Elkészült Budapest első tökéletes biciklis útja, ahol egy dolgot rontottak csak el, de azt is kijavítják. A sávért évek óta küzdenek a civilek, mondván, az ott elhaladó napi közel kétezer biciklista már megérdemli, hogy ne az autók közt vagy a járdán kelljen szlalomoznia.
Címkék: bicikliút kiskörút
157 komment · 2 trackback
A bejegyzés trackback címe:
https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr292931311
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Biciklis örömünnep a Kiskörúton 2011.05.25. 18:50:04
Pont négy éve, hogy a Critical Mass tüntetést kezdett szervezni, mert kimaradt a biciklisáv helye a Kiskörút felújításának terveiből. Tegnapra végül Happy Mass lett a dologból, egy pár éve elképzelhetetlen élhető város képét mutató belváros születéséne...
Trackback: Happy girls 2011.05.25. 18:49:32
Lányok kedd esti ünnepi körükön a Kiskörúton. A rózsaszín szett közepén mosolygó arcképes táska 2 másodpercre biztos felvidítja a buszmegállóban várakozókat.  ...
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Csak a 100 legfrissebb kommentet szeretném látni!
Gábor217 2011.05.25. 13:43:09
Imádom. Azon gondolkozom, hogy ezentúl -ha hosszabb utat is kell megtennem így -útbaejtem ezt a szakaszt a nagykörút helyett. Nagyon szép a szakasz, a Deák tér kizöldült, nagyon bírom.
A Kálvinnál kicsit izgalmas a villamos megállónál a kereszteződésen való áthaladás a Múzeum körút irányába, de ha befejezik a metró felszíni munkálatait, lesz újra elég hely.
Tegnap pont azt figyeltem, hogy egész kis konvoj állt össze, és ha ez így fojtatódik, lehet gondolkozni a második bringasávon is :)
Köszönet illeti azokat, akik évekig harcoltak ezért, és azokat is, akik meghallgatták és megvalósították a kéréseket.
A Kálvinnál kicsit izgalmas a villamos megállónál a kereszteződésen való áthaladás a Múzeum körút irányába, de ha befejezik a metró felszíni munkálatait, lesz újra elég hely.
Tegnap pont azt figyeltem, hogy egész kis konvoj állt össze, és ha ez így fojtatódik, lehet gondolkozni a második bringasávon is :)
Köszönet illeti azokat, akik évekig harcoltak ezért, és azokat is, akik meghallgatták és megvalósították a kéréseket.
OkoskaTo:rp 2011.05.25. 13:52:05
Valamiért a Thökölyn levő bringaúton is ezekkel az áthaladáskor prosztatamasszázsnak beillő vastagságú bringajelekkel rakták tele az aszfaltot. Vajon ott is fel fogják kaparni őket, és vékonyabb festékre cserélik?
Egyáltalán: A kerékpárutak kialakításával, tervezésével, átvételével foglalkozók között miért nincsen bringás? Legalább átadáskor miért nem ül nyeregbe az egyik illetékes elvtárs, hogy saját fenekén érezze, amit alkotott?
Egyáltalán: A kerékpárutak kialakításával, tervezésével, átvételével foglalkozók között miért nincsen bringás? Legalább átadáskor miért nem ül nyeregbe az egyik illetékes elvtárs, hogy saját fenekén érezze, amit alkotott?
derabitz 2011.05.25. 14:09:09
"...mondván, az ott elhaladó napi közel kétezer biciklista már megérdemli, hogy ne az autók közt vagy a járdán kelljen szlalomoznia."
Gondolom, most már egyetlen bringás sem lesz megsértődve, ha a járdáról le lesz zavarva a sávra. (Kivéve természetesen a 12 éven aluliakat és kisérőiket.)
Gondolom, most már egyetlen bringás sem lesz megsértődve, ha a járdáról le lesz zavarva a sávra. (Kivéve természetesen a 12 éven aluliakat és kisérőiket.)
Shawher 2011.05.25. 14:10:42
Lehet, meghökkentő a kérdés, de mi a jó a kiskörúti bringázásban? A kérdésem arra irányul, hogy az autók bűzét ilyen töményen beszippantani nem túl egészséges.
derabitz 2011.05.25. 14:15:05
@Shawher:
Autóban ülve is beszippantod az autók bűzét, csak nem érzed a vaniliás wunderbaumtól.
Dugóban araszolva, sokkal tovább élvezheted a wunderbaumos gyászt, mint a bringás.
Autóban ülve is beszippantod az autók bűzét, csak nem érzed a vaniliás wunderbaumtól.
Dugóban araszolva, sokkal tovább élvezheted a wunderbaumos gyászt, mint a bringás.
장현승 사랑해요 2011.05.25. 14:16:59
@Shawher: én is utálom, ezért olyan maszkban bicajozom, ami a port biztosan szűri, a gázokat meg talán.
Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2011.05.25. 14:19:23
Stipi-Stopi Ferrari!
Egyébként pedig köszönjük szépen, piszok jó lett!
Egyébként pedig köszönjük szépen, piszok jó lett!
Guild 2011.05.25. 14:20:24
Német vagy szovjet nézőpontból Sztálingrád?
cassio 2011.05.25. 14:26:06
@Shawher: gyere elmagyarázom: ha a kisköruton lehet szabályosan bringázni akkor ezzel a többi városi bringaúttal való összeköttetés jobb lesz. Ha a városban ezentúl könnyebb lesz bringázni többen (persze nem mindenki) is fogják ezt a közlekedési módot választani mert idö és pénzkimélö (persze nem mndenkinek de sokaknak) Ettöl aztán idövel a varosban is jobb lesz a leveg:o mert kevesebb gépkocsi lesz és a maradák is könnyebben áthajt a városon. A jelenlegi közlekedési koncepciók szerint, az nem cél hogy autók nagy számban bejárjanak a belvárosba, ott parkoljanak 3-6 órát (a többi autó közben keressen parkolóhelyet amivel csak a forglamat dúsitja) majd dolguk végeztével kihajtsanak. Akinek a belvárosban van dolga hasznaljaa tömegközlekedést vagy a kerékpárt. (azért irtam igy hogy világos legyen mindig lesznek olyanok akik indokoltan használnak gépkocsit, de az életminöség miatt ezt a minimumra célszerü leszoritani.
TeveTeve 2011.05.25. 14:29:39
Mindenkinek tetszik az Erzsébet téri vége is? Elég nehéz lett onnan egyenesen továbbhaladni a Bajcsyn.. Egyébként tényleg zsír! Várjuk a folytatást a sugárutakon.
Shawher!
Összetéveszted a közlekedést a szórakozással. Túrázni mi sem a városban szoktunk.
Shawher!
Összetéveszted a közlekedést a szórakozással. Túrázni mi sem a városban szoktunk.
myronman 2011.05.25. 14:31:34
@derabitz: Nem tudom :-) De ha ott a járdán látok bringást haladni (értsd mondjuk nem 1 km/h-val gurul a sétáló barátja mellett) akkor én beszólogatok nekik :) Természetesen mindezt a biciklimről :)
myronman 2011.05.25. 14:33:50
@Shawher: Nem az ott bringázás a jó, hanem az hogy végre van egy jól használható infrastruktúra ami hatalmas szó :-) Gyakrabban járok arra és élvezem ennek az előnyeit...
fidesz = házmesterek pártja 2011.05.25. 14:38:18
És még így is van, aki járdázik a kiskörúton... :(
Igaz, az még a múlthéten volt. De a bringasáv már ott volt akkor is.
Az egyik csak szimplán bunkó, a másiknak túl nagy fáradság, hogy átmenjen a túloldalra, így inkább a menetirány szerinti baloldalon járdázik, esetleg HajtiPajti és reklám célból megy a gyalogosok közt...
Igaz, az még a múlthéten volt. De a bringasáv már ott volt akkor is.
Az egyik csak szimplán bunkó, a másiknak túl nagy fáradság, hogy átmenjen a túloldalra, így inkább a menetirány szerinti baloldalon járdázik, esetleg HajtiPajti és reklám célból megy a gyalogosok közt...
capor_ 2011.05.25. 14:46:13
Tehát végre nem parkoló a kiskörút?? (külföldön vagyok, ezért kérdem :))
Tomi Kristály 2011.05.25. 14:51:01
Köszönet, hogy elkészült és van. Remélhetőleg nem csak egy kirakat dolog marad és folytatódik a dolog. Első körben az Andrássy úti death track-et számoltatnám fel. A napokban a rendőr bácsi megállított a fogalomban és áttessékelt a bringa sávba, mert ha már van akkor használjam alapon. Én igyekeztem jelezni, hogy tudok róla de a saját testi épségem érdekében inkább kerülőm (röviden elmagyarázva mi a gond) ő figyelmesen végig hallgatott, majd közölte, hogy megérti az érveimet, de ettől még szíveskedjek ott közlekedni...
A vastag felfestés mindenütt bevett szokás ebben a városban, talán csak a budai felső rakpart a kivétel...
A vastag felfestés mindenütt bevett szokás ebben a városban, talán csak a budai felső rakpart a kivétel...
Gábor217 2011.05.25. 15:15:59
Múlt héten az Andrássyn kerékpár sávon jött velem szemben egy nő és egy férfi kerékpárral. Csak lestem. Ilyet még nem láttam!
A kiskörút jó, remélem a nagykörút is hasonló lesz egyszer!
A kiskörút jó, remélem a nagykörút is hasonló lesz egyszer!
BakterHouse 2011.05.25. 15:55:46
Az első napokban mennyire örültem, hogy végre sima felfestéssel kerültek fel a piktogramok, erre két napja már a szintből kiemelkedő dobbantók fogadtak. Örülök, hogy a Kükü erről is beszélt, illetve hogy a reakció pozitív volt az építtetők részéről – remélem, hogy a Vámház körúton is leszedik ezeket.
És valóban, ilyen a jó bringainfrastruktúra: biztonságos, hatékony (gyors) közlekedést tesz lehetővé, és kiküszöböli a legtöbb konfliktushelyzetet (járdán vezetett sávon gyalogok, sávban türelmetlen autósok). Ja, és a forgalomtól félőknek is lesz merszük itt tekerni, aminek a járdán gyaloglók fognak igazán örülni.
És csak így tovább, lesz még a nagykörúton is bringasáv! Rakjátok neki ti is!
És valóban, ilyen a jó bringainfrastruktúra: biztonságos, hatékony (gyors) közlekedést tesz lehetővé, és kiküszöböli a legtöbb konfliktushelyzetet (járdán vezetett sávon gyalogok, sávban türelmetlen autósok). Ja, és a forgalomtól félőknek is lesz merszük itt tekerni, aminek a járdán gyaloglók fognak igazán örülni.
És csak így tovább, lesz még a nagykörúton is bringasáv! Rakjátok neki ti is!
atompyka 2011.05.25. 15:58:29
"Összetéveszted a közlekedést a szórakozással. Túrázni mi sem a városban szoktunk."
Hú, de hányan megteszik ezt, odafent is idelent is. Azt hiszik, hogy aki bringára ül, az mind hobbiból kirándulgatni szeretne, és tökmindegy neki, hogy merre, mennyi idő alatt ér el a céljához.
Tipikus elmebeteg példája a KRESZ azon pontja, miszerint a gyalog- és kerékpárúton közlekedő járművel 20 km/óra a max. sebesség.
Hú, de hányan megteszik ezt, odafent is idelent is. Azt hiszik, hogy aki bringára ül, az mind hobbiból kirándulgatni szeretne, és tökmindegy neki, hogy merre, mennyi idő alatt ér el a céljához.
Tipikus elmebeteg példája a KRESZ azon pontja, miszerint a gyalog- és kerékpárúton közlekedő járművel 20 km/óra a max. sebesség.
Martian (törölt) 2011.05.25. 16:19:53
@atompyka: "Tipikus elmebeteg példája a KRESZ azon pontja, miszerint a gyalog- és kerékpárúton közlekedő járművel 20 km/óra a max. sebesség."
Az a tipikus elmebeteg dolog, hogy létezik összevont gyalog- és kerékpárút, mindkét fél testi épségének kockáztatására (ugyanez a járdán való bringázásra is igaz)... az már csak hab a tortán, hogy a sebességmérő nem előírt felszerelés a bringán.
Az a tipikus elmebeteg dolog, hogy létezik összevont gyalog- és kerékpárút, mindkét fél testi épségének kockáztatására (ugyanez a járdán való bringázásra is igaz)... az már csak hab a tortán, hogy a sebességmérő nem előírt felszerelés a bringán.
ex-dr. vuk 2011.05.25. 16:22:12
@Martian: "a sebességmérő nem előírt felszerelés a bringán" - ahogyan segedmotoros kerekparra sem, megis be kell tartania a sebessegkorlatozasokat...
egyebkent pontosan hol talalhato, hogy szemelygepkocsiban, motorkerekparon kotelezo?
egyebkent pontosan hol talalhato, hogy szemelygepkocsiban, motorkerekparon kotelezo?
ex-dr. vuk 2011.05.25. 16:25:55
@Martian:
Na kozben megvan:
KOHEM: 93. § (1) Sebességmérő és kilométerszámláló műszerrel fel kell szerelni - a tachográffal felszerelt járműveket kivéve - a sík úton önerejéből 40 km/h-nál nagyobb sebességgel haladni képes gépjárművet.
Namostan ez azert hasal el, mert a kresz a kerekparra varoson kivul enged 50 km/h-t, szoval elismeri, hogy kepes 40-nel gyorsabban menni ;) Szoval most vagy kerekparra is kotelezo a sebessegmero, vagy hiba van a matrixban ;)
Na kozben megvan:
KOHEM: 93. § (1) Sebességmérő és kilométerszámláló műszerrel fel kell szerelni - a tachográffal felszerelt járműveket kivéve - a sík úton önerejéből 40 km/h-nál nagyobb sebességgel haladni képes gépjárművet.
Namostan ez azert hasal el, mert a kresz a kerekparra varoson kivul enged 50 km/h-t, szoval elismeri, hogy kepes 40-nel gyorsabban menni ;) Szoval most vagy kerekparra is kotelezo a sebessegmero, vagy hiba van a matrixban ;)
Martian (törölt) 2011.05.25. 16:26:39
@vuk_: nyilván itt az a lényeg, hogy a bringások ne a gyalogosok közelében bolyozzanak ötvennel...
Martian (törölt) 2011.05.25. 16:30:23
@vuk_: azért a határozottan 40 feletti folyamatos tempó bringával és önerőből nem triviális dolog... :)
hazug fidesznyik (törölt) 2011.05.25. 16:33:52
poszter:"A sávért évek óta küzdenek a civilek"
A bringások mióta civilek? Hogy lehet a civilnek minősíteni azt az egyént, aki saját magát és másokat is veszélyeztet ezzel az idétlen közlekedési tárggyal?
A bringások mióta civilek? Hogy lehet a civilnek minősíteni azt az egyént, aki saját magát és másokat is veszélyeztet ezzel az idétlen közlekedési tárggyal?
hazug fidesznyik (törölt) 2011.05.25. 16:36:49
Ma az összes biciklis, akit láttam, mind áthajtott a piroson? Szóval, ez civil magatartás? Mikor fog végre a kormány lesújtani a bringásokra, mert eddig csak az ártatlan adófizetőkre csapott le?
ex-dr. vuk 2011.05.25. 16:39:03
@Martian: nekem mondod? :)
tudom en. lejton jellemzobb. csak a jogrendszerbeli ellentmondast tartam fel :)
Amugy a sebbesseghatarok betartasa ettol nem fugg, ennyi erovel nincs ertelme 40-nel kisebb sebessegkorlatozasnak seholsem..
tudom en. lejton jellemzobb. csak a jogrendszerbeli ellentmondast tartam fel :)
Amugy a sebbesseghatarok betartasa ettol nem fugg, ennyi erovel nincs ertelme 40-nel kisebb sebessegkorlatozasnak seholsem..
ex-dr. vuk 2011.05.25. 16:39:53
@hazug fidesznyik: tudod mit jelent a "civil" szo? szerintem nezz utana :)
Jofiu 2011.05.25. 16:49:34
@Shawher:
Ez csak a kezdet.
De megis, mar mas is meglepoen sokan hasznaljak, teljesen meglepodtem mikor lattam.
Na most akkor kepzeld el ezeket autoban. Ugye latod a kulonbseget? Tobb bicaj, kevesebb kipufogo.
Erted mar?
Jah, amugy ahogy irjak, bicaj nelkul is szivod, csak tovabb.
Ez csak a kezdet.
De megis, mar mas is meglepoen sokan hasznaljak, teljesen meglepodtem mikor lattam.
Na most akkor kepzeld el ezeket autoban. Ugye latod a kulonbseget? Tobb bicaj, kevesebb kipufogo.
Erted mar?
Jah, amugy ahogy irjak, bicaj nelkul is szivod, csak tovabb.
veny 2011.05.25. 16:54:15
Kipróbáltam, tetszik.
Örvendezek! :)
Örvendezek! :)
Silent Bob 2011.05.25. 16:57:05
@vuk_: "Szoval most vagy kerekparra is kotelezo a sebessegmero, vagy hiba van a matrixban ;) "
Vagy pedig a kerékpár nem GÉPjármű. :)
Vagy pedig a kerékpár nem GÉPjármű. :)
ex-dr. vuk 2011.05.25. 17:06:11
@Silent Bob: ott a pont ;)
Es a segedmotoros kerekpar sem.
Ettol fuggetlenul a sebessegmero nem-kotelezosegenek nincs koze a sebessegkorlatozo tablakhoz.
Es a segedmotoros kerekpar sem.
Ettol fuggetlenul a sebessegmero nem-kotelezosegenek nincs koze a sebessegkorlatozo tablakhoz.
Joe84 2011.05.25. 17:18:31
Sztálingrád mint nagy áttörés? Hát nekünk biztos nem, max az ellenségnek.
Legközelebb mi lesz, hogy ez akkora győzelem, mint a mohácsi csata?
Legközelebb mi lesz, hogy ez akkora győzelem, mint a mohácsi csata?
Sicc 2011.05.25. 17:29:53
Vidd a 130 kilós apádat biciklivel kivizsgálásra hetente háromszor!
jardel 2011.05.25. 18:24:09
Iszonyat szar lett: sok helyen nincs is választóvonal, nincs fizikai elválasztás az úttesttől, simán rámennek az autók, ráparkol a Q7-es, lesodorják a biciklistát. Ennek is csak egy olyan hülye örülhet, aki a pesti belvárosban biciklizik. Non-critical mass.
Silent Bob 2011.05.25. 19:06:29
@vuk_: Tudom. :)
cso zsi 2011.05.25. 19:13:18
@atompyka: Mint ahogy azt is hiszik sokan, hogy az autósok merő szórakozásból égetik a drága benzint.
@vuk_: A "civil"-t már értelmezték (félre) sokan: keret.hu/portal/hu/2006-05-15/a-civil-polgar?mini=programajanlok/2012/2/all&
Alapból a lakosság (tudod, aki gyalogol, bringázik, és autózik is) azon része, aki nem tartozik katonai/fegyveres szervezethez.
@vuk_: A "civil"-t már értelmezték (félre) sokan: keret.hu/portal/hu/2006-05-15/a-civil-polgar?mini=programajanlok/2012/2/all&
Alapból a lakosság (tudod, aki gyalogol, bringázik, és autózik is) azon része, aki nem tartozik katonai/fegyveres szervezethez.
gramercy 2011.05.25. 19:40:41
azért a festéknél el kéne dönteni hogy tartós legyen vagy na rázzon, vagy-vagy
Spinnaker 2011.05.25. 19:48:10
Azért burkolatjel (felfestés) ügyben is jó lenne az igényeket egységesíteni:
1. vagy tartós burkolati jeleket szeretnénk, de az kiemelkedik,
2. nem emelkedik ki, de a frekventált helyeken (ahol az autók átjárnak rajta) évente kétszer újra kellene festeni, mert elkopik...
Vélhetően ez egyszer el kellene viselni azt a kis kiemelkedést, mert az állandó újrafestés - pláne a legforgalmassabb helyeken - illúzió, és elég költséges.
Szerintem.
1. vagy tartós burkolati jeleket szeretnénk, de az kiemelkedik,
2. nem emelkedik ki, de a frekventált helyeken (ahol az autók átjárnak rajta) évente kétszer újra kellene festeni, mert elkopik...
Vélhetően ez egyszer el kellene viselni azt a kis kiemelkedést, mert az állandó újrafestés - pláne a legforgalmassabb helyeken - illúzió, és elég költséges.
Szerintem.
Gerik001 2011.05.25. 19:55:04
Én arra járok minden nap. Király lett ez a sáv, de fura hogy az Astorián megszűnik a kereszteződésben. Egyébként észrevettétek hogy reggel az autók 90%-ban egy ember ül?
GG81 2011.05.25. 20:03:01
vivát! majd jól kipróbálom... ;-)
postakocsi 2011.05.25. 20:09:30
@hazug fisesznyik
Mikor, mikor...? Miután lecsaptak az összes, autóval nem indexelő, bicikli sávon parkoló idiótára. ( a legaranyosabb, amikor kerülöm a biciklisávon parkoló parasztot, a másik meg beszól a letekert ablak mögül, hogy ménemabiciklisávothasználod...)
Mikor, mikor...? Miután lecsaptak az összes, autóval nem indexelő, bicikli sávon parkoló idiótára. ( a legaranyosabb, amikor kerülöm a biciklisávon parkoló parasztot, a másik meg beszól a letekert ablak mögül, hogy ménemabiciklisávothasználod...)
Ahoj- 2011.05.25. 20:34:14
@derabitz: Én meg azt szeretném ha a Lágymányosi híd/Hungária krt-on nem az autók között csalinkázna egy bringás sem, ha mellette 2 méterrel ott van a bringaút. Budai alsórakparton dettó, tegnap bringa helyett kisfurgonnal mentem szállítani, és egy 50 év körüli papa tekert 20-al egy camping bicajjal a Budai alsó rakpart Filatorigát HÉV megálló mögötti szakaszán. Elég szar kikerülni egy ilyen kisteherautóval, ledudáltam nem értette mi bajom van...Aztán mutogattam neki hogy 5 méterrel arrébb ott a bringaút.
Ahoj- 2011.05.25. 20:35:52
@cassio: 50ccm alatti robogósok mikortól használhatják a bringautat? Mert városon kívül lehet, városon belül mi az indok ami miatt nem lehet?
hazug fidesznyik (törölt) 2011.05.25. 20:43:53
@vuk_: "Alapból a lakosság (tudod, aki gyalogol, bringázik, és autózik is) azon része, aki nem tartozik katonai/fegyveres szervezethez."
Aki bringázik, az önjelölt donor, pajti...
A "civil" szintet mióta érik el nálad az öngyilkos jelöltek?
Aki bringázik, az önjelölt donor, pajti...
A "civil" szintet mióta érik el nálad az öngyilkos jelöltek?
hazug fidesznyik (törölt) 2011.05.25. 20:49:16
@Gerik001: "Egyébként észrevettétek hogy reggel az autók 90%-ban egy ember ül?"
Hát ahhoz mit szólsz, hogy minden bringán egy ember ül? Akad ritka kivétel is. Falun az indiánok kettesével is használják, városon pedig van olyan állat, aki a kisgyerekét képes maga mögé ültetni (a gyerek pedig soha nem akar donor lenni!)...
Hát ahhoz mit szólsz, hogy minden bringán egy ember ül? Akad ritka kivétel is. Falun az indiánok kettesével is használják, városon pedig van olyan állat, aki a kisgyerekét képes maga mögé ültetni (a gyerek pedig soha nem akar donor lenni!)...
fidesz = házmesterek pártja 2011.05.25. 20:58:12
@hazug fidesznyik: te tényleg olyan ostoba vagy, amilyennek mutatod magad? (tartok tőle, hogy igen)
oszkar00 2011.05.25. 21:16:55
@al kotmány aláiro álamfö: Ne becsüld alá! ;-)
Stock 2011.05.25. 21:22:38
jó dolog lenne ez a jövőben... csak vannak fontosabbak jelenleg! mert persze tényleg egyre többen tekernek jóidőben, de mi lesz télen (el ne kezdje valami idióta, hogy akkor is normális!)?! mert jelenleg be lassult a forgalom, az a forgalom, ami még mindig nem kapott elkerülőt... és ki kéne rántania a gazdaságot a kátyúból.
szopassuk a lakosság többségét, éljen, éljen!
szopassuk a lakosság többségét, éljen, éljen!
Forest (törölt) 2011.05.25. 22:04:58
@jardel: Nincs fizikai elválasztás, ami jó, ha van elég hely, elég széles út. Ha van fizikai elválasztás a bringások is nehezebben kerülik ki egymást, így meg ha éppen nincs ott autó kikerülheti a másikat, még ha egy picit ráhajt az autók részére fenntartott pályaszakaszra. És vica versa. (Ezt ésszel használva lehet dinamikusabbá tenni a rendelkezésre álló terület kihasználtságát.)
Fizikai elválasztás ott jó, ahol egy teljes autósávnyi terület áll a bringások rendelkezésére, miközben az autósok részére fenntartott terület nem csökken tragikusan. (Mert az sem jó a városnak, ha dugóban állnak az autók haladás helyet) Hány erre alkalmas helyet lehet fellelni Budapesten, háztömbök bontása nélkül? (Költői kérdés, nem kell válaszolni)
Amúgy is örök probléma ha a kerékpárút erősen izolált, kerékpáros szemszögből is (szegélyek, kereszteződések, lámpák, korlátozások)
Fizikai elválasztás ott jó, ahol egy teljes autósávnyi terület áll a bringások rendelkezésére, miközben az autósok részére fenntartott terület nem csökken tragikusan. (Mert az sem jó a városnak, ha dugóban állnak az autók haladás helyet) Hány erre alkalmas helyet lehet fellelni Budapesten, háztömbök bontása nélkül? (Költői kérdés, nem kell válaszolni)
Amúgy is örök probléma ha a kerékpárút erősen izolált, kerékpáros szemszögből is (szegélyek, kereszteződések, lámpák, korlátozások)
Gerik001 2011.05.25. 22:24:59
Stock:
A forgalom attól is lassul hogy vannak akik a kocsit 4kerekű eső/télikabátnak használják. Akkor ők is zavarnak?
Szerintem kell neked egy sáv mindenhova hogy azon tudj járni.
A forgalom attól is lassul hogy vannak akik a kocsit 4kerekű eső/télikabátnak használják. Akkor ők is zavarnak?
Szerintem kell neked egy sáv mindenhova hogy azon tudj járni.
Perillustris 2011.05.25. 22:36:02
@jardel: Ennyi erővel autópályát se építsenek, mert a Q7-es 160-nal nyomja.
A kerékpársávra parkolókat viszonylag egyszerű mozdulattal ki lehet kerülni. (Persze ettől még nem örülünk nekik.)
A kerékpársávra parkolókat viszonylag egyszerű mozdulattal ki lehet kerülni. (Persze ettől még nem örülünk nekik.)
Perillustris 2011.05.25. 22:39:12
A lakosság többsége gyalogos, ezt illik tudni.
Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2011.05.25. 22:41:12
@Stock:
1. Mivel van szopatva a többség? Egyrészt nem lett kevesebb autós sáv. Azt pedig nehéz elképzelni, hogy ha valakinek dolga van arrafelé (és nem kell hozzá feltétlen autó), akkor ne találjon egy megfelelő méretű parkolót valamelyik arrafelé járó tömegközlekedési eszköz külvárosi megállójánál. Valahogy van egy olyan érzésem, hogy a 47/49, a 3-as metró és a 9-es busz több embert szállít arrafelé, mint az autók, szóval a "lakosság többsége" nem túl igaz.
2. Igen, télen is normális. Vagy pl. a hollandok, a svédek és a dánok nem normálisak. Ha a sáv jégmentesítve van, akkor hóviharon kívül kb. bármikor lehet rajta közlekedni, csak fel kell öltözni.
3. Azt az utat eleve fel kellett újítani. Csak az volt a kérdés, hogy ha a 2×2 sávból elvesznek sávonként ~35 centit, akkor még marad-e hely az autóknak. Maradt. Csak a biciklisávra sokkal kevesebbet költöttek, mint az arra járó biciklikből származó ÁFA-bevétel.
1. Mivel van szopatva a többség? Egyrészt nem lett kevesebb autós sáv. Azt pedig nehéz elképzelni, hogy ha valakinek dolga van arrafelé (és nem kell hozzá feltétlen autó), akkor ne találjon egy megfelelő méretű parkolót valamelyik arrafelé járó tömegközlekedési eszköz külvárosi megállójánál. Valahogy van egy olyan érzésem, hogy a 47/49, a 3-as metró és a 9-es busz több embert szállít arrafelé, mint az autók, szóval a "lakosság többsége" nem túl igaz.
2. Igen, télen is normális. Vagy pl. a hollandok, a svédek és a dánok nem normálisak. Ha a sáv jégmentesítve van, akkor hóviharon kívül kb. bármikor lehet rajta közlekedni, csak fel kell öltözni.
3. Azt az utat eleve fel kellett újítani. Csak az volt a kérdés, hogy ha a 2×2 sávból elvesznek sávonként ~35 centit, akkor még marad-e hely az autóknak. Maradt. Csak a biciklisávra sokkal kevesebbet költöttek, mint az arra járó biciklikből származó ÁFA-bevétel.
Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2011.05.25. 22:49:07
@Forest: A háztömbök bontása se lenne ördögtől való. A városképvédelmi politika átalakításával és a felhőkarcolók engedélyezésével a lakótelepek területét negyedére-tizedére lehetne csökkenteni (attól függően, hogy mennyire rugaszkodunk el). Az újépítésű házak pedig jóval energiatakarékosabbak lehetnek (jobb hőszigeteléssel, mint a mostani panelek, pl.), mélygarázsokkal pedig a parkolási gondok is megoldódnának.
Persze az így nyert területeket inkább zöldterületként lehetne hasznosítani. Ha az irodákat és a lakásokat felhőkarcolókkal váltanánk le legalább a Nagykörúton kívül, Európa legzöldebb fővárosa lehetnénk.
Persze az így nyert területeket inkább zöldterületként lehetne hasznosítani. Ha az irodákat és a lakásokat felhőkarcolókkal váltanánk le legalább a Nagykörúton kívül, Európa legzöldebb fővárosa lehetnénk.
igazi hős 2011.05.25. 22:57:10
@Spinnaker: Nem sok olyan hely van a kerékpársávon belül, ahol autós legálisan átmehet, olyan ahol nagy autós forgalom van, egyáltalán nincs.
@Ahoj-: Jogos észrevétel, de azt sem árt figyelembe venni, hogy ha a nem észak felé vagy a Kopaszi gáthoz mész, akkor a bringaút bő 500 m kerülő. Másrészt nem bringaút, hanem bringagyalog. Bár nincs akkor forgalma mint a Körútnak, de akad rajta bámész turista, gyalogos, kocogó és persze két irányban bringások.
@Ahoj-: Jogos észrevétel, de azt sem árt figyelembe venni, hogy ha a nem észak felé vagy a Kopaszi gáthoz mész, akkor a bringaút bő 500 m kerülő. Másrészt nem bringaút, hanem bringagyalog. Bár nincs akkor forgalma mint a Körútnak, de akad rajta bámész turista, gyalogos, kocogó és persze két irányban bringások.
atompyka 2011.05.25. 23:05:25
@Martian:
"Az a tipikus elmebeteg dolog, hogy létezik összevont gyalog- és kerékpárút, mindkét fél testi épségének kockáztatására..."
Igen, de ha sok rajta a gyalogos, legalább tekerhetsz az úttesten, és ott mehetsz 40-nel. De az üres gyalogéskerékpárútról nem mehetsz le és csak 20-szal mehetsz, hiába üres.
"Az a tipikus elmebeteg dolog, hogy létezik összevont gyalog- és kerékpárút, mindkét fél testi épségének kockáztatására..."
Igen, de ha sok rajta a gyalogos, legalább tekerhetsz az úttesten, és ott mehetsz 40-nel. De az üres gyalogéskerékpárútról nem mehetsz le és csak 20-szal mehetsz, hiába üres.
ex-dr. vuk 2011.05.25. 23:17:38
@Gerusz: hoviharban miert nem lehet? csak kell egy vedoszemuveg es annyi.
Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2011.05.25. 23:19:41
@vuk_: Nem maga a hó a probléma, hanem az ezzel gyakorta együtt járó hatvanas-hetvenes széllökések. Akkor inkább tömegközlekedek. Persze vannak, akik akkor is tekernek, de azért legyünk már reálisak...
aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2011.05.25. 23:24:28
Azt hiszem a sztálingrád nem túl jó hasonlat...
Spinnaker 2011.05.26. 00:04:58
@igazi hős: Astoria és az összes csomópont, plusz a párhuzamos szakaszok esetén nem elhanyagolható a ráhajtás, plusz a téli üzemeltetés kotrás/sózás hatása.
veny 2011.05.26. 00:59:09
@Joe84: Sztálingrádnál két olyan idegen hadsereg harcolt, amely később megszállt minket ugyanabban a háborúban, egyik se kevésbé ellenség.
2011.05.26. 02:19:43
@Shawher: az a jó, hogy arra jövök haza melóból. Mondjuk a sáv elkészülte előtt is arra jöttem haza már 2 éve, a sáv nem annyira nekem van mint az autót vezetőknek, hogy ne hőzöngjenek és verjenek le az ajtóval, hogy mit keresek ott hanem lássák, hogy jogosan közlekedem...
Intizar 2011.05.26. 04:13:31
@Shawher: Ööö, khmm. Nohát, szóval vannak emberek, legalábbis amolyan emberféleségek, akik nem azért bicikliznek, hogy "sportoljanak", hanem csak úgy paraszt módra azzal járnak a dolguk után. Mondjuk, mert ingyen van. Vagy mert praktikus. Proli dolog, belátom, de hát nem mindenkinek lehet BMW-je, hogy hozzájáruljon a belváros tűrhetetlenségéhez.
Egyébiránt meg nem tudtam, mire gondoljak a cím láttán. Mohács, az egyértelmű. Na de Sztálingrádról mit gondoljon a magyar? Megsemmisítő vereség? Régen áhított győzelem? Esetleg: a nagyok gyilkolják egymást, mi meg reméljük, hogy megússzuk?
Egyébiránt meg nem tudtam, mire gondoljak a cím láttán. Mohács, az egyértelmű. Na de Sztálingrádról mit gondoljon a magyar? Megsemmisítő vereség? Régen áhított győzelem? Esetleg: a nagyok gyilkolják egymást, mi meg reméljük, hogy megússzuk?
Intizar 2011.05.26. 04:19:12
@veny: Magyarország már 41-ben hadat üzent a nagy Úniónak, míg Sztálingrádnál csak 43 augusztusában kezdődtek a csaták. Bocsesz, tény, hogy a németek csak később szálltak meg bennünket, de sokak hajlamosak elfelejteni, hogy kezdettől fogva szövetségesek voltunk.
Etniez 2011.05.26. 06:32:09
@derabitz: Jogos, én is lezavarom őket. Ott van mellette egy méterre az út, de jön velem szembe 30-al...
Plumper_ 2011.05.26. 08:38:45
@Joe84: milyen ellenség? mégis mit keresett ott a magyar hadsereg? HA a németek győznek, most lehet, hogy te sem itt ülsz a monitor előtt, hanem vmi sóbányában robotolsz a Harmadik Birodalomnak, te marha. vagy náci vagy te is.
Telperien 2011.05.26. 08:46:51
Frankó! Gratulálok, mert szép lett és jó.
Ennek ellenére 0:22-nél látható a nagy magyar türhő biciklista mintapéldánya, aki akkor sem áll meg ha neki piros a lámpa, a gyalognak meg zöld. Tudom itt épp vált a lámpa zöldre, de az ilyen akkorisátmegyekapirosonmegagyalogosokon típusú brigások miatt lesz negatív kép erről a közösségről, amelynek mondjuk én is tagja vagyok... Ha már van ilyen szép infrastruktúra akkor használjuk és jól használjuk, talán akkor csinálnak nekünk többet is.
Ennek ellenére 0:22-nél látható a nagy magyar türhő biciklista mintapéldánya, aki akkor sem áll meg ha neki piros a lámpa, a gyalognak meg zöld. Tudom itt épp vált a lámpa zöldre, de az ilyen akkorisátmegyekapirosonmegagyalogosokon típusú brigások miatt lesz negatív kép erről a közösségről, amelynek mondjuk én is tagja vagyok... Ha már van ilyen szép infrastruktúra akkor használjuk és jól használjuk, talán akkor csinálnak nekünk többet is.
körökör 2011.05.26. 08:56:32
Hazánkban a két legfontosabb réteg: biciklis valamint kutya és macskatartó.
dr. vuvuzelafan 2011.05.26. 08:59:04
@hazug fidesznyik: lehet, hogy a bringás "donor", de hogy te meg egy barom vagy, az teljesen biztos...
Perillustris 2011.05.26. 09:11:05
@Telperien: Abba a "jelenetbe" elég erőltetett belemagyarázni bármiféle bunkóságot.
Az meg kifejezetten kerülendő, hogy a bringásokat bárki homogén közösségként kezelje, s az erre való hivatkozás összefüggésben legyen a jövőbeni infrastruktúra-fejlesztésekkel.
Az meg kifejezetten kerülendő, hogy a bringásokat bárki homogén közösségként kezelje, s az erre való hivatkozás összefüggésben legyen a jövőbeni infrastruktúra-fejlesztésekkel.
Perillustris 2011.05.26. 09:12:30
@makic: Melyik országról beszélünk?
rron 2011.05.26. 09:19:37
Bár nem vagyok bringás, azt hiszem, megnézem ezt az új bringautat, meghoztátok a kedvem.
@Gerusz: Már megbocsáss, de a városkép alakítását meghagynám azoknak, akik jártasak ebben a témában. (Ha azért engedélyeznéd a felhőkarcolókat, mert a város majd zöldebb lesz, és majd elférnek a bicikliutak, akkor - megbocsáss - elég nagy hibát követsz el.)
@Gerusz: Már megbocsáss, de a városkép alakítását meghagynám azoknak, akik jártasak ebben a témában. (Ha azért engedélyeznéd a felhőkarcolókat, mert a város majd zöldebb lesz, és majd elférnek a bicikliutak, akkor - megbocsáss - elég nagy hibát követsz el.)
Stock 2011.05.26. 10:13:21
@Gerik001: sztem nettó rosszindulatú vagy és hadilábon állsz a tényekkel! miért, szted nem kéne szigorítani a jogsiszerzést?! szted nem veszélyes az aki két csepp esőtől nem mer 20-nál többel menni? szted az mennyire érzékeli a környezetét?!?!
Stock 2011.05.26. 10:17:42
@Perillustris: mindig ostoba maradsz ezt illik tudni! :)
mert persze a lakosság 99%-a gyalog éri el a célját, de hányan mennek A-ból B-be gyalog???? (főleg az M3 térségéből az M1 M7 vonzáskörzetébe?
mert persze a lakosság 99%-a gyalog éri el a célját, de hányan mennek A-ból B-be gyalog???? (főleg az M3 térségéből az M1 M7 vonzáskörzetébe?
ex-dr. vuk 2011.05.26. 10:30:22
@Stock: gondolom azok tarolnak le buszmegallonyi embert, akik esoben 20-szal mennek. Igen, ok a veszelyes elemek :D
En inkabb felek attol aki csuszos uton is 80-nal megy a varosban 50 helyett...
En inkabb felek attol aki csuszos uton is 80-nal megy a varosban 50 helyett...
Stock 2011.05.26. 10:36:56
@Gerusz: a közlekedés lelassításával van szopatva a többség!
nem lett kevesebb sáv?!?! te hányadikba jársz???? sztem számold újra vagy ne mondj ekkora marhaságot!!!!
mert a 3 sáv helyett 2 sáv egy pöttyet kevesebb, mintha..., esetleg...... :))
van értelme innentől vitázni??
a többi, amit írsz már tényleg abszurd, úgyhogy bele se megyek, csak felszínesen: szted vegyen több ezerért bkv jegyet bérletet, hogy utána olyan helyen legyen az autója, ahol bármi történhet vele, de legalább jó sokszor kelljen átszállnia és sokkal lassabb, kényelmetlenebb, veszélyesebb legyen az útja?!?! és mindezt mégis miért???? te szedsz valamit? (ráadásul így is túlterhelt pl a 3-as metró)
a dunántúlra meg tényleg a legtöbb embert a 47-es vili viszi... muhaha... :-DD
persze tök normális télen 2 keréken a mínuszokba kerékpáron egyensúlyozni (ÉLETVESZÉLY) a forgalomban... tönkretenni az izületeket, rommá izzadni, avagy fagyni, rendszeresen eltörni valamidet, megfázni, tüdőgyulladni és kurva lassan közlekedni! magától érthető, hogy mindez normális!! :-DDDDDDD
(te tényleg ennyire hülye vagy, már meg ne sértődj?!)
áfa bevétel, az.... legalább ezzel ne égetted volna magad! :)
nem lett kevesebb sáv?!?! te hányadikba jársz???? sztem számold újra vagy ne mondj ekkora marhaságot!!!!
mert a 3 sáv helyett 2 sáv egy pöttyet kevesebb, mintha..., esetleg...... :))
van értelme innentől vitázni??
a többi, amit írsz már tényleg abszurd, úgyhogy bele se megyek, csak felszínesen: szted vegyen több ezerért bkv jegyet bérletet, hogy utána olyan helyen legyen az autója, ahol bármi történhet vele, de legalább jó sokszor kelljen átszállnia és sokkal lassabb, kényelmetlenebb, veszélyesebb legyen az útja?!?! és mindezt mégis miért???? te szedsz valamit? (ráadásul így is túlterhelt pl a 3-as metró)
a dunántúlra meg tényleg a legtöbb embert a 47-es vili viszi... muhaha... :-DD
persze tök normális télen 2 keréken a mínuszokba kerékpáron egyensúlyozni (ÉLETVESZÉLY) a forgalomban... tönkretenni az izületeket, rommá izzadni, avagy fagyni, rendszeresen eltörni valamidet, megfázni, tüdőgyulladni és kurva lassan közlekedni! magától érthető, hogy mindez normális!! :-DDDDDDD
(te tényleg ennyire hülye vagy, már meg ne sértődj?!)
áfa bevétel, az.... legalább ezzel ne égetted volna magad! :)
Stock 2011.05.26. 10:42:30
@vuk_: sztem az alkalmatlanok okoznak súlyos balesetet, hogy ez az alkalmatlanság pszichikai: a sebesség állandó helytelen megválasztása, avagy fizikai: rossz látás, érzékelés, reflexek és ebből fakadó reális rettegés... teljesen mindegy, alkalmatlanok, akiket szűrni kell!
saját tapasztalataim alapján sokkal több balesetet okoznak, akik nem tudnak vezetni, mint azok akik a kresznél gyorsabban hajtanak!
még szerencse, hogy ilyenkor szted veszélyes a gyorshajtás, de a kerékpárosokra szted fölösek a sebességkorlátok.. :)
saját tapasztalataim alapján sokkal több balesetet okoznak, akik nem tudnak vezetni, mint azok akik a kresznél gyorsabban hajtanak!
még szerencse, hogy ilyenkor szted veszélyes a gyorshajtás, de a kerékpárosokra szted fölösek a sebességkorlátok.. :)
Stock 2011.05.26. 10:44:40
@vuk_: jah meg még annyi, hogy abszolút és relatív gyorshajtás.. gondolom rémlik!
már csak azért mert szted esőben is 50-nel kéne mennie.. meg szárazon is... :))
már csak azért mert szted esőben is 50-nel kéne mennie.. meg szárazon is... :))
ex-dr. vuk 2011.05.26. 11:47:03
@Stock: "sajat tapasztalataid"? Ennyi balesetet lattal?.. A rendorsegi statisztika szerint a vezeto baleseti ok a sebesseg nem megfelelo megvalasztasa (aka gyorshajtas). Ezzel nehez vitatkozni.
Sosem mondtam, hogy folosek a sebessegkorlatok kerekparra. Kerlek idezd, hogy hol emlitettem ilyesmit.
Tudom mi az a relativ gyorshajtas, felesleges fontoskodnod. Te szidod az esoben 20-szal menot, en meg nem. Ennyi a kulonbseg :) Lehet, hogy megis TE nem tudod mi a relativ gyorshajtas? :)
Sosem mondtam, hogy folosek a sebessegkorlatok kerekparra. Kerlek idezd, hogy hol emlitettem ilyesmit.
Tudom mi az a relativ gyorshajtas, felesleges fontoskodnod. Te szidod az esoben 20-szal menot, en meg nem. Ennyi a kulonbseg :) Lehet, hogy megis TE nem tudod mi a relativ gyorshajtas? :)
fidesz = házmesterek pártja 2011.05.26. 11:50:40
@Stock: ha netán a kiskörúti szakaszról pampogsz, akkor el kell, hogy keserítselek: a "3. sáv" az parkoló volt. Ennek a helyére került a kerékpársáv.
ex-dr. vuk 2011.05.26. 12:11:29
@al kotmány aláiro álamfö:
szerintem ez csak olaj a tuzre, akkor szegenyszerencsetlen autosok parkolohelyeit vettek el a szabalytalankodo idiota biciklisek. erted ;)
szerintem ez csak olaj a tuzre, akkor szegenyszerencsetlen autosok parkolohelyeit vettek el a szabalytalankodo idiota biciklisek. erted ;)
Mon3 2011.05.26. 12:49:16
@Plumper_: "HA a németek győznek, most lehet, hogy te sem itt ülsz a monitor előtt, hanem vmi sóbányában robotolsz a Harmadik Birodalomnak, te marha. vagy náci vagy te is.
"
Így, hogy "nyertünk" Sztálingrádnál, a Nagyapámat lelőtték, a Nagymamámat megerőszakolták. A házunkat és vagyonunkat elvették, - pedig csak egy tíz holdas "kulák" parasztok voltak - és az egész családot kitelepítették. Az apám nem sóbányában, hanem szénbányában dolgozott öt évet egy plakát letépése miatt. Így összességében sokkal jobban jártunk. Igazad van, hiszen te szocializálódtál a "kádári" történelem tanításon, és a mai hiteles ballib médián...
"
Így, hogy "nyertünk" Sztálingrádnál, a Nagyapámat lelőtték, a Nagymamámat megerőszakolták. A házunkat és vagyonunkat elvették, - pedig csak egy tíz holdas "kulák" parasztok voltak - és az egész családot kitelepítették. Az apám nem sóbányában, hanem szénbányában dolgozott öt évet egy plakát letépése miatt. Így összességében sokkal jobban jártunk. Igazad van, hiszen te szocializálódtál a "kádári" történelem tanításon, és a mai hiteles ballib médián...
Plumper_ 2011.05.26. 13:21:49
@Mon3: ha a németek nyernek, megszopjátok, de nemcsak ti, hanem az egész világ. úgy, hogy a szövetségesek nyertek, a nácik szopták meg, + a tengelyhatalmak, és SAJNOS sok civil. nem kellett volna betörni a SZU-ba 1941-ben, hadat üzenni neki, csatlakozni a Reich-hez. te szocializálódhatsz a Blut und Ehre tanításán, de a többieknek hagyd meg, hogy ne tűrjenek meg egyetlen olyat sem, aki a náciknak egy percet is enged.
Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2011.05.26. 14:10:14
@rron: Tudom, persze, a "templomtornyok által uralt városkép", stb..., de ezen túl lehetne lépni. A templomtornyok a panelektől se látszanak.
Szép és jó a panelprogram, de ez igazság szerint tüneti kezelés, a parkolási gondokat pl. nem oldja meg, maguk a lakások meg ugyan élhetőbbek lesznek, de a város nem.
Ha csak számolunk: egy 20 darab 10 emeletes (+fsz.) házból álló lakótelepen a házak alapterülete egyenként 200 m2, házanként 43 lakással.
Ha mindezt egy 8 panel alapterületű, mondjuk + alakú felhőkarcolóval helyettesítjük (hogy az ablakok aránya ne csökkenjen), akkor annak kb. 27 emeletesnek kéne lennie, ez emeletenként 3 méterrel számolva csak 81m magas lenne (tehát alig felhőkarcoló), viszont:
- Ha már új építésű, akkor lehet akkora mélygarázst építeni hozzá, amiben elfér 1 autó / lakás.
- Felszabadul 2400 m2 (ha a lakótelepnek eddig volt parkolója, akkor sokkal több)
- Az infrastruktúrát sokkal átgondoltabban meg lehet oldani, mint egy panel alakítgatásával.
- A hőszigetelés jobb lehet, mint egy panelprogramban felújított panelben
Persze a területnyerésen kívül ezeknek az előnyöknek mindegyike fennáll, ha új 10 emeletes épületeket építenek a panelek helyett (sőt, a parkolókat úgy is vissza lehetne nyerni), viszont az így nyert területet sokmindenre lehet használni: egy része a lakótelep melletti út bővítésére mehet el (buszsávval, biciklisávval), a maradékot pedig lehetne parkosítani. Budapesten a zöldterület aránya siralmas, így lehetne növelni.
Ezen kívül a városképet is modernizálná néhány felhőkarcoló. Csak a múltba nézni - szerintem - hülyeség. (Persze ez itt filozófiai kérdés és nem gyakorlati)
Természetesen nem azt mondom, hogy a belvárosi történelmi épületeket dózeroljuk le és építsünk a helyükre felhőkarcolókat, hanem - ahogy említettem - a paneldzsungeleket és a (gyakran ezek mellett található) lepukkant bérházakat cseréljük le modern felhőkarcolókra (egye fene, akár romantikus vagy klasszicista díszítőelemekkel, ha kicsit egyedibbet akarunk).
Elfogadom az ellenérveket is, de az, hogy "majd aki ért hozzá, az döntse el" nem igazán ellenérv - Budapest városképéhez szerintem a budapesti lakosok értenek a legjobban, a bizottság pedig nyilvánvalóan nem reprezentálja a teljes lakosságot. Én sem, de sokan vannak, főleg fiatalok, akik osztják a véleményemet.
Szép és jó a panelprogram, de ez igazság szerint tüneti kezelés, a parkolási gondokat pl. nem oldja meg, maguk a lakások meg ugyan élhetőbbek lesznek, de a város nem.
Ha csak számolunk: egy 20 darab 10 emeletes (+fsz.) házból álló lakótelepen a házak alapterülete egyenként 200 m2, házanként 43 lakással.
Ha mindezt egy 8 panel alapterületű, mondjuk + alakú felhőkarcolóval helyettesítjük (hogy az ablakok aránya ne csökkenjen), akkor annak kb. 27 emeletesnek kéne lennie, ez emeletenként 3 méterrel számolva csak 81m magas lenne (tehát alig felhőkarcoló), viszont:
- Ha már új építésű, akkor lehet akkora mélygarázst építeni hozzá, amiben elfér 1 autó / lakás.
- Felszabadul 2400 m2 (ha a lakótelepnek eddig volt parkolója, akkor sokkal több)
- Az infrastruktúrát sokkal átgondoltabban meg lehet oldani, mint egy panel alakítgatásával.
- A hőszigetelés jobb lehet, mint egy panelprogramban felújított panelben
Persze a területnyerésen kívül ezeknek az előnyöknek mindegyike fennáll, ha új 10 emeletes épületeket építenek a panelek helyett (sőt, a parkolókat úgy is vissza lehetne nyerni), viszont az így nyert területet sokmindenre lehet használni: egy része a lakótelep melletti út bővítésére mehet el (buszsávval, biciklisávval), a maradékot pedig lehetne parkosítani. Budapesten a zöldterület aránya siralmas, így lehetne növelni.
Ezen kívül a városképet is modernizálná néhány felhőkarcoló. Csak a múltba nézni - szerintem - hülyeség. (Persze ez itt filozófiai kérdés és nem gyakorlati)
Természetesen nem azt mondom, hogy a belvárosi történelmi épületeket dózeroljuk le és építsünk a helyükre felhőkarcolókat, hanem - ahogy említettem - a paneldzsungeleket és a (gyakran ezek mellett található) lepukkant bérházakat cseréljük le modern felhőkarcolókra (egye fene, akár romantikus vagy klasszicista díszítőelemekkel, ha kicsit egyedibbet akarunk).
Elfogadom az ellenérveket is, de az, hogy "majd aki ért hozzá, az döntse el" nem igazán ellenérv - Budapest városképéhez szerintem a budapesti lakosok értenek a legjobban, a bizottság pedig nyilvánvalóan nem reprezentálja a teljes lakosságot. Én sem, de sokan vannak, főleg fiatalok, akik osztják a véleményemet.
Perillustris 2011.05.26. 14:15:57
@Gerusz: Teljesen abszurd ötlet, tekintetbe véve a szükséges anyagi forrásokat, azaz leginkább azok hiányát.
A panelprogramnak pedig köze sincs a parkolási gondok megoldásához, nem is értem az érvelésed.
A panelprogramnak pedig köze sincs a parkolási gondok megoldásához, nem is értem az érvelésed.
Mon3 2011.05.26. 14:18:46
@Plumper_: Ha ennyire csak feketén és fehéren látod a világot, és a történelem tudásod ilyen kilúgozott, és kádári retorikán nevelkedett, akkor sok csalódás fog még érni az életben. Csak sajnálni tudlak. Majd amikor az Egyesült Kínai Köztársaság egyik új tartománya leszünk, akkor meg a keleti ember felsőbbségét fogod hirdetni a gonosz, dekadens nyugattal szembe??? Agymosottkám...
Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2011.05.26. 14:23:30
@Perillustris: Írtam is, nincs köze hozzá, és ez baj, mert úgy ölünk bele forrásokat, hogy közben csak a rezsin javít.
Anyagi források nincsenek - igaz. Ahhoz nincsenek, hogy egyből elkezdjünk felhőkarcolókat építeni a paneldzsungel helyére. De az mennyibe kerülne, hogy a bizottság módosítsa a korlátozást (mondjuk Nagykörút-Hungária, a Dunától legalább 1 km-re: 100m; Hungárián kívül nincs korlát)? Az első felhőkarcolók persze valószínűleg magánpénzből épült irodaépületek lennének multiknak, de már az is jobb, mintha ezek az irodák horizontálisan foglalnák a helyet.
Anyagi források nincsenek - igaz. Ahhoz nincsenek, hogy egyből elkezdjünk felhőkarcolókat építeni a paneldzsungel helyére. De az mennyibe kerülne, hogy a bizottság módosítsa a korlátozást (mondjuk Nagykörút-Hungária, a Dunától legalább 1 km-re: 100m; Hungárián kívül nincs korlát)? Az első felhőkarcolók persze valószínűleg magánpénzből épült irodaépületek lennének multiknak, de már az is jobb, mintha ezek az irodák horizontálisan foglalnák a helyet.
Mon3 2011.05.26. 14:27:53
@Gerusz: "Ezen kívül a városképet is modernizálná néhány felhőkarcoló."
Nem kell izgulni. A New York-i gránittal ellentétben a nagy magyar sár elintézi a pesti felhőkarcolókat is. Nem véletlen, hogy eddig nem épültek magas épületek, és így megmaradt Budapest páratlan szép látképe. Ahhoz, hogy olyan teherbíró talajt érjünk el, amely elbír egy ilyen magas épületet, legalább az épület magasságának a felével le kell menni a föld alá. Nagyon gazdaságos lenne...
Nem kell izgulni. A New York-i gránittal ellentétben a nagy magyar sár elintézi a pesti felhőkarcolókat is. Nem véletlen, hogy eddig nem épültek magas épületek, és így megmaradt Budapest páratlan szép látképe. Ahhoz, hogy olyan teherbíró talajt érjünk el, amely elbír egy ilyen magas épületet, legalább az épület magasságának a felével le kell menni a föld alá. Nagyon gazdaságos lenne...
Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2011.05.26. 15:06:57
@Mon3: Ha nem gazdaságos, akkor senki nem fog építeni. Akkor meg minek a mesterséges korlátozás? (Btw. Chicago talaja se jobb, a Chicago folyó és a Michigan-tó torkollatához épült, mégis tele van felhőkarcolóval...)
Alf (törölt) 2011.05.26. 15:11:21
@Shawher: Igazad van, sajnos nem egészséges, de meg kell értened, nem tilthatjuk ki teljesen az autókat, áruszállítás, mentők, stb...
;)
;)
Mayhem 2011.05.26. 15:27:32
@Stock: Igen, teljesen igazad van. Vannak a pszichésen teljesen alkalmatlanok. Az olyanok, akik a közlekedési konfliktusaik miatt fegyert tartanak. Vagy legalábbis erről fantáziálnak. Ja, hogy te is pont egy ilyen vagy... Ó, milyen kár...
Alf (törölt) 2011.05.26. 15:42:53
Statisztika:
Budapest 1970:
Lakosság: 2.001.083 fő
Foglalkoztatottság: ~100%
Személyautók száma: 195.000 db
Budapest 2011:
Lakosság: 1.736.000 fő
Foglalkoztatottság: 52%
Személyautók száma: 1.500.000 db
A fönti adatokból kiszámolható, hogy mekkora kamu az, hogy mindenkinek a munkája miatt kell az autó Budapesten.
Nekem 1500% kamufaktor jött ki.
Amúgy van autóm.
Budapest 1970:
Lakosság: 2.001.083 fő
Foglalkoztatottság: ~100%
Személyautók száma: 195.000 db
Budapest 2011:
Lakosság: 1.736.000 fő
Foglalkoztatottság: 52%
Személyautók száma: 1.500.000 db
A fönti adatokból kiszámolható, hogy mekkora kamu az, hogy mindenkinek a munkája miatt kell az autó Budapesten.
Nekem 1500% kamufaktor jött ki.
Amúgy van autóm.
igazi hős 2011.05.26. 16:38:03
@Spinnaker: Nem értelek jóember: ahol az autó áthajt, az maga a bringasáv széle (dupla záróvonal vagy szaggatott) ott a bringás sosem megy, az sem zavarná ha 10 centi vastag lenne a festék. Végig a bringasávba festett jelekről volt szó, ha nem tévedek nagyot.
Mon3 2011.05.26. 16:38:16
@Gerusz: "Akkor meg minek a mesterséges korlátozás?"
Városkép védelem céljából. A mai silány, igénytelen építkezések végleg tönkre tehetnék a várost. Régen évszázadokra építettek. Egy mai épület pár év alatt kimegy a divatból. Legjobban egy kis borsodi faluban lehet ezt érzékelni. A falu egyik felén gazdag emberek laktak, akiknek volt pénzük a 70-es években új házat építeni. Sátortető, nemsvakolat, műkő terasz, stb. A falu másik fele olyan szegény volt, hogy még a vakolatot sem tudták megjavítani,így megmaradtak a kis parasztházak. Mit gondolsz, hogy a falu melyik felén magasabb az ingatlanok ára, akár négyszeres is?
Városkép védelem céljából. A mai silány, igénytelen építkezések végleg tönkre tehetnék a várost. Régen évszázadokra építettek. Egy mai épület pár év alatt kimegy a divatból. Legjobban egy kis borsodi faluban lehet ezt érzékelni. A falu egyik felén gazdag emberek laktak, akiknek volt pénzük a 70-es években új házat építeni. Sátortető, nemsvakolat, műkő terasz, stb. A falu másik fele olyan szegény volt, hogy még a vakolatot sem tudták megjavítani,így megmaradtak a kis parasztházak. Mit gondolsz, hogy a falu melyik felén magasabb az ingatlanok ára, akár négyszeres is?
Mon3 2011.05.26. 16:44:56
Évekig egyedül tekertem be a munkahelyemre. Majd két éve akadt egy társam. De pár hónapja elszabadult a pokol. Ma először fordult elő velem, hogy nem tudtam a bringámat a szokott helyen kikötni. Hirtelen csak 12 cangát számoltam össze a tárolónál. Hiába, az a fránya benzinár...
fidesz = házmesterek pártja 2011.05.26. 16:49:10
De jó is ez a kerékpársáv! Csak minek? Zsinagógával szemben állok a pirosnál, köcsög gyerek át a zebrán, fel a járdára és teker, minta ez lenne a világ legtermészetesebb dolga.
Kedvenc vesszőparipám: Margit híd. Valamikor délután kettő és három között. Én tudtam tolni. Három turista is a kölcsön biciklit. A többi tizenöt-húsz baromarc tekert. Néhány olyan sebességgel, mintha egyedül lenne.
Igaz, az Árpád hídon meg a kocogómozgalom néhány jeles képviselőjét kerülgethettem, Újpesten meg egy autósnak sikerült majdnem kivasalnia, mert bár elsőbbségem volt és látott is, csak kimászott elém a kerékpárútra... Közlekedési kultúra Magyarország, 2011...
Kedvenc vesszőparipám: Margit híd. Valamikor délután kettő és három között. Én tudtam tolni. Három turista is a kölcsön biciklit. A többi tizenöt-húsz baromarc tekert. Néhány olyan sebességgel, mintha egyedül lenne.
Igaz, az Árpád hídon meg a kocogómozgalom néhány jeles képviselőjét kerülgethettem, Újpesten meg egy autósnak sikerült majdnem kivasalnia, mert bár elsőbbségem volt és látott is, csak kimászott elém a kerékpárútra... Közlekedési kultúra Magyarország, 2011...
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.26. 20:24:28
@Perillustris:
Reggelente mindenki gyalogosként ébred, aztán egyesek felpattannak, kik bicajra, kik autóra, kik a hetes buszra.
Reggelente mindenki gyalogosként ébred, aztán egyesek felpattannak, kik bicajra, kik autóra, kik a hetes buszra.
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.26. 20:26:17
@Gerusz:
"akkor ne találjon egy megfelelő méretű parkolót valamelyik arrafelé járó tömegközlekedési eszköz külvárosi megállójánál. Valahogy van egy olyan érzésem, hogy a 47/49, a 3-as metró és a 9-es busz több embert szállít arrafelé, mint az autók, szóval a "lakosság többsége" nem túl igaz."
Lécci sorold fel az általad említett vonalak mentén hol található P+R!
"akkor ne találjon egy megfelelő méretű parkolót valamelyik arrafelé járó tömegközlekedési eszköz külvárosi megállójánál. Valahogy van egy olyan érzésem, hogy a 47/49, a 3-as metró és a 9-es busz több embert szállít arrafelé, mint az autók, szóval a "lakosság többsége" nem túl igaz."
Lécci sorold fel az általad említett vonalak mentén hol található P+R!
Perillustris 2011.05.26. 20:58:40
@al kotmány aláiro álamfö: "fel a járdára és teker"
Évtizedeken keresztül erre szoktatták a népet, sőt, még ma is. Nem mentség ez, hanem magyarázat.
Évtizedeken keresztül erre szoktatták a népet, sőt, még ma is. Nem mentség ez, hanem magyarázat.
Perillustris 2011.05.26. 21:01:18
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Ha úgy jobban tetszik, a többség gyalogos/tömegközlekedő.
Perillustris 2011.05.26. 21:03:23
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Lehetne a város szélén, vagy egy kicsivel beljebb P+R, csak abba az agglomerációban lévő önkormányzatoknak szépen be kell(ene) szállniuk.
ex-dr. vuk 2011.05.27. 00:04:11
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: te meg olvass mielott irsz.
ex-dr. vuk 2011.05.27. 10:25:17
@al kotmány aláiro álamfö:
mar latod, hogy miert nem jo a kerekparut (es miert nem hasznaljak).
Es latod, hogy mennyi ertelme van szazmetereken at kerekpart tolatni..
miert nem lehet ugy atvezetni kerekparosokat, hogy ne kelljen tologatni sehol?.. hat tenyleg ennyire bonyolult megtervezni ezt?
@Mon3: a varosnak most kellene rafekudnie erre, es boviteni minden kerekparos infrat, tamaszokat telepiteni, ezerrel nyomni.. most amikor a legnagyobb a hajlandosag. aki egyszer elkezdett bringazni valoszinutlen, hogy vissza fog ulni az autoba.
mar latod, hogy miert nem jo a kerekparut (es miert nem hasznaljak).
Es latod, hogy mennyi ertelme van szazmetereken at kerekpart tolatni..
miert nem lehet ugy atvezetni kerekparosokat, hogy ne kelljen tologatni sehol?.. hat tenyleg ennyire bonyolult megtervezni ezt?
@Mon3: a varosnak most kellene rafekudnie erre, es boviteni minden kerekparos infrat, tamaszokat telepiteni, ezerrel nyomni.. most amikor a legnagyobb a hajlandosag. aki egyszer elkezdett bringazni valoszinutlen, hogy vissza fog ulni az autoba.
fidesz = házmesterek pártja 2011.05.27. 10:48:31
@vuk_: milyen "tolatásról" beszélsz? És miből gondolod, hogy szerintem nem jó a kerékpárút/-sáv? Az istenverte, magyarokról beszélek, akikbe annyi kultúra sem szorult, hogy ne biciklizzenek a járdán.
Perillustris 2011.05.27. 11:07:37
@al kotmány aláiro álamfö: Próbáltam már utalni az okokra: az egyik pillanatban KÖTELEZŐ a járda használata, pár száz méterrel odébb meg már TILOS. Ugyanaz a járda, ugyanannyi gyalogossal, stb.
Mintha az M5-ösön 130, az M6-oson meg 50 km/h lenne a sebességhatár.
Mintha az M5-ösön 130, az M6-oson meg 50 km/h lenne a sebességhatár.
rron 2011.05.27. 11:07:58
@Gerusz: Sajnos ellent kell, hogy mondjak neked. Nem azért, mert kivitelezhetetlen, amit mondasz, de többszörösen naiv.
Egyrészt feltételezed, hogy lesz egy "jóságos nagybácsi", aki majd finanszírozza ezt. Sajnos nem lesz. Olyannyira, hogy ilyen nagy volumenű átalakítást soha nem fog kormány/város "csak úgy" megcsinálni. Ehhez befektető kell, aki nyilván a legtöbbet akarja kihozni mindenből = minden cm2-re felhőkarcolókat fog emelni (lásd NY) mindenki - és azt lehetőleg minél közelebb a belvároshoz (a példádban a nagykörút külső oldala). Szóval sajnos a szabályozás, amit létrehoznál, nem azt a célt szolgálná, amit szeretnél.
Másrészt a bicikliutak / zöldfelületek problémája egy komplexebb dolog - biztosan van rá hosszútávú terv. Csak az a baj az ilyen projektekkel, hogy csak villogni szoktak vele, érdekérvényesítő erő, erős (politikai) lobbi vagy pénz nincs mögötte, így darabokban, összehangolatlanul kivitelezik - ha egyáltalán. Persze a tervezett zöldfelületet egy kis hivatali nyomásgyakorlással kiválóan lehet építési telekké transzformálni, aminek hatására a zöld-ház-zöld kombinációból ház-ház-ház lesz... gondolom tudsz követni.
Ezért örülök annyira annak, ami itt létrejött a körúton!
Egyrészt feltételezed, hogy lesz egy "jóságos nagybácsi", aki majd finanszírozza ezt. Sajnos nem lesz. Olyannyira, hogy ilyen nagy volumenű átalakítást soha nem fog kormány/város "csak úgy" megcsinálni. Ehhez befektető kell, aki nyilván a legtöbbet akarja kihozni mindenből = minden cm2-re felhőkarcolókat fog emelni (lásd NY) mindenki - és azt lehetőleg minél közelebb a belvároshoz (a példádban a nagykörút külső oldala). Szóval sajnos a szabályozás, amit létrehoznál, nem azt a célt szolgálná, amit szeretnél.
Másrészt a bicikliutak / zöldfelületek problémája egy komplexebb dolog - biztosan van rá hosszútávú terv. Csak az a baj az ilyen projektekkel, hogy csak villogni szoktak vele, érdekérvényesítő erő, erős (politikai) lobbi vagy pénz nincs mögötte, így darabokban, összehangolatlanul kivitelezik - ha egyáltalán. Persze a tervezett zöldfelületet egy kis hivatali nyomásgyakorlással kiválóan lehet építési telekké transzformálni, aminek hatására a zöld-ház-zöld kombinációból ház-ház-ház lesz... gondolom tudsz követni.
Ezért örülök annyira annak, ami itt létrejött a körúton!
ex-dr. vuk 2011.05.27. 11:10:32
@al kotmány aláiro álamfö:
Az egyik okot Perillustris mondja, a masik ok pedig a leszoritos ledudalos (sok esetben szandekosan) veszelyezteto autos tarsadalom.
Te mernel az uton menni, ha tapasztalatlan vagy, nem sietsz, es az uttesten allandoan meg akarnak olni?
Erdekes, Londonban szinte senki nem jardazik. Vajon miert? (segitek: senki nem akarja leturni a bringast az utrol, es SEHOL nincs jardara vezetett bicikliut)
Az egyik okot Perillustris mondja, a masik ok pedig a leszoritos ledudalos (sok esetben szandekosan) veszelyezteto autos tarsadalom.
Te mernel az uton menni, ha tapasztalatlan vagy, nem sietsz, es az uttesten allandoan meg akarnak olni?
Erdekes, Londonban szinte senki nem jardazik. Vajon miert? (segitek: senki nem akarja leturni a bringast az utrol, es SEHOL nincs jardara vezetett bicikliut)
GG81 2011.05.27. 11:26:10
@Perillustris: mint ahogy a tömegközlekedésbe, az aglóba-ból bejáró járatokba... (most is van valami, de még nem az igazi)
Mon3 2011.05.27. 11:49:21
Egy „bringanáci” naplója:
Ma reggel csúcsot döntöttem a bringámmal. Három kilométeren ötször veszélyeztették az életemet. Lehet, hogy front van, de ez azért túlzás. 1. A Damjanich utcában tiszteltetem azt az urat, aki nagy sebességgel megelőzött, majd féktávon belül előttem befordult egy mellékutcába. Ha nem fékezek egy nagyot, akkor csattanok a hátsóján. 2. Üdvözlöm azt az urat is, aki a Dózsa György úti parkolóból a macisajt ellenére kifordult elém. A helyzetet súlyosbította, hogy egy troli jött mögöttem. Csak azért éltem túl, mert mindig számítok az ilyenekre, és csak akkor megyek tovább, ha meggyőződtem arról, hogy megkapom az elsőbbséget.
3. Annak a sofőrnek is jókívánságaimat küldöm, aki a Hungária körúton akkor zúgott át előttem keresztbe, amikor már 6 másodperce nekem zöld jelzésem volt, azaz már várható volt, hogy lassan nekem kezd sárgulni. 4. A Mexikói úton egy engem előző kocsi szorított le. Az volt a szerencsém, hogy a szembe jövő gépkocsi velem együtt vészfékezett, hogy a barom állatja beférjen. Ha csattantak volna, akkor engem a parkoló kocsikhoz nyomott volna. Az illető utána elegánsan fékezett, és a párja kiszállt a kis földalattinál. Fontos volt sietnie! 5. De a csúcs az utolsó eset volt. Be kell vallanom, hogy ott én estem törvénytelenségbe. A Szőnyi úton a BVSC előtt lehet felhajtani az M3-ra. Ha nagy a dugó, akkor sokan választják a városba jövők a Komáromi-Szőnyi utat szabálytalanul, hogy egy kicsit gyorsabban jussanak a felüljáróhoz. Egy erős kisebbségi jegyekkel rendelkező egyén a dugóban álló kocsisort velem szembe előzte. Még voltam olyan naiv, hogy azt hittem, hogy csak azért előz, mert ő nem a pályára szeretne felhajtani, hanem tovább akar menni a Mexikó út irányába, és nem akarja a hosszú kocsisort kivárni. Az egyetlen lehetséges menekülési utat választottam, és berántottam magam a felhajtóba, hogy utat adjak a Mexikói út felé. És ekkor követtem el a rasszista cselekedetet, mert eléggé kirekesztő módon feltartottam a tovább menetelben, mert éppen Ő is az autópályára kívánt felhajtani, és így erőteljesen akadályoztam a tovább menetelében, fékezésre kényszerítettem, és ezzel még a többségi társadalomba történő integrációjában is megsértettem. Ennek erőteljes orgánumban, és az édesanyámmal történő szexuális aktusra való felhívással adott hangot. Nagyon szégyellem magam. Remélem, hogy az Amnesty International nem fog ezért kipellengérezni a jövő évi jelentésében.
Összességében nagyon bánt, hogy az autósokat vegzáljuk azzal, hogy kimerészkedünk a forgalomba.
Ma reggel csúcsot döntöttem a bringámmal. Három kilométeren ötször veszélyeztették az életemet. Lehet, hogy front van, de ez azért túlzás. 1. A Damjanich utcában tiszteltetem azt az urat, aki nagy sebességgel megelőzött, majd féktávon belül előttem befordult egy mellékutcába. Ha nem fékezek egy nagyot, akkor csattanok a hátsóján. 2. Üdvözlöm azt az urat is, aki a Dózsa György úti parkolóból a macisajt ellenére kifordult elém. A helyzetet súlyosbította, hogy egy troli jött mögöttem. Csak azért éltem túl, mert mindig számítok az ilyenekre, és csak akkor megyek tovább, ha meggyőződtem arról, hogy megkapom az elsőbbséget.
3. Annak a sofőrnek is jókívánságaimat küldöm, aki a Hungária körúton akkor zúgott át előttem keresztbe, amikor már 6 másodperce nekem zöld jelzésem volt, azaz már várható volt, hogy lassan nekem kezd sárgulni. 4. A Mexikói úton egy engem előző kocsi szorított le. Az volt a szerencsém, hogy a szembe jövő gépkocsi velem együtt vészfékezett, hogy a barom állatja beférjen. Ha csattantak volna, akkor engem a parkoló kocsikhoz nyomott volna. Az illető utána elegánsan fékezett, és a párja kiszállt a kis földalattinál. Fontos volt sietnie! 5. De a csúcs az utolsó eset volt. Be kell vallanom, hogy ott én estem törvénytelenségbe. A Szőnyi úton a BVSC előtt lehet felhajtani az M3-ra. Ha nagy a dugó, akkor sokan választják a városba jövők a Komáromi-Szőnyi utat szabálytalanul, hogy egy kicsit gyorsabban jussanak a felüljáróhoz. Egy erős kisebbségi jegyekkel rendelkező egyén a dugóban álló kocsisort velem szembe előzte. Még voltam olyan naiv, hogy azt hittem, hogy csak azért előz, mert ő nem a pályára szeretne felhajtani, hanem tovább akar menni a Mexikó út irányába, és nem akarja a hosszú kocsisort kivárni. Az egyetlen lehetséges menekülési utat választottam, és berántottam magam a felhajtóba, hogy utat adjak a Mexikói út felé. És ekkor követtem el a rasszista cselekedetet, mert eléggé kirekesztő módon feltartottam a tovább menetelben, mert éppen Ő is az autópályára kívánt felhajtani, és így erőteljesen akadályoztam a tovább menetelében, fékezésre kényszerítettem, és ezzel még a többségi társadalomba történő integrációjában is megsértettem. Ennek erőteljes orgánumban, és az édesanyámmal történő szexuális aktusra való felhívással adott hangot. Nagyon szégyellem magam. Remélem, hogy az Amnesty International nem fog ezért kipellengérezni a jövő évi jelentésében.
Összességében nagyon bánt, hogy az autósokat vegzáljuk azzal, hogy kimerészkedünk a forgalomba.
fidesz = házmesterek pártja 2011.05.27. 11:56:07
@Perillustris: ez hol van? Kicsit elvesztettem a fonalat.
fidesz = házmesterek pártja 2011.05.27. 11:58:14
@vuk_: idén még nem vittem túlzásba a bringázást, tán 2-300km-t tekertem, de annak jórészét autók közt. Idén egy esetre emlékszem, amikor biciklisként komolyan veszélyeztetve éreztem magam: tegnap egy baromarcú kis híján elgázolt, mert nem a macisajtnál állt meg, hanem rágurult a kerékpár-járdára, én meg nem számítottam rá.
Perillustris 2011.05.27. 12:04:55
@al kotmány aláiro álamfö: Mész a budai rakparti gyalog- és kerékpárútféleségen (EuroVElo 6), ahol tengernyi ember sétál, bámészkodik, ahogy az jólesik nekik (helyesen). A sárga csík dacára az járda, nevezze bárki bárhogyan is (ugyebár még 10-es sebességkorlátozás is van). Lefordulva róla egy keresztutcába, ahol sokkal kevesebben sétálnak, már rögtön főbenjáró bűn lesz. A Margit-hídon, amit a felújítás egész ideje alatt bringabaráttá lehetett volna tenni, egyenesen sátáni cselekedet lesz tekerni. Pedig a normális bringás kevesebb helyet foglal a kerékpárján ülve, mintha tolná. Ha meg nem normális, akkor tökmindegy.
ex-dr. vuk 2011.05.27. 12:13:14
@al kotmány aláiro álamfö:
Na ezert rossz infrastruktura az elszeparalt kerekparut (plane jardaval egyutt).
En is a jardazas ellen vagyok, masreszrol meg tudom erteni, ha valaki nem mer az uton menni (plusz a jardara szoktatas...)
@Mon3: hat sokan emiatt valasztjak a jardat...
Szerencsere ahol en vagyok most ilyenek nincsenek. Jardazas sincs :)
Na ezert rossz infrastruktura az elszeparalt kerekparut (plane jardaval egyutt).
En is a jardazas ellen vagyok, masreszrol meg tudom erteni, ha valaki nem mer az uton menni (plusz a jardara szoktatas...)
@Mon3: hat sokan emiatt valasztjak a jardat...
Szerencsere ahol en vagyok most ilyenek nincsenek. Jardazas sincs :)
fidesz = házmesterek pártja 2011.05.27. 12:19:12
@Perillustris: a budai részről nem tudok nyilatkozni. A hídon... eddig mindössze háromszor kenődtem fel a járdát az építési területtől elválasztó rácsra a bringámmal(amit toltam), mert az okos biciklis szarik a táblákra és száguldozik a gyalogosok közt. Nem hinném, hogy merő kibaszásból van tiltva a tekerés.
fidesz = házmesterek pártja 2011.05.27. 12:20:11
@vuk_: a járdán vezetett kerékpárútról nincs mit mondani, az valóban úgy szar, ahogy van. De ez nem mentesít senkit a KRESZ alól...
ex-dr. vuk 2011.05.27. 12:30:14
@al kotmány aláiro álamfö:
en nem is azt mondtam, hogy mentesit, csak ez (is) a MAGYARAZAT.
Ugye nem kell magyaraznom, mekkora ur a megszokas az autovezetok koreben is? Ha egy utszakaszra kitesznek behajtani tilos tablat, akkor meg evek mulva is fognak arra jarni.
Szegeden egy keresztezodesben megvaltozott az elsobbsegadas, 3-4 ev mulva is zugtak at rajta korulnezes nelkul, akinek meg elsobbsege volt az meg megallt szetnezni (lehet az mar az elso kovetkezmenye ;)).
Szoval ha nem vezetnek, szoktatnak jardara a bringasokat, akkor nem mennenek ott... Persze tudom h tilos, de akkor is.
en nem is azt mondtam, hogy mentesit, csak ez (is) a MAGYARAZAT.
Ugye nem kell magyaraznom, mekkora ur a megszokas az autovezetok koreben is? Ha egy utszakaszra kitesznek behajtani tilos tablat, akkor meg evek mulva is fognak arra jarni.
Szegeden egy keresztezodesben megvaltozott az elsobbsegadas, 3-4 ev mulva is zugtak at rajta korulnezes nelkul, akinek meg elsobbsege volt az meg megallt szetnezni (lehet az mar az elso kovetkezmenye ;)).
Szoval ha nem vezetnek, szoktatnak jardara a bringasokat, akkor nem mennenek ott... Persze tudom h tilos, de akkor is.
Mon3 2011.05.27. 12:37:42
@al kotmány aláiro álamfö: "eddig mindössze háromszor kenődtem fel a járdát az építési területtől elválasztó rácsra a bringámmal(amit toltam), mert az okos biciklis szarik a táblákra és száguldozik a gyalogosok közt."
Hát én meg mindig a gyalogosok miatt kenődtem fel a rácsra, akárhányszor áttoltam a bringám. A sok bunkó lusta volt félrehúzódni, inkább ketten-hárman mennek egymás mellett, és tojnak arra, hogy helyet adjanak a kerékpárját toló személynek, ha már volt olyan udvarias, és leszállt. Ha nem szálltam le, hanem lassan tekerve beálltam egy gyalogos mögé, akkor soha nem volt problémám.
Hát én meg mindig a gyalogosok miatt kenődtem fel a rácsra, akárhányszor áttoltam a bringám. A sok bunkó lusta volt félrehúzódni, inkább ketten-hárman mennek egymás mellett, és tojnak arra, hogy helyet adjanak a kerékpárját toló személynek, ha már volt olyan udvarias, és leszállt. Ha nem szálltam le, hanem lassan tekerve beálltam egy gyalogos mögé, akkor soha nem volt problémám.
fidesz = házmesterek pártja 2011.05.27. 13:53:15
@Mon3: nem udvarias, csak szabálykövető!
fidesz = házmesterek pártja 2011.05.27. 13:53:58
@vuk_: autósokra hiába hivatkozol, sohasem volt autóm, nem tudom beleélni magam a helyzetükbe.
magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2011.05.27. 14:01:23
Lett egy bringaút. A film pedig kétségbeesve keresi, hogy mi az a szarság, amit le lehet köpködni. Minek? Kicsit döcögős a felfestés, megvezeti a kereket és elesik a bringás? Jajistenem. Egy átlagos 100m-es budapesti szakaszon hány úthiba-döccenő van? Aki ezen nem képees keresztülgurulni pofáraesés nélkül, az ne bringázzon!
Elnézést, de úgy tűnik, néhányan már erősen a ló túlsó oldalán tartózkodnak, ha a bringa-ügyi ideologikus maszturbációról van szó.
(Igen, van autóm is, de a városban többnyire bringával járok. És sikerrel küzdöm le az akár 4mm magas rettenetes akadályokat.)
Elnézést, de úgy tűnik, néhányan már erősen a ló túlsó oldalán tartózkodnak, ha a bringa-ügyi ideologikus maszturbációról van szó.
(Igen, van autóm is, de a városban többnyire bringával járok. És sikerrel küzdöm le az akár 4mm magas rettenetes akadályokat.)
cso zsi 2011.05.27. 14:06:40
@Alf: Milyen statisztikából vettél idei adatot? Ha másfél millió budapesti gépjármű lenne, akkor az egész országban szétszórva van a másik ugyanennyi? Itt a bölcsiseknek is saját autójuk van?
Egyrészt, igen sokan szolgáltatásra használják a saját autójukat. Másrészt, a cégautók többsége személygépkocsi.
@Gerusz: Ha 15-20 év múlva a személyi repülő szerkezetek terjednek el, akkor meg magasgarázst kell építeni minden házhoz?
@vuk_: Elvégre minden autós buszmegállót tarolni megy...
Ha a bringaszámláló napi 1500-at számol, akkor legyünk nagyvonalúak, és tekerjenek minden nap 30000-en a városban. Gépjárműből (busz, tgk, szgk) úgy 800000-1 millió között mozoghat.
Egyrészt, igen sokan szolgáltatásra használják a saját autójukat. Másrészt, a cégautók többsége személygépkocsi.
@Gerusz: Ha 15-20 év múlva a személyi repülő szerkezetek terjednek el, akkor meg magasgarázst kell építeni minden házhoz?
@vuk_: Elvégre minden autós buszmegállót tarolni megy...
Ha a bringaszámláló napi 1500-at számol, akkor legyünk nagyvonalúak, és tekerjenek minden nap 30000-en a városban. Gépjárműből (busz, tgk, szgk) úgy 800000-1 millió között mozoghat.
cso zsi 2011.05.27. 14:12:01
@Alf: Ksh adat:
Frissítve: 2010.04.01.
Mutatók
Időszak
Közúti személygépjárművek száma év végén (db)
2006. év 593 138
2007. év 596 640
2008. év 596 481
2009. év 581 991
statinfo.ksh.hu/Statinfo/haViewer.jsp?wcf275a7304=x
Frissítve: 2010.04.01.
Mutatók
Időszak
Közúti személygépjárművek száma év végén (db)
2006. év 593 138
2007. év 596 640
2008. év 596 481
2009. év 581 991
statinfo.ksh.hu/Statinfo/haViewer.jsp?wcf275a7304=x
Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2011.05.27. 14:15:06
@cso zsi: A mélygarázs miért is nem jó egy repülő autónak? Tudnak azok gurulni is, a jelenlegi koncepciók behajtott szárnyakkal nem nagyobbak, mint egy átlagos autó. Az nem állapot, hogy minden autó miatt a felszínből vegyünk el 20 m2-t (egy parkoló ugye a melóhelyen, meg egy a lakásnál). Ez még a konzervatívabb 500.000 budapesti (/agglomerációs) autóval számolva is 10.000.000 m2, azaz 10 négyzetkilométer terület. Összehasonlításképp ez majdnem akkora, mint Ferencváros.
Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2011.05.27. 14:16:58
@cso zsi: Akkor a becslést elkúrtam. 100.000 budapesti autó az "csak" egy V. kerületnyi helyet foglal el (2 parkoló / autóval számolva).
ex-dr. vuk 2011.05.27. 14:47:24
@cso zsi: es? nem ertem ez most hogy jon ide.
Ennyi biciklisnek sok a 2x1.5 meter egy 15+ meteres uttesten? :) Vagy legyen akar csak 2x1 meter.
Nem mondtam, hogy mind buszmegallot tarol, csak szemleltettem a veszelyessegi kulonbseget a tul lassan es a tul gyorsan hajto kozott :)
Ennyi biciklisnek sok a 2x1.5 meter egy 15+ meteres uttesten? :) Vagy legyen akar csak 2x1 meter.
Nem mondtam, hogy mind buszmegallot tarol, csak szemleltettem a veszelyessegi kulonbseget a tul lassan es a tul gyorsan hajto kozott :)
cso zsi 2011.05.27. 15:16:31
@al kotmány aláiro álamfö: Melyik szakaszáról beszélünk a Kiskörútnak?
Igen, volt parkolósáv is. Sőt, most az Andrássy sarok, és a Paulay sarok előtt még csináltak 5-6 új parkolóhelyet. Miből? A független jobbra-kanyarodó sávból.
Inkább tették volna úgy, mint a Gogol, és Bulcsu sarkoknál a Váci úton.
A Városháza előtt parkoló nem volt több, mint tíz éve. Most van két sáv, egyik a Zsinagóga felé megy a Dohányba, a másik az Astoria felé. Vajon a visszafordulást meghagyták? A forgalomcsillapításból dugógyártás lett. Eddig a Dohányba kanyarodó két sáv egyikéből akartak átkéredzkedni az Astoria felé haladó két sávba. Így kb 50 autóval csináltak dugót, ami a József Attiláig visszahat.
Igen, volt parkolósáv is. Sőt, most az Andrássy sarok, és a Paulay sarok előtt még csináltak 5-6 új parkolóhelyet. Miből? A független jobbra-kanyarodó sávból.
Inkább tették volna úgy, mint a Gogol, és Bulcsu sarkoknál a Váci úton.
A Városháza előtt parkoló nem volt több, mint tíz éve. Most van két sáv, egyik a Zsinagóga felé megy a Dohányba, a másik az Astoria felé. Vajon a visszafordulást meghagyták? A forgalomcsillapításból dugógyártás lett. Eddig a Dohányba kanyarodó két sáv egyikéből akartak átkéredzkedni az Astoria felé haladó két sávba. Így kb 50 autóval csináltak dugót, ami a József Attiláig visszahat.
Mon3 2011.05.27. 15:35:14
@magpet: "Elnézést, de úgy tűnik, néhányan már erősen a ló túlsó oldalán tartózkodnak, ha a bringa-ügyi ideologikus maszturbációról van szó.
(Igen, van autóm is, de a városban többnyire bringával járok. És sikerrel küzdöm le az akár 4mm magas rettenetes akadályokat.)
"
Te vagy a ló túloldala. Egy autó nyugodtan le tudja győzni a macskaköves úton tapasztalható pár centis különbségeket. Mégse használják az autópálya építése során. Kurvára idegesítő tud lenni a rázkódás....
(Igen, van autóm is, de a városban többnyire bringával járok. És sikerrel küzdöm le az akár 4mm magas rettenetes akadályokat.)
"
Te vagy a ló túloldala. Egy autó nyugodtan le tudja győzni a macskaköves úton tapasztalható pár centis különbségeket. Mégse használják az autópálya építése során. Kurvára idegesítő tud lenni a rázkódás....
fidesz = házmesterek pártja 2011.05.27. 16:30:27
@cso zsi: a Városháza(??? mintha az egy utcával beljebb lenne... na mind1) előtt nem tudom, mi volt, de 2x3 sávos útra sehol sem emlékszem.
Ha netán a bazársor helyére "épített" park előtti részre gondolsz, ott úgy emlékszem, a régi épületek lerombolásáig parkoló volt...
De eredetileg az Astoria-Fővám tér szakaszra gondoltam, amikor ezt kérdeztem.
Ha netán a bazársor helyére "épített" park előtti részre gondolsz, ott úgy emlékszem, a régi épületek lerombolásáig parkoló volt...
De eredetileg az Astoria-Fővám tér szakaszra gondoltam, amikor ezt kérdeztem.
cso zsi 2011.05.27. 16:53:35
@al kotmány aláiro álamfö: Astoria-Fővám között valóban parkoló volt, kb 200 hely szűnt meg.
A bazársor előtt főként buszmegállók voltak, anno még a néhai 1-es busz is ott állt meg. Anno a Tejbüfénél is megállhatott egy-két autó, de inkább a Gerlóczy utca után volt lehetőség.
A bazársor előtt főként buszmegállók voltak, anno még a néhai 1-es busz is ott állt meg. Anno a Tejbüfénél is megállhatott egy-két autó, de inkább a Gerlóczy utca után volt lehetőség.
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.27. 23:59:15
@vuk_:
"a sík úton önerejéből 40 km/h-nál nagyobb sebességgel haladni képes gépjárművet."
GÉPJÁRMŰ!!!
Kerékpár mióta gépjármű?
"a sík úton önerejéből 40 km/h-nál nagyobb sebességgel haladni képes gépjárművet."
GÉPJÁRMŰ!!!
Kerékpár mióta gépjármű?
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.28. 00:01:29
@GG81:
Kőbánya fizet a 9-es buszba?
Kőbánya fizet a 9-es buszba?
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.28. 00:07:39
@Mon3:
" 1. A Damjanich utcában tiszteltetem azt az urat, aki nagy sebességgel megelőzött, majd féktávon belül előttem befordult egy mellékutcába. Ha nem fékezek egy nagyot, akkor csattanok a hátsóján."
- Ha féktávon BELÜL fékez, akkor belemész.
"3. Annak a sofőrnek is jókívánságaimat küldöm, aki a Hungária körúton akkor zúgott át előttem keresztbe, amikor már 6 másodperce nekem zöld jelzésem volt, azaz már várható volt, hogy lassan nekem kezd sárgulni."
- Biciklisfutár lehetett előző életében. :)
" 1. A Damjanich utcában tiszteltetem azt az urat, aki nagy sebességgel megelőzött, majd féktávon belül előttem befordult egy mellékutcába. Ha nem fékezek egy nagyot, akkor csattanok a hátsóján."
- Ha féktávon BELÜL fékez, akkor belemész.
"3. Annak a sofőrnek is jókívánságaimat küldöm, aki a Hungária körúton akkor zúgott át előttem keresztbe, amikor már 6 másodperce nekem zöld jelzésem volt, azaz már várható volt, hogy lassan nekem kezd sárgulni."
- Biciklisfutár lehetett előző életében. :)
veny 2011.05.28. 00:54:56
@Intizar: Fura, az előző hsz-ed végén még kapizsgálod...
Intizar 2011.05.28. 00:57:24
@veny: Értem én, hogy mi mindig jó gyerekek voltunk, és csak a gonosz mások csináltak minden csúnyaságot, de akkor is tény, hogy Sztálingrád idején a németekkel álltunk szövetségben és hadviselő fél voltunk az ő oldalukon.
Intizar 2011.05.28. 13:55:04
@veny: És még egyszer megpróbálom megértetni, mire gondoltam a hivatkozott hozzászólásban. Nem arra, amire Ön céloz: nem arra, hogy énszerintem Sztálingrádnál két hadsereg küzdött, amihez nekünk semmi közünk. Ez csak egy lehetőség volt a három közül. Azt próbáltam megértetni a cikk íróival, hogy nincs sok értelme metaforaként azt mondani, hogy Sztálingrád, ha csak az nem volt a célja vele, hogy mindenki másképpen értse. Vannak egyértelmű történelmi metaforák - mint pl. Mohács vagy Watergate -, de ez nagyon nem olyan. Legalább három, egymástól gyökeresen eltérő módon lehet érteni, tehát pont azt nem hozza, ami végett az ember metaforát használ.
Az Ön értelmezése csak az egyik a háromból, és a magam részéről nem tartom egészen helyesnek, mégpedig amiatt, amit említettem is. A mondott időben tényszerűen német szövetséges és hadviselő fél volt Magyarország. Pont. Az összes többi körülmény csak ez után jön.
Az Ön értelmezése csak az egyik a háromból, és a magam részéről nem tartom egészen helyesnek, mégpedig amiatt, amit említettem is. A mondott időben tényszerűen német szövetséges és hadviselő fél volt Magyarország. Pont. Az összes többi körülmény csak ez után jön.
igazi hős 2011.05.29. 21:21:31
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Ha már egyszer kukacoskodunk. "Ha féktávon BELÜL fékez, akkor belemész." Nem, ha féktávon belül megáll, akkor mész bele.
Mon3 2011.05.30. 12:02:05
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Nincs ellentmondás. Az úr befordult. Féktávon belül lépett be elém és lassan de távozott. Ha megáll, mindenféle képpen csattanok. A baleset elkerüléséhez így is kellett a fék.
Hát lehet, hogy van néhány hülye kerékpáros (futár, ugrató fiatal bmx-es, felezővonalon tekerő kisgyerekes anyuka), akiket én is azonnal felkoncolnék, olyan hülye és veszélyes. DE AUTÓSOKBÓL NAGYSÁGRENDILEG TÖBB VAN!! Én minden szabályt betartok. Piros lámpánál megállok. Van a körúton néhány lámpa, ami kereszteződés nélküli gyalogos átkelőt véd. Ott, ha pirosat kapok, leszállok, és áttolom. Ez a legnagyobb disznóságom?!
Nincs ellentmondás. Az úr befordult. Féktávon belül lépett be elém és lassan de távozott. Ha megáll, mindenféle képpen csattanok. A baleset elkerüléséhez így is kellett a fék.
Hát lehet, hogy van néhány hülye kerékpáros (futár, ugrató fiatal bmx-es, felezővonalon tekerő kisgyerekes anyuka), akiket én is azonnal felkoncolnék, olyan hülye és veszélyes. DE AUTÓSOKBÓL NAGYSÁGRENDILEG TÖBB VAN!! Én minden szabályt betartok. Piros lámpánál megállok. Van a körúton néhány lámpa, ami kereszteződés nélküli gyalogos átkelőt véd. Ott, ha pirosat kapok, leszállok, és áttolom. Ez a legnagyobb disznóságom?!
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.30. 18:53:24
@Mon3:
Az elédfordulás sajnos egy komoly probléma, nem kívánom bagatellizálni. Sok versenyző nincsen tisztában az autója erejével, illetve képtelen felmérni egy közeledő jármű, főleg ha az kerékpár, sebességét. Ez sajnos az igénytelen oktatásra vezethető vissza.
Sok ember véleménye, hogy kerékpárosra az tud vigyázni, aki már maga is ült kerékpáron.
"DE AUTÓSOKBÓL NAGYSÁGRENDILEG TÖBB VAN!" - mint ahogy autóból is több van. - De ebbe most nem egyek bele ennél jobban.
Az elédfordulás sajnos egy komoly probléma, nem kívánom bagatellizálni. Sok versenyző nincsen tisztában az autója erejével, illetve képtelen felmérni egy közeledő jármű, főleg ha az kerékpár, sebességét. Ez sajnos az igénytelen oktatásra vezethető vissza.
Sok ember véleménye, hogy kerékpárosra az tud vigyázni, aki már maga is ült kerékpáron.
"DE AUTÓSOKBÓL NAGYSÁGRENDILEG TÖBB VAN!" - mint ahogy autóból is több van. - De ebbe most nem egyek bele ennél jobban.
Spinnaker 2011.05.30. 20:57:48
@igazi hős:Tévedsz, mert kérdésesek pl. az Astoriánál az ék alakú jelek + a szimbólumok miből legyenek? Tartós (kiemelkedik), vagy nem tartós (kopik)?
És a téli sózás, hókotrás hatása? A sáv közepén lévő jeleket ugyanúgy érinti.
És a téli sózás, hókotrás hatása? A sáv közepén lévő jeleket ugyanúgy érinti.
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.30. 21:05:37
@Spinnaker:
Jártam olyan helyeken már, ahol az útburkolati jelek nem emelkedtek ki az útból milliméterekre, és mégis tartósak voltak. Bírták a sózást is.
Jártam olyan helyeken már, ahol az útburkolati jelek nem emelkedtek ki az útból milliméterekre, és mégis tartósak voltak. Bírták a sózást is.
igazi hős 2011.05.31. 13:12:10
@Spinnaker: Komolyan kérdezem: szerinted ha két párhuzamos szaggatott sárga csík között akár 50 m-en nincs külön kerékpáros piktogram, akkor a bringás veszíti el hirtelen a térérzékét vagy az autós fogja (a kitett és nyilván általa megfigyelt besorolást jelző tábla ellenére) a kerékpársávot nem felismerni? Egyébként a kerékpársáv hány százalékát használja az autóforgalom is? 2-3? Csak ott van vastag festés?
Kolb Ace 2011.06.04. 08:01:04
@Gerusz:
"1. Mivel van szopatva a többség? ... nehéz elképzelni, hogy ha valakinek dolga van arrafelé (és nem kell hozzá feltétlen autó), akkor ne találjon egy megfelelő méretű parkolót valamelyik arrafelé járó tömegközlekedési eszköz külvárosi megállójánál"
Mennyi az esélye hogy egy autósnak pont egy külvárosi BKV megállónál akad dolga? -0% ? Ugye nem arra próbáltál gondolni hogy hagyjuk az autót a picsába, és BKV-zzunk (LOÁL!), mert akkor azt mondom hogy te is hagyd otthon a biciglidet, és BKV-zzál, szal nem kell ide semmilyen biciglis út meg hasonlók!
"1. Mivel van szopatva a többség? ... nehéz elképzelni, hogy ha valakinek dolga van arrafelé (és nem kell hozzá feltétlen autó), akkor ne találjon egy megfelelő méretű parkolót valamelyik arrafelé járó tömegközlekedési eszköz külvárosi megállójánál"
Mennyi az esélye hogy egy autósnak pont egy külvárosi BKV megállónál akad dolga? -0% ? Ugye nem arra próbáltál gondolni hogy hagyjuk az autót a picsába, és BKV-zzunk (LOÁL!), mert akkor azt mondom hogy te is hagyd otthon a biciglidet, és BKV-zzál, szal nem kell ide semmilyen biciglis út meg hasonlók!
Kolb Ace 2011.06.04. 08:04:46
@Intizar:
Az oláhok is Hitler seggét nyalták, mégis ellophatták Erdélyt, és győztesként parádézhattak. Akkor ez nekünk is jár, vissza a Felvidéket, Erdélyt, Vajdaságot, Kárpátalját!
Az oláhok is Hitler seggét nyalták, mégis ellophatták Erdélyt, és győztesként parádézhattak. Akkor ez nekünk is jár, vissza a Felvidéket, Erdélyt, Vajdaságot, Kárpátalját!
Kolb Ace 2011.06.04. 08:06:51
@vuk_:
És attól nem, aki 10-es táblánál 40-el száguldozik a gyallerok meg babakocsik közt? Az ilyen elmebetegeknek joguk van ámokfutni?
És attól nem, aki 10-es táblánál 40-el száguldozik a gyallerok meg babakocsik közt? Az ilyen elmebetegeknek joguk van ámokfutni?
Kolb Ace 2011.06.04. 08:19:24
@Mon3:
Akinek a belvárosban az egyik saroktól a másikig kell csak eljutnia a munkahelyéig, annak lehet hogy alternatíva a bicigli, de akinek napi 50 km-t kell megtennie, és nemcsak vízszintesen, hanem függőlegesen is, annak kurvára nem. És ebből van a többség, nem a belvárosi ficsúrokból.
Akinek a belvárosban az egyik saroktól a másikig kell csak eljutnia a munkahelyéig, annak lehet hogy alternatíva a bicigli, de akinek napi 50 km-t kell megtennie, és nemcsak vízszintesen, hanem függőlegesen is, annak kurvára nem. És ebből van a többség, nem a belvárosi ficsúrokból.