Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Amerikai bike friendly infrastruktúra

2009.12.23. 12:51 - kirk kapitány

Az Egyesült Államokban és Kanadában a városok versengve pályáznak a biciklisbarát cím kiérdemlésére. Nagy az igyekezet, mert pillanatnyilag úgy áll a helyzet, hogy nemcsak a kerékpárt használó helyiek tetszési indexét befolyásolja, hogy ott van-e a jelző a település neve mellett, hanem sokan a turistautak céljának kiválasztásánál is figyelembe veszik. A biciklisbarátsághoz alapvető a biztonságos útjelzések kihelyezése.

Ontario egyik kisebb városában úgy telefújták az úttestet keresztező kerékpárút nyomvonalát jelzésekkel, hogy csak a vak nem látja, hol bukkanhatnak fel bringások a veszélyzónában.

A British Columbia-i Victoriában az útburkolattól elütő színnel festették fel a - nálunk hiába propagált - induló boxot a kereszteződésekben. A kocsiknak hátrébb kell kivárniuk a zöldjelzést az induláshoz.

A két kanyarodósáv közé illesztett kerékpársávra már van magyar példa is. Ezt az egyszerű formát San Francisco utcáin kapták le.

A kanadai Victoria másik példaértékű infrastrukturális kezdeményezése a kiállóhely, ahol a bringások a továbbhaladók zavarása nélkül megvárhatják, amíg a balra kanyarodáshoz szabad jelzést kapnak. A magyar KRESZ szerint ilyen esetekben tólni kéne a gépet, így a kiállóban a bringások le tudnának kászálódni a nyeregből. Ilyet azonban itthon még nem láttunk.

 

Washingtoni specialitás a duplaparkolás. A két kocsisor közé ékelt bingaút viszont inkább érdekesség, mint pozitív példa. Az Andrássy út réme kísért az amerikai fővárosban is.

Címkék: infrastruktúra bicikliút egyesült államok városi biciklizés

54 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr511617787

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

thinker_ 2009.12.30. 15:30:41

itt a bicajosok be is tartják a KRESZt?

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.12.30. 15:34:28

Na ez VALÓDI, értelmes felfestés.
Nem úgy, mint itthon, a januártól életbelépő használhatatlan, és életveszélyes megoldások:

kutya-vilag.blog.hu/2009/12/06/kerekparos_jo_ez_neked

mooocsing 2009.12.30. 15:36:38

nem vagyok a biciklisek ellen, de azért nem kéne az autósokat akadályozni.. milyen már hogy beállnak a sor legelejére? :S mire elindul az öregasszony a 3. autó megin pirosat kap.. szerintem aki kitalálta annak van nincs jogsija, vagy életében nem vezetett..

Mr. Ray · http://bluray.blog.hu 2009.12.30. 15:37:59

Aha...jártam San Franciscoban (bringáztam is!) de nem hiszem, hogy túl jó példa lenne úgy általában véve. A látványosságoknál (híd, Pier kikötők stb) és néhány főbb utcán van kerékpársáv, de nem olyan nagy szám. A hullámos utcákon pedig jobb elfelejteni a bringázást. Ja és persze nem szabad elfelejteni, hogy az utcák nagy többsége sokkal szélesebb, mint mondjuk Pesten.

Picsasereghajtó 2009.12.30. 15:41:55

Az utolsó képet hogy kell értelmezni? Mindkét sornyi autó épp parkol? És hogy préselik oda be/onnan ki a kocsikat, oldalukra állítva a bringaúton? :))

Kubista Kerekerdész 2009.12.30. 15:45:32

"micsinálnak" a dombokon föl-le menetben a bringások?

amúgy amerikában a közlekedés sokkal "élhetőbb", mint itthon. aki ott vadul sávot vált, kisorol, besorol, "okoskodik", az bevándorolt kelet-európai...

kispista2 2009.12.30. 15:50:23

@kutya_zzr: Még mindig nem fogtad fel, hogy erre a tipusú bringasávra az autós is ráhajthat? Elolvashatnád a kreszt, mielőtt faszságokat írogatsz a blogodra meg még linkeled is a hülyeségeidet.
Ez a sáv elsősorban a figyelemfelhívás célját szolgálja, tehát hogy ne sávon belül előzzék a bringást gépjárművel. Lehet hogy te enélkül is tartasz oldaltávolságot, de sok idióta akkor sem megy át a szembe sávba ha senki sem jön szembe. Mégis miért lenne ez a felfestés veszélyesebb, mintha festés nélkül menne valaki az út szélén bringával?

@GodHeart5800: az előretolt felállóhely részben a balrakanyarodás miatt van, mert biztonságosabb legelőröl balra kanyarodni, mint a forgalommal együtt jobbról balra besorolni.
Ha a kereszteződés után bringasáv van, akkor le kell rá húzódjon a bringás és akkor előzhetsz.
Én többször maradtam le a zöldről a kettest kereső hülyék miatt mint a kerékpárosok miatt.

@Sün! balázs: Úgy ahogy nálunk, a belső autó megvárja/felhívja a külső autóst.

Természetesen az usa-ban sem fog mindenki bringára pattanni, de ha egy autóbuzi országban működhet, akkor talán nálunk is.Főleg hogy nálunk az ötödannyi fizetéshez dupla benzinár társul

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2009.12.30. 15:50:48

@GodHeart5800: Ugyanaz az öregasszony kocsiban is ugyanilyen lassan indul el. Valamint biztonságosabb, ha a biciklis induláskor (amikor ugyanis imbolyog egy kicsit, mert a fizikai törvények szerint a kerekek perdülete még nem elég a függőlegesen tartásához) a kocsik előtt van a látóterükben és nem mellettük.

Shopping 2009.12.30. 15:51:11

Parasztvakítás! ( bringásvakítás)

Ezek egyike sem egy 2 milliós nagyvárosban készült képek!
"Ontario egyik kisebb városában", stb.

Menjél le Rakamaz-ra, és ott nézd meg milyen sokan bringáznak.

Amikor Manhattan-ben voltam, valahogy nem emlékszem, hogy 5th Avenue-n lezárták volna a külső sávot a bringásoknak...

kispista2 2009.12.30. 15:52:38

@Kubista Kerekerdész:
"amúgy amerikában a közlekedés sokkal "élhetőbb", mint itthon. "
Erről elsősorban a közlekedők tehetnek.

kispista2 2009.12.30. 15:57:08

@Shopping : Ugye Berlin is csak egy kisváros?

@Gerusz: Amúgy tényleg jobb ha bringával megy mintha egy autó volánját szorítaná miközben 30-cal száguld aztán parkoláskor az összes kocsit meghúzná.

kispista2 2009.12.30. 16:00:20

A legutolsó képen nem lenne egyszerűbb, ha a második sor menetirány szerinti bal oldalon állna meg?

Zsurmi 2009.12.30. 16:05:13

@thinker_: Mert az autósok betartják? Ja persze. Hülyének nem kéne nézni.

Zsurmi 2009.12.30. 16:14:23

@GodHeart5800: Nem vagyok az autósok ellen, de nem kéne a többi közlekedőt akadályozni.

Hogy képzelik, hogy sávon belül megelőznek, aztán meg a piros lámpánál szívjam a kipufogó gázukat?

sahid 2009.12.30. 16:16:18

Az utolsó képhez: Mi van ,ha valamelyik belső parkoló autós el akar menni? Meg kell várnia,amíg az előtte levők is elmennek?

avus · http://avus.blog.hu 2009.12.30. 16:17:08

@kispista2: "Főleg hogy nálunk az ötödannyi fizetéshez dupla benzinár társul "

Szerinted létezik az a benzinár, ami hatására a Magyar Autós leteszi a státusszimbólumát?

wan2bee 2009.12.30. 16:18:23

2 eve eltem montrealban egy fel evet. Az ilyen szintu megoldasok a fo utvonalakon mar akkor is megvoltak: www.streetsblog.org/wp-content/uploads/moved/buffered_bike_lane6.jpg

Akkor is es azota is folyamatosan fejlesztenek. Autouttol padkaval elzart ketiranyu utak. ahol ez nem oldhato meg, ott a szokasos felfestett bringaut. Az egyetemek kornyeken extra festesek, egyiranyu utcak termeszetesen ketiranyu bicikliforgalomnak adnak helyet. Van hova fejlodnunk..

terror 2009.12.30. 16:34:42

Az osszes kep fake. Amerikaban ha valaki bringazni akar, akkor felrakja az autora a bringat, kiviszi az erdobe, biciklizik, aztan visszarakja az autora, es hazaautokazik.

En legalabbis ezt hallottam valami okos embertol. Es en el is hiszem. En elhiszem.

Káposztakukac 2009.12.30. 16:49:00

amerika mint biciklisparadicsom...megalol. aki ilyet ír, az az életében nem volt még ott.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.12.30. 16:49:38

@kispista2: a sárga csík az nem más, mint kiömlött festék. Ugyanez kerékpáros piktogrammal/táblával lenne nyílt kerékpársáv ( ami megjegyzem, szintén egy oltári ökörség, és pénzszórás )
Hiszen mit szeretnének elérni vele? Hogy az autós, biztonságosan kerülje ki a nyomorult biciklist. Amire a KRESZ egyébként is kötelezi...

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2009.12.30. 16:57:24

@errorka: Így van, ezt a brit és amerikai tudósok is bebizonyították!

avus · http://avus.blog.hu 2009.12.30. 17:04:36

@errorka: Valami amerikai angol tudóstól? :)

Simplicio 2009.12.30. 17:07:02

@errorka: @Gee Halen: "Amerikaban ha valaki bringazni akar, akkor felrakja az autora a bringat, kiviszi az erdobe, biciklizik, aztan visszarakja az autora, es hazaautokazik."

Szent igaz, galád photoshop minden kép, de hisz tudjuk:

"ez a klímaváltozás dolog valakiknek nagyon jó üzlet" :-).
kerekagy.blog.hu/2009/12/14/tuntok_videon

atomboy · http://szegedbicaj.blog.hu 2009.12.30. 17:13:46

@Káposztakukac: Torontoban voltam 5 hetig.
Kepeim: picasaweb.google.com/imre.csullog/OntarioKerekparosSzemmelAtomboytol#

Mint lathatod, valoban kerekparos paradicsom, nem zavartak fel sehol jardara, nem ott festettek a csikot, hanem a nagyobb forgalmu utakon. Mellekutcakban meg felesleges... Ilyen szeparalt egyoldalu - ketiranyu keroutak, mint ami wan2bee linkelt, Torontoban ismeretlen fogalom.

Pinabajusz 2009.12.30. 17:34:34

Lehet itt altolanositani, de bringas tapasztalataim szerint Budapest el van baszva ilyen teren is.

Javaslom par bp-i bringasnak, panelparasztnak, hogy vegyen mar bringajegyet valamelyik alfoldi telepulesre. A legtobb helyen bringautak tomkelege, sarga csikok az uton, a telepulesek kozott is egy rakas helyen megszakitas nelkuli ut.

De hat szavazzatok Demszkire, megy a tobbi liberalis kocsogre. Valoszinu nekik a benzin lobbi tobbet tejel, mint a kerekparos. (na csak sikerult a vegere egy jot zs.-ni :) )

fletcher 2009.12.30. 17:42:49

San Franciscóban a buszok elején van egy biciklitartó, biciklista emberünk felteszi a tartóra, felszáll a buszra.
A tartó gyakorlatilag egy filléres vaskonzol, pár csövet összehegesztenek és ráhegesztik a busz elejére.
Persze Demszky et-nek sikerülne közbeszerzésen egy ilyen vaskonzolt másfél millióra kihoznia

kispista2 2009.12.30. 17:43:58

@kutya_zzr:

"
Hiszen mit szeretnének elérni vele? Hogy az autós, biztonságosan kerülje ki a nyomorult biciklist. Amire a KRESZ egyébként is kötelezi..."

Pontosan ezt! Ugyanezért festenek néhány zebrát "árpádsávosra", meg teszik ki eléjük a sárgán villogó lámpát.
Az autós haladhat a sávja közepén, ha kerékpáros van a bringasávban akkor balra húzódik fél métert a szembejövő sávba, ha szemből jönnek akkor lehúzódik a bringasávba.

A nyitott kerékpársáv lényegében kijelöli mindenki helyét az úttesten. Ugyanaz, mintha 2 sáv lenne, csak a szélső keskenyebb.

visoo · http://www.earth-photography.com 2009.12.30. 17:59:15

Voltam pár hónapja New York-ban, és (abból kiindulva, hogy az USA mennyire autóközpontú) meglepő volt, hogy milyen jó a biciklis infrastruktúra - több sugárúton lezártak egy-egy teljes sávot, aminek nagyjából a fele bicikliút lett, a másik fele pedig elválasztósáv, ami biztosítja, hogy az autósok ne menjenek túl közel a biciklishez.

Én teljes biztonságban éreztem magam ott bringásként (az egyetlen nehéz dolog soksávos útról nagy ívben kanyarodni), és mivel a forgalom is jóval lassabb, mint Magyarországon (egyrészt a sofőrök mentalitása, másrészt a forgalmi lámpák szabályozása miatt), egyáltalán nem olyan érzés a sugárutakon menni, mint mondjuk Pesten egy forgalmasabb soksávos úton.

Ide felraktam pár képet a bicikliutakról (a "Biciklivel:" cím alatt), meg a benyomásokat az ottani bringázásról:
www.sarok.org/users/viso/m_333464/

Dr Kangörény 2009.12.30. 18:02:25

Hm... mintha a képeken kibaszott széles utak lennének. Vagyis ahogyan én látom, az amerikaiak először biztosították az autós közlekedés feltételeit, aztán most jönnek a biciklisek.

Itt viszont mintha csak a köpködés menne.

pittiman 2009.12.30. 18:23:04

amúgy Pesten is kurvára van olyan indítóbox vagy mi a halál, amikor a lámpánál előremegy a bringás, a wait here-nél meg áll a kocsi. Az allénál a mélygarázsból feljövet, az Októberhuszonharmadika útra kikanyarodva. ott pont ilyen van, csak sárgával, van a bringabox. meg is lepődtem, vagy 15 másodperc kellett amíg felfogtam mi az, de az autósok is kapcsoltak, nem másztak előrébb. zsírság.

visoo · http://www.earth-photography.com 2009.12.30. 18:25:30

Tény, hogy Amerikában nagyon sok a hely az utakon, ráadásul Manhattanben sok az alternatív útvonal, ha egy utat leszűkítenek (pl. a kettővel nyugatra vagy keletre lévő párhuzamos sugárút 4-6 sávja kb. ugyanoda megy); az európai nagyvárosok többségének teljesen más a szerkezete.

Mostly Harmless 2009.12.30. 19:15:34

biciklivel balra kanyarodásnál nem kell leszállni a bicikliről és tolni, legalább ti ne terjesszetek hülyeséget.

tlvajferi 2009.12.30. 19:19:55

télen is biciklivel szoktak közlekedni?
amikor leesik a 20-50 centis hó, akkor is?

szóval hagyjuk, egy kicsit túl van tárgyalva a biciklistéma, akárcsak a buzitéma magyarországon

a magyar média mindig elfelejti megemlíteni, hogy az usa tagállamok TÖBBSÉGÉBEN NEM ENGEDÉLYEZIK a buzik házasságát...mindezt azért, mert most buzikormányunk van és nyalni kell nekik

az amcsik annyit tettek már a környezetrombolásáért (lásd 4-6-8 lieteres személyautók, nukleráris energia és robbantások, erdőirtások, emeberirtások, stb., hogy igazán semmiség ha építenek egy-két bicikliutat!!!

kispista2 2009.12.30. 19:28:18

@tlvajferi:
"télen is biciklivel szoktak közlekedni?
amikor leesik a 20-50 centis hó, akkor is?
"
A 20 centis hóban láthattuk, hogy milyen jól és gyorsan lehet autóval közlekedni.
A kerékpár nem alkalmas mindenre, ugyanúgy mint az autó. De ha tavasztól őszig az autósok egy része bringára ülne, az mindenkinek jó lenne.

@Kangörény_: "Vagyis ahogyan én látom, az amerikaiak először biztosították az autós közlekedés feltételeit, aztán most jönnek a biciklisek."
Nálunk is lehet szélesíteni az utakat, csak pár tízezer lakást kell lebontani hozzá. Majd alszanak a lakók a kocsikban. A belvárosban nem lehet annyira szélesíteni az utakat, hogy ne legyenek dugók.

tlvajferi 2009.12.30. 19:46:06

kispistának:

a felkészített autó és a felkészített autós tökéletesen alkalmas a téli 20-50 centis hóban közlekedésre
a biciklis megfagy, ezért nem kell a bicikliutak fonstosságát túllihegni

kell, de inkább hobby... kár rá sok pénzt költeni, nem ettől fog fejlődni az ország

akkor költsenek rá, ha a biciklisek is adóznak, mint az autósok a bicikli után

ezenkívül:
jogsit a bicikliseknek is!
kevesebb lenne a biciklishalál, miközben átrepeszt a zebrán!

tlvajferi 2009.12.30. 19:49:17

a szépvölgy úton, most festették fel a biciklisávot (a régi két sávból maradt egy fél az autósoknak, egy fél parkolónak, a köztük levő részen meg biciklissáv)

gyönyörű
mestermunka
sok pénzbe került
megint lenyúltak egy kis eus támogatást
de

nem láttam még rajta biciklist!!!

tlvajferi 2009.12.30. 19:59:41

demszky city közlekedéstervezésére egy másik szép példa:

budai fő utca (margit hídtól lánchídig)

régen két sáv
most eg yautós és egy busz sáv

de:
óránként megy eg ybusz abban a sávban
k*rva nagy dugók...
szépen puufogtatjuk a széndioxidot a levegőbe,

még padlógázon is tartom a motort, hadd pusztuljanak a várhegyen lakók
:-)

igazi hős 2009.12.30. 20:22:29

@tlvajferi: Nem tudom mire gondolsz, de én 27 ezret adózok az autó után. Ezen kívül több mint 100 ezernyi adót fizettem idén a benzin után (mert idén egész keveset autóztam). És szerencsére ennek sokszorosát fizettem be jövedelemadóként.
Viszont azt is tudom, hogy a Pesten elpöfékelt benzinem adója legjobb esetben is épp fedezi a költségeket és a károkat, amivel az autózás jár. Az ócska dízelkályhák helyett is én adózom.
Látom a "bringások is adózzanak" szlogen mellett a "bringa csak hobbi"-t is olvastad: miért akarod megszabni nekem, hogy mivel járjak dolgozni, ha nekem az olcsóbb, gyorsabb és kényelmesebb? Csak mert te lassan és drágán közlekedsz?

kispista2 2009.12.30. 20:22:30

@tlvajferi:
"
akkor költsenek rá, ha a biciklisek is adóznak, mint az autósok a bicikli után"

Adót mindenki fizet, amit a bringás nem költ benzinre azt elkölti másra, aminek ugyanúgy van adótartalma. Ha alkoholra költi, annak még több az adótartalma.

De pl egy 3 literes benzines SUV 4x annyit fogyaszt mint egy suzuki. Akkor neki 4x annyi joga van az úton lenni? A gépjárműadóban meg húszszoros különbségek is lehetnek egy az SUV és egy 1.0-ás 15 éves suzuki között.

A Fő úton meg nem a buszszáv miatt van dugó, hanem a Clark Ádám tér miatt, ahol a lezárt Margit-híd miatt többszörösére nőtt a forgalom. Ha nem lenne buszsáv, akkor sem lehetne gyorsabban átérni azon a szakaszon (annyi változna, hogy 1*1 km helyett 2*500 m-es sor lenne). De a körforgalomba egy sáv halad be, tehát édesmindegy, hogy előtte 1, 2 vagy 20 sáv van. A Lánchíd a 150 évvel ezelőtti forgalomra épült és nem arra hogy a Margit-híd forgalmát vezesse el.
"
még padlógázon is tartom a motort, hadd pusztuljanak a várhegyen lakók
:-) "
Túl olcsó a benzin?

kispista2 2009.12.30. 20:30:23

@tlvajferi:
"
kevesebb lenne a biciklishalál, miközben átrepeszt a zebrán! "
Sorolj fel légyszi ilyen eseteket! Mert én főleg gyalogosgázolásokról hallok, amikor a belső sávban előzi egy faszkalap a külső sávban megálló autót.
BP-en meg az utóbbi időben az összes halálos kerékpárosbalesetben a kerékpáros szabályosan közlekedett és a figyelmetlen járművezető gázolta el.
Nézz ki egy kicsit az utakra és meglátod hogy a jogsi nem függ össze a kresz ismeretével. Kezdetnek számold össze hányan indexelnek a körforgalomból kihajtva és ezzel mekkora torlódást okoznak (mivel emiatt lassabban tud a másik behajtani a körforgalomba.)

A jövedéki adóból az útépítést követelni olyan, mintha a sör adójából kocsmaépítésért tüntetnének.
Az alkoholnak legalább 10x-ese a jövedékiadótartalma a gázolajhoz képest.

Én alapból megnövelném a gázolaj adótartalmát a benzin szintjére, mert környezetszennyezőbbek, ennek ellenére kevesebb adó terheli.

kispista2 2009.12.30. 20:32:58

Minden járműnek megvan az ideális helye. Belvárosban a bringa jobb, külvárosban vagy hosszabb útra az autó. Ha meg szántani akarsz, akkor traktorba ülsz. Az autó is csak egy hobbieszköz, mert nem lehet vele szántani, vagy nem fér el 10 köbméter sóder a csomagtartóban?

kispista2 2009.12.30. 20:43:19

Ja és a kerékpárutak szinte kizárólag EU-s pénzből épülnek. A többi út meg völgyhíd meg hitelből, amit 30 évig fizethetünk a költségvetésen keresztül. Pedig a völgyhidat az adófizetők töredéke sem fogja használni (meg nem ér sokat az autópálya, ha róla lehajtva szétmegy a felfüggesztés a kátyús utakon)

Pár éves tanulmányt láttam, az alapján az útépítésre (és pártfinanszírozésra) fordított összeg több volt mint a jövedéki adó bevétel. És akkor még a környezetszennyezésről nem is beszéltünk.

A belvárosban egyértelmű a kerékpár előnye, ha nincs dugó akkor is gyorsabb a leparkolás idejét is beleszámítva.
Ha az V. kerületbe minden dolgozó kocsival járna, akkor a kerület teljes területe sem lenne elég a parkolóhelyeknek.

@tlvajferi:
"(a régi két sávból maradt egy fél az autósoknak, egy fél parkolónak, a köztük levő részen meg biciklissáv)
"
Már az is baj ha parkolósáv létesül?

kispista2 2009.12.30. 20:46:03

@avus: Egyszerűbb lenne, ha az elpöfékelt benzin árát direktbe utalná el a költségvetésnek.
Meg ha rájönne arra, hogy egy körforgalom áteresztőképessége független attól, hogy előtte 100 m-re 1 vagy 10 sáv van.

malagueno 2009.12.30. 20:54:39

@tlvajferi:
nem fél sáv marad, hanem egy és korábban is csak egy és egynegyed sáv volt, mert akkor is volt ott parkolósáv, úgyhogy ne hazudj!

huta9020 2009.12.30. 21:25:34

Ez kell Magyarországra is! Elsőbbséget az utakon a tömegközlekedésnek és a kerékpároknak!

Vaandor 2009.12.30. 23:27:06

"a bringások a továbbhaladók zavarása nélkül megvárhatják, amíg a balra kanyarodáshoz szabad jelzést kapnak."
Hasonló funkciójú felfestés és szegélysüllyesztés látható a Thököly út és a Stefánia út sarkán. Hasznos.

"ilyen esetekben tólni kéne a gépet"
Ez viszont csak lakott területen kívüli főútvonalon igaz, szóval nem csak helyesírásilag javaslom helyesbíteni. ;-)

Dinsdale Piranha 2009.12.31. 02:12:17

Mi a kurva anyjukat képzelnek egyes autósok? A biciklin is 1db ember utazik, az autók többségében is ugyanennyi. Mi a tökömért van több joga annak a köcsög autósnak, miért kellene nekem a bringával elpárolognom, eltűnnöm előle, nehogy már kurva sietős útjában akadályozzam. Ide is a holland rendszer kellene. Ha autó és bringás ütközik, az autós a hibás. Pont. Ő az erőseb és veszélyesebb, neki kell jobban figyelnie. De arrafelé vannak hagyományai a toleranciának, a mi kis önző, arrogáns országunkban ez elképzelhetetlen. Marad a magyar népi sport, a sárdobálás.

Martian (törölt) 2009.12.31. 10:48:58

@kispista2: Így van, hiába a soksávos út, ha később beszűkül... annyi jármű tud csak áthaladni, amennyi a szűk keresztmetszeten átfér.

KRESZ 2010.01.01. 17:55:55

Van példa Magyarországon biciklis kiállóhelyre, igaz, nem feltétlenül közlekedési lámpánál és nem feltétlenül ott, ahol valóban szükség lenne rá. Lásd www.zooomr.com/photos/sopronbybike/8601429/ Kópházán, illetve hasonló látható Sopronban a 84-es főút és Balfi utca találkozásánál lévő körforgalomnál.

JT_Biopower 2010.01.07. 18:56:00

Az utolsó képet nem teljesen értem.
Ha ez valóban parkoló, akkor a kép bal oldalán látható második kocsit az erős emberek átemelik az előtte levőn? :)
süti beállítások módosítása