Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Sok huzavona után mégis lesz biciklisáv a Margit hídon

2011.07.13. 14:20 - kirk kapitány

A Budapesti Közlekedési Központ szerdán váratlanul bejelentette, 2011. július 15-étől újonnan kialakított kerékpáros nyomon közlekedhetnek a kerékpárosok a Margit híd északi és déli szélső forgalmi sávjában. A kerékpáros piktogramokat 14-én éjszaka festik fel az úttestre. A jelek szerint a főváros belátta, hogy a járdára tervezett kerékpárutak használhatatlanok, és a sűrű gyalogos forgalom miatt sokkal balesetveszélyesebbek, mint a kerékpáros nyom.

A BKK szerint az intézkedéssel megpróbálják kerékpárosbarátabbá tenni a Margit híd projektet, amely az elmúlt években már nagy összecsapásokat generált a biciklis szervezetek és a városvezetés között. A közleményben azt írják, hogy a hídfelújítás műszaki tartalmának már 2010 őszén megkezdődött az átdolgozása György István főpolgármester-helyettes előterjesztése nyomán meghozott döntése alapján.

A piktogramok felfestéséről azután döntött a Fővárosi Közgyűlés, hogy 2010 őszén a projekt felülvizsgálatakor kiderült: a korábban kialakított műszaki tartalom a kerékpározás szempontjából elfogadhatatlan. A probléma megoldása érdekében számos döntés megszületett, ennek része a kerékpáros piktogramok felfestése a forgalmi sávokban. Ezeken túlmenően a közgyűlés döntött a déli járdán közös gyalog- és kerékpárút létesítéséről, mely folyamatban van.

Az északi járdán vezetett kétirányú kerékpárút kapcsán a rámpákkal kapcsolatos jogos kritikák nyomán pedig a BKK elrendelte azok szélesítését és átépítését a biztaonságosabb használhatóság biztosítása érdekében.

A felfestendő sárga színű piktogramok a kerékpárosok részére a haladás nyomvonalát és irányát jelzik, valamint megkönnyítik a hídra történő szabályos felhajtást, a gépjárművezetők számára pedig figyelemfelhívó hatásúak. A forgalmi sáv jobb szélén szabályosan lehet kerékpározni, a járdán azonban egyelőre, a felújítás befejezéséig és a járdán vezetett kerékpárutak átadásáig csak tolni szabad a biciklit. A piktogramok a hazai és nemzetközi tapasztalatok szerint jelentősen javítják a forgalombiztonságot és csökkentik a balesetveszélyt.

A forgalombiztonság érdekében a Margit hídon az autók számára 40 km/h-s sebességkorlátozás lép érvénybe. 

László János, a Magyar Kerékpárosklub vezetője a Kerékagynak azt mondta, épp a napokban írt levelet Vitézy Dávidnak, a BKK vezérigazgatójának, hogy legalább a híd elkészültéig engedélyezzék a biciklisek számára az útpálya használatát. Eddig ugyanis hivatalos jelzés nem érkezett arról, hogy a nyári forgalomban tervezik-e a még el nem készült északi oldali járda pótlását.

A kerékpárosok egyébként az állandó problémák, és büntetések miatt már a híd autóforgalom előtti megnyitásakor birtokba vették az úttestet.

Címkék: margit híd bicikliút

768 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr683063370

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ex-dr. vuk 2011.07.18. 16:14:37

@15-ös: ezt most nem teljesen ertem.
kifejtened?

Perillustris 2011.07.18. 16:15:42

@15-ös: Az autósokat is figyelted? Átlagosan mennyi ideig követted a járműveket? Nyugi, menthetetlenül szabályos járművezető nincs. Egy adott pillanatot persze ki lehet ragadni, de hosszabb távon felesleges.

15-ös 2011.07.18. 17:04:52

@vuk_: Mit kell ezen kifejteni? 2 nap alatt 2 szabályosan közlekedő kerékpárost láttam.

@Perillustris: Nem kell másra mutogatni! Ez most egy bringás kör: ők akarnak bekerülni a köztudatba. :)

ex-dr. vuk 2011.07.18. 17:33:17

@15-ös: mar nem akarnak: ott vannak.
te is roluk beszelsz ;)

tehat jol ertem, hogy minden bringast addig kovettel, amig el nem kovetett valami szabalytalansagot? (kiveve kettot, mert meguntad). mennyi benzinedbe kerult mindez?

15-ös 2011.07.18. 17:36:26

@Perillustris: Nem kellet őket követni: adott útvonalon, ugyanazon a helyeken több 10 kerékpáros szabálytalankodik: Példák a teljesség igénye nélkül:

1. Apáczai Csere János utcán haladva a Petőfi térnél nem megy fel a vadonatúj kerékpárútra. (itt a forgalmi sávok annyira be lettek szűkítve, hogy pont az hiányzik hogy egy bringást kelljen kerülgetni az S-kanyarban.

2. Fővám térnél piros kerékpáros (!) jelzőlámpánál áthalad a gyalogok között. (nem egy-két gyalogosról van szó, hanem csoportokról).

3. Ráday és Lónyai utcák egyirányú forgalmának be nem tartása. (a két utca párhuzamos, de mindig szembe jönnek) A kerékpár egyik utcába sincs beengedve szembe, mindkét utcán autóbusz közlekedik.

4. Vámház körút:
a) A szabálytalanul parkoló autó (kerékpársávon áll) kerülése villamospályán.
b) A kerékpársávnak a Lónyai utcánál vége van, nem sorolunk be a forgalomba (az Üllői út után folytatódik), hanem felhajtunk a villamospályára.

5. Pirosnál várakozó sor kikerülése a záróvonal túloldalán, majd a piroson áthaladás.

6. "Pesti főutcán" a gyalogosok között haladás (folyamatosan).

7. "Pesti főutcán" a forgalommal szembe haladó kerékpáros (eddig ok) lehajt a Ferenciek terén az aluljáróba. :(

A szomorú ezekben, hogy nem "kényszerű" szabályszegésekről van szó, mindegyiknek van szabályos megoldása.

15-ös 2011.07.18. 17:37:27

@vuk_: Válasz neked is fentebb.

15-ös 2011.07.18. 17:40:03

@vuk_: Megjegyzés: ha nem akarod megint megérteni a problémát, akkor kekeckedj nyugodtan. És tovább sem fogod érteni, hogy mi bajuk az autósoknak a bringásokkal.

ex-dr. vuk 2011.07.18. 18:02:07

@15-ös: es azt akarod mondani, hogy ket nap alatt osszesen ket kerekparos volt, akivel az ot altalad latott max fel perc alatt nem volt gond? Azert ezt eleg nehezen hiszem el.
En elhiszem, hogy sokan szabalytalankodnak (csakugy mint mas jarmuvekkel), de ne essunk lirai tulzasokba (hallottunk mar itt olyat, hogy kerekparosok 99.9%-a szabalytalan, autosoknak meg 0.1%-a - nyilvanvaloan egyik sem igaz)

15-ös 2011.07.18. 18:12:05

@vuk_: Ez nem túlzás: ezeken a pontokon a bringások jelentős többsége képtelen betartani a KRESZ-t.
Ha nem hiszed, nézd meg magad!

ex-dr. vuk 2011.07.18. 18:20:57

@15-ös: "jelentos tobbsege" az pont "osszes minusz ketto"? Ez utobbi amit ketlek.

15-ös 2011.07.18. 18:24:17

@vuk_:
Válasz erre: 2011.07.18. 17:40:03
Sajnálom, ennyi volt. :-((

Csak azt nem értetted meg, hogy nem ellened/ellenetek beszélek. :-(

Kár hogy ilyen sötét van...

ex-dr. vuk 2011.07.18. 18:31:15

@15-ös: en mindosszesen azt nem ertem, hogy ez miert valasz arra, hogy "sokakat az is zavar, ha szabalyosan kozlekedo kerekparos tartja fel".
Ha en megyek szabalyosan es ledudalnak, arra miert magyarazat az, hogy "sokan szabalytalanok"?..

15-ös 2011.07.18. 18:33:43

@vuk_: Nem csak azt nem érted...

Julkó 2011.07.18. 19:04:04

Sziasztok!
Én elég ritkán bicajozok, mert félek az autósoktól... A mai napon azonban mégis megtettem. Szigorúan bicikli úton, és SZABÁLYOSAN! Ám a rendkívül szabályos autósok, vagy ráálltak a bicajútra, vagy elállták a felvezető rámpát. Ennek következtében elég sok gondot okoztak. Utálom, hogy az autósok személyes sértésnek veszik, hogy vannak akik más módszert választanak a közlekedéshez, de ezt már megszoktam. De az már végképp siralmas, hogy a biciklisek is szívatják egymást!!! Vagy beláthatatlan kanyarban akart kikerülni, majd elém vágott mikor szemben is jöttek, vagy az autós által elállt útnál nem adott elsőbbséget, és az sem zavarta, hogy gyerekkel voltam. Mindenki csak egymásra mutogat, de hogy elfogadjuk egymást, és toleráljuk egymást az KIZÁRT!
Szégyen!

D4D 2011.07.18. 20:18:12

@15-ös:

Tegnap Királyréten bejön a fogadóba 3 cicanadrágos, abból kettő sört ivott.
Kóspallag Márianosztra között teker a következő, az én órám szerint kb 70-es tempóval, megpöccintem a dudát, hogy hallja, hogy ott vagyok, hátra is néz, majd mikor kezdek elenni mellette, akkor berántja a kormányt balra, elém.
Márianosztra Szob között a következő cicanadrág teker mint a barom, suhan 50-60-al lefele. Egy kb 80 méteres egyenes szakaszon (ez a belátható hossz) int, hogy menjek el mellette, de fékezni nem fékez. Beálltam mögé, és mentem mögötte lefele 60-70-es tempót a kanyargós úton, de ettől ideges lett, de fékezni még mindig nem fékezett.
Ipolydamásd és Letkés között 3-an mentek egymás mellett, mikor ezt nehézményeztem enyhe dudapöccintéssel, akkor egy középső ujjat kaptam.

Szalka és Párkány között is voltak biciklisek, de azok nem a sáv közepén tekertek, kitették a kezüket kanyarodás előtt, és nem egymás mellett tekertek.

Perillustris 2011.07.18. 22:58:34

@D4D: Próbáld ki, hogy vészvillogóval megálló suttyónak vagy kézből mobilozónak pöccinted a dudát, s várd a választ. Ne lepődj meg, ha szintén az egyezményes jelet látod. A mutogatás nem kerékpáros-specifikus jelenség, hanem a suttyó emberre jellemző viselkedésforma.

Perillustris 2011.07.18. 23:04:24

@15-ös: Te meg azt értsd meg, hogy mindezeknek megvan a párja az autós oldalon is. És ezt nem másramutogatás miatt írom, s természetesen senkit nem is ment fel a másik fél szabálytalansága, hanem azt magyarázom, hogy a fenti jelenségek kétségkívül léteznek, de nem azért, mert ördögök ülnek a nyeregre.

Mayhem 2011.07.18. 23:05:43

@D4D: A múlt héten két bringást ütöttek el a munkahelyem környékén. Ma hazafelé helyszínelés krétanyomai egy másik átkelőnél. Mindkettő táblával és felfestéssel egyaránt védett átkelő volt. Szóval sztorija mindenkinek van.

Perillustris 2011.07.18. 23:08:33

@15-ös: Az a bajuk, hogy a saját szabálytalanságaikat már megszokták, s pont emiatt a többség elviseli a másét, mert már fel sem tűnik nekik. Pl. korra, nemre, társadalmi státuszra, műveltségre tekintet nélkül parkol szabálytalanul az autósok jelentős része nap mint nap. Persze a saját szabálytalanságát mindenki meg tudja magyarázni.

Tisztelet a kivételnek.

Mayhem 2011.07.18. 23:10:43

@Perillustris: Lásd meg a humort abban, hogy pont egy taxis oktat szabálykövetésre :) szerintem hihetetlen a pacák, mert még komolyan is gondolja.

Perillustris 2011.07.18. 23:10:51

@15-ös: Ne túlozz. Mit csinált ez a kettő? Kereket cserélt a kertben?

D4D 2011.07.19. 06:53:18

@Mayhem:

A felfestéssel védett átkelőn nem minden esetben van a biciklinek elsőbbsége.

Egyébként ha elolvasod amit írtam, a kerékpárosok magas aránya nincs tisztában a forgalommal. Ez főleg a hétvégi kocakerósokra igaz. Na most a Margit hídra ők lesznek hétvégén a jellemzők.

Perillustris 2011.07.19. 08:31:41

@D4D: Ők nem az úttesten tekernek majd.

Mayhem 2011.07.19. 12:07:16

@D4D: Tudtam, hogy meg tudod magyarázni, hogy ilyenkor is ki a hülye, viszont bátorkodnám figyelmedbe ajánlani, hogy: "táblával és felfestéssel" volt a szöveg.

Komolyan nem értem, hogy téged a hétvégén a Margit-hídon kerekező kocabringások (többségük járdázik teszem hozzá, pont azért mert ahogy te írod, nincsenek tisztában a "forgalommal", mint ahogy valahogy azt is nehezen hiszik el - érthető módon - hogy az autósok is tisztában lennének a "forgalommal") téged milyen módon zavarnak?

A fő probléma az, hogy egy csomó ember számára a közlekedés harctér, ahol kitombolhatja magát. Ők diktálják az ütemet, átírják a szabályokat, fenyegetőznek, próbálnak ledominálni. Mások játszák a tanárbácsit, keresik az okot a konfliktusra, felmentést az agressziójuk alól... gondolod a dudapöccintéseiddel te kilógsz ebből a sorból?

ex-dr. vuk 2011.07.19. 12:48:41

@Mayhem:
"játszák a tanárbácsit"
Ez foleg akkor tud vicces lenni, amikor meg rosszul is tudjak a szabalyt... pl. "huzzal mar fel a jardara!"

15-ös 2011.07.19. 15:16:48

@Mayhem: Jól értem? Gyalogosátkelőn kerékpáros ütöttek el?

15-ös 2011.07.19. 15:25:48

@Perillustris: Ha egy autós szabálytalankodik, abból is van balhé. De az esetek többségében megvédi őket a vas. A bringást nem védi semmi!!! A saját érdekében kéne szabályosan közlekednie.
Ne értsetek félre!
Sem a gyalogosoktól, sem az autósoktól nem elfogadott a szabálytalanság. De ez itt egy kerékpáros blog, és csak arra akarlak rávenni titeket (akik betartjátok a KRESZ-t), hogy ti is szóljatok rá az életveszélyesen kerekezőkre, hátha egy másik bringástól elfogadja a kritikát. (Ha én szólok egynek, egyből az a válasz: kerékpároztál már? Mellesleg: igen, elég sokat, csak térdsérülés miatt nem tekerhetek.)

15-ös 2011.07.19. 16:05:41

@Mayhem: Ilyen sötét vagy ? A "dudapöccintés" jelzés értékű dolog. Csak annyit jelent: "Itt vagyok, cselekedj ahogy kell!"
A "ledudálás" meg egy teljesen más történet.
És van a harmadik, amikor TÉNYLEG veszélyhelyzet van.

Ezeket tudni kéne megkülönböztetni!

Perillustris 2011.07.19. 16:06:02

@15-ös: Meg is szoktam kérdezni, hogy a felfestés vajon miii? Ugyanakkor - félve, mert a trollok erre ugranak - megjegyzem, hogy a szabályos közlekedés nem feltétlenül a saját érdekem. Pl. egy kanyarodósáv elején nem kellemes állni, miközben szemből 50-60-nal érkeznek a kocsik. Félreértés ne essék, nincs para, de jó ettől még nem lesz, ezért törekszem az ilyen helyzetek csökkentésére (akár alternatív útvonal választásával is).

ex-dr. vuk 2011.07.19. 16:26:04

@15-ös:
"kerékpároztál már?" - a kerdes relevans.
Ha pl. valaki a bokrok es ajtozonaban vezetett kerekparutat nem hasznal, nem fogok raszolni... sot: en sem fogom hasznalni. Ha te raszolsz egy ilyenre, akkor felmerul a kerdes, hogy vajon ismered-e a szitut annyira, hogy beleszolj?
Itt is pont az a helyzet all elo, hogy sajat biztonsagom erdekeben vagyok szabalytalan. Aki a sok idiota streetracer elol a jardara menekul, en azt is meg tudom erteni (en nem teszem, megszkotam oket). Persze ha mar ott van ne szaguldozzon, de a tenyt onmagaban megertem.
Egyebkent pedig mindez a rendor dolga. Te sem nevelgeted az autostarsaidat lepten-nyomon nem?

15-ös 2011.07.19. 16:36:35

@Perillustris: Az alternatív útvonalválasztást kéne sokaknak megtanulni, nem biztos, hogy mindig a legrövidebb úton célszerű menni.

Pl: A bringások előszeretettel tekernek a Rákóczi úton. Valljuk be nem a legszerencsésebb hely: itt van az egyik legforgalmasabb buszsáv, forgalmas autós sávok, széles járda, de sehol sem jó a bringásnak. Pedig párhuzamosan fut vele a Dohány utca az egyik, és a Wesselényi utca a másik irányba, illetve a 8. kerületi oldalon is vannak még kisebb forgalmú utcák.
(De csillapítani lehetne a feszültséget azzal is, ha a buszsávban tekerő kerékpáros a kereszteződéseknél kihúzódna, és elengedné a buszt, illetve a pirosnál nem jönne elé.)

D4D 2011.07.19. 18:59:15

@Mayhem:

"táblával és felfestéssel" volt a szöveg.

Jogos! Nem figyeltem! Bocsánat!

D4D 2011.07.19. 19:05:19

@Mayhem:

Engem gyalogosként, mert szoktam gyalogolni is, nagyon irritál a járdán bicikliző.

A mai nap eljutottam oda, hogy ahol tehetem, megállásra kényszerítem a járdán biciklizőt.

Tehát a Margit hídi 'kocák' is jöjjenek le az útra.

Mellesleg a kerékpárosok és szervezeteik azért küzdenek, hogy ismerjék el őket közlekedési partnernek. Én ma tettem ezirányba egy lépést.

D4D 2011.07.19. 19:07:31

@Mayhem: Dudapöccintés: Egy jelzés, hogy az agyhalott ne rángassa a kormányt. Az jobb ha legközelebb (nem direkt) elütöm?

Perillustris 2011.07.19. 22:19:57

@15-ös: A Dohány utcán sokkal szarabb bringást előzni.

Mayhem 2011.07.20. 08:03:30

@15-ös: Olyan sötét vagy, hogy azt hiszed, hogy a kreszben le nem írt hangjelzéseidet mindenki azonnal dekódolja?

Mayhem 2011.07.20. 08:04:21

@D4D: Irritál a járdán, irritál az úttesten, és irritál, ha bicikliutat építenek neki.. Nehéz ám a te kedvedben járni.

Mayhem 2011.07.20. 08:04:56

@D4D: Az lenne a tuti, ha szabályosan megelőznéd. Nehéz kérés?

Mayhem 2011.07.20. 08:08:18

@15-ös: Szarul értetted, mert sötét vagy. Kerékpárút-úttest kereszteződés volt mindkettő. De hát aki sötét, az sötét...

Mayhem 2011.07.20. 08:10:47

@vuk_: Ez van. d4d meg 15-ös még a jobb fajta, mert ők legalább nem veszélyeztetnek közben, csak itt megy az oktatás, ezzel meg inkább használnak, mint ártanak, mert lehet vitatkozni velük.

D4D 2011.07.20. 11:18:30

@Mayhem:
Irritál a járdán,
irritál az úttesten,
és irritál, ha bicikliutat építenek neki..

Nehéz ám a te kedvedben járni.

Melyiket hol írtam? Köszi.

D4D 2011.07.20. 11:26:42

@Mayhem:

Ha szabályosan előzőm, és ő berántja a kormányt balra, akkor ha ezt féktávon belül teszi, szerinted mi lesz? Elütöm.

Ha megpöccintem a dudát, hogy hallja a 70-el tekerő, hogy ott vagyok, akkor elvárható, hogy nem rántja be a kormányt az út közepére.

Én régebben, míg nem volt jogsim, meg míg 30 kg-val könnyebb voltam, sokat tekertem a városban, (én kerékpárral közlekedtem itt már 87-ben.) Azt figyeltem meg, hogyha olyan 40 fölött megyek, akkor a menetszél miatt nem igen hallom a mögöttem jövő autó motorhangját, csak ha picit elfordítom a fejemet, és valamelyik fülemet szélárnyékba teszem.

Ergo aki 70-el megy biciklivel, az a motorhangot nem valószínű, hogy hallja, főleg ha én is éppen gurulok, és nem a gázon állok. A dudát viszont muszáj hallania (Az enyimet biztosan, mert nagyon hangos).

D4D 2011.07.20. 11:28:52

@Perillustris: Ha a dohányban a bringás megy 30-al, akkor nincs is értelme megelőzni.

Perillustris 2011.07.20. 11:45:57

@D4D: Haha... Ha tudnád hányan előznek meg kényszeresen csak azért, hogy 10 méterrel előrébb megálljanak a sor végén...

15-ös 2011.07.20. 15:09:09

@Mayhem: Tanulj meg rendesen fogalmazni!

15-ös 2011.07.20. 15:12:23

@Perillustris: "Ha tudnád hányan előznek meg kényszeresen csak azért, hogy 10 méterrel előrébb megálljanak a sor végén..." - ez oda-vissza igaz.

Perillustris 2011.07.20. 15:14:14

@15-ös: Persze, mindkét irányban megelőznek. Nyilván nem úgy értetted, hogy a bicajos beáll a sor végére. Miért is tenné?

15-ös 2011.07.20. 15:38:39

@Perillustris: Talán azért kéne a sor végén maradnia (szűkebb utcákról van szó), mert ő indul el a leglassabban, a gépesek pedig nem tudják megelőzni (az egy kocsiszekrénnyi oldaltávolság miatt).

Perillustris 2011.07.20. 15:57:37

@15-ös: Többnyire bedugult utcákról beszélek, ahol leginkább az autók lassítják a bringást. Természetesen 3-4 autót nem éri meg szenvedve kikerülni, de annyira érdemes mindenképpen előremenni, hogy több lámpaváltást ne kelljen kivárni.

ex-dr. vuk 2011.07.20. 16:01:41

@Perillustris: en ezt csinaltam kismotorral: csak addig mentem elore, hogy biztosan beleferjek a zoldbe, ha mindenkepp belefertem akkor bealltam a sor vegere.
Nagymotorral mar mas, azzal nemigen fogok senkit feltartani :)

ex-dr. vuk 2011.07.20. 16:04:36

@D4D:
"Ergo aki 70-el megy biciklivel..."
Logika egyik alapszabalya: hamis feltetelbol barmi kovetkezhet :)

Aki varosban biciklivel 70-nel megy (azon tul hogy lehetetlen es idiota) annak mar amugysem nagyon kell torodnie a hangokkal ;)

közösperonos átszállás 2011.07.20. 16:15:00

@15-ös: "Talán azért kéne a sor végén maradnia (szűkebb utcákról van szó), mert ő indul el a leglassabban"

Mivan?

ex-dr. vuk 2011.07.20. 16:27:26

@közösperonos átszállás: az a lenyeg, hogy a biciklis is alljon be a kocsik altal okozott dugo vegere, mert nehogymar.
Mashol direkt felallohelyet csinalnak nekik a elol, Magyarorszagon maskepp gondoljak. Csak foldrajzilag van kozel Europa.

15-ös 2011.07.20. 18:37:48

@Perillustris: Természetesen nem általánosságban beszélek, hanem a szűkebb utcákról.
Elég vicces az a szitu, mikor a tömött autóbusz, trolibusz 1 ilyen jó képességű kerékpáros miatt nem tud haladni.
Úgy látom páran nem értik ezt, pedig egyszerű: azért nem megyek valaki elé, hogy feltarthassam!

ex-dr. vuk 2011.07.20. 18:54:00

@15-ös: azert felmerul a kerdes, hogy vajon autok vagy biciklik tartjak-e fel jobban a tomegkozlekedest. Nekem azert van egy tippem :)

15-ös 2011.07.20. 19:10:08

@vuk_: Én úgy emlékszem, hogy egy konkrét helyzetről írtam.
De hogy örüljél: szerintem az autóknak (általában) nincs semmi keresnivalójuk a belvárosban. Természetesen itt is vannak kivételek.

D4D 2011.07.20. 23:23:44

@vuk_:
Előzmények olvasása ?

"Kóspallag Márianosztra között teker a következő, az én órám szerint kb 70-es tempóval, "

Egyébként Budapesten (városban) is lehet 70-el menni biciklivel, a teljesség igénye nélkül:
Palota út
Budakeszi út
Hűvösvölgyi út
Zugligeti út
Széher út
Kapy út
Csatárka út
Virág Benedek utca
Szépvölgyi út
Zöldlomb utca
Törökvézi út
Bimbó út
Szemlőhegy utca
Farkastorki út
Ürömi út
Diós árok
Kútvölgyi út
Istenhegyi út
Orbánhegyi út
Németvölgyi út
Stromfeld Aurél utca
Pagony utca
Tornaalja utca
Bürök utca
Mártonhegyi út
Mátyás Király út
Béla Király út
Eötvös út
Konkoly-Thege Miklós út
Sasadi út
Hegyalja út
Rétköz utca
Gazdagréti út
Pannonhalmi út
Tordai út
Háros utca
Balatoni út
Tóth József utca
József Attila utca
Vöröskereszt utca
Dózsa György út
Rózsakert utca
Szabadkai utca
jókai Mór utca
Bartók Béla út
Angeli utca

Egyébként miért nem kell törődnie a hangokkal?

ex-dr. vuk 2011.07.21. 00:15:09

@D4D: hu ezt jo sokaig tarthatott osszeszedni :)
azert, mert a 70-nel meno biciklistat mar nemigen erdemes megelozni nem? :) meg ugyse nagyon lehet korrigalni vele ekkora sebessegnel.

közösperonos átszállás 2011.07.21. 08:39:07

@15-ös: Nem bonyolult, hamis. :-) 15-20 km/h-ig a bicajos indul gyorsabban.

Vagy mit értesz elinduláson, 0-100-at? :-) (Akkor legyen inkább negyed mérföld.)

D4D 2011.07.21. 08:52:19

@vuk_:

A listát kb 10 perc alatt írtam, fejből. Ismerem a várost.

A 70-el menő biciklist miért ne előzhetném meg, mikor én ott 90-el mehetek?

Más: Országúton az ilyeneket azért szeretem megelőzni, mert ha 70-nél esik, nem biztos, hogy meg tudok állni mögötte.

De ha meg tudok állni mögötte, akkor se vagyunk előrébb, mert ahogy meglátom a nyílt törését, én odaájulok szépen mellé, és akkor már két mentő kell.

Amelyik normálisan megy, az mögött elvagyok addig, amíg muszáj.

D4D 2011.07.21. 08:53:08

@közösperonos átszállás:

15-20 km/h-ig a bicajos indul gyorsabban.

Mihez képest?

Perillustris 2011.07.21. 09:08:40

@D4D: Szép gyűjtés. Jó párhoz fűz kellemes emlék. Persze akkor, felfelé, nem mindig ezt gondoltam. :)

15-ös 2011.07.21. 09:37:13

@közösperonos átszállás: Hát egy Ikarus 415-el (is) bármikor legyorsullak 0-40 km/h-ig! :D

15-ös 2011.07.21. 09:39:53

@D4D: Egy "potenciális halottnak" már nem kell törődnie semmivel. :)

15-ös 2011.07.21. 09:42:22

@közösperonos átszállás: És a troliról még nem is beszéltünk: 50-ig úgy gyorsul, hogy nincs párja! :-)

15-ös 2011.07.21. 09:49:08

@D4D: Mihez képest? Hát a 80 éves öregasszonyhoz képest! :))

közösperonos átszállás 2011.07.21. 10:08:14

@15-ös: de a 0-40 mióta is elindulás? A troli amúgy tényleg jól gyorsul. :-)

@D4D: átlagautós, átlag (városi) bicajos. Bár persze az eredeti kijelentés arról szólt, hogy a bicajos (tehát az összes) indul el a leglassabban (tehát bárminél lassabb), az úgy még viccesebb. :-)

15-ös 2011.07.21. 10:17:04

@közösperonos átszállás: 0-20-ig is: ha a kerékpár álló helyzetből indul, akkor mindenkinél lassabb, kivéve a lefulladó tanulóvezetőket. Csak azért van a sor elején, amiért az IFA: nem tudják megelőzni!

Perillustris 2011.07.21. 10:39:01

@15-ös: Azért ez tényleg nem ennyire egyértelmű. A Csömörin már előztem autóst zöldre váltás után, álló helyzetből indulva. Persze elég ritka, hogy akkora mazsolát fogjak ki. :)

közösperonos átszállás 2011.07.21. 10:40:31

@15-ös: dehát ez hülyeség, mondom. A sebességbe tétel-kuplung-gáz játék elég időigényes (egy bicajos elindulásához képest), aztán fel kell váltani kettesbe (az átlagember az egyest csak elinduló fokozatnak használja, úgy is van áttételezve általában), etc.

Nyilván ha bőgő motorral áll a lámpánál, és csak le kell ugrani a kuplungról, az más helyzet, csak ezt már nem közlekedésnek hívják. :-)

15-ös 2011.07.21. 10:51:39

@közösperonos átszállás: Az autót nem akkor kell sebességbe kapcsolni, amikor már zöld a lámpa. A kuplungcsúsztatás - ha nem egy ismeretlen autóban ülsz - nem nagy dolog. 20 km/h-ig nem nagyon kell második fokozatot váltani (ez sofőr függő).
Emellett automata váltónál ez az egész felejtős - a budapesti buszok többsége ilyen. Csak rálépsz a gázra, és mész.
Egyikhez sem kell bőgő motorral állni a lámpánál.

Mondom: bármikor felállhatsz mellém a kerékpárral - ha nincs fenn a buszon álló öreg ember, és nem műszaki hibás a busz - otthagylak sec-perc alatt! :)

15-ös 2011.07.21. 10:53:10

@Perillustris: Persze, mindig vannak kivételek, de az esetek többségében - úgy látom szerinted is - ez igaz.

Perillustris 2011.07.21. 11:20:34

@15-ös: Változó, pár tíz méterig sokszor jobb vagyok, de ha jó a sofőr, és nincs dugó, akkor hamar elfogy az előny.

közösperonos átszállás 2011.07.21. 11:22:22

@Perillustris: pontosan erről beszélek én is (illetve "sokszor" helyett "általában").

közösperonos átszállás 2011.07.21. 11:25:27

@15-ös: persze, sárgára kell sebességbe tenni az autót, nem kell zöldig várni. És szerinted a bicaj pedáljának lenyomására mi vonatkozik? :-)

Automataváltó nyilván más kérdés, meg a buszok is (de miért is forszírozod ennyire a buszokat? Nem bicaj vs. busz volt a téma), tudom, hogy már nincs sok botváltós Ikarus. :-) Buszokat amúgy engedni szoktam (nem mintha kiérdemelnék, tisztelet a kivételnek).

D4D 2011.07.21. 11:32:50

@Perillustris:

Most nézem, kimaradt a Hidegkuti út és a Máriaremetei út.

Öregszem....

Ifjúkoromban a harmadához kb. volt szerencsém nekem is.

D4D 2011.07.21. 11:44:11

@15-ös: @közösperonos átszállás: @Perillustris:

Elinduláshoz:

Amikor a keresztező gyalogoslámpa zöldje elkezd villogni, én akkor rakom az egyest. Nem állok utána se pörgő motorral.
Abban a pillanatban, ahogy piros-sárga van, elengedem a féket, megnyomom a gázt, már jön is fel a kuplung, és már el is indultam. Ez kevesebb, mint egy másodperc. Idegen autóban is. Sajátoméban szerintem 0,4 mp körül lehet, és az autó már mozog.

Ez eddig sofőrfüggő.

Innentől sofőr, és autófüggő a dolog.

Én szeretek hamar gyorsítani, aránylag erős az autóm, így én nem szeretem, ha a biciklis elémáll, mert engem feltart.
Anyukám idősebb, autója gyengébb, nem nyomja annyira, hamar felvált, így őt a biciklis csak olyan kb 50-100 méter után kezdi el zavarni, sokszor még ott sem.

Tehát ezen vitázni szamárság.

A felállóhely a bicikliseknek azért jó, mert szem előtt vannak, az autó tud rájuk vigyázni. Azért rossz, mert 5 db biciklis esetén, mire mind újra jobbra húzódik, eltelik rengeteg idő, és a gépjárművek kb 40-60%-át valóban akadályozzák az elindulásban.

ltomi 2011.07.21. 14:55:47

Még jó hogy éppen nem volt bringás ezen a bringaúton a kamion-attak idején... :(
www.langlovagok.hu/kepek/6436_visszapillanto-tukrot-tort-es-fanak-utkozott-egy-kamion-az-55-os-fouton

közösperonos átszállás 2011.07.21. 15:00:43

@D4D: jaja, sofőrfüggő, meg helyfüggő is. :-) (A gyalogoslámpa nem mindig ad elég infót.)

És ne feledd, hogy kizárólag indulásról volt szó, hogy a bicajos még lassabban is indul. Miközben (átlagos esetben) pont hogy nem.

ex-dr. vuk 2011.07.21. 15:05:46

@D4D:
"én nem szeretem, ha a biciklis elémáll, mert engem feltart"
Igen ez a kijelentes mar erdekesebb, ha nem egy biciklis all eled hanem kb. 20, plusz 8-10 motoros, ahogyen ez egy atlagos Londoni keresztezodesben felgyulemlik egy lampavaltas alatt. Az, hogy ezek "akadalyozzak" az autost az pedig vegkepp senkit nem erdekel, mivel az auto abszolute nemkivanatos a belvarosban (azonkivul ok is megszoktak, tudjak, hogy ok indulnak utoljara egy lampanal). Kintebb meg nem gyulik ossze ennyi ketkereku.

Lassan BP is efele fog tartani.

15-ös 2011.07.21. 15:36:16

@közösperonos átszállás: Hát igen, az a 20-100 utas, tényleg nem érdemli meg, hogy haladhasson!

Mayhem 2011.07.21. 15:38:48

@15-ös: Bocs, nem számítottam rá, hogy nyolcvanas IQ alatt is lesz olvasója a hozzászólásomnak...

15-ös 2011.07.21. 15:41:40

@Mayhem: pedig anyád is olvassa :-)

Mayhem 2011.07.21. 15:42:03

@D4D: Mindezt a szócséplést megelőzhetnéd annyival, hogy kellő oldaltávolságot tartasz előzéskor. Ennyire egyszerű. Volt veszély, nincs veszély....

Mayhem 2011.07.21. 15:57:25

@D4D: Most én tartozom bocsánatkéréssel. Most nem fogom visszakeresni, hogy mennyiről is van szó, de nagyra becsülöm erőfeszítéseidet, amit csak itt, a hozzászólásaidban annak érdekében teszel, hogy a gépjárművezetők emberhez méltóan viselkedjenek, amikor úttesten közlekedő kerékpárossal hozza őket össze a sors, illetve ezúton is biztosítalak a támogatásomról abban, hogy mint ahogy itt is, támogatásodról biztosítod a városi kerékpáros infrastruktúra fejlesztését.

közösperonos átszállás 2011.07.21. 16:11:18

@15-ös: pont az utasok miatt vagyok ilyen udvarias, viszont a sofőrök...

(Autóval pont ugyanolyan udvarias vagyok a buszokkal/trolikkal, de ők teljesen máshogy viselkednek velem: jobban megköszönik az udvariasságot, ritkábban idegeskednek, udvariasabbak. Ugyanolyan helyzetben.)

15-ös 2011.07.21. 16:16:31

@közösperonos átszállás: Jól érzem, hogy általánosítasz?!

közösperonos átszállás 2011.07.21. 16:18:48

@15-ös: nem általánosítottunk már eddig is? A 20-100 utas hogy is jött ki általánosítás nélkül? :-)

(Hívhatod tapasztalatnak is amúgy, ha az jobban esik.)

15-ös 2011.07.21. 16:28:58

@közösperonos átszállás: Nem. Az elején én is általánosítottam. Mindenki kikérte magának.
Jó, nem teszem.
Erre most te is egy kalap alá veszed a buszvezetőket.
(Annak, hogy hány utas van a buszon, semmi köze a sofőrhöz, itt is csak a példa kedvéért szerepelt - a busz/troli/vili nem a sofőrről szól, hanem az utasról - mert az mondtad, hogy "a busz nem érdemli ki".)

Tapasztalatodhoz annyit hozzáfűznék, hogy célszerű lenne egy napot a buszvezető mellett töltened, érdekes megoldásokat látunk, és a türelem olykor elfogy...

közösperonos átszállás 2011.07.21. 16:55:42

@15-ös: egy kalap alá vettem volna a buszvezetőket? Azt mondtam volna, hogy mind udvariatlan? Akkor mit jelent az, hogy "tisztelet a kivételnek", tényleg? :-)

A másik részét meg simán elhiszem, csak mondom, a türelem ritkábban fogy el valahogy, ha autóval vagyok... Pl. ha buszöbölből kiengedem a buszt (ami amúgy KRESZ szerinti kötelességem is!), autóval, akkor kb. 50%-ban megköszönik. Ha bicajjal lehúzódva, megállva elengedem a buszt (ami meg ugye nem kötelességem, főleg ha épp 30-as tábla van, tehát még feltartásról se nagyon beszélhetünk...), azt még soha nem köszönték meg. Ez persze csak az én tapasztalatom.

(Tetézik még mindezt azzal, hogy az érintett cégek szívük szerint minden útvonalról kitiltanák a bringásokat, az adott szituáció pillanatnyi megfontolása nélkül.)

Perillustris 2011.07.21. 17:00:29

@közösperonos átszállás: Nekem rengetegszer megköszönik a buszvezetők, hogy kiengedem őket, ami szerintem bicajjal is kötelező amúgy, tehát nem kegyet gyakorlok.

15-ös 2011.07.21. 18:13:38

@közösperonos átszállás: @Perillustris: Én meg szoktam köszönni a kerékpárosnak is, ha kienged (mint ahogy neki is kötelező), ha viszont látom, hogy utána feltartanám, intek neki, hogy menjen tovább. Szerintem ez így korrekt.

Fentebb leírtam miket tapasztalok/tapasztalunk a bringásoktól, ezért sajnos, velünk szemben én is türelmetlenebb vagyok.

Egy példa: a múltkor a Vámház körúton a Fővám térnél felhajtok a villamospályára, itt akár 40-50-nel is haladhatnék a Lónyai kereszteződésig, de előttem teker egy 21-22 éves srác, dudára pöccintek (az adott szakaszon kerékpársáv van!), gyerek hátrafordul, lassít, és a nyelvét nyújtogatja. Azután majdnem elesett előttem. Ekkor - valamilyen okból - felmegy a pumpa...

Perillustris 2011.07.21. 22:16:18

Nyilván egy faszkalap volt. Kár túlragozni.

közösperonos átszállás 2011.07.22. 10:57:53

@Perillustris: a bicajos példa az volt, hogy utolér a busz, én meg ahol tudok, intek neki, hogy menjen, és lehúzódok, lassítok, esetleg megállok. EZ nem kötelező. :-) Gyak. mégis elvárják (illetve én vagyok a bunkó, ha nem teszek így).

Perillustris 2011.07.22. 11:57:58

@közösperonos átszállás: Oké, értem. Amúgy buszt elengedni jó dolog. Igaz, kevés viszonylaton fordul elő ilyesmi, mert a legtöbb járatot kényelmesen le lehet hagyni (nyilván időszaktól is függ).

Mayhem 2011.07.24. 23:18:13

@15-ös: Nem kéne folyton önmagadból kiindulnod... :)
süti beállítások módosítása