A nagy bringásrazzia harmadik hetében járunk, de csak most sikerült először akciózó rendőrök karjaiba futnunk. Kocogás közben leltünk végre egy forgalmas bringaút mellett várakozó párosra.
Bicikli nélkül voltunk, de nem bírtuk ki, hogy érdeklődjük, mi a hivatalos álláspont: az első kerékre kötelezően előírt borostyánsárga színű küllőprizma helyettesíthető-e a gumiköpeny oldalán húzódó fényvisszaverő csíkkal. Az egyik sárga, a másik fehét, de végülis mindkettő ugyanúgy működik, visszaveri a fényt. A gumicsíkról semmilyen szabályozás sem tesz említést, a borostyánsárga küllőprizma azonban bevonult a KRESZ-be.
„Amelyik rendőr ezért büntet, az tényleg rendőrviccbe való” – mondta fejcsóválva az egyik rendőr, miközben előhúzta a papírjait, hogy pontos választ adhasson. Szerinte a hetvenes években megalkotott előírás sok esetben nem képezi le a valóságot.
Azt mondta, hogy elsősorban az a dolguk, hogy a szabályos közlekedést biztosítsák, nem packázni állították ki őket a bringautakhoz, még szondát se tart magánál mindegyik rendőr. Összességében az a tapasztalatuk, hogy elég felkészültek a biciklisek, a legtöbbször pedig a Margit híd járdáján biciklizőket büntették, de sokan hagyják figyelmen kívül a piros lámpákat is.
A KRESZ szerint tehát a kötelező kerékpártartozékok az alábbiak:
- Fehér színű első lámpa
- Vörös színű hátsó lámpa
- Vörös színű hátsó prizma
- Két, egymástól független fék
- Csengő
- Borostyánsárga színű küllőprizma legalább az első keréken
- Fényvisszaverő ruházat (lakott területen kívül az úttesten éjszaka vagy rossz látási viszonyok között)
Az utolsó 100 komment: