Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Az életéért küzd Szingapúrban a magyar biciklis

2012.08.31. 16:13 - kirk kapitány

Egyik honfitársunk saját bőrén tapasztalhatta meg, hogy vannak rosszabb helyek autós mentalitás szempontjából, mint a pesti belváros. SingaporeCyclist, aki egy ideje a távol-keleti országban él, ott is megpróbálkozott a kerékpáros közlekedéssel, bár előre is tudhatta, hogy ez veszélyes vállalkozás.

Szingapúrban rendesen hullanak a biciklisek, három év alatt 70-en szenvedtek halálos balesetet, pedig a viszonylag kis alapterületű, és kis szintkülönbségű sziget elvileg jó terep lehetne a tekeréshez.

Ehhez mérten néhány hete jutott el kormányszintre, hogy foglalkozni kellene a katasztrofális helyzettel. SingaporeCyclist videóját egyetlen munkából való hazaútja alatt rögzítette, majd elküldte a Kerékagynak is, hogy Magyarországon is láthassuk, „milyen kalandos a szingapúri csúcsforgalomban kerekpározni.

A youtubos kommentek alapján a helyiek nem sok jót jósolnak neki.

Címkék: szingapúr városi biciklizés

131 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr284744187

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

altimus 2012.08.31. 22:58:09

szingapurban peldaszeru a tomegkozlekedes, a varosallam azert nem olyan kicsi, de pl. a metrohalozat nagyon jo es minden satellit alvovarosba ki lehet jutni vele.

az idojaras szerintem nagyjabol lehetetlenne teszi a biciklihasznalatot. az ev minden napjan 32-34 fok homerseklet es 80+ % a paratartalom, gyakori monszunesovel ... egyszoval rohadt meleg es paras a levego. ezutan viszont minden kozintezmeny, munkahely ... 22 fokra legkondicionalt, ami csatakosan eleg kemeny

madandcrazybird (törölt) 2012.08.31. 23:04:10

Ha jol lattam a kedves kerekparos sem hagyott tobb tavolsagot a busz mellet mikor kikerulte a megallo buszt. Sav valtasnal nincs elsobsege senkinek az egyenesen halado forgalommal szemben. meg egy kerekparosnak sem.
Ennyit szerettem volna hozzafuzni. Legkozelebb ha lehet csak akkor irjatok errol ha tenyleg kivasaltak a fickot es van rola felvetel is.
Egyebkent teljesen erdektelen.

b@rlang 2012.08.31. 23:20:31

szingapurban a bicikli rekreacios celokra van, a changi repuloter es a marina bay kozotti hosszu tengerparti setanyon csodalatos kerekparut van meg a gyalogosoktol is jol elvalasztva, autosok meg a lathataron sincsenek. egyebkent fontos tudni, hogy delkeletazsia kevesbe fejlett (vagyis szinte az osszes kornyezo) orszagaban, ahonnan szingapur lakosainak jelentos resze is szarmazik (buszsoforok 90%-at ideertve) altalaban az jar biciklivel, akinek meg robogora v motorra sincs penze, vagyis a legszegenyebb (de azert igen szeles) reteg. szingapurban viszont ez a reteg igen szuk, s igy az emlitett kulturalis korlat miatt nemigen merult fel a kozlekedesi celu kerekparozas.

arrol amugy irtatok mar, hogy sydneyben nemelyik varosi autopalyan is van kerekparsav? ugyan eleg szeles, de fizikailag semmi nem valaszt el a 110-zel szaguldo autoktol, es ugye az autopalyan itt-ott kijaratok is vannak. hat en kivancsisagbol kiprobaltam es eleg jo adrenalinpumpa, foleg egy lejtos reszen, ahol magam is olyan 50-60-ig gyorsultam rendszeresen, mielott kisoroltam.

Mon3 2012.08.31. 23:57:00

@fifibá55:
Tévedsz. Mivel egyre több haverom használ kamerát, és a felvételeken látszik a gépkocsik rendszáma, ezért egyre gyakrabban számíthatnak a "mindig tökéletes" autósok büntetésre. Ezért kérjük, hogy a szabálytalankodók gondolják meg magukat.

@vénszivar:
A szeretet kölcsönös. Én nem rúgok, csak keresztül hajtok a kerékpárúton, a piros lámpa ellenére a zebrán csámborgó gyalogosok gigáján.(Minden közlekedési eszköznél léteznek hülyék, de ettől még nem kell általánosítani.) Ezért vegyél egy kicsit vissza magadból.

vénszivar 2012.09.01. 00:07:10

@Mon3: de csak egy kicsit ! de, hogy magamból !? nos ez így értelmezhetetlen........fogalmazni SE tudsz ! gyakorlás, gyakorlás, gyakorlás.......:)

Mon3 2012.09.01. 00:12:31

@vénszivar: Bagoly mondja verébnek...

vénszivar 2012.09.01. 00:18:24

@Mon3: JA, de én cigány vagyok.

Mon3 2012.09.01. 00:31:42

@vénszivar: Ez, hogy jön ide? Ez a beszélgetésünk szempontjából indifferens.

vénszivar 2012.09.01. 00:40:26

@Mon3: na te értetlen ! se nem bagoly se nem veréb, hanem cigány ! na ennyi ! te sem fogalmazni, sem értelmezni........., hisz "csak" egy hülye bringás vagy !!!:))):D no csááááá

Mon3 2012.09.01. 01:07:47

@vénszivar: Kedves barátom. Nem én nem tudok fogalmazni, hanem Te nem tudsz olvasni, és értelmezni. (Te írtad...)

dagiiron 2012.09.01. 01:16:08

@Mon3: Látod, ezért kellene a bringásokra is egyedi azonosító, mert akkor mondjuk simán postázhatnák nekik a csekket a piroson áthajtásokért stb. Vagy csak simán feljelenthettem volna azt a barmot, aki a pirost negligálta, s ezért majdnem elütöttem, s még ő mutogatott nekem..

igazi hős 2012.09.01. 01:18:47

@D4D: Az, hogy jól esik neki mozogni, fel sem merült benned? Persze lehet szobabiciklizni, de nem mindenki szereti a guminőt. Ráadásul a munkába bringázás a legidőtakarékosabb mozgásforma, tehát nem biztos, hogy pénze nincs, hanem inkább idejével takarékoskodik.

kutyaaszarpor_a_szembe (törölt) 2012.09.01. 01:32:27

folyamatosan fejlesztem a gyanakvó technikámat,mégis folyton behúznak a csőbe ezek a címet...:SSSSSSSSSSS

vénszivar 2012.09.01. 01:42:40

@Mon3: Barátod ? Be is BASZNA !!!

Kard 2012.09.01. 02:33:51

@Kerülök minden konfliktuskerülést:
Előrevetítem, elég sokat szoktam tekerni, heti rendszerességgel de...
"
Pl. mindig van legalább egy suttyó, aki egy egyébként elég széles sávban olyan közel áll a padkához a piros lámpánál, amilyen közel csak lehet, mert hát "nehogy má' elmennyen mellettem egy köcsög biciklis".
"
ez az egyik legidegesítőbb amit bringás tehet, hogy az autók megállnak a pirosnál majd szépen előrebandukolsz. Nagy nehezen megelőznek majd a következő pirosnál eljátszod ezt újra. Elég nagy szopatás, mert gyakorlatilag arra kényszeríted az autósokat, hogy a te átlagsebességeddel haladjanak.
Velem is esett már meg ilyen, hogy megelőztem a bringást, pirosnál szépen elém jött. Ezután mire sikerült újra megelőznöm már kaptam is a pirosat mert "kiestem" a zöldhullámból és kezdődött az egész elölről.
A normális együttélés egyik titka az empátia, azaz jelen esetben "beleképzeled" magad az autós helyébe is...

Mon3 2012.09.01. 03:10:37

@dagiiron:

Megértem a problémádat, csak az a baj, hogy a kerékpárt nem lehet a rendszámhoz kötni. Vénszivar barátunk népe, a pirézek, 5 perc alatt ellopnák a rendszámtábládat, és utána magyarázkodhatnál, hogy nem te karcoltad meg a ferrarit Mátészalkán, amikor épp Kőszegen nyaraltál... Kivitelezhetetlen a dolog rendszerbiztosan.

sirnemes 2012.09.01. 03:13:15

Ugyanmar, badarsag. Singapour fejlett civilizalt, en malajziaban lakom (szingapour szomszedja) es nappal heti tobbszor biciklizek 50-60 km hobbibol. Csak nappal, este nem lehet mert kivasalnak. Nappal amig latnak addig ok. Javaslom a feher bringasuhat mert hamarabb meglatnak az autok. Singapour kulturalt rendezett varos, 2 szer biztonsagosabb mint malayzia. A tobbi kornyezo orszagban - thaifold es indonezia - viszont nagy kurazsi kell.

Mon3 2012.09.01. 03:18:53

@vénszivar: "Barátod ? Be is BASZNA !!!
"
Igazad van. Tettél azért, hogy ne tekintselek annak. Súlyos mentális problémáidat talán Indiában megértik, és kezelni tudják, bár hallottam, hogy ott se nagyon vállalják. Nem égetik magukat a rokonsággal. Még ott is lenéznek (jogosan).

zomg · http://lixnix.tumblr.com 2012.09.01. 07:11:24

Nyuszika bemegy az erdobe talalkozik a medvevel. A medve lebasz neki egy kurva nagy pofont, aztan megkerdezi: "Kell meg pofon?" A nyuszika valaszol: "Kell".

Ez a szinvonala ennek a posztnak. Most komolyan bazmeg odaig jutott ez a szanalom portal hogy ilyen provokativ faszsagokkal szorakoztatja az indexes parasztokat?

Kibaszott ego bringasnak lenni miattatok sracok.

:(

vénszivar 2012.09.01. 07:26:30

@Mon3: Csak rasszista vagy te rühes barom............ !!! :):D

fidesz = házmesterek pártja 2012.09.01. 08:33:32

@vénszivar: felesleges még rúgni is. Csak "megijedsz" a melletted hirtelen megjelenő biciklistől. Ha megfelelő a testtömeged (értsd: 80+ kiló vagy ;-) ), akkor a baromarcú repül. Mondjuk drága öltönyben nem érdemes, mert a kedves biciklis nem fogja megtéríteni a ruhát ért kárt. (farmerből ki lehet mosni a láncolajat is :-D )

Egyébként meg azzal a Mon3 nickű félnáci vadbarommal felesleges szóbaállni.

tobias2 2012.09.01. 09:39:51

@sirnemes: "A tobbi kornyezo orszagban - thaifold es indonezia - viszont nagy kurazsi kell." Én Thaiföld középső részein kerékpároztam sokat (Suphanburi, Kanchanaburi és Chonburi) de soha nem volt gondom az autósokkal. A legtöbb gondot a poros mellékutakon lopakodó növényi tüskék miatti defektek okozták. Pattayán, Bangkokban is lehet kerékpározni, de nem tanácsos a jobbra kanyarodáshoz a belső sávba sorolni, mert akkor tényleg elcsaphatnak. Le kell szállni és a zebrán kell áttolni a bringát. Bangkok egyébként rettentő poros, büdös -- ott nem érdemes bringára szállni. Thaiföldön egyébként leginkább csak a falangok (külföldiek) bringáznak.

Hemü 2012.09.01. 10:09:26

A Petőfi hídon hasonlóan centiztek, de a harmadik után behúzódtam a sáv közepére, és megszűnt a probléma. Szingapúrban ez nem működik?

Nem torlódott mögöttem a sor, simán tudtak a belső sávban előzni.

D4D 2012.09.01. 11:28:09

@igazi hős:

az idojaras szerintem nagyjabol lehetetlenne teszi a biciklihasznalatot. az ev minden napjan 32-34 fok homerseklet es 80+ % a paratartalom, gyakori monszunesovel ... egyszoval rohadt meleg es paras a levego. ezutan viszont minden kozintezmeny, munkahely ... 22 fokra legkondicionalt, ami csatakosan eleg kemeny

D4D 2012.09.01. 11:31:56

@Mon3: Jelenleg is minden parkoló kocsiról lelopják a rendszámot.

Mon3 2012.09.01. 15:09:30

@vénszivar: "rasszista vagy te rühes barom"

Te meg nem, és tökéletes vagy…
Nem gondolod, hogy te tehetsz arról, hogy utálnak? Valószínűleg az életben se nagyon boldogulsz, mert ott is ilyen csúnyán beszélsz és viselkedsz. Egyébként nem én kezdtem, Te lovalltad bele magad, nekem sem hagytál más választást, és ebbe a csúnya vitába kényszerítettél. A cigányság a maga sorsának okozója. Amíg ezt nem ismeritek fel, és nem változtattok a viselkedéseteken, mindig is a periféria lesz a hazátok. Én nem rasszista vagyok, hanem a devianciát utálom.

Mon3 2012.09.01. 15:21:14

@D4D:
Pont az én álláspontomat erősítetted meg a bejegyzéseddel. Nem adtál megoldást a felvetésemre. Eddig még sehol se hallottam, hogy sikeresen bevezették volna a kerékpáros renszámot.

håll käften 2012.09.01. 21:06:53

Miért nem teker a járdán?Ha jól látom ott egy lélek sincs,zavartalanul haladhatna!!

igazi hős 2012.09.01. 23:54:54

@D4D: Nagyjából lehetetlen? Szingapúr keleti part: 31 fok + 60% páratartalom (reggel valóban 80%, de ahogy melegszik az idő, úgy csökken), kb. olyan mint nálunk a 35 fok + 40%. Ilyen időben még elég sokan bringáztunk itthon, bár tényleg nem egy élmény. Ahogy szerintem a Szingapúrnál szegényebb helyeken milliók bringáznak ugyanolyan időjárásban.
Ami egy európainak brutális időjárás, az egy helybelinek megszokott. Lásd a serpákat, akik oxigénpalack nélkül 50 kilós csomaggal mennek fel oda, ahova mások palackkal is alig.

dubai tennis 2012.09.02. 16:47:05

@Kerülök minden konfliktuskerülést:
"...semmilyen körülmények között NEM VESZÉLYEZTETHETI az úttest számára meghatározott részét SZABÁLYOSAN használó kerékpárost."

erről beugrik, hogy a piroson sem lehet semmilyen körülmények között átmenni.

kérsz videot a pirosozó drótvázasokról?

:D

Kerülök minden konfliktuskerülést 2012.09.02. 19:06:46

@SektaLeaks: Te kérsz videót a zebránál következetesen meg nem álló autósokról? Hát a vezetés közben mobilozókról? Vagy a részegen négyesével embert ölőről?

Azt hiszem, ez a kérdés már ezerszer ki lett tárgyalva.

Ja, és nem tartom jó megoldásnak, hogy "Tegnap láttam egy bringást átmenni a piroson, ezért most nosza,ráhúzom a buszt az elsőre, akivel összefutok".

Gondolom,te ezt helyesnek tartod, de hát ez téged minősít.

Kerülök minden konfliktuskerülést 2012.09.02. 19:25:11

@Kard: Csak hogy tisztán láss: kb.kétharmad-egyharmad arányban autózom-bringázom,( ha nem értenéd, kétharmad az autó javára).
Ha elolvasod újra-ezúttal figyelmesen-a hsz-em,írtam, hogy egy egyébként széles úton is. Széles út alatt értem, hogy simán el tud menni mellettem sávon belül is. Szerencsére azok az utak, amerre én bringával járok, elég szélesek ahhoz, hogy simán elférünk egymás mellett. De ha esetleg mégsem, azt meg pont leszarom. Tudod, kerékpározást tiltó tábla, vagy az úttal párhuzamosan futó bicikliút hiányában teljes joggal használom az úttestet, tehát a közlekedés TELJES JOGÚ RÉSZTVEVŐJE vagyok. Arról nem beszélve, hogy ha beállnák a tizenvalahanyadik autó után a sorba, akkor én nem férnék bele a zöldbe. Kérdem én, már miért lenne a te időd értékesebb, mint az enyém??

Ja, és szerinted a buszost vagy a teherautóst mennyire érdekli, hogy negyvennel szöcsmörgés közben feltart, mikor autóval vagyok, és ezzel arra kényszerít, hogy az ő átlagsebességével haladjak?,Elárulom, semennyire. Na, kb. ennyire érdekel engem is. Ha valaki annyira lütyő, hogy egy bringás SZABÁLYOS megelőzése gondot okoz neki, akkor irány a BKV!

Kerülök minden konfliktuskerülést 2012.09.02. 19:40:15

@fifibá55: Oké, de ha budapesti vagy, és nem mostanában születtél, szerintem pontosan tudod, hogy a BKV nem erről szól.
Én max. metrózom, de csak akkor, ha a belvárosba kell mennem, és ha nem kell más járműre átszállni.
Egy oda-vissza út bőven elég ahhoz, hogy ne akarjak gyakrabban békávézni.

dubai tennis 2012.09.02. 20:06:51

@Kerülök minden konfliktuskerülést:

ok, akkor szólok, ha megvan a video. kellemes etüd lesz.

;) puszizom a seggedet

dubai tennis 2012.09.02. 20:11:17

@Kerülök minden konfliktuskerülést:

"
Ja, és nem tartom jó megoldásnak, hogy "Tegnap láttam egy bringást átmenni a piroson, ezért most nosza,ráhúzom a buszt az elsőre, akivel összefutok"."

ez egyedül téged minősít, küllőagyú barátom, ugyanis arra akartam rávilágítani, hogy azok, akik egy teljesen egyszerű dolgot nemhogy képtelenek betartani, de szándékosan bassznak keresztbe mindennek, tán ne ugázzanak már annyit.

eljut az agyadig a dolog? nem? nem csodálozok.
viszont köszönöm, hogy élő légszűrők vagytok, szűkség van rátok! csak a pofázás uncsi már.

Kerülök minden konfliktuskerülést 2012.09.02. 21:02:07

@SektaLeaks: Szerintem inkább te ne ugass.Ja, és ne telefonálj vezetés közben, egyrészt, mert tilos, másrészt ne akard megosztani a figyelmedet, ahhoz túl sima az agyad. És kapcsold be a biztonsági övet, mert kötelező.Állj meg a zebránál, mert az is kötelező. Ne parkolj a járdán, nem szabad.
Persze mindez csak akkor vonatkozik rád, ha van egyáltalán autód, bár szerintem te olyan BKV-huszár lehetsz, aki a busz ablakához tapadt orral ácsingózik mások autója után.

dubai tennis 2012.09.02. 22:09:57

@Kerülök minden konfliktuskerülést:

megtörtént eset:

nagy méretű autómmal ( csak hogy ideg légy, elárulom, hogy 4000 ccm benzines ) jobbkezeshez érve biciklis ratyikon edzett agyam miatt nem csak jobbra nézek, hanem balra is. a kis köcsög nem adta meg az elsőbbséget nekem ( mellesleg olyan egyirányúból balról érkezve, ahol nem mehet szemben). miután néztem balra is, nem vasaltam ki.

a kis mocsok meg fel sem fogta, mi van, csak nézett.

de a kedvedért legközelebb csak jobbra nézek, ezt írja elő a kresz.

puszilom a klipszedet :D

dubai tennis 2012.09.02. 22:13:52

@Kerülök minden konfliktuskerülést:

ugye szeretsz?

annyit még elárulok, hogy nem csak autóval, hanem 2kerekűvel is közlekedek, csak idegesít, hogy hülyének néznek a bölcsészek, amikor megállok a pirosnál.

egyébként a látnoki képességeid (is) elég szarok, ugyanis erősen jogkövető vagyok, nem telefonálok vezetés közben, meg ilyenek, pedig miután full automata a gépem, sok kéz nem kell a vezetéshez, de mint mondtam, nem olyan mentalitással vagyok megáldva mint te, meg az öntudatos is barátaid.

egyébként pont az orrom előtt ment a piroson át egy telefonáló drótvázas a múltkor.

mottó: nem csak sisakkamera létezik.

dubai tennis 2012.09.02. 22:17:25

@SektaLeaks:
elnézést, kimaradt egy k betű az előző hsz-ból, ha ügyes vagy, megtalálod, honnan.

jó szórakozást!

D4D 2012.09.02. 23:35:44

@SektaLeaks:

"de a kedvedért legközelebb csak jobbra nézek, ezt írja elő a kresz. "
- Én ezt már rég így csinálom.

fifibá55 2012.09.03. 00:42:50

@Kerülök minden konfliktuskerülést: Igen, a belső kerületekre gondoltam, amikor írtam. Szerencsére én döntöm el, mikor közlekedem, lehet, csúcsidőben barátságtalanabb a helyzet.
De nem is ez a lényeg, hanem az, amit kicsit a poszt, de főleg számos komment mutat: az a militáns hozzáállás, amit sok bringás részéről fokozottabban tapasztalok, mint az autósokéról. Milyen sivár lehet az élete azoknak, akik nyeregbe szállva mindenkivel, autóssal, gyalogossal és másik kerekezővel szemben is szinte háborút folytatnak. Ezzel kompenzálnak valami személyes sérelmet? A közlekedés _közösségi_ tevékenység, mindegy, hogyan veszünk részt benne, és másra is tekintettel kell lennünk.

dubai tennis 2012.09.03. 00:58:21

@fifibá55:

"A közlekedés _közösségi_ tevékenység, mindegy, hogyan veszünk részt benne, és másra is tekintettel kell lennünk."

szép.

krausz2 2012.09.03. 10:11:50

Ott a járda baz'meg miért nem ott mész?
Hülye gyerek!

közösperonos átszállás 2012.09.03. 10:24:15

@SektaLeaks: "ez egyedül téged minősít, küllőagyú barátom, ugyanis arra akartam rávilágítani, hogy azok, akik egy teljesen egyszerű dolgot nemhogy képtelenek betartani, de szándékosan bassznak keresztbe mindennek, tán ne ugázzanak már annyit."

Hát azok a bicajosok ne is. A piroson nem átmenő bicajosokról nem beszéltél véletlenül se, egyáltalán, úgy-e?

És természetesen ha sárgára vált a lámpád, és meg tudnál állni biztonságosan, akkor nem adsz gázt, annál is inkább, mert 50-es utazóval (a környező forgalom 60-asával szemben) könnyedén megállsz, kitaláltam? Valamint lakott területen belül a buszt is mindig kiengeded az öbölből, mit nyertem? :-)

Elárulok valamit. Mikor bicajjal megyek, és egy jobbkezes kereszteződésben összeakadok valakivel, sokszor van, hogy ott állunk és bámulunk egymásra, mert én megadom neki az elsőbbségét, azért nem megyek, ő viszont azt hiszi (pont az ilyen féltudású bringások miatt), hogy nem fogom megadni neki, aztán heves integetéssel sikerül rávennem, hogy menjünk már. Tehát: jó nekem, mint bicajosnak, hogy sok bringás nem ismeri pl. a jobbkézszabályt? Nem jó, mert az én időmet is rabolja vele, bár jelen sincsen. Akkor veled vagyok-e egy platformon ilyen téren? Bingó.

közösperonos átszállás 2012.09.03. 10:25:47

@Kerülök minden konfliktuskerülést: "Ja, és szerinted a buszost vagy a teherautóst mennyire érdekli, hogy negyvennel szöcsmörgés közben feltart, mikor autóval vagyok, és ezzel arra kényszerít, hogy az ő átlagsebességével haladjak?"

Vagy az autóst, mikor megelőz, aztán meg utolérem bicajjal, és tudnék gyorsabban menni/kanyarodni, mint ő, de itt van előttem és feltart? Nyilván őt se érdekli, ez ilyen.

szegedbicaj 2012.09.03. 12:02:25

Mi történne, ha az illető a sáv közepén menne? Letarolnák hátulról, vagy megvárnák, míg sávot tudnak váltani? Ha meg centizik jobbról, még mindig maradna másfél métere lehúzódni. Vagy ez nem kivitelezhető ott?

CSI

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.09.03. 14:40:37

@közösperonos átszállás: Nem az autós tart fel, hanem a piros lámpa, ami miatt megállt az autós, és amin miatta így nem tudsz áthaladni...

igazi hős 2012.09.03. 14:58:49

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Ez akkor igaz, ha egy autó áll a pirosnál, de amikor 500 m-re van a lámpa, akkor az a 80 autó tart fel, aki ezt a sort összehozta. Illetve a 80-ból csak az a néhány, aki
- retteg a szaggatott vonaltól, ezért áll a sáv jobb szélére,
- nem tudja, hogy a jobb szélen jöhetnek bringások,
- tudja, hogy a jobb szélen jöhetnek bringások, de leszarja,
- tudja, hogy a jobb szélen jöhetnek bringások, ezért áll oda a jó magyar "nehogy már gyorsabban menjél, mint én" mentalitás miatt,
- satöbbi.

közösperonos átszállás 2012.09.03. 14:59:17

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): "Nem az autós tart fel, hanem a piros lámpa, ami miatt megállt az autós, és amin miatta így nem tudsz áthaladni... "

Csillió olyan eset van, mikor az autós feltartja a biciklist piros lámpa nélkül is:

- dugó,
- olyan útszakasz, ahol autóval nem férsz el, ha jönnek szembe, bicajjal meg igen (pl. két szabvány sáv van, de az egyik szélén parkolnak),
- olyan kanyar, ahol autóval jobban le kell lassítani, mint bringával (pl. ha feltétel, hogy sávon belül kell maradni, akkor bicajjal nagyobb ívsugarat tudsz tartani).

Ezek mind a közlekedés normális helyzetei, fölösleges ezek miatt anyázni.

Kerülök minden konfliktuskerülést 2012.09.03. 17:24:37

@közösperonos átszállás: " Mikor bicajjal megyek, és egy jobbkezes kereszteződésben összeakadok valakivel, sokszor van, hogy ott állunk és bámulunk egymásra, mert én megadom neki az elsőbbségét, azért nem megyek, ő viszont azt hiszi (pont az ilyen féltudású bringások miatt), hogy nem fogom megadni neki..."

Nem azért áll az isten barma, mert azt hiszi, hogy nem adod meg neki az elsőbbséget, hanem azért, mert fogalma sincs, hogy kinek van elsőbbsége. Rémlik neki ugyan valami a jobbkézről, de hogy pontosan mit is jelent, és mikor kell alkalmazni, na ahhoz már lütyő.

Ha egy kerékpáros nem ismeri a KRESZ-t, az ő felelőtlensége, ha ennek ellenére mégis kimegy a forgalomba, viszont ( sajnos ) nem lehet számonkérni rajta, mert nem feltétele a forgalomban való közlekedésének a KRESZ legalább alapszintű ismerete.( Ismét sajnos. )
Viszont az autóvezetésnek feltétele a KRESZ vizsga, mégis rengeteg szerencsétlen idióta balfaszoskodik az utakon. Ők azok, akik képtelenek megoldani egy forgalmi szituációt, és jellemzően ők azok, akik a leghangosabban ugatnak a kerékpárosokra.

Kerülök minden konfliktuskerülést 2012.09.03. 17:36:29

@fifibá55: Militáns hozzáállásról beszélsz? Olvasd már végig a kommenteket! Vagy ugorj egy posztot, és olvasd el a holland nagykövet halálával kapcsolatosan született mocskolódó, okádék hozzászólásokat! Némelyek egyenesen elégedettséggel nyugtázták, hogy meghalt, mondván, legalább egy bringással kevesebb.

Empátiát, toleranciát vársz? Gondolom, az lenne a bringások részéről a legmegfelelőbb hozzáállás, ha egyáltalán nem bringáznának, ugye? Pedig nagyon afelé tendál a dolog, hogy az autókat hamarabb fogják kitiltani a belvárosból, mint a kerékpárokat.

Te papolsz frusztrációról, meg annak kompenzálásáról? Mit is keresel egy olyan blogon, ami a bringásokról, a bringásoknak szól? Ti jártok ide veszekedni, mocskolódni, a kerékpárosokat szidni, anyázni, egyszóval trollkodni. Akkor most ki akar kompenzálni?!

Kerülök minden konfliktuskerülést 2012.09.03. 17:46:10

@SektaLeaks: Haver, nem győztél meg. Legfeljebb arról, hogy nem vagy más, csak egy ócska kis nethuszár. Nagy autó, meg automata, gondolom, ha rákérdeznék, az is kiderülne, hogy min.190 cm magas vagy, arányosan kigyúrt, szőke, kék szemű, mindenféle harcművészetben jártas, a te csajodnak van a legnagyobb melle, és min. 20 centis a farkad.

Még szerencse, hogy feltalálták az internetet. Így legalább itt az lehetsz, aki akarsz. Nem is zavarnálak ebben, a magadfajta nímandnak is kijár ennyi. Utána kapcsold ki a gépet, és álmodozz csak tovább egy szép új világról, ahol a hozzád hasonló lúzerek is érvényesülni tudnak.

Na csá, most megyek, és bringázom egyet, hátha összefutok néhány olyan seggfejjel, mint te vagy.

igazi hős 2012.09.03. 20:01:28

@Kerülök minden konfliktuskerülést: "viszont ( sajnos ) nem lehet számonkérni rajta, mert nem feltétele a forgalomban való közlekedésének a KRESZ legalább alapszintű ismerete." A francot nem lehet számon kérni rajta. Gyalogosnak sem kell KRESZ tanfolyam, de a piros lámpánál nem mehet át, hiába van zebra. Bringásnak nem kell tudnia az egész KRESZ-t, de egy tucatnyi szabályt igen.
Mondjuk nálunk az autósok fele nem tud alapvető szabályokat, például, hogy egyirányú utca bal oldaláról kell balra kanyarodni vagy hogy ha szembejövő is balra kanyarodik, akkor mindketten nagy ívben balról kerüljük a másikat és ne akarjon előttem elmenni. Ezek után Józsi bácsitól a piros lámpánál bonyolultabb szabályt számon kérni furcsa lenne. (Az különösen érdekes, hogy ha nem kell KRESZ tudás a bringázáshoz, akkor honnan tudja Józsi bácsi, hogy milyen útvonalon jut haza szabályosan a kocsmából, hiszen nem kell ismernie a főút fogalmát.)

Kerülök minden konfliktuskerülést 2012.09.03. 20:40:27

@igazi hős: Szerintem Józsi bácsi magasról tesz rá, hogy szabályosan jut-e haza, vagy nem. Ráadásul a Józsi bácsi/Mari néni a bringán sztori inkább vidékre jellemző, ott meg általában tudják a helyi autósok/motorosok/traktorosok, hogy Józsi bácsi hét körül szokott hazaindulni a kocsmából, és nem mindig elég széles neki az út, úgyhogy jó lesz vigyázni. Persze ettől még egy átutazó simán kivasalhatja, de ez már legyen a Józsi bácsi gondja.

Dr. GGG77 2012.09.03. 22:36:20

Mégis, a busz hova csába kerüljön!?
Így jár az a barom, aki egy 3 sávos, kvázi autópályán biciklizni akar.

fifibá55 2012.09.03. 22:52:42

@Kerülök minden konfliktuskerülést: Úgy tűnik, nickeddel ellentétben te vagy az élő bizonyítéka annak, amiről írtam. Lassabban írom, hogy megértsd: gyakrabban van konfliktusom más bringásokkal, mint az autósokkal. Pl. én megállok a sáv szélén az autó mellett, ha piros a lámpa, a mögöttem jövő meg elkezd anyázni, hogy feltartom. Eszébe se jut, hogy szabálytalan, amit csinálni akar, vagy hogy mást akar szabálytalanságra kényszeríteni. Engem csak az utóbbi zavar, különben felőlem azt csinál, amit akar, nem vagyok önkéntes rendőr.

imittto 2012.09.04. 08:10:41

@fifibá55: "én megállok a sáv szélén az autó mellett, ha piros a lámpa, a mögöttem jövő meg elkezd anyázni, hogy feltartom" - erre kiváló gyógymódom van, rendszeresen alkalmazom: épp akkora hangerővel hogy körülöttem a forgalommal tisztába legyek zenét hallgatok. Így ha magyaráz a hátam mögött a pirosnál azt már a forgalom+zene simán elnyomja, szemem meg nincs hátul...így pont leszarom :)

Palestinenser 2012.09.04. 10:27:24

@Kerülök minden konfliktuskerülést:
Jelen esetben természetesen neked volt igazad. Van azonban egy szituáció, ami nagyon bosszantó tud lenni. Piros lámpa, elől áll az autós, oldalról elé megy és beáll középre a biciklista.
A legtöbb autó pedig azért jobban gyorsulna, mint egy emberi erővel hajtott bicikli. Az az érzésem, hogy az ilyen viselkedés mögött egy adag felesleges öntudatoskodás van, hogy "én is egyenrangú partner vagyok a közlekedésben, tehetsz egy szívességet köcsög autós!"
Erre jöhet aztán a szintén alacsony IQ-val rendelkező autós részéről egy a biciklis testi épségét veszélyeztető előzés.

Mon3 2012.09.04. 10:46:14

@Palestinenser: Egyszer nem mentem előre. Zöldre váltott a lámpa, és az előttem lévő autó elindulás után hirtelen indexelés nélkül (ezt nagyon felesleges luxusnak tartják az autósok) jobbra bekanyarodott, én meg csattantam az autón. Azóta leszarom, és előre megyek. Mivel gyorsabban indulok, mint az autó, ez később se szokott gondot okozni. Inkább azzal van a baj, hogy nem adják meg az elsőbbséget, mert nem gondolták, hogy olyan gyorsan közeledem...

imittto 2012.09.04. 10:47:41

@Palestinenser: Némi előnye azért van az autó mellett állásnak. Van ebben az országban pár tízezer titkosügynök, akiknek a tuning pdtdi induláskor vaskos álcázófüstöt hagy maga mögött. (hasonló okból pl. BKV busz mögé közvetlenül nem állunk lámpánál - vagy megelőzzük vagy tisztes távolból követjük)

közösperonos átszállás 2012.09.04. 12:24:13

@Kerülök minden konfliktuskerülést: "Nem azért áll az isten barma, mert azt hiszi, hogy nem adod meg neki az elsőbbséget, hanem azért, mert fogalma sincs, hogy kinek van elsőbbsége."

Nyilván ilyen is van, de kevés.

@Palestinenser: "A legtöbb autó pedig azért jobban gyorsulna, mint egy emberi erővel hajtott bicikli."

A legtöbb bicikli pedig azért jobban gyorsulna, mint egy kuplungpedál-tánccal hajtott négykerekű guruló izé.

Mindkettő igaz, kérdés, milyen sebességig nézzük? Bicajjal gyorsabban el lehet érni a 25-30-at, autóval a konkrét elindulás (0-ról epszilon per órára) macerásabb, tovább tart. Én másodiknak szoktam beállni a sorba (és hát középre állok, jóhogy: álló autót kikerülni bringával van hely, mozgó bringát megelőzni nincs, ne is keltsük azt az illúziót, hogy esetleg mégis szabályos belefogni), ne gondold, hogy a sorban első nem "tart fel" az esetek 95%-ában.

ap@tigris · http://apatigris.blog.hu 2012.09.04. 12:54:51

Nincs mese, buszra kell szállni! :-)

Mon3 2012.09.04. 13:38:09

@ap@tigris: "Nincs mese, buszra kell szállni! :-) "

Pár hónapja egy szabálytalan taxis kivont a forgalomból, és amíg a rendőrségi ügy le nem zárul, addig nem nyúlok a kerékpáromhoz, mert több százezer forintos a károm. Ezért 11 év után most tömegközlekedem. Tömeg, értelmetlen várakozások, zsebesek, hepciáskodó norvégok és penetráns bűz kíséri utamat. A múltkor ellenőrökkel együtt szálltam fel a tömött 99-esre. Amikor tudatosult az emberekben az ellenőrök jelenléte, pillanatok alatt szabályosan kiürült a busz. Még az ellenőrök is röhögtek a sürgős leszálláson.
Hát nem, a tömegközlekedés nem megoldás.

Kerülök minden konfliktuskerülést 2012.09.04. 17:16:25

@fifibá55: Oké, akkor értelmezem neked a nickemet, mert látom, problémát okoz. Az, hogy kerülöm a konfliktuskerülést, azt jelenti, hogy, NEM KERÜLÖM a konfliktust. Így már érted?

Ha meg gondod van valamelyik bringással, mert a pirosnál mögötted állva szidja az anyádat, rendezd le akkor és ott. Már ha elég tökös vagy hozzá. Ha nem, akkor viszont ne itt próbáld helyreállítani a megtépázott önbecsülésedet. Tudom, hogy otthon, a monitor mögött biztonságosabb, hisz egy nick mögé bújva még akár bátor is lehetsz, de akkor se.

dubai tennis 2012.09.04. 17:21:25

@Kerülök minden konfliktuskerülést:

"Tudom, hogy otthon, a monitor mögött biztonságosabb, hisz egy nick mögé bújva még akár bátor is lehetsz, de akkor se. "

neked tán ez a gyári neved?

fura név...

Kerülök minden konfliktuskerülést 2012.09.04. 17:31:59

@Palestinenser: Mikor látom, hogy a lámpánál minden autó szépen a felező mellé húzódva áll, helyet hagyva nekem is, kivéve egyet, aki úgy gondolja, sokkal jobban érzi majd magát a padkától 5 centire, na akkor nekem is eszembe jut, mi lenne, ha balról kikerülném, majd beállnék közvetlenül elé, aztán szép kényelmesen tekernék előtte. Vajon felfogná, hogy mi miért történik?
Aztán eszembe jut, hogy akkor én is akkora paraszt lennék, mint ő, és hagyom a francba a dolgot.

Mielőtt valaki belekötne, felülírja a sztorit, ha valaki úgy áll közel a padkához, hogy közben indexel jobbra, így én is vágom, hogy nem parasztság, csak el akarja kerülni, hogy belemenjek. Az is igaz, hogy a jobbra kanyarodni akarók általában elengednek maguk mellett, hiszen a gyalogosoknak is pont ott lesz zöld, ahová ő kanyarodni szeretne, tehát úgyis meg kell állnia.

Egyszóval, a parsztság járműfüggetlen.

Kerülök minden konfliktuskerülést 2012.09.04. 17:35:41

@SektaLeaks: Nem, öcskös, de a személyeskedést sem én kezdtem. Semmi olyat nem írok le, amit " élőben " nem mondanék.

Mi van, vége mára az iskolának? A leckéd kész van már?

Kerülök minden konfliktuskerülést 2012.09.04. 17:40:37

@közösperonos átszállás: Szerintem egy bringával csak akkor tudsz legyorsulni egy autót, ha az autós is úgy akarja. Ha odatapos neki keményen, sztem egyik bringa sem ellenfél. Már próbáltam. Volt, amelyik nem nyomta neki, ő csak 20 m után ért utól, de ha ő is lép, akkor kb. 3 m után már simán elmegy mellettem.

Kerülök minden konfliktuskerülést 2012.09.04. 17:41:53

@ap@tigris: Van autóm, van bringám, miért kellene buszoznom?

dubai tennis 2012.09.04. 17:42:17

@Kerülök minden konfliktuskerülést:

akkor téged tényleg kerülöknek hívnak?

szép kis családnév :D

na megyek vissza a suliba, hogy ne legyek olyan setét paraszt, mint a többség.

:D

dubai tennis 2012.09.04. 20:44:47

@Kerülök minden konfliktuskerülést:

bocsánat, akkor helyesbítek:

"... hogy ne legyek olyan setét paraszt, mint te."

Kerülök minden konfliktuskerülést 2012.09.04. 21:03:06

@SektaLeaks: Rossz hírem van: már késő. Te genetikailag vagy ostoba, türhő paraszt, hetedíziglen. Az ilyeneket, mint te, alkotmányosan kötelezném az öngyilkosságra, hogy még véletlenül se szaporodhasson. Bár az tény, hogy szórakoztató kis csicska vagy, ha mégoly szánalmas is.
Na csá

dubai tennis 2012.09.04. 21:11:58

@Kerülök minden konfliktuskerülést:

csá, nem alacsonyodom le a szintedre, előző írásod sokat elárul.

ilyen az, ha elfogynak az érvek, az agyad meg tehetetlen. vagy nincs is.

mókás :D

kispista5 2012.09.04. 22:19:43

szerintetek normális dolog egy kerékpáros fórumon, acsarogni a kerékpárosok miatt?

a legtöbb autós normálisan közlekedik, csak e néhány aki azért siet, és dudál, hogy minél hamarabb hazaérjen és órákat itt töltsön ezzel:

piroson átmegy az énadómból mennék át a nyakán csakhogy lecsuknak megesik az eső meg az énadómból ja már volt

Felhívnám a figyelmet, hogy aki azért elüt egy kerékpárost, mert látta hogy az szabálytalan volt, nem mentesül, hanem önbíráskodik!

és remélem, hogy a rendőrség a halálos vagy súlyos kimenetelű baleseteknél ellenőrzik az ip címek alapján a hozzászólásokat

gondolom még senki nem halt bele, hogy kerékpárral elgázolták, viszont naponta meghal vki a gyalogátkelőhelyen (mindig egy másik személy, az ostobák kedvéért)

dubai tennis 2012.09.04. 22:52:10

@kispista5:

pusztán a kukacoskodás kedvéért:

volt itt egy tétel, miszerint mekkora kárt tud okozni egy 2kerekű mondjuk egy autóban?

nos, önmagában egy autóban nem sokat, ez talán kitalálható.

mi van akkor viszont, ha teszemazt valamilyen szabálytalanság ( hasraütve mondjuk piroson áthaladás ) következtében péééééldául egy buszvezető (reflexből) elrántja a kormányt és letarol 25 embert a megállóban?

nos, akkor valószínüleg a 2kerekű nem sérül.
addig a 12 másodpercig, amíg a tömeg meg nem lincseli. remélem, ha ilyen történik, valaki videora is veszi, hagy okuljon az utókor.

nos, tud durva kárt okozni tehát az a védtelen ( és nyilván ártatlan ) 2kereű is.

elég jól levezettem?

igazi hős 2012.09.05. 12:01:20

@SektaLeaks: Kihagytad a valószínűséget az okfejtésből. Teljesen szabályosan megyek és kapok egy defektet, amitől hirtelen bedőlök balra, amitől a mögöttem jövő tartályautó vezetője félrekapja a kormányt és pont belemegy egy iskolába, kórházba, (ízlés szerint folytatható) több száz halottat produkálva. Ebből levonható a kerékpározás veszélyessége, ugye?
Akár időre, akár megtett távra vetíted, a kerékpár sokkal biztonságosabb a közlekedés többi résztvevőjére, mint a gépjármű.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.09.05. 13:06:14

@igazi hős: Nem jöhetnek jobb szélen.. Ezért kéne elolvasni azt a kreszt, hogy is van ez... :-)

dubai tennis 2012.09.05. 14:22:43

@igazi hős: ahogy olvasható, eszmefuttatásom pusztán a "mégis, mekkora kárt TUD okozni egy biciklis" témakörre vonatkozik.

nagy a homály az agyadban barátom, ha ezt nem fogtad.

"Akár időre, akár megtett távra vetíted, a kerékpár sokkal biztonságosabb a közlekedés többi résztvevőjére, mint a gépjármű."
nézz be a balesetire, meg fogsz lepődni :D

igazi hős 2012.09.05. 20:23:28

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Nos, erősen úgy tűnik, a KRESZ tanulmányozása nem az én feladatom. Néhány évente frissíteni kéne. Tudtad, hogy már nem 60 a városi korlát és hogy kerékpáros az álló sor jobb szélén (motor pedig akár a sorok között is) előremehet? Bámulatos hol tart ma már a tudomány!

igazi hős 2012.09.05. 20:28:04

@SektaLeaks: Írtál egy egészen valószínűtlen túlzást, én erre írtam egy még nagyobbat. Ez egy ilyen nagyot mondó verseny, a valósághoz egyiknek sincs sok köze. Legközelebb majd te nyersz, jó?
A nagy homályról csak annyit: szerinted a baleseti osztályok a kerékpárosok áldozataival vannak tele? Vagy inkább elolvasod még egyszer amit írtam?

dubai tennis 2012.09.05. 21:08:28

@igazi hős:

nem, semmi nagyotmondás. többször nem írom le, ha nem akarod érteni, az téged minősít.

legalább mókás a setétséged.

kórházra: jellemző beszűkült világlátás ( sötétzöld terrorista ): tán vesd össze a számokat, és nézz statisztikát. javaslom, a résztvevők számát is vedd figyelembe és arányosíts!
vigyázz kemény terep, matematikai műveletek végrehajtása szűkséges!

részemről téma off, okos vagy te nélkülem is.

:D

dubai tennis 2012.09.05. 21:09:30

egyébként is csak röhögök a cikben szereplő bringás heroikus küzdelmén. 3 sávoson vigéckedik :D
jól megmutatta a busz(ok)nak. tehát nem egy észlény.

dubai tennis 2012.09.05. 21:11:56

megenn kimaradt egy k. elnézést

igazi hős 2012.09.06. 08:09:30

@SektaLeaks: Nos, ha "semmi nagyotmondás", akkor linkelj legalább egy ilyen esetet. Mivel nagyvonalú vagyok veled, nem kell 25 áldozat, elég lesz egyetlen olyan eset, ahol a bringás szabálytalansága miatt 5 súlyos sebesült vagy halott volt.
Mutasd azokat a számokat, hagy okuljak: mennyien kerülnek kórházba egy bringás hibájából, természetesen a bringáson kívül.
Utána egyeztethetünk a "mókás setétségen" és a "matematikai műveleteken".
(Úgy látom ez a vita eléggé rádégett, gyere vissza egy másik fikanicken, akkor nem kell ilyeneket írnod: "részemről téma off".)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.09.06. 08:36:47

@igazi hős: Húú, csak át kellene nézni ám azt a KRESZT.. Ugyanis a biciklis Piros lámpánál vagy forgalmi okok miatt ÁLLÓ autók mellett haladhat előre. Szó sincs ám arról, hogy a dugóban araszoló sorok közt cikázhat...
De nem én foglak kioktatni, majd az lesz a sírodra írva: "Pedig ő úgy tudta". Vagy magyarázkodsz a rendőrnek egy csekkel a kezedben, hogy a kresz általad ismert alternatívája pedig megengedi. :-)

@Mon3: "indexelés nélkül (ezt nagyon felesleges luxusnak tartják az autósok)"

Jaja.. A kerékpárosok mindíg kiteszik a kezüket, amikor kanyarodnak, vagy átkampalyognak a másik sávba. megálláskor pedig feltartják a kezüket, jelezve szándékukat, elinduláskor pedig szintén kiteszik balra, miután meggyőződtek az elindulás biztonságáról. :-) Ahha, olyanok ám azok. Sőt a világító és jelzőberendezés is rendben van ám, és üzemel is, nem? Persze, hogy persze.

igazi hős 2012.09.06. 15:44:02

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Elég gyenge magyarázat, ugyanis innen indultunk el: "Ez akkor igaz, ha egy autó áll a pirosnál, de amikor 500 m-re van a lámpa, akkor az a 80 autó tart fel, aki ezt a sort összehozta." De azért még erőlködhetsz egy kicsit, csak ne kapj sérvet.

@SektaLeaks: Ez igen, te állítasz valamit és én bizonyítsam. Maradhatunk a bebuktadnál (nem szégyen), vagy pörögsz még egy kicsit ezen a "semmi nagyotmondás"-on?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.09.07. 09:19:25

@igazi hős:
Nem teljesen, mert innen:

"Vagy az autóst, mikor megelőz, aztán meg utolérem bicajjal, és tudnék gyorsabban menni/kanyarodni, mint ő, de itt van előttem és feltart? Nyilván őt se érdekli, ez ilyen."

Elkalauzollak én szívesen a saját elméd teremtette alternatív világban, de lassan már lejöhetnél a szerről...

Mon3 2012.09.07. 09:48:06

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):
"A kerékpárosok mindíg kiteszik a kezüket, amikor kanyarodnak, vagy átkampalyognak a másik sávba."

Leírt véleményeddel teljes mértékben egyetértek.

A hülye, tahó és nem törődöm emberek mindkét csoportban ugyanolyan mértékben szerepelnek. Az óriási különbség abban van, hogy ha egy kerékpáros követ el hibát, legfeljebb saját magát sodorja bajba, de ha egy autós követ el bakit, akkor akár egy féltucat más embert is megölhet...

igazi hős 2012.09.08. 19:49:07

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Zavar nem az ÉN fejemben van, ha TE nem tudod, hogy kinek válaszolsz. Segítek, az általad említett részt nem én írtam. Érthető, vagy magyarázzam l_a_s_s_a_b_b_a_n?
De akár azt is kifejtheted, hogy mitől megy lassan az autós, ha csak a piros lámpa tartja fel. Amikor döcög a sor, akkor nem a lámpa a "hibaforrás".

Brownfinger 2012.09.12. 17:27:17

Ebből a videóból süt a rossz indulat.

Brownfinger 2012.09.12. 17:32:27

Amikor eltker egy megálló mellett, még véletlenül sem húzodna ki arra az 50 méterre, inkább erőlteti. Remélem elolvassa a néhánnyal korábbi, buszsávra vonatkozó bejegyzés kerékpáros használati utasítását. A saját érdekében.

A kerékpár vezetője

- Amennyire csak lehet, haladjon egyenesen a buszsáv jobb oldalán a jobbra tartás szabálya szerint. Ha akadály miatt ki kell térnie, ne tegye hirtelen! Az irányváltást mindig előre jelezze!
- A buszsávban – mint általában az úttesten máshol is – csak egymás mögött haladjon.
- Soha ne előzze a buszt jobbról, mert ott nem látható a vezető számára!
- Figyeljen a megállót elhagyó buszra. Ha a busz villogóját látja, amely azt jelzi, hogy a jármű elhagyni készül a megállót, ne előzze meg!
- Amennyiben távolról látja a régóta megállóhelyen álló buszt, lassítson, azt már ne kerülje ki, mivel a későbbiekben akadályozhatná haladását!
- Próbáljon szemkontaktusba kerülni a buszvezetővel!
- Kerülje a buszok akadályozását. Ha mellékutcából érkezik, inkább várja meg a közeledő autóbusz elhaladását, és csak utána hajtson rá a buszsávra. A háta mögött jövő autóbuszt lehetőség szerint keresztutcánál félrehúzódva engedje előre. Ez Önnek alig pár másodperc, miközben az autóbuszon utasok tucatjainak kedvez vele.

tyberius 2012.09.14. 11:49:54

@Brownfinger: Láttál te itt valahol buszsávot? Mert én egy darabot sem. Innentől kezdve nem tudom, ezek a tanácsok hol relevánsak, főleg, hogy buszöbölről egy szó sem esik bennük. A buszöbölbe való kihúzódással csupán az a baj, hogy utána vissza is kell húzódni, amit a forgalom általában nem tesz lehetővé.

Sanus 2012.09.19. 13:33:18

A Volánbusz Zrt vidéki járatai errefelé ugyanígy előzik a bringásokat és nem egyszer nem rajtuk múlt, hogy nem vasalták ki a kétkerekű vezetőjét...

@D4D:"Az külön tetszik, hogy de jelezte a sávváltási szándékát, és nem engedték el.
ÉS? Az , hogy jelzi, csak a szándék jelzése. "

Aham, akkor ezért van az, hogy autóstársaim jelentős hányada már csak az irányváltás tényét jelzi. Értem. Így biztos biztonságosabb, ha már besorolt a másik sávba/bekanyarodott, akkor elengedik, mert már megtörtént... Aham. Kivéve ha nem...

dezso 2012.09.28. 19:29:41

Haha, a nem is fizetsz útadót típus ott is felütötte a fejét :)
süti beállítások módosítása