Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Félmillió bringás a Kiskörúton!

2013.10.24. 19:40 - RickyTerror

Idén október 23-ig rekordszámú, félmillió kerékpáros tekert el a budapesti Múzeum körúton található kerékpárszámláló alatt, és ez 10 százalékkal haladja meg a tavaly egész évben mért számot – olvastuk csütörtökön a Magyar Kerékpárosklub honlapján.

A bringásközlekedés fejlődése nem korlátozódik a Kiskörútra, a TNS Hungary piackutató intézet szeptemberi felmérése alapján az országosan megkérdezettek 45 százaléka, a budapestieknek pedig 25 százaléka állítja, hogy az elmúlt két hétben legalább egyszer közlekedett biciklivel. Az Eurobarometer által 2011-ben készített felmérés szerint pedig Magyarország az Unió országai közül - Hollandia után Dániával holtversenyben - a második legintenzívebb a biciklizés területén, a lakosság 19,1 %-a mondja azt, hogy a fő hétköznapi közlekedési eszköze a kerékpár.

A meggyőző számarányhoz képest hazánkban a biciklis infrastruktúra a közlekedésre fordított pénzeknek csak a töredékét kapja. A magyarországi biciklisszervezetek és az Európai Kerékpáros Szövetség (ECF) közösen elkészített Nemzeti Kerékpáros Koncepciója szerint ezért 2020-ig mintegy 120 milliárd forintot kéne a biciklizés fejlesztésére szánni. Minimum.

Címkék: bicikliút kiskörút

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr615597736

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2013.10.25. 12:28:25

> Magyarország az Unió országai közül - Hollandia után Dániával holtversenyben - a második legintenzívebb a biciklizés területén

Ez főleg akkor impresszív, ha megnézzük a magyar és a dán infra közti különbségeket. (spoiler: nem a magyar nyer)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.10.25. 15:44:53

Hogyan méri ez a cucc a bringást, milyen módon érzékeli?Mennyire megbízható?

ntn 2013.10.25. 18:43:04

@geegee: egy manó nyomkod belül egy kis gombot, ha elhalad egy bringás.
a kamu magyarázat pedig itt: kerekparosklub.hu/szamlalo/cimlap

cso zsi 2013.10.26. 10:47:49

@geegee:
A Kiskörút elbarmolásakor tettek egy indukciós hurkot a kijelző elé az útburkolatba. Kifogástalanul számolja az összes motorost, és mopedest is.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.10.26. 15:09:07

@ntn: :-)

@cso zsi: köszi az infót.Aszittem az indukciós módszer csak nagyobb vasaknál működik.

cso zsi 2013.10.26. 17:09:49

@geegee: Méretezés, és hangolás kérdése csak.
Az általános probléma az. hogy a nagyvasakhoz méretezett hurok nem érzékeli a motort, vagy a kerékpárt egy nagy csomópontban. Ide kicsi került, olyan beállításokkal, ami a nagyvasakra nem reagál.

Mon3 2013.10.26. 20:13:58

@cso zsi: Hát igen. mert ezek a bűzbombák pofátlanul használják a bringasávot. De tetű módon feltartják a kerékpárosokat. Szóval a legkevesebb, hogy ha a mi sávunkban pöfögnek, akkor betudjuk a számukat.
Pár hónap után pont tegnap tekertem arra. Egy kicsit ideges lettem, amikor a lámpánál tíz kerekes volt előttem. Bezzeg 25 évvel ezelőtt jó volt egyedül tekerni...
süti beállítások módosítása