kabelbarat (törölt) 2011.05.13. 16:29:09

@Dönekszt sztop iz nyugati rélvély sztésön:
Szerintem itt inkább arról van szó, hogy a gyereküket iskolába hordó emberek miatt nagyobb a forgalom. Én bringával járok, de a gyerekemet nem hordanám rajta. Persze pont amiatt, hogy nincs gyors és biztonságos kerékpáros infrastruktúra. 12 éves koráig meg nem merik egyedül elengedni, amit szintén meg tudok érteni.

Perverz Matyesz 2011.05.13. 16:29:19

Általában gyorsabban tekerek, mint a bringások 70-80 százaléka. Mégis minden pirosnál visszaelőz ez a 70-80 százalék, mert nekik az nem szól.
Ezt magyarázza meg a biciklivel mindent szabad párt valamely szószólója!
Illetve felmerül, hogy ha a pirosat ennyire tisztelik, akkor mennyire tisztelik a többi szabályt.
Hozzátenném még, hogy kamionos is szorított már le az útról(itthon, a Bécsi út, Vörösvári út sarkánál), mert legyorsultam induláskor, valamint ütött már el balrakanyarodó autós (Angliában), akinek fontos volt, hogy utolérjen még a kereszteződés előtt.
Szerintem az kéne, hogy mindkét-három fél, ha a gyalogosokat is beleszámolom betartsa a szabályokat és tekintettel legyen a többi közlekedőre. Pl. kanyarodnék autóval, de a gyalogosnak feltétlen a zebra közepén kell megbeszélnie valamit, amikoris egyszerre van zöldünk, és nem húz át a túlpartra.

mement 2011.05.13. 16:29:46

@Neurotic: hat idiota autobapuffedt, onkentes nyomoreknak lenni sem szivderitobb dolog, meg akkor sem ha hozza vermagyar is vagy:)

mement 2011.05.13. 16:33:36

@Perverz Matyesz: Az meg van, hogy mindig mindenkor mindenkinek azt kene figyelembe vennie hogy az autosnak hogy lenne jobb? Nem ciki az kicsit hogy ebben a varosban mindenkinek arra kene tekintettel lennie, hogy szegeny autos aldozatok kenyelmesen haladhassanak?

tízpercbringa · http://tizpercbringa.blog.hu/ 2011.05.13. 16:34:29

A Margit hídra kerékárSÁV kellene nem agyament ötletelés. Egy oldalban egy sávot lezárni semmi értelme,mert megnehezíti az irányhelyes kerékpáros közlekedést. Plusz a kaloda miatt annak nem segít,aki a szigetre akar menni.
Egyébként minimális költségből kerékpáros nyomot kellene felfesteni irányhelyesen a híd mindkét oldalán a külső sávban. Így a járdára festett kerékpárút mellett az úttesten is szabályosan lehetne tekerni,ha már a kövületek miatt sáv nem születhetett.

Elstron 2011.05.13. 16:34:52

Az Andrássy úton lakom, minden reggel többször is átkelek rajta zebrán, különböző időpontokban. A bringások 90%-a le se szarja a tilos jelzést, és simán átmegy a piroson. Az autósok nyilván megállnak...

Szóval, ideje lenne a kerékpárosoknak is tanulni egy kis kultúrát, és csak utána követelőzni! A járdán kerekezésről már ne is beszéljünk...

Ja, és nem g*ci autós vagyok, csak egy egyszerű gyalogos, akit már párszor el akartak csapni... biciklivel!

megabit 2011.05.13. 16:34:58

Az LMP szerezzen egy sablont és gerillafestészet keretében fesse fel a piktogramokat magától. Szerintem az a két adag festékspray nem kerül többe annál amennyit egy óra alatt keresnek azért hogy alszanak a Parlamentben.

Member · http://lehetvelem.blog.hu 2011.05.13. 16:35:47

Hamarosan úgyis bringázni fogunk mind, a kocsik száraz tankja már csak a múzeum reflektorában csillan majd meg. Nem vagyok pesti, vidéken élek és a szomszéd városba is bringával járok, ha kell valami. Egyszerűen nem értem, mire teremtett nekünk Isten két lábat, ha csak a gázt akarjuk nyomni vele. Lassan lélegeztetőgépet is veszünk, mert levegőt venni mekkora nyűg már??

fehso2 2011.05.13. 16:35:54

@zuttyi:
Rossz válasz.
Ez ideiglenes állapot volt, és pl. az Árpád-híd környékén nagy plusz terhelést okozott.

Szerinted 60-120 kerékpáros/óra (1-2 kerékpár/perc) forgalomra arányos megoldás egy sáv lezárása a hídon?

mement 2011.05.13. 16:36:21

@Elstron: Igen, a hozzaszolasod relevanciaja a temahoz, gyakorlatilag nulla, de azert koszonjuk hogy megmutattad hogy kell szemelyes szubjektiv tapasztalatokbol, szeles korben ervenyes konkluziot levonni.

Member · http://lehetvelem.blog.hu 2011.05.13. 16:37:06

@megabit: Az egy főre eső legmagasabb indítvánnyal valóban csak alszanak. Nem kevered össze őket a Fidesz megélhetési politikus özönjével? :)

megabit 2011.05.13. 16:38:53

Arról nem beszélve hogy majdnem megcsaptam egy bicajost a 4-esen, amikor szürkületben lámpa/láthatósági mellény nélkül gondolt egyet és vett egy 90 fokos balkanyart miközben kerültem volna kifele. Engem csuknak le ha baja lesz hiába közlekedek szabályosan. Erről ennyit.

kabelbarat (törölt) 2011.05.13. 16:38:57

Én bőven megelégednék valami szimbólikus dologgal is csak, hogy az autósok ne érezzék úgy hogy van erkölcsi alapjuk az úttesten közlekedő kerékpárost feleslegesen veszélyeztetni.

megabit 2011.05.13. 16:40:04

@Member: Voltam már a Parlamentben ülés közben (a részletekbe nem mennék bele). Nem nagyon jellemezte őket az éberség, természetesen kivétel mindig van.

mement 2011.05.13. 16:40:15

@kabelbarat: igen, ez is nagy elorelepes lenne, mondjuk csak nehany piktogramm felfestese a hidra.

tízpercbringa · http://tizpercbringa.blog.hu/ 2011.05.13. 16:40:53

@Neurotic:
A fő közlekedési eszköz valószínűleg a BKV,csak a sok doboztól az se nagyon látszik.
Egyébként persze Magyarországon nem készülnek hiteles felmérések,így nyugodt szívvel fröcsögheti a bárki a saját vélt igazát.
Esetleg azt lehet fel bírod fogni,hogy ha több biciklis van akik kevesebb helyen elférnek,mintha autóban ülnének akkor neked több hely marad. Tehát örüljél annak,hogy van aki hajlandó biciklizni.

jobbcsapott 2011.05.13. 16:43:07

elempé dögöljön meg a bringaemelgetésével együtt.

Elstron 2011.05.13. 16:43:38

@mement: Nem csak nekem ez a tapasztalatom, hanem rengeteg embernek. Elég megnézni az ezzel a témával foglalkozó bejegyzéseket. Ez pedig már statisztikailag szignifikáns eredményt mutat. :)

mement 2011.05.13. 16:45:07

@Elstron: Erdekes, nem ugyanabban a varosban lakunk, ezek szerint.

mement 2011.05.13. 16:47:36

@Elstron: Kovetelsrol meg csak annyit, hogy kurva sok penzt markoltunk fel az uniotol, egy olyan tervezetre, ahol nem tokeletesen, de nemikepp ertelmesebben rendezve volt a kerekparut sorsa, amit a Varoshaza aztan kesobb onkenyesen megvaltoztatott.

Tehat nem tetszik, hogy szeretnenk legalabb hetvegen nem a gyalogosok kozott, szabalyosan atkelni a Margit hidon?
Akkor menj es verd te is a varoshaza asztalat, es koveteld az engedelyeztett tervek vegrehajtasat. Minket magasrol leszarnak.

Hajra.

Soleria 2011.05.13. 16:48:20

Na szép! Nevetséges.
Én biciklizem, és vezetek is (no nem egyszerre), de érdekes, nem követelődzök. Persze, csináljunk a bicikliseknek utat oda, eltelik fél év, és jön egy másik párt a felháborodással, hogy több 1000 biciklisnek lettek tüdőproblémái attól az irgalmatlan mennyiségű kipufogógáztól. Komolyan, kell ez nekik? Az, aki pedig engedélyezte a körút + margithíd ilyesfajta megépítését, az tehet egy nagy szívességet, mivel így is alig fér el 2 autó egymás mellett a híd kanyarában (és sok helyen a körúton sem). A KRESZ által előírt minimum szélességet meg sem közelíti. Tudjátok mi lenne ebből?
Tömeges gázolás -> kevesebb biciklis -> voila, máris újra 2 sáv van...

Member · http://lehetvelem.blog.hu 2011.05.13. 16:48:30

@megabit: Lehet, hogy valami fárasztó meló volt előző napon, elvégre nincsen 20k-s tagság, aki levenné a terhet.

zuttyi 2011.05.13. 16:49:55

@fehso2:
Rossz válasz.
Szerinted az Árpád-híd környéke,most már jobban járható?Itt lakom és ha kinézek az ablakon egy laza délutánon, semmivel sem látok kisebb dugót mint tavaly, sőt!!
"(1-2 kerékpár/perc) forgalomra", bocs de ez mostanra igaz, de megnézném mi lenne ha megkapnák a teljes sávot!Biztos leesne az állad..

2011.05.13. 16:50:02

Elég nagy flamebait a cím, gondolom van troll ezerrel de amúgy ha jól értelmezem mindössze nyitott kerékpársávról lenne szó ami korántsem az út "elvétele"... legalábbis ez lenne a normális.
Amúgy kb minden sáv nyitott kerékpársáv csak most kitalálták, hogy felfestik a hülyék miatt.

John Preston · http://johnpreston.blog.hu 2011.05.13. 16:50:42

@GaZe: én pl. soha nem élnék Amsterdamban. Voltam kint eleget, hogy ezt eldöntsem.

brummnarcisz 2011.05.13. 16:51:37

@...Ahoj...: aztán miért nem tekersz át rajta? eddig még egyetlen autós sem idegeskedett pedig naponta áttekerek rajta

zuttyi 2011.05.13. 16:54:37

@mement:
Lehet, hogy rosszul tudom, de ha nem építik meg a kerékpársávot, akkor egy buznyákot sem ad az eu!!

tízpercbringa · http://tizpercbringa.blog.hu/ 2011.05.13. 16:55:36

@Soleria:
Nem tudom hol kerékpározol,de légyszi linkeld már be,hány kerékpárost gázoltak el az elmúlt évben a Nagykörúton, illetve az átadás óta a Margit hídon. Ja,hogy egyet sem.Akkor honnan jön a tömeghalál vízió? Egyébként a körút legalább egy sávval szélesebb,csak ott épp 400 ember kényelme számít több tízezer helyett.

brummnarcisz 2011.05.13. 16:56:35

@...Ahoj...: tekerj az úttesten, én naponta tekerek át és még soha nem volt semmi gond

Elstron 2011.05.13. 16:58:21

@mement: Megvan a módja a szabályos átkelésnek: TOLNI KELL a biciklit. Ki van írva, de itt is majdnem mindig el akarnak ütni, meg csöngetnek. Jól indul a futás, remek! ;)

Követelőzni pedig nem fogok, nekem megfelel a híd így is, ugyanis nem biciklizem! Üsse, aki akarja... :)

Azt meg hidd el, hogy egy városban lakunk, csak én nyitott szemmel járok, te meg véded a mundér becsületét. Legalább ismernéd el, hogy orrba-szájba szabálytalankodtok... persze, tudjuk, a jelenlévők mindig kivételek.

Ez pedig nem trollkodás, hanem tapasztalat!

zuttyi 2011.05.13. 16:59:05

@brummnarcisz:
Mert jogosan tekersz át!
Kiraktak egy táblát, hogy reggel 8-20-ig át lehet menni rajt bringával/Lánchídon/.
Evvel kompenzáltak, hogy a Margit hídon tolni kell!

Kászon Tomi · http://kulturjunkie.blog.hu 2011.05.13. 17:00:50

@Agyalap: Na igen fatális tévedésbe estem. Természetesen a Szabadság-hídra gondoltam!

sanyix 2011.05.13. 17:02:12

Ez az első értelmes elempé kezdeményezés, de amúgy rohadjanak meg, és menjenek mókuskerekes generátort hajtani ha annyira be akarják záratni a a paksi erőművet...

fehso2 2011.05.13. 17:03:30

@zuttyi:

Igen, jobban. Minden nap átmegyek mindkét hídon. Egyiken oda, a másikon vissza.

Ha a kerékpárosok megkapnák a teljes sávot, akkor valószínűleg generálna némi plusz forgalmat, de nem hiszem, hogy leesne az állam. 1000%-os forgalomnövekedés se indokolna egy sávot. Tudom, mert ezzel foglalkozom.

mement 2011.05.13. 17:06:34

@Elstron: Amiota elkezdtek felujitani a Margit hidat csak villamosal mentem at.

En siman felvalalom hogy szabalytalankodok, peldaul nincs kulloprizmam, se, es csengom se.

Szoval ha teged nem erint, akkor megkoszonnenk, hogy az onceluan csak az indulataidat kommentarokat mellozd, ne hatraldasd a biciklisek munkajat es probalkozasait, ha mar ahoz lusta vagy, hogy utana nez mirol is van szo pontosan.

Amugy hatalmas ongol az egesz ervelesed, pont azert kene lezarni az egyik savot, hogy ne ott benazzanak a biciklisek a gyalogosok kozott, hanem toluk elvalasztva haladhassanak.

mement 2011.05.13. 17:08:18

@fehso2: `Tudom, mert ezzel foglalkozom.`

Ahha... sejtem.

Hurri Kán 2011.05.13. 17:08:35

@zuttyi:
Közel két év alatt, amióta újítják fel a hidat, az első...komoly hivatkozási alap.

mement 2011.05.13. 17:08:50

@mement: *onceluan csak az indulataidat kifejezo...

suhanyc 2011.05.13. 17:08:57

Tökmindegy, eddig is az úton ment aki haladni akart, ezután is ott fog. Az elmúlt két hónapban kb 6-8x mentem arrafelé, nem emlékszem olyan alkalomra mikor az autósok megelőztek hacsak nem egy 20m-es zöldhullám után kialakuló gáz-fék szituban. A bringautat meg dugja fel aki kitalálta, ahol van ott is szar használhatatlan - kevés kivételtől eltekintve. Bringasáv meg nincs mert az veszélyes, peeerszee...

JAGMAN 2011.05.13. 17:12:00

Én inkább az LMP-ből csinálnék bringautat....

halszájú 2011.05.13. 17:12:24

n@Elstron: egyetértek a szabálytalankodó bicikliseket is meg kell büntetni.
ez miért kérdés.

de a tapsztalat az, hogy mivel ma még nincs szankció ezért átmennek a piroson, cikáznak itt-ott stb.

emlékszem volt néhány éve még biciklis rendőr aztán hogy eltüntek.

nálunk ez az egész biciklizés valahogy még mindíg egy kuriózum. valami extrém szadomazo dolog. ezért ekkorák az indulatok.

pedig a tíz évvel ezelőttihez képest pl. a kosuth lajos üdülőparton a rómain, nem lehet szinte egy kenut áttolni annyi a biciklis hétvégeken. hihetetlen a fejlődés.

fehso2 2011.05.13. 17:13:29

@mement:

Pont azért firtatom, hogy alá van-e támasztva műszakilag a dolog vagy sem.
Valószínűleg az LMP-nek fogalma sincs, hogy hogyan működnek a dolgok. Van jópár elb@szott útszakasz, amiket politikusok "terveztek". Pl. M0 déli szakasz.

mement 2011.05.13. 17:18:14

@fehso2: Aki azt mondja hogy meg 1000% forgalom novekedes sem indokol egy savot, az vagy nem tud szamolni, vagy pont ugyananyira kompetens a temaban, mint azok akik jardara vezetik a kerekparutat, viacolor kobol rakattjaki.

Meg akkor is, ha 1000% meroben legbolkapott.

zuttyi 2011.05.13. 17:18:22

@fehso2:
Aha és amikor Koppenhágában egy belvárosi frissen felújított hídon szélesebb a kerékpársáv mint a normál?!
Szerinted ők hol kezdték el?
Megvárták míg 1500 bringás/perc összejön?
"Tudom, mert ezzel foglalkozom."
Na ezért tart itt ez a város, mert ilyen beszűkült gondolkodású embereket foglalkoztat, aki képtelenek előre is tekinteni...
Ja és nem hiszem el, hogy te minden nap átmész ez a két hídon!

Elstron 2011.05.13. 17:18:37

@mement: A biciklizés korlátozása nem érint, a bringások szabálytalanságai annál inkább. Azzal meg nagyon is tisztában vagyok, hogy miről szól a Margit-híd felújítása. A sávlezárás ellen pedig szerintem egy rossz szavam nem volt, az általános követelőzéssel, és kulturálatlansággal van gondom, ami a bringások nagy részére jellemző.

mement 2011.05.13. 17:22:26

@Elstron: `ami a bringások nagy részére jellemző. `

Koszonom hogy ujra megmutattad hogy kell szemelyes benyomast kiterjeszteni univerzalis igazsagga:)

Martinm5 2011.05.13. 17:22:52

Eszem megáll!
elég ebből a bringásterrorból meg a méregzöldekből.

szegedbicaj 2011.05.13. 17:26:39

Helyes! Ennek eleve így kellett volna lennie. 1-1 sáv bicikliseknek, 1-1 sáv autósoknak. A járda meg marad a gyalogosoké.

CSI

fehso2 2011.05.13. 17:27:22

@mement:

Az 1000% valóban sok. Nem is lenne ennyi valójában. A bringautat kell megvalósítani a hídon az eredeti terveknek megfelelően, nem pedig megszüntetni egy sávot. Erre a forgalomra ez a jó megoldás.
A Viacolorral nincs baj, ha jól építik meg, illetve karban tartják rendesen. Egyébként az bontható és újra rakható.
Írd le, hogy te melyik szabványt használod a forgalmi méretezéskor légyszi!

Agyalap 2011.05.13. 17:31:02

@CsImi: Miért állnánk meg itt? Ne rekesszük ki a kerekesszékeseket - sávot nekik! Babakocsi, Annak is! Elektromos - benzines - dízel? Külön sávba velük!
Gyerekek! Elfér az a biciklis a külső sáv szélén higgyétek el. Ha majd megjön az emberek esze, legyen külön sáv, de addigra Budapest fele kerékpárral kell majd járjon.

fehso2 2011.05.13. 17:32:57

@zuttyi:
"Aha és amikor Koppenhágában egy belvárosi frissen felújított hídon szélesebb a kerékpársáv mint a normál?!"
Meg kéne nézni a terveket. Egyébként ott elég fejlett a kerékpáros közlekedés. De a fokozatosság fontos.

"Szerinted ők hol kezdték el?"
Nem a teljes sávlezárásnál, az biztos!

""Tudom, mert ezzel foglalkozom."
Na ezért tart itt ez a város, mert ilyen beszűkült gondolkodású embereket foglalkoztat, aki képtelenek előre is tekinteni..."
Nem a Fővárosnak dolgozom.

"Ja és nem hiszem el, hogy te minden nap átmész ez a két hídon! "
De pedig így van. Otthon-óvoda-munkahely pont így jön ki. Korábban kerékpárral jártam dolgozni, rendszeresen részt vettünk a BAM-ban is, de most már más a helyzet, oviba is kell menni.

mement 2011.05.13. 17:33:43

@fehso2:` A Viacolorral nincs baj, ha jól építik meg, illetve karban tartják rendesen.`

Ugye te nem nagyon szoktal biciklizni, igaz? Az aki kitalalta a viacoloros, lekene csapni a fel kezet, egy egyszeru aszfaltcsik olcsobb,es egyszerubb.

Neharagud ,de nehez hiteles szakmabeli emberkent tekinteni arra, aki azert kardoskodik hogy kerekparosok es a gyalogosok egy terben mozogjanak, es nem abban hogy lehet esszeruen kerekparSAVot felfesteni.

Ideje lenne leszokni arrol az iranyvonalrol, hogy minden a jardabol kell elvenni hogy az autofrogalom kenyelmesen elferjen, vagy kenyelmesen parkolhasson.

mement 2011.05.13. 17:34:58

@Agyalap: Kerekparsav neked is kedvezne, mert nem cikaznanak koruloted a biciklisek, mig a dugoban pofogsz.

kéne egy nick 2011.05.13. 17:36:59

@is:
Csak az emberek nem akarnak biciklivel járni néhány zöldnácit kivéve.
És döntösn már a többség akarata. Ti csak egy nagypofájú kisebbség vagytok, és mindig azok is maradtok, csak a szátokat kéne betömni, hogy kussban legyetek már.

Ja, és ha autóknak, akkor seggükbe, nem seggébe. Mondjuk mindegy, mert úgysincs olyanjuk, de ezt neked magyarázhatom...

@MoxNox:
És ki a faszt érdekel?
Költözz oda, ha ott annyira jó. Én meg maradnék itt, mert nekem itt jó, addig, amíg a hozzád hasonló faszok át nem veszik az irányítást.

fehso2 2011.05.13. 17:40:10

@mement:
De szoktam.
És tudom, hogy az aszfalt is lehet nagyon rossz, ha azt sem tartják karban. Felpúposodik vagy keresztben elreped. Nyáron megolvad, télen szétfagy.
Te melyik szabványt használod? Ha ennyire biztos vagy a dolgodban, írd már le miért is úgy jó!

mement 2011.05.13. 17:49:16

@fehso2: Ha mentel mar viacoloron, ami valoszinuleg nem tortent meg, nem irnal ilyen ordas nagy ostobasagot, hiaba vagy kepben az idevago szabvanyal es meretezesekkel, ha keptelen vagy tullepni azon a gyakorlaton, hogy a kerekparos infrastrukturat a jardara vezeted fel, hogy az idiota droidok kenyelmesen elferjenek, ahelyett hogy azon dolgoznal gozerovel, hogyan lehet a gepjarmu es kerekparforgalmat integralni, es kozos terbe terelni, a gyalogjarda csorbitasa nelkul.

Nem kell hozza nagy esz, atlatni hogy miert nincs semmikeresnivaloja jardan a biciklisnek, es miert kell kerulni ennek minden formajat.

Surko 2011.05.13. 17:54:34

A biciklisek miért nem mennek a villamossínek között?
Miért épp az autósoktól kellene elvenni egy sávot?

Ha meg jön a vili, akkor az majd lassít egy picit a kerekezők mögött. Így legalább rögtön lenne kerékpárút végig az egész körúton.

fehso2 2011.05.13. 17:57:22

@mement:
"Ha mentel mar viacoloron, ami valoszinuleg nem tortent meg..."

Nem tudom, mi alapján vonod kétségbe minden szavamat?
Mentem és megyek viacoloron. Van egypár helyen a XII.ker-ben.

Kár, hogy belementem egy vitába újra egy fikagéppel!

Elstron 2011.05.13. 18:00:00

@mement: Bocs, lemaradt, hogy "tapasztalataim szerint"! ;)

Circus 2011.05.13. 18:09:55

@mement: tudod, ha nem lennél(tek) ennyire elvakult(ak), akkor lehetne akár párbeszéd is a dologból. Talán mégegyszer el kellene olvasni és értelmezni, amit Elstron írt már az elején - bár nem tisztem védeni. Dolgoztam az Andrássy úton, ma is jártam ott, bkv+gyalog - hülyén van megoldva, de ott biciklivel úton/járdán úgy közlekedtek (általános alany), mintha nektek mindent szabad lenne.

Ezen a héten egyszer mentem be a városba kocsival, igaz, akkor jó mélyen. Namost 1 azaz EGYETLEN EGY olyan biciklis volt, aki megállt a pirosnál, azokat, akik le se sz@rták, 15-ig számoltam. Előbbi sportcuccal volt, a többi normál (farmer/rövidgatya, póló) szerkóban, a fele fejhallgatóban - na, ez a másik, amit (mint a menetközbeni telefonálást nagyon helyesen) tiltanék, mint ön- és közveszélyt.

Lehet, hogy Te betartasz minden szabályt, de ezennel meghívlak, hogy a város egy tetszőlegesen választott pontján üljünk le egy üveg üdítővel, és figyeljük a bringásokat. TE fogsz megdöbbenni, garantálom...

A biciklisek kb úgy vannak a gyalogosokkal, ahogy az autósok jó része a biciklisekkel, úgyhogy szerintem mindenkinek magába kellene néznie.

Pár kérdésem lenne (FIGYELEM! NEM PROVOKÁLOK, CSAK ÉRDEKLŐDÖK! Példáim is lesznek, hogy ne általánosságban beszéljek):
- minek kiépített bicikliÚT, ha úgysem használjátok? (Kispest, Határ út környéke, pl). Nemegyszer a q.anyámat emlegette a biciklis, amikor megkérdeztem és megmutattam...
- minek biciklisáv, ha úgysem használjátok? (Andrássy út, pl.). Nemegyszer volt töküres, amikor megkérdeztem, lásd előző bekezdés reakciója...
- miért van az, hogy csak a nektek tetsző közlekedési lámpákra vagytok tekintettel, ráadásul megválogatjátok, hogy éppen amelyik lámpa kell, aszerint az úttesten, vagy a gyalogosok között a járdán közlekedtek? (Kálvin tér, a Szab híd felől, pl). Lásd az előző bekezdések reakciója. Hányszor volt, hogy ezerrel bevágódott valaki a gyalogok közé... Ugyanitt pl a Bartók Béla híd felőli vége. Kétszer jártam arra gyalog, kétszer akartak elütni a pirosat le se szaró kétkerekisták...
- minek ez az egész hajcihő, ha már úgyis közlekedhettek szinte minden főútvonalon is a városban?
- mennyivel gondolja a biciklistársadalom különbnek magát, hogy amíg korábban a közutakról ki volt tiltva (hiba!), most ugyanezt akarja elérni bizonyos hidak esetén - kitiltani az autósokat? Bosszú? Nem gyerekes ez így véletlenül?

Azt kérném, javasolnám igen nagy tisztelettel, hogy mielőtt hőzöngésbe és követelődzésbe csapnátok át, példát kellene mutatni. Pont azért, hogy egyre többen, és egyre többször kapjunk kedvet a csatlakozáshoz.

MINDANNYIUNKÉ ez a város. Peace :)

mement 2011.05.13. 18:11:22

@fehso2: Nyilvan gondoltam, hogy nem fog megvaltozni a mentalitasod, es nem fogsz hirtelen tovabb latni a szelvedonel.

Menj el a XVII kerbe, a rakospatakhoz, es nezd meg hogy kel _jo_ minosegu aszfaltbol kerekparutat csinalni.

Nezd meg es gondolkodj el rajta meg is mi hibadzik megis. A hozzad hasonlo begyepesedett agyu szakertok, rengeteg kart okoztak mar Budapestnek a dogmatikus szuklatokorosegukkel.

Circus 2011.05.13. 18:15:52

@Circus: mégegy kérdés, kismotorosokhoz is. Ha városban a piroshullámban minden esetben csak annyit tudtok előrejutni, hogy a következő lámpa előtt megint utolérlek és megint megelőzlek, akkor a francnak előztök állandóan vissza, kumulálni a veszélyhelyzeteket? (Ez pl a nagykörúton szokott előfordulni, vagy valamelyik sugárirányú főúton) Ha úgysem tudtok szabályosan előrébb jutni, minek erőlködtök???

fehso2 2011.05.13. 18:16:18

@mement:
Tudom, hogy kell(ene) jó utat építeni. Nem az a lényeg, hogy miből van, hanek a kivitelezés/karbantartás minőségétől.

Egyébként nem szakértő vagyok, hanem gyakorló mérnök. A rengeteg kárt meg a politikusok (most pl az LMP) és a hozzánemértő, de mindenbe beleugató okosok okozzák..

Circus 2011.05.13. 18:17:25

@mement: "Menj el a XVII kerbe, a rakospatakhoz, es nezd meg hogy kel _jo_ minosegu aszfaltbol kerekparutat csinalni."
Kimentem a kert végébe és megnéztem :)
Teljesen egyetértünk! Itt én is szeretek és szoktam biciklizni.

zuttyi 2011.05.13. 18:20:56

"Nem az a lényeg, hogy miből van, hanem a kivitelezés/karbantartás minőségétől.
"
Bölcsebb lettél volna ha hallgattál volna!
Te jézusmária és ez egy mérnök!

fehso2 2011.05.13. 18:23:58

@zuttyi:
Örülök, hogy már az elején kiállítottad a bizonyítványodat! Így nem fogok feleslegesen vitázni egy fasszal.

zuttyi 2011.05.13. 18:24:04

Tehát ha szarból kúrva jól kivitelezve építek egy várat és nem lopom ki a felét, kúrva jól karbantartom, akkor az egy jó vár lesz...
És még ez írja,"hozzánemértő, de mindenbe beleugató okosok okozzák.. "

mement 2011.05.13. 18:24:35

@Circus: Anelkul hogy sertegetni akarnalak, de elhiszed hogy lassan fizikai fajdalmat okoz ugyanazokra az idiota kerdesekre valaszolni minden egyes poszt alkalmaval, evek ota? De mivel jofej modon kerdeztel, probalok jofej modon valaszolni.

Az altalad emlitet `kiepitett` bicikliut mind osztott gyalogkerekparut, egyreszt nem kotelezo hasznalni, masreszt a legidiotabb keroinfra, mert a gyalogosokkal terel egy terbe, igy veszelyes rajuk nezve, hiaba festesz fel egy sarga csikot, nem elvarhato hogy gyalog a jardan ezt figyelje, frusztralo szamara, meg azt a hamis illuziot kelti hogy jardan szabad, es biztonsagos biciklizni, pedig a jarda az egyik legveszelyesebb hely ahol biciklis tartozkodhat,mind a gyalogosok mind az autoforgalom oldalarol nezve.

Kerekparsavra a leheto legidiotabb megoldast hoztad, az szakasz szerintem Budapest legeletveszelyesebb, legtobb konfliktusal terhelt keroinfraja, azzal hogy a parkolo savot tettek kivulre, es nem forditva, azt ertek el hogy az anyos ulesrol, minduntalan kinyitjak eled az ajtot, aminek felso sarka, biciklin ulve kb a ket szemed koze nez, mikozben bekes 25-30 szaguldasz fele egy szuk folyoson, plusz mindenki ott csamborog azon a aki ott parkolt a sav mellet, onkentelen is belepve veletlenul egy biciklis ele. Menj kicsit tovabb es nezd meg az Alkotmany utcai kerekparsavot, es az legyen a mintapeldaja a fejedben, a _jo_ kerekparutnak.

A hajciho meg azert kell, mert en meg a haverom, meg a volt munkatarsaim, nagyon vigan elbringazunk nagy biztonsaggal szinte barhol, de ugyanez nem varhato el mindenkitol, az viszont megiscsak jo volna ha minel tobben ulnenek bringara amikor tehetik, es ilyen formaban kozlekednenek.

mement 2011.05.13. 18:26:59

@Circus: es te minek elozod vissza:)?

Elstron 2011.05.13. 18:27:31

Azt még hozzátenném, hogy én is nagyon szívesen járnék kerékpárral, ha lenne megfelelő infrastruktúra! Sajnos nincs, annyira pedig nem vagyok paraszt, hogy

1. feltartsam az autósokat, hiszen azért ültek bele, mert sietnek. Ha sietnek, akkor csak idegesebbek lesznek egy olyan embertől, aki náluk jóval lassabb!

2. ha nem őket, akkor a gyalogosokat veszélyeztetném a járdán kerekezéssel. Az csak az övék!

Legyen kerékpárút, vagy sáv. Szerintem rengetegen gondolkodnak hozzám hasonlóan, ideje lenne a város vezetőségének meghallania ezt. A korábban leírt dolgok viszont nagyon nem vetnek jó fényt a biciklisekre, és joggal utálja őket mindenki!

p.s: szerintem!

mement 2011.05.13. 18:28:27

@mement: mondjuk kerekparsavra csak a belvarosban van szukseg, es a fobb utvonalak mellet, mindenhol mashol eleg lenne, kedves, udvarias, elozekeny autosok jellemzoje.

fehso2 2011.05.13. 18:29:46

@zuttyi:
Mi az, hogy szarból?

zuttyi 2011.05.13. 18:30:28

@fehso2:
Nem is kell vitáznunk, nem vagyunk egy súlycsoport...
Egyébként én nem "faszoztalak",max. azt írtam, hogy"beszűkült gondolkodású"

mement 2011.05.13. 18:31:44

@Elstron: te benned sulyos zavarok vannak, legyen rendes infrastruktura, de ne kovetelozzenek a kocsog biciklisek mert nem tartjak be a szabalyokat, de azert halljak meg a varosvezeto,es lassak meg az igenyt a dologra hogy van ertelme ezzel torodni, de te addig nem ulnel bringara mig nincs minden megoldva.

Ember, hatalmas patt helyzetett teremtenel:)

fehso2 2011.05.13. 18:33:03

@zuttyi:

Tényleg nem vagyunk egy súlycsoport.
A faszt meg én írtam, miután bemutatkoztál. Leereszkedtem hozzád.

mement 2011.05.13. 18:36:20

@Elstron: arrol nem is beszelve hogy rengetegszer az autosok tartanak fel engem, en tudnek haladni, de a dugo miatt amit nem en generalok, nem tudok.

Bar ez az aspektus nyilvan a legutolso esetben jutna eszedbe.

zuttyi 2011.05.13. 18:37:59

@fehso2:
Akkor most én is leereszkedem hozzád,
menjél te gy.kér a jó k..rva a..ádba!
"Gyakorló mérnök", mit gyakorolsz f.szt verni?
Nem kell válaszolnod!!!!

Elstron 2011.05.13. 18:39:34

@mement: "de a dugo miatt amit nem en generalok, nem tudok." - ez elég hülye érvelés. Ezt mondhatnák az autósok is, hogy ha a többi kocsi nem lenne, akkor nem lenne dugó. :)

Anélkül is meghallhatják, hogy követelőznétek. Tudod, Gandhi a hallgatásával legyőzte a Brit birodalmat... :)

suhanyc 2011.05.13. 18:42:03

@fehso2: viacolor biciklinek = macskakő autónak. ennél többet nem tudok segíteni.

fehso2 2011.05.13. 18:42:46

@zuttyi:
Nem, dehogy! Anyádat húzom fel rendszerint! Panaszkodott rád, hogy egy suttyó kis semmirekellő fasz vagy, neki szegénynek meg így kell pénzt keresnie, de azt is ellopod, mert kell a narkóra!

mement 2011.05.13. 18:44:05

@Elstron: Sztem te csak az elmult maximum 30 percben kapcsolodtal be ebbe az egesz temaba, es nem latod azt a 6 7 evet, es mogotte rejlo lelkes aktivistak munkajat.

Ghandi egy percig nem halgtatott, nagyon kemeny marketing munkat folytattak a szimpatizansai,
Hacsak leult volna egy fa ala kussba, nem tortenik semmi.

mement 2011.05.13. 18:46:34

@Elstron: ` mondhatnák az autósok is, hogy ha a többi kocsi nem lenne, akkor nem lenne dugó`

Nem csak mondhatnak, hanem mondanijuk is kene, mert valoban ha kevesebb ember kocsikazna, foleg azok akinel ez igazabol komforton kivul massal nehezen indokolhato, a dugok is kissebbek lennenek, es lehetne normalisan haladni. Ennek egyik alternativaja lehet a kerekpar es a hozzatartozo normalis infrastruktura(vagod amiert a kocsog bringasok koveteloznek) a masik meg a BKV, de azt had ne en intezzem mar.

fehso2 2011.05.13. 18:47:33

@suhanyc:
Nem az anyagával van baj. Nem a lecsapott szélűt kellene beépíteni, hanem aminek éle van. Ha jól építik meg, akkor tök sima út is készíthető belőle. A munka minősége sokban múlik azon, hogy a beruházó (Önkormányzat) által alkalmazott ellenőr jól dolgozik-e.
Egyébként betonba is ágyazható a Viacolor. Ekkor nem bontható, de stabil. Viszont drágább.

mement 2011.05.13. 18:51:06

@mement: Erted, Budapesten rengeteg ember, neveteseges 5-6 kilometeres utakra megy de ritkan lepi tul a 15km-et az autojaval, amit biciklivel kb tavolsagtol fuggoen fel de maximum egy ora alatt nagybekesen, izzadas nelkul letudsz, anelkul hogy parkolohelyet foglalnal, hogy hozzajarulnal a dugokhoz, a zajszenyezeshez, es a legszenyezeshez. Es ha ezt csak hetente 2x teszed meg amikor jokedved van, nekem mar az is jo, de hogy teged meg a tobbieket erre ra lehesen venni, ahoz _biztonsagos_ kerekparhalozat kell, rengeteg belvarosi savval.

suhanyc 2011.05.13. 19:01:22

@fehso2: szerintem mindegy, ígyisúgyis süpped, kiemelkedik etc. ha én a 8 bárra fújt vékony kerekeimmel 30as átlagtempóban belecsapódok egy ilyennek a szélébe abból bármi lehet csak boldogság nem. az aszfalt is púposodik, de annak legalább nincs széle, domború, és hacsak nem annyira gondozatlan mint pl. a Tatai utca mentén menő bringaút, ahol kb 10-15cm-es szintkülönbségek vannak akkor az ember simán átgördül rajta. Mindig röhögök, pl. a Népfürdő utcánál van egy járda rész a bringaút mellett amit amúgy gyalogosok ritkán használnak (arrafele max a parkolóig jut az ember), szóval jön a bringás a viacoloron átmegy a járdarészre aztán ha jön szembe valaki vagy elhagyja a szakaszt akkor muszájból megy vissza a viára. 10ből 6. Mellesleg vagy nem találkoztam még jól lerakott viával, vagy alaphangon a legjobban lerakott is ráz, mondom, macskakő.

Elstron 2011.05.13. 19:02:10

@mement: Hidd el, hogy figyelemmel követtem az egész biciklis sztorit, az első Critical Masst, stb... ezzel nincs is gondom. Nem írom le újra, hogy mi a problémám, megtettem már vagy 2x.

A marketing pedig nem ugyanaz, mint a követelőzés... :)

Az autósok jelentős része a komfort miatt kocsikázik. Ennek nem igazán alternatívája a BKV, sőt, a kerékpár sem. Vagy rájuk nyomnak egy büntetőadót (dugódíj), vagy ugyanúgy megy tovább minden. Én közlekedtem a belvárosban kocsival, sokkal kényelmesebb, és gyorsabb, mint a BKV. Cserébe drágább...

mement 2011.05.13. 19:03:52

@Elstron: rengeteg ember valt autorol bringara.
Sokaknak alternativa, de nem mondtam hogy univerzalis.

Elstron 2011.05.13. 19:08:53

@mement: Persze, és a váltásban szerintem nagy szerepe van például a benzin árának. Kérdés, hogy az emberek visszaülnek-e a kocsiba, ha a benya ára csökken...

mement 2011.05.13. 19:11:49

@Elstron: nem ha megfejeljuk dugodijal, es meg gazdasagosabb lesz a bringa, de ehez alternativakra van szukseg.

mement 2011.05.13. 19:13:14

@Elstron: Es ne felejtsd el a donteshozok 99 szazaleka, allamilag vagy onkormanyzatilag finanyszirozott nem alsokategorias autokal jarkal, hogy meg a benzint is teritik nekik.

Szerinted mekkora ralatasuk van a dologra egeszeben, es mennyi kozuk van a realitashoz a temaban?

zuttyi 2011.05.13. 19:17:31

@suhanyc:
Úgy sem érti meg, ne fáradj!

cso zsi 2011.05.13. 19:17:36

@zuttyi: "A válasz, 1 évig le volt zárva a Margit híd!
Még sem borult fel a város!"
Az Árpád híd, a Váci út, a Lajos utca forgalma erősen felduzzadt. Amióta megnyitották a forgalomnak a Margit hidat, járhatóak ezek az utak napközben.

Elstron 2011.05.13. 19:23:21

@mement: Huu, ebbe inkább bele se menjünk, mert nagyon messzire vezet a dolog. Tudjuk, hogy dilettánsok vezetik ezt a várost, bár mintha látszana egy kis fény az alagút végén... meglátjuk!

A bringakölcsönző rendszer (Bubi) megvalósul, ha minden igaz, szóval van még remény...

zuttyi 2011.05.13. 19:30:34

@cso zsi:
Legyen, csökkentek a dugók, de szerintem annak több köze van,hogy majd 400 ft a benzin, nőt a létbizonytalanság,sokan ezért használják ritkábban az autót v. teszik le, a cégek spórolnak mindenen/cégautók,szállítás,megrendelésállomány stb./
Konkrétan ezért látni munka időben szinte üres Erzsébet hidat,míg 16-20 között meg újra káosz van!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.05.13. 19:37:59

Remélem ez a dolog októberi esős napon is előkerül.

rednyull 2011.05.13. 19:48:27

@suhanyc: Ez így igaz, MTB-vel elmegy, és a legtöbb helyen ilyen szellemben építik a kerékpárutakat. Ez kb. olyan mitha csak a terepjáróknak megfelelő minőségben építenék az autóutakat. Utána meg csodálkoznak hogy az úttesten tekerünk.

cso zsi 2011.05.13. 20:02:49

@zuttyi: Napközben 5-6 évvel ezelőtt is bármikor, bárhová el lehetett jutni emberi idő alatt.

mement 2011.05.13. 20:06:47

@cso zsi: csak a legszenyezetseget nem csokkentette, de a forgalmat es a forgalommal jaro egyeb problemakat igen.

gyarló 2011.05.13. 20:11:34

@cso zsi: 5-6 évvel ezelőtt is sipákoltatok, hogy ha lezárják a rakpartot, akkor drágul a kenyér, meg kitör a harmadik világháború. Azóta csak többen vagytok és nem veszitek észre, hogy a dugót magatoknak csináljátok.

szegedbicaj 2011.05.13. 20:15:11

@Agyalap: kerekesszékes, és a babakocsis is gyalogosnak számít. A sávosztozáson nem lenne gond, ha néhány vadtahó miatt nem félne az, akinek nincs másfél tonnás páncélzat maga körül, és ha a lámpánál nem kéne a feltorlódó járművek közt araszolni egy ember hajtotta járművel.

De ezek nem állnak fönn. Bár az úton mindenféle külön jelzés nélkül menni gyors, és biztonságos, de nem kényelmes, nem vonzó. Az meg csak jó az autósnak, ha minél több autóstársa biciklire ül.

CSI

viktor134 2011.05.13. 20:22:32

én csak azt kérem, hogy értelmesen oldják már meg. ne vmi látványintézkedéssel, hanem számoljanak után mi mennyibe kerül...

Circus 2011.05.13. 23:17:22

@mement: minek előzöm vissza - ha nem haragszol, ez általában úgy kezdődik, hogy a biciklis/robogós előrecsorog... aztán tízzel indul neki. :)

Anélkül pedig, hogy én is sértegetni próbálnálak, arra a meghívásra mit válaszolsz, hogy üljünk le egy _tetszőleges_ kereszteződés mellett a városban, és meg fogsz lepődni, garantálom?

Circus 2011.05.13. 23:24:40

@Elstron: Gandhit már én is be akartam dobni :)

Nem tudom, lehet, hogy én vagyok idealista túlontúl, de először talán saját magamnak kell(ene) úgy viselkednem, ahogy mástól elvárnám.

A tapló biciklis csak annyiban különbözik a tapló autóstól, hogy utóbbit könnyebb 'megfogni', míg az előbbi a tükörletörés, ajtóvégigkarcolás stb. után eltűnik, mint a kámfor, beazonosíthatatlanul a gyáva névtelenségbe...

Circus 2011.05.13. 23:33:12

@mement: megmégegy, hamár így értelmesen nekiálltunk vitázni - optimális esetben az autósok része legalább kézrátétellel, vagy párnaalá téve találkozik a KRESZ-könyvvel, mert kell a jogsihoz. Kerékpározáshoz pontosan milyen tanfolyamot is kell elvégezni?

... na és ez látszik is a legtöbb kétkerekesen - sajnos. Pedig, pont, mint teljesen jogosan állítjátok (én is teljesen egyetértek vele) egyenrangúak vagyunk a közlekedésben...

Kiemelném, akinek nem inge, ne vegye magára a fentieket, de talán nem évek óta bennünket, autósokat, meg gyalogosokat kellene meggyőzni, hanem a saját kartársaitokra hatni, akár önszerveződéses alapon, hogy tisztában legyenek ne csak a _jogaikkal_, hanem a _kötelezettségekkel_ is, amelyek a közutakon rájuk/tok is vonatkoznak. Erre kellene Neked is energiát 'pazarolni', nem pedig arra, hogy engem meggyőzz, mert amíg nap mint nap azt tapasztalom, amit, addig ez nagyon nehéz lesz.

ÉN, AUTÓSKÉNT HIÁBA VIGYÁZOK RÁTOK, HA TI NEM SEGÍTETEK BENNE!

Agyalap 2011.05.14. 01:24:26

@mement: "Kerekparsav neked is kedvezne, mert nem cikaznanak koruloted a biciklisek, mig a dugoban pofogsz. "
Nem is a hídi állapotokkal lenne baj, hanem előtte. Ugyanis ahol egy sávra szűkül a forgalom, hatalmas dugó alakulna ki. Ott meg nincs kerékpársáv. Ez így tehát nem igaz.
Ha nem jó az idő, esik az eső a lelkes amatőrök megint nem fognak bringára ülni, megint tele a város autóval.
Kezdjük inkább a P+R bevezetését, a tömegközlekedés fejlesztését - lenne hely a bicikliseknek is.

mement 2011.05.14. 01:50:17

@Circus: Tudod minden autosnak van jogositvanya, elvben kressz tudasa, aztan valahogy megis mindenapra jut atlag 2 sulyos baleset, es evente jo par szaz magyar honfitarsat irtanak ki.(egy kisseb falut)

Nem latom be a jogositvany - azontul hogy a haborgo es talan kicsit bosszuszomjas
lelkivilagod megnyugodna- erne barmit is, plusz vannak azert joszerivel pelda, ahol lehet normalisan kerekparozni, megse jogositvany koteles.

Unom mar ezt a kotelezettseg, meg jog dumat. Mindenapra jut egy paraszt aki megrpobal megolni, mert telefonal, beszelget, nem oda figyel, nem indexel... stb. Ne gyere nekem ezzel a kollektiv megszolitassal, mert amit kifogasolsz, az egesz ruhes budapesti kozlekedokre jellemzo.

@Agyalap: Kell oda az a bicikli sav, az hogy dugok lesznek tole az nem indok, mert most is dugok vannak, igy legalabb azoknak meg lehet konnyiteni akik amugy tudnanak haladni, mert lenyegesen kevesebb helyet foglalnak.

P+R attol meg fontos kelleke a dolognak, de nem elofeltetele a bringasavnak.

mement 2011.05.14. 01:53:59

Valojaban ha nem idiota faszparaszt barbar autosok tomegevel lennenk tele, akik az utakon elik ki a frusztraltsagukat, nem lenne semmi szukseg bringsavra, tok kenyelmesen megferne most is egymas mellet a ket jarmu.

mement 2011.05.14. 01:59:52

@Agyalap: Sot ahol 10 autonal egyszere tobb van ott tuti dugo alakul ki, ellenben ahol 10 biciklis vagy 10 gyalogos van, az meg egy kenyelmesen, szellosen atlathato helyzet marad.

cso zsi 2011.05.14. 07:25:30

@mement: Tudjuk jól, hogy mindegy, milyen jármű van a faszparaszt alatt.

Circus 2011.05.14. 10:40:44

@mement: 'valójában, ha nem faszparaszt barbar biciklisek tomegevel lennenk tele, akik az utakon elik ki a frusztraltsagukat, nem lenne semmi szukseg bringsavra, tok kenyelmesen megferne most is egymas mellet a ket jarmu.'

Csak azért fordítottam meg, mert így is tökéletesen igaz.

Nem, nem frusztrált vagyok (nincs rá okom), hanem tapasztalt (közel 20 éve vezetek), és megpróbállak védeni benneteket is.

Nekem abból van elegem, hogy nekem kell helyettetek is figyelnem rátok. Ha egyenrangúak vagytok (ahogy én is gondolom!), akkor ebbe az is beletartozik. Unom már, hogy a városban közlekedve naponta legalább 1 bibiklis olyan irányból és úgy vág elém, hogy fékeznem kelljen, és hogy 10 ből 1 biciklis közlekedik kultúráltan, a szabályok betartásával.

Unod a kötelezettség meg jog című dumát? Figyelj, ez itt nem anarchia, és vannak bizonyos játékszabályok...

Amúgy mellékesen nézz át esetleg az autózz! blogba, ott láthatod, hogy mi a véleményem azokról a taplókról, akikről Te beszélsz, illetve ott is szép számmal jelen vannak. Sajnos viszont úgy látom, legbelül Te is ugyanolyan méregzöld biciklis vagy, mint akikről itt írtam. Szépen kérlek, ne a szátokkal, hanem a tettekkel bizonyítsatok :)

MÉG EGYSZER KÉRDEM - MIKOR ÉRSZ RÁ, HOGY LEÜLJÜNK VALAMELYIK KERESZTEZŐDÉSHEZ FORGALOMSZÁMLÁLNI A BICIKLISEKET, VISELKEDÉSÜKET? ÉN FIZETEM A KÓLÁDAT! :)

mement 2011.05.14. 12:04:14

@Circus: Nem tudsz olyat mutatni amit ne lattam volna mar szamtalanszor, ebben biztos, vagyok, sztem hugyszagrol felismerem mar az utcakat, annyira sokat jarok az utcan nap kozben.

Jogrol meg csak annyit, hogy itt van a Margithidas tortenet, ahol varosvezetok, tobbszor tobb modon torvenytsertettek, amikor onkenyesen megvaltoztatta azokat a terveket, amire engedelyt es penzt kaptak amirol persze te nem tudsz mert teged nem erint, viszont velunk basztak ki mar megint(mint mindig, hiaba a sok autos siram, vagy 25 eve mindent annak rendel ala a varos, hogy kenyelmesen lehesen ulni a dugoban, es szarik arra hogy soforokon kivul mas is itt el.), es te most ezt az undorito balkani mutyi elleni feltevest nevezed kocsog biciklisek kovetelozesenk.

De a lenyeget nem fogtad fel, milyen alapon kollektivizalsz? Vagy igy szoktal ervelni magaddal szemben is, hogy ha majd az autosok kepesek betartani a szabalyokat, es mondjuk csak 3 napont aolnek meg valaki nem naponta, akkor majd lehet szo a katyuzasrol?

mement 2011.05.14. 12:11:44

@Circus: megint csak azerzekeltetes vegett

bici.postr.hu/ne-legy-kocsog

`ti autosok` mikor fogtok ilyen jellegu `nepnevelo` cikkejl, videokal, szoveggekel, elorukkolni?

pcmci 2011.05.14. 13:57:11

@Elstron: nehogy már az döntse el, hogy valaki siet-e, hogy milyen közlekedési eszközt választ!

ha én pl bkv-val megyek, akkor is siethetek valahova, és akkor az a sok autó tarthat engem fel, akik adott esetben esőkabát helyett a kocsikulcsot vették magukhoz reggel. avagy gyalog ha át akarok menni egy zebrán, és sietek, akkor azért vegyem figyelembe, hogy az autóban ülők jobban sietnek nálam? WTF?

teljesen fals az érvelésed, még az is megdöbbentő, hogy ilyen valakinek az eszébe juthat. hihetetlen.

Elstron 2011.05.14. 14:00:49

@pcmci: Tévedsz, ugyanis a három közül az autó a leggyorsabb közlekedési eszköz, persze itt feltételezve, hogy a bringások betartják a szabályokat! Igen, bárki siethet, én is mindig rohanok a BKV-hoz, de ez teljesen más kategória...

pcmci 2011.05.14. 14:38:25

@Elstron: attól, hogy valami gyorsan megy, még nem biztos, hogy a leggyorsabb is. ez a körülményektől függ. pl én közel lakom a metróhoz, és ha metró közelében van dolgom, akkor simán tud gyorsabb lenni, mint az autózás. ugyanígy, rövid távon lehet gyorsabb az autónál mind a gyaloglás, mind a bringázás, körülményektől függ.

de nem ez a lényeg, hanem hogy a közlekedésre rendelkezésre álló felületen mindenki közlekedhet, aki akar (tfh, szabályok megtartásával). és pont. és nem lehet azt mondani, hogy dehát az autósokat előnyben kell részesíteni, mert ők gyorsabb eszközzel rendelkeznek, triviálisan azért, mert sietnek. mert ez így nem igaz. ők közlekednek. ugyanúgy, ahogy adott esetben más is akar. ahogy tud.

mement 2011.05.14. 15:12:24

@Elstron: Meg akkor sem gyorsabb az auto ha bringasok minden szabalyt betartanak, a pillanatnyi sebessege nyilvan, de az atlag sebesseg nem no 30 fole, ez latszik abbol is hogy egymast elozgetik vissza biciklisek es az autosok.

Legyorsabb kozlekedesi eszkoz nincs, mindig az adott helyzetnek megfeleloen kell valasztani.
Legkenyelmesebb kozlekedesi eszkoz van.

mement 2011.05.14. 15:13:21

@mement: Nyilvan varosi kornyezetrol beszelunk, nem valami interstate utvonalrol.

mement 2011.05.14. 15:16:58

@mement: Sot szerintem ha az autosok minden szabalyt betartananak, meg lassabbak is lennenek mint a mindent szabalyt betarto biciklisek.

Elstron 2011.05.14. 18:01:37

@mement: Persze, ha a szomszéd házba megyek, akkor meg gyalog a leggyorsabb. Itt szakadjunk el a speciális esetektől, és mondjuk véletlenszerűen kiválasztott pontokból induljunk ki a városban. A kettő között az esetek jelentős részében az autó lesz a leggyorsabb.

A kulcsszó a véletlenszerűségen van, hiszen így reprezentálható a nagy többség.

mement 2011.05.14. 18:08:28

@Elstron: haha:D Neked lovesed sincs milyen gyorsan keresztul lehet vagni a varoson biciklivel.

Figyelj, Pesterzsebet szele (majdnem soroksar) es huvosvolgy, 1 ora biciklivel:)

vagy XVII ker rakosmente vs harmashatarhegy, szinten 1 ora:)

mement 2011.05.14. 18:09:55

@Elstron: jah es jolenne ha kiszakadnal az univerzalis igazsag hamis illuziojabol:)

Siman benne van hogy ugyanaz az ut egyik nap autoval hatekonyabb mert viszel 50kg magaddal, masiknap biciklivel mert jo az ido, es harmadik nap meg bkv val, mert menet kozben meg mashova is elmesz.

mement 2011.05.14. 18:12:07

@mement: sot ha vegre az Idiota 16 ker, meg az idiota 17 ker osszefogna, es ki epiteni a bicikliutat vegig a rakospatak partjan, akkor XVII ker Rakoskeresztur Varoskozpont, Es Vaci Uti feluljaro (schiller opel) 30 perc lenne biciklivel, kenyelmesen.

mement 2011.05.14. 18:12:36

@mement: najo 40perc. a 30 az izmos tekeres.

Johnny Tinenbalm 2011.05.14. 18:16:56

@GaZe:

1. az a populizmus ebben, hogy a politikai célcsoportjuk szája íze szerint fogalmaznak meg súlytalan követeléseket.

2. lehet, de nem feltétlenül igaz. kulcskérdés, h szakmai munka történik vagy szavazóbázis megmozgatása ill. pr-munka.

3. több lmp, több szdsz.

Elstron 2011.05.14. 18:21:34

@mement: Ezért írtam, hogy 2 pont között. Csomagokról meg szó sem volt, csupán normál, hétköznapi közlekedésről!

Egyébként, ezt az egy órát ugye minden szabályt betartva sikerült elérni? Nincs átcsorgás a piroson, járdán tekerés, villamossín, autók cikk-cakkban kerülgetése?
Arról meg még nem beszéltünk, hogy ezt az eredmény vajon egy átlagos kerékpáros is képes produkálni?

mement 2011.05.14. 18:28:39

@Elstron: En soha nem jardazom, es soha nem villamos sinezem, nem is a villamos miatt, hanem mert ott megy a rendor is a tuzolto is meg a mentoauto is.

Es igen, atlagos kerekparosrol beszelunk.
Minden szabaly betartasat kerlek akkor kerd szamon, ha majd senki nem parkol szabalytalanul, es nem lesznek onkentes nyomorekok, meg a tobbi jellemzoen autosok alltal elkovetett visszaelesek is megszunnek.

Egyebkent piros lampazni sem szoktam, mert miota nem vagyok futar, nem sietek sehova.

mement 2011.05.14. 18:30:19

@Elstron: sot ha nekem kerekparutra sincs szuksegem, mert nagymagabiztossagal es biztonsagal kerekparozok a varosban szinte barhol.

Kerekparutra neked van szukseged, meg a csajomnak, meg a szomszed sracnak, akiktol nem elvarhato hogy ne feljenek a barbar mod szaguldozo autosoktol.

Johnny Tinenbalm 2011.05.14. 18:32:46

@mement: nem követtem a vitátokat, de azt hadd húzzam alá, h sajnos valóban átlagos biciklistáról beszélünk, ha azt mondod, h csak akkor lehet megróni szabálytalanságok miatt, ha senki más nem követ el szabálytalanságot. mész majd tüntetni a kresz ellen? :) pff

mement 2011.05.14. 18:37:31

@Johnny Tinenbalm: Jol irtad, nem kovetted a vitat, igy sajnos nehez ertekelni a hozzaszlasod tartalmat, mert ezen mar jonehany hozzaszolasal elobb tulestunk.

Elstron 2011.05.14. 19:43:22

@mement: "meg a tobbi jellemzoen autosok alltal elkovetett visszaelesek is megszunnek." - ja, hogy ez így működik szerinted. Ok, én meg nem fizetek adót, mert egy csomóan nem jelentik be a munkavállalóikat. Tudod, a KRESZ nem így működik. Mondjuk, kár volt beleírnod, hogy futár voltál, hiszen ezzel már devalváltad a mondandód hitelességét... :)

mement 2011.05.14. 19:46:33

@Elstron: nem tudtam hogy a becsuletesen vegzett munka negativ fenyben tuntett fel.

Ezzel is okosabb lettem.

mement 2011.05.14. 19:47:38

@Elstron: Egyebkent neked, es a tobbieknek kene melyen elgondolkoznia, amikor szamon kered a bicikiseken kollektive a szabalykovetest, de ugyanezt egy mas csoportal szemben aminek magad is tagja vagy mar nem teszed meg.

Elstron 2011.05.14. 19:59:46

@mement: A gyalogosok csoportja? Hmm, igen, sokan átmennek a piroson a zebrán, igazad van.

A becsületesen végzett munkával pedig semmi gond. Az a baj, hogy a bringás futárok nagyon-nagyon messze állnak a KRESZ betartásától. Bocs az általánosításért... :)

zuttyi 2011.05.14. 23:25:33

@cso zsi:
Bocs, de 5-6 évvel ezelőtt pont diszpécser voltam!
Az amit mondasz egyszerűen nem igaz!
Vért izzadtam, ha véletlenül egy sofőrömnek egy plusz címet be kellett iktatnom és ő mondjuk Zuglóban volt a cím meg Budaörsön az árú meg Pomázon,ja és volt rá 40 percünk...
Már akkor is horror volt ez a város, most meg csak rosszabb!

pcmci 2011.05.15. 13:42:18

@Elstron: de egyébként mit akarsz kihozni ebből a vitából? mert onnan indultunk, hogy szerinted az autó a leggyorsabb közlekedési eszköz, ezért aki az autót választja, az siet, és takarodjon mindenki más ahova akar, de ne tartsa fel az autósokat. erre lett írva, hogy ez így ilyen formában nettó faszság, azóta meg lovagolsz azon, hogy dehát az autó akkor is de akkor is a legesleggyorsabb. és ha az? ettől még az amit kinyilatkoztattál nem válik igazzá. ettől fogva meg tök felesleges azon lovagolni, hogy kinek mi a leggyorsabb eszköz, mert nem ez a lényeg, hanem hogy mindenki közlekedhet. érted??

cameloti 2011.05.15. 16:00:00

A biciklisek erőszakossága és pofátlansága tényleg idegesítően hat már néha. Nem róluk szól egy város tömegközlekedése és élete. Főleg nem a hidaké, ami amúgy is elég nagy probléma Budapesten. Ráadásul ne játsszák a tudatos természetvédőt és kurvazöldet, a többség egyszerűen nem akar autót, vagy nem telik rá. Nekem telik, igaz csak egy kis új Suzukira, de az nekem elég. Viszont nem akarok a tekeréstől izzadtad érkezni sehova. Amúgy van biciklim, tavaly előtt vettem egy Mongoose Tyax MTB-ot, edzek, lassan amatőr versenyre is megyek, de nem követelek magamnak egy sávot se semelyik hídon...

Teri néni 2011.05.15. 18:16:57

Ha annyira nagy zöldek, akkor húzzanak ki az erdőbe kerekezni, füvezni. A városban közlekedni kell, mert dolgozni kell, hogy eltarthassuk a rasztahajú biciklis parazitákat.

cso zsi 2011.05.15. 20:24:59

@zuttyi: 30-nál több éve járom a várost, hibaelhárítással, anyagbeszerzéssel, személyszállítással foglalkozva.
Bp-n, és a környéki településeken.
"ő mondjuk Zuglóban volt a cím meg Budaörsön az árú meg Pomázon,ja és volt rá 40 percünk..."
A szabályokat betartva éjszaka, üres utakkal sem nagyon jön össze ez a fuvar. Csak a Budaörs-Pomáz legalább fél óra.

Perillustris 2011.05.15. 23:52:17

@Teri néni: Újabb fikanick a láthatáron.

@cameloti: Fura is lenne, ha sávot követelnél a hídon a Suzukidnak, mert van négy is. Amúgy nem igazán ment át a lényeg, de sebaj, jó edzést! :P

@Elstron: Azt bezzeg imádod, amikor 2 perc alatt megjön a taxi érted, ugye? Vagy azt, ha esetleg egy záróvonalat átlép, cserélbe megspórol neked 3 percet és egy ötszázast. S az is tök jó, ha 50 perc alatt a címzettnél van a küldeményed. Olyankor gondolom kevésbé érdekelnek a szabályok.

Perillustris 2011.05.15. 23:55:18

@Circus: "Nekem abból van elegem, hogy nekem kell helyettetek is figyelnem rátok."

Hát, akkor megérettél a tömegközlekedés használatára!

Vaandor 2011.05.16. 11:55:43

Támogatom a kezdeményezést! Mindkettőt!

(Teszem hozzá, a Buda -> Pest piktogramokat aztán tényleg nem akadályozza semmi!)

GG81 2011.05.16. 12:05:11

@mement: :-D
a holland, példaként az amszterdami bringaútak is ilyen piros kővel vannak kirakva... sőt vonalvezetésük is a veszélyes út mellett párhuzamosan vezetett bringaút fajta... ajjaj, ezek a hüje hollandok.

mement 2011.05.16. 12:16:31

@GG81:egyebkent ami elvalasztott bicikli ut, azok jellemzoen aglomeracios utak, es nem jardabol lett atalakitva, hanem kulon alltalaban fu savval elvalasztott utak, erre a celra kulon megepitvem amik nem keresztezik ugy a kozutat, mint a jardak:)

A belvarosban savok vannak, meg nyitott savok piktogrammal.
Elhiheted nekem sem a rakospatakparti bringautal van bajom, leszamitva hogy nem fernek el rendesen a gyalogosok, es hogy szetrohatd a viacolor.

mement 2011.05.16. 12:17:44

@Teri néni: Mi is dolgozni jarunk a bringaval, csak mi nem erunk ra a dugoba uldogelni.:)

Perillustris 2011.05.16. 12:34:47

A múltkori sávlezárással sem értettem egyet, az erre vonatkozó javaslatot most sem tudom támogatni.

GG81 2011.05.16. 12:54:17

@mement: a fenti képeken küldtél olyat ami a legdurvább városközpontban is így van megoldva, a CS környékén is, de a Wondelparknál is!

tehát nem csak ám szépíteni a dolgokat, hogy külvárosi részeken. és ahogyan azok is ott párhuzamosan futnak, elkerülhetetlen a betorkolló utak keresztezése, kanyarodó autósostól... mert hát elhihetném neked, de sajnos/szerencsére (nézőpont kérdése) elég sokat jártam már amszterdamban, hogy tapasztalatom legyen, és nem hiszem, hogy az elmúlt pár hétben változtattak volna bármin is.

szó, ami szó sokkal szélesebbek..., de csak ugynúgy párhuzamosan vannak vezetve és ugyanúgy neccesek a kereszteződések a kanyarodó járművekkel...

mement 2011.05.16. 12:57:19

@GG81: Nem azt mondtam hogy egyaltalan nem keresztezik, hanem hogy nem ugy mint a jardak, ahol mondjuk a belvarban 5 meterenkent jut egy keresztezodes.

A lenyeg hogy nem a jardabol valasztjak le mar nagyon regot az ujonan epulo infrastrukturat, hanem vagy mar egy meglevo kozutat alakitanak at, vagy pedig eleve kulon erre a celra huzzak fel az aszfalt csikot, vagy a betonba agyazott macskakovet(amirol halistenn mar leszoktak)

GG81 2011.05.16. 13:06:48

@mement: nem értem hol a hiba... nem tudom melyik szakaszra gondolsz itthon...

a sok betorkollás, járdaszaggatás mitől van? háztömbök és utcák?, mert akkor azon egy külön vezetett bringasztráda sem segítene, hisz a becsatlakozás ottmarad...

vagy? lehet utálni a bringagyalogokat, de a legtöbb akár a fenti képeken látott szintben is megkülönböztetett gyalog és bringás infra kint is vegyesen üzemel... ugyanúgy lecsilingelik az embert! nagyon helyesen, hát itthon miért ne lehetne. jah és attól mert gyalogok csalinkáznak ott is a bicikliutas megoldásokon, attól még inkább csillingelnek, mintsem az útra menjenek tekerni. itthon ezzel szemben mi van!? úhvazz, egyszerűbb abba a kis menekülő félmondatba kapaszkodni. ami ugye csak akkor lenne érvényben, ha tényleg zavaró mértékben lenne gyalogos..., de ezek már 1 ember láttán is inkább az autók közt nyomják... nah, akkor hol van itt a szándék is? seholbékaseggealatt.

mement 2011.05.16. 13:17:47

@GG81: mondjuk a kiskorte nem felujutott szakaszara, ami uber brutal gyalogos forgalom kozepen halad, ahelyett hogy egy sav lenne a uttesten. Vagy a kerepesi uti gyalogkerekparutra gondolok, ami szinten a negativ peldak egyik iskolamintaja.

Nalunk a jardakbol mar alig maradt valami, mert a fele parkolo lett, a masik felebol meg kozuti sav, nem fer el a bicikli ut a jardan, anelkul hogy kodolva legyen a folyamatos frusztracio, es konfliktus.

mement 2011.05.16. 13:25:41

@mement: meg nem elvarhato a gyalogostol, hogy azon a szuk folyosonyi jardan, azt figyelje hogy egy JARMU elakarja e csapni vagy nem. Nagyon helyesen az van a fejeben hogy a jarmuvek a uttesten haladnak, a gyalogosok meg a jardan.

terror 2011.05.21. 12:15:22

Most kiderul, eljo-e a vilagvege:

index.hu/belfold/budapest/2011/05/20/lezarnak_egy_savot_a_margit_hidon/

Nyilvan, hisz' korabban is eljott mar...

terror 2011.05.21. 23:26:59

@Perillustris: Tobben tekerunk, mint 4 eve :P Egyebkent ki is lehet probalni, lezarjak 2 hetvegen, es ha nem, hat nem. Addig is a jardan tekeroket - ha az uttestrol biztositva van normalisan a szigetre hajtas pl. - akkor figyelmeztetni az elso hetvegen, majd - amennyiben kisgyerek nelkul teszik - buntetni a masodikon.

Kicsit a jardazasnak is jot tenne.

Oszinten szolva mostansag sok kis utcaban jarok, zero forgalom, es megis sokan jardaznak. Kedvem lenne mindtol megkerdezni, hogy miert jo ott jardazni, ahol tobb a gyalogos mint az auto, csak idom nincs. Meg kedvem se :)

(Es nem olyanok, hogy felmegyek a jardara, majd 5 meter mulva erkezes a celhoz, hanem utcakon at tekernek igy. Elegge erthetetlen szamomra. Illetve valamennyire sejtem, hiszen a jardara vannak terelve, aztan csodalkozunk, de ahol nincs a jardan semmilyen profi kerekparos infra, es tenyleg tok kihalt utcak, ott miert, ooo miert?)

Kolb Ace 2011.05.22. 08:53:51

Cammogósávval akarják szűkíteni az amúgy is túlterhelt Margithidat? Hülyék ezek? Ott a járda sportolásra, ne az autósokat tartsák fel a szabálytalankodó öngyilkosjelöltek!

Fekete Sámuel 2011.05.22. 09:26:44

Csinálják csak meg. Az autósok eddig nagyon hülyék voltak, képtelenek voltak valami izmosabb politikai aktivizmusra (jó, tudom, EMPAMÓ azért dolgozott, de ők még kevesen vannak, sajnos).

HA ezt megcsinálná az LMP, akkora boostot adna az EMPAMÓ-nak, hogy jövő ilyenkor már a Podmaniczky-program menne a kukába.

Egyébként ezért is nem csinálják meg. Az autósok - és velük a dolgozó középosztály - sanyargatásának technikája van: mindig csak addig mennek el vele, hogy még ne robbanjanak.

Perillustris 2011.05.22. 09:27:30

@Kolb Ace: "Ott a járda sportolásra"

A fekvőtámaszokat nyomó és felüléseket végző emberek akdályoznák a gyalogosforgalmat. Merthogy a járda erre való.

Perillustris 2011.05.22. 09:28:45

@Pszientológus: "jó, tudom, EMPAMÓ azért dolgozott"

LOL

cso zsi 2011.05.23. 08:31:09

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Azok, akik annak állították be őket. A kényszerparkolókból alakultak meg. Szolgáltatók, üzlettulajdonosok, fuvarozók. Akik nem hobbiból közlekednek, hanem a munkájuk miatt. De ezt irodában, iskolapadban üldögélők nem nagyon értik. Csak elvárják, hogy ki legyenek szolgálva.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.23. 22:04:24

@cso zsi: Nem a céljaikkal van bajom, de ezzel ki is merült a szimpátiám irányukba.

Üdv: Egy kényszerparkoló (Igaz, jelenleg a cég bérel helyet nekem.)

Perillustris 2011.05.23. 22:52:11

@cso zsi: @Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Akik nem hobbiból közlekednek, hanem a munkájuk miatt."

Aha.

bkvfigyelo.blog.hu/2007/08/22/combinoval_a_corvinig

Nyilván részigazságot elvétve tartalmaz az írás, de amúgy szándékosan erőltetett és túlzó, hogy hamis következtetéseket lehessen levonni belőle.

Volt is válaszom rá: bkvfigyelo.blog.hu/2007/08/22/combinoval_a_corvinig/fullcommentlist/1#c758278

cso zsi 2011.05.24. 15:04:54

@Perillustris: A válaszodnak anno nem sok köze volt ahhoz, hogy az illető egyszer villamosra szállt. Ami nem jött le az írásból, hogy a főtitkár úr miért is autós "születése óta". :)))
Az egyik EmPaMo-s úriember hosszú éveken át kollégám volt, cégekhez kijárós műszerész, karbantartó. 18 évesen megtanultam vezetni, jogosítványt szereztem. Fél évvel később a cég már különböző járgányokat pakolt alám, amit a jogsim bírt. Ennek már 32 éve. Azóta leginkább karbantartási, ritkábban fuvarozási feladatok okán járom a várost. Bár a bérletet sem dísznek vásárolom.

Perillustris 2011.05.24. 15:26:42

@cso zsi: egy karbantarto husz kilo cuccal, az aruszallito, az orvoslatogato ne jarjon bicajjal, ezt nem is propagalja senki.

fidesz = házmesterek pártja 2011.06.28. 20:04:39

Tudja valaki, hogy mi a helyzet a hídra ígért és a déli járdán máris elsikkasztott kerékpársávokkal?
Az északit is ellopják?
Netán a járdán vezetik, hogy még véletlenül se lehessen használni?

fidesz = házmesterek pártja 2011.06.28. 20:15:47

@errorka: az... főleg, hogy bringasávról volt szó, nem arról, hogy a járdából jelölik ki, amit szokás szerint elözönlenek a gyalogosan közlekedő birkák... faszkivan ezekkel a tolvajokkal...

fidesz = házmesterek pártja 2011.07.07. 18:56:18

@errorka: nekem már mindegy. Egyelőre úgy tűnik, hogy hosszú ideig nem tudok bringára ülni. :(

terror 2011.07.07. 19:25:00

@al kotmány aláiro álamfö: Baleset? Ha igy, ha ugy, jobbulast...

fidesz = házmesterek pártja 2011.07.07. 19:40:34

@errorka: szerencsére nem. Egyszerűen megfájdult a derekam környéke. Húsvét után is hetekig tartott, mire végre bringára ülhettem, most meg fogalmam sincs, mi lesz...
Tíz perce épp úgy éreztem, hogy már elmúlt, de délben még ott tartottam, hogy a dokihoz se tudom levonszolni magam... Már az agyamra megy. :-(
Egy haszna van: végre kicsit elmélyedtem a PHP-s hülyeségeimben. :D

terror 2011.07.07. 20:16:51

@al kotmány aláiro álamfö: Mintha a PHP-nak nem lenne eleg hujesege :)) Jo szorakozast :P

fidesz = házmesterek pártja 2011.07.07. 20:28:21

@errorka: csak nehogy véletlenül megkeresselek vele! :-P

terror 2011.07.07. 22:47:18

@al kotmány aláiro álamfö: Nehogy :) A heten legalabbis semmikepp :) Bolondokhaza vanik...

fidesz = házmesterek pártja 2011.07.08. 06:26:37

@errorka: mikor nincs? ;-)
De ne aggódj, épp öt perce adtam fel, közel egy éves nyűglődés után. :-D
süti beállítások módosítása