Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Biciklisáv épülhet a Nagykörúton

2013.09.03. 11:16 - m_balint

A Nagykörút az egyik legkevésbé biciklisbarát útvonal a fővárosban, de a közbringa-rendszer jövő tavasszal esedékes bevezetése új helyzetet teremthet. A Bubi működési területének „kerékpározhatósága” a projekt EU-támogatásának is feltétele. Átalakításokra egyértelműen szükség lesz, egy döntés-előkészítő tanulmány a parkolóhelyek megszüntetését javasolja. Ősszel kezdődhet a várospolitikai birkózás, jövő nyárra pedig elvileg be kell fejezni a munkálatokat.

A Nagykörúton biciklizni egyáltalán nem biztonságos: a sávok eleve szűkek, sok a szabálytalanul várakozó autó, úthibákat kell kerülgetni, az autósoknak pedig nincs sok helyük, hogy tartsák a megfelelő oldaltávot, igaz, nem is mindig próbálkoznak túl elszántan.

A helyzet némileg jobb a Szent István körúton, ahol a buszsávot használhatják a biciklisek, de máshol egy nem kívánt tükör-kormány találkozás centiken múlhat, az indulatok pedig könnyen elfajulnak. A konfliktusokért egyik felet sem szerencsés hibáztatni, mivel a körülmények finoman szólva nem optimálisak.

D MTZ20130701010
Hosszú távon a Nagykörút egész keresztmetszete átgondolásra szorul, jelenleg az a kérdés, hova fér el két, a jogszabályok szerint legalább 1 méteres szélességű biciklisáv

A Nagykörúton naponta átlagosan 900 és 1000 közé tehető a biciklisek száma mindkét irányban, ami nagyjából megegyezik a mára kiépült infrastruktúrával rendelkező Andrássy út átlagos napi forgalmával. A BKK becslései szerint a kerékpárforgalom a Nagykörút gépjárműforgalmának 6 százalékát teszi ki.

Ez nem is reménytelenül sokkal marad el a 2020-as irányszámtól, mely szerint a „kerékpáros közlekedés fejlesztésének célja a helyváltoztatásokon belül a kerékpározás 10 %-os részesedésének elérése” (igaz, ebbe még a tömegközlekedést és a gyaloglást is bele kell számítani). Ez az arány a Nagykörúton valószínűleg akkor is meglesz, ha egy darab piktogramot nem festenek sehova, azonban a képet árnyalja a Bubi (budapesti bérbringa rendszer) jövő áprilisra tervezett bevezetése.

A Bubi tárolóinak jelentős részét éppen a Nagykörúton, vagy a környező utcákban állítják majd fel, ezért egészen biztosan nő majd az útvonal biciklis terhelése. Muszáj lesz tehát hozzányúlni az eddigi hiányos, a biztonságos közlekedést nem garantáló infrastruktúrához. Ezt a BKK a következőképpen fogalmazta meg:

A Bubi beindulása és a rendszer által lefedett területen végrehajtott forgalomtechnikai átalakítások hatására reményeink szerint jelentősen növekedni fog a kerékpárral közlekedők száma.


bubi nagyobb térképen való megjelenítése

Jövő nyárra valami lesz

Vagyis lesznek „forgalomtechnikai átalakítások”, de még nem dőlt el pontosan, hogy milyenek. Annyi biztos, hogy kilenc kerületben összesen 120 egyirányú utcában, 60 jelzőlámpás csomópontnál, 30 fő- és gyűjtőút szakaszon lesznek változások, emellett 20 egyéb „kisebb forgalmi rend korrekciót” is végrehajtanak majd. A mellékutcákban a kétirányú kerékpározást kiegészítő táblákkal és burkolati jelekkel teszik lehetővé. Ferde parkolás esetén tolatós parkolást alakítanak ki. „Alapvető cél a belső városrész kerékpáros átjárhatóságának javítása, hogy kényelmes és vonzó legyen főként az újonnan kerékpározók, Bubi használók számára” – válaszolta a BKK.

A Nagykörút vonalában összesen kilenc (az egész városban összesen 74) helyen lesz Bubi állomás. Hét állomás részben a körút útpályájára kerül, ezeken a helyeken néhány parkolóhely megszűnik. A felhasználók biztonsága érdekében a bicikliket nem közvetlenül a külső sávra, hanem egy egyméteres, feltűnően felfestett sávra lehet majd kitenni. A fenti átalakításokhoz szükséges forgalomtechnikai tervek már idén nyárra elkészültek, a kivitelezés 2014 nyaráig folyamatos lesz.

Csak azt nem tudni, hogyan vezetik majd a Nagykörúton a kerékpáros forgalmat. Többek között erről szól a BKK által a Közlekedéstudományi Intézettel (KTI) készíttetett idén márciusi döntés-előkészítő tanulmány.

A mai minimális körúti kerékpáros infrastruktúra a jelenlegi igényeket nagyrészt kiszolgálja. Ugyanakkor a remélhetően nagy számban megjelenő, a budapesti közlekedési szokások tapasztalatának hiányában, helyismeret nélküli új kerékpárosok új veszélyhelyzeteket is teremtenek. Az elkészült tervek megvalósítására nagy szükség lesz a megnövekedő kerékpáros forgalom, különösen a kerékpárosok biztonságának növelése miatt.

– írták a tanulmány készítői.

De pontosan milyen tervek is készültek?

A forradalmároktól a várospolitikáig

A Magyar Kerékpárosklub szerint a Margit-híd felújítása lehetőség lett volna a forgalmi sávok számának csökkentésére, de ezt a lehetőséget elszalasztották. Emiatt a hétvégén egymást zavarják a gyalogosok és a biciklisek, az ilyenkor nagyobb gyalogosforgalom miatt. „A hidakhoz mindenképpen hozzá kell nyúlni, s akkor már a Nagykörúthoz is” – vélekedett a biciklis szervezet elnöke. László János ugyanakkor reálisnak tartja, hogy pár éven belül lesz valamilyen forgalomtechnikai megoldás a Nagykörúton a biciklisek segítésére.

A Critical Mass felvonulások egyik volt szervezője, Sinka Károly „Sinya” szerint a biciklizhető Nagykörút vízválasztó lenne a főváros életében, de erre csak 2-3 éven belül van reális esély. Sinya szerint „először forradalmárok kellenek”, rengeteg érdek feszül egymásnak a háttérben, a fővárostól a helyi önkormányzatokon és a hozzájuk tartozó parkolótársaságokon át az üzlettulajdonosokig. Úgy látszik, a Bubi létesítése felülírja majd ezeket az érdekellentéteket, habár a végleges döntést még „várospolitikai és szakmai konzultációnak” kell megelőznie, ami az ősszel esedékes – írta a BKK.

ker2

A koncepció alapjait tulajdonképpen már 2011 szeptemberében lefektették, ekkor született meg az a háromlépcsős intézkedési terv, amit aztán Vitézy Dávid is előadott pepitában, és amelynek végrehajtása (a Bubi működési területének „kerékpározhatósága”) a 900 milliós közbringa-projekt 85 százalékos EU-támogatásának is feltétele.

Ennek lényege, hogy az első fázisban egyirányú utcákat, valamint csomópontokat tennének biciklizhetővé, a másodikban útpálya szélesítések és „nagyobb korrekciók” vannak terítéken, a harmadik fázisba pedig olyan projektek kerültek, amelyek megvalósítása „nem szorosan a Bubi miatt szükséges, vagy komoly várospolitikai döntést igényel”. Ilyen például a Nagykörút biciklisbarát átalakítása, amire a BKK részére készített KTI-tanulmány a következő négy megoldási javaslatot kínálta:

1. Párhuzamos utcák

Arra, hogy hogyan menjenek biciklik a túlzsúfolt, keskeny Nagykörúton, kétségkívül az a legegyszerűbb megoldás, hogy ne menjenek ott. Menjenek inkább a kis utcákban, eldugva. Ez a verzió a tanulmány szerint nem nyerő, mert nem lenne egységes, és csak rövid szakaszokon jelentene megoldást.

2. Járda

A körúti biciklisek nagyjából fele (40 és 60 százalék között változó aránya) ma is itt megy, amit teljesen érthető módon nem szeretnek a gyalogosok. Ez a jövőben sem tűnik jobb ötletnek: sok szakaszon nincs elég hely, balesetveszélyes, a gyalogosforgalom pedig az éjszakai órákat leszámítva mindig élénk. A tanulmány szerint ez a verzió „mindenkinek rossz”: a gyalogosoknak, a bicikliseknek és az üzleteknek is.

3. Külső sáv

Januárban még az tűnt a legjobb megoldásnak, hogy a Nagykörútból mindkét irányban elvegyenek egy sávot a biciklisek javára. Ezt azzal indokolták, hogy ezen az útvonalon az autóforgalom nagy része csak áthalad, tehát nem célforgalom, valamint úgy számoltak, hogy a dugódíj bevezetése miatt egyébként is csökkenne a terhelés. Ekkor még azonban nem lehetett tudni, hogy két évvel elhalasztják a főváros belső területeire tervezett dugódíj bevezetését, így nem várható, hogy az autóforgalom a közeljövőben radikálisan csökkenjen.

A külső sáv elvétele mellett szólt még, hogy a jelenlegi két sáv egyébként is inkább csak másfél a kanyarodás, a becsatlakozások, a parkolás, a helykeresés és a kerékpárosok (!) miatt. Ez az egyetlen „nagyvárosi szintű, egységes megoldás”, írták akkor. Úgy tűnik, erről kell lemondanunk a dugódíj csúszása miatt.

4. Parkolósáv

A tanulmány szerint a Nagykörúton nagyjából 1000-1500 autó parkol, de mivel ide a kerületi parkolási engedélyek egyébként sem érvényesek, a parkolóhelyek megszüntetésének leginkább az üzletek látnák kárát, mert egyrészt nehezebben tudnának árut rakodni, másrészt le kéne mondaniuk az autóval érkező vásárlók egy részéről. Az anyag készítője szerint ennél a megoldásnál komoly lakossági ellenállásra lehetne számítani, az üzletek érdekei sérülnének, és az is problémát jelenthet, hogy számos fontos szakaszon most sincsenek parkolóhelyek.

Éppen ezért egy, a tanulmány készítése során bemutatott januári prezentációban nem javasolták a parkolóhelyek elvételét, azonban csak ennek közzététele után másfél héttel derült ki, hogy csúszni fog a dugódíj bevezetése.

Vélhetően ez lehet az oka annak, hogy végül mégis ezt a tervet ajánlották a BKK-nak. A KTI az Indexnek megküldött augusztusi válaszaiban azt írja: tanulmányuk a parkolók helyén kialakított kerékpársávot tartalmazó változatokat tartotta a legjobbnak, szemben a külső sávok helyén kialakított biciklisávval. „Azokon a helyeken, ahol nincs parkolás (tipikusan a villamosmegállók egy részénél és a csomópontokban), a közúti forgalom és a kerékpáros forgalom azonos helyen bonyolódik le, lényegében a maival megegyező módon, más bevált alternatíva híján”.

Vagyis, a körúti parkolóhelyek megszűnnének, ahol viszont nincsenek ilyenek, ott minden maradna a régiben.

A KTI a jelenleg itt parkolók figyelmébe ajánlja, hogy „a Nagykörút térségében nagyszámú parkolóház is rendelkezésre áll”, valamint megjegyzik, hogy a körúti parkolóhelyek kihasználtsága „jelentős szakaszokon” nem éri el a 70 százalékot.

ker1

A különböző verziók megvalósításának költségei 20 és 100 millió forint között szóródnak, a továbbtervezésre javasolt változatok becsült költsége már 50 és 100 millió forint közötti. „Az előzetes számításokhoz érdemes azonban hozzátenni azt, hogy adott esetben – főként járulékos közműmunkák, vagy kapcsolódó beruházások ügyei – miatt ennek akár sokszorosára is tehető majd a végső összeg” – emlékeztetett a BKK.

Még ne adja el az autóját!

Amit tehát biztosan tudunk, az az, hogy jövő nyárra a Bubi miatt változni fog a Körút biciklis közlekedése, de a parkolóhelyek sorsa még nem pecsételődött meg. Az őszi várospolitikai (BKK, főváros, kerületek) egyeztetések akár meglepetést is hozhatnak e tárgyban, a környék lakói ellenállhatnak, ráadásul az is elképzelhető, hogy valamilyen vegyes megoldás születik.

A Magyar Kerékpárosklub elnöke szerint nem várható, hogy egyhamar egyezség szülessen a biciklisbarát Nagykörút kialakításáról. „Messze van még ettől a várospolitika bátorsága” – fogalmazott László János, aki szerint egyébként a Nagykörúton biciklizni ma sem veszélyes, csak kölcsönös odafigyelést igényel. Az ígéretek szerint jövő nyárra javulni fog a helyzet, de félő, hogy a sok kompromisszummal járó egyeztetéseknek félmegoldás lesz a vége.

Címkék: budapest közlekedés kerékpár biciklisáv nagykörút

310 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr995488882

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ubu1 2013.09.03. 22:51:32

Szerintem azt kellene csinálni, mint az Andrássy úton. Két forgalmi sáv, egy kerékpársáv, parkoló sáv, járda. A Nagykörút pályája ehhez ugyan jelenleg tényleg nem elég széles, de a járdaszegélyt odébb lehet rakni. E tekintetben a parkoló autók kifejezetten hasznosak, mert a birka gyalogosok nem tévednek majd állandóan a kerékpár sávra, mint a Bajcsy-Zsilinszky úton.
Az más kérdés, hogy kevesebbet lehet lenyúlni az EU-s pénzből, ha a projekt nem kivitelezhető egy festékszóróval, hanem a kőműves szerszámot is kézbe kell venni hozzá.

best 2013.09.03. 23:18:36

Mindenki tudja és észleli nap mint nap hogy katasztrofális a közlekedés Pesten. Erre még ekézik a bringások is a helyzetet. Én kitiltanám az összeset, tekerjenek falun!
Elsődleges lenne a megfelelő úthálózat és gyalogos járdák kialakítása, azok állagának a megóvása. Majd ha ez a két alapvető dolog rendben van, onnantól kezdve lehetne foglalkozni ezekkel az eszüket játszó bringásokkal.
Elég nonszensz hogy a járdára fel vannak festve a bringautak. A Margit-hídon is szélesebb a bringaút, mint a gyalogosoknak a hely! Nem véletlenül tévednek a bicikliútra a gyalogosok, hiszen nem férnek el!

ex-dr. vuk 2013.09.03. 23:29:26

@best: vagy mondjuk azokat lehetne kitiltani akik az utfelulet 80%-at elfoglaljak :) nem tudod kik azok? :)
jobb lesz attol neked, ha az eddig bringazok is autoval mennek majd? :) na akkor lennel te (is) nagy szarban.

videki gyerek 2013.09.04. 01:07:13

@best: Igen bazmeg elsodleges volna a jo uthalozat. De ki a faszom mondta neked, hogy ezt a kornyezetpusztito, feleslegesen sok helyet foglalo autok szamara kell epiteni ? Es nem a kornyezetbarat, tized annyi helyet foglalo kerekparosoknak.
Nyilvanvalo, hogy a kerekparos kozlekedest kell tamogatni, mar csak azert is, mert az amcsik epp most keszulnek, szetbombazni egy ujabb orszagot az autosok miatt.

Mon3 2013.09.04. 01:08:56

@shitgun: a biciklirendszámot és a zebrán nem megálló autót kihagytad.

Perverz Matyesz 2013.09.04. 08:32:58

@ex-dr. vuk:
"2. a dugo merete allando, csak az autok szama valtozik - fuggoen a savszelessegtol. Ezt emesztgesd kicsit. Adjuk vissza a varost a lakoknak, es ne femdobozoknak!"

Látom csak az elképzeléseid hangoztatod, valós tapasztalatod nincs.
Sajnos az elmúlt hetekben volt időm emésztgetni minden reggel és délután, hogy a Petőfi híd 2x2 sáv helyett 2x1 sávosan lényegesen nagyobb dugót eredményezett. Számokban kifejezve Üllői úttól a híd budai oldaláig normálisan 3-5 perc, a sávlezárás alatt 25-30 perc. Hétfőtől rá lehet hajtani a villamossávra, ismét 3-5 perc a menetidő. Ez nem kétszeresére növeli az ott kipufogott gázmennyiséget, hanem sokszorosára, hiszen talán te is tudod, hogy alapjáraton magasabb a károsanyagkibocsátás, mint fordulaton - ha vittél már autót zöldkártyáztatni, akkor személyesen is megbizonyosodhattál erről.

Másrészt még mindig nem mondtál arra megoldást, hogy hogy lehetne eljutni a város egyik pontjából a másikba, vagy a városból az agglomerációba, ha mindenhol csak 1 sáv lenne az autóknak.

otapi 2013.09.04. 08:38:03

@best: Nem a bringások találták ki hogy a Margit-hídon a járdából vegyenek el a kerékpárúthoz, hanem az okos Közlekedési Hatóság. A bringások valami mást akartak oda, de az le lett söpörve az asztalról, pedig az EU-tól arra kaptuk a pénzt eredetileg.

Egen Setalo Lukacs 2013.09.04. 08:40:40

Egymás bősz ekèzèse közben elsiklottatok a lènyeg felett,az eu támogatás feltètele!Innestöl kezdve ha a fene fenèt eszik,meg kell csinálni!Ennyi!Nem lesz miböl lopni ha nem.Üdv.a 15 cm-es kilátòk országában!Èn is bringázok tèlen nyáron,a szabályokat igyekszem betartani!Azèrt mindenki tarthat egy kis önvizsgálatot olyan nincs aki minden minden szabályt betart!

dieter1 2013.09.04. 09:11:36

@dan72 2013.09.03. 21:05:31
"Nem csak a bringások járnának jól ha megszűnne a parkolósáv. Ma SVSZ az egyik legnagyobb (és legveszélyesebb) akadály a körúton éppen a ki- meg beálló autók. Miattuk nagyon sok a fennakadás meg kisebb balaset."

Én is ebbôl indultam ki tegnap, ezért írtam így:
"Tehát a mostani két szük autósáv helyett 2/3-1/3 arányban lehetne egy széles autós és egy széles kerékpáros sáv, és a beparkolni akaró autókat továbbra is ki lehetne kerülni."

Ugyanis nem az a gond, hogy most ne lenne ugyanannyi hely a kikerüléshez, hanem, hogy hatalmi harc kezdôdik ilyen esetben a két sávon haladók között. Emiatt folyamatosan haladni manapság is legfeljebb a belsô sávon lehet.

ex-dr. vuk 2013.09.04. 09:32:43

@Perverz Matyesz: igen egy darabig nagyobb lesz a dugo, amig be nem all az egyensuly (vagyis elegendo szamu ember a) megy masfele b) hagyja otthon az autot). Onnantol megint ugyanolyan surusegu autooszlop lesz egy savon, mint elotte ketton. Majd figyeld meg.

ex-dr. vuk 2013.09.04. 09:34:36

@Perverz Matyesz: "Másrészt még mindig nem mondtál arra megoldást, hogy hogy lehetne eljutni a város egyik pontjából a másikba, vagy a városból az agglomerációba, ha mindenhol csak 1 sáv lenne az autóknak."

Vonattal, metroval, vonat+bicikli, stb. Londonban van ebben tapasztalatom, nem keves. :) Amugysem mondtam, hogy mindenhol legyen 2x1 sav, de egy belvarosban azert elvarhato, hogy ne az autoke legyen a foszerep.

Perverz Matyesz 2013.09.04. 10:44:16

@ex-dr. vuk:
Egyetértek, ne az autóké legyen a főszerep a belvárosban, de a városon át legyen legalább egy É-D irányú és egy K-NY irányú gyorsforgalmi út, alagút, felsőút, akármi. Az a városnak sem lenne megterhelő és az atuósok is jól járnának.
Nekem ebben van tapasztalatom különböző városokban, pl, hogy ne menjünk nagyon messzire Londontól Manchesterben, ahol van egy külső gyűrű, M60 = M0 és egy belső gyűrű Mancunian way, Trinity way, stb ami szerintem szűkebb, mint a nagykörút, bár persze a város is más jellegű, úgyhogy nem 100%os a hasonlat.
Glasgow 600000fő, ami közelebb van a 2M-hoz, mint a 10M keresztülmegy rajta az autópálya.

Amerikában pl. Seattle, amin hosszában végigmegy az I5 és keresztbe a I90, Miamiban keresztül kasul autópályák mennek I95, I75;
Washington DC körgyűrű + több autópálya is bemegy a városközpontig, egy át is megy keresztbe.
Boston: Félkörgyűrű + autópályák keresztül, kasul.
New York szintén van keresztforgalomra lehetőség.
Chicagoban (lakosság 2,7M) nem lehet úgy köpni, hogy ne találj el egy autópályát.
Houston olyan, mint egy pókháló autópályák szempontjából, lakosság 2,1M

daito 2013.09.04. 10:49:54

@igazi hős: az autós tesz bele a közösbe a kgfb-vel, jelenleg már 30%-ot, amit baleseti adónak hívnak.

Értem, hogy a mikulás fedőszervezetnek van valami közös felelősségbiztosítása - amit te igénybe veszel, pont nem tudja az autós a bicajosról, hogy vajon az is. És ha valami "action" van, akkor a bicajos nem teker el a csába, ésatöbbi, és a kutya sem fogja megtalálni később őt.

Remélem érted. Imádom én a cangásokat, csak amikor több lehetőségért kiabáltok, a többi felelősséget is tessék majd felvállalni.

ex-dr. vuk 2013.09.04. 11:03:28

@Perverz Matyesz: semmikeppen sem gondolom jonak, ha a varos kozepen atvag egy autopalya... Legyen korgyuru, pesten ott (lesz majd egyszer vegig) az M0, London korul a Ring road. Ha a fold alatt megy akkor oke, mas ertelmes lehetoseget nem latok.

De aki a belvarosBA megy kocsival, az legyen a rangsor legeslegvegen... Valamint egy belvarosi foutonalon ne a parkolas legyen a legfontosabb, hanem a kozlekedes. Az elso amit be kell aldozni az a parkolosabv, ha emiatt barki mas nem fer el. Sanos nalunk a jarda az elso amit bealdoznak bicikliutnak, es te is ezt javasoltad.
Nezd megpl. hogy van felosztva a Blackfriars vagy a Waterloo bridge londonban. Na kb ez a prioritas :)
Mindketton vagy 5 meteres jarda, busz es biciklisav. De a London bridge-en is ez a helyzet. Ami marad azon lehetnek az autok, esetleg. :)

ex-dr. vuk 2013.09.04. 11:23:29

@daito: miert ha az autos elzuz akkor megtalaljak kesobb?
ha a baltas gyilkos fejbebasz valakit es elmegy a helyszinrol, akkor megtalaljak kesobb? legyen baltaado akkor?

Az osszefuggesek valahogy nincsenek meg neked :)

Perverz Matyesz 2013.09.04. 12:03:07

@ex-dr. vuk: Szia!
Azért ne felejtsük el a Vauxhall és a London hidakat sem, meg a Grosvenor place, Park lane, Euston road, stb ami kb a mi Kiskörútunknak felel meg és azért az autós forgalom sincs ellehetetlenítve rajta.
Az A406, A205 meg ami köztük van az meg gondolom talán a Hungáriának feleltethető meg.

És továbbra is azt mondom, hogy aki a belvárosba megy kocsival vagy onnan jön, az se legyen ellehetetlenítve.

És mondj egy olyan módot - az autón és motoron kívül, amivel 20-25 perc alatt eljutsz a 8.-ból Törökbálintra, Vagy Budaörs iparterületre! Megnéztem, a google térkép nem dob ki egy óra alatti útidőt tömegközlekedéssel, és ezt a gyakorlat is igazolta. Biciklivel nekem talán fél óra lenne ez a 12-15 km, utána zuhany. Otthon megint zuhany Ez nem vízpazarlás?(és +10 perc amit adhatunk nyugodtan a menetidőhöz) Ha úgy megyek, hogy ne izzadjak meg, akkor 3/4 óra.

Váltóruhát kell vinnem, mindennap hordhatok magamnál törülközőt, amit nem tudok bent megszárítani, bebüdösödik és lehet 2-3 használat után mosni, ez megint több víz, mosószer, áram használata. (Vasalt inget hogy viszed be biciklin?)A biciklisruhát megintcsak nem tudom megszárítani, télen hazafelé már vizes cuccban induljak? Megint több mosás, víz, áram, stb.
A nem különösen kisfogyasztású autóval kb másfélszer kerül többe a havi munkábajárás, mint BKV-val, viszont minden nap spórolok 1-1,5 órát, kivéve amikor egyszerre 2-3 hidat is felkapálnak. Ha akarom egyben elintézem a heti bevásárlást és már csak hetente 2-3x kell leszaladnom a sarki pékségbe kenyérért, nem kell minden nap sorbanállnom, hogy az aznapi tápot beszerezzem és hazagyalogoljak / buszozzak / biciklizzek vele. A napi 2x25 perc alatt kellemes illatú kocsimban tartózkodom, ahová ritkán szállnak fel ordítozó, büdös, stb emberek. Nem tülekszem, nincs hányingerem, amikor meg kell kapaszkodnom a zsírtól fénylő kapaszkodókban. Nem zsebelnek ki. (Ezek jó része persze a cangára is igaz) Nem sodornak el autósok, ha mégis, akkor nem sérülök meg emiatt, cserébe nem használhatom a buszsávot (Nem úgy, mint motorral és biciklivel). Igyekszem én sem elsodorni senkit. Ha lassan megyek, mert nem tudok kikerülni egy biciklist, akkor nem izgat, hogy dudál mögöttem egy majom, mert nem veszélyes rám, ha belém jön, még meg is emelik a kötelezőjét.
Ezzel szemben ütöttek már el biciklin munkába menet (angliában) - nem sérültem meg nagyon és motoron hazafele menet (itthon) - eléggé megsérültem. Ennek ellenére nem zárom ki, hogy lesz még amikor visszaülök bármelyikre is, de per pillanat nem érzem az előnyöket / hátrányokat megfelelőnek a bicikli esetében.

otapi 2013.09.04. 12:23:55

@daito: @Perverz Matyesz: Semmi baj az autókázással, de tudomásul kell venni, hogy a (bizonyos esetekben) kevesebb utazási idő, nagyobb kényelem, nagyobb térfoglalás (mind menet közben, mind parkoláskor) az luxus, amit meg is kell fizetni.
Ha nem telik rá, akkor nem a bicikliseknek kell panaszkodni.
Van akinek meg telne rá, de a fenének van kedve az oroszokat támogatni ahelyett hogy ugyanazt a pénzt el is költheti nyaralásra.

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2013.09.04. 13:12:52

A Nagykörúton elég széles a járda. Ha a parkolóhelyeket 45°-os helyekké alakítanák, akkor még a fák kivágása nélkül is a felére lehetne csökkenteni a parkolósáv szélességét mindkét oldalon úgy, hogy a kapacitás is nagyrészt megmaradna és még a járda áteresztő képessége se csökkenne (a fák közötti területen nem sétálnak).

De persze ez drágább lenne, mint felmázolni egy csíkot (amit aztán az autósok leszarnak és max. kibaszzák a vészvillogót parkoláskor).

igazi hős 2013.09.04. 13:37:11

@daito: Valóban, erről a lehúzásról megfeledkeztem. Viszont ez a másik 2 biztosításomban is benne van, bár lehet, hogy más a sarc mértéke.

otapi 2013.09.04. 13:37:45

@Gerusz: Na ne, a járda éppen hogy lehetne szélesebb is a mostaninál, egy-egy kiülős hely mellett már alig lehet elmenni. A Champs-Élysées-n kétszer szélesebb a járda, a franciáknak mégsem jut eszébe parkolót csinálni belőle.

otapi 2013.09.04. 13:41:26

@daito: Nekem egy évre kb. 12000 a kötelezőm (nem a bringára, hanem az autómra), abból 3600 ez adó (+áfa persze). Ezért a havi 300 forintért mit kapok? Ledudálhatok bárkit az úttestről?

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2013.09.04. 13:44:57

@otapi: Disclaimer: a Nagykörútnak leginkább a déli felén vagyok ismerős, Blahától a Petőfi-hídig.

Rengeteg újságosbódé, hirdetőoszlop, stb... van a járda külső felén, azok között nem szoktak sétálni. Na onnan a Demszky-karókat ki lehet rángatni, átlós parkolóhelyeket kijelölni, esetleg még a szegélyt is átalakítani, ha a városvezetés épp kegyes kedvében van.

Túl sok kiülős hely nincs arrafelé, tehát lenne hely az utcán egy bringasávnak, ráadásul nem az ajtózónában lenne.

Máshol ez nyilván nem optimális, ahol pl. sok a kiülős hely, vagy nem elég széles a járda. De ahol ez megoldható, ott szerintem az átlós parkolás megfelelő kompromisszum.

igazi hős 2013.09.04. 13:47:00

@Perverz Matyesz: "Váltóruhát kell vinnem, ..." Nem tudom hol dolgozol, hogy ennyire nincs hely némi ruhának és egy ruhaszárítónak. Beszélni kéne a főnökkel. Egyébként inget egy A4-es kemény mappában lehet vinni, hogy szép marad. (Persze könnyen beszélek, én pólóban és rövidnadrágban is kimehetek ügyfélhez, de azért lóg egy farmer és egy ing a fogason.)

Perverz Matyesz 2013.09.04. 13:49:13

@otapi:
Azért ez elég nagy öngól volt, 2x4 sáv + mindkét oldalt parkolnak is egy sávnyian, se buszsáv, se biciklisáv, gratulálok! :-)
Ha lenne a körúton 2x4 sáv, a bicikliseknek sem kéne félniük, és felőlem a járda lehetne akár 20m széles is. Na jó, a 4. sávok helyett lehetne biciklis autópálya is. Ehhez csak mindkét oldalt egy-egy sornyi házat kéne lebontani :-)

Perverz Matyesz 2013.09.04. 13:54:42

@igazi hős:
Nyílt terű iroda, ott nem mutatna jól a párolgó biciklisgönc, száradó törülköző. Zuhany egyébként van. Ruhaszárító nincs és bután nézne ki a fregoli is az irodában, az elektromos szárító pedig nem tesz jót a műszálas anyagoknak, ez tapasztalat. Egyszer túracipőt is szárítottam ilyenben, a talpát hazavágta.

ex-dr. vuk 2013.09.04. 14:01:18

@Perverz Matyesz:
Rengeteg a kifogas, erdekes nekem meg sosem volt kocsim (motorom igen), es nem kerdes, hogy neha szukseg van ra, mivel a csaladban van ezert arra a havi/2havi 1 alkalomra elkertem.
Nekem CW-on az irodaban van tusolo, oltozo, van gardrob is, ahova behozhatnam az ingeimet, de mondjuk en beteteszem a biciklikosarba elore, addig nem lesz baja. Eso van akkor esokabat.

Az emlitett londoni utakon mindegyiken van buszsav, ami pesten azert sokkal ritkabb, de teny, hogy pl. Euston road egy hanyadek, ha csak lehet kerulom, a buszsavot befoglaljak a taxik, es az egesz altalaban bedugul, szoval biciklit is blokkolja, nem beszelve a szmogrol. Eppen ezert volt most egy kisebb tuntetes, hogy minden uton legyen valami hely (sav) bringasnak, hogy legalabb az haladjon, ha mar a sok idiota bedugitotta magat.
Pesten szopo, hogy nincs rendes elovarosi vonat es a BKV is egy fos, ehhez kepest Londonban legalabb ez mukodik, igy csak a nagyon agyhalottak ulnek kocsiba. Nem is ertem, hogy miert nem tesznek ezzel is valamit, pl. behajtasi dij legalabb duplaja de inkabb tobb, valamint kiterjeszteni 2-es zonara... nevetseges ahogy nezem az autokat, mindben egyvalaki ul, taxik uresen futnak, a tele busz meg all a dugoban... Szoval van mit fejlodni itt is.
Na de: azert ami a Hungarian van, hogy 2x6 sav, es ehhez kepest jardasitott biciklik az tobb mint nevetseges...

otapi 2013.09.04. 14:03:40

@Perverz Matyesz: Ugyanarról beszélsz? Te itt hol látsz parkoló autókat?
www.aparisguide.com/champs-elysees/Champs-Elysees3.jpg
A 2x4 sáv az bizony 8 közlekedő sáv, parkoló nélkül (az ott is bunkó vészvillogós megállókat ne számoljuk már ide).
Ha a nagykörúton nem lenne a villamos és a parkolósáv, akkor itt is meglenne a 2x4 a legtöbb helyen.
A biciklis

otapi 2013.09.04. 14:06:16

@otapi: Folyt köve:
A biciklissáv pedig csak oda kell, ahol az autósok nem képesek biztos oldaltávval előzni.

otapi 2013.09.04. 15:19:18

@Perverz Matyesz: Ez nem parkoló, itt csak 5-10 percre szabad megállni.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2013.09.04. 15:36:39

OFF @Perverz Matyesz: Ha a forgalom is mindig ekkora, mint a képen, akkor nem csoda, hogy nincs buszsáv... De persze nem tudom, nem járok arra gyakran...

ON
" Biciklivel nekem talán fél óra lenne ez a 12-15 km, utána zuhany. Otthon megint zuhany..."

Ami a zuhanyzást illeti, nálam nincs extra környezeti terhelés, a biciklis éra előtt is megvolt reggel-este, most a reggeli a munkahelyen történik, az esti meg hazaérkezés után.

Nálunk is nyílt iroda van, de elfér a törülköző az egyik fogason, a biciklis cucc meg az asztalomnál, nem annyira szem előtt.

Szóval ha van zuhanyzó, akkor a ruhalogisztika már a megoldható kategória (nyáron a nadrágom, télen plusz egy kabát állandó jelleggel bent állomásozott).

Már ha csak ez tart vissza. Nyilván kérdés, hogy áll a biciklizés minimális jeleihez a főnök meg a munkatársak, de az nálunk nem gond.

ex-dr. vuk 2013.09.04. 15:50:14

@promontor: elozo melohelyen pl. az osszecsukhato bringak ott parkoltak az asztal mellett :)
Ez mostani eggyel puccosabb hely itt mar ezt nem lehet.

ex-dr. vuk 2013.09.04. 18:13:43

@promontor: mondjuk en a zuhanyzas kornyezeti terheleset nem vetnem ossze az auto altal okozott karokkal :) Nem egy sulycsoport...

FGSuperman 2013.09.04. 18:47:00

@Perverz Matyesz: reggel felkelsz és bemész bringával a melóba - ott zuhanyzol (ott tudod le a reggeli zuhanyzást
hazamész bringával és megint lezuhanyzol - ez meg az esti

gyanítom te autóval járva is reggel és este lezuhanyzol

GG81 2013.09.05. 13:01:03

@ex-dr. vuk: távolról jöttment ember fogalmasincs mit beszél...
a hungária körút, mint olyan egy elkerülő jellegű emelt sebességű út, ahol ha bepisilve toporzékolsz akkor sem fognak kerékpársávot csinálni az úttestre a nagy sebességkülönbségek miatt. marad tehát a szeparált infra, amihez meg ennyi hely van... a villamos és a 2x3 forgalmi sáv csak néhol egészül ki kanyarodó sávokkal, de amennyi sávról te hadováltál nincs.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2013.09.05. 13:03:56

@igazi hős: "Reggel 8 vagy délután 4 körül nem nagyon látok ügyes autóst."

nem állítottam, hogy sokan vagyunk. és nem a parasztokra gondoltam.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2013.09.05. 13:07:40

@FGSuperman: "aki autóval jár, az jó eséllyel jobban szennyezi a környezetet összességében"

valamint veri a feleségét és molesztálja a gyerekeit. nyilván.

én leginkább autós ember vagyok, de bringázom és gyalogolok is, illetve tömegközlekedéssel is járok.
egyik esetben SINCS lelkifurdalásom, de felsőbbrendűségi tudatom SEM.

persze én normális, racionális és realista vagyok, míg ugyanez kb. 9 millió másik magyarról nem mondható el. de ez már egy másik történet.

Jim Raynor 2013.09.05. 13:18:28

@FGSuperman:

a nagykörútról volt szó, és ott bizony szabálytalan.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.09.05. 16:55:25

A tapasztalat azt mutatja, hogy a robogózás lesz az autózást felváltó közlekedés, nem a biciklizés. Szerintem inkább robogósávot kéne kialakítani.

ex-dr. vuk 2013.09.05. 17:39:18

@GG81: akkor nepliget kornyeken ami van az biztos valami hallucinacio eredmenye. Na sebaj ;)

Emelt sebessegu? Mennyi? 70? Annal biztosan nem tobb. Barmelyik ket falut osszekoto utra kimesz egybe van eresztve a 90-nel meno forgalom a biciklisekkel 2x1 savon. Ott bezzeg nem veszelyes, de 2x3+ savon (plusz parkolo) nem fernek mar el. Ahah

Ennek az egesznek meg semmi koze ahhoz, hogy hol vagyok.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2013.09.05. 20:06:22

@ex-dr. vuk: Mondjuk a két falu közt némileg kisebb a forgalom, mint a Hungárián, szóval ez nem túl jó hasonlat. Ráadásul - szemben mondjuk a poszt témájául szolgáló Nagykörúttal - hosszú távon is az egyik fő autós útvonalnak szánják a fővárosban, teljes joggal. Szóval én nem oda álmodnék biciklisávot.

ex-dr. vuk 2013.09.05. 21:05:47

@promontor: nem feltetlen. lasd pl. szeged-sandorfalva. na oda kell(ene) a bicikliut nem a varosba.

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2013.09.06. 01:00:20

@Shopping: Miből látsz többet, gyorshajtó v. telefonáló v. gázoló v. nem indexelő v. tilosban parkoló... biciklisből, vagy autósból? Akkor miért is "jár nektek" út? A logikád szerint el kéne bontani a sztrádákat.

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2013.09.06. 01:03:05

@Noname Cowboy: Felmérések szerint a kerékpározók 75%-ának van jogosítványa. Autóvezetőknél még magasabb az arány, mégsincs látsztaja.

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2013.09.06. 04:06:14

@Johnny336: "Melyik épelméjű kerékpáros akarna a bedugult Nagykörúton tekerni az autók füstjében?" Igazad van, legyen mindkét sáv bringasáv. Visszakérdezek: Milyen épelméjű gyalogos akar sétálni az autók füstjében? Milyen épelméjű vevő akar vásárolgatni az autók füstjében? Milyen épelméjű ember akar lakni az autók füstjében?

"Kíváncsi lennék, ha rá lehetne venni az összes autóst, hogy tegye le a kocsit"
Dugódíj, pl. 2e Ft/behajtás

"Talán rájönnének a városvezetők, hogy egyensúlyra kellene törekedni, nem pedig mindenhol eszeveszetten korlátozni az autóforgalmat."

A fejlett országok városaiban pont ezt teszik: korlátozzák az autóforgalmat. Ez meg itt a balkán.

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2013.09.06. 04:26:24

@Don Quixote de la Ferko: "1, azaz egyetlen egy darab bringást ismerek, aki télen is tekert" Szerinted ez azt jelenti, hogy nincs több? Hány kínait ismersz? Ugye elhiszed, hogy több van?
A kiskörtén januárban is napi 500-nál többen tekernek 1 irányba és ez évről-évre növekszik. kerekparosklub.hu/szamlalo/adatok
3-4 éve még köszöntek nekem télen a futárok, tavaly már nagyon sokan voltunk télen is.

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2013.09.06. 04:34:23

@Nancsi: Akkor az épeszű emberek nem a városban autózgatnak, hanem kimennek a Hungaroringre, ugye?

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2013.09.06. 04:36:20

@Nancsi: Mutasd már meg ezt a statisztikát, valszeg csak a fejedben létezik.

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2013.09.06. 04:43:00

@MEDVE1978: "parkolóhelyek elvétele halálra ítélné az üzleteket" Tényleg, a Ráday, a Váci stb. utca is haldoklik, csak csóró gyalogosok járnak rajta. Mariahilfer dettó.

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2013.09.06. 04:58:13

@JB242: "Gyalogosként is igyekszem elkerülni a Körúton való tartósabb sétálgatást, ugyanezen okból kifolyólag..." Szerintem inkább ezért mennek tönkre a körúti üzletek. Festeni sem érdemes, mert 3 hónap alatt minden portál szürke lesz.

Sandokohn - a maláj jiddis 2013.09.06. 10:20:57

@Bobdobalnia: sztem meg csak ti bonyolítjátok túl. Hozzászólásaidat olvasva fanatikus bicajos vagy. Az ilyeneket szoktam látni fülükben fülhallgatóval cikázni az autósok között és átsuhanni a piros lámpán.

GG81 2013.09.06. 10:33:30

@ex-dr. vuk: maradj csak a távolban jobban járunk. egyszerre egymás mellett ott sincs 2x6 sáv... ahol az egyik oldalon össze is jön a 6 a másikon épp nem nyílik meg vagy már elfogyott.

teljesen más egy többsávos emelt sebességű út, mint egy faluközi összekötő, össze sem hasonlítható. csak táj. a forgalmasabb faluközi utakról is lassan ki lesznek tiltva a kerekesek, lásd 7-es út, ahol alternatív kisebb forgalmú utakra vannak terelve, vagy párhuzamos szeparált bringautat hoztak nekik létre!

de pontosan sok köze van, mert qrvára nincs helyismereted, sőt tapasztalatod sem, amit nem 1-2 netán 3 helyről szedtél volna csak össze, hanem európaszerte, megannyi városból. akkor nem írnál ilyen hülyeségeket... csak 1 példa az egyik kerékpáros mekkából Amszterdam egyik fő gerincútján sincs kerékpár sáv csak szeparált párhuzamos kerékpárút. mindennek megvan a helye és megvalósíthatósága.

ex-dr. vuk 2013.09.06. 10:45:58

@GG81: tegyuk fel, hogy csak 2x3 sav van (plusz ami idoneknt nyilik/megszunik). 2x3 savon miert nem fer el 2x1 meter kerekparsav?

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2013.09.06. 11:23:45

@Sandokohn - a maláj jiddis: Nem nyert, 26 éve van jogsim, SMKP-tól kisteherautóig mindenfélét vezettem/vezetek, mindegyiket fülhallgató nélkül. Fanatikus városlakó vagyok, te viszont nem, és/vagy nem szoktál bringázni ezért nem érted, bár már sokat leírták előttem a lényeget: évek, évtizedek óta a közösségi területek (pl. járdák és zöld területek) NÖVELÉSÉVEL és az átmenő gépjárműforgalom csökkentésével teszik élhetőbbé a városokat minden fejlett országban. Amit te írtál, az visszalépés a múltba.

GG81 2013.09.06. 13:14:25

@ex-dr. vuk: mert 2x3 sáv az pont 2x3 sávnyi terület (úttest) nagyokos! ha ebbe akarod belesűríteni a 2x1 métert, akkor az már nem adja ki, tehát már rögtön 2x2 sávról beszélnénk! és nem véletlenül 2x3-osra tervezték a hungária körgyűrűt, lehet gondolkozni a következők kárára: járda, villamossín, zöld terület... amik még az út szélességében szerepet játszanak.

ex-dr. vuk 2013.09.06. 13:35:49

@GG81: tudod ugy is lehet am 1 metert csinalni, hogy minden savbnol elveszel 33 cm-t :)

En ertem, hogy akkor 2x2 lesz csak, de pl. nem lenne-e tobb ertelme ott 2x2 + 2x1 buszsav? A buszsav nyilvan szelesebb. Azert az ott nem "korgyuru" hanem csak egy korut, ami raadasul eleg kozel esik a belvaroshoz meg. Korgyuru az az M0. Meg egy autopalyanak is eleg a 2x2 sav (a leallo nyilvan nem szamit), miert kene varosba meg szelesebb forgalmu ut, mint autopalyan? De egyebkent most a parkolasrol is szo van, azt kell eloszor bealdozni, es utana a forgalmi savokat (mert a kozlekedes fontosabb, mint a parkolas egy fouton).

igazi hős 2013.09.06. 14:26:51

@promontor: Az a probléma, hogy kell bringázási lehetőség a Hungáriára. Dél-Pestről Észak-Pestre hogyan jutsz el? Ebben a városban még sugárirányban is elég nehéz alternatív útvonalat találni, de keresztben szinte lehetetlen. Az Üllői útról a Vácira hogyan jutsz el?
- Hungárián át.
- Fiumei-Rottenbiller-Bajza: szűk utcák nagy forgalom, gyakori dugó
- Nagykörút: mindennapos dugó
- Kiskörút: itt van bringasáv, de az csak kis része az útnak, a javát a nagy forgalmú Üllőin és Vácin teszed meg, nem jobb mint ha a Hungárián mennél.
Ezekből a legjobb a Hungária, akkor legalább a két ligeten keresztül mehetek. Igaz ez a leghosszabb (1,5 km-rel hosszabb, mint a Fiumein át), de a levegőminőség kárpótol.

GG81 2013.09.06. 14:36:25

@ex-dr. vuk: egy sáv azért olyan széles, hogy egy sáv legyen... adott sebességi határokhoz megvan a sávszélesség... ebből 33 centi, az már pont nem a szükséges méret.

mindek oda buszsáv, ha van villamos! ne zakkanj már agyhalottra!?

mindig nő a koncentrikus körök száma, kiskörte, nagykörte, hungária... sőt elkeserítelek, de a 0-áson belül terveznek még egyet, mert az már nem is városi.
ebbe is beleforogtál, mert lassan a 2x2 sáv autópályában is kevés, manapság már 2x3-ban gondolkoznak inkább, sőt európaszerte ennél jóval több sávosak is vannak, sőt van ahol indokolt esetben, nagy forgalom esetén a leállót is időszakosan engedélyezik, akár csak tömköznek, de autóknak is!
miért kell!? mert el kell vezetni a forgalmat! nézz már meg egy működőd európai várost, vannak hungária típusú útjaik, csak épp már rég alagútban, bevágásban elvezetve vagy hidakkal egyszintű csomópontokat mellőzve gyorsítva, amire való lenne.
a teljes körútra vetítve ezért nem lehet olyan jelentős szakaszról beszélni, ahol engedélyezve van a parkolás, tehát arra ácsingózni, hogy oda fessenek fel sávot badarság... a sunyi módszer, hogy előbb csak a kezetek, majd a lábatok dugjátok be az ajtón! hisz van olyan szakasz, ahol nincs és onnan mit áldoznál be... a hungária jelentőségű úton én a bringasávot! eleve a bringás nem megy egy kerülő körúton, keresztbe átvágni rövidebb! vagy ezt nem ismered te nagy bringás!?

ex-dr. vuk 2013.09.06. 14:51:19

@GG81: jar ott busz? ha igen, a villamossinen megy? ha nem, akkor kell a buszsav, hogy ragadjon be a dugokban.

Na de. Ahol van parkolo, ott azt kell bealdozni, ahol nincs, ott szelesithetsz 1-1 metert. Ezzel mindenki jol jar. Hogy nincs ra hely? Jardasitani van???

Don Quixote de la Ferko 2013.09.06. 16:29:58

@FGSuperman:

Megválogatom. Kevés köztük a kerekes cigány. De ugye nem baj, ha az ismerőseim normálisak?

@Bobdobalnia:

Segítek, láthatóan magadtól nem megy. Azokat mások ismerik. Így már érted, miért van belőlük több?

ex-dr. vuk 2013.09.06. 17:16:07

@Don Quixote de la Ferko: te mar azon a szinten vagy a gyuloletben, hogy fuuuuuj en nem barakozom olyannal aki biciklizik. ahahah ez mennyire szanalmas

es ha valamelyik elkezd? onnantol soha nem keresed tobbet? ahahahah

olcso 2013.09.06. 17:55:25

@Don Quixote de la Ferko: Ezt a fajta humort tanítani kéne :D :D

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2013.09.06. 22:40:00

@Don Quixote de la Ferko: Én eddig is értettem, de te érveltél azzal, hogy csak az létezik, amit ismersz.

Mon3 2013.09.07. 17:31:14

@GG81: "a sunyi módszer, hogy előbb csak a kezetek, majd a lábatok dugjátok be az ajtón!"

Véletlenül akaratodon kívül tökéletesen jellemezted az autósokat. Száz évvel ezelőtt, amikor a kerékpár már 100 éves volt, jóformán még nem is léteztetek, most meg minden és mindenki felett uralkodni akartok. Ugyanannyi jog jár mindenkinek elviekben, de hát ti már jóval nagyobb részben használjátok a világot, mint amennyien vagytok, tehát hátrébb az agarakkal, vagy még inkább takarodjatok, mert szartok a játékszabályokra!

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2013.09.08. 07:53:22

@igazi hős: Az, hogy a jelenlegi helyzetben nehéz az eljutás biciklivel, abból nem következik, hogy pont a Hungárián legyen biciklisáv. Mellesleg ha oda teszed, akkor máris nem a parkokon keresztül mész, tehát "a levegőminőség kárpótol" kitétel se igaz.

igazi hős 2013.09.08. 11:47:58

@promontor: Leírtam a 3 alternatívát, amiből az egyiket (Fiumei) szinte képtelenség "kerékpárkompatibilissé" tenni ésszerű költséggel.
Én a Hungáriát a Kőbányai és a Stadion között használom, mert azon kívül van jobb útvonal. De ezen a részen semmi.

Perillustris 2013.09.08. 14:32:57

@daito: "az autós tesz bele a közösbe"

A bringás pedig nem vesz ki annyit, és amúgy persze szintén tesz a koözösbe is.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2013.09.08. 15:56:03

@igazi hős: Nézd, most vagy Észak-Pest Dél-Pest között vizsgálódunk általában és akkor sok opciót lehet vizsgálni, vagy a Kőbányai-Stadion közti szakaszt.

Ha az előbbi, akkor sok lehetséges útvonal van és én ezek közül utolsónak fejleszteném biciklisek számára a Hungária körgyűrű, mert 1) ott teljesen jogos a gépjárműközlekedés prioritása 2) biciklisként se élvezném, ha három sávnyi autósforgalom benzingőzét kellene szívnom közvetlen közelről.

A Kőbányai-Stadion szakasz meg egy marginális probléma, kizárt, hogy sokakat érintene ez a két pont, mint végcél.

igazi hős 2013.09.08. 20:17:22

@promontor: "akkor sok opciót lehet vizsgálni" Mondj még egyet az általam írtakon kívül. Hidd el az elmúlt 20 évben autóval is, bringával is kerestem elég sokfelé járható részt, de nincs.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2013.09.09. 06:55:53

@igazi hős: A vita nem a jelenlegi állapotról szól, hanem arról, melyik útvonalat fejlesszük. Egyébként Te magad mondtad, hogy a Hungária kerülő. Miért akarod egy kerülőre terelni a bringásokat? Tőlük nem kell tehermentesíteni a belvárost...

igazi hős 2013.09.09. 09:31:37

@promontor: Mondom a Fiumeihez képest érezhetően hosszabb, de annak a fejlesztésére nincs esély. (Megrögzött bringásként is felháborodnék, ha kivágnák a 2 fasort egy kerékpársáv/-út kedvéért. És akkor a felüljáró még mindig keskeny, pedig ott rendszerint áll a sor.)
Oké fejlesszék a Nagykörutat, de akkor a sugárutakat is kell. Tegyük fel egy pillanatra, hogy végigviszi a városvezetés a nagykörúti kerékpársávot. Szuper dolog, nagyon sokat segít a belvárosi bringásoknak + a turistáknak, akik jellemzően a Nagykörúton belül (+Hősök tere) mozognak. De szerencsétlen "vidékiként" hogy jutsz be a Nagykörútig? Üllői, Kerepesi, Váci út?

otapi 2013.09.09. 11:01:43

@promontor: Kicsit közbekotyogok: Hősünknek abban igaza van hogy a Hungária nem kerülhető ki a Népliget-Stadionok szakaszon (márpedig fontos útvonal bringásoknak, mert a Városligetbe is arra lehet eljutni pl. Dél-Pestről).
Sajnos a rövidebb út a nyolcker legrosszabb részein vezet végig (Fiumei utat beleértve, de ott még a forgalom miatt sem kellemes). Fél éve egyszer kipróbáltam a Diószeghyt olyan délután négy óra tájban, és mit tesz isten egy benszülött "véletlenül" majdnem nekem jött szintén bringával - végül nem sikerült neki a mutatvány. Szóval azt a környéket senkinek nem ajánlom. A nyolcker másik oldalán az első valóban használható alternatíva pedig a nagykörút.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2013.09.09. 21:11:51

@igazi hős: Mondjuk szerintem több értelme van annak, hogy az általad említett sugárutakat tegyük kerékpárosbaráttá a Hungária körgyűrűn belül, hisz pont az lenne a cél, hogy ezeket csak az az autósforgalom használja, amelyik a belvárosba megy, azaz ott jogosabb az esetleges megosztás a kerékpárosforgalommal.

A Fiumei mellett majdnem végig van egy parkos, parkolós, szervizutas sáv, ott is lehetne egy kerékpáros útvonal, tehát nem gondolnám, hogy fákat kellene bárhol kivágni. A Nyugati felüljáró valóban nem elég széles egy külön biciklisávhoz, de ahhoz viszont igen, hogy az esetlegesen álló kocsisor mellett elférjen a bicikli, egy biciklis nyomot meg fel lehet festeni, hogy ez egyértelmű legyen.

Egyébként a Hungária adott szakaszát lehet kifelé is kerülni, pl. a Pongrácz úton.

igazi hős 2013.09.09. 23:45:49

@promontor: Valóban, ha a Nagykörutat _és_ a sugárutakat (vagy azokkal párhuzamos védett mellékutcákat, ahol lehet) együtt fejlesztenék kerékpáros szempontból, talán az lenne a legjobb megoldás. De nem hiszek benne, hogy én ezt megélem. Azokról a sugárutakról beszélünk, ahol reggelente 2-3 sávban torlódik az autófolyam és gyakorlatilag semmi hely nincs a szélességi bővítésre, tehát csak sávelvétellel lehet kerékpársávot/-utat kialakítani. Ahol van buszsáv és kellően kiszélesíthető (kb. 4 m-re), hogy a bringás mazsola ne tartson fel senkit, ott oké a helyzet. De azért látható, hogy elég bonyolult lenne teljesen kiváltani a Hungáriát.
Egyébként nem fér el a Nyugati felüljárón egy bringás az álló sor mellett, nem véletlenül húznak el a pizzafutárok középen.
Szoktam használni a Vaspálya-Pongrácz-Fiumei útvonalat: nem rossz, különösen ha Újpest felől jövök. De azt be vallom, hogy szabálytalanul keresztezem a forgalmat a Thökölyn. A Pongráczon engem is megijeszt néha a busz egy-egy "egyszerűbb" sofőrrel és ott elég nagy a forgalom mindkét irányba. Viszont ott elférne egy bringasáv, csak nem tudom ki lenne-e használva.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2013.09.10. 00:40:59

"De nem hiszek benne, hogy én ezt megélem."

Hogy megéljük-e, az jogos kérdés, én részemről koncepciókról beszélek.

"Azokról a sugárutakról beszélünk, ahol reggelente 2-3 sávban torlódik az autófolyam és gyakorlatilag semmi hely nincs a szélességi bővítésre, tehát csak sávelvétellel lehet kerékpársávot/-utat kialakítani."

Pont ugyanezt elmondhatod a Hungáriára is.

Azzal a különbséggel, hogy a sugárutakra legalább koncepcionálisan elmondhatjuk azt, hogy egy sávelvétel valamennyire rehabilitálná ezeket az utakat: az Üllőin pl. ha a Nagyvárad-körút között 3x2 sáv helyett 2x2 sáv (+itt-ott kanyarodósáv) lenne, akkor egy esetleges biciklisáv mellett valamennyi parkolóhelyet is vissza lehetne adni, ami a nemcsak a helyi boltoknak lenne fontos, hanem természetes forgalomlassító hatása lenne.

igazi hős 2013.09.10. 19:59:40

@promontor: "Pont ugyanezt elmondhatod a Hungáriára is." De hát a Hungárián már kész van a bringaút! Elég keskeny lett miatta a járda, nagyon messze van a jótól, de megszokták a helybeliek (ezért kritikus a Stadionnál, ahol rengeteg nem helybeli jár) és úgy-ahogy működik.
Nem vagyok közlekedésmérnök, hogy felmérjem, hogy évek alatt milyen jótékony hatása lenne az Üllőiből elvett sávnak, de rövid távon óriási dugókat és felháborodást váltana ki. Pedig van benne ráció, hisz az Üllői mentén megy a metró, "csak" néhány nagy P+R parkoló kéne. Váci út dettó. Ezzel szemben nem nagyon gyarapodnak a P+R parkolók, pedig Tarlós nagyon ígérgette a dugódíj kapcsán.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2013.09.10. 23:05:59

@igazi hős: Akkor itt valami félreértés van, én eredetileg erre reagáltam: @ex-dr. vuk:
Itt vuk amellett érvel, hogy legyen a Hungárián biciklisáv. Én ez ellen érveltem végig.

A meglévő bicikliút használata ellen semmi kifogásom, bár azt amúgy sokszor sok forrásból hallottam, hogy biciklis szemmel az nem egy jól sikerült létesítmény. Személyes tapasztalatom nincs róla.

Az Üllői kapcsán meg az a véleményem, hogy nyilván ott sem nekem kell eldöntenmem, hogy mi a jó, hanem szakértőknek, de nekem laikusként és érdeklődő polgárként az a benyomásom, hogy ott elfogadható lenne az autósforgalom kárára bevezetett változás. Ha jól emlékszem, egy Totalcaros blogposztban a Kossuth-Rákóczi vonal kapcsán Te is hasonló állásponton voltál.

Tiltakozás mindig van és mindig lesz, hiszen most is van a Nagykörút kapcsán. Remélem nem egy járdán vezetett bringagyalog lesz az eredménye.

igazi hős 2013.09.11. 20:18:44

A Nagykörúti parkolók miatt bolthalált vízionálóknak: "... villamosokkal mintegy háromszor annyian utaznak a Nagykörúton, mint autóval." link: index.hu/belfold/budapest/2013/09/11/old_a_kozutat_vagy_engedd_az_autost/

igazi hős 2013.09.11. 20:40:23

@promontor: Azt gondolom, hogy a Hungárián megoldható lenne a bringaútból bringasávot csinálni (kivéve talán az aluljárónál) és ezzel az autósok és a nem teljesen kezdő bringások is jól járnának.
Az Üllői útról: én keveset járok a Hungárián belülre autóval, de olyankor túl sok autót látok. Ezért nem mondom, hogy nyugodtan vegyenek el egy sávot, majd idomul a keskenyebb úthoz a forgalom, bár határozottan tetszene, ha megcsinálnák. De nem úgy, hogy Vitézy Dávid kitalálja egy szép asztal mögül, hogy legyen buszsáv a Budaörsin, aztán az autósok meg oldják meg, ahogy tudják. Először kéne egy koncepció, azt számításokkal alátámasztani (vagy azok alapján újragondolni) és csinálni valami koherenset. Elrettentő példának ott vannak a BP-i bringautak: a semmiből a semmibe vezetnek, nem csatlakoznak egymáshoz, minden kerület úgy és azt csinált, ahogy eszébe jutott vagy amire kapott EU forrást (vagy amit a haverok ügyesen meg tudtak csinálni). Ha ugyanígy nyúlnak hozzá az autósforgalom "rendezéséhez", abból senkinek sem lesz haszna.
A Kossuth-Rákóczi témára nem emlékszem, de ott kicsit más a helyzet: az egy elcseszett "autópálya" a város közepén, amit meg kéne szüntetni. Nem lezárni, de sokkal inkább helyi forgalomra használni, mint balatoni kivezetőnek. De amint látszik a Ferenciek tere visszarendezésén, ez nem könnyű feladat. (Itt speciel igazat adok Vitézynek/BKK-nak, nekem az alig fél évet megélt koncepció jobban tetszett az eddiginél és a most megvalósítás alatt levőnél is.)

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2013.09.11. 21:26:21

@igazi hős: "Azt gondolom, hogy a Hungárián megoldható lenne a bringaútból bringasávot csinálni."

Erről nem vagyok meggyőződve, szerintem ott is egy csomó helyen pl. fasor vagy lámpasor van közvetlenül az út szélén, azt "kijjebb" tolni nem lenne olcsó mulatság.

"A Kossuth-Rákóczi témára nem emlékszem..."

Nem csoda, összekevertelek valakivel... Bár ahogy olvasom, amit írsz, akár Te is lehettél volna.

Mondjuk szerintem az Üllői és a Váci is "elcseszett autópálya", azért is gondolkodom róluk hasonlóan, mint a Rákóczi útról. Az pl. tuti biztos, hogy mai fejjel gondolkozva senki sem az sugárirányban építene felüljárót mondjuk a Váci-Hungária vagy az Üllői-Hungária csomópontokban, hanem keresztbe... -

igazi hős 2013.09.11. 21:57:15

@promontor: A Rákóczi és az Üllői alapvetően más. Az előbbit sokan az Osztyapenkó-Keleti teljes távon használják, az Üllőinél viszont nagy a rá- és lekanyarodó forgalom. A Rákócziról a "hosszú távú" forgalmat el kéne takarítani, de nem egyszerű. Ha leszakadna az Erzsébet híd, akkor első lépésben a Nagykörútra, utána a Hungáriára menne át a forgalom, de ezek most is tele vannak. Persze egy értelmesen kivitelezett dugódíj sokat javítana a helyzeten, de ahhoz legeslegelőször parkolókat kéne létrehozni a főbb tömegközlekedési útvonalak mentén.
Mondom ezt én, aki amikor nem bringázik, akkor egy "ál P+R-ben", az Europark alatti parkolóban hagyja az autót, tehát nekem autósként(!) nem segítene a belsőbb részeken megépülő parkoló.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2013.09.12. 17:24:33

@igazi hős: "A Rákóczi és az Üllői alapvetően más. Az előbbit sokan az Osztyapenkó-Keleti teljes távon használják, az Üllőinél viszont nagy a rá- és lekanyarodó forgalom."

Szerintem mindkettőn van mindkétfajta forgalom. (Mondjuk az Üllőin a Nagykörúton belül határozottan csökkent, amióta nem lehet a Kecskemétin rámenni az Erzsébet hídra.) Hogy melyiken mekkora, azt nem tudom. Ehhez szerintem forgalomszámlálás kell, Te tudsz ilyen forrást?

igazi hős 2013.09.12. 23:41:40

@promontor: Nem tudok ilyen statisztikát. Nyilván a Rákóczin is van "helyi" forgalom, de nem jellemző. A Rákóczi útról nem hallani mást, mint hogy egy folyosó (mások megfogalmazásában: városi autópálya) Kelet-Mo. és a Balaton között. Az Üllőit régóta használom, van tapasztalatom, látom, hogy hol mennyien kanyarodnak fel és le.

darvaskristof 2013.09.14. 03:57:48

@igazi hős: "De nem úgy, hogy Vitézy Dávid kitalálja egy szép asztal mögül, hogy legyen buszsáv a Budaörsin, aztán az autósok meg oldják meg, ahogy tudják."

Ezt éppen nem Vitézy találta ki, hanem az előző városvezetés 2008 végén, de a hírek szerint egyhangúan fogadták el, tehát az akkori ellenzéki, ma kormányerők is egyetértettek vele.

v2peti 2013.09.14. 23:04:28

@GG81: "mindig nő a koncentrikus körök száma, kiskörte, nagykörte, hungária... sőt elkeserítelek, de a 0-áson belül terveznek még egyet, mert az már nem is városi.
ebbe is beleforogtál, mert lassan a 2x2 sáv autópályában is kevés, manapság már 2x3-ban gondolkoznak inkább, sőt európaszerte ennél jóval több sávosak is vannak, sőt van ahol indokolt esetben, nagy forgalom esetén a leállót is időszakosan engedélyezik, akár csak tömköznek, de autóknak is!"
Miért nő jóval nagyobb mértékben a forgalom, mint Európa gazdasága és népessége? Ez szerintem nem normális dolog! Tessenek szépen tömegközlekedni, vagy közelebbi munkahelyet választani. Vagy a benzin árát kellene a GDP-hez kötni? Valahogy úgy tűnik, hogy a tömegközlekedés mindig jobban drágul, mint a benzin. Ez nem normális dolog!

cso zsi 2013.09.15. 19:14:31

@darvaskristof: "a hírek szerint egyhangúan fogadták el, tehát az akkori ellenzéki, ma kormányerők is egyetértettek vele. "
Kérdés, hogy mivel. Egy buszsáv ÉPÍTÉSÉVEL, vagy egy meglévő sáv lezárásával?
Amúgy az "akkori ellenzék-mai kormány" által létrehozott szerv valósította meg az ötletet.
Ami kicsit más, mint az előző kormány alatt épülő xxx km utat egy jelenlegi kormányon lévő olló szalagátvágásával átadni. (nem a politika a lényeg, hanem a másramutogatás.)

darvaskristof 2013.09.15. 20:14:19

@cso zsi: Pontosan tudták, mit fogadnak el, a szélső sáv buszsávvá alakítását, nem gondolta senki, hogy egy plusz sávval egyszer csak szélesebb lesz az út. Egyébként a BKK-nak sok köze nem volt hozzá, mert akkor még a feladatok nagy része nem hozzájuk tartozott.
Annyira egyébként nem elvetemült ötlet, csak rosszul hajtották végre és nem kommunikálták le rendesen. A metró átadása után azért érdemes újra elővenni a kérdést.

cso zsi 2013.09.15. 21:33:46

@darvaskristof: Miért? A metrók Fehérvárig fognak járni? Mert a csicsa új(szerű) piros vonatokkal mostanában annyi gond van, mint a 3-as metró szerelvényeivel. Nem csak ezen a vonalon, gyakorlatilag az összesen. Ellenben a hasonló tudású ruszki szerelvények jobban bírják.

Ahol az út 3-4 sávos, ott most is van buszsáv. Amikor 2 sávból veszünk el egyet, amin negyedóránként megy el egy járat (de egye fene, menjen ötpercenként), az drasztikus szűkítése az útnak, de forgalom ettől nem fog csökkenni. Csak az elkésők száma lesz több.

darvaskristof 2013.09.15. 23:12:56

@cso zsi: Nem az ész nélküli bevezetés híve vagyok, a Budaörsi úti buszsáv egy átgondolt forgalomcsillapítás része lehetne, amelybe még beletartozik a behajtási díj, és a Rákóczi úti tengely forgalomcsillapítása. A metró ebben annyiban tud segíteni, hogy vele gyorsabban be lehet jutni Budaörsről és Törökbálintról busszal.
Természetesen, messze nem tökéletes, a 4-es metró hatékonyabb lehetne, ha Budaörsig járna és ott lenne hozzá egy nagyobb P+R parkoló, még a dugózónán kívül.
Tudom, hogy a Rákóczi úton egy-egy sáv elvétele sokak szemében nem egy népszerű gondolat, de előbb-utóbb meg kell lépni azért, hogy a belváros élhetőbb legyen.

igazi hős 2013.09.15. 23:19:08

@darvaskristof: 2008-ban döntöttek? És 4 évig tartott megcsinálni? Ha tényleg így van, akkor semmin nem csodálkozom. Ezt a városvezetést (mindkét oldalt egyaránt) le kell húzni a vécén, mert ennyi idő alatt az állatkertből behozott majmok is ennél jobban megcsinálták volna.

darvaskristof 2013.09.15. 23:26:49

@igazi hős: Ez egy EU-s projekt volt, aminek van egy plusz átfutási ideje. Persze nem a városvezetést akarom védeni, de erről nem csak ők tehetnek, az engedélyeztetés, a különböző hatóságoknál folyó adminisztratív eljárások is alaposan lassítják a menetet.

igazi hős 2013.09.15. 23:41:45

@darvaskristof: A buszsáv kijelöléséhez 4 év kellett? Vagy ennyi időbe bele kellett volna férnie némi hatástanulmánynak, netán felvilágosításnak az autósok felé, esetleg (de ez BP-en már az abszurd kategória) közlekedésfejlesztésnek, P+R parkolók létesítésének? Kicsit talán könnyebben emészthető lett volna a buszsáv, ha:
- legalább fél évre előre szólnak,
- megmondják, hogy kerüld el,
- vagy hogy hol tedd le az autódat és mivel menj tovább.
Egyébként teljes mellszélességgel kiállok a buszsávok és általában a tömegközlekedés fejlesztése mellett, annak ellenére, hogy igyekszem minél kevesebbet használni a BKV-t.

cso zsi 2013.09.15. 23:57:52

@darvaskristof: Mit értünk "élhetőbb" alatt?
Nem lehet megállni a Rákóczin, és a kiskörúton = bezáró kisüzletek.
Nem lehet parkolni a környéken, mert kiülős kocsmákkal van tele a járda, és az úttest.
Nem lehet aludni ezen kocsmák látogatóitól, és másnap mindenütt láthatók a nyomaik.

Most valami pozitívumot, ha lehetne.

Ha egy kerületet, vagy városrészt telehánynak irodaházakkal, akkor ne csodálkozzanak, hogy sok autó akar a környéken járni.
Benzingőz?
Ha holnap mindenki villanyautóval járhatna, ugyanez maradna a probléma.

Legyen behajtási díj, legyen 1000 forintos benzin, legyen gépjárműtérfogat-adó, és még találjunk ki párat, mert az autó, és az autósok a mumusok. Azok, akik összehordják maguknak, és állambácsinak a napi betevőt.
Tudjuk, hogy a biciglis irodista is milliókat adózik, és egyedül tartja el az államot, de sírni fog, amikor a beszállítók nem vagy igen drágán fognak eljutni hozzá.
Alapjaiban hibás rendszerekre építkezünk, ha valami jó lenne, ott először a tetőt kezdik, majd kiderül, hogy pincét kellett volna ásni.
Bontsák el a hidakat, zárják le a nagykörúton belüli részt, és főjenek a levükben.

darvaskristof 2013.09.16. 00:32:09

@igazi hős: Igen, ez egy rosszul előkészített intézkedés volt.

darvaskristof 2013.09.16. 00:57:27

@cso zsi: "Nem lehet megállni a Rákóczin, és a kiskörúton"

Egyetértek! A 70-es években azzal, hogy az M1-M7 autópálya forgalmát a belvároson át vezették és kialakították a BAH-csomópontot és a Rákóczi utat a mai formájában, ezzel nem csak a gyalogosok és a kerékpárosok, hanem az autós célforgalom igényeit is az átmenőforgalom igényei alá rendelték.
A Kossuth Lajos és Rákóczi útnak több hely kell, levegő kell, biciklisáv kell és parkolóhelyek is kellenek.

"Nem lehet aludni ezen kocsmák látogatóitól, és másnap mindenütt láthatók a nyomaik."

A probléma valós, azonban a városnak csak kisebb részét érinti. A belvárosi lakásokat pedig ki lehet adni olyan lakóknak, például külföldi egyetemistáknak, akik szívesen laknak a bulinegyed közepén. Viszont a bulinegyeden kívül már nagy zaj nincs.

"Ha egy kerületet, vagy városrészt telehánynak irodaházakkal, akkor ne csodálkozzanak, hogy sok autó akar a környéken járni."

Valóban túlzásba vitték az irodaház-építést, azonban a fő közlekedési problémákat nem ez okozza, hanem a 90-es évek kiköltözési hulláma.

cso zsi 2013.09.16. 08:42:33

@darvaskristof: Mert fordítva ülünk a lovon.
A város szélére kellett volna tenni az irodaparkokat, kormányzati központot Manhattanhez, Pentagonhoz hasonló szeparáltsággal.
Értem én, hogy nem kell vasöntöde egy korábban városszéli, azóta tágabb belváros főútjára, de az öntőmunkásból nem lesz se titkárnő, se bróker, se webfejlesztő. Amihez meg számítógép, és internet kell, azt tíz éve bárhonnan lehet csinálni. Akár otthonról is.

GG81 2013.09.16. 15:40:38

@v2peti: Most látod, hogy jobban nő... de ők már eléggé magasan vannak ahhoz, hogy onnan már nincs látványos növekedés... mi ezt a növekedést éljük meg. Van jópár évtized lemaradásunk. A jelen nyugat hibajavításait pedig a most dinamikusan növekedés nehezen veszi be... lásd amíg a politikusaink is örök kivételezettek, egy belvárosi parknak való területen parkolásznak, és csak választások előtt ülnek bringára, nem úgy mint nyugati társaik. Sajnos mehet a mutogatás a nyugatra, a vezetőkre, egymásra... a változás pedig lassú lesz, hisz a nyugati példákban is úgy lehetett, hogy az akkori dinamikus fejlődést nem ellehetlenítették, hanem alternatív megoldásokkal kiváltották (alagutak, bevágások, stb... P+R-ek, élhető tömközl.) Ne feledd, hogy ahol most a nyugat tart, ott ezeket megvalósították az elmúlt évtizedekben. Tehát ezek nélkül, csak a tiltásokkal példálózni nem kis szűklátókörűségre utalna.