Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Gyilkos műkőcsapda a Dózsa György úton

2010.06.24. 11:23 - kirk kapitány

Az vitathatatlan, hogy az utcák egy fokkal jobban néznek ki, ha a buszmegállók díszburkolatot kapnak. A kövezés célja azonban általában nem az esztétikai nyereség volt, hanem az, hogy az útburkolat ne menjen tönkre olyan gyorsan a buszok okozta frekventált terhelés miatt.

A műkő nem gyűrődik fel a melegebb időszakokban úgy, mint az aszfalt.

De a Dózsa György úton például nem kellett sok idő hozzá, hogy gyűrődés helyett ingovánnyá változzon, az utóbbi hetekben pedig veszélyes bringacsapdává.

20100604348

A kövek lehet, hogy a csapadék, lehet, hogy a technológiai hiányosságok miatt már rég meglazultak. Az egész felület bizonytalanul mozgott, ha bringával hajtottak rá, sosem lehetett tudni mikor fordul ki valamelyik. Májusban aztán több is kifordult. Méteres lyuk keletkezett a trolimegálló szélén, amit hetek óta nem sikerült befoltozni. A szakadék pont a bringások szokásos közlekedő folyosójában húzódik teljes szélességben, hirtelen és életveszélyes irányváltásra kényszerítve a helyi gödrök elhelyezkedését kevésbé ismerőket.

A gyors helyreállítás helyett a megoldás az lett, hogy kitettek egy veszélyjelző táblát.

Címkék: budapest műkő

153 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr442106065

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

suhanyc 2010.06.24. 15:46:54

@soseleszekelső: Érdekes kérdés. "...vonalvezetését követve kerékpárutat vagy gyalog- és kerékpárutat jelöltek ki..." www.bicikliut.hu/terkep.html Már írtam, de látszik is hogy itt is (és konzekvensen természetesen máshol is) egy viszonylag rövid részén megy bicikliút a teljes útnak. Kérdezte már más is, ha pl. Podiról kanyarodik föl akkor szabályos lehetősége sincs fölmenni a bicikliútra. Akkor ez most szabályos v szabálytalan?

soseleszekelső 2010.06.24. 15:58:59

Ja, értem.
Tehát ez a kerékpárút nem minősül vonalvezetést követőnek. (mert, hogy az út másik oldalán van, ahová nem lehet átjutni)

Ez így OK, de nem ugyanaz, mint amit Shadwell írt, hogy a járdán kijelöltet úgy általában nem kell használni.

soseleszekelső 2010.06.24. 16:00:57

@soseleszekelső:
Ettől függetlenül azon keseregni, hogy a buszsáv nem alkalmas kerékpározásra a kátyú miatt, kb. olyan, mintha az autozz blogon menne a sírás, hogy az erdészeti úton felakad a kocsi alja :)

k_attila78 2010.06.24. 16:02:30

@soseleszekelső: kelljen használni kötelezzék a biciklist de ez a járda melletti bicikliút nagyon veszélyes találmány, még más országokban színnel is megkülönbüztetik az ilyen utat addig nálunk alig van jelzés és az emberek is figyelmetlenebbek!

cso zsi 2010.06.24. 16:03:36

@suhanyc: Érdekes térkép, mikor készült?
A Kassákról - Gogolra a Bulcsun át szerintem hamarabb kész volt, mint a Dráva utcai, de ezen a térképen a Bulcsu bringamentesként szerepel.
Lehet, hogy azt sem ártana feltüntetni rajta, milyenek az elsőbbségi viszonyok, és hol van a bringaút megszakítva (pl Dózsa -Vágány sarok).
Meg kell hagyni, ezt autós szemmel sem lehet hálózatnak nevezni, csak lehetőségnek.

soseleszekelső 2010.06.24. 16:05:20

@k_attila78:
Tőlem ott megy ahol akar, csak tudjon róla, ha tilosban van, és figyeljen oda.

n_gyula 2010.06.24. 16:05:25

Kedves Autósok !

A Dózsa György úton a Lehel úttól - közös BUSz kerérpár sáv van- majd - csak buszsáv - A Podmanicky utcától viszont NINCS BUSZ sáv. csak a Hösök terétől folytatódik. Tábla jelzi a BUSZ sávot, amit ezen a szakaszon 2-3 éve leszereltek. Ezen a részen közelíthető meg az M3.
Valóban van gyalogos és kerékpárút- a szemben lévő járdán, Amin rendszeresen parkolnak és a Lehel út irányából nem lehet megközelíteni.
Nem is jelzi semmi , hogy ott kellene tovább haladni.

Mon3 2010.06.24. 16:12:53

@krj: "hát hogy a bánatba vigyék oda az árut, ha nem autón?"

Imádom, hogy a városban a forgalom nagy részét a körúti boltok szállítói teszik ki, akik épp a málnaszörpöt és a kenyeret szállítják szorgalmasan a belváros lakóinak. A maradék azok a vízvezetékszerelők, akik nem tudják a nehéz szerszámos ládát másképp cipelni.
Pont ma délben tekertem a Kálvin téren, és a piros lámpánál elnéztem a kocsiban ülőket, és hát nekem nem ez volt a benyomásom róluk.
Azon filóztam, hogy ezek közül kinek lehet elengedhetetlenül szüksége a kocsijára. A kb. tizenöt kocsi közül egyetlen furgont, vagy műhelykocsit nem láttam, viszont három terepjárót (igaz a mai utak állapota egyre inkább igényli ezt a típust). Kb. tíz kocsiban csak egy ember ült. A sofőrök arcán nem tapasztaltam, hogy idegesek lennének és sietnének valahová, inkább az érdektelen tespedés jeleit olvastam le az arcukról. Az egyik el is aludt a lámpánál és még a hátul ülők se vették észre, hogy zöld van és nem dudáltak rá. Én már rég átmentem a kereszteződésen, amikor a kocsisor elindult. Természetesen korábban meg ledudáltak, hogy mi jogon merem őket feltartani, mert az útjavítás miatt egy sávosra szűkítették a forgalmat, és nem tudtakt leelőzni, és egy öt méteres köz keletkezett az előző kocsihoz képest.
Összegzésül, nem úgy néztek ki, hogy nem tudnának a bűzládájuk nélkül eljutni valahová. Hopp ez nem igaz. Tényleg nem tudnak eljutni, mert az ülés odanőtt a hájas seggükhöz.

A véleményem lehet, hogy szubjektív, de tény hogy kis hazánkban jelentős a felesleges gépkocsi használat, és ha a gazdag nyugat nem rest kerékpárra szállni, akkor itt végre be lehetne fogni és épp ideje a sufniban megkeresni a bringát. A kerekezés nem csak a levegőnek és a szívnek, de pénztárcának is jót tesz.

Iridium 2010.06.24. 16:26:33

@cso zsi: nem is arra a vacak kis viakolor vagy mifenére gondolok, hanem normális, mondjuk 1láb x 1láb betonkockákra (négyzetekre, na). Azok bírják a strapát, és nem mozgolódnak annyit, mint azok a kis viakolorok.

soseleszekelső 2010.06.24. 16:30:46

@Mon3:
A gazdag nyugaton sokkal több autó, és sokkal nagyobb dugó van.
És nem akarlak elkeseríteni, de pl Párizsban sokkal többen ültek át motorra, mint bringára.

k_attila78 2010.06.24. 16:32:35

@Mon3: A beteg festő nagymamát viszi mindenki az óvodába értsd már meg:) csak a nagymama vagy a csomagtartóban van vagy lebukik az anyósülésen hogy az ilyen bámészkodó biciklist mint Te megtévessze:)

k_attila78 2010.06.24. 16:36:36

@soseleszekelső: ja pl. Bécsben:))))) Te melyik műsort nézed?

cso zsi 2010.06.24. 16:47:31

@n_gyula: "A Podmanicky utcától viszont NINCS BUSZ sáv. csak a Hösök terétől folytatódik. "
Vajon mit jelenthet a záróvonal? A Lehel útnál kezdődik, helyenként megszaggatva, hogy a ki- és besorolás, lekanyarodás lehetőségét biztosítsák. A Vágány utcai aluljárónál még a BUSZ betűk is szerepelnek a sávban, és tény, hogy a Podmaniczkytól betűmentes (a tavalyi képeken, mostanában nem autóztam arrafelé), de biztos a sok birka autós direkt nem használja a sávot, hanem szeret ott dekkolni a másik kettőben.

Mon3 2010.06.24. 17:12:08

@k_attila78: Nem jól tudod. A dugógat a Szentendréről és Telkiből kocsival bejáró dolgozók okzzák. Tőlük igazán nem várható el, hogy 20-30 km-t tekerjenek. És ez igaz, mert mindig erre szoktak hivatkozni, hogy messziről járnak be...

cso zsi 2010.06.24. 17:12:09

Egyébként odaát az autozz.blog.hu -n egy közös egymás mellett élésről szóló felmérés indult.
autozz.blog.hu/2010/06/24/mit_gondolsz_az_autos_kerekparos_viszonyrol#comments

sbotond 2010.06.24. 19:31:23

Ez az úttorlasz se semmi a legforgalmasabb budapesti bringaúton, ezt ma délután videóztam: www.twitvid.com/COU0P
Vajon hány hónapig lesz ez így?

terror 2010.06.24. 19:31:31

@Iridium: Most nincs se -25, se 40+. megis szetesnek az utak. Az esore fogjak. Beszelgessunk arrol, mennyit esik az angoloknal, vagy kiegyezunk abban, hogy itthon megy a lenyulas es az ertelmetlen vagy pocsek minosegu utjavitas ill. utepites?

kopperfield 2010.06.24. 20:54:05

@errorka: eben igazad van, és nem akarom védeni a hazai aszfaltipart, de mivel itt a kontinentális éghajlat miatt nagyobb a hőingás, fagy-olvadás, így aztán gyorsabban nő a lik.

eml 2010.06.25. 00:45:14

"A gyors helyreállítás helyett a megoldás az lett, hogy kitettek egy veszélyjelző táblát."

Ez hír? Sajnos ez realitás.

k_attila78 2010.06.25. 08:25:03

@soseleszekelső: csemegézz kedvedre:
www.virgin-vacations.com/11-most-bike-friendly-cities.aspx
Londonban nem voltam Párizsban már igen lenyűgöző a bérbicikli rendszerük úgyhogy nem sikerült meggyőznöd...

semmiho 2010.06.25. 09:03:31

@kopperfield: ez természetesen igaz. Annyival kiegészíteném, hogy amint átlépek Ausztriába, egyik pillanatról a másikra Burgenland területe vajon milyen mikroklíma lesz hirtelen, mert se kátyúk, se felfagyások, csak ménkűjó utak, gazmentes útszélek, télen jégmentes burkolat, amint átlépem a volt schengeni vonalat (előtte persze életveszélyes körülmények a magyar oldalon). Itt éltem a határ mellett több mint két évtizedig, és még mindig kicsi agyacskám bűvös korlátaival találkozik a kérdés: vajon mi kell ahhoz, hogy itt is hasonló lehessen a mikroklíma (vagy ha úgy tetszik, miliő), mint Burgenlandban? (Azon kívül, hogy még 2-3 új generáció felnövése utánunk...)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.06.25. 09:39:50

@tzs84: Mert nem mindegy, hány autó tud átmenni egy kereszteződésen. A pirosnál előrecsorgó, majd zöldnél az autók előtt dülöngélő biciklisek nagyon lecsökkentik egy kereszteződés áteresztőképességét, ami további dugót generál.
Mondjuk a legjobb a lassan csorgó autók között előre szlalomozás, ami teljesen tilos és szabálytalan, mégis az ÖSSZES kerékpáros alkalmazza. Ugyanis csak a PIROSNÁL szabad előre menni az ÁLLÓ autók közt.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.06.25. 09:47:56

@Mon3: Nincs ezzel gond. De akkor költözz lécci a belvárosba, és a zongorát is biciklivel szállítsd, jó?

GG81 2010.06.25. 10:00:37

@Mon3: tévhit. hallgass már egy nyugateurópai rádiót, mekkora dugók vannak! a nyugati életszínvonalhoz és bérekhez sokkal olcsóbb egy autó, így sokkal alsóbb rétegek is azzal járnak, hogy sokan is bicikliznek egy dolog, de voltál hétköznap délután amszeterdamban például?

GG81 2010.06.25. 10:04:55

@Bogarmester: ez nem is pest... és különben is a felújítás miatt mindkét irányból behajtani tilos tábla van kihelyezve a szakaszra!

terror 2010.06.25. 10:17:45

@newtehen: Ha a Nyugatitol Budaorsig all a sor, akkor melyik piros lampat kell nezni? :P

Vigyazz, beugratos kerdes!

"zöldnél az autók előtt dülöngélő biciklisek"

Ezert van sok helyutt - na persze nem nalunk - keros lampa, ami 1-2 masodperccel hamarabb ad zoldet, vagy pl. ezert van az, hogy paran - koztuk egyes lampaknal en is, ha a forgalmi helyzet ugy kivanja (pl. fel sav szeles katyu) - 1-2 seccel elobb indulunk. Es akkor meg jon az, hogy pirosozunk. Tessek valasztani, de vmeik verziot el kell viselni :P

k_attila78 2010.06.25. 10:27:39

@Mon3: látod most jönnek a művészlelkek a zongorájukkal őket nem érdekli hogy 20 autóból 19-ben egy ember ül nagymama zongora festőállvány és péksütemény nélkül:)

soseleszekelső 2010.06.25. 10:31:38

@k_attila78:
Nem azt mondtam, hogy nem bicikliznek arrafelé.
Azt mondtam, hogy sokkal több autó van, és sokkal nagyobb dugók, amik rákényszerítették az embereket a bringára.
Ezekhez a városokhoz képest Bp könnyedén járható autóval.

A párizsi bérbringa rendszer egyékbént tényleg egész jó, bár ahogy nézegettem, az állomásokon álló bringák jó fele használhatatlan (lapos kerék, stb)

Szintén rossz hír, hogy a fejlettebb bringás kultúra ellenére a járdákon kialakított gyalogos/bringás utakon ugyanúgy grasszálnak szerete-széjjel a gyalogok, mint itthon :)

Motorból meg összehasonlíthatatlanul több van, mint bicikliből.

soseleszekelső 2010.06.25. 10:35:15

@newtehen:
Nem csak a pirosnál. Hol olvastad ezt?
Én motorral járok, de ha az M3 bevezető torlódik az újpesti lehajtóig, sajnos nem látok el a Szerencs utcáig...

Silent Bob 2010.06.25. 10:38:03

Ez a rész nagyon szopó. A 2x10 km-es utam során a Hősök-Vágány u. szakaszon van halálfélelmem. A GYéK-re nem megyek fel, mert a Vágány u. után már nem lehet szabályosan felmenni az útra, addig meg mindig van valami önkéntesrendőr faszkalap aki rámhúzogatja a kormányt, mert fél másodperccel később ér a piroshoz.
Mivel nekem is folyamatosan fékeznem kell, mert feltorlódnak előttem az autók, gondolom kurvára feltartok mindenkit.

k_attila78 2010.06.25. 10:42:35

@soseleszekelső: Bécs 2009-ben a legélhetőbb város címet nyerte el,

www.nana.hu/kikapcsolodas/utazas/top-10-a-legelhetobb-varosok-kepgaleriaval-43759.html

talán onnan lehetne példát svenni és nincs is messze, hogy egy-két szakember szétnézzen, na persze nem olyan szemmel hogy melyik beruházásból mennyit lehet nyúlni:)
kevés autó van (a P+R parkolókban sok) és nagyon sok biciklis kultúrált bicikliutakon...

Mon3 2010.06.25. 15:39:56

@newtehen: "a zongorát is biciklivel szállítsd, jó"

Bakker. Ez új. Volt már kenyér, málnaszörp, nagymama, szerszámos láda, de zongora még nem. Az emberek azért járnak tömegével autóval, mert szállítják a zongorájukat. Nem tudtam, hogy a sláger most a csomagtartóban elférő zsebzongora. Lécci, mond meg, hogy hol lehet kapni. Ígérem, hogy a kerékpárral hazaviszem a Deák térre, ahol lakom..

Mindenki tudja, hogy ha "tehenek" kimennek az útra, akkor milyen galibát tudnak csinálni.

@GG81: "sokkal olcsóbb egy autó, így sokkal alsóbb rétegek is azzal járnak"

Nagy vagy. Ez is egy új kategória. Vannak sokkal alsóbb rétegek, kevésbé felsőbb rétegek, és sokkal felsőbb rétegek, esetleg nem sokkal alsóbb rétegek. És vannak középső középső rétegek? Új meghatározásokat kívánsz bevezetni a szociológiában?

A hivatalos statisztikák szerint ott nagyobb a kerékpáros közlekedés aránya. Most miről beszélsz? Mi a tévedés? Az, hogy ott gazdagabbak? Vagy, hogy ott többen kerekeznek?
Ne csinálj magadból hülyét.

soseleszekelső 2010.06.25. 15:42:53

@k_attila78:
Várjál, ez fontos!

nagyon sok biciklis kulturált bicikliutakon, vagy nagyon sok kulturált biciklis bicikliutakon?

:))

PR32 (törölt) 2010.06.25. 15:43:06

@Mon3: már megtette. számtalanszor. kezdem azt hinni, hogy GG81
a, egy pattanásos kiskamasz, akinek soha nem volt csaja, és unatkozik
b, idióta, aki okoskodni szeretne, de totál hülye szegény
c, a gép előtt ülve élvezkedik, ha pár embert ki tud akasztani
d, a fentiek együttvéve

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.06.29. 14:05:27

@errorka: Nem a bicikliseknek ad "előbb" zöldet a lámpa, hanem az autóknak később. -> megint csökken a kereszteződés áteresztő képessége.
Ugyanez van a buszlámpáknál, is.

@Mon3: Egy szóval sem mondtam, hogy mindenki zongorát szállít. Téged kértelek, hogy old meg autó nélkül. Szövegértelmezés elégtelen, leülhet, évismétlésre javaslom.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.06.29. 14:08:02

@soseleszekelső: A KRESZ-ben. Ajánlom Neked is, úgy látom sok újdonságot lelhetsz fel benne.

k_attila78 2010.06.29. 16:37:32

@newtehen: mi meg megkérünk akkor arra téged hogy ne ülj autóba feleslegesen amikor épp nem zongorát szállítasz és nem a beteg szobafestő nagymamádat viszed az óvodába:)
Mon3 tudja hogy nem lehet autó nélkül zongorát szállítani te viszont nem tudod hogy létezik egy közlekedési eszköz melynek neve: kerékpár.

Mon3 2010.06.29. 16:41:22

@newtehen: "Szövegértelmezés elégtelen, leülhet, évismétlésre javaslom."

Ha én azt mondom, hogy sok a feleslegesen autóba ülő személy, és egy piros lámpánál elnézve az autókat semmi sem utal arra, hogy valamit is szállítanának, vagy dolgoznának, és te erre azt veted fel, hogy a zongorámat szállítsam kerékpárral.
Akkor te mire gondolnál, ha nem arra, hogy te azért érvelsz így, mert sok a kocsi, ami zongorát szállít????

Lúzerkém, hát éppen te buktál meg, de nagyon.

terror 2010.06.30. 12:18:43

@k_attila78 & @Mon3:

Van egy regi dakota kozmondas, ami ugy tartja:

Sose probalj meg olyan embernek barmit is elmagyarazni, aki abba kot bele, hogy nem az egyik lampa valt elobb, hanem a masik kesobb!

soseleszekelső 2010.06.30. 16:24:57

@newtehen:
Jó, akkor olvasgassuk együtt, meglátjuk kinek lesz benne újdonság.

„(12) Ha a járműveknek útkereszteződésben, útszűkületekben, szintbeni vasúti átjárónál vagy egyéb forgalmi okból meg kell állnia, – előre sorolás céljából – motorkerékpárral, illetve segédmotoros kerékpárral az álló járművek mellett, vagy azok között, kerékpárral az úttest szélén, az álló járművek mellett jobbról szabad előrehaladni, ha

a) az előrehaladáshoz elegendő hely áll rendelkezésre, és
b) az irányváltoztatási szándékot jelző járműveket az irányváltoztatásban nem akadályozzák.”

Világosíts fel légyszíves, hogy hol van az itt leírva, hogy csak pirosnál lehet előremenni?

otapi 2010.06.30. 23:47:58

@newtehen: Költöztető, teherszállító? A saját kocsimra biztos hogy nem tennék fel egy zongorát :/

1autós 2010.07.11. 20:23:05

Fizess adót, mint mi a kocsik után, és reklamálhatsz...
Egyébként aki az új KRESZ-t megalkodta azt lelőném, vagy keresztül mennék rajta. Dilettáns komcsi!

k_attila78 2010.07.12. 08:54:17

@1autós: de büszke vagy az adófizetésedre, de megnyugtatlak a te adód közel nem fedezi az általad okozott környezetszennyezés miatti kiadásokat majd hencegj az adóddal az onkológián biztos nagy sikered lesz...

GG81 2010.07.13. 08:57:42

@errorka: demagóg. az autó mozgatásához kell, akkora teljesítmény, tehát annak a súlya miatt. a korrekt az lenne, ha akkor a bringa súlyával arányosítva kicsit felszoroznátok és akkor nem lenne ilyen poénra vehetően nevetséges a téma. egy adót nem te fogsz megszabni, hanem kivetik rád... ha meg kivetik, akkor nem ilyen nevetséges összegekkel játszanak...

terror 2010.07.13. 09:16:44

@GG81: Tehat ugy veled, hogy akkor lenne "fair", ha a bringasok "tobb" adot fizetnenek, hogy kijojjon valami "fair" osszeg?

Egyebkent ha megnezed, az illeto pl. eleg sokat jar autoval is (es nem csak o), ugyhogy eleve hujeseg az egesz.

Egyebkent is: 1 kerekparos x forint bevetelt hoz az allamnak kilometerenkent, mig ugyanazon a szakaszon ha autoval mesz vegig, az kiadas. Errol is vannak tanulmanyok. Az osszegekre nem emlekszem sajnos.

Szoval nem veletlen, hogy nem adoztatjak a bringat, sot, vannak orszagok ugye, ahol brutalisan adoztatjak az autozast.

GG81 2010.07.13. 09:43:33

@errorka: én csak azt mondtam, hogy ne az autóra megszabott adót vetítsétek 1 az 1ben a bringázásra!

az autózást a bérekhez viszonyítva itt is durván adóztatják.

azért érdekelne az a kimutatás és összegek...

veny 2010.07.13. 09:45:12

@errorka: A T. autósok általában azt felejtik el, hogy az ő általuk kinyögött, kétségtelenül nem kevés "autós adó" sajnos nem elég az autós infra fenntartására/fejlesztésére és az autók környezeti és egészségi károkozására; a móka jelentős része a nagy közösből megy, amibe a bringás már pont úgy tejel, mint ők.

"1 kerekparos x forint bevetelt hoz az allamnak kilometerenkent"

Ez viszont butaság, már elnézést.

veny 2010.07.13. 09:53:28

@GG81: "az autózást a bérekhez viszonyítva itt is durván adóztatják."

Az autó adója fogyasztási és környezetterhelési jellegű adó, semmi köze a bérekhez, nem ahhoz kell mérni.

A rossz hír az, hogy ebben csökkenés nem várható, ellenben emelkedés nagyon is.

Normális helyen kétféle ember vesz/használ autót:
- akinek napi szinten tényleg kell valamiért
- akinek futja rá, de bőven

Idehaza ezzel szemben boldog-boldogtalan kocsit tart, mer' az kell oszt jónapot. Aztán persze nem használják ki, emiatt nem gazdaságos nekik, nem engedhetnék meg maguknak, de olyan nincs, hogy nem cserélem le hitelbe az újabb motorúra, amiben már LED-es a bizgenytű... Mindenki úgy szivatja magát meg a családját, ahogy akarja, de ez maradjon az ő baja.

Mon3 2010.07.13. 10:05:17

Magasabb adót az autósoknak!!!!

Az infrastruktúrát az én pénzemből is fizetik, a bűzös kipufogó gázok az én tüdőmet teszik tönkre, naponta többször engem akarnak elgázolni a zebrákon. Fizessenek, de sokat.

terror 2010.07.13. 10:37:28

@GG81: issuu.com/vekso/docs/cycling_in_your_town_city

2. oldal kozepe. En nem itt olvastam emlekeim szerint, es nem is csak az osszegeket, de most csak ezt talaltam igy hirtelen.

VEKSO: 60 eve alapitott ceg, tehat nem az az alapitottunk egy ceget, es terjesztjuk a kamut szint.

@veny: Ha van cafolatod, ellentanulmanyod, szivesen elolvasom, mert erdekel a tema. Ha nincs, akkor viszont nem butasag, hanem te maskepp veled :)

Ugyanigy van a varosban kerekparozas egeszsegesebb/kevesbe egeszseges vitaval is.

Sajna ott a 2 meres mas-mas modszerrel keszult, igy nem annyira osszevetheto. Nalam egalban vannak.

Viszont olyan tanulmannyal meg nem talalkoztam, ami szerint az autokazas hasznosabb, mint a kerekparozas.

veny 2010.07.13. 11:15:08

@errorka: Már ne is haragudj, de az nem igényel külön bizonyítást, hogy a közúti közlekedés költsége (járműtől függetlenül) nem lehet negatív.

Negatívra kihozni kizárólag úgy lehet, hogy ha eltolod pozitív irányba a nulla szintet, azaz egy adott költségszintet mindenképp adottnak veszel, és ahhoz viszonyítasz.

Persze mélységesen megértem, ha a bringás propaganda él ezzel az eszközzel, de hülyének azért ne nézzünk senkit.:)

GG81 2010.07.13. 11:38:04

@veny: emeljék csak, legalább kevesebben lesznek az utakon és lehet majd haladni. volt dráma pl. a banki visszavett autókból is, de érdekes, hogy autó nem igazán van kevesebb a forgalomban...

a bérekhez, és az életszínvonalhoz, vagy épp a GDP-hez miért ne lenne köze az adókhoz!? ez országonként más, ezáltal az adók is. abszolút értékben egy magyarnak megfizethetetlen adó, ott helyben lehet semmiségnek számít.
ez olyan, mint a bkv, ami a veke szerint is a világ (vagy csak európa) második legdrágább tarifáival "büszkélkedhet".

veny 2010.07.13. 12:20:54

@GG81: A bicaj is drágább a fizumhoz képest, mint nyugaton. Vagy a jó kis sör... Miért pont az autó lenne kivétel? :)

pcmci 2010.07.13. 13:31:34

@veny: externális költségekről hallottál-e már?

veny 2010.07.13. 13:38:07

@pcmci: Na gyere és oktass... :-P

GG81 2010.07.13. 13:56:56

@veny: háde' most hallottuk, hogy utána már termeli a pénzt... :-DDD
sőt az előállítása sem környezetszennyező, mert úgy teremnek a biciklifán, jah és ott, ahol szükség van rájuk, mert hát szállítani sem kell őket. megveszed boltban a kis Gepida magot és hopp kinő a kertben! :-DDD

pcmci 2010.07.13. 16:11:23

@veny: elég troll gyanus vagy, de azért megprobálom...
utána olvashatnál, hogy mit is jelentenek az externális költségek. utána pedig megválaszolhatnád, hogy ha egy adott beruházás beruházási költsége X, aminek eredményeként az externális költségmegtakaritás Y, akkor abban az esetben, ha Y>X, negatív költségről van-e szó Y-X tekintetében? (a megtakarítás szerencsésebb megfogalmazás, de a leírt jelenség szempontjábol ez lényegtelen. a lényeg, hogy ha egy beruházással többet lehet megtakaritani, mint amennyibe a beruházás kerül, akkor az biza jo.)

veny 2010.07.13. 16:45:16

@pcmci: Köszönöm, hogy igazolsz... :)

Mit is jelent az Y költségmegtakarítás? Azt, hogy Z+Y helyett csak Z lesz a költséged. Z pedig határozottan pozitív szám, ezen gondolom nincs vita.

Most egy világ fog összedőlni benned, de megmondom kereken: a reklámok hazudnak. NEM keresel pénzt azzal, ha olcsóbban veszed a májkrémet otthonra.

pcmci 2010.07.13. 18:18:08

@veny: egyébként nincs igazad, de faszért etetek trollokat... egy egyszerű példa: kiss fekalitisz biciklizik. ezért önmagában már egy halom externális költségtől kíméli meg a környezetét, de emelett még városi levegőn is egy évvel tovább él autozo társánál (és most ne menjünk bele abba, hogy dehát biciklivel nem lehet lovat szállítani zongorán), feltételezhetően egészségesebben él, kevesebbet beteg. ezek következményeként több ideje marad értékteremtésre, amiből bevétel származik. ettől kezdve pedig nem csak költségmegtakarításról van szó, hanem effektíve értékteremtésről is. hogy minek hol milyen előjele van, az elég kacifántos egy ekkora rendszerértékelésnél. de szummában hidd el, hogy termelhet bevételt egy költség (beruházás)...

veny 2010.07.13. 21:40:30

@pcmci: "faszért etetek trollokat"

Mert nem akarsz kihalni? :)

Természetesen van számos előnye a bringának, különben pl. én se lennék itt, meg tán te se.

Ugyanakkor a társadalomnak az csak plusz kiadás, ha 1-2 évvel tovább leszek a nyakukon nyugdíjas, ezért aztán nem is várom el, hogy 30+ évre előre hálásak legyenek ezért. :)

Ott rontod el (de nagyon) a számítást egyébként, hogy szerinted vagy autó vagy bicaj. Hadd legyek már ellenpélda, trolloknak az jól áll. :)
Kötöttpályás tömegközlekedés vagy bicaj, ezek az opcióim. 2x10 km naponta. A tömeg nekem gyorsabb és univerzálisabb, plusz megúszom az izzadás-öltözés mókát, nem szívom meg a szelet és az esőt, stb.

Azzal, hogy én úgy döntöttem, bringázok, nemigen csökkent sehol semmi költség, egyszerűen fitteb vagyok kicsit, viszont +1 jármű az aszfalton, kevesebb BKV bevétel, stb.

pcmci 2010.07.14. 13:14:56

@veny: azért azt linkelhetnéd, ahol azt irtam, hogy vagy auto vagy bringa. én csak amellett emeltem szót, hogy a bringázás egy valóban hasznos közlekedési forma, ami egyébként gazdasági számításokkal is alátámasztható. és pont.

veny 2010.07.14. 13:52:59

@pcmci: Félreértesz alaposan.

Magam is hasznosnak tartom a bringát a városi közlekedésben, minden szempontból.

Ugyanakkor a negatív költség azért van akkora mondás, hogy senkinek higyjem el a felét se a két szép szeméért. Különösen a közvetlenül érdekelt cégek reklámjának ne, ugye.

(Amúgy meg olvasd vissza magad, határozottan csak autóst és bringást állítasz szembe, holott még Koppenhága se így néz ki, nem hogy Pest.)

veny 2010.07.14. 14:07:08

@pcmci: Szerintem is hasznos a városi bringa, no de a negatív költség így ex katedra azért nagy poén, azt be kell lásd.

Amúgy olvasd vissza magad, "kiss fekalitisz biciklizik. ezért ... egy évvel tovább él autozo társánál", és hasonlók. Azért különösen nagy baj ez a szűkítés, mert sajna ismert tény, hogy a pesti bringások nagyja (László János egy interjúban 90% felettit mondott) nem autóból, hanem BKV-ról került át a nyeregbe.

veny 2010.07.14. 14:08:00

@veny: (Bocs a dupla hsz-ért, azt hittem, az előző elakadt.)

pcmci 2010.07.14. 14:14:11

@veny: azért ezt az egy szem kiragadott példát elég kemény ilyen sarkitáshoz használni... bár nem csinálsz mást sosem, mint egy-két kiragadott szón lovagolsz, leszarva a kontextust.
egyébként abban a formában jogos bringást és autost összehasonlitani, hogy a bringázás kb az egyik legkedvezőbb közlekedési forma externális hatások tekintetében, az autozás pedig az egyik legrosszabb. ettől függetlenül tartom, hogy nem mondtam sehol, hogy csak autozás vagy kerékpározás jöhet számításba.

veny 2010.07.14. 14:46:48

@pcmci: Basszus, velem vitázó (és súlyosan gumicsizmás) hangnemben leírod ugyanazt, amit én is, és minősítgetsz közben... :)))

Hol a számítás a negatív költségre?

eml 2010.07.14. 17:41:57

@Mon3:
Fizetnek!

Én a heti 1000 km-re adóban fizetek km-ként kb 10 forintot.

Az államnak kell ez az adóbevétel, ezért mindent megtesz, hogy tudjak autózni, míg a kerékpáros csak négyévente a szavazatát adja, ezért neki elég ha van négyévente pár száz méter avatás.

Sajnos ezt ma a hatalom így nézi.

Mon3 2010.07.14. 18:27:17

@eml: Egy nagy lóf.szt!
Azt hiszed, hogy az autópályákat, utakat, hidakat, jelzőlámpákat a te kis tíz forintjaidból építik és tartják fent. Az autósok szent tehene a benzin jövedéki terhei. Felvilágosítalak, hogy abból még egy földutat se lehetne építeni. Ébredjetek fel, az egész szarságot az én adómból is fizetik, pedig azt nem is használom ki.
Még egyszer: Az autósok által befizetett összeg messze nem fedezi az általuk igénybe vett infrastruktúrát, és egyéb externáliás költségeket! Az a szemétség, hogy a közösségi közlekedésnél az „állambácsi” a díjakba erősen beszámítja az infrastruktúra költségeit. Ugyanez a közúti közlekedésnél a közös kasszából megy. Ha ott is ugyanolyan elszámolások lennének, mint például a MÁV-nál, akkor már egyetlen autó se büdösítené a várost. Ezt már egy értelmesebb országban felfogják, és ezért támogatják nyugaton az alternatív közlekedési módokat. Nem sokára itt is eljön az igazság pillanata.

eml 2010.07.14. 23:43:13

@Mon3:
Te azt mondtad: Magasabb adót az autósoknak!

Errefel írtam, hogy jövedéki és áfa képében kb 10 forintot fizetek kilométerenként.

Amennyiben eljön az a rendszer, hogy mindenki a károkozásarányos úthasználatot fizesse meg, akkor a tej, kenyér stb ára körülbelül a háromszorosára emelkedne másnap.

Biztos hogy ezt akarod?

Nem mondom, hogy a jelenlegi rendszer jó, de amit te javasolsz, az se jobb.

veny 2010.07.15. 00:01:26

@eml: Azt kell észrevenni, hogy mindig az egész költség az egész társadalomra osztandó, csak a terítés mikéntje tud változni.

Tehát azt, ami a kenyér árát háromszorosra dobná, most is kifizetik a Zemberek, csak történetesen nem a kenyéren és nem is az autózáson keresztül, hanem mondjuk jövedelemadóban.

veny 2010.07.15. 00:02:28

(Amúgy a háromszoros durva túlzás.)

eml 2010.07.15. 01:20:56

@veny: Gondolod az állam elengedné a jövedelemadót?

A 3szoros túlzás, de érzékelteti a gondolat lényegét.

veny 2010.07.15. 07:36:39

@eml: Nem elengedni, csökkenteni. Mondom, eléggé mindegy a végösszeg szempontjábóll.

GG81 2010.07.15. 10:18:25

@Mon3: azért ez is elég sarkított, mert a kajád teherótón az utakon szállízják, meg a futár is az extra cuccost onnan, hozza, sőt a rendőr, mentő, szűzoltó szentháromság is szilárd burkolaton ér el hozzád a tragédia előtt! még, jó hogy mindenki fizeti ezeket!

pcmci 2010.07.15. 11:09:28

@veny: nem arra reagáltam, hogy szerinted nem negatív a kerékpáros közlekedés "költsége", hanem hogy szerinted nem is lehetséges ez. hogy ezt nem sikerült felfognod, az nem hiszem hogy engem minősít.
egyébként ha jol rémlik eddig két olyan tanulmánnyal találkoztam, ami foglalkozott a kerékpáros kérdéskörrel, az egyik az hozta ki, hogy hasznot termel, a másik pedig minimális költséget hozott ki. de az eredmény nagyban függ a számítás módszertanától és a peremfeltételektől. viszont sajnos annyira jelentéktelen (globális szempontból) a kerékpáros közlekedés (és a hatásai) napjainkban, hogy a legtöbb tanulmány nemes egyszerűséggel elhanyagolja.

pcmci 2010.07.15. 11:17:23

@GG81: az egy dolog, hogy mindenki fizet az uthálozatért, de az már nagyon nem mindegy, hogy milyen mértékben veszi igénybe azt. és igenis jogos elvárás, hogy a használat mértékében is differenciálva legyen a "hozzájárulás" (és akkor még nem is említettem az externális költségeket). ez ma gyakorlatilag hiányzik. pedig ha egy ezt célzó rendszer megvalósulna, mindjárt versenyképessé válna a vasuti teherszállítás nagyobb távolságokon, a kamionok egy jelentős része meg eltűnne a vérbe. nem is sajnálnám. persze ez egyéni közlekedés szintjén is igényváltozást generálna, aminek kielégítéséhez nyilván hozzá kéne nyulni a volán/máv/bkv pénznyelőkhöz, amihez gyanitom nem lesz politikai "kedv" és bátorság... magyarisztán ez no, tudja jol mindneki.

veny 2010.07.15. 16:26:14

@pcmci: "jogos elvárás, hogy a használat mértékében is differenciálva legyen a hozzájárulás"

Ez egyrészt nem szükségszerű, számos közszolgáltatás működik másképp.

Másrészt meg a differenciálás jelenleg kétségkívül létezik, ha a mértékét kevesled is.

soseleszekelső 2010.07.15. 16:27:40

Érdekes téma.

Itt egy esettanulmány, mely az externáliákat is figyelembe véve próbálja meghatározni, hogy megéri-e a kerékpárút hálózatot fejleszteni Pilsen városában.
Lelövöm a poént, nem feltétlenül éri meg...

pdfcast.org/pdf/cost-benefit-analysis-of-cycling-infrastructure-a-case-study-of-pilsen

Amúgy fent valaki hivatkozott egy 60 éves cég által hozott adatra, mely szerint pénzt hoz a kerékpározás. Csak jelezném, hogy ez a cég kerékpáros infrastruktúrát árul, tehát függentlennek nem éppen mondható...

terror 2010.07.15. 17:09:21

@soseleszekelső: www.veksoe.com/5/web.asp

Csak jeleznem, hogy nem egeszen. Nyilvan foglalkoznak keros infraval, de nem emlitik kiemelt helyen.

Egyebkent ha ki is emelnek, hat nem tudom. Danoknal kicsit maskepp mukodnek a dolgok. Nem epitenek direkt szar utakat, mert 1x olcsobb, aztan direkt szar felujitasokat sem vegeznek, hogy allandoan legyen munka.

Raadasul ha kiderulne, hogy kamu, akkor 60 ev munkajat dobhatnak a kukaba. Itthon, ha kiderul, hogy egy ilyen oriasceg kamuzik, akkor legkozelebb versenytarsak se lesznek, es egyeduli palyazokent nyernek boldogan, es vegik el ugyanazt a szar munkat, dragabban.

Ellentanulmanyt azert megneznek, meg persze ennek is a reszletes kiadasat, de nem talaltam meg sajna.

Az viszont szinte bizonyosan boritekolhato, hogy a kornyezetkarosito es egeszsegugyi hatasokkal szamoltak, valamint az utak epitesenek es karbantartasanak a koltsegeivel.

Itthon 16000 ember hal meg evente a szmognak koszonhetoen. Elotte feltetelezhetoen kaptak orvosi ellatast, plusz temetkezes, stb. Ez mind koltseg. Es vajon hanyan betegeskednek mellettuk, akik szerencsere meggyogyulnak?

Mekkora az elhizottak es a sulyosan elhizottak szama, akik ezaltal szinten extra betegsegeket gyujtenek be? Ezek kozul vajon mekkora szazalek az, amelyik nem betegseg miatt hizott el?

Es meg fel lehetne tenni ezermillio kerdest, amikre jo volna tudni a valaszt...

Mon3 2010.07.15. 17:11:20

@GG81:

Kedvenc GG81-em. Létezik egy ökológiai lábnyom kifejezés. A gazdasági lobbyt elvtelenül kiszolgáló média és értelmiség nem nagyon szereti propagálni ezt a dolgot. A lényege, hogy az ember a létfenntartásához mekkora mértékig veszi igénybe a föld erőforrásait. Könnyen belátható, hogy az emberiség túlzottan nagymértékben éli fel a bolygó erőforrásait. Ennek egyik része, hogy milyen messziről szállítják az élelmiszert, ruházatot, termékeket, amelyeket felhasználsz. Nézd meg, ha hazamész, és előszeded az aznap vásárolt termékeket, hogy hol gyártották. Az utakat és az infrastruktúra nagy részét azért építik ki a mi pénzünkből, hogy Kínából, Amerikából ide tudják szállítani a hazai ipart, kereskedelmet tönkretevő külföldi árukat. Röhej, hogy Záhonytól a Dunáig akarják kiépíteni a széles nyomtávú vasutat, hogy minél olcsóbban lehessen szállítani a kínai árúkat. Ezért volt 12 %-os a kínai GDP, míg a magyar az 1%-ot közelítette. Törekedni kéne, hogy hazai, és helyi termelésű árukat vegyünk, és így nem kéne olyan mértékben az utakra és a szállításra pénzt fordítanunk. Természetesen a távol-keleti szállítási költségeket is te fizeted meg.
A globalizáci egyre nagyobb mértéket ölt. Az egész világra egyre jellemzőbb, hogy mindenki ugyanazt élelmet, ruhát, számítógépet, stb. használja. Nem csak a termékek, hanem a kultúra is egyetemlegessé válik. Ez a globalizáció, ami rendkívül káros. Érdemes elolvasni Asimov Alapítvány-trilógiáját, amiben pontosan le van írva ennek a következménye.
Ilyen globalizáció már lezajlott a Földközi tenger térségében az ókorban, és az összeomlása eredményezte a sötét középkort, ami közel 1000 évre visszavetette a fejlődést.

Mon3 2010.07.15. 17:21:36

@soseleszekelső: "nem feltétlenül éri meg..."

Hát ez szenzációs. Az élet költségekkel jár. Nyírjuk ki az összes nyugdíjast, mert réfizetésesek.
Itt nem arról van szó, hogy a kerékpározás gazdaságos tevékenység, hanem, hogy sokkal kevesebb kárral jár, mint az öncélú autózás.

terror 2010.07.15. 17:22:49

@soseleszekelső: Egyebkent ez pl. egy erdekes dolog: az osztott bringagyalog dragabb befektetes, mint egy egyszeru kerekparsav.

Nezd meg a betegsegek statisztikajat: betegsegtol fuggoen 33-50%-os javulas varhato az aktiv mozgastol.

Azt is megemlitik, hogy a zajszennyezettseg es egyeb egeszsegugyi fejlodesek nincsenek bekalkulalva, csak a fobb betegsegekkel szamoltak.

soseleszekelső 2010.07.15. 17:23:10

@errorka:

Lehet, hogy mással is foglalkozik, de az eredeti link egy kerékpáros infrastruktúra katalógus/prospektus volt, amivel ezeket az eszközöket el akarják adni. Tehát nem tekinthető független forrásnak.
Valószínű persze, hogy a felmérést nem ők készítették, az még lehet akár független is, ezt nem vitatom, de ahhoz meg kéne találni a forrást.

Amit én linkeltem, azt le tudod töltni pdf-ben.

soseleszekelső 2010.07.15. 17:25:10

@Mon3:
Feljebb arról volt szó, hogy a bringázás pénzt termel. Én meg rágugliztam, és ezt dobta ki a gép, hogy nem biztos. Ennyi.
Nem mondtam, hogy nem jó, vagy drága, vagy nem kéne, vagy ilyesmi.

soseleszekelső 2010.07.15. 17:27:38

@Mon3:
És arról hallottál-e már, hogy pozitív a külkereskedelmi mérlegünk? Azaz (értékben legalábbis) többet exportálunk, mint importálunk?
Ahhoz is kell út ám.

terror 2010.07.15. 17:35:16

@soseleszekelső: www.copenhagenize.com/2010/03/folly-of-bicycle-licences.html

Itt is irnak szamokat, de ezek is danok. Picit viszont masok az aranyok, ugyhogy valoszinusitem, hogy nem a vekso fele ertekeket valtottak at...

veny 2010.07.15. 18:01:03

@errorka: Ez egy tök jó kis cikk, szimpatikus!

Azt mondja: "motorists should be buying us beer" :))))

soseleszekelső 2010.07.15. 18:06:28

@errorka:
Itt van ugyanez kissé jobban kibontva, vannak már adatok is, hogy mik okozzák a bevételt.

www.copenhagenize.com/2008/05/rewarding-cyclists.html

Mon3 2010.07.15. 18:21:46

@soseleszekelső: "Ahhoz is kell út ám."

Nem érted a lényeget. Nem az út ellen beszélek, hanem egy viselkedésforma ellen. Jelenleg nem létezik olyan technika, vagy annyi energia a földön, hogy az emberiség el tudja hagyni ezt a bolygót. És a föld életéből hátralévő közel 1,5 milliárd év alatt nem tartom reálisnak, hogy lesz is. Ezért ezen a bolygón kell életben maradnunk, és lehetőleg megőrizni az állapotát az utódainknak. Minél jobban haladunk előre a korban, annál jobban pusztulnak miattunk a föld természeti kincsei. Te nyugodt lelkiismerettel hajtod álomra a fejed, hogy te egyetlen trópusi fát sem vágtál ki, pedig nem így van. Pl., amikor megvásárolod az új lakóparki lakásod Érden, az építkezéssel elpusztított pannon-gyík populáción járkálsz. Amikor autókázol az M2-sen, gondolj a kipusztult homoktövisekre, a Fóti Auchan parkolójában a lápi életközösségekre. Vagy amikor az utcán eldobsz egy pet-palack kupakját, amit az eső belemos a csatornába, és így a Dunán eljut az Atlanti óceán nagy szemét-tengerére valahol a Sargasso-tenger környékére, és ott elpusztul egy albatrosz, mert genetikailag kódolva van, hogy reflexszerűen minden vízen úszó bigyót bekap, és előbb-utóbb megtelik a gyomra a sok emészthetetlen műanyag izével. De ide tartozik, hogy ha nem feltétlenül szükséges, akkor nem a kocsiban növeszted a fenekedet, elég csak a több magyarországnyi olajfoltra tekinteni a mexikói öbölben.
De ne nagyon öntsön el a hurrá optimizmus, hogy többet exportálunk, mint amennyit behozunk. Azt már nem nagyon szeretik publikálni, hogy az exportot a multik termelik, és a hasznot vidáman kiviszik az országból. Az 1 %-os GDP is megtévesztő adat, mely nem mutatja meg, hogy a honi tulajdonban álló, és így ténylegesen az országot gyarapító ipari és mezőgazdasági termelés milyen szánalmas. Kinek is kell a mi pénzünkön épített jó autóút??? Saját magunk alatt vágjuk a fát.

GG81 2010.07.16. 11:06:22

@Mon3: off. szép bullshit, ezt mindenki tudja kb. csak az a baj, hogy globalizáció ide vagy oda az emberek nem tudnak megélni az itt keresett pénzből! ha hazai vennének, ami ugye itt terem valamiért 3-4x drágább!, mint az amit többezer kilométerről hoznak... chilei cserkó, emléxel?

lehet itt bullshitkedni, de az embert, a magyar embert, bármennyire is szeretné támogatni a magyar gazdát, a prioritásban előbb a családja áll!, ha pedig nem jön ki a drága magyar árukból egy hónapban a fizuból, akkor veszi a TÁTRAtejet féláron mint a hazait, pedig az is utazik száz kilométereket!

a globalizáció és kína ellen talán olyan helyi intézkedések kellenének, amik például versenyképessé tehetnék a magyar árukat... büntetővám a külföldiekre vagy adókedvezmények a helyi gazdáknak... erre mi van, pont a fordítottja. julius meinl emléxel? vagy most a finish mosogatószar! szétlopják a hazánkat, és aki dolgozik és keres is valamit próbál megélni és az összeesküvés bezárul, mert a pénzén az olcsó külföldit tudja csak megvenni, mert nem telik a hazaira. a globalizáció itt lép be, ellehetetlenítette a hazait, vagy csak a nagyon módosak és a nagyon hazafik tudnak kitartani mellettük... aztán jön majd az újabb tehénfejes tejöntés és dinnyleborítás...

nem a kisember fog tudni tenni ellene, eleve azt sem lehet már nagy bizonyossággal eldönteni mi a magyar? az 599 sem tuti, ha meg marketingből ráírják az meg még false-sabb!
a kisembert bedolgozta a globalizáció, mert elintézte, hogy ne tudjon mást megvenni. a termelőket is elintézte, mert csak drágán tudják értékesíteni amilyük van és nem lesz keresletük vagy nevetséges felvásárlási árakat mondanak nekik...

éljen a szép új világ!
on.

Mon3 2010.07.16. 11:32:21

Nem csalódtam benned. Az agysejtjeid száma közel jár az egy milliomodik hatványához.
Ha hülye vagy, legalább ne hangoztasd.

Érdekes, hogy a szlovénok, csehek, lengyelek nem tartják fel olyan könnyedén a kezüket, hogy ne harcoljunk a glob. ellen, mert úgyse érdemes.
Igenis lehet harcolni ellene. És ha egy kicsit drágább a hazai, inkább a magyar kereskedőnek fizetem, mint, hogy később az én adómból fizetik a sok munkanélküli segélyt, és szörnyülködök, hogy megélhetési bűnöző kirámolta a lakásomat. Nyugaton az a politikus, aki nem a hazai termelőt segíti, bukott ember. Nálunk meg úgy írják ki Demszkyék a busz-tendert, hogy véletlenül se tudjon magyar nyerni. Örök életre a süllyesztőbe velük (mármint azokkal a politikai erőkkel, akik most Budapestet irányítják).

PR32 (törölt) 2010.07.16. 13:29:08

@Mon3: ajjajj, srácok, ne politizáljunk, össze tudunk mi veszni anélkül is! :)

GG81 2010.07.16. 14:25:56

@Mon3: aha. szerinted mit írtam, felforrt egy kicsit neked is valami odafent. szerinted nem azt írtam, hogy elcseszték az országot!?, amit te is. a kisember meg sodródik, de ha nem tud hazait venni, mert nem jön ki a pénzéből, akkor nem fog. főleg, ha az import sokkal olcsóbb...
és igen, csehben skoda villamosok járnak, itthon járhatnának ikarusok. miért nem? járjanak, magyar munka lenne, magyar adó, magyar bevétel, magyar munkás megélhetése, kevesebb munkanélküli, stb... stb... stb...

GG81 2010.07.16. 14:30:03

@PR32: no para, most is csak az a baj, hogy nem a tejjel-mézzel folyót látom, hanem az életet... szép dolog lenne a hazafi vásárlás, de nem tehetik meg az emberek, kész. agyarországot legyőzte a globalizácsió! nem le fogja, és még tehetünk ellene. elbukott, kész, finító, mindent eladtak már, minden előre le van kötve, hogy majd ezek a hüje mdencelakók úgyis megveszik, mert más nem lesz, vagy úgy alakítják, hogy ne lehessen mást választani...

veny 2010.07.16. 15:50:55

@PR32: Békét és SÖRT mindenkinek! :)

cso zsi 2010.07.16. 22:47:33

@veny: "Idehaza ezzel szemben boldog-boldogtalan kocsit tart, mer' az kell oszt jónapot."
Van 3 millió személygépjárművünk, ami nem csak magánautó.
Van kb ugyanennyi adófizetőnk is.

veny 2010.07.17. 21:23:24

@cso zsi: Az a 3M adófizető papíron igaz, de érdemi adófizető (akinek léte már valóban kimutatható bevételhez vezet) ennek durván a fele.

Tehát egy érdemi adófizetőre 2 autó jut...

A céges vagy nem céges meg eléggé mindegy, ha pont úgy a strand előtt áll manapság. A cégautók jó nagy része sokkal inkább juttatás, mint munkaeszköz.

cso zsi 2010.07.17. 22:16:29

@veny: A céges autó magánhasználatának anyagi vonzatai vannak.

"Tehát egy érdemi adófizetőre 2 autó jut..."
...és ugyanerre az érdemi adófizetőre még 4-5 eltartandó személy, amely nem mind a családjából tevődik ki.
A másik topikban írtam: Egyre több jól menő(nek tűnő) cég kér magángépjárművet a munka elvégzéséhez, ha náluk akarsz állást vállalni.
süti beállítások módosítása