Idén október 23-ig rekordszámú, félmillió kerékpáros tekert el a budapesti Múzeum körúton található kerékpárszámláló alatt, és ez 10 százalékkal haladja meg a tavaly egész évben mért számot – olvastuk csütörtökön a Magyar Kerékpárosklub honlapján.
A bringásközlekedés fejlődése nem korlátozódik a Kiskörútra, a TNS Hungary piackutató intézet szeptemberi felmérése alapján az országosan megkérdezettek 45 százaléka, a budapestieknek pedig 25 százaléka állítja, hogy az elmúlt két hétben legalább egyszer közlekedett biciklivel. Az Eurobarometer által 2011-ben készített felmérés szerint pedig Magyarország az Unió országai közül - Hollandia után Dániával holtversenyben - a második legintenzívebb a biciklizés területén, a lakosság 19,1 %-a mondja azt, hogy a fő hétköznapi közlekedési eszköze a kerékpár.
A meggyőző számarányhoz képest hazánkban a biciklis infrastruktúra a közlekedésre fordított pénzeknek csak a töredékét kapja. A magyarországi biciklisszervezetek és az Európai Kerékpáros Szövetség (ECF) közösen elkészített Nemzeti Kerékpáros Koncepciója szerint ezért 2020-ig mintegy 120 milliárd forintot kéne a biciklizés fejlesztésére szánni. Minimum.