Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Az oktató telefonált, a tanulóvezető leszorította a bringást

2013.07.02. 10:37 - kirk kapitány

Egy szekszárdi kerékpáros hétfőn a youtube-on osztotta meg baleset közeli élményét, amelyet egy T-s autó okozott.

A bringás szerint „különösképpen szomorú”, hogy egy autósiskola gépkocsija szorította le, és a felvétel tanúsága szerint sem a tanulóvezető, sem az oktató nem vette észre, hogy a sávváltással majdnem balesetet okoztak. A videón az is látszik, hogy az oktató éppen a mobilján beszélt, ezért a kocsi jobboldalán zajló eseménysort nem látta. Az autó lassítás nélkül továbbhajtott.

Az eset Szekszárd belvárosában, a rendőrségtől mintegy 50-100 méterre történt május 30-án.

A biciklis szerint elsősorban a szerencse, másodsorban a néhány napja frissen beállított fékeknek köszönhetően sikerült ép bőrrel megúsznia a helyzetet, de a több éves gyakorlat is számított, hogy néhány centiméterre az autó oldalától meg tudta őrizni az egyensúlyát.

377 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr455387402

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BlogElla · http://blogella.blog.hu 2013.07.03. 00:04:12

@hopptarisznya: az ne zavarjon, hogy a bringás mögül jött a tanuló, ergo volt esélye megnézni, mielőtt véleményed szerint holt-térbe került:D

uarempty 2013.07.03. 00:10:52

@orszagutikerekparos: A bizonyítványt most hagyjuk..ettől függetlenül, nem igazán tartom etikusnak így, de ez egy másik topik.

Másrészt igen láttam, hogy szar az út (nem meglepetés), de én sem csalingázok a kocsival összevissza, csak azért mert kátyu meg csatornafedél meg kisgyík meg csibecsapat, cirmoscica stb, főleg akkor, amikor éppen közúti forgalom zajlik körülöttem.Amikor nincs a látóteremben senki +- 5km-es körzet, akkor szoktam bohóckodni egyébként, igen, mert /40 a gumi.

De, elárulok neked egy titkot ilyen esetekre, lassítani kell!Nem ördögtől való egyébként, én is így szoktam, és bármennyire is hihetetlen, de sokszor működik..nem azt mondom, hogy ha senki nincs a sávodban, akkor ne bohóckodj középen, de ha tudod, hogy szar az út, az autók körülötted, akkor be kell vállalni pár huplit lassabban és kész, ennyi...esetleg tanuló vezető esetében még önérzetes elsőbbségről is lemondani, bár, ha 2 keréket fel tudsz borítani egy tonnás kocsit, akkor egyébként nem látom akadályát, a lassúbb haladásnak végülis...de az már megint egy másik topik.

Perillustris 2013.07.03. 00:12:05

Nagyon erőlködni kell, hogy a bringás mozgásába belelássuk a szándékosságot, de a benzingőzösöknek ez kiválóan megy. Mármint így, képernyő előtt. Nehéz elképzelniük mozgáshiányos életmódjuk mellett, hogy valaki képes meghajtani így egy kerékpárt.

Felhívom a kedves lakosság figyelmét, hogy a sörhas, a toka, és az "úszógumi" nem menő.

olcso 2013.07.03. 00:15:45

@orszagutikerekparos: @álfirkász: Mikor a jogsit tettem az első órák előtt elmondta a faszi, hogy a leggyakoribb hiba, hogy a tanuló leveszi a lábát sávváltás közben a gázról. Kimentem a városba és mit ad Isten tényleg ezzel telt az első órám. Onnantól figyeltem, hogy tanulófejjel nézve nagy gázzal váltsak sávot.

A lényeg tehát szerintem az, hogy (mint fönnebb is írtam) egy 2. vagy 3. fokozat motorfékkel van dolgunk. Ezt egy oktatói gázzal ki lehetett volna védeni, de magára maradt a rutintalan vezető.

A néhány másodperces index pedig sebességfüggő. 10-ről könnyebb lassítani, mint mondjuk 30-ról.

uarempty 2013.07.03. 00:17:38

@olcso: 2013.07.02. 23:07:55
@Érdekes: Nem mehetsz semmivel az autópályán 40-nel. Hányszor akarod még a bődületes KRESZ tudásodat fitogtatni?? "

Jó lenne nem oktatnál ki, pont annyira lehet, mint amennyire a hungárián a középső sávban tekerni.Az, h te még nem láttál ilyet, az csak egy dologra utal...másrészről, ha csak kocsma-stílusban személyeskedni tudsz, értelmes szöveget és értő olvasást nélkülözve, akkor légy oly kedves és ignorálj és keres valaki mást a szintedhez.Köszi.

Perillustris 2013.07.03. 00:17:39

HÁZIREND

1) A kerékpáros mindig hibás
2) Ha a kerékpáros esetleg nem hibás, az 1-es pont lép életbe

olcso 2013.07.03. 00:18:16

@uarempty: Ilyen forgalomban megelőzni nem lehet a kerékpárost rendes oldaltávval itt sávon belül. Tehát mindenki jobban jár, ha nem 10-zel megy át a kátyúkon, hanem 35-tel kikerüli őket.

uarempty 2013.07.03. 00:21:46

@uarempty/Érdekes, még mielőtt bonyolult lenne kibogozni a sztorit, sz@r az inda.

BlogElla · http://blogella.blog.hu 2013.07.03. 00:24:20

OFF:milyen élet van itt éjjel wow

olcso 2013.07.03. 00:29:03

@uarempty: Bocs, ha keményre sikerült, ha végiglapozol, akkor láthatod, hogy nem igazán stílusom a személyeskedés.

Hogy őszinte legyek, még nem láttam bringást a belső sávban, mikor éppen nem előzött és nem láttam robogót sem az autópályákon.

uarempty 2013.07.03. 00:31:44

@Perillustris: nem kerekezek és egyikem sincs a felsoroltjaid közül.
De még is úgy gondolom, hogy a józan ésszel nem áldotta meg a bringást a sors.
Sok motorosnál is így van egyébként, csak utána már nem tudják átgondolni a dolgot, amikor a törzsét az árokból viszik oda a lábaihoz, vagy amikor a fejét kaparják le a járműről.Konkrétan azt, hogy őt nem védi semmi, és ha bizony figyelmetlen autós mögé "lő" ki mert ő nagykirály, akkor, bizony ő húzza a rövidebbet, elsőbbség ide, elsőbbség oda.

De én csak egy cangahater vagyok, menjen csak nyugodtan a holttérben erőlködjön az elsőbbségén, aztán végülis úgyis elnyeri a "jutalmát" egyszer, ha nem hallgat rám, lehet erre hajt (lol) direkt.Senki sorsát nem szeretném végülis befolyásolni! :) Én azért a kamionokat általában megvárom, ha a holtterükben vagyok, eddig nem is történt semmi hálistennek, lehet én csinálom rosszul..de nekem így is megfelel :D

orszagutikerekparos 2013.07.03. 00:42:11

@uarempty: autóval én sem aggódnék az úthibák, illetve csatornafedelek miatt. Kerékpárral azonban kicsit más a helyzet. Nem lassítottam, hanem abbahagytam a tekerést és felemeltem a fenekemet a nyeregről és valamivel beljebb soroltam a sávon belül. A kátyut pedig kerülöm, nem lefékezek, aztán megyek át rajta finoman. Bohóckodásról itt szó sincs, nem szlalomozok, hanem kerülném a csatornafedelet. Szó sincs itt önérzetes elsőbbségről, nem kereszteződésben álltunk. Haladtunk, nem jelzett időben, egyáltalán bele sem kezdhetett volna azon a ponton és úgy ebbe a manőverbe. Arra pedig bőven lett volna ideje mindkét autóban tartozkódnak, hogy meggyőződjenek arról, hogy nem üres a külső sáv és mondjuk nagyobb figyelmet fordítani erre.
De ha előre jelzi mondjuk az oktató, hogy besorolnának elém, annak nem lett volna akadálya még akkor sem, ha ehhez nekem lassítanom kellett volna. Azt pedig ne várja el senki, hogy én akkor is udvariaskodni akarjak, amikor ahhoz már régen túl késő. De örülök, hogy itt minden autós ennyire udvarias, hogy inkább árokba hajtanának, csakhogy lemondhassanak elsőbbségükről.
Ezt a tanulóautót is erősen dudálták korábban, hogy miért nem halad rendes tempóban, és elárulom, hogy nem kerékpárosok voltak. De a világhálón már más a helyzet. Miért nem készültem fel arra, hogy az autó az utolsó utáni pillanatban sávot vált és ugrottam le a bringáról, ezzel lemondva az elsőbbségemről, ugye.
Feltűnt valakinek, hogy akkor is valószínüleg centikre állok meg az autó mögött, ha időben észreveszem a sávváltási szándékot, ami lehetőségének megfelelő feltételeiről azt hiszem nem az én dolgom lett volna elsősorban meggyőzödni. Akárhogy is facsarjuk, próbáljuk bizonyítani az ellenkezőjét, ez egy igen balesetveszélyes sávváltás volt, aminek több körülménye is különösen szomorú. Azt ismét kiemelném, hogy a tanulóvezetőt eddig sem, s ezután sem fogom akár csak egy picit is hibáztatni.

@olcso: tudod ez egy olyan dolog, hogy ha lassan haladok, akkor miért akadályozom a forgalmat balesetveszélyes szituációkat teremtve. Ha meg gyorsabban haladok, akkor meg minek száguldozom. Arany középút nincs, mert valakinek mindig akad problémája. A 30-35-ös tempó pedig egyáltalán nem különösen, a témában kevésbé jártasaknak elárulom, hogy általában már a 13 éves edzett fiatalok gond nélkül mebírkóznak a 30-cas átlaggal.

uarempty 2013.07.03. 00:44:45

@olcso: Na jó, akkor legyen, fölösleges személyeskedni.

Én már láttam..és nem is 1x...bár túl sokszor sem, viszont elég beteg dolog úgy gondolom.Mármint a hungárián nyomni cikcakba.Ha valaki ott nyekken, azt mondom, h kihívta a sorsot...

olcso 2013.07.03. 00:46:54

@orszagutikerekparos: Főleg egy országútival nem kunszt és szabályos is.

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.07.03. 00:53:59

@orszagutikerekparos: ja, a 13-14 éves, max. negyven kilós kölyök, az igen. De eltelik húsz év, feljön húsz-harminc kiló és máris nem megy olyan könnyen. :D
No meg nincs mindenkinek 6-8 kilós outija...

BlogElla · http://blogella.blog.hu 2013.07.03. 00:59:01

"Az egyik leggyakoribb fajta biciklisgázolás a jobbra kanyarodó autók és egyenesen haladó biciklisek között történik."

magyarilona.hu/a-kerekparosokra-vonatkozo-fontosabb-kresz-szabalyok

orszagutikerekparos 2013.07.03. 01:05:24

@álfirkász: nem a súlya számít, hanem az edzettsége. Ultra sportolók megvannak? Elég sokan 50 fölött járnak a sportban, fiatalok szinte nincsenek is és nem probléma nekik a napi 60-80 km. Futva. A kerékpár súlya meg igazából emelkedőn számít csak. Az enyém 11 kg-os, tipikusan nehéznek számító országúti.

uarempty 2013.07.03. 01:05:51

@orszagutikerekparos: Én annyit mondok, ha az életem múlna rajta a "már régen túl késő"-s udvariaskodáson, akkor teszem azt, azt csinálnám, vannak szebb halálok is.

Többen is leírták, attól, h elsőbbséged volt (szerintem ezt senki nem vitatja), még nem vagy erősebb, ez van, ezt kell mérlegelni.És nem viccből mondtam, hogy ilyen eset tucatszámra van a közutakon, a rutinosabbja kivédi, a kezdő vagy bénábbja nem.Nincs tiltva a hisztizés emiatt, de az egész metódus ennél komplexebb azért.Az utak állapotáról pedig még nem is volt szó....egyébként, ha ez a tés autó elém kerülne, azonnal aktivizálnám az ionágyút, de minimum egy pantomin megfejelést kapna az oktató, mert nem ám önbírásokodunk.Egyébként egy feljelentést be lehet próbálni, én nem sajnálom az ilyet.

uarempty 2013.07.03. 01:13:00

@uarempty: persze, nem etikus, h úgy mondjam (főleg az ilyen alleycates menyétkedések után), de ettől még szabálytalan volt és veszélyes, ha szabálytalankodik egy kihalt útcán azt gondolom, h senkit sem érdekel igazán.Kivéve a sünöket néha napján, ha éppen a környező kisbokorban portyáznak.

orszagutikerekparos 2013.07.03. 01:20:12

@uarempty: bárhogy is tűnik úgy, valójában nem vitatom azt, hogy elkerülhető lett volna az eset, de későn reagáltam le a helyzetet, amit már fentebb is írtam. Adott körülményektől függően próbáltam épségben kikeveredni belőle, így sikerült. Hidd el, ahogy észrevettem, tökig húsztam a féket, de csak a hátsóra tudtam hirtelen ráfogni. Ha ennél gyorsabban fékeztem volna a kerékpárt, valószínüleg előre is buktam volna. Néhány másodpercem volt csupán, ez alatt kellett megoldanom a helyzetet. Sok ember nem is tudja, hogy ilyen helyzetben milyen csőlátás alakul ki, s hoznak ennek köszönhetően rossz döntéseket az emberek. Persze monitor előtt ülve én is könnyedén mondom meg, hogy ezt így meg úgy kellett volna csinálni. Viszont van viszonyítási alapom, mivel kerékpározom és én voltam ott, valamint azzal is tisztában vagyok, hogy a kamera nem ad vissza sok dolgot, úgy mint a sebesség vagy a tényleges távolságok.
A szomorú az, hogy ezek ismerete nélkül bátran hozunk ítéletet mások felett és kicsit sem gondolunk bele abba, hogy mi történik akkor, ha szeretteinkkel vagy éppen saját magunkkal történik hasonló. Tiszta fejjel a helyzetet tökéletesen átlátva hozzuk meg döntéseinket? Ha így volna, negyed annyi baleset sem történne.

orszagutikerekparos 2013.07.03. 01:24:28

@uarempty: de felesleges általánosítani és mindenféle alap nélkül összemosni a felvételt az alleycates állatkodókkal. Ez így ebben a formában ugyanis nem vezet sehova.
Mélységesen elítélem az ilyen állatokat, mert szebb szóval nem tudom azokat jellemezni, akik versenyből vagy szórakozásból teszik kockára mások testi épségét. Legyen az autós, kerékpáros vagy gyalogos.
Az emberekkel van a probléma és bizony emberek ülnek kerékpárra és autóba is. Nincs különbség.

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.07.03. 08:34:15

@orszagutikerekparos: általánosságban a fiatal és könnyű egyedeknek nem okoznak gondot az ilyen teljesítmények. Nekem harminc évesen is nehezemre esett 12-14km/h átlagnál többet elérni.
És de, sok köze van hozzá a testtömegnek is.
Száz-száztíz kilósan nem nagyon van élő ember, aki hosszú távon képes lenne tartani a harmincas átlagot. És a hangsúly az átlagon van. Az össztelós MTB-mel két éve még vidáman eltekertem 35-40km/h-val... szélcsendes időben, sík terepen, betonon, úgy 2-3km-en át. :D

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.07.03. 08:35:05

@orszagutikerekparos: mégegyszer, mielőtt belemagyaráznál valamit, a nagy átlagról beszélek. Hogy vannak kivételek, az más téma.

közösperonos átszállás 2013.07.03. 10:00:06

@szelidorzo: "A tanulóvezető mentségére szolgál, Ő az úton egy kerékpárost lát. Nagyjából ismeri a kerékpárok átlagos gyorsulási képességeit és azt még össze is tudja azzal vetni, hogy milyen tempóval mozog a kerékpáros lába."

Éppen fordítva: alapvető (és elterjedt) hibát vét, mikor egy biciklist álló ojjektumnak tekint. Ez országúton teljesen jól működik, városon belül meg katasztrofálisan. Simán számíthatsz 30-as utazótempóra egy bicajostól.

olcso 2013.07.03. 10:06:27

@egyhatosmotor:
Kb. ez járhat a fejedben: "Betolok valami troll szöveget az elejére, hogy jó vitát gerjesszek. Nem jött be.
Áhh akkor agresszíven szidom a bicajost, hátha majd az... Fenébe, ez sem lett elég jó.
Mentőövként bedobom az adózást és a kötelező biztosítás hiányát. Erre se haraptak rá.
Na jó, akkor mostantól minden bringást csesztetek, hátha abból lesz valami."

közösperonos átszállás 2013.07.03. 10:08:46

@álfirkász: "Kb. két-három másodperccel azelőtt kezdett indexelni az autós, hogy sávot váltott volna."

Ez amúgy nem igaz, 1 másodpercnél nem volt az több.

közösperonos átszállás 2013.07.03. 10:10:36

@közösperonos átszállás: 0:35-nél villan először az indexe, 0:36-nál meg már átjött a kereke a vonalon. Ennél pontosabban max. kikockázni lehetne, azt inkább nem, de nem volt ez 2-3 mp.

egyhatosmotor 2013.07.03. 10:14:24

@olcso: jól mondod, van még tipped, mivel lehetne trollkodást gerjeszteni? :D

olcso 2013.07.03. 10:19:59

@egyhatosmotor: hát a "vótmá" hozzászólásomban nagyjából kiveséztem és a gyalogkerékpár szabályos használatán kívül minden a vótmá kategória : )
lassan "munkanélküli" leszel.

egyhatosmotor 2013.07.03. 10:24:50

@olcso: najó, akkor várjuk a következő topikot, ott újra el lehet sütni az arzenált :D :D

Tormas Torontal 2013.07.03. 11:41:17

Utálom az összes hülye biciklist. Szabálytalanok, azt hiszik övék (csak) az út. Ráadásul soha nem fehér gatyában bicajoznak!

k_attila78 2013.07.03. 12:25:11

@Tormas Torontal: a hülye biciklist más is utálja meg a hülye autóst meg a hülye gyalogost stb stb...

olcso 2013.07.03. 12:30:03

@Tormas Torontal: Vótmá. Ha nem akarsz töb lejárt lemezt elsütni, ajánlom ezt: @olcso: 2013.07.02. 15:54:56

2013.07.03. 13:45:58

@álfirkász: megint itt nyomatod a hülyeségeidet? hát képzeld el, hétköznapi bringásként 30 felett és 100 kg körül, dögnehéz trekkinggel is (bár a gépnek nem sok köze ehhez) simán megyek 30 fölött huzamosabb ideig, csak a forgalmi helyzeten múlik. És így is vannak bringások, akik simán húznak el mellettem. Mindez egyszerűen edzettség kérdése, bárki - Te is - képes lenne rá, csak okoskodás helyett rendszeresen mozogni kell.

Az meg teljesen mindegy ki mire számít, a valós jármű (adott esetben kerékpár) mozgásához kell igazodni, nem az elképzeltéhez. De ehhez először egyáltalán észre kell venni, hogy ott van, ami a tanulónak nem nagyon sikerült. Egyébként idióta sávváltók sajnos egyébként is akadnak, nemcsak kerékpárral szemben, rendszeresen hallom a dudálást miattuk.

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.07.03. 15:37:31

@wowww: baromkám! Tudod te, hogy mit jelent az átlag sebesség??? Mert a jelek szerint fingod sincs róla, csak ugatsz.

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.07.03. 15:38:19

@wowww: és igen, edzettség kérdése. Csak egy negyvenkilós gyereknek némileg könnyebb dolga van, mint egy százkilós középkorúnak.

olcso 2013.07.03. 15:51:55

@álfirkász: Igazából a videón nem átlagsebesség látható, hanem pillanatnyi. Nem is nagyon tudom, hogy jött ez ide, attól függetlenül, hogy a 30 tényleg nem nagy szám átlagban, azt még szerintem autóval is meg lehet futni a városban, ha nincs csúcsforgalom.

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.07.03. 17:12:46

@olcso: a videón én semmilyen sebességet nem láttam amikor utoljára megnéztem.
Itt meg arról volt szó eredetileg, hogy 30-as átlagot könnyedén lehet tartani megfelelő edzettséggel.
Erre írtam, hogy persze, csak hány "megfelelően edzett" embert találni kis hazánkban? :)
Azért az a 30-as átlag egy átlagpolgárnak... hát nem rossz teljesítmény.
Ne magadból indulj ki!
Sokáig baromi büszke voltam magamra, hogy lakás-munkahely útvonalat (még harminc évesen) közel 25km/h átlaggal tettem meg. Aztán kiderült, hogy jó lesz az 15-nek is, csak az órám nem számolta a piros lámpáknál és pihenéssel töltött időt.

olcso 2013.07.03. 18:04:27

@álfirkász: Jaja, a 30 nekem is lámpa nélkül jön össze. De azért sok országútis megelőz engem külvárosban.
Amúgy szerintem a 25 nem rossz.

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.07.03. 18:07:52

@olcso: na az a 25 már k.rég volt... Két éve ráülni sem tudok a bringámra :(

olcso 2013.07.03. 19:08:31

@álfirkász: Ahogy leszűröm eléggé kiszolgáltatott lehetsz. Jobbulást!

GmasterB 2013.07.04. 16:54:32

@bonafide: valójában még sosem rúgtam le senki tükrét :)

GmasterB 2013.07.04. 17:00:37

@bonafide: Jobbra lehúzódni,embertársad nem elengedni az szerinted mi ha nem agybaj? Kezeltesd magad...

bonafide 2013.07.04. 17:56:44

@GmasterB: Sejtettem, mert halott ember ritkán kommentel.

bonafide 2013.07.04. 17:58:46

@GmasterB: Ó, nagyeszű! Ha kanyarodom jobbra és ő szabálytalanul jobbról próbál elhúzni, nem felkenődik az autómra? És nincs felelősségbiztosítása, így elkerülném...

olcso 2013.07.05. 08:34:24

@wowww: "értelmes ember tud tanulni belőle"

Ezt én is írtam fönnebb és mmg ebbe is bele bírt valaki kötni...

GmasterB 2013.07.05. 15:57:39

@bonafide: azt eddig nem írtad,h jobbra kanyarodsz...

GmasterB 2013.07.05. 15:59:30

@bonafide: nem halnék bele. nem tudnál elkapni kocsival,mert több lehetőségem van a menekülésre. Futva szintén esélytelen.

bonafide 2013.07.05. 16:02:06

@GmasterB: "...jobbrakanyarodó sávban lámpánál egészen a szegély mellé állok..."

Na, miét sorol valaki a jobbrakanyarodó sávba...?...

bonafide 2013.07.05. 16:04:21

@olcso: Ez Békés megye :) Én is rohadt stresszes vagyok, de autóvezetés közben lenyugszom :) Nem kell szinte soha senkivel harcolni itt a közlekedés miatt.

bonafide 2013.07.05. 16:09:17

@GmasterB: Ha itt nálunk csinálnád, megtalálna, akinek lerúgtad, ha Bp-en, ott sem életbiztosítás, mert nem tudod, kinél van lőfegyver az autóban. Minél rajabb csávóét rúgod le, annál esélyesebb :D

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.07.06. 16:45:36

@wowww: csak ismételni tudom magam: te egy ritka sötét barom vagy. Ezen nem változtat, bármit is hörögsz. (városban - különösen Budapesten -, KRESZ-t betartva nem tudsz megtenni még 10km-t sem megállás nélkül)

Perillustris 2013.07.09. 20:52:59

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Olvastam. Újfent bebizonyosodott, hogy a kerékpárosok nem különbek az gépjárművezetőknél.

Perillustris 2013.07.10. 12:37:34

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Elférne a címben, hogy a SZEMÉLYI SÉRÜLÉSSEL járó balesetek 12%-át okozzák kerékpárosok. Ugyanis így igaz, nem úgy, ahogy a rendszeres hivatalos rendőrségi közlemény sugallja.

Azaz ez a számarány egyáltalán nem azt mutatja meg - amit sokan hisznek - hogy a kerékpárral közlekedők szabálytalanabbak bárkinél, hanem csupán azt - ami természetesen tény - hogy egy közlekedési baleset során, melynek egyik résztvevője biciklis, jellemzően az utóbbi húzza a rövidebbet, azaz a személyi sérülés szinte garantált.

GYK:
1) autós nem adja meg az elsőbbséget és nekimegy egy autónak, senki nem sérül meg (a vétkes elismeri a felelősségét, nem jön rendőr - irány haza)
2) kerékpáros nem adja meg az elsőbbséget és nekimegy egy autónak (jó eséllyel el kell látni a bringást, rendőr jön - irány a kórház)

Az első esetből nem lesz KSH statisztika, a másodikból pedig igen, hogy aztán félrevezető tanulságokat lehessen levonni belőle. Pedig - talán most már könnyebb megérteni - mindkét esetben egy-egy szabálytalan járművezetőről van szó.

Nagyon szívesen olvasnék az okozott kárértékről is, de ezt nem erőltetik a rendőrök sem, mert elég csúnyán mutatna, hogy többezerszer(!) nagyobb kárt okoznak a gépjárművek vezetői (az anyagi kárt és a sérülések, halálesetek - emberélet - költségét is beleszámítva).

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.07.15. 16:54:50

@Perillustris: Miért számít az anyagi kár? Azt az autó tulaja, vagy a biztosító fizeti. Vagy Te mekkora anyagi kárra váltasz egy személyi sérülést?

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2013.07.16. 09:38:44

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Ha a biciklisek által okozott baleseti statisztikával azt akarod bizonyítani, hogy a biciklisek szabálytalanabbak, mint az autósok, akkor bizony számít a csak anyagi káros baleset is, hiszen azt is valakinek a szabálytalansága okozta. Tehát a rendőrségi adat (amiben ezek nincsenek benne) nem bizonyítja a "biciklisek szabálytalanabbak" tételt.

(Bár megjegyzem, a teljes baleseti statisztika is csak akkor bizonyítana bármit, ha igaz lenne az a feltételezés, hogy minden fajta szabálytalanság azonos arányban vezet balesethez. Vagy ha nem igaz, akkor minden szabálytalanságfajtára ismernénk ezeket az arányokat...)

TZiky 2013.07.19. 19:23:56

@cso zsi: Fel kéne fogni, hogy a jármű vezetőjének kell tudnia az általa vezetett gépjármű holttereinek elhelyezkedését és méretét, valamint a jármű vezetőjének kell meggyőződni a holtterek ürességéről, nem pedig a kerékpárostól elvárni, hogy legyen tisztában az összes jármű összes változata esetében a holtterek elhelyezkedésével és méretével.

Üdv:
TZiky:-))

cso zsi 2013.07.20. 21:41:01

@TZiky: Amióta megengedték a bringásoknak, és motorosoknak a jobbról elhussanást sávon belül, nincs miről beszélni.
Az az ő saruk.
Ezek a képek (ha megnézted egyáltalán) a belső sávból készültek, és mint látható, kb húsz méterre lévő bringás gyakorlatilag észrevehetetlen a tükörben, míg minden más látszik.
A gépjármű áll (3,4,5,6-os képek), a kitekintés nyugodt körülmények között megoldható, nincs kapkodás. Ugyanez menetközben kb a videóval felérő eredményt hozná, hisz hová lett a valamennyire látható bringás, aki sem a tükörben, sem az ablakon át nem látszik.
A kerékpáros is járművezető, mint a többiek, akik az úton közlekednek. A felelőssége is ugyanannyi, és ugyanazok a szabályok vonatkoznak rá. A jogai is, de a kötelezettségei is...
A tgk vezető tisztában van azzal, hogy a járművének korlátai vannak. Bár egy ilyen jármű úrvezetői jogsival is vezethető (néha azt mondom, sajnos), azért a többség tudja, mit csinál a kormánykerék mögött.
Az, hogy valaki beoson a holttérbe, vagy belép a tolató teherautó mögé, az nem a gkv sara, de az ő lelkén fog száradni.
Van ami sosem látszik, és egy vezetőnek nem kell folyamatosan a jobbos tükröt fixíroznia, ha előre akar haladni. Ha azt tenné, akkor az előtte haladó/álló látná kárát.

olcso 2013.07.20. 22:52:38

@cso zsi: A videón személyautó van, nem dobozos kisfurgon. Egyébként nem kell mindig a tükröt bámulni, ha egyenesen mész, de ha sávot váltasz, akkor kell bizony.
De ettől függetlenül tanulságosak a képeid. Szerintem ha sávot akarnál váltani, akkor észrevennéd a bicajost a kis alsóban. Vagyis mikor ilyen nagy verdát vezettem abban lehetett előbb meglátni a dolgokat.

TZiky 2013.07.21. 08:05:41

@cso zsi: Ezt én mind megértem.
Amit nem értek az az, hogy ugyanezt a pöpec érvelést és szlájdsót fogod előadni azután, miután az általad nem ellenőrzött holttereid valamelyikében lévő kamazzal, vonattal, villamossal, villanyoszloppal, fával lebontottad a fél kocsidat? Az meg egy ütősebb téma, hogy szerintem nem létezik olyan előadható érvelés és szlájdsó, amit a nem ellenőrzött holttereid valamelyikében lévő két éves gyermekednek vagy unokádnak érdemes lenne előadni...

Üdv:
TZiky:-))

TZiky 2013.07.21. 15:21:49

@Perillustris: Hát ja.
"Az elsőbbsége annak van, akinek megadják"-hoz hasonló felelősségáttolás és erőfitogtatás helyett a www.youtube.com/watch?v=wzL0Kyk4m-8 videó viszont vegytisztán csak demonstrál.

( Zárójelben: Arra meg még keresem az egészen pontos jelzőt, hogy szerintem milyen dolog a holttérben lévő kerékpárost hibáztatni, amikor a Toyota kocsija 360 fokban, mintegy 70 méterig észleli a környezetét, nagy felbontású színes kamerái 150 méterre látnak előre... ( www.origo.hu/auto/20130222-az-onjaro-autok-mar-koztunk-vannak.html ) )

Üdv:
TZiky:-))

cso zsi 2013.07.24. 07:12:01

@olcso: Van személyautó is: indafoto.hu/cso_zsi/motorosok_szgk_tukreiben/slideshow

Bár a kis alsó az inkább parkolássegítő, a képeken elég jól látszik, hogy abban messzire nem látni. Amit a nagy tükörben még észlelni, azt a kis tükörben a nagy görbület miatt nem lehet látni.

@TZiky:
Meglehetősen sok baleset volt a teherautó mögé belépő gyalogos, a furgon mögött megálló mopedes, stb verzióban, de a kerítésoszlop, vagy facsemete bánta már azt, hogy az oldaltükrökben szabad(nak látszik) a tér.
(Nem véletlen, hogy tolatáskor segítséget kell igénybe venni az ilyen esetek elkerülésére.)
Ez utóbbiak ugyanúgy nem a forgalom résztvevői, mint egy két éves gyerek. Aki meg a saját udvarán képes elütni a saját gyermekét, azzal nem csak az a baj, hogy nem lát ki a kocsiból.
Tegnap sikerült összeakadni egy hasonló kaliberű úrvezetővel, aki "emlékezetből" tolatott.
Egy furgonos behajtott egy parkolóba, vele szemben jött egy másik autó, aki pont lezárta azt a helyet, ahová a furgonos befordult volna. Ekkor a harmadik szereplő kitolatott a parkolóból, elállva a fenti szgk útját, minek következtében a furgonos megállt. "Hősünk" meg beletolatott, mert azt hitte, hogy a furgon elment.

A tolatókamera sajnos még nem tartozéka minden autónak, pedig már egy ilyen kisebb furgonon is jól jön.

TZiky 2013.07.24. 20:22:57

@cso zsi: "Ez utóbbiak ugyanúgy nem a forgalom résztvevői, mint egy két éves gyerek."
Szerinted lényegesen idegesítőbb az általad nem ellenőrzött holttérben lévő - a forgalom résztvevőjének nem számító - villanyoszloppal lebontani a fél kocsidat mint az általad nem ellenőrzött holttérben lévő - a forgalom résztvevőjének számító - kamazzal megtenni ugyanazt?

"A tolatókamera sajnos még nem tartozéka minden autónak, pedig már egy ilyen kisebb furgonon is jól jön."
Megvásárolható, beépíttethető. Ne a kerékpáros legyen már a hibás azért, mert a 360 fokban látó kamera -, amivel az adott gépjármű esetében megszüntethetőek lennének az adott gépjármű hiányosságai, a holtterek - , "sajnos még nem tartozéka" a gépjárműnek.

Üdv:
TZiky:-))

cso zsi 2013.07.24. 22:48:57

@TZiky: A saját autómba annyit veszek, amennyit akarok. Ha egy kisvállalkozásnál lennék állandó használatú autóval, talán még arra is költenék.
Egy nagy cég esetében ahol hosszú távon valóban megtérülne a kiadás, elég nagy érvágás lenne. pl. Posta, és egyéb hasonló cégek csukott rakterű, vagy hosszú kocsijai.
Amikor a gépjárműgyártóknál a cd-s rádió luxus volt, és még pár éve is kazettásmagnóval tolták, vagy megszüntették a hátsó ablakok motorizáltságát, esetleg csak a sofőrtől vezérelhetőséget, mert így spóroltak darabonként pár euro- és dollárcentet, mit gondolsz, miért nem szériatartozék, pedig legalább olyan életvédelmi eszköz, mint a biztonsági öv, és a légzsák.

És igazad van, a kerékpáros nem hibás.
Ő egy szent.
Vagy azzá avatják.

TZiky 2013.07.25. 07:54:24

@cso zsi: "És igazad van, a kerékpáros nem hibás. "
A holttér esetében biztosan nem, mert nem várható el a kerékpárostól, hogy tisztában legyen az összes jármű összes változata esetében a holtterek elhelyezkedésével és méretével. Ezek a kerékpárostól független járművek hiányosságai, ezekkel az adott járművet vezetőnek kell tisztában lennie és az adott jármű vezetőjének a kötelessége ezen hiányosságok kiküszöbölése.

"Ő egy szent."
Ilyet nem állítottam, mert szerintem nem így van.

Üdv:
TZiky:-))

Perillustris 2013.08.11. 10:03:31

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): index.hu/belfold/2013/08/10/fekete_szombat_volt/

Lehet szamolgatni, és megbecsülni, hány évtized kell ekkora karertekhez, amit kerékpárral okoznak.

GG81 2013.08.13. 14:47:10

@TZiky: "A holttér esetében biztosan nem, mert nem várható el a kerékpárostól, hogy tisztában legyen az összes jármű összes változata esetében a holtterek elhelyezkedésével és méretével."

Látod ezért kéne valamiféle KRESz oktatás ezeknek a potenciális hullajelölteknek az utakon, mert akinek van jogosítványa bármire annak van fogalma a holtterekről. Úgy ahogy egy autósnak is tanítják, hogy nagyobb jármű mögött, mellett (egyszóval holtterében) nem tartózkodunk huzamosabb ideig, egyszerű önvédelemből. Addig egy motorosnak ez kiemelt tananyag! És ezért kellene a még védtelenebb drótszamaras számára evidensnek lennie!...
Akiknek nagy százalékuknak állítólag (amilyen büszkén hangoztatják így vagy úgy) van jogsijuk.

TZiky 2013.08.13. 21:15:04

@GG81: "Látod ezért kéne valamiféle KRESz oktatás"
Csak úgy a konstruktivitás kedvéért betennéd ide a hatályos KRESZ azon jogszabályhelyét, amiből rögvest tisztában lesz bárki az összes jármű összes változata esetében a holtterek elhelyezkedésével és méretével?

Üdv:
TZiky:-))

GG81 2013.08.15. 16:04:36

@TZiky: KRESz oktatás értsd valamiféle vizsgarendszer, amivel a közlekedésben való részvételhez jogosítványt szerzel, igen gyakorlati oktatással.

Ráadásul a KRESz elméleti oktatása során is már felmerülnek bizonyos fogalmak, köztük a holttéré is, ahol az oktatók lelkesen magyarázzák a tantermi padban ülő érdeklődőknek azok paramétereit.

A jogszabályok, illetve elméleti és gyakorlati hiányosságok nem mentesítenek a fizika atrocitásoktól... Amennyiben nincs zsé oktatásra járni, lehet ám otthon is önszorgalomból a túlélésre gyúrni (az agyat), ha már annyira a forgalom részesévé akar válni valaki, nem pedig a mártírság/hangulatkeltés a valódi célja!

A legjobbakat!

TZiky 2013.08.16. 13:33:32

@GG81: "KRESz oktatás értsd valamiféle vizsgarendszer, amivel a közlekedésben való részvételhez jogosítványt szerzel, igen gyakorlati oktatással."
Szóval a kerékpárosoknak bevezetnél egy olyan oktatási és vizsgarendszert, ahol számot kellene adniuk az összes jármű összes változata esetében a holtterek elhelyezkedéséről és méretéről. Bezzeg a gépjárművezetők... Azoknak nincs szükségük olyan oktatási és vizsgarendszerre, ahol számot kellene adnuk az összes jármű összes változata esetében a holtterek elhelyezkedéséről és méretéről. Csak ezzel az a gebasz, hogy a saját járművük esetében is csak az incidens megtörténtekor tudatosul - ha ugyan -, hogy hoppá, mivel ott az ő járművének a holttere van, ezért az kizárólag az ő felelőssége. De a leggyakrabban akkor sem, és a kerós a hibás, mert miért nem vizsgázott abból, hogy ott az általa vezetett járműnek holttere van.

"Amennyiben nincs zsé oktatásra járni, lehet ám otthon is önszorgalomból a túlélésre gyúrni (az agyat), ha már annyira a forgalom részesévé akar válni valaki, nem pedig a mártírság/hangulatkeltés a valódi célja!"
Amennyiben nincs zsé a holttereket megszüntető kamerák beszerel(tet)ésére, lehet ám otthon is önszorgalomból a holtterek megszüntetésére gyúrni (az agyat), ha már annyira zavar hogy azokban lehet valaki/valami, nem pedig a felelősségáttolás/erőfitogtatás a valódi célja.

Üdv:
TZiky:-))

Perillustris 2013.08.16. 16:03:14

@GG81: Már megint bebuktál egy álmagyarázatot, de semmi baj.

cso zsi 2013.08.20. 14:09:52

@TZiky: Egy egyszerű módja van, és az összes járműre érvényes.

Ha nem látod a járművezetőt sem az ablakban, sem a tükörben, akkor ő sem lát téged.

Nemrég volt egy eset egy parkoló gépjárműben.
Az utas ecseteli az út (nem autópálya, 2x1 sávos mellékutca, parkolóhelyekkel) túloldalán álló sárga gépjármű erényeit, mire a sofőr kérdi, hogy miről beszél, olyan kocsit nem is lát az utcában. Az utas kinevette, de helycsere után kiderült, hogy bizony az "A" oszloptól ő sem látja a 8-10 méterre bal oldalt parkoló autót.
Nem tükörben, nem hátulról, nem egy könyök-váll szélességű mozgó ojjektumot, hanem egy 3,5-4 méteres vaskockát az első és oldalsó ablakokon kinézve.

totalcar.hu/magazin/kozelet/kitekintes/2/

GG81 2013.08.21. 10:49:05

@TZiky: És neked is @Perillustris: üzenem, hogy CIKI van!

EGyértelműen leírtam, hogy az oktatás során amikor te kapsz képesítést, jogosítványt valamihez, elmondják természetesen, hogy mire figyelj. Azt is elmondják miként figyelj másokra, de ami a legfontosabb, elmondják, hogy önmagadra hogyan figyelj, ha már mások nem figyelnek (valamiért)! Egyszerű önvédelem, egyszerű logika és ökölszabály, amit ha akartok sem tudtok félremagyarázni!

Ha kamera még nincs is, de sok autó már fel van szerelve holttérfigyelő rendszerekkel. És mivel nincs tapasztalatom ezekkel kapcsolatban én szkeptikus maradok, hogy egy bringást érzékelnek-e egyáltalán. Marad az, hogy vigyázok magamra kerékpározás közben!

TZiky 2013.08.21. 13:08:14

@cso zsi: "Az utas ecseteli az út (nem autópálya, 2x1 sávos mellékutca, parkolóhelyekkel) túloldalán álló sárga gépjármű erényeit, mire a sofőr kérdi, hogy miről beszél, olyan kocsit nem is lát az utcában. Az utas kinevette, de helycsere után kiderült, hogy bizony az "A" oszloptól ő sem látja a 8-10 méterre bal oldalt parkoló autót.
Nem tükörben, nem hátulról, nem egy könyök-váll szélességű mozgó ojjektumot, hanem egy 3,5-4 méteres vaskockát az első és oldalsó ablakokon kinézve. "
Rávezető kérdés: Ezért mennyire is tehető felelőssé az a 3,5-4 méteres vaskocka?

Üdv:
TZiky:-))

TZiky 2013.08.21. 13:15:27

@GG81: "EGyértelműen leírtam, hogy az oktatás során amikor te kapsz képesítést, jogosítványt valamihez, elmondják természetesen, hogy mire figyelj. Azt is elmondják miként figyelj másokra, de ami a legfontosabb, elmondják, hogy önmagadra hogyan figyelj, ha már mások nem figyelnek (valamiért)!"
Tehát azért kötelezzük oktatásra az ország szinte teljes lakosságát, mert valaki (valamiért) nem alkalmazza az ugyanolyan oktatáson tanultakat. Hát hogyne.

"Egyszerű önvédelem, egyszerű logika és ökölszabály, amit ha akartok sem tudtok félremagyarázni!"
Nem is értem, hogy ilyen jogosítvány nélkül miért is lehet egyáltalán gyalogolni...

"Marad az, hogy vigyázok magamra kerékpározás közben! "
Feltételezem erre azért képes voltál az oktatás előtt is...

Üdv:
TZiky:-))

GG81 2013.08.22. 08:36:13

@TZiky: "Tehát azért kötelezzük oktatásra az ország szinte teljes lakosságát, mert valaki (valamiért) nem alkalmazza az ugyanolyan oktatáson tanultakat. Hát hogyne."
Aki a forgalomban JÁRMŰvel részt akar venni, igen!

"Nem is értem, hogy ilyen jogosítvány nélkül miért is lehet egyáltalán gyalogolni..."
Leírtad a választ, gyalogolni. JÁRMŰvel közlekedni, a forgalomban kicsit más, több a szabály, nagyobbak a sebességek, veszélyesebbek a kölcsönhatások, mint gyalogláskor. Nem utolsó sorban és pont nem véletlen a gyalogos számára is kötelező egy alapfokú KRESZ ismeret, hisz a jogszabályok nem tudása nem mentesítenek. De mivel gyalogok pont elég is nekik ennyi tudás, ne hasonlítsd már össze egy JÁRMŰvezető számára szükséges ismeretanyaggal! Vagy akkor szállj le és told el a biciklit!

"Feltételezem erre azért képes voltál az oktatás előtt is..."
Igen, mert már gyerekként önszorgalomból KRESZ könyveket bújtam, gyakorló feladatokat néztem, kérdeztem, tapasztaltam, meg akartam ismerni mi-miért van, stb...

TZiky 2013.08.22. 10:49:06

@GG81: "Aki a forgalomban JÁRMŰvel részt akar venni, igen!"
Igen, aki már volt az oktatáson és (valamiért) nem alkalmazza az oktatáson tanultakat az ennek a feltételednek is megfelel. És ahelyett, hogy inkább az oktatáson tanultakat alkalmazná a gubancok elkerülése/megelőzése végett, inkább másokat küldene ugyanolyan tanfolyamra, mint az amilyenen tanultakat ő maga nem alkalmazza.

"De mivel gyalogok pont elég is nekik ennyi tudás, ne hasonlítsd már össze egy JÁRMŰvezető számára szükséges ismeretanyaggal!"
Bocs, eddig még nem tudtam, hogy a gyalogosokra való tekintettel a holtterek egyből semmivé foszlanak, és ezért szerinted a gyalogosoknak mégsincs szükségük a félremagyarázhatatlan "Egyszerű önvédelem, egyszerű logika és ökölszabály"-ra.

Üdv:
TZiky:-))

GG81 2013.08.22. 16:16:39

@TZiky: Kicsit kezdesz belebonyolódni...

Holttér... egy gyalog is tudja, hogy mozgó (pl. tolató) autó / kisteher vagy bármi mellé nem állunk, mert nem biztos, hogy lát a sofőrje. Abszolút nem a szándékosságról van szó, hogy nem akar látni, hanem épp nincs segítője pl, akkor akár te is lehetsz az! Hoppá!

Te tényleg ennyire korlátolt vagy!? Ahelyett, hogy segítenéd a másikat te is biztos a tanulóvezető mellett maradtál volna, mint a videó hőse!!! Vagy képes lennél beállni egy telephelyről kitolató Kama3 mögé, csak mert ugye keresztezi a járdát az úttestig...

Tanulj már meg együtt élni!, ennek a közlekedési kultúra is része!

Érdekes, hogy kőagyú tekerővadbaromként a legtöbb hozzád hasonló, like városi futárfutamon résztvevő vadbarmok elvárják, hogy megmentsék az életüket halmozott szabálytalanságaik közben a közlekedés résztvevői!

TZiky 2013.08.22. 19:21:16

@GG81: "Holttér... egy gyalog is tudja, hogy mozgó (pl. tolató) autó / kisteher vagy bármi mellé nem állunk, mert nem biztos, hogy lát a sofőrje."

Éppen ezért volt értelmetlen a "A holttér esetében biztosan nem, mert nem várható el a kerékpárostól, hogy tisztában legyen az összes jármű összes változata esetében a holtterek elhelyezkedésével és méretével." szövegemre azt írnod 2013.08.13. 14:47:10-kor, hogy "Látod ezért kéne valamiféle KRESz oktatás ezeknek a potenciális hullajelölteknek az utakon, mert akinek van jogosítványa bármire annak van fogalma a holtterekről."

Mert szerinted is tudja egy gyalog is, mindenféle általad megkövetelt KRESz oktatás nélkül.

Üdv:
TZiky:-))

GG81 2013.08.23. 08:30:54

@TZiky: Tökéletesen volt értelme, hiszen egy gyalog (ha figyel) akkor egy nagyobb mozgó tárgy közelébe inkább nem megy. Megáll, egy pillanat alatt, ugye nem lép tovább az egyik lába után a másikkal. Ez inkább életösztön.
Lengőteher, dolgozó munkagép közelében pedig munkavédelmi szabály!

Ehhez akarod megint hasonlítani azt, amikor egy járművel határozottan nagyobb sebességeknél dinamikusan alakulnak ki holttér helyzetek!? Nah, ehhez kell a JÁRMŰVEZETŐi ismeret! És mivel a közlekedés maga szintén egy veszélyes üzem, amolyan munkavédelmi szabályként foghatod fel ezt is, mikor lehetsz holttérben.

TZiky 2013.08.23. 11:46:56

@GG81: "Ehhez akarod megint hasonlítani azt, amikor egy járművel határozottan nagyobb sebességeknél dinamikusan alakulnak ki holttér helyzetek!? Nah, ehhez kell a JÁRMŰVEZETŐi ismeret!"
És a videó melyik képkockáin láthatom a "JÁRMŰVEZETŐi ismeret" birtokában lévő tanulóvezető és oktató viselkedésén azt, hogy tudatában lennének az általuk vezetett jármű holttereinek alakulásával?

Üdv:
TZiky:-))

GG81 2013.08.24. 09:32:26

@TZiky: Mekkora oltári nagy melléfogás, a kör bezárult.

A tanuló még szeretne csak annak a tudásnak a birtokában lenni, épp készül elsajátítani. Az ilyen eset pedig mindenképp megragadnak... vagy sokkal jobban oda fog figyelni a bringásokra vagy, ha kedves bringások a torkának estek, akkor épp az ellenkező hatást válthatjátok ki!

És miért értünk körbe!?, mert az oktató felelősségét senki sem vitatta! Upszika.

Csak ne feledkezzünk meg a harmadik érintett félről, aki szintén járművet vezetett és részese volt a közlekedési helyzet kialakulásának. Ritkán van az úgy, hogy csak egy dolog kell a veszélyhelyzet kialakulásához, éppen erről szól a KRESZ, a közlekedés, hogy együttműködjenek a felek és ha az egyik benézne valamit (pl. egy sávváltást), akkor a másik lereagálja, mentse a helyzetet. Ez az egész videó akkor lett volna korrekt (vágatlanul), ha a bringás, ha már olyan gyors volt az autó után ered, majd megbeszéli a tanuló sofőrrel, hogy figyeljen legközelebb jobban majd az anyósülés felé fordul és jogosan lecseszi (kicsit) az oktatót. De már eleve a bringa mozgásából látszik, hogy nem ez volt a célja... csak egy hangulatkeltő videót akart prezentálni bátran a monitor előtt ülve! Még annyi sem volt benne, mint a kiscsajban, aki Győrben beszólt a bringautat elálló 2 autósnak!

TZiky 2013.08.25. 09:03:16

@GG81: "A tanuló még szeretne csak annak a tudásnak a birtokában lenni, épp készül elsajátítani."
Jajaja és neki valaki megtiltotta, hogy otthon önszorgalomból gyúrja az agyat a tanfolyam előtt ...

"És miért értünk körbe!?, mert az oktató felelősségét senki sem vitatta! Upszika."
Tökre logikus, hogy amikor az oktató a felelős, akkor a keróst kell olyan oktatásra kötelezni, ahol - szerinted - megszerezheti a "JÁRMŰVEZETŐi ismeret"-et...

Üdv:
TZiky:-))

Mon3 2013.08.26. 01:18:16

@GG81:
Vannak dolgok, amik sose változnak. Még mindig dübörög a kemény 81 százalékpontos IQ-d:

"Az az aljas bringás direkt hangulatkeltés céljából gázoltatta volna el magát. Ha tisztességes lenne, akkor olyan videót tett volna fel, ahol a kerékpárosok pirosan mennek át, kocsik elé hajtanak ki, vagy járdán zavarják a gyalogosokat. Ez a tetű - persze szemét módon - még azt se rögzítette, hogy egy bringás elnézést egy autóstól, hogy egyáltalán létezik. Ezt az aljas eljárást, nahát!"

GG81 2013.08.26. 13:04:52

@TZiky: "Jajaja és neki valaki megtiltotta, hogy otthon önszorgalomból gyúrja az agyat a tanfolyam előtt ..."
és a bringásnak?

"Tökre logikus, hogy amikor az oktató a felelős, akkor a keróst kell olyan oktatásra kötelezni, ahol - szerinted - megszerezheti a "JÁRMŰVEZETŐi ismeret"-et..."
továbbra is igen, ha a járművével a közúti forgalomban akar részt venni és goto top, ha baxik önszorgalomból gyúrni kicsit az agyát.

neked és a rosszarcú @Mon3: -nak is lassan írom újra, hogy megértsétek.
a közlekedési szituáció kialakulásához 2 fél kellett, össze is rakták amilyük van. az egyiknek papírja van/lesz, a másiknak meg vagy van vagy nincs. Egyik sem lehet büszke az előadására!

Mon3 2013.08.26. 20:33:38

@GG81: "lassan írom; a közlekedési szituáció kialakulásához 2 fél kell"

Kedves boxzsákos barátom! Nekem nincs gondom a betűkkel, ezért gyorsan írom.
Igazad van. Egy kerékpáros közlekedési szituációhoz két fél kell. Egy bringás és egy gyilkos autós...

TZiky 2013.08.26. 21:25:58

@GG81: "és a bringásnak?"
Igen, egyedül a bringásnak köszönhető, hogy a videón nem lett rögzítve sem személyi sérülés, sem anyagi kár.

"továbbra is igen, ha a járművével a közúti forgalomban akar részt venni és goto top, ha baxik önszorgalomból gyúrni kicsit az agyát."
Ez teljesen illik a tanulóvezetőre. Elmagyaráznád - mert a "goto top"-ból egyáltalán nem derül ki - hogy, szerinted miért is ülhetetett a tanulóvezető a volán mőgé úgy, hogy a tanfolyam előtt nem gyúrta otthon önszorgalomból egy kicsit az agyát?

"a közlekedési szituáció kialakulásához 2 fél kellett, össze is rakták amilyük van. az egyiknek papírja van/lesz, a másiknak meg vagy van vagy nincs."
Akkor hazudtál amikor azt írtad, hogy "az oktató felelősségét senki nem vitatta", vagy most?

Üdv:
TZiky:-))

GG81 2013.08.28. 08:45:32

@Mon3: és @TZiky: nagyon kevesek vagytok és az egyikőtök rosszarcúbb, mint a másik.

gyilkos autós? akkor gyilkos az autós, amikor a bringás láthatóan nem partnerként közlekedve holtterében várja, hogy ráhúzzák a kormányt!? noormális!?
gyilkos autós? akkor is, ha a gyökér futárg*cik a városban árkon-bokron tekerve piroson-szembeforgalomban csapatják és az összes többi közlekedőt olyan helyzetbe hozzák amivel kierőszakolják a elsőbbségükről lemondást és hogy nehogy átmenjenek a sötétzöldek nyakán, meg is teszik ezt szívességet, hisz közlekednek.

Bakker TZiky mekkora egy gyökér vagy! Látod azt a T betűt a kocsi tetején, annak környezetében még egy kamion is óvatosan közlekedik, nem véletlen a megkülönböztetés. Az oktató sem képes csodákra, hogy rögtön beavatkozzon, elég 1mp már abból baj lehet, amíg odanyúl a kormányhoz, főleg ha mobilozik közben nem fog, az meg azért gyökér! De ez nem kisebbíti a bringás paraszt, mint másik résztvevő érdemeit. Neki állítólag lehet már jogosítványa (hisz annyi bringásnak van), akkor ő is tanult vezetni tudhatja milyen ott ülni, várva azt, hogy a T védelme alatt megértik az esetleges bénázásait. Vagy ilyenkor persze mégsincs jogosítványa a bringásnak, de ez a közlekedésben partnerként való részvétel alól továbbra sem menti, a KRESZ ismerete, mint járművezetőt, vélhetően tapasztaltabb (a tanulóvezetőnél mindenképp) járművezetőt kellene, hogy jelentsen, ha már a forgalomban teker.

TZiky 2013.08.28. 22:52:03

@GG81: Nem válaszoltál egy kérdésemre: Elmagyaráznád - mert a "goto top"-ból egyáltalán nem derül ki - hogy, szerinted miért is ülhetetett a tanulóvezető a volán mőgé úgy, hogy a tanfolyam előtt nem gyúrta otthon önszorgalomból egy kicsit az agyát?

"Látod azt a T betűt a kocsi tetején, annak környezetében még egy kamion is óvatosan közlekedik, nem véletlen a megkülönböztetés."
Jajaja, szerintem is teli van az ország a T betűs autók környezetében lábujjhegyen közlekedő kamionokkal. Amúgy hol találok a hatályos KRESZben utalást arra, hogy a T betű jelent bármiféle megkülönböztetést?

"Az oktató sem képes csodákra, hogy rögtön beavatkozzon, elég 1mp már abból baj lehet, amíg odanyúl a kormányhoz,"
Oszt minek kéne odanyúlni a kormányhoz? Ott tekert jobbra előtte a bringás a lámpa után, mit gondolt az oktató, Scotty felsugározta a bringást?

"Neki állítólag lehet már jogosítványa (hisz annyi bringásnak van), akkor ő is tanult vezetni tudhatja milyen ott ülni, várva azt, hogy a T védelme alatt megértik az esetleges bénázásait."
Ebben az esetben valószínűleg az ő oktatását azzal kezdték hogy bemutatták neki, hogy az általa vezetett járműnek vannak holtterei és azok ürességéről hogyan kell meggyőződni minden kanyarodási, tolatási manőver megkezdése előtt. Mert az oktatója nem szerette volna, hogy akár kamazra, akár kerósra húzza rá a kormányt.

"Vagy ilyenkor persze mégsincs jogosítványa a bringásnak, de ez a közlekedésben partnerként való részvétel alól továbbra sem menti,"
A videón a szabályok megsértésével az oktató játszotta el, hogy a közlekedésben partnerként lehessen figyelembe venni. És ezután egyedül a bringás akadályozta meg, hogy a KRESZ megsértése miatt felelősségre vonják az oktatót.

"a KRESZ ismerete, mint járművezetőt, vélhetően tapasztaltabb (a tanulóvezetőnél mindenképp) járművezetőt kellene, hogy jelentsen, ha már a forgalomban teker. "
Tudomásom szerint sikeres KRESZ vizsga nélkül a tanuló nem ülhet a volán mögé.

Üdv:
TZiky:-))

GG81 2013.08.29. 11:29:57

@TZiky: te sem arra, hogy a kedves kerekagyú miért nem? vegyük a szándékosságot, szerinted direkt húzta rá az autós? szerintem nem, "csak" figyelmetlenség...(ami nap, mint nap működteti a bizalmi elvet a közlekedésben... mert sajnos megszegik sokan, de a többi fél megoldja helyettük és még retorzió sincs minden alkalommal, főleg ha látszik az ok: T betű, öreg sofőr, stb...) nah, ide vonatkozik a gyakorlatiasság, amiben a kedves dróthuszárunk biztosan a tanulóvezető fölé nőtte már magát, ahogyan látszott a mozgásából, sebességéből, úttartásából. Ezért lehetett volna ő az okosabb, hogy enged, előbb... amit eleve ki lehet szűrni a körülvevő járművek mozgásából, hát még ha egy kib@ nagy T van rajta, ami szerinted nem jelent semmit. Csak tudod a jogszabály nem tudása nem mentesít (a közlekedés pedig nem csak a KRESz!), téged sem. Nem szégyen a jogtárat forgatni (kulcsszó: Egyéb követelmények, 24/2005. (IV. 21.) GKM rendelet)... tisztán le van írva, csak akkor lehet fent a T amikor tanulóvezető vezeti, tehát már önvédelemből óvatosabb vagy a környezetében.
Valóban, csak sikeres KRESZ vizsga után vezetheti az autót. De láthatod, hogy az elmélet és a gyakorlat nem függ szorosan össze. Sok nagyszájú kerékagyas nem írna már ide, ha tényleg úgy közlekednének, ahogy ismereteik szerint írják!
Gyakorlat és evidenciák (és megintcsak a tapasztalatlanság hiánya). A bringás elég szépen kilő, fel is vetődött, hogy volt rásegítése. Ezzel megint visszakanyarodunk a tanulóvezető tapasztalatlanságához, hisz még most szokja a forgalmat, azért Tanulóvezető! Igen, elhaladt a bringás mellett, de egy bringásról nem az a kép élt (eddig) benne, hogy hosszabb távon jó közlekedésnél is a nyomában tud maradni. Pont ezért sem gondolhatta, hogy a holttérben teker valaki, aki várja a nap felvételét! (Abszolút nem az a szituáció volt, amikor mindenképp megelőz egy autó és utána befékez és lekanyarodik jobbra, mert ez utóbbi szándékos veszélyeztetés!)
De ez miben is menti a bringás oldalt?, hogy nem haladunk huzamosabb ideig holttérben? Hogy segítjük a más közlekedésben résztvevőt!? Hacsak tényleg nem az alkalmat kereste csak...

Az viszont elég szomorú, hogy olyan emberek közlekedhetnek az utakon, a forgalomban, akik járművet vezetnek és nincs bizonyítható és számonkérhető elméleti sem gyakorlati tudásuk.

TZiky 2013.08.29. 13:46:35

@GG81: "te sem arra, hogy a kedves kerekagyú miért nem?"
Ez nem kérdés, mert a kerékpáros - akár tanfolyamon tanulta a tennivalókat, akár önszorgalomból otthon tanulta meg az ilyenkor megteendőket -, a videón látottak alapján megtette a baleset elkerüléséhez szükséges tennivalókat.
Most jössz te, hogy válaszolj a kérdésemre: Elmagyaráznád - mert a "goto top"-ból egyáltalán nem derül ki - hogy, szerinted miért is ülhetett a tanulóvezető a volán mögé úgy, hogy a tanfolyam előtt nem gyúrta otthon önszorgalomból egy kicsit az agyát?

"vegyük a szándékosságot, szerinted direkt húzta rá az autós? szerintem nem, "csak" figyelmetlenség..."
Bocs, itt a kommentekben elég jól kivesézték, hogy ebben az esetben az oktató az autós, tehát az autós menet közben telefonált, azt meg szerintem igen kevesen csinálják vezetés közben "csak" figyelmetlenségből.

"Csak tudod a jogszabály nem tudása nem mentesít (a közlekedés pedig nem csak a KRESz!), téged sem. Nem szégyen a jogtárat forgatni (kulcsszó: Egyéb követelmények, 24/2005. (IV. 21.) GKM rendelet)... tisztán le van írva, csak akkor lehet fent a T amikor tanulóvezető vezeti"
Azt a jogszabályhelyet mutasd, ami a T betűs autók környezetében közlekedőknek ír elő kötelező jelleggel bármiféle viselkedést. Mert a KRESZ elég jól megmondja, hogy mi a teendő a megkülönböztető és a figyelmeztető jelzéseket használó járművekkel kapcsolatban, és semmit nem ír a T betűs autók környezetében követendő viselkedésről.

"Gyakorlat és evidenciák (és megintcsak a tapasztalatlanság hiánya)."
Ez hogyan is vonatkozik az oktató telefonálására? Ismereteim szerint a menet közbeni telefonálást tiltja a KRESZ.

"Ezzel megint visszakanyarodunk a tanulóvezető tapasztalatlanságához,"
Mármint csak te, mert én az oktatóról írtam, aki - elvileg - még az oktatásra is képesítést szerzett.

"Igen, elhaladt a bringás mellett, de egy bringásról nem az a kép élt (eddig) benne, hogy hosszabb távon jó közlekedésnél is a nyomában tud maradni."
És az oktató valószínűleg továbbra is azt gondolta, hogy Scotty felsugározta a keróst...

"De ez miben is menti a bringás oldalt?"
Amikor a veszélyhelyzet kialakulásáért egyedül a szabálytalan autós a felelős, akkor a bringás oldalnak semmiféle mentségre nincs szüksége. Főként, hogy a videón csak a "bringás oldal"nak köszönhetően nem lett az autós által létrehozott veszélyhelyzetből baleset.

"hogy nem haladunk huzamosabb ideig holttérben?"
Ha a bringástól elvárható hogy - akár tanfolyam elvégzése nélkül is - rendelkezzen az általad írott ismerettel, akkor ugyanezen az alapon - akár tanfolyam elvégzése nélkül is - elvárható a tanulóvezetőtől, hogy minden manőver megkezdése előtt ellenőrizze az általa vezetett jármű holttereinek ürességét. Az oktatónak viszont a manőverre történő utasítás kiadása előtt is és közvetlenül a manőver megkezdése előtt is ellenőriznie kellett volna a holtterek ürességét.

"Az viszont elég szomorú, hogy olyan emberek közlekedhetnek az utakon, a forgalomban, akik járművet vezetnek és nincs bizonyítható és számonkérhető elméleti sem gyakorlati tudásuk."
Ez megintcsak illik a tanulóvezetőre is.

Üdv:
TZiky:-))

cso zsi 2013.08.31. 17:45:45

@TZiky: Baszki, azt érzed ugye, hogy nem TZiky, vagy, hanem ciki.
Mintha egy analfabirkához beszélne az ember, mert érteni nem érted, amiről szó van, csak a vélt igazadat próbálod hajtogatni.
De egyszer majd felnősz, és leszállsz a magas bicikliről.

TZiky 2013.09.01. 15:05:39

@cso zsi: Mindenki hasonlót mondott, amikor rájött, hogy a mások által vezetett jármű holttereiért még szóban sem tudja a felelősséget rám - a (most éppen ) kerósra - tolni. Aztán közülük néhányan egy óvatlan pillanatukban saját maguk bontották le a fél vagy negyed kocsijukat a holttérben álló villanyoszloppal, kerítéscölöppel, diófával - kinek-mi sikerült...

Üdv:
TZiky:-))
süti beállítások módosítása