Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

A biztosító nem fizet a halott bringás özvegyének

2009.05.11. 12:16 - kirk kapitány

A tapasztalatok szerint a kerékpárbalesetek felelősei szinte kizárólag a személygépjárművek és teherautók vezetői, akik nem figyelnek kellően a kanyarodás során - állítja a területen jártas ügyvédünk. Nagy Péter szerint az elmúlt hónapokban egyre gyakrabban keresték meg szerencsétlenül járt biciklisek, akik kerékpárúton szenvednek balesetet. A heti több baleset alapján készült magánstatisztika azt mutatja, hogy a legtöbb közlekedési konfliktushelyzet a kis ívben jobbra kanyarodás során alakul ki, amikor a forgalom lendületében az autós nem veszi észre az oldalt, egyenesen továbbhaladni szándékozó, egyébként szabályosan közlekedő kerékpárost.

Több mint egy évvel ezelőtt gázolta halálra egy teherautó sofőrje azt a hobbikerekest, aki családjához tartott a Stefánia úton, de a kis ívben jobbra kanyarodó monstrum elütötte. A bíróság a mai napig nem tűzött ki tárgyalási határnapot, így jogerősen nem állapították meg a sofőr büntetőjogi felelősségét. Pedig ez különösen fontos lenne, mert az elhunyt özvegye és árván maradt lánya addig nem kap kártérítést, amíg nincs jogerős ítélet.
 
A teherautó biztosítója arra hivatkozva utasítja el a teljesítést, hogy a sofőr az őt cáfoló, egybehangzó tanúvallomások ellenére sem ismeri el a felelősségét. Hiába a vádirat és a tragikus halál, a bíróságon az nem elég a kárrendezéshez – mondta Nagy Péter.
 
 
Érdekes jogi problémákat vet fel az, amikor a kerékpáros egy figyelmetlen autós által kinyitott ajtónak ütközik, s szenved súlyos sérüléseket (legtöbbször kulcs-csonttörés, kéztörés, fejsérülés és egyéb zúzódások). 
 
A joggyakorlat szerint, ha az autó motorja nem járt a baleset pillanatában, akkor az autós a nagyon súlyos sérülést úgynevezett üzemeltetésen kívül okozta, s így az autós kötelező-felelősségbiztosítója mentesül a kártérítés fizetése alól. A szerencsétlenül járt bringás pedig futhat a pénze után, mert az autóstól talán csak perben tudja kárának megfizetését követelni.
 
A nyomozás során eddigi tapasztalataim szerint a legfőbb gondot a bizonyítás nehézkessége okozza. Ezt úgy értem, hogy a kerékpárosokat ért baleseteknek általában nincs tanúja, azok, akik a balesetet látják, nem állnak meg a helyszínen, mert nem szívesen vállalják a tanúskodást, így a kerékpáros egyedül marad az elkövetővel szemben, aki persze a nyomozás során mindent tagadni fog. Az esetek nagy részében még azt is vitatja, hogy a baleset helyszínén járt volna. Ezért a legcélszerűbb, ha a baleset bekövetkezésekor - természetesen csak akkor ha a sérülése és a baleseti sokk ellenére képes rá - a kerékpáros megpróbál tanút szerezni, és azonnal rendőrt hív, aki rögzíti a helyszínen tett vallomásokat, amelyeket később nehezen tud az elkövető letagadni. Ha ez sikerül, akkor megnyílik az út a kártérítés felé.

 

Címkék: baleset biztosítás dr kerékagy

380 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr691114791

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

massziv 2009.05.11. 21:58:45

"A tapasztalatok szerint a kerékpárbalesetek felelősei szinte kizárólag a személygépjárművek és teherautók vezetői, akik nem figyelnek kellően a kanyarodás során - állítja a területen jártas ügyvédünk"
Na ez a megállapitás úgy baromság ahogy van!
Lássuk csak a saját tapasztalataimat a bringásokkal
1.Úton tekerő bringás a pirosnál nem áll meg és be hajt a gyalogátkelőhelyen szabályosan közlekedő gyalogosok közé.
2.Úton nagy sebességgel tekerő bringás az elsőbbségadás kötelező táblánál lassitás nélkül tovább hajt(biztos nem tudja mit jelent,de ha keresztező irányból jön egy autó és elüti akkor az autós volt figyelmetlen)
3 Egyirányú utcában forgalommal szemben tekerő bringás(én jövök keresztező irányról jobb kezes utca egyirányú,megállok benézek jobbra-senki előre nézek és indulnék amikor balról lassitás nélkül elsuhan előttem a figyelmes bringás ,szerintem fel sem fogta milyen veszélyes helyzetet teremtett.
Valóban vannak figyelmetlen autós is de nehogy azt képzeljük hogy a bringások jobbak.

min 2009.05.11. 22:07:30

@massziv: Akkor vigyázz mert elfogadták a javaslatot miszerint az egyirányú utcába ahol az útszélesség megengedi be lehet hajtani szemből bringával.

Az elsőbségadás kötelező táblánál ha az útkereszteződés belátható miért is kell fékeznie? Kerékpárról jóval előbb látsz be a kereszteződésbe mint autóban ülve. Próbáld ki egyszer....

mement 2009.05.11. 22:22:41

@vég béla: Tok mindegy abban a kanyarban a te szemszogodbol, a szabalytalankodonak is meg kell adnod az elsobseget, ilyen lefordulasnal joforman mindenkinek elsobsege van veled szemben.

prempeh 2009.05.11. 22:28:18

gratulálnék annék a 10-20 embernek akik most kajánul vigyorognak, hogy meghalt egy ember.

Perillustris 2009.05.11. 22:38:33

@flimo13: A jelenséget vitatom, amit vázolsz. Tök mindegy min utazol, ha egyáltalán le mered írni, hogy "biciklis okozta dugó".

Perillustris 2009.05.11. 22:45:36

@egyittlakó: "Arról meg nem is érdemes beszélni, hogy amíg a bringások az álló kocsisorok között száguldoznak, áthajtanak a piros lámpán és a gyalogosok között pedáloznak, egyirányú úton szembe mennek a forgalommal, megérdemlik a sorsukat."

Az álló kocsisorok között nem száguldoznak az autósok, mert nem tudnak. Cserébe megteszik ezt a leállósávon az autópályákon, mert ott tudnak. Áthajtanak a piros lámpán, s az ő pedálozásuk a gyalogosok között jóbal nagyobb eséllyel végződik halállal, ahogy ez meg is történik sajnos minden héten. Előfordul, hogy szembe mennek a forgalommal egyirány úton, de néha még a már említett autópályán is.

Egyittlakó, újat dobhatsz!

Perillustris 2009.05.11. 22:50:38

@Kicsijoe: "Ha nem bicikliúton nyitják rá,akkor szeláví.Sőt-ha sokat ugrál-meg ha nem is,akkor is bírság szabálysértésért + kár megtérítése.Lehet rendőrt hívni,rajta,tessék.Ennyit a KRESZ ismeretéről"

El kell keserítselek: ha rányitod az ajtót a bal oldalon elhaladó kerékpárosra, te leszel a hibás, s fizetheted a károdat saját pénzből vagy a biztosítóéból. Ugyanígy persze, ha egy autó viszi le, sőt, te fogod fizetni annak javítását is.

Perillustris 2009.05.11. 22:54:43

@PanelProli: Szerinted tehát ha egy mellékutcából eléd hajt egy autós és beleszállsz, akkor te is hibás vagy?

babsz 2009.05.11. 22:58:17

en mint seggemhezhozanott autos total ki vagyok bukva autostarsaimon. ugyanis budapesten keptelenseg kielozni egy biciklist. hiaba latja a taplo hogy amugy csak azert indexelek mert csak kikerulni szeretnem, aztan mennek is vissza a kulsobe, nem engednek ki. csak akkor tudom normalisan kikerulni ha az egesz zoldhullam elment, vagy soha. egesz nyaron bringasok mogott haladok husszal. nem nagy baj, mert inkabb kurvara elkesek, minthogy veszelybe sodorjak barkit, de amikor a mogottem feltorlodott idebajosok elkezdenek dudalni, akkor mar rohadtul felmegy a pumpa. siman cipzarelven ki lehetne engedni kerulgetni a bringasokat peldaul a koruton. csak a sok kocsog a volan mogott aki persze mindig a belso savban autozik es mindegyik annyira siet, hogy keptelen a masikra gondolni. a budapesti autosok egyszeruen rohadtul parasztok. ha odaadnak a kulso savot a bringasoknak ra se neznek a kocsimra tobbet.

Perillustris 2009.05.11. 23:03:13

@relhist: A szakasz tökéletesen belátható, ha valaki kellően lelassít, netán megáll, így az elsőbbség, ha a szándék megvan, könnyen megadható.

Az autósok általában gyorsabban érkeznek, tudom, mert jómagam is járok ott autóval, s csak éppenhogy lassítanak, úgy meg valóban nehéz elengedni az érkező bicajost. A szintbeli átkelő ilyen helyeken segítene.

Perillustris 2009.05.11. 23:05:31

@vég béla: A kerékpáros átkelőknél viszont elsőbbsége van (hacsak nincs kinn macisajt), s ott, ahol a baleset történt, az van.

sting és tom hanks jóhaverok 2009.05.11. 23:07:10

Először is: csak pár tucat kommentet olvastam, bocs az esetleges ismételgetésért.
A láthatóságról annyit, hogy akkor sanszosabb, hogy észrevesznek, ha látszik is valami a felfestett bringaútból, így az autós általában körbepillant, közeledik-e bringás, mindez egy másodperc vagy kettő. Viszont Pesten rengeteg helyen szinte teljesen láthatatlan a kanyarodó útját keresztező kerékpáros út, ami szerintem kib*ott pofátlanság és felelőtlenség, mert felfestésük néhány tíz- vagy százezres költségéhez képest a nap minden percében életeket kockáztatnak a várost vezető zombik.
Másfelől meg ugye nem lehet ilyen emberekre bízni magunkat, tehát szerintem foghatnánk vödröket sárga festékkel, pamaccsal meg esetleg sablonokat vagy mittomén és hajrá. A gondoskodó államot nem leépíteni kell üzenem a gusztospetyának hanem átszervezni. Üdv.

Perillustris 2009.05.11. 23:07:32

@Erdőtársulás: "nem tudom miért gondolják sokan, hogy a "civilizált országban" az a bizonyos két méteres indulósáv a bicikliseknek van"

GYK: bringaut.hu/files/images/brusszel/2498_nagy.jpg

peca1000 2009.05.11. 23:08:37

Járdán kell menni kerékpárral, akkor is ha tilos. Inkább légy szabálytalan, minthogy elüssenek. Én is így teszek. Ha sok a gyalogos előttem, átmegyek a füvön (már ha van).

Perillustris 2009.05.11. 23:11:50

@sting és tom hanks jóhaverok: Kerékpáros aktivisták néhány helyen újrafestették már a lekopott piktogrammokat (GYK: nem újakat, hanem eleve létezőket), de nem egy esetben büntetés járt érte. Jelenlegi jogszabályok alapján persze jogosan. Persze amikor egy zebra újrafestését 1 millió forint per darabra lövi be a főpolgármester, akkor mégis mit várhatunk? Még jó, hogy elkapják a kisembert, aki saját pénzből festi újra a zebrát, hiszen akkor hová lehetne eldugni a nagy lóvét?

Perillustris 2009.05.11. 23:12:55

@peca1000: Feltételezem gyalogos tempóban haladsz és véletlenül sem csengetsz.

peca1000 2009.05.11. 23:15:15

@Perillustris: Ha látok gyalogost, lelassítok, és ha nem tudom kikerülni csengetek. Azért vettem rá.

sting és tom hanks jóhaverok 2009.05.11. 23:21:43

@Perillustris: Azt elsőre is gondoltam, hogy jól megbírságolnak érte, ilyen jellegű baleset esetén persze nem keresik a hatósági felelőst. Mivel konkrétan életveszélyes, teljesen jogos a polgári engedetlenség... az uv zöld festékszóró elég konkrétnak hat elsőre.

Perillustris 2009.05.11. 23:29:51

@sting és tom hanks jóhaverok: Összedobtuk a pénzbírságot, ezzel nem volt gond, s az elvet is értem, hiszen nem vezetne jóra, ha az emberek mindenféle jeleket fújnának az úttestre, ám elkeserítő látni, hogy ennyire rohad a város. Csili-vili diszkivilágítás persze van. SZVSZ amíg egyetlen zebra felfestése is hiányzik, addig ilyenekre tilos lenne költeni.

Mintha én fenyőfát vennék Karácsonyra, miközben nem tudok enni adni a gyerekemnek.

Remélem kellően szívbemarkoló a hasonlat. :)

Perillustris 2009.05.11. 23:31:16

@peca1000: Ne csengess, egy udvarias "elnézést-köszönöm" jobban hat, hidd el.

marosy 2009.05.11. 23:39:29

"igen, a biciklisek nem tartják be a kreszt, mert az rájuk életveszélyes. a biciklisek igyekeznek inkább biztonságosan közlekedni, mintsem szabályosan."
Ha a törvényt nem tartjátok be akkor NINCS MIRŐL TÁRGYALNI. Bekaphatja aki fityet hány a KRESZ-re.

dmm 2009.05.11. 23:44:27

Egyszerűen nem értem ezeket a „vitákat”. Mindig van valaki, aki az egyik oldalt képviseli, valaki, aki a másikat. De – sztem –nincsenek ilyen oldalak. Magam pl a városban általában gyalog járok, vagy kerékpározok, és időnként autót is vezetek. Azaz vagyok gyalogos is, bringás is, meg autós is. Nem hiszem, hogy egyedülálló lenne a képességem, az, hogy egyszerűen közlekedésnek fogom fel a helyváltoztatásomat, annak módjától függetlenül. Valszeg ugyanazokat a szabálysértéseket követem el, mint általában az autósok-gyalogosok-bringások általában. Átmegyek a zebrán, ha piros, és nem jön semmi, olykor bringával is – leginkább az un forgalomtechnikai piroson és soha nem megyek át autóval, lehetőség szerint már a sárgán sem, mert azzal nagyot lehet hibázni. (itt még annyit, hogy ezért sokan emlegetik a felmenőimet, de hiába, megszoktam Párizsban, ahol többnyire élek. (amúgy Bp-en ritka az olyan pirosra váltó lámpa, ami alatt ne menne még át egy autó. És közben az autósok a bringásokat basztatják a piros miatt, pedig nagy különbség a testsúlyod+5 kg bringával és 15-tel tenni ezt vagy 1500 kg autóval és 70-nel…) Akkor lesz majd jó, ha a közlekedők rájönnek, hogy ők közlekednek és nem harcolnak.

dmm 2009.05.11. 23:50:40

@marosy: ja, és bekaphatja, aki a KRESZ-t nem a mai viszonyokhoz igazítja, bár ez lenne a dolga...

dmm 2009.05.11. 23:52:32

@peca1000: bátrabban! a járda a gyalogosoké. már amennyit a parkoló autók meghagynak belőle!

sting és tom hanks jóhaverok 2009.05.11. 23:55:57

@Perillustris: Az biztos nem vezet jóra, ha az emberek mindenféle jeleket festenek az útra, de itt ugye nem mindenféle jelekről van szó, hanem olyanokról, ami egyfelől életet menthet (és rögtön kettőt is), másfelől demonstrálja a illetékesek mérhetetlen felelőtlenségét. Most lehet vagy nyíltan, ahogy említetted vagy gerillába az uv-t fújogatni ahová kívánkozik. És ha már így alakult, csak nem tagadnád meg az éhes gyermekedtől a karácsonyfán lifegő habcsókot... (bocshogyképzavar;)

Perillustris 2009.05.12. 00:19:16

@marosy: "Bekaphatja aki fityet hány a KRESZ-re."

Végül is leszűkítetted a kört mindenkire, aki közlekedik, de sebaj, inkább bekapjuk, cserébe - többnyire - épségben érünk haza. :P

Perillustris 2009.05.12. 00:21:31

@sting és tom hanks jóhaverok: Én benne vagyok egy ilyenben. Ezt most nem tudom megszervezni, de a sajtót lehet riasztani, persze még jóval az EP-választás előtt vagy utána, a nyári uborkaszezonban.

ZebraÚJRAfestő akció vagy valami ilyesmi.

Nyikos János (törölt) 2009.05.12. 01:21:48

@flimo13: javallom a saját szádat, addig se beszélsz biciklis dugókról hülyeségeket.

Nyikos János (törölt) 2009.05.12. 01:23:10

@Közöd??: tessék, le se kell profiloznotok, nem mintha nehéz lenne, vakvarjú
pink75

_Anubis_ 2009.05.12. 01:35:58

Egy kerdesrol azert erosen elfeledkezunk. A Kresz vonatkozik e a kerekparosokra? Igen. Ok. Jobb oldalrol jonne egy kerekparos, mikozben en jobbre fordulok. Szabad e keresztezodesben elozni, es plane jobbrol elozni? Szerintem nem...

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2009.05.12. 06:37:08

@_Anubis_: Ha "jobb oldalról jönne egy kerékpáros" miközben jobbra fordulsz, akkor ki előz kit? Próbálj meg értelmesebbeket írni! :)

essetudom 2009.05.12. 06:58:27

Szóval akkor hogyan kanyarodjon jobbra kis ívben szabályosan, körültekintően legközelebb az a teherautós a Stefániáról, hogy ne üssön el senkit ?? hogy valami értelme is legyen a szájtépésnek!!
A autóskresz szerint, ha holt terek zavarnak a kilátásban, és ahhoz hogy biztonsággal oldj meg egy szituációt, - elindulás, kiállás esetleg kerszteződés - akkor segítő személyeket kell igénybe venni, azaz valakinek kell szólni: "figyejjémá hééé! nem gyün jobbró bringás??" elvileg... ezt kéne. Mert egyénként hogyan lehet észre venni a legnagyobb jószándékkal is teherautóból a jobbról jövő bribngást?????
Ne törjétek a fejeteket. legközelebb is be fog kanyarodni ha jön a kerékpár ha nem. amit nem lát, nem hall annak nem tud elsőbbséget adni. szerintem. szerinted?

raycoon 2009.05.12. 08:56:00

@_Anubis_: "Egy kerdesrol azert erosen elfeledkezunk. A Kresz vonatkozik e a kerekparosokra? Igen. Ok. Jobb oldalrol jonne egy kerekparos, mikozben en jobbre fordulok. Szabad e keresztezodesben elozni, es plane jobbrol elozni? Szerintem nem..."

Jobbról előzés? Neked van jogosítványod? És vezetsz autót is? Kezdjünk félni? Lehet, hogy kicsit olvasnod kellett volna!

Kresz:
Bekanyarodás

31. §(5) Elsőbbséget kell adni, ha a 28. § (2) bekezdésében foglaltakból más nem következik
b) jobbra bekanyarodó járművel a kerékpársávon vagy az úttest mellett levő, attól jobbra eső kerékpárúton érkező jármű részére,

Tudom ajánlani mindenkinek (gyalogosnak, biciklisnak, autósnak, stb.) net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM&kif=k%F6zleked%E9s#xcel

Kicsijoe 2009.05.12. 09:00:15

@Perillustris: Akkor talán nézd át a KRESZ-t,merthogy az mindenkire vonatkozik,aki résztvesz a forgalomban.A biciklisre is...

Ez a szabály pedig azért van-csak a magadfajták kedvéért mondom el-mert a balkettőn utazó utas nem sofőr,ad 1.Ad 2,nincs tükre,amibe belenézzen,hogy egy buzzancs biciklis teker-e mögötte/mellette.

Ad 3: inkább a KRESZ könyvet bújnád,mielőtt kiállsz óbégatni,hogy a biciklisnek mihez van joga meg mihez nincs.Hogy mihet van joga,azt nem tudom,tudja jól helyettem is.Ellenben a KRESZ-t tudom,és amit mondasz,az nettó baromság.

essetudom 2009.05.12. 09:18:50

@raycoon: értem én ezt csak azt nem tudom, hogy hogyan!!!!! Ülj be egy tgk-ba és a beláthatatlan kerékpárútról 40-es tempóban szabályosan közlekedő kerékpárnak hogyan adsz elsőbbséget??? nem látod, nem hallod nem tudod érzékelni, hogy ott van. ez a gáz!!!

raycoon 2009.05.12. 09:54:18

@Kicsijoe: "Ez a szabály pedig azért van-csak a magadfajták kedvéért mondom el-mert a balkettőn utazó utas nem sofőr,ad 1.Ad 2,nincs tükre,amibe belenézzen,hogy egy buzzancs biciklis teker-e mögötte/mellette."

Csak idézni tudom magam, olvasni kellene a Kreszt, Neked is! (Illetve nem annyira köznyelven a 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendeletet. Lehet, hogy én tudom rosszul, de a rendelet sehol nem említi meg, hogy a Kresz könyv bármiben is módosítana rajta, az egy példa tár, ami segít értelmezni a jogszabályt. De szvsz nem azt kell betartani. De ez kicsit OFF most, elnézést.)

Szóval az adott felvetést a jogszabály kétélűen fogalmazza meg, mert mindkét fél felelőssége kiolvasható (teljesen mindegy, hogy utas vagy sem!).

Kresz
A járművek utasaira vonatkozó szabályok
23. § (3) A jármű ajtaját az utas csak akkor nyithatja ki, ha ezzel a közlekedés biztonságát, valamint a személy- és vagyonbiztonságot nem veszélyezteti.

Kikerülés
35. § (1) Az úttest menetirány szerinti jobb oldalán álló jármű vagy ott levő egyéb akadály melletti elhaladásra (kikerülés) a 34. § (1)-(5) bekezdésében foglalt rendelkezéseket kell - értelemszerűen - alkalmazni.

Előzés
34. § (1) Előzni abban az esetben szabad, ha
d) az előzés során a megelőzendő jármű mellett megfelelő oldaltávolságot lehet tartani;

Más kérdés, hogy a hivatalosan kijelölt parkolóhely, mennyire az uttest része. Mindenesetre, ha az, akkor pl az Andrássy úton a külső sávot gyakorlatilag tilos lenne használni! Életszerű?

vég béla 2009.05.12. 10:00:01

@mement:
"Tok mindegy abban a kanyarban a te szemszogodbol, a szabalytalankodonak is meg kell adnod az elsobseget, ilyen lefordulasnal joforman mindenkinek elsobsege van veled szemben."

Nagyon szépen megkérlek, ne írogass hülyeségeket, inkább olvasd el az erre vonatkozó szabályokat!

raycoon 2009.05.12. 10:04:56

@essetudom:
Igazad lehet benne, hogy egy tgk-ból ez egy komoly probléma, de ha alkalmatlan arra, hogy egy ilyen kereszteződésbe bekanyarodjon, akkor ne menjen arra.

Más kérdés, hogy jobb lenne, ha nem a sofőr józan eszére kellene hagyatkozni, hanem elő lenne segítve, hogy az ilyen járművekből is könnyen betekinthető legyen egy ilyen kereszteződés.

Megint más kérdés, hogy amikor nagy ritkán sikerül biciklivel mennem dolgozni, akkor minden kereszteződésben lassítva megyek át, mert nem bízok meg az autósokban. Pl a Szegedi úton lévő kereszt utcáknál szinte soha nem adja meg senki az elsőbséget..

min 2009.05.12. 10:05:14

@essetudom: Igen ez gáz!
Kölcsönösen kell vigyázni egymásra mert bárki bármit mond a bringásnak elsőbsége volt.
Vizsgakérdésem volt ez a szitu éppen!
A teherautósofő a tükrében azért elég jól kilát maga mellé végig az egész kocsin. Némelyik tehergépnek a jobbajtó felett is van tükre, hogy maga mellé belásson. Szóval legtöbb esetben láthatja, hogy mi zajlik a jobb oldalán hisz ennyi erővel a robogósokat is naponta zuzhatnák be.
Érdekes, hogy a robogosok cikk-cakkja miért nem fáj az autósoknak? Van itt baj bőven az agyakban.
Bringázok én is sokat és autóban is ölők sofőrülésen de valahogy mégis megoldom, hogy lehetőleg mindenki jól járjon. Miért ne engedjem előre abringást amikor én a dugóba állok? Kissebb lesz ettől egynémelyautós társam farka vagy mi?
Vannak bringások akikre tényleg haragszom. Pl.akik sajnálnak 1500 ft egy ledes lámpaszettre ami nappal elfér akár a mez zsebében is. Illetve amikor a vácin mennek bringával miközben ott van abringaút 2méterre.
Viszont pont a váci bringaúton van egy halom tökéletlen bringás is aki a elfestett iránynyilakkal ellentétesen halad az egysávos bringaúton így némely bringás már ezért megy a főúton.
Nagyon sok nézőpont van de ahogy párthozzállásban így autos VS. bringás hozzáállásban is vannak szélsőséges nézetek akiktől isten mentsen az utakon.

teabore 2009.05.12. 10:46:23

@vég béla: volt már rá precedens, hogy az egyirányú utcában szemből jött egy autó, delikvens kikanyarodott és ütköztek - a kikanyarodó volt a hibás, mert nem adta meg az elsőbbséget.

Perillustris 2009.05.12. 10:52:55

@essetudom: Bullshit. Ha minimális sebességgel kanyarodik be, miután az esetleg várakozók már átkeltek szemből is (ezt teherautóból tökéletesen látni onnan), akkor alig van esélye hasonló balesetnek. Nem sok olyan bringás van, aki "csak azért is" belehajt a teherautóba, mert elsőbbsége van.

Perillustris 2009.05.12. 11:05:31

@teabore: Szar ügyvédje volt a kikanyarodónak, mert a felelősség legrosszabb esetben is 50-50.

Silárde en France 2009.05.12. 11:10:34

@pafff:

Autosként tényleg zavaro, hogy a bringàsok az ut közepén kacsàznak, és nem lehet megelôzni ôket. De probàltàl màr bringàval menni egyenesen az ut szélén? Amit olyan szépen felgyûrnek a kamionok. Az utak legszélsô fél métere kerékpàros közlekedésre teljesen alkalmatlan, életveszélyes. Annyira bizonytalan ott menni, gyakorlatilag bàrmikor beeshetsz a melletted lévô kocsi alà, akik mintha sportot ûnének abbol, mennyire lehet kicentizni a bringàsokat. Régebben iszonyatosan sokat bringàztam, amikor àtültem autoba, erre mindig nagyon odafigyelek, és igen, ha kell feltartom a sort. Pàrizsba (mert most én is ott élek) egy dudaszot se lehet hallani amikor a szûk, emelkedôs uton az öreg nénike biciklizik az ut közepén, feltartva az egész sort.

Viszont forditva is sokat lehet tanulni. Amiota autot vezetek, teljesen màshogy bringàzok. Amikor elôször ültem kocsiba, akkor értettem meg hogy mi az a làthatosàg. A problémàk nagy része abbol adodik, hogy a brinàsok nem foglalkoznak vele, hogy észlelhetôek legyenek. Egy hang és vilàgitàs nélkül, gyakran az auto holtterében utazo bringàst alig lehet észrevenni mielôtt kiugrik eléd jobbrol, becsapodik a keresztezôdésbe. Persze a màsik oldalrol tudom, hogy nincs ideje magàt làthatovà tennie, mert folyamatosan az életéért küzd az utakon.

En, mint mind a két közlekedési eszköz hasznàloja a bringàsoknak javaslom a "làss és làssanak" elv betartàsàt, mert a balesetek nagyrészt abbol vannak, hogy az autos nem làtja, nem làthatja meg idôben a bringàst, ezt meg kell érteni.

Autosoknak, pedig hogy egyszer, egy napra probàljàk ki a biciklit. Meg kell érteni, hogy a kerékpàr nem stabil uttartàsu jàrmû, egy olyan kàtyu amit autoval alig veszel észre, az a bringàsnak màr biztos zakozàs. Tovàbbà a biciklik többsége korosan alulfékezett (mûanyag patkofék? vicc.) Nehezebb dolga van a biciklisnek, probàljatok elôzékenyebbek lenni velük, megtartani a rendes oldaltàvolsàgot, stb.

(Nekem gyerekkoromban volt sok majdnem-gàzolàsom, és egy motorhàztetôn landolàsom is, de amiota autot is vezetek, semmi balesetem, sôt necces helyzetem se volt, pedig naponta jàrtam bringàval dolgozni a XVI-bôl a III-ba, gyakran a Hungàriàn. Egyébként a kedvenc keresztezôdésem a Stefània csatlakozàsa a Vàrosligethez. Ott a stefàniàrol ligetbe tarto bringàsnak és a stefàniàra jobbra kanyarodo autosnak egyszerrre van zöld, de fizikailag nem làthatjàk egymàst amig a zebràhoz nem érnek, mindeketten legalàbb 20-as sebességgel.)

Perillustris 2009.05.12. 11:14:34

@Kicsijoe: bár 'raycoon' már utalt rá, én is megerősítem. A megfelelő oldaltávolság elvileg a zárt ajtókkal parkoló autók kikerülésére vonatkozik, azért, hogy a kormánnyal vagy tükörrel ne okozz kárt bennük. A kocsi ajtaját kinyitó abszolút felelősséggel tartozik azért, hogy ezzel ne veszélyeztesse a közlekedés biztonságát, valamint a személy- és vagyonbiztonságot sem.

Tehát - még egyszer leírom - ha az ajtód leviszi egy IFA, akkor az azt kinyitó ember lesz a hibás, nem a teherautó sofőrje.

Perillustris 2009.05.12. 11:18:15

@Silárde en France: Sajnos van még néhány alapjaiban elb@szott kereszteződés Budapesten, pl. ez: www.freevlog.hu/video/6135.html

vég béla 2009.05.12. 11:28:00

@teabore:
Hát, akkor hülye volt az illető, hogy elvitte a balhét.

teky01 2009.05.12. 11:32:44

Akkor én is írnék!

Én mindenféle járművet vezetek.Bringa ,teherautó/kamion/ személyautó.
Ha tehetem bringázok,és sportszerűen is.A magyar " kerékpárutak" alkalmatlanok a sportcélu felhasználásra ,és több helyen a sima haladásra is .Nem beszélve a biztonságukról.
A megoldás az egymásra odafigyelés lenne.De az "én megmutatom milyen penge vagyok " autósoktól ez sajnos lehetetlen.Érdekes ez külföldön nem érezhető.Ott nem dudálnak,nem anyáznak ,és nem akar minden töketlen korcs viperával elverni mindenkit.Olaszban még a hágókon is követik a bringást ha nem tudják megelőzni biztonságosan.Akár kilómétereken keresztúl is.Bár nem is kell olyan messze menni.Elég Szlovákiába vagy Horvátországba kimenni.Ott sincs ez mint nálunk.
Ezeknek az "embereknek"azt kivánom ,hogy gondoljanak bele,hogy az anyjuk ,gyermekük, közeli hozzátartozójuk üljön ott a kerékpáron,és érjék ezek az atrocitások amik mindennaposak.Tessék felülni 1 bringára és érzékelni ezeket a dolgokat.
Semmivel nem lesz senki hátrébb ha elengedi a bringást,motorost a sor mellett!!!
A piroslámpázásra meg csak annyit: CSAK az kiabáljon aki még sosem vétett a KRESZ ellen!!!Soha nem parkolt tilosban,nem ment át piros lámpán,záróvonalat nem lépett át,stb.stb.!!!Vagy az Ő és az nem ér???

flimo13 2009.05.12. 12:07:27

@Perillustris: Ha le merem írni? Miért, mi vagy te, kommunista cenzor, és jól rám küldöd a biciklis kommandót?:) Attól, hogy neked ennyire fáj, még van ilyen. Azt meg továbbra se ismerted el, hogy nagy pofával voltál hülye, a haverod le is lépett. Bár miket beszélek, biciklis vagy, neked mindenben igazad van, és még a fingodban sincs metán, hogy felmelegedést okozzon :)

mement 2009.05.12. 12:50:39

@vég béla: Ha tetszik ha nem ha abban a kanyarban ha elbaszol egy bringast ha nem tolja a bringajat is minimum oszlik a feleloseg, es ha mar kresz nel tartunk, dobbenet hogy autot vezethetsz ilyen alapveto tudas hianyaban. Masreszrol _LAMPAVAL_ vedett gyalog atkelohely, fokozott ovatossagal illik megkozeliteni, nem onerzetes paraszt autos modjara. Meg ha tudod hogy ott suhannak at a biciklisek akkor miert is nem tudsz odafigyelni?

Dob ki nyugodtan azt a jogositvanyt.

Erdőtársulás 2009.05.12. 13:04:33

@min: Ami arra fel van festve az moped. Ami a videon látható, az pedig kanyarodás céljából vehető igénybe. Ne légy öntörvényű, próbáld a jelzésekhez tartozó szabályokat is megismerni.

Perillustris 2009.05.12. 13:12:28

@flimo13: Leírhatod akár azt is, hogy a gyalogosok lábbelijük kop(tat)ásával súlyosan terhelik a levegőt, s emiatt van szmog Budapesten, de a többség hülyének fog nézni ezért. Pont úgy, mint amikor "biciklis okozta dugót" emlegetsz.


"Azt meg továbbra se ismerted el, hogy nagy pofával voltál hülye, a haverod le is lépett."

Tán azért lehet ez, mert nem gondolom, hogy igazad van? Vagy szerinted ha minden hozzászólásba beírod, hogy "nem ismerted el", akkor azt előbb-utóbb megunva inkább megváltoztatom a véleményem?

Perillustris 2009.05.12. 13:13:42

@Erdőtársulás: GYK: bringaut.hu/files/images/brusszel/2498_nagy.jpg

Kicsijoe 2009.05.12. 14:04:50

@Perillustris: Erre nem fogadnék-konkrét esetet tudok,ahol valakinek elvitték az ajtóját,és az volt a ludas,aki elvitte,de te hidd,ahogy akarod,max majd fizetsz.

Kicsijoe 2009.05.12. 14:10:24

@raycoon: Ez hatalmas nagy sültbaromság...
Ezzel az erővel senki ne közlekedjen.Pl az én kocsimból abszolult nem látni hátrafelé az 1,2 nál alacsonyabb tereptárgyakat,úgy mint kisgyerek.Nem csak az enyémből természetesen,hanem tulajdonképpen semmilyen általam ismert személyautóból nem látni a kocsi mögött,a vonóhoroggal egyvonalban csámpázó aprókat.Csaptam már pár zajos balhét szülőtársakkal az ovi előtt,mert az egyik ahelyett,hogy megfogta volna a tökfej fiacskáját úgy gondlta,remek megoldás ha úgy hívja fel a tolató kocsi mögött csámpázó Pistikére a figyelmet,ha rábasz egyet a géptetőre (nem ám úgy lightosan,hanem habzó szájjal,teli erőből).Nem osztottam a véleményét azügyben,hogy ez jó megoldás lenne.
Innentől semmilyen autóval ne tolasson senki,aki nem látja az 1 méter körüli magasságú,kocsi mögött bóklászó aprókat (4 éves korig kb) ???
Mert ha begyűröd a kocsi alá tolatásból 5 km/h-vel,az a te sarad...

min 2009.05.12. 14:22:02

@Erdőtársulás: Mopeeeed???? Ember ! Tudod, hogy mit beszélsz? Vigyázz akkor ha arra jársz mert igen kellemetlen meglepetés fog érni! Manchesterben a nyengébbek kedvéért kékre is festették a bringaúttal együtt.
Na ilyen marhaságot rég nem hallottam:-D

mement 2009.05.12. 14:23:16

@Kicsijoe: Senkit nem erdekel hogy olyan eszkozel jarkalsz amibol szart se latsz hatrafele, nem alkotmanyos jogod, csak lehetoseg hogy kocsikazgass, ha meg ra akarsz tolatni valakire, normalis hogy odabasz a kocsidnak, figyelj oda jobban, vagy ha keptelen vagy ra ne kozlekedj kocsival, mert nem neked valo. Az auto veszelyes uzem, mindenkire nezve de leginkab azokra akik nem kocsiban ulnek, alap hogy ha mar ilyen jofej vagy hogy passzivan veszelyeztetsz masokat, minden megteszel azert hogy ne keruljenek probelmas szituacioba miattad, ha jogilag nem is (hahaha amugy se erne semmit:/ ) moralisan mindenkepp a te feleloseged.

Erdőtársulás 2009.05.12. 14:39:07

@min: Megdöbbentő, hogy bár külön felhívtam a figyelmet rá, te továbbra sem érted.
Ha végignéznéd a video-t akkor angol tudás nélkül is feltűnhetne, hogy az a sáv kizárólag arra való, hogy biztonságosan tudj kanyarodni, abból indulva egyenesen tovább nem közlekedhetsz.
Amit pedig az európai városokban láthatunk (pl Párizs), az már valóban erre való, csak éppen nem bicikliseknek, hanem mopeddel és motorral közlekedőknek, azok ugyanis valóban gyorsabban elérik a megengedett sebességet.

min 2009.05.12. 14:45:08

@Erdőtársulás: Videot nem láttam de pl. ezen a képen és az ott lakók szerint is még az űrböl is kerékpár és nem moped és nem csak kanyarodhatnak belőle
kepfeltoltes.hu/view/090512/bicycle_route_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Kicsijoe 2009.05.12. 14:47:21

@mement: csak mellékesen jegyzem meg ,hogy nem csak én hanem SENKI nem lát a hátsó szélvédő ALÁ a tükör holtterébe,ez kb egy méter magasságig jelent mindent.A most divatos sportbackekből még kevesebb.

Nekem is van gyerekem,és érdekes,nekem van annyi agyam,hogy megfogom a gyereket,és nem hagyom a parkolóban szabadon mászkálni,mert tudom,hogy a legjobb szándék ellenére is láthatatlan.Aki ezt nem teszi meg,annak kigyalulják a gyerekét.Az ilyen szülőkre rávernék vagy 50.000 bírságot helyszínen,akik a kis tökiket hagyják szabadon bóklászni a parkolóban.A megnyilvánulásod alapján amúgy tipiksu biciklis vagy.Az ilyeneknek szokott mementót állítani az útszélén a szellembicaj.Akik beficcennek a kamion alá,hogy csakazértis megmutassák,hogy elsőbbségük van.Az idiotizmus mártírjai8.

raycoon 2009.05.12. 14:48:29

@Kicsijoe: Egyrészt kicsit erőltetett a hasonlat. Másrészt tényleg jobb megoldás "megölni" valakit, hisz te nem tehetsz róla, ezzel a járművel csak így lehet haladni.

Ha a kanyarodsz és a zebrán nem látsz valakit, mert széles az A-oszlopod, és halálra gázolod, akkor ugye nem te vagy a hibás?

Egyébként nem azt mondtam, hogy ne használja az tgk-ját, hanem azt, hogy ne arra menjen. Ha túl szűk és csak úgy tudja bevenni, hogy felmegy a járdára a hátsó kerék, akkor tegye meg? Max elüt valakit? Vagy tervezzen másik útvonalat magának? Vagy ha pont oda kell mennie, akkor legyen egy kísérő, aki ilyen esetben biztosít és segít?

Kicsijoe 2009.05.12. 14:48:30

@mement: A rábaszásról meg annyit,hogy pont az ilyen tapírok kedvéért tartok viperát...

Perillustris 2009.05.12. 14:57:19

@Kicsijoe: Jó esetben a sajátoddal vernek pofán. Megéri.

Erdőtársulás 2009.05.12. 14:58:36

@solaitid: Igen, például ez is ilyen. Mondjuk itt pont egyenesen indul a jóember előre, így a sáv baloldali felére való kihúzódásnak nincs vezetéstechnikailag értelme, hiszen rögtön vissza is kell sorolnod a 2 méterre kezdődő szűk sávba. Ha pedig közben melléd értek, akkor nekik egyenes az út: eléd kerülnek. Nem mintha itt ebban az országban valakit is zavarna ha elékerülnek! :-D
De nem csak téged zavarhat, hogy nem tudsz visszasorolni, hanem az induló autókat is.

Azonkívül az is kérdéses, hogy egy motoros hova álljon? Ő is várja ki amíg a biciklisek lecsorognak a kereszteződésben?

min 2009.05.12. 14:59:09

@solaitid: Na végre egy jó videó róla! Köszi.
Én már nem tudtam neki elmagyarázni jobban.
Amúgy neki ez egy moped jel:-D

Perillustris 2009.05.12. 14:59:42

@Erdőtársulás: Bizonyára a honi jogszabályban is ezért szerepel "előretolt kerékpáros felállóhely" néven.

img.index.hu/cikkepek/0707//belfold//t4.jpg

min 2009.05.12. 15:01:30

Előre félek , hogy mi lesz ha elterjednek a fekvőbringák? Ezek szó nélkül simán átgázolnak majd rajtuk hisz még alacsonyabban vannak mint a hagyományos kerekesek...

Perillustris 2009.05.12. 15:01:55

@Kicsijoe: Jó volt az ajtónyitó ügyvédje. Én két közeli esetről tudok, amiben az ajtót figyelmetlenül kinyitót kaszálták el. Persze mivel a hazai jog nem ismeri a precedenst, így bírótól függ (na meg attól, hogy ki jattol többet neki).

Zsámboki Miklós · http://solaitid.tumblr.com 2009.05.12. 15:04:30

@Erdőtársulás: a videón is elmondja a fiatalember és itt is elhangzott már, hogy a bike box lényege, hogy az autós lássa a biciklist, és induláskor ne sodorja el. ezért megyek előre én is, habár ilyen felfestés nálunk még nincs.

min 2009.05.12. 15:07:15

Ja, ezt a képet ma lőttem. Drága taxis úr a bringaút felőli ajtót kinyitva szellőztet....
kepfeltoltes.hu/view/090512/taxi_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

száradjon le a keze...

mement 2009.05.12. 15:07:22

@Kicsijoe: Te akkora idiota vagy:) kulon orom veled beszelni, igen biztos azert oltek meg a bringast a neki TELI ZOLD LAMPABAN mert meg akarta mutatni hogy neki van elsobsege, kivagyisagbol. de gondolom ha neked nem adja meg valaki az elsobseget rogton a viperaert nyulsz, es pattogsz... erol jut eszembe 4 ilyen majmot is lefujtam mar gazsprayvel akik viperaval meg vascsovel pattantak ki... mindig van erosebb nalad, a fegyver meg csak celponta tesz...esszel elj vele.

Arrol van szo hogy beultok a pofogo dobozba amirol tudjatok hogy lefog minden hangot, a latoter nagyreszet elveszi, amugy is szerettek lazazni meg szabalyokat nem betartani, kozben masokat osszetorni vagy megolni, utana idejottok telesirni a zsebkendot hogy nem veszik figyelembe masok hogy sajat ostobasagotokbol kifolyolag nem tudod pontosan felmerni a kornyezeted. Ne ulj autoba mert nem neked valo, ha viszont meg is erre visz az akaratod akkor pofa sutba, szem kinyit es koncentraltan figyelni mindenkire, mert a feleloseg a te kezedeben van ha tetsyik ha nem.

Szellembringat meg csak az kap aki _teljesen_ vetlen aldozta a hozzad hasonlo onerzetes "de hat nem lattam, nem en vagyok a hibas" parasztoknak , de a hangsuly a vetlensegen van.


(vipera... ugyan mar;) shame on you)

Perillustris 2009.05.12. 15:08:39

@min: A fekvőbringák a jelenlegi viszonyok mellett nem alkalmasak városon (Budapesten) belüli közlekedésre, ezt még a forgalamzó is elismeri. Jobb sorsú országokban, összefüggő, használható infrastruktúra és magasabb szintű közlekedési kultúra esetén esetleg, de Budapesten ez öngyilkosság lenne, leszámítva egy-két szakaszt.

min 2009.05.12. 15:11:25

@Perillustris: Persze ezt tudom de a fejlődés nem állítható meg és bizony ahogy barátibb áruk lesz el fog terjedni....

Erdőtársulás 2009.05.12. 15:18:20

@Perillustris: Szerintem lefelejtetted alényeget a mondat végéről:

"Előretolt kerékpáros felállóhely balra bekanyarodó kerékpárosok számára"

kresz.origo.hu/news_320.html

Így pontosan arról szól amiről írtam.

min 2009.05.12. 15:24:18

@Erdőtársulás: Az egy koplett sáv a kerékpárosok számára. Nyilván aki egyenesen halad nem megy át a bal oldalra de a kanyarodóknak lehetőséget biztosít a biztoságos elinduláshoz. Te a létét tagadtad még nem rég mert azt mondtad, hogy az a mopedosok részére van fenttartva. Úgyhogy nem pontosan erről írtál

Erdőtársulás 2009.05.12. 15:25:04

@solaitid: Pedig jó ha lesz, mert e nélkül balra igen nehéz kanyarodni. Sőt, a helyzet az, hogy ez így - ismétlem - vezetéstechnikailag még mindig egy rossz értelmezés, mert csak és kizárólag egyirányú utcánál nyújt biztonságot (vagy lámpával szabályozott balra kanyarodásnál)

Erdőtársulás 2009.05.12. 15:30:36

@min: Olvasd el az első postomtól fogva. Azértemeltemszót,mert láthatóan félreértelmezés áldozata lett a dolog: NEM ARRA VALÓ, HOGY "GYORSABBAN INDULÓ" biciklisek használják (mert valójában MÁR nem indulnak érdemben gyorsabban, és 3 méteren már leis vannak körözve). Ugyanis ezt sokan annak nézték!

Leírtam, hogy valóban van ilyen, például Párizsban, csak éppen az a motorosoknak.

Ennyi.

Ha te ezt arra használnád, hogy belendülj a kereszteződésbe egyenesen, akkor ugyan olyan szabálytalanságot követnél el, mint az autós, aki jobbrakanyarnál nem adja meg az elsőbbséget. Semmivel sem kisebb szabálysértés.

Perillustris 2009.05.12. 15:32:22

@Erdőtársulás: Ahogy 'min' is írja, ha nem kanyarodsz, nem sorolsz be balra, hanem maradsz jobb szélen. Szerintem nem bonyolult.

Erdőtársulás 2009.05.12. 15:37:23

@Perillustris: Örülök, hogy eljutottunk eddig. :-D
Leírom harmadszorra: az alapfelvetés azok kioktatása volt, akik ezt gyorsabbanindulokmintazautók sávnak gondolták. Mert nem az.
Leírom ötödszörre: valóban van ilyen, de nem bicikliseknek.

Azért, hogy a végén feltétlenül igazatok legyen (utolsó szó), még nem kell olyan dolgokat a számba adni, amiket nem, vagy nem úgy mondtam. És ugyan így a kreszből (vagy tervezetéből) nem félmondatokat kell venni, hanem az egészet ugyebár.

Nem tetszik nekem ez a mentalitás, nekem úgy tűnik, hogy pont olyan mint az említett teherautó sofőrjéé: nem ismeri el, magyarázza. Valamiért ebben az országban így működnek a dolgok.

vég béla 2009.05.12. 16:28:55

@mement:

Nos, több kollégám is összeakadt ott már bicajossal, és mindannyiszor a kerékpárost marasztalták el. Természetesen nem arról van szó, hogy a már a zebrán tekerő cangást csapták el-ilyenkor természetesen megáll az ember, és elengedi a hülyéjét-, hanem arról, hogy a már félig bekanyarodott járműbe egyszerűen beletekertek nagyeszű védenceid. Azt kéne tudomásul vennetek, hogy ha egy nagyobb jármű -teherautó, busz-már elkezdte a kanyarodást, akkor a tükörből nem látja a vele párhuzamosan, a jobboldali járdán tekerő bicajost, és az ablakon is csak nagyon korlátozottan tudja szemmel tartani azt a részt. És még azt is, hogy a gyalogátkelőhelyen csak a gyalogosnak van elsőbbsége.

Perillustris 2009.05.12. 16:47:21

@vég béla: "Nos, több kollégám is összeakadt ott már bicajossal, és mindannyiszor a kerékpárost marasztalták el."

Sima zebráról beszélünk, ugye? Szerintem ott egyértelmű, hogy a bicajos a hibás.

Perillustris 2009.05.12. 16:49:40

@Erdőtársulás: "az alapfelvetés azok kioktatása volt, akik ezt gyorsabbanindulokmintazautók sávnak gondolták"

Ezt én nem találtam. Ki írta le és hánykor?

vég béla 2009.05.12. 16:51:31

@Perillustris:
Igen, de ezt mementnek is próbáld elmagyarázni! :)

mement 2009.05.12. 16:54:46

@vég béla: Napont jarok arra gyalog, tapasztalat hogy az a paraszt aki a biciklist nem engedi el az a gyalogot sem, nem azert mert tudja hogy egyiknek szabad a masiknak nem, hanem azert mert nem erdekli, ha zoldbe erkezik akkor durva lendulettel kanyarodik, ha pirosbol indul meg lehetoleg padlogazal, en nem vedek senkit, egyszeruen lefordulasnal elsobsget kell adni... talan nem olyan nehez ezt megjegyezni. Az meg neharagudj kurvara nem erv hogy nem latsz ki, akkor ne ulj autoba... a holtere meg latasi viszonyokra hivatkozniu szanalmas kistilu dolog, vezess ugy hogy ebbol ne lehessen problema. Nem rutinbol es lenduletbol kell tova pofogni a varoson, hanem esszel, figyelemel es folyamatos koncentracioval... bar ezt tok hiaba magyarazzom.

Mindennek a megoldasa: Bicikli sav a Dozsara, es nem jardan vezetett ize, ha kicsit tovabb gondolkoznal, akkor te is verned az asztalt hogy savokat a jardak helyett.

vég béla 2009.05.12. 17:15:35

Látszik, hogy nincs jogosítványod, különben nem írnál ilyen dilettáns, és demagóg hülyeségeket.
Ezen a kereszteződésen régen végig vezetett a kerékpárút, pontosan azért változtatták meg a forgalmi rendet, mert az illetékesek is belátták, hogy a fizikai törvényeket nem lehet szabályokkal felülírni.
Nem arról van szó , hogy látom a járda szélén álló kerékpárost, és amikor megkapjuk a zöld jelzést, akkor direkt ráfordulok az elinduló pöcsre.
Arról van szó, hogy odaérek a kereszteződéshez, sehol egy gyalogos, megkezdem a bekanyarodást, és akkor ér oda 30-40 km\h-val a sötét aluljáróból kiszáguldva a bicajos. Vagy éppen szemből a Vágány utcából teker, és ugyanazzal a lendülettel ráfordul jobbra a gyalogátkelőhelyre. Én az ilyen szitukról írtam, ezzel kapcsolatban üzentem, hogy kapjanak már a fejükhöz a kétkerekű kamikázék.

vég béla 2009.05.12. 17:17:19

Nem jobbra, hanem balra!:)

min 2009.05.12. 17:34:19

@vég béla: Több a négy és többkerekű kamikáze hidd el. A teherautó sofőrök meg pont azok akik igazán tesznek mindenféle kreszre magasról.

Egyébként igen ha már kanyarodsz akkor befejezheted de úgy kell megkezdei a kanyart, hogy igencsak körülnézel mert jöhet egy görkoris is 20-al akkor mit magyarázol majd meg? Neki is tilos zebrán menni vagy bevezetnétek a zebrán a megengedett max.áthaladási sebességet?

mement 2009.05.12. 17:46:15

@vég béla: "Arról van szó, hogy odaérek a kereszteződéshez, sehol egy gyalogos, megkezdem a bekanyarodást, és akkor ér oda 30-40 km\h-val a sötét aluljáróból kiszáguldva a bicajos."

Ez olyan keresztezodesekben is igy tortenik ahol a bringaut jardan vezet es keresztezodesnel nincs kint megszunteto tabla, igy elvben a bringasnak elsobsege lenne mert folytatodik a bringaut, ott iss 30-al erkezik es ott sem veszed eszre, hanem lenduletesen lefordulsz es elkaszalod, majd mantrazod hogy de hat te nem is lattad. Most a peldaul a kerepesi mellet vezetett osszeganyolt bringaut jutott eszembe, de ha elolvasod a posztot, lathatod ugyanez tortent a stefiania thokoly sarkan is, megspekelve azzal hogy a bringasnak meg a lampaja is zold volt, es meg egy sarga villogo is jelez a veszelyre az autosoknak. ( Igen az o lampaja, nem zebra, nem gyalogatkello, bicikli piktogramal elatot jelzo lampa)

A forgalmi rend megvaltoztatasa nem megoldas, az ilyen bicikliutak megszuntetese es a fobb utvonalak felsavozasa lenne a celravezeto, hogy egy rendszerben mozogjunk torvenyi akarat alltal is. Ertem mire akarsz kijukadni, nem nem okos dolog jardarol keresztezodesbe erkezni nagy sebessegel, ezt a bringasok egyebkent sajat korben terjesztik is es felhivjak mindenki figyelmet, kulonbozo kiadvanyokban, szorolapokon. Nem a bringasok szabalytalansagat probalom elkenni a zebran(egyebkent ez a leszallas es atollas elettelen, egy eros sebessegkorlatozas eleg lenne, hogy ne legyen gyorsabb a gyalognal), hanem arrol beszelek hogy kerulheto el megis az utkozes, ha meg van ra az akarat. Meg egy idealis vilagban is hibazinak az emberek, de ha a tobbiek valoban odafigyelnek, korrigalhatjak masok hibajat, elkerulve a balesetett, ez jusson eszedbe mindig amikor elore tudottan veszelyes szakaszhoz erkezel.

Egyebkent van jogositvanyom, csak az autoban ulok 90 szazalekaval ellentetben nem csak vezetni hanem kozlekedni is tudok, ebben nagy segitsegemre van az hogy ismerem a varost mint a tenyeremet, minden letezo nezopontbol, nem pedig felkezel, telefonba csacsoraszva gurulgatok vaganyan.


Csak nyomatekositaskent, ha nem orulsz a jardarol lepattogo kivagyiskodo, vagy figyelmetlen bringas kocsogoknek, verd velunk az asztalt a biciklisavokert.

freestate 2009.05.12. 19:17:28

Látom, itt is feljött az a baromság, hogy az autós mennyi súlyadót fizet, meg egyéb járulékokat, míg a bringás semmit. Akkor kérdem én, az autók utasa mennyit fizet?
Pl. ma reggel az a szőke csaj mennyivel járult hozzá az utak fejlesztéséhez, aki a bringaúton állt, és az anyósülés melletti kitárt ajtón keresztül váltott szót a kocsiban ülő sofőrrel? Szegényem, szerintem még azt sem értette, hogy miért csengettem rá. A ti analógiátokkal élve neki mi keresnivalója volt a kerékpársávban, meg egyáltalán az úttesten?
Szóval ezt a hülye közhelyet hagyjátok már, egyszer és örökre, unalmas.

Érintett bringásoknak meg annyit, hogy ha annyira siettek, hogy az Oktogonnál a piros kerékpáros lámpánál átcsorogtok, (ezzel tényleg akadályozva a jobbra kanyarodó autókat), miért érlek utána utol benneteket a Köröndig? Higyjétek el, az a fél perc várakozás semmit sem ér.

teky01 2009.05.12. 21:21:44

@min: Szerintem idióta általánosítást ne tégy!!!Nem minden teherautó sofőr tesz a kreszre.De ezen a hozzáértésed hiányában ne vitázzunk.Aki közlekedik, az MINDENKI VÉT A KRESZ ELLEN!!!Így vagy úgy.Csak könnyebb a másikra köpködni. Szerintem ha kiderűlne a te foglalkozásod ,akkor azt is megköpködhetnénk alaposan.
Tehát csak ésszel!!

Perillustris 2009.05.12. 22:46:06

Az egyidejű szabad jelzést a kanyarodóknak és gyalogosoknak/kerékpárosoknak azonnal meg kell szüntetni.

min 2009.05.13. 09:51:00

@teky01: Ahányszor el akartak gázolni tgk-val országúton és városban, jogosan érzem magamnak az általánósítást. 10-10-en azt sem mondták, hogy fapapucs inkább nekik állt feljebb még akkor is amikor kerékpárúton mentem és nem adta meg az elsőbségemet. Amint akár egy előzékeny vagy hibázása esetén elnézést kérő tgk-sal találkozok, váltotatok a nézetemen.

amargo · http://gszobi.blogspot.com 2009.05.13. 13:06:33

Én csak azt nem értem, hogy sok autós nem gondol bele abba, hogy van egy nagyobb mondjuk kamion, akinek a szemszögéből annyit, lát, hogy ott egy barom autós, aki folyton kielőzi áthágja a szabályokat veszélyezteti stb.
Majd 1x csak megunja és a 10. kemény Jóskánál már nem figyel. Gépjármű vezető hősünk meg konzervdobozba ágyazódik, továbbá a kamion vezető vétlen, hiszen az a kretén autós már 10. -re állatkódot vele és elege volt, meg amúgy is, mit jön ahhoz, hogy folyton megelőzi a lámpánál.

Remélem azon autó vezetők, akik magukra ismertek Jóska személyében, kicsit elgondolkoznak. Mindig van egy nagyobb, továbbá nem azt kell nézni, hogy a barom biciklis/autós/gyalogos/stb.. hanem, hogy ÉN közlekedek és figyelem a többiek épségét.

sting és tom hanks jóhaverok 2009.05.13. 19:11:15

@Perillustris: Rendben, és a sajtót csak alapszinten erőltetném. Egyébként ha valakinek vannak fotói szinte láthatatlan bringaút-autóút kereszteződésekből nyugodtan feltöltheti valahova, legalább nyilvánvaló lenne miről is van szó... thx.

AttentoRedaz 2009.05.14. 00:13:59

@essetudom: Kiváló kérdés, végre feltette valaki.
Ezért óbégatunk folyton, hogy ne fessenek mindenféle sárga csíkokat járdára, ne építsenek méregdrága kerékpárutat az úttest mellé feleslegesen. KerékpárSÁV a jobbszélre, ha egy úttesten közlekedik a teherautó és a kerékpáros, a sofór már messziről látja maga előtt a kerékpárost, és nem fogja elcsapni. Ilyen egyszerű. És olcsó is.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.20. 13:54:22

Régebben már linkeltem ide a linket, ahol egy rendőrségi szóvivő kifejtette, hogy a biciklis balesetek TÖBB mint kétharmada a biciklis hibájából van.
Arról nem is beszélve, hogy a cserbenhagyásos balesetokozás is a kerékpárosok között kiemelkedően magas.

L.F.A. 2009.05.22. 13:49:37

IGEN, REKLÁM! De ilyen helyzetben van a legnagyobb szükség rá. (Egy Kona-s kárrendező)

Cégünk vállalja magánszemélyek, illetve más cégek képviseletét a biztosítókkal szemben kárrendezés céljából az ország, és egész Európa területén. Ha Önnel is előfordult, hogy a biztosító nem, vagy nem eleget fizetett kártérítésként, mi képviseljük az ügyét biztosítási szakembereink, nemzetközi szakjogászaink által. Rendszerünk úgy van megoldva, hogy ez az ügyfélnek pénzébe nem kerül a védelme.


Ne mondjon le indokolt kárigényéről!


Biztosítás szakmai tapasztalatunk, ügyvédi gyakorlatunk, szaktudásunk és komoly referenciákkal rendelkező magasan képzett szakembereink révén a tapasztalatok szerint esetenként 40-70 %-al nagyobb összegű kártérítést sikerül realizálnunk, mint amennyit képviseletünk hiányában a károsult elfogadna kártérítéseként.

Célunk a minél gyorsabb, és peren kívüli megegyezés!


Szolgáltatásainkba az alábbi tevékenységek tartoznak:
- kárigények összeállítása, kárrendezés gyorsítása
- kárigény érvényre juttatása a biztosítóval szemben
- kárigény felmérése, szakszerű bejelentése
- biztosító társasággal, hatóságokkal és más személyekkel történő kapcsolatfelvétel, tárgyalás
- szükséges okiratok beszerzése, szerkesztése;
- szükség esetén jogi képviselet biztosítása


Díjazásra csak olyan mértékben, és csak akkor tartunk igényt, amilyen mértékben a megbízónk kártérítési igénye rendeződött. Ügyfelünknek részünkre még előleget sem kell fizetnie.


Kapcsolatfelvétel, bejelentés:
Káresemény bekövetkezése esetén keresse munkatársunkat, aki mindenben segíti Önt:

Lauday Fekete András

Területi vezető képviselő

70/455-82-55


6721 Szeged, Tisza Lajos krt. 31. I. emelet Hitelkapu
Tel/fax.: 62/433-431 e-mail: szeged@hamiltonkft.hu

Sype: lauday.fekete.andras

L.F.A. 2009.05.22. 13:50:09

IGEN, REKLÁM! De ilyen helyzetben van a legnagyobb szükség rá. (Egy Kona-s kárrendező)

Cégünk vállalja magánszemélyek, illetve más cégek képviseletét a biztosítókkal szemben kárrendezés céljából az ország, és egész Európa területén. Ha Önnel is előfordult, hogy a biztosító nem, vagy nem eleget fizetett kártérítésként, mi képviseljük az ügyét biztosítási szakembereink, nemzetközi szakjogászaink által. Rendszerünk úgy van megoldva, hogy ez az ügyfélnek pénzébe nem kerül a védelme.


Ne mondjon le indokolt kárigényéről!


Biztosítás szakmai tapasztalatunk, ügyvédi gyakorlatunk, szaktudásunk és komoly referenciákkal rendelkező magasan képzett szakembereink révén a tapasztalatok szerint esetenként 40-70 %-al nagyobb összegű kártérítést sikerül realizálnunk, mint amennyit képviseletünk hiányában a károsult elfogadna kártérítéseként.

Célunk a minél gyorsabb, és peren kívüli megegyezés!


Szolgáltatásainkba az alábbi tevékenységek tartoznak:
- kárigények összeállítása, kárrendezés gyorsítása
- kárigény érvényre juttatása a biztosítóval szemben
- kárigény felmérése, szakszerű bejelentése
- biztosító társasággal, hatóságokkal és más személyekkel történő kapcsolatfelvétel, tárgyalás
- szükséges okiratok beszerzése, szerkesztése;
- szükség esetén jogi képviselet biztosítása


Díjazásra csak olyan mértékben, és csak akkor tartunk igényt, amilyen mértékben a megbízónk kártérítési igénye rendeződött. Ügyfelünknek részünkre még előleget sem kell fizetnie.


Kapcsolatfelvétel, bejelentés:
Káresemény bekövetkezése esetén keresse munkatársunkat, aki mindenben segíti Önt:

Lauday Fekete András

Területi vezető képviselő

70/455-82-55


6721 Szeged, Tisza Lajos krt. 31. I. emelet Hitelkapu
Tel/fax.: 62/433-431 e-mail: szeged@hamiltonkft.hu

Sype: lauday.fekete.andras

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.05.23. 16:02:33

@newtehen: "Régebben már linkeltem ide a linket, ahol egy rendőrségi szóvivő kifejtette, hogy a biciklis balesetek TÖBB mint kétharmada a biciklis hibájából van.
Arról nem is beszélve, hogy a cserbenhagyásos balesetokozás is a kerékpárosok között kiemelkedően magas."

1. A rendőrségi szóvivő képes volt-e a fentieket súlyozni az ilyen balesetekben a sérülésének mértékével? Nem mindegy, hogy a fenti "több mint kétharmada" valójában milyen balesetekből származik, ki ütött el kit és a résztvevők mennyire sérültek: autó-biciklinél a biciklis majdnem biztosan sérülni, az autós majdnem biztosan nem, bicikli-biciklinél fene tudja, gyalogos-biciklinél is kétséges, hogy ki sérül meg jobban.

2. Amikor a rendőrség KRESZ-ismerete kívánnivalókat hagy maga után (és akkor finoman fogalmaztam), akkor a szóvivő kijelentése nekem nem tűnik reprezentatívnak. A KSH-é pl. inkább, és az elég más számokat mutat...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.06.03. 11:13:19

@Joe Forster/STA:

1. Valószínűleg. Ez a szakmájuk, hogy ezt megállapítsák. Zárójelben megjegyzem a nyomozás eredménye az egy tény, amit a szóvívő csak publikál...
2. Egy nyomozás folyamán a szakértők alaposan átnézik a kresz szabályokat.
3. A KSH adatai. Azokról az adatokról beszélsz, ami alapján az átlagfizetés több százezer forint magyarországon, nincs bűnözés, és nő a reáljövedelem? :-P
süti beállítások módosítása