Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Önkritika miatt marad el a Critical Mass

2012.09.05. 13:22 - Földes András

Tavasszal lesz utoljára Critical Mass kerékpáros felvonulás Budapesten, jelentették be nyílt levelükben a szervezők. Elmarad ugyanakkor a szeptember 22-én esedékes őszi felvonulás is, hogy felhívhassák a biciklis közösség figyelmét az új problémára: fontos szakmai szervezetük nehéz helyzetére, és a biciklis fejlesztések jövőjének bizonytalanságára.

A szervezők úgy indokolnak: „A 2005-ben elstartolt Kerékpárosklub és a részben őt életre keltő, egy évvel öregebb Critical Mass között eleinte jól működött a munkamegosztás. Nekünk nem kellett politikusokkal tárgyalni, így munka mellett is tudtuk szervezni a felvonulást, a Kerékpárosklub pedig több tízezer bringás nevében komoly erőként tárgyalhatott a döntéshozókkal. Kezdetben megállapodtunk, hogy a függetlenség és fenntarthatóság érdekében igyekszünk megértetni a bringásokkal, hogy nem az államnak, nem az EU-nak, nem az önkormányzatokanak, hanem magunknak kell finanszírozni a teljes állásban értünk szakmai munkát végző szervezetet. Így maradhatunk függetlenek azoktól, akiknek a munkáját civilként felügyeljük, ösztönözzük. Ezt egy idő múlva mégis elhanyagoltuk, 1200 tagnál elakadtunk. Egy ekkora tagságú magyar civil szervezet igen erősnek mondható, de a fenntartható, független alapműködéshez 3-4000 tag szükséges. Hamar jelentkeztek is a szokásos civil tünetek. A képviseltek helyett pályázatokra támaszkodás, precíz pályázati beszámolók, ezzel szemben felszínes a visszajelzés a tagság felé, főmunkaidőben végzett pályázati munka, ami már kárára van az érdekképviseletnek és szakmai munkának." – fogalmaz Kürti Gábor és Sinka Károly.

Magára hagyták a Kerékpárosklubot

„Nagyon klassz volt a trendi, civil példaként emlegetett, nemzetközileg is csodált mozgalmár szerepben tetszelegni. Eközben viszont nem vettük észre, hogy magára hagytuk a Kerékpárosklubot, mint egy oviban felejtett gyereket, szervezeti és pénzügyi problémáival együtt. ... A Critical Mass kiürült, miközben a több évtized múlva is szükséges szakmai szervezetünk haldoklik."

A mostani felvonulás elmaradását úgy indokolják: „Ha a legfontosabb aktuális problémát sem kezeljük, akkor minek vonulunk fel? Ekkor dobtuk be a törölközőt. Most úgy gondoljuk, hogy a Kritikus Tömeg - nagyban nekünk köszönhetően - zsákutcába vonult. Ebben a helyzetben a legjobb döntésnek azt tartjuk, hogy 15 alkalom után most leüljünk inkább, és elmagyarázzuk, hogy a kerékpározás terjedésének hosszú távú fenntartásához már elsősorban nem Kritikus Tömegre, hanem szakmai munkára van szükség, és ennek hiányában mi feleslegesek vagyunk. Tavasszal egy utolsó nagy Critical Mass keretében pedig el is búcsúznánk, ettől a korszaktól. „

134 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr114756701

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Wendriner Tódor Emánuel 2012.09.05. 15:01:19

@Gekko: Sokszor jarok munka miatt Orleans-ban, Franciaorszagban, ott a varosban mindenfele olcson kolcsonozheto bicajok vannak kirakva. Ez is egy lehetoseg lenne a terjesztesre, mondjuk ott a BKV se olyan, mint itt...

Szelid sunmalac 2012.09.05. 15:02:46

@airdace: En is javasolnam a jelzolampak kiiktatasat, akar kizarolag a biciGliseknek is! Igy gyorsabb lenne a termeszetes szelekcio, igaz, tobb utcasepro kene, hogy zsakokba pakoljak oket.
Amugy az ervelessel is tokeletesen egyetertek! Ha vannak a vilagon masok is, akik faszok, akkor miert ne lennenk mi is azok? Tiszta baromsag mondjuk Svajchoz vagy Nemetorszaghoz hasonlitani magunkat, epp ezert javasolnam pl. az uzbeg kozlekedesi moralok atvetelet.

Te komolyan ilyen hulye vagy, vagy segitenek?

Szelid sunmalac 2012.09.05. 15:05:39

@Gekko: Hat, ha nem csokken az egy fore juto GDP sem, akkor vegulis annyira nem rossz a helyzet!

Logan Grimnar 2012.09.05. 15:06:49

Jó hír. Végre elmarad egy, a főváros közlekedését indokolatlanul lebénító megmozdulás.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.09.05. 15:06:52

@MrMarley: "Élhető Budapest, pedig csak akkor lesz, ha végre kitiltják a belvárosból az autókat. "

Nem élhető lesz. Elhagyott...

Logan Grimnar 2012.09.05. 15:10:23

@airdace: "de menj el egyszer Párizsba, és keress olyan bicikliseket, akik megállnak a pirosnál (nem lesz sok :)"
valóban így van, és ez egy win-win szituáció: a biciklisek jelentős része hamarabb éri el a célját, és a folyamatos szelekció biztosítja, hogy a párizsi biciklistársadalom csupa egészséges, erős és gyors emberből álljon, valamint a párizsi kórházakban soha nem késnek a szervátültető műtétek, soha nincs hiány ugyanis donorban.

Void Bunkoid 2012.09.05. 15:12:10

@giriz: nem akarok illúzióromboló lenni, de a CMeken nagyon sok olyan ember kerekezik repiből (szerintem a CMeken résztvevők legalább FELE), aki az év többi 364 napján egy suv vagy hámer vagy szuzuki kormánya mögül anyázza a bicikliseket :P

BSz 2012.09.05. 15:19:21

@Tryst:
Magyarországon az autósoknak KRESZ vizsgát kell tennie (bár a 8 általános nem volt mindig követelmény), mégis vannak tipikus autós szabálytalanságok. 6-méteressel közlekedem, mielőtt lebiciklistáznál.

BSz 2012.09.05. 15:21:25

@Logan Grimnar: az őszi csatornázásra gondolsz? Az nem marad el! Meg a tanévkezdés sem. A sok autós a f**t foglalja a helyet a kamionom elöl...

sóhajó 2012.09.05. 15:26:24

Én a halódó Nyugat-Európából írok, egy teljesen lepukkant városból, nem lehet olyan civilizált, fejlődő városokhoz hasonlítani mint amilyen Budapest, itt nálunk havonta van Critical Mass, minden hónap első hetében, péntek délutánra van meghirdetve, mindenféle előzetes szervezés nélkül összejönnek és tekernek egyet a bringások, néha sokan, néha kevesebben. Irigyelve figyelem Budapestet, ahol elérte a közlekedési kultúra azt a színvonalat, hogy már nem kell többé Critical Mass a bicikli népszerűsítésére, nálunk itt még kell sajnos. Gratulálok a budapesti CM rendezőinek, az első város a világon Budapest, ahol ezt sikerült elérniük!

Tryst 2012.09.05. 15:26:37

Sose mondtam, hogy nincsenek, rögtön ott van az irányváltás jelzésének elhagyása, elsőbbség megnemadása, vagy a gyorshajtás.

De ha egy autós követ el szabálysértést, azt sok esetben lehet azonosítani, és szankcionálni. De egy biciklisnél?

Azonosíthatatlanul kacskaringóznak az autós-motoros-gyalogos forgalomban (hol közúton, hol járdán, biciklise válogatja) hol saját magukat, hol mások testi épségét veszélyeztetve. Ennek kellene véget vetni.

Lez · http://lezlands.blog.hu 2012.09.05. 15:28:43

Bringások, ne pirosazzatok mert zavarja az autósokat!
Autósok, biztonságos távolságot hagyjatok bringások mellett!
Trollok, húzzatok a picsába, hogy béke legyen!

nemecsek ernő áruló 2012.09.05. 15:31:11

@beked: Nem kell ahhoz CM, hogy tőparaszt bringással találkozz. Elég végig sétálni valamelyik járdán, amelyik mellett van bicikli út, és figyelni az azokon kijelölt gyalogátkelőket. Javaslom a XIII. kerületi honvédkorháznál a nyugdíjas néniket fékezés nélkül "lecsengető", kis híján felrúgó fajtát megfigyelésre. Ha kiülsz, szerintem 10 percen belül akad 2-3 bármelyik napszakban.

Általában elmondható sajnos, hogy a biciklisek nagy része gátlástalan önimádó seggfej, aki magát abszolút felsőbbrendűnek tartja minden általa csak véglényként definiált nembringáshoz képest, akik a redvás lábukat egy pillanatra sem merjék rátenni a bicikliútra, mert át lesz hajtva rajtuk. Csak. Mert miért ne?. És bár ne tapasztalatból beszélnék...

zigizagi 2012.09.05. 15:33:15

@NaC: Maximálisan egyetértek

Szelid sunmalac 2012.09.05. 15:52:27

A kritikus tomeg felvonulas helyett miert nem csinalnak olyan akciokat, mondjuk, hogy "Egesz nap szabalyosan kozlekedem nap"?

Nevem Earl 2012.09.05. 15:53:25

@félázsiai nemecsek ernő áruló: pfejj, de szánalmas vagy a nyomorék általánosításoddal.

merre 2012.09.05. 15:54:57

Sajnos amikor sokan bciklire ülnek, azt gondolják, hogy átalakulnak valami névtelen, arctalan fantommá és így azt tehetik, amit akarnak. Iszonyat veszélyt jelentenek a közlekedésre, gyalogosnak, autósnak egyaránt.
Kb. olyan érzésük lehet, mint egyenruhában,ami mindent eltakar, és kihozza az állatot az emberből.

Hajdú Peter 2012.09.05. 15:55:34

@félázsiai nemecsek ernő áruló: "nyugdíjas néniket fékezés nélkül "lecsengető""

Azt a kurva ez milyen kemeny. Lecsengetni valakit. Nem inkabb szetcsengette, rongyacsengette, szarracsengette, AGYONcsengette ? Esetleg darabokra csengette ? Felelmetesek ezek a varos is csengetok, naponta ezreket csengetnek halalra. Sokkal veszelyesebbek, mint egy 3 tonnas terepjaro 250-el.

Min.V8 2012.09.05. 16:01:05

A tavaszit is mondjátok le ! Kár volt ezt az egész szarságot elkezdeni !

dukeekud 2012.09.05. 16:05:54

@merre: "Iszonyat veszélyt jelentenek a közlekedésre, gyalogosnak, autósnak egyaránt."

Hát persze, rettegésben tartják a világot a pokoli kerékpárosok.
Rettentő veszelyesek. Bazzeg mondjál már az elmúlt 50 évből egy olyan napot, amikor kerékpáros okozott halálos balesetet, és egy olyat is mondjál amikor az autósok nem okoztak halálos balesetet.
Nem hiszem, hogy volnának ilyen napok.

ElPadre 2012.09.05. 16:09:31

tegnap érdekes napom volt. reggel gyalog kutyát sétáltattam, aztán autóba pattantam, és kvázi fél budapestet körbeautóztam (garis cuccok szervízbe adása, ami már húzódott egy ideje). aztán hazaértem, felvettem a sisakomat, és bringán elmentem a kossuth térre megnézni, hogy hogy tüntetnek a népek, aztán még egy kis kitérővel hazakerekeztem.

nem érzem, hogy meghasonlottam volna. :)

viszont a CM-nek tényleg ideje, hogy vége lett. betöltötte a célját, és már nem is annyira jó móka. úgyhogy én részemről üdvözlöm a döntést.

azt viszont már kevésbé, amikor az alsó rakparton, az elvileg gyorsforgalmi úton cangáznak a népek. most komolyan, minek mennek le oda? nem is futárok, kibírnák a köztes lámpákat, ezzel viszont jól belassítják a gyorsforgalmit, mert mindig akad egy sofőr, aki nem mer mellettük elmenni (néha nem is egyszerű, lévén hogy van két sáv oszt csocsi, és azok sem szélesek).

bertrollnok 2012.09.05. 16:13:42

@merre: Ez a legveszélyesebb kaszt. Az autósoknál majdhogynem elhanyagolható az arányuk, de a kerékpárosoknál tényleg nagyobb (tán 20% is megvan) azoknak a száma, akik tán fel sem fogják, mekkora veszélybe sodorják magukat a viselkedésükkel.

És most nem a vidéki falu-falu között ingázókra gondolok, hanem Bp-re.

diplomassenki 2012.09.05. 16:18:14

@végsőkig hiszterizált agyalágyult ámokfutó troll:

alapvetően egyformán látjuk, én csak egy megjegyzést tennék, a kerékpár az bicikli.

ex-dr. vuk 2012.09.05. 16:22:18

At kellene strukturalni a hivatalos "utolso pentek"-re.

Szervezest nem igenyel, mindent honap utolso pentekjen fix hely fix idopont. Aztan mindenki arra teker amerra akar (altalaban nem szorodnak szet :)). Londonban igy van!

diplomassenki 2012.09.05. 16:23:10

3 gyermekes anyuka vagyok, autózom, sétálok és kerékpározom is a gyermekeimmel.

Akármelyik mivoltomban közlekedem, emberi módon teszem.
Van hülye mindhárom kölzekedési formát gyakorlók között.
Az azonban nagyon durva, amikor a biciklis úton kerékpározva a másik kétkeres odakiabál nekem, hogy ne itt taníts a kölykeidet tekerni, takarodj vissza velük a játszótérre.

Csak csendben jelzem, hogy gyermekeim évek óta stabilan kétkerekűznek, ominózus esetben - tavaszi szünet - úszásedzésre igyekeztünk.

Nálunk nincs kialakult közlekedési kultúra egyik oldalon sem.

ezért lenne jó az iskolai közlekedés oktatása, de igazán hasznos formában.

Martian (törölt) 2012.09.05. 16:24:51

Én nem bánom, hogy elmarad a CM, a kezdetekben párszor volt jogosultsága, de ma már inkább a kerékpáros közlekedés minőségére kell szakmai szinten odafigyelni, mint bicajos horda-demonstrációkat tartani...

nemecsek ernő áruló 2012.09.05. 16:24:55

@Nevem Earl: @Hajdú Peter: Nocsak. Csak nem az említett típus két díszpéldányához van szerencsém? Na menjetek, üssetek el pár babakocsis fiatal anyukát! :P

diplomassenki 2012.09.05. 16:32:05

@dukeekud:
ezt is, mint mindet minden közlekedésben szereplő szempontjából kellene vizsgálni.

Azért az tény, hogy százalékos megoszlásban a kerékpárosok sokkal nagyobb arányban sértik meg a KRESZ szabályait (kb 95%).
Utána meg anyáznak.
Án a zebrán áttolom a bringát, gyermekeimet is erre tanítom.
Megállok a piros lámpánál, gyermekeimet is erre tanítom.
Nem taposom el a gyalogost, az autónak sem megyek neki, nem teszem ki hirtelen fékezésnek és reggelig sorolhatnám.
Egy CM és egy Kerképárosklub kultúrált közlekedést is kellene képviseljen, de én még olyan felhívást nem hallottam, hogy kerékpáros társaim, tartsátok be a közlekedés szabályait és ne anyázzátok le a kismamát, nagymamát stb-stb.

Nevem Earl 2012.09.05. 16:34:11

@félázsiai nemecsek ernő áruló: Ha az lennék, valószínűleg beírtam volna ezt, ugye? Faszparéj.

nemecsek ernő áruló 2012.09.05. 16:35:46

@Nevem Earl: Ha nem az lennél, leszartad volna, hogy mit írok. Érdekes módon ha idióta vadbarom autósokról írnak, én nem sírok az általánosítás miatt, faszkalap! :P

diplomassenki 2012.09.05. 16:37:51

@beked:
Jó lenne, ha a MK nem csak azért emelné fel a hangját, hogy legyen védett kerékpáros közlekedés, hanem azért is, hogy a biciklistársak kulturáltan közlekedjenek gyalogossal, kringással és autóssal szemben is!!!!!

Ha ilyen kampány is lenne, akkor sokan állnának ki a kerekesekért.

Nevem Earl 2012.09.05. 16:38:30

Csak kibaszottul unom a fajtádat. A bringások kisebbsége állat (a futárokkal az élen), mégis miattuk ítélitek meg az összes többit. Csihadjál most már.

Nevem Earl 2012.09.05. 16:39:33

@diplomassenki: Volt ilyen kampány, tudod, mindenki gyalogosnak született, szép háromszínű plakátok, meg minden.

diplomassenki 2012.09.05. 16:40:36

@Nevem Earl:
sajnos a normálisan közlekedő bringások vannak kisebbségben.
És ettől én nem útálok semmit, csak tényt állapítok meg.
Tapasztalat!

diplomassenki 2012.09.05. 16:41:35

@Nevem Earl:
igen, azt tudom, de a hangsúlyt ott is az autósok kapták.

indapass90210 2012.09.05. 16:41:48

@dukeekud: "Bazzeg mondjál már az elmúlt 50 évből egy olyan napot, amikor kerékpáros okozott halálos balesetet, és egy olyat is mondjál amikor az autósok nem okoztak halálos balesetet."

Tessék, itt egy példa, amikor nem volt halálos baleset, de biztos, hogy rengeteg ilyen nap van:

www.police.hu/sajto/sajtoszoba/orf120708_01.html

Itt meg egy olyan, amikor kerékpáros okozott halálos balesetet:

www.szolnokinapilap.hu/cikk/Furgon_gazolt_halalra_egy_kerekparost_a_Jaszsagban/103634

vagy egy másik:

www.bama.hu/baranya/kek-hirek-bulvar/halalos-kerekparos-baleset-a-6-oson-455211

Fizetett blogger 2012.09.05. 16:42:08

A két szervezetre (CM - Kerékpárosklub) jellemző, hogy érdemi (az adott személy jogait csökkentő) személyi felelősségvállalás évek óta nem történt.

Néhány "Hajtás Pajtás" kialakított egy rendszert, amelyet úgy építetttek fel, hogy a környezet úgy érezze, pótolhatatlanok.

A Kerékpárosklub anyagi csőd szélén áll.

A közelmúltban megindult egy tagsággyűjtési akció. Bemondás alapján(!) körülbelül 4000 ember tudná eltartani a jelenlegi klub szervezetét.

(Talán nem érdektelen az az apróság, hogy nyári szabadságok idején 3-4 napos határidővel szerveztek meg "társadalmi" vitát a kérdésről.)

Ugyanakkor alapvető információk hiányoznak a múltbéli működésről, a stratégia célokról.

Így többé-kevésbé mindenki azt gondolhat bele, amit helyesnek képzel.

A "CM356", amelye váltják a CM nevet ennek a vezetői gárdának a vészkísérlete, hogy minél több embert bevigyen a "klubba".

(Talán nem érdektelen az az apróság, hogy pár napja még egy holnapi Critical Mass szervezői gyűlés lett meghirdetve.)

Láthatóan totális káoszban "vezeti" néhány felelősségvállalást nem, csak hatalomgyakorlást vállaló ember. Mindkét szervezetben.

Összefonódva.

A pofám leszakadt, amikor a Critical Mass-t lefújták.

Elhiszi valaki, hogy más országokkal ellentétben Magyarországon a kerékpáros társadalom fejlettsége elérte azt a szintet, amelyért sok-sok országban még "kénytelenek" a CM kereteit használva azt fejleszteni?!?

mittelfinger gusztávné 2012.09.05. 16:48:14

Sokan egy nevezőre hozzák a CM-et és a Gay pride-t. Nincs igazuk. A búrokkal simábban lemegy az év másik 364 napja.

ex-dr. vuk 2012.09.05. 16:48:27

@bertrollnok: erdekes, hogy gepjarmuvezetok egy resze fel sem fogja, hogy viselkedesevel milyen veszelybe sodor MASOKAT.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2012.09.05. 17:00:39

2011 szeptember 25-én történt:

VASÁRNAPI BRINGÁS

Tegnap déltájt velem szembe
Bringázott egy morcos embe-
-r, aki felém rázta öklét,
S én mennybéli víg öröklét
Reményében nem ütöttem
El őt, ám ő jött mögöttem
S űzött, vad hátraarc után.
Utolért s én néztem bután,
Éntőlem ő vajh’ mit akar?
Vadul lengett rajta a kar
S bősz szájából dőlt az átok.
Hogy mi, tekintettel rátok,
Nem idézem, ám ő tombolt.
(Zárva volt az Agyatom Bolt?)
Két kislányom úgy megijedt,
Hogyan tehet bárki ilyet,
Ki látszólag emberszerű?
Arcán nem ült szelíd derű,
Hanem bőgött, mint egy orkán,
S nem a Himnusz jött ki torkán.
Körben állt sok panelház ott,
Mit hangja majd’ széjjelrázott.
Végül elment. Néztem, űz-e?
Már nem. Csak a lelki bűze…

ILLUSZTRÁLVA:
fradyendre.blogspot.hu/2011/09/vasarnapi-bringas.html
:)

dr. pretender 2012.09.05. 17:06:36

@airdace: "de érthető, hogy egy biciklin ülő másképp értelmezi a dolgot."
mivan???? na ilyen ember ne lehetőleg ne üljön semmilyen járműre közforgalmú úton :((

igazi hős 2012.09.05. 17:23:27

@Tryst: Jé, csak a 20. kommentben jött elő a "bringások nem fizetnek" érv, döbbenetes. Legközelebb jobban igyekezz.

HiphopStar 2012.09.05. 17:26:29

gusztustalan egy népség volt. És, hogy évi 300HUF-ra nincs pénze a biciklis "társadalomnak" az is vicc.
Az összes törtető, önmagát a KRESZ szabályok fölé emelő hippifasz bringás buzi bekaphatja. Remélem, ha az asszony szül a hátsó sárvédőn viszed a kórházba.

igazi hős 2012.09.05. 17:28:02

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: Üres utakat akarsz? Vagy az indokolatlanul lassan hajtó mazsolák maradhatnak?

igazi hős 2012.09.05. 17:34:22

@diplomassenki: A francokat! Ha megy az úton 100 autós normál tempóval az nem tűnik fel, csak az az egy streetracer, aki nyomja eszetlenül. Bringásokból még látványosabb hülyék vannak, de ha a bringások fele úgy menne, mint néhány kamikaze, akkor a Váci úton folyamatosan helyszínelnének. Az irritáló, de lényegében ártalmatlan bringás szabálytalanságokat pedig pont úgy kell kezelni, mint a hasonló súlyú autós szabálytalanságokat: nem kell vele törődni. Neked is jobb.

Don Quixote de la Ferko 2012.09.05. 17:37:35

2005-ben lett volna szükség az önkritikára, és el sem kellett volna kezdeni ezt a bohócparádét.

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2012.09.05. 17:47:44

@sóhajó: Szintén a haldokló Nyugatról jelentkezem, százhúszezres város + tízezer diák, kb. százezer bicikli. A bringások ugyanannyira szabályosak, mint Budapesten, de mégsincs semmi gond. Érdekes...

Anti Anyag (törölt) 2012.09.05. 17:53:05

Soha nem voltam ott, pedig régi bringás vagyok.
Egy liberális önigazolás és pofavizit volt ez, már vártam mikor tiltakoznak a holokauszt és kirekesztés ellen együtt kemény volt komcsi pofákkal és komcsi besúgók, jelentőkkel.

Gond az lehet, hogy eltűnt mögülük a liberális támogatói mag. Azok már letettek politikai ambicíóikról, nem kell már mögéjük bringás díszlet.

Wendriner Tódor Emánuel 2012.09.05. 17:53:30

@Hajdú Peter: megfogtad a lenyeget, gratulalok. ha az autos dudalja le a bringast, akkor az szemet mocsok allat, de ha a bringas a gyalogost, akkor NEKI AHHOZ JOGA VAN!!!

Wendriner Tódor Emánuel 2012.09.05. 17:57:28

@Nevem Earl: papa, az autosok nagy tobbsege allat? akkor nem kellet volna mar kihalnia Budapestnek?

01234567 2012.09.05. 18:00:02

A CM-t ért kritikáknál csak az domborodik ki hogy az alulról szervezett, közterületen való, tömegmegmozdulásban megnyilvánuló véleménynyilvánításnak, mennyire nincs kultúrája nálunk.Birka nép.Tapló ember az utóbbi időben tényleg átlagon felüli létszámban van jelen a hétköznapi élet majd MINDEN területén.A politikai és a gazdasági"elit"-től eredő morális válság van.
Azzal együtt én,igaz biciklisként,az autójukba mint konzervdobozba zárt autósok munkahelyi,és egzisztenciális,esetleg magánéleti,problémáik által jelenlévő frusztrációjuk, vagy pont ezek nem léte miatt érzett felsőbbrendűségi érzetük gerjesztette indulatnak érzem a biciklis ellenességet,mint ilyen mértékű valós problémának.
A gyalogosok egyfelől a közlekedésben mindmáig csak az autósról vesznek tudomást,mivel erre komoly, hosszú idő alatt megszokott figyelmeztetések hívják fel a figyelmüket,az "életterük"általában jól elhatárolt,és a gyalogos számára hosszú ideje tudatosult KOMOLY baleseti veszélyforrás.Plusz mivel a népesség jelentős része elöregedett,stressz,munkahelyi túlterheltség,ebből eredő fáradtság,EÜ problémák által dekoncentrált,kordinálatlan mozgású, letompult(általam"szédelgőnek"hívott)gyalogos van, az ő számukra egy biciklis megjelenése sokszor zavaró, indulatot gerjesztő forrás.A biciklisnek,aki jórészt fiatal,pont a bicikli miatt stressztől oldottabb, jobb fizikai állapotban lévő egyed viszont sokszor ugyancsak indulatot gerjesztő,ami viszont talán több megértéssel jobban kezelhető lenne.És a belvárosból tényleg ki kéne tiltani a személyautó forgalmat.Sok mindenre megoldás lenne.

Nevem Earl 2012.09.05. 18:03:28

@Wendriner Tódor Emánuel: Ezt egy szóval nem ejtettem ki a számon. Pont akkora baromság lenne, mint hogy a bringások egytől egyig elborult kismamagyilkos nyuggergázolók.

Wendriner Tódor Emánuel 2012.09.05. 18:08:26

@Nevem Earl: explicite valoban nem, en kovetkeztettem erre a bringas kisebbsegre valo hivatkozasodbol, de ha felreertettem, elnezest.
egyetertek egyebkent, az altalanositassal van a gond, ettol kene megszabadulni. meg attol is, hogy agresszivan akarjunk barmit elterjeszteni (akinek nem inge...)

Anti Anyag (törölt) 2012.09.05. 18:12:16

@01234567: Túldimenzionálod. A legtöbb bringás egyben autós is. Az ellenségesség pedig mindig olyan helyzetben adódik, amikor egyszerre autó is sok van és bringás is. Én hetente legalább négyszer ülök bringára és hónapokig nem találkozom fusztrált autóssal, mert nem csúcsforgalomban megyek és nem gátolom.

Elég nyilvánvaló, ha egy bringás erőszakosan keresztültolja magát a belvároson (van ilyen) anyázzák is rendesen.

Wendriner Tódor Emánuel 2012.09.05. 18:16:56

@Anti Anyag: Azert van benne igazsag is, tenyleg nincs kialakult kulturaja semelyik oldalon se a bringas kozlekedesnek, pont ugy, ahogy a varosi infrastruktura se alakult meg ki hozza teljesen.

01234567 2012.09.05. 18:50:47

@Anti Anyag: "Elég nyilvánvaló, ha egy bringás erőszakosan keresztültolja magát a belvároson (van ilyen) anyázzák is rendesen."
Ez pont egy tipikus példa,ha az erőszakos toláson azt érted,hogy dugóban végig araszol a kocsik mellett,utat-járdát váltogat.Csak gyalogos forgalom miatt vagy egy évben egy autó jön de belátható lámpánál átsunnyog.Az autós meg ott ül,lebaszta a főnök,sietnie kéne,telefonon"hajtja" az asszony,valami f@sz épp két perce dudált rá..stb..Már megy is a kurv@anyád,ráhúzom a biciklisre(álló helyzetben!amikor ugye az irányváltás marha indokolt!)..stb..És ha van Isten visszaszól a bringás! :) Mert akkor az egész aznapi f@sszopást ami ért végre kiadhatom,és nem otthon az asszonnyal,vagy a gyerekeken töltöm ki! :) Ha meg ugye "király vagyok",én basztatom az alkalmazottakat,esetleg még szlovákrenszámbefigyel :),akkor meg:ki ez a kis senki f@sszopó aki itt kavar vazzzeeeeee...Az ilyen típus néha ha kiszabadul a sorból még utánad is jön...

01234567 2012.09.05. 19:01:46

@01234567: Anti anyag.Még valami!És szerintem a legtöbb biciklis abból lesz,aki haladni akar.Az autós vergődésből elege van,a tömegközlekedésről meg annyit,hogy szerintem a bicikli gyártók beépültek a BKV-ba,mert azt a nívót ami ott van csak szándékos szabotázs útján lehet elérni!A gyalogot meg hagyjuk.Az Oktogontól a Jászai Mariig többet tolongasz mint egy rögby meccsen,ahány csöves basztat,ahánynak a hugyába lépsz,és azok a szagok nyaranta...

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2012.09.05. 19:05:36

@Dövan: Azért ezek olyan biciklis által okozott halálos balesetek, ahol a biciklis maga halt meg. Szóval ezek kb. azzal egyenértékűek, mint amikor az autós fának hajt és meghal. A közlekedés többi részvevőjét gyakorlatilag nem veszélyeztették.

Volt már különben olyan biciklis által okozott halálos baleset is, ahol nem a biciklis halt meg, de ilyen lehet évente kb. egy. Tetszik, nem tetszik, a biciklis 100 esetből 99-szer kizárólag saját magát veszélyezteti, ha szabálytalankodik. Az autós viszont az elhagyatott úton történő eszelős száguldozás esetét kivéve mindig másokat is veszélyeztet.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2012.09.05. 19:09:41

@MrMarley: szokj hozzá haver hogy a bkv 10%-kal több autóst sem bírna el, nemhogy az összeset. Idióta. Majd viszünk mindent gyalog a kezünkben a kedvedért.

Wendriner Tódor Emánuel 2012.09.05. 20:49:14

@01234567: biztos ilyen is van, engem speciel az akaszt ki, ha a fogalmatlan divatbiciklis a sav kozepen teker kettovel, akkor is eloremegy a sorban, ha pl a Koruton 3 meterrel kesobb ugyis mindenkinek OT kell kerulgetnie, ahelyett, hogy legalabb megprobalna lehuzodni, es igenis, kiakaszt, hogy mer nem bir megallni a lampanal. fasz kivan, az velem nem egyenrangu kozlekedopartner, aki tudatosan szabotalja a szabalyokat. es nem azert, mert dogoljon meg a szomszed tehene is, hanem azert, mert ha egy ilyen egyszeru dolgot sem tart be, akkor hogyan bizhatnek benne, mint kozlekedopartnerben barmennyire is?

indapass90210 2012.09.06. 09:06:45

@Zigomer Trubahin: mondjuk biztos volt már számtalan eset, amikor biciklis ember miatt kellett autónak a kormányát rángatni, és emiatt emberek kerültek veszélybe. Van aki ilyen esetben simán átviszi a kocsit a szembelévő sávba, akár egy kamion elé. Ha az telibe veri, akkor a bicós mit csinál? Természetesen elkerekezik, hiszen ő ott sem volt....

Azt sem tudom elképzelni, hogy 1%-nál nagyobb az olyan esetek száma, amikor a bicós hátrahagyja az adatait egy általa megkarcolt kocsin...

MrMarley 2012.09.06. 09:25:47

@enpera: Ezt most nem igazán értem,de a lényeg, hogy megmondtad:)

AdamTheTux 2012.09.06. 13:41:41

Az a véleményem, hogy a kerékpár a helyi közlekedés legjobb eeszköze. Olcsó, összehasonlításban is gyors, egészséges, rugalmas, stb. Ugyanakkor ki kell alakítani egy közlekedési kultúrát, ami sajnos nem létezik. Én bciklivel járok dolgozni, ez napi 20 kilométer Budapesten az IX és XIII kerület között, itt ottt a sűrűjében.

A legonfotsabb tapasztalatom a piroslápázással kapcsolatban, hogy a legtöbb (kerékpárps) lámpa egyszerűen rosszul van hangolva, és sok helyen felesleges várakozásra ítéli a szabálykövető kerékpárost. Sok helyen logikátlan, mi több kerékpárosra és gyalogosokra nézve is veszélyes a vonalvezetés.

Persze nem csak az infrastruktúrával van baj, hanem a közlekedőkkel. Azzal a gyalogossal, aki semmit sem figyelve kóvályog a kijelölt (és szeparált!) kerékpársávban, azzal a kerékpárossal, aki fülhallgatóval a gyalogosok közötti szlalom után kivág a piroslámán át az úttestre és azzal az autóval, amelyik centizve csakazértis megelőzi a kerékpárost.

Mindannyian közlekedünk, a közlekedésnek van egy ritmusa, az pedig változik. Más a ritmusa a lakótelepen a kis utcáknak, más a ritmusa a Hungária körúti kerékpár-sávoknak. Más az ajtósi-dürer sor, megint más a Városliget és a Dózsa György út. Ezeket figyelembe kellene a közlekedőknek vennie, és ezzel a ritmussal kell menni, nem pedig piroslámpán áthajtani.

Azt szoktam - nem is mindig magamban - mondani a piroslámpázókra, hogy ne lámpázz, hanem tekerj. A piroslámpázól 20-30%-át utol szoktam érni, ami a bizonyíték arra, hogy a piroslámpa nem tart fel. Persze, jobban bele kell lépni, de ez egy ilyen dolog. Ha meg valaki kényelmesen akar menni, akkor bele kell férnie a fújásnak a zöldig.

AdamTheTux 2012.09.06. 13:43:58

Más: Elég szánalmas a hungária körútban a sok autó, ahogy állnak a dugóban... Persze, hogy mindegyikben megjelenik "ahülyebiciglis" gondolat, amikor eldöngetek mellettük, mert én tudok haladni, ők meg saját magukat tartják fel.

(Nem reprezentatív reggeli minta: 30% haszongépjármű, 70% személygépkocsi. Utóbbi kategória 90%-ban csak a sofőr ült)

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2012.09.06. 14:32:39

@MrMarley: az a lényeg, hogy nincs alternatíva. Érted? Nem bír el több embert a bkv.

kohabitállak 2012.09.06. 14:56:33

Akinek (autós) inge, vegye magára: Mit tenne a helyszínen, ha Budapesten is ily módon tekernének az arcok, mikor a VALÓBAN bringázni tudó, itthoni "életveszélyesen cikázók" is kiverik a biztit?
Az első 4perc bőségesen elég lesz: www.youtube.com/watch?v=mpmxjQPGqbM

D4D 2012.09.06. 19:32:17

@beked:

A CM-ek alkalmával valóban sok szabálykerülő, viselkedésével sok embert zavaró egyén tűnt fel. De ez nem a CM lelke és magja.

- Akkor ma is cm volt?

D4D 2012.09.06. 19:42:27

@airdace:

"ha nem lennének autók, lámpa se kellene. Egyelőre vannak, ezért nem mellőzhetjük őket, de érthető, hogy egy biciklin ülő másképp értelmezi a dolgot."
- Mi lesz akkor, ha a dömperes is elkezdi másképp látni? Akkor ajvékoltok majd?

Szabályok azért vannak, hogy betartsuk őket. De ha már megszegjük őket, akkor kuss, és ne gyártsunk a megszegésükről ideológiát, maximum mutassunk rá, hogy miért hülyeség az adott szabály, és az általa kezelt probléma/helyzet hogyan orvosolható jobban.

" de menj el egyszer Párizsba, és keress olyan bicikliseket, akik megállnak a pirosnál (nem lesz sok :)"
- Menj el egyszer Münchenbe, és azt látod, amelyik átmegy a piroson, az már kapja is a 30€-s csekket.

- Miért nem inkább a müncheni példát követjük? Miért a párizsit?

D4D 2012.09.06. 19:47:04

@NemNick:

"Mintha Ti nem ezt az eljárást választottátok volna. Ami felveti a kérdést, hoyg kettőtöknek volt-e joga megzavarni több, mint tízezer ember, előre bejelentett rendezvényét, pláne, hogy volt mód a normális átkelésre..."

- Kettejük honnan tudta volna, hogy az ott egy rendezvény? Utat zárni (felvonulás céljára) csak rendőr, katonai menetirányító, illetve jelzőőr zárhat.

Rendező feliratú pólót viselő ember biztosan nem.

airdace · http://metamorfozisok.blogspot.com 2012.09.06. 20:01:48

@D4D: Mert a kultúránk inkább közelít a párizsihoz, mint a münchenihez. Pontosabban nálunk nincs egységes kultúra, az ország egyik fele szereti nagyon betartani a szabályokat, a másik fele meg olyan déli típusú, ők nem szeretik. Ebből aztán olyan mértékű frusztráció következik, amit egyébként egyik modellben sem lehet megfigyelni. Ezért talán indokoltabb a szabadosabb kultúra felé mozogni.

Egyébként Münchenben sem szállnak rá a rendőrök a kerékpárosokra. Nyugat-Európában általánosan az a szabály, hogy minél gyengébb résztvevője vagy a közlekedésnek, annál védettebb vagy. Pl. Hollandiában ha gyalogos vagy kerékpáros szenved balesetet, a bíróságon az alapfeltevés az, hogy ő ártatlan - a másik félnek kell bizonyítania az ellenkezőjét. Tehát nincs egyenrangúság, inkább a pozitív diszkrimináció jellemző. Belgiumban és Franciaországban pl. már bevezették, hogy kerékpárosok jobbra kanyarodáskor átmehetnek a piroson: www.ecf.com/news/belgium-right-turn-at-red-law-in-force-quicker-than-planned-ecf-newswatch/

D4D 2012.09.06. 20:06:19

@airdace:

Egyébként Münchenben sem szállnak rá a rendőrök a kerékpárosokra.
- Olyan kemény biciklis razziák szoktak lenni, hogy piha!

- Piroson jobbra kanyarodás: Zöld nyíl. Ez egy ex-NDK-s dolog, autók is fordulhatnak.

www.mt-online.de/_em_daten/_dpa/2009/11/08/091108_1402_nw5662_22933800_original.large_4_3_800_0_952_1893_2370.jpg

airdace · http://metamorfozisok.blogspot.com 2012.09.06. 20:21:48

@D4D: Zöld kiegészítőnél nálunk is lehet, persze. Itt olyan kereszteződéseknél van szó Belgiumban és más országokban, ahol kerékpárosok mehetnek jobbra, mások nem.

ex-dr. vuk 2012.09.06. 21:04:42

@Wendriner Tódor Emánuel: ma egy keresztezodesben fejreallt egy autos, mert atment a piroson ezerrel, es meglepodott, hogy keresztben meg jonnek. Ot te egyenrangu kozlekedopartnernek tekinted gondolom. Biztosan megerdemli.

D4D 2012.09.06. 21:12:24

@airdace:

Nem kieg.lámpa, tábla.

Wendriner Tódor Emánuel 2012.09.06. 21:49:42

@ex-dr. vuk: Ha elolvastad volna az elozmenyeket, szerintem ezt nem irtad volna. Szemely szerint melysegesen elitelem az osszes szabalyszegot, legyen az autos, biciklis vagy gyalogos. Ezt az autost sem tekintem egyenrangu, megbizhato partnernek, viszont az en benyomasom az, hogy aranyaiban tobb bringas piroslampazik, mint autos. De ettol meg nem altalanositok es nem acsargok minden bringas ellen, probalok korrekt lenni mindenkivel, mert -HOPPA- en is gyalogolok es bringazok is.

ex-dr. vuk 2012.09.06. 21:54:34

@Wendriner Tódor Emánuel: valamint aranyaiban tobb autos lepi tul a megengedett sebesseget (jelenleg ez a vezeto halalok az utakon) es parkol szabalytalanul. kar ebbol versenyt rendezni.

NemNick 2012.09.06. 21:55:48

@D4D: Szeretem az önjelölt érdekvédőket... :)

Akkor, csak a vicc kedvéért, meg mert látom, nagyon aktívkodsz:
"Kettejük honnan tudta volna, hogy az ott egy rendezvény"

Ez a kérdés komoly? Hát nem is tudom...ilyenek jutnak hirtelen eszembe:
- évek óta (és ez nem kettő darab év) megrendezésre kerül, kb. mindig ugyanaban az időpontban. És a sajtó sem szokta bojkottálni, így
- teli volt vele a sajtó hetekkel előtte, de egy héttel előtte biztosan (tudom, figyeltem), ezen kívül
- plakátok, falragaszok, több mint egy héttel előtte, de
- aznap a sima órás hírekben is rendszeresen szerepelt sőt az aznapi újságokban is.
- Viszont ha valahonnan a Marsról jöttek, és nem hallottak semmiről, nem olvastam semmit és egyáltalán, burokban éltek addig, szerintem akkor is elég egyértelmű, hogy annyi biciklista nem verődhet csak úgy véletlenül össze, mondjuk a nagy számok törvénye alapján - csak van valami céljuk, okuk, irányuk...
- és ha már olyan jól összejöttek, és nem őket kergetik a rendőrök, hanem nekik segítenek, könnyen lehet, hogy ez valami hivatalos, bejelentett esemény, amkor bizony a közterületet ideiglenesen ők használják, saját céljaikra
- plusz ilyen egyenpólós alakok szaladgálnak az út mentén, fel és le (tudom, az biztos valami marketing izé lehetett... :)))

"Utat zárni (felvonulás céljára) csak rendőr, katonai menetirányító, illetve jelzőőr zárhat."

Ez nagyon hivatalosan hangzik, és igen szép mondat, de az a nagy helyzet, hogy utat a rendőrök zártak. (Mert a rendőrők is ott voltak, és a nagyobb kereszteződéseket zárták, illetve felvezettek.)
Csak, ugye ez nem a nemtudommilyen felvonulás, ahol hirig várható, így nem voltak annyian, hogy élőláncot alkothassanak. Így viszont elkélt a segítség.
(Szó szerint, u.is minimálisan előírt rendezőszámot szoktak kérni ilyenkor a kapitányságok - és gondolom nem azért, hogy egy téren összegyülve a rendezők szurkoljanak a rendezvény sikerének, hanem, hogy a koordinálásban segítsenek)

Ha figyeltél öntudatos barátunk hozzászólására, ők is átjutottak - csak pár száz ember akadályozása árán. Tehát nem zárta őket senki. Az útjukat sem. Szabad emberként, öntudatos, igazi magyar állampolgárként keltek át kereesztben egy demonstráción, mint aki 1000%-osan tisztában van a saját jogaival és járandóságaival. :)

Tehát a rendező feliratú pólósok nem zártak semmit sem - csak (sok egyéb más feladatuk mellett) megállították szükség esetén a tömeget, hogy a normálisabb lelkivilágú polgártásaink könnyen, békében, egymás testi épségének veszélyeztetése nélkül átjussanak.

Most hirtelen ennyi.

(Tényleg, te láttál már ilyet, csak úgy kérdezem?)

ex-dr. vuk 2012.09.06. 22:00:19

@D4D: erdekes, hogy Parizsban es Londonban sem hullanak a bringasok, pedig ott aztan tenyleg csak tajekoztato a piros lampa..
Olyannyira, hogy Parizsban jobbra kanyarodni es T elagazasnal egyenesen menni jobb szelen mar SZABAD bringaval. Vajon miert tettek ilyen engedmenyeket?
Londonban gyalog nem kell megallni a pirosnal, ha nem jon auto atmehetsz. Vajon miert?
Erdekes, nem?

Wendriner Tódor Emánuel 2012.09.06. 22:38:39

@ex-dr. vuk: szerintem ezzel vakvaganyra mesz. en tovabbra sem uszitani akarok a bringasok ellen, te vagy az, aki ratesz egy lapattal mindig. nem vedem az autosokat, de onmagaban vicces azzal tromfolnod, hogy tobb autos lepi tul a megengedett sebesseget. hany bringas van annyira jo formaban, hogy gyorsabban tekerjen otvennel, illetve a parkolas miert jon ide?
mindegy, ertsd meg, nem ellened beszelek, tobbszor leirtam, hogy a kicsit kisebb arccal sokkal tobbet tudna tenni a bringas tabor onmagaert.

Wendriner Tódor Emánuel 2012.09.06. 22:40:57

@ex-dr. vuk: a gond az, hogy te engedelyezett, kihirdetett, tarsadalmilag ismert szabalyokat hozol fel, nalunk pedig az az ismert szabaly, hogy piros lampanal meg kell allni, jobbra sem kanyarodunk pirosnal, kiveve, ha van kiegeszito lampa, es ha nem tartod be, ne csodalkozz, ha elutnek, mert itt minalunk nem szamit az autos arra, hogy atmesz a piroson. ilyen egyszeru, ha valtozik majd a kresz, akkor hivatkozhatsz ra.

Perillustris 2012.09.07. 00:25:04

@Goose-T: Lehet, a szembejövők is ezt mondják.

Perillustris 2012.09.07. 00:27:08

@Wendriner Tódor Emánuel: Köszönjük, Emese.

@Tryst: Nahát, ezt még senki nem írta!

Perillustris 2012.09.07. 00:28:14

@NaC: "a valódi motorja nem civil szervezet hanem Robert Milders volt"

Bazz, rájöttél a titkunkra.

Perillustris 2012.09.07. 00:30:07

@Logan Grimnar: Gondolom, neked mindig jó indokod van, miért vagy a dugó részese.

Perillustris 2012.09.07. 00:42:19

@Zigomer Trubahin: @Dövan: Ráadásul a jászsági balesetnél nincs utalás a felelősség kérdésére.

Perillustris 2012.09.07. 00:43:09

@Dövan: Autós-autós viszonylatban eléri?

ex-dr. vuk 2012.09.07. 08:48:46

@Wendriner Tódor Emánuel: ebbol latszik, hogy nem ertetted meg, amire valaszoltal.
Az, hogy atmehet a piroson nem jelenti azt, hogy kimehet az auto ele.
Nalunk meg akkor is elut, ha latja hogy ott vagy, mert "huzzalmarazutambolkocsog", szoval erre nehez alapozni.

Londonban egyebkent a kerekparosoknak nincs engedve a pirosozas, megis csinaljak. Es erdekes modon nem hullanak.. Sot, a kerekparosok altal okozott balesetek mindossze 4%-a adodik piroson atmenesbol. Ezert aztan nem is basztatjak oket.

D4D 2012.09.07. 09:00:14

@NemNick:

Köszi!

Én cm-nek eddig csak a hatásait viseltem el egyszer, a XVI. kerületben, a körvasútbál.

35 percig álltunk egy helyben.

Amit leírtál, az alapján lehetne több rendőr a biztosításban, vagy pedig a pólós rendezőknek kell magasabb szintű profizmust elsajátítani.

Öntudatos barátunk elmondása alapján az átkelőhely nem volt zárva.

D4D 2012.09.07. 09:04:24

@ex-dr. vuk:
Olaszországban az autópályán, autóutakon a sebességkorlátozás dísznek van.
Lakott területen belüli bevezető utakon rendszeresen leelőznek, ha 80 alá lassítok.
Piros lámpánál autóval is át lehet menni.
A sávok száma csak tájékoztató jellegű, amúgy annyian mennek, ahányan elférnek.

Mégsincs annyi baleset.

Kövessük az olasz példát!!!!

Mon3 2012.09.07. 11:26:06

Tegnap ismét láttam egy óriási jelenetet. A külföldről hazánkba látogatók, akik az otthoni szokásokhoz igazodva nálunk is kerékpárra szállnak, tudnak komoly meglepetést okozni hazánkban a maguktól eltelt autósainak:
Egy tucat kerekes tekert a Margithíd irányából a Bem téren a Fő utca felé a buszsávban. Elöl egy vezető tekert, aki karjelzéssel irányította a lelkes csapatot. Látszott rajtuk, hogy egy kicsit bizonytalanok az útirányuk tekintetében a tanácstalan nézelődés miatt. Ekkor gondolt egyet a vezető, és kitette a balkarját, ezzel hirtelen fékezésre kényszerítve az autókat, és az egész csapatot balra fordította a külső sávból a Külügy felé. A belső sávban közlekedők megdöbbenve nézték, ahogy a kerekesek vidáman, az otthoni körülményekre jellemző magabiztossággal elkarikáztak előttük. A vezető hamar rájött a tévedésére, és a csapatot azonnal megfordította a Külügy előtt, és az akkor már a Bem utcából érkező forgalommal szembe, visszairányította a Fő utcába. Az egész jeleneten érződött, hogy náluk otthon az ilyen viselkedés bevett szokás.
Sok hazai autós méltatlankodik a kerékpárosok létezése miatt. Mi lesz majd itt, ha ez a nyugat-európai közlekedési morál szokott módon elterjed kis hazánkban???

ex-dr. vuk 2012.09.07. 12:59:29

@D4D: valoszinuleg figyelnek egymasra. jee' :)
nalunk meg fek helyett a dudat nyomja. ezert borult fel egy piroson atmeno autos tegnap szegeden.

AdamTheTux 2012.09.07. 16:45:51

Szerintem nem a bringázás lett divat, hanem a bringások fikázása. Pedig aki a környezetemben bringára ült, nem bánta meg.

A piroslámpázásnál meg egy kicsit érzem a "Dögöljön meg a szomszéd tehene" érzést is. (Megjegyzem nem szoktam piroslámpázni)

NickFry 2012.09.08. 12:32:37

attol, hogy nem lesz cm nem fog szamottevoen megnoni a kerekparos klub tagjainak a szama, hiaba szamitottok erre. Mas okok miatt nem csatlakoznak. viszont, ha a cm celjaba beero adrenalinban uszo ember lat egy 'budapest bringas fejlodeseert adomanyokat ide' dobozt, meg latja, hogy mar masok is beleszortak egy csomo penzt, akkor nagyon nagy esellyel fog beledobalni o is penzt. (valojaban a 'kapott elmenyert' gondolja ugy, hogy tartozik valamivel)

FilcTroll 2012.09.08. 16:54:45

Én egyre nagyobbnak látom azt a budapesti bringás réteget, akikre a KK valóban számíthatna: ezek a "normális" kerékpárosok, akik felelősségtudatos döntés alapján tekernek inkább; nem mozgalmárok, nem divatmajmok, csak mennek a dolgukra, sokszor gyerekkel is.

Azaz a kritikus tömeg mellett lassan tényleg meglehet a kritikus minőség is, akinek tényleg nem mindegy a budapesti helyzet, mert a napi életminőségük múlik rajta. Ez már megszólítható civil bázis.

NemNick 2012.09.09. 20:08:05

@D4D: SZia!

Most akkor nem értemn - az a baj, ha le van, meg az is baj, ha nem?

Nem ejt szót biztosító emberkékről (gondolom, anyázná őket is, ha lettek volna) azaz nem "hivatalos" átkelőhelyen ügyeskedett át. Az, hogy a lámpa mit mutat, tömegrendezvény útvonalán pont lényegtelen. Kérdezd meg bármelyik rendőrt.

Nézd, lehet ezt cifrázni, meg okosabbnak lenni, és professzionálisabb munkát elvárni - meg lehet csatlakozni, és megmutatni, hogy kell profibban csinálni. Akár Neked is. Még lesz egy lehetőséged :)

Tény: az előkészítő munkát és a több, mint tízezer embert mozgatását a több, mint 300 (!) önkéntes (!) látta el, akit talán ha öt ember fogott össze.
És rendben lement az egész, balhé nélkül.

De komolyan azt várod, hogy itt, ebben az országban mindezt panasz, fikázás nélkül sikerüljön?? A helyén kell kezelni az ilyen hozzászólásokat.

És ez nagyban köszönhető természetesen mind a felvonulók, mind a nem felvonulók hozzáállásának is.

És valahol ez is volt az egyik célja. Én 2000 óta kerékpározok itt, Bp-en. Látom a változást, a fejlődést - még ha olyan jó magyaros fejlődést is...

Amúgy itt egy jó összefoglaló a miértről:
criticalmass.hu/blogbejegyzes/20120905/hordozoraketat-nem-lehet-holdra-vinni

D4D 2012.09.10. 00:33:32

@NemNick:

Én 1994-ig kerékpároztam Bp-n. Akkoriban elképzelhetetlen volt, hogy úgy menjek, mint egyesek ma.

És szerintem nem kell cm, mert csak az állatot hozza elő sok suttyóból, ahelyett, hogy valaki arra nevelné őket, hogy a közlekedés társasjáték, ahol a gyengébb sokszor az életével fizet. Akkor is, ha a másik volt a fasz.

Örülök neki, hogy elmarad a cm, mert a rendezvény menet közben kisiklott, és ma már nem arról szól, amiről szólnia kellene.
süti beállítások módosítása