Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Ráugrottak a gyártók a négypedálos kerékpárra

2013.08.27. 16:22 - kirk kapitány

Egyszerre három gyártó is felfedezte magának a kézzel is hajtható kerékpárok eddig nem létező piacát.

A Kerékagy májusban írt arról, hogy egy hátfájással küzdő holland sebész, Lex van Stekelenburg ötlete alapján a TSG Essempio megtervezte a 4StrikeBike-ot, a négypedálos kerékpárt. Azóta kiderült, hogy egy svájci cég is rástartolt a négypedálosokra, most pedig egy német cég, a Varibike Gmh. dobta piacra a teljes testet megmozgató bicikliket.

2
Fotó: / varibike.com

A koncepció lényege, hogy a hagyományos kerékpárokhoz hasonlóan ezt a biciklit is lehet szimplán lábbal tekerni, de itt a kormány is használható pedálként. Illetve a kormány maga a pedál.

A biciklis tetszés szerint hajthat lábbal, vagy kézzel, vagy egyszerre mindkettővel. Egy vizsgálat szerint a megduplázott pedállal a biciklis által kifejtett erő is jelentősen megnő: állítólag azonos pulzusszámon harmadával több energiát tudunk átvinni így a kerékpárra.

3
Fotó: / varibike.com

A gyártók szerint a konstrukció előnye, hogy sokkal jobban megdolgoztatja a felsőtestet, a karokat, és a hátat. Azt állítják, hogy kifejezetten jót tesz a különféle hát- és gerincproblémákkal küzdőknek, és fogyni is jobban lehet vele, mint egy hagyományos géppel.

A kerékpár karakterét alapjaiban meghatározza a kormányt és a monoblokkot összekötő erőátviteli rendszer. A Varibike esetében az egész vázat átszabták, és egy külön, nem túl esztétikusan elhelyezett cső tartja az átvitelt.

A 4StrikeBike esetében sokan a konstrukció gyenge – vagy valójában ki sem dolgozott – pontjának tartották a kormányhoz kapcsolódó szíjáttételt. A Varibike honlapja sem bővelkedik információkban arról, hogy milyen megoldással kötötték össze a kanyarokban elforduló kormánypedált a lánckerékkel. A hivatalos promóciós videón úgy látszik, hogy a németek hagyományos láncot alkalmaztak, amelyet a lánckeréktől felfele beburkoltak.

Az új, legalább 120 izmot mozgató négypedálos géphez jelenleg 4499 eurós, több mint 1,3 millió forintos bevezető áron lehet hozzájutni az ulmi kerékpárüzemben.

Címkék: négypedálos

58 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr885480642

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Johnny336 2013.08.27. 17:06:30

Huhú, mekkorákat lehet egy ilyennel taknyolni. :D

padisah 2013.08.27. 17:08:35

mér nem az első kereket hajtják?

MLaca · http://mlzphoto.hu/ 2013.08.27. 17:08:54

ezt a hátrafelé álló villát nézni is rossz. garantált az anyagfáradás, villaszár törés.

Sir Galád (már foglalt) 2013.08.27. 17:09:30

Jól látom, hogy ha vészfékeznem kell, át kell tennem a kezem a kis kormányon levő fékkarokra? Asszem ez nem nekem való.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.08.27. 17:11:26

egy kerekparos ismerosom mondta hogy az a kosar a labpedalnal azert jo mert akkor nem csak nyomni tudja a pedalt hanem huzni is, es ahhoz meg a kezevel kell ellent tartania

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2013.08.27. 17:11:29

Igazából nem is értem a villa visszafelé állásának okát.

Laciii 2013.08.27. 17:26:08

Ránézésre inkább ez:
korbike.com
Lehet nem olyan hatékony az erőátalakítás, de lehet hogy az, viszont mindenképpen kéznél van a fék.

tocibacsi 2013.08.27. 17:40:59

jéééééézus... ez életveszélyes...

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2013.08.27. 17:42:00

Vannak olyan dolgok, amiket feleslegesen fejlesztgetnek, próbálnak javítani, az eredeti megoldástól csak rosszabb lehet. A bringa hajtása tipikusan ilyen.

Kísérletnek ez jó, majd páran biztosan meg is veszik, de ennyi. Ebben a buliban nincs több, itt újat hozni nem nagyon lehet.

GrenAbla 2013.08.27. 17:43:52

Teremben még okés, pályán elmegy, de erdőben ezzel tolni életveszély. :)

Scuttle 2013.08.27. 17:44:10

Ejj ez elég esetlen...
félelmetesen drága főleg ahhoz képest milyen ócskának tűnik, a felvehető tartás is elég béna (nem csak légellenállás szempontjából). Ez a kézzel tekergető mozdulat meg elég vállpusztítónak tűnik, a csak kézzel hajtott „bringák”nál valahogy jobban sikerült a hajtást megoldani. Az gazdaságosabb erőkifejtés se tűnik túl hihetőnek. Előttem linkelt „korbike” ránézésre tényleg szimpatikusabb legalábbis vállízület szempontjából mindenképp.

bobfalfa 2013.08.27. 17:47:49

Véleményem szerint az első villa azért hajlik hátra, mert így (csak) a testével tudja kormányozni a biciklit, (bevásárlókocsi-kerék effektus), hiszen ha megnézitek a videót, amikor kézzel is teker, nem fogja a kormányt, hiszen az egy hagyományos, rövid csutkakormány, azon vannak a fékkarok is, oda kell átfognia, amikor tényleg kormányozni (és fékeznie) kell. Ez így szerintem elég veszélyes dolog: amikor a kezeddel is tekersz, mintha elengedett kormánnyal bicikliznél... Szerintem azt kellene megoldani, hogy a kézi tekerő "pedál" egyben kormány is legyen, és ott legyenek a fékek is. Csak ehhez csúszógyűrűk meg ilyesmik kellenének. Bár, ha így is működik, márpedig a videó szerint igen, az is lehet, hogy semmi szükség a kézitekerő és a kormány egyesítésére...

szanalmas 2013.08.27. 17:49:28

@Noname Cowboy:

Autóknál utánfutásnak hívják. Gondolom, azért csinálták, hogy ne rángassa annyira a kézi hajtás a kormányt, illetve ne szitáljon annyira a hajtás miatt. Megfelelő sebességnél jobban irányt tart így. A nevetséges ár a vicc inkább az egészben. Az autóm 200e forint két év műszakival, úgy, hogy hozzá sem kell nyúlni évekig. (Illetve természetesen csak Bécstől keletre vicces az ára.)

**büdösmackó** 2013.08.27. 18:07:29

minden kerékpáros lúzer, de ezt már a teljesen algákak találták ki.

úgy látom a fékezés luxus kezd lenni a kerékpárokon!

sebaj, kellenek a friss vesék, májak a normálisaknak!

dögöljetek meg!

taknyos zsiráf 2013.08.27. 18:42:36

Ezek is feltalálták a melegvizet!!!!!!!!!!!!
Jó 20 évvel ezelőtt túráztunk Dobogókőn.
Ott láttam egy hasonló gépet de nem +2 tekerője volt a kormányon, hanem a verseny kormány középen gömbcsuklóval megbontva le fel irányba mozgatva felváltva mozgott. Hasonló lehajtás ment a kormánytól a pedálig.
A kormány teljes szinkronban mozgott a lábakkal. Átlagos versenybringa benyomást keltett kivéve a kettős kormány mozgást.
Jó 40km/ó tempót nyomott a legmeredekebb részeken is. Nem akartunk hinni a szemünknek... egy amerikai rendszámú fehér sportkocsi után vágtatott aminek a feliratán is derültünk nagyot ugyan is "SOPODA" volt

Zebulon10 2013.08.27. 19:25:53

@**büdösmackó**:
A normális alatt a magadfajtákat érted? Mert szerintem a normálisak közé te nem férsz be, bár, ahol a hozzád hasonlók alakítják a normális többséget, inkább leszek hülye.

Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2013.08.27. 19:58:17

TV shop színvonal, ott el is lehetne adni, persze nem ennyiért.

Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2013.08.27. 20:00:35

Tényleg, kerékpár versenyeken meg van szabva hogy csak lábbal hajtott kerékpárral lehet versenyezni? Vicces lenne ha megjelenne egy ilyen és lemosna mindenkit. Mert az kétségtelen hogy ott sokat jelentene ha a kar erejét is bele lehetne rakni a menetbe.

dukeekud 2013.08.27. 20:03:53

Hat erdekes, de szerintem a legtobb ember nem akar akkora teljesitmenyt kifejteni, mint amit ezzel lehet.
Ha annyira menni kell, akkor mar inkabb legyen elektromos.

hamisnero 2013.08.27. 20:19:00

OFF: @**büdösmackó**: na akkor neked se vesére, se májra nincs esélyed, agy nélkül meg jó elvagy. ja és dögölj meg te, de még szaporodás előtt, elég belőled egy is.
a szerkezetnek egyébként versenyen lehetne esélye. kérdés, hogy engednék-e rajthoz állni, illetve hosszabb távon összességében mennyire lenne fárasztó a szinte teljes izomzat mozgatása?

JT_Biopower 2013.08.27. 20:23:33

@Kínai cuccok tesztje: Ahol én voltam versenyen, ott emberi erővel hajtás volt a kitétel. Voltak hadirokkantak is speciális háromkerekűekkel és kézzel hajtottak, mert mindkét lábuk hiányzott.
--------------------
Teljes testet megmozgató bicikli? Menjen fel egy normálissal a hegyekbe! :)

igazi hős 2013.08.27. 20:32:42

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Szerintem félreértettél valamit: amikor a klipsszel húzol, akkor a másik lábaddal tartasz ellent. Emiatt kicsit jobban billeg a bringa, mint ha csak tolsz, de lehet elengedett kézzel is klipszes bringát hajtani, csak jobban fog billegni a vállad.

Elijah_Baley 2013.08.27. 20:33:45

"állítólag azonos pulzusszámon harmadával több energiát tudunk átvinni így a kerékpárra"
dézsavűm van, húsz éve ezzel a dumával sózták rám az első espédépedálomat
monnyuk annak több értelme van és nem is olyan drága
amúgy az önbeálló villából arra lehet következtetni, nem egy kanyarvadász gép lett ez :)

Scuttle 2013.08.27. 20:40:23

@Kínai cuccok tesztje:
@hamisnero:
Szerintem versenyen hátrányt jelentene, országútin a + súly miatt, nem lehetne megfelelő alacsony légellenállást biztosító tartást felvenni, és ezzel azt se hinném, hogy egyáltalán el lehet érni a 70km/h-t. Terepen pedig ha néha jól is jönne az a „plusz”nem lehetne vele rendesen kanyarodni, teleszkóp meg némileg hiányozna. Az egyetlen „szakág” ahol előnye lenne az a vizibiciklizés lenne:P

zuulululu 2013.08.27. 21:11:44

Lehetne kontras, es akkor a fekezes meg van oldva, akar kezzel, akar labbal!

zuulululu 2013.08.27. 21:14:30

@Scuttle: Szerintem a hegyen bicajozok, vagy orszaguton versenyzok kb az 5%-at teszik ki a bicajosoknak.
A tobbiek munkaba, suliba, kirandulni mennek. En kiprobalnam, vajon mennyire mozgat at egesz napos iroda utan hazafele tekerve?

biga156 2013.08.27. 21:18:08

Nem figyeltek arra, ami a lényeg volt a cikkben! A kerékpár koncepciója a hát erősítése és a tartás javítása! Erre márpedig tökéletes. Gondolom közületek senki nem küzd mondjuk gerincsérvvel, mert akkor értenétek. Ezért nem szempot ől a légellenállás sem.
Az én értelmezésemben egyébként ez a bringa városban sima bicikli (sima kormánnyal, fékkel), a kézi hajtást meg a városon kívülre (nem ám terepre, országútra!) tartogatják.

A koncepció kiváló, a kivitelezés (így képek alapján) egy erős közepes, gyenge négyes, az ára viszont Bécstől keletre is legfeljebb elégségest érdemel.

A korbike valóban kicsit jobbnak tűnik, bár ott kevésbé mozgatja a hátizmokat.

olcso 2013.08.27. 21:21:42

Remélem a következő Bringaexpon ki lehet majd ilyet vagy valami hasonlót próbálni.

Scuttle 2013.08.27. 21:35:46

@zuulululu: lehet, de szerintem a munkába járás nem verseny és én a versenyzésre reagáltam.
Ezzel nagyvárosba (hazai közlekedésű viszonyok között) életveszély lenne közlekedni, rosszabbul fordul, lassabban lehet fékezni, és szerintem egy padkára se lehet felpattanni vele valami egyszerűen szükség esetén...

Persze én is kipróbálnám, de nem kéne.

igazi hős 2013.08.27. 21:44:53

@biga156: Azt mondod, hogy munkába járni nem igazán alkalmas, arra jobb egy 100 ezres vagy olcsóbb bringa. De akkor otthonra veszek egy evezőpadot további max 100 ezerért és mindkét feladatra alkalmasabb eszközöm van hatod áron.
Nyilván, ha elterjed, ez is olcsóbb lesz, de nem hiszem, hogy lemenni egy közepes bringa 1-2 százezres árára.

Professzore · http://ekonyvolvaso.blog.hu 2013.08.27. 21:45:33

@G. A. úr NERben: Jól látod. Mivel az első kerék passzív kormányzott (amikor kézzel is hajtasz, valójában nem kormányozol -- e végett a jelentős utánfutás), rémálom lehet vele kanyarodni. Az SPD egyébként, jól használva valóban kb. bő plusz 40%-ot jelent, mert húzáskor is, illetve az alsó és felső holtpontokon is tudsz erőt kifejteni, így nem csak a teljes fordulat kb. 40%-án, hanem végig az egészen tudsz erőt kifejteni.

biga156 2013.08.27. 21:55:13

@igazi hős: Ez igaz, de az evezőpaddal macerás kirándulni, főleg fájós háttal :D
Az ára valóban ltúlzott szerintem is. Én kb 1000€-nál húznám meg a tetejét.

olcso 2013.08.27. 22:04:29

@biga156: Lesz még ez olcsóbb...

Elijah_Baley 2013.08.27. 22:35:48

@Professzore: monnyuk én a 29er óta semmin nem vagyok hajlandó meglepődni, ez is jó lesz majd valakinek

Elijah_Baley 2013.08.27. 23:13:30

@Scuttle: ok, meggyőztél, a huszonkilences nem is olyan gnóm :)

the illusion of choice 2013.08.28. 01:44:57

hagyjuk már a tartás javítását, emberek, ez arra biztosan nem való.

winyettyu 2013.08.28. 07:21:20

@igazi hős: nem, ha kiállva húzol-nyomsz, akkor igenis rohadt sok erő átmegy a kormányon. próváld ki, hogy egy hagyományosvékony acélkormányos bringára teszel spd pedált, és kiállva elkezded nagytányér-kónuszon tekerni. érezni fogod, hogy a kormány mekkorákat nyeklik mindenegyes pedálütemnél.

Balt 2013.08.28. 08:21:58

@padisah: Nekem is ez volt az első gondolatom: lényegesen egyszerűbbnek tűnne, csak a jobbra (ill. hajtásoldalra) kormányzást kell megoldani, de a kormányzáskor a síkból való kitérést, egy hajtóműre koncentrálódó dupla nyomatékot dupla szabadonfutóval stb. nem. Egyébként marha hülyén néz ki a képen lévő bringa negatív "utánfutása" (a kormánytengely az első kerék tengelye elé döf), nem is tudom, hogy lehet így egyenesen menni vele. Lehet, hogy a hajtás+kormány kombó miatt nem is lehet, csak kígyóvonalban? :))

Balt 2013.08.28. 08:23:45

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Ez így van, bármely klipsznél vagy patentpedálnál.

Balt 2013.08.28. 08:25:35

@Laciii: Ez egész jó. A nénivel én is szívesen tekernék egy kört. :)

Balt 2013.08.28. 08:30:36

@bobfalfa: Lehet, hogy így van (a videót nem tudtam megnézni), de akkor mik azok BMX-ek fékosztó-gyűrűit idéző huncutságok a villanyakon, fejcső fölött? :)

Balt 2013.08.28. 08:33:36

@Kínai cuccok tesztje: Persze, a kerékpárra (is) elég szigorú szabályok vonatkoznak, bár gondolom versenye (évadja stb.) válogatja.

**büdösmackó** 2013.08.28. 08:43:27

@hamisnero: na mi van buzi kis kerékpáros, felizgultál, mi? hidd el, alig várják a szerveidet, ha fék nélkül bringázol!

a magadfajta hülye bölcsész, aki büszke az idióta féknélkülijére, aki halálra ijeszti a gyalogosokat a zebrán, nem tud megállni a pirosnál mert nem elég erős a lába és átslisszol a keresztforgalmon, az nekem csak ne dumáljon!

pláne ha esetleg egyike vagy azoknak a három méter magas, száguldó drótszamarosoknak, akik tényleg kiijesztik a szart is a többi közlekedőböl, nehogy aláess, mert annyit kap az ember a bíróságtól mint egy normális emberért!

a rendőröknek nem a becsületes adófizető autósokat kéne vegzálni, hanem a részegen dülöngélő, fék és minden kivilágítás nélkül arcoskodó, létrakerékpáros barmokat!

**büdösmackó** 2013.08.28. 08:44:46

@biga156: na, te is nagy agytröszt vagy. ezzel a szarral akarod a gerinced erősíteni. pilátesz te ostoba PILÁTESZ! nem másfél milliós bringa! hülye kerékpárosok, kerékpáros hülyék!

Balt 2013.08.28. 08:54:52

@biga156: :)) Esetleg össze lehetne integrálni az evezőpadot egy bringával. Igaz, akkor ("újdonság varázsa" címszóval) árban (és használhatóságban) kb. ugyanott vagyunk. :)

papugaja 2013.08.28. 08:55:13

@winyettyu:
Ez teljesen így van, ugyanakkor a kiállásos taposás országúti (mászó, sprint) versenystílus, esetleg BMX cross. Egy városi bicajjal közlekedő hétköznapi kerékpáros nem vetemedik ilyen mutatványra. Náluk viszont lehet olyan (vélt vagy valós) szempont, hogy szeretnének kevésbé izzadtan megérkezni a munkahelyre.

papugaja 2013.08.28. 09:00:38

@**büdösmackó**:
Ha mondjuk egy nyugat-európai város lakójaként napi 2x30 percre egyébként is hivatásforgalmi kerékpárossá változol, miért ne érné meg neked ezt az időt a hátad/derekad tornáztatásával töltened? Vagy akár itthon? Csak nem ilyen áron, ugye.

Balt 2013.08.28. 09:03:25

Apropó, hogy garantálható, hogy a két hajtás "szinkronban" legyen, főleg, ha van első váltó? (Ezen kb. máris megbukik az elsőkerék-hajtásos ötlet.) Mert mégis úgy "természetes" a mozgás, ha bal kéz + jobb láb elöl, aztán fordítva. (Esetleg bal kéz + bal láb, ahogy Kenderice Ákos {Kaló Flórián} modellezte az ember kutyától való származását a "Le a cipővel!" c. korabeli gyerekfilmben.) :)

kitiltott kennimekkormikk 2013.08.28. 09:14:25

Esetleg a nyereg helyére tehetnének egy fasz alakú ballont, egyrészt nehezebb lenne lecsúszni a bringáról, másrészt a seggünket összeszorítva levegőt pumpálhatnánk egy hátrafelé irányuló fúvókába, ezzel további plusz sebességre tehetnénk szert. No megyek a szabadalmi hivatalba...

Elijah_Baley 2013.08.28. 09:34:52

@Balt: sztem azzal, h izombol nem fogod tudni kézzel kipörgetni az elsőkereket, nyilván nem mindig hatékony az első pedállal átvitt erő, de talán nem is számít. ennél a gépnél szintén, ha a lábaddal viszonylag könnyen tudsz optimális fokozatot találni, a kezeddel csak egy nagyon szűk segességtartományban, amúgy csak csökkentő hatékonysággal rásegítesz a hajtásra.
h a csuklónak, könyöknek, vállizületnek mennyire tesz jót ez a négykézlábazás, az kérdéses, de legalább a gerincet gyógyítja.

Rézfánfütyülő fűzangyal 2013.08.28. 10:04:11

Az elején még feltűnt néhányaknak, hogy ebben a probléma, hogy testtartással kormányozzák. Ha ez nem elegendő, akkor egy kis szarvkormánnyal, ami hirtelen és pontos irányváltásra alkalmatlanná teszi. A másik hirtelen fékezés lehetetlensége, mert időbe kerül, míg a "manálról" át lehet tenni a kezet a kormányra. Így ez a szerkezet csak városi forgalomban és változékony terepen nem használható. Jószerével tehát egyéni edzőeszköz zárt pályás használatra. Arra biztosan jó!

igazi hős 2013.08.28. 10:13:26

@winyettyu: Amikor a nyeregben ülsz, a csípőd mozgása ellensúlyozza a pedálon eredő forgatónyomatékot. Ha kiállsz, akkor a derekad nem tart ellent, ezért kézzel kell "visszatekerni" egyenesbe a bringát. Ez független attól, hogy csak egy lábbal tekersz, vagy kettővel, csak a mérték változik.
Nagytányér-kónuszon azért nagyobb a kilengésed, mert lassan tekersz, ezért több ideje van bedőlni a bringának.

papugaja 2013.08.28. 13:15:43

@Balt:
Ennél a bicajnál egyrészt nincs is első váltó, másrészt ha a kézi hajtótengely és a lábhatás tengelye közt 1:1 az áttétel (azonos méretű lánckerékkel annyi), akkor szinkronban marad. Tandemeknél is így van.
Első kerekes hajtásnál max. agyváltókkal tudom ugyanezt elképzelni.

Scuttle 2013.08.28. 21:46:00

@szanalmas: megnézném lejtmenetbe :D
süti beállítások módosítása