Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Egy bjutiful nap a városban

2012.04.22. 13:51 - kirk kapitány

Egy élhető nap, amikor Budapest napsütötte terepasztalnak, bringára pattant lakói pedig kedves kis maketteknek tűnnek. Köszönhetően a CM-nek és a tilt-shift technikának.

City Of Joy from daniel fiantok on Vimeo.

A 2010-es tavaszi Critical Masst dolgozta fel sajátos szemszögből az Index videósa, Fiantok Dániel. A tilt-shift technika használatával olyan maketthatást lehet elérni, aminek eredményeképpen mintha egy terepasztalon rohangásznának tízezrével a minibiciklisek. A videó nagy sikerrel szerepelt biciklis körökben a világ számos pontján, többek között egy ausztrál biciklis filmfesztivál nyitófilmjeként is bemutatták.

253 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr314466431

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Earth Day: Rombold te is a Kossuth teret! 2012.04.22. 20:19:42

Letölthető reality társasjáték 2 percben   Még mindig nem kaptál elfogadható választ arra, hogy miért kellett egy teljes parkot elpusztítani? Nem érted, miért villognak a Föld napi rendezvényeken, akik erre utasítást adtak? Úgy érzed, hogy valami ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cso zsi 2012.04.23. 16:15:03

@ex-dr. vuk: "Londonban sem egymas mogott bicikliznek. Talalgass, hogy miert."

"Hülye angolok, angol hülyék..."

Pierre Batka 2012.04.23. 16:19:15

@ex-dr. vuk: Lehet, hogy ideje lenne megtanulnod
a) gondolkodni (ez a legnehezebb, ne ezzel kezdd)
b) érvelni
c) szöveget értelmezni

@MoxNox: Nincs szó semmi hallgatásról, egyszerűen nem tartalak annyira fontosnak, hogy miattad ne dolgozzak. Hiába vagy ilyen hiperagresszív, attól, hogy üvölve közlöd, hogy a KRESz nem úgy van, attól még nem lesz máshogy.

Minthogy mostmár csak a sértődött anyázás maradt, nem hiszem hogy vezet akárhova is a vita. Egyikőtök se érvel, nincs hivatkozás sehova, csak úgy gondoljátok, hogy ha valamit agresszívan közöltök akkor úgy lesz. Nem..nem lesz úgy.
Részemről ennyi, mindenkinek van joga hülyének lenni.
Be akartam magamnak bizonyítani, hogy a bringások annak ellenére, hogy sok bosszságot és veszélyhelyzetet okoznak, alapvetően tisztában vannak azzal, hogy egy városban nem csak rájuk kell figyelni, hanem nekik is kell a többiekre, pláne azért mert ők a puhábbak. Röhej, hogy az eddigi beszélgetésben csak @krampácsoló és @szamaritánus volt aki rendszeresen bringázik és gondolkodik is. Fura mód nekik is az volt a véleményük, hogy a bringások túlnyomó többsége nem tudja/leszarja a KRESz-t. És erre nem válasz az, hogy az autósok is. Az is baj, de ettől a bringások nem lesznek kevésbé hibásak.

Részemről ennyi.
Azt jívánom nektek csak, hogy amikor a jobboldali sáv széléről nagy ívben három sávon átvágva balra bekanyarodtok és elcsap az IFA, akkor legyen kinek magyarázni, hogy tulajdonképpen nektek igazatok volt.

Perillustris 2012.04.23. 16:19:38

@Yooha: Ne bonyolítsd: aki akar, elmegy, aki nem, nem megy el CM-re.

ex-dr. vuk 2012.04.23. 16:24:05

@cso zsi: ahah
majdnem. teny, hogy sok hulyeseguk van, es sok a tradicionalis baromsag, hetkoznapi dolgokban meglepoen szem elott van a praktikussag.

azert azt ugye te is tudod, hogy kerekparral is szabad elozni. na ekkor mar borul az egymas mogott kozlekedes. folyamatos elozes folyamatos beljebbkozlekedest jelent....

ex-dr. vuk 2012.04.23. 16:27:58

@Pierre Batka: lehet, hogy ertelmesen kene irnod, ha azt akarod, hogy ertsek.
de meg van leehtoseged kifejteni, hogy szerinted kerekparral hogyan kene balra kanyarodni.

mert az alapjan amit eddig irtal, levontam a kovetkeztetest.

"Tehát HA ki van téve a tábla akkor LESZÁLLVA a bringáról megoldható a balra kanyarodás. Egyébként nem kanyarodhatsz balra."

"a tabla" az indirekt balrakanyart jelzo tabla volt. Kerlek ertelmezd a sajat mondatod.

ex-dr. vuk 2012.04.23. 16:29:16

@Yooha: mint minden mozgalomnak ennek is van celja. az, hogy szerinted hatekony-e, egyetertesz-e a celjaval az a te dolgod. ha akarod elmesz, ha nem nem. megmondhatod a velemenyedet is rola. ennyi.

Ettol meg CM lesz maskor is, mert van ra erdeklodes, ahogy a mellekelt abra mutatja.

Perillustris 2012.04.23. 16:42:14

@Pierre Batka: "nagy ívben három sávon átvágva"

GYK: kommented az sugallja, mintha arról beszéltünk volna, hogy hirtelen, nagy lendülettel át lehet-e sorolni a belső (kanyarodó)sávba.

Természetesen ez nem így van. Azonban a forgalom részeseként, az irányváltoztatási szándék jelzését követően, az elsőbbségi viszonyok tiszteletben tartásával a besorolás szabályosan megtehető.

Amennyiben erre nincs mód, mert a párhuzamos forgalom nagy, természetesen nem feltétlenül ezt a lehetőséget kihasználni. Egy példa: évekig erre jártam haza (Újpest, István út, a piac felé) kepfeltoltes.hu/120423/balra_www.kepfeltoltes.hu_.jpg Ha Újpest-Központhoz az Árpád útról érkeztem, már a buszvégállomás magasságában (Go-Go Hami) beálltam a belső sávba a lámpánál, hiszen kb. 100 méter után abból nyílik a kanyarodósáv. Ha az István útról érkeztem, akkor erre általában nem volt mód, hiszen nem volt piros a lámpa. Amennyiben a forgalom szellős volt, besoroltam a kanyarodósávba, de ha ezt a forgalom lendülete nem tette biztonságosan lehetővé, akkor kihúzodtam a Király utcánál, és a zebra zöldje alatt mentem át, a lehető leghamarabb visszatérve az úttestre, utamat folytatva.

Működött.

MoxNox 2012.04.23. 16:52:29

@Pierre Batka: A hiperagresszivitást és az üvöltést erős túlzásnak érzem, de ha szeretnéd ártatlan báránynak feltüntetni magad, ám legyen.

Közölted, hogy besült az agyam, ironizáltál, hogy lerajzolod a buszsávot, ha nem értem, és közben kiderült, hogy te voltál az, aki benézte a dolgot. Most, hogy ez kiderült, megpróbálsz gyorsan kifarolni az egészből, és másokat kárhoztatsz merevséggel, nehogy el kelljen ismerni, hogy mégsem vagy tévedhetetlen. Azt is rosszul tudod, hogy a járdán általában lehetne biciklizni, és közben te veted mások szemére, hogy attól még, hogy valamilyet agresszívan közölnek, nem lesz úgy. Vedd már észre, hogy a saját magad paródiája vagy, pont úgy viselekdsz, amivel másokat vádolsz.

Az, hogy egyikünk se érvel, nincs hivatkozás sehova, pedig konkrétan hazugság. Be lett idézve a fél KRESZ, elhangzott jó pár érv, de neked még az sem tűnik fel, hogy saját magad által idézett részben írja le a KRESZ azt a két konkrét helyzetet, ahol biciklivel tilos balra kanyarodni. El sem gondolkozol rajta, hogy a KRESZ egyfelől sehol nem mondja ki, hogy ne lehetne bringával balra kanyarodni, másfelől konkrétan leírja azokat az eseteket, amikor nem lehet. Miért írnák már le a konkrét tilalmakat, ha egyáltalán soha nem lehetne balra kanyarodni? Abból próbálod göcsörtösen levezetni a kanyarodási tilalmat, hogy haladásnál sávon belül jobbra kell tartani, ami egy nonszensz, de attól persze nem zavartatod magad, hogy minden járműre vonatkozik általában egy jobbra tartási kötelezettség.

Figyu, mondok neked valamit, hogy örülj. A bringások nagy része szerintem sem ismeri túl jól a KRESZ-t, és bár az autósok is rengeteget szabálytalankodnak, és sok köztük a hülye, ez nem mentség az előzőre.

Cserébe csak annyit kérek, hogy adott forgalmi helyzetben ne próbálj meg a felületes KRESZ ismereteid alapján kikényszeríteni az elsőbbséged, vagy dühösen dudálni, szomorú lenne, ha másoknak a felsőbbrendűségi tudatot miatt lenne baja.

cso zsi 2012.04.23. 17:06:29

@ex-dr. vuk: Azt ugye tudod, hogy az előzés befejeztével a gépjárműveknek is vissza kell térni a sávjukba, a jobbratartási kötelezettség alapján. Az nem érv, hogy egy gépjárműre (busz, tgk) méretezett sávban két, vagy akár három egynyomon haladó (gép)jármű elfér egymás mellett.
Mivel jelenleg sávon belül előzhetők (nem csak a mi kis hazánkban), így még a kellő oldaltartás is belefér(het) egy gépjármű részéről.

ex-dr. vuk 2012.04.23. 17:17:20

@cso zsi: vissza kell terni, kiveve, ha a forgalom surusege ezt nem teszi lehetove. ugyebar.
savon belul elozni csak akkor szabad, ha megfelelo oldaltavolsaggal megteheted, amugy nem.

ex-dr. vuk 2012.04.23. 17:19:25

@cso zsi: ugyertem parhuzamos kozlekedes eseten, mindez.

GG81 2012.04.23. 19:01:00

@Perillustris: néztem mit szenvedtek ki megint itt magatoknak a szabályból, hogy saját szájízetekre értelmezzétek a dolgokat. tévedésben vagytok!
ugyanis nézd csak meg a kerékpár sáv definícióját és a rá vonatkozó szabályokat! nem hagyhatja el a biciklis!!! abban kell közlekednie!

tehát, amit mondasz, hogy szép lassan besorolgat egyre beljebb, az nem állja meg a helyét, mert a sávban kell haladnia! upszika.

segítek még abban is, hogy a ZÁRT kerékpársávról beszélünk, aminek az aszfalton és táblákon jelölése SÁRGA FOLYTONOS vonal. nah, mire is hajaz ez!? igen, a ZÁRÓVONAL, ami amolyan betonfalként oktattatódik azok között, akik ugye tanulnak kreszt és gyakorlati órákat és vizsgát tesznek a forgalomban, közutakon.

szóval a sárga csík a keresztutcáknál ugyan megszakított, de akkor meg már rég késő, ahogy fentebb is írták... akkor átvágni mondjuk 2 forgalmi sávon a kerékpársávon, egyszóval marad a kb. indirekt kanyarodás, azaz az utcatorkolatból keresztezni az utat, amin eddig haladt a delikvens.

GG81 2012.04.23. 20:07:46

@cso zsi: és ugye más a jobbratarts egynyomvonalon kerékpárral, mint mondjuk autóval... előző ugye a sávból ki sem jöhet, hisz a sávban jobbratartó biciklist előzheti a sáv bal felén...

D4D 2012.04.23. 20:09:35

@Perillustris:

"Csak egyszer kéne kipróbálni, hogy milyen, amikor 10 ezer kerékpáros szabályosan, libasorban haladva megy."

10 ezerhez még nem, de 22-höz volt szerencsém a napokban. Mivel mindegyik hagyott nagyjából egy autónyi távot maga előtt, ezért kényelmesen végig tudtam hámozni magamat rajtuk 3-4 előzéssel.

D4D 2012.04.23. 20:11:02

@Yooha:
Lépcsőn sem szokott senki hátrafelel felmenni csigajelmezben, pedig az sem kötelező.

:))))))))))))))))

Perillustris 2012.04.23. 20:54:00

@D4D --x-- Ok nélkül bannoltak a TComment-ről --x--: Ne röhögj, ez sem igaz: kepfeltoltes.hu/120423/csigavissza_www.kepfeltoltes.hu_.jpg :P

@GG81: Értem. Érdekelne, hogy ha egy záróvonallal ellátott úton halad 15km/h-val vagy áll egy gépjármű, melynek kikerülése, előzése a záróval érintése ill. átlépése nélkül nem oldható meg, mi a teendő?

SirSmoke 2012.04.23. 20:54:34

@Enrich: Igen idalis lenne ha mindenki biciklivel jarna, nem lenne idegesito gyalogos aki megzavar a gondtalan biciklizesben! Na latod pont ennyi igenyed van. En vagyok a "gyoker"? Hmmm elvallalom. De ezt szemelyesen soha nem merned mondani, epp ezert csak rohogok a kerekagyadon! Te vicc!

SirSmoke 2012.04.23. 20:58:37

@taxi33:
1. Igaz!
2. Kivancsi voltam a sok pancserre!
3. Nem, eleg lenne ha az idegesito nagypofaju biciklisek elhuznanak!
Tovabba azon vagyok hogy elhuzzak ebbol a tetves orszagbol, ahol minden egyugyu suttyo azt csinal amit akar.

GG81 2012.04.23. 21:30:11

@Perillustris: a haladás iránya nem változik! naná, hogy kikerülheti. de tudod mi a különbség és a kikerülés között??? segítek, a kanyarodás nem kikerülés.
mint ahogy a kikerülés után szépen visszamegy az autó is a sávjába! amelyik úton pedig van bringasáv, akkor ez a hátránya, akkor abban kell! haladni, teccikérteni!?
és hiába a városon belüli besorolási lehetőség, a bringasáv önmagában ezt lehetetlenné teszi, azaz kizárja a lehetőségét a besorolásnak. lásd, sárga záróvonal, ami épp a biciklisek sávját védi a gonosz autósoktól, de ez vica-versa a biciklisek többi forgalmi sávba tévedését is meggátolja. a valamit valamiért tipikus esete.

akár tetszik nektek, akár nem, és akármennyire a kerekagy logikátok ellen van, ami inkább az elvakultságot súrolja. értelmezzétek a kreszt objektíven, mindenkinek jobb lenne, ha már állítólag te is olyan hűdenagyon tájékozott vagy és állítólag jogosítványod is van, mert autóval is jársz... bár a megnyilvánulásaid alapján az lenne az üdvözítő, ha csak utasként...

Perillustris 2012.04.23. 22:08:47

@GG81: Két külön téma van napirenden, úgy látszik, ez már sok neked. Az egyik, hogy kerékpársávon haladót előzhet-e kerékpáros. Szerintem igen.

A másik az volt, hogy lakott területen belül a külső sáv jobb széléről besorolhat-e a belső (kanyarodó)sávba a kerékpáros. Természetesen igen.

GG81 2012.04.23. 22:16:45

@Perillustris: az a baj, hogy a mindkét külön témában ugyanúgy öngólokat lődöztök.

1. előzni és kikerülni, nem ugyanaz. tehát a kikerüléses kérdésedet megválaszoltam fentebb. ha viszont halad az előtted levő a kerékpár kerékpársávban, akkor sávon belül ha elférsz megelőzheted, de nem lépheted át ELŐZÉS céljából a kerékpár sáv záróvonalát!

2. lakott területen belül, ha nincs ZÁRT kerékpársáv, az van amit írsz! amennyiben ZÁRT kerékpársáv van, újabb bukta! ugyanis szintén nem hajthatsz be a záróvonalon keresztül a balra eső forgalmi sávokba!

2 bukta, grat. ezt gyorsan begyűjtötted.

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2012.04.23. 22:28:28

@GG81: "lakott területen belül, ha nincs ZÁRT kerékpársáv, az van amit írsz! "

Meccselj ezen egyet Pierre Batkával, hadd figyeljük meg a kifinomult vitakultúra rangadóját!

GG81 2012.04.23. 22:35:52

@flugi_: asszem neked is csak a KRESz tudom ajánlani olvasgatás céljából, hátha fel is fogod a mondatok értelmét, azok kizáró jelentésével különösképp a ZÁRT kerékpársáv tekintetében.

GG81 2012.04.23. 22:44:38

@flugi_: segítek még egy kicsit, hogy a kerekagyas vitakultúrának adjak még egy esélyt:

KRESZ: "Előretolt kerékpáros felálló hely a balra bekanyarodó kerékpárosok számára"

ugyanis nem az van mindig, amit elképzeltek a fenti a balra bekanyarodás megvalósítása ZÁRT kerékpársáv esetén.

úgy érzem a vita attól az, hogy meghallgatja egymást mindkét fél, majd cáfol, alátámasztva. a ti logikátok ott bukott, hogy nem vettétek észre a zárt és nyitott kerékpársáv különbözőségeit.

KRESZ: "A kerékpáros balra bekanyarodásra történő felkészülés céljából, vagy ha a nyitott kerékpársáv megszűnik, a nyitott kerékpársávot elhagyhatja."

elfogadom a bocsánatkérésed.

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2012.04.23. 23:44:48

@GG81: talán elkerülte a figyelmed, hogy Pierre Batka szerint akkor sem lehet kanyarodni, ha nincs zárt kerékpársáv, vagyis pontosan az általam idézett részletben nem értetek egyet.

Mindenesetre ilyen felvezető után tényleg jónak ígérkezik a meccs!

GG81 2012.04.24. 07:56:54

@flugi_: egy bocsánatkérés elegánsabb lett volna, de mit várok a legvéresebbszájú szektatagoktól!

betűzöm és lassan is írom, hogy megértsd! leírtam a saját véleményem, ezáltal azt, ami a kreszben van, letojomn mit írt más és mit ti, mindenkit kijavítottam, ennyi.

wagadogu 2012.04.24. 08:12:22

Király videó. Úgy látszik mindig tanulnak tőlünk, magyaroktól.
OFF Mi lenne, ha mindenki csak a cikkhez szólna hozzá? Nem pedig a saját hülyeségeit (persze az az IGAZSÁG) szajkózná. Csináljatok egy KRESZ-topikot, és ott anyázzátok egymást, vagy játsszátok le sötétedés után egy játszótéren. Egy szabály van: Egy sem maradhat.

Perillustris 2012.04.24. 08:14:48

@GG81: "mindenkit kijavítottam"

ROTFL

GG81 2012.04.24. 08:19:27

@Perillustris: LOL

asszem tőled sem vártam tőbbet.

közösperonos átszállás 2012.04.24. 09:03:34

@GG81: "előző ugye a sávból ki sem jöhet, hisz a sávban jobbratartó biciklist előzheti a sáv bal felén... "

Hogy mivan? Hol a kapcsolat a két tagmondat között? Mert ha arra gondoltál itt, hogy biciklis úgyis csak biciklist előz, az eleve hülyeség, másrészt ha nem tudná úgy végrehajtani ezt az előzést, hogy megfelelő oldaltávolságot tartson, akkor miért ne mehetne át a másik sávba?

ex-dr. vuk 2012.04.24. 09:30:19

@SirSmoke: vigyazz, mert ha nyugatabbra mesz ez egyre inkabb igy lesz... es bringasbol is sokkal tobb lesz az utakon. Menj az oroszokhoz.

ex-dr. vuk 2012.04.24. 09:34:36

@GG81: autot nem elozhet biciklis szerinted?

GG81 2012.04.24. 10:05:34

@közösperonos átszállás: látom kiragadtál egy mondatot... ZÁRT kerékpársávban. Nah, onnan nem gyühet ki a bringás! Mint ahogy itt autósenemlehet, mert ez is benne van a kreszben, hogy állni sem szabad rajta, sőt besorolni se rá, még kanyarodás céljából sem.

A nyitott kerékpársáv, a sima mezei kerékpársáv más tészta, ott lehet előzgetni, bizonyos szabályok mellett. De ez már egy másik történet.

GG81 2012.04.24. 10:08:56

@GG81: jav. sima mezei kerékpársáv=sima mezei forgalmisáv

GG81 2012.04.24. 10:13:28

@ex-dr. vuk: sávváltással. ezért is copó záróvonalas szakaszon, hogy az egynomvonalút előzhetik rogyásig a 2 széles járművek is, míg ugyanezt a biciGlis nem teheti meg, egy lovaskocsival szemben sem!

közösperonos átszállás 2012.04.24. 10:21:57

@GG81: "látom kiragadtál egy mondatot... ZÁRT kerékpársávban."

Azon a szálon nem arról volt szó, kattintgasd végig az előzményeket nyugodtan, és idézd be, hol is van szó ott (OTT!) akármilyen kerékpársávról.

GG81 2012.04.24. 10:31:40

@közösperonos átszállás: látom nem ártana egy összefoglalás...

a sávok mint olyanok kerültek a képbe és a jobbratartás és jobbratartás közti különbségek. sőt az, hogy melyik sávot mikor és mennyi időre hagyhatja el a biciGlis és melyiket NEM! egyáltalán nem vagy csak ideiglenesen.

ex-dr. vuk 2012.04.24. 10:33:29

@GG81: ugye, hogy milyen logikus a kresz?
mondjuk en korabban mar irtam, hogy zart kerekparsav ide vagy oda en a cammogot megelozom, ha szabad az ut... bar nem vagyok egeszen meggyozve az onnan ilepesi tilalom, de tegyuk fel, hogy van.

D4D 2012.04.24. 10:44:34

@Perillustris:

Ha áll, kikerülheted.
Kivéve ha forgalmi okból áll, forgalmi oknak számít a megállóban tartózkodó menetrend szerinti autóbusz is. Bár ez utóbbit rendszeresen megszegi mindenki.

Abból érdemes kiindulni, ha nincs hely kerülni, akkor ott valószínűleg megállási tilalom is van Ű(Van is, de nem mindenhol jelzik külön táblával), így az álló gépkocsi ha nem forgalmi okból áll, akkor csak műszaki hibás lehet.

A csiga jó! Ismét szénné röhögtem magam!

D4D 2012.04.24. 10:48:36

@ex-dr. vuk:

Ifjú koromban én még a 70-es trolit is megelőztem a Kálmán Imrében.

GG81 2012.04.24. 10:53:42

@ex-dr. vuk: számomra logikus, és csak látni kell benne az összefüggéseket.

márpedig le vagyon írva, sőt az "Előretolt kerékpáros felálló hely"-et is magával hozta...

ZBR 2012.04.24. 10:56:34

@Pierre Batka:
Papíron igazad lenne, de a logisztika nehézpótkocsis kamionokat kíván meg, amik egy ideje be sem jöhetnek a belvárosba. "Eppur si muove" És igen, mégis mozog a Föld...

Az "az emberek többségének szokásai autókat igényelnek" tétel viszont már papíron is megbukik, miután Budapesten 62% a modal split a tömegközlekedés javára. Mindamellett, még ha ez romlik/romlott is, a benzinárak növekedése rámutat arra a gyakorlatban, hogy mégiscsak sokan képesek meglenni autó nélkül. Nem lehet cél az autózási szokások kiszolgálása: teljesen egyértelmű, hogy ez az, ami a túlzsúfolt belvárosban egyszerűen nem fér el.

A balesetekkel kapcsolatos érvvel durván melléfogtál. Mert azt állítod, hogy a legjobb lenne mindenkit egy tonna acéllal körbevenni, nehogy baja essék. A probléma viszont inkább a gyorsan mozgó acéldobozokkal van, nem pedig a pl. szintén védtelen gyalogosokkal.

ex-dr. vuk 2012.04.24. 11:02:54

@GG81: az, hogy nem elozhetsz meg senkit kerekparsavon akkor se ha mogotted senki sem jon, semmikepp sem neveznem logikusnak. inkabb kibaszas :)

ex-dr. vuk 2012.04.24. 11:03:54

@ZBR: lovagi pancelokat kell osztogatni zebran atkeleshez. ez lenne a logikus! ;)

GG81 2012.04.24. 11:10:46

@ex-dr. vuk: hát pedig... ugye ez a fránya általánosító kresz (tegyük fel, hogy egy átlag kerékpáros sebességgel számol)! meg ez a CM, amivel biciGlisek százai kerülnek az útra... így a protekerőknek kicsit alkalmazkodnia kell a sok mozgó "útakadályhoz".

vágod az összefüggést!? ez az egyétek meg a saját főztötöket típusú művelet.

(ez kicsit hasonlít ahhoz, amit a 0%-os autóhitelesek és/vagy weekenddriverek/nagymamik művelnek az autók között.)

GG81 2012.04.24. 11:14:52

@ex-dr. vuk: végülis, amikor csak gyalogosforgalom miatti zebra keresztező pirosán áthaladó bringás pl. kis/nagykörút villamosról leszállók tömegébe!!!
a) örüljünk, hogy biciklizik, mert így kisebb a serülésveszély (mert ezeken a helyeken nem arról van szó, hogy úgy pirosoznak, h nem zavarnak senkit!),
b) bukik a járműfüggetlen f@szkalapságtényező elméletetek, mert meglehet autóval nem merné megcsinálni, bár ki tudja...

GG81 2012.04.24. 11:17:38

@ex-dr. vuk: és azért a párhuzamos közlekedésre alkalmas, felfestéssel is jelzett úton történű kerékpárral közlekedés szabályait is átnézhetnéd, kiváltképp a videókezdőkép, Erzsébet hídi SZABÁLYTALANSÁG sorozat ürügyén.

ha jól tudom, de javíts ki kérlek, ez nem lezárt útvonalon történő vonulsá volt, hanem csak biztosított, így a belső sávban folyamatos haladás résznél keresgélj...

Perillustris 2012.04.24. 11:48:25

@D4D --x-- Ok nélkül bannoltak a TComment-ről --x--: Oké, lehet, hogy megállási tilalom is van, de ez számodra nem releváns, ha ennek ellenére mégis megáll ott valaki, pl. pisilni. :O

Perillustris 2012.04.24. 11:53:07

@GG81: "keresztező pirosán áthaladó bringás pl. kis/nagykörút villamosról leszállók tömegébe"

Gondolom te már száz ilyen esetet láttál. Én - bár egy időben minden nap többször jártam arra - még egyszer sem. Kétségkívül előfordulhatott hasonló, de hogy nem gyakori, az tuti. (Nem a legelegánsabb indok, de már csak azért sem, mert a gyalogosokkal való találkozás a bringás számára sem veszélytelen.)

D4D 2012.04.24. 12:55:52

@Perillustris:

40§
Tilos megállni:
b) ahol a jármű és az úttesten levő záróvonal ... között legalább három méter széles hely nem marad;

Ezt meg szokták erősíteni táblával is.
Ergo pisilni nem állhat meg.

Viszont a záróvonalnál nem említi, hogy a műszaki hibás járművet kikerülheted a záróvonal átlépésével. Ott csak annyi szerepel, hogy tilos érinteni.

ex-dr. vuk 2012.04.24. 13:37:14

@GG81: ez eleg osszefuggestelen volt. ez mitol valasz arra, hogy ez a fajta elozesi tilalom marhasag?

oliba 2012.04.24. 14:06:35

@Perillustris: én 5 éve a körúton biciklizem SOHA nem láttam még ilyet... de van egy biciklifutár barátom még ő sem kinek az agyából pattant ki ez a tömegbe hajtás víziója?

GG81 2012.04.24. 14:15:00

@oliba: @Perillustris: ha csak annyit, egy nap! beszéljetek meg egy találkozót mondjuk a Kálvinra és amíg egyikőtök vár a másikra tud számolgatni...
(a talin pedig live puncsolhattok tovább egymásnak)

GG81 2012.04.24. 14:21:10

@ex-dr. vuk: huh, akkor írhatok megint lassan neked... a jelenlegi infrastruktúra és európaszerte a ZÁRT biciklisávok így lettek kialakítva, sőt a szabályozásuk is nagy valószínűséggel a záróvonal adta jelölés által. (nem véletlenül van nyitott biciklisáv is, ott kedvére előzgethet az egyszeri kerekes persze a sávváltás szabályai szerint)

ex-dr. vuk 2012.04.24. 14:26:34

@oliba: hazitrollunk alkotott megint.

ex-dr. vuk 2012.04.24. 14:28:39

@GG81: Londonban nemigen lattam zart kerekparsavot, persze lehet, hogy van.

Elkepzelheto, hogy tilos ilepve elozni, de ettol meg fenntartom, hogy baromsag. Nalunk minden kerekparsav zart, mivel 2 evvel ezelottnel korabban nem is letezett... Szoval igy kivaltkepp marhasag...

oliba 2012.04.24. 14:37:33

@GG81: lassan írom hogy te is megértsd S O H A nem látott a barátom olyat amiről álmodozol... pedig 80-100 km-t megy naponta Budapesten!

Te pedig hazudsz ha azt állítod hogy tömegbe hajtanak a biciklisek!

Perillustris 2012.04.24. 15:01:03

@ex-dr. vuk: A Thököly úton is nyitott van, A Fótin is, szerintem az Alkotmány utcában is. Az Andrássy-n is az lesz.

ex-dr. vuk 2012.04.24. 15:07:08

@Perillustris: jo, akor atfogalmazom: keves a nyitott, mivel csak nemreg ota letezik egyaltalan. a regiekhez meg nem nyultak hozza tobbnyire.

Mindenesetre (ha tenyleg nem szabad) baromsagnak tartom a kilepesi tilalmat elozes vagy balrakanyarodas celjabol.

GG81 2012.04.24. 15:07:29

@oliba: asszem ez 1:1 így, menj és láss. Simán belehajtanak a kérósok a zöldön átsétálók közé! Hazudsz, ha aztmondod, hogy SOHA!

és ez sajnos nem álom, ez a valóság nethuszár!

GG81 2012.04.24. 15:20:17

@Perillustris: te asszem fogalmi zavarban tengődsz... a sárga folytonos csíkkal történő elválasztás épphogy a ZÁRT biciklisáv. amit így külön nem is emelnek ki, hogy ZÁRT, mert csak a nyitottnál, ahol más szabályok és engedmények vannak...

szóval a (zárt) kerékpárossáv meglétére ajánlom a norc és google képek nézegetését (ebben úgy is jók vagytok):
alapvetően zárt a Thököli út (van ahol meg van szaggatva és van ahol nyom van),
egyértelműen zárt a Fóti úti, rendesen felfestve, kitáblázva

az alkotmány esetében bejött a szerintem típusú találgatásod, ott valóban nyitott, szaggatott, hogy az autók is át tudjanak hajtani rajta az útszéli parkolóhelyekre... és ennek analógiájára a valószínűsíthető az Andrássy esetében is.

akkor ezexerint mégsem olyan ellenségek az autók, mert ahol parkoló van adja magát a nyitottá tétel és a sunyiGyerek legnagyobb örömére lehet a szaggatott vonalon sávot váltva előzgetni.

Perillustris 2012.04.24. 15:28:02

@GG81: Szerencsére az, hogy te "asszed", semmit nem jelent.

Itt az egyértelműen zárt Fóti úti: www.bpn.hu/news_images/1617/bud2_2011111145005_72.jpg

www.bpn.hu/budapest-hirek/uj-kerekparsav-letesult-budapesten-ezuttal-a-foti-uton

Itt a Thököly: lh5.ggpht.com/_2K_Clszlwxo/SvLwFEGS7MI/AAAAAAAADTw/XlCrq0K0GGI/thokoly091014_5.JPG

Persze van folytonos csík is: criticalmass.hu/files/Alaprajz%20regi%20009.jpg

Itt azonban nem releváns a balra kanyarodás, hiszen mint az látható, az mindenkinek tilos.

GG81 2012.04.24. 15:46:21

@Perillustris: elismerem én a régifótira gondoltam.

a thökölível meg mit vicceskedsz. az alapvetően sima, zárt, de semmiképp sem nyitott. az, hogy találtál egy képet, ahol egy kereszteződés előtt a kanyarodáshoz besoroláshoz megszaggaták, nyitottá tették, nahbumm.

akkor mondok még rémísztőt a kiskörút is legfőképp ZÁRT, de a thököly-hez hasonlóan vannak mindenféle szakaszai.

ex-dr. vuk 2012.04.24. 15:51:43

@GG81: "a sunyiGyerek" ott is fog elozni, ahol nincs szaggatva. persze amikor ezzel nem zavarok senkit.
Igen, renitens meg ontudatos meg minden vagyok ;) De inkabb csak nem hulye.

ex-dr. vuk 2012.04.24. 15:52:37

@Perillustris: azt tudnam, hogy kerekparsavnal miert eroltetik a megallni tilos tablat... tul sok van raktaron?...

Perillustris 2012.04.24. 15:59:44

@GG81: Mindegy is. Az biztos, hogy adott esetben ki fogom kerülni a jóval lassabb kerékpárost a hasonló helyeken, természetesen törekedve arra, hogy a párhuzamos forgalmat a lehető legkevésbé érintsem.

közösperonos átszállás 2012.04.24. 16:03:35

@GG81: "látom nem ártana egy összefoglalás..."

Sőt, nem ártott volna már korábban. Úgy aztán lehet, hogy nem kezdesz el zárt biciklisávokról beszélni egy olyan gondolatmenet közepén, ahol simán sávokról volt szó. :-)

GG81 2012.04.24. 16:06:05

@ex-dr. vuk: sok helyen van hasonló ismétlés, pl. a körforgalom tábla alatti EAK.

bár a bringasávos történetnél még lehet egy oka, a felfestés eltünése, pl. havazáskor. az is igaz, hogy a blokk elején a besorolási rendet jelző táblán látható a szitu...

GG81 2012.04.24. 16:07:53

@Perillustris: @ex-dr. vuk: nem voltak illúzióim, mint ahogy a gyakorlatban is látni nap, mint nap ezeket a szabados elveket alkalmazva. (akár járműfüggetlenül is)

ex-dr. vuk 2012.04.24. 16:09:08

@GG81: az nem besorolast jelzo, hanem kerekparsavra tajekoztato tabla. azok nem ugyanazok. tudtommal az utobbi nem kotelezoen van kint, amikor kerekparsav van. de ha kint is van, es ho van az uton akkor sem tudhatod, hogy az milyen szeles.. szoval nehez betartani pl. elozesi tilalmat.

ex-dr. vuk 2012.04.24. 16:31:58

@GG81: ha te menel ott biciklivel, elotted 10km/h-val cammognak, hatulrol semmi nem jon, savon belul nem fersz el, a csik meg tart 1 km-en at.

Eloznel?

Perillustris 2012.04.24. 16:36:08

@GG81: Így van. Az életszerűség - nyilván valódi okkal - néha felül kell írja a szabályokat. Számomra természetes, hogy gépjárművel is kikerüli az ember a műszaki vagy biológiai okok miatt álló kocsit, de azt sem hiszem, hogy akár egyetlen egy autós beállna tartósan egy 15km/h-val haladó traktor mögé (minden esetben záróvonalat feltételeztünk).

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2012.04.24. 18:15:21

@GG81: :DDD

Kár hogy Batka nem tért vissza, és elmaradt a meccs, minden hozzászólásoddal jobban és jobban sajnálom :))

D4D 2012.04.24. 20:25:58

@oliba:

Az én barátom még soha nem látott útszéli kurvát, pedig 45 éves és naponta 3-400 km-t vezet.

Enrich 2012.04.24. 20:33:11

@SirSmoke: Én bármikor a pofádba mondom, hogy egy büdös gyökér vagy zsuzsi.

Perillustris 2012.04.24. 20:56:04

@D4D --x-- Ok nélkül bannoltak a TComment-ről --x--: Ezt egyszerűen kizártnak tartom. Az elképzelhető persze, hogy nem ismerte fel őket. :o

GG81 2012.04.25. 08:33:43

@flugi_: az a baj, hogy ugyanolyan troll vagy mint az attilás78... érveltél?, hoztál bármiféle vitaalapot alátámasztó tényt?

nah, további jó trollkodást neked!

GG81 2012.04.25. 08:45:03

@ex-dr. vuk: @Perillustris: abszolúte helyzetfüggő.
én elsősorban a kerékpársávval a városi sűrűbb szakaszokra gondoltam, amikor valóban nem mindegy, hogy kivág-e észnélkül a delikvens a leszűkített sávokon (a jobbratarts miatt is) a külső sávban gyorsabb autók közé.

kihalt úton azért lássuk be más a helyzet, csak épp nem ez a gyakorlat és pont ezért a városi cikázó bringások élete/épsége nem mindig a saját kezükben van! ennyi a lényeg. az, hogy 2 falu között a kihalt országúton cikázik az úttest két oldala közt nézve, h melyik pipacsmező szebb... kif@szt érdekli. akkor már érdekes a történet, ha ezt éjszaka kivilágítatlanul teszi és megy is arra valaki. alapból ezért van például megszabva, hogy azt nem szabad... ugyanez a (zárt)kerékpársáv helyes használata, vagy épp a piros lámpánál történő megállási kötelezettség.

a kérdésre a válasz, a 15-tel cammogó traki vagy lovaskocsi esete. nagyon veszélyes, még előzésre alkalmas helyen is!!! nekem is volt már részem vészfékezést átélni autóban, amikor hirtelen egy ilyen jármű balra nagyívben letért az útról... speciel egy ekés traki volt, ahol a hátsó szerelvény kitakarta az indexet!
belátható útszakaszon, ahol még a lassan haladó jármű vezetője segít is, ott még a rendőr is megelőzné... bár utána meg lehet leállítja a kocsikat, az mekkora lenne és tök jogosan!

D4D 2012.04.25. 09:15:32

@ex-dr. vuk:

Korábban magyarázkodtál a biciklisgázolásokról, hogy gyilkosság, stb.

Ma reggel a Budakeszi úton, a Korányi Intézet után befelé haladt egy biciklis. 1 méter oldaltávolsággal előztem, mikor mögötte voltam olyan két méterre, egyszer csak berántotta a kormányt balra, és olyan jó 2 méternyit,a sáv kétharmadát bejött balra, minden előzmény, azaz majdnem minden előzmény nélkül. Van annyi rutinom, hogy láttam rajta, valami nincs vele rendben, ezért úgy mentem el mellette, hogy a gázról levettem a lábamat, és a féken tartottam. Ennek, és bámulatos reflexeimnek köszönheti, hogy még él.

Egy normál képességű átlagvezető elütötte volna.

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2012.04.25. 10:30:28

@GG81: na akkor most lelövöm a poént, mert már tényleg nem jön Batka. Nekem az égvilágon semmi ellenvetni valóm nem volt a megállapításaiddal szemben, sőt, egyetértek az álláspontoddal, de képes vagy olyan hevesen harcolni a betűkkel, hogy még ez sem tűnik fel neked. Én Batkával vitáztam arról, hogy zárt kerékpársáv nélküli úton, és egyéb feltételek teljesülése mellett lehet kerékpárral besorolni és balra kanyarodni - ami szerinte a jobbra tartási kötelezettség miatt _sosem_ szabad, csak gyalog áttolással.

Mindössze kapóra jött, hogy a kiváló vehemenciáddal (ami egyébként Batkáéval rokon jegyeket mutat) kimondtad az álláspontomat, és ezen nem lehetett nem felsóhajtani a remeknek ígérkező szellemi párviadal reményében.

:)

GG81 2012.04.25. 10:45:12

@flugi_: mégsem kerültek elő kreszidézetek, hivatkozások. mindazonáltal a gépelés nem okoz problémát, nem a tiszt rögzíti a két újjas technikával a jegyzőkönyvet az r.örson... bár meglepően gyorsak, de a tízújjassal szemben nincs esélyük.

honnan tudod, hogy nemjön? lehet előkerültek a hivatalos források és belátta a kudarcát vagy netán kettős személyiséggel bírsz?, és tudod. :-)

a kerekagyas vehemens sünbe védekezés és mindenféle f@sság ömlesztésére a tényekkel való viszontárasztás segít kicsit tompítani a butításuk élét.

Perillustris 2012.04.25. 11:22:48

@D4D --x-- Ok nélkül bannoltak a TComment-ről --x--: Amikor kerékpárral indulok haza, minden esetben megmentem az életemet a rutinommal, ugyanis 10-ből legfeljebb 1 autós adja meg az elsőbbségeta közeli jobbkezes utcában (az is általában a dinamikus közeledtemet észlelve, néha meggyőződve arról, hogy a galád bringás kihajtott elé).

Perillustris 2012.04.25. 11:23:24

@D4D --x-- Ok nélkül bannoltak a TComment-ről --x--: Félreértés ne essék, ha kocsival megyek haza, akkor sem adják meg. :)

D4D 2012.04.25. 13:37:20

@Perillustris:

Nekem az a tapasztalatom, hogy vannak a városnak olyan részei (Testvér-hegy, Virányos, Kiscell, Sasad, Hűvösvölgy,...) ahol a jobbkéz szabály valami miatt nem honosodott meg.

ex-dr. vuk 2012.04.25. 14:00:39

@D4D --x-- Ok nélkül bannoltak a TComment-ről --x--: hulyek leteznek (autoval is durvan sok). de tomeges biciklisgazolast vizionalni csak azert, mert egy szakaszon uttesten kozlekednek szimpla marhasag. azert ezt belatod, ugye?

D4D 2012.04.25. 14:25:16

@ex-dr. vuk:

Ne közlekedjenek az úttesten, ha van szeparált kerékpárút. Főleg ne egy olyan úton, ahol eleve szűkebbek a sávok. Reggeli barátom, ha a Margit hídon történik ugyanez, még én előttem is meghalt volna, mert nincs hova félrekapni.

Nem tömeges kerekeshalált vizionálok, mindössze a felesleges kockázatot szeretném elkerülni.
A 8-as útra sem szabad sok helyen behajtani kerékpárral. Mert a 100-110-el közlekedő (Fel van táblázva) autók menetszele feldöntheti a kerékpárost.

ex-dr. vuk 2012.04.25. 14:27:06

@D4D --x-- Ok nélkül bannoltak a TComment-ről --x--: az, hogy vannak hulyek nem erv arra, hogy a normalisakat ne engedjuk az utra (tehat epitsunk szeparalt szarokat a jardan). NE!

Enyi erovel betilthatjuk az autozast, mert napi szniten okoznak halaos baleseteket az utakon. Pontosan ugyanaz a kategoria.

ex-dr. vuk 2012.04.25. 14:28:40

@D4D --x-- Ok nélkül bannoltak a TComment-ről --x--: Most varoson belulrol beszeljunk, jo? Ott sehol nincs 100 meg 110. (ami egyebkent sem dont fel senkit, orszaguton 90 van, azon is vidaman elmegyek bringaval ugy, hogy kozben oldaltavolsagot elfelejtenek tartani).
Szoritkozzunk varoson belulre. Kivul szerintem is a szeparalt ut megfelelo, vagy durva utszelesites: szeles utpadka letrehozasa.

kovboj1 2012.04.25. 18:32:52

városon belül a zárt kerékpársávon áll a víz vagy jégborda, üvegcserép, döglött galamb hever, az autósok sávja általában száraz, síma és még a nap is jobban süt.

D4D 2012.04.25. 20:51:07

@kovboj1: :)

@ex-dr. vuk:

Alapvetően már meggyőztél a sáv előnyeiről. Azonban a Margit híd, amiből indult a vitánk, két rendkívűl szűk sávval rendelkezik. Állandóan nagy a forgalom. Van mellette szeparált kerékpárút. Ha a két külső sáv a kerékpárút felével lenne szélesebb, akkor ott lenne létjogosultsága egy kerékpársávnak.

GG81 2012.04.30. 16:27:55

@Perillustris: módosítanom kell. a fóti út is végig (zárt)kerékpársáv, ahol kerékpársáv van felfestve. a táblázás és felfestés színe egyértelmű, az hogy meg van szaggatva itt-ott szakaszokban, attól még az.

fidesz = házmesterek pártja 2012.04.30. 21:05:23

@oliba: libuci! Ezt csak most olvastam... én is láttam már olyat, nem egyszer, hogy a baromarcú biciklis egyszerűen betekert a zebrán átkelő csoportban. Legutóbb lámpás gyalogátkelőnél úgy, hogy a biciklisnek volt piros. Ahogy itt olvasgatom a történéseket, egyre erősebb ingert érzek, hogy a következő ilyet "véletlenül" fellökjem.

Mon3 2012.05.01. 12:01:50

@A fidesz a cukorbetegek kiirtására készül: "következő ilyet "véletlenül" fellökjem."

Felhívom a figyelmét, hogy - a neve és a hozzászólása alapján is - az alapvetően nem kívánatos emberek közé sorolom, és mindent elkövetek azért, hogy töröljék önt erről az oldalról. 10 évig kerékpároztam télen-nyáron a forgalomban a közlekedési szabályokat betartva. Számtalan példát tudnék felsorolni, hogy nem csak az autósok, hanem a gyalogosok sem tartják be a szabályokat (főleg amikor a piros lámpa ellenére elém lépnek a zebrán), de soha nem mondtam, hogy akkor szépen gázoljuk el őket...
Engem egy hete gázolt el egy szabálytalan taxi a körúton. Most kéztöréssel, orrcsonttöréssel, szemgolyó zúzódással és nagyfelületű arc roncsolással fekszem. Nem tudom, hogy egyáltalán lesz-e valaha normális képem.
Felszólítom, hogy a degenerált nézeteivel takarodjon innen, és minden normális ember vesse meg Önt.

fidesz = házmesterek pártja 2012.05.01. 12:17:26

@Mon3: szarok rá te náci tetű, hogy mit gondolsz. Amelyik biciklis legközelebb megpróbál nekemjönni a járdán, azt lepofozom a biciklijéről.
Anyukáddal meg szívesen elbeszélgetnék, hogy mi a faszé' nem fojtott meg a köldökzsinóroddal, amint kiszart magából...

fidesz = házmesterek pártja 2012.05.01. 12:18:47

@Mon3: azt meg külön kívánom neked, hogy lásd, amint a fideszed intézkedései következtében a kölkeid élve rohadnak el a szemed láttára! Ha érted a finom célzást, bár kétlem...

Mon3 2012.05.01. 16:05:00

@A fidesz a cukorbetegek kiirtására készül:

Dühöng a kultúra...

Bárki értelmes ember elolvassa a hozzászólásainkat, reális véleményt tud alkotni az értelmi színvonalunkról.
Csak még egy megjegyzés: Az édesanyám négy diplomást nevelt fel. Nem hiszem, hogy a te édesanyád nagyon egyetértene a hozzászólásaid minősíthetetlen hangnemével, és az én édesanyámat ért támadásoddal. A "cestoda- szintről" ideje lenne már tovább lépned!

fidesz = házmesterek pártja 2012.05.01. 17:21:04

@Mon3: jól van kis köcsögöm, őrjöngj csak nyugodtan! Ettől még ugyanakkora barom maradsz. Mindenesetre látszik a szellemi színvonaladon, hogy édesanyádnak négy "diplomást" kellett nevelnie. Úgy látom, egyikre sem jutott elég ideje. De továbbra is tartom: nagy bűne, hogy nem fojtott meg a köldökzsinóroddal.

GG81 2012.05.01. 19:24:04

@A fidesz a cukorbetegek kiirtására készül: hát ezaz. tegnap este a kálvin térnél újra a gyalogátkelő szabad jelzésén áthaladó gyalogosok közé hajtottak!
az ilyen ne vezessen autót, mert ezek szerint ugyanezt fémdobozban ülve is megtenné, mert ugye kerekagy hitvallás szerint nem járműfüggő a szabálytalanság.

de, hogy pozitív dolgot is írjak, meglepően sok biciklist láttam a tilos jelzéseiknél megállni. haladás. ;-)

D4D 2012.05.02. 11:02:00

Ma reggel a Margit krt-on az autók közül a gyalogok közé vágott egy biciklis, kis híján ripityára törte őt egy másik biciklis, ki a zebrán keresztben tekert.
süti beállítások módosítása