Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

A kormány még egyeztet az új KRESZ-ről

2009.10.14. 18:14 - lumina

Első olvasatban tárgyalt a KRESZ módosításairól a kormány szerdai ülésén, a tervezetet még nem fogadták el, további egyeztetések várhatóak, mondta kérdésünkre Szollár Domokos kormányszóvivő.

A Magyar Kerékpárosklub levélben tiltakozott (pdf) az ellen, hogy a kormány olyan KRESZ-módosításról tárgyal, amit álláspontjuk szerint nem egyeztettek megfelelően az érdekelt szakmai szervezetekkel, és ami konzerválja a rossz és tarthatatlan helyzetet.

A civil szervezet azt kifogásolja, hogy a közlekedési minisztériummal (KHEM) folytatott nyári egyeztetések eredményeiként a tervezetbe került módosítások egy részét a rendeletért felelős másik tárca, az igazságügyi minisztérium nem támogatja, így azok kikerültek a javaslatból.

A Magyar Kerékpárosklub szerdai sajtótájékoztatóján ezért felszólította a kormányt, hogy a rendelet módosítását jelenlegi állapotában ne vegye napirendjére, és hogy az érintett tárcák vezetői szakmai egyeztetések után készítsenek új módosító javaslatokat.

Ha megnézzük a listát (pdf), hogy milyen módosítások bevezetése valósulhat meg, és melyek azok, amiket visszadobtak, elsőre úgy tűnik, a kerékpárosok céljaik legnagyobb részét elérték, hiszen a lista szerint 16-ot a kormány elfogadott, és csak hármat dobott vissza.

Mi akkor mégis a civilek problémája? László János, a Magyar Kerékpárosklub elnöke kérdésünkre azt mondta, hogy ezekkel a módosításokkal megmaradna a jelenleg hatályos KRESZ alapkoncepciója, azaz hogy a biciklis ne zavarja a forgalmat, miközben a cél a kerékpárosok integrálása lenne.

Amennyiben az új KRESZ nem fogja tartalmazni az alapvető szemléletváltást, még éveket várhatunk arra, hogy a közlekedés szabályozása biztonságos feltételeket teremtsen a kerékpárosoknak. Szerinte ha súlyozzuk az elért és visszadobott célok arányát, akkor az elfogadottak mindössze 20 százalékot képviselnek.

Címkék: kresz

150 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr471450300

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Közöd?? (törölt) 2009.10.14. 18:51:32

mi abban az élvezet ha zavarjátok a közlekedést, soha nem fogom megérteni...

cirkuszos 2009.10.14. 18:55:22

írtam egy hosszabbat, hogy nem támogatom a személyszállítást, de lenyelte - nem ismétlem meg

cirkuszos 2009.10.14. 18:56:35

@Közöd??: A bringás nem zavarja a közlekedést, hanem része annak. Mi abban az élvezet, ha nem gondolkodsz, soha nem fogom megérteni...

Közöd?? (törölt) 2009.10.14. 19:00:24

@cirkuszos: részének része, de egy lassúbb része, így tudomásul kell venni, hogy úgy legyen integrálva a gyorsabb részt ne zavarja

papamaci1 2009.10.14. 19:46:07

Nem új KRESZ kel---a RÉGIT kell BETARTANI....

. A kerékpáros ott közlekedjen ahol a saját és mások biztonságát nem veszélyezteti-kerékpársávon, kerékpárúton.

911 Turbo 2009.10.14. 19:51:14

Egy lakatlan szigeten kerékpározzanak !!!

Etniez 2009.10.14. 20:05:41

"a bekanyarodás során elsőbbségadás a gyalog-kerékpárúton közlekedő kerékpárosnak,
miközben a kerékpáros számára – a biztonságát garantáló – fokozott óvatosság és
mérsékelt sebesség alkalmazását indokolt előírni (a dőlt betűs rész nem egyeztetett, nem
segíti az alkalmazhatóságot akaratunk és javaslatunk ellenére),"

Azért ez egy jó nagy baromság. A kerékpárúton lehet számítani biciklisre, de a gyalog úton (értsd járda) nem. Járdán száguldoznak a biciklisták, FIZIKAILAG ÉSZLELHETETLEN, ha kanyarodok jobbra és jön mögülem a gyalogosok között és kiugrik a zebrára...

Vagy jobbra kanyarodás előtt meg kell majd állni, kiszállni, körbe nézni, aztán vissza? :DD

Vagy hogy a faszba gondoljátok ezt a szabályt?

Nor- 2009.10.14. 20:14:52

Talán az impotens városvezetést kellene leváltani hogy lehessenek kerékpárutak, ahol KELL hogy közlekedjenek a kerékpárosok.
Amelyik paraszt meg felmegy ennek ellenére az útra, attól helyszinen elvenni az eszközt és bezúzni!
Nehogy már csak a nem kerékpárral közlekedőkre vonatkozzanak a szabályok!
Tessék már felfogni, SENKI SEM KIZÁRÓLAGOS TULAJDONOSA AZ ÚTNAK!

igazi hős 2009.10.14. 20:16:45

@Közöd??: Így van, le az autópályáról a 180 alatt cammogókkal és miért megy a sok tuskó 140 alatt az M0-n! A városi 80-as tempóról nem is szólva. "Miféle 50?! Az csak a gördeszkásokra vonatkozik."

igazi hős 2009.10.14. 20:19:49

@Nor-: Jó az utolsó mondatod, de az inkább bringás szlogenként tűnik értelmesnek, nem autós érvként. Eddig többnyire a "mi fizetjük, mi használjuk" ment.

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2009.10.14. 20:34:44

A következő emailt írtam az Autóklubhoz. Kíváncswi vagyok, mit válaszolnak :

Tisztelt Autóklub,

állítólag a KRESZt X. 14én úgy tervezik módosítani, hogy a biciklistákra jelenleg vonatkozó szabályok egy részét enyhítik.
A tervezett modosítások itt találhatók :
www.kerekparosklub.org/files/satohatter0991011.pdf
Én a következő módosításokat kifogásolom :
1. A bicikli az egyirányú utcába forgalommal szemben is behajthat
2. A bicikli a piros lámpánál előremehet.

Az első pontot azért kifogásolom, mert az egyirányú utca azért egyirányú, mert a kétirányú forgalom a helyszúke miatt nem lehetséges. A manővereket sokkal gyorsabban kellene végrehajtani a szembeforgalom esetén, és ezt a helyszúke nem teszi lehetővé. Ez az autókban töréskárt eredményez, és a biciklisták sincesenek biztonságban.
A második pont nonszensz. Ha ugyanis az autók a KRESZben előírt jobbratartási kötelezettségüknek eleget tesznek, akkor a bicikli ugy sem mehet előre.
A második pont az autók karosszériájára két módon jelent veszélyt.
1. A biciklisták bunkó magyar szokás szerint lerúghatják a tükröt, megkarcolhatják a fényezést miközben előre mennek a pirosnál
2. Az ember boldog, hogy az imbolygó biciklit nagy nehezen ki tudta kerülni. Piros lámpa után a gyakorlat előröl kezdődne, a stresszt és a koccanásveszélyt szükségtelenül megnövelve.

A következő kérdéseim lennének :
1. Az Autóklub mit kíván tenni, hogy ezt a két marhaságot a KRESZ módosításnál elfelejtsék ?
2. Ha a módosításokat elfogadják, az autók karosszériáját a bicklik fokozott mértékben veszélyeztetik. A bicilik viszont nem azonosíthatók, így a kár rajtuk maximum fizikai úton verhető csak le.
Azt szeretném kérdezni, hogy az 1. és 2. pontok elfogadása esetén az Autóklub nem támogatná e a biciklik rendszámmal történő ellátását, a biciklikre kötendő kötelező felelősségbiztosítást és a biciklizés KRESZ vizsgához kötését.

Szerintem biciklizni a bicikliutakon és nem a járdán vagy úttesten kellene. Éppen ezért szeretném, ha az Autóklub az olyan törvénykezést és végrehajtást ( rendőri ellenőrzést ) támogatná, amely a biciklisták kedvét adminisztratív módon veszi el az utakon való biciklizéstől, ugyanis szükségtelen módon növelik a stresszt, akadályoznak esetenként több tíz embert és okoznak balesetveszélyes helyzeteket és esetenként több százezer HUF anyagi kárt.

Manyizga (törölt) 2009.10.14. 20:37:45

Hihetetlen, hogy mennyien FÉLNEK attól, hogy többen kerékpároz(ná)nak, mint eddig. :) Mennyi frusztrált ember közlekedik.

Ez az ország mentalitása: ha valaki - szerintünk - jobban járna, mint mi, akkor húzzuk vissza, nehogy előrébb jusson! Ha én állok a dugóban, más nehogymár előre jusson az autók között! Pláne tilos járdán is menni, mert ott a gyalogosokat veszélyezteti a biciklis. De egyirányú úton se menjen szembe, mert kerüljön csak ő is körbe, mint az autósok! stb... :) Hihetetlen, beteges irigységet és féltékenységet látok itt bizonyos oldalon.

Goyo 2009.10.14. 20:45:19

Látszik, hogy bezárták a Lipót mezei Sárga Házat.

Etniez 2009.10.14. 20:50:55

Én nem félek a biciklistáktól. Engem max feltartanak, mert motorral élvezem az egynyomon haladás előnyét alattam van erő is :))

A gond azzal van, hogy a járdán, gyalogosok között szlalomozót hogyan fogom észrevenni jobbra kanyarodás közben. Aggódom, hogy kárt tesz a motorom/autóm fényezésében és mivel nincsen biztosítása, kénytelen leszek a helyszínen behajtani a káromat...

lápi lidérc 2009.10.14. 20:51:14

Nehogy már ezek a kibaszott biciklistáék diktáljanak, menjenek a kurva anyjukba!

A KRESZ--be vegyék be módosításnak, hogy rendszámot az összes bicikire, meg éves vizsgáztatást vizsgadíjjal, és kurva magas büntetéseket az összes szabálysértő tahó bringásra.

És súlyadót meg útadót kivetni rájuk is, minimum évi 40 ezer Ft-ot.

BKE2 2009.10.14. 20:59:13

@Scaramella va alla guerra:

"az egyirányú utca azért egyirányú, mert a kétirányú forgalom a helyszűke miatt nem lehetséges"

A legtöbb utca nem ezért egyirányú - nézz körül a városban, hanem azért, hogy csökkenjen a forgalom és legyen hely parkolni. Nagyon sok egyirányú utcában bőven elfér egy kerékpáros és egy autós egymás mellett.

"A biciklisták bunkó magyar szokás szerint lerúghatják a tükröt, megkarcolhatják a fényezést miközben előre mennek a pirosnál"

Én elég sokat vezetek belvárosban, szubjektív tapasztalatom szerint ez nem lehet túl gyakori. Én a helyedben örülnék, minél több a biciklis, annál több helyed van az úton: -1 autó.

"a biciklikre kötendő kötelező felelősségbiztosítást"

Nekem van felelősségbiztosításom a biciklimre (nem tudom, pontosan mennyibe van - MK tagsággal jár, de biztos nem több évi 1-2 ezer forintnál). Nem hinném, hogy érdemes lenne kötelezővé tenni, a kerékpárosok által összességében okozott károk nagyságrendileg elmaradnak a gépkocsik által okozottaktól.

"nem támogatná e a biciklik rendszámmal történő ellátását"

Kétlem, hogy az illetékes minisztériumot meg lehetne győzni arról, hogy ennek az intézkedésnek a költségei arányban állnak a hasznával.

Azért jó, hogy megírtad az Autóklubnak a véleményed :) de nem hinném, hogy nyilvánosan égetnék magukat azzal, hogy támogatják ezeket a javaslatokat :)

ElPadre 2009.10.14. 21:02:49

az előretolt kerékpár-felálló nem hinném, hogy akkora létszükséglet lehet. a szoros jobbra-tarts kérdéses pont, mert elvileg igen, szorosan jobbra kéne tartani, de ehhez kellenének: 1, együttműködő autósok, akik MINDIG betartják az oldaltávot (sokszor nem tartják be), 2, biztonságos jobbszélek az úton (avar, kavics, csatornafeldelek, lyukak, parkoló autók, amiből egy figyelmetlen sofőr kiszállásával kész a baleset). a kötelező kerékpárút-használattal abban a pillanatban nem lenne gondom, ha a kerékpárutak: 1, nem gyalogosokkal megosztott, járdából "lecsípett" részek lennének sok helyen, 2, megfelelő tisztításban és állagmegőrzésben részesülnének, 3, nem lennének a legtöbb helyen zötykölődős, rázós szarok.

az egyirányú utcákba való behajtás érdekes pont, gondolom azért ott a józan ész döntsön, mert ahol két autó még nem fér el egymás mellett, ott azért egy autó és egy bringa elférhet.

Kis ember 2009.10.14. 21:05:00

Na mi van? Minden bunkónak menstruál a felesége? Ide járnak kielégülni?
A MK semmi mást nem akar, csak ami a fejlettebb országokban (ami felé mi, normális emberek törekszünk) már rég elfogadott.

doktorB 2009.10.14. 21:06:31

az egyirányú utca már eleve nagy előrelépés, a pirosban előrecsorgás sem rossz. ha a buszsávban több helyen engedélyeznék a tekerést (pl. Mészáros utca, Bartók Béla út, persze nem az életveszélyes helyeken), akkor már egész használható lenne a város. igazából
a gyalog-kerékpárúton pedig már most elsőbbsége van a biciklisnek, lásd Bajcsy-Zsilinszki út. Ott a sárga csík a zebra mellett, egyértelmú az autósoknak is. fontos az érdekvédelem, de nem kell mindent agresszívan követelni, ezzel is csak a bringásokkal szembeni előítélet nő.

ElPadre 2009.10.14. 21:08:45

jé, lápi lidércet már milyen rég nem láttam. :) azért vedd be a szívgyógyszeredet, még megárt ez a magas vérnyomás...

a rendszám egyébként nem lenne rossz, legyen tényleg elszámoltatható a bringás is. de akkor rendszámot a robogókra is. és onnantól az összes hőbörgő autós kussolhat, megvan az "egyenlő feltétel". ja, és persze akkor legyen már elfogadott a normál forgalomban a bringás részvétele, merthogy a rendszám mellé legyen kreszvizsga is. és mondjuk egy meglevő jogsi automatikusan számítson bringásjogsinak is.

és lidérc barátom, súlyadót meg mi a jó francnak vetnél ki bringára? láttál már bringát aszfaltot feltépni? vagy súlyosan lekoptatni? azért gondolj már bele, mielőtt beröfögsz ilyen botorságokat.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.10.14. 21:14:14

@lápi lidérc: Kisebb fekete lyukkal felérő sötétséged a kevés biztos pont egyike ebben a rohanó világban. Köszönjük kitartásodat!

Sicc 2009.10.14. 21:16:12

ÉN (!) gumicsónakkal akarok közlekedni!

A csónak a megfelelő eszköz Budapestre, mert ez egy fürdőváros. A bicikli egy úri szórakozás, a csónak pedig ősi közlekedési eszköz.

Csak azért, mert. Csak azért, mert ha valakinek van egy sporteszköze, azt gondolja, hogy igényt tarthat a mások által épített utakra AZÉRT, MERT!

Hát ez nincs így, sorry!!!!!!!!!

sapuh 2009.10.14. 21:19:24

@lápi lidérc:

“baszd meg”, “te szerencsétlen”, “hülye fafej”, “biciklis hülye”, “buzi”, “Digózó kurva”, “olasz fasz”, “dugd seggbe”, “díszfasz”, “gagyi szar”, “büdös paraszt”, “bringás tahó” és “A budapesti biciklis nem ember.” - rövid, és közel sem teljes gyűjtemény lápi l. elmúlt egy havi kommentterméséből. És még minidig nem tiltották ki innen.

llll5 (törölt) 2009.10.14. 21:23:16

Biciklizni nem Budapesten kell, fogjátok már fel, ti kerékagyatlanatok!

tparis 2009.10.14. 21:23:35

@Etniez: Arra azért felhívnám a figyelmedet, hogy a gyalog-kerékpárút az nem járda. (értsd a szabály nem járdára vonatkozna :) )

Kis ember 2009.10.14. 21:24:02

@Sicc:
Kérlek. Ha tudsz hasonló adottságú várost mondani itt Európában, akkor beszélhetünk róla.

Kis ember 2009.10.14. 21:24:50

@llll5:
Hidd el, én is szívesebben bicikliznék Zürichben vagy Genfben, de egyelőre még itt kell élnem.

star77 2009.10.14. 21:26:21

ma az Andrássyn mentem a dugóban.előttem,mellettem egy biciklis futár.hol a jobb oldalamon, ment hol előttem töketlenkedett,miközben simán gond nélkül tudott volna haladni a számukra megépített és kijelölt bicikliúton.de nem tette.ehelyett átment a piroson,hogy a következő lámpáig tartsa fel a sort,majd újra a kocsik között lavírozott mint egy halálrajelölt.majd megunván a f@szoskodását,megkérdeztem tőle hogy,miért nem használja a kerékpárutat?ebből az derült ki számomra,hogy buzi vagyok és jobb ha kussolok.bánom,hogy nem csaptam szájba.minek ezeknek kerékpárút v bármi egyéb is??tudja vki?

Kis ember 2009.10.14. 21:30:36

@star77:
Igen.
Nekem eddig egy balesetem volt kerékpárral: az általad is említett Andrássy úti "kerékpársávon".
Annál elhibázottabb konstrukciót keveset találsz kicsiny városunkban, pedig bővelkedünk szar bicikliutakban.

orwell 2009.10.14. 21:43:09

gondolom a ragaszkodtok a nappali kivilágításhoz!
MA JÁRTAM A VÁROST, SZAKADÓ ESŐ ELLNÉRE 1 KERÓS SE VOLT KIVILÁGÍTVA

beked 2009.10.14. 21:51:21

A tervezett és még megvitattot módosítás szerint sem lehet egyirányú utcában biciklivel szembe behajtani, csak, ha tábla jelzi (jelezné) ilyen már a mostani kresz-ben is van, csak ha jól emlékszem bringaúthoz köti. Annyi lenne az enyhítés, hogy nem kell a sárga csikot festeni. Lehet róla vitatkozni, hogy mennyire veszélyes, csak az a baj, hogy a külföldi baleseti statisztikák azt mutatják, hogy nem.
Bár a fantasztikus gyalog-bringautak úttesten való átvezetésénél együtt megy a járda meg bringaút, hol melyik közelebb a kanyarodó autóhoz (Fehérváron csak zebra sok helyen - milyen kedves), attól még az autónak elvileg csak a gyalogosnak kellene elsőbséget adnia. Azt hiszem. Emellett vannak járda nélküli bringaút - jobra kanyarodó sáv kereszteződések. Bár az a kevés ami ilyet láttam (vagyis nem volt járda) ott bizony inkább az autósnak adnám az elsőbbséget, mint ahogy adják is, szép háromszöggel, csak az a baj, hogy a mivel nem egyértelmü mikor ki mehet a sokféle bringaút miatt, a legtöbb autós ilyen helyen is megáll (ők jófejek). egyértelmú szabály kell.

Az elóretolt kerékpárfelálló vagy mi a fene szerintem igenis, hogy nagyon fontos dolog. Nem arról van szó, hogy holnap minden kereszteződésbe ilyen kell festeni, hanem arról, hogy lehessen ilyet festeni. Jelenleg ez nincs értelmezve, igy ilyet nem lehet és az egyszeri autós joggal nem értené. De egy praktikus, és mindkét félnek előnyös rendszer (a sok hülye külfödli szerint) igy miért fosszuk meg magunkat attól, hogy nálunk is lehessen....egyszer majd.

Ha ide tévedek mindig szembesülök azzal, hogy jópáran még utálnak. Még szerencse, hogy az úton ezt már egyre kevésbé érzem. Köszönöm nektek.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.10.14. 21:59:53

@sapuh: Láttál már _bárkit_ kitiltva innen? :-(

@Kis ember: "Nekem eddig egy balesetem volt kerékpárral: az általad is említett Andrássy úti "kerékpársávon".
Annál elhibázottabb konstrukciót keveset találsz kicsiny városunkban, pedig bővelkedünk szar bicikliutakban."

Korrekció: nem keveset, konkrétan nullát.

@beked: "Emellett vannak járda nélküli bringaút - jobra kanyarodó sáv kereszteződések. Bár az a kevés ami ilyet láttam (vagyis nem volt járda) ott bizony inkább az autósnak adnám az elsőbbséget, mint ahogy adják is, szép háromszöggel"

Köszönjük, akkor inkább majd haladunk (!) az úttesten.

"a legtöbb autós ilyen helyen is megáll (ők jófejek)."

LYALLLY!!! Tényleg kevés ilyen helyet láttál!

Sicc 2009.10.14. 22:19:28

1.) Budapest útjaiért az autósok fizetnek. Pont.
2.) Még a BKV sem fizet súlyadót. Hittétek volna?!
3.) vigye a gyerekét az iskolába biciklivel az, akine öt anyja van!
4.) A bringások egy fillért nem fizetnek semmiért, csak követelőznek!
5.) Nekem is volt / van / lesz bringám, csak éppen tudom helyén kezelni a dolgokat, és nem pofázok állandóan baromságokat, és nem verem az asztalt más kárára, és nem emelgetem a cuccos a Városligetben a fejem fölé.

Peace!

Kis ember 2009.10.14. 22:26:16

@Sicc:
1.) Forrás?
2.) Az állam a saját pénzéből fizessen saját magának?
3.) Nekem nem egy ismerősöm van aki ezt teszi. Egy anyjuk van, tehát megdőlt az állításod/óhajod
4.) criticalmass.hu/forum/20090930/fizessunk-adot
és
criticalmass.hu/blogbejegyzes/20091005/feladtam
Buktad
5.) gratulálok és tobábbi sok sportsikereket kívánok a szakvezetés nevében

Na sicc

blokkos 2009.10.14. 22:31:14

Ha már a hobbi biciklisták is ilyn eredményt érnek el, mi lesz ezzel a szegény országgal?
Aki kényszerből kerékpározik, nem fog jobbról kerülgetni, örül ha van kerékpárút ahol mehet, és biztos nem akar 50-nel menni. Ilyen igényi csak azoknak vannak, akik hobbiból elzárják a belváros útjait, visszaélnek a helyzetükkel és azzal a sajnálatos ténnyel, hogy nincs aki közéjük csapjon. Egyébként hobbiból meg biciklizzenek a Margitszigeten, a budai hegyekben, vagy bárhol, ahol a munkáját végző embert nem zavarják. Ott még a levegő is egészséges, nem büdös az autóktól.

Kis ember 2009.10.14. 22:33:55

@blokkos:
Mondd, te tényleg ennyire csökött agyú vagy, vagy életedben először kommentelsz ide?
Mi lenne, ha végigolvasnál egy pár blogot itt, mielőtt hülyeségeket beszélsz?
De hát tájékozódni, mielőtt írnál, na az csak az értelmes emberek szokása.

Sicc 2009.10.14. 22:37:36

1.) Súlyadó, útadó, jövedéki adó, ÁFA, soroljam még?
2.) A BKV nem az állam. Föv. Önkény Kormányzat cége.
3.) NEM VISZEM A GYEREKEMET BRINGÁN iskolába napi 50 kilómétert hajtva (oda-vissza) Erre én is, ő is képtelen. Ez LEHETETLEN, ÉS ÉLETVESZÉLYES!

Uff! Sőt, uff, uff, uff!!!!!!!

Éhesló 2009.10.14. 22:37:51

Okos bringások:
A jobbkézszabály betartása hogyan megy majd egyirányú utcákból kihajtó bringásokkal?
Átmegyek rajtuk mint a csikken.
Hülyék.

dmm 2009.10.14. 22:39:02

@llll5: igen, igazad van, nem a városban kell kerékpározni, mint ahogy autózni sem és gyalogolni sem. a város nem arra van, hogy éljél benne. de akkor miért is?

Alikam 2009.10.14. 22:40:59

@lápi lidérc: Ez az egész bicikli mizéria egy lobbizás. Eddig nem volt gond a biciklikkel. Emlékszem, ismerősöm 10 évvel ezelőtt szépen Újpalotától letekert a Margit-szigetig.

Egyszer nem anyázott, hoghy jaj, nem tudok haladni, vagy nincs bicikliút, vagy köcsög autósok.

Azt nem akarják megérteni a vízfejűek, hogy a nagy forgalom porblémáját nem a bicikli fogja megoldani, mert az agglomerációból ingáznak rengetegen. Az meg úgysem fog biciklire ülni.

1. Be kéne már végre fejezni azt a kibebaszott M0-ás körgyűrűt. Bazz, már majd 20 éve épül:D
Vicc

2. Négyes metrót azon az útvonalon el sem lett volna szabad kezdeni. Nem baj, még nem késő betemetni.

3. Amint megépül a körgyűrű a kamionokat ki kel tiltani a városból, kiv. célforgalom.

4. Céges személyautók cégautóadóját úgy a háromszorosára felemelni.

Ennyi, aztán nem lenne dugó, a biciklisek is nyugodtan közlekedhetnének, meg az autósok is.

blokkos 2009.10.14. 22:42:51

@Kis ember: Pedig elmehetnél innen jó messze ! Kis ember kis aggyal!

cirkuszos 2009.10.14. 22:42:55

@lápi lidérc: Kihagytad a heti APEH-ellenőrzést és a testüregekre is kiterjedő motozást igazoltatáskor.

cirkuszos 2009.10.14. 22:45:40

@Sicc: Jó, és a befizetett pénzből mennyit kell az utak karbantartására költeni az autók miatt, és mennyit a bringások miatt?

Alikam 2009.10.14. 22:47:50

Azt meg végképp nem értem, hogy egyirányú utcánál hogy lesz. Külön ki lesz tée a bicikliseknek egy stop tábla? Mert ha nem, akkor mi lesz? Jobbkéz szabály? Az minek jobbról nem fognak jönni, de balról jövök és kurvára nem vagyok X-men, hogy előre tudjam, melyik utca egyirányú és honnan számíthatok arra, hogy egy biciklis kijön elém, márpedig ez esetben nekem kéne neki elsőbbséget adom.

Áhh, nincs ez átgondolva.

dmm 2009.10.14. 22:49:26

@blokkos: az van, hogy a munkámat végzem a városban, sajnos éppen az a munkám, hogy autóval embereket szállítok. (nem taxi). meg kell mondanom, hogy nem a kerékpárosok zavarnak, inkább a szabályokat legkevésbé betartó, agresszív és előre gondolkodni képtelen autósok. egy nap megteszek kb 150-251 kilométert (rövid o-val írandó, bármennyire is furcsa sok postoló számára), és azt látom, hogy minden 5-6. piroson izomból húznak át a szent autók. én inkább tőletek tartok, mint a kerékpárosoktól... viszont az is igaz, hogy van éppen elég eszetlen bringás, kivilágítatlanul, stb., de mégis azt gondolom, hogy nem ők a közlekedés veszélyeztetői, sokkal inkább a telefonáló, piroson áthajtó, zebránál nem megálló, záróvonalon kanyarban előző autós seggfejek, akik az evolúció csúcsának gondolják magukat. nem a bringások miatt áll a város, hanem az autóikban egyedül vergődő, és itt felháborodottan megnyilvánuló, lápi lidérc szellemi színvonalát sem elérő kellemetlen autós faszfejek miatt.

Kis ember 2009.10.14. 22:49:39

@Sicc:
1.) Ez nem forrás, hanem a te elképzelésed. Forrásnak statisztikát hívunk. Tehát ez a "forrás" a te fejedből származik.
2.) Ez O.K. És a súlyadót hova fizeted? Megsúgom: a helyi önkormányzatnak. Magadtól is rájössz az összefüggésre?
3.) Ha a gyereked napi 50 km-t jár iskolába, akkor azt te vállaltad. Én gyalog mentem a helyi általános iskolába (9 perc volt odafelé, haza a haverokkal sokkal több) És miért életveszélyes? A többi kerékpáros meg a gyalogosok miatt? Megintcsak rájössz az összefüggésre?

Alikam 2009.10.14. 22:50:44

A kanyarodásnál meg elsőbbsége lesz? Az jó, balra nagy ívben akar kanyarodni az autós, nem elég, hogy a szembejövőket is néznie kell, ráadásul még tekerje el a fejét 220 fokban, hogy felmérje, hol jön egy biciklis 30-cal???

Ezt sem értem.

Ezek a Kresz-módosítások gyakorlatilag életveszélyt teremtenek.
Asszem ideje feljelentést tenni közveszély okozása miatt...

Kis ember 2009.10.14. 22:50:56

@blokkos:
Komoly érveid vannak. És az apukád is erősebb, mint az enyém?

cirkuszos 2009.10.14. 22:51:09

@Alikam: Necces helyzet, szerintem csak úgy lehetne megoldani, hogy fel van festve, és a bringásoknak macisajt a jobbkéznél. Ja, meg be is kell azt tartani...

Alikam 2009.10.14. 22:55:10

@cirkuszos: Csak az lehet a megoldás, különben ott helyben az utcában bátran kinyithat egy temetkezési vállalkozó. Baromira megszedné magát...

Alikam 2009.10.14. 22:56:30

@cirkuszos: Csak az lehet, különben ott strázsálhat egy temetkezési vállalkozó és egy mentős a nap 24 órájában.

dmm 2009.10.14. 22:58:04

@Alikam: de akkor hogy lehet az, hogy vannak Európában városok - sok -, ahol működik ez a rendszer? pont itt nem lehet? vajon miért?

Kis ember 2009.10.14. 22:58:15

@Alikam:
Ezeknél a hülye dánoknál, osztrákoknál meg hollandoknál kerékpáros hullák hekatombái hevernek szanaszét, mert náluk már régóta ez a szabály.
Vagy nem?
Vagy gondolkodsz is?

doktorB 2009.10.14. 22:59:22

@Alikam: bicikliut.fw.hu/feketesas.html

Szegeden a bicikliseknek külön elsőbbségadás kötelező tábla van, a jobbkéz nyilván szóba sem jöhet ilyen esetben, életveszélyes lenne. Az egyirányú utcába behajtókat pedig kiegészítő tábla figyelmezteti a bicikliforgalomra. Mondjuk itt sárgával fel is van festve, ez is csökkenti a balesetveszétly. Ez nyilván nem lenne mindán utcában megvalósítható.

dmm 2009.10.14. 23:01:44

@doktorB: Párizsban is vagy felfestett vagy esetenként fizikailag elkülönített sávban lehet a forgalommal szemben kerékpározni. és - milyen furcsa - működik. lehet, hogy nem a lehetőséggel van a baj, hanem a részvevőkkel?

Alikam 2009.10.14. 23:07:32

@Kis ember: Szerinted Dániában, meg Hollandiában vagyunk?

Vagy miről beszélsz?

Annyira beleélted magadat, hogy elszívtál egy Dzsót?

Ki a fene beszélt itt Hollandiáról?

Hollandiában amúgy kurva sok a tulipán, meg a kibekúrt szélmalom.

Miért nincs itt annyi?
Azért mert ez Magyarország, nem Hollandia....

doktorB 2009.10.14. 23:07:47

@dmm: biztosan itt is működne.
az is lehet, hogy a mostani rendszer biztonságosabb: tilos az egyirányú utcában szembe menned a forgalommal, úgyhogy ha tudatosan szabálytalan vagy, akkor óvatosabban tekersz és jobban figyelsz a szembejövőkre, még lehúzódva el is engeded őket.

dmm 2009.10.14. 23:11:15

@Alikam: és ott nem emberek élnek? vagy mi a faszért vagytok ti itt mások a kárpát-medencében? amit ott felfognak, azt ti itt nem vagytok képesek? eléggé gáz az olyan hozzászólás, ami arról szól, hogy vannak helyek a földön, ahol ép ésszel tudnak gondolkodni emberek, de az nem magyarország... ez téged minősít, bocs.

joskafiser 2009.10.14. 23:11:40

ugye ma is mindenki bringaval ment isibe meg munkahelyre !

Alikam 2009.10.14. 23:12:05

@doktorB: Na ja, van másfél méternyi biciklisávuk, azért ez kicsit más.

És persze Szeged sem Pest, sajnos ez az igazság :(

Nem lesz ennek jó vége:(
A biciklisek még arra is képtelenek, hogy elemi szabályokat betartsanak, nemhogy arra, hogy ilyen komplex közlekedési helyzetekben jeleskedjenek.

Kis ember 2009.10.14. 23:12:24

@dmm:
Nem. Azokkal az agyatlan barmokkal van baj, akik tipikus magyarok. Mindent jobban tudnak, anélkül, hogy tájékozódnának.
És persze mindig azt tudják jobban, hogyan NEM lehet valamit jobbá tenni.
Mint a viccben: Nem kell őr a pokolban a kondér mellé, aki ki akar mászni, azt úgyis visszahúzza a többi.

Kis ember 2009.10.14. 23:15:38

@Alikam:
"A biciklisek még arra is képtelenek, hogy elemi szabályokat betartsanak"
Na, csak kibújt a szög a zsákból!

www.youtube.com/watch?v=jQ172Cdq7TM

és

www.youtube.com/watch?v=UpWt9ey2eAQ&feature=player_embedded

dmm 2009.10.14. 23:19:24

@Alikam: az autósok milyen elemi szabályokat tartanak be? ebben az országban senki nem tart be semmit, de mindenki valaki másra mutogat. és ennek tényleg bedőltök még? nem gondolom, és épeszű ember nincs sztem, aki arra gondolna, hogy itt a kerékpárosok jelentik azt az ördögi kört, ami miatt ki fog halni az emberiség. de ha te mégis, akkor fordulj szakemberhez, talán segíthet.

doktorB 2009.10.14. 23:19:43

@Kis ember: ebbe kár belekezdeni, mert vannak szabálytalan autósok, és felelőtlen biciklisek. Sajnos Pesten a második csoportból is van bőven. Miért van az, hogy a bicajosok RENDSZERESEN átmennek a piroson?? De nem ám, hogy sárgás-piroson, hanem az autók mellett elzúzva a full piroson? Ha én biciklivel megyek mondjuk az Andrássyn, és megállok a bicikliseknek szóló pirosnál, akkor miért kerülnek ki a többi cangások, és húznak át a piroson??

Alikam 2009.10.14. 23:21:35

@dmm: Mit tudsz te erről az egészről? Neked csak az számít, hogy felröffentsed magadat a biciklidre, aztán átnyomj a piroson.

Semmiféle távlati gondolkodással nem vagytok megáldva.

Adva van egy közlekedési szempontból rohamosan romló város.
Erre itt tapsikoltok, hogy húú de jó, jövő évtől mehetek az egyirányú utcában is, júúj, de izgi.

Nem baj, tudod mit leszarom, majd te szépen csititgatod a nyomorult magyart, akik a 25. útfeltúrás után van és idegileg már roncs, te meg majd szépen jössz vele szembe, mert azt most megmondom öcsém, hogy Pesten ne is álmodj másfél méteres biciklisávokról, mert egy rakás olyan utca van, ahol épp elfér egy autó.

De majd te megbeszéled az ürgével, vagy megtanulsz falon biciklizni,, vagy bánom is én, pont leszarom...

cirkuszos 2009.10.14. 23:22:03

@joskafiser: én pl. igen. És láttam másokat is. Nem akkora hőstett, nehogy azt hidd.

dmm 2009.10.14. 23:24:40

@doktorB: jó kérdés, talán azért, amiért a gyalogosok is: jobban átlátják, hogy mibe mennek bele. ez nem jó, de még mindig veszélytelenebb, mint amikor az autósok húznak át a piroson, mert egyrészt ők nem láthatják annyira tisztán, mi veszi őket körül ( a karosszérián kívül), plusz igen komoly kárt tudnak tenni azokban, akik a bizalmi elvvel élve átmerészkednek a merőleges zöldön. mondom ezt úgy, hogy az utóbbi két hétben sokat ülök autóban, látom mi megy az utakon. erre sokan mondanák, hogy balkán, de a balkán azért sokkal egészségesebb...

doktorB 2009.10.14. 23:25:21

@Alikam: Szegeden nagyon valószínű, hogy a egyirányú utca bal oldalán megállni tilos van, és így lett hely a biciklisávnak. Tehát pár parkolóhely bánja, amit én (autósként és biciklisként) elfogadható kompromisszumnak érzek egyes belvárosi utcákban. Nyilván fáj, hogy hogy tovább kell parkolót keresni, de a jövő az, hogy a belvárosba minél kevesebben menjenek autóval. Persze ehhez normális BKV, P+R, parkolóházak, stb. kell. Egy folyamat elején vagyunk csak....

Alikam 2009.10.14. 23:26:22

@dmm: Hát nem tudom, gyere már számoljuk össze, hogy arányaiban hány autós megy át full piroson és hány biciklis.
Vagy hány biciklis figyel a "Jobb-kéz" szabályra és hány autós.

Viccelsz te velem.

dmm 2009.10.14. 23:26:55

@Alikam: tudsz-e te olvasni? csak mert az imént írtam le, hogy úgy hozta a sors, hogy a munkám miatt napi kb 250 km-t teszek meg a városban autóval. szal, sztem tudok róla egyet mást, annál inkább, hogy 28 éve vezetek, mögöttem van kb 1 millió km. te hogy állsz ezzel?

dmm 2009.10.14. 23:28:55

@Alikam: és akkor számoljuk ki, hogy mekkora kárt tud tenni egy autó és mekkorát egy bicikli? és modellezzük már le, hogy mit lát egy autós a környezetéből és mennyit egy kerékpáros? és kinek van jogosítvány, azaz kinek van nagyobb felelőssége? (bár meglepődnél, hány bringás autózik is)

Alikam 2009.10.14. 23:29:58

@doktorB: Hát egy olyan városban ahol így is komoly gond a parkolóhely probléma, még el is vennél???

Ja egy folyamat elején, de eddig úgy semmit nem látok a folyamatból, csak azt, hogy valahol a picsába a legutolsó sorokba kezdenek valamit, ami jeleneg se nem ész - se nem időszerű.

Ja, először kicsit talán az M0-sat kéne befejezni, aztán a BKV-t helyretenni, és majd 125.-nek jöhet a bicikli.

Alikam 2009.10.14. 23:35:18

@dmm: Neked mi a foglalkozásod? Dugócsináló? Mert ha te napi 250 kilométert teszel meg a városban, akkor az 60 km-s átlagsebességgel 4 óra úgy, hogy nem szállsz ki szarni, enni, hugyozni, semmi. De az átlagsebességet, ha a dugók gyakoriságát nézzük, akkor 40-nél több nem lehet, ami azt jelenti, hogy te 6 órát egyfolytában autózól nem szállsz ki se szarni se hugyozni se enni. Na tudod kinek vetítsél...

Ha meg valóban 28 éve vezetsz akkor elég szomorú, hogy még mindig nem ismered fel Budapest igazi közlekedési problémáját...

doktorB 2009.10.14. 23:36:00

Simán. Nézd meg, hogy most mi van az állandó felújítások és lezárások miatt. Tehát a jelenleginél nem lenne kevesebb a parkolóhely. És nagyon érdekes, hogy a rengeteg lezárás miatt (mondjuk Kálvin tér környéke) nincs sokkal nagyobb dugó, mint ha minden meg van nyitva. Pontosabban szólva ugyanakkora a dugó. Tehát az autósok egy idő után rájönnek, hogy jobban járnak BKV-val, biciklivel, gyalog.

dmm 2009.10.14. 23:36:33

@Alikam: látod, ezért gondoltam egy szép napon azt, hogy nem tudok tovább olyan helyen élni, ahol olyan emberek élnek nagy számban, akik azt a gondolkodásmódot képviselik, amit te is. mi az, hogy 125.-nek jöhet bárki is? mindenkinek joga van úgy élni, ahogy neki jól esik, amennyiben ezzel nem zavar másokat. nem gondolod komolyan, hogy az autós érdekek előbbre valók bárminél is? (amúgy igen, elhúztam innen, bár most pár hónapot ismét itt töltök - így alakult - de alig várom, hogy visszamenjek európa egyik boldogabb országába. amúgy ott is emberek élnek, csak valamiért toleránsabbak, valamiért jobban mennek ott a dolgok. gondolkozz el rajta, hogy lehet ez, még mielőtt elkezdenéd az "akkor húzzál oda vissza, ne itt magyarázz" típusú válaszodat.

Alikam 2009.10.14. 23:40:15

@dmm: Te bazz ebbe a topikba már annyi meghökkentő dolgot írtál le, hogy én már ezen sem csodálkozom.

Az első az volt, hogy hát igen, nems zép dolog a piroson átmenni, de a biciklis mégiscska jobban belátja az utat, itt már kaptam egy kisebb stroke-ot.
Gondold át gyorsan még1x

Most meg, hogy kinek van nagyobb felelőssége.

Hát bazz, akkor te azt hiszed, hogy a biciklisnek kisebb a felelőssége???

Na jó, akkor azt hiszem én most kiszállok ebből a vitából, agyatlan emberekkel egyszerűen nem lehet eszmét cserélni.

Két tippem van, az egyik, hogy autóban eddig csak matchbox-ot vezettél, a másik, hogy tényleg sokat vezetsz de akkor meg valami agyatlan pizzafutár vagy, aki nem éri el azt az értelmi szintet, ami már kívánatos lenne az ilyen témák tárgyalásához és megértéséhez.

Na jó éjt!

dmm 2009.10.14. 23:40:23

@Alikam: hát bazmeg te aztán tényleg a leghülyébbek közé tartozol. én azért ülök a nyomorult autóban, mert éppen azzal keresem meg a pénzemet. nem azért, mert a kényelmem miatt egyedül autózgatok, mint te. és hidd el, hogy valszeg jobban átlátom, mi történik itt, mint te, akinek fogalma sincs arról, hogy az autó pont olyan súllyal vesz részt a közlekedésben, mint a láb általi járás. szokd meg a gondolatot, hogy autót bárki vehet, nem észak-koreában élsz. az autó nem nemesít.

doktorB 2009.10.14. 23:42:54

@dmm+Alikam: most jön a kinek van nagyobb tapasztalata/autója/farka? :-) na jó éjt

dmm 2009.10.14. 23:43:20

@Alikam: ja, ha te ezt meghökkentőnek találod, az a szellemi színvonalad lenyomatát pontosan adja vissza. tényleg te lehetsz az egyike azoknak, akik miatt érdemes új hazát választani, és hagyni a populáció rád hasonlító tagjait itt vergődni.

igazi hős 2009.10.14. 23:46:13

@Alikam: "4. Céges személyautók cégautóadóját úgy a háromszorosára felemelni." Ez bizonyára sok mindent megoldana, a céges autók vagy teherautók vagy szlovák rendszámosak lennének, de a dugóhelyzet nem változna. A vidéki cégek is emelt díjat fizessenek, akkor is, ha sosem jönnek Pestre?
Annyit minden esetre megtudtunk, hogy nem céges kocsival jársz :-)

dmm 2009.10.14. 23:46:42

@doktorB: az a szerencse, hogy te meg tudod mondani a frankót. majd én is gyakorlom... :)

dmm 2009.10.14. 23:57:08

@igazi hős: "Annyit minden esetre megtudtunk, hogy nem céges kocsival jársz" vagy annyit, hogy nincs saját cége.

rou 2009.10.14. 23:59:25

Tudomásul kéne venni, hogy a kerékpár 5-10 km- en használható eszköz, e fölött BKV vagy autó-motor. A következő az lesz, hogy az autópálya mellé is kértek kerékpársávot? Lehet lesz 50 olyan ember aki bicajjal menne a Balatonra Pestről.

Télen kötelező téligumi+téli fékpofaszett!!!

igazi hős 2009.10.15. 00:06:43

@doktorB: Ez az érvelés erősen arra hajaz, amikor a streetracerek kijelentik, hogy "gyorsan megyek, de nagyon figyelek". Nehogy már egy macisajt miatt figyeljek kevésbé.

igazi hős 2009.10.15. 00:26:30

@Alikam: A belvárosi utak 50%-t álló autók (mármint a dugóban állókon kívül) foglalják el, ezért inkább parkolóházak kellenék. Akkor kéne nem hússzal döcögni, mert előtted valaki helyet keres vagy csak nem mer gyorsabban menni a tükrét vagy a lelépő gyalogost féltvén.

igazi hős 2009.10.15. 00:31:03

@rou: Nyilván aki 20-30 km-re megy, nem fog bringázni, nehéz is, időben sem éri meg. De városban mekkora utat tesz meg a legtöbb autós? 2-5 km? A legtöbb rövid távon versenyképes a bringa (p. mert nem kell parkolóhelyet keresgélned).

nyu 2009.10.15. 00:35:11

"pirosban előrecsorgás sem rossz. ha a buszsávban több helyen engedélyeznék a tekerést (pl. Mészáros utca, Bartók Béla út, persze nem az életveszélyes helyeken) "

Na meg csak az kene.

Agyatlan biciklisfutarok igy sem szoktak Meszaros utcan lefele szaguldas kozben figyelembe venni sem a Krisztina teri, sem az Attila uti kozlekedesi lampak piros jelzeset, gyalogosok meg ugralhatnak felre a zebran.

Egyszer persze szepet taknyolt az egyik hajtipajti, amikor veszfekeznie kellett az Attila uton keresztbejovo szemelygepkocsi miatt.
Valahogy egyik gyalogos sem sajnalta. :))

cso zsi 2009.10.15. 00:37:14

@beked: "Az elóretolt kerékpárfelálló vagy mi a fene szerintem igenis, hogy nagyon fontos dolog. "

Aztán tetszik-e tudni, hogy mire is van az kitalálva?
Mert nem arra, hogy az autósok elé beálljon 4-5 bringás, akik a rajtra (zöldre) egyenesen haladjanak tovább.

Kis ember 2009.10.15. 00:49:08

@rou:
Tudomásul vettük. Pont erről szól a városi kerékpározás.
Okos vagy, hogy erre magadtól is rájöttél.

ubk 2009.10.15. 03:22:51

"- piros lámpánál a kerékpárosok előre mehetnek "
Ezt komolyan gondoltátok? MErt ezen én nem nevettem, mert nem vicces. VAgy akkor Kamazzal én is tovább gurulhatok majd a piroson?

há zé · http://indafoto.hu/hhzz 2009.10.15. 04:53:10

Tessék mondani! A körúti villamospálya és járda kerékpárúttá nyilvánítása belekerül a KRESZ-be? :)

Fleurs Du Mal 2009.10.15. 06:39:34

Ennyi erővel ki lehetne azt is jelenteni hogy a kerékpárosokra nem vonatkozik egyáltalán a KRESZ, menjen mindenki amerre lát aztán majd lesz valami.

georg 48 2009.10.15. 07:46:41

Multkor mentem-autóval- a Kerepesin, befelé. Van egy balra kanyarodó sáv, a Lóverseny u.-nál.Szépen várjuk a zöldet, váltis ám, egyszercsak megtorpan a sor, hallani lehetett a balhét. Vízfejü bringás futárkám szemben a forgalommal a Kerepesi jobb oldalán bevág a kanyarodó autók elé és teker szemben a forgalommal a Stadionok felé!!!!
Az egyik autós szóvá merte tenni, erre kisfutár beköpött az ablakon.
Autós ki, úgy szájbavágta a manust, hogy a takony menetet vágott a nyakára!
Egyszóval, a baj az, hogy a degenerált kerékpárosok hoznak maguknak külünféle házi szabályokat és szentül meg vannak győződve arról, hogy nakik lehet.
De ennél sokkal nagyobb gond, hogy egyes faszom civil szervezetek adják alájuk a lovat!

BTA 2009.10.15. 07:56:31

Szerintem alapvetően 2 baj van ezzel az egész történettel:
- tudomásul kéne venni, hogy a magyar, főleg a bp-i úthálózat egyszerűen nem alkalmas arra, hogy ott kerékpárosok biztonságosan, a KRESZ-t mindenki által betartva közlekedjenek. Ennyi. Egyszerűen nem elég szélesek az utak, nincs elég hely, stb. Ezt a tényt nem megerőszakolni kellene, hanem ésszel felfogni és aztán valami logikusat kitalálni.
- jelen esetben megint az történik, hogy van egy igen hangos kisebbség, aki rákényszeríti a maga érdekeit a csendes többségre. Mert mennyien is járnak biciklivel? Tízezer? Tizenötezer? Húszezer? És télen??? És BKV-val? Egy cikkben 600.000-t olvastam. És kocsival? Legalább annyian... de hallottam már többet is. Vagyis adott egy néhány tízezres kisebbség, aki miatt szív a több mint egymilliós többség.... Tipikus Magyarország!!!

Kis ember 2009.10.15. 08:13:39

@ubk:
Hm. Ha nem tudsz olvasni, menj vissza általános elsőbe. Arról van szó ui., hogy a lámpáig mehetnek előre. Biztonságosabb, jobb megoldás, nem véletlenül alkalmazzák innen nyugatra. A Kamazt meg dobd ki, mert baromi környezetszennyező.
@BTA:
Gratulálok,igazi magyar jobbágy vagy. Bedobod, hogy há' ez nem alkalmaaas, meg ki kell találni valami logikusat... de érdemben nem szólsz hozzá.
Mert persze a kerékpárok miatt nem lehet eljutni ma sem 3 kilométert 40 percen belül?
Ugye nem.
Én is villamosra ülök ma, mert a város autóközlekedésre nem alkalmas. Pedig kényelmesebb lenne nekem is autóval menni, elhiszed? Csak veled ellentétben én gondolkodom és nem szűkölő, magyar feudális barom vagyok, hanem világlátott, magát európainak érző polgár.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2009.10.15. 08:19:20

Szeretem ezeket a hasonlatokat, hogy a biciklisek, vagy az autósok a nagyobb szabályszegők-e. Nos vegyük alapul mondjuk az Oktogont. Ott olyan bringást még nem láttam, aki a gyalogosok között ne ment volna át full pirosban. Mind átmegy! Kivéve, ha olyan sűrű a gyalogosfolyam, hogy nem férne el. Simán felhajt a járdára és ott ronygol tovább, mert miért ne?! Autós ilyet nem tesz. Lehet, hogy az autós ugyanitt átslisszol egy épp pirosra váltó lápánál. De hogy full tilosban nem megy át, és a zebrán átkelők között sem cikázik, az biztos. Mint ahogy egyirányú utcákba sem hajtanak be az autósok még akkor sem, ha kétautónyi széles az adott út. És sötötben mind használ világítást. Nem csak hogy ő lásson, hanem hogy őt is lássák. A gyorshajtás mindkét félre igaz. De míg az autósok azonosíthatóak utólag is, a bringások nem.
Nem is értem, hogy a fenébe akarják szankcionálni az új KRESZ-ben a bringás sebességtúllépéseket. Abszurdum.

Kis ember 2009.10.15. 08:22:17

@városjáró:
nahát, én meg olyan autóst ritkán látok, amelyik megáll a zebránál - és akkor mi van?
Hány biciklivel elütött gyalogos/autós halt meg tavaly? Mert 42 gyalogos, akit a zebrán ütöttek el, többet már nem megy haza.
Úgyhogy ennyit erről.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2009.10.15. 08:24:55

@Kis ember: Nem ennyit erről! Mert nem az a mérce baszdmeg, hogy a károsult meghal-e a végén, vagy sem. Hanem a napi rendszeres kiszámíthatatlan atrocitások.

Kis ember 2009.10.15. 08:27:10

Az a baj, hogy az itt hőbörgők megragadtak általános iskola 2. osztály szinten, azaz, "ha nekem nem szabad, akkor neki seee!" , mert nem ismerik a "társadalmi veszélyesség" meg "társadalmi haszon" kifejezéseket.
A kerékpárosok szabálytalansága természetesen nem helyes, de a társadalom többi tagjára nézve igen kicsit veszélyes. Ellentétben a gépjárművezetők szabálytalanságával.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2009.10.15. 08:31:46

Különben sem újabb és újabb KRESZ módosításokat kell írni, hanem a már most is rendelkezésre állók szerint kéne végre építeni az utakat, festeni a burkolati jeleket, táblázni a kerszeteződéseket.

BKE2 2009.10.15. 10:05:56

@városjáró:

"Simán felhajt a járdára és ott ronygol tovább, mert miért ne?!"

Te magad mondtad. Autóval ugyanez az ember se hajt a gyalogosok közé a pirosba. Viszont lehet, hogy nem ad elsőbbséget a zebránál, átmegy a narancssárgán és szabálytalanul parkol. A kultúra és szabálykövetés nem járműfüggő, hanem emberfüggő. Rettentően bunkó dolog piroson áttekerni biciklivel és áthajtani a gyalogosok között, de sokkal kevésbé veszélyes, mint ugyaezt autóval megtenni.

"Nem is értem, hogy a fenébe akarják szankcionálni az új KRESZ-ben a bringás sebességtúllépéseket. Abszurdum. "

Nem abszurdum, baleset esetén egyértelműen megállapítható, ki mennyivel ment, ez alapján felelősségre lehet vonni.

Ómájgád 2009.10.15. 10:28:17

@Alikam: " Nem lesz ennek jó vége:(
A biciklisek még arra is képtelenek, hogy elemi szabályokat betartsanak, nemhogy arra, hogy ilyen komplex közlekedési helyzetekben jeleskedjenek."

A magyar ember képtelen elemi szabályok betartására. Vagy azt hiszed a bicikli önamgában szabályalanságot okoz?

Kiszáll a finom magyar úr az automobiljából, amiben tökéletesen betartja a kreszt, udvarias, előzékeny, felül a biciklire és ettől rögtön szabálytalan lesz, gyalogos kismamákon, gyermekeken, mozgássérülteken gázol át a járdán. Körülbelül ezt hiszik azok akik a "bicikliseket" szidják.

cirkuszos 2009.10.15. 10:46:28

@városjáró: "Autós ilyet nem tesz." Az éppencsakpiros és a mégpiros (amin bizony átmennek) ugyanúgy piros, mint a teli piros. Ráadásul: a bringás a piros közepén megy át (amit persze rosszul tesz), de tegyük hozzá, hogy nem a kétsávos utak kereszteződésében. Sehol ne menjen át a piroson, nyilván. Az autós ellenben ott is szeret átügyeskedni, ahol kurva nagy keresztforgalom van, sebaj legfeljebb dudálnak, nem tudnak elmenni...

"Nem is értem, hogy a fenébe akarják szankcionálni az új KRESZ-ben a bringás sebességtúllépéseket."
Még egy harmincas korlátot is nehéz túllépni, nemhogy 40-50-est. A büntetésen gondolkodsz, mikor a szabályszegés is majdnem irreális...

Én meg azt nem értem, hogy az pl. össze-vissza parkolókat miért nem büntetik.

erol 2009.10.15. 10:49:22

@BTA: Tudomásul kéne venni végre, hogy Bp. nem alkalmas (ilyen mértékű) autós közlekedésre. Egyszerűen nem így lett tervezve, lehet sírni, jajveszkékelni, de minek? A bringa a belvárosban tökéletes (gyors) megoldás. Nem értem mit nem lehet ezen érteni?
Egyirányú utcában egyébként simán elfér egy kocsi és egy bicaj, legalábbis nekem még nem volt gondom ezzel. A pirosnál meg még jó, hogy előrecsorgok, ezt sem értem miért baj.

doktorB 2009.10.15. 11:48:28

@cirkuszos: Ajjaj. Az autós, de még a motoros sem megy át a piroson. Szépen megáll. A biciklisek legtöbbször átmennek, ha úgy gondolják, hogy nincs forgalom. Gyalogosok dettó. A bizalmi elv miatt a piros az egyik legalapabb szabály, be kéne tartani.
(Az autós vagy motoros legfeljebb a pirosra váltáskor átcsúszik még, ez természetesen ugyanannyira szabálytalan. De a zöldre induló keresztforgalom erre még számíthat, Pesten különösen. A zöld közepén elétekerő biciklisre nem.)

Perillustris 2009.10.15. 11:50:11

@Scaramella va alla guerra: "mert az egyirányú utca azért egyirányú, mert a kétirányú forgalom a helyszúke miatt nem lehetséges"

A kétirányú autóforgalom nem lehetséges. Általában azért, mert mindkét oldalon parkoló autók vannak.

A bicikli sok helyen simán elférne. De ha nem, akkor legyen szabály, hogy egyirányú utcákban kizárólag az egyik oldalon lehet megállni. S máris lesz hely közlekedni.

cirkuszos 2009.10.15. 11:56:35

@doktorB: Szerecsenmosdatás: "zöldre induló keresztforgalom erre még számíthat" Miért is? Mert sokan úgy gondolják, hogy ők még beleférnek? És ez miért jó? A piroson nem szabad átmenni, még ha kicsit piros, akkor sem. Az a legfeljebb másfél-két perc nem éri meg.

Perillustris 2009.10.15. 11:57:38

@Scaramella va alla guerra: "az autók karosszériáját a bicklik fokozott mértékben veszélyeztetik. A bicilik viszont nem azonosíthatók, így a kár rajtuk maximum fizikai úton verhető csak le."

"Szerintem biciklizni a bicikliutakon és nem a járdán vagy úttesten kellene. Éppen ezért szeretném, ha az Autóklub az olyan törvénykezést és végrehajtást ( rendőri ellenőrzést ) támogatná, amely a biciklisták kedvét adminisztratív módon veszi el az utakon való biciklizéstől"

ROTFL

Ez nagyon jó. A nap hozzászólása. Gondolom nem sok hivatalos levelet fogalmaztál életedben.

cirkuszos 2009.10.15. 11:58:37

@erol: "A pirosnál meg még jó, hogy előrecsorgok, ezt sem értem miért baj." Akkor igen nagy baj, ha egyébként a forgalom haladna, és kezdhetik újból a kerülgetésedet.

Perillustris 2009.10.15. 11:59:11

@doktorB: "Az autós, de még a motoros sem megy át a piroson."

Nem, dehogy. Csak "átcsúszik".

Perillustris 2009.10.15. 12:01:37

@cirkuszos: A nagykörúti bringasáv pont erre adna megoldást, mégis sokan tiltakoznak ellene. A bringás előre fog csorogni. Persze ezt is lehet értelmesen: ha az induló forgalom előtt nincs kocsioszlop, nem megyek előre. De ha a kereszteződés után már ott áll a sor vége, miért ne?

Perillustris 2009.10.15. 12:02:53

@Etniez: Félreérted. Nincs szó arról, hogy a járdán biciklizőnek elsőbbsége lenne.

Perillustris 2009.10.15. 12:04:58

@lápi lidérc: "És súlyadót meg útadót kivetni rájuk is, minimum évi 40 ezer Ft-ot."

Oké, benne vagyok, ha a százszor nehezebb autókra - nagylelkű vagyok, felezem az összeget - 50x annyit kell fizetni.

erol 2009.10.15. 12:05:51

@cirkuszos: Nekem meg a dugóban álló autókat kell kerülgetni, pedig ha nem állnának ott simán haladhatnék...

Perillustris 2009.10.15. 12:15:23

@sapuh: Nem kell kitiltani. Sok szimpatizánst köszönhetünk neki.

Perillustris 2009.10.15. 12:17:04

@star77: "simán gond nélkül tudott volna haladni a számukra megépített és kijelölt bicikliúton"

Hol van az Andrássy úton kerékpárosoknak épített infrastrukltúra?

Perillustris 2009.10.15. 12:19:09

@Sicc: "és nem pofázok állandóan baromságokat"

De. Pont az idézett kommentedben.

duddki 2009.10.15. 12:30:20

most akkor ki hazudik? "a tervezetbe került módosítások egy részét a rendeletért felelős másik tárca, az igazságügyi minisztérium nem támogatja, így azok kikerültek a javaslatból".
A nol meg azt írja, igazságügyék "további változtatásra sem tettek javaslatot".
wtf?
nol.hu/belfold/szabalyok_bringasoknak__vissza_a_jarda_melle_

cirkuszos 2009.10.15. 12:33:18

@Perillustris: Ha a lámpa után is áll a sor, és elfér mellette, akkor nyilván.

cirkuszos 2009.10.15. 12:37:17

@erol: Tudod, erre meg az jön, hogy ha nem kell a bringást kerülgetni, mennyivel gyorsabb :) Egyikünk sem egyedül közlekedik, van hogy figyelni is kell a másikra. Nem szorítod le, nem tartod föl, ilyesmi. Feltehetőleg ők is azért mennek arra, mert arra van dolguk.

Kis ember 2009.10.15. 12:40:47

@duddki:
Mindegyik, ezt a legegyszerűbb feltételezni. :)))

kpetya 2009.10.15. 13:14:32

Helyes és pontos meglátás, hogy a kerékpáros zavarja (és akadályozza) a forgalmat. Majd ha a kerékpáros megtanul 1üt élni a gépjárművekkel, majd akkor lehet elgondolkodni a kresz módosításon.

Kis ember 2009.10.15. 13:17:04

@kpetya:
Kedves kpetya! A kerékpáros nem zavarja a forgalmat. A kerékpáros része a forgalomnak. Ennyit már megtanulhattál volna. :)))

BKE2 2009.10.15. 13:20:07

@Perillustris:

"Oké, benne vagyok, ha a százszor nehezebb autókra - nagylelkű vagyok, felezem az összeget - 50x annyit kell fizetni. "

Asszem az útkárosodás mértéke a tengelyterhelés negyedik, vagy ötödik (már nem emlékszem pontosan) hatványával arányos. Feladat: mennyi súlyadót fizessek, ha a biciklim velem együtt 100 kg (erősen felülbecsült), összehasonlítva egy személyautó kb. 1 tonnás?

erol 2009.10.15. 13:29:30

@kpetya: Az autós zavarja (és akadályozza) a forgalmat. Majd ha az autós megtanul együtt élni a kerékpárosokkal, majd akkor...

Kis ember 2009.10.15. 13:48:23

@BKE2:
Magadat ne vedd bele! Azt a gépjárműveknél sem kell. :)
A biciklid max 12 kg.
Én teljesítményadót fizettem nemrég (criticalmass.hu/blogbejegyzes/20091005/feladtam)

:)))

aa/szvszl 2009.10.15. 14:10:10

@Kis ember:

criticalmass.hu/blogbejegyzes/20091005/feladtam

(csak mert biztos lesznek, akik a zárójelet elfelejtik levenni a végéről)

Perillustris 2009.10.15. 20:39:38

@kpetya: Értem, hogy 1 üt, de melyik?

Perillustris 2009.10.15. 20:45:20

@cirkuszos: A normális bicajos így megy. A suttyóknak meg úgyis mindegy.

Ómájgád 2009.10.15. 22:57:09

@rou: "Tudomásul kéne venni, hogy a kerékpár 5-10 km- en használható eszköz, e fölött BKV vagy autó-motor. A következő az lesz, hogy az autópálya mellé is kértek kerékpársávot? Lehet lesz 50 olyan ember aki bicajjal menne a Balatonra Pestről."

Nem mondasz újdonságot:
vimeo.com/6271307

Perillustris 2009.10.15. 23:17:58

@Ómájgád: Jól látszik, hogy ott is mennyien viszik a rokkant nagyit dokihoz, mennyien mennek éppen nagybevásárolni, mennyien visznek 150kg-os szerszámokat.

Perillustris 2009.10.15. 23:19:49

@rou: "Télen kötelező téligumi+téli fékpofaszett!!!"

Itthon még autókra sem az, miért erőlködsz?

teabore 2009.10.16. 09:01:07

@Perillustris: nem semmi ez a bevezető Koppenhágában! Amikor álltam az M7-esen a dugóban, nekem is eszembe jutott, de aztán felébredtem :))))

Perillustris 2009.10.16. 11:41:44

@teabore: Az a jó, hogy ez pitiáner összeg lenne egy akkora beruházásnál. A gépek, a munkások már úgyis ott vannak, mindössze a tervezésnél kell pár vonallal többet rajzolni. S lőn kerékpárút az autópályák mellett.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.10.17. 17:10:13

@cso zsi: "@beked: "Az elóretolt kerékpárfelálló vagy mi a fene szerintem igenis, hogy nagyon fontos dolog. "

Aztán tetszik-e tudni, hogy mire is van az kitalálva?
Mert nem arra, hogy az autósok elé beálljon 4-5 bringás, akik a rajtra (zöldre)"

Hanem?

@ubk: ""- piros lámpánál a kerékpárosok előre mehetnek "
Ezt komolyan gondoltátok? MErt ezen én nem nevettem, mert nem vicces. VAgy akkor Kamazzal én is tovább gurulhatok majd a piroson?"

Az "át" és "előre" szavak közti különbséget ismered?

@doktorB: "Az autós vagy motoros legfeljebb a pirosra váltáskor átcsúszik még, ez természetesen ugyanannyira szabálytalan. De a zöldre induló keresztforgalom erre még számíthat, Pesten különösen."

Egy világ omlott össze bennem, hogy eddigi életemben tökéletes tévedésben éltem. De talán mégsem...?!

Az egyszeri fazon elutazik Olaszországba, és a repülőtérről taxival megy be a városba. Az első pirosnál simán átrobognak. Megrezzen, és megkérdezi a taxist:
- Ezt most miért csinálta?
- Ááá, a fivérem is ugyanezt szokta csinálni...
Következő pirosban ugyanez. A fickó már ugrik egyet ijedtében:
- Már megint ezt csinálta!
- Persze, a fivérem is ugyanezt tenné.
Következőnél színtiszta zöldben padlófékkel, csikorogva megállnak. A fickó csak les:
- Most ezt miért csinálta?
- Hátha jön keresztbe a fivérem...

A helyzet azonban az, hogy ez egy vicc. Ahogy a naracssárgán való áthaladás is az volna, ha nem volna balesetveszélyes. De te nyilván sokkal jobban tudod...

"A zöld közepén elétekerő biciklisre nem."

Ha viszont nincs forgalom, akkor a "zöld közepén valaki elétekerő"-ben a valaki üres halmaz, mert erről a biciklis gondoskodik. Mondjuk úgy, legalább olyan arányban, mint a narancssárgán 50-es táblánál 70-80-nal átzúgó autós.

@cirkuszos: "@erol: "A pirosnál meg még jó, hogy előrecsorgok, ezt sem értem miért baj." Akkor igen nagy baj, ha egyébként a forgalom haladna, és kezdhetik újból a kerülgetésedet."

Mely esetben a biciklis és az autós átlagsebessége kb. azonos. Ez egybe is ezik azzal a becsléssel, hogy az autók átlagsebessége (dugóban?) kb. 14 km/ó. Akkor ki is tart fel kit?

@kpetya: "Helyes és pontos meglátás, hogy a kerékpáros zavarja (és akadályozza) a forgalmat."

És ő okozza a dugókat is. Ha eltűnne a sok rohadék kerékpáros, egy csapásra megszűnnének a dugók. Bizony! De tényleg! Most futtattam le szakértők által bevizsgált szimulátoron!

cso zsi 2009.10.18. 15:21:19

@Joe Forster/STA: Esetleg, ha megtekintenéd egy arra alkalmas oktatási kiadványba, mert kb. témánként van beidézve a hatályos Kreszből.
De neked külön:

http://net.jogtar.hu/jr/gen/gp2_1_97500001$BKPM__21_28kor$AAF$BBMP_0.png

Útburkolati jelek

18. § h/1. „Előretolt kerékpáros felállóhely balra bekanyarodó kerékpárosok számára” (153/a. ábra); a forgalomirányító fényjelző készülékkel szabályozott útkereszteződésben az oda kerékpársávon érkező és balra bekanyarodó kerékpárosoknak, a megállás helyét jelölő vonalak közötti, kerékpárt mutató sárga színű útburkolati jellel (158/i. ábra) megjelölt úttestre csak a tilos fényjelzés ideje alatt szabad a többi jármű elé - a besorolás általános szabályai szerint - besorolva a továbbhaladáshoz felkészülni.

„Kerékpárosok közlekedésére kijelölt úttest” (158/i. ábra):
http://net.jogtar.hu/jr/gen/gp2_1_97500001$BKPM__21_28kor$AAG$BBMP_0.png

igazi hős 2009.10.18. 20:16:37

@cso zsi: Öszintén nem értem min vitatkoztok: a bringásnak most is (lakott területen belül) a felezőtől kell balra kanyarodnia és ilyenkor őt jobbról kell (és 1 bringást többnyire lehet is) előzni/kerülni. A jobbra kanyarodónak illetve egyenesen menőnek KRESZ szerint a jobb szélen kell maradnia, azon ez a jel nem változtat. Biztos sok út van, ahol kevés a hely ha középen és a jobb szélen is van bringás illetve ahol 3-4-... balra kanyarodó bringás megfogja a továbbmenőket, de a jelenlegi bringasűrűség mellett mindkettő elég ritka eset. (Legalábbis saját tapasztalatomban ritka, hogy egy lámpánál mellettem még 2 bringás legyen.)

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.10.18. 20:43:18

@cso zsi: És hol volt szó balra kanyarodásról? Te miről beszélsz?

Az úttest jobb szélén biciklisáv nyílik a lámpa előtt, a piros lámpánál ezen előrehaladnak a biciklisek, jobbról elhaladva az álló autók mellett, afelállnak a felállóban, és a zöldnél az autók elől elindulnak. Ebből melyik részt nem érted?

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.10.18. 20:50:22

@cso zsi: Ja, értem... A _mai_ KRESZ alapján írsz valamiről, amiből valószínűleg az országban egyetlen darab nincs per pillanat, és ha beindul a biciklisek támogatása a közlekedésben, akkor valószínűleg meg is fog változni.

A "kerékpáros felálló" mint olyan nem csak a balra kanyarodóknak való. Hogy a mai KRESZ-ben csak "kerékpáros felálló balra kanyarodóknak" van, az nem jelent semmit, hiszen benne van a nevében, hogy... de ezt szerintem már te is érted.

otapi 2009.10.19. 11:19:45

@rou: Nem veszem tudomásul, 15km-re lakom a munkahelyemtől (XX-XIII ker.). BKV-val (metróval!), és biciklivel ugyanannyi idő - 50-60 perc. Mondj egy okot, hogy miért mennék BKV-val?

A múlt heti viharos szél+eső kombóban kihagytam, de ma is így jöttem...

igazi hős 2009.10.19. 11:52:47

@Joe Forster/STA: Szerintem a bringások párhuzamos közlekedését az úttesten a módosítás sem fogja tartalmazni, ergo egy bringás lehet az úton és az a jobb szélen kivéve a balra kanyarodót aki a felezőnél van. Mivel a bringa nem képes térugrásra, ezért folyamatos utat kell neki adni a legveszélyesebb manőveréhez, a középre besoroláshoz.
Ahogy te értelmezed, annak nincs haszna, viszont balesetveszélyes. 2 méteren használhatnánk a teljes sávot, előtte és utána 70 centit, ez még arra sem elég, hogy megelőzzem a nálam lassabb bringást. Viszont ha 2-3 bringás megy párhuzamosan, attól az autó nem lesz keskenyebb, tehát közelebb fogja előzni a belül haladót (vagy a bringások feltartják az autóst, amire a kettes+padlógáz kombó a válasz).

Perillustris 2009.10.19. 15:48:55

@igazi hős: Van itt egy félreértés. A "szorosan az úttesthez" kitétel eltörlésével nem azt kívánjuk, hogy a bringás mehessen a több sávos út belső(bb) sávjaiban, hanem azt, hogy ne legyen beszorítva a bringás a padka mellé, hanem - belátása szerint - akár a külső sáv képzeletbeli közepén is szabályosan haladjon, pl. az úttest szélén parkolók miatt.

há zé · http://indafoto.hu/hhzz 2009.10.19. 20:16:25

@otapi: a téli hidegben kellemes kis betegségeket lehet begyűjteni. Hosszú távúakra gondolok, mint reuma és társai. Állítólag.

Perillustris 2009.10.19. 21:55:43

@há zé: Reméljük ugyanezeket leírod a
- sízésről,
- snowboard-ozásról,
- hegymászásról,
- szánkózásról,
- jégkorcsolyázásról,
- hokiról
szóló posztokban is.

Állítólag.

igazi hős 2009.10.19. 22:52:11

@Perillustris: Egész másról beszélünk: a bringás felállóhely (sose hallott Mórickáról, aki elnevezte) használatáról van némi értelmezésbeli eltérés:
a) oda álljanak a birngások (gondolom, hogy egyszerre többen is átérjenek a kereszteződésen),
b) csak a balra kanyarodáshoz szabad igénybe venni, egyébként marad a jobb szélén haladás.
Megjegyzem én nem írtam szorosan jobbra tartsról, csak az út jobb szélén haladásról.

igazi hős 2009.10.19. 23:09:02

@há zé: Mintha a legtöbb reumás, izületi beteg Angliában lenne, ahol ritkán megy 2 fok alá a hőmérséklet. (Átlagban 6 fokkal melegebb a tél mint nálunk.) Nálunk (szerencsére?) a száraz, kontinentális hideg a jellemző, meg a ruhaviselet és a csukott ablaknál alvás. Keresnél egy idevágó skandináv statisztikát? Gondolom a 50 felettiek legalább 99%-a reumás.
Ja és mintha a síelés jobban terhelné a térdet és még a menetszél is nagyobb. Ráadásul a sielők direkt keresik a hideg és csapadékos helyeket. "Köszönjük, Emese!"

cso zsi 2009.10.20. 23:22:06

@Joe Forster/STA: Értem én. Hajtogatod a hülyeséget, és el is hiszed magadnak.
Attól, hogy még nincs ilyen felfestés, a Kresz jogszabályban, és a gépjárművezetők számára készített tankönyvben ez áll.

Remélhetőleg nincs nagy baja:
"Elgázoltak egy kerékpárost kedden a fővárosban, a VII. kerületi Rákóczi úton, a biciklista fejsérülést szenvedett - közölte a Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) sajtóügyeletese az MTI-vel.
Egy személyautó egyelőre tisztázatlan körülmények között ütötte el a kerékpárost - mondta el Sass Oszkár.

Valics Dezső, az Országos Mentőszolgálat sajtóügyeletese arról tájékoztatta az MTI-t, hogy a sérültet az Országos Baleseti Intézetbe szállították, de a sérülés fokáról nem tudott beszámolni."
automenedzser.hu/hirek/20091020_szabadnapo_orvos.aspx?s=rel

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.10.22. 14:36:22

@cso zsi: Jó nagyot esett az a kerékpáros, még ki is gyulladt! Gondolom a tűzoltók oltották el. Vagy a bicikli hajlott rá ennyire?
süti beállítások módosítása