Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

ORFK: 222 fő kerékpárostól vettek vért/vizeletet

2008.12.17. 17:08 - kirk kapitány

Elkészítették a leltárt az őszi kerékpáros ellenőrzésről a rendőrök. Az ORFK összesítése szerint két hónap alatt 59343 bringást ellenőriztek, és az esetek majd felénél, 23.537 esetben, rendőri intézkedésre is sor került.

A közlemény szerint ittas vezetés szabálysértése miatt (rendőri nyelven fogalmazva) „222 fő kerékpárost vér/vizelet mintavételre, 165 főt pedig légalkohol vizsgálatra állítottak elő”.

Az intézkedések megoszlását is nyilvánosságra hozta a rendőrség. 3207 kerékpárost feljelentettek valamilyen súlyosabb kihágás miatt, 7582-nek helyszíni bírságot kellett fizetnie, a többiek, 12748-an szóbeli figyelmeztetéssel megúszták a hivatalos jellegű találkozást.

Megjegyzésként a rendőrség hozzátette: „Elmondható, hogy a lakosság többsége egyetértett és támogatta a végrehajtást, azonosultak az ellenőrzés céljával és jelentőségével”. A kiemelt figyelem továbbra is megmarad.

Címkék: rendőr bírság

59 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr51828349

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Spermahajder 2008.12.17. 18:12:51

Nagyon helyes, talán nem csak az autóvezetők ellenőrzése lenne kötelező.

Kis ember 2008.12.17. 18:15:00

És akkor most már mehetnek ki a tisztelt biztos urak az utcára, a budapesti Nagykörút forgalmába. Én egy óra séta alatt láttam, kb 40 szabálytalanságot. Ebből 5 volt minimum életveszélyes.

gaze762 2008.12.17. 18:17:05

59343 esetből 222 + 165 esetben merült fel a gyanú ittas "vezetés" ügyében? (teszem hozzá, ez csak mintavétel, nem azt jelenti, hogy ennyien voltak ittasak)
Ez kicsit furcsának tűnik...
Keveslem igazából.

Vagy, azért fura, hogy ekkora arányban NEM kerékpároznak ittasan.

Most mondjuk az is érdekelne, hogy hányan okoztak közben halálos balesetet, de nem akarok flame-t.

Manyizga (törölt) 2008.12.17. 18:17:17

10 perc alatt látok én is egy halom szabálytalanságot. Autóstól-gyalogostól egyaránt. A múltkor a járdán akart elütni egy autós...

gaze762 2008.12.17. 18:24:28

Az azért vicces volt viszont amikor a szervek nem tudták a kreszt, meg hogy hol közlekedhet szabályosan a biciklis.
A küllőprizma hiánya meg a vicc kategória volt.

Meg mondjuk az egészhez hozzátartozik, hogy Mo-n évente van kb másfélmillió igazoltatás. "Csak úgy". Tehát simán nem azt feltételezed, ha megállít a rendőr, hogy jó okkal teszi, hanem hogy már megint mit vegzál itt.

Nu.
Ha az akció lényege az volt, hogy elismeri a kerékpárt mint járművet, az tök jó.
Ha csak annyi, hogy na akkor most szívassunk meg valakiket.. hát, akkor nem történt semmi rendkívüli esemény.

Rocko- 2008.12.17. 19:28:47

és hányan doppingoltak? :D
de helyes a lépés.

Shopping 2008.12.17. 19:49:08

Ne Rakamazra menjenek a rendőrök!!!
Budapest, székesfőváros.
Itt büntessék a férgesét.
Menetiránnyal szemben, cikázva, mindenkit fékezésre késztetve járnak a "kerékagyuak".

86c 2008.12.17. 19:54:35

nemmondod, még fékezni is kell? igazán dühítő

NevadaCeg.com · http://nevadaceg.com/ 2008.12.17. 20:21:38

Egyszeruen tudomasul kell venni, hogy kerkparral is lehet komoly balesetett okozni, es eppen ezert be kell tartani, tartattni az eloirasokat....

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2008.12.17. 20:25:20

Ez eddig nem mond túl sokat. És ha már valaki fővárosunkat emlegette: volt még jó régen egy cikk arról, hogy Budán (tán a Mammut környékén??) egyzserűen lehetetlen szabályosan kerékpározni: az ember vagy szabálytalanul életben marad, vagy szabályosan megkockáztatja, hogy elkenik autóval.
Én is pösti vagyok (sikeres-e vagyok), és a forgalomba - érthető okokból - soha nem megyek ki, inkább vállalom a gyalogosok közti szabálytalan cikázást, nyilván figyelembe véve, hogy ne zavarjam őket, ne rémisztgessem, és legfőképp ne romboljak beléjük. A probléma csak az, hogy néhány autós pogány még így is simán el akar gázolni, bár ez akkor is megesik, amikor mint gyalogos közlekedek.
Volna hova fejlődnünk...

nyekk 2008.12.17. 20:37:05

Egy ittas gyalogos is csúnya balesetet okozhat...

Krypton 2008.12.17. 20:37:41

gondolom nincs jobb dolguk mint a bringásokat baszogatni éppen

palackos 2008.12.17. 21:00:23

shopping bazdmeg! amig en szivom a te gazod addig kussolsz es elore engedsz meg ha szabalytalankodom is neha. majd ha en roviditem meg a te eleted akkor behuzott farokkal en fogok kussolni.

elnezest a tobbiektol az alpari stilusert, de o kezdte :)

Desert 2008.12.17. 21:17:06

palackos: majd ha a teherautó alól gereblyézik össze a maradványaidat, akkor majd elgondolkozol, hogy ki és mikor enged előre...

Fashionistas 2008.12.17. 21:45:09

Nekem ellopták a bringám :( Autóm meg nincsen...

blügy-blügy 2008.12.17. 21:51:23

Én Budán olyan bicajosokat láttam, hogy kétoldali szénszűrős légzőmaszkban tekertek :-D Ehhez kell a kerékagy!

georg 48 2008.12.17. 21:54:39

Fasza! Már jönnek a degeneráltabbnál degeneráltabb bringás irományok, hogy öket nem érti meg a társadalom, ők számkivetettek, meghogy nincs elég arannyal bevont, gyémánttal kirakott kerékpárút, ahol minden utcasarkon fehérruhás szűzlányok fogadják virágesővel a cajglisokat. Elmehettek a bánatos szentszarba!

Martian (törölt) 2008.12.17. 22:05:14

"Meg mondjuk az egészhez hozzátartozik, hogy Mo-n évente van kb másfélmillió igazoltatás. "Csak úgy".

Mo = rendőrmaffia-állam

hordozható kézitáska 2008.12.17. 22:14:19

georg 48: még jó hogy a degeneráltabbnál degeneráltabb autósok, akik szerint ők a világ közepe, nem értek még ide, mi lenne itt...

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.12.17. 22:18:47

georg 48: Ez nem igaz. Egyrészt lehet mesterséges gyémánt is, másrészt ha nem szűz, akkor talán ügyesebb az ágyban.

Co2 2008.12.17. 22:34:08

Én meg leszarom, hogy az idetévedt csak autóval közlekedő okostojásoknak mi nem tetszik meg hogy ugatják le az itteni bringásokat! Igen jó lenne több bringaút, kolbászból kerítés és a többi, de ku*vára nem ragaszkodom hozzá. Amíg meg nincs addig igen is a sorok között fogok menni, 10x gyorsabban odaérve a "bánatos szentszarba" mint ti és ha rámhúzod a kormányt még a tükröd is bánni fogja! Amúgy meg igen, autózom pesten eleget munka miatt, de valahogy nincs bajom a bringásokkal! :)

Fanyuvo 2008.12.17. 22:34:12

blügy-blügy: miert problema az? en is respro-ban tolom. Minden jobb a semminel.

virg 2008.12.17. 23:05:57

kedves georg 48! a lány bringásokra nem is gondolsz? ejhdekár!

darnmarquee 2008.12.18. 00:25:50

örülök, hogy kijöttem Berlinbe. ahhoz képest ami Budapesten van itt tényleg arannyal kirakott kerékpárutak vannak. de ahol nincsenek, ott sem gázolnak el, és be sem szólnak. pedig még villogóm sincs, és még ezért sem szóltak be. siralmas ezt a sok hajtépést innen olvasni.

darnmarquee 2008.12.18. 00:27:02

eggyüttérzésem minden magyar bringásé!

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2008.12.18. 00:37:02

Kösz, georg, ezen jót röhögtem.:)

Retexis 2008.12.18. 00:51:31

Már megint javítottak egy kis statisztikát a rend büszke őrei, ahelyett hogy dolgoznának.

georg 48 2008.12.18. 07:25:01

Azért bántani nem bántom a bringásokat. Ott még nem tartok. Egyenlőre. Nem húzom rájuk a kormányt, nem köpök ki az ablakon, stb. Csak magasról, nagy ívben leszarom őket!! Ennyi. Kiléptem.

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2008.12.18. 07:50:44

Repülő Majom: "Volna hova fejlődnünk..."
Hát igen. Kezdhetnéd a fejlődést azzal, hogy nem a gyalogosok közt bringázol.

georg, ha leszarod a bringásokat, minek jársz ide trollkodni? Hidd el, bringásként nagy ívben leszarom az autósokat és nem is olvasok autós blogokat. Tőlem aztán üldögélhetnek a kis terráriumukban, amíg elgurulok mellettük. Csak ne siránkozzanak folyton a dugók miatt!

2008.12.18. 08:37:03

darnmarquee: csend legyen, pucold tovább a fritzek WCjét.

2008.12.18. 08:42:23

darnmarquee: egyébként mi is örülünk, hogy kimentél Berlinbe! Minden együttérzésem a bevándorló WC pucolóké! Innen a szülőföldről nézve hihetetlen hogy emberek hogy eladják a lelküket... Siralmas az önigazoló mindehol jobb mint otthonozásukat innen hallgatni :)

bAnál Amál 2008.12.18. 09:35:54

Nagyon szomorú ez az egész. Szeretek kimenni a gödöllői dombok közzé terepezni, a fáradtságtól és a hőségtől tikkadtan bevágni egy jó pofa hideg sört, aztán szép lassan hazagurulni. De ez a saját problémám.
Bosszantó, hogy a hatósági közegnek sokkal kellemesebb a "normálisnak" látszó állatpolgárt ellenőrizgetni, mint a bandákban prédát leső dzsipsziket. A rendőrség tevékenységi mutatója javul, a bűnözés meg csak nem akar visszaszorulni.

solesz · www.index.hu 2008.12.18. 09:37:33

Kedves Bringások,

Foglalkozzatok többet a saját közlekedési moráltotkkal. Beszélhettek mellé az autósokról és a gyalogosokról.

El kellene érni, hogy a bringás csapat ne csak a critical mass-on legyen egységes, hanem a szabályok jobb betartásakor is.

Kiváncsi volnék az arcotokra, ha pl. az Auchan-ban sorban állsz egy bevásárló kocsival a kasszához, és valahonnan előkerülne egy kézikosaras ember és cikázva a többiek között előrefurakodna a kasszához.
És pont azért említem az Auchan-t, mert ott van kézikosaras kassza. És érdekes módon ott be tudják tartani a szabályokat. Vagy sorban áll a kocsik között, vagy megy a külön kasszához.

Ez a választása. Próbálna meg másképp viselkedni. Szétszednék a többiek.

Üdv

katácska! · https://www.facebook.com/kata365 2008.12.18. 10:00:28

izoom,
a tiéd sem lett meg? Anno beszéltünk telefonon... a bikemag apró... :-(

csóróbringás 2008.12.18. 10:02:12

solesz, egy kicsit nézz már körül, mielőtt összehasonlítod az osant meg az utcát.
az utcán neked is ugyanakkor lesz zöld a lámpa, mint a többieknek. és azért mert az autóok dugót csinálnak, nehogymár a bringás is ott rohadjon meg a szennyet szívva. 30 perc alatt úgy át lehet jutni a városon, mint ahogy autóval másfél óra alatt sem. és nem a piroslámpákon áthajtás az oka, hanem a sorok közt elhúzás. aki kocsikázik a bp-i dugóban, az fogadja el, hogy így járt és ne azokat szidja, akinek van annyi esze, hogy inkább egy gyorsabb (ráadásul környezetbarát) közlekedési módot választ.
akinek meg pl hűtőgépeket kell nap mint nap szállítania és ezért nem tud kiszállni az autóból, az vegye észre, hogy a dugódíj az ő érdekét is szolgálja. lehet, hogy ha 2x annyi címre jut el egy nap, mert nem kell folyamatosan a dugóban állni, akkor többet is keresne esetleg?
hmmm....

Dr Kangörény 2008.12.18. 10:06:26

Sem a bicikliseket, sem az autósokat nem kéne feleslegesen baszogatni. Ha valamelyik szabálytalan, az már nem felesleges baszogatás.
Az autósnak nem kéne leszorítnai a bicklist, a biciklisnek meg ugyanúgy nem kéne centizgetni az autókat, ahogyan ők is elvárják ezt az autósoktól. (Mert ahogyan észrevettem, a centizgetés csak akkor zavarja a bicikliseket, ha nem ők centizgetnek.)

Ami a biciklisek által okozott súlyos balesetek csekély számát illeti, ha a közlekedési morál olyan lenne, mint a biciklisek jelentős részéé, akkor igazi balkáni stílusú közlekedésünk lenne.

Prosecco 2008.12.18. 10:09:20

A "küllőprizmáért büntettek a rendőrök" az csak olyan városi legenda, ugye?

A ténylegesen megbüntetett 20 %-ban (HÚSZ százalék) ilyen ugye nincs?

teabore 2008.12.18. 10:21:28

Olvassatok azért néha autós blogot is:

"Vajon azok, akik azt mondják, adott esetben a gyalogos biztonsága érdekében nem adják meg a neki járó elsőbbséget, kivétel nélkül elfogadják-e a piroson (figyelmesen) áthajtó biciklis érvelését, miszerint megítélése szerint számára így biztonságosabb?"

bAnál Amál 2008.12.18. 10:31:12

Küllőmbe is! Akit a biciklis zavar, azt a biciklis hiányában a gyalogos vagy a többi autós szokta zavarni. Ilyenek vagyunk, mindent a saját kizárólagos tulajdonunknak akarunk tudni: az utat, a járdát, a zebrát, a szomszéddal határos kerítést, a szomszéd nőjét, stb....

Retexis 2008.12.18. 10:43:17

solesz,
a bringások rengeteget foglalkoznak a saját közlekedési moráljukkal. Lámpákat osztanak, kampányolnak sisak, lámpa miegymás mellett, járdázás ellen. Ha az autósok feleannyit törődnének önnön bunkóságuk visszaszorításával akkor már rég normálisabban lehetne közlekedni gyalogosan, autóval és bringán is.

palackos 2008.12.18. 11:15:33

desert! ha mar gereblyeznek akkor nem gondolkozom. egyebkent 15 eve bringazom a varosban, hidd el eleg jol elvagyok a teherautokkal. sot, az idegbeteg autosok sem zavarnak addig mig meg nem mondjak hogyan kozlekedjek. meg a rossz indulat is zavar neha. pl. most: ugyhogy te meg a tudorakos gyereked agya mellet gondolkozz el.

ismetelten elnezest kerek a tobbiektol, de o kezdte :)

Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2008.12.18. 13:54:12

Én is azt gondolom, hogy mindenki a saját háza előtt söpörjön. Lehet autósnak a biciklist szidnia és viszont, először azt nézze meg mindenki, betartja-e ő maga a szabályokat.

A konkrét adatokra visszatérve én a zsigeri kerékpárosok helyében elgondolkodnék, mért került sor rendőri intézkedésre az esetek csaknem felében. Kizárólag kibaszósdiból? Vagy tényleg szabálytalankodtak ennyien? Az arányok eléggé egybevágnak a saját, nem reprezentatív felmérésemmel a kétkerekű közmorálról:
drmorcz.blog.hu/2008/09/29/19_30_avagy_egyes_biciklisek_diszkret_baja

Azon nem érdemes kiakadni, hogy az autósok jó része miért haragszik a biciklisekre. Ezen a héten eddig kétszer kanyarodott elém sötétben és esőben kivilágítatlan biciklista (jó, az egyik háta közepén volt egy 10 cm-es fényvisszaverős szmájli), nem rajtuk múlt, hogy nem lett baleset belőle. Én sokkal jobban el tudnám fogadni a biciklisek érveit, ha azt látnám, hogy pl. egymást rendszabályozzák (vagy ugatják le a blogokban pl. azt, aki attól érzi magát nagyobbnak, hogy a zsúfolt járdán teker).

PS. A szabálytalan autósokra épp ennyire morcos vagyok.

bAnál Amál 2008.12.18. 14:18:41

Többnyire nekem van igazam! Általában a bicajosok mellett állok, de volt egy elég muris eset néhány éve. Csak nagyon röviden:
Sarkad és Gyula közötti úttal párhuzamosan megy egy bicikliseknek való is. Az autóút csak két sávos és nem valami széles így, ha valamit ki kell kerülni, hát csak akkor lehet, ha szembe nem jön semmi. Nagyban hajtottunk vagy 60-as szédítő sebességgel, amikor az előttem robogó IFA versenykamion hirtelen kikerült egy biciklist. Én is tényleg csak reflexből tudtam kikerülni, a mögöttem jövő az viszopnt meg is tudott állni. A visszapillantó tükörben annyit láttam, hogy a középkorú kerékpáros a fülestől berepült a neki fenntartott útra. Nos Ő megérdemelte.
Nagyon röviden ennyi..

solesz · www.index.hu 2008.12.18. 14:38:10

Nos, egy két válasz

Csóróbringásnak, hogy ki legyen a négy kereke:
"az utcán neked is ugyanakkor lesz zöld a lámpa, mint a többieknek"

A kerékpárosoknál rendszeresen bevett szokás a piros lámpánál áthaladni direktben, vagy megkerülve azt. Éjjel 11-kor hidd el, csak és kizárólag az autós áll meg a piros lámpánál.
Szerintem hülyeséggel kezdted az érvelésedet.
A másik, az osanos példa pedig arról szólt, hogy a kerékpárosnak is meg van a helye a közlekedésben. Nem kell szívnia a szennyett, de ugyanezzel a logikával, azaz: "nehogymá" az autós felmehetne a zebrára, a gyalogos a bicikliútra és atöbbi.
Szégyene vagy a bicajosoknak, szerintem hátrafelé tekered a pedált is.

Retexis: ez nagyon jó és tényleg előreviszi a dolgokat. Persze az autósok morálját is kell javítani. Vajon egy kasztba sorolod-e a
-városi futár bicajost
-a bicajjal munkába járó városit,
-a munkába bicajjal járó vidékit
-a bicajjal közlekedő alantasabbakat
-a csepel 30"-osokat faluhelyen?

Ha már így fellistáztam egy fajta nézőpontból a csoportokat, akkor lehet tudni, hogy hol fog igazán mutatni a szonda, illetve melyiket lehet becsülni és tolerálni a hibáival és melyiket lehet utálni a parasztságáért.

üdv

csóróbringás 2008.12.18. 14:56:57

solesz, te még mindig hülye vagy, de legalább

amikor egy bringás átmegy a piroson, előtte 6x körülnéz, hogy valóban, mehet-e, mert nem hülye, hogy direkt elbaszassa magát.

amúgymeg amikor "este" 6-kor az autós fogta magát és a piros lámpa előtt 1 méterrel felhajtott a járdára, ott megkerülte a pirosat, majd a zebrán lekanyarodott, akkor mit gondolt? hogy majd ettől lesz szabályosabb? ha már átmegy a piroson, akkor miért nem ment az úton, miért kellett még ott a gyalogosok helyét is elfoglalnia?
még éjjek 11-kor sem minden autós áll meg a pirosnál, napközben pedig rendszeresen a pirosra váltó lámpa után még 3-4-5 autó megy át és leszarják, hogy keresztbe már elindult a forgalom.

az osanos példád pedig elmagyarázom miért szar: amíg az osanban valaki betolakszik a sorba mások elé, azzal nekik hátrányt okoz.
viszont ha a bringás előregurul a pirosnál és a zöldet kivárva az autókkal együtt indul el, akkor ki szenvedett hátrányt? az autók úgyis meg fogják őt előzni, hacsak épp a kereszteződés túloldalán nem folytatódik a dugó...

bár gondolom a bringautakra akartál utalni, csak épp alig van bringaút, azok is 99,9%-ban használhatatlanok és veszélyesebbek sokkal, mint az autók között tekerni.

egyébként igen, hátrafele tekerem a pedált, amikor úgy akarom. racsnis. de haladáshoz előre forgatom, ahogy kell.
a szégyenes dologban pedig eléggé tévedsz, de megbocsátom neked, mert nem ismersz.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.12.18. 14:57:52

Még most sem tudjuk _pontosan_, hogy miért büntettek meg ilyen sok biciklist. Talán kilógna a lóláb, mert kiderülne, hogy a csengő vagy a faszomtudjamilyen prizma vagy (nappal) a lámpa hiánya miatt volt a nagy része, amelyek az évtizedek óta elavult KÖHÉM-rendeletben maradtak benne. (Lásd "A rendőrség szerint a kerékpárosoknál a leggyakoribb probléma a kötelező tartozékok hiánya volt.", kerekagy.blog.hu/2008/11/03/ozonlenek_az_adatok_az_ellenorzesekrol .) Ha egy autóst megállít a rendőr, és ellenőrzi a pótizzókészletet meg a gumivastagságot (a két hirhedt szivatás), azon szintén igen sokan fognak fennakadni.

@solesz: "Éjjel 11-kor hidd el, csak és kizárólag az autós áll meg a piros lámpánál."

(lol) Budapesten ma már minden forgalmasabb kereszteződésben minden lámpaváltáskor megfigyelhetsz pár piroson áthajtó autót (már ha haladni lehet és nincsen dugó), éjjel-nappal. Konkrét példához menj ki a Könyves Kálmán-Hungária körútra és ámulj! A szabálykövetés nem jármű-, hanem emberfüggő.

Co2 2008.12.18. 18:56:21

solesz!

Azt ugye tudod, hogy nálunk fejletebb közlekedési kultúrával rendelkező országokban a kresz szerint is joga van a motorosnak kerékpárosnak a sorok között előrecsorogni! Jelezem a jövő év elején benyújtandó új kresztervezetben már nálunk is benne van, Így szabályos lesz a "kur*a biciglis motoros" előremenetele a "kasszához! :)

solesz · www.index.hu 2008.12.18. 20:26:21

nem az előremenéssel van a baj. sőt. amikor tehetem előre engedem azokat, akiknek módjuk van gyorsabban haladni.

de a hozzászólásokból az öntörvényűség erősen süt. a "nehogymá" szemlélet.
próbálna egy autós hasonló érveléssel egy igazoltatáskor próbálkozni.

de végülis egy fontos dolog elsikkadt. sokan azt gondolják, hogy a bicaj a "francia forradalom" szabadság-jelképe és ennek megfelelően viselkednek.

megtanulom tisztelni a faluhelyen csepel 30"-on imbolygó bicajosokat. ők legalább pontosan tudják, hogy mit csinálnak és nem kompenzálják halálra magukat a nyeregben.

de ha már a 30"-asoknál tartunk, vélhetően a kategóriába sorolás, amit feljebb tettem, elgondolkoztató lehetett, mert nem született rá zsigeri izom válasz. már ezért megérte.

és persze nem ismerlek csóróbringás, bocs a személyeskedésért.

solesz · www.index.hu 2008.12.18. 20:33:50

u.i. remélem csóróbringás, nem gondolod komolyan, hogy a szabályok a "6x körülnézek" ideológia mentén felrughatóak.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.12.18. 21:50:36

@solesz: A felelősségbiztosítás, a közlekedési lámpák, valamint a közlekedési szabályok nagy része csak az autós közlekedés veszélyessége miatt létezik. Életszerűtlen, hogy ugyanezek a szabályok vonatkozzanak a biciklis közlekedésre. Persze, én értem, hogy nem érted, ha nem akarod érteni...

solesz · www.index.hu 2008.12.19. 07:46:24

@Joe

Pedig a közlekedési szabályok már nagyon korán megjelentek, még akkor amikor autós közlekedés még nem létezett. Lásd vonatok.

Később a szabályok a közlekedés minden résztvevőjére fokozatosan kiterjedtek.

És értem én pontosan, hogy te is arról beszélsz, hogy szeretnél kresz-en kívüli lennél. Sokadik magyarázat a tiéd, de sajnos ugyanarról szól.
"Nehogymá" a kerékpárosra ugyanazok a szabályok vonatkozzanak.

Ez a kerekpárosok "nehogymá" szemlélete. És persze a kétlábú ember, a négykerekű autó, és a bicaj, és a vonat és minden másnak saját szabályai is vannak.

de: ott ahol ezek közösen használnak közlekedési erőforrásokat, ott közös szabályrendszer van.

ha érted, ha nem.

2008.12.19. 08:43:06

Srácok, a történet pusztán annyiról szól, hogy a bringás sokszor pofátlanul viselkedik, mert tudja, ha elütöm mehetek a böribe. Vagyis sok esetben pofátlanul visszaél a helyzettel, hiszen a marha autós inkább okoz kárt a saját vagy más kocsijában, mint hogy elüsse szerencsétlen hülyét. És utólag hogy vonsz felelősségre egy bringást? Megijesztett? Hipp hopp csiribá, már ott sincs, te meg javíttathatod a kocsid.

Aki meg normálisan megy, az kit zavar?

palackos 2008.12.19. 09:29:56

bortonbe? egy szabalytalan bringas miatt? szerintem ezt rajtad kivul senki nem gondolja. LOL
a cserbenhagyas sem kozlekedesieszkoz fuggo.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2008.12.19. 09:36:34

"ha elütöm mehetek a böribe. "
Ja!
És ott nagyon jó lesz neked tündibündi. A böriben. Bőven meglesz a napi betevőd. Vazelint vigyél!

Korcs · http://mztrophy.blog.hu 2008.12.19. 10:18:18

Előttem van a kép, amikor Józsibácsit megállítja a rendőr, kezébe nyom egy küblit, és bejelenti, helyszíni vizeletvétel!:-D Nekem nem megy ha néznek, kivéve fesztiválon:-DDDD

csóróbringás 2008.12.19. 11:14:32

ha börtönbe menne az autós egy gázolásért, akkor már 3 embert küldhettem volna a sittre, de legalább 1-et mindenképp (ahol jogerősen az autóst és csak az autóst találták vétkesnek a baleset bekövetkeztéért). de semmi büntit nem kapott, csak ejnyebejnyét, én meg már több mint 1 éve várom (persze nem ölbetett kézzel, hanem az ügyvéd intézkedik), hogy a biztosító megtérítse a károm.
ilyen ez az ország, sajnos nem küldenek mindenkit sittre a gyilkossági kisérletért.

dj_bukkake 2008.12.19. 11:50:24

olyan értelmetlen ez az egész szardobálás ami itt meg...mindkét oldalon megvan a tahóparaszt meg a normális is.
én közlekedem gyalog, bringával, és autóval is a belvárosban és minden oldalról ki tudnék emelni nem egy pédát ahol a tag kib@szott szabálytalan volt, uh. szerintem senki nem vethet követ senkire....amúgy meg mint mindig szerintem azok ugatnak legjobban akiknek vaj van a füle mögött ;)

dj_bukkake 2008.12.19. 11:53:35

bocs, korrekció: mindhárom....

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.12.19. 19:21:03

@solesz: Talán nem hallottad még, de a vonatok előtt hajdanán lovasok mentek, hogy figyelmeztessék a népet a veszélyre. A vonat még az autónál is sokkal nagyobb (tehetlen) tömeget, így impulzust képvisel, ezért nyilvánvaló, hogy szabályok nélkül nem közlekedhet.

Amellett, hogy az "autós közlekedés" kifejezésben nem volt igazam, valójában az én érvemet támasztottad alá: igen, a vonatok sincsenek egy szinten a biciklis (vagy gyalogos) közlekedéssel.

@baskiria: Tanú (vagy a vétkes elismerő vallómása) hiányában cseszheted a közúti veszélyeztetés miatt tett feljelentésedet. csóróbringáshoz hasonlóan sértettként nekem is volt már több ilyen esetem, de mivel tanúm nem volt, nem lett belőle semmi sem.
süti beállítások módosítása