Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Leperegtek a Margit híd beruházóiról a biciklisek tanácsai

2011.05.11. 15:51 - kirk kapitány

Mondjátok meg, mit tehet egy civilszervezet, építse meg az illetékesek helyett az infrastruktúrát? - László János, a Magyar Kerékpárosklub elnöke kétségbe esett, amikor a biciklisek szemszögéből vizsgálta meg, használható produktum született-e a Margit híd 30 milliárdos felújításából.

Az évek óta folyamatosan befejezés előtt álló építkezés eredménye azt mutatja, hogy nem sok foganatja volt azoknak a tanácsoknak, amiket az MKK sulykolt a fővárosi vezetőknek.

Az évről évre növekvő kerékpáros-forgalom nem hatotta meg a döntéshozókat, nem engedélyezték, hogy a kerékpárok az autók mellett az úttesten haladjanak, viszont meg akarták spórolni a déli oldal kerékpárútját. Az északi járdát kiszélesítették, hogy leférjen egy kétirányú kerékpárút, de a bővítéssel nyert helyt nagyrészét a lámpaoszlopok és a korlátok foglalják majd el.

Az MKK videójából az is kiderül, hogy hiába kérték az egyetlen, a budai hídfőre álmodott kerékpáros lehajtóval kapcsolatban, hogy ne legyenek rajta éles szegélyek, mégis csak a balesetveszélyes megoldást építette meg a beruházó. A többi kapcsolódási pontnál található félkész járdákból pont azok a szegélyek vannak már most készen, amely első blikkre bizonyítják, hogy ott sem törődtek a bringások igényeivel.

207 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr792895932

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hefi_ · http://kerekpar.info 2011.05.11. 16:19:21

Hát ez csodálatos...

Nem úgy volt, hogy nem kapják meg az úniós támogatást, ha nem lesz mindkét oldalon bringaút?

Peetee 2011.05.11. 16:22:11

Az éles szegélykövek forgalmazója kitömte a megfelelő zsebeket, ezért ha később kiderült volna, hogy a szegélykövek még TNT-vel is meg vannak töltve, és érintésre robbannak, akkor is azok kerültek volna beépítésre. Még ha sugároznak, akkor is.
Ez az ország ilyen, semmit nem tudunk tenni, lehetünk akár százezren is, akkor sem fog semmi megváltozni, a kib@szott pénz az úr, a korrupció meg töretlen, kormányok jöhetnek-mehetnek a zsebek mindig nyitva állnak.

büdösmackó 2011.05.11. 16:24:50

jól ráfaragtatok, buzeráns feszesgatyájú kerékpárosok, ti vagytok az utak rémei, átmentek a piroson, megkarcolkjátok az autókat, felelőtlenek vagytok, és veszélybe sodorjátok magatokat, valamint a normális autózók ezreinek becsületes életét!

egyetek szart!

Tomi Kristály 2011.05.11. 16:30:36

...és majd komoly csodálkozást majd any**sát fog kiváltai, amikor a napi szinten gurulók oda-vissza részlegesen elfoglalnak egy-egy sávot az aszfaltból. A bölcs és okos vezetésünk pedig rendőrökkel fogja majd ezt gátolni. Igy felkényszerülünk a nem igazán megoldott kerékpár útnak látszó valamire... Tehát nem fog igazán változni semmi...

Illetve az autósok még jobban fogják utálni a Margit híd miatt a bringásokat, bár a felszíni gyalog átkelő szintén komoly hangulat változásokat fog kihajtani belőlük - remélhetőleg nem fog emelkedni a baleseti statisztika sem a bringások, sem a szigetre be és onnan ki jövő gyalogosok között...

hefi_ · http://kerekpar.info 2011.05.11. 16:31:29

@büdösmackó: eszünk mi rendesen szart :)

Ezzel az egésszel az lesz a gond, hogy a bringások nagy része le fog szabadulni az útra, és többek között te büdösmackó sem fogsz tudni bejutni a munkahelyedre időben, mert a sok biciklis miatt egy sávban lehet majd csak közlekedni autóval a Margit hídon!!

is 2011.05.11. 16:31:29

@büdösmackó: gondolok itt a sok biciklis altal halalra gazolt autosra. ez a kulcsindoklas kimaradt. enelkul sajnos nem tudnak a biciklisek szart enni. pedig milyen kozel voltal...

bios 2011.05.11. 16:32:03

eddig is az úton mentem, ezután is ott fogok, mondhatnám, hogy whatever.. nem vártam mást.

pixelatedbear 2011.05.11. 16:32:28

@büdösmackó:

apám, az ilyenek láttán szégyellem, hogy magyar vagyok

egyél pörköltmaradékot

beked 2011.05.11. 16:32:43

A Magyar Kerékpárosklub rövidítése MK. Nem MKK. Az MKK a Magyar közlekedési Klub. Legalábbis azok közül, amelyek a témában relevánsak lehettek. A Műegyetemi Katolikus Közösség gondolom nem nagyon ugrál a rossz kerékpáros infrastruktúra (de hülye szóösszetétel) miatt). Bár az MK türelme jópásztorhoz méltó.

Kaaaroly 2011.05.11. 16:34:40

@büdösmackó: Tényleg nem unjátok/unod ezt a fröcsögést? Annyira fárasztó...

Nem is tudom, egyáltalán miért reagálok erre

HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2011.05.11. 16:38:57

Bringaút mindkét oldalon? És akkor a gyalogosok, és az autósok és a lovaskocsik hol menjenek? Nem beszélve a buszsávról. El vagytok tévedve. Sztráda nem kéne? m0 Budapest-elkerülő kerékpárút?

Goompah 2011.05.11. 16:39:55

@HalivudEstevez:

Kíváncsi vagyok, vajon a kerékpárosok azzal meg lennének-e elégedve, ha az egész híd az övék lenne, az autókat és a gyalogosokat is kitiltanák.

Akkor ugyan miféle sirámaik lennének?

k_attila78 2011.05.11. 16:40:48

@büdösmackó: úgy látom már megetted mindet! Egészségedre!:)

magyarország ahol álmomban jártam magyarország...

HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2011.05.11. 16:41:56

Teljesen felesleges lett volna a déli sáv, az északi pedig milyen jó már, luxus. Viszont a felhajtórámpa tényleg elkelt volna, babakocsiknak, kerekesszékeseknek pl.

Kivancsi 2011.05.11. 16:42:40

Az atadas utan a beruhazo a kovetkezo kiegeszito "facelift" szerzodes keretein belul orvosolja a hibat +30 milliardert....

Ki van ez talava kerem :):):)

A baj csak az, hogy engem kihagytak ebbol a jo zsirosan korrumpalt businessbol :):):)
by Hoffi....

rio.pete 2011.05.11. 16:46:25

@büdösmackó: ha ez irónia volt, akkor +1 :)

dArKhAlF 2011.05.11. 16:55:13

@büdösmackó: Az igazi magyar! Okos és főleg autóban ül. Gratulálunk. Leülhetsz. Egyes.

dArKhAlF 2011.05.11. 16:57:13

@HalivudEstevez: Te is ültél már 4 évesen biciklin. Egyszer. Azóta csak a kocsi maradt barátom?

Piréz Vitéz 2011.05.11. 17:00:22

@bios: és akkor ha kátyús az út, az autósok is mehetnek a bicikliúton, mert nekik úgy tetszik? A hozzád hasonló, "nekünk mindent lehet" bicajosok hozzák ki a visszafogottabb autósokból is a @büdösmackó: hozzáállást.

Villanyoszlopok meg eddig is voltak, nem értem milyen logika mentén vonódna az ki a szélesítésből. Érezhetően sokkal szélesebb lett a járda, ez szerintem abszolút pozitív, persze nyilván csak a legvégén derül ki, hogy mennyire lehet elférni.

gergoke 2011.05.11. 17:01:34

Nektek látom mindig félig üres az a pohár.

American History X 2011.05.11. 17:03:45

@büdösmackó: nem csak karcolunk..neked még a visszapillantódat is lerúgom:) Majd ha nem tetszik pofán csaplak egyszer a pumpával:))))

dArKhAlF 2011.05.11. 17:04:02

@Piréz Vitéz: Voltaképp arról van szó, hogy egy civil szervezet, akik kerékpároznak és értenek hozzá, tett javaslatokat, hogy hogy is kéne. Hogy normális európai országokban hogy is csinálják ezt. Na a szerencsétlen törvényhozók erre nagyivben tettek és csinálják a saját dilettáns módjukon. Ha normál széles lenne a járda és mind2 oldalon lenne kerékpársáv, akkor az autós tudná, és számitana rá, hogy ott bringások lesznek, valamint, mivel a kerékpársáv elég széles, ezért nem is zavarná őket, nem beszélve arról, hogy a legbiztonságosabb. Mindenki boldog. Ehelyett menjünk a járdán, kerülgessük a gyalogost (akié a járda), meg a kismamákat. Gratulálunk. Ezzel tényleg csak annyi lesz, h mindenki az úton fog tekerni (ami KRESZ adta jogunk), az autós meg majd lépésben jön, vagy vár. És mindenki ideges. Ki van ez találva.

borisz 2011.05.11. 17:05:31

@tszasa: rendőrökkel neccesen, mert a gyalogos kerékpáros út a kresz szerint nem kötelezendően használatos, mehetsz az úttesten, még ha húsz centire is van tőle.
a kerékpárút csak ami nem engedi, hogy mellette az utat is használd (pedig a gyakorlatban általában az is gyalogútként funkcionál leginkább)

borisz 2011.05.11. 17:07:17

@Piréz Vitéz: eggyel feljebbi kommentem javaslom elolvasásra (egyszer ajánlom menj biciklivel pár km-t ez ún. kerékpárutakon. utána imádni fogod autóval a kátyúkat)

bruno futuro 2011.05.11. 17:08:10

egy-két-há, tekerek továbbra is az úton, kurvaanyád :)

S-Works 2011.05.11. 17:09:05

@borisz:

de majd okosan kiteszik a kerékpárral behajtani tilosat...

borisz 2011.05.11. 17:10:10

@gergoke: nem erről van szó,
de
a mi pénzünk is benne van abban a 30mrd-ban,
ez a rengeteg kerékpárral közlekedő nem egy nap alatt termett itt a városban
igény nem hogy van rá, de egyre több lesz a biciklivel járó
a hídhoz kb 20 évig most nem fognak hozzányúlni

miért ne lehetne akkor egyszer normálisan megcsinálni? miért nem a gányoláson, a pazarláson, a kivitelezői lopáson vagy inkább kiakadva attól függetlenül, hogy érintett vagy-e benne?

borisz 2011.05.11. 17:10:44

@S-Works: a kurva anyjukat, majd időnként eltűnik akkor...

tyberius 2011.05.11. 17:11:06

@HalivudEstevez: Lesz déli sáv, és jó esetben lesz hozzá felhajtó is, amit utólag, pár flancos díszkő elbontásával fogják kialakítani. És cseppet sem felesleges, egyrészt az északi oldal tömve lesz a Margithídra menők miatt, másrészt meg a bringás közlekedő is nagyrészt arról/arra akar menni, amerre az összes többi: végig a körúton. Ha neked iktatnának be lámpákkal 5-10 percesre hosszabbított kitérőt, miközben nem szeretnél mást tenni, csak végigmenni a hídon, te nem lennél ideges?

phaszfej 2011.05.11. 17:12:01

Egy sokmilliárdból felépített híd nem azért van, hogy holmi biciklisek buzuljanak rajta, mert unalmukban és pökhendiségükben azt hiszik, hogy övék az egész szerkezet. A nagy lófaszt. Egy híd azért van, hogy összekösse a folyó által kettédarabolt országot, hogy azon az ország érdekeit szem előtt tartva a lehető leggyorsabban át tudjon haladni rajta az a forgalom, ami egy ország működéséhez kell. magyarul, ez nem hobbihíd, hanem nagyon fontos össznépi funkciója van. Aki ezt nem látja be és képtelen 325 méteren keresztül tolni a szar biciklijét, az együgyű és buta és sötét ember, aki egy hónapban egyszer baszik.

dArKhAlF 2011.05.11. 17:13:02

@phaszfej: Olvasd el a kommentemet feljebb, ha utána is igy fröcsögsz azzal magadat minősited. Köszi

dub spencer 2011.05.11. 17:13:07

Nna akkor most megyek a raktárba a shotgun-ért aztán a Megrendelőhöz tárgyalni.. A szerződésben benne van Kerényi név szerint, tehát őt kell ütni gyerekek:

index.hu/assets/documents/belfold/budapest/margithid/vallalkozasi_szerzodes_kivitelezo_alairt.pdf

S-Works 2011.05.11. 17:13:33

@borisz:
úgysem lesz idejük a bringásokkal foglalkozni, mert így sem győzik büntetni a "mobil a kézben" sofőröket.

phaszfej 2011.05.11. 17:14:46

@dArKhAlF: nem érdekel a kommented. miért olvasnám el?

hovatűnt démonhill 2011.05.11. 17:15:24

@dArKhAlF: "kerülgessük a gyalogost (akié a járda)"

ezt légy kedves mondd majd el a kerékpáros társaidnak is. a 97%-otok szerint ugyanis a tiétek a járda és a gyalogost nem kell kikerülni.

pedig igazad van...

phaszfej 2011.05.11. 17:16:39

Azért mert az a híd budapesten van, attól még nem a budapestieké és főleg nem verheti a nyálát senki, hogy jaj, geci, nem lehet biciklivel átmenni. Tolod bazmeg vagy építs magadnak egy biciklis hidat.

k_attila78 2011.05.11. 17:17:52

@phaszfej: toldd át te is az autódat te elmeháborodott...

nowy 2011.05.11. 17:19:08

@phaszfej: Ha leggyorsabban akarsz átérni,akkor javaslom a biciklit vagy a villamost.
Plusz a sok milliárdból felújított hídra úgy kaptak támogatást,hogy lesz normális kerékpárút mind a két oldalon.Nem a járdára felfestett sárga csík.

gergoke 2011.05.11. 17:19:25

Borisz! Eddig nem volt egyáltalán semmi, az autók között kellett vitázkedni, ha el akartál jutni a Margit-szigetre. Most lesz olyan út amin kényelmesen és nyugodtan el tudnak jutni azok is, akik eddig nem mertek. Szerintem ennek örülni kellene, nem sírni miatta. A szigetre békésen el tudnak majd jutni a családok is kerékpárral. Az ellenséget nem bennem kellene keresned.

A videón szereplő úr stílusa viszont önmagáért beszél. Borzalmas és akkor még finom voltam. Ha már itt sem tudja normálisan, rendes hangnemben előadni az elvárásokat és a miérteket akkor hogyan képviselhette a kerékpáros érdekeket egy egyeztetésen? Belegondolni is szörnyű.

phaszfej 2011.05.11. 17:20:39

@dArKhAlF: "normális európai országokban hogy is csinálják ezt" Ha lenézed az országot, ami egyébként a hozzád hasonló emberekből áll, akkor azzal magadat minősíted. Arról nem is beszélve, hogy mindig a buták a legagresszívebbek, még a saját hazád múltjával és képességeivel sem vagy tisztában, csak fikázni tudsz, ezért szopod be azokat a marhaságokat, hogy messze vagyunk mi európától meg ilyen marhaságok. Elárulom, az általad európainak nevezett országok többsége a 19 század végéig nem is létezett.

macanoz 2011.05.11. 17:20:42

@büdösmackó te egy fasz vagy, ja és ezt úgy írom, mint akinek kurva jó verdája van, de amióta bringát vettem főleg azzal járok be a belvárosba és jókat röhögök magamba az autósokon, akik ott rohadnak a dugókban és többnyire egyedül utaznak 1 kocsiban. A kurva jó verda nálam azt jelenti hogy felső kategóriás , sport coupe, tehát tudnék benne feszíteni rendesen, de a bringa jobb :)

highlife 2011.05.11. 17:25:08

autósoknak mondanám, hogy ezzel őket is megszopatták rendesen, csak szólok mielőtt fröcsögnének. meg úgy mindenkit általában aki a hídon akar majd átmenni. mert nyilván a bringások sem fogják hagyni magukat és jobb híján az út közepén tekernek majd.

gratulálunk Kerényi elvtársnak hogy megint elkurvázta a közpénzt. köszi!

hajtipajti 2011.05.11. 17:37:05

@büdösmackó: Hát akkor majd osztozunk az úttesten. :)

üdv:
egy bringás

özsen 2011.05.11. 17:38:23

@phaszfej: de remélem, akkor épp téged - fejbe!

lütty 2011.05.11. 17:39:49

az elmúlt évben 5x ütöttek majdnem el bringások: ebből 4x járdán-eszer a kabátom is lerepült, 3x félreugrottam...az 5. alkalom pedig zebrán történt.
Ezen kívül is, -a városban közlekedve (gyalog!) -az a tapasztalatom, hogy a bringások 95%-a nem tartja be a rá vonatkozó közlekedési szabályokat.
Ez van, sajnos.
Innen jön az általánosítás bennem is: UTÁLOM A BRINGÁSOKAT!
És bocs annak az 5%-nak!

bruno futuro 2011.05.11. 17:40:16

@macanoz: macanozról tessék példát venni, autós honfitársak!

MOST!

MoxNox 2011.05.11. 17:42:33

@gergoke: A videón szereplő urat most látom először ilyen felháborodottnak, pedig jó pár videót láttam már, amin ő szerepel. És teljesen jogosan van felháborodva. Végtelen számú egyeztetés után, amelyek eredményeképpen a várostervezésre múlt század hatvanas éveiben szocializálódott bürkokraták lassan megértették mit is akarnak a bringások, majd mindenki számára elfogadható kompromisszumok, megállapodások születtek, most úgy néz ki mindent felrúgtak, és erről nem is tájékoztatták a civileket. Nem beszélve arról, hogy az EU úgy adott pénzt a hídfelújításra, hogy az északi oldalon kétirányú, a déli oldalon egyirányú bringasáv lesz. Ezek a faszfejek ismét milliárdokat kockáztatnak az önkényes változtatásaikkal, ami pedig mindannyiunk zsebére megy.

zombi 2011.05.11. 17:43:29

büdösmackó: neked inkább szakadt volna anyukádba a fejed, mint egy kullancsnak a józsi seggrózsájában

MoxNox 2011.05.11. 17:43:46

@lütty: Engem pedig kétszer ütött el szabálytalan autós, mégsem utálom az autósokat. Próbáld ki te is az általánosítás mentes életet, nyugodtabb, boldogabb, és még az orrodat is tisztíccsa.

özsen 2011.05.11. 17:44:43

Autós vagyok. És nem akarok bringásokat látni a Margit hídon, az úttesten.
De most mégis azt mondom: bringások, foglaljátok el a hidat! Hátha a kritizáló mass láttán az illetékesek is észbe kapnak...

MoxNox 2011.05.11. 17:44:45

@lütty: A járdán tekerő, a gyalogosokra nem figyelő bringások viszont valóban bunkók, ebben egyetértünk :)

bios 2011.05.11. 17:45:54

@Piréz Vitéz: nem érzem úgy, hogy nekem mindent lehet és meglepődnél, ha látnád, hogy én akkor is megállok a pirosoknál, ha egyébként veszélytelenül átcsoroghatnék. tisztelem a szabályokat, főképp azért, mert ha elvárom -és elvárom-, hogy egyenrangúként kezeljenek az úton, akkor ugyanaz kell, hogy rám is vonatkozzon, mint az autósokra, akikkel egyébként semmi bajom (2001 óta én is vezetek autót elég sokat, csak sajátom nincs), ha pedig velem azért van baja valakinek, mert biciklizek, azt sajnálom, de nem érdekel. azt gondolom, hogy az, hogy valaki veszélyes, vagy bunkó paraszt, független a járműpreferenciától, teljesen felesleges ezt alapul venni annak eldöntésében, hogy valaki hogy fog viselkedni az úton.

a problémám azzal a felfogással van, hogy a bicikli valami elrejtendő rákfene, amit úristen mi lenne, ha össze kéne ereszteni az autóforgalommal, holott pont a szeparált vonalvezetés miatt halt meg már egy tucat biciklis Budapesten. úgy tesznek, mintha a bicikliforgalom nem létezne, letudják egy szarul megépített és használhatatlan bicikliúttal és vannak olyan rohadékok, hogy még ki is állnak és megbüntetnek érte, ha nem vagy hajlandó a kerékpárod és a tökeid szétverni ezeken a bicikliutaknak csúfolt szarokon, amiket télen a jégtől, nyáron az üvegszilánktól nem takarít meg senki, mert le van szarva. aki autóba ül, szeretne haladni és azokat az útvonalakat választja, ami a legkevésbé veszi igénybe a járművét és lehetőleg gyors - én ugyanezt teszem kerékpáron. országútizom, feltartani nem tartok fel senkit, ha nagy jármű jön mögöttem, intek neki, hogy figyelek és eljöhet mellettem. egy kezemen meg tudom számolni, hogy mindezek ellenére hány konfliktusom van mégis egy évben olyanok miatt, akiknek fáj, hogy én is az úton vagyok annak ellenére, hogy elférnek tőlem. ezekkel meg azért nem foglalkozok, mert mindenkinek lehet szar napja, anyázok egyet én is és a következő sarkon már mosolygok.

all in all, a helyzet az, hogy már messze nem elhanyagolható számú biciklis közlekedik ebben a városban és az infrastruktúra vállalhatatlanul szar, koncepciójában is eleve hibás. ezért egymásra fújni, utálkozni... hát ti tudjátok. én azért mert valaki autózik, továbbra sem fogok utálni senkit, arra viszont szarok, hogy a KRESZ olyan körülmények közé kényszerítene, ami anyagi és egészségügyi kárt okozna nekem, miközben van veszélytelen és életszerű alternatíva: az, hogy az úton megyek azokon a helyeken is, ahol van kijelölt bringaút, csak képtelenség használni versenybicóval. hidd el én lennék a legboldogabb, ha eleve a körülmények és a szabályozás is olyan lenne, hogy nekem ne kelljen felülbírálnom semmit ahhoz, hogy veszélytelenül, kényelmesen és gyorsan közlekedhessek, mások- , vagy saját magam veszélyeztetése nélkül. mégegyszer hozzáteszem, hogy én kizárólag azt bírálom felül, hogy budán a gyalogosokat kerülgetve egy szarrá bombázott kátyús járdára kéne, hogy felmenjek, ahelyett, hogy tolom a 86-os vonalán. a lámpák, elsőbbség, UDVARIASSÁG és gyalogosok elengedése nekem is ugyanúgy alap, mint ahogy azt gondolom, hogy mindenkinek alap kéne, hogy legyen.

uff.

ui.: büdösmackónak meg nincs mondanivalóm, nem üti meg azt a szintet, hogy válaszra legyen méltó.

MoxNox 2011.05.11. 17:53:01

A déli, egyirányú bringasáv pedig azért szükséges, mert ennek hiányában, a Budáról Pestre tartó bringásnak a szabályos átkeléshez nyolc (!) lámpás kereszteződésen kell átmenni, kétszer le kell szállni és tolni kell a biciklit, és a híd hosszának kb. kétszeresét (!) kel megtenni! Nonszensz.

borisz 2011.05.11. 17:53:09

@gergoke: nem keresek ellenséget :)
a videón látható úr pedig joggal van kiakadva tengernyi egyeztetés, megállapodás, és szerződés semmibevétel után.
gyalogosok között kavirnyázni pedig nem éppen biztonságos és békés módja a közlekedésnek, lásd pl budai rakpart gyalogos-kerékpáros szakaszait

z8 2011.05.11. 17:53:39

@lütty: Mert a gyalogos szent mi?
Lelépnek útra mikor nekik piros van, vagy autó mögül kilépnek. Ez autóval és bringával is elkerülhetetlen.

babakocsis is milyen már, hogy annyi helyet foglal, simán vihetné kezében a gyereket.

UTÁLJUNK mindenkit szerintem.

Anti Anyag (törölt) 2011.05.11. 17:55:00

Ki az a hülye, aki kitalál ilyen szegélyt?

A villamos felső vezeték tartó enyhén szólva is nagyon giccses.

sbuci2 2011.05.11. 17:56:31

Várom azt a napot, amikor végre szabályt hoznak rá, és be is tartatják, hogy ahol van kerékpárút, ott ne lehessen az úttesten lófrálni. Támogatom a kerékpárút építését, mert nem a gépjárművek között van a kerékpárosok helye. De azért a pofájáról süljön le a bőr annak, aki a buszsávban szórakozik a kétkerekűjével, mögötte meg néhány százan rohadnak a meleg buszon. Ilyen magatartással nem fognak semmit javítani a társadalmi megítélésükön a T. kerékpárosok...

Chilly 2011.05.11. 18:04:37

Osztom a kerékpárosok véleményét! Tényleg kritikán aluli, hogy a Margit hídon nincs, vagy nem lesz kialakítva a kerékpárút.
De kérdem én, ha valahová már rendesen kialakították a kerékpárutat, akkor a gyökér kerékpárosok, azt MIÉRT NEM HASZNÁLJÁK??
Thököly utat rendesen újrahúzták, oda-vissza kettő darab kerékpárút van az úttesten kialakítva, mégis a kerékpárosok egy része a járdán száguldozik, noha ezt semmi sem indokolja! Gyalog közlekedve, 2 biciklis után még csak-csak nem szólok, de amikor a harmadik majd' fellök, akkor háát, a jó k...anyját(!) ...és innentől már általánosítani kezdek, mert mifasznak van kialakítva az úton a sáv nekik, ha nem ott tekernek?!

A Margit hídon, meg a nagy széles járdán igenis el kellene férniük biztonságosan a gyalogosoknak és a kerékpárosoknak, a sok akadály, meg a csicsás korlátok használata helyett!

Ha csak azt a tendenciát nézem, hogy hányan közlekednek megfontolásból, vagy életmódi-, anyagi változások miatt, vagy csak kedvtelésből kerékpárral, akkor igenis a civil szervezetnek ki kell állnia minden fórumon a tarthatatlan és a balesetveszélyes állapot miatt!

Dr Smit Plagius 2011.05.11. 18:17:06

@HalivudEstevez: képzeld el, van olyan európai ország, ahol építenek sztrádát a bicikliseknek!
mi a fene?

ex-dr. vuk 2011.05.11. 18:17:24

Nem egeszen vilagos, hogy az egyoldali ketiranyu kerekparut helyett miert nem lehetett volna ketoldali egyiranyu kerekparSAV? Ott meg parkolo sincs... Pontosan ugyanannyi hely kell hozza. De most komolyan.

ex-dr. vuk 2011.05.11. 18:19:09

@Goompah: tudom, hogy egy lonak ket oldala van, de nem lehetne fent ulni inkabb a nyeregben? :)

ex-dr. vuk 2011.05.11. 18:20:40

@Chilly: "ha valahová már rendesen kialakították a kerékpárutat" - a teny, hogy nem hasznaljak szerinted jelenti-e, hogy megsincs "rendesen" kialakitva?...
Erdekes, ha egy infra jo, akkor hasznaljak...
szegedbicaj.blog.hu/2010/06/10/hiedelmek_helyett_a_valosag_100_bol_97_bicikis_szabalyos

ex-dr. vuk 2011.05.11. 18:21:56

@sbuci2: az az autos is rohadjon meg, aki a dugot okozva feltart tobbezer embert a buszokban es autoikban (de meg sokszor a bringasokat is feltartja a dugo).
Na? Ilyet en is tudok mondani :)

nehogymárne 2011.05.11. 18:24:15

Magyarország, én így szeretlek!

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2011.05.11. 18:29:04

A legdurvább az, hogy ezek a tetvek megakadályozzák a szabályos kerékpáros közlekedést, miközben határozatok születtek a témában, csak hogy pár millióval többet rakjanak zsebbe, hanem hogy néhány autófétisiszta, akiknek pont ettől lesz rosszabb, hogy továbbra is az autóúton fogunk kacsázni - ha meg jól sikerült volna egy fillérük sem bánta volna, annak örül hogy a saját országukban ennyire sem képesek? Hogy a megrendelő, a főváros, nem tudja betartatni az építtetővel a határozatait? Hogy a saját adófizetői forintjain megint átverik? Ráadásul feleslegesen tovább szítják az autós bringás ellentétet... mire jó ez? De komolyan!

Egy azonban biztos, megyek tüntetni ha az MK hirdet valamit. Ha kell keresztbe állok a hídon a bringámmal, amíg nem adnak egy ellenőrizhető, releváns határidőt hogy kialakítsák az eredeti terveken szereplő megoldásokat. Ne hagyjuk már hogy hülyének nézzenek!

Goompah 2011.05.11. 18:34:12

@vuk_:

"tudom, hogy egy lonak ket oldala van, de nem lehetne fent ulni inkabb a nyeregben? :)"

Hát, ahol te mondod meg, melyik oldali kengyel a nyereg, ott inkább nem. :)

ex-dr. vuk 2011.05.11. 18:38:48

@Goompah: na beszeljunk vilagosan, szerintem senki nem akarja kitiltani az autosokat a hidrol (ellenben sokan ki akarjak tiltani a kerosokat ;)), elegendo 2x1.5 meter (kulon oldalon) az uttesten sargaval elvalasztva. Ennyi es nem tobb, es mindenki boldog lenne.

Goompah 2011.05.11. 18:39:43

@vuk_: Ezzel teljesen egyetértek.

KGyST · http://repules.tumblr.com 2011.05.11. 18:53:09

Ez az egész Margit hídi kupleráj legalább annyira minősíti a Kerékopárosklubot, mint a beruházót. Az alapvető hiányosságok, amiket a Kerékpárosklub nem lépett meg:

-Már jóval a beruházás tervezése előtt, kb az alakulásakor be kellett volna jelentkeznie kerékpáros érdekképviseleti szervnek. (Ez a jogalapja, hogy később a kerékpárosokat érintő ügyben ügyfélként járjon el.)
-Akkor, amikor megtudta, hogy a Margit hídon valamit akarnak építeni, be kellett volna az eljáró hatóságnál jelentkezniük ügyfélként, így, többek között, az ügyben keletkező határozatokat (pl. építési engedély) is megkapták volna, késlekedés és utánajárás nélkül.
-Amikor a terv építési engedélyt kapott (érted, az építés előtt), meg kellett volna nézniük a terveket, és ha nem megfelelő, 30 napon belül fellebbezniük.
Mert amit locsognak az önkormányzati idióták, az elszállt szó, ami meg az engedélyezési tervben van, az műszaki dokumentum.
-Emellett, alternatívaként, lehetett volna (a közlekedésre alkalmatlan) verni a palávert az EU-nál, de ez igazából csak a tartalék, második vonal.

Ennyi.

Mondom, semmilyen ülésre, mítingre, sehova nem kellett volna egy percre sem beugrani. Aztán, ha egy évig áll a beruházás, mert nem kap engedélyt meg EU-pénzt, akkor a tervezőknek csak feltűnt volna, hogy kellene beszélni azzal, aki fellebbez, ők keresték volna meg a klubot.

Nem az a bajom, hogy a Kerékpárosklub semmit nem tett (annál a bohózatnál, amit előadtak, még az is jobb lett volna), hanem, hogy szinte direkt csak ott nyomult, ahol nem kellett volna, miközben "véletlenül" nem vették észre a nekik nem megfelelő építési engedély kiadását, stb.

Én tavaly kiléptem a Kerékpárosklubból, és úgy érzem, jól döntöttem. Lépjetek ki ti is!

sbuci2 2011.05.11. 18:57:01

@vuk_: Osztom a véleményedet, hogy az autós is rohadjon meg, amikor feltartja a buszt, de arányaiban sokkal kevesebb megy a buszsávban, mint ahány kerékpáros...
Még valami: magyarázzátok már el, miért akarjátok, hogy egy-egy egyirányú kerékpársáv legyen az északi és déli oldalon??? Az a nagy többség, aki a szigetre menne be, és abszolút nem mozog otthonosan a kocsik között, netán kisgyerekes család, hogy kerülne be a szigetre? Aluljárón cipelje át a bicót? Komolyan nem értem, szerintem ez pontosan a kerékpárosok biztonsága és kényelme érdekében lett így csinálva. Várom az átgondolt válaszokat...

Hurri Kán 2011.05.11. 18:57:15

Nem teljesen mindegy? A sok agyatlan biciklis úgyis arra megy és ott, amerre éppen eszébe jut, ha van bicikliút, ha nincs.

dukeekud 2011.05.11. 18:58:37

lütty: "az elmúlt évben 5x ütöttek majdnem el bringások: ebből 4x járdán-eszer a kabátom is lerepült, 3x félreugrottam...az 5. alkalom pedig zebrán történt."

Ez csak nyavajgas, te is tudod, hogy kb semmi bajod sem tortenne, ha megis "elgazolna" egy kerekparos. Es erdekes modon, a hatosagok sem tartjak veszelyesnek a kerepart, kulonben nem vezetne a kerekparutak 95 % a gyalogosok kozott.
Raadasul a kerekparosoknak sokkal inkabb erdekukben all a baleset elkerulese, mert ok is megserulhetnek, nem ugy mint az autosok.

hamisnero 2011.05.11. 18:58:38

@phaszfej: te meg told az autódat. meg anyádat is. a hídon.

Stock 2011.05.11. 19:01:26

László János csak uszítani és hőzöngeni tud.. alig várja, hogy rátegye a kicsi mancsát ő is valami tuti mutyira azért keménykedik ennyit!
miatta meg a Kürti miatt tart itt a közlekedési morál, ahol... pirosozás, egyirányúzás...

követelőzni azt tud az öreg mókamiki, aztán kijelenti, hogy úccse kell használni.. ezért nem lehet komolyanvenni a javaslatokat!

mement 2011.05.11. 19:13:50

Remek, nyilvan nem lepodtem meg rajta.

TSiga · http://alfaamore.hu 2011.05.11. 19:15:10

Ez nekik nem tetszik. Nekem meg az nem , hogy némelyik bringás átteker a piroson. Ha rádudálok, akkor meg csak vigyorog. Így könnyű futárkodni.
A hídra meg ki van írva betüvel magyarul az elejére: a bringás használja a járdát, és tolja a bicikliét. 10 perc alatt hány biciklist számolsz meg az úttesten. Így sem széles a híd, én meg majd kerülgetek, vagy magam alá gyűröm őszabályosságát.

Lángharcos 2011.05.11. 19:16:12

@sbuci2: Az aluljáró tudtommal megszűnik, egy zebra lesz ott a híd közepén, ami eleve lassítja a forgalmat. A gyerekek pedig mehetnek a járdán, messzebb az autósoktól, ha a család félti őket. Egy békés hétvégi családdal elnézőbbek az emberek (nem őrjöngő, gyorshajtó, fröcsögve káromkodó ördögfiókákra gondolok)

TSiga · http://alfaamore.hu 2011.05.11. 19:18:16

@Legelő Őse: Én biciklive járok a belvárosból Dunakeszire dolgozni. Onnét dobozossal nyomom. Ma épp Zalakaroson voltam. Átlag 3-350 km-t vezetek naponta szerte az országban. Akkor én is autófetisiszta vagyok? A sok gruló esernyős embert én sem szeretem, de van aki dolgozik a járművel...

Lángharcos 2011.05.11. 19:21:05

@Stock: Nem, kijelentette, hogy a "gyalog és bringaút" esetén a kresz megengedi az úttesten tekerést, ellenben ha kizárólag "bringaútról" beszélünk, akkor bizony azon kell menniük a cajgásoknak.
Próbáld meg értelmezni a szöveget, és ne fröcsögni. Nem közeledünk a megoldás felé a jelenlegi hozzáállásoddal.

A biciklisek és az autósok nem fognak eltűnni, együtt kell működnünk. Mindkét fél képviselteti magát szabálykövető balekokkal és kevéssé szabálykövető őrültekkel egyaránt. Sőt, van őrült és balek busz és villamosvezető is, sőt, a kalapomat tenném rá, hogy a hajósok, és a repülő pilóták között is akad mindkét végletből.

Ha élhető, járható utakat építenek, akkor csak egy-két elvetemült őrült fog szabályt szegni, a többség betartja. Nem azért hajt az a muki az úton, hogy téged bosszantson, hanem valamiért nem tud menni a bicikliúton - pl. életveszélyes, pl. gyalogosok foglalták el.

sbuci2 2011.05.11. 19:23:05

@Lángharcos: Na, az aluljáró megszűnése számomra új, de helyesnek tartom mindenképp.

algi 2011.05.11. 19:29:15

@büdösmackó: Úgyhogy ezentúl is cikázzanak az autósok sávjában!

Goompah 2011.05.11. 19:30:06

@sbuci2: Akkor ugye át tudod tolni a kerékpárodat a zebrán?

kéne egy nick 2011.05.11. 19:34:05

@k_attila78:
Járhattál volna nyelvtanórán is álmodban. :-)

Egyébként meg tanulnátok meg végre legalább az alapvető szabályokat betartva (járdán, zebrán nincs helye a biciklinek, a lámpa előre-hátra kötelező, és lehetőleg nem egyledes, 5 méternél messzebbről láthatatlan szar, meg nem a sapkára erősítve, a piros a biciklisnek is tilosat jelent, egyirányú utcába nem hajtunk be szemből, ha nincs külön engedélyezve, nem csordaként haladunk az úton stb., stb.) közlekedni, sokkal kevesebben utálnának benneteket.

Azokról az idióta hülyegyerekekkről nem is beszélve, akik a járdán próbálnak meg BMX-mutatványokat végezni a járókelők közt. És még egy biciklis sem szólt rájuk soha.

sbuci2 2011.05.11. 19:34:06

@Goompah: Köszönöm nagy horderejű hozzászólásodat, kedves Goompah, de ettől még nincs megválaszolva az eredeti kérdésem.

szerecsenfi 2011.05.11. 19:36:34

annyira tele van a tököm a kamikaze ámokfutó bringásokkal: ma is - éppen a Margit-híd kanyarjában (30 km/h max!) - a 70-nel tépő betépett biciklis életének megóvása miatt húztam meg a vadiúj könnyűfém merdzsó felnimet hátul, jobb oldalon a járdaszegéllyel! Mit tehettem volna? Leállítsam a forgalmat? belekaszáljak a marhába? 65-75 ezer 1 db. felni akciósan!

szerecsenfi 2011.05.11. 19:38:38

A barom állat a két sáv között cikázott!
Ez van Bp-en. Bringás terror!

kéne egy nick 2011.05.11. 19:40:06

@Lángharcos:
Hát a repülőpilóták közt nem sokáig, lásd a nagykanizsai esetet. Ott aki hülye, az tényleg viszonylag hamar meghal. Általában csak egyszer lehet hibázni, második esély nincs.

(Utasszállítón meg mindent felvesznek, és időnként szúrópróbaszerűen vissza is hallgatja a repülésbiztonsági osztály - és ha a pilóta hülyeséget csinál, az engedélyével játszik. Mivel emberéletekről van szó, elég komolyan veszik.)

Hogy a magánéletében, amikor nem a gépen ül, mit csinál, az más kérdés.

Patreides · patreides.blog.hu 2011.05.11. 19:41:21

Tehát a bringások elmondták a tanácsaikat a Fővárosi Vezetőknek... ...de azokat a Beruházó nem vette figyelembe.
Csak én látok itt valami apró hibát, pici kis döccenést, egy iciri-piciri rést a logikai levezetésben?

Martian (törölt) 2011.05.11. 19:41:28

@sbuci2: "Az a nagy többség, aki a szigetre menne be"

Ezt honnan statisztikáztad? a hidak jórészt a Dunán való átkelést támogatják (hétköznapi közlekedés), a sziget csak egy opció, ha az ember éppen zöldbe vágyik.

kéne egy nick 2011.05.11. 19:41:48

Egyébként sokkal szigorúbb rendőri ellenőrzés kéne a biciklisekre, mert amíg nem büntetik őket szarrá, addig itt nem lesz rend.

Másból ugyanis nem értenek.

s.b.l 2011.05.11. 19:42:26

@sbuci2: abban tévedsz, hogy a hídon közlekedő kerékpárosok nagy része nem piknikezni menne a szigetre, hanem át szeretne jutni Pestről Budára meg vissza, ehhez pedig értelemszerűen az kellene, hogy leszállás zebrázás nélkül bármelyik oldalon fel és le tudjál hajtani a hídra. a 12 alatti gyerekek meg mehetnek a járdán bicikliút nélkül is

Tungus 2011.05.11. 19:44:02

Mi tehet egy civil szervezet? Semmit. Nem vesznek minket komolyan, nem tömködünk zsebeket pénzel, nem maszatolunk el gyorshajtásokat havernak, haver haverjának, sógornak-komának.

Csak 2 hónapon keresztűl kellene heti egy random napon spontán CM-et rendezni 20-50 bringásnak az adott helyen, utána egyenlőrangú félként kezelnének minket.

sbuci2 2011.05.11. 19:50:46

@Martian: Semmi statisztikám nincsen róla, de ha neked vannak ilyen adataid, akkor továbbítsd, kérlek, érdekelne! Egyszerűen csak empirikus úton állapítottam meg a szigetet, mint legjelentősebb célforgalmat. Elég gyakran jártam ugyanis a hídon a felújítást megelőzően, és ilyen emlékeim vannak.

s.b.l 2011.05.11. 19:59:08

@sbuci2: persze mert a felújítás alatt a közlekedő biciklisták másik hidat választanak, hogy ne kelljen tologatni, én legalábbis így tettem

s.b.l 2011.05.11. 20:00:36

bazz bocs én nem tudok olvasni :)
akkor viszont nem értem...

sbuci2 2011.05.11. 20:01:30

@s.b.l: Akkor olvasd el újra, amit írtam. Segítek: "hídon a felújítást megelőzően"
A felújítás alatt nyilván kerüli mindenki, aki teheti.

Goompah 2011.05.11. 20:05:13

@sbuci2:

Én is köszönöm nagy horderejű megjegyzésedet, amely valahogy így szólt: "az autós is rohadjon meg, amikor feltartja a buszt"

A kérdésedre meg a válasz az, hogy a Szigetre úgy tudsz bemenni, hogy leszállsz a kerékpárról, és a zebrán áttolod. Természetesen ez a bonyolult eljárás szükségtelen, ha már eleve a Sziget oldalán vagy.

Ezután felhívom becses figyelemdet arra, hogy az én kérdésemre sem válaszoltál - aminek fényében vicces, hogy te is a kérdésed megválaszolatlanságára panaszkodsz. Szóval át tudod tolni a kerékpárodat a zebrán? Igen vag ynem?

sbuci2 2011.05.11. 20:12:42

@Goompah: Elnézésedet kérem, ha nem fogalmaztam e tekintetben közérthetően: az aluljárós megoldás miatt problémáztam, majd kaptam az infót, hogy zebrás megoldás lesz, ahol nyilvánvalóan megoldható a kerékpár biztonságos átvezetése az úttesten.
Az eredeti kérdésem pedig így hangzott, "...miért akarjátok, hogy egy-egy egyirányú kerékpársáv legyen az északi és déli oldalon?..." Továbbra is egyszerűbbnek tartom, ha még a zebrán sem kell áttolni.

Stock 2011.05.11. 20:17:12

@Lángharcos: az én hozzállásommal nem közeledünk?4?! :-DDDDDDDDD
ez jóó, akkor egy picit figyelj oda az öreg mókamester munkásságára!
ő maga gerjeszti a feszültséget, soha nem ítélte el a pirosozást, egyirányúzást, nem emelt szót a szabálytalankodók ellen, avagy a kötelező biztosításért, kresz oktatásért, avagy a rendszámért...
ezzel szemben hőzöngött a híd felújítása alatti kamikáze tekerés mellett, stb...

ez meg kamu melléduma, hogy ugyanúgy van.... HAZUGSÁG! nézz szét, ne képzeletbeli ideológiát nyomass.

Lángharcos 2011.05.11. 20:18:20

@sbuci2: Nem véletlen, hogy az autósokat sem engedik mindkét irányban (vegyesen) haladó sávba.

Nyugodtabban tekerek a bicikliúton, ha nem kell a szembejövőktől paráznom. Ugyanis ha úgy ügyetlenkedik valaki, akkor kikerülhetek az úttest felé, ami ugye veszélyes az autóforgalomnál. Viszont ha egy irányba megyünk, akkor választhatok, hogy lassítva követem az ügyetlenkedőt, vagy megelőzöm, mindenesetre: nem szorít ki az úttestre, és kevésbé veszélyeztet. Ezenkívül jobban adja magát, hogy amikor le kell kanyarodni a bicajútról (mert másfele mennék tovább, amerre nincs), akkor a megfelelő oldalon vagyok és egyszerűen bekapcsolódok az autósforgalomba.

torró 2011.05.11. 20:20:02

Követeljük hogy az ország legalább három évre kerüljön Kínai kormány fennhatósága alá. Itt már más megoldás nincs.Aki nem érti az gyorsan tájékozódjon!Tudom! Sajnos egyenlőre nem kivitelezhető! Ilyen egy kurva ország lettünk.A nagy pénzek eltűnnek és egy egyszerű feladatot is képtelenek végrehajtani!

Lángharcos 2011.05.11. 20:21:29

@Stock: Az ideológia valós. Az hogy a prófétája mennyire hiteles, már más kérdés. Amit mond a hídról, az sajnos reális. A közelében lakom, én is látom, hogy nem jó. A céljaim tehát jelenleg közösek vele. A további dolgai hidegen hagynak.

sbuci2 2011.05.11. 20:24:34

@Lángharcos: Jogos, és nem is szeretnék tovább itt időzni a fórumon szőrszál-hasogatva, de a videóból épp az derül ki, hogy valami ronda giccses korlát lesz végig, a helyét már mutatták is, ergo nem kerülhetsz ki ilyen módon az autósok elé, gondolom pont ezért találták ki.
Szép estét mindenkinek!

Stock 2011.05.11. 20:34:14

@Lángharcos: oké, igazad van túlzóak az előítéleteim a csókával kapcsolatban (sajnos megalapozottan) és itt tényleg van valami abban, amit mond.....
csak ugye ha valaki naponta 10* kiállt tűzet, akkor 11-edszer.. :) magyarul a valós ügyekben jó lenne ha csönben maradna!

azon ideológia pedig hazugság, hogy a kerekesek morálja összehasonlítható bármi egyéb járművet használókéval..

Hmmm... 2011.05.11. 20:40:30

Ha az ígéretek pontosan lettek megfogalmazva és dokumentálva, akkor el köll menni az atyaúristenhez is (vagy lehet, hogy ez a feljajdulás volt a hozzá vezető út első állomása?). Ha meg nincsenek, akkor tessék levonni a konzekvenciát, és vállalni a felelősséget...

Egyébként szerintem érdekes lesz majd a villamosokról kiömlő gyalogoknak a Szigethez közeli járdára való átjutása is, hogy közben majd még bringásokkal is meg kell vívniuk... vagy az lesz az EU-konform megoldás, hogy a szebb napokon csak minden harmadik villamos fog megállni a Szigetnél? Nem baj, a Dráva utca és a Kolossy tér között 2050-ben megépülő gyalogos / kerékpártos hídon majd mindenki gyorsan átjut :-D

Én ezen az egészen már csak nevetni tudok. Dilettantizmus és kóklerség _mindenütt_ és _minden_ szinten. Mintha már csak a dumához értenénk, mert már évek óta szinte _csak az_ megy, egyre fokozódó mértékben.

Goompah 2011.05.11. 20:56:29

@dukeekud:

"Ez csak nyavajgas, te is tudod, hogy kb semmi bajod sem tortenne, ha megis "elgazolna" egy kerekparos."

Akkor neked biztos még nem hajtott senki hátulról a kormánnyal bele egyenesen a vesédbe.

ferossz 2011.05.11. 21:02:45

mi csak hobby bicajosok vagyunk.nincs kerékpárút a városban szinte sehol, így maradt a járda, ahol "biztonságosabb". én is autózom, meg ha tehetem karikázom, mert kellemes.........lehetne. a legtöbb autós - velem együtt segít a kerékpárosoknak, hacsak nem az az elvetemült hálypacni, vagy sötét tipus............na ennyi.:))

samot 2011.05.11. 21:06:25

A mérnököt,müszaki àtvevöt a hidrol a Dunàba!Had vigye öket a viz a balkànra!Szànalmas,hogy ezért még fizetnek is!

samot 2011.05.11. 21:07:15

A mérnököt,müszaki àtvevöt a hidrol a Dunàba!Had vigye öket a viz a balkànra!Szànalmas,hogy ezért még fizetnek is!

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.11. 21:10:39

"amikor a biciklisek szemszögéből vizsgálta meg, használható produktum született-e a Margit híd 30 milliárdos felújításából."

30 mrd a TELJES hídfelújítás, amiben benne van a gyalogos, autós, villamosos, furgonos,.. statikai, műemlékvédelmi, hajózási, satöbbi.

büdösmackó 2011.05.11. 21:26:22

Mindig is gyanús volt, ahogy tömegben mozog ez a sok sanda ember, ezekben a buzeráns testhez simulós ruhában, napszemüvegben és sapkában!
És a végén emelgetik a vasaikat!

MINDENKÉPP FÉLELEMKELTŐEK, ÉS EGYENRUHÁSOK!!

mement 2011.05.11. 21:31:45

Az a durva hogy ugy tudom kurva sok penzt markoltunk fel az uniotol ezert, es a tervek amire a penzt kaptuk meg a vegeredmeny kozott orasi tavolsagok vannak.

kuttyogató 2011.05.11. 21:39:56

Baszki, ha van azon a drótszamáron kormány, akkor kerüljék ki a lámpaoszlopokat! Feltehetőleg lámpaoszlopok nélkül meg az volna a baj, hogy a polgári kormány elsíbolta a közvilágítást és ezért emberek halnak meg...

büdösmackó 2011.05.11. 21:53:11

@mement:

mondanom sem kell, hogy hát ezért tart itt az ország!

gyúrcsány alatt minden sokkal jobb volt!

büdösmackó 2011.05.11. 21:54:38

@kuttyogató:

a kerékpározás liberális furfang, ezért mindenképpen trianonjellegű tevékenység!

vesszenek a kerékpárosok, vesszen trianon!

Laurel 2011.05.11. 22:07:35

Jó sok fröcsögő komment született itt. Egy valamit nem nagyon említ senki. Erre a projektre az EU nagyon sok milliárdot adott. Többet, mint egy 8km-es észak németországi vadonatúj tengeri hídra. Ebben a jó sok milliárdban benne foglaltatott az is, hogy a híd északi és déli oldalán az eredeti elgondolás szerint jöjjön létre egy-egy kerékpárút.

büdösmackó 2011.05.11. 22:12:14

@Laurel:

létrejött! tessék kikerülni a szép kandellábereket! tudod nem csak egyenesen tartani kell a kormányt, de nemám!

Bokortalan Hajléktalan 2011.05.11. 22:12:54

@Laurel: Nohát. Sosem gondoltam volna, hogy valaki pont az EU pénzét fogja itten sajnálni. Te valami beszivárgó brüsszeli vagy? Kotródj innend, amíg jó dolgod van, mink itten nem kukoricázunk! Arra költjük, amire akarjuk.

büdösmackó 2011.05.11. 22:16:16

@Bokortalan Hajléktalan: pontosan! nekünk ne mondja meg senki idegenszívű eurokrata, hogy mire költjük a pénzt!

vegyük például a négyesmetrót!

az igazi magyar imád fúrópajzsokat rejtegetni a föld alatt ötven méteres mélységben, akár évekig is! úri passziónak kiváló!

demszky alatt minden szép volt!

Bokortalan Hajléktalan 2011.05.11. 22:31:38

@büdösmackó: Na ja! És nem neveztünk át minden szart valami más szarra! De ezeknek aztán papolhatsz, sosem nyílik fel a szemük.
Bazeg, hamár homár kerékpáros az ember, akkor tekerjen, ne közlekedésmérnökösködjön, vegyen egy montit és csá éles padka meg kerékpárút. Ha Árpád vezér is kerékpárutat vízionált volna, még mindig valahol Ulánbátorban szürcsölnénk a kumiszt.

Laurel 2011.05.11. 22:50:56

Kedves Bokortalan, és Büdösmackó! Azt kellene megérteni, hogy egy jól megtervezett és kivitelezett kerékpárút hálózat épp a konfliktus helyzeteket csökkenti a közlekedésben résztvevő kerékpárosok és autósok között. A másik oldala a dolognak, hogy pl. amikor én autó helyett bringával jövök be a városba, akkor pont egy fémdobozzal rövidebb a dugó. Lehet, hogy ha autóval közlekedek, akkor pont én megyek át utolsóként a zöld jelzésen és te ott állsz a piros lámpánál. Ha bringázom, akkor pedig eggyel előbb állsz a sorban. Mindez persze átvitt értelemben. Tehát minél többen közlekednek kerékpárral, annál könnyebb azoknak, akiknek tényleg szükséges autóval utazni. A magam részéről nincs más alternatíva. A tömegközlekedést nem ismerem, nem is akarom megismerni, és nem is szorulok rá. Tehát autó, vagy kerékpár, és ha tudnád milyen sokan vannak ugyanígy ezzel.

Perillustris 2011.05.11. 22:55:09

@phaszfej: Majd ha te áttolod a kocsid, én is áttolom a bringát. Phasz.

Goompah 2011.05.11. 22:58:39

@Laurel:

"amikor én autó helyett bringával jövök be a városba, akkor pont egy fémdobozzal rövidebb a dugó."

Ez jól hangzik, csak éppen nem igaz, mert a kerékpársáv miatt kevesebb jut az autóknak. Ahol meg nincs kerékpársáv, ott a normál forgalomban lassítod az autóforgalmat.

Nem azt mondom, hogy ne legyen kerékpársáv, csak azt, hogy az érved hamis.

Goompah 2011.05.11. 23:01:34

@Perillustris:

Ezek szerint te a zebrán nem áttolod a kerékpárodat, hanem áthajtasz vele a zebrán a túloldalra? Ez érdekes, mert ezt a KRESZ tiltja. Vagy kerékpárosra nem vonatkozik a KRESZ?

Laurel 2011.05.11. 23:03:17

@Goompah: Gödről jövök be a Városligetig. Nem tudok olyan útszakaszról, ahol a kerékpársáv helyet venne el az autós közlekedéstől, már ahol egyáltalán van. Az utak, ahol jövök elég szélesek ahhoz, hogy az út szélén haladva sehol ne gátoljak senkit a haladásban. (Külső Szilágyi út, Reitter Ferenc út, Városliget) Tehát az érv nem hamis, és azt hiszem sok hasonló része van még a városnak.

Bokortalan Hajléktalan 2011.05.11. 23:05:53

@Laurel: Kedves Laurel! Azt kéne megérteni, hogy az autósok a "tápláléklánc" egy magasabb fokát képviselik, épp ezért a kerékpárutakra elszórt milliárdokat ésszerűbb lenne kulturált parkolóhelyek kialakítására fordítani, nem pedig a mihaszna szportszmenek kénye-kedve szerint elszórni. Belátható, hogy a jelenlegi nehéz gazdasági helyzetben egy autós sokkalta többet hoz az állam konyhájára (jövedéki adó, ÁFA etc.), mint egy habókos kerékpáros, aki esetleg még a tébékasszát is megcsapolja holmi csip-csup horzsolások mián kiutalt táppénzzel. Én betiltanám ezt a hebehurgya passziót, de íziben!

Perillustris 2011.05.11. 23:06:19

@Goompah: GYK: 325 méteres tolásról volt szó.

Egyébként én szinte soha nem kerülök olyan helyzetbe, hogy a zebrán kelljen átmennem biciklivel.

Annak pedig ne fussunk neki sokadszor, hogy a KRESZ tiltja-e vagy sem, hogy átguruljon a szabályosan (!) odaérkező kerékpáros a zebrán (nem tiltja).

Goompah 2011.05.11. 23:07:51

@Laurel: Én meg ugyanennyi belvárosi utcát tudok mondani, ahol a kerékpársáv helyet venne el a többi járműtől. Ahol már most is dugó van, ott a kerékpársávtól csak még nagyobb dugó lesz.

"azt hiszem sok hasonló része van még a városnak."

És sok nem hasonló is. Tüntessetek pl. kerékpársávért a Lánchídra. :)

Perillustris 2011.05.11. 23:09:32

@Bokortalan Hajléktalan: A balesetveszélyes, sz@r kerékpárutak építésének árából építsenek bátran parkolókat.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.11. 23:12:29

@Perillustris:

"A balesetveszélyes, sz@r kerékpárutak építésének árából építsenek bátran parkolókat."

- Lehet csak parkoló épülne?

Egyébként ph az olyan nemzetidegen. Tessék simán f-el írni.

Perillustris 2011.05.11. 23:14:46

@Goompah: A Lánchídról a távoli jövőben ki lesznek tiltva a gépjárművek, jó eséllyel csak a taxik és buszok maradnak majd (és persze a sürgősségi járművek). Addig marad a forgalmi sávban tekerés, amivel alapvetően nincs is baj.

Az pedig, hogy a kerékpársáv "helyet vesz el", nem újdonság. Volt ez fordítva is.

Goompah 2011.05.11. 23:15:48

@Perillustris:

"Annak pedig ne fussunk neki sokadszor, hogy a KRESZ tiltja-e vagy sem, hogy átguruljon a szabályosan (!) odaérkező kerékpáros a zebrán (nem tiltja)."

Komolyan? A KRESZ mást ír (54.4):

"A kerékpárosnak a kerékpárról le kell szállnia és azt tolva - a gyalogosok közlekedésére vonatkozó szabályok szerint - kell az úttesten áthaladnia."

Vagy lehet, hogy a fenti szabály kerékpárra nem vonatkozik?

Laurel 2011.05.11. 23:15:59

@Bokortalan Hajléktalan: Kedves Bokortalan! Ebben részben igazad van, tényleg kell a sok parkolóhely, a hamarosan leálló sok sok koca autós járművének. A világgazdaság bármely lehetséges jövőbeni forgatókönyvét nézzük is, az 500,-Ft-os benzin ár nagyjából megjósolható az év végére. Közgazdász, MOL-os ismeretségeim is ezt jósolják. Már most könnyebb a közlekedés, ez saját tapasztalatom, mivel a saját kis cégemnek árut szállítok hetente 2-3 alkalommal. Az 500,-Ft-os benzin ár persze nem a plafon, úgyhogy igen sok autó fog békésen parkolni az út szélén.Tehát egy idő után a "tápláléklánc" magasabb szintjén leledzők, békésen fognak pihenni az út szélén, és akkor fognak mozgásba lendülni, ha tényleg nagyon muszáj.

Perillustris 2011.05.11. 23:17:07

@gergoke: Te sem igazán érted, hogy az eredeti tervek szerint mindenkinek jó lett volna? A vasárnapi bringás családnak és a "hétköznapi" kerékpárosnak is.

Hurri Kán 2011.05.11. 23:20:58

@Perillustris:
Persze hogy nincs, leszámítva azt, hogy a Lánchídnál tábla tiltja... De hát az ugye csak a gördeszkásokra vonatkozik...

lega 2011.05.11. 23:21:46

Érdekel itt valakit az a párezer bringás? Frászt. Tőlük is csak elspórolnak pénzeket. Csak az számít itt, ki tudja jobban telitömni a zsebét. Nem számít a bringás - sem...
Bezzeg Beneluxéknál.... No, nem álmodozom. Én is bringás, de már csak csínján. :-(

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.11. 23:22:51

@Perillustris:

" A Lánchídról a távoli jövőben ki lesznek tiltva a gépjárművek"

Ezek szerint épül két új alagút? Egy a Csalogány - Alkotmány u. között, egy pedig a Horvátkert - Hild tér között?

Perillustris 2011.05.11. 23:23:05

@Goompah: Igen, általában ezzel próbálkozik mindenki. Nyilván véletlenül hagyja le mindenki azt a lényeges részt, hogy "(4) Kerékpárral a) lakott területen kívül"

Érted? Lakott területen kívül.

Leírom egyben, hátha úgy sikerül értelmezned a szabályt: Kerékpárral lakott területen kívül a főútvonalról balra bekanyarodni vagy megfordulni, továbbá a kerékpárútról a vele párhuzamos útra balra bekanyarodni nem szabad. A kerékpárosnak a kerékpárról le kell szállnia és azt tolva - a gyalogosok közlekedésére vonatkozó szabályok szerint - kell az úttesten áthaladnia.

Perillustris 2011.05.11. 23:23:47

@gyvy: Mely időszakban tiltja?

Perillustris 2011.05.11. 23:25:19

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Nem hinném, hogy ez előfeltétel. S azt sem, hogy valaha lesz ezekre a beruházásokra pénz.

Bokortalan Hajléktalan 2011.05.11. 23:26:47

@Laurel: Én a tápláléklánc csúcsáról beszéltem, haló! Nem a 100 hónapra lízingelt szuzukihajtókról! A benzináron én csak kacagok, hisz manapság egy tájékozott, heteroszekszuális férfi onlájn tőzsdén bőségesen behozza a benzináremelkedésen bukott párezer Forintot. Mindamellett meg kell jegyeznem, hogy a kerékpározás okozta termékenység-csökkenést nem kompenzálja semmi. A loncsoshajú szingli futárok miatt nincs új nemzedék, én mondom! Mételyei vagytok a jövő Magyarországának!

Goompah 2011.05.11. 23:28:32

@Perillustris: Nana! Ne hamisítsd meg a szabály szövegét. Az ui. pontokra van bontva. A "lakott területen kívül" kitétel csak a !/a pontvan szerepel, a 4/b-ben nem. Vagyis a 4/b-re nem vonatkozik.

Ha kérhetem, ne hamisíts szöveget, jó?

Goompah 2011.05.11. 23:30:07

A 4/b-re akkor vonatkozna, ha a "lakott területen kívül" kitétel a (4) után, de még az "a" pont előtt állna. De az "a" pontban szerepel. :)

Perillustris 2011.05.11. 23:37:21

@Goompah: A "továbbá" szó jelentése megvan? De tegyünk egy ellenpróbát, vegyük úgy, hogy neked van igazad.

"a kerékpárútról a vele párhuzamos útra balra bekanyarodni nem szabad."

Amikor a kerékpáros - többnyire a járdán - a zebrához érkezik, akkor bekanyarodik a párhuzamos útra?

Perillustris 2011.05.11. 23:41:02

@Perillustris: Nyilván arról az esetről beszélünk, amikor egyenesen folytatja útját.

Perillustris 2011.05.11. 23:42:47

@ferossz: "hálypacni" és "sötét típus". Ehh...

Goompah 2011.05.11. 23:44:28

@Perillustris:

A "továbbá" nem terjeszti ki a "lakott területen kívül" érvényét a következő pontba. Nem véletlen, hogy a szabály pontokba van szedve, és a "lakott területen kívül" kitétel az (a) pontban szerepel, nem pedig a (4) sorszám után közvetlenül.

A kanyarodást meg hagyjad, nem arról beszélünk.

Kérlek, tanulj meg jogszabályt olvasni, nem haszontalan.

Perillustris 2011.05.11. 23:56:30

@Goompah: Miért került bele szerinted a "továbbá" szó? Tényleg érdekel a magyarázatod.

És akkor a "A kerékpárosnak a kerékpárról le kell szállnia és azt tolva - a gyalogosok közlekedésére vonatkozó szabályok szerint - kell az úttesten áthaladnia." egyszercsak odaterem mindenféle előzmény nélkül, totálisan kiterjesztve az összes zebrára? Amikor a hivatkozott pont egyáltalán nem is a zebrákról szól.

Lehet, hogy te szuperebbül olvasod a jogszabályt, de az értelmezésében sajnos alul maradsz (a konkrét esetben mindenképp).

egynyári üröm 2011.05.12. 00:08:20

komolyan, ez a sok expert ott a városházán mintát vehetne olyan egzotikus távoli országokról, mint hollandia, ahol a bicikliseknek olyan eget rengető módokon kedveznek, mint hogy felhúznak nekik egy narancssárga festéksávot az útra, meg a lámpáknál egy plusz stopvonalat elöl, ahol látható módon álldogálhatnak. az utak ott is ugyanolyan szélesek mint itt. országomat egy vödör festékért!

Goompah 2011.05.12. 00:13:11

@Perillustris:

"Amikor a hivatkozott pont egyáltalán nem is a zebrákról szól."

Persze. Kerékpárokról szól. Vagy esetleg motorcsónakokról beszélgetünk?

De ha nem akarod érteni, akkor nézzük a (7) pontot.

"a) főútvonalon 12. életévét be nem töltött személynek kerékpározni;
b) elengedett kormánnyal kerékpározni;
c) kerékpárhoz oldalkocsit, valamint - kerékpárutánfutót kivéve - egyéb vontatmányt kapcsolni;
d) kerékpárt más járművel, illetőleg állattal vontatni;
e) kerékpáron oldalra kinyúló, előre vagy hátra egy méternél hosszabban kinyúló, a vezetőt a vezetésben akadályozó vagy a személy- és vagyonbiztonságot egyébként veszélyeztető tárgyat szállítani;
f) kerékpárral állatot vezetni."

Szerinted a b...f pontokra is vonatkozik a "főútvonalon" kitétel? Vagyis csak főútvonalon tilos elengedett kormánnyal vagy kerékpárhoz kapcsolt oldalkocsival közlekedni, azt állattal vontatni stb.? És mindez csak 12. évét betöltött személynek tilos? Vagyis 13 éves gyerek mellékúton már vontathatja a biciklijét állattal, kapcsolhat rá oldalkocsit stb.?

Nos, ahogy a "főútvonalon" kitétel csak az (a) pontra vonatkozik, úgy a "lakott területen kívül" is csak arra a pontra, amelyben áll.

Ha ezt nem érted meg, akkor ez az a pont, ahol abba kell hagyni a vitát.

Goompah 2011.05.12. 00:14:20

"És mindez csak 12. évét betöltött személynek tilos?"

be NEM töltött

Perillustris 2011.05.12. 00:18:08

@Goompah: Tök jó, hogy beírtad ezt. Melyik pontban szerepel az, hogy "továbbá"? Na látod, ez a különbség.

Goompah 2011.05.12. 00:21:16

@Perillustris:

A "továbbá" szó mióta jelenti azt, hogy lakott területen kívül?

Perillustris 2011.05.12. 00:25:09

@Goompah: Szerintem erre rájátszol, hogy hamarabb elfáradjak és menjek aludni. Olvas el újra a hamisított szöveget. LOL

"Kerékpárral lakott területen kívül a főútvonalról balra bekanyarodni vagy megfordulni, TOVÁBBÁ a kerékpárútról a vele párhuzamos útra balra bekanyarodni nem szabad. A kerékpárosnak a kerékpárról le kell szállnia és azt tolva - a gyalogosok közlekedésére vonatkozó szabályok szerint - kell az úttesten áthaladnia."

Ez az 54. paragrafus 4. pontja.

Goompah 2011.05.12. 00:36:11

@Perillustris:

OK, ebben nem fogunk egyetérteni, Menj aludni, és álmodj arról, hogy neked van igazad. A bilit ne hagyd az ágy mellett, mert még belelóg a kezed.

Fhmen 2011.05.12. 00:50:35

@lütty: gondolom baszni is csak majdnem szoktál..
sokszor megyek bringával járdán muszájból (a legtöbb "bringaút" is azon van). soha senkit nem ütöttem el

Perillustris 2011.05.12. 01:02:08

@Goompah: Ébren is tudom, hogy nekem van igazam, mert ezt a kört már megfutottuk párszor, és mint írtam, mindenki ezzel a ponttal próbálta magyarázni az elméletét.

Fontos, hogy egy jogszabály értelmezésénél ne az érzelmeid vezessenek, s ne azt lásd bele, amit te egyébként szeretnél, ha úgy lenne.

Bátran beszélj egy közlekedési jogásszal, meg fogsz lepődni.

Sloow 2011.05.12. 09:17:47

@KGyST: ennyi a lényeg sajnos...

Perillustris 2011.05.12. 10:01:44

@KGyST: @Sloow: Megvolt a terv, rajta volt a kerékpárút/sáv mindkét oldalon, amikor az EU-hoz be lett küldve.

KGyST · http://repules.tumblr.com 2011.05.12. 10:18:52

@Perillustris:
Csak nem akkor, amikor a hatósághoz engedélyezésre be lett adva.

A többi picsafüst, etetőrajz. Ennyi.

k_attila78 2011.05.12. 10:20:27

@kéne egy nick: neked legyen nagybetű a magyarország nem marad kicsi:) még a nagybetűt sem érdemli meg ez fostalicska ország...

ex-dr. vuk 2011.05.12. 11:42:12

@Goompah:
szerinted ha a biciklis egyenesen megy (nem kanyarodik sehova), akkor vajon attekerhet-e a zebran (amire ravezettek bicikliuttal)?
mert ugye az altalad hangoztatott resz balra kanyarodasra vonatkozik.

Laurel 2011.05.12. 12:51:17

@Bokortalan Hajléktalan: És nem ugyanarról beszélünk? Az általad 100 hónapos "Suzuki hajtók"-nak nevezettek a tömeg! Ha ők leteszik az autót a magas üzemanyag ár miatt, akkor lesz hely bőven a néhány tucat tőzsdecápa luxusautójának és a bringásoknak is. Amúgy 45 éves vagyok két lányom van, a mai napig sokat bringázok, ezért a népszaporulat és a kerékpársport között nem sok összefüggést látok. Egyébként meg online tőzsdézés nélkül is tudom még fűteni a kertben az úszómedencét, tehát nem szükségből használom a bringát.

kéne egy nick 2011.05.12. 15:11:23

@k_attila78:
Konkrétan nem arra gondoltam.

ex-dr. vuk 2011.05.12. 15:15:44

@Bokortalan Hajléktalan:
"A loncsoshajú szingli futárok miatt nincs új nemzedék, én mondom!"

ahahah, szorakoztato ;) idiota, de szorakoztato.

bari15 2011.05.12. 21:24:59

Erről az írásról egy dolog jut eszebe a sírás.Ez olyan mint miért nem lehet villamos,buszon kerékpárt szállítani és ahol lehet ott meg mi történik:megverik a vezetőt a szólni mer valamiért én ezzel fogaskerekűre gondolok.És erről kerékpáros szervetek miért miért nem szólnak semmit!De rendőség végzi munkáját:mert egyre több helyen büntetik a kerékpárosak a járdán és így tovább hatóságnak

Perillustris 2011.05.12. 21:59:23

@bari15: Nekem erről a kommentről egy dolog jut eszembe, a helye sírás.

denmik 2011.05.13. 07:55:09

villamoson szállítani a bicajt? nem vagyok expert, de én úgy tudtam azt nem utaztatod, hanem tekered (de mondjuk repülőre lehet neki jegyet venni)

Dr. Pornó Ottó 2011.05.13. 07:59:33

Én úgy látom, hogy 60-70 db, az idegösszeomlás szélén álló kerékpárost leszámítva a maradék 10ezer 30-40 éve minden gond nélkül tud közlekedni Budapesten. Nem pirosozik, nem egyirányúzik, nem járdázik, nem ijesztegeti a gyalogosokat, nem hajt fel kerékpárral felhajtani tilos hidakra és nem csapkodja az autókat. Csak az a 60-70 db.

critical ass 2011.05.13. 08:56:45

Hát én a kisfilmből úgy láttam, hogy még kész sincs a Margit-híd. Javában zajlik az építkezés, amit sajos el kell viselni MINDENKINEK. Gondolom a gyalogosoknak sem kényelmes azon a szúk folyosón mindenféle kövek között meg fapallókon közlekedni, mégse készítenek kisfilmet arról, hogy milyen szar az egész. Úgy látom, hogy ha kész lesz a híd, akkor az egyik oldalon lesz egy tök vastag járda, amin gondolom majd kialakítják a bicikliutat. De egyelőre annak a fele el van zárva, mert ugye még nem csinálták meg a híd korlátjait, és gondolom senki sem akar belepotyogni a Dunába... nem tudom miért olyan nagy áldozat a bicikliseknek hogy most tolniuk kell a biciklit, amíg átérnek a hídon...
(amúgy nekem is sok rossz tapasztalatom van a bicajosokkal, pl. amikor 8 hónapos terhesen átmentem a Margit-szigeten az úttesten, ami kb 5 méter széles, egy biciklis kiscsávó majdnem elgázolt, mert nem akart kikerülni, még rám is üvöltött, hogy miért nem sietek jobban át az úttesten, 8 hónapos terhesen... miközben volt kb 4 méter, ahol simán kikerülhetett volna... no comment...)

k_attila78 2011.05.13. 09:11:16

@kéne egy nick: akkor csak kötözködni vagy itt...

Perillustris 2011.05.13. 11:58:27

@Brownfinger: "kerékpárral felhajtani tilos hidakra"

Mindegyik hídra fel lehet hajtani biciklivel is. Persze egy-kettőn van dedikált kerékpárút-féleség.

@critical ass: Ha egy útépítés elvi befejezési határideje előtt két héttel jól láthatóan csak kétszer egy sávnak lenne hely, miközben "autópályát" ígértek, akkor te nem gyanakodnál?

Perillustris 2011.05.13. 12:10:38

@denmik: Egy hosszabb szakaszon, pl. Bécsi út-Lágymányosi híd, vagy Kamaraerdő-Bathyány tér lenne értelme a bringaszállítási lehetőségnek (nyilván erre felkészített kocsikkal).

ex-dr. vuk 2011.05.13. 13:45:31

@denmik: legjobb parositas a vonat+bicaj. itt angliaban off-peak ingyenes a bicaj szallitasa, akar vonaton akar metron.

hatekonysag-osszehasonlitaskeppen, ma metroval jottem meloba, 1 atszallassal. Keroval amugy 7.5 km, 30 perc (nem sietve nagyon). Metroval 40 perc jott ki (including tomeg elviselese, elsetalas a metroallomasra, lepcsozgetes).

Dr. Pornó Ottó 2011.05.13. 13:54:58

@Perillustris: Árpád hídra például tilos. Pedig bringaút is van, el is van kerítve, de nem. Csak azért sem.
Mindegy, semmi jelentősége, nyilván értetted miről beszélek. ;)

Perillustris 2011.05.13. 13:56:04

@Brownfinger: Na látod, hogy fel lehet hajtani. :)

Pretoryan 2011.05.13. 16:53:52

Egyrészt az, hogy a vita elment az irányba hogy "fasz" bringások/autósok azt erősíti, hogy ezért csinálták.

Tisztelt autósok. Ha hiszitek ha nem, a bringa út mint forgalmi sáv a lehető legbiztonságosabb, mondom ezt vezetőként és bringásként is. Én sosem tudtam magamat másként nézni, hiszen 5 éve télen nyáron tekerek, és ugyanígy vezetek is, tehát fizetem az útalapot (és még veszek vonatbérletet is). Vannak fasz bringások, és teljesen igazatok van ha felháborodtok rajtuk, hiszen ők veszélyeztetik a ti de főleg a saját biztonságukat. Azért úgy gondolom hogy mostanság mióta durván növekszik a bringások száma, látható hogy bunkó/normális bringás arány pont ugyanaz mint az autósoknál, csak ez szembetűnöbb, hisz nincs idegesítőbb mint a dugóban ülve azt nézni hogy elhúznak mellettetek a bringások.
Bringásként kocsiban ülve rohadtul bír idegesíteni a bunkó bringás, aki fittyet hány a szabályokra, és leégeti az amúgy remek közösséget.

Ez mind igaz, de ez a vita nem erről szól! Ez a vita arról szól hogy BP megígért valamit, nem csak a bringásoknak, hanem az EU-nak is, erre kapták a pénzt, és szarik rá. Ez a baj. Nincs veszélyesebb annál ha a gyalogos-bringa utat csinálnak. Nézd meg az Andrássy utat az Oktogontól a Kodály köröndig. Az simán horror, a gyereket már el sem merem vinni arra sétálni, mert annyira veszélyes.

Nem sokkal veszélytelenebb a Baijcsin lévő bringaút amit a járdából csináltak, mert figyelmetlen gyalogosok és biciklisek napi szintű baleseteket okoznak egymásnak. (én már többször taknyoltam, amiatt hogy elém lépett egy-egy gyalogos és hát inkább én, és nem mondhatni hogy túristákról beszélnék).

Ami durva lesz hogy a biciklisek ha szabályosan akarnak közlekedni komoly veszélyben lesznek a hídon a járdán, hiszen a víz sem lesz messze ha hirtelen fékezés vagy esés van akkor akár abból csobbanás is lehet.

Szóval a vita ne arról szóljon hogy most kell-e vagy nem kell a bicikli Budapestre (amúgy nem tudnám mit szólnának az autósok, ha egyik napról a másikra az összes bringás beülne a kocsijába és bemászna a dugóba, mennyivel lenne jobb a kocsiban ülőnek?), hanem arról hogy nem teljesítik azt amit ígértek... Dehát politikusokról van szó, és mint tudjuk akkor is hazudnak ha kérdeznek.

kéne egy nick 2011.05.13. 17:08:05

@Perillustris:
Lófaszt.
Aki biciklizni akar, biciklizzen, ne a tömegközlekedési eszközön foglalja a helyet.
Elvégre a biciklizés egészséges, nem?

ex-dr. vuk 2011.05.13. 18:37:02

@Pretoryan: mi az az "utalap" amit fizetsz? csak kivancsisagbol :) nem tudok ilyen adonemrol.

"bringa út mint forgalmi sáv" = kerekparsav (csak hogy nevezzuk neven) de igazad van, ez a legjobb varoson belul

@kéne egy nick:
te meg a kocsiddal soha ne menj fel kompra, hanem csak szepen kerulj. azert van kocsid, nem??
ahah :)

kéne egy nick 2011.05.13. 19:27:08

@vuk_:
A kompot többek közt a kocsiknak találták ki, te idióta.

bari15 2011.05.13. 20:47:25

@Perillustris: Nem válaszoltál kérdésemre:veréssel kapcsolatba mi véleményed?és ilyenkor hol
vannak szervezetek amik képviselik kerékpárosokat?

Perillustris 2011.05.14. 00:22:51

@kéne egy nick: Nem igazán értem az összefüggést. Persze tudom, mire megy ki az erőltetett álszent kérdésed.

@bari15: Mégis, mi lenne a véleményem? Aki közfeladatot ellátó személyre kezet emel, az bűncselekményt követ el. Ezzel kapcsolatban semelyik kerékpáros érdekvédő szervezetnek nincs megszólalási kötelessége.

Vagy az Autóklub elítéli az autóval érkező bankrablókat?

soibegin_ 2011.05.25. 12:55:19

Jó olvasni a vitát a "zebráról", hogy a biciklisnek hogy is kell átmennie rajta... A vicc az, hogy a zebra neve KIJELÖLT GYALOGÁTKELŐHELY, azaz a biciklis NEM is használhatja, mert ha a kerékpáron ül, akkor bizony járműnek számít, illetve ő maga járművezetőnek. Tehát a zebrán NINCS elsőbbsége az autókkal szemben, lehet próbálkozni, de csúnya kimenetele lesz!

Perillustris 2011.05.25. 13:08:41

@soibegin_: Általában két része van a kérdésnek: átmehet-e/elsőbbsége van-e. Továbbá bonyolítható azzal is, hogy az autó kanyarodik-e vagy sem, stb.

A KRESZ több helyen pontatlanul fogalmaz (vagy éppen sehogy).

soibegin_ 2011.05.25. 13:38:51

@Perillustris: Már elnézést, de az hogy egy jármű átmehet-e egy "gyalogátkelőhelyen", merőben egyértelmű... A gyalogos és a jármű fogalma a KRESZ szerint definiálva van! Linkeljem... ? :) Szívesen megkeresem!
Ugye az egyértelmű, hogy a bicikli az jármű (és nem gyalogos)?

Perillustris 2011.05.25. 13:42:28

@soibegin_: Igen, szeretném, ha bemásolnád, hogy pl. egy 12 évet be nem töltött kerékpáros, aki szabályosan halad a járdán, mely szabály alapján köteles leszállni a bringáról és áttolni azt a zebrán.

soibegin_ 2011.05.25. 13:57:34

@Perillustris: egyszerű,
2. § Fogalmak, II. A közúti járművekkel kapcsolatos fogalmak
"a) Jármű: közúti szállító- vagy vontató eszköz, ideértve az önjáró vagy vontatott munkagépet is."
I. függelék, Közúti fogalmak
"b) Kijelölt gyalogos-átkelőhely: az úton a gyalogosok áthaladására szolgáló, útburkolati jellel jelölt terület"
Nyilván ahhoz, hogy GYALOGOS legyen belőle LE KELL szállnia a kerékpárról, ugye ezt már nem kell magyaráznom! :)

Perillustris 2011.05.25. 14:04:36

@soibegin_: A járda is a gyalogosoknak van, mégis mehet rajta kerékpáros bizonyos feltétlelek teljesülése esetén.

soibegin_ 2011.05.25. 14:11:17

@Perillustris: látom Te mindenkivel vitába szállsz, teljesen mindegy, hogy ki, mit ír Neked... Veszett fejsze nyele!
Akkor Te írd meg, hogy hol említi a KRESZ, hogy járművel át lehetne menni a zebrán... Én várom!
Csak így többet nem tudnál kommentelni!!! :)
Fogadja már el a kerékpáros társadalom, hogy a KRESZ rájuk is vonatkozik!

Perillustris 2011.05.25. 14:19:23

@soibegin_: Mint már írtam, sok szürke folt van a KRESZ-ben. Ez pl. nincs kodifikálva. Ennyi.

Egy 11 éves gyermek leszállás nélkül is átmehet a zebrán, természetesen elsőbbséget adva. Bizonyos szituációkban azonban valóban érdemes lehet inkább áttolni, de ez semmiképpen sem kötelező.

Nem mellesleg ez a logikus is.

soibegin_ 2011.05.25. 14:23:54

@Perillustris: akkor robogóval, motorral, kamionnal, vonattal is át lehet menni a zebrán, mert nincs kodifikálva!?
Egyébként megsúgom, pont implicit kodifikálva van...
Te KRESZ szabályt egyszer sem írtál, csak a saját szavaidat - akkor miért beszélünk jogszabályról?

Perillustris 2011.05.25. 14:26:19

@soibegin_: Az általad felsorolt járművek nem közelíthetik meg a zebrát szabályosan a járdán haladva.

soibegin_ 2011.05.25. 14:31:39

@Perillustris: Én nem a megközelítésről beszélek, hanem az áthaladásról - szép dolog a terelés, de azt a politikusok csinálják!!!
Tehát vagy válaszolsz, vagy egy egyszerű kérdést se tudsz értelmezni, de akkor nincs értelme így ennek!
A kérdésem: "... ÁT LEHET MENNI ..." - senki nem beszélt másról, csak Te, de így soha nem válaszolsz senkinek, semmire... egy kicsit korlátozott a látásod!

Perillustris 2011.05.25. 14:43:32

@soibegin_: Fura lenne szabályozni, ha az adott cselekményhez vezető cselekedet nem megengedett. Tehát mivel a gépjármű nem mehet a járdán, nem is érhet zebrához, így felesleges erre kitérni a jogszabályban.

Végülis tökmindegy. Neked az a véleményed, nekem meg más.

soibegin_ 2011.05.25. 14:55:17

@Perillustris: Én nem véleményről beszéltem, hanem szabályokról... TE ragaszkodsz a véleményedhez, nem a szabályokhoz! Tehát eszed ágában sincs a KRESZ-t betartani... Így viszont nehéz a "kerékpárosokat" alkalmasnak tekinteni a közlekedésre! Ez viszont már az én véleményem... :D

Perillustris 2011.05.25. 15:01:03

@soibegin_: Akkor úgy mondom, én így értelmezem, te meg úgy.

Amúgy számomra lényegtelen, mert én kizárólag keresztben megyek át a zebrán, szóval nem igazán értem, hogyan érinti ez az én közlekedésem szabályosságát (merthogy a szabályok többsége egyértelmű).
süti beállítások módosítása