Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Nagy üzlet a 100 km/h-s szuperbicikli

2012.01.13. 14:22 - kirk kapitány

Egyetlen év alatt 400 százalékkal nőttek a regensburgi PG Gmbh. bevételei, miután piacra dobta a BlackTrail nevű termékét. A limitált szériás, csúcstechnológiás kerékpárral a német cég betört az amerikai piacra, és Németország legnagyobb kereskedői is bevették kínálatukba a PG-bicikliket.

A cégre akkor irányult rá a figyelem, amikor tavaly bemutatták a 100 kilométeres per órás sebességre képes BlackTrail e-bike-ot.

A szénszálas váz miatt ultrakönnyű kerékpárra erős motort szereltek. Az e-bike így a maga kategóriájának egyik legkönnyebb konstrukciója lett, összsúlya alig több mint a 20 kiló. A pedálos rásegítő motor teljesítménye viszont messze meghaladja a kategóriában megszokott átlagot, 1-2,5 helyett 7 kilowatt támogatja a kerékpáros lábizmait.

A Fuel dizájnújság szerint súly/teljesítmény arány alapján a PG BlackTrail a világ legmenőbb sportkocsijait is veri.

BT-01 low 3

A lap úgy számolt, hogy 350 W/kg-os arányszám jön ki a kerékpár esetében, a Lamborghini Reventon viszont csak 290 W/kg-ot tud. (A számítás gyengéje, hogy az autókhoz hasonlóan a biciklinél is utas súlyának hozzáadása nélkül kalkuláltak, pedig egy kerékpár valódi teljesítményét ez nyilván sokkal jobban befolyásolja, mint egy kocsiét.)

A Christian Zanzotti formatervei alapján készült kerékpárból állítólag csak 667 darabot gyárt a német vállalkozás, amely jó magasan szabta meg az exkluzivitás árát, 60 ezer eurót, azaz közel 20 millió forintot kérnek egy példány.

107 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr203542744

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hörgőszelep (törölt) 2012.01.13. 16:00:26

A hülyének ( hüjének?) is megéri.

BugaJakab 2012.01.13. 16:04:36

Veszek egy NAGYON JÓ MOTORT 5 misiért a maradék 15 misi meg jó lesz benzinre meg bulizni. Orlando meg a többi milliomos meg biciklizzen,,,

2012.01.13. 16:10:44

Az ár megynugtató. Képzeljétek mit művelnének vele a nyuggerek, ha olcsó volna...

2012.01.13. 16:11:27

megnyugtató na..

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2012.01.13. 16:13:57

Olyan ez is, mint a gyémántokkal kirakott színarany karóra. Valahol valakinek van ilyenje is.

bucbuc 2012.01.13. 16:20:03

ne lenne ilyen kva ronda.

engem gyíkká változtatott 2012.01.13. 16:26:29

1:06-nál a fehér kabátos kerékpárosnak nincsen feje.

szerella 2012.01.13. 16:34:09

jó volna meg minden csak kicsit macerás vele parkolni
ennyi pénzt az ember nem hagy az utcán csak úgy

odb 2012.01.13. 16:40:43

Legtöbbünknek ez kb annyira releváns információ mint hogy mennyire jól szop a világ legszebb és legdrágább luxuskurvája.

odb 2012.01.13. 16:42:03

@szerella: mondjuk az ötkerben parkol ennyi pénz az utcán öt négyzetméternyi helyen, rokkantigazolvánnyal, azt' senki nem nyúl hozzá.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.01.13. 16:59:31

meg persze bukósisak és rendszám is kéne rá mert nagymotor!!!!
5 lóerőnél erősebb és a tervezett sebessége több mint 45km/h.
az mindegy hogy biciklinek néz ki.

Netuddki. 2012.01.13. 17:00:20

"Egyetlen év alatt 400 százalékkal nőttek a regensburgi PG Gmbh. bevételei,"

Ja, biztos eladtak 2 éve 1db-ot. Tavaly meg 5-öt...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.01.13. 17:00:45

@odb: egy BMW-t azért nehezen vesuel a hónod alá és cipeled el:-)))

Netuddki. 2012.01.13. 17:02:12

Na meg az is lemaradt, hogy kb. negyed óráig bírja az akkuja...

igazi hős 2012.01.13. 17:02:27

@szerella: Én az 50 ezret (HUF és nem Euro!) érő bringámat sem sokszor hagyom az utcán, a legtöbb helyre inkább beviszem. Igaz az alig több mint fele ennyit nyom, könnyebb vele lépcsőzni.

szita szita péntek 2012.01.13. 17:16:44

Ez egy motorkerékpár és nem bicikli. Még csak a segédmotorkerékpár fogalmába sem fér bele, mert:
- az max 4kw teljesítményű lehet
- tervezési végsebessége nem lehet 45 km/óránál nem nagyobb.

Az meg hogy egy motorkerékpár tud menni 100-al? Pfff...

teddybear01 2012.01.13. 17:23:07

Ez első pillantásra Karl von Drais futógépére emlékeztet. Ormótlan, nehéz. Ha kifogy belőle a töltés lehet ám izzadni!

papptibi 2012.01.13. 17:29:28

A cég arról elfelejtett megemlékezni, hogy a kereket is feltalálták, nem csak a motorkerékpárt.

szombi 2012.01.13. 17:42:22

Biztosan nem lehet villanyos 20 kilóval, egy 7.5kW-os villanymotor is ennek a 2-szerese, hát még az akksik! Benzinnel megy a kicsike...

Martian (törölt) 2012.01.13. 17:56:57

@szombi: "Biztosan nem lehet villanyos 20 kilóval"

Na de pont ezért kerül 20 misibe, mert minden megoldható, ha van rá pénz.

Almaleves · http://almaleves.blog.hu 2012.01.13. 17:59:49

Nemkéne, múlt héten megvolt a 70, idén belefér izomból a 100, akkor meg minek ilyen drága mulaccság?

Max. a nyugdíjból majd veszek egyet, akkor már az izomzatom biztos hervadtabb lesz. Egy megkímélt 45 éves példány biztos kijön a 231 havi leendő illetményemből.

Egyébként a véleményem az, hogy ezt nem is nekünk szánták, hanem vasembernek, de csak ha már elfogyott a fosszíliák össze könnye, behorpadtak a benzintankok és élelemhiányra panaszkodva leálltak az atomerőművek.

efi 2012.01.13. 18:12:48

Először 1-et adtak el (ez egyébként mindennel így van...), aztán 5-öt. +400%

phaszfej 2012.01.13. 18:18:06

A narrátor csávó a saját nyelvében meg nyálában fog megfulladni. Milyen kvartyogás már ez? Mint valami vízibéka.

dukeekud 2012.01.13. 18:40:55

@szombi: "szombi 2012.01.13. 17:42:22
Biztosan nem lehet villanyos 20 kilóval, egy 7.5kW-os villanymotor is en is ennek a 2-szerese, hát még az akksik! Benzinnel megy a kicsike... "

Fogalmad sincs mirol beszelsz, egy 7.5 Kw -os motor max 5 kg. Az atlagos elektromos autokban van 40-50 kg-os motor, de azok 40 KW teljesitmenyuek.

sanyix 2012.01.13. 19:13:09

mi a pöcs ezen 60000 eur? LOL

Mitnézel_ 2012.01.13. 19:20:26

na ezzel menj el a boltba, és hagyd ott 5percre a biciklitárolóban...

SPQR300 2012.01.13. 19:47:54

Újra feltalálják a motort?? Sznobizmus.

Amoxx 2012.01.13. 19:53:40

Nagyon megeri az arat, gondoljatok bele:
hogy azert mekkora poz lenne mar, ha varosba a trafi belo 90km/hval...asszem a sunok tanakodnanak egy darabig a foto felett.
vagy pirosnal legyorsulni egy audis parasztot...
priceless

Netuddki. 2012.01.13. 19:58:49

@kovi1970:

@efi: Plagizálunk, plagizálunk? Lemondatlak ám B+!

micsoda? 2012.01.13. 20:02:58

A javitása sem lehet olyan egyszerü mint a sima biciklié. Igaz, aki ennyi pénzt tud adni érte, az már mesterhez viszi. Inkább elektromos autót vennék, ha lenne pénzem.

kvp 2012.01.13. 20:04:17

Felepiteset tekintve segedmotoros kerekpar. Teljesitmenyet tekintve normal elektromos motor (bicikliutra mar kapasbol nem mehet). Kulsejet tekintve meg az elso vilaghaborus katonai motorokra hasonlit, csak valamivel rondabb.

Ez az új Nick 2012.01.13. 20:07:46

"Egyetlen év alatt 400 százalékkal nőttek a regensburgi PG Gmbh. bevételei..." Azaz egy helyett már négyet adtak el. :D Ok-ok vicc volt.

körülnéz 2012.01.13. 20:10:48

van ilyen magyar termék is. arról miért nincs szó?

sanyix 2012.01.13. 20:13:42

Néztem ilyen kis elektromos motorokat, a legdrágább (bicklire ráférő) is csak 230k huf, ráadásul 15kw-os nem csak 10. Ehhez még rámegy egy 100k-nyi akksi költség, vezérlő filléres dolog, meg egy normál bicikli. Legrosszabb esetben is 500k huf-ból kijönne profittal.
Ez a cucc szerintem a pofátlan mértékű profitra megy :D
Szóval ezt vagy divatbuzik vagy hülyék veszik meg ennyiért. Bár a 2 csoport általában fedi egymást.

antisocialnetwork 2012.01.13. 20:13:50

Kisbótba kenyéré.De jó gyorsan.De csak oda.Vissza már gyalog.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.01.13. 20:20:26

Addig minden rendben, amíg nem bukik vele a tulaj! Utána már mindegy. Az is sok vicces jelenetet fog jelenteni a TeCsőn, amikor a járókeretes mamóka lelép egy ilyen canga elé. :)

belakis 2012.01.13. 20:34:59

Egyet nem értek: az EU-ban le van korlátozva az elektromos kerékpárok maximális sebessége (a rásegítésé 25km/h-ban) Akkor? EZ MI?!
Leírná ezt valaki? Mert ha valóban 100 km/h-ig segít, akkor már nem elektromos kerékpár, hanem annál több, más besorolással, más feltételekkel, más követelményekkel. Amik pedig...?

fakof 2012.01.13. 20:35:12

de megnézném a gazdi arcát eltorzulni, amikor rádöntöm a tárolóban az ötezres teszkós bringámat.. meg amikor odaver neki egy húszéves jog-gal a pizzafutár

Romanee Conti 2012.01.13. 20:44:47

Írd át a méretet 480x300-ra akkor lehet látni a dolgot4

CernaGeza 2012.01.13. 22:08:57

A kép alapján először azt hittem, valami múzeumi tárgyat restaurálnak.

szerecsenfi 2012.01.13. 22:14:55

Új autó árak ma, Magyarországon:

Mercedes CLS induló ár 19 000 000 Ft
Mercedes S osztály induló ár 20 000 000 Ft
Mercedes E osztály induló ár 14 000 000 Ft
Audi A7 sportback 17 000 000 Ft-tól
Audi A8 21 000 000 Ft-tól
7-es BMW 22 milliótól
5-ös BMW 12 milliótól

ecch 2012.01.13. 22:16:31

Van olyan 7,5kW-os motor, ami jóval kevesebb mint 20 kg. Gondolj csak a Tesla Roadster motorjára. az 185kW, pontosan nem tudom hány kiló, de a mérete alapján max 50-re tippelem. Ezt kisebb is tudják már. Van egy jóféle sárkányrepülőbe való villanymotor, tárcsa alakú. 20kW, és elbírja egy ember simán. Másik meg az, hogy megbízható sufni szinten lehet pár százezerből (forint) 100-120kmh-s bringákat építeni, és még csak 7 kw sem kell hozzá. 4,5ből hozták ki.

hallari 2012.01.13. 22:24:09

@odb: mer' azt nehéz elkötni, meg utána kiszerelni a GPS-t, meg tárolni. Ennél meg viszonylag könnyen megoldható. Hacsak nem állítanak őrt mellé. :)

hallari 2012.01.13. 22:26:38

@phaszfej: hasonlókat szoktak ám mondani az angol anyanyelvűek is, amikor véletlenül megnéznek egy magyar nyelvű videót, csak szólok... :)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.01.13. 22:36:24

@belakis: olvass vissza:-)
amúgy 'ez egy sima mkp

tyberius 2012.01.13. 22:40:28

@ecch: Igen, nekem is az tűnt fel, hogy ennek azért többet is kéne bírnia, mint 100 km/h... valsz le van szabályozva, mert vagy a váz nem bírja a nagyobb sebességgel járó terhelést, vagy túl könnyen irányíthatatlanná válik e fölött.

Gyanítom, itt tényleg csak annyiról van szó, hogy néhány pihent eszű és ráérős mérnök kitalálta, hogy megcsinálják a világ legnagyobb teljesítmény/súly arányú járgányát, aztán elpasszolják néhány szintén pihent eszű és ráérős gazdagembernek, használati tárgyként értelme nem sok van.

Dr NO 2012.01.13. 22:41:37

Szerintem ez a bringa ronda!
De ízlések és pofonok...

tyberius 2012.01.13. 22:43:18

@tyberius: Mondjuk az érdekessége az, hogy pedálrásegítős a cucc, azaz elvileg ugyanúgy kell tekerni, mint a montimat, csak itt a végsebesség nem ~40 km/h :)

perecelek (törölt) 2012.01.14. 00:02:45

valaki 100zal megtaknyol egy ilyennel...

oda lesz a valaki, meg a 20 milla

sanyix 2012.01.14. 00:17:01

@perecelek: 100-al egy sima bringával is lehet taknyolni, bár nekem eddig csak 40-el sikerült szerencsére, 80-nál csak majdnem :)

Köcsög Duda 2012.01.14. 00:20:28

Gratulálok a cikk fordítójának és közzétevőjének is. Profi munka volt.

G.Freeman 2012.01.14. 00:32:57

Még ha aranyból lenne se kerülhetne ennyibe.

gergerke 2012.01.14. 01:06:59

Sarvedo csak full extrashoz jar?

szita szita péntek 2012.01.14. 01:16:20

@gergerke: Ugyan már... Sárvédő? Az nem trendi! Mondjuk cserében praktikus...

Az anyag választás is érdekes. A szénszálas cucc igazán könnyű és stabil - ez igaz, de cserében marha drága, illetve csak ilyen bumfurdi formára tudták kiorigamizni. Amennyiben maradtak volna a hagyományos anyagoknál, akkor az előállítás a töredékébe kerülne, a tömeg meg nőne mondjuk 10 kg-al. (100 kg helyett 110-et vinne a motor - szerintem mindegy lenne neki.)

Mondjuk az ülés az tetszik - kényelmesnek tűnik. Manapság az ülés kényelmét is feláldozzák a divat oltárán. Komolyan visszasírom nagyanyám kapás biciklijén a nyerget!

szita szita péntek 2012.01.14. 01:18:16

@szita szita péntek: Ja, még az anyag választáshoz: A fém újra felhasználható, míg én úgy tudom a szénszálas kompozit nem, de cserében el sem bomlik - szóval így legyél környezettudatos!

gergerke 2012.01.14. 01:35:09

szita szita szombat: trendi vagy nem trendi sarvedo nelkul nem adnek en biza 19-et sem@szita szita péntek:

guszti 2012.01.14. 02:08:40

Hát igen ennyi pénzért persze lehet venni egy csomó értelmes, hasznos, mégis állati kúl dolgot is. Persze ha nem akadunk fent az árán, akkor is akadnak még vele költségek, ha mondjuk forgalomban szeretne valaki ilyennel közlekedni. Ez ugyanis kresz-ileg már rég nem bringa, nem is segédmotor, ezzel a teljesítmény-sebesség adattal ez bizony 125-ös kategória. Vagyis kell hozzá bukó, rendes ruha, meg A1-es jogsi...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.01.14. 04:38:29

@teddybear01:

Igen, gáz ez így. De baloldalról legalább ennyi gáz arcot elő lehet szedni a régi káderektől váccpáör dorottyáig :)

Azé én 100-al nem bírok futni vele.

A szerelő 2012.01.14. 04:42:09

És akkor már vizsga köteles is. Mivel vizsgához kell alvázszám, ennek meg ugye az nincs, csak sorozatszáma, így aztán majd a szénszálas kompozit anyagba megpróbálják beleütni az alvázszámot, ami egy darabig nem fog menni, majd egyre nagyobb ütések a kalapáccsal és már kuka is a váz :)
Ja, és még egy kis kiigazítás, nem 667-et hanem 668-at gyártanak, mivel 0-ától van sorszámozva, nem 1-től.

Vkat118 2012.01.14. 05:07:34

Kár ezt az autók árához hasonlítani. Aki ilyet vesz annak már van terepjárója, cabriója, sportkocsija, városbajárós kisautója, hajója, pár motorkerékpárja és azon töri a fejét, hogy ugyan mit tudna még venni, hogy teljes legyen a lista.

kisceruza 2012.01.14. 06:23:34

"Második helyen a biciklisek

A közúti sérülések 61 százalékát autóvezető, 12 százalékát pedig kerékpáros okozta, pontosan 1819-szer, ezzel megelőzték a teherautósokat, buszvezetőket, motorosokat és gyalogosokat egyaránt.

Halmosi elmondta, hogy tévhit, hogy zömében a biciklisek sérülnek meg a balesetekben. A legtöbbször az autósok elrántják a kormányt, majd emiatt frontálisan ütköznek egy másik autóval vagy fával. A kerékpárral közlekedőkkel szembeni zéró tolerancia pedig érvényben marad."

baliquez 2012.01.14. 07:38:45

20 milla egy bringáért "cseppet" sok. 13 milla a Tesla S-model alapváltozata. Húszért már egész szépen fel lehet szerelni. Nulla regisztrációs adó, teljesen elektronyos, 5.6s alatt van százon, kétszáz a végsebesség.

És amikor beállsz vele a benzinkútra, kérve hogy töltsék tele, utána meg a shopból kajánul lesed amint keresik rajta a likat (meg a kipufogót), na az priceless. :)

marós 2012.01.14. 08:00:00

Nekem pont ez hiányzik, mint ablakos tótnak a hanyattesés.

uniball 2012.01.14. 08:11:48

Válság van na, spórolni kell az üzemanyagon.
Elég hamar be is hozza az árát.

teddybear01 2012.01.14. 08:14:04

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Ne haragudj, de egyáltalán tudod, hogy ki volt Karl von Drais?

Segítek: Ő készítette az első kerékpár-szerű dolgot még fából 1817-ben.

Semmi köze sem volt a politikához, csak erdészként sokat kellett gyalogolnia. Ezt unta meg.

venszivar 2012.01.14. 08:26:26

@teddybear01: Ez miért nem motor kerékpár ?!?

Ennyi, szar HU Forintért vegye meg az, akinek troli volt az anyja !

@szerecsenfi: Nálad a PONT !

fülesboci 2012.01.14. 08:29:10

@L.A.: :dddddddddddddd
ne becsüld alá a faszit.

teddybear01 2012.01.14. 08:31:30

@venszivar: Mint tudom én! Annak idején apám rendszeresen hazatekert a lerobbant Babettájával, de azt senki sem nevezte kerékpárnak.

kisceruza 2012.01.14. 08:59:06

@szerecsenfi: De látod hogy van ÚJ irányvonal, elektromos bicikli, környezetet se szennyez, csak mikor az erdőbe lesz kidobva, akkumulátoros és kevlárostul.

venszivar 2012.01.14. 09:16:03

@teddybear01: Talán azért nevezik drótszamárnak, mert kerékpáros van 50-75 millió csóró, itt az EU-ba ki kínjába bringával jár. Van kb 2-3 milla,kik anyagilag sokkal jobban áll, de divat sportból teker.
S van 10-50 fasz millionárius, ki akkora barom tud lenni, hogy ennyi pénzt tud adni, egy 2-3 max. 4 millát érő kismotor kerékpárér, amit 20 milláért, kerékpárnak neveztek el :):D Az emberiség fele meg éhezik.
A "mi" időnkbe egy férfijelölt max.14-15 éves koráig tekert, majd 16-20-25-ig kis v. nagy mocizott. Utána meg a pénztárcája szabta meg az autó tip., MINT SZINTE MINDIG. Én Komároztam, majd Simsonoztam, ajjaj, azoka szép idők !
Na jól kidumáltam magam. Üdv apádnak. A régi sporttársnak........:):D

gozos 2012.01.14. 09:26:28

Elég jól összemosódnak a határok. Valaki tudna alapos definíciót írni a jelenlegi állapotok szerint, melyik mi alapján van elnevezve illetve KRESZ-be sorolva?

- kerékpár
- robbanómotoros kerékpár (dongó és társai)
- villanymotoros kerékpár ("elektromos" kerékpár)
- robbanómotoros kismotor (= kismotor, KRESZ:segédmotor)
- villanymotoros kismotor (= kismotor, KRESZ:segédmotor)

Melyikben hány wattos motor hajthat (tól-ig)? Amiért érdekel, KRESZ segédmotor maximális engedélyezett teljesítményének a kategóriáját is meghaladja a cikkben említett hajtás 7 kW-ja.

gozos 2012.01.14. 09:29:22

És mégegy kategória: a B-s jogsival félnapos tréning után vezethető

- "125 ccm" kategória határai
- ennek esetleges elektromos változatának a határai

Ezeknek a definíciója egy önálló "kétkerék" cikket megérne.

hozé bubó 2012.01.14. 09:38:09

sparinál ha lerakom szerintem mire előveszem a lakatot már ott se lesz xD
ennyiért már veszek egy lakást közelebb a melóhoz és gyalog megyek B-)

isssti 2012.01.14. 10:03:33

Valaki írta itt, hogy "a hülyének is megéri" -egyetértek, sőt továbbmegyek: CSAK a hülyének éri meg! :o))

Napkutya 2012.01.14. 10:06:41

Csak egy kérdés: Ezzel a két virslivel, hogy marad az úton?

Amúgy rendkívül praktikus találmánynak tartom, mert Darwini elvek alapján szelektálja a hülyéket.

Másképp: Mekkorát lehet ezzel a csodával perecelni, mondjuk nyolcvannál-száznál?

rcfan 2012.01.14. 10:11:43

net.jogtar.hu/jr/gen/getdoc2.cgi?dbnum=1&docid=97500001.KPM

r/1. Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor segíti. A kerékpáron a kerékpárt nem hajtó személy is szállítható erre alkalmas ülésen. A kerékpáron utánfutó vontatására alkalmas berendezés helyezhető el.

net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A0500024.GKM
Segédmotoros kerékpár (kismotor): AM kategória.

AM kategóriába tartozó

- két- vagy háromkerekű jármű, amelynek legnagyobb tervezési sebessége a 25 km/órát meghaladja, de nem több mint 45 km/óra, a motor hengerűrtartalma nem nagyobb 50 cm3-nél vagy a motor legnagyobb hasznos motorteljesítménye nem több 4 kW-nál,

- könnyű négykerekű motorkerékpár, amelyek terheletlen tömege (az akkumulátor tömegét nem számítva) kevesebb 350 kg-nál, amelynek legnagyobb tervezési sebessége a 25 km/órát meghaladja, de nem több mint 45 km/óra, a motor hengerűrtartalma nem nagyobb 50 cm3-nél vagy a motor legnagyobb hasznos motorteljesítménye nem több 4 kW-nál.

Megjegyzés: az M kategória (kétkerekű segédmotoros kerékpár) az AM kategória kétkerekű változatára korlátozódik.

---

B125 és társai:
A1 kategória (B-s jogsi + félnapos tréning vagy A1 jogsi): max 125 ccm, max 11 kW

A megengedett sebességekre ajánlom tanulmányozni a legfelső URL 26. § -t. Sisak nélkül bringás kerékpárúton sem tekerhet 30 km/h fölött.

acsa77 2012.01.14. 10:25:35

Most tényleg nem releváns, de ha épp azon viccelődünk, hogy mit fognak az autógyártók 20 év múlva gyártani...

Martian (törölt) 2012.01.14. 12:30:13

@Napkutya: ennél jóval könnyebb, vékonyabb versenybringával is mennek lefelé 90 körüli tempóval (az Alpokban én is "belekóstoltam" ebbe).

soproni1 2012.01.14. 12:37:59

Hogy fér rá két Pb palack ?

comes 2012.01.14. 12:52:39

@Túrós: Teljesen - saját nyelveden: tök - igazad van! Mégis mindezt szebb magyarsággal kellett volna megtenni!

Túrós (törölt) 2012.01.14. 20:11:10

@comes: ja bocs csak igazán nyomatékosítani szerettem volna :D

venszivar 2012.01.15. 08:51:43

Úgy kb. 7-8 perce volt a magyar "csoda", méregdrága elektromos drót szar az m1-en...... Az árát NEM árulták el s legyünk nyugodtak, hogy sok-sok fogy belőle ! Nagyon nyugodt vagyok, annyira, hogy hosszú 3-5 évnyi rohadás után pusztuljon meg, ki ilyet vesz......Ez van, részemről.:)))_D

Tullamore Dew 2012.01.15. 17:48:54

Ez nem kerékpározás. Az Autó-Motorba kellene betenni :(

Napkutya 2012.01.15. 23:55:43

@Martian: Tekertem már én is néhány kilométert.

Mire odáig eljut az emberfia országútiban, hogy a "busz húzza", addigra, látott már egy s mást. (Mondjuk, eddig én sohasem jutottam el...)

Képzeld el ezt "újgazdag" Pistikével, 2-300 kilométerrel, akinek van pénze erre a járgányra....

Tuti perec!

Trailrider 2012.01.24. 14:12:49

A pedelecek teljesítménye, nem 1-2,5 kW, hanem az egytizede - többnyire 150-250 W, mivel az EU normák 250 W-nál többet kerékpáron nem engedélyeznek. Ha fölötte van, az jogsiköteles és segédmocinak minősül.
süti beállítások módosítása