Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

A Kiskörút a biciklisek Sztálingrádja

2011.05.25. 13:19 - kirk kapitány

Elkészült Budapest első tökéletes biciklis útja, ahol egy dolgot rontottak csak el, de azt is kijavítják. A sávért évek óta küzdenek a civilek, mondván, az ott elhaladó napi közel kétezer biciklista már megérdemli, hogy ne az autók közt vagy a járdán kelljen szlalomoznia.

Címkék: bicikliút kiskörút

157 komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr502931311

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Biciklis örömünnep a Kiskörúton 2011.05.25. 18:50:04

Pont négy éve, hogy a Critical Mass tüntetést kezdett szervezni, mert kimaradt a biciklisáv helye a Kiskörút felújításának terveiből. Tegnapra végül Happy Mass lett a dologból, egy pár éve elképzelhetetlen élhető város képét mutató belváros születéséne...

Trackback: Happy girls 2011.05.25. 18:49:32

Lányok kedd esti ünnepi körükön a Kiskörúton. A rózsaszín szett közepén mosolygó arcképes táska 2 másodpercre biztos felvidítja a buszmegállóban várakozókat.                ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2011.05.25. 22:49:07

@Forest: A háztömbök bontása se lenne ördögtől való. A városképvédelmi politika átalakításával és a felhőkarcolók engedélyezésével a lakótelepek területét negyedére-tizedére lehetne csökkenteni (attól függően, hogy mennyire rugaszkodunk el). Az újépítésű házak pedig jóval energiatakarékosabbak lehetnek (jobb hőszigeteléssel, mint a mostani panelek, pl.), mélygarázsokkal pedig a parkolási gondok is megoldódnának.

Persze az így nyert területeket inkább zöldterületként lehetne hasznosítani. Ha az irodákat és a lakásokat felhőkarcolókkal váltanánk le legalább a Nagykörúton kívül, Európa legzöldebb fővárosa lehetnénk.

igazi hős 2011.05.25. 22:57:10

@Spinnaker: Nem sok olyan hely van a kerékpársávon belül, ahol autós legálisan átmehet, olyan ahol nagy autós forgalom van, egyáltalán nincs.

@Ahoj-: Jogos észrevétel, de azt sem árt figyelembe venni, hogy ha a nem észak felé vagy a Kopaszi gáthoz mész, akkor a bringaút bő 500 m kerülő. Másrészt nem bringaút, hanem bringagyalog. Bár nincs akkor forgalma mint a Körútnak, de akad rajta bámész turista, gyalogos, kocogó és persze két irányban bringások.

atompyka 2011.05.25. 23:05:25

@Martian:
"Az a tipikus elmebeteg dolog, hogy létezik összevont gyalog- és kerékpárút, mindkét fél testi épségének kockáztatására..."
Igen, de ha sok rajta a gyalogos, legalább tekerhetsz az úttesten, és ott mehetsz 40-nel. De az üres gyalogéskerékpárútról nem mehetsz le és csak 20-szal mehetsz, hiába üres.

ex-dr. vuk 2011.05.25. 23:17:38

@Gerusz: hoviharban miert nem lehet? csak kell egy vedoszemuveg es annyi.

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2011.05.25. 23:19:41

@vuk_: Nem maga a hó a probléma, hanem az ezzel gyakorta együtt járó hatvanas-hetvenes széllökések. Akkor inkább tömegközlekedek. Persze vannak, akik akkor is tekernek, de azért legyünk már reálisak...

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2011.05.25. 23:24:28

Azt hiszem a sztálingrád nem túl jó hasonlat...

Spinnaker 2011.05.26. 00:04:58

@igazi hős: Astoria és az összes csomópont, plusz a párhuzamos szakaszok esetén nem elhanyagolható a ráhajtás, plusz a téli üzemeltetés kotrás/sózás hatása.

veny 2011.05.26. 00:59:09

@Joe84: Sztálingrádnál két olyan idegen hadsereg harcolt, amely később megszállt minket ugyanabban a háborúban, egyik se kevésbé ellenség.

2011.05.26. 02:19:43

@Shawher: az a jó, hogy arra jövök haza melóból. Mondjuk a sáv elkészülte előtt is arra jöttem haza már 2 éve, a sáv nem annyira nekem van mint az autót vezetőknek, hogy ne hőzöngjenek és verjenek le az ajtóval, hogy mit keresek ott hanem lássák, hogy jogosan közlekedem...

Intizar 2011.05.26. 04:13:31

@Shawher: Ööö, khmm. Nohát, szóval vannak emberek, legalábbis amolyan emberféleségek, akik nem azért bicikliznek, hogy "sportoljanak", hanem csak úgy paraszt módra azzal járnak a dolguk után. Mondjuk, mert ingyen van. Vagy mert praktikus. Proli dolog, belátom, de hát nem mindenkinek lehet BMW-je, hogy hozzájáruljon a belváros tűrhetetlenségéhez.
Egyébiránt meg nem tudtam, mire gondoljak a cím láttán. Mohács, az egyértelmű. Na de Sztálingrádról mit gondoljon a magyar? Megsemmisítő vereség? Régen áhított győzelem? Esetleg: a nagyok gyilkolják egymást, mi meg reméljük, hogy megússzuk?

Intizar 2011.05.26. 04:19:12

@veny: Magyarország már 41-ben hadat üzent a nagy Úniónak, míg Sztálingrádnál csak 43 augusztusában kezdődtek a csaták. Bocsesz, tény, hogy a németek csak később szálltak meg bennünket, de sokak hajlamosak elfelejteni, hogy kezdettől fogva szövetségesek voltunk.

Etniez 2011.05.26. 06:32:09

@derabitz: Jogos, én is lezavarom őket. Ott van mellette egy méterre az út, de jön velem szembe 30-al...

Etniez 2011.05.26. 06:35:29

@postakocsi: Nem utána, hanem velük együtt.

Plumper_ 2011.05.26. 08:38:45

@Joe84: milyen ellenség? mégis mit keresett ott a magyar hadsereg? HA a németek győznek, most lehet, hogy te sem itt ülsz a monitor előtt, hanem vmi sóbányában robotolsz a Harmadik Birodalomnak, te marha. vagy náci vagy te is.

Telperien 2011.05.26. 08:46:51

Frankó! Gratulálok, mert szép lett és jó.

Ennek ellenére 0:22-nél látható a nagy magyar türhő biciklista mintapéldánya, aki akkor sem áll meg ha neki piros a lámpa, a gyalognak meg zöld. Tudom itt épp vált a lámpa zöldre, de az ilyen akkorisátmegyekapirosonmegagyalogosokon típusú brigások miatt lesz negatív kép erről a közösségről, amelynek mondjuk én is tagja vagyok... Ha már van ilyen szép infrastruktúra akkor használjuk és jól használjuk, talán akkor csinálnak nekünk többet is.

körökör 2011.05.26. 08:56:32

Hazánkban a két legfontosabb réteg: biciklis valamint kutya és macskatartó.

dr. vuvuzelafan 2011.05.26. 08:59:04

@hazug fidesznyik: lehet, hogy a bringás "donor", de hogy te meg egy barom vagy, az teljesen biztos...

Perillustris 2011.05.26. 09:11:05

@Telperien: Abba a "jelenetbe" elég erőltetett belemagyarázni bármiféle bunkóságot.

Az meg kifejezetten kerülendő, hogy a bringásokat bárki homogén közösségként kezelje, s az erre való hivatkozás összefüggésben legyen a jövőbeni infrastruktúra-fejlesztésekkel.

Perillustris 2011.05.26. 09:12:30

@makic: Melyik országról beszélünk?

rron 2011.05.26. 09:19:37

Bár nem vagyok bringás, azt hiszem, megnézem ezt az új bringautat, meghoztátok a kedvem.

@Gerusz: Már megbocsáss, de a városkép alakítását meghagynám azoknak, akik jártasak ebben a témában. (Ha azért engedélyeznéd a felhőkarcolókat, mert a város majd zöldebb lesz, és majd elférnek a bicikliutak, akkor - megbocsáss - elég nagy hibát követsz el.)

Stock 2011.05.26. 10:13:21

@Gerik001: sztem nettó rosszindulatú vagy és hadilábon állsz a tényekkel! miért, szted nem kéne szigorítani a jogsiszerzést?! szted nem veszélyes az aki két csepp esőtől nem mer 20-nál többel menni? szted az mennyire érzékeli a környezetét?!?!

Stock 2011.05.26. 10:17:42

@Perillustris: mindig ostoba maradsz ezt illik tudni! :)
mert persze a lakosság 99%-a gyalog éri el a célját, de hányan mennek A-ból B-be gyalog???? (főleg az M3 térségéből az M1 M7 vonzáskörzetébe?

ex-dr. vuk 2011.05.26. 10:30:22

@Stock: gondolom azok tarolnak le buszmegallonyi embert, akik esoben 20-szal mennek. Igen, ok a veszelyes elemek :D
En inkabb felek attol aki csuszos uton is 80-nal megy a varosban 50 helyett...

Stock 2011.05.26. 10:36:56

@Gerusz: a közlekedés lelassításával van szopatva a többség!
nem lett kevesebb sáv?!?! te hányadikba jársz???? sztem számold újra vagy ne mondj ekkora marhaságot!!!!
mert a 3 sáv helyett 2 sáv egy pöttyet kevesebb, mintha..., esetleg...... :))
van értelme innentől vitázni??

a többi, amit írsz már tényleg abszurd, úgyhogy bele se megyek, csak felszínesen: szted vegyen több ezerért bkv jegyet bérletet, hogy utána olyan helyen legyen az autója, ahol bármi történhet vele, de legalább jó sokszor kelljen átszállnia és sokkal lassabb, kényelmetlenebb, veszélyesebb legyen az útja?!?! és mindezt mégis miért???? te szedsz valamit? (ráadásul így is túlterhelt pl a 3-as metró)
a dunántúlra meg tényleg a legtöbb embert a 47-es vili viszi... muhaha... :-DD

persze tök normális télen 2 keréken a mínuszokba kerékpáron egyensúlyozni (ÉLETVESZÉLY) a forgalomban... tönkretenni az izületeket, rommá izzadni, avagy fagyni, rendszeresen eltörni valamidet, megfázni, tüdőgyulladni és kurva lassan közlekedni! magától érthető, hogy mindez normális!! :-DDDDDDD
(te tényleg ennyire hülye vagy, már meg ne sértődj?!)

áfa bevétel, az.... legalább ezzel ne égetted volna magad! :)

Stock 2011.05.26. 10:42:30

@vuk_: sztem az alkalmatlanok okoznak súlyos balesetet, hogy ez az alkalmatlanság pszichikai: a sebesség állandó helytelen megválasztása, avagy fizikai: rossz látás, érzékelés, reflexek és ebből fakadó reális rettegés... teljesen mindegy, alkalmatlanok, akiket szűrni kell!
saját tapasztalataim alapján sokkal több balesetet okoznak, akik nem tudnak vezetni, mint azok akik a kresznél gyorsabban hajtanak!

még szerencse, hogy ilyenkor szted veszélyes a gyorshajtás, de a kerékpárosokra szted fölösek a sebességkorlátok.. :)

Stock 2011.05.26. 10:44:40

@vuk_: jah meg még annyi, hogy abszolút és relatív gyorshajtás.. gondolom rémlik!
már csak azért mert szted esőben is 50-nel kéne mennie.. meg szárazon is... :))

ex-dr. vuk 2011.05.26. 11:47:03

@Stock: "sajat tapasztalataid"? Ennyi balesetet lattal?.. A rendorsegi statisztika szerint a vezeto baleseti ok a sebesseg nem megfelelo megvalasztasa (aka gyorshajtas). Ezzel nehez vitatkozni.

Sosem mondtam, hogy folosek a sebessegkorlatok kerekparra. Kerlek idezd, hogy hol emlitettem ilyesmit.

Tudom mi az a relativ gyorshajtas, felesleges fontoskodnod. Te szidod az esoben 20-szal menot, en meg nem. Ennyi a kulonbseg :) Lehet, hogy megis TE nem tudod mi a relativ gyorshajtas? :)

fidesz = házmesterek pártja 2011.05.26. 11:50:40

@Stock: ha netán a kiskörúti szakaszról pampogsz, akkor el kell, hogy keserítselek: a "3. sáv" az parkoló volt. Ennek a helyére került a kerékpársáv.

ex-dr. vuk 2011.05.26. 12:11:29

@al kotmány aláiro álamfö:
szerintem ez csak olaj a tuzre, akkor szegenyszerencsetlen autosok parkolohelyeit vettek el a szabalytalankodo idiota biciklisek. erted ;)

Mon3 2011.05.26. 12:49:16

@Plumper_: "HA a németek győznek, most lehet, hogy te sem itt ülsz a monitor előtt, hanem vmi sóbányában robotolsz a Harmadik Birodalomnak, te marha. vagy náci vagy te is.
"

Így, hogy "nyertünk" Sztálingrádnál, a Nagyapámat lelőtték, a Nagymamámat megerőszakolták. A házunkat és vagyonunkat elvették, - pedig csak egy tíz holdas "kulák" parasztok voltak - és az egész családot kitelepítették. Az apám nem sóbányában, hanem szénbányában dolgozott öt évet egy plakát letépése miatt. Így összességében sokkal jobban jártunk. Igazad van, hiszen te szocializálódtál a "kádári" történelem tanításon, és a mai hiteles ballib médián...

Plumper_ 2011.05.26. 13:21:49

@Mon3: ha a németek nyernek, megszopjátok, de nemcsak ti, hanem az egész világ. úgy, hogy a szövetségesek nyertek, a nácik szopták meg, + a tengelyhatalmak, és SAJNOS sok civil. nem kellett volna betörni a SZU-ba 1941-ben, hadat üzenni neki, csatlakozni a Reich-hez. te szocializálódhatsz a Blut und Ehre tanításán, de a többieknek hagyd meg, hogy ne tűrjenek meg egyetlen olyat sem, aki a náciknak egy percet is enged.

ex-dr. vuk 2011.05.26. 14:09:06

Kicsit elkanyarodtunk a kerekparsavoktol nem? :D

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2011.05.26. 14:10:14

@rron: Tudom, persze, a "templomtornyok által uralt városkép", stb..., de ezen túl lehetne lépni. A templomtornyok a panelektől se látszanak.

Szép és jó a panelprogram, de ez igazság szerint tüneti kezelés, a parkolási gondokat pl. nem oldja meg, maguk a lakások meg ugyan élhetőbbek lesznek, de a város nem.

Ha csak számolunk: egy 20 darab 10 emeletes (+fsz.) házból álló lakótelepen a házak alapterülete egyenként 200 m2, házanként 43 lakással.

Ha mindezt egy 8 panel alapterületű, mondjuk + alakú felhőkarcolóval helyettesítjük (hogy az ablakok aránya ne csökkenjen), akkor annak kb. 27 emeletesnek kéne lennie, ez emeletenként 3 méterrel számolva csak 81m magas lenne (tehát alig felhőkarcoló), viszont:
- Ha már új építésű, akkor lehet akkora mélygarázst építeni hozzá, amiben elfér 1 autó / lakás.
- Felszabadul 2400 m2 (ha a lakótelepnek eddig volt parkolója, akkor sokkal több)
- Az infrastruktúrát sokkal átgondoltabban meg lehet oldani, mint egy panel alakítgatásával.
- A hőszigetelés jobb lehet, mint egy panelprogramban felújított panelben

Persze a területnyerésen kívül ezeknek az előnyöknek mindegyike fennáll, ha új 10 emeletes épületeket építenek a panelek helyett (sőt, a parkolókat úgy is vissza lehetne nyerni), viszont az így nyert területet sokmindenre lehet használni: egy része a lakótelep melletti út bővítésére mehet el (buszsávval, biciklisávval), a maradékot pedig lehetne parkosítani. Budapesten a zöldterület aránya siralmas, így lehetne növelni.

Ezen kívül a városképet is modernizálná néhány felhőkarcoló. Csak a múltba nézni - szerintem - hülyeség. (Persze ez itt filozófiai kérdés és nem gyakorlati)

Természetesen nem azt mondom, hogy a belvárosi történelmi épületeket dózeroljuk le és építsünk a helyükre felhőkarcolókat, hanem - ahogy említettem - a paneldzsungeleket és a (gyakran ezek mellett található) lepukkant bérházakat cseréljük le modern felhőkarcolókra (egye fene, akár romantikus vagy klasszicista díszítőelemekkel, ha kicsit egyedibbet akarunk).

Elfogadom az ellenérveket is, de az, hogy "majd aki ért hozzá, az döntse el" nem igazán ellenérv - Budapest városképéhez szerintem a budapesti lakosok értenek a legjobban, a bizottság pedig nyilvánvalóan nem reprezentálja a teljes lakosságot. Én sem, de sokan vannak, főleg fiatalok, akik osztják a véleményemet.

Perillustris 2011.05.26. 14:15:57

@Gerusz: Teljesen abszurd ötlet, tekintetbe véve a szükséges anyagi forrásokat, azaz leginkább azok hiányát.

A panelprogramnak pedig köze sincs a parkolási gondok megoldásához, nem is értem az érvelésed.

Mon3 2011.05.26. 14:18:46

@Plumper_: Ha ennyire csak feketén és fehéren látod a világot, és a történelem tudásod ilyen kilúgozott, és kádári retorikán nevelkedett, akkor sok csalódás fog még érni az életben. Csak sajnálni tudlak. Majd amikor az Egyesült Kínai Köztársaság egyik új tartománya leszünk, akkor meg a keleti ember felsőbbségét fogod hirdetni a gonosz, dekadens nyugattal szembe??? Agymosottkám...

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2011.05.26. 14:23:30

@Perillustris: Írtam is, nincs köze hozzá, és ez baj, mert úgy ölünk bele forrásokat, hogy közben csak a rezsin javít.

Anyagi források nincsenek - igaz. Ahhoz nincsenek, hogy egyből elkezdjünk felhőkarcolókat építeni a paneldzsungel helyére. De az mennyibe kerülne, hogy a bizottság módosítsa a korlátozást (mondjuk Nagykörút-Hungária, a Dunától legalább 1 km-re: 100m; Hungárián kívül nincs korlát)? Az első felhőkarcolók persze valószínűleg magánpénzből épült irodaépületek lennének multiknak, de már az is jobb, mintha ezek az irodák horizontálisan foglalnák a helyet.

Mon3 2011.05.26. 14:27:53

@Gerusz: "Ezen kívül a városképet is modernizálná néhány felhőkarcoló."

Nem kell izgulni. A New York-i gránittal ellentétben a nagy magyar sár elintézi a pesti felhőkarcolókat is. Nem véletlen, hogy eddig nem épültek magas épületek, és így megmaradt Budapest páratlan szép látképe. Ahhoz, hogy olyan teherbíró talajt érjünk el, amely elbír egy ilyen magas épületet, legalább az épület magasságának a felével le kell menni a föld alá. Nagyon gazdaságos lenne...

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2011.05.26. 15:06:57

@Mon3: Ha nem gazdaságos, akkor senki nem fog építeni. Akkor meg minek a mesterséges korlátozás? (Btw. Chicago talaja se jobb, a Chicago folyó és a Michigan-tó torkollatához épült, mégis tele van felhőkarcolóval...)

Alf (törölt) 2011.05.26. 15:11:21

@Shawher: Igazad van, sajnos nem egészséges, de meg kell értened, nem tilthatjuk ki teljesen az autókat, áruszállítás, mentők, stb...

;)

Mayhem 2011.05.26. 15:27:32

@Stock: Igen, teljesen igazad van. Vannak a pszichésen teljesen alkalmatlanok. Az olyanok, akik a közlekedési konfliktusaik miatt fegyert tartanak. Vagy legalábbis erről fantáziálnak. Ja, hogy te is pont egy ilyen vagy... Ó, milyen kár...

Alf (törölt) 2011.05.26. 15:42:53

Statisztika:

Budapest 1970:
Lakosság: 2.001.083 fő
Foglalkoztatottság: ~100%
Személyautók száma: 195.000 db

Budapest 2011:
Lakosság: 1.736.000 fő
Foglalkoztatottság: 52%
Személyautók száma: 1.500.000 db

A fönti adatokból kiszámolható, hogy mekkora kamu az, hogy mindenkinek a munkája miatt kell az autó Budapesten.

Nekem 1500% kamufaktor jött ki.
Amúgy van autóm.

igazi hős 2011.05.26. 16:38:03

@Spinnaker: Nem értelek jóember: ahol az autó áthajt, az maga a bringasáv széle (dupla záróvonal vagy szaggatott) ott a bringás sosem megy, az sem zavarná ha 10 centi vastag lenne a festék. Végig a bringasávba festett jelekről volt szó, ha nem tévedek nagyot.

Mon3 2011.05.26. 16:38:16

@Gerusz: "Akkor meg minek a mesterséges korlátozás?"

Városkép védelem céljából. A mai silány, igénytelen építkezések végleg tönkre tehetnék a várost. Régen évszázadokra építettek. Egy mai épület pár év alatt kimegy a divatból. Legjobban egy kis borsodi faluban lehet ezt érzékelni. A falu egyik felén gazdag emberek laktak, akiknek volt pénzük a 70-es években új házat építeni. Sátortető, nemsvakolat, műkő terasz, stb. A falu másik fele olyan szegény volt, hogy még a vakolatot sem tudták megjavítani,így megmaradtak a kis parasztházak. Mit gondolsz, hogy a falu melyik felén magasabb az ingatlanok ára, akár négyszeres is?

Mon3 2011.05.26. 16:44:56

Évekig egyedül tekertem be a munkahelyemre. Majd két éve akadt egy társam. De pár hónapja elszabadult a pokol. Ma először fordult elő velem, hogy nem tudtam a bringámat a szokott helyen kikötni. Hirtelen csak 12 cangát számoltam össze a tárolónál. Hiába, az a fránya benzinár...

fidesz = házmesterek pártja 2011.05.26. 16:49:10

De jó is ez a kerékpársáv! Csak minek? Zsinagógával szemben állok a pirosnál, köcsög gyerek át a zebrán, fel a járdára és teker, minta ez lenne a világ legtermészetesebb dolga.
Kedvenc vesszőparipám: Margit híd. Valamikor délután kettő és három között. Én tudtam tolni. Három turista is a kölcsön biciklit. A többi tizenöt-húsz baromarc tekert. Néhány olyan sebességgel, mintha egyedül lenne.
Igaz, az Árpád hídon meg a kocogómozgalom néhány jeles képviselőjét kerülgethettem, Újpesten meg egy autósnak sikerült majdnem kivasalnia, mert bár elsőbbségem volt és látott is, csak kimászott elém a kerékpárútra... Közlekedési kultúra Magyarország, 2011...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.26. 20:24:28

@Perillustris:

Reggelente mindenki gyalogosként ébred, aztán egyesek felpattannak, kik bicajra, kik autóra, kik a hetes buszra.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.26. 20:26:17

@Gerusz:
"akkor ne találjon egy megfelelő méretű parkolót valamelyik arrafelé járó tömegközlekedési eszköz külvárosi megállójánál. Valahogy van egy olyan érzésem, hogy a 47/49, a 3-as metró és a 9-es busz több embert szállít arrafelé, mint az autók, szóval a "lakosság többsége" nem túl igaz."

Lécci sorold fel az általad említett vonalak mentén hol található P+R!

Perillustris 2011.05.26. 20:58:40

@al kotmány aláiro álamfö: "fel a járdára és teker"

Évtizedeken keresztül erre szoktatták a népet, sőt, még ma is. Nem mentség ez, hanem magyarázat.

Perillustris 2011.05.26. 21:01:18

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Ha úgy jobban tetszik, a többség gyalogos/tömegközlekedő.

Perillustris 2011.05.26. 21:03:23

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Lehetne a város szélén, vagy egy kicsivel beljebb P+R, csak abba az agglomerációban lévő önkormányzatoknak szépen be kell(ene) szállniuk.

ex-dr. vuk 2011.05.27. 10:25:17

@al kotmány aláiro álamfö:
mar latod, hogy miert nem jo a kerekparut (es miert nem hasznaljak).
Es latod, hogy mennyi ertelme van szazmetereken at kerekpart tolatni..
miert nem lehet ugy atvezetni kerekparosokat, hogy ne kelljen tologatni sehol?.. hat tenyleg ennyire bonyolult megtervezni ezt?

@Mon3: a varosnak most kellene rafekudnie erre, es boviteni minden kerekparos infrat, tamaszokat telepiteni, ezerrel nyomni.. most amikor a legnagyobb a hajlandosag. aki egyszer elkezdett bringazni valoszinutlen, hogy vissza fog ulni az autoba.

fidesz = házmesterek pártja 2011.05.27. 10:48:31

@vuk_: milyen "tolatásról" beszélsz? És miből gondolod, hogy szerintem nem jó a kerékpárút/-sáv? Az istenverte, magyarokról beszélek, akikbe annyi kultúra sem szorult, hogy ne biciklizzenek a járdán.

Perillustris 2011.05.27. 11:07:37

@al kotmány aláiro álamfö: Próbáltam már utalni az okokra: az egyik pillanatban KÖTELEZŐ a járda használata, pár száz méterrel odébb meg már TILOS. Ugyanaz a járda, ugyanannyi gyalogossal, stb.

Mintha az M5-ösön 130, az M6-oson meg 50 km/h lenne a sebességhatár.

rron 2011.05.27. 11:07:58

@Gerusz: Sajnos ellent kell, hogy mondjak neked. Nem azért, mert kivitelezhetetlen, amit mondasz, de többszörösen naiv.
Egyrészt feltételezed, hogy lesz egy "jóságos nagybácsi", aki majd finanszírozza ezt. Sajnos nem lesz. Olyannyira, hogy ilyen nagy volumenű átalakítást soha nem fog kormány/város "csak úgy" megcsinálni. Ehhez befektető kell, aki nyilván a legtöbbet akarja kihozni mindenből = minden cm2-re felhőkarcolókat fog emelni (lásd NY) mindenki - és azt lehetőleg minél közelebb a belvároshoz (a példádban a nagykörút külső oldala). Szóval sajnos a szabályozás, amit létrehoznál, nem azt a célt szolgálná, amit szeretnél.
Másrészt a bicikliutak / zöldfelületek problémája egy komplexebb dolog - biztosan van rá hosszútávú terv. Csak az a baj az ilyen projektekkel, hogy csak villogni szoktak vele, érdekérvényesítő erő, erős (politikai) lobbi vagy pénz nincs mögötte, így darabokban, összehangolatlanul kivitelezik - ha egyáltalán. Persze a tervezett zöldfelületet egy kis hivatali nyomásgyakorlással kiválóan lehet építési telekké transzformálni, aminek hatására a zöld-ház-zöld kombinációból ház-ház-ház lesz... gondolom tudsz követni.
Ezért örülök annyira annak, ami itt létrejött a körúton!

ex-dr. vuk 2011.05.27. 11:10:32

@al kotmány aláiro álamfö:
Az egyik okot Perillustris mondja, a masik ok pedig a leszoritos ledudalos (sok esetben szandekosan) veszelyezteto autos tarsadalom.
Te mernel az uton menni, ha tapasztalatlan vagy, nem sietsz, es az uttesten allandoan meg akarnak olni?

Erdekes, Londonban szinte senki nem jardazik. Vajon miert? (segitek: senki nem akarja leturni a bringast az utrol, es SEHOL nincs jardara vezetett bicikliut)

GG81 2011.05.27. 11:26:10

@Perillustris: mint ahogy a tömegközlekedésbe, az aglóba-ból bejáró járatokba... (most is van valami, de még nem az igazi)

Mon3 2011.05.27. 11:49:21

Egy „bringanáci” naplója:

Ma reggel csúcsot döntöttem a bringámmal. Három kilométeren ötször veszélyeztették az életemet. Lehet, hogy front van, de ez azért túlzás. 1. A Damjanich utcában tiszteltetem azt az urat, aki nagy sebességgel megelőzött, majd féktávon belül előttem befordult egy mellékutcába. Ha nem fékezek egy nagyot, akkor csattanok a hátsóján. 2. Üdvözlöm azt az urat is, aki a Dózsa György úti parkolóból a macisajt ellenére kifordult elém. A helyzetet súlyosbította, hogy egy troli jött mögöttem. Csak azért éltem túl, mert mindig számítok az ilyenekre, és csak akkor megyek tovább, ha meggyőződtem arról, hogy megkapom az elsőbbséget.
3. Annak a sofőrnek is jókívánságaimat küldöm, aki a Hungária körúton akkor zúgott át előttem keresztbe, amikor már 6 másodperce nekem zöld jelzésem volt, azaz már várható volt, hogy lassan nekem kezd sárgulni. 4. A Mexikói úton egy engem előző kocsi szorított le. Az volt a szerencsém, hogy a szembe jövő gépkocsi velem együtt vészfékezett, hogy a barom állatja beférjen. Ha csattantak volna, akkor engem a parkoló kocsikhoz nyomott volna. Az illető utána elegánsan fékezett, és a párja kiszállt a kis földalattinál. Fontos volt sietnie! 5. De a csúcs az utolsó eset volt. Be kell vallanom, hogy ott én estem törvénytelenségbe. A Szőnyi úton a BVSC előtt lehet felhajtani az M3-ra. Ha nagy a dugó, akkor sokan választják a városba jövők a Komáromi-Szőnyi utat szabálytalanul, hogy egy kicsit gyorsabban jussanak a felüljáróhoz. Egy erős kisebbségi jegyekkel rendelkező egyén a dugóban álló kocsisort velem szembe előzte. Még voltam olyan naiv, hogy azt hittem, hogy csak azért előz, mert ő nem a pályára szeretne felhajtani, hanem tovább akar menni a Mexikó út irányába, és nem akarja a hosszú kocsisort kivárni. Az egyetlen lehetséges menekülési utat választottam, és berántottam magam a felhajtóba, hogy utat adjak a Mexikói út felé. És ekkor követtem el a rasszista cselekedetet, mert eléggé kirekesztő módon feltartottam a tovább menetelben, mert éppen Ő is az autópályára kívánt felhajtani, és így erőteljesen akadályoztam a tovább menetelében, fékezésre kényszerítettem, és ezzel még a többségi társadalomba történő integrációjában is megsértettem. Ennek erőteljes orgánumban, és az édesanyámmal történő szexuális aktusra való felhívással adott hangot. Nagyon szégyellem magam. Remélem, hogy az Amnesty International nem fog ezért kipellengérezni a jövő évi jelentésében.

Összességében nagyon bánt, hogy az autósokat vegzáljuk azzal, hogy kimerészkedünk a forgalomba.

fidesz = házmesterek pártja 2011.05.27. 11:56:07

@Perillustris: ez hol van? Kicsit elvesztettem a fonalat.

fidesz = házmesterek pártja 2011.05.27. 11:58:14

@vuk_: idén még nem vittem túlzásba a bringázást, tán 2-300km-t tekertem, de annak jórészét autók közt. Idén egy esetre emlékszem, amikor biciklisként komolyan veszélyeztetve éreztem magam: tegnap egy baromarcú kis híján elgázolt, mert nem a macisajtnál állt meg, hanem rágurult a kerékpár-járdára, én meg nem számítottam rá.

Perillustris 2011.05.27. 12:04:55

@al kotmány aláiro álamfö: Mész a budai rakparti gyalog- és kerékpárútféleségen (EuroVElo 6), ahol tengernyi ember sétál, bámészkodik, ahogy az jólesik nekik (helyesen). A sárga csík dacára az járda, nevezze bárki bárhogyan is (ugyebár még 10-es sebességkorlátozás is van). Lefordulva róla egy keresztutcába, ahol sokkal kevesebben sétálnak, már rögtön főbenjáró bűn lesz. A Margit-hídon, amit a felújítás egész ideje alatt bringabaráttá lehetett volna tenni, egyenesen sátáni cselekedet lesz tekerni. Pedig a normális bringás kevesebb helyet foglal a kerékpárján ülve, mintha tolná. Ha meg nem normális, akkor tökmindegy.

ex-dr. vuk 2011.05.27. 12:13:14

@al kotmány aláiro álamfö:
Na ezert rossz infrastruktura az elszeparalt kerekparut (plane jardaval egyutt).

En is a jardazas ellen vagyok, masreszrol meg tudom erteni, ha valaki nem mer az uton menni (plusz a jardara szoktatas...)

@Mon3: hat sokan emiatt valasztjak a jardat...
Szerencsere ahol en vagyok most ilyenek nincsenek. Jardazas sincs :)

fidesz = házmesterek pártja 2011.05.27. 12:19:12

@Perillustris: a budai részről nem tudok nyilatkozni. A hídon... eddig mindössze háromszor kenődtem fel a járdát az építési területtől elválasztó rácsra a bringámmal(amit toltam), mert az okos biciklis szarik a táblákra és száguldozik a gyalogosok közt. Nem hinném, hogy merő kibaszásból van tiltva a tekerés.

fidesz = házmesterek pártja 2011.05.27. 12:20:11

@vuk_: a járdán vezetett kerékpárútról nincs mit mondani, az valóban úgy szar, ahogy van. De ez nem mentesít senkit a KRESZ alól...

ex-dr. vuk 2011.05.27. 12:30:14

@al kotmány aláiro álamfö:
en nem is azt mondtam, hogy mentesit, csak ez (is) a MAGYARAZAT.
Ugye nem kell magyaraznom, mekkora ur a megszokas az autovezetok koreben is? Ha egy utszakaszra kitesznek behajtani tilos tablat, akkor meg evek mulva is fognak arra jarni.
Szegeden egy keresztezodesben megvaltozott az elsobbsegadas, 3-4 ev mulva is zugtak at rajta korulnezes nelkul, akinek meg elsobbsege volt az meg megallt szetnezni (lehet az mar az elso kovetkezmenye ;)).

Szoval ha nem vezetnek, szoktatnak jardara a bringasokat, akkor nem mennenek ott... Persze tudom h tilos, de akkor is.

Mon3 2011.05.27. 12:37:42

@al kotmány aláiro álamfö: "eddig mindössze háromszor kenődtem fel a járdát az építési területtől elválasztó rácsra a bringámmal(amit toltam), mert az okos biciklis szarik a táblákra és száguldozik a gyalogosok közt."

Hát én meg mindig a gyalogosok miatt kenődtem fel a rácsra, akárhányszor áttoltam a bringám. A sok bunkó lusta volt félrehúzódni, inkább ketten-hárman mennek egymás mellett, és tojnak arra, hogy helyet adjanak a kerékpárját toló személynek, ha már volt olyan udvarias, és leszállt. Ha nem szálltam le, hanem lassan tekerve beálltam egy gyalogos mögé, akkor soha nem volt problémám.

fidesz = házmesterek pártja 2011.05.27. 13:53:15

@Mon3: nem udvarias, csak szabálykövető!

fidesz = házmesterek pártja 2011.05.27. 13:53:58

@vuk_: autósokra hiába hivatkozol, sohasem volt autóm, nem tudom beleélni magam a helyzetükbe.

magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2011.05.27. 14:01:23

Lett egy bringaút. A film pedig kétségbeesve keresi, hogy mi az a szarság, amit le lehet köpködni. Minek? Kicsit döcögős a felfestés, megvezeti a kereket és elesik a bringás? Jajistenem. Egy átlagos 100m-es budapesti szakaszon hány úthiba-döccenő van? Aki ezen nem képees keresztülgurulni pofáraesés nélkül, az ne bringázzon!
Elnézést, de úgy tűnik, néhányan már erősen a ló túlsó oldalán tartózkodnak, ha a bringa-ügyi ideologikus maszturbációról van szó.
(Igen, van autóm is, de a városban többnyire bringával járok. És sikerrel küzdöm le az akár 4mm magas rettenetes akadályokat.)

cso zsi 2011.05.27. 14:06:40

@Alf: Milyen statisztikából vettél idei adatot? Ha másfél millió budapesti gépjármű lenne, akkor az egész országban szétszórva van a másik ugyanennyi? Itt a bölcsiseknek is saját autójuk van?
Egyrészt, igen sokan szolgáltatásra használják a saját autójukat. Másrészt, a cégautók többsége személygépkocsi.

@Gerusz: Ha 15-20 év múlva a személyi repülő szerkezetek terjednek el, akkor meg magasgarázst kell építeni minden házhoz?

@vuk_: Elvégre minden autós buszmegállót tarolni megy...
Ha a bringaszámláló napi 1500-at számol, akkor legyünk nagyvonalúak, és tekerjenek minden nap 30000-en a városban. Gépjárműből (busz, tgk, szgk) úgy 800000-1 millió között mozoghat.

cso zsi 2011.05.27. 14:12:01

@Alf: Ksh adat:
Frissítve: 2010.04.01.
Mutatók
Időszak
Közúti személygépjárművek száma év végén (db)
2006. év 593 138
2007. év 596 640
2008. év 596 481
2009. év 581 991

statinfo.ksh.hu/Statinfo/haViewer.jsp?wcf275a7304=x

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2011.05.27. 14:15:06

@cso zsi: A mélygarázs miért is nem jó egy repülő autónak? Tudnak azok gurulni is, a jelenlegi koncepciók behajtott szárnyakkal nem nagyobbak, mint egy átlagos autó. Az nem állapot, hogy minden autó miatt a felszínből vegyünk el 20 m2-t (egy parkoló ugye a melóhelyen, meg egy a lakásnál). Ez még a konzervatívabb 500.000 budapesti (/agglomerációs) autóval számolva is 10.000.000 m2, azaz 10 négyzetkilométer terület. Összehasonlításképp ez majdnem akkora, mint Ferencváros.

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2011.05.27. 14:16:58

@cso zsi: Akkor a becslést elkúrtam. 100.000 budapesti autó az "csak" egy V. kerületnyi helyet foglal el (2 parkoló / autóval számolva).

ex-dr. vuk 2011.05.27. 14:47:24

@cso zsi: es? nem ertem ez most hogy jon ide.
Ennyi biciklisnek sok a 2x1.5 meter egy 15+ meteres uttesten? :) Vagy legyen akar csak 2x1 meter.

Nem mondtam, hogy mind buszmegallot tarol, csak szemleltettem a veszelyessegi kulonbseget a tul lassan es a tul gyorsan hajto kozott :)

cso zsi 2011.05.27. 15:16:31

@al kotmány aláiro álamfö: Melyik szakaszáról beszélünk a Kiskörútnak?
Igen, volt parkolósáv is. Sőt, most az Andrássy sarok, és a Paulay sarok előtt még csináltak 5-6 új parkolóhelyet. Miből? A független jobbra-kanyarodó sávból.
Inkább tették volna úgy, mint a Gogol, és Bulcsu sarkoknál a Váci úton.
A Városháza előtt parkoló nem volt több, mint tíz éve. Most van két sáv, egyik a Zsinagóga felé megy a Dohányba, a másik az Astoria felé. Vajon a visszafordulást meghagyták? A forgalomcsillapításból dugógyártás lett. Eddig a Dohányba kanyarodó két sáv egyikéből akartak átkéredzkedni az Astoria felé haladó két sávba. Így kb 50 autóval csináltak dugót, ami a József Attiláig visszahat.

Mon3 2011.05.27. 15:35:14

@magpet: "Elnézést, de úgy tűnik, néhányan már erősen a ló túlsó oldalán tartózkodnak, ha a bringa-ügyi ideologikus maszturbációról van szó.
(Igen, van autóm is, de a városban többnyire bringával járok. És sikerrel küzdöm le az akár 4mm magas rettenetes akadályokat.)
"

Te vagy a ló túloldala. Egy autó nyugodtan le tudja győzni a macskaköves úton tapasztalható pár centis különbségeket. Mégse használják az autópálya építése során. Kurvára idegesítő tud lenni a rázkódás....

fidesz = házmesterek pártja 2011.05.27. 16:30:27

@cso zsi: a Városháza(??? mintha az egy utcával beljebb lenne... na mind1) előtt nem tudom, mi volt, de 2x3 sávos útra sehol sem emlékszem.
Ha netán a bazársor helyére "épített" park előtti részre gondolsz, ott úgy emlékszem, a régi épületek lerombolásáig parkoló volt...
De eredetileg az Astoria-Fővám tér szakaszra gondoltam, amikor ezt kérdeztem.

cso zsi 2011.05.27. 16:53:35

@al kotmány aláiro álamfö: Astoria-Fővám között valóban parkoló volt, kb 200 hely szűnt meg.
A bazársor előtt főként buszmegállók voltak, anno még a néhai 1-es busz is ott állt meg. Anno a Tejbüfénél is megállhatott egy-két autó, de inkább a Gerlóczy utca után volt lehetőség.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.27. 23:59:15

@vuk_:

"a sík úton önerejéből 40 km/h-nál nagyobb sebességgel haladni képes gépjárművet."

GÉPJÁRMŰ!!!

Kerékpár mióta gépjármű?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.28. 00:07:39

@Mon3:

" 1. A Damjanich utcában tiszteltetem azt az urat, aki nagy sebességgel megelőzött, majd féktávon belül előttem befordult egy mellékutcába. Ha nem fékezek egy nagyot, akkor csattanok a hátsóján."
- Ha féktávon BELÜL fékez, akkor belemész.

"3. Annak a sofőrnek is jókívánságaimat küldöm, aki a Hungária körúton akkor zúgott át előttem keresztbe, amikor már 6 másodperce nekem zöld jelzésem volt, azaz már várható volt, hogy lassan nekem kezd sárgulni."
- Biciklisfutár lehetett előző életében. :)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.28. 00:14:42

@Gerusz:

"(2 parkoló / autóval számolva)."
A valóság inkább 4 autó/parkolóhely.

veny 2011.05.28. 00:54:56

@Intizar: Fura, az előző hsz-ed végén még kapizsgálod...

Intizar 2011.05.28. 00:57:24

@veny: Értem én, hogy mi mindig jó gyerekek voltunk, és csak a gonosz mások csináltak minden csúnyaságot, de akkor is tény, hogy Sztálingrád idején a németekkel álltunk szövetségben és hadviselő fél voltunk az ő oldalukon.

Intizar 2011.05.28. 13:55:04

@veny: És még egyszer megpróbálom megértetni, mire gondoltam a hivatkozott hozzászólásban. Nem arra, amire Ön céloz: nem arra, hogy énszerintem Sztálingrádnál két hadsereg küzdött, amihez nekünk semmi közünk. Ez csak egy lehetőség volt a három közül. Azt próbáltam megértetni a cikk íróival, hogy nincs sok értelme metaforaként azt mondani, hogy Sztálingrád, ha csak az nem volt a célja vele, hogy mindenki másképpen értse. Vannak egyértelmű történelmi metaforák - mint pl. Mohács vagy Watergate -, de ez nagyon nem olyan. Legalább három, egymástól gyökeresen eltérő módon lehet érteni, tehát pont azt nem hozza, ami végett az ember metaforát használ.
Az Ön értelmezése csak az egyik a háromból, és a magam részéről nem tartom egészen helyesnek, mégpedig amiatt, amit említettem is. A mondott időben tényszerűen német szövetséges és hadviselő fél volt Magyarország. Pont. Az összes többi körülmény csak ez után jön.

igazi hős 2011.05.29. 21:21:31

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Ha már egyszer kukacoskodunk. "Ha féktávon BELÜL fékez, akkor belemész." Nem, ha féktávon belül megáll, akkor mész bele.

Mon3 2011.05.30. 12:02:05

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Nincs ellentmondás. Az úr befordult. Féktávon belül lépett be elém és lassan de távozott. Ha megáll, mindenféle képpen csattanok. A baleset elkerüléséhez így is kellett a fék.

Hát lehet, hogy van néhány hülye kerékpáros (futár, ugrató fiatal bmx-es, felezővonalon tekerő kisgyerekes anyuka), akiket én is azonnal felkoncolnék, olyan hülye és veszélyes. DE AUTÓSOKBÓL NAGYSÁGRENDILEG TÖBB VAN!! Én minden szabályt betartok. Piros lámpánál megállok. Van a körúton néhány lámpa, ami kereszteződés nélküli gyalogos átkelőt véd. Ott, ha pirosat kapok, leszállok, és áttolom. Ez a legnagyobb disznóságom?!

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.30. 18:53:24

@Mon3:

Az elédfordulás sajnos egy komoly probléma, nem kívánom bagatellizálni. Sok versenyző nincsen tisztában az autója erejével, illetve képtelen felmérni egy közeledő jármű, főleg ha az kerékpár, sebességét. Ez sajnos az igénytelen oktatásra vezethető vissza.

Sok ember véleménye, hogy kerékpárosra az tud vigyázni, aki már maga is ült kerékpáron.

"DE AUTÓSOKBÓL NAGYSÁGRENDILEG TÖBB VAN!" - mint ahogy autóból is több van. - De ebbe most nem egyek bele ennél jobban.

Spinnaker 2011.05.30. 20:57:48

@igazi hős:Tévedsz, mert kérdésesek pl. az Astoriánál az ék alakú jelek + a szimbólumok miből legyenek? Tartós (kiemelkedik), vagy nem tartós (kopik)?
És a téli sózás, hókotrás hatása? A sáv közepén lévő jeleket ugyanúgy érinti.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.30. 21:05:37

@Spinnaker:
Jártam olyan helyeken már, ahol az útburkolati jelek nem emelkedtek ki az útból milliméterekre, és mégis tartósak voltak. Bírták a sózást is.

igazi hős 2011.05.31. 13:12:10

@Spinnaker: Komolyan kérdezem: szerinted ha két párhuzamos szaggatott sárga csík között akár 50 m-en nincs külön kerékpáros piktogram, akkor a bringás veszíti el hirtelen a térérzékét vagy az autós fogja (a kitett és nyilván általa megfigyelt besorolást jelző tábla ellenére) a kerékpársávot nem felismerni? Egyébként a kerékpársáv hány százalékát használja az autóforgalom is? 2-3? Csak ott van vastag festés?

Kolb Ace 2011.06.04. 08:01:04

@Gerusz:

"1. Mivel van szopatva a többség? ... nehéz elképzelni, hogy ha valakinek dolga van arrafelé (és nem kell hozzá feltétlen autó), akkor ne találjon egy megfelelő méretű parkolót valamelyik arrafelé járó tömegközlekedési eszköz külvárosi megállójánál"

Mennyi az esélye hogy egy autósnak pont egy külvárosi BKV megállónál akad dolga? -0% ? Ugye nem arra próbáltál gondolni hogy hagyjuk az autót a picsába, és BKV-zzunk (LOÁL!), mert akkor azt mondom hogy te is hagyd otthon a biciglidet, és BKV-zzál, szal nem kell ide semmilyen biciglis út meg hasonlók!

Kolb Ace 2011.06.04. 08:02:25

@Gerusz:

Jó, javaslom te lakj a 100. emeleten, lehetőleg a lift se működjön.

Kolb Ace 2011.06.04. 08:04:46

@Intizar:

Az oláhok is Hitler seggét nyalták, mégis ellophatták Erdélyt, és győztesként parádézhattak. Akkor ez nekünk is jár, vissza a Felvidéket, Erdélyt, Vajdaságot, Kárpátalját!

Kolb Ace 2011.06.04. 08:06:51

@vuk_:

És attól nem, aki 10-es táblánál 40-el száguldozik a gyallerok meg babakocsik közt? Az ilyen elmebetegeknek joguk van ámokfutni?

Kolb Ace 2011.06.04. 08:10:05

@Mon3:

A magyarok többségének még 10 hold se jutott, örülj hogy legalább addig volt.

Kolb Ace 2011.06.04. 08:19:24

@Mon3:

Akinek a belvárosban az egyik saroktól a másikig kell csak eljutnia a munkahelyéig, annak lehet hogy alternatíva a bicigli, de akinek napi 50 km-t kell megtennie, és nemcsak vízszintesen, hanem függőlegesen is, annak kurvára nem. És ebből van a többség, nem a belvárosi ficsúrokból.
süti beállítások módosítása