Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Már csak a muffos vázak izgatják Grafitembert

2012.01.03. 21:56 - Földes András

Grafitember továbbra is a vad kalandok embere. Menő art director volt egy reklámcégnél, de energiáit egyre inkább a népszerű underground képregényoldal, a napirajz.hu-ra fordította. Aztán maga mögött hagyta mindkettőt, hogy elmenjen vázépítő tanoncnak egy neves olasz bicikliépítő mesterhez. Most viszont élete legvadabb vállalkozásába kezdett: maga mögött hagyta Olaszországot, és a céget, amelynek megbecsült dolgozója volt, hogy Miskolcon maga építsen speciális, méretre készült, kézzel reszelt és fűrészelt biciklivázakat, nagyon igényeseknek.

Felkerestük a mestert 12 fokos, egy fakályhával és néhány évtizedes famegmunkáló géppel berendezett műhelyében, hogy megnézzük: mitől különlegesek a Merényi vázak, és hogy miért kell időről időre elzarándokolnia a posztapokaliptikus ipari gettóba. Az élet nem könnyű, de lehet rajta nehezíteni.

Nézze meg az első részt, most ingyen!

72 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr603498956

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Első Osztályú Huszárkapitány 2012.01.03. 22:20:04

Na, ezért és az ilyen összeállításokért, az ilyen emberek bemutatásáért szeretem az indexet! Az Isten tartsa meg a jó szokásotokat!

Első Osztályú Huszárkapitány 2012.01.03. 22:21:21

Bocs, akarom mondani, azért, mert belinkeli az ilyen és ehhez hasonló blogokat.

zsebtelep 2012.01.03. 22:25:45

gigarespect a srácnak!

Térspecialista 2012.01.03. 22:28:06

Gratula, és sok sikert kívánok! Ja igen, őszintén!!

mrbloodbunny · http://mrbloodbunny.blog.hu/ 2012.01.03. 22:35:50

100%-ban egyet tudok érteni a művész úrral, bár jobban örülnék, ha a napirajz volna nála a priority one :)

Muhaha Nyehehe 2012.01.03. 22:56:14

Grat Grafitnak, bár ezt már a napirajzon is megtettem. Kell ehhez egy jó nagy adag bátorság. Hát ezért mester, a mester.
Sok sikert!

bazso 2012.01.03. 23:02:36

érdekes párhuzamot látok egy magyar készítésű hbo sorozat történetével.... :)

OkoskaTo:rp 2012.01.03. 23:06:21

Grafitembert szeressük. Jól mutatja az ország értékrendjét, hogy eközben napi megélhetési gondokkal küzd. :-|

Moan 2012.01.03. 23:13:10

Grafitot mindig csodáltam.
Sőt az első sorozatú napirajzos pólók még most is ott vannak a szekrényemben. :)
A bátorságához, a kitartásához és a jókora szerencséjéhez, hogy megtalálta amit szeret, és az erejéhez, hogy csinálja is, csak gratulálni lehet!

pizsama 2012.01.03. 23:16:30

Szerencsés ember, hogy azt csinálja, amit szeret. És ha még meg is tudna élni belőle. Na, megyek aludni, holnap meló...

Rozgonyi Tivadar 2012.01.03. 23:21:01

Vegyetek Grafit naptárából, azzal is a honi bringakészítést támogatjátok... ;-)

Dr NO 2012.01.03. 23:21:32

Huszárkapitány úrnál jelentkezem!
Néztem az interjút és közben kiszaladt a számon: "Isten áldja meg őt és a hozzá hasonlókat!"

Hogyan fejlődhet, hogyan létezhet egy ország ALKOTÓK és ALKOTÁSOK nélkül?

Emlékeztek még Rubik Ernőre, emlékeztek még Ganz Ábrahámra, emlékeztek még a Láng Gépgyárra?

Most abból élünk, hogy nyugati cégek logóival ellátott kínai termékeket próbálunk eladni egymásnak. És ezzel nem is lenne baj, de ahogy épül le a magyar ipar, ahogy épül le a magyar szellem, úgy válunk lassan munkanélkülivé, vagy lelketlen rabszolgává saját hazánkban...

Moan 2012.01.03. 23:23:29

@Dr NO:

De lásd nem kell, hogy így legyen. Itt az él példa.

utó 2012.01.03. 23:23:35

Kéne neki egy marketinges. :) Szerintem az ilyesmit nem Magyarországon kell megpróbálni eladni, pont amikor mindjárt jön az államcsőd, hanem fel kell tenni egy website-ot, és vegyék meg a gazdag bicikliőrültek világszerte.

Moan 2012.01.03. 23:25:11

@utó:

Szerintem jó helyen van. :) Meglásd, hogy lesz még keletje a magyar kézzel készült magyar termékeknek. Ebben biztos vagyok.

utó 2012.01.03. 23:39:23

Úgy értem, csinálja itthon, de próbálja külföldre (is) eladni. Attól szerintem csak nagyobb magyar lesz, pontosabban attól lesz igazán, ha tud exportra minőséget, versenyképeset termelni, és hozza a pénzt az országba. Erre lenne a legnagyobb szükség.

A nehezén már túl van: képes előállítani a minőségi terméket. Eladni már nem lenne akkora kunszt.
Szerintem a legjobb, ami történhet vele, hogy jófejségből segít neki valaki az internetes marketingben, sales-ben. Pár szép kép, egy formás de nem túl nagy vagy bonyolult webhely, egy kis webkettes zsongás, és tuti beindul, ha amúgy tényleg minőségi a termék. Ha a termék nemzetközileg eladhatatlan, akkor viszont simán hülyeség az egész, illetve lehet a nagyon kevés nagyon gazdag magyar "bicikliőrültre" hajtani.

vénkujon 2012.01.03. 23:57:48

kurva jó arc. sok sikert neki.

Moan 2012.01.04. 00:02:01

@utó:

Jaja...így oké. :)
A weboldalt még én is megcsinálnám neki ingyen...ha nem kér túl bonyolult dolgokat. :)

KeMa 2012.01.04. 00:08:39

Király vagy, Grafit!

A Calor kályha meg királyság, nekem is olyanom van :)

pocsolya 2012.01.04. 00:40:40

Én csak a muff miatt kattintottam ide :D

De nem bántam meg, mert egy érdekes és a maga nemében szép történettel lettem gazdagabb.

Rolandovics 2012.01.04. 00:47:12

Tiszteletem a mester úrnak!

=nessuno= 2012.01.04. 01:00:53

Le a kalappal előtte.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.01.04. 05:04:32

1500 dollaros bringa csak azert mert O reszeli?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.01.04. 05:54:00

@plutonic: nincs
annyiert mar lehet kapni bringat

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.01.04. 06:07:49

ja, nehogy az jojjon le hogy fikazom, tok normalis pasinak nez ki, csak nem sok ertelmet latom amit csinal
O maga mondja hogy ugyanilyen minosegben egyszerubben es gyorsabban is meg tudna csinalni...
en biztos nem fizetnek a piaci ar duplaja csak azert mert kezi munka..
na ennyi
de legyen sikere
szivbol kivanom

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2012.01.04. 06:18:51

@utó: hogy érted, hogy külföldre _kellene_ eladnia? gondolod hogy most a magyar megrendelők hada döngeti az ajtaját 240-290 eFt-os vázakért? :)
persze egy jó site biztos sokat dob egy bringa ismertségén, ld stringbike.com, de egy mesternek híre megy a kerékpáros körökbe site nélkül is. az oldala meg gondolom elkészül teljesen előbb-utóbb: merenyi.eu/ meg van FB-on is.

kistomee 2012.01.04. 06:56:48

1991-ben tanultam a miskolci gépipariban, az édesapja Merényi Tanár úr szuper - és szintén megszállott gépész - fickó. Grafitember a méltó "utód" További sikereket kívánok!

Moan 2012.01.04. 08:04:02

@hagyma:

:) A te logikád szerint gondolom a festményeknek sincs értelmük, mert ott a Photoshop, vagy a szobrászatnak, mert tuti fröccsöntő gépek vannak, vagy pl. a Operaházat egyáltalán fenntartani, mikor az MP3 letölthető a netről. :)
Soroljam még? :)

samot 2012.01.04. 08:06:05

Nagyon nagy arc!Gratula tiszta szivböl!Sok sikert és szerencsét az üzlethez!
Na ilyen embereknél nem àll meg az élet,ha àramszünet van!

Bassboy 2012.01.04. 08:08:43

Hajrá Miskolc!!! Annyi jó embert ismerek itt! (meg máshol is) Miért nem a jót látja a Magyar ember a világban?????? Soha nem értem, érthetem meg...

samot 2012.01.04. 08:10:58

hagyma!
Olyanhoz szoljàl hozzà,amihez értesz!
Egy Camponoglo vàzhoz képest filléres az Ö vàza!
Te maradj a Csepel bringànàl,mert a nivod is olyan!Csak megsugom a jövö mindenképpen öt fogja igazolni!

vegacs 2012.01.04. 08:38:53

@samot: A campa soha nem gyártott vázat!Bocs...

sebi77 2012.01.04. 09:36:25

Évek óta nagy tisztelője vagyok a Mesternek. Respect meg minden, de... ő az élő példája annak, hogyan pocsékolja el az idejét, tehetségét és pénzét a magyar géniusz. Csinálja mert azt szereti, és kurvára nem érdekli hogy semmi értelme. És panaszkodik hogy nem él meg. Rengeteg ilyet ismerek.

ifrance 2012.01.04. 09:36:32

@samot: és a csepel bringa sem a minőség legalja. legalábbis külföldre elég sokat adnak el. az eladott darabszámok alapján finnék nagyon szerethetik.

de ettől még pont a lényeget nem érti, aki a robotokkal összerakott gépet hasonlítja össze az egyedi, kézzel gyártott darabokkal. sok sikert Grafitnak!

Moan 2012.01.04. 09:45:06

@sebi77:

Na én azt tartom elvesztegetett életnek, amikor valaki egész életében gályázik a pénzért, olyat csinál, amit nem szeret, aztán azt hiszi, hogy attól boldog ha megveszi amit meglát a boltban a polcon.

ZoldAsz 2012.01.04. 09:49:11

Mester, már a napirajzzal is örök hálára és tiszteletre kötelezted gyarló porhüvelyünkben csellengő lelkünket. A szakmádhoz való hűséged, és eltökéltséged pedig újabb kategória felfelé. És ha már itt tartunk, az a gépműhely és a hamburgerező megér legalább 1-1 napirajzot :-)

vau · http://www.holdkomp.hu 2012.01.04. 09:53:36

Ajjaj, itt is csak a vallásosok ömlengenek. Azért sok sikert a bizniszhez, de szerintem egyébként érdemes még jelentősebb invesztíció előtt feladni az unikorniskergetést, pláne, hogy el kellene tartani egy családot.

Johnny336 2012.01.04. 09:59:30

No, tuti én leszek a közellenség, de volt egy normálisan fizető munkája, amiből megélhetne, emellett hobbiként tudná csinálni a vázkészítést, és meg is élne.
Ehelyett ő felpakolta a terhes asszonyt, és kivitte egy 200 lelkes olasz faluba, hogy önmegvalósítson.
Aztán visszatérve Magyarországra, nem tudja eltartani az asszonyt-gyereket, mert ő "azt csinálja, amit szeret".

Ügyesen rajzol, én is visítva röhögök napirajzokon, mai napig idézgetem őket.
Közben ő is rájött, hogy ingyenrajzolásból nem lehet megélni, ezért nem pörög az oldal sem, csak a könyvet csinálja, meg a naptárat. Na, ez már felelősebb gondolkodás, amit elvárnék egy családapától.

Majd 50 évesen, kapuzárási pánik idején essen neki a vázépítésnek, addigra a gyerek kirepül, egzisztencia kiépül.

ZoldAsz 2012.01.04. 10:11:18

@vau: @Johnny336:
Mondja grafit, hogy a bringafaragás MELLETT grafikából és nyomdai előkészítésből tartja fent magát. Ugyanis nemes gondolataitok benne is felmerültek, ami - valljuk be - érthető....

Moan 2012.01.04. 10:14:44

@vau:

Mégis mi köze van most az említett "ömlengésnek" a valláshoz?

@Johnny336:

Tudod kiknek szokott kapuzárási pánikja lenni 50 évesen? Azoknak akik nem valósították meg az álmaikat. :) Te megtetted már?

kbellfan · http://rkbc.blog.hu 2012.01.04. 10:18:10

nem vagyok egy bicajőrült de azert respekt!

vau · http://www.holdkomp.hu 2012.01.04. 10:21:34

@Moan: Félreérted, ilyen esetekben a grafitember péniszén csüngő vallásos áhitattól csöpögő napirajzos törzskommentelők megjelennek, hogy a "Mestert" méltassák.

Ezért nyilván kritikát sem lehet megfogalmazni, mert mindenki "sírva röhög" a napirajzokon. Amik már bazi régóta nem viccesek és nem is napirajzok.

vau · http://www.holdkomp.hu 2012.01.04. 10:27:56

@ZoldAsz: ha a szabadidejét fordítja rá, nyilván más. Mindenesetre "art directorunk" mielőtt megcsömörlött a kreatív szakma hírhedt és gusztustalan monotonitásától és végre önszántából az igazán változatos bringavázkészítés felé fordult, gondolom összeszedett némi tőkét ahelyett, hogy faszságokból akarjon megélni.

Az art directorról eszembe jutott az, hogy az azt mondogatnám, hogy én vagyok a császár, mert egy elázott tyúk fejbevert egy buzogánnyal hát rögtön kinyírnának, nem igaz?

Moan 2012.01.04. 10:35:57

@vau:

Tudod mit jelent nekem pl. a napirajz? Sok nevetést, a barátaimmal való közös sörözések emlékét. Közösséget, amelyet a vidámság köt össze. Napi (rajzot) ami kiragadott egy kacagás erejéig a napi robotból (amit én is azért teszek, mert az álmaimat még nem sikerült megvalósítani és sok pénzt keresni velük). Emlékeket és egyben a jelen pillanatot is. Színeket...mert ennyivel is több, vagy más a világ amiben élek.
Hogy ezt a "mémet" egyetlen ember "hozta" létre, mert tette amit szeret.
Hogy "mester"-nek hívják az "áhítattól csöpögő törzskomentelők"? Ugyan már. :) Ezt azért nem kell ennyire komolyan venni. No meg miért ne örülhetnének a boldogságának ezek a bizonyos kommentelők aképp, hogy abból a vidámság okozta melegségből amit kaptak visszaadnak egy keveset az elismerő szavaikkal.
Szerintem engedd el a szokványos szterotípiákat és egyszerűen örülj velük. Szimplán és egyszerűen annak, hogy van valaki aki alkot és ezzel sokaknak örömet szerez.
Elég ritka ez már manapság.

vau · http://www.holdkomp.hu 2012.01.04. 10:43:41

@Moan: az a baj, hogy egyetértek veled, de veled ellentétben ebben én egy nagyon gyors és súlyos kiégést látok. Aminek a legutóbbi beharangozó az emlegetett oldalon egy igazi hiteles mementoja.

De nem károgok, tényleg hajrá.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.01.04. 10:51:21

Respect neki, nem csak azért, mert valódi tudás van mögötte, és a munkájában is, hanem a Napirajzos poénokért is :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.01.04. 10:52:42

@vau: Hát ha neked az nem vicces... Akkor gratulálok...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.01.04. 10:53:51

@hagyma: Pedig a nagyondrága cuccmányok főleg csak ilyesmik miatt drágák.
Srác rájött, hogy a hülyékből meg lehet élni :) Sok sznob fizet csak azért többet, mert.

Moan 2012.01.04. 11:04:33

@vau:

Mit nevezünk kiégésnek? Számomra azt jelenti a kiégés, hogy belefásulunk valamibe amit gyűlölünk. Valami olyantól való megcsömörlést jelent, ami lélekölő és gyötrő volt hosszú távon.
Ha ez történt, akkor nem jobb, ha fiatalon megtörténik, mint valamikor jóval később, amikor már csak a hamut is mamunak mondja? :)

pulykamaki 2012.01.04. 11:10:58

Én ezelőtt 15 évvel csináltam kézzel pár száz vázat a profitól az egyszerűig, de sajnos nem lehet ebből megélni, nincs piaca. Van pár műkedvelő de ma már mindenki a hitech cuccokra hajt. De kívánom hogy bejöjjön neki.

Vén róka

atila68 (törölt) 2012.01.04. 11:22:43

LOL!
Évek óta porosodik egy 58-as Peugeot muffos acél országúti váz a pincémben, nem találtam szakembert aki méretre igazítaná!

koschwarz 2012.01.04. 13:05:29

THIS IS GRAFITEMBEEEEEER!

skovalsky 2012.01.04. 13:05:41

Sok ilyen "bolondot" az országba!

pupumpa 2012.01.04. 13:06:02

Igenis meg lehet próbálni kitörni a mókuskerékből. 1000 út létezik, de nagy elszántság és kitartás kell ahhoz, hogy otthagyjuk a biztosnak tűnő lehetőséget. És nem "szerencsés ember, aki azt csinálja amit szeret", ahogy írta valaki, hanem bátor.

"A nehezén már túl van, már csak el kell adni". Sajnos nem, megcsinálni könnyebb.

Nem találtam volna ki, hogy köze volt a reklám szakmához. Világos, hogy ez nem egy reklám video, de akkor sem szabad olyant mondani, hogy ez azért jobb, mert 4,5 órát reszeltem ahelyett, hogy legyártattam volna. Meg hogy azért jobb, mert fel lehet hívni a mestert. Biztos sok olyan érvet össze lehetett volna hozni, ami megmagyarázza, hogy ezek a vázak miért jobbak.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2012.01.04. 13:22:11

Gratula földim, sok sikert és kitartást. Ja, és jóegészséget.

pulykamaki 2012.01.04. 13:32:23

@atila68: Azért mert nagyobb meló mint újat csinálni. Gondolj bele, még bontani is kell.

Alf (törölt) 2012.01.04. 14:37:38

@vau:
Most, ha megnyilvánulásaid alapján kellene értékeljelek, mint embert, esetleg összemérjelek Grafittal, akkor szerinted milyen szinten nem nyernél?

Rosie McGann 2012.01.04. 14:41:33

@Johnny336: Akkor leszek veled közellenség, mert egyetértek.

Nagyon bírom a Napirajzot, de az ember egy eltartandó kisgyerek mellett nem önmegvalósít. Egyetértek azzal, hogy az embernek ki kell élnie magát, de ezt is (mint minden mást) felelősséggel kell csinálnia.

Démonmac1 2012.01.04. 14:47:11

Igazán bírtam a napirajzot, de mostanában nagyon megcsappant számomra a színvonala.
Meg mivel ritka is, inkább havi, mintsem napi.
Csak a rajzos munkásságát ismerem a cangáival nem találkoztam

Alf (törölt) 2012.01.04. 14:50:05

@Rosie McGann: hú, de okos vagy. az ember önmegvalósít, amikor akar.

csőváz.

dez01 2012.01.04. 15:06:06

Nagyon nehéz fába vágta a fejszéjét. Azt javaslom, hogy az országúti sportolók felé nyisson....

vau · http://www.holdkomp.hu 2012.01.04. 15:10:51

@Alf: megdobbennel, hogy ha tudnad, hogy mennyire nem erdekel a feluletes velemenyed rolam.

Sunsertes 2012.01.04. 15:13:39

A bringát szeretem.
A Napirajzot szeretem.
Hátakkor??
Hajrá!!!!

erkanada (törölt) 2012.01.04. 17:57:44

Tudom nem vagyok sikeres ember, mert kulfoldrol mereszelek raklikkelni egy indexes indavideora, de kerdezem en, hogy mikor dugjatok ki a fejeteket a homokbol es eg le a kepetekrol a bor? Kitenni egy feliratot, hogy elnezest de ugy latjuk, kulfoldrol nezel minket es kapd be? Pont egy kulfoldre mereszkedett es hazatero emberrol? Biztos nem en lennek az egyetlen aki meg szeretne nezni a videot... Hogy ezt hogy engedheti meg maganak egy portal, nem is ertem. A cikkhez pedig, hajra mere, van piac ne ketelkedj magadban egy percig se!!!

NeDuddGi 2012.01.05. 02:51:29

Én nem olvastam napirajzot, most látom először a fickót. De a váz gyönyörű, és ha Pegoretti-től tanult, akkor ez már nem is vázépítés, hanem _művészet_. Amúgy az említett pénzösszegért azt kell mondjam nem drága a váz. Szóval hajrá, remélem fogok tudni rendelni tőle!

grafitember 2012.01.08. 15:48:29

Kedves Kommentelők,
Nagyon szépen köszönöm a sok bátorítást és a szép szavakat. Nem tartom illendőnek, ha valaki éppen a róla szóló tartalmat kommentálja, de Johnny 336 soraira válaszolnom kell.
A feleségemet még nem ismertem, amikor már eldöntöttem, hogy Olaszországba költözöm és inasként fogok tanulni. Ő ezzel együtt vállalt és szeretett engem és szeret azóta is. Noha szerintem ez nettó magánügy, de elmondom, hogy a baba két évvel a költözés után érkezett.
Soha nem gondoltuk, hogy kint fogunk megöregedni. Mindig tudtuk, hogy haza fogunk jönni, és azt is tudtuk, hogy itthon nem lesz egyszerű. És nem is az. Persze.
A napirajzot kár belekeverni a történetbe, mindenki nézzen magába, hogy vajon ugyanaz az ember-e, mint hat évvel ezelőtt? Mert a napirajz már hat éves. Van magyarországon olyan képregényblog, ami ennyi ideje megy? Persze, jól-rosszul. Pl. a Wulfmorgenthaler az minden nap ugyanolyan jó. 10/10 minden egyes olvasójának, minden egyes nap. Nem vagyok gép.

Ami az önmegvalósítást illeti, igen, a vázépítés önmegvalósítás. És szerencsés vagyok, hogy napi 16 órában bírok dolgozni, hiszen nyolcban "önmegvalósítok" nyolcban pedig megteremtem azt, ami miatt felelős családapának és férjnek tartom magam. Erre büszkébb vagyok, mint a vázakra.

Nem gondolom, hogy a hozzátartozóimon kívül bárki kompetens lenne, hogy ebben a kérdésben pálcát törjön felettem.

Köszönöm. Szép estét!

Xezs 2012.01.21. 13:28:33

@Moan: A festménynek semmi köze a bringához. Félremagyarázol.

És figyelj, kétféle ember van az alapján, amit írtál:

"azt hiszi, hogy attól boldog ha megveszi amit meglát a boltban a polcon"

A másik meg az a fajta, melyik azt hiszi, hogy attól boldog ha megveszi amit meglát egy ilyen kéziműhelyben, mint a Merényié.

Lásd be, hogy egyik sem magasabbrendű a másiknál. Az egyik ennek örül, a másik annak. Vegyen mindenki azt, amit akar.

@sebi77: Pontosan. Pedig csinálhatna olyat is, amiből szépen megélne. De így csak azt látod a napirajzon félévi rendszerességgel, hogy baj van, segíteni kell, mert megint nincs pénze.

Pedig nagyon bírom Merényit, de ezt a hippi oldalát én sem értem.
süti beállítások módosítása