Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Az ország fele biciklizik

2010.06.29. 16:53 - lumina

Májusban a teljes 15 év feletti magyar lakosság 49 százaléka használt kerékpárt közlekedésre vagy túrázásra, derült ki a TNS Hungary felméréséből (pdf), amit a Magyar Kerékpárosklub megbízásából végeztek a kerékpárhasználatról.

Közlekedési eszközként országosan a lakosság 47 százaléka használt kerékpárt, Budapesten 18. A budapesti lakosságon belül a 15-29 éves korosztályban volt a legnagyobb a kerékpárral közlekedők aránya, 26 százalékuk biciklizett, a községekben ugyanennek a korosztálynak a 81 százaléka ült kerékpárra.

DKOKO20090419007

Országosan is a 15-29 évesek használtak a legnagyobb arányban közlekedésre kerékpárt (55%), de a 40-49 évesek aktivitása is csak kicsit volt alacsonyabb (53%). A 60 éves vagy annál idősebb korosztály tagjainak csak harmada (34%) ült közlekedési céllal kerékpárra, a 30-39 és az 50-59 évesek aktivitása átlagos volt (47 illetve 46%).

Kicsit elmaradt az átlagostól az érettségizettek (42%) és felsőfokú iskolai végzettségűek (44%), illetve a magas státuszúak (40%) közlekedési célú kerékpárhasználata, a leggyakrabban a szakmunkásképzőt végzettek ültek kerékpárra közlekedési céllal (55%). Ezzel szemben Budapesten egyértelműen a felsőfokú végzettségűek közlekedtek kerékpárral a legnagyobb arányban, és az iskolai végzettség szintjének csökkenésével párhuzamosan csökkent a kerékpáros közlekedési kedv.

Nem meglepő adat, hogy minél nagyobb egy település, annál kevesebben ülnek biciklire. A budapestiek és az 50000 fő feletti városokban élők az országos átlagnál lényegesen kevesebben (18% illetve 28%) közlekedtek kerékpárral, ugyanakkor a kisvárosokban és a községekben lakók (59% illetve 62%) bőven az átlag fölötti arányban használták közlekedésre a kerékpárt.

Míg a községekben az életkor előrehaladtával csökkent a kerékpáros közlekedési kedv, addig a fővárosban a 40-59 év közöttiek nagyobb arányban közlekedtek kerékpárral, mint a harmincas éveikben járók. A nemek közti arány azt mutatja, hogy a férfiak közül többen, 55 százalék választja a biciklizést, míg a nők közül 40 százalék.

A vizsgált két hétben a kerékpárt közlekedési eszközként használók 38 százaléka mindennap közlekedett kerékpárjával, 5 százalékuk csak egyszer ült biciklire, 20 százalék 2-4 alkalommal használta kerékpárját.

cm10 039

A lakosság kisebb arányban indult túrázni biciklivel: országosan 12 százalék, Budapesten 16. A nemek közti megoszlás nagyobb különbséget mutatott, mint a közlekedési célú kerékpározásnál, a férfiak 17, a nők 7 százaléka ment biciklivel túrázni.

A szabadidős kerékpározás aránya magasabb volt a felsőfokú iskolai végzettségűek és a magas státuszúak között (egyaránt 19%). Életkor alapján a közlekedési célú használathoz hasonlóan a két szélső korosztályban tapasztalható jelentősebb eltérés, a 30 év alattiak között az átlagnál magasabb (23%), az idősek között (60 évesek vagy idősebbek) pedig alacsonyabb (2%) volt a kirándulók aránya.

A felmérést a Magyar Kerékpárosklub megbízásából a TNS Hungary végezte, az adatokat május 15. és 27. között vették fel, a kérdések a hónap első két hetére vonatkoztak. Az 1000 fős mintát a magyar lakosságra jellemző szempontok alapján állították össze, a megkérdezettek 15 évesnél idősebbek voltak.

Címkék: felmérés

40 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr882118947

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Stock 2010.06.29. 17:52:08

"Májusban a teljes 15 év feletti magyar lakosság 49 százaléka használt kerékpárt közlekedésre vagy túrázásra"

ezek szerint a lakosság kb 5500%-a használt más járművet? :-DD

egyre szórakoztatóbb ez a blog.. talán ideje lenne a bringás jogsival, rendszámmal, biztosítással foglalkozni!

k_attila78 2010.06.29. 17:56:26

@Stock: na és mi a javaslatod az általad felvetett témában? jogsi, rendszám, biztosítás (biztosítás már létezik nekem is van)

Stock 2010.06.29. 17:59:45

@k_attila78: jogos! kötelező biztosítás..
az a javaslatom, hogy legyen! legyen kötelező!

...Ahoj... 2010.06.29. 17:59:54

Biciklizne több is, de amíg ilyen kevés bringaút van fővárosunkban addig hol bicajozzunk?

Amúgy tudja valaki hogy ha a LÁNCHÍD járdáján áttekerünk akkor azért büntetnek-e és jogosan...naés mennyire?
Mert a hídon nem mehetsz a kocsik között azt tábla tiltja, viszont a járdán semmi sem tiltja hogy áthaladj. Miért nem lehet kinevezni mondjuk a déli járdáját kerékpárútnak, az északit sétaútnak és máris nem lenne probléma. Így össze lehetne kötni az Andrásy út valamint a Parlament felől jövő kerékpárutat budával.

Arra lennék még kiváncsi hogyha megvalósul ez a kerékpárbérlés akkor hol a jó fenébe fognak bringázni az emberek mert a belváros nagyon kis részén van bringaút és elég lincshangulat lenne ha a kisutcákban 20-al cammogó bringások tartanák fel a gépkocsi sorokat.

morden2 2010.06.29. 18:44:28

Soha nem értettem, miért van ez a nagy kampány a bringázás mellett meg CM meg ilyenek, vidéken mindenki bringázik tökéletesen megszokott csak pesten találták fel a spanyol viaszt...

kaskala 2010.06.29. 18:50:03

Ahoj
A Lánchídon szabad bringázni, nem tiltja tábla.

Kirándulás · http://www.adventures.hu 2010.06.29. 18:50:17

Itt van pár túra, ha valakit érdekel. Mind ingyenes, köszönet a reklámlehetőségért.
www.adventures.hu

airdace · http://metamorfozisok.blogspot.com 2010.06.29. 18:51:31

@...Ahoj...: A hídon MEHETSZ az autók között, kivéve 20 és 7 óra között, ezt mondja a tábla a híd elején (a Margit-híd lezárása óta van így). A járdán elvileg szabálytalan, meg hát a sok bámészkodó turista között nem is túl kényelmes. És ők hadd bámészkodjanak mindkét oldalon, van mit nézni.

k_attila78 2010.06.30. 16:28:02

@Stock: valami statisztikád van hogy biciklis mekkora KIFIZETETLEN anyagi kárt okoz más közlekedési eszközökben?
mert szerintem elenyésző mondjuk az autósokhoz képest...

ex-dr. vuk 2010.06.30. 16:54:50

@Stock:
koszonjuk a szokasos temakat, jogsit tiltja a becsi egyezmeny, rendszam kurvasok adminisztracioval jarna a minimalis elonyhoz kepest, biztositas pedig ha nem is kotelezo, de a kart akkor is ki kell fizetni, ha nincs.

Ez el fogom tenni valahova, es mindig bepasteelem az ilyen hozzaszolasodra :)

ex-dr. vuk 2010.06.30. 16:56:18

@Stock: ja, es amugy erdekelne, hogy ezek szerinted miert lennenek jok? A vilag egyetlen orszagaban sincs egyik sem, megis mindenki jol elvan. Miert pont ide hianyzik? Tortenelmet akarsz irni vele? :)

eml 2010.06.30. 17:17:43

Megdöbbentőek a számok.
"A felmérést a Magyar Kerékpárosklub megbízásából a TNS Hungary végezte, az adatokat május 15. és 27. között vették fel, a kérdések a hónap első két hetére vonatkoztak. Az 1000 fős mintát a magyar lakosságra jellemző szempontok alapján állították össze, a megkérdezettek 15 évesnél idősebbek voltak."
Ha az utcánkat nézem, akkor itt az elmúlt két hétben csak a 8 évesnél fiatalabb Tomika használt biciklit, ő se közlekedésre. Ő egyébként az itteni lakosság kevesebb mint egy százaléka.

Tehát ha pontosabban meg lehetne tudni valamit az adatfelvételről....

airdace · http://metamorfozisok.blogspot.com 2010.06.30. 17:46:37

@eml: "Az 1000 fős minta a főbb szocio-demográfiai jellemzők (nem, életkor, iskolai végzettség, településtípus és régió) mentén a 15 éves vagy idősebb magyarországi állandó lakosokra reprezentatív. A felmérést a TNS Hungary végezte.
Az adatfelvétel második hullámára 2010. május 15. és 27. között került sor, az eredmények a kérdezés előtti 2 hétre (azaz 2010. május elejére) vonatkoznak.
Azt a válaszadót tekintettük kerékpárral közlekedőnek, aki a 14 nap alatt legalább 1-szer használta kerékpárját közlekedési céllal, és értelemszerűen azt túrázónak/kirándulónak, aki ez utóbbi céllal szintén legalább 1-szer használta kerékpárját a kérdéses időszakban."

A cég egyébként az egyik ismert piackutató cég, sok ügyféllel, tehát feltehetően megbízhatóak a kiválasztás módszerei. Ettől még lehet, hogy a te utcádban nem biciklizik senki, de egy másik utcában/városban mondjuk átlag feletti a számuk. Pl. dombos, vagy nagyon forgalmas környéken kevesebben bicikliznek és fordítva.

Stock 2010.06.30. 18:51:00

@k_attila78: nem nincs statisztikám, neked talán van az ellenkezőjéről..?!
mert a logika azt diktálná, hogy a közlekedésben való, ráadásul minél nagyobb számú részvétel (veszélyes engedményekkel pl előregurulás, egyirányúzás...) növeli a balesetek bekövetkeztének lehetőségét, valószínűségét!
amúgy sem egészen értem, hogy hogyan lehetne erről hiteles felmérést végezni???? ki jelenti be, hova?
hiszen rendszám és biztosítás hijján mi értlme?
leviszi a tükrömet egy csóró hippi, majd elhajt.. menjek be a rendőrségre, hogy ez történt?? az jó poén lenne, lenne értelme!

eml 2010.06.30. 19:00:29

@airdace:
Tehát ha dombos környéken kérdezünk, más jön ki, mintha a sík pesti oldalon.

Az 1000 fős mintában nem lehet dombos meg nem dombos mintát érvényesíteni.

Szerintem a valós arány az 30% alatt van.

Stock 2010.06.30. 19:02:00

@vuk_: kit érdekel a bécsi egyezmény? annyi dolog van itthon, ami szembemegy a nemzetközi előírásokkal, nehogymár egy ilyen ostobasághoz tartsuk magunkat!
"rendszam kurvasok adminisztracioval jarna a minimalis elonyhoz kepest"
parancsolsz?
minimális előny neked a közlekedés európai mederbe terelése, a kultúrált kerékpározás megteremtése? a tisztességes bringások közül a közveszélyesek kigyomlálása? rengeteg baleset megelőzhetősége? a kerékpárlopás megnehezítése?

"biztositas pedig ha nem is kotelezo, de a kart akkor is ki kell fizetni, ha nincs"
nah ppnt ezért lenne jó a jogsi, hogy a csóró apuci kedvence ne okozhasson balesetet..
de a lényeg, hogy ha meg is áll az okozó, akkor próbáld meg elperelni tőle rengeteg idő, pénz árán a károdat................ pfff.....

"szerinted miert lennenek jok?"
ezt komolyan kérdezed? szted??

"Miert pont ide hianyzik?"
muhaha.. szted? nézz szét egy picit!

"A vilag egyetlen orszagaban sincs egyik sem, megis mindenki jol elvan"
miért csak a marhaságokat utánozhatjuk, miért nem lehetünk értelmes dolgokban elsők!
nálunk ezekre nagyon nagy szükség van, ez nyilvánvaló, aki ismeri és elismeri a helyi viszonyokat az tisztában van vele!!!!

Stock 2010.06.30. 19:03:16

@airdace: ezt azért te sem hiszed el, ugye?
vannak kissé sántító statisztikák, de ez túlmegy minden határon!

Stock 2010.06.30. 19:05:05

@eml: nálunk is ugyan ilyenek az arányok.. :))

én elhiszem, hogy 49% kerekezik, ha a felmérés másik része szerint 5 000% autózik.. :)

pcmci 2010.06.30. 20:00:25

@Stock: istenem, már megint ide találtál te agyhalott barom...

"minimális előny neked a közlekedés európai mederbe terelése, a kultúrált kerékpározás megteremtése? a tisztességes bringások közül a közveszélyesek kigyomlálása? rengeteg baleset megelőzhetősége? a kerékpárlopás megnehezítése?"

mer az autozás idehaza kulturált (sic), az autosok tisztességesek (sic), közveszélyes autos nincs (sic), balesetek nincsenek (sic), autot nem lopnak (sic).

inkább huzzál bőrt a fogadra, és utáld csendben, magadban a bringásokat, mert csak fáradt emberek idegeit tépázott az álszent faszságaiddal.

Stock 2010.06.30. 20:06:45

@pcmci: zseniálisan ostoba vagy! :))
"mer az autozás idehaza kulturált"
van miben fejlődni, de a kerekezésnél kultúráltabb..
GONDOLOD JOBB LENNE BIZTOSÍTÁS, JOGSI ÉS RENDSZÁM NÉLKÜL????

airdace · http://metamorfozisok.blogspot.com 2010.06.30. 23:12:28

Nyugat-Európa sok országában működik a dolog rendszám és biztosítás nélkül, biciklizik a bankár és a gyerekes anyuka, és itt is működni fog, de ezt trollbarátunk már nem éri meg, elköltözik Moszkvába, ott aztán lehet autózni doszt. До свидания!

Agyalap 2010.07.01. 10:07:04

Ez a statisztika kb az 50-es évek adatgyűjtési-kezelési módszereit idézi.

- Józsi bácsi! Biciklizett májusban?
- Persze! 8-án és 10-én.
- Akkor az 2...

Nem gondoljátok komolyan, hogy az ország közlekedőinek fele kerékpározik...
Hogy Budapesten minden ötödik ember teker (biciklit)?
Nem mondom jó lenne, de ez irreális.
Nem is csoda, hogy a kerekesek megrendelésére ez az eredmény született.

ex-dr. vuk 2010.07.01. 10:22:24

@Stock:
Ismerem a viszonyokat. Akkor is azt mondom, hogy a kerekparozas jogositvanyhoz meg rendszamhoz kotese siman ellehetetlenitene a bringazast. Es neha vedd eszre, hogy pesten kivul az orszagnak vannak mas reszei is (sot: a lakossag 4/5-e NEM pesten lakik!)
A rendszam a kerekparlopasok ellen valoban nagyon jo lenne. Ugyanakkor azt mas eszkozokkel is vissza lehetne szoritani, csak nem ugy kene hozzallni a rendorseg reszerol, hogy "ja, hat tudjuk, hogy a BME elol lopjak a bringakat. es?" - megtortent.

Nyugatrol annyit, hogy itt Londonban sokkal tobben mennek at a piroson, mindenki az autok kozott cikazik, mindenki az uttesten bringazik es ezt mindenki elfogadja, mert ez a termeszetes. Es nem dudal le senki csak mert nem tud megelozni 100 meteren belul. FYI itt sincs bringara jogsi/rendszam/kotelezo biztositas. Viszont van mas.

pcmci 2010.07.01. 11:04:57

@Stock:
1. az alapkérdés nem az, hogy jobb lenne-e, hanem kérdés, hogy mennyivel lenne rosszabb. szerintem nem lenne markánsan rosszabb, mivel a legtöbb szabályt az autosok ma is a fizikai törvények miatt kénytelenek betartani, nem pedig azért, mert rendszámuk/jogositványuk van.

2. azt kéne megértened, hogy a jogosítvány az autóvezetéshez azért kell, mert az egy bonyolult szerkezet, vannak benne olyan pedál izék, sebváltó, meg kézifék, a sminktükör meg többnyire rossz oldalon van, viszont szupcsi gyors. a kezelése nem triviális, ezért bárki nem vezetheti, csak aki igazolja, hogy képes rá (elvileg). biciklizni az tud, aki megtanul, vagyis olyan kerékpárossal ritkán találkozhatsz, aki elemi szinten nem képes kezelni a szamarát.
az, hogy a kresz tanulás része a jogosítvány megszerzésének, nevezhető jogosnak. viszont szerintem sokkal több értelme lenne iskolában oktatni, mert akkor mindenkihez eljutnának elméletben a legfontosabb szabályok (legyen szo gyalogosrol, bringásról, leendő autosrol).
ha figyelembe veszed azt is, hogy a szabályok tulnyomo része motorizált gépjerművek használatára vonatkozik, nem biztos, hogy jogos elvárás a kresz teljes mértékű ismerete a bringásoktól. ellenben a rájuk vonatkozó részeit kötelesek ismerni, mert ugye a szabály nem ismerete nem mentesit... apropo, btk-ból vizsgáztál? nem? akkor hogy a csába tartod be? :S

3. megkockáztatom, hogy ma az országban van annyi kerékpár a háztartásokban, mint auto. egy olyan rendszer fenntartása, ami naprakészen kezel egy ekkora rendszert, biztosan többe kerül, mint amennyi kárt a bringások okoznak a balesetek által (a rendszám hiánya miatt esetleg beazonosíthatatlanul), így a költség/haszon aránya nem lenne tul "optimális". a szabálytalan kerekeseket lehetőség lenne most is vegzálni, csak a t. rendőrség szarik bele mindenbe, amibe csak tud. ez detto érvényes a lopásokra is.

4. ettől függetlenül egy biztosítási rendszer meglétét pozitivnak tartanám, valoszinüleg sokan kötnének is ilyet, ha annyira könnyen hozzáférhetővé válna, mint az autosoknál a kötelező. mondjuk ennek a másik oldala, hogy bringával az okozott legnagyobb kár (extrém, vitatható esetektől eltekintve, pl kormány félrerántás miatti balesetek) nagyságrendileg ott lehet, ami az autos-autos találkozásnál a minimális, amit a legtöbb emberen be lehet hajtani a mai viszonyok között is. autos baleseteknél azért elég súlyos összegek tudnak repkedni, nem véletlenül lett köütelező a rendszer...

ex-dr. vuk 2010.07.01. 15:46:17

@...Ahoj...:
FYI: Londoni belvarosban egyetlen kerekpaut sincs. Viszont kerekparos az mocskosul sok. Ellentmondast erzel? Pedig nincs. :)

GG81 2010.07.01. 16:27:54

@vuk_: ez nem london. itt a magyar kresz alapján dudálják le a szabálytalan bringásokat. itt nincs megértés, szabályok vannak, amit a kedves kerekezők nem akarnak elfogadni, mert számukra logikátlanok, kényelmetlenek, brühühüsek.

GG81 2010.07.01. 16:31:56

@pcmci: 2-eshez: az autón is van kormány és 2/3 pedál amit kezelni kell. a bringán is ugyanezek...
vannak járműfüggő táblák szabályok a kreszben, de a többi járműfüggetlen. pont például az alapkérdések és definíciók, ami a kreszkönyv elején vannak. azt a részt sem ismerik, jó ha pár táblát felismernek. simán lehetne a kresztudáshoz kötni, amolyan bringásjogsihoz...
és félreértés ne essék, simán lehetne minden jogosítványt folyamatosan megújítani kresztudás szintjén is, hogy pl. a változásokat is ismerik-e az emberek. minden járműkategóriában.

ex-dr. vuk 2010.07.01. 17:48:17

@GG81: a problema ott van, hogy a szabalyos kerekezoket is ledudaljak. meg Szegeden is, nemhogy pesten.

ex-dr. vuk 2010.07.01. 17:50:27

@V43-1052:
Engem Londonban meg sosem dudaltak le, szepen csendben jon mogottem 100metereket, ha nem tud megelozni a szembeforgalom miatt. Na ez az, ami pesten tutira nem igy van :)

JMnem 2010.07.02. 07:26:07

Csak szólok! Az ilyen és ehhez hasonló "akinek pedig a fotelhez nőtt a segge, az ott is nyomja a dudát a négyhengeres tolószéképből, mint a fába szorult féreg, segény úgysem tud mást tenni a dugóban álló dobozából." hangulatkeltő beírások sem segítik elő az autósok és kerékpárosok közötti normális párbeszédet!
üdv! egy gyalog

Agyalap 2010.07.02. 09:19:45

Az autósok és biciklisek között nincs normális párbeszéd.
A két tábor szószólóinak fogalma sincs az ellenfél érveiről - érdekeiről, mert mindig azok hőzöngenek a leghangosabban, akik nem hajlandóak biciklisként autózni - autósként biciklizni.
Az utakon semmi baj nem lenne, de a szájkarate az nagyon megy...

PR32 (törölt) 2010.07.02. 09:38:13

@Agyalap: pont ezért nem kell nagyon parázni! megy az arc nélküli szájkarate, de azért egyre inkább azt látom, hogy az autósok nagy hányada (lényegesen nagyobb részük) húzódik, ha áll a sor, hagy oldaltávot előzésnél, úgy egyáltalán, figyelmesebb és normálisabb. Nem csak a bringásokkal, egymással is.
A baj csak az, hogy a jó idő miatt sokkal többen tekernek, és a nagy számok törvénye alapján több lett a selejt is...

GG81 2010.07.02. 09:48:52

@Agyalap: autós-bringásként pr-hez hasonlóan nem látom olyan vészesnek a helyzetet... autósként nem zavar a sorok közt haladó bringás utat engedek neki, míg viszont ugyanezt szoktam tapasztalni a nyeregben. stb... pl. ma reggel sem akart mindenáron megelőzni az autós az alagút felé az úton, mert a feltúrt bringagyalog oda kényszerített.

Agyalap 2010.07.02. 10:36:48

@PR32: @GG81: Igen, szemmel látható a változás, de az a néhány elvakult roppantul zavar.
Előbb-utóbb lenyomják a torkunkon a forgalomcsökkentési változásokat, és (majdnem)mindenki meg fog békélni vele. Tovább fog nőni a kerékpárosok száma és egyre inkább elfogadott lesz a Nagyvárosban is, nem csak a kisvárosokban. Remélem.

PR32 (törölt) 2010.07.02. 10:48:50

@Agyalap: erre nem tudok mást mondani, mint hogy hajrá-hajrá! :)

k_attila78 2010.07.02. 12:02:56

@Agyalap: Úgy lesz ahogy írod, nincs más lehetőség ha nem akarják gyilkolni az embereket... Így is évről évre megkétszereződik a biciklisek száma!

Gyertek ma a Nemzeti Múzeum elé 17.00-ra átadják Magyarország első kerékpáros forgalomszámlálóját.

veny 2010.07.04. 21:05:35

Tanulságos adatok, nagyon jó, hogy van felmérés!

Mondjuk idális időben lettek felvéve, de ennyi kell. Egy havasesős, decemberi, sokszabis két hét azért jó lenne mellé összevetésnek... :)

Amit SZVSZ érdemes lenne figyelembe venni a mindenféle (alapvetően pesti) aktivista munkában, az leginkább az, hogy Budapesten a közlekedési és az egyéb célú bringások száma közel azonos. Nem igaz tehát az, hogy kizárólag közlekedésre kellene fejleszteni az infrastruktúrát, a szabadidős bringázás, a turizmus itt komoly szempont kell legyen.
süti beállítások módosítása