Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Több volt a részeg bringás, mint a piás autós

2009.04.16. 15:03 - kirk kapitány

Rajtaütött a rendőrség a bringásokon. Ez elég jól látszik a húsvéti ellenőrzéssorozat végeredményéből.

A kerékpárosokat felkészületlenül érte, hogy a rendőrök őket is faggatták az elfogyasztott alkohol mennyiségéről.
 
A kerékpárosokról külön statisztika nem készült, de az ORFK kommunikációs vezetője, Timár László a kerékagy kérdésre kiszámolta, hogy másfél-kétszer több biciklist büntettek meg a hétvégén, mint ahány autóst.
 
 
682 feljelentés született, ebből 211 volt gépjármű (autó/motor) vezetőjével szembeni eljárás, a többi nagyjából a szokatlanul szoros ellenőrzés alá vont kerékpáros populáció tagjait sújtotta.
 
A részeg bringások a helyszínen nem rendezhetik le az ügyet, a rendőrök feljelentést tesznek, utána szabálysértési eljárás kezdődik.
 
Az tévhit, hogy a lebukásért elvehetik a gépjárművezetői engedélyt is, hiszen azt a kerékpáros ellenőrzésekor nem is kérik, csak a személyit.
 
A pénzbírságot később szabják ki. 30 és 100 ezer közötti összeg lehet, de nem függ attól, hogy ki mennyire volt alkoholos befolyásoltság alatt. A szabályozás szerint ugyanis bármennyit iszik is a kerékpáros, az nem befolyásolja a helyzet komolyságát, mert nem gépi meghajtású járművel közlekedett. Itt nincs differenciálás. A büntetés mértékét leginkább a korábban összehozott bűnlajstrom hossza srófolhatja felfelé.

 

Címkék: alkohol rendőr orfk

41 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr121068850

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eric · http://vastagbor.blog.hu 2009.04.16. 15:25:07

Hétfőn voltam apunál bicóval...aztán hazafelé már nem engedte, hogy azzal menjek...nem a bírságtól féltett szerintem első sorban:D

tapas 2009.04.16. 15:25:33

Annyit talán érdemes lenne hozzáfűzni:
Akár biciklivel, akár autóval közlekedtek, ne igyatok.
Mert egy részeg biciklis is okozhat halálos autóbalesetet.

Manyizga (törölt) 2009.04.16. 15:26:55

A részeg gyalogosokat vajon mikor büntetik majd meg? :)

hotten totta 2009.04.16. 15:28:06

Így van, durva dolog, nekem is volt, réges-rég, megbántam. főleg még ganzsázni is rá. Játram úgy, hogy azt találgattam, ki az a piros ruhás geci, majd az utolsó pillanatban rájöttem, hogy a szemafor. Jó be is paráztam, majdhognyem végig toltam hazáig, pedig volt mit menni.

PTibor (törölt) 2009.04.16. 15:31:02

azért szerintem a "részeg", mint kifejezés, erősen durva. Csak ugye ha autóval kapnak el (akár csak) egy sör után, akkor a jogsit elveszik, míg kerékpárral nem. Ettől függetlenül nem örülök az ilyen híreknek, mert rossz fényben tünteti fel a bringásokat, különösen ha így van fogalmazva. Pedig egy sör után az emberek 99%a semmivel sem közlekedik másképp. Szerintem

valójábannemberci 2009.04.16. 15:33:38

Na igen, ki ne látott volna már faluvégin olyan embert, akinek biciklin ülve komoly konfliktusai támadtak a gravitációval.

charlie 2009.04.16. 15:37:27

Sűrübben kéne ilyen ellenőrzéseket. Pont hétfőn mentem le hosszabb távot, falukon, és bizony nagyon sok olyan biciklist láttam, akik főúton is (8-as) részegen kacskaringóztak.

közlekedésben ittas állapotban nem lehet részt venni, kész. aki nem érti ezt meg, az fizessen.

chimie · http://addict.blog.hu/tags/brief 2009.04.16. 15:42:04

"A szabályozás szerint ugyanis bármennyit iszik is a kerékpáros, az nem befolyásolja a helyzet komolyságát, mert nem gépi meghajtású járművel közlekedett. Itt nincs differenciálás"

Akkor mire kell bírságot fizetni? Komolyan kérdem

CyberPunK 2009.04.16. 15:43:20

@chimie: Pofára. Még pár hónap, és ha részegen gyalogolsz (mászol) akkor is fizetsz. :D

Big-B 2009.04.16. 15:45:43

@chimie: Ittas járművezetés

CyberPunK 2009.04.16. 15:48:04

@Big-B: Hehe, ha télen részegen húzom a szánkót, az is ittas járművezetés lesz? :D

Komolyan. Részeg bringázást nem büntetik, azt szabad. Közúti forgalomban nem vehetsz részt ittasan. Azaz a járdán ittas bringázásért nem is baszhatnak meg. Arra más büntetési tétel van. :)

avus · http://avus.blog.hu 2009.04.16. 15:54:16

Még jó hogy sose iszok :). Amúgy egyetértek az ittas biciklisek büntetésével. Egyszerűen taszít, hogy CM-ek idején minden útba eső kocsma, presszó körül fürtökben lógnak a biciklik. Miközben az lenne (az egyik) mondanivalónk, hogy a kerékpár jármű, úton a helye.

newdawn 2009.04.16. 15:58:11

És mégis hogy lehet egy kalap alá venni azokat akik a taknyukon csúsznak már, azzal aki a koccintásnál belenyalt a pálinkába, hogy mégse narancslével kelljen...
Ja meg a részegen az úton átrohangáló infantilis 16 évesek péntek éjszaka a Moszkva térnél, az kurvára nem veszélyes...nem egyszer kentem majdnem szét kisebb, halál kényelmesen az út közepén pirosban lófráló részeg tinicsapatokat.
De az a biciklis, aki 2-3 sör után nyeregbe mer ülni, az maga a szarvas-patás ördög...
Nem értem én ezt.

C vitamin 2009.04.16. 16:05:26

csak a görkori!
bebaszva lehet gurulni! :)

forter 2009.04.16. 16:05:58

pedig sörözni igenis jó!
bringázni is jó!

bringásfelvonuláson sörözni több, mint fantasztikus!

persze tudomén, hogy nem szabad, nem is csináltam ilyet soha, amikor másokat számonkértem, akkor mondták :)

kdutka 2009.04.16. 16:08:37

Teljesen igaz, hogy aki bringázik az is részt vesz a közlekedésben, úgyhogy legjobb, ha nem iszik alkoholt. Egyet értek ezzel én is.
Csak két gondolat. Egyrészt bringával valszeg sokkal kisebb kárt tudsz tenni részegen a többi közlekedőben, mint mondjuk autóval vagy motorral. Másrészt a hírben szereplő 682 biciklis közül vajon mennyi volt az az autós, aki a húsvéti előre betervezett alkoholizálás miatt pattant inkább nyeregbe az autó helyett? :)

csóróbringás 2009.04.16. 16:10:52

én húsvétkor nem is láttam rendőrt, főleg nem olyat, aki szondáztatni akart volna.
hol voltak ezek?

a_saci 2009.04.16. 16:24:23

@csóróbringás: neked nem jutott ;)

ne legyen részeg bringás, az igaz. de a differenciáltság hiánya nekem is böki a jóérzésemet...

10 éve megvertem vkit, elítéltek, akkor én 1 pohár bor után többet fizetek, mint aki síkrészegen bicózik s nincs bűnlajstroma?! eredendő bűn - újrafogalmazva!!!

Reggie 2009.04.16. 16:30:57

@a_saci: nem eredendo, csak te hajlamosabb vagy a bunozesre, ezert a nagyobb birsagokkal jobban vissza akarnak tartani.

georg 48 2009.04.16. 16:32:59

12 évig éltem vidéken! Ne tudjátok meg. Józsibá üveg kenényen felmászik népszerü 28as csepel bringájára, természetesen a kasza, vagy a gerebje keresztbe, úgy szlalommozik a főutcán. Maga a horror. De a szomorú az, hogy ez nekik természetes. Ha józan állapotában beszél vele az ember, azt mondja, úgyis vigyázol rám fiam!

sd m 2009.04.16. 16:44:20

Csak az Erdingeres fotóról jutott eszembe: Németországban az ismerősöm figyelmeztetett, hogy vigyázzak este hazafelé, mert a rendőr ugyanúgy megszondáztat, öt ezrelék fölött megbüntet és elveszi a jogsit, ha van. Pont, mint az autósoknál. Nem tesz különbséget gépi meg nem gépi meghajtású jármű között, ha a bringát közúti forgalomban használják. Ez elég logikus és szerintem helyes is. A motorostól sem csak az A jogsit veszik el. Az egy másik kérdés, hogy az öt ezrelékbe egy kicsit elnyújtottabb sörözésnél akár három sör is belefér, amivel még jól is esik tekerni.

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.04.16. 16:45:41

Mit nem lehet ezen érteni? A rendőrségnek PÉNZT KELL BESZEDNI. Ez egy új forrás. És vannak még kiaknázatlan terültek.
Egyébként meg: Szondázunk és Mérünk.

kavicsq 2009.04.16. 17:05:46

Kár, hogy nincs differenciálás...Azért megyek nyáron bringával bulizni, mert nem kell BKV-t várni, nem kell taxit fizetni..Az az egy-egy sör meg belefér a bringázásba szerintem..Az autósok alkoholfogyasztása is durva szerintem---A zéró tolerancia nem helyes...
Persze, ha valaki a körúton a sinus-görbét rajzolja, akkor azt büntessék meg keményen...

Az igazi Trebics 2009.04.16. 17:09:40

Van itt egy kis félreértés, ugyanis van differencia.

218/1999. (XII. 28.) Korm. rendelet az egyes szabálysértésekről

Ittas vezetés 42. § (1) Aki

a) vasúti vagy légi járművet, gépi meghajtású vízi járművet, úszó munkagépet, továbbá közúton vagy a közforgalom elől el nem zárt magánúton gépi meghajtású járművet úgy vezet, hogy szervezetében szeszes ital fogyasztásából származó alkohol van, vagy a jármű vezetését ilyen állapotban lévő személynek engedi át,

b) nem gépi meghajtású járművet szeszes italtól befolyásolt állapotban vezet vagy hajt,

százezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható.

A kulcsszó a nem gépi meghajtású, és a befolyásolt állapot. Gépi meghajtásúnál elég, ha a szervezetben alkohol van, nem gépi meghajtású járműnél befolyásoltnak kell lennie, vagyis a vérében 0,8 ezrelék feletti az alkohol szint. Azért ez nem egy koccintás pálinkával.

Aki nem befolyásolt állapotban (0,8 ezrelék alatt) vezet nem gépi meghajtású járművet, az ezt követi el:

Közúti közlekedési szabályok kisebb fokú megsértése

54. § (1) Aki a közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet (a továbbiakban: KRESZ) 51. §-ában meghatározott rendelkezés megsértése kivételével a közúti közlekedés szabályait megszegi, ha a 42-51. § szerinti szabálysértés nem valósul meg,

harmincezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható.

grigorij (törölt) 2009.04.16. 17:16:49

Most tényleg, ha valaki rácsodálkozik valamire, amiről nem tudott, akkor azt azonnal blogban kell tálalni?

Mindig, minden esetben tilos volt ittasan kerékpározni!!!
Ezt nem most találták ki, és nem a hétvégi ellenőrzés kapcsán derült ki!
Vidéken, a településeken szinte minden esetben találkozhatunk piás kerékpárossal!
Falun "természetes", hogy a kocsmából hazakacskaringózik Janibácsi!
Mondjuk ott meg nem jön szembe veled vagy száguld el melletted egy redvás biciklisfutár, megszegve vagy két tucat KRESZ előírást...

Szóval ez nem szenzáció... Egyszerűen csak a szokásos húsvéti zsaruakció...

Nem ez az egyetlen szabály, amit a kerékpárosoknak be kellene tartaniuk!
Nevetséges, hogy sok esetben olyanok puffognak a piás falusi bringásokra, akik nap mint nap a városban szegik meg a szabályokat...
(Kereszteződés - piros lámpa... Ismerős? Ezt a Janibácsi mucsán nem tudja megszegni!)

Milisztár 2009.04.16. 17:21:40

Az pedig elég nagy marhaság, hogy nem számít, hogy mennyit ivott a bringás. Hiszen egy tök részeg kiszámíthatatlanabbul megy, és könnyebben lesz baleset áldozatává.

2009.04.16. 17:22:54

Srácok, az a baj, hogy alapvetően az olvasóközönség nagy része aktív budapesti bringás (aki nem, attól elnézést). Nem itt van a gond, hanem azokkal, akiket korábban is említett valaki: a tata, aki tajtrészegen a 8-as úton teker.
Majdnem mindennapos hír ez, hogy mittudomén, Lesznekszőlős és Tabajdcseresznyés között, a 722-es úton elgázoltak egy ittas, kivilágítatlan biciklist. Azt meg ugye nem lehet, hogy más törvény vonatkozzon rájuk. Aki bringázik, az gondoljon bele ebbe, hogy nem csak a hajtipajtik, meg a Gödörnél dekkoló fiatalok, hanem Józsi bácsi, tőle 300km-re is ugyanannak a közösségnek a része.

tapas 2009.04.16. 17:50:52

Javaslom:
Ha valaki ivott, menjen az elkülönített kerékpárúton, vagy a járdán, ha alkalmas.
Autók előtt ne tekerjen, két sör után is elkalandozhat annyira, hogy az autós kénytelen belerántani a kormányt a szembejövőbe.
A vidéki dolgot pedig nem túl könnyű megoldani, mert a bácsik úgyis isznak, bicikliút meg úgysincs.

charlie 2009.04.16. 17:59:19

@tapas: én nem örülnék neki ha valaki részegen a bicikliúton, nedjég a járdán tekerne.

iszik, nem hajt. ilyen egyszerű. ezt olyan k. nehéz betartani?

tapas 2009.04.16. 18:04:19

@charlie: szerintem azért van abban valami, hogy egy biciklis kisebb kárt tud csak okzni, úgyhogy ha elkülönített úton teker, legfejjebb magát üti meg. De nincs kifogásom a 0 tolerancia ellen se, csak szerintem úgyse fogja senki se betartani, ezért gondoltam valami kompromisszumfélére.

Saját magát hadd üsse meg a részeg, ez olyan, mint asszem Arizonában a motoros KRESZ, ahol a napszemüveg kötelező (mert ha a szemedbe megy valami, mást is veszélyeztetsz), de a sisak nem (ha hülye vagy, törd be a fejed nyugodtan).

Reggie 2009.04.16. 18:06:22

@tapas: Ha jonnek szembe es frontalis utkozes eselyes a manover, akkor valoszinuleg nem rantjak felre a kormanyt. (En biztos nem tennem.)

KiNG 2009.04.16. 18:14:49

Csak éppen a részeg bringás nem sok emberben és jószágban tehet kárt, csak magában :)

kapanyanyimonyok 2009.04.16. 18:15:09

Én hétfőn olyan matt részeg voltam a locsolástól, hogy inkább felbasztam a kerékpárt az autó tetejére és hazavezettem.
De,
- mi a hervadt hóvirágot keres a motoros a kerékpár úton?
- mit forgolódik a józan sofőr a záróvonalon innen és túl, piros lámpánál?
- ki engedi ki az öregasszonyt az otthonból, csak azért, hogy fogadásokat kössön szerencsétléenre: Átjut a Váci úton mind a 8 sávon?
- már hogy a faszba ne rántanád félre a kormányt, ha vészhelyzet van? Nem te mondod meg, hanem az ösztönöd. Te gyenge vagy.

kapanyanyimonyok 2009.04.16. 18:19:55

@terry_sanfransisco: A baj ott van, hogy a biciklis és a motoros életét nem önmaguk mentik meg, hanem az autósok.
Nem lehet mindig a tükröt lesni, jön e egy féleszű. Az autó alapvetően arra van kitalálva, hogy előre haladjon, a sofőr figyelme is erre koncentrál első sorban.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2009.04.16. 18:29:03

Csak egy kérdés: vajon a bringásokra is nulltolerancia van ?
Nem látom értelmét, hogy egy konyakmeggytől rögtön 30e Ft-ot fizetni, persze ugyanez kocsinál is.

Nyilvánvaló, hogy a mattrészeg bringást vagy a poharazott pótos kamionsofőrt elítélem, de nézzük csak meg mekkora kárt tud csinálni az egyik s a másik !

Ennyi erővel az ön- és közveszélyes részegeket, túllőtt hajléktalanokat szintén ítéljék el, hisz legalább akkora kért tudnak okozni, mint egy biciklis srác egy boroskólával alapozva.

kisdarab állat 2009.04.16. 19:17:05

néha nekem is lelkiismeretfurdalásom van, amikor bebaszva biciklizek, de egy spangli után elmúlik.

csóróbringás 2009.04.16. 20:02:55

@kapanyanyimonyok:
már rég meghaltam volna, ha az autósokra bíznám az életem megmentését. legutóbb tegnap estefelé a pongrácz úton gondolta úgy egy teherautó, hogy ő inkább nem vált sávot az előzéshez. a hős utcánál viszont a buszmegálló után szűkebb lesz az út, ő pont ott előzött. ha nem satufékezek, akkor elüt, feltrancsíroz a padkára.
most akkor miről beszélünk? méghogy az autósok mentik meg... persze, álmodj.
a közlekedésben pedig minden irányba figyelni kell, ahonnan bármi jöhet. igaz, leginkább előre, de figyelemmel kell követni azt is, hogy mi történik oldalt meg hátul.

csóróbringás 2009.04.16. 20:09:01

egyébként a zéró toleranciát én sem tartom jó megoldásnak. inkább az "1 sör még belefér"...
de a mattrészegeket tényleg szanálni kéne az utakról.
bringást is, autóst is, motorost is, buszost is, kamionost is. mindenkit, aki közúti forgalom résztevője. sajna túl sok tragédiáról hallani, hogy a részeg sofőr így meg úgy okozott balesetet és ölt meg akár több embert is :/

FutoBolond 2009.04.23. 10:17:58

csak szolok, hogy az illusztracion alkohol mentes erdinger weissbier van... :-)

es ha mar itt vagyunk, van az a bizonyos nemet sor, ami eloszor torte at a nemet reinheitsgebotot, ugy hivjak, hogy radler, limonadeval van higitva, es a mult szazad elejen pont a versenybringasok igenyeire talaltak fel :)

a_saci 2009.04.24. 15:55:42

a Radler nem sör. nem is törte át a német Reinheitsgebot-ot, nem is teheti, mert nem csak árpamaláta, komló és víz van benne...

viszont a nyári melegben kedvelt ital a bajor sörkertekben, mert két korsó után még mindig normális módon forog a nyelved :)

a_saci 2009.04.24. 16:04:32

@Reggie: csak példálóztam amúgy... ;)
nem a bűnözésre vok hajlamosabb, hanem a szabályok megkérdőjelezésére :)
süti beállítások módosítása