Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Az úttestet választják a biciklisek is a Margit hídon

2010.11.17. 17:39 - kirk kapitány

A kerékpárosok jó része elunta a lassú és konfliktusos kecmergést a járdán, ahol a gyalogosokkal egy szűk folyosón kell osztozni, inkább az autósokkal közösködnek. Tavaszig biztos nem lesz jobb a helyzet.

Az autóforgalom megindulhatott a Margit hídon, a járdán azonban minden maradt a régiben. Másfél méteres lekerített folyosón kerülgetik egymást gyalogosok és kerékpárosok mindaddig, amíg a hídkorlát el nem készül.

A forgalom előtti megnyitás óta sokan az autók között igyekeznek megúszni a lassú tologatást, vagy az állandó beszólásoktól még idegesítőbb tötyögést. A vadonatúj aszfalt kétségtelenül meggyorsítja az átkelést, de jóval veszélyesebb atrakció. Az útpálya persze nem lett szélesebb, és a magas padka nyomasztóvá teszi a külső sávban való kerékpározást.

A beruházótól származó információk szerint még hónapokig fennmaradhat ez az állapot, mert a kerékpárút az északi oldallal csak a tavasszal készül el.

Címkék: margit híd bicikliút

344 komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr192455417

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Nem kaptam emléklapot,de áttekertem az újranyitott Margit hídon 2010.11.18. 11:05:51

Nem számítottam arra, hogy három hónap csúszás után pontosan nyitják meg a Margit hidat a (gép)járművek előtt, így lecsúsztam a híd lábánál tömött sorokban álló autósok látványáról. Valószínűleg a dugóban állóknak osztott emléklap egyébként is annak ör...

Trackback: Nem kaptam emléklapot,de áttekertem az újranyitott Margit hídon 2010.11.18. 10:07:01

Nem számítottam arra, hogy három hónap csúszás után pontosan nyitják meg a Margit hidat a (gép)járművek előtt, így lecsúsztam a híd lábánál tömött sorokban álló autósok látványáról. Valószínűleg a dugóban állóknak osztott emléklap egyébként is annak ör...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

k_attila78 2010.11.18. 11:19:30

@rendőr007: a rendőrök már a kenyeret szállítják? hová lyukad ki ez a világ?:) de tuti rendőr vagy az "árú" szavadból jöttem rá:)

otapi 2010.11.18. 11:37:07

@joskafiser: sikerült két hülyeséget is belesűrítened 6 sorba:
- A Margit hídon nincs "neki" saját kerékpárútja. Kb. minden második kommentben szó van erről már...
- milyen kerékpárosok okozta dugó? Az autósok okozzák egymásnak a dugót, mellettük a bringások simán haladnak tovább.

Gratulálok, csak így tovább!

rajnaig 2010.11.18. 11:37:30

Ha jól tudom híd, alul és felüljáró, alagút úttestjén kerékpározni a KRESZ szerint TILOS. Ha nem tetszik építsetek vizibiciglit. Én sem hajtok be egyirányú utcába a forgalommal szemben, azért mert csak így tudnék gyorsan eljutni a célpontomig, inkább körbejárok. A szabályokat illik tiszteletben tartani, mert ezek védik meg az életünket amikor együtt közlekedünk. És ezt mondom bringásként is.

otapi 2010.11.18. 11:40:07

@rajnaig: Rosszul tudod, hídon, alul és felüljárón - ha tábla nem tiltja persze -, szabad kerékpározni. Talán érdemes lenne áttanulmányoznod az éppen hatályos Kreszt.

Alikam 2010.11.18. 11:41:43

Marha jó, sírnak folyton a biciklisáv miat,t ha meg elkészül, akkor nem használják mert hogy lassú!!!! Meg kényelmetlen!!!!!!

Háááát ez benne van a pakliban, sajnos a közlekedés olykor lassú és kényelmetlen. Az autósoknak is, de ilyen az élet.

Remélem hamar elkezdenek benneteket büntetni...

otapi 2010.11.18. 11:46:23

@Alikam: Na, mégegyszer és utoljára: NEM KÉSZÜLT EL A BRINGASÁV!
(Mondjuk, nem is fog, mert kerékpárút, vagy bringagyalog lesz majd valamikor...)

ex-dr. vuk 2010.11.18. 12:11:54

@rendőr007: sot, a rendorseg es a mento is bringa lesz (itt Londonban van egyebkent mind a ketto :))
metallica.hu/gallery/photos/images/photoblog/2010.06.21/Photo0099.jpg

ex-dr. vuk 2010.11.18. 12:13:41

@joskafiser: kerekparos okozta dugo? O jaj.
Amikor majd araszolsz, nezd meg, hogy milyen jarmuvek vannak elotted. Elhiheted, hogy nem kerekparos vezeti fel a kocsisort az esetek 99%-aban.
Csak ugy jatssz el a gondolattal, hogy ha a mostani autokazok fele autolne bringara nagyobb vagy kisebb lenne-e a dugo. Gondold vegig ;)

k_attila78 2010.11.18. 12:22:45

@vuk_: IGEN és az M0-ás is azért áll minden nap mert sok a biciklis arrafelé:))) sok embernél elgurult a gyógyszer jó messzire...

ex-dr. vuk 2010.11.18. 13:08:54

@Alikam: jo is lenne, ha bringaSAV lenne. De nem az lesz.
Nezz utana a fogalmaknak.
A bringasav lenne egyetlen biciklis se sirna :)

Perillustris 2010.11.18. 13:49:10

@BLovi: "Ha ott valaki az úttesten megy azt joggal lehet dudálni."

Hát ez rohadtul nem így van.

Perillustris 2010.11.18. 13:50:03

@Alikam: Értő olvasás ajánlott. :P

CApa (törölt) 2010.11.18. 14:06:46

Szerintem a természetes kiválasztódás része az is, ha valaki pl. a Lágymányosi hídon/Szerémi úton stb. kerekezik a kerékpárút teljes negligálásával a száguldó autók mellett, vagy éppen a villamossínek között szívja fel a város legdurvább sohaelnemtakarított porát (ld. a fékezéshez használt nagy mennyiségű homok - kivéve Combino).

Támogatom. Csináljátok csak! Ugyanezt este, a szokásos módon mindenféle világítás nélkül (esetleg egy alig látható szentjánosbogárral a hátizsák oldalán(!), különösen nyerő!

k_attila78 2010.11.18. 14:13:28

@CApa: ebben igazad van az a baj, hogy a részeg száguldozó autósok viszont általában másokat gyilkolnak nem saját maguk dögölnek meg autóStohl közveszélyesek:) itt is lehetne "természetes kiválasztódás":)

nedudáljparaszt 2010.11.18. 14:21:53

Idefigyeljetek ti bajnok sutyerákok.

Most már megint a zsidóknál tartunk, elegem van ebből a fórumból.

A szabályt a hülye is el tudja ismételni, én tettem egy törvénymódosítási javaslatot, ami megadná a választási lehetőséget, hogy ott menjünk ahol aktuálisan kevesebb embert zavarunk, meg is indokoltam, egy érdemi választ nem találtam rá.

A tegnap esti feladványomra bezzeg senki sem tudott válaszolni, ezért felteszem mégegyszer:

Hogyan célszerű kerékpárral eljutni a BAH-csomóponttól a Sasadi utcai megállóig biztonságosan, szabályosas és gyorsan (= nem gyalogosan).
Erre nem tudjátok a választ, mi?

12 (oo) Monkeys 2010.11.18. 14:30:03

minden út bringaút, minden híd bringa-híd !:D

már a híd megnyitásakor is a bringások voltak az elsők:

http://www.facebook.com/#!/video/video.php?v=102365363169875

CApa (törölt) 2010.11.18. 14:43:26

@k_attila78: a részegek meg általában másokat gyilkolnak, nem csak az autósok hanem a kerékpárosok és a gyalogosok is, legfeljebb az eszköz más... :)
Akkor már elővehetnénk pl. a kézből mobilozó kerékpárosokat és buszvezetőket is. Értelemszerűen egy KMK (Kézből Mobilozó Kerékpáros) hamarabb cuffan meg, mint ugyanez autósban, a KMB (Kézből Mobilizó Buszvezető) pedig sokkal több életet veszélyeztet, mégis mindenkinek csak a személyautós változat szokott eszébe jutni...

ex-dr. vuk 2010.11.18. 15:11:40

@nedudáljparaszt:
igen, jo lenne, ha lenne valasztas, es ott mennek, ahol gyorsabban haladok/nagyobb biztonsagban vagyok: pl. ha szaguldozok (~30 km/h ;)) akkor ne legyen kotelezo a kerekparut. Vegre egyetertunk ;)

fidesz = házmesterek pártja 2010.11.18. 17:39:48

@nedudáljparaszt: ezt a BAH csomópontos problémádat nem teljesen értem... konkrétan miért érdekel? Nem találsz megfelelő útvonalat vagy mi van?

@vuk_: ott, ahol az a szerencsétlen írja, természetesen kicsi az esély rá. De mondjuk a Lánchídon vagy a Szabadság hídon már elképzelhető...

ex-dr. vuk 2010.11.18. 18:02:26

@Atomot az indexre!:
"elkepzelheto" eset miatt vegyuk le az utrol a bringast? Hagyaddman.
Nem inkabb az esetek 99%-aval kene kezdeni valamit? Vagyis az autosok okozta dugoval.
Racionalis gondolkodas kene.

fidesz = házmesterek pártja 2010.11.18. 18:41:48

@vuk_: racionálisan gondolkodva: ezeken a hidakon meg kellene tiltani az úttesten biciklizést és végre valaki kereken beleírhatná a KRESZ-be, hogy ahol az úttesten tilos, ott a járdán szabad, oszt jónapot...
Szabadság hídon a legtöbbször inkább tolom a bringát, mert igen-igen kényelmetlenül érzem magam, amikor miattam nem tud elmenni egy autó.

meru 2010.11.18. 19:17:10

Tényleg autós útitársak, miért nem ültök át bringára?

mi nem foglalt még 2010.11.18. 19:45:36

@meru: mert kurva sokáig tart amíg leérek pécsre vele.

Perillustris 2010.11.18. 19:47:27

@Atomot az indexre!: Nettó baromság. Amikor esetleg valóban nem tud kielőzni, akkor jó eséllyel akkora a forgalom mindkét irányba, hogy messzire nem igazán jutna, amíg utol nem érnéd. Ha meg kisebb a forgalom, akkor egy rutinos gépjárművezető gond nélkül megelőz. Elég sokat jártam arra, sosem volt problémám (igaz, ha módomban van, 30km/h felett hajtok).

Egyébként roppant elegáns, hogy jogszabályban írád elő, a konfliktusok generálását a biciklisek járdára űzésével. Éppen ellenkező a cél: irány az úttest - a járda a gyalogosoké (igen-igen, tűnjenek onnan a ráparkoló bunkók is - alig vannak pár százezren).

@nedudáljparaszt: EU-kompatibilis szabályokban kell gondolkodni.

fidesz = házmesterek pártja 2010.11.18. 20:18:22

@Perillustris: bocs, de anyád a barom, vele beszélj ilyen stílusban! (meg a két tamagocsival).
Te hányszor bicikliztél át ezeken a hidakon? Ugyanis én tapasztalatból beszélek. Ha egyik irányban áll a forgalom, még nem jelenti azt, hogy a másikban is. Arról nem beszélve, hogy záróvonalat nem illik átlépni és normális autós nem kerüli úgy a biciklist, hogy két centi hely marad a két jármű között.

fidesz = házmesterek pártja 2010.11.18. 20:20:28

@Perillustris: ja... és az, hogy te tudsz 30 feletti tempóban tekerni, nem jelenti azt, hogy mindenki képes rá. Csakhát ugye a bunkó biciklis az abból indul ki, hogy mindenki huszonéves versenyző, akinek a 40-50-es tempó sem jelent gondot. A járdán meg csak addig van konfliktus, amíg tilosban tekeregtek. Pl. az Andrássyn, a közös gyalog+kerékpár járdán még soha sem volt konfliktusom, sem gyalogosként, sem biciklisként...

meru 2010.11.18. 20:28:55

@mi nem foglalt még: oké, pécsre tényleg érthető, hogy autóval mész, de gondolom, tudod, hogy azoktól kérdeztem, akik munkába Bp területén belül közlekednek:)

ex-dr. vuk 2010.11.18. 20:31:28

@Atomot az indexre!:
latszik, hogy nem kozlekedsz bringaval. Kulonben nem irnal ilyen marhasagot.
Aruld el kerlek, hogy mi a bajod a kerekparSAVval? Ha az van, nincs kerulgetes, es megsem jardan kell menni.

(orulok, hogy nem rajtad mulnak a kresz szabalyok ;))

Perillustris 2010.11.18. 21:06:47

@Atomot az indexre!: Nagyon gyenge vagy. Gondolom anyai ágon öröklődik, ha már más anyja is érdekel. Tehát azért menjek én is a járdán, tolva a bringát, mert vannak, akik nem bírják a tempós haladást (nem kényszerítve így senkit lényeges sebességcsökkentésre)?

De mindegy is, ha arra kell mennem, az úttesten megyek ezután is, ahogy mindig.

Egyébként az Andrássy külső részén nekem sem volt még sosem problémám a gyalogosokkal. Természetesen itt is az úttesten megyek, hiszen ezt szabályosan megtehetem.

"záróvonalat nem illik átlépni"

Nos, akkor már csak a türelem marad megoldásnak, de szerencsére az mindig segít.

@meru: Ne felejtsd el, hogy azok még munka előtt elviszik kezelésre a rokkant nagyot, a gyerekeket az oviba (gyalog lesántulnának), s 150 kg diszperzitet is cipelnek. Meg létrát, stb.

mi nem foglalt még 2010.11.18. 22:15:09

@meru: oké.
leírjam egy napomat pest és vonáskörzetében?
te meg megmondod hogy lehetne ezt bringával megcsinálni.
a bringa hobbi, manapság már nem elégséges közlekedési eszköz.
tudom valaki megteheti hogy nem túl messzire azzal menjen de ne essünk már abba a hibába, hogy elvárjuk mindenkitől.

Perillustris 2010.11.18. 22:41:04

@mi nem foglalt még: "a bringa hobbi, manapság már nem elégséges közlekedési eszköz"

GYK: neked.

ex-dr. vuk 2010.11.18. 22:44:08

@mi nem foglalt még:
"a bringa hobbi" - akarhanyszor mondjatok el, nem lesz igaz.
Neked az, masnak nem az. Szamomra az auto lenne hobbi (es luxus).
Kurvara nem vartuk el mindenkitol. Csak attol aki konnyeden megtehetne, de lusta es nem teszi (vagy mindenki ebbe a kategoriaba esik?).

Gerik001 2010.11.18. 22:50:24

A bringa nem hobbi hanem városon belül a leggyorsabb közlekedési eszköz.
És mielött belekötnétek odairom hogy napközben. nem éjjel az üres utakon. :)

Egyébként megnézném Stockot mikor egy hozzá hasonló bringással találkozik akit lespriccel letol az meg utána bevágja lánccal vagy u-lakattal a kocsija ablakát vagy egy kis fényezést és elhúz egy kerékpárral 2 irányú autoval meg egyirányú utcába.

ex-dr. vuk 2010.11.18. 23:22:36

@Gerik001: idaig nem kellene sullyedni. A kozlekedes nem harc, meg ha egyesek ugy is tekintenek ra.
En megferek az auto mellett ha o is megfer mellettem. Nem ertem minek ez a hiszti.

mi nem foglalt még 2010.11.18. 23:49:12

@vuk_: manapság a bringa alkalmatlan közlekedési eszköznek.
ráadásul pesten és környékén veszélyes is közlekedni vele.

ex-dr. vuk 2010.11.19. 00:03:45

@mi nem foglalt még: megis ezrek kozlekednek vele. Akkor talan megsem alkalmatlan?..
Az, hogy TE nem tudsz vele kozlekedni nem jelenti, hogy mast sem.
Abba lehet hagyni mar ezt a szoveget.

ex-dr. vuk 2010.11.19. 00:04:53

@mi nem foglalt még: ja, es gondolkozz el azon, hogy miert veszelyes.
Ahol en vagyok nem veszelyes, pedig itt 5x annyian laknak, mint pesten. Vajon miert?

mi nem foglalt még 2010.11.19. 00:11:01

@vuk_: oké közlekedjél vele esőben hóban.
nem tudom milyen munkát végzel milyen öltözetet várnak el tőled hozzá de a bringa ellen nagyon sok érv szól.
mint mondottam volt, nem vitatom, hogy van olyan ember akinek megfelelhet de tömeges szinten nem.

mi nem foglalt még 2010.11.19. 00:14:17

@vuk_: egyrészt az utak nem alkalmasak rá a mai autóforgalom és út állapotok miatt.
másodsorban ön és közveszélyes sok bringás.
mint írtam fentebb.
világítóberendezések hiánya, kürülnézés nélkül járdáról leugratás az úttestre, irányváltoztatásnál hátranézés és irányjelzés hiánya, közlekedési lámpák tilos jelzésének figyelmen kívül hagyása, olyan útra való behajtás ahol tiltják a kerékpár közlekedést.
nagyvonalakban enyi.

ex-dr. vuk 2010.11.19. 00:31:41

@mi nem foglalt még:
En irodaban inges/szovetnadragos melot vegzek.
Es igen, esoben (sok van), hoban (kevesbe) bringazom. Ez itt senkit nem zavar. Friss hoban nagyon jo bringazni.

Elarulom, hogy a gepjarmuvezetok teszik veszelyesse a bringazast Budapesten. Ebben tevedtel (persze vilagitas legyen es esszel kell menni, de pesten ez keves. itt boven eleg).

Mindenki dontse el, hogy bringazik-e, ne te dontsd el masok helyett, hogy nekik megfelel-e. TE nem tekersz, ez van. (nyaron pl. keves eso van, ho pedig szinte sosem ;) megis gigadugo van - ennyit a kifogasokrol)

mi nem foglalt még 2010.11.19. 00:52:00

@vuk_: nézd én 44 éves elmúltam emlékszem még azokra az időkre amikor itt pest mellett aglomerációban ez volt az egyetlen közlekedési eszköz mert akkor még helyi buszjárat nem létezett.
nem sírom vissza azokat az időket.
viszont azt visszasírom, hogy akkor a rendőrök még számon kérték a világítást stb..
volt olyan hogy nem volt és hogy biztos told hazafele és ne szabálytalanul világítás nélkül menj, kiszedették a szelepet.
azért elképzelem amikor tekersz esőben szépen felöltözve és szépen felcsapod magadra a latyakot, arról nem is bezsélve hogy pesten tele vannak az utak nem kis tócsákkal amit a többi jármű csap fel rád.
nem szeretnék ilyen állapotban megérkezni munkahelyre.

ex-dr. vuk 2010.11.19. 01:38:04

@mi nem foglalt még:
nezd, akkor allj a dugoban. mondom, kinek mi. En mentem esoben dolgozni reggel oltonyben bringaval. Tudod.. van megfelelo ruhazat, mint pl. ketreszes esokabat, kabat+nadrag. Nem csapod ossze semmidet (persze egy jol beallitott sarvedo sem art).

Nemreg volt itt metrosztrajk.. Az jart jol aki bringazott, mindenki mas szopott. Ennyi.
Es nem kis faluban lakom, 5x nagyobb mint pest. A kerekpar az egyetlen hasznalhato alternatova, ha 10 km-en belulre jarsz dolgozni (van aki messzebbrol bringazik, es van aki osszecsukhato bringaval vonatozik).
Aki kocsiba ul az szimplan hulye. Vagy nagyon raer.

meru 2010.11.19. 08:35:40

@mi nem foglalt még: Tényleg szívesen olvasnám, hogy milyen egy napod. Magamról azt tudom elmondani, hogy Angyalföldről, a Fiastyúk utcából indulok a 8 kerbe Orczy tér munkába, aztán délután áttekerek Budagyöngyéhez szakmai ügyekben, aztán vissza Fiastyúk utca. Naponta. Mindegyik út 30 perc. És jót mozogtam, és még autósokkal sem veszek össze.

@Perillustris: Amikor az anyámat vittem kórházba, akkor autóba ültem és az esőben bringázókat maximális tisztelettel kerülgettem, mert tudom milyen biciklin közlekedni. Nahát lehet ezt emberségesen is.

meru 2010.11.19. 08:38:44

@mi nem foglalt még: Ja és 45 éves vagyok. Mindig is mozogtam. 2 éve észrevettem, miután ülőmunkát végzek, hogy a heti egy foci, semmi. Elkezdtem természetesnek venni, hogy 40 felett az ember már nem mozog. De miért is?

mi nem foglalt még 2010.11.19. 10:03:19

@meru: Nincs semmi gond hogy mozogsz nagyon jó hobbira sport célra a megfelelő helyen.

ex-dr. vuk 2010.11.19. 10:36:01

@mi nem foglalt még:
ezek kivul kivalo kozlekedesi eszkoz azoknak, akik tudjak es szeretik erre hasznalni. Neked nem, de mas tizezreknek igen. Ezt fogd mar fel vegre.

Dr. Pornó Ottó 2010.11.19. 11:04:21

1. Ha egy bringás megáll a pirosnál, csodálkozom, ha átmegy, nem.
2. Ha a gyalogos-bringás közös szakaszokon ráteszem a lábam, netán magamról megfeledkezve telefonálok (tudom Troll, veled nem fordulhat elő) a bringásoknak fenntartott részen, akkor kiabálnak, csengetnek és még le is köpnek. Na ennyit a toleranciáról, amit autósoktól persze folyamatosan elvárnak...

Tomi1973Wien 2010.11.19. 11:10:08

valaki homalyositson fel, mivel nem ismerem a korulmenyeket, es a cikkbol sem derult ki egyertelmuen... most akkor kotelezo lenne (elvileg) a jardan athajtani, vagy még nem, es engedelyezett az uttest hasznalata?

ex-dr. vuk 2010.11.19. 11:12:50

@Tomi1973Wien:
Jardan tilos kerekparozni. Remelem ezzel mindent megmagyaraztam ;)

Tomi1973Wien 2010.11.19. 11:16:55

@vuk_: nem egeszen, hiszen feljebb volt kitetel, mikor lehet... szal, nem ertem. a TC erdekes hangvetelu cikke utan, gondoltam elolvasom az eredetit is, hogy kideritsem, kit lehet leüvölteni :-DDD nem szeretek ugy csesztetni vkit, hogy aztan kiderul, megsemvannekem igazam :-P bár adott esetben hivatkozhatnek bendere, de nem teszem, mert ha kutba ugrik, az az ö dolga :-)

szal, lehet, vagy nem lehet?

Tomi1973Wien 2010.11.19. 11:33:18

@Tomi1973Wien: elolvastam bende modositott cikket, igy mar mindjart mas, mert beleirta, hogy a margit hid nem a legjobb pelda......

meru 2010.11.19. 11:34:26

@mi nem foglalt még: Bringázásra tökéletes hely az út, még ha autósok is vannak rajta, és ahogy te Pécsre autóval, úgy én Bp.-en bringával megyek munkába. De, ahogy látlak, nem vagy valami konstruktív hangulatban.

ex-dr. vuk 2010.11.19. 11:37:42

@Tomi1973Wien: akkor lehet, ha az uttest alkalmatlan kerekparos kozlekedesre (nem szilard burkolatu, vagy nem is letezik uttest), vagy 12 even aluli vagy es foutrol beszelunk (asszem ez nem jatszik).
A forgalom merteke sosem tehet alkalmatlanna utat (ami logikus is, hisz a kresz nem foglalkozhat olyan esetekkel, hogy pl. a gepjarmuvezetok szandekosan leszoritanak).

otapi 2010.11.19. 11:37:53

@Tomi1973Wien: a Kresz szerint csak akkor szabad járdán menni ha az úttest fizikailag alkalmatlan kerékpározására (nagy forgalom nem számít annak). Egyéb esetben a Kresz az úttestet írja elő kötelezőnek.
Más kérdés, ha lenne valami bringainfra.

Tomi1973Wien 2010.11.19. 11:58:47

az a baj, hogy egyreszt lehet keresgelni a hibazokat a varoshazan, a tervezoirodakban ...stb... csinaltak valamennyi kerekparutat, aminek egy resze bizonyra tenyleg nehezen hasznalhato, de felesleges atrocitasos es fellengzosen beszologatasos modszer helyett a kerekparosoknak sztem maskepp kellene demonstralnia... a CM sem olyan jo megoldas... inkabb jol szervezetten reggeli dugoknal a keresztutcak forgalmat kellene blokkolni, keresztezodesenkent pl. 30-50 kerekparossal, akiknek ugyebar az adott szituban elsobbseguk van... s ezek szepen ATCSOROGNAK JO LASSAN, hisz ha egy autos mar megallt, akkor nem tud elindulni, amig mind az 50 at nem ert... aztan kezdodhet elorol...

mi nem foglalt még 2010.11.19. 12:13:18

@meru: Nagyon rosszak a bringásokkal a tapasztalataim nap mint nap.
Sokszor akadályok.

meru 2010.11.19. 12:30:56

@mi nem foglalt még: Azzal szerintem meg lehetne békélni, hogy egyre többen ülnek bringára. És akkor nem akadályok, hanem útitársak. Azzal egyetértek, hogy ha semmibe veszi egy bringás az alapvető szabályokat, akkor azzal kéne vmit kezdeni, mert tudom, hogy bosszantó, ha arra kényszeríti az autóst, hogy ő vigyázzon a bringás testi épségére.

mi nem foglalt még 2010.11.19. 13:03:45

@meru: akadályok, és ezt nem rosszindulatúlag mondom, pusztán fizikai tény a sebesség különbség és emiatt feltartják a forgalmat.
mondok példát, kör út elég keskenyek a sávok ha folymatos a forgalom mind két sávban de nincs dugó menne a forgalom 50-el.
a külsőben kerékpáros azt sávon belül nme nagyon tudod kikerülni biztonságosan sávot váltani nem nagyon tudsz mer a másik is telített egyzsrűen mehetsz a bicikis mögött szép hosszú kocsisorban.
lehet szidni az autósokat hogy így meg úgy de én manapság még irányváltást jelző biciklissel nem találkoztam, pedig havonta 3-4 ezer kilométert autózok vegyesen pest, vidék.
egy sűrű forgalomban ez életveszélyes.
nekem ezért szimpatikus a külön bicikli út mert el van szeparálva az autóktól.

otapi 2010.11.19. 13:06:13

@mi nem foglalt még: Erre a problémára sokkal olcsóbb és biztonságosabb megoldás (lenne) a kerékpársáv is.
Szeparált kerékpárút városon belül csak névleg van, ugyanis az összes kereszteződés és kapubehajtónál eltűnik a "szeparálás".

mi nem foglalt még 2010.11.19. 13:35:08

@otapi: ott tudsz csak kerékpár sávot ahol van miből lerekeszteni.
pont ott a godom a biciklisekkel mint akadályokkal ahol amúgy is keskenyek a sávok.

erexkiss 2010.11.19. 13:39:11

totalcar.hu/magazin/velemeny/2010/11/19/rendort_kerek_a_sarokra/

Tényleg nem tudom mire fel válaszgatnak a kerékpárosok kényükre kedvükre, szerintem azt hiszitek hogy nektek épült a város. Viccesek vagytok, ti "bringások".

meru 2010.11.19. 13:40:25

@mi nem foglalt még: azt elfogadom, hogy lassabbak vagyunk és ki kell kerülni. Azonban mivel szoktam volt autót vezetni, tudom, hogy sokkal nagyobb problémát jelentenek azok az autósok, akik a külső sávban bekapcsolt vészvillogóval parkolnak. Szerintem ha elfogadod, hogy a bicikli is a közút része, akkor talán könnyebb dolgod lesz magaddal és a biciklisekkel is.

meru 2010.11.19. 13:55:27

@erexkiss: Miért nektek? Amikor épült, akkor még nem is voltak autók, ez látszik is a szerkezetén, ezért vannak dugók. Akkor lovak voltak, szekerek, késöbb konflisok, ma meg konfliktusok:)

mi nem foglalt még 2010.11.19. 14:00:58

@meru: igen a vészvillogós autós is ilyen probléma.
de ha minél nagyobb számban lepik el keerékpárosok az utakat az jelentősen tudja bedugítani a forgalmat.
természetesen ez ott értendő ahol nem lehet sávon belül biztonságosan kikerülni őket.
a másik, hogy a legtöbb vagy nem rendelkezik kresz ismerettel vagy csak szarik rá.
teheti ezt mert sem rendszám sem olyan szrv aki be akarná tartatni velük a kreszt.
tudom autósok is szabálytalankodnak de ez nem lehet védekezési alap.
azon kívül ha jól tudom kerékpárra nem kötelező a kötelező biztosítás ami ugye nonszensz mert ugye arról szól a fáma hogy teljes értékű közlekedőnek kell tekinteni őket.
károkozásnál mi van?
tudom perelhetem de ha nincs vagyona stb akkor nincs mit elvenni tőle.

meru 2010.11.19. 14:11:25

@mi nem foglalt még: Hát igen. Attól nekem is feláll a szőr a hátamon, amikor látszik, hogy fogalma sincs a bringásnak a kreszről. A károkozás kérdése becsületbeli ügy, tisztesség kérdése. Remélem egyszer el tudod fogadni ezt. Amúgy, ahogy az előbb írtam, a város szerkezetileg nem autóknak épült, érdemes végig gondolni talán innen is.

nedudáljparaszt 2010.11.19. 15:44:24

@meru: Ezzel a becsületbeli üggyel egy kis baj van. Becsületbeli ügyről két egymást ismerő ember esetében beszélhetünk. Én becsületes vagyok a másikkal és számítok arra, hogy majd ő is becsületes lesz.

De két idegen ember esetében nincs kockázata a nem becsületességnek.
Azt az igényt az autósok részéről jogosnak tartom, hogy ha egy másik közlekedő, jelesül a kerékpáros kárt okoz, akkor legyen mögötte egy biztosítás, ami fedezi.
Nem drága dolog, a kocsimra az évi 20.000-es biztosítás nagyon olcsónak számít, ehhez képest a Magyar Kerékpárosklub évi 6-ért nyújt biztosítást + sok mást is.

ex-dr. vuk 2010.11.19. 15:47:02

@nedudáljparaszt: igazad van, rendszamot es felelossegbiztositast a gyalogosnak!

nedudáljparaszt 2010.11.19. 15:49:46

Rendszámot a kerékpárra picit olyan, mintha gumicsúzlira is fegyvertartási engedélyt kéne kérni.

bélabú 2010.11.19. 16:14:19

@nedudáljparaszt: ha gyorsan akarsz eljutni, akkor végig a Budaörsin, mert sehol nincs kint kerékpárral behajtani tilos tábla. Az útvonalon van két buszsávos szakasz, ott érdemes a buszsávban haladni, és figyelni hátrafelé. Amint meglátom a buszt, félreállok, elengedem, lassítania sem kell.

Ha lassabban, de nyugisabban akarsz eljutni, akkor a Sas-hegyen keresztül: Hegyalja út -Dayka Gábor u. - Brassó u. - Ugron Gábor u. - Sasadi út.

meru 2010.11.19. 16:17:24

@nedudáljparaszt: Azt látom, hogy baj van ezzel. De nem nálam, én személyes viszonyulásomról beszéltem, nem világmegváltó ötlettel álltam elő. Ha kárt okozok, becsületből megtérítem. Te máshogy állsz hozzá, és nyilván mások is így vagy úgy.

nedudáljparaszt 2010.11.19. 17:15:55

@meru: Nem!
Úgy látszik megint félreérthetően fogalmaztam.

Nem azt mondtam, hogy ÉN nem fogok becsületes lenni.

Azt mondtam, hogy önmagában nem elég garancia, egy autós részéről jogos elvárás, hogy vagy a kerékpáros, vagy a mögötte álló biztosító megtérítse a kárát.

nedudáljparaszt 2010.11.19. 17:17:25

@bélabú: Na és szabad buszsávban biciklizni?

meru 2010.11.19. 17:45:29

@nedudáljparaszt: Oké, igaz. Végül is sokan nem a bizalomra építik a világukat, bringás autós egyformán. Ki is derül a hozzászólásokból. Üdv, és hátszelet!

ex-dr. vuk 2010.11.19. 17:46:03

@nedudáljparaszt:
Ha tablaval jeleztek, akkor igen.
(Londonban pl. a buszsavok 99%-a ilyen)

CApa (törölt) 2010.11.20. 00:08:24

@nedudáljparaszt: mellélőttél... engedélyt ugyan nem kell kérni rá, de a csúzli fegyvernek minősül, közterületre nem vihető...

Húzzunk bele! 2010.11.20. 11:52:09

@Atomot az indexre!: "Miközben azt látjuk, hogy a kerekező többség szarik minden szabályra (incl. Mr. Kürti cégének igen tisztelt alkalmazottai)"

Múltkor is láttam egy futárt átment a piroson, mondom de bátor, de bátrabbak voltak, akik követték két autóval.

Perillustris 2010.11.20. 12:18:25

@Atomot az indexre!: "Autósokkal, motorosokkal is teli a tököm, amikor látom, hogy szabálytalankodnak, de azokat ritkábban veszem észre - másrészt rendszámmal ellátott gépjárművel _arányaiban_ kevesebb szabálysértőt látok."

De azokat ritkábban veszed észre, ennyi a magyarázat. Egyébként az arányok elég közeliek lehetnek egymáshoz, csak ugye szemmel nehéz bemérni pl. a sebességtúllépést.

Húzzunk bele! 2010.11.20. 21:35:42

@Perillustris: Dehogynem a Jászberényin közel az élessarokhoz bontják az út szélét 30as tábla kint van. Kb 50-60al száguldoznak én 25 körüli sebességgel megyek ott de mellettem legalább ugyanennyivel mennek el. Akkor? És úgy mindenki ezt csinálja.

Alf (törölt) 2010.11.20. 22:18:33

@proton1701: nem, az utakat építették budapesten a gyalogosok adójából, amikor még kocsik sem voltak. a bp úthálózat legnagyobb része az autók előtt épült. természetesen ma már csak az autók használják, parkolásra, közlekedésre, stb.
és azok is teszik tönkre, mint ahogy az autók által keltett rezgések tönkreteszik a házakat is.

szóval ki is fizet és miért?

futura 2010.11.21. 00:46:54

Röviden:
Ez egy kerékpáros blog, muszáj az összes benzinagyúnak itt szenvedni?

Nekem és feleségemnek is van kocsija (Peugeot 407 ill. Smart) de nem vagyok hajlandó minden nap dugóban ülni. Képtelen vagyok megérteni azokat, aki nap mind nap ezt teszi.
Kerékpárral járok hetente háromszor Erzsébetre Adyligetről. A megátalkodott autós meg tapsolhatna örömében, hogy igy egy autóval kevesebb közlekedik.
Csak kerékpárúton megyek. Seggembe az autókkal folyamatos stresszben lennék, pont ettől menekülök.
Más:
Ennek a történetnek nincs poénja:
A napokban, hajnalban jövök haza bringával a Lágymányosi hídon. A széles járdán többen is haladunk Buda felé hátul villogó piros lámpákkal. Az autós forgalom már megindult, de többször fékcsikorgás majd dudálás hallatszik. Ekkor érek egy biciklis srác mellé, aki az autós sávba hajt, fekete szinű kerékpárral, sötét kapucnisfelsőben semmi világítással, Pont akkor a mögötte lévő kocsi épphogy félre tudta rántani a kormányt. Ráordítottam: hülye vagy! öngyilkos akarsz lenni!
Csak bambán nézett rám.

Száz méter után a híd budai hídfőjénél már állt a forgalom, gondoltam valami koccanás lehetett.
Délután miután felébredtem, tudtam meg a hírekből, akkor ott hárman haltak meg.

nedudáljparaszt 2010.11.21. 09:41:03

@futura: Elvileg úgy az érdekes, ha többféle ember ír ide, autós is, biciklis is, autós-biciklis is, autótlan-biciklitlen is, így mindenki megismerheti a másik oldal szempontjait.
Csak sajnos ez nem akar működni, mert viszonylag kevés hozzászólónál látom a szándékot, hogy a másik szempontjait is figyelembe akarja venni.

nedudáljparaszt 2010.11.21. 09:54:40

@vuk_: Csakhogy nem egy londoni példát hoztam, hanem egy budapesti példát.
Budaörsi úton pedig a közútkezelő a hatályos szabályok szerint nem is engedélyezheti a kerékpáros közlekedést a buszsávban, mert ahhoz szűk a sáv.

Azt szerettem volna valaki kimondja: az egyenletnek nincs megoldása.
Az adott útvonalon szabályosan nem lehet kerékpárral végigmenni.
Miközben az úton nincs kerékpározni tilos tábla, de gyakorlatban mégsem lehet.

Hozzáteszem, 70 km/h városi gyorsforgalmi úton nem is tartom egészségesnek a kerékpározást.
Bár nem szeretem általában az osztatlan biciklisjárdát, mégis a Budaörsi úton, ahol jó ha tizedannyi gyalogos van mint a budai rakparton, a legreálisabb megoldás mégis csak ez lenne, ez az egyetlen, amihez nem kell föltúrni az utat, nem kell forgalmi sávokat megszüntetni.

A Tyne folyó déli partja 2010.11.21. 19:53:03

@rendőr007: tán mert arra vezet az útja, nem gondolod???? tudod, megy A pontból B-be, és képzeld, ő is a lehető leggyorsabb, legrövidebb távon akarja elérni a célját.

A Tyne folyó déli partja 2010.11.21. 20:03:33

@mi nem foglalt még: a bringa hobbi, manapság már nem elégséges közlekedési eszköz.

az egy csomó mindentől függ, hogy lehet-e közlekedési eszköz. milyen messze mész vele, vane és mennyi cipelnivalód, ki kell-e öltözni, ahova mész, van-e lehetőség zuhanyozni, átöltözni, stb. stb.
van, akinek simán elégséges közlekedési eszköz.

A Tyne folyó déli partja 2010.11.21. 20:06:49

@vuk_: mondjuk, Londont nem ismerem, de Newcastle belvárosában biciklizni bizony veszélyes. hiába van biciklisáv, azon végig parkolnak az autók, a járdán ugye se nem szabad, se nem tudsz, mert rengeteg ember van, az utak egyrészt szűkek, másrészt nagy a forgalom, egy kanyarodás pl. bizony nagyon is veszélyes.

A Tyne folyó déli partja 2010.11.21. 20:12:46

@vuk_: Aki kocsiba ul az szimplan hulye. Vagy nagyon raer.
azért ebben ennyire sarkosan nincs igazad. mint írtam fentebb, az függ egy csomó mindentől, hogy érdemes-e biciklivel járni dolgozni, meg egyáltalán, megoldható-e. ha mondjuk munka után ejted meg a heti bevásárlásodat, mondjuk veszel mosóport, tejet, krumplit, stb. az már többkiló, nem biztos, hogy el tudja valaki cipelni a biciklin. meg még lehet csomó másik oka.
inkább az a hülye errefele, mint pl. egyes munkatársaim, akik a 15-20 perces sétára lévő munkahelyre kocsival járnak, a kocsisor meg áll, én előbb érek be ugyanonnan gyalog, mint ők kocsival..

A Tyne folyó déli partja 2010.11.21. 20:16:39

@meru: Attól nekem is feláll a szőr a hátamon, amikor látszik, hogy fogalma sincs a bringásnak a kreszről

hát, én anno,mikor otthon bicikliztem, inkább úgy tapasztaltam, hogy az autós azt gondolja, hogy én nem tudom, mikor van elsőbbségem, ezért simán kivágtak elém, pl...így, hiába tudom a kreszt (van jogosítványom), inkább megálltam akkor is, ha nekem volt elsőbbségem, pl. mert én voltam a gyengébb.
de pl. tesóm járt úgy, hogy haladt szabályosan, egyenesen a főúton, úttest szélén. kocsi meg bekanyarodott elé, a mellékutcába. majdnem ütközés lett, és az autós még meg akarta magyarázni, hogy a tesóm őt megelőzte! szabálytalanul a biciklivel jobbról.

A Tyne folyó déli partja 2010.11.21. 20:18:21

@vuk_: itt is, együtt van a busz és a biciklisáv. és ki nem állhatom, agyament egy ötlet. tök jó, mikor egy dögnagy busz elhúz mellettem...

A Tyne folyó déli partja 2010.11.21. 20:23:17

@öntelt radírpók: itt is egy csomószor ilyen, ne aggódj. a legjobb, mikor megjelenik a járdán egyszer csak a jelzés,hogy ez egy bicikliút. de padka van mindkét irányból, felmenni sehol sem lehetett rá. a másik meg, mikor szintén a járdára felfestik a biciklijelet, és odatesznek egy buszmegállót. elvileg bicikliút, azon megyek, viszont a buszmegállóhoz érve akkor is csak oldalazva férek el, ha nincs ember, olyan szűk. és ez bizony nem Magyarország, mégis.

ex-dr. vuk 2010.11.21. 21:24:01

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
Nemtom, nekem itt nincs vele gondom. En attekerek siman a forgalomban, buszokkal nincs baj, neha a taxisok tul kozel jonnek de nem veszes. Egyeb autosokkal semmi baj, elozeskor vagy jobbra kanyarodaskor beengednek a belso savba, stb.
A Piccadillyin ugy atbringazok, hogy ihaj. Gond nelkul. Az tudod a nagy kulonbseg Pest es London kozott, hogy itt nem akarnak kinyirni, ott meg igen (na jo nem AKARNAK kifejezetten, de leszarjak). Es ez hatalmas difi.

ex-dr. vuk 2010.11.22. 12:21:08

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
Viszont Angliaban nem kotelezo a kerekparutak hasznalata, ugytudom. Mehetsz siman az uttesten, ha akarsz.

Mon3 2010.11.22. 13:11:49

Roppant kíváncsi vagyok, hogy hogyan akarják megoldani a kerékpárút kapcsolatait a híd két végén. Eddig csak egy lehajtót láttam a híd északi oldalán, a budai oldalon. De semmi nem utal arra, hogy aki a pesti oldalon érkezik a hídra, hogyan tud felhajtani a kerékpárútra? És ez igaz a déli oldalra, hogy ott hogyan kívánják megoldani, hogy tovább lehessen haladni Pesten a körút felé. Félek, hogy a jó magyar szokás szerint használhatatlanként (kapcsolatok nélküli) megépített kerékpárút ellenére továbbra is sokan az úttestet fogják választani.

segabor 2010.11.22. 18:04:17

@Mon3: arra én is. Totál használhatatlan lesz így az északi oldal kerékpárosként. Felhajtani pesti oldalon nem lehet, a budain meg szimplán veszélyes. És akkor nem beszéltem az ellen irányról.

A Tyne folyó déli partja 2010.11.22. 20:50:28

@vuk_: igen? passz,de láttam már példát rá, hogy megdudálták a biciklist, (engem is) hogy nem a bicikliúton megy, pedig ott van az út mellett (ja, csak épp ahonnan én jöttem, még nem tudtam rámenni. átrepülni meg nem tudok a többsávos, korlátokkal elválasztott úton...

ex-dr. vuk 2010.11.22. 23:51:31

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): ram meg SOHA nem dudaltak Londonban, pedig azert vannak neha cifra dolgok :)
Pont az utcankban van egy kerekparut (amit meg fognak szuntetni nemsokara, es inkabb az uttestet ketiranyusitjak kerekparnak), de en bojkottalom. Es eleg sokan masok is.

airzound 2010.11.23. 05:43:27

Segítsetek kitölteni inkább egy rövid kérdőívet, egymásnak esés helyett :))

spreadsheets.google.com/viewform?formkey=dEFqSS10SG16dmhNQzExSUdQT09xV2c6MQ

A Tyne folyó déli partja 2010.11.23. 20:03:30

@vuk_: itt bizony előfordul. bár, egyszer itt volt nálam egy ismerősöm, Birmingham környékéről, és ő azt mondta, hogy ott lentebb sokkal türelmesebbek az autósok. itt, ha tökölt, mert ismeretlen neki a terep, akkor folyton megdudálták. pedig Birmingham jóval nagyobb. lehet, a legnagyobb városokban türelmesebbek.

törzsmókus 2010.11.24. 23:22:41

@nedudáljparaszt:
> Az adott útvonalon szabályosan nem lehet kerékpárral végigmenni.

dehogynem. arra járok munkába.
az, hogy elsőre ijesztő, még nem jelenti azt, hogy nem lehet.
süti beállítások módosítása