Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

A rendőrök jóváhagyták az első utolsó CM útvonalát

2011.04.01. 14:44 - kirk kapitány

A megvan a rendőrségi engedély a rendes tavaszi CM útvonalára. Az április 30-i kerékpáros demonstráció, amely az I. Utolsó Critical Mass nevet kapta, most Budáról indul.

A gyülekező délután 16 órakor a Vérmezőn lesz, a vége pedig szokás szerint a Városligetben.

A köztes meglehetősen kacskaringós útvonal: Attila út - Alagút - Lánchíd - Apáczai Csere J. utca - Irányi utca - Ferenciek tere aluljáró - Erzsébet híd - Rudas fürdő - Erzsébet híd - Kossuth Lajos utca - Astoria - Károly körút (dugó esetén plusz kapacitás: Városház u., Petőfi S. u.) - Erzsébet tér - Andrássy.

193 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr462791257

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Stock 2011.04.02. 00:09:14

@qrisz: dehogy nem tapasztaltam az elmúlt években nem túl gyakori.. néha önző törtetés eredménye, de legtöbbször tapasztalatlan mazsolaság, figyelmetlenség! magyarán rendeltetésszerű használat velejárója és nem okoz dugót a legtöbb esetben csak rövid fennakadást!!!!
ellenben a CM?! akárhonnan nézed öncélú szopatás!

Stock 2011.04.02. 00:14:07

@Hajdú Peter: ehez az irigységhez már fáradt vagyok.... még szerencse, hogy te meg tudod ítélni az autó külsejéből, hogy milyen céllal, indokkal közlekedik! :-DD a cicanacis spanjaidnak meg biztos kevés a melegfelvonulás mi?? :) vagy izé, ők csak hobbisták, meg sportolók.... :)

a mopedautó mindenre alkalmatlan: pakolhatatlan, lassú, törékeny, utaszsállításra is alkalmatlan és drága
(a kérdésem látom elkerülte a figyelmed)

ben solo 2011.04.02. 00:14:34

élni és élni hagyni, ezt gondolom mindenki másképp értelmezi. megáll az eszem (kérdőjelezzük meg van-e), hogy egy délután kényelmetlenségeit nem lehet kibírni mások valódi jóérzése tiszteletben tartása okán sem.
ovi, ovi, ovi. gratulálok.

Gepárd 9.58 s 2011.04.02. 00:15:51

@Kuku: Kedves Gábor! Lehet, hogy elkerülte a figyelmemet, miért is "Utolsó CM"?

Stock 2011.04.02. 00:15:52

@Kuku: remélem a jogi felelősséget is vállalod büszke szervezőként... ;)

Stock 2011.04.02. 00:17:04

@ben solo: vicces értelmezése a mondatodnak egy célok nélküli, szándékos szopatásra irányuló rendezvény esetén!

Stock 2011.04.02. 00:22:55

@ben solo: mert ugye az egyén szabadsága addig terjed, medig másokét nem sérti!
persze az autósok is sértik a szabad aszfaltrajversenyt...
csak nem árt mérlegelni, hogy okkal, indokkal.. avagy öncélúan sérti!!!!
mert a CM tök jól ellene a Népligetben, Városligetben, felvonulásin, külvárosban!
de A-ból B-be eljutni elég nehéz csupán a Városligetben.....
ezen kellene elgondolkodnia a sok egomán őrültnek!

qrisz 2011.04.02. 00:53:17

@Stock: milyen igazság fáj??? ó persze sok ártatlan autós, biztos tapasztalatlanságból... :)) én sem a hatvani gyorssal jöttem , egyfolytában látom. Mikor minden hétre jut egy zebrángázolás, járdára felszaladás, ők is ártatlanok szegénykék? a Stohl Bucink is? meg a császárutódunk?az ír gázoló? Én is fröcskölhetnék hogy mennyetek az M0-ra autózni, ugye milyen hülyeség? Kölcsönös tolerancia ,és jobban élnénk. Félreértések elkerülése végett egy CM-en sem vettem még részt, a biciklit munkábajárásra és túrázásra használom.

Forest (törölt) 2011.04.02. 00:56:39

Semmi baj nem lenne ezzel, ha a CM azért harcolna, hogy a város radikális átrendezésével az autós és gyalogosforgalom akadályozása és csonkítása nélkül minél több jó minőségű és használható kerékpársávot harcoljon ki. Akkor ez egy nemes és támogatható kezdeményezés lenne.
Azonban a kerékpársávokat vagy a gyalogosoktól kanyarítják le (veszélyeztetés) vagy az autósok elől (zavarás, és (ön)veszélyeztetés), valamint további dugógenerálás.
Az pedig hogy a kerékpár nem szennyezi a levegőt ott igaz, ahol gond nélkül ki lehet kerülni. Ez több helyen nem áll fent, pl a nagykörút külső sávjában, vagy az Alkotás úton a Csörsz felé (de millió példát lehetne sorolni).
Mihelyst a kerékpáros mellett nem lehet biztonságos távolságban, sávváltás nélkül elmenni, és így több gépjármű (ne adj' Isten autóbusz) araszolásra kényszerül, máris nagyságrendekkel megnő a dugó, és a környezetszennyezés is. Így valóban nem szennyez a kerékpáros, csak áttételesen többszörösen szennyeztet a forgalom többi résztvevőjével, egy - innentől - hamis zöld illúzió mögé bújva.Ez az egyik baj.
A másik a veszélyeztetés kategória. amikor a kedves kerékpáros a kresz szabályainak rendszeres és "tudatos" mellőzése miatt kerül olyan helyzetbe, hogy hirtelen irányváltásra, vagy fékezésre kényszeríti a többi közlekedőt.
Legutóbbi szép példája ennek a Pannónia/Szent István krt kereszteződés volt.
Bringás bele a pirosba a Pannónia felől (nem igen érdekelte a folyamatos forgalom a Szent Istvánon) másik bringás meg ezerrel át a zebrán, ahol egy paraszthajszál hiányzott az ütközéshez. Szép kis meglepődés volt.
Igen tudom, az autósok is megérik a pénzüket. Mégis napi 200 km-t vezetve a városban átlagban többször meríti ki a kerékpáros a veszélyeztetés fogalmát (hirtelen irányváltásra és fékezésre kényszerítés) mint gépjárművezető. Tudatosan.
És mindezek oka - szvsz - hogy nincsenek tisztességes és védett kerékpárutak.
Akkor lenne élhető csak igazán a város, és nagyjából meg is szűnnének az egymást okoló balesetveszélyes helyzetek és problémák.
Mindenki menne a maga útján, ahogy jólesik.
A jelenlegi kerékpárutak nagyjából a kalap szar kategóriát merítik ki.
Ez a legnagyobb baj. Azért kellene harcolni, akkor lenne értelme felvonulgatni, ha ennek a megváltoztatása lenne a cél, de ne úgy, hogy aktív, forgalmas területről einstandoljanak, mert az megint csak újabb konfliktusok forrása lesz. Megérett már ez a város ahhoz hogy radikálisan hozzányúljanak.

qrisz 2011.04.02. 01:03:31

@Forest: én máshogy látom... nem értem miért okoz az autósoknak gondot a "zebra" (gyalogos átkelőhely) értelmezése, azonkívül az pl bringasávban állok mellettem előttem az autós, kanyarodik nem indexel,de biztos erről is én tehetek és örülhetek ha észreveszem és nem vasal ki. A pirosba hajtást ,nos tudnék neked mesélni hány autós hajt át a piroson ,míg hazaérek. Aztán a "elsőbbségadás kötelező" tábla sem hatja meg némelyiket, úgy suhan át előttem,hogy nézni is rossz. csak itt a fórumon kresz-doktorok.

Stock 2011.04.02. 01:14:12

@qrisz: az az igazság, hogy futásra, kerékpárral demonstrálásra sokkal alkalmasabb pl a sziget, mint a közutak!
bla-bla, egyrészt hazugság hogy hetente, másrészt hogy jön ez ide?! igen vannak balesetek, igen vannak felelőtlen emberek, sőt vannak közlekedési bűnözők is, nah és?!?!?!?!?!?
ezzel azt akarod mondani, hogy emiatt jogos minden közlekedőt öncélúan szopatni???????????

"kölcsönös tolerancia" felfogod, hogy mit írsz?! ez azt jelenti, hogy nem szórakozol mással és cserébe elvárod ugyanezt.
ellenben a kürti ámokfutása arról szól, hogy szivatni és hőzöngeni utána a tiszteletért, együttműködésért, a kerékpárosok segítésért...
ez olyan, mintha a küszöbödre kuláznék, majd becsöngetnék, hogy van e valami kajád, mert úgy kiürültem...... :)

Stock 2011.04.02. 01:19:45

@qrisz: tipikus alja stílus ez a síránkozás, hőzöngés, bármiféle érvelésre csak vagdalkozás.... csak te vagy helikopter mi, mega sapanjaid.

nowy 2011.04.02. 01:33:23

@Forest: a CM "feladata" , hogy megmutassa mennyien bringáznak,mekkora az a "kritikus tömeg", akik ezt a közlekedési módot választják.Főleg,mikor még mindenki azt hitte,hogy csak a futárok bicikliznek Budapesten.Az infráért hivatalból inkább a Magyar Kerékpáro Klub küzd. (persze nem lehet ennyire szétválasztani)

Stock 2011.04.02. 01:36:20

@nowy: és ez miért jó félelemkeltés? mert nyomásgyakorlásra alkalmatlan, hiszen magad írod, hogy nincs célja! pfff!!

egyébként meg ez egy hamis kép, hiszen nekem pl nincs is olyan ismerősöm, aki bringázna a fővárosban és mégis ott lesz.
meg mekkora marhaság ez kritikus tömeg..... mihez képest a siklóernyősökhöz????

Kuku 2011.04.02. 01:42:47

@Forest:
Ebben a városban érdemi mennyiségben normális infra nem fog épülni amíg égetően nem szükséges. Az pedig nem a demonstrációk miatt lesz égető, hanem a hétköznapi bringások száma miatt. A CM célja tehát csak közvetve az infrastruktúra. Direktben a város lakói a célcsoport. Ebben jók az eredményeink, a politikus pedig majd az ő akaratukra puhul meg. Már tüntetést is szerveztünk a járdás bicikliutak ellen. Sajnos a hozzászólásodban is benne van minden a kérdésről. A járdából ne, az útból se, de legyen. Propelleres bringa még nincs.
A szabálytalanságokra nem írok semmit. Mindenki szabálytalan, egész nap egymás szabálytalanságait látjuk, szapulhatnánk egymást napestig. De minek?

nowy 2011.04.02. 01:50:36

@Stock: én semmi olyat nem írtam,hogy nincs célja.A célt Kuku megírta az előbbi hozzászólásban.

(A zebrán gázolásról pedig : Elriasztóak a statisztikai adatok. 2008-ban 1.164 személyi sérüléssel járó közúti közlekedési baleset történt kijelölt gyalogos átkelőhelyen. A gyalogos elütések többségét - 839 esetet - gépjárművezetők okozták. E balesetekben 47 gyalogos vesztette életét.

Alig jobb a helyzet az idei évben. Eddig - 2009 október - 609 baleset történt kijelölt gyalogos-átkelőhelyen. Huszan vesztették életüket.)

Kuku 2011.04.02. 01:56:12

@Gepárd958:
Ez egy szójáték. I. Utolsó.
Több részcélt elértünk. A kerékpározás terjedése a mérések szerint olyan gyors, hogy a kritikus tömeg már a jelen. Nem szeretnénk rendezvényszervezők lenni, minden CM után értékelni kell legyen e következő. Szerintem addig van értelme, amíg újabb embereket érünk el, ültetünk bringára vele. Feleslegesen nem érdemes blokkolni vele a várost. Ezentúl minden alkalommal megvizsgáljuk hogy a közösség mennyire fog össze a szervezésben, mennyien vesznek részt, milyen hatása van, milyen lehetőségei vannak, stb...

Stock 2011.04.02. 01:56:57

@nowy: nah hátha itt van még a fő hajtipajti és együtt össze stand up-olhatnátok, hogy mi is a célja, mert még soha nem sikerült kibogozni! :))

sztem ezt kár eröltetned, mert a kerékpárosok közlekedési morálja a legkatasztrófálisabb az összes járművezető közül! (1600 regisztrált! személyi sérüléses baleset egy ilyen elenyésző kis csoporttól igen szép eredmény és tudjuk, hogy a vádliba belerongyoló és tovahaldó hajtipajtik esetei sosem lesznek részei a statisztikának.)
sztem is szigorítani kéne a jogsiszerzést nagyon radikálisan pszichóval, vezetéstechnikával, elmélettel és legfőképp szigorítani kéne a baleset okozás büntetési tételeit...
de nehogymár a jogsi, rendszám és biztosítás nélküli kerékpárosoknak járjon a szája ezügyben!!!! érdekes a kerékpáros kultúra kialakulásáért nem tüntettek.

Kuku 2011.04.02. 02:01:40

Miért etetitek ezt a Stockot?
3000 kommentje van, nem kispályás. Ha csak a gépelésetek idejének tizedét a beleolvasásra fordítanátok, feleslegesnek ítélnétek a maradékot. Szerencsére mindig van aki ugyanazt normálisan is megkérdezi, érdemesebb arra válaszolni.

Stock 2011.04.02. 02:02:09

@Kuku: azért korekten megkerülted azt a témát, hogy mekkora mértékben járultok hozzá a forgalom lassításához, légszennyezés növeléséhez!

Stock 2011.04.02. 02:03:05

@Kuku: kínos kérdések mi?! :)) nem nekem ciki!

nowy 2011.04.02. 02:11:49

@Stock: nálam rossz ajtón kopogtatsz,mert 20 éve van jogsim (vezetek rendszeresen) és mint minden MKK tagnak van biztosításom,ha esetleg balesetet vagy kárt okoznék.
A biciklis morál nem hiszem,hogy nagyságrendekkel rosszabb lenne, mint az országban uralkodó morál, legyen szó bármilyen közlekedési eszközről.Bármelyikre bőven találunk példát.
Te magad írod,hogy szerinted elenyészően kis csoport vagyunk.Pont ez a cél,hogy lássák,ez nem így van.Igen tudom,a CM-en sok olyan ember is részt vesz,aki esetleg csak hétévgén biciklizik és akkor is a ligetben,de egyrészt lehet ők is többet használnák máshol,ha lenne több és jobb infra, másrészt vannak más módszerek is a kerékpározók mérésére (pl számláló a Múzeum körúton)

nowy 2011.04.02. 02:13:30

@Kuku: láttam én már sok helyen posztolni,tudom hogy nem kezdő,de én meg ráérek,gyorsabban telik a várakozás :)

Kuku 2011.04.02. 02:14:09

Jó éjszakát. :)

Stock 2011.04.02. 02:19:35

@nowy: nem nálad kopgtatok tényt közöltem, ahogy te is.
ez a morál tagadás és félremagyarázás pedig elég képmutató, ezt egy kicsit túlzásnak érzem!!
arányaiban vagytok elenyésző csoport, tisztában vagyok vele, hogy megtöltenétek a ligetet..... és akkor mi van?! nálatok max a motorosok vannak kevesebben ebben a városban (bár ezt sem hinném!), de ők nem akadályozzák a többi közlekedőt és a lényeg, hogy hivatalos statisztika szerint jóval több balesetet okoztok náluk!!!!!!!
tehát a célja még mindig nem világos!!!! :))
(az lenne, hogy megpróbálni addig duzzasztani a kerekesek számát, ameddig a város bele nem roppan és nem teljesülnek a ki nem mondott célok?) mert viccen kívül ez jön le!

Kuku 2011.04.02. 02:20:37

@nowy:
Akkor semmi gond. Hátha egyszer meggyőzöd. :)
Nem hülye amúgy, csak valamiért fixált erre a témára. Lehet hogy azért mert már bringáznia kellene/szeretne. Érdemes a memetikát tanulmányozni, sok hasonló jelenséget megértet. Nagyon kevésen múlik, hogy mi mellett érvelünk. Hajszálon múlhat hogy egy ember milyen kezdőálláspontot vesz fel, utána önerősítő folyamat minden kifejtett érv. A végső stádium ez a fajta beszorulás. Bármelyikünkkel megeshet, érdemes figyelni erre. Nekem részben ezért hasznos hogy van autóm. :)

Stock 2011.04.02. 02:21:21

@Kuku: gerinces dolog megfutamodni a kellemetlen, valóságot boncolgató kérdések elől! ;) nem is vártam mást!!

Stock 2011.04.02. 02:23:00

@Kuku: ezzel viccen kívül nagyon egyetértek!! természetesen nem a bringázási vágyaimra gondolok, köszi volt gyerekszobám! :)

Stock 2011.04.02. 02:25:35

@nowy: várakozás? :)) vagy te is az álommanót várod?

Kuku 2011.04.02. 02:32:05

@Stock:
Na ezért a hozzászólásért már csak válaszolok. Egyetlen kérdésed sem kellemetlen. Válaszolnék is rá örömmel, csak nem jön be a stílusod. Persze ettől még lehet hogy élőben tök jófej vagy, csak akkor beszéljük meg úgy. Tőlem ez az inkognitó mögé rejtett erős attak távol áll. Kezdetben felvettem a kesztyűt, de már leesett, hogy teljesen mindegy hogy téged éjjel fél háromkor meggyőzlek valamiről vagy nem. Amit kérdezel azt viszont mindig átgondolom. A legszemetebb kérdésből is lehet tanulni, és lehet benne igazság. Csak a választ nem ejtem meg. Használj erre valami másik nicket, amit nem amortizáltál le. :)

Kuku 2011.04.02. 02:36:26

Na de már tényleg fél három, és holnap horgászni kell mennem, nem aludni. :)

nowy 2011.04.02. 02:50:03

@Stock: sok rossz dolgot látok a bicikliseknél (na meg az összes többi közlekedőnél) és sajnos sokan vannak,akik szabálytalanok,ezt én is elismerem, mi több felettébb bosszant is.
Az okozott balesetek számával azért vagyok leginkább bajban,mert jómagam külön kezelném a számadataokat.Kicsit sarkítva: más az,ha Józsi bácsi részegen karikázott,mert 50 éve így szokta meg és a Kreszről nem is nagyon hallott,de az autók már nem csak 1x egy nap mennek a faluban és más, ha egy városi forgalomhoz szokott biciklis -akinek esetleg már többször elmondták,hogy ne járdázz,szerelj lámpát,stb - okoz balesetet.
Egyébként te tudsz viszonyítási számokat biciklisekre ? Mennyi biciklis okozta a balesetek X százalékát ?

Húzzunk bele! 2011.04.02. 07:58:22

@Stock: "remélem a jogi felelősséget is vállalod büszke szervezőként... ;)"

Miért mész robbantani? Csak ne magadat robbantsd fel, mert olyan jól lejáratod magad, hogy azt tanítani kéne és közben vicces is vagy:)

harri 2011.04.02. 10:15:13

Újra itt! De szomorúan látom, hogy az elmúlt órákban, nem sokat haladt előre ez a "beszélgetés" :(
Tele vagytok negatív hullámokkal, és agresszióval!

Kuku, Forest respect!! Sock : Nem lájkollak!

A magyar közlekedési morál olyan amilyen sajnos. Az a véleményem hogy a mostani magyarságról elmondható, eléggé magának való egy népség lett. És ez az utakon nagyon szépen ki is jön.
De nekem meg nagyon sok pozitív tapasztalatom van: naponta előfordul, hogy ha lassítok a bringával, hogy elsőbbséget adjak egy elkanyarodó autósnak, megállnak és elengednek.
Így kellene az utakon is, és akkor most nem dobálná mindenki egymásra a sz@rt :)
Azonkívül a bringát munkaeszközként használóknak és is bevetnék vmi bringásjogsit, arra az esetre, ha túl sokat szabálytalankodi, akkor veszítse el egy időre, amíg nem dolgozhat, ... mert hát az átlag bp-i autós velük találkozik a legtöbbet, és így egy rossz kép alakul ki bennük.
Számomra a CM célja az, hogy megmutassam a városatyáknak hogy bakker mennyien vagyun, akiknek kéne a bringaút, de ha ezt vmi félreeső helyen tartanák meg, akkor a kutya sem figyelne, így szükségszerű, hogy szem előtt legyen, aminek meg következménye a forgalom korlátozása. De kérdem? Ez a pár óra szombat délután mér szúrja ennyi ember szemét ??

üdv

Viola, a ló 2011.04.02. 10:57:20

@Kentetsu: Mert gyökér vagy. Ha a micura egy múzeumban ad koncertet, akkor az mitől múzeumok éjszakája? Koncert egy múzeumban és kész.

mement 2011.04.02. 11:02:31

Igazabol evrol evre kb ugyanaz a 3-4 troll jon ide sirankozni, es bunkozni, amikor CM van. A tobbi embernek ugylatszik sikerult megjegyeznie hogy evente 2x CM van.

Ez azt mutatja az irany jo;)

mement 2011.04.02. 11:05:50

@Stock: :DDD. Nyilvan a sok biciklisbe fog beleroppani a varos:D

Martian (törölt) 2011.04.02. 11:24:32

A tömeges kicsődülés helyett inkább kisebb csoportos városi rutinszerző túrák kellenének, a KRESZ és a biztonságos közlekedés elveinek gyakorlásával.

toi 2011.04.02. 12:06:30

@rotok: annyira örülnék neki, ha egyszer egy ilyen macskajancsi megpróbálna pofánbaszni.

A szerelő 2011.04.02. 13:13:18

nem teljesen ide tartozik, de azért megosztom veletek :)
most nemrég voltam a váci úti tescoban. pont amikor megyek ki a parkolóból, akkor ér oda egy motoros csapat (nem tudom, hogy milyen apropóból, de jó sokan mentek kifelé a városból). motoros rendőr utat elállja, hogy vonulhassanak. még 5 percig sem álltunk ott, amikor egyik barom elkezd dudálni, majd egy másik is valahonnan mögülem. röviden ennyi a történet. amiért leírtam, az az, hogy mennyire barmok az emberek. elmegy vásárolni, jó nagy helyre, mászkál egy órahosszat, körbejárja, eltölt egy csomó időt, aztán sorban áll a pénztárnál, kitolja a cuccot a kocsihoz, bepakol. egy csomó időt eltölt vele. erre 5 percet sem tud várni, már kényszert érez, hogy dudálhasson. hogy mit akart, fogalmam sincs. hogy az első autó menjen át a rendőrön, vagy hajtson a motorosok közé? idióta.
tanulság: rád bízom :)

cso zsi 2011.04.02. 13:19:13

@Kuku: "Amennyiben a felújítás engedi, nem is keresztezzük a villamost, hanem még előtte ráfordulunk a kiskörútra, és a Deák térnél váltunk oldalt. A 109 az Astoriánál fordulhat."

Hová fordul az Astoriánál?
Csak nem a hétköznapi menetrendre tetszik gondolni? bkv.hu/busz/9vissza.pdf
"Munkanapokon a 18.52 előtt induló buszok 9-es jelzéssel közlekednek
Kőbánya alsó vasútállomás és Deák Ferenc tér § között. Nyugati pályaudvar
§ és Óbuda, Bogdáni út között a 206-os autóbusszal utazhatnak."
Mert hétvégén ez az útvonal:
bkv.hu/busz/109vissza.pdf
Kőbánya alsó vasútállomás
Szent László tér
Liget tér
Kőbánya alsó vasútállomás (Mázsa tér)
Egészségház
Északi Járműjavító
Könyves Kálmán körút
Kőbányai út 31.
Orczy tér
Kálvária tér
Koszorú utca
Horváth Mihály tér
József körút
Szentkirályi utca
Kálvin tér §
Astoria §
Deák Ferenc tér §
Arany János utca §
Podmaniczky utca
Nyugati pályaudvar §
Jászai Mari tér
Margit híd, budai hídfő ~
Császár-Komjádi uszoda
Zsigmond tér
Kolosy tér
Nagyszombat utca
Tímár utca
Kiscelli utca
Flórián tér
Raktár utca
Óbuda, Bogdáni út

@Kasdasd: Egyiknek sem a város közepén a helye. (futóverseny az aszfalton külön megér egy misét)
Pont az ellenkezőjét lehet vele elérni.

@Emődi Tehéntánc: "Aki igazán autós budapesti, az akkor úgyis kirándulni fog valahol vidéken. Autóval."
Az igazán pesti autós hétvégén nem szeret autózni a (lakhelye szerint) saját városában, mert ellepik valami érdekes autóstársak. Mintha Szolnokról, vagy Fehérvárról érkezőket látna az ember az utakon, vagy ennyi "mazsola" merészkedik ki az utakra. Nincs az a haladás, mint hétköznap, hanem tökölés van, utcakeresés, nézelődés.

cso zsi 2011.04.02. 13:28:00

Egyébként meg nem lehetett volna egy héttel korábban tartani? Húsvéti szünet az iskolákban, és "hosszú hétvége" a Húsvét miatt. Ilyenkor tényleg csak az van a városban, akinek muszáj.

pcmci 2011.04.02. 13:56:42

@cso zsi: bár az iskolai szünetet nem tudom mikor van, a húsvéti hosszú hétvége ha jól tudom pont egy héttel korábban van, nem a cm hétvégéjén.

tc 2011.04.02. 14:37:00

Basszus, hogy lehetett az egész évből pont ezt az egy napot, pont ezt az időpontot és pont ezt az útvonalat választani? Mennyi volt rá az esély, hogy belövik az egyetlen időpont, amikor mindenképpen arra kell mennem? És megtették. Ott fogja egy rakás ember poénból akadályozni a forgalmat és állhatunk a dugóban.

De ha még ez nem is érdekel senkit, emberek az a nap a középiskolai ballagások napja, ami tipikusan családmozgásokkal jár! Mennyi embert akarnak megszívatni a CM szervezők?

A CM egy buta, gonosz dolog. (Kerékpárosként is így gondolom.)
Ha nem lenne más dolgom én kirándulni mennék és a többi kerékpárosnak is inkább ezt javaslom.

fezoGT 2011.04.02. 15:02:51

@cso zsi: ebben a Fehérvár dologban konkrétan igazad van, ahányszor hazalátogatok Bpről érezhetően lassabb a tempó, sokan óra szerint 50el (ami jó esetben 45), vagy még lassabban hajtanak. Ezt még tetézi a sok összehangolatlan lámpa is.

fezoGT 2011.04.02. 15:21:26

@egyittlakó: a KRESZ-renitens sorból kihagytad a buszosokat, akik előszeretettel kóricálnak a buszsávon kívül is. Nem kanyarodás, vagy egy előzés erejéig (mert az belefér), hanem tartósan. Ezt újabban a 7-173-as "szuperexpressztől" szoktam látni. Úgyhogy ha már eggyütélésről beszélünk az utakon, akkor a minimum az, hogy ha én nem mehetek az ő sávjában akkor ő se mehessen az enyémben.

fezoGT 2011.04.02. 15:40:23

@Martian: ez ráférne egy-két autósra is, elsősorban a tájékozódási/alkalmazkodási képesség fejlesztése...Sokan nem ismernek munkahely-otthon viszonylatban is csak egy útvonalat, fosnak becsalingázni a párhuzamos utcákba és inkább követik a fő folyásirányt a kelleténél nagyobb dugót gerjesztve.

cso zsi 2011.04.02. 15:55:31

@pcmci: Épp ezért kérdeztem. A 18.-i hét a szünet, 24-25 a húsvét. Tehát 23.-án laza lenne a dolog. Persze, gondolom, olyankor a bringások is a rokonságnak élnek, és nem a felvonulásnak.

@vidifan: Tudom. :)))
Jó ideje hajtok itt (Bp-n), és elég sűrűn kell más helyekre vezetnem. Nem bírtam 30 év alatt megszokni azt a mentalitást. Nem vagyok egy pörgős fajta, és már a "padlógázzal indulok" korból is kinőttem, de mintha álmos lenne a kisebb város, vagy pl. Amszterdamban lennénk. Ott ugyanis nincs a piros után piros-sárga, hanem egyszer csak zöld lesz. Akkor komótosan egyesbe rakják, és nagy valószínűséggel elindulnak. :)))
Tájékozódás? Nem nézem le a nem pestieket, mert a rokonság (többek közt) Fehérvár közelében van. De a legkisebb gyermekem tanárnőjéről kiderült, hogy "szédül az aszfalton". Tényleg csak az iskola, és a lakás közti járatokat ismeri.

kéne egy nick 2011.04.02. 16:01:02

@Kuku:
Magyarul nagyjából az van, amiket írtam, ti letudjátok annyival, hogy tájékoztattátok róla ezt meg azt.
Aki miattatok nem tud közlekedni, az kurvára ki van ezzel segítve.
A szervezőiteket meg úgy szarják le a biciklis társaitok, ahogy vannak. Pl. hiába ugatnak a sok baromnak,hogy ne menjenek a járdán, mennek. Még ilyenkor is, gondolj bele, mi van máskor, amikor szervezők sincsenek.

És bizony, ez egy öncélú megmozdulás.
Az, hogy az előző kormányban volt pár agyatlan fasz, aki a követeléseiteket bevette a KRESZ-be, magyarul törvénybe emelte a szabálytalankodást, az az előző kormányt minősíti.
Az meg a rendőrséget, hogy nem szállnak rátok, és büntetnek szarrá minden szabálytalankodó biciklist.

Csillary 2011.04.02. 16:09:24

Sztem minden nap CM van. Jönnek a járdán előlről, hátulról, a gyalogos lassan folyamatos frászban van. Újabban meg egyirányú utcában az autóvel szemben is jönnek mert a jogalkotó nyilván a CM elnöke vagy mi. Övék a jövő, a gyalogos és/vagy autós csak adófizetésre jó, hogy ezeknek legyen minél több kerékpárút meg sáv.

foodlfg 2011.04.02. 16:09:31

De aztán legyen póló, mert mindig elfogy. Múltkor mondjuk tudtam venni, de az nem annyira jó rám.

cso zsi 2011.04.02. 16:39:35

@foodlfg: Miért nem veszel a Jókai - Weiner Leó sarkához közel lévő ruhaüzletben?

Perillustris 2011.04.02. 23:39:30

@Forest: "Az pedig hogy a kerékpár nem szennyezi a levegőt ott igaz, ahol gond nélkül ki lehet kerülni."

Értem. Minden biciklis üljön autóba. Tuti jobb lesz.

"az autós és gyalogosforgalom akadályozása és csonkítása nélkül"

Az elmúlt évtizedekben könnyedén csonkították a kerékpáros infrastruktúrát, pl. a Petőfi-hídon, s az Árpád-hídon is az úttesten volt a bringás helye az eredeti tervekben. A legjobb esetben is visszavételről, s nem elvételről beszélünk.

"A másik a veszélyeztetés kategória. amikor a kedves kerékpáros a kresz szabályainak rendszeres és "tudatos" mellőzése miatt kerül olyan helyzetbe, hogy hirtelen irányváltásra, vagy fékezésre kényszeríti a többi közlekedőt."

Létező probléma, de ez nem biciklisspecifikus.

"És mindezek oka - szvsz - hogy nincsenek tisztességes és védett kerékpárutak."

Városban nem fér el, és nem is kivitelezhető biztonságosan.

"A jelenlegi kerékpárutak nagyjából a kalap szar kategóriát merítik ki."

Ez így van.

Perillustris 2011.04.02. 23:46:33

@harri: "Azonkívül a bringát munkaeszközként használóknak és is bevetnék vmi bringásjogsit, arra az esetre, ha túl sokat szabálytalankodi, akkor veszítse el egy időre, amíg nem dolgozhat"

Ember! Elütsz egy bringást miközben piroson mész át, és még a jogsid se vonják be, s megúszod 50 ezres büntetéssel!

www.istencsaszar.hu/?p=691

Perillustris 2011.04.02. 23:48:53

@cso zsi: Semmi baj az aszfalttal, ha van rendes cipőd.

Perillustris 2011.04.02. 23:59:28

@cso zsi: "Persze, gondolom, olyankor a bringások is a rokonságnak élnek, és nem a felvonulásnak."

Így van.

@Csillary: LOL

@kéne egy nick: Miért, amúgy kit büntetnek szarrá? Mert az autósokat tuti nem. Tegyenek különbséget, ezt szeretnéd? Vagy büntessék szarrá az összes szabálytalankodót? Mert akkor igencsak rossz napja lenne pár százezer járdán parkolónak és a gyorshajtóknak... :P

@tc: Szombaton késő délután nagyon sok ballagás lehet Budapesten.

GG81 2011.04.04. 09:18:27

@A szerelő: most volt a nagy tavaszi kirajzásuk. mi a Szabadsághíd pesti hídfőjénél láttuk őket Buda felé áthaladni... voltak egy páran. :-D

GG81 2011.04.04. 09:20:59

szerencsére az országban sem leszünk nemhogy a városban, jó autós-bringás ütlegelést! és addig meg itt a blogon virtuálisan! ;-)

oliba 2011.04.04. 11:48:23

@GG81: semmiféle autós-bringás ütlegelés nem lesz, hiszen nem leszel itt nincs aki szervezkedjen:)

Kentetsu 2011.04.04. 11:57:14

@Szent Zebulon főállású szociálinkvizítor:
Azért Múzeumok éjszakája kedves kulturálisan visszamaradott,f@szkalap barátom, mert előtte végigjártuk az összes érdekesnek tartott kiállítást és a VÉGÉRE hagytuk az iparművészetit benne a Mitsoura koncerttel - legalább írd le helyesen a nevét te ... - és ezzel zártunk egy érdekes és hasznos programot !

Kentetsu 2011.04.04. 11:58:49

@Martian: Olyanok szoktak lenni, a Magyar Kerékpárosklub szervezésében...

Viola, a ló 2011.04.04. 12:29:27

@Kentetsu: Ja bocs! Azzal támasztottad alá, hogy semmi baj a Múzeumok Éjszakájával, hogy jót buliztál a pajtásaiddal a micura koncerten az Iparművészetiben. Na most ha én azzal érvelek a Critical Mass mellett, hogy milyen jót piáltunk a bringaemelés után a Ligetben, akkor nem néznél hülyének?

Kentetsu 2011.04.04. 12:56:07

@Szent Zebulon főállású szociálinkvizítor: Nem, mert össze tudnám rakni a részleteket.
Ha CM bringaemelés után jót piáltatok - remélem utána toltad a bringád - , az azt jelentené nekem, hogy egy kellemes program VÉGÉN lezártad a napot és jól érezted magad... nem azzal lennék elfoglalva, hogy játsszam az agyam ...
Szóval inkább tedd amit fent említettél.. én azt fogom..
Ja és MITSOURA !! Már háromszor leírtam, de neked csak nem megy.. ne már, használd akkor a copy + paste lehetőségeit :))

tc 2011.04.04. 13:20:19

@Perillustris: Nem a ballagás van délután, hanem a családok mozgása. A családok egy jó részénél nem az ünnepség végével ér véget a középiskolai ballagás. Vendégül látják még a messziről jött rokonokat, akik sokszor csak délután indulnak haza. És ha megnézed a CM kezdését az nem késő délután.

Perillustris 2011.04.04. 13:34:25

@tc: Nem szeretnék érzéketlennek tűnni, mert nyilván vannak, akik valóban elkerülhetetlenül beleesnek majd az útvonal környéki megnövekedett forgalomba, de azért valljuk be, ez nem lesz egy eszeveszett számú sokaság.

Nyilván azt pont nem érdekli, aki beleesik abba kevésbe, tőlük előre is elnézést kérünk.

GG81 2011.04.04. 16:02:31

@Perillustris: "Nyilván azt pont nem érdekli, aki beleesik abba kevésbe, tőlük előre is elnézést kérünk."

újabb vidéki rokonokkal gyarapodik a CM 'rajongó'tábora, ha csak eddig a bp-iek szívébe lopódzás volt a cél! :-DDD

Perillustris 2011.04.04. 16:16:58

@GG81: A vidéki rokonok egy része majd örül, hogy élőben láthatja a felvonulást. :P

titanmanus 2011.04.04. 17:06:55

Komolyan... olvasva a kommenteket.... Bringások a trollokhoz hozzá se szóljatok, kit érdekel?! HA nem írtok vissza az a LEGdühítőbb!! :) Mert le sincs xarva.
ÉN is bringával járok, bár van egy Honda CB600 -as mocim, de lassabb és drágább, kétszer próbáltam. Páromnak van egy Peugeot 206 Presence kocsija, agyhulladék bemenni a városb azzal, SOSEM érsz haza, de pl Balatonra CSAKIS azzal megyünk. Sosem bántottam egy autóst vagy bringást, mert minek.

A BENZIN ára cukkolja fel őket, ez tök jó, mert ugyan én is kevesebbet motorozok emiatt, de legalább kevesebb az autó a belvárosban.

cso zsi 2011.04.04. 17:31:22

@titanmanus: Tudod, ettől még van, akinek munkaeszköz az autó. Sőt, vannak, akik aznap muszájból autóznak arrafelé, nem azért, mert csak. Persze, lehet elkerülni, hiszen tudjuk előre az utat. Csak épp az aznapi megrendelést nem.

titanmanus 2011.04.04. 17:44:48

@cso zsi:
HA nem inged ne vedd magadra, de vannak ultimate autós és bringás érvek. :)

Az autósok egyik kedvence a "munkához kell, mert a szerszámok tömege 32kg".

Amúgy tőlük senki nem sajnálja az utat. Engem kicsit sem érdekelne egy autó sem, ha mind elektromos lenne pl.

cso zsi 2011.04.04. 17:56:17

@titanmanus: Szívesen cserélném én is "környezetkímélő"-re a városban használt kocsit, ha nem kéne átpakolni a cuccot a vidéki túrához. A hiba nem válogat. Anno gyalogosan 6-8 kiló volt a táskám. Ez kibővült laptoppal, műszerekkel, és olyan szerszámokkal, amik általában nem kellenek, de szükség akkor lenne rá, amikor nincs ott.

ex-dr. vuk 2011.04.04. 19:15:12

@cso zsi: akinek "munkaeszkoz" (az, hogy autoval jar az irodaba az NEM munkaeszkoz), az szerintem inkabb szidja a sok feleslegesen autozot, ugyanis leginkabb toluk nem tud haladni az ev tobbi 363 napjan.
Igen, az is feleslegesen autozonak minosul, aki munkaba autozik tokegyedul egyszal kistagyoval 25 fokban szaraz idoben 4 km-re, majd onnan haza. Nem is hinnetek mennyi ilyen van.

kéne egy nick 2011.04.04. 22:04:07

@Perillustris:
Te is tudod, hogy ez nem igaz.
Az autósokat büntetik minden szabálytalanságért - járdán parkolásért például mindenhol, és gyorshajtásért is, bár persze, ha 50 helyett 55-tel megy, azért nem -, és szabálytalan parkolásért már fénykép alapján is, lásd pl. Demszky esetét, vagy szóbeli elismerés alapján, mint Győzikét, esténként a belváros tele van autósokra utazó utazó rendőrautókkal (van ismerősöm, akit megbüntettek azért, mert rossz sávban haladt a kiskörúton - kérdezte a rendőrt, hogy mivel van nyíl erre is meg arra is, és mindegyikkel szemben is, szerintük hogy kéne eldöntenie, hogy melyik érvényes éppen - ennek ellenére megbüntették).

Szóval legalább ne hazudj.

A bicikliseket is kéne, mert a sok tahó mind a járdán megy - és még ő sértődik meg, amikor rád csönget, és elküldöd a kurva anyjába -, és kb. egy bicikli sincs normálisan felszerelve . De olyan alapkellékekkel sem, mint első ÉS hátsó lámpa.
(És az első lámpa hiánya járdán, gyalogosok esetén is zavaró, mert nem elég, hogy a paraszt ott száguldozik, ahol nem mehetne, de észre sem lehet venni, csak az utolsó másodpercben, tehát még elhúzódni is alig lehet előle.)

És ha azt mondod, hogy ez nem így van, akkor vagy vak vagy, vagy szándékosan hazudsz.

Szóval hajrá, rendőrök, szarrá büntetni az összes szabálytalan biciklist. A járdázókat legfőképpen.

Perillustris 2011.04.04. 22:13:57

"Az autósokat büntetik minden szabálytalanságért - járdán parkolásért például mindenhol"

Komplett városrészek vannak, ahol MINDENKI! a járdán parkol, le sem szarják ÉVEK ÓTA. Még olyan látványos helyeken sem, mint a Hungária körút, stb. Az Árpád-hídon, avagy a Váci út szinte teljes szakaszán a gyorshajtás szinte magától értetődő, kivéve persze a bedugulós órákat.

Szóval legalább ne hazudj.

Aki pedig a járdán csönget, az egy köcsög. Ha meg gyorsabban is teker, mint a gyalogosok sebessége, akkor én is elküldöm az anyjába.

A lámpa meg? devilll.dyndns.org/blog/file/sotet_vagy.jpg

ex-dr. vuk 2011.04.04. 22:40:25

@Perillustris: nem ertem a huhot. Jardan nem tekerunk, pont. Ezek utan csengetes teljesen irrelevans. Londonban havonta egyszer hasznalom a csengot: CM-en :)

otapi 2011.04.05. 11:37:14

@cso zsi: Hiszed, vagy sem, egyet akarunk: dugómentes várost. Ez nem egyenlő az autómentessel: buszok (mondjuk jobb lenne egy fiatalabb járműpark), kisebb fuvarozók (nyerges vontatósokk azért ne), légkalapácsot szállító melósok járjanak továbbra is kocsival.
A napi reggeli és esti csúcsos dugót nem ők okozzák, hanem az egy szál szendviccsel és esetleg laptoppal járó egy kocsi - egy ember arányú ingázók.

Húzzunk bele! 2011.04.05. 13:48:07

@Perillustris: @vuk_: És ha járdán rakom, akkor mi van? Rendőr nem bánja, más se nagyon, akkor meg minek menjek az úton? Jah mert valamiféle szent dolog a járda, a fenéket. Engem sem zavar h más ott teker, addig mást se érdeklen, mert akkor meg én küldöm el az anyjába! És pont.

fidesz = házmesterek pártja 2011.04.05. 15:24:34

@Húzzunk bele!: akkor az van, hogy szabályt sértesz, ergo csak igazolod azt, amit néhányan már jónéhányszor elmeséltünk. (gyk: hogy kevés bunkóbb állatfaj van a biciklisnél)

Perillustris 2011.04.05. 17:03:38

@Álamfő álomás következik: Tény, hogy az "autós" nem bunkóbb, igaz nem is jobb fej. De pluszban még szennyez is durván. :)

ex-dr. vuk 2011.04.05. 17:56:29

@Húzzunk bele!:
amig halalra nem gazolsz egy gyereket (tortent ilyen), aki tok jogosan szaladgal a jardan keresztbekasul, teheti, hisz nem szamithat jarmure a szulo. Elvileg.
Szoval lehet h teged nem zavar, de esetleg van olyan alantas lelek, akit meg igen.
Az uttest arra van, hogy ott vezesd a jarmuvedet (pont ezert baromsag a jardara vezetett kerekparut, odaszoktatja a bringasokat). Kerekparut orszagut melle kell.

D4D 2011.04.05. 20:22:26

A dugókról a következő kis szösszenet. Aki nem érti majd meg a lényegét, vagy csak anyázni tudna, az el se kezdje.

A jövőben megtiltják az autóközlekedést, az autóutakat beültetik fűvel és virágokkal. Megmarad a jelenlegi bicikliúthálózat, és mindenkinek kerékpárral kell közlekednie, mert nem lesz más alternatíva.
Óhatatlanul kialakulnak azok a helyek, ahol feltorlódik a kerékpáros forgalom, főleg ha idióta nyomvonalon, kevés kapcsolódási ponttal alakítjuk ki a hálózatot.
Lehetne szélesíteni a kerékpárutat, 2x2 sávos kerékpárutat is építhetünk, de nem tesszük, mert nekünk városképileg szükségünk van a rózsatövekre, amiket az aszfalt helyére ültettünk.
Egyes embereket végtelenül idegesít a feltorlódó kerékpárosok tömege, ezért kitalálja, hogyha akadályozzuk a kerekesek szabad haladását, akkor azok majd másfele mennek.

És megszületik a megoldás: Építsünk be lépcsősorokat a kerékpárutakba.

----------------

A laptoptáskához annyit, hogy nem igazán tudja a rendőrség garantálni a biztonságot, most született egy terv, hogy éjszakára bezárják az aluljárókat.

Természetesen nem mindenki este tízkor jár haza, de sokan azok közül, akik reggel 9-kor pöfögnek a sorban.

Húzzunk bele! 2011.04.05. 21:04:49

@Álamfő álomás következik: Először tanuld meg leírni az államfő állomást, aztán durroghatsz itt, amit csak tetszik:D Pubi.

Húzzunk bele! 2011.04.05. 21:09:07

@vuk_: Bizony biciklivel halálra gázolás a járdán a leggyakoribb esemény. Ne röhögtess, inkább ész érveket sorolj, hogy miért ne?
Általános blablat megtarthatod a hülyéknek, én akkor haszbálom, amikor jobb ott menni, ergo dugó van vagy elég széles a járda. Rendőrök is leszarják, mit csinál egy biciklis, de az autósokra is nagyívben tesznek, hogy szabálytalankodnak, csak amikor üres a kassza, néha kiállnak az út szélére, mint a büdös reped sarkú kurvák, hogy pénzt stricheljenek.
Magyarország nem jogállam, hanem fosállam, így is működik minden!

titanmanus 2011.04.06. 02:25:42

@Húzzunk bele!:

Először neked is meg kellene tanulnod a repedt sarkút leírni.

HA a járdán mész 10-el megfontoltan, akkor nem érdekel. Akik viszont a kislányom mellett húznak el 30-azoknak néha letépem a fejét és feldugom a seggébe. Remélem egy nap a te gyerekeden is egy átmegy egy olyan fattyú mint te. Nem hal meg, de elég ha eltöri a kisujját.

Én napi 28km -t megyek Pesten, SOSEM mennék járdán, mert lassú és veszélyeztetek mást. Csak a kislányok, buzik, közlekedni nem tudó puhapöcsűek mennek a járdán. Üllői, Ferenc körút, kocsik mellett/közt 40-el.

Húzzunk bele! 2011.04.06. 06:27:10

@titanmanus: Más szót sem írtam le jól, de az neked fel sem tűnt, ez azt jelenti, hogy tanulni kéne még, vagy nem érdekelt annyira annak a szövegkörnyezetnek a mondanivalója?
Tán sün polgár rejtőzik a családban, vagy ismersz olyan szúrós hátút?:D Hogy felkapd ennyire a vizet.

Perillustris 2011.04.06. 21:43:18

@Álamfő álomás következik: "Meglepő tapasztalatokkal gyarapodtak a rendőrök is, amikor kiderült, hogy sokaknál igazából van első lámpa, csak a táskában."

Meglepő. LOL

Kötelező gyerekülést minden autóba!

fidesz = házmesterek pártja 2011.04.06. 21:57:14

@Perillustris: kb... :D
Már az elején mondtam, hogy ez nem elsősorban a biztonságról fog szólni, hanem a szopatásról.

ex-dr. vuk 2011.04.07. 15:28:06

@Álamfő álomás következik:
nappal is fel kell szerelni a lampat... istenem. mekkora faszok ezek. latszik, hogy az egesznek a szopatas a celja, es veletlenul sem a biztonsagos kozlekedes (ez a fedosztori, ugyanis).

szegedbicaj.blog.hu/2011/04/01/kerekparos_rendszamot_vezetnek_be_szegeden
^- lehet, hogy vicc, de siman lehet cel megis a kerekparozas visszaszoritasa? ;)

fidesz = házmesterek pártja 2011.04.07. 16:39:42

@vuk_: és ezek miatt vettem küllőprizmát... :D

D4D 2011.04.07. 17:05:06

@vuk_: Üdv a magyar realitások talaján.

Azzal, hogy állandóan rajta kelljen lennie, nem értek egyet, viszont a sötétben lámpa nélkülieket a jelenleginél jóval szigorúbban és gyakrabban büntetném.

A félszemű autókat is, főleg azokat, amelyeknek a baloldalon nem ég semmije.

D4D 2011.04.07. 17:09:15

@Álamfő álomás következik:

Küllőprizmát ne ezek miatt vegyél, hanem azért, hogy oldalról jobban észrevehető légy.

ex-dr. vuk 2011.04.07. 17:39:26

@D4D:
vegre megint egyetertunk ;)

fidesz = házmesterek pártja 2011.04.07. 17:43:37

@D4D: ha nem csak barkácsmegoldás jöhetett volna szóba, akkor már rég lenne. Így most, csak kényszerből...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.04.11. 12:14:10

Szeretnék ezúton gratulálni annak a két f@szkalapnak, akik tegnap az M3-as autópálya 74-es kilométerénél fent bicikliztek az autópályán. Remélem ott lesznek ők is, és emelgetik majd a sz@rjukat.

oliba 2011.04.11. 14:40:55

@newtehen: gondolom ezzel egy időben ezeknek is gratulálsz:

www.police.hu/friss/kom_110411_01.html
süti beállítások módosítása