Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Nem cipelek tonnányi vasat, miért ne ihatnék?

2009.08.04. 14:34 - lumina

„Hazadobom az autót, biciklire ülök, aztán ihatunk valamit” – hangzik a biciklisek körében jól ismert mondat. A KRESZ kerékpározás esetében is tiltja az alkoholfogyasztást, veszélyes is, a rendőrség próbál fellépni ellene, a betartatás viszont lehetetlennek tűnik. A szankciók nem mindig kemények, az intézkedő rendőr is tudja, hogy sok helyen reménytelen szabályosan és biztonságosan biciklizni. A jogosítvány biciklizéskor nincs veszélyben.

A részeg biciklisekről először egy falusi kocsma juthat eszünkbe, ahonnan záráskor rajzanak a kiszámíthatatlanul mozgó emberek, legtöbbjük kerékpáron. Az utóbbi években a városlakók is csatlakoztak ehhez a körhöz, nyári estéken rengetegen indulnak biciklivel körutat tenni a kocsmák kerthelyiségei között.

Mindenki meg is magyarázza, miért teszi. „A rendőrségnek van jobb dolga is, mint hozzám hasonló bicikliseket igazoltatni.” „Nem cipelek több tonna vasat, mint egy kamion, hogy másokat veszélyeztessek, saját magamért pedig tudok felelni.”

kocsmabicaj03

Mit jelent az, hogy valaki ittas? A KRESZ a minimális alkoholfogyasztást is tiltja, a köznyelvben ez inkább a kontroll elvesztését jelenti, ez a határ pedig mindenkinél eltér, filozofált egy biciklis, aki némi alkohol elfogyasztása után súlyos balesetet szenvedett. Szerinte az ivás akkor nem befolyásolt semmit, teljesen józanul ugyanúgy járt volna, mégis nagyon határozottan állítja: ha sokat iszol, ne biciklizz! „Nem az volt a baj, hogy ittam egy keveset, és az se, hogy bringáztam, hanem hogy összeütköztem egy autóval.”

 

Nincs különbség autó és bicikli között

Alkohol hatása alatt csökken a perifériás látás, megnyúlik a reakcióidő, problémát okozhat az egyensúly megtartása, romlik a távolságfelismerő képesség, illetve a közlekedési szabályokat nem veszik figyelembe, magyarázta Zacher Gábor toxikológus. Szerinte nincs érdemi különbség egy ittas autós és egy ittas biciklis között, mert bár egy kerékpár sebessége kisebb, mint egy autóé, de a biciklis sokkal kevésbé védett, mint aki autóban ül biztonsági övvel bekötve egy légzsák mögött. Megjegyezte, hogy tapasztalatai szerint kevés biciklis hord sisakot vagy egyéb védőfelszerelést, ami hatékony védelmet nyújthat.

2008-ban összesen 2342 ember okozott ittasan közúti balesetet, ebből 423-an voltak kerékpárosok. Közúti közlekedési balesetben összesen 109 kerékpáros halt meg. Ezek közül 17-en voltak ittasak, mondta a kerékpárosokat is érintő baleseti statisztikáról Palágyi István, az ORFK-OBB vezető főtanácsosa.

Szólt arról, hogy tavaly októberben és novemberben a rendőrség láthatósági akciójának részeként a közutakon fokozottan ellenőrizték a kerékpárosokat. Az akciót azért őszre időzítették, mert a korai sötétedés tipikus veszélyforrás. A láthatóság mellett ellenőrizték azt is, hogy a kerékpárosok ittas vagy bódult állapotban vesznek-e részt a közlekedésben.

34 milliót fizettek be

A két hónap alatt 3207 kerékpárossal szemben született szabálysértési feljelentés, 7582 emberre szabtak ki helyszíni bírságot (ők csekket kaptak). A kiszabott bírságok összege meghaladta a 34 millió forintot. Ez a pénz az államkincstárat gazdagította. Ebben az időszakban 12 kerékpáros vesztette életét, akik közül nyolcan okozóként haltak meg, négyen vétlenek voltak.

A leggyakoribb baleseti ok (a szabálytalan közlekedés): kanyarodás, irányváltás, alkoholfogyasztás, illetve a kötelező tartozékok hiánya volt. Kifejtette, hogy minden kerékpáron lennie kell első és hátsó lámpának, sárga küllőprizmának, ami főként az első keréken fontos, hiszen kereszteződésekben ennek kell láthatónak lennie. Szükség van továbbá piros hátsó prizmára, illetve két, egymástól függetlenül működő fékre, csengőre, és lakott területen kívül éjjel és korlátozott látási viszonyok között láthatósági mellényt (fényvisszaverő ruházatot) kell viselni.

Arra hívta fel a figyelmet, hogy indulás előtt a kerékpárosoknak is ellenőrizni kell a kormány, a fékek és a világítás működését, valamint a gumik állapotát. A KRESZ szerint egyébként ez minden járműre vonatkozik.

kocsmabicaj01

Nem mindenhol lehet biztonságosan biciklizni

Beszélt arról is, hogy a rendőrség is tisztában van azzal, hogy Magyarországon a kerékpáros közlekedés nem minden feltétele adott, és még a szabályos haladás is gyakran veszélyekkel jár. Éppen ezért a rendőrség is mérlegel, sokszor nem is büntet, csak figyelmeztet, hiszen sok esetben a kívánt hatás így is elérhető. Hangsúlyozta ugyanakkor, hogy sok kerékpáros szabadon értelmezi a szabályokat. A KRESZ-t viszont senkinek nincs joga felülbírálni.

„A közúti közlekedés szabályait mindenkinek be kell tartani! Ez elhatározás kérdése! Aki hibát követ el, az indokolatlanul kockáztatja a mások és a saját életét” fogalmazott.

Azt javasolta, hogy ha valaki kerékpárral indul útnak, majd alkoholt fogyaszt, ne üljön fel járművére. Amennyiben valaki ittasan biciklizik, szabálysértést követ el, ezt a hatályos jogszabály szerint 100 ezer forintig terjedő birság kiszabásával lehet büntetni. Ha valaki ittasan vészhelyzetet okoz, (például súlyos sérüléssel járó gyalogosgázolás), bűncselekményt követ el (közúti veszélyeztetés).

A jogosítvány nincs veszélyben

Kiderült az is, hogy ha valakinek van B kategóriás vezetői engedélye, és kerékpárral követ el szabálysértést, nem veszik el a jogosítványát, mivel nem azzal a járművel követett el szabálytalanságot, amire az engedélye szól. Egy segédmotoros például hasonló esetben elveszítheti jogosítványát, mivel erre a járműre kötelező a KRESZ-vizsga letétele.

A mentőknél nincs külön baleseti statisztika az ittas biciklisekről, mondta Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője. Tapasztalatai alapján két kategóriába sorolta a tipikusan előforduló eseteket: az egyik, amikor jellemzően kivilágítatlanul, nyomvonalat nem tartva kacsázik valaki az úttesten, és egy arra haladó autó elgázolja. Az ilyen balesetek gyakran végződnek a biciklis halálával.

A másik tipikus eset, amikor ütközés nincs, a részeg biciklis magától felborul vagy elesik. Ilyenkor gyakorlatilag egy magatehetetlen testre kell gondolni, aki képtelen az esés kivédésére – szélsőséges esetben a biciklin ülve is el lehet aludni. Ha a fejét a betonba vagy a járda szegélyébe veri, halálos is lehet a baleset. Télen külön veszélyforrás, hogy ha az eséskor nem is sérül, de mire reggel megtalálják, kihűl a test.

A szóvivő megjegyezte azt is, hogy a mentősöknek nincsen bizonyítékuk arra, hogy a balesetben az alkoholfogyasztásnak volt-e szerepe, ezeket a vizsgálatokat csak később végzik el, a mentősök csak valószínűsíteni tudnak.

Inkább biciklire ülnek ittasan

Az amerikai egészségügyi minisztérium 1996 és 2005 között végzett vizsgálatot New Yorkban: a halálos biciklis balesetek áldozatai 21 százalékának holttestében alkohol nyomait találták a halál beállta utáni három órán belül. A balesetben érintett autósok közül csak 6 százalék fogyasztott alkoholt.

kocsmabicaj02

Tíz év alatt összesen 225 biciklis vesztette életét, közülük 176-nál vizsgálták csak, hogy van-e a szervezetükben alkohol. Mivel azonban az idő előrehaladtával a szervezet feldolgozza az alkoholt, csak 84 holttestből tudták használható mintát venni, amihez az kell, hogy a halál beállta utáni három órán belül elvégezzék az alkoholtesztet.

A statisztikák szerint a halállal végződő kerékpáros balesetek háromnegyede fejsérülésből adódik, ehhez képest a balesetek halálos áldozatainak csak 3 százaléka viselt sisakot. A vizsgált balesetek 92 százalékában érintett volt mozgásban lévő autó vagy motor, minimális volt azoknak a baleseteknek a száma, melyek bicikliúton történtek. 14 olyan baleset történt, aminek csak kerékpáros érintettje volt, négyhez köthető parkoló autó, ezek közül egy olyan, ahol nyíló ajtó okozta a halálos balesetet.

Címkék: biztonság alkohol rendőr bírság sisak urbánus

167 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr131272042

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kerenszkij 2009.08.04. 16:40:22

Ilyenkor, kedves bringástársak, a kerékpár nem jármű? Ha sírunk, hogy vegyék járműszámba az autósok a bringát, akkor talán ne "vezessünk" ittasan mi sem, meg ne menjünk át a piroson, meg a bringaúton ne vágjuk le a kanyart
( Lágymányosi híd pesti felhajtó...stb)

apogany 2009.08.04. 16:40:47

@geusz: a telefonáló, ittasan vezető, gyorshajtó, tilosban parkoló ne szarjon sünt? vagy hogy van ez? ők megvették a jogot erre?

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.08.04. 16:41:38

ha a gyalogos átmegy a piroson, vagy bármilyen más szabálytalanságot csinál, ugyanúgy megbüntetik. a szabálytalan biciklis közlekedés nem btk-s, hanem kresz és szabálysértés kategória, tehát valóban büntethető.
a gond az, hogy ez a a pia+bringa probléma a motorizált forgalom növekedésével válik egyre veszélyesebbé, valamint találkozik a sünök végtelen pénzéhes (rendelésre!) behajtó tevékenységével és az semmire sem jó állam kényszeres szabályozási mániájával.

megérjük - nemsokára - hogy sisak és vizsga nélkül nem ülhetünk bicajra. még rendszám is lesz. az is egy illetékbevétel. hajrá behajtók!

usererror 2009.08.04. 16:42:02

@apogany:
Persze, hiszen fizetik az adókat :)

aaaaaaah 2009.08.04. 16:43:40

iszik vagy teker? :DDDDD

geusz 2009.08.04. 16:43:58

@kerenszkij: és áttoljuk a bringát a zebrán, nem előzünk jobbról, nem megyünk a villamossínek között, nem bringázunk a járdán, és még sorolhatnám...

Funkerman 2009.08.04. 16:44:06

@kitiltott: Ahoz olyan kerékpárosokra vonatkozó kresztáblákra lenne szükség, amiket ki is tesznek az utakra és nem csak a kreszkönyvben vannak lerajzolva. De hát azoktól a tábláktól idegrohamot kapnának a kedves autósok, mert jó néhány helyen előnyben lennének a bringások.

De az, hogy egy gyalogzebrával párhuzamosan futó kerékpárúton a bringásnak macisajtja van a gyalognak meg ugye elsőbbsége az autóssal szemben, az azért eléggé faramuci helyzet finoman szólva is. Mert ilyen alapon rajtam megállva adhatja meg a gyalognak az elsőbbséget az autós. Lásd platán söröző-erzsi alja.

geusz 2009.08.04. 16:47:00

@apogany: Nem, őket ezért keményen bünteti nap, mint nap a rendőr, parkolóőr, stb. Teszem hozzá, jogosan. Csak miért van az, hogy az egyik oldalon mindent szabad, másik oldalon meg bármit megtehetsz?

zodiac757 2009.08.04. 16:48:28

off: jogosítványkötelessé kellene tenni a kerékpározást is, mert botrány, hogy egyesek mennyire nem ismerik a Kresz-t. vagy csak ilyen sokan akarnak meghalni?

on: van B-s jogsim, ritkán autózom, és inkább biciklit vettem autó helyett, alkoholosan nagyon ritkán ülök biciklire, és eldugott kis utcákon tekerek haza, nehogy rendőrrel találkozzak. volt már példa, hogy megállítottak részegen, de benzinkúton dolgozom, és elengedtek

apogany 2009.08.04. 16:50:26

@geusz: ez nem így van. lehet, hogy ritkábban látod, de arányosan nem. lehet, hogy nem pont Pesten, de autóval is többet lehet itt mulasztani.

apogany 2009.08.04. 16:51:45

@Funkerman: a következő KRESZ-módosítási javaslat már tartalmazza a párhuzamosan futó kerékpárút elsőbbségét..

Mike36 2009.08.04. 17:00:01

Bp-n a kerékpárosok pia nélkül is felelőtlenek, szarnak a kreszre, nincs lámpa, stb
és nem hiszem hogy mindeki ittas lenne, aki nem veszi figyelembe pl. a piros jelzéást

gyalogolni lehet részegen? vagy az is tilos, vagy tilos lesz? este 10 utáni alkoholtilalom már megvan

Mike36 2009.08.04. 17:03:25

@AntiChrist: lényeg a szankció igaz
egy jó kis büntetés
ebben éled ki magad, igaz?

dei · http://erdei.aplus.pl 2009.08.04. 17:03:29

Már megint a fürdővíz...
Ha elkülönített kerékpárúton biciklizel ittasan, akkor hol üt el a tonnányi vas?
Szóval azért moderálni kell. Ráadásul vannak ugye országok, ahol bizonyos mennyiségű alkohol engedélyezett.
Akkor miért ne lehetnének kedvezményezettek a kerékpárosok ? :)))))

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2009.08.04. 17:06:21

Nekem eddig a maximum az két sör volt, ami után biciklire ültem. Ráadásul akkor is minden egyéb előírásnak megfelelően... na jó, csengőm nincs, a "Ne a bicikliúton ténferegj, a &@#$đ anyád!" módszert szoktam alkalmazni, jellemzően sikerrel (az autós meg úgyse hallja a csengőt se...). Lényeg, hogy nálunk ugyan kissé szigorúra sikerült az alkoholügyi szabályozás, ezért ha nem is a mi 0,00 ezrelékünket, de az amerikai 0,8 ezreléket érdemes betartani, ha az ember biciklizik (ez egyéntől függően 1-3 sört jelent). Egyébként ha első-hátsó lámpával, macskaszemekkel és sisakban mész egyenesen, akkor nem fog azzal szarakodni a rendőr, hogy megállítson.

Mike36 2009.08.04. 17:11:08

@fzoli77: ja és közben szavaz, és utána kommentekben álszenteskedik
nézzétek már meg, hogy áll a szavazás!
de mindenki osztja az észt, és okosabb mindekinél, meg jól meg is akarja nevelni a többieket
csendőrállam ez kérem

Condottiere 2009.08.04. 17:16:44

Aki éjjel kerülgetett már részeg kivilágítatlan kétkerekűt, úgy hogy közben volt némi szembe forgalom is az rögtön érti miért. Továbbá elég a Szabadság hídon a józanul is állat módjára zúzó bringások elől ugrálni, hátha még be is lennének nyomva.

Balazs5 2009.08.04. 17:40:59

na ja... aztán amikor véletlenül elütöm járhatok a bíróságra és persze én vagyok a bunkó h szegény biciklis így meg úgy...Persze a halálát nem kívánom senkinek (illetve egy embernek igen,de az nem biciklis)

A jogsijukat persze nem vehetik el mint az autósoknak de egy 100000-res bírságot kiszabhatnának nekik. Egyébként is egyes biciklisek a városban KRESZ-en felülinek hiszik magukat. (átgurulás a piroson stb.) Jól szájba kellene b...szni az ilyeneket.

OnLány 2009.08.04. 17:44:26

Kedvencem az amikor a hülye picsa a járdán biciklizik a körúton, walkman az agyába dugva és csenget vadul a járókelőknek, vagy trendialtepista a lánchídon teker ezerrel szintén a csengőt nyomva a fékhelyett, pedig mind2 állatka a járdán van ahol mint a neve is mutatja járni kell nem tekerni... arról nem is beszélve hogy egy csomó helyen alig lehet közlekedni a járdáról "ellopot" bicikli utaktól, jahhh így könnyű építeni...
"Ne a bicikliúton ténferegj, a &@#$đ anyád!" tipusú inteligens megjegyzéseket, meg egy intenzív rugással szoktam elintézni :D

Pici Paci 2009.08.04. 17:57:13

Én rendszeresen járok ki Koppenhágába. Ott a fél város biciklin közlekedik, este meg iszik és biciklizik. Igaz seggrészegeket nem láttam 2 keréken, de ittasakat igen. Ott viszont talán a világ legjobban kiépített biciklis közlekedése van, külön sávval mindenhol, lámpával. Valószínüleg ettől biztonságosabb és nem attól, hogy nem isznak. Illetve az autósok is hozzá vannak szokva a kiterjedt biciklis forgalomhoz, így eleve figyelnek rá mindenkor. Itt is ezt kéne. Teljesen kiépített biciklis közlekedést minden utcába!

Tomi1973Wien 2009.08.04. 18:01:06

@Atro:
te igenokos... a valodi bunozoket uldozi a nyomoz (ha uldozi), a kozlekesi kihagokat meg kapjak el az utcaiak...

az meg eleg gusztustalan hozzaallas, amit kiolvastam beloled... a te hibazasod nem szamit, te csinalhatsz barmit, a tobbit kapjak el masert....

OnLány 2009.08.04. 18:04:57

@Balazs5: Én inkább 200.000.- ra büntetném (szívem szerint tolnék még egy nullát, de legyünk toleránsak D), amit ha nem tud kifizetni 3 napon belül akkor elkezdheti leülni napi 500 Ft-jával... és nem csak a részegen biciklizésért hanem a járdán parasztkodásért is! Egyébként meg, rendszámot, jogsit és adót nekik, a bevételekből meg lehet bringa utat építeni az úton nem a járdán!

Mike36 2009.08.04. 18:06:49

még egy dolgot nem értek
biciklis blogba minek irnak olyan autósok, akik szimplán haragszanak a kerékpárosokra, másrészről pedig a közlekedést vmiféle háborúnak fogják fel, ahol ki kell szorítani a többi felet

rettenetesen unalmas már ez a járda, úttest téma is, ha van rajta sapka az a baj, ha nincs az baj

OnLány 2009.08.04. 18:07:31

@Pici Paci: ez remek ötlet, Dániában én is éltem és ott nekem sem volt bajom a bicósokal. De kifizetitek?)

OnLány 2009.08.04. 18:12:59

@Mike36: hát esetleg, viselkedhetnétek mint a Holland vagy Dán cangások. Vagy nem kell a biciklis blogot az index cimlapjára kitenni...
és akkor mehetne a belterjes nyavajgás egymás közt, se ellenvélemény, se kommunikáció másokkal. Én pl GYALOGOS vagyok, úgyhogy mostanra már nem csak az autósok parázttatnak (bár ők egyre kevésbé, néha már meg is álnak, ha látják h át akarok menni a zebrán...), hanem a biciglisek is (csengetnek a nyakadba, beszolnak szépeket etc...), hurrá!

georg 48 2009.08.04. 18:13:17

@Pici Paci:
picinyem! Megírnád azt is, hogy ők hogyan viszonyulnak az autósokhoz? Megírnád azt is, hogy a kiépített kerékpárutakat használják, nem az úttestet? Mert ugye ezt is előírja a KRESz.. Mert ott sem volt ám mindíg több ezer km. bringaút! Meg megírnád azt is, hogy annyira kultúráltak, hogy nem élnek vissza gyengébb mivoltukkal! Szóval, akkr mindent írj meg!!!!

apogany 2009.08.04. 18:18:33

@OnLány: a holland biciklisek százszor rosszabbak, mint a budapestiek.
az utakat pedig mindenki fizeti, az autósok által belerakott plusz a toldozásra sem lenne elég, ez az egyik legszarabb érv amit fel lehet hozni ebben a témában.

OnLány 2009.08.04. 18:20:17

ja és nem alapból zavar a járdán biciklizés, szerencsére többséget nem kell lerúgni) csak ne csengess és ne szólj be, hisz "vendégségben" vagy...

OnLány 2009.08.04. 18:23:43

@apogany: persze mert arcoskodni jó, felelősséget vállalni, meg fizetni a dolgokért az nem elég altetrendi, grat!

apogany 2009.08.04. 18:24:38

@OnLány: ezt most mire, áruld el?

automentesnap 2009.08.04. 18:29:54

csak azt nem értem, Tbg rendőrnek miért nincs elöl lámpája

2009.08.04. 18:31:07

ne keverjük a dolgokat. az, hogy a bácsi egy faluban kempinggel szélesíti az utat (mint minden este), közel sem ugyanaz mint amikor megiszok 1-2 sört, és utána hazatekerek. ráadásul a bácsik általában dinamós lámpával közlekednek, csak azt 50-nél is nehéz észrevenni..

amúgy egyáltalán nem értek egyet a 0-toleranciával, de ez van, elfogadom, de ismerem a saját lehetőségeimet, és egy picit csalok (nem így kéne, de mindenki csal. ezen nincs mit vitázni)


off-pff
viszont, próbáltam write only üzemmódban írni, de véletlenül elkaptam pár kommentet. nem kellett volna, mert botrány komolyan ami itt folyik. miért kell folyamatosan szétoffolni mindent azzal, hogy miért nem tetszenek a biciklisták? és nem, nem jogosítvány kell a kerékpárra, hanem 2-4 éves rendszerességgel oktassanak kresz-t és közlekedési kultúrát. (18 fölött jogsi, 4-6 évente ismétlő kreszvizsgával).
és igen, igazad van azzal kapcsolatban, hogy a kerékpárnak az úton van a helye, és igen, vannak olyan parasztok, akik félrelöknek a körút járdáján, de a) azért a körút sem egy leányálom kerékpáros szemmel, b) amíg a közlek.kultúra nem változik, addig van aki nem mer az úton menni, c) ne 1-2 esetből általánosítsunk (pl tegnap egy fullos audi átengedett egy zebrán) d) vegyük észre, hogy szidhatjuk a máshogy közlekedőt, de mi sem vagyunk jobbak (tegnap az újépítés(!)ű kerékpárút közepén sétált a gyalogos, 1 méterre tőle elválasztott újépítés(!)ű járdával. a kerékpáros csöngetett, a gyalogos meg +"%/&@"+!-et mondott. kinek volt igaza ugye? én sem általánosítok, el lehet ezt intézni normálisan is, senki se tegye

bocs, ha hosszú volt, de kiborult a bili

Tomi1973Wien 2009.08.04. 18:44:49

@PTibi:
nem baj ha hosszu, mert normalisan ertelmezheto velemeny... :-)

ezek szerint, az teljesen jogos, ha egy biciklis megiszik 1-2 sort, biciklire pattanik, es hazateker... (esetunkben te)... az mar kevesbe okes, ha ugyanezt egy videki bacsika teszi....

a kresz alapu visszatero vizsgaztatasi rendszerrel egyetertek, errol mar korabban irtam en is...

MP 2009.08.04. 18:48:46

Az a baj hogy a biciklihez semmi sem kell. De az még nagyobb baj hogy nem is nagyon oktatják sehol sem. Pedig a biciklinél komoly veszély az ital. Igenis erre is figyelni kellene. Jó volna ha minden faluban lenne egy rendőr aki MINDENKIVEL betartatná a rendet s az se ártana ha felfognánk hogy ezek miattunk vannak. De amíg a bukósisak hasznosságát sem fogják fel a mopedesek addig... Még a biztonsági övet is magyarázni s bizonygatni kell.

Mike36 2009.08.04. 18:56:55

@OnLány: án rajtam nem múlik, én még a pirosnál is megállok, még gyalogosan is

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.08.04. 18:58:59

@bio31: "Én a prizmák hiánya (vagy nem megfelelő állapota) miatt büntetnék inkább... "

Miért, a lámpa már nem jó?

@zeddez: "A reszeg bringast ugyanugy meg kene vagni, mint a szart, mert ugyanugy tud halalt okozni ha bekacsazik az auto ele, aztan tenyallaskor meg beesik a szelvedon."

Igen, halált tud okozni. Saját magának. Vágod a különbséget?

"Piroson vagy zebran atbiciklizes meg 100ezer, hogy kicsit ismerkedjenek a KRESZ-l"

Ahahaha, autósnak mit kell elkövetnie, hogy 100 ezerre megbírságolják.

Nyomd ki a "dögöljön meg a szomszéd tehene" gombodat, és próbáld újra!

@Imi122: "Tiltja a KRESZ a részegen bringázást, Ezt honnan kellene tudnia? Nincs forgalmi, műszaki, egészségügyi vigygája. Nem fizet súlyadót, biztosítás és az útépítésre a benzinbe beépített akármilyenadót. Csak a pofája jár, hogy az én pénzemen neki épített kerékpárút zötyögős."

1. A törvény nem ismerete nem ment fel a hatálya alól.

2. A) Az arányos súlyadó biciklire kevesebb volna, mint a beszedés adminisztrációja, B) felelősségbiztosítás biciklire is van, C) az utakat nem a benzin adójából építik.

3. A) A biciklisek kerékpárSÁVokat akarnak, de B) te sem örülsz, ha a "te adódból" épített utak zötyögősek.

Egyéb okosság?

@Kangörény_: "Egyszerű a helyzet és ezt akár biciklis valaki, akár nem, beláthatja: a biciklisek előszeretettel mondják, hogy a bicikli is közlekedési eszköz, ezért ugyannyi joggal tekernek az úton, mint az autósok. Ebből kiindulva egyértelmű, hogy nem ihatnak alkoholt."

Tehát, ha nem iszok alkoholt, akkor mehetek biciklivel az úttesten kerékpárút mellett is? Ja, hogy azért mégsincs ugyanannyi jogom. Értem: ha akarod, vemhes vagyok, ha akarod, nem?

@zodiac757: "off: jogosítványkötelessé kellene tenni a kerékpározást is, mert botrány, hogy egyesek mennyire nem ismerik a Kresz-t. vagy csak ilyen sokan akarnak meghalni?"

Külföldön jellemzően miért nincsen biciklire jogosítvány?

@OnLány: ""Ne a bicikliúton ténferegj, a &@#$đ anyád!" tipusú inteligens megjegyzéseket, meg egy intenzív rugással szoktam elintézni :D"

Fasza, a közlekedési szabálysértésedet megtetézed garázdasággal. Pizzát vagy palacsintát szereted jobban? (Tudod, mert a börtönajtó alatt csak ezek férnek át...) ;-)

"Én inkább 200.000.- ra büntetném (szívem szerint tolnék még egy nullát, de legyünk toleránsak D), amit ha nem tud kifizetni 3 napon belül akkor elkezdheti leülni napi 500 Ft-jával... és nem csak a részegen biciklizésért hanem a járdán parasztkodásért is!"

Fúúú, mekkora arc vaaagy... Megmondom: semekkora. Röpködnek a nullák (biztos az agyadból kifelé), de ha te kapnál ilyen büntiket, csak vinnyognál, hogy jaj istenem, biztos úr/hölgy, nem is volt ám akkora ez a szabálytalanság.

"Egyébként meg, rendszámot, jogsit és adót nekik, a bevételekből meg lehet bringa utat építeni az úton nem a járdán!"

No igen, neked is beragadt a "dögöljön meg a szomszéd tehene" gombod. És megsúgom: az úton definíció szerint nem lehet kerékpárUTat építeni, csak kerékpárSÁVot, és nem mellesleg mindkettő általában úgyis csak egy sárga csík kihúzásából áll.

A cikkhez: "a halálos biciklis balesetek áldozatai 21 százalékának holttestében alkohol nyomait találták a halál beállta utáni három órán belül. A balesetben érintett autósok közül csak 6 százalék fogyasztott alkoholt."

Magyarul biciklin nagyobb mértékban "van szükség" alkoholra a halálos balesethez, mint autóban, azaz autóval könnyebb halálos balesetet okozni. Nem is gondoltam volna másképp.

Osztán tessék mondani: a halálos biciklis baleset azért volt halálos, mert a biciklis úgy elütött egy gyalogost, biciklist (?), autóst (?!?!?!), hogy az meghalt, vagy ő maga halt meg? Úgyszintén az "érintett autós" részben az autós halt meg vagy ő ütött el valakit? Jaaa, hát úgy már mindjárt más...

Most hallottam: "Ha vezetsz, ne igyál... mert, ha ütközöl, kilöttyen." ;-)

Szavazni nem fogok, mert a nekem megfelelő "úgysem iszom alkohol, mert nem vagyok oda érte" választ nem találtam.

lobotómia 2009.08.04. 18:59:55

nem offolok, de bizony vannak olyan ittas biciklisták, akik pont azért tudnak bringázni, mert szintre töltötték magukat annyira, hogy képesek legyenek biciklizni + egyéb dolgokat intézni (akár gyalog is).

lobotómia 2009.08.04. 19:02:03

az egyik, többszörösen sérült pasas, aki hosszabban ecsetelte milyen balesetei voltak, míg egyszer arra ébredt, hogy elhagyta a bringáját nekem olyannak tűnt

Mike36 2009.08.04. 19:07:09

@MP: miért baj? van akinek csak ez jut
adóztatnátok még ezt is, mi?
akkor tényleg marad a görkorcsolya

min 2009.08.04. 19:08:21

Én bringázok sokat...de szerintem egy-két sör vagy pohár bor belefér. Már ha tudja az illető magáról, hogy annyitól még spicces sem lesz. Nem szabadna de belefér.
Viszont részegen bringára ülni ugyanolyan súlyos bűn mint kocsit vezetni. Pont azért mert kontrolálatlanúl befordúlhat a kocsi elé és kész a baj.
A lámpák hiánya nálam egyenrangú bűn a részegen bringázásal. Idióta aki sajnál kb. 5ezer Ft-ot az életéért.
Utálom a rendőröket de gyerekkoromban volt egy jó szokásuk. Kivették a szelepet a kismotorból vagy bringából és zsebretették. Lehetett hazatólni a gépet.
Szóval egy kiadós tekerés után jól esik egy pohár sör de csak ennyi nem több...

namaste2 2009.08.04. 19:10:09

Otthonkás divat hippy 25 év körüli anyuka teker a Puskin utcában, utána teker a gyerek is. Beszívva vagy sem azt nem tudom, de teker...
Kisérem őket kocsival a Bródy Sándor utcától, mert elengedni nem akar, de közlekedni is csak az út közepén tud. Kerékpáros öntudata már itt feltűnik. Esze sokkal kevésbé....
Én falun úgy láttam, hogy a hülye parasztok addig amíg gyerek a gyerek és hülyeséget hülyeségre halmoz, addig a felnőttek előtt teker és nem mögötte, továbbá nem hátrány, ha a szülő látja, hogyan tanul, hogyan közlekedik a gyerek.

Megérkezünk a Rákóczi úthoz, "anyuka" rutinból (?), megszokásból (?) belehajt a pirosba, gyerek utána, az éppen zöldetre váltó lámpán a 7-es busz meg bevágódik a kereszteződésbe...

Busz satufékkel próbál megállni (sikerrel...).
Anyuka reakciója: k ... anyádat nem látsz a szemedtől ?

Drága bringás honfitársaim ! ÉSSZEL !!! ÉSSZEL !!!

Tomi1973Wien 2009.08.04. 19:14:23

@min: ugyanilyen alapon nem szabadna de belefer... en is ihatnek pl. autozas elott... hisz tudom magamrol, hogy nem vagyok még spicces sem....
...ami gaz, az az elbiralas... egyenjogusagot kovetelnek a biciklisek (elfogadom, rendben, speciell en kicsit odebb is teszek a kocsit, ha lehet, hogy elferjen),de ugyanmar, miert baj, ha ök isznak.... tetelezzuk fel, ugyanakkor, agyanott ugyanannyira keveset iszunk (pl. 1-1 sör), elindulunk, es egybol kapunk mindketten igazoltatast... te talan kapsz ejnyebejnyet, engem kemenyen lezuzna a rendor.... a rendornek abban igaza lenne, hogy engem lezuz... abban nem, hogy ejnyebejnyevel elengedi a biciklist...

Netuddki. 2009.08.04. 19:16:27

Nem tudom miért írom ezt le, mert kár a szót vesztegetni. Ugyanis ebben a q. országban a legtöbben magasról tojnak a törvényekre és a szabályokra. Akkor nem lenne kérdés, hogy ittasan szabad-e biciklire ülni. Az meg főleg nem, hogy a sünök megzsanettezzék-e a díszpógárt, ha mégis megteszi.

Az igaz, hogy a részeg bringás általában magának okoz halálos balesetet, de az autóst is meghurcolják. Arról nem is beszélve ki fogja kifizetni a kocsi javíttatási költségeit.

min 2009.08.04. 19:27:22

@Tomi1973Wien: Ez így igaz de azért nonszesz, hogy csak nálunk nem ihat meg az autós mondjuk egy ebéd mellé egy pohár sört vagy bort. Itt nem vedelésről, kocsmázásról beszélek hanem az ívásnak egy kúlturáltabb ágáról.
Egyébként meg az intezívebb mozgásnak köszönhetően nincs olyan hatása a kevés! alkoholnak mint ha csak belehentergünk az autóülésbe...Tehát nem ugyanaz a kategória hiába próbálják az autósok így beállítani.

Tomi1973Wien 2009.08.04. 19:31:33

@min: en nem probalom meg sehogy beallitani. a piazas az piazas. erdekes, idekinnt nincsen abbol gond, ha leguritok egy pohar bort vagy sort, es tudom, hogy siman vezethetek. otthon nulla tolerancia... akkor az legyen mindenkire ervenyes...

james62 2009.08.04. 19:47:49

Ebben az országban lassan már nem lehet élni se ...
Muszáj itt mindig valakit baszogatni ?
Legközelebb már gyalog sem lehet menni, egy sör után ...
Le kellene lépni, mig nem késő ...

zeddez 2009.08.04. 19:51:33

@Joe Forster/STA: 90-l elbaszod a bringas nullavilagitasu ittas padkatol-padkaig szlalomozo jozsibacsit a pusztakozepi orszaguton es bejon a szelvedon át az oledbe, akkor majd meglatod, hogy kepes olni: a testével. Ugyanaz mint amikor nem vagy bekotve es kifele repulsz ugyanazon a szelvedon vagy a nem bekotott utas oli meg a kocsiban a masikat.

100k a piroslampa autosnak is, mitol kulonb a bingas ebbol a szempontbol, ha bebringazik a pirosba? Zebran meg nincs elonye, csak ha attolja, ha ul rajta akkor nem gyalogos es nincs elonye. Gyalogot is ugyanugy meg kene vagni ha nem kijelolt helyen megy at vagy nem piros a zebra lampaja, igenis ott menjen at, vagy varja meg a zoldet.

min 2009.08.04. 20:02:40

@zeddez: Egyébként az autósok többsége nagy ívben leszarja a szabályokat úgyhogy nem kell félteni azt a réteget sem.Ez most nem a szokásos bringásVs.AutósVs.gyalogos ostoba vita

csöves74 2009.08.04. 20:15:04

Az összes biciklistát kötelezni kell egy alapfokú kresz tanfolyamra és csak ezután engedni ki akár a járdára is!!!! Talán nem lenne ennyi baleset!
Jogosítvánnyal rendelkezők előnyben!!

zeddez 2009.08.04. 20:15:05

Autos azert nem szarja le jobban, mert ot mindig eloveszik erte, es meg is buntetik, meg mindenert alapbol o a hunyo. Ezzel szemben nezd a bringast vagy a gyalogot. Szarik ballisztikus iveben mindenre, mert azt hiszi korulotte forog a KRESZ, barhol atmegy ahol eppen ugy tartja kedve, fosik ra zold vagy piros, van zebra vagy nincs. Majjmegáll, atszaladgal 6 savon, mert o az istenbaszsameggyalog, leszall villanyosrol ugyanazzal lendulettel megy at a jardara a peronrol, mert nehogyma elmenjek a peronvegi zebraig vazze, majj fekeznek a köcsög ótósok. Bringas pirosnal elore megy, ha vmi veletelne folytan meg sem megy at a piroson, a zoldre 5m utan mar ujra utban van, de gecire fontos neki oda elore mennie, hadd kerulgesse a fel korut o kiralyi masik hetszentseget, a bringast. A videki szeszkazan meg a mise utan 4-n egymas mellett bringazo pletykrovat nepradio bringas mammer kulonitmeny is elmehetne vhova joedesbe... az osszes nem vilagitoval egyutt.

min 2009.08.04. 20:23:37

@csöves74: ezt ugye nem gondolod komolyan, hogy kivitelezhető. A 10-99éve korosztályt a legeldugodtabb faluban? Érdekes lenne
Én csak egy dolgot vezetnék be ami pl. a magyar kerékpáros klub tagságival is jár mégpedig a felelőség biztosítást. Az évi 5ezer forint tartamazza ezt is és ha én okoznék kárt nem fog annyira dühöngeni az autós meg a gyalogos:-)

min 2009.08.04. 20:26:38

@zeddez: És nekedmiért baj ha előremegy? Jézusom.... Van kormány amit lehet forgatni vidéken is. nekem sem derogál átmenni a másik sávba ha bringást kerülök vagy ne adjúristen lelassítni mögötte. Szerintem ez a cikk nem erről a kompromisszum nélküliségről szól

apogany 2009.08.04. 20:35:30

@zeddez: Reggel gondold át miért kell kerülgetned a bringást az úton, mikor bőven lenne az aszfalton hely.

Délben azt, miért kellett egyáltalán bevezetni a zebra intézményét.

Este végül azt, mi körül forog a KRESZ.

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2009.08.04. 20:53:30

Lehet ezen moralizálni, nyilván a kispolgárok tipikus öröme amikor mást (gondtalan fiatalt, jókedvű társaságot, drága autóban lazázó életművészt) basz meg a rendőr, na meg persze a gyalogost (aki mindig útban van) meg a biciklist (aki nem átall előremenni a sorok között, ahelyett hogy az ikarusz kipuját szívná)
És hogy jön mindez ide? A falvédőjükön az áll: "A szabály az szabály" ami a kispolgárok menedéke.
Persze a pesti bicajosok 80 % tekert már haza pár sör után valamelyik romkocsmából, kiülőből, de ezek az utak általában járdán, bicikliúton vezetnek. Egy nevetséges drótszamár, egy bicikli nem ugyanaz a kockázat, a veszély mint ha utasszállító pilótája öntene fel a garatra, és hát lássuk be hazatekerni egyik kerületből a másikba sem ugyanaz mint amikor csumpi részegen egyik faluból másikba átteker a sötét országúton a micisapkás Szalacsi bácsi pébépalackkal a kivilágítatlan Csepel csomagtartóján, randomizált parabolikus pályát leírva.
Küllőprizma: ezt a szót életemben most olvastam először, az életben meg elvétve látom, de az egész KRESZ-t ilyen beteg, valóságot diafilmről ismerő kockafejűek írták, aki látott már élő KFF-est az tudja miről beszélek.
Könyörgöm, aki nem tud biciklizni az józanul se üljön fel rá, de amíg világ a világ, betintázva bicajozni vicces és menő dolog lesz mindig. :-)

min 2009.08.04. 21:27:34

egyébként a videóban szereplők nagyon gázak. Picsán kéne rúgni őket jól!

min 2009.08.04. 21:30:51

@Karmadealer:
"randomizált parabolikus pályát leírva."
Ezen beszartam:-)
Egyébként igazat adok neked

kommentelő 2009.08.04. 21:53:42

Hát ez már sok! Részben egyetértek azokkal akik azt mondták hogy szar a cikk; nagyon jó hogy van ez a téma, de a statisztikák tálalása, értelmezése tényleg gyenge.

A statisztikákból is látszik, hogy a kerékpáros balesetek legnagyobb részéhez kell egy autó.

Mindjárt máshogy hangzik, ugye?

Nem inkább a kerékpáros közlekedést kellene fejleszteni? A rendőr meg a zsebtolvajokat keresse meg a bankrablókat, ne a rendes állampolgárt szivassa, aki saját felelősségre vállal egy kis extrém sportot?
Mert a kerékpározás, sőt a városi séta is az, mert a béna várostervezésnek köszönhetően nem tudsz eljutni A-ból pár méterre lévő B-be, csak autóval, de ez már másik téma.

Ha meg a kerékpárost megbüntetik, akkor a gyalogost miért nem? Csak hordágyon lehetne a taxihoz is kivinni a részeget, mert egyébként részt venne a közlekedésben. Errefele haladunk, valaki vegye már észre ott a törvényalkotóknál hogy ez bizony hátrafele van.

KolompárRómeó 2009.08.04. 22:19:08

A németeknél ugrik a jogsi részeg biciklizés után is. Illetve autójogsi pl. hajózós jogosítvány részegen történő alkalmazása esetében is.

kovácske 2009.08.04. 22:20:56

visszatérve a poszt témájához: ittasan senkinek nincs keresnivalója az úttesten. az autósnak főleg, mert másokra nagy veszélyt jelent, a bringásnak azért, mert noha főleg magát veszélyezteti, aa baleset forgalmi akadályt is okoz.

Baszkikám 2009.08.04. 22:21:33

baszki
piás vagyok inni akarok
messze van a kocsma ahova a haverok is járnak
má bringával se mehetek???
legközelebb betiltják a piálást?
gyalogoljak 4km-t
elmennekáma jóédesannyukba
ha gyalog megyek ugyanúgy beeshetek a liaz alá
akko meg nem mindegy?

Condottiere 2009.08.04. 22:41:35

South Park - Sznobriadó! (Smug Alert!)

Egy idevágó epizód. Amíg nem éltem Pesten pár évig, itt kialakult egy igen, khm érdekes bringástársadalom, ami valami hihetetlenül beteg módon szereti magára ölteni a haladó gondolkodású védtelen áldozat szerepét. Úgy tűnik ebben az országban mindenki szereti magát dühös áldozatnak érezni.,

Kedves öntudatos bringások:
- A forgalom többi résztvevője is éppúgy csak a dolgára igyekszik, mint Ti. Attól még hogy valaki kettővel több keréken közlekedik, nem jelenti azt, hogy feltétlenül a Mad Max-ből vezeti le a közlekedés szabályait. Az ország seggfejállománya egyenletesen oszlik el bringások és nem bringások között.
- Sokan nem tehetik meg hogy bringán menjenek a dolgukra, és nem feltétlenül azért mert kevés a bicikli út.
- Ha egy kicsit kilépnétek önelégültségetek bűvköréből rájönnétek, hogy nem csak a környezettudatos, überlaza budapesti bringás az aki a jogalkotók szeme előtt lebeg. Hanem pldául a lakott területen kívül seggrészegen kacsázó kocsmatöltelék.
-Kurvára nem igaz, hogy csak magát ütetheti el a nyomorult. Egyrészt, mint említettem az autós sem Mad max, aki csak azért nem géppuskás Humvee-vel jár, mert éppen nem lehet rá hitelt felvenni. Higyjétek el senkinek sem élmény agyvelőt meg beleket takarítani a kocsijáról. Másodsorban az úttesten közlekedő bringás a közlekedés része, ilyenformán amit tesz az kihatással van a forgalom többi résztvevőjére. Mondanék egy személyes példát, hogy világos legyen: Télen ónos eső után, jégpáncél az úton. Előttem keskeny, eggyirányú utcában egy öreg felpattan a bringára csúszkál jobbra balra, én igyekszem amilyen lassan csak lehet kikerülni. Nekem sikerül, de nézem a tükörből tovább mit produkál az öreg. Amint várható volt felborul közvetelnül a mögötte haladó kocsi elé. A sofőr elrántja a kormányt a kocsi felugrik a járdára és majdnem a házfal fogja meg. Láss csodát a srác aki az autót vezette rögtön odarohant velem egyetemben, hogy megnézze egyben van -e az öreg, aki épp hogy össze nem csinálta magát miután kishíján áthajtottak a fején. A sofőr meg fizethette gondolom a kocsin keletkezett károkat, a padkázás miatt.

Rocko- 2009.08.04. 22:47:34

természetesen a kerékpáros minden szabály fölött áll, még a fizikát is megrakja.
csak aztán a pofa legyen lapos, nehogy sírás-rívás legyen a kórházban, temetőben, bíróságon.

kilobike 2009.08.04. 22:49:45

Na jó, egy komment:
mint megszállott bringás, a helyszínen fejbelőném az ittas kerékpárost. A kerékpár jármű (a legjobb hatásfokú!!!), aki inni akar gyalogoljon vagy henteregjen. Nem vagyok anti, de gurulás közben nem iszunk(értsd:nem baszunk be), törvény.
Másrészt: a Lajtától nyugatra nem kevés bringaút szalad borvidéken, nem titkoltan kiemelve a tájjelegű nedük fogyasztásának örömeit. Mértékkel, kultúráltan.

min 2009.08.04. 22:54:26

@KolompárRómeó: Ez ebben a formában nem teljesen igaz. Német kollégámat csupán megkérte! a rendőr, hogy ha lehet a kerékpárját tolva közlekedjen. Egy másik hülye magyar kollégámnak pedig 500m autózás ittasan 800EUR és fél évre eltiltva a vezetéstől német területen. A jogsiját hazaküldték a helyi rendőrségre onnan már semmit nem kapottcsak a jogsit vissza.

Húzzunk bele! 2009.08.04. 23:33:58

@zeddez: "zoldre 5m utan mar ujra utban van, de gecire fontos neki oda elore mennie, hadd kerulgesse a fel korut o kiralyi masik hetszentseget, a bringast"

Hogy miért? Mert megtehetem:-)
Meg azért, mert egy sávot a Bp önkormányzata nem adott át a bringásoknak, így kerülgethetitek.
Nah meg persze sietek és nem 25re tervezték a lámpa váltást, így minden kereszteződésben nem fogok megállni.
Érdekes a a nagykörtén a középen tekerést nem is említetted, de az is játszik nálam.
Tudod így biztonságos.

Perillustris 2009.08.05. 00:28:03

@apogany: Ha nincs macisajt, az elsőbbség él.

antibringa 2009.08.05. 01:05:19

@Húzzunk bele!: Nem teheted meg, csak megteszed :) Én is átmehetnék a piroson , "megtehetem". Csak nekem több eszem van és nem szarok magam alá, hogy végre királynak érezhetem magam, mert nincs rendszámom amivel el lehetne kapni. Ez a sötét emberek mentalitása. Akkor lennél király gyerek, ha normálisan közlekednél, nem vállalnád büszkén, hogy szándékosan szeged meg a szabályokat.Így csak egy kis macskajancsi vagy, barátom.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.08.05. 01:59:10

@Karmadealer: "Küllőprizma: ezt a szót életemben most olvastam először, az életben meg elvétve látom, de az egész KRESZ-t ilyen beteg, valóságot diafilmről ismerő kockafejűek írták"

Óriási tévedés! A küllőprizma teljesen korrekt dolog... volt 20-30 évvel ezelőtt, amikor a mostani KRESZ kialakult, csak azóta basztak hozzányúlni ehhez a részéhez (is). ;-)

@antibringa: A szabályok nem a biciklisek (vagy a gyalogosok) segítésére lettek kialakítva, hanem évtizedek óta az autós közlekedés seggét nyalják. Arra meg te ne legyél büszke, hogy ennek az aránytalanságnak ennyire örülsz!

@Condottiere: "Az ország seggfejállománya egyenletesen oszlik el bringások és nem bringások között."

Ezzel egyet is értek, de hozzátenném, amit véletlenül (?!) kifelejtettél: minél nehezebb és/vagy gyorsabb járműben közlekedik az a seggfej - ittasan vagy sem, szabálytalanul vagy sem -, annál nagyobb kárt és súlyosabb balesetet tud okozni. Így már mindjárt más a leányzó fekvése...

"Ha egy kicsit kilépnétek önelégültségetek bűvköréből rájönnétek, hogy nem csak a környezettudatos, überlaza budapesti bringás az aki a jogalkotók szeme előtt lebeg. Hanem pldául a lakott területen kívül seggrészegen kacsázó kocsmatöltelék."

Akkor A) emiatt vagy B) ennek ellenére nincsen megfelelő mennyiségű, minőségű és/vagy folytonosságú bicikliút (vagy -sáv) Budapesten? (Általánosítok, eltávolodva a cikk témájától, mert te is ezt tetted a hozzászólásodban...) Vagy lehet, hogy a példádban szereplő budapesti és vidéki bringás csak egyetlen tulajdonságban különbözik: az egyik egy-két sört ivott, míg a másik seggrészeg? Akkor miért akarod a lakóhelyre, a világnézetre vagy az életmódra átterelni a különbség okát? Megmondom: mert csúsztatsz, azért.

Egyébként köszönjük, Emese, a személyes példát. Sajnos, most késő van, ezért nem írok pár ellenpéldát, illetve példát a másik oldalról. Mert, mint te magad írtad (!), a seggfejek járműtől függetlenül léteznek...

Egyébként nevetségesnek tartom, hogy valaki nem tudja megállni az alkohol ivását vezetés közben vagy közvetlenül előtte, és alapjában véve egyetértek a cikk mondanivalójával. Jó, nekem könnyű, mert a sört is, bort is utálom, a rövidek meg túl drágák. ;-) Viszont szintén utálom, amikor (elvileg) intelligens emberek a névtelenségtől felbátorodva átlépnek fekete-fehér üzemmódba, és beböfögik fórumokra az ostobaságaikat, megmutatva, hogy saját gondolkodásra kevéssé képesek, inkább csak a máshonnan hallott sztereotípiákat szajkózzák vissza mentálisan megrágatlanul.

GergőÁron (törölt) 2009.08.05. 02:27:52

A részeg gyalogosokat is tiltani kéne, mert balestet okozhatnak.

Pédául lehetne olyan, hogy ha valakinek a vérében alkoholt találnak, azt odabilincselik egy tereptárgyhoz, és csak aztuán engedik el, hogy kijózanodott..

algkalv 2009.08.05. 06:06:53

Szerintetek nem kellene inkább népszavazást kezdeményezni az alkoholtilalom eltörlésére? Van egy csomó EU ország, ahol lehet valamennyit inni. Nálunk miért nem? És kocsmákban gyűjtenék aláírásokat :-)

Húzzunk bele! 2009.08.05. 08:31:22

@antibringa:
Jah piroson átmenés, tényleg azt kifelejtettem, azt is szoktam, de eddig még senkit nem veszélyeztettem, mint múltkor egy autós zebránál nem volt hajlandó megállni, de én sajnáltam, hogy satuznia kellett, de ilyen az élet.:-)

Lebowski 2009.08.05. 09:42:18

Hát, igazából csak annyit tennék hozzá, hogy a jelenleg hatályos törvények szerint a kerékpározásnál egy sör még nem büntethető, nem úgy mint az autóvezetésnél. Legalábbis, ha jól tudom.

Condottiere 2009.08.05. 10:48:57

@Joe Forster/STA:
"Vagy lehet, hogy a példádban szereplő budapesti és vidéki bringás csak egyetlen tulajdonságban különbözik: az egyik egy-két sört ivott, míg a másik seggrészeg? Akkor miért akarod a lakóhelyre, a világnézetre vagy az életmódra átterelni a különbség okát? Megmondom: mert csúsztatsz, azért."

Alapvetően nem ebben különbözik: az überlaza budapesti bringás is felszállhat takony részegen, csak pesten a sűrűn beépített területek magasabb ránya miatt sokkal nagyobb rá az esély hogy velóban csak saját magát vasaltatja ki, ha beborul a busz alá. Ellentétben vidékkel, ahol két falu között esik be alád 90-es tempónál. Amúgy a fent említett agresszív öntudatos szubkultúra tényleg kimondottan budapesti jelenség. Hódmezővásárhelyen például szinte mindenki bringával közlekedik, de nem emlékszem rá, hogy bármi gond lett volna, tehát van ellenpélda is. És nem azért, mert ott több lenne a bringás út. Ott a bringa közlekedési eszköz nem pedig az identitás alapja. De ez az ellenpélda.

"minél nehezebb és/vagy gyorsabb járműben közlekedik az a seggfej - ittasan vagy sem, szabálytalanul vagy sem -, annál nagyobb kárt és súlyosabb balesetet tud okozni. Így már mindjárt más a leányzó fekvése..."

Erről szólt volna a személyes példa, mert veled együtt sokaknak nem esett le a lényeg. Halottál a rénszarvas tesztről? A rénszarvas sem kimondottan gyors, sem kimondottan nehéz a forgalom többi résztvevőjéhez viszonyítva. De ha rosszkor , rossz helyen tűnik fel tud kellemes pillanatokat okozni. Tehát példa nélkül még 1x a forgalomban a te hülyeséged, válthat ki olyan reakciót a nagyobb járművel közlekedőből, aki szimpla jószándékból nem akar a másvilágra küldeni, ami kimondottan súlyos következménnyel járhat.

"Viszont szintén utálom, amikor (elvileg) intelligens emberek a névtelenségtől felbátorodva átlépnek fekete-fehér üzemmódba, és beböfögik fórumokra az ostobaságaikat, megmutatva, hogy saját gondolkodásra kevéssé képesek, inkább csak a máshonnan hallott sztereotípiákat szajkózzák vissza mentálisan megrágatlanul."

Téged Joe Forsternek, vagy STA-nak hívnak? Amúgy ha figyeltél volna anynira nem általánosítottam, sőt még Te is kiszúrtad, és a szememre is vetetted, hogy különbséget tettem bringás és bringás között. Mindig hozzátettem hogy a bringás szubkultúra melyik szegmensével van bajom. Ha azt mondom, hogy bekaphatják az erdőkben offroadoló endurósok, akkro is sír a szád?

PR32 (törölt) 2009.08.05. 10:52:34

kicsit OFF:
Az Örstől mentem az Éles sarok irányába. Az Albertirsai közről a Fehér közre (balra) megyek tovább, ennek megfelelően húzódom a két sávot elválasztó vonalhoz. Kocsi balról előz a belső sávban, majd élesen be elém, és el jobbra az Albertirsai útra. Látta, hogy balra fogok kanyarodni, de kurvára nem érdekelte. Satufékeztem, így nem vitte el az első kerekemet. Nem is érdekelte, hogy létezem.
Szürke Volvo kombi volt, a rendszámát sajnos nem jegyeztem meg.
Kb. 3 km-rel később egy kis utcában tekerek, jön szembe egy teherautó. Taxis szépen kihúzódik, látja, hogy jövök - de leszarja -, és előzni kezd. Lementem a padkára.
Azt, hogy nem tartanak az autósok oldaltávolságot előzésnél, már megszoktam, fel sem veszem. De ezek konkrétan leszarták, hogy a világon vagyok.
Soha nem értem még el eddig, de azt hiszem, ha lesz ma harmadik, kiszedem a kocsijából, akárki is legyen az.
Nem iszom le magam, ha bringával vagyok, nem előzök pirosnál csorgó kocsit jobbról, a piros lámpa is piros. De semmit nem érek azzal, hogy normálisan, szabályokat betartva közlekedem.
Azon megy a vita, hogy szabad-e inni bringán, de igazából tökmindegy, ugyanúgy ki akarnak nyírni.
Inkább cipelem a tonnányi vasat, pia nélkül. Veszek egy 4x4es strandkorlátkék IFA-t, hegesztek rá vasúti sínből lökhárítót, és visszaadom az ilyen autós kollégáknak azt, amit tőlük kapok. Se többet, se kevesebbet.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.08.05. 13:50:21

@Condottiere: "az überlaza budapesti bringás is felszállhat takony részegen, csak pesten a sűrűn beépített területek magasabb ránya miatt sokkal nagyobb rá az esély hogy velóban csak saját magát vasaltatja ki, ha beborul a busz alá."

És mivel a kivasaltatás egyébként is valószínűbb városban, mint vidéken - részegen vagy józanon -, ezért valószínűbb, hogy inkább a járdán fog haladni - részegen vagy józanon -, ellentétben vidékkel, ahol a települések között csak úttest van, járda nem. (Nem, nem a járdázásra szólítottam föl senkit sem.)

"Amúgy a fent említett agresszív öntudatos szubkultúra tényleg kimondottan budapesti jelenség."

Talán mert itt a legagresszívabbak azok is, akik ellen válnak öntudatossá az itteni biciklisek. Vagy talán mert itt nagyon sűrűn laknak az emberek, sőt, egy jelentős agglomerációból is százezrek jönnek-mennek naponta.

"a forgalomban a te hülyeséged, válthat ki olyan reakciót a nagyobb járművel közlekedőből, aki szimpla jószándékból nem akar a másvilágra küldeni, ami kimondottan súlyos következménnyel járhat."

Tehát, ha az autókhoz képest annyival több kamion volna az utakon, mint amennyivel több autó van a biciklikhez képest, akkor az autósok is "veszélyeztetett faj"-já válnának a hülyeségük miatt (ami - mint tőled tudjuk - ugyanolyan gyakori náluk, mint báki másnál)?

És, ha a biciklik exponenciálisan növő száma egyszer meghaladja az autóknak a gazdasági válság miatt nemigen növő számát - vagy annak a bűvös százalékát, amelyet te biztosan pontosan meg tudsz határozni -, akkor a biciklisek fogják rémuralom alatt tartani az autósokat?

Vagy egyszerűen csak arról van szó, hogy a nagyobb járművel (tömeggel lineárisan, sebességgel négyzetesen?) arányosan megnő a felelősség? (Illetve megnőne, csak sem a fejekben nem ismert ez, sem a szabályozás, ellenőrzés és büntetés nem követi.)

"Téged Joe Forsternek, vagy STA-nak hívnak?"

Hogy te milyen vicces csávó vagy. ;-) Kár, hogy megfogadtam: ad hominem "érv"-ekre nem válaszolok.

"Mindig hozzátettem hogy a bringás szubkultúra melyik szegmensével van bajom."

De elkented az effektív különbség okát. (Legalábbis nekem ez az érzésem.) Még az is lehet, hogy igazad van a különbség megállapításában, de ha rossz okot nevezel meg, akkor az érvelés - és ezzel együtt a végkifejlet is - hiteltelenné válik.

"Ha azt mondom, hogy bekaphatják az erdőkben offroadoló endurósok, akkro is sír a szád?"

Ez most a normális endurósokhoz képest a budapesti és vidéki biciiklisek közti különbséggel analóg?!

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2009.08.05. 14:59:57

@OnLány: Csak ne rúgjon vissza a biciklis. Nem szoktam járdázni, vagy ha muszáj, mert az út éppen túl veszélyes, akkor is kulturáltan. De ezért cserébe elvárom, hogy a gyalogosok se tartózkodjanak többet a bicikliúton, mint amennyit feltétlen szükséges. Ahol a keskeny járdából vágták le a még keskenyebb bicikliutakat (elhiheted, azon a biciklisnek sem tömör gyönyör tekerni), ott megértőbb vagyok (csak köhintek), de pl. a Bajcsy-Zsilinszky utca melletti bicikliúton, vagy a pesti rakparton leordítom a T. gyalogos fejét, hiszen széles járda van mellette végig. Merthogy 10 IQ fölött evidensnek kéne lennie, hogy az 1m széles, vöröses-rózsaszínes sáv zöld oszlopokkal elkerítve, a közepén sárga szaggatott vonallal nem optimális választás a mellette lévő 2-3 méternyi egyéb felülettel szemben. Ha egy ilyenen rúg belém valaki, mert rászólok, és a rúgástól nem sérül meg (valószínűleg épp eléggé fájdalmas, ha az ember lábát eltalálja egy 30-32 km/h-val haladó hajtókar, vagy hátsó kerék), akkor ezen visszakézből korrigálok.

drhrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr (tör 2009.08.05. 15:40:19

@Joe Forster/STA:

off
jézusom, sokszor olvastam a hozzászólásaid (másokét is) és függetlenül biciklitémától, autóktól, mindentől, biztos okosnak hiszed magad, de valami mérhetetlenül ostoba vagy

személyeskedtem és jól esett :)

on

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2009.08.05. 17:07:37

De jó, ismét le lehet rágni ezt a csontot! :)

Természetesen nem helyes ittasan kerékpározni, azonban nem értem, miért kell teljesen úgy kezelni, mint a gépjármű vezetést. Ennyi erővel ugyanolyan súlyú cselekedet ittasan autót vezetni, mint utasokkal megrakott buszt, soktonnás kamiont vagy utasszállító repülőgépet. Tegyünk már különbséget!

Nem egyszer tekertem már haza pár sör után nyíl egyenesen haladva mindenféle veszélyhelyzet nélkül, de soha nem vezetnék autót ittasan.

lr 2009.08.05. 19:05:10

@Zahal: Így is van. Ez egy undorítóan kommentvadász poszt volt.

(Ezzel együtt a 2353642x cáfolt baromságok ideböfögését lassan ideje volna már korrigálni vhogy, nem?)

Húzzunk bele! 2009.08.05. 19:50:40

@Condottiere: " Ha azt mondom, hogy bekaphatják az erdőkben offroadoló endurósok, akkro is sír a szád?"

Nekem igen, inkább ne mondjál ilyeneket, mert nem a bringa típusa teszi a hülyét, hanem az ember.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.08.06. 00:30:34

@namaste2: "Otthonkás divat hippy 25 év körüli anyuka teker a Puskin utcában, utána teker a gyerek is. Beszívva vagy sem azt nem tudom, de teker...
Kisérem őket kocsival a Bródy Sándor utcától, mert elengedni nem akar, de közlekedni is csak az út közepén tud. Kerékpáros öntudata már itt feltűnik. Esze sokkal kevésbé...."

1. A parkoló autóktól legalább ajtónyitásnyi távolságot kell tartani. A Puskin utcában még mindig mindkét oldalon parkolnak? (Régen jártam arrafelé.)

2. A Puskin utca egyébként sem túl széles. A bal vagy a jobb oldali parkoló autókra kellett volna az anyukának és a gyerekének felkenődnie vagy esetleg a Trefort utcai kereszteződésbe kellett volna behúzódniuk, hogy uraságod fél perccel korábban álhasson meg az utca végén a pirosban?

(+1. Az említett részen a Puskin utca egyirányú. Emlékezetem szerint egyirányú úton megszűnik a jobbratartási kötelezettség, bár erre így konkrétan a KRESZ nem utal, lásd 1. számú függelék, I. [...] d) A menetirány szerinti jobb oldal: az úttestnek az a része, amely - a menetirányt tekintve - az úttest útburkolati jellel megjelölt vagy képzeletbeli felezővonalától jobb oldalra esik. Egyirányú forgalmú úton és körfogalmú úton az úttest, továbbá osztottpályás úton a menetirányt tekintve jobb oldalra eső úttest teljes szélességében menetirány szerinti jobb oldalnak tekintendő.")

A többivel egyetértek - kapja be, aki pirosba halad bele, pláne ilyen forgalomban -, de vedd észre: a bicikli nem a forgalmat tartja fel, hanem maga a forgalom. Nem kell csak a biciklisekre ráfogni az egészet, hibáztathatsz mást is: a sok ott parkoló autót, amely miatt nem lehet haladni; a forgalomszervezést, hogy a sok egyirányú utcában csak össze-vissza kóválygással éred el a célodat; vagy akár saját magadat, hogy pont akkor pont arra kellett menned.

otirt 2009.08.06. 12:57:13

@Joe Forster/STA:

Az egyirányú utcában a jobbratartási kötelezettség nem szűnik meg. Te kiragadtad a menetirány szerinti jobb oldal magyarázatát a jogszabályból, de ez NEM egyezik meg a jobbratartási kötelezettséggel.

A KRESZ csak annyiban tér el, hogy a balra kanyarodáskor lehetőleg az út baloldalára kell húzódni.

otirt 2009.08.06. 13:12:34

A KRESZ előírásai minden KÖZLEKEDŐRE (járműtől, annak igénybevételétől függetlenül) kötelező érvényű. Az, hogy adott esetben a közlekedők és a rend őrei is egy kicsit lazábban kezelik az már más kérdés (lehet, hogy a jogszabály tartalmaz betarthatatlan szabályozást v. csak megszokás, stb.). Aki ittas, bódult állapotban kerékpárra ül, az már enyhén szólva is veszélyes. Nem csak saját magára nézve, hanem a közlekedés többi résztvevőjére nézve is.

Nézzünk az alábbi esetet:
Kerékpáros szabályosan az út szélén halad, valami oknál fogva megbillen (mondjuk kavicsra fut). Az őt szabályosan előző jármű vezetője, hogy a balesetet elkerülje hirtelen iránytvált, de lesodródik az útról.
A lehetséges következményeket nem ecsetelem. És ebben a példában még senki nem ivott egy kortyot sem. Na most ezt a példát mindenki képzelje el akkor, ha a kerépáros ivott volna és alapvető iránytartási problémákkal küszködik.

Húzzunk bele! 2009.08.06. 14:41:11

@otirt: Sokszor ittam már kerékpározás közben egy sört, de eddig csak jobb kedvem lett tőle semmi más.
Mindenki maga döntse el, mennyi fér belé, de én magamnak maximum 2 sört engedek 1 órán belül.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.08.06. 14:48:52

@otirt: Köszönöm a kiigazítást, de ha elolvasod, akkor rájössz, hogy fölösleges volt: magam is rájöttem, hogy rosszul emlékeztem, sőt, idéztem, miért, és az egészet zárójelbe zártam.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.08.06. 15:05:03

@otirt: "Az, hogy adott esetben a közlekedők és a rend őrei is egy kicsit lazábban kezelik az már más kérdés (lehet, hogy a jogszabály tartalmaz betarthatatlan szabályozást v. csak megszokás, stb.). "

Az alkoholizást félretéve, nem _lehet_, hogy betarthatatlan a szabályozás, hanem _biztos_. A tapasztaltabb kerékpárosok régóta tudják, hogy a szabályos és biztonságos közlekedés nem fedi egymást tökéletesen. Ez azért veszélyes, mert a kevésbé tapasztalt biciklis azt hiheti, hogy ha betartja a szabályokat - tegyük föl, hogy szabálykövető hozzáállású -, akkor biztonságban lesz. Hát a nagy francokat! Ezen sürgősen változtatni kell!

Mint feljebb olvashattad, a főtanácsos úr szerint 1) "a rendőrség is tisztában van azzal, hogy Magyarországon a kerékpáros közlekedés nem minden feltétele adott, és még a szabályos haladás is gyakran veszélyekkel jár", 2) "A közúti közlekedés szabályait mindenkinek be kell tartani! Ez elhatározás kérdése! Aki hibát követ el, az indokolatlanul kockáztatja a mások és a saját életét". Bárki bármit állít, a (fő)rendőrök nem hülyék, és pontosan ismerik ugyanazt, amit én is írok, csak nekik muszáj visszaszajkózniuk a jogszabályokat, bármilyen hibásak is azok.

Egyszer a Rákóczi úton bicikliztem, már bőven nem kezdőként, és szabályosan közlekedve halálfélelmem volt. Végül természetesen a buszsávban kötöttem ki, szabálytalanul, de biztonságosan. Azonnal írtam is a rendőrségnek, hogy mit javasolnak, és felsoroltam öt lehetséges megoldást is, ha jól emlékszem: 1) buszsáv jobb széle, 2) buszsáv és jobb szélső nem buszsáv (forgalmi sáv) közti szaggatott vonal, 3) forgalmi sáv jobb széle, 4) forgalmi sáv közepe, 5) elkerülő útvonal kis utcákban. Mivel külön megemlítettem, hogy válaszukat nyilvánosságra fogom hozni, nem meglepő, hogy a 3-as megoldás nyert náluk, amely viszont - a 2-essel együtt - ÉLETVESZÉLYES.

"Kerékpáros szabályosan az út szélén halad, valami oknál fogva megbillen (mondjuk kavicsra fut). Az őt szabályosan előző jármű vezetője, hogy a balesetet elkerülje hirtelen iránytvált, de lesodródik az útról."

A szabályos előzés oldaltávolságára nincsen konkrét meghatározás a KRESZ-ben, csak a "megfelelő" szó utal rá, lásd még "gumiszabály". A vezetésoktatók azt szokták mondani, hogy olyan oldaltávolságban szabad csak előzni biciklist, hogy ha (továbbra is egyenesen haladva) eldől az autó felé, akkor se üsd el. Sajnos, ezt a hasznos tudnivalót nagyon sokan nem ismerik (vagy nem akarják ismerni)... Ha pedig imbolyog a biciklis, inkább meg kell várni a szembejövő forgalom elfogyását, átmenni a szemközti sávba, és jó nagy oldaltávolsággal megelőzni (vagy amilyen sebességgel az ilyen halad, inkább elhaladni mellette ;-) ). Ha úgy vesszük, ez is érhető a "megfelelő" alatt.

Condottiere 2009.08.06. 15:53:43

@otirt: Ezeket a köröket már én is lefutottam velük - reménytelen.

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2009.08.06. 19:54:59

@Condottiere: Ezeket a köröket már többször lefutották veled - reménytelen.

ff48bp 2009.08.06. 20:00:27

Kicsit off beszólás lesz.
Most jövök a Röppentyű utcából. Érdekes, hogy egy taxis esténként rendszeresen a bicikliútra parkolva pihen az autójában. Most gondoltam figyelmeztetem hangjelzéssel a szabálytalanságra és mellé érve kicsit betülköltem a tartaléktülkömmel (csöngőm van). Vajon miért dudált vissza? Tényleg nem ismeri a szabályokat? Amúgy a Röppentyűn reggelenként gyorsulási verseny folyik a bicikliútról indulva az autósok között és még soha nem láttam, hogy ott rendőrök büntetnének emiatt. Másik: a Röppentyű elején sorompó volt. Sajnos több bicilis is átment az úttesten a félsorompónál. Legalább szállnának le és tolnák át a gyalogosátkelőn. Miért kell lovat adni az autósok alá? Amúgy a biciklisek többsége kivárta a zöldet, örömmel láttam.

Condottiere 2009.08.07. 00:00:24

Néhányan ha olyan messze laknátok, mint amilyen szüklátókörűek vagytok, soha a büdös életbe nem érnétek haza.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.08.07. 02:44:25

@Condottiere: Ha olyan messze laknál, mint amilyen hamar kifogysz az érvekből, és átlépsz személyeskedésbe, soha a büdös életben nem érnél haza. ;-)

Húzzunk bele! 2009.08.07. 10:55:42

@Condottiere: Dehogynem, és még hamarabb mint te, mert bicajjal megyünk:-)

puffancs 2009.08.07. 21:47:52

londonban augusztusban indul egy hat nem mozgalom, hanem egy amolyan kozpontilag szervezett biciklisoktatas, hogy szervezett bicajutakon beviszik a citybe vagy a west end-re a melosokat. lehet csatlakozni, ingyenes biztonsagi ellenorzes es kresz-oktatas lesz. igy probaljak az embereket egeszsegesebb eletre es sporolasra nevelni. ja a fopolgarmester is bicajjal jar a munkahelyere es a mozgalmat a tfl (=londoni bkv=transport for london) szervezi az ornkormanyzattal egyuttmukodve.
en mar regota bicajjal jarok es udvozlom ezt a kezdemenyezest, hihetetlen elmeny volt mikor a foldalatti sztrajk miatt az emberek fele biciklire ult es szabalyosan uraltuk az utakat. fantasztikus volt!

az iden 7 bicajos halt meg londonban kozuti balesetben, remeljuk ez a szam nem novekszik.

Higany 2009.11.14. 20:41:15

Ha a 2006-ban tankot lopó öregúrtól halmazati büntetésként elvették a jogosítványát, akkor a részeg biciklisektől is nyugodtan el lehetne, a biciklinek több köze van a B kategóriához, mint a T-34-nek :)

Slimkerék 2010.04.07. 08:15:15

Valaki megmondaná, hogy a lakótelepi házak előtti járda minek minősül?Közút?Mert ha igen, akkor a havat a Köztisztaságiaknak kellene eltakarítani.(nem a 'háznak')Ha nem közút, mert a ház tulajdonának része, akkor 1-2 sörrel(világításokkal, fékekkel, prizmával),milyen paragrafus alapján Zsanettezne meg a sün??
süti beállítások módosítása