Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Bocsánatot kértek egy kerékpárostól

2013.09.04. 12:19 - kirk kapitány

Ünnepélyes pillanat az egész magyar kerékpáros társadalom számára: egy nagy közlekedési vállalat hivatalos levélben kért elnézést egy egyszerű utcai kerékpárostól azért, mert az egyik sofőrjük direkt ráfeküdt a dudára, hogy lekergesse az útról.

A Szegedbicaj blogon olvasható a Szegedi Közlekedési Kft. nagyon korrekt hangvételű levele, amelyben B. Csilla egy trolivezetőre vonatkozó panaszára reagált a társaság.

Az augusztus végén rendezett SZIN fesztivál alatt ideiglenes forgalmi rendet vezettek be a belvárosban, és a turistákra való tekintettel az önkormányzat a kerékpárosoknak is engedélyezte a Tisza-híd útpályájának használatát.

A buszvezető ennek ellenére hosszú dudálással próbálta letolni az útról a hídon átkerékpározó nőt. „A 30-40 centis padka miatt nyilván nem tudtam a híd közepén felmenni a járdára, ezért próbáltam gyorsan menni. Ez sem tette a sofőrt türelmesebbé. Ekkor próbáltam jelezni neki, hogy megállok, leszállok. Addigra viszont már olyan halálfélelmem volt, hogy csak úgy sikerült leszállnom, hogy leestem a biciklimről.” – írta az SZKT-nek az eset körülményeiről a biciklis.

Váratlan módon nem egy mismásoló válasz érkezett a cégtől, hanem valódi bocsánatkérés. „A 2013. augusztus 23-án tapasztalt járművezetői szabálytalanság miatt szíves elnézését kérjük, járművezetőnkkel szemben a szükséges intézkedést megtettük. Járművezetőink figyelmét több alkalommal is felhívjuk a kerékpárral közlekedőkkel való együttműködő közlekedésre, mivel nem egymás 'ellen', hanem együtt kívánunk közlekedni a közutakon.”

Címkék: szeged bocsánatkérés

43 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr595494876

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mercel 2013.09.04. 13:45:20

Megdöbbentő.
Nem a buszos tahósága, (Ami egyébként simán felér egy közúti veszélyeztetéssel is.) Hanem az, hogy a helyi tömegközlekedési vállalat egy korrekt levélben valóban elnézést kért az incidens miatt.
Respect.

Követendő példa. Lenne.
Halljátok ott a BKV-nál és BKK-nál, hogy ezt lehet másképp is?

Mint például a kiscsaj esetében aki a buszon belül esett egy többmétereset és utána a BKV/BKK legfőbb gondja az volt, hogy akkor abban a pillanatban a lány nem kapaszkodott..
Persze ezt is csak az után, hogy a lány szülei egy többnaposat telefonálgattak.
Stb sbt stb.

TPZ 2013.09.04. 14:41:38

Jelzem, a leírt viselkedés általánosan jellemző a szegedi buszvezetőkre. Mondjuk én már állítottam meg buszt és szálltam föl leüvölteni a tahónak a fejét.

Its_me 2013.09.04. 15:21:29

Lehet, hogy a buszvezetők ott olyanok, de a cég hozzáállása alapján ez mostantól másként lesz. És ezt vállalja is, ez a szép benne.

Lám, lám; megint egy szegedi hír és megint valami, ami jó irányba változik ott. Ha jól emlékszem ott nem is narancsos a városvezetés, ugye?

wwolf 2013.09.04. 15:27:33

A szegedi trolisoknak 20 eve is az volt a szorakozasuk hogy kivarták amig a gyalogatkelo lampaja zold lesz, az emberek aternek, becsuktak az ajtot az orruk elott es bealltak a piros lampahoz varni. Villamos ugyanez, csak az nem sok helyen tudja csinalni. De mindezek sehol sincsenek a budapesti taho buszsoforokhoz kepest, akik meg a rendort is lefizetik azutan hogy megprobalnak megolni.

Rocko- 2013.09.04. 15:52:06

én szeretnék olyan levelet is olvasni, amiben egy kerékpáros kér bocsánatot, mert feltartja a buszt.

Démonmac1 2013.09.04. 15:58:32

@Rocko-: Értelmezési nehézségek? :)
"Az augusztus végén rendezett SZIN fesztivál alatt ideiglenes forgalmi rendet vezettek be a belvárosban, és a turistákra való tekintettel az önkormányzat a kerékpárosoknak is engedélyezte a Tisza-híd útpályájának használatát."

ex-dr. vuk 2013.09.04. 17:01:11

@Mercel: mar en is reportaltam SZKT-nak, amikor egy buszos leszoritott es a jardara zavart, hogy szerinte ott kene mennem. Szinten valaszoltak, miszerint felelossegrevontak stb. Nemtom, hogy igaz-e, remelem :)

ex-dr. vuk 2013.09.04. 17:08:03

@Rocko-: vagy hogy a traktoros az orszaguton eleve bocsanatkero tablat helyez ki hatulra, miszerint
"Bocsanat, hogy ezen utyszakasz mellett vettem foldet, es itt kell epp most szantanom, amikor te jossz mogottem."

Hamar felkerulne a tumblr-re :)

st37 2013.09.04. 17:28:29

Nem értem mi a probléma. Ha dudál akkor dudál. Akkora hangnyomása nincs a dudának, hogy leszorítson az útról. Megyek nyugodtam olyan sebességgel, ami megfelel az útviszonyoknak, majd ha tud, akkor megelőz, ha szívbajos, akkor ne menjen buszvezetőnek.

01234567 2013.09.04. 17:39:28

Népszerű közlekedési forma lett a kerékpár hál Isten! De sajnos ennek minden hozadékával. A konkrét esetben a buszvezető a hibás nagyobb részben relatíve, de a hölgy is felmérhette volna jobban a képességeit. Forgalomban az tekerjen aki oda is való, aki nem, az tényleg menjen a járdán. Sajnos a fordított helyzeteket egyre többet tapasztalom biciklisként is. Ami ugyan csak tény, ugyan szegedet nem ismerem, de itt Budapesten nyugodt szívvel kijelenthető, a megnövekedett kerékpáros létszámmal nem növekedett megfelelően a kerékpáros infrastruktúra, sőt. Diplomatikusan fogalmaztam....

ex-dr. vuk 2013.09.04. 17:43:59

@st37: stressz-faktor.
Siman lehet h akar egy dudalasra is leesik ijedteben a biciklirol az illeto. Mar csak ezert se dudalgassunk senkire, elesik, alamegy a kocsinak aztan cseszheted ha ramasz (kovetesi tavolsag). Sokmindent radhuzhatnak akkor. Meg amugyis minek az aggresszio?

ex-dr. vuk 2013.09.04. 17:55:33

@01234567: "a hölgy is felmérhette volna jobban a képességeit"

Hogymivan?...
Szoval egy trolis terrorizal egy szabalyosan kozlekedot, es szerinted a biciklis a hulye h egyaltalan oda mereszkedett? O te jo eg...Az pedig eleg baj, hogy a forgalomban veszelyben vagy. Ez a korulotted levoket (jelen esetben a trolist) minositi.

"az tényleg menjen a járdán"
Ez meg azt mutatja, hogy tenyleg nem ismered a helyszint, a SZIN alatt a hidon az az oldali jarda, amit egyebkent kerekparutta kereszteltek at egy kek szinu tablaval (mint mikor a kutyaszarra kiirjak hogy csokis brios), az totalisan tele van gyalogokkal. Zero eselyed van vegigmenni ott akar biciklit tolva is, jo esellyel fogsz kizuhanni az utra biciklistol (ahogyan az nemreg meg is tortent eppen itt - egy bringas az utra esett gyalogosforgalom miatt).

Ne érdekeljen! 2013.09.04. 19:23:19

@Démonmac1: értelmezési nehézségeid neked vannak. Nem erre az esetre hivatkozott, hanem általában véve mondta.

Bravó a szegedi közlekedési kft-nek, ez korrekt volt. Aki szándékosan veszélyezteti a másik közlekedő épségét azt rúgják ki a francba, mert nem való a volán mögé. Remélem ez történt.

TPZ 2013.09.04. 20:24:42

@Ne érdekeljen!: Általában véve a KRESZ nem engedi meg a járdán biciklizést, ha az úttest kerékpározásra alkalmas. Sőt, mi több, a rendőr bünteti is.

Tájékozódni okoskodás előtt érdemes.

TPZ 2013.09.04. 20:26:36

@TPZ: Hopsz, benéztem, bocs, nem neked ment, @01234567-nak szántam.

olcso 2013.09.05. 01:09:58

@01234567: A kerékpár a forgalomba való. Azért van a KRESZ, hogy megmondja, hogy közlekedjenek az emberek.

GG81 2013.09.05. 11:30:01

@ex-dr. vuk: Nagyon szívbemarkoló! Értelmezted is a cikket vagy csak k.agy módban elolvastad. Eleve egy zagyvaság: gyermek biciklis, meg az egyik gyermek, most mennyien voltak?
Mi lett volna szerinted a megoldás? Mert a kerékpársáv sem! Az ugyanis az úttest része, amin a kölök továbbra sem tekerhetett volna egyedül felügyelet nélkül (mert már egy 12évesre is ritkán mondják, hogy "Gyermek"). És már meg is érkeztünk, igen hol volt a felügyelet!? Vagy felelős a híd tervezője, vagy a városüzemeltetés, de nem a trolivezető! Hisz nem fekete zsák lett a megoldás, hanem a kórházi ellátás.
Fura egy vidék az arra, a cikk is sikerült úgy-ahogy, de külön priceless, hogy valaki meg megfújta a cangát! :-DD

GG81 2013.09.05. 11:41:41

@Rocko-: áh, csak olyat olvashatsz majd, ahol az egyértelmű tiltás és kötelező bicikliút tábla (kettős) ellenére az úttesten dagadó mellel teker az emberünk és mindezt utána itt a blogon meg is magyarázza. és még örül is, ha akkor rádudálnak, mert szerinte ez azt jelenti, hogy látják.

Rocko- 2013.09.05. 11:42:47

@GG81: hát ez valahogy nem fér bele a fair play világképbe.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.09.05. 16:46:29

Tapasztalataim alapján több ember sérült meg buszon/villamoson a szabálytalanul bevágó kerékpárosok miatti vészfékezésben, mint ahány kerékpáros azért, mert rájuk dudáltak.

Továbbá szerinte aki elveszti az uralmat a járműve fölött azért, mert rádudálnak, az semmilyen jármű vezetésére nem alkalmas sem közúton, sem sehol!

ex-dr. vuk 2013.09.05. 17:34:21

@GG81: miert ne tekerhetne egy gyerek felugyelet nelkul? Annyi, hogy foutvonal uttestjen nem mehet (cserebe a jardajan igen).

ennek a masik cikknek mi koze van a szegedi hidhoz es az esethez?

ex-dr. vuk 2013.09.05. 17:36:10

@GG81: ez altalaban olyankor van, amikor a kotelezo bicikluut valojaban egy rosszabb foldut utminoseget is alulmulo, fak, gyerekek es babakocsit tolok kozott vezetett, ketiranyu kozlekedesre es gyalogosokkal egyutt 2 meter szeles szarra toredezett aszfaltcsik.

Na ekkor valoban az uttesten fog menni (hogy dagado mellel-e azt nem tudom, max a csajok :)).

ex-dr. vuk 2013.09.05. 17:37:17

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): szerintem tobb autos csapodott buszmegalloba tobb embert megolve, mint ahany biciklis elesett radudalo auto/busz miatt. Miert vezet az, aki elveszti az uralmat a jarmuve felett?..

Akkor ezt le is zarhatjuk, nem?

GG81 2013.09.06. 10:14:08

@ex-dr. vuk: pont annyi, amennyi a blog témája és az általad linkelt gyerekes esetnek. vannak közös pontok, szeged, híd, biciklis... mindhárom esetben a bringás volt a béna! (hisz, ha dudálnak rájuk az szerintük jó, mert látják őket)

Akkor ezt le is zarhatjuk, nem?

GG81 2013.09.06. 10:18:35

@ex-dr. vuk: kivéve, ha az nem bringagyalog hanem BICIKLIÚT, mert akkor gyalogos tömegek ellenére is ott kell menned nyomi, csengetve az elsőbbségedért, kiállva a haladási jogodért!

jah, egyszerűbb a szabálytalanságba menekülni az úttestre, ahol aztán kapjátok a magatokét (duda bár ez még jót is jelenthet lásd fentebb, kicsi oldaltáv). Mit vársz öreg, ha egyértelműen bicikliút van, amin kötelező lenne haladnod, a bizalmi elvet felrúgod, akkor egy szemernyi jogod sincs, hogy veled szemben bármilyen szabályt is számonkérj!!! Sz*p@cs!

Akkor ezt le is zarhatjuk, nem?

ex-dr. vuk 2013.09.06. 10:50:23

@GG81: mivel tudom, hogy te vagy itt a fotroll, (csak tudnam minek jarsz akkor ide, ha utalod a bringat, na sebaj), ezert nem is fogom tulmagyarazni neked.
Ha szerinted a biciklis a hulye, amiert egy soksoksoktonnas jarmu halalfelelemig stresszelte az uton szabalyos kozlekedese ellenere, akkor te irgalmatlanul nagy fasz vagy.
Ha szerinted egy kerekparutrol a gyalogos forgalom miatt utra lokott biciklis a hulye, amiert odakerult, akkor meg nagyobb.

Ha valaki nem akarja veszelyeztetni es "ledudalni" a babakocsisokat es gyerekeket a "jardarol" (ami veletlenul kek tablaval atkereszteltek kerekparosgyalogos fossa), akkor is o a hulye, veletlenul sem az, aki odavezette oket.

Ja szerintem is lezarhato itt.

GG81 2013.09.06. 13:33:19

@ex-dr. vuk: az a baj, hogy a főtrollok helyi k.agy erők, akiket néha kicsit meg kell regulázni, hogy ne csak a szánalmas elvakult hülyeségük jelenjen meg még a végén etalonnak kiáltva.

ok, én sem magyarázom túl (újra és újra), hogy mennyi ezer kilométert tekerek évente Bp-en...

egyszer az a baj, hogy dudál, egyszer meg az a jó!? döntsétek már el!?

Hol vagyon az leírva, hogy kilökték!? Ez nem azt jelenti: "az egyik gyermek az úttestre csellent"

Óó, nagy tévedésben élsz kisbarátom. Az úton amennyiben kijelölik a helyeken, ki hol közlekedhet, akkor ott kell és pont! Amennyiben kijelöl kerékpárút van, akkor ott, mert akkor lesz mellette járda is, sőt még a láthatóan osztott bringagyalogon is a kerékpáros oldalon csengethetsz! Mint ahogy nyugat európában tudják használni a hangjelzést!

Szóval irgalmatlanul nagy szerszám az továbbra is az a biciklis, aki fosik kiállni a jogaiért a számára egyértelműen kijelölt és kötelező útfelületeken! Inkább gyáván elvisel esetleg egy két dudálást az autóktól az úttesten, minthogy személyesen a gyalogost kérje számon miért épp a bringaúton sétál, miért nem a járdán. Szeretnétek összemosni ezt a két dolgot, de nagyon gyenge, hisz ilyen megoldásokat európaszerte (azt mondod bécsben, hollandiában, németországban is hülyék!!!) mai napig alkalmaznak, és nem látni a változtatást évek óta!
És miért teszi mindezt a gyáva dróthuszár, erről készült tanulmány is. Tudja, jól hogy az autós a dobozban ülve nem fog kiszállni, ezért nyugodtabban húzhatja azzal, hogy előtte csámpázik a bringaút helyett! De arra az ilyen bátor bringás már zabszemel, ha a bolti sorban nekitolják a kocsi vagy beelőzi egy kopasznyakú!
Hajrá róka! Kenjed neki!

Nem, szerintem most zárható le.

ex-dr. vuk 2013.09.06. 14:03:20

@GG81: En sosem mondtam, hogy jo ha dudal, ezzel jossz mar sokadszorra fingom nincs miert. Ne dudaljon, ha szabalyosan kozlekedek az uton. Kussoljon. Ennyi.

* Ez nem azt jelenti: "az egyik gyermek az úttestre csellent"
Ja nyilvan magatol, es nem az ezer gyalogos miatt akik ott mennek a kek tablaval felcimkezett jardan. Egyebkent nem tudom miert igy van most a cikk, DM hajlamos ugyanarra tobb cikket is irni, egy masikban ott volt h a gyalogosforgalom miatt. A SZIN alatti ideiglenes forgalmi renddel ezt akartak elkerulni.

"minthogy személyesen a gyalogost kérje számon miért épp a bringaúton sétál"
Pl. 1. mert az osztatlan bringagyaloguton akarhol setalhat, 2. eszrevehetned mar, hogy ezek a kialakitasok mind csak a konfliktust szitjak. Kerekparsav az uton, es maris mindenki boldog, nem?

Legyszives ne hasonlitsd ossze a magyarorszagi kerekparutakat a nemettel... Lattad mar egymas mellett az egyiket es a masikat? Szerintem nem... Hol van telefonfulkeken es karokon keresztulvago osszesen 1.5 meteres (a ket iranynak persze, plusz gyalogosok), szarra toredezett aszfaltu bicikliut Nemetorszagban vagy hollandiaban? Szerintem sehol.

olcso 2013.09.06. 14:16:36

@GG81: Hangjelzést nem adhatsz elsőbbségedre való figyelemfelhívásként, sem haladási jogod szertekürtöléséért. Továbbá, az adott helyzetben nem kerülsz elsőbbségi viszonyba egy párhuzamosan sétálgató emberkével, előzésre pedig csak városon kívül adhatsz hangjelzést.

GG81 2013.09.06. 14:41:16

@olcso: tévedsz! elsőbbségeddel élve egy osztott bringagyalogon a balesetmegelőzési céllal takaríthatod el a hangjelzéssel a rátévedt gyalogot! ezt a gyakorlatot, miért oly fájdalmas átvennetek a külföldi gyakorlatból!? vagy mindig füldugóval, zenével a füledben voltál külföldi nagyvárosban!? ha voltál egyáltalán...
helyedben a hülyeségedet nem kürtöltem volna azért ennyire szét.

GG81 2013.09.06. 14:47:22

@ex-dr. vuk: valamelyik helyi k.agy troll, biztos olvastad már.

a másik cikk?

konfliktus!? az szerinted nem konfliktus, amit a bringaút helyett az úttesten glasszálsz az autós előtt, ahol semmi keresnivalód nem lenn!?
csak felvenni a konfliktust a gyaloggal, mint joggal élő az nem olyan trendi, mint áldozatként az esetleges autós konfliktusokat megregélni! áldozatként! gyáva népség!

te is szoktad mondani, hogy ne általánosíts! nem minden bicikli út olyan, amilyennek leírod! ráadásul én pont nem azokról a szakaszokról írtam, lévén nem is szoktam olyannal találkozni itt budapesten (lehet, hogy van, de nem járok arra...)
és szerinted minden nyugati bicikliút arannyal kövezett és nincsenek a járdára festve megjelölt kijelölt biciklis útvonalak... persze-persze. lehet te meg azok felé nem jártál...

olcso 2013.09.06. 14:54:41

@GG81: Milyen elsőbbségeddel?? Most akkor keresztezi a kerékpárutat egy gyalogút vagy mi van?? :O Ha párhuzamosan megyek a gyalogossal, akkor nincs olyan, hogy kinek van elsőbbsége, mert elmegyünk egymás mellett.

Takarításra megint nem használható a hangjelzés.
Ha pedig le tudsz lassítani a gyalogos mögött, akkor le kell lassítanod és elkerülnöd a balesetet. Abban viszont igazad van, hogy bármikor, bármilyen hangjelzést lehet azzal magyarázni, hogy balesetveszély volt az adott pillanatban.

ex-dr. vuk 2013.09.06. 15:54:15

@GG81: "az szerinted nem konfliktus, amit a bringaút helyett az úttesten glasszálsz az autós előtt, ahol semmi keresnivalód nem lenn!?"
Ujra, a tervezo volt a fasz, amikor hulyeseget tervezett oda. Ebbol ered a konfliktus. De ha nem erted leirhatom tomondatokban is.

"nem minden bicikli út olyan, amilyennek leírod"
Nem minden bicikliutat melloznek a biciklistak.

"és szerinted minden nyugati bicikliút arannyal kövezett és nincsenek a járdára festve megjelölt kijelölt biciklis útvonalak"
Hogyne lenne fos kialakitas? Londonban kapasbol tudok vagy 3-4-et, es (meglepo modon) itt sem hasznaljak azokat. A kulonbseg itt azert hatalmas: senki nem dudalja le vagy akarja oket megolni ezert, valamint a kerekparut eleve nem kotelezo hasznalatu. De ez mar kultura kerdese. Eppen ahogyan en nem szeretem lecsengetni a gyalogot sehonnan, inkabb kikerulom (ha tudom).

@olcso:
nem lehet azzal magyarazni barmit. ha en a mogottem jovo szerint tul lassan megyek es ezert dudal, akkor o szabalytalan. balesetveszely nem volt, mitol lett volna? (hacsak az nem, amit o okozott magaval a hangjelzessel, de az se elotte)

ex-dr. vuk 2013.09.06. 16:02:34

@olcso: ja egyebkent egy ilyen ledudalos fasszal talalkoztam dudalasa utan es megkerdeztem h "ezt igy hogy?", meg hogy tenyleg megerte-e 3 mp kesedelem miatt dudalgatni, persze hatalmas volt az arca es hogy mert o kreszoktato (amire csak azt tudtam mondani, hogy eleg szomoru..), es hogy azert dudalt, mert balesetveszelyes volt hogy ott mentem. WTF??? Megyek egyenes vonalu egyenletes mozgassal szabalyosan az uttest jobb szelen es ez anyira balesetveszelyes volt h dudalnia kellett :DD Ja es persze az adott szakaszon 30-as korlatozas is van, en pedig ritkan megyek 20 alatt..

olcso 2013.09.06. 17:54:06

@ex-dr. vuk: Természetesen arra gondoltam itt a "lehet" szón, hogy mindennapokban ezt a fegyvert durrantják, ha kérdezed, hogy miért dudálnak, nem pedig arra, hogy így a szabályos és a jó : )

GG81 2013.09.09. 08:16:00

@olcso: nagyon tévedsz, ahol igenis dedikált (látható) sávod van osztott bringagyalogon vagy bringaúton és odatéved egy gyalog, elég ha csak rááll, nem is kell haladnia azzal, hogy űrméretben foglalja a kerékpárosoknak fenntartott infrastruktúrát jogod van a haladási jogodért kiállni! ha ezt nem fogod fel, akkor pont ezért nem érted, ha egy párhuzamos bringaút helyett az úttesten közlekedő biciklist nem szívlelnek az autósok. a bringás, aki pont a gyalogok miatt nem mer a biciklis infrán közlekedni. mindig is mondtam, hogy ki vagytok fordítva!

a dedikált biciklis infra éppolyan kizárólagos felület az úton, mint a buszsáv (nézd meg mit tesz egy bkv sofőr, ha valaki előtte jogtalanul elállja az útját!), vagy épp egy biciklisáv (néz meg a kiskörtén az esetlegesen ráparkoló szabálytalan autósok mit kapnak jogosan a biciklisektől). csak úgye ott max egy dobozhoz üvölt a bringás, nem egy személyhez kell a bringagyalog esetén, aki vissza tud szólni! a hülye bénák!

olcso 2013.09.10. 17:33:34

@GG81: én értem a nem szívlelést, de a hangjelzés használatát a KRESZ szabályozza...

GG81 2013.09.11. 11:18:23

@olcso: a kerékpárút és bringagyalog kötelező használatáról is épp úgy, mégis "egyszerűbb" gyáván az úttestre menekülni, nehogy a gyalogokkal kelljen face2face szembetűzésbe kerülni, a haladási jogodért kiállni!
szelektív-e a KRESz érzékenységed!?

olcso 2013.09.11. 15:30:39

@GG81: Igen, szabályozza. Ha szabályos, akkor nem ott megyek. De ha valaki szabálytalanul is megy az autók között, az sem jogosít a kresz megszegésére. Pl ha valaki dudál, nem fordulhatsz meg a záró vonalon...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.09.12. 15:54:54

@ex-dr. vuk: Ez sajnos nem válasz. Ha ég a házad, és hívod a tűzoltókat elég ha azt válaszolják, hogy máshol nagyobb tűz van? Megoldás a problémádra?
A kerékpárosok által okozott balesetekre miért az a válasz, hogy DEAZAUTÓASOK?
Amúgy meg merem kockáztatni, hogy a sántító példád nem állja meg a helyét. Attól eltekintve, hogy az autós ott marad és felelősséget vállal a tettéért (vagy elkapják és felelősségre vonják, a kerékpárosok meg az általam tapasztalt és jelzett esetekben kivétel nélkül eltűntek a baleset helyszínéről!!!
Azon kívül itt a Busz vs kerékpár topik volt feldobva. De említhetted volna az afrikai orvvadászokat is, ők is nagy károkat okoznak, és legalább annyi közük van az általam felvázolt esethez, mint a megállóba rohanó autóknak. (ebből kettő van egy évben kb, míg kerékpáros miatt vészfékező tömegközlekedési járműből naponta legalább kettő csak pesten.)

ex-dr. vuk 2013.09.13. 16:37:05

"kerékpáros miatt vészfékező tömegközlekedési járműből naponta legalább kettő csak pesten"

Ezt milyen statisztikara alapozod?

"A kerékpárosok által okozott balesetekre miért az a válasz, hogy DEAZAUTÓASOK"

Ez csak azoknak valasz, akik ugy allitjak be a dolgot, mintha senki mas nem szabalytalankodna es nem okozna balesetet csak a kerekparos, vagy legalabbis sokkal tobbet mint masok. Ez konkretan nem igaz, probalom felhivni ra a figyelmet. Persze trolloknak felesleges ezt elmagyarazni...
Meg ugye a jarmu veszelyerssegeb is jelentosek a kulonbsegek, szoval talan ugyanazst a cselekedetet mas sullyal lehetne megitelni.

Hogy ki hagy cserben kit arrol meg ne nyissunk vitat, eppugy megvan mindket oldalon, csak (ahogy te is) szeretik ugy beallitani, hogy az autos az majdnem mindig megall, a biciklis meg szinte sosem, meg ha nem all meg akkor is ott a rendszam... Hat orulnek ha tenyleg elkapnak a rendszam miatt, de altalaban a dolognak koze nincs a rendszamhoz (orszaguton ki latja a rendszamot pl?)
De innentol meg lehet mondani hogy akkor ha minden ember homlokan rendszam lenne csokkenne a bunozes? :)
süti beállítások módosítása