Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Leperegtek a Margit híd beruházóiról a biciklisek tanácsai

2011.05.11. 15:51 - kirk kapitány

Mondjátok meg, mit tehet egy civilszervezet, építse meg az illetékesek helyett az infrastruktúrát? - László János, a Magyar Kerékpárosklub elnöke kétségbe esett, amikor a biciklisek szemszögéből vizsgálta meg, használható produktum született-e a Margit híd 30 milliárdos felújításából.

Az évek óta folyamatosan befejezés előtt álló építkezés eredménye azt mutatja, hogy nem sok foganatja volt azoknak a tanácsoknak, amiket az MKK sulykolt a fővárosi vezetőknek.

Az évről évre növekvő kerékpáros-forgalom nem hatotta meg a döntéshozókat, nem engedélyezték, hogy a kerékpárok az autók mellett az úttesten haladjanak, viszont meg akarták spórolni a déli oldal kerékpárútját. Az északi járdát kiszélesítették, hogy leférjen egy kétirányú kerékpárút, de a bővítéssel nyert helyt nagyrészét a lámpaoszlopok és a korlátok foglalják majd el.

Az MKK videójából az is kiderül, hogy hiába kérték az egyetlen, a budai hídfőre álmodott kerékpáros lehajtóval kapcsolatban, hogy ne legyenek rajta éles szegélyek, mégis csak a balesetveszélyes megoldást építette meg a beruházó. A többi kapcsolódási pontnál található félkész járdákból pont azok a szegélyek vannak már most készen, amely első blikkre bizonyítják, hogy ott sem törődtek a bringások igényeivel.

207 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr712895932

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lángharcos 2011.05.11. 20:18:20

@sbuci2: Nem véletlen, hogy az autósokat sem engedik mindkét irányban (vegyesen) haladó sávba.

Nyugodtabban tekerek a bicikliúton, ha nem kell a szembejövőktől paráznom. Ugyanis ha úgy ügyetlenkedik valaki, akkor kikerülhetek az úttest felé, ami ugye veszélyes az autóforgalomnál. Viszont ha egy irányba megyünk, akkor választhatok, hogy lassítva követem az ügyetlenkedőt, vagy megelőzöm, mindenesetre: nem szorít ki az úttestre, és kevésbé veszélyeztet. Ezenkívül jobban adja magát, hogy amikor le kell kanyarodni a bicajútról (mert másfele mennék tovább, amerre nincs), akkor a megfelelő oldalon vagyok és egyszerűen bekapcsolódok az autósforgalomba.

torró 2011.05.11. 20:20:02

Követeljük hogy az ország legalább három évre kerüljön Kínai kormány fennhatósága alá. Itt már más megoldás nincs.Aki nem érti az gyorsan tájékozódjon!Tudom! Sajnos egyenlőre nem kivitelezhető! Ilyen egy kurva ország lettünk.A nagy pénzek eltűnnek és egy egyszerű feladatot is képtelenek végrehajtani!

Lángharcos 2011.05.11. 20:21:29

@Stock: Az ideológia valós. Az hogy a prófétája mennyire hiteles, már más kérdés. Amit mond a hídról, az sajnos reális. A közelében lakom, én is látom, hogy nem jó. A céljaim tehát jelenleg közösek vele. A további dolgai hidegen hagynak.

sbuci2 2011.05.11. 20:24:34

@Lángharcos: Jogos, és nem is szeretnék tovább itt időzni a fórumon szőrszál-hasogatva, de a videóból épp az derül ki, hogy valami ronda giccses korlát lesz végig, a helyét már mutatták is, ergo nem kerülhetsz ki ilyen módon az autósok elé, gondolom pont ezért találták ki.
Szép estét mindenkinek!

Stock 2011.05.11. 20:34:14

@Lángharcos: oké, igazad van túlzóak az előítéleteim a csókával kapcsolatban (sajnos megalapozottan) és itt tényleg van valami abban, amit mond.....
csak ugye ha valaki naponta 10* kiállt tűzet, akkor 11-edszer.. :) magyarul a valós ügyekben jó lenne ha csönben maradna!

azon ideológia pedig hazugság, hogy a kerekesek morálja összehasonlítható bármi egyéb járművet használókéval..

Hmmm... 2011.05.11. 20:40:30

Ha az ígéretek pontosan lettek megfogalmazva és dokumentálva, akkor el köll menni az atyaúristenhez is (vagy lehet, hogy ez a feljajdulás volt a hozzá vezető út első állomása?). Ha meg nincsenek, akkor tessék levonni a konzekvenciát, és vállalni a felelősséget...

Egyébként szerintem érdekes lesz majd a villamosokról kiömlő gyalogoknak a Szigethez közeli járdára való átjutása is, hogy közben majd még bringásokkal is meg kell vívniuk... vagy az lesz az EU-konform megoldás, hogy a szebb napokon csak minden harmadik villamos fog megállni a Szigetnél? Nem baj, a Dráva utca és a Kolossy tér között 2050-ben megépülő gyalogos / kerékpártos hídon majd mindenki gyorsan átjut :-D

Én ezen az egészen már csak nevetni tudok. Dilettantizmus és kóklerség _mindenütt_ és _minden_ szinten. Mintha már csak a dumához értenénk, mert már évek óta szinte _csak az_ megy, egyre fokozódó mértékben.

Goompah 2011.05.11. 20:56:29

@dukeekud:

"Ez csak nyavajgas, te is tudod, hogy kb semmi bajod sem tortenne, ha megis "elgazolna" egy kerekparos."

Akkor neked biztos még nem hajtott senki hátulról a kormánnyal bele egyenesen a vesédbe.

ferossz 2011.05.11. 21:02:45

mi csak hobby bicajosok vagyunk.nincs kerékpárút a városban szinte sehol, így maradt a járda, ahol "biztonságosabb". én is autózom, meg ha tehetem karikázom, mert kellemes.........lehetne. a legtöbb autós - velem együtt segít a kerékpárosoknak, hacsak nem az az elvetemült hálypacni, vagy sötét tipus............na ennyi.:))

samot 2011.05.11. 21:06:25

A mérnököt,müszaki àtvevöt a hidrol a Dunàba!Had vigye öket a viz a balkànra!Szànalmas,hogy ezért még fizetnek is!

samot 2011.05.11. 21:07:15

A mérnököt,müszaki àtvevöt a hidrol a Dunàba!Had vigye öket a viz a balkànra!Szànalmas,hogy ezért még fizetnek is!

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.11. 21:10:39

"amikor a biciklisek szemszögéből vizsgálta meg, használható produktum született-e a Margit híd 30 milliárdos felújításából."

30 mrd a TELJES hídfelújítás, amiben benne van a gyalogos, autós, villamosos, furgonos,.. statikai, műemlékvédelmi, hajózási, satöbbi.

büdösmackó 2011.05.11. 21:26:22

Mindig is gyanús volt, ahogy tömegben mozog ez a sok sanda ember, ezekben a buzeráns testhez simulós ruhában, napszemüvegben és sapkában!
És a végén emelgetik a vasaikat!

MINDENKÉPP FÉLELEMKELTŐEK, ÉS EGYENRUHÁSOK!!

mement 2011.05.11. 21:31:45

Az a durva hogy ugy tudom kurva sok penzt markoltunk fel az uniotol ezert, es a tervek amire a penzt kaptuk meg a vegeredmeny kozott orasi tavolsagok vannak.

kuttyogató 2011.05.11. 21:39:56

Baszki, ha van azon a drótszamáron kormány, akkor kerüljék ki a lámpaoszlopokat! Feltehetőleg lámpaoszlopok nélkül meg az volna a baj, hogy a polgári kormány elsíbolta a közvilágítást és ezért emberek halnak meg...

büdösmackó 2011.05.11. 21:53:11

@mement:

mondanom sem kell, hogy hát ezért tart itt az ország!

gyúrcsány alatt minden sokkal jobb volt!

büdösmackó 2011.05.11. 21:54:38

@kuttyogató:

a kerékpározás liberális furfang, ezért mindenképpen trianonjellegű tevékenység!

vesszenek a kerékpárosok, vesszen trianon!

Laurel 2011.05.11. 22:07:35

Jó sok fröcsögő komment született itt. Egy valamit nem nagyon említ senki. Erre a projektre az EU nagyon sok milliárdot adott. Többet, mint egy 8km-es észak németországi vadonatúj tengeri hídra. Ebben a jó sok milliárdban benne foglaltatott az is, hogy a híd északi és déli oldalán az eredeti elgondolás szerint jöjjön létre egy-egy kerékpárút.

büdösmackó 2011.05.11. 22:12:14

@Laurel:

létrejött! tessék kikerülni a szép kandellábereket! tudod nem csak egyenesen tartani kell a kormányt, de nemám!

Bokortalan Hajléktalan 2011.05.11. 22:12:54

@Laurel: Nohát. Sosem gondoltam volna, hogy valaki pont az EU pénzét fogja itten sajnálni. Te valami beszivárgó brüsszeli vagy? Kotródj innend, amíg jó dolgod van, mink itten nem kukoricázunk! Arra költjük, amire akarjuk.

büdösmackó 2011.05.11. 22:16:16

@Bokortalan Hajléktalan: pontosan! nekünk ne mondja meg senki idegenszívű eurokrata, hogy mire költjük a pénzt!

vegyük például a négyesmetrót!

az igazi magyar imád fúrópajzsokat rejtegetni a föld alatt ötven méteres mélységben, akár évekig is! úri passziónak kiváló!

demszky alatt minden szép volt!

Bokortalan Hajléktalan 2011.05.11. 22:31:38

@büdösmackó: Na ja! És nem neveztünk át minden szart valami más szarra! De ezeknek aztán papolhatsz, sosem nyílik fel a szemük.
Bazeg, hamár homár kerékpáros az ember, akkor tekerjen, ne közlekedésmérnökösködjön, vegyen egy montit és csá éles padka meg kerékpárút. Ha Árpád vezér is kerékpárutat vízionált volna, még mindig valahol Ulánbátorban szürcsölnénk a kumiszt.

Laurel 2011.05.11. 22:50:56

Kedves Bokortalan, és Büdösmackó! Azt kellene megérteni, hogy egy jól megtervezett és kivitelezett kerékpárút hálózat épp a konfliktus helyzeteket csökkenti a közlekedésben résztvevő kerékpárosok és autósok között. A másik oldala a dolognak, hogy pl. amikor én autó helyett bringával jövök be a városba, akkor pont egy fémdobozzal rövidebb a dugó. Lehet, hogy ha autóval közlekedek, akkor pont én megyek át utolsóként a zöld jelzésen és te ott állsz a piros lámpánál. Ha bringázom, akkor pedig eggyel előbb állsz a sorban. Mindez persze átvitt értelemben. Tehát minél többen közlekednek kerékpárral, annál könnyebb azoknak, akiknek tényleg szükséges autóval utazni. A magam részéről nincs más alternatíva. A tömegközlekedést nem ismerem, nem is akarom megismerni, és nem is szorulok rá. Tehát autó, vagy kerékpár, és ha tudnád milyen sokan vannak ugyanígy ezzel.

Perillustris 2011.05.11. 22:55:09

@phaszfej: Majd ha te áttolod a kocsid, én is áttolom a bringát. Phasz.

Goompah 2011.05.11. 22:58:39

@Laurel:

"amikor én autó helyett bringával jövök be a városba, akkor pont egy fémdobozzal rövidebb a dugó."

Ez jól hangzik, csak éppen nem igaz, mert a kerékpársáv miatt kevesebb jut az autóknak. Ahol meg nincs kerékpársáv, ott a normál forgalomban lassítod az autóforgalmat.

Nem azt mondom, hogy ne legyen kerékpársáv, csak azt, hogy az érved hamis.

Goompah 2011.05.11. 23:01:34

@Perillustris:

Ezek szerint te a zebrán nem áttolod a kerékpárodat, hanem áthajtasz vele a zebrán a túloldalra? Ez érdekes, mert ezt a KRESZ tiltja. Vagy kerékpárosra nem vonatkozik a KRESZ?

Laurel 2011.05.11. 23:03:17

@Goompah: Gödről jövök be a Városligetig. Nem tudok olyan útszakaszról, ahol a kerékpársáv helyet venne el az autós közlekedéstől, már ahol egyáltalán van. Az utak, ahol jövök elég szélesek ahhoz, hogy az út szélén haladva sehol ne gátoljak senkit a haladásban. (Külső Szilágyi út, Reitter Ferenc út, Városliget) Tehát az érv nem hamis, és azt hiszem sok hasonló része van még a városnak.

Bokortalan Hajléktalan 2011.05.11. 23:05:53

@Laurel: Kedves Laurel! Azt kéne megérteni, hogy az autósok a "tápláléklánc" egy magasabb fokát képviselik, épp ezért a kerékpárutakra elszórt milliárdokat ésszerűbb lenne kulturált parkolóhelyek kialakítására fordítani, nem pedig a mihaszna szportszmenek kénye-kedve szerint elszórni. Belátható, hogy a jelenlegi nehéz gazdasági helyzetben egy autós sokkalta többet hoz az állam konyhájára (jövedéki adó, ÁFA etc.), mint egy habókos kerékpáros, aki esetleg még a tébékasszát is megcsapolja holmi csip-csup horzsolások mián kiutalt táppénzzel. Én betiltanám ezt a hebehurgya passziót, de íziben!

Perillustris 2011.05.11. 23:06:19

@Goompah: GYK: 325 méteres tolásról volt szó.

Egyébként én szinte soha nem kerülök olyan helyzetbe, hogy a zebrán kelljen átmennem biciklivel.

Annak pedig ne fussunk neki sokadszor, hogy a KRESZ tiltja-e vagy sem, hogy átguruljon a szabályosan (!) odaérkező kerékpáros a zebrán (nem tiltja).

Goompah 2011.05.11. 23:07:51

@Laurel: Én meg ugyanennyi belvárosi utcát tudok mondani, ahol a kerékpársáv helyet venne el a többi járműtől. Ahol már most is dugó van, ott a kerékpársávtól csak még nagyobb dugó lesz.

"azt hiszem sok hasonló része van még a városnak."

És sok nem hasonló is. Tüntessetek pl. kerékpársávért a Lánchídra. :)

Perillustris 2011.05.11. 23:09:32

@Bokortalan Hajléktalan: A balesetveszélyes, sz@r kerékpárutak építésének árából építsenek bátran parkolókat.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.11. 23:12:29

@Perillustris:

"A balesetveszélyes, sz@r kerékpárutak építésének árából építsenek bátran parkolókat."

- Lehet csak parkoló épülne?

Egyébként ph az olyan nemzetidegen. Tessék simán f-el írni.

Perillustris 2011.05.11. 23:14:46

@Goompah: A Lánchídról a távoli jövőben ki lesznek tiltva a gépjárművek, jó eséllyel csak a taxik és buszok maradnak majd (és persze a sürgősségi járművek). Addig marad a forgalmi sávban tekerés, amivel alapvetően nincs is baj.

Az pedig, hogy a kerékpársáv "helyet vesz el", nem újdonság. Volt ez fordítva is.

Goompah 2011.05.11. 23:15:48

@Perillustris:

"Annak pedig ne fussunk neki sokadszor, hogy a KRESZ tiltja-e vagy sem, hogy átguruljon a szabályosan (!) odaérkező kerékpáros a zebrán (nem tiltja)."

Komolyan? A KRESZ mást ír (54.4):

"A kerékpárosnak a kerékpárról le kell szállnia és azt tolva - a gyalogosok közlekedésére vonatkozó szabályok szerint - kell az úttesten áthaladnia."

Vagy lehet, hogy a fenti szabály kerékpárra nem vonatkozik?

Laurel 2011.05.11. 23:15:59

@Bokortalan Hajléktalan: Kedves Bokortalan! Ebben részben igazad van, tényleg kell a sok parkolóhely, a hamarosan leálló sok sok koca autós járművének. A világgazdaság bármely lehetséges jövőbeni forgatókönyvét nézzük is, az 500,-Ft-os benzin ár nagyjából megjósolható az év végére. Közgazdász, MOL-os ismeretségeim is ezt jósolják. Már most könnyebb a közlekedés, ez saját tapasztalatom, mivel a saját kis cégemnek árut szállítok hetente 2-3 alkalommal. Az 500,-Ft-os benzin ár persze nem a plafon, úgyhogy igen sok autó fog békésen parkolni az út szélén.Tehát egy idő után a "tápláléklánc" magasabb szintjén leledzők, békésen fognak pihenni az út szélén, és akkor fognak mozgásba lendülni, ha tényleg nagyon muszáj.

Perillustris 2011.05.11. 23:17:07

@gergoke: Te sem igazán érted, hogy az eredeti tervek szerint mindenkinek jó lett volna? A vasárnapi bringás családnak és a "hétköznapi" kerékpárosnak is.

Hurri Kán 2011.05.11. 23:20:58

@Perillustris:
Persze hogy nincs, leszámítva azt, hogy a Lánchídnál tábla tiltja... De hát az ugye csak a gördeszkásokra vonatkozik...

lega 2011.05.11. 23:21:46

Érdekel itt valakit az a párezer bringás? Frászt. Tőlük is csak elspórolnak pénzeket. Csak az számít itt, ki tudja jobban telitömni a zsebét. Nem számít a bringás - sem...
Bezzeg Beneluxéknál.... No, nem álmodozom. Én is bringás, de már csak csínján. :-(

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.11. 23:22:51

@Perillustris:

" A Lánchídról a távoli jövőben ki lesznek tiltva a gépjárművek"

Ezek szerint épül két új alagút? Egy a Csalogány - Alkotmány u. között, egy pedig a Horvátkert - Hild tér között?

Perillustris 2011.05.11. 23:23:05

@Goompah: Igen, általában ezzel próbálkozik mindenki. Nyilván véletlenül hagyja le mindenki azt a lényeges részt, hogy "(4) Kerékpárral a) lakott területen kívül"

Érted? Lakott területen kívül.

Leírom egyben, hátha úgy sikerül értelmezned a szabályt: Kerékpárral lakott területen kívül a főútvonalról balra bekanyarodni vagy megfordulni, továbbá a kerékpárútról a vele párhuzamos útra balra bekanyarodni nem szabad. A kerékpárosnak a kerékpárról le kell szállnia és azt tolva - a gyalogosok közlekedésére vonatkozó szabályok szerint - kell az úttesten áthaladnia.

Perillustris 2011.05.11. 23:23:47

@gyvy: Mely időszakban tiltja?

Perillustris 2011.05.11. 23:25:19

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Nem hinném, hogy ez előfeltétel. S azt sem, hogy valaha lesz ezekre a beruházásokra pénz.

Bokortalan Hajléktalan 2011.05.11. 23:26:47

@Laurel: Én a tápláléklánc csúcsáról beszéltem, haló! Nem a 100 hónapra lízingelt szuzukihajtókról! A benzináron én csak kacagok, hisz manapság egy tájékozott, heteroszekszuális férfi onlájn tőzsdén bőségesen behozza a benzináremelkedésen bukott párezer Forintot. Mindamellett meg kell jegyeznem, hogy a kerékpározás okozta termékenység-csökkenést nem kompenzálja semmi. A loncsoshajú szingli futárok miatt nincs új nemzedék, én mondom! Mételyei vagytok a jövő Magyarországának!

Goompah 2011.05.11. 23:28:32

@Perillustris: Nana! Ne hamisítsd meg a szabály szövegét. Az ui. pontokra van bontva. A "lakott területen kívül" kitétel csak a !/a pontvan szerepel, a 4/b-ben nem. Vagyis a 4/b-re nem vonatkozik.

Ha kérhetem, ne hamisíts szöveget, jó?

Goompah 2011.05.11. 23:30:07

A 4/b-re akkor vonatkozna, ha a "lakott területen kívül" kitétel a (4) után, de még az "a" pont előtt állna. De az "a" pontban szerepel. :)

Perillustris 2011.05.11. 23:37:21

@Goompah: A "továbbá" szó jelentése megvan? De tegyünk egy ellenpróbát, vegyük úgy, hogy neked van igazad.

"a kerékpárútról a vele párhuzamos útra balra bekanyarodni nem szabad."

Amikor a kerékpáros - többnyire a járdán - a zebrához érkezik, akkor bekanyarodik a párhuzamos útra?

Perillustris 2011.05.11. 23:41:02

@Perillustris: Nyilván arról az esetről beszélünk, amikor egyenesen folytatja útját.

Perillustris 2011.05.11. 23:42:47

@ferossz: "hálypacni" és "sötét típus". Ehh...

Goompah 2011.05.11. 23:44:28

@Perillustris:

A "továbbá" nem terjeszti ki a "lakott területen kívül" érvényét a következő pontba. Nem véletlen, hogy a szabály pontokba van szedve, és a "lakott területen kívül" kitétel az (a) pontban szerepel, nem pedig a (4) sorszám után közvetlenül.

A kanyarodást meg hagyjad, nem arról beszélünk.

Kérlek, tanulj meg jogszabályt olvasni, nem haszontalan.

Perillustris 2011.05.11. 23:56:30

@Goompah: Miért került bele szerinted a "továbbá" szó? Tényleg érdekel a magyarázatod.

És akkor a "A kerékpárosnak a kerékpárról le kell szállnia és azt tolva - a gyalogosok közlekedésére vonatkozó szabályok szerint - kell az úttesten áthaladnia." egyszercsak odaterem mindenféle előzmény nélkül, totálisan kiterjesztve az összes zebrára? Amikor a hivatkozott pont egyáltalán nem is a zebrákról szól.

Lehet, hogy te szuperebbül olvasod a jogszabályt, de az értelmezésében sajnos alul maradsz (a konkrét esetben mindenképp).

egynyári üröm 2011.05.12. 00:08:20

komolyan, ez a sok expert ott a városházán mintát vehetne olyan egzotikus távoli országokról, mint hollandia, ahol a bicikliseknek olyan eget rengető módokon kedveznek, mint hogy felhúznak nekik egy narancssárga festéksávot az útra, meg a lámpáknál egy plusz stopvonalat elöl, ahol látható módon álldogálhatnak. az utak ott is ugyanolyan szélesek mint itt. országomat egy vödör festékért!

Goompah 2011.05.12. 00:13:11

@Perillustris:

"Amikor a hivatkozott pont egyáltalán nem is a zebrákról szól."

Persze. Kerékpárokról szól. Vagy esetleg motorcsónakokról beszélgetünk?

De ha nem akarod érteni, akkor nézzük a (7) pontot.

"a) főútvonalon 12. életévét be nem töltött személynek kerékpározni;
b) elengedett kormánnyal kerékpározni;
c) kerékpárhoz oldalkocsit, valamint - kerékpárutánfutót kivéve - egyéb vontatmányt kapcsolni;
d) kerékpárt más járművel, illetőleg állattal vontatni;
e) kerékpáron oldalra kinyúló, előre vagy hátra egy méternél hosszabban kinyúló, a vezetőt a vezetésben akadályozó vagy a személy- és vagyonbiztonságot egyébként veszélyeztető tárgyat szállítani;
f) kerékpárral állatot vezetni."

Szerinted a b...f pontokra is vonatkozik a "főútvonalon" kitétel? Vagyis csak főútvonalon tilos elengedett kormánnyal vagy kerékpárhoz kapcsolt oldalkocsival közlekedni, azt állattal vontatni stb.? És mindez csak 12. évét betöltött személynek tilos? Vagyis 13 éves gyerek mellékúton már vontathatja a biciklijét állattal, kapcsolhat rá oldalkocsit stb.?

Nos, ahogy a "főútvonalon" kitétel csak az (a) pontra vonatkozik, úgy a "lakott területen kívül" is csak arra a pontra, amelyben áll.

Ha ezt nem érted meg, akkor ez az a pont, ahol abba kell hagyni a vitát.

Goompah 2011.05.12. 00:14:20

"És mindez csak 12. évét betöltött személynek tilos?"

be NEM töltött

Perillustris 2011.05.12. 00:18:08

@Goompah: Tök jó, hogy beírtad ezt. Melyik pontban szerepel az, hogy "továbbá"? Na látod, ez a különbség.

Goompah 2011.05.12. 00:21:16

@Perillustris:

A "továbbá" szó mióta jelenti azt, hogy lakott területen kívül?

Perillustris 2011.05.12. 00:25:09

@Goompah: Szerintem erre rájátszol, hogy hamarabb elfáradjak és menjek aludni. Olvas el újra a hamisított szöveget. LOL

"Kerékpárral lakott területen kívül a főútvonalról balra bekanyarodni vagy megfordulni, TOVÁBBÁ a kerékpárútról a vele párhuzamos útra balra bekanyarodni nem szabad. A kerékpárosnak a kerékpárról le kell szállnia és azt tolva - a gyalogosok közlekedésére vonatkozó szabályok szerint - kell az úttesten áthaladnia."

Ez az 54. paragrafus 4. pontja.

Goompah 2011.05.12. 00:36:11

@Perillustris:

OK, ebben nem fogunk egyetérteni, Menj aludni, és álmodj arról, hogy neked van igazad. A bilit ne hagyd az ágy mellett, mert még belelóg a kezed.

Fhmen 2011.05.12. 00:50:35

@lütty: gondolom baszni is csak majdnem szoktál..
sokszor megyek bringával járdán muszájból (a legtöbb "bringaút" is azon van). soha senkit nem ütöttem el

Perillustris 2011.05.12. 01:02:08

@Goompah: Ébren is tudom, hogy nekem van igazam, mert ezt a kört már megfutottuk párszor, és mint írtam, mindenki ezzel a ponttal próbálta magyarázni az elméletét.

Fontos, hogy egy jogszabály értelmezésénél ne az érzelmeid vezessenek, s ne azt lásd bele, amit te egyébként szeretnél, ha úgy lenne.

Bátran beszélj egy közlekedési jogásszal, meg fogsz lepődni.

Sloow 2011.05.12. 09:17:47

@KGyST: ennyi a lényeg sajnos...

Perillustris 2011.05.12. 10:01:44

@KGyST: @Sloow: Megvolt a terv, rajta volt a kerékpárút/sáv mindkét oldalon, amikor az EU-hoz be lett küldve.

KGyST · http://repules.tumblr.com 2011.05.12. 10:18:52

@Perillustris:
Csak nem akkor, amikor a hatósághoz engedélyezésre be lett adva.

A többi picsafüst, etetőrajz. Ennyi.

k_attila78 2011.05.12. 10:20:27

@kéne egy nick: neked legyen nagybetű a magyarország nem marad kicsi:) még a nagybetűt sem érdemli meg ez fostalicska ország...

ex-dr. vuk 2011.05.12. 11:42:12

@Goompah:
szerinted ha a biciklis egyenesen megy (nem kanyarodik sehova), akkor vajon attekerhet-e a zebran (amire ravezettek bicikliuttal)?
mert ugye az altalad hangoztatott resz balra kanyarodasra vonatkozik.

Laurel 2011.05.12. 12:51:17

@Bokortalan Hajléktalan: És nem ugyanarról beszélünk? Az általad 100 hónapos "Suzuki hajtók"-nak nevezettek a tömeg! Ha ők leteszik az autót a magas üzemanyag ár miatt, akkor lesz hely bőven a néhány tucat tőzsdecápa luxusautójának és a bringásoknak is. Amúgy 45 éves vagyok két lányom van, a mai napig sokat bringázok, ezért a népszaporulat és a kerékpársport között nem sok összefüggést látok. Egyébként meg online tőzsdézés nélkül is tudom még fűteni a kertben az úszómedencét, tehát nem szükségből használom a bringát.

kéne egy nick 2011.05.12. 15:11:23

@k_attila78:
Konkrétan nem arra gondoltam.

ex-dr. vuk 2011.05.12. 15:15:44

@Bokortalan Hajléktalan:
"A loncsoshajú szingli futárok miatt nincs új nemzedék, én mondom!"

ahahah, szorakoztato ;) idiota, de szorakoztato.

bari15 2011.05.12. 21:24:59

Erről az írásról egy dolog jut eszebe a sírás.Ez olyan mint miért nem lehet villamos,buszon kerékpárt szállítani és ahol lehet ott meg mi történik:megverik a vezetőt a szólni mer valamiért én ezzel fogaskerekűre gondolok.És erről kerékpáros szervetek miért miért nem szólnak semmit!De rendőség végzi munkáját:mert egyre több helyen büntetik a kerékpárosak a járdán és így tovább hatóságnak

Perillustris 2011.05.12. 21:59:23

@bari15: Nekem erről a kommentről egy dolog jut eszembe, a helye sírás.

denmik 2011.05.13. 07:55:09

villamoson szállítani a bicajt? nem vagyok expert, de én úgy tudtam azt nem utaztatod, hanem tekered (de mondjuk repülőre lehet neki jegyet venni)

Dr. Pornó Ottó 2011.05.13. 07:59:33

Én úgy látom, hogy 60-70 db, az idegösszeomlás szélén álló kerékpárost leszámítva a maradék 10ezer 30-40 éve minden gond nélkül tud közlekedni Budapesten. Nem pirosozik, nem egyirányúzik, nem járdázik, nem ijesztegeti a gyalogosokat, nem hajt fel kerékpárral felhajtani tilos hidakra és nem csapkodja az autókat. Csak az a 60-70 db.

critical ass 2011.05.13. 08:56:45

Hát én a kisfilmből úgy láttam, hogy még kész sincs a Margit-híd. Javában zajlik az építkezés, amit sajos el kell viselni MINDENKINEK. Gondolom a gyalogosoknak sem kényelmes azon a szúk folyosón mindenféle kövek között meg fapallókon közlekedni, mégse készítenek kisfilmet arról, hogy milyen szar az egész. Úgy látom, hogy ha kész lesz a híd, akkor az egyik oldalon lesz egy tök vastag járda, amin gondolom majd kialakítják a bicikliutat. De egyelőre annak a fele el van zárva, mert ugye még nem csinálták meg a híd korlátjait, és gondolom senki sem akar belepotyogni a Dunába... nem tudom miért olyan nagy áldozat a bicikliseknek hogy most tolniuk kell a biciklit, amíg átérnek a hídon...
(amúgy nekem is sok rossz tapasztalatom van a bicajosokkal, pl. amikor 8 hónapos terhesen átmentem a Margit-szigeten az úttesten, ami kb 5 méter széles, egy biciklis kiscsávó majdnem elgázolt, mert nem akart kikerülni, még rám is üvöltött, hogy miért nem sietek jobban át az úttesten, 8 hónapos terhesen... miközben volt kb 4 méter, ahol simán kikerülhetett volna... no comment...)

k_attila78 2011.05.13. 09:11:16

@kéne egy nick: akkor csak kötözködni vagy itt...

Perillustris 2011.05.13. 11:58:27

@Brownfinger: "kerékpárral felhajtani tilos hidakra"

Mindegyik hídra fel lehet hajtani biciklivel is. Persze egy-kettőn van dedikált kerékpárút-féleség.

@critical ass: Ha egy útépítés elvi befejezési határideje előtt két héttel jól láthatóan csak kétszer egy sávnak lenne hely, miközben "autópályát" ígértek, akkor te nem gyanakodnál?

Perillustris 2011.05.13. 12:10:38

@denmik: Egy hosszabb szakaszon, pl. Bécsi út-Lágymányosi híd, vagy Kamaraerdő-Bathyány tér lenne értelme a bringaszállítási lehetőségnek (nyilván erre felkészített kocsikkal).

ex-dr. vuk 2011.05.13. 13:45:31

@denmik: legjobb parositas a vonat+bicaj. itt angliaban off-peak ingyenes a bicaj szallitasa, akar vonaton akar metron.

hatekonysag-osszehasonlitaskeppen, ma metroval jottem meloba, 1 atszallassal. Keroval amugy 7.5 km, 30 perc (nem sietve nagyon). Metroval 40 perc jott ki (including tomeg elviselese, elsetalas a metroallomasra, lepcsozgetes).

Dr. Pornó Ottó 2011.05.13. 13:54:58

@Perillustris: Árpád hídra például tilos. Pedig bringaút is van, el is van kerítve, de nem. Csak azért sem.
Mindegy, semmi jelentősége, nyilván értetted miről beszélek. ;)

Perillustris 2011.05.13. 13:56:04

@Brownfinger: Na látod, hogy fel lehet hajtani. :)

Pretoryan 2011.05.13. 16:53:52

Egyrészt az, hogy a vita elment az irányba hogy "fasz" bringások/autósok azt erősíti, hogy ezért csinálták.

Tisztelt autósok. Ha hiszitek ha nem, a bringa út mint forgalmi sáv a lehető legbiztonságosabb, mondom ezt vezetőként és bringásként is. Én sosem tudtam magamat másként nézni, hiszen 5 éve télen nyáron tekerek, és ugyanígy vezetek is, tehát fizetem az útalapot (és még veszek vonatbérletet is). Vannak fasz bringások, és teljesen igazatok van ha felháborodtok rajtuk, hiszen ők veszélyeztetik a ti de főleg a saját biztonságukat. Azért úgy gondolom hogy mostanság mióta durván növekszik a bringások száma, látható hogy bunkó/normális bringás arány pont ugyanaz mint az autósoknál, csak ez szembetűnöbb, hisz nincs idegesítőbb mint a dugóban ülve azt nézni hogy elhúznak mellettetek a bringások.
Bringásként kocsiban ülve rohadtul bír idegesíteni a bunkó bringás, aki fittyet hány a szabályokra, és leégeti az amúgy remek közösséget.

Ez mind igaz, de ez a vita nem erről szól! Ez a vita arról szól hogy BP megígért valamit, nem csak a bringásoknak, hanem az EU-nak is, erre kapták a pénzt, és szarik rá. Ez a baj. Nincs veszélyesebb annál ha a gyalogos-bringa utat csinálnak. Nézd meg az Andrássy utat az Oktogontól a Kodály köröndig. Az simán horror, a gyereket már el sem merem vinni arra sétálni, mert annyira veszélyes.

Nem sokkal veszélytelenebb a Baijcsin lévő bringaút amit a járdából csináltak, mert figyelmetlen gyalogosok és biciklisek napi szintű baleseteket okoznak egymásnak. (én már többször taknyoltam, amiatt hogy elém lépett egy-egy gyalogos és hát inkább én, és nem mondhatni hogy túristákról beszélnék).

Ami durva lesz hogy a biciklisek ha szabályosan akarnak közlekedni komoly veszélyben lesznek a hídon a járdán, hiszen a víz sem lesz messze ha hirtelen fékezés vagy esés van akkor akár abból csobbanás is lehet.

Szóval a vita ne arról szóljon hogy most kell-e vagy nem kell a bicikli Budapestre (amúgy nem tudnám mit szólnának az autósok, ha egyik napról a másikra az összes bringás beülne a kocsijába és bemászna a dugóba, mennyivel lenne jobb a kocsiban ülőnek?), hanem arról hogy nem teljesítik azt amit ígértek... Dehát politikusokról van szó, és mint tudjuk akkor is hazudnak ha kérdeznek.

kéne egy nick 2011.05.13. 17:08:05

@Perillustris:
Lófaszt.
Aki biciklizni akar, biciklizzen, ne a tömegközlekedési eszközön foglalja a helyet.
Elvégre a biciklizés egészséges, nem?

ex-dr. vuk 2011.05.13. 18:37:02

@Pretoryan: mi az az "utalap" amit fizetsz? csak kivancsisagbol :) nem tudok ilyen adonemrol.

"bringa út mint forgalmi sáv" = kerekparsav (csak hogy nevezzuk neven) de igazad van, ez a legjobb varoson belul

@kéne egy nick:
te meg a kocsiddal soha ne menj fel kompra, hanem csak szepen kerulj. azert van kocsid, nem??
ahah :)

kéne egy nick 2011.05.13. 19:27:08

@vuk_:
A kompot többek közt a kocsiknak találták ki, te idióta.

bari15 2011.05.13. 20:47:25

@Perillustris: Nem válaszoltál kérdésemre:veréssel kapcsolatba mi véleményed?és ilyenkor hol
vannak szervezetek amik képviselik kerékpárosokat?

Perillustris 2011.05.14. 00:22:51

@kéne egy nick: Nem igazán értem az összefüggést. Persze tudom, mire megy ki az erőltetett álszent kérdésed.

@bari15: Mégis, mi lenne a véleményem? Aki közfeladatot ellátó személyre kezet emel, az bűncselekményt követ el. Ezzel kapcsolatban semelyik kerékpáros érdekvédő szervezetnek nincs megszólalási kötelessége.

Vagy az Autóklub elítéli az autóval érkező bankrablókat?

soibegin_ 2011.05.25. 12:55:19

Jó olvasni a vitát a "zebráról", hogy a biciklisnek hogy is kell átmennie rajta... A vicc az, hogy a zebra neve KIJELÖLT GYALOGÁTKELŐHELY, azaz a biciklis NEM is használhatja, mert ha a kerékpáron ül, akkor bizony járműnek számít, illetve ő maga járművezetőnek. Tehát a zebrán NINCS elsőbbsége az autókkal szemben, lehet próbálkozni, de csúnya kimenetele lesz!

Perillustris 2011.05.25. 13:08:41

@soibegin_: Általában két része van a kérdésnek: átmehet-e/elsőbbsége van-e. Továbbá bonyolítható azzal is, hogy az autó kanyarodik-e vagy sem, stb.

A KRESZ több helyen pontatlanul fogalmaz (vagy éppen sehogy).

soibegin_ 2011.05.25. 13:38:51

@Perillustris: Már elnézést, de az hogy egy jármű átmehet-e egy "gyalogátkelőhelyen", merőben egyértelmű... A gyalogos és a jármű fogalma a KRESZ szerint definiálva van! Linkeljem... ? :) Szívesen megkeresem!
Ugye az egyértelmű, hogy a bicikli az jármű (és nem gyalogos)?

Perillustris 2011.05.25. 13:42:28

@soibegin_: Igen, szeretném, ha bemásolnád, hogy pl. egy 12 évet be nem töltött kerékpáros, aki szabályosan halad a járdán, mely szabály alapján köteles leszállni a bringáról és áttolni azt a zebrán.

soibegin_ 2011.05.25. 13:57:34

@Perillustris: egyszerű,
2. § Fogalmak, II. A közúti járművekkel kapcsolatos fogalmak
"a) Jármű: közúti szállító- vagy vontató eszköz, ideértve az önjáró vagy vontatott munkagépet is."
I. függelék, Közúti fogalmak
"b) Kijelölt gyalogos-átkelőhely: az úton a gyalogosok áthaladására szolgáló, útburkolati jellel jelölt terület"
Nyilván ahhoz, hogy GYALOGOS legyen belőle LE KELL szállnia a kerékpárról, ugye ezt már nem kell magyaráznom! :)

Perillustris 2011.05.25. 14:04:36

@soibegin_: A járda is a gyalogosoknak van, mégis mehet rajta kerékpáros bizonyos feltétlelek teljesülése esetén.

soibegin_ 2011.05.25. 14:11:17

@Perillustris: látom Te mindenkivel vitába szállsz, teljesen mindegy, hogy ki, mit ír Neked... Veszett fejsze nyele!
Akkor Te írd meg, hogy hol említi a KRESZ, hogy járművel át lehetne menni a zebrán... Én várom!
Csak így többet nem tudnál kommentelni!!! :)
Fogadja már el a kerékpáros társadalom, hogy a KRESZ rájuk is vonatkozik!

Perillustris 2011.05.25. 14:19:23

@soibegin_: Mint már írtam, sok szürke folt van a KRESZ-ben. Ez pl. nincs kodifikálva. Ennyi.

Egy 11 éves gyermek leszállás nélkül is átmehet a zebrán, természetesen elsőbbséget adva. Bizonyos szituációkban azonban valóban érdemes lehet inkább áttolni, de ez semmiképpen sem kötelező.

Nem mellesleg ez a logikus is.

soibegin_ 2011.05.25. 14:23:54

@Perillustris: akkor robogóval, motorral, kamionnal, vonattal is át lehet menni a zebrán, mert nincs kodifikálva!?
Egyébként megsúgom, pont implicit kodifikálva van...
Te KRESZ szabályt egyszer sem írtál, csak a saját szavaidat - akkor miért beszélünk jogszabályról?

Perillustris 2011.05.25. 14:26:19

@soibegin_: Az általad felsorolt járművek nem közelíthetik meg a zebrát szabályosan a járdán haladva.

soibegin_ 2011.05.25. 14:31:39

@Perillustris: Én nem a megközelítésről beszélek, hanem az áthaladásról - szép dolog a terelés, de azt a politikusok csinálják!!!
Tehát vagy válaszolsz, vagy egy egyszerű kérdést se tudsz értelmezni, de akkor nincs értelme így ennek!
A kérdésem: "... ÁT LEHET MENNI ..." - senki nem beszélt másról, csak Te, de így soha nem válaszolsz senkinek, semmire... egy kicsit korlátozott a látásod!

Perillustris 2011.05.25. 14:43:32

@soibegin_: Fura lenne szabályozni, ha az adott cselekményhez vezető cselekedet nem megengedett. Tehát mivel a gépjármű nem mehet a járdán, nem is érhet zebrához, így felesleges erre kitérni a jogszabályban.

Végülis tökmindegy. Neked az a véleményed, nekem meg más.

soibegin_ 2011.05.25. 14:55:17

@Perillustris: Én nem véleményről beszéltem, hanem szabályokról... TE ragaszkodsz a véleményedhez, nem a szabályokhoz! Tehát eszed ágában sincs a KRESZ-t betartani... Így viszont nehéz a "kerékpárosokat" alkalmasnak tekinteni a közlekedésre! Ez viszont már az én véleményem... :D

Perillustris 2011.05.25. 15:01:03

@soibegin_: Akkor úgy mondom, én így értelmezem, te meg úgy.

Amúgy számomra lényegtelen, mert én kizárólag keresztben megyek át a zebrán, szóval nem igazán értem, hogyan érinti ez az én közlekedésem szabályosságát (merthogy a szabályok többsége egyértelmű).
süti beállítások módosítása