Első olvasatban tárgyalt a KRESZ módosításairól a kormány szerdai ülésén, a tervezetet még nem fogadták el, további egyeztetések várhatóak, mondta kérdésünkre Szollár Domokos kormányszóvivő.
A Magyar Kerékpárosklub levélben tiltakozott (pdf) az ellen, hogy a kormány olyan KRESZ-módosításról tárgyal, amit álláspontjuk szerint nem egyeztettek megfelelően az érdekelt szakmai szervezetekkel, és ami konzerválja a rossz és tarthatatlan helyzetet.
A civil szervezet azt kifogásolja, hogy a közlekedési minisztériummal (KHEM) folytatott nyári egyeztetések eredményeiként a tervezetbe került módosítások egy részét a rendeletért felelős másik tárca, az igazságügyi minisztérium nem támogatja, így azok kikerültek a javaslatból.
A Magyar Kerékpárosklub szerdai sajtótájékoztatóján ezért felszólította a kormányt, hogy a rendelet módosítását jelenlegi állapotában ne vegye napirendjére, és hogy az érintett tárcák vezetői szakmai egyeztetések után készítsenek új módosító javaslatokat.
Ha megnézzük a listát (pdf), hogy milyen módosítások bevezetése valósulhat meg, és melyek azok, amiket visszadobtak, elsőre úgy tűnik, a kerékpárosok céljaik legnagyobb részét elérték, hiszen a lista szerint 16-ot a kormány elfogadott, és csak hármat dobott vissza.
Mi akkor mégis a civilek problémája? László János, a Magyar Kerékpárosklub elnöke kérdésünkre azt mondta, hogy ezekkel a módosításokkal megmaradna a jelenleg hatályos KRESZ alapkoncepciója, azaz hogy a biciklis ne zavarja a forgalmat, miközben a cél a kerékpárosok integrálása lenne.
Amennyiben az új KRESZ nem fogja tartalmazni az alapvető szemléletváltást, még éveket várhatunk arra, hogy a közlekedés szabályozása biztonságos feltételeket teremtsen a kerékpárosoknak. Szerinte ha súlyozzuk az elért és visszadobott célok arányát, akkor az elfogadottak mindössze 20 százalékot képviselnek.
Az utolsó 100 komment: