Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Mennyből a Bringangyal

2009.12.18. 10:06 - kirk kapitány

Világszínvonalú szolgáltatás a technikai zűrökre kevéssé felkészült városi kerékpárosoknak. Csütörtökön nekem is feltűnt egy közlekedési lámpa oldalán a matrica, erre péntekre alászállt egy videó.

Címkék: defekt bringaangyal

241 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr611606182

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cveki 2009.12.18. 16:18:25

az angyali tevékenységnek mi a TEÁOR száma?

a0011 2009.12.18. 16:20:17

@Ómájgád: az ilyen -olyan rendszabályokat betartva nekem édes mind1, de akkor is követelem biciklikre az alábbiakat:

+ Műszaki vizsga
+ Rendszám
+ KRESZ vizsga
+ Kötelező biztosítás

ezek árbevételéből pedig további kerékpáros infrastruktúra bővítést, kiépítést!

(de ha nem kell nektek az árbevétel, akkor az óvodák, kórházak szívesen veszik a támogatásotokat)

sikisiki (törölt) 2009.12.18. 16:23:43

@Poligab: Így van! Kötelező kreszvizsgát a kerékpárosoknak! Meg 5 évenként ismételtetni! Az autósokkal együtt! És aki megbukik, annak kötelező utánképzést! És aki a jogosítvány első megszerzésekor 3-szorra sem tud átmenni, azt 5 évre kizárni a vizsgalehetőségből. Ja és pszihikai alkalmassági vizsgálatot is mellé!

Mon3 2009.12.18. 16:31:10

@Spikk: Bocs. De mivel naponta sodornak életveszélybe – és nem azért mert szabálytalanul vezetek, hanem azért, mert sokat, és így a nagyszámok törvénye miatt mindig megjárom - ezért néha felkapom a vizet, amikor olvasok néhány hozzászólást az A0011, vagy a Stock részéről.
Én naponta vezetek autót és kerékpárt is, és szélsőséges környezetvédő vagyok, ezért támogatom, hogy a városi közlekedést alakítsuk át, és támogassuk a kerékpáros és a tömegközlekedést. A kerékpáros jogsi szerintem nem érné el a kívánt célt, csak a bürokráciát növelné, és visszafogná az örvendetesen fejlődő bringás közlekedést. Valljuk be őszintén, akik a jogsi bevezetését követelik, ezzel tisztában vannak, és éppen ez is a céljuk. A KRESZ be nem tartásának problémáját például és is a kötelező iskolai oktatásban látnám, és a nagyobb rendőri jelenléttel a közúton. Az általam említett mai eseteknél teljesen indifferens volt, hogy az autókon volt-e rendszámtábla, és a sofőröknek jogosítványa. A szabálytalankodók büntetés nélkül megúszták a dolgot. Egyszerűen semmi gyakorlati haszna nem lenne az ügynek. A műszaki vizsga tekintetében pedig a kerékpár sokkal gyorsabban amortizálódik, ezért a bőrpapír nem jelentene garanciát, hogy a forgalomban résztvevő kerékpár jó műszaki állapotban van. Megértem a célt, de nem tartom elérhetőnek adminisztratív úton. A morálnak kell változnia. Én már húsz évvel ezelőtt szelektíven gyűjtöttem a szemetet, és hülyének néztek, ma meg minden kapualjban ott vannak a gyűjtő edények. Egy évtized múlva már nem lesz vita tárgya a kerékpáros közlekedés. Igazad van, amikor azt mondod, hogy nincs mi, vagy ti. Azaz van, csak nem kerekesek, és autósok, hanem szabályosak és szabálytalankodóak. Én csak egy kicsit sarkos szoktam lenni…

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2009.12.18. 16:31:14

@a0011: "követelem biciklikre az alábbiakat..."
Tudomásul vettük, mi sajnos nem tudjuk biztosítani. Fordulj a hivatalos szervekhez. Ha már ott jársz, követelj nekünk légyszi ingyensört, meg virslit, és hogy soha ne essen ki a Fradi.

a0011 2009.12.18. 16:36:16

@Mon3: milyen alkotmányról beszélsz?

mennyit fizettél alkotmányos jogon helyszínen a bokor tulajdonosának kártérítést kedves környezetet védő, óvó és annak érdekében még harcolni is kész biciklista?

vagy a háztartási biztosításod rendezi a bokorban ért kárt?

(arról már nem szólok, hogy a bokrot sem begipszelni, sem meghegesztetni nem lehet)

Stock 2009.12.18. 16:44:28

@The Green Manalishi: na ez a kicsavart életszemlélet a gusztustalan, bennetek bringásokban!
miszerint az azonosíthatatlanná tett motort kobozzák el.. az autóst büntessék mindenért...
de bringa rendszáám?? nah az nem kell...
undorító ez a kétszínűség!!!!
egyébként meg nagyon hamar leszoknának a rendszám leszedéséről a bringás pajtik, a 30 ezres büntetések hatására, főleg mivel sokkal könnyebb utolérni, mint egy speed motort!!

Stock 2009.12.18. 16:46:53

@B0BDobalina: "Ez a "kórus" kb. 3 tagú, minden új kerékagy blogba beírja a követeléseit, de működő érvekkel sajnos nem tud szolgálni."

megtanulhatnál számolni! rég nem 3 meber szajkózza nem mellesleg jogosan!
az érvek is ezerszer elhangzottak.. csak a bringanáci töpörödött agyad képtelen a feldolgozására, csak annyit fogsz fel, mint a legsötétebb kisebbségi, amikor vitába keveredik..... hogy most téged bántanak...

Stock 2009.12.18. 16:49:22

@The Green Manalishi: bocs ez lemaradt!
"Amíg a megúszás esélye eleve nagy (és ez az elsődleges), a szankció nem húsba vágó, nem sokat ér a szabály"
ezzel a mondatoddal igazolod a bringa jogsi szükségességét!! :)

Mon3 2009.12.18. 16:49:46

@Spikk: "Szerintem arra próbált utalni, hogy ha havas a bringaút, akkor olyan sebességgel menj, hogy ha eléd hajt a néni a mobiljával a fülén, ne a bokor fogjon meg." Az igaz, hogy a látási és az útviszonyoknak megfelelően kell hajtani, de éppen azért szoktunk hadakozni a külön vezetett bringa utak ellen, mert ekkor nem tekintenek minket a közlekedésben résztvevőnek.
A hölgy oldalról hajtott rá a kerékpárútra a Kámfor utcában, féktávon belül, nagy sebességgel, és ott fékezett, mert nem tudott a közútra kifordulni a forgalom miatt. A jégen még a lassan hajtott kerékpárnak is nagy a féktávja. Ezzel a logikával meg elvárhatnánk, hogy a gépjárművekkel lépésben közlekedjenek, hogy az úttestre szabálytalanul lelépő gyalogosok előtt meglehessen állni.
Bár a történethez hozzátartozik, hogy ma több száz autós tisztességesen viselkedett velem, és ezt köszönöm is, de hát ez lenne a természetes.

a0011 2009.12.18. 16:51:39

@Stock: ezt a rendszámosdit valamelyik biciklista kezdte, hogy a 45 km/h korlátozott robogóra tegyenek rendszámot, közben meg a kresz 50 km/h engedélyez a kerékpárosoknak. :D

amúgy pedig igazad van. :)

Stock 2009.12.18. 16:53:22

@Funkerman: "Egyébként nem tudom mit vergődtök ezen a rendszám témán... titeket miben akadályoz meg az, hogy rendszám van a presztizseteken? Mert szerintem kb. semmiben"
te tényleg ennyire együgyű vagy?

Közöd?? (törölt) 2009.12.18. 17:03:18

@Ómájgád: nem, én az vagyok aki ha beveri az orrodat akkor vérzel

Mon3 2009.12.18. 17:07:22

@a0011: Neked tényleg problémád van a szürke állományoddal, és finoman fogalmaztam. Ezt most már biztosan állíthatom.

@Stock: Könyörgöm, ne dönts anyagi romlásba. Nekem három bringám van. Három regisztrációs adó, három zöld kártya, három forgalmi, három rendszám, én ezt nem bírnám anyagiakkal.... Hogy a rendszámokat hova fogom majd felszerelni, és hogy mekkorák lesznek, hogy el is tudd olvasni, azt még nem tudom, de hogy az egész világ rajtunk röhögne, és hirtelen megroppanna a M.O.-ba vetett bizalom, azt biztosan tudom.

Stock 2009.12.18. 17:08:20

@a0011: a 16-odik másodpercnél csak engem zavar, hogy nagyalkánk egy sör társaságából indul defektet javítani?

az eddigieken felül:
-zéró toleranciát
-és objektív felelősséget

Stock 2009.12.18. 17:12:46

@Mon3: ki beszélt regadóról, zöldkártyáról?
miért próbálod irónizálssal elterelni a komoly dolgokról a figyelmet??
a rendszám elférne megfelelő méretben pl a kormány alá rögzítve.. de hátul az ülés alatt is lenne hely egy motoros méretű plakettnek!
de meg lehetne oldani egy kötelezően viselendő láthatósági mellényre nyomtatott számsorral, elvégre nem a kerékpár szabálytalankodik, hanem aki rajta ül..
bár sztem nektek is jobb lenne ha a drót szamáron lenne a rendszám, mert megnehezíthetné a lopást!

a0011 2009.12.18. 17:15:11

@Stock: ezzel a sörrel kiszerettem volna még várni valamelyik véresebb szájú biciklista kommentjét, de így is jó! :D :D :D

(persze tudom jön majd a válasz, miszerint: ott hagyta megbuggyanni! :D :D :D)

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2009.12.18. 17:15:24

@Stock: "rég nem 3 meber szajkózza"
Ja, látom már négyen vagytok. lol
Az ellenérvekre (tilos, nem működik sehol a világon stb.) viszont még nem sikerült érdemben válaszolni.

Zsurmi 2009.12.18. 17:18:40

@Spikk: Nem tudom miből gondoltad ezt, világosan ott van, hogy nem kérhetnek jogosítványt kerékpárra. A nemzetközi forgalom nem azt jelenti, külföldön nem kérhetik el.

Csak kibúvót keresel. Ha lenne bármi alapja annak, amit mondasz, már lenne bringás jogsi és a névtáblát sem tüntették volna-el (legfeljebb adatvédelmi okokból a cím helyett azonosító lenne).

Csak azt akarod, hogy más is szívjon. A körülményekre fittyet hánysz.

Zsurmi 2009.12.18. 17:21:29

@Közöd??: Nincs ilyen. Meg kéne tanulni olvasni, szöveget érteni.

Az van ott, hogy van ilyen helyi (városi) törvény. De nem számít, mert nem egyrészt alkalmazzák, másrészt vannak magasabb szintű jogszabályok, amelyek elvették a helyi határkörből pl. a közlekedés szabályozását.

Az angolszász jogrendszer kicsit más. Nem is szokták kigyomlálni a régi törvényeket.

Szalmaszálon kapaszkodsz (elszakadsz).

a0011 2009.12.18. 17:22:09

@B0BDobalina: harmadszor írom le, csak NEKED: Magyar találmány, külföldiekre nem vonatkozik!
(de amennyiben fizetnek érte, külföldre is eladjuk)

Zsurmi 2009.12.18. 17:22:58

@Közöd??: A válság óta már látszik, hogy ez a motor igen gyenge lábakon áll.

Mon3 2009.12.18. 17:25:20

@Stock: Pont ez volt a célom.
A lopásról jut eszembe. Mivel márkás bringáim vannak, én úgy szoktam vásárolni, hogy az alvázszámot beíratom a számlába. Egy meridámat sikerült valakinek meglovasítani, és a rendőrség nagyon gyorsan lezárta az ügyet, és már három év is eltelt, és az alvázszám ellenére sincs meg a gépem. A rendszámtáblát pedig egy perc alatt le lehet szerelni. Röhej az egész.

Stock 2009.12.18. 17:28:45

@B0BDobalina: baleset megelőzés?
más módszerrel nem megy..

az, hogy tilos egy vicc!
kétlem, hogy nem működik sehol a világon (ilyen tapasztalt lennél, hogy már mindenütt jártál?).. de ha igaz is.. muszáj nekünk mindig sereghajtóként kullogni mások után?! miért nem vezethetünk be mi, magunk által kitalált működő és hasznos szabályrendszert??

érvek:
-több mint abszurd, hogy elméleti és gyakorlati ismeretek nélkül közlekedhet bárki bármilyen járművel (főleg akár 50-nel) a mai forgalom sűrűség mellett!
-sokan büszkén vállalják a bringanácik közül, hogy szarnak minden szabályra a büntethetőség hiánya miatt!
-ha egy kerékpáros cserbenhagyásos balesetet okoz sem azonosítható!
-ha balesetet okoz nincs aki a kárt megtérítse

mivel az ország egyik elsődleges célja az uniónak tett vállalás betartása, a halálos és súlyos sérüléssel járó balesetek számának csökkentése, ezért muszáj lesz bevezetni a bringás jogsit!

a0011 2009.12.18. 17:30:47

@Mon3: na, akkor mi az akadálya a kötelezően előirt EREDETISÉG VIZSGÁNAK?

????

+ Műszaki vizsga
+ Rendszám
+ KRESZ vizsga
+ Kötelező biztosítás

a parkolási díjtól egyenlőre, míg nem lesztek többen az utakon, eltekintek!

Stock 2009.12.18. 17:32:23

@Mon3: egy szóval nem mondtam, hogy meggátolná a lopást (mindent el lehet lopni), de megnehezítené a suttyó mezítlábas tolvalyok dolgát!
de nem a lopások visszaszorítása a rendszám elsődleges célja!

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2009.12.18. 17:33:25

@a0011: Tárt karokkal vár a Szabadalmi Hivatal.
www.mszh.hu
Én azért még dolgoznék rajta egy kicsit. ;)

Stock 2009.12.18. 17:35:46

@Zsurmi: a regisztrációs adó is szembe megy az unió alaptörvényével.. mégis létezik, mégsem szól bele senki! pedig amögött kemény gazdasági hátrányok is megbújnak a többi tagország számára!
akkor szted ez mennyiben mérvadó, hogy "tilos"?! :)

Mon3 2009.12.18. 17:48:01

@a0011: "a parkolási díjtól egyenlőre, míg nem lesztek többen az utakon, eltekintek!"

Igen fenség! Örülök, hogy ilen nagy kegyet gyakorol irányunkba. Csak az a röhej, hogy én rendelkezem jogsival, biztosítással. A rendszám, és a műszaki vizsga még egy kicsit zavaros, de addig is méltoztassál meghatározni a módját. De siessen felség, mert Szarajevóba várják, és egy francia is nagyon érdeklődött Ön után, valami Robyfisher, vagy Robbspír? Á, Robespierre.

@Stock: "de megnehezítené a suttyó mezítlábas tolvalyok dolgát!" Hogyan???? Gondolkozz már egy kicsit. Bár szerintem a0011-es barátoddal nem sokat szoktatok.

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2009.12.18. 17:52:41

@Stock: Itthon sok az "okos" kitaláló, pedig elég lenne megnézni, hogy csinálják a dolgokat ott, ahol jól működnek. Nem azt mondom, hogy minden jól van így, ahogy van (sőt!), csak a javasolt megoldásotok értelmetlen, ezt kéne megérteni. Amiket te szeretnél, arra a megoldások:
- A KRESZ általános iskolai oktatása
- Fokozott, de legalább minimális közúti ellenőrzés. Amíg ez nincs, szinte mindenki szabálytalankodik!
www.origo.hu/itthon/20090923-ipsosfelmeres-az-autosok-haromnegyede-bevallottan-szabalytalankodik.html
Az autósoknak/autóknak van jogsijuk, meg rendszámuk, mégis 5-ből 4 szabálytalankodik!
Megoldás a jogsi meg a rendszám? NEM!

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2009.12.18. 17:55:49

@Stock: Ja, és egy kis kultúra, meg tolerancia. Talán ez a legnehezebb.

Stock 2009.12.18. 17:56:43

@Mon3: még jó, hogy én nem gondolkozom.. :)
úgy kedves kerékagyú barátom, hogy eleve elnyújtja a lopási procedúrát azáltal, hogy le kell szerelnie és adott esetben fel kell szerelnie helyette egy másikat..
vagy ha nem szerelget, akkor az azonosító plakett által nő a közvetlenül a lopás utáni felderítés esélye!

Stock 2009.12.18. 18:06:52

@B0BDobalina: mivel te is magyarul írsz, ezért gondolom nem nagyon kell kitérnem arra, hogy mennyire hiú ábránd a kultúra-tolerancia kombó...
legalábbis kényszer intézkedések nélkül!
a kresz iskolai oktatása nagyon helyes és jó út!
viszont nincs értelme szankcionálás és az elméleti anyagból tett vizsga nélkül!

ez az autósok szabálytalankodnak meg elég gagyi lemez.. mert nem minegy, hogy hogyan szabálytalankodnak!! ugyanis a kreszünk egy kövület!
már ott szabálytalan mindenki, hogy beszállás előtt nem ellenőrzi a kormányművet, véket, lámpákat, guminyomást, töttörö....

az objektív felelősség bevezetése óta viszont a többség kényesen ügyel a sebességhatárok betartására és a piroson való átcsusszanást is egyre kevesebben merik megkockáztatni!!
szintúgy az ittas vezetés is visszaesőben a zéró toleranciának köszönhetően!

a baleseti statisztikák soha nem látott módon javulnak..
persze vannak renitensek, mindig is lesznek, de szted mennyi lenne renszám és jogsi nélkül????????????????????????????????

ezek tükrében is úgy gondolod, hogy nem kell bringás jogsi??

a0011 2009.12.18. 18:14:33

@B0BDobalina:

- A KRESZ általános iskolai oktatása és VIZSGA!
(iratok és okmányok nélkül a közúti forgalomban a részvétel TILOS!
Erdőben DH-hatsz kresz vizsga nélkül, de a fák védelne miatt biztosítás oda is kell )

- Fokozott, de legalább minimális közúti ellenőrzés KERÉKPÁROSOKRA.
(Amíg ez nincs, szinte mindenki szabálytalankodik! - ez elég jó érv :D :D :D )

Zsurmi 2009.12.18. 18:18:36

@Stock:
A regisztrációs adó léte nem baj, az alkalmazása volt a gond: az únió többi államából importált használt autók esetén magasabb volt a díj, mint a már itt lévőké. Ez volt a gond nem más.

Persze a nem tetszők ebből a regadó nem jogosságát értették.

Az elképzelés jogosságát vitattam, nem azt, hogy be lehet-e vezetni. Mivel nincs érdemleges anyagi haszna, ezért nem fog megtörténni. Lehet fantáziálni, meg bemondogatni de hiába.

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2009.12.18. 18:23:32

@Stock: "beszállás előtt nem ellenőrzi a kormányművet, véket, lámpákat, guminyomást"
Ha ez is a felmérés tárgya lett volna, akkor inkább 99%-nál járnánk, de nem ezeket szabálytalanságokat vallották be ÖNKÉNT!
Te is azt írod, hogy a szabálytalanságok szankcionálásának valószínűsége, és súlyossága miatt csökkentek a balesetek. Jogsi, vizsga (elvileg) előtte is volt. ;)

a0011 2009.12.18. 18:25:58

Mon3 2009.12.18. 17:48:01

Mivel pár hozzászólással feljebb Te panaszkodtál hogy a MÁRKÁS biciklidet ellopták, gondoltam végre a kerékpárra kötelezően előírt EREDETISÉG VIZSGÁRÓL tudunk beszélgetni.

Hiú ábránd?

(csak mert minimum 50 km/h val terelted a témát)

MasterFUN 2009.12.18. 18:28:18

@Spikk:
Én mint kerékpáros, akkor elvárom, hogy NE szorítson le egy gépjárműves se.
ADJA meg az elsőbbséget.
NE dudáljon le az útról.
NE üssön el.
FIGYELJEN oda a kerékpárútas/sávos kanyarodásnál.
És NE álljon a kereszteződésnél rá az átkozos gyalog/kerékpárút közepére, hogy haladhassak.

Oldd meg, hogy ezt mindenki betartsa, ha már a 10 éves rutinommal nem karcoltam meg gépjárművet, nem okoztam balesetet gépjárműnek, ja és felelősség biztosítással rendelkezem....

a0011 2009.12.18. 18:31:55

@MasterFUN: melyik biztosítónál?

Stock 2009.12.18. 18:33:33

@Zsurmi: "A regisztrációs adó léte nem baj, az alkalmazása volt a gond: az únió többi államából importált használt autók esetén magasabb volt a díj, mint a már itt lévőké. Ez volt a gond nem más."

nem értem, hogy miről beszélsz, hiszen "már itt lévő" autóra nincs regadó, hiszen ez nem más, mint egy behozatali vám!
és azért unió ellenes, mert gátolja az áru szabad mozgását!

anyagi érdek valóban nem áll mögötte egyenlőre, ezért késhet a bevezetése.. de baleseti statisztikák javítása érdekében, illetve a későbbiekben felismerésre kerülő büntetési faktor meg fogja hozni az eredményét, csak idő kérdése! :)

indexipo 2009.12.18. 18:36:20

Lófaszt a seggetekbe, nem bringásjogsit bazdmeg :D:D:D

Stock 2009.12.18. 18:37:41

@B0BDobalina: de ameddig nincs jogsi, addig nincs mit elvárni a kerékpárostól, hiszen nem részesült semmilyen képzésben!
onnantól, hogy van jogsi, már annak elvétele is komoly büntetési tétel önmagában!!

de a lényeg a szabály betartás felé vezető úton a rendszám, mert onnantól fogják betartani a betartandót!

(szokás szerint nem válaszoltál a kérdésemre!)

Stock 2009.12.18. 18:42:41

@MasterFUN: visszább az garakkal kispajtás!
majd akkor leszel közlekedő társ, valódi résztvevője a forgalomnak, ha lesz az általad vezetett járműre érvényes vezetői engedélyed, kötelező felelősség biztosításod, rendszámod...!
utána jöhetsz a sérelmeiddel, vágyaiddal..

ugyanis ameddig ezek nem teljesülnek, addig nem vagy egyenrangú résztvevője a forgalomnak, csak egy törvényen kívüli anarchista pondró..

a0011 2009.12.18. 18:50:48

@B0BDobalina: és az Uniqa-nál melyik típus?

Stock 2009.12.18. 18:56:50

@B0BDobalina: és ez most komoly, hogy bringanáci klubb tagog erra soványka biztosításra verik a mellüket?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!
"felelősség biztosítás 2000 000 Ft"
én ezzel nagyon lapítanék!
és még ez is csak keveseknek van.. de az előjogok azok kellenének.......

elképesztőek vagytok!

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2009.12.18. 19:04:13

@Stock: De van mit elvárni, így kezdődik a KRESZ:

"A közlekedésben résztvevőkre vonatkozó általános rendelkezések

I. RÉSZ
3. § (1) Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles

a) a közúti forgalomra, valamint a közútnak és környezetének a védelmére vonatkozó jogszabályi rendelkezéseket megtartani;

b) a közúti jelzések rendelkezéseinek, továbbá a forgalom irányítására, ellenőrzésére jogosultak utasításainak eleget tenni;

c) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon."

Ez mind vonatkozik a gyalogosra is, pedig neki sem kell jogsi. Nem vagyok jogász, de ha valaki közlekedik, az szerintem ráutaló magatartásként értékelhető, hogy elfogadta a szabályokat.

A kérdésedre visszatérve, amíg a jelenlegi szabályokat sem tudják betartatni addig értelmetlen azokat szigorítani. Ez sajnos nem csak a kreszre igaz itthon, de ez messzire vezet.

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2009.12.18. 19:11:31

@Stock: Tudsz rá példát, hogy bringás 2millánál nagyobb kárt okozott?
Ne azt mondd, hogy el tudsz-e képzelni, hanem konkrét példát.
Egy gyalogos is kisiklathat egy atomvonatot, amire a világ összes kötelezője sem elég (még a tied sem), de ez nem tipikus.

Milyen előjogok?

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2009.12.18. 19:17:30

@a0011: Kattints (a kék szövegre kattintva bejön egy másik oldal).

Zsurmi 2009.12.18. 19:18:32

@Stock:

www.logsped.hu/regisztracios_ado_modositasat_keri_brusszel.htm

A személyautók okozta balesetek száma 100x akkora kerékpárok okoztához képest. A gépjármű okozta halálos balesetek száma 100 000x. Mert kb 10 évente hal meg bicikli miatt, viszont autó miatt évi 1000+.

A többszöröződő kerékpáros közlekedések pedig nem hoztak sem arányos, sem számottevő baleset növekedést.

Semmiféle indok nincs a kerékpárok regisztrációjára, a forgalmi engedélyre, vizsgáztatásra. Értelmetlen hülyeség. Csak szivatni szerednéd a bringásokat. Nem fogod.

Zsurmi 2009.12.18. 19:20:29

@Stock: Kerékpározáshoz nem kell jogosítvány.

Pontosabban: gépjárműhöz kell, mert veszélyesebb - sokkal. Ennyi.

Ha valahogy működne a jogosítvány nélküli autózás, akkor nem kéne. De kell.

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2009.12.18. 19:20:46

@Stock: "Bringanáci ... nem vagy egyenrangú résztvevője a forgalomnak, csak egy törvényen kívüli anarchista pondró"
Emlékszel még mit írtunk kultúra-tolerancia-ügyben? ;)

Zsurmi 2009.12.18. 19:25:26

@Stock:

Egy kerékpár nem tud akkora kárt tenni saját hibából, normál (gyakorlatilag) városi körülmények között, ami többet indokolna. Nincs miért szégyenkezni, csak te próbálsz minket degradálni.

velohelp.hu/
3, 6, 10 milliós felelősségbiztosítás évi: 2-11 ezer forintért.

Ómájgád 2009.12.18. 19:25:49

@Közöd??: "én az vagyok aki ha beveri az orrodat akkor vérzel"

Haha, a szemüvegedet ne feljtsd otthon.

@Stock: "ugyanis ameddig ezek nem teljesülnek, addig nem vagy egyenrangú résztvevője a forgalomnak, csak egy törvényen kívüli anarchista pondró.."

Kedves kis szájkarate, otthonról, a jó meleg szobából. Bármennyire erőlködsz, a hülyeségeid nem fognak valóraválni. Javaslok egy kis nyugtató halántékmasszázst.

Közöd?? (törölt) 2009.12.18. 19:28:34

@B0BDobalina: kit érdekel mit írtatok tolerancia ügyben tirpákkáim? azt is leírtátok, hogy a körúti bringasáv miatt aggódó kereskedőknek, hogyha nem bírja gazdaságilag azt, hogy nem lehet az üzlete előtt parkolni akkor tönkremegy és lesz helyette másik bolt. Ilyen emberek dalolnak a toleranciáról? Ilyenek ellen mint ti cssak a géppisztoly a megoldás és éppenhogy az emberek iránti mélységes tolerancia nevében kell leradírozni az ilyen majmokat!

Ómájgád 2009.12.18. 19:30:02

@Stock: ""felelősség biztosítás 2000 000 Ft"
én ezzel nagyon lapítanék!"

Gondolom 2000-et akartál írni. Fogalmad sincs a biztosítások működéséről, úgyhogy a helyedben hallgatnék.

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2009.12.18. 19:31:27

@Közöd??: Én nem írtam ilyet, és senki más sem itt a szobában.

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2009.12.18. 19:35:50

@Közöd??: Kérlek, olvasd el a korábbi bejegyzéseket, mielőtt durvulsz.

Közöd?? (törölt) 2009.12.18. 19:37:37

@Zsurmi: "Nincs ilyen. Meg kéne tanulni olvasni, szöveget érteni.

Az van ott, hogy van ilyen helyi (városi) törvény"

most erre mit mondjak neked? közlöd nincs de aztán egy mondattal később mégis van, sírok de komolyan, olyan kis egyetemista lehecc te is.

Közöd?? (törölt) 2009.12.18. 19:39:15

@B0BDobalina: ezt nem most írtátok hanem korábban, az autós ellentüntetés kapcsán valahol. csak ez ugye akkora rátok jellemző köcsögség, hogy megjegyeztem mert még a szusz is bennem maradt ekkora önző büdöstahóság láttán.

MasterFUN 2009.12.18. 19:46:17

@Stock:
A rendszámot az életben nem tenném fel az országúti binyómra ... előre, mert na a légellenállása, az ülés alá, mert a fekvő villogó lámpát is lerúgom, nem hogy egy kis téglalapocskát.

Gondolj bele... 10 éve tekerek személy szerint és nem kis távokat... a lábam olyan széles, hogy időnként a a kulacsot is lerúgom a vázról...

MasterFUN 2009.12.18. 19:56:28

@Stock: Te nagyon okos... kötelezőm van... látszik, hogy nem tanítottak meg szöveget értelmezni... és ki mondta, hogy nincs jogsim?

Elegem van abból, hogy nagyon sok elgyepesedett barom van a világban, akik nem értik meg, hogy nem azokat kell bactatni, akik "használják" a jelenlegi jogszabályokat, hanem azokat kellene, akik a jogszabályokat létrehozzák...
Le merem fogadni, hogy ott figyeltél te is az Empampi sötét emberekkel vasárnap, mert az ottani nyilatkozatok voltak hasonlóan sötétek... én ide a témában többet nem írok az 100, viszont annak örülök, hogy az utakon nem a hozzád hasonlóakkal találkozom nap mint nap, hanem épp ellenkezőleg, olyanokkal, akik segítik a közlekedésem, figyelnek, vigyáznak rám, sőt(!) oda-vissza vigyázunk egymásra.... nem egy alkalommal hívtam fel figyelmét autó vezetőnek, hogy defektes/lapos a kereke illetve nem egy alkalommal jeleztem neki, hogy nem ég a lámpája... igen, van ilyen is...

Hozzá kell tennem, hogy az autó vezetők többsége, - amiben jelen esetben úgy tűnik te nem vagy benne - az elmúlt 4 évben igen hirtelen változtak pozitív irányba, mert addig még a jobbkezet sem adták meg pl nekem...

Ha a CM oldala menne, akkor pont ma akartam egy elismerő blog posztot írni éppen ennek örömére és az elmúl 1 évben tapasztaltak örömére.
Sajnálom, hogy az ellentéteken nem lehet gyorsan, egyszerűen segíteni, javaslom, hogy hozzatok létre egy szervezetet és lobbizatok 6 kemény évig, hogy legyen a munkátokból valami, mint ahogy az MK-nak és a CM-nek kellett sok-sok éven át lobbizni, hogy elérjenek valamit.

Most hogy nem országútival járok, szívesen hajtogatok a kedvedért rendszám táblát és kirakom a csomagtartóm hátuljára, de előre sajna nem fér a 6 szólamú sziréna és a 16 led-es ködlámba közé....

The Green Manalishi (törölt) 2009.12.18. 20:24:19

@Közöd??: Nem arról beszélt, hanem arról, hogy nincs olyan, ahol MŰKÖDIK és HATÉKONY. Amit linkeltem, az a cikk is ezt erősíti meg, jelesül, hogy papíron van ugyan rendszámtábla-kötelezettség, de senki nem tartja be, és senki nem kéri számon. Ehhez képes az a lehetőség, hogy a rendőr elvileg büntethet érte, a jogszabály hatása, alkalmazása szempontjából teljességgel érdektelen. Halott anyag, kb. annyi jelentősége van, mint számos más érdekes amerikai törvénynek, amelyek még hatályosak, de már régóta nem alkalmazzák. Nyilván azért is nem erőlteti a hatóság, mert értelmetlen és haszontalan, esetleg nincs energiája ilyen ökörségekre.

Kannás 2009.12.18. 20:26:14

Csak a klasszikust tudom idézni:

"Abszolúte köHnyezetbaHát és csajozni ezzel is lehet!"

Lovag Waszlavik Petőfi Velorex Alter Gazember Sámán László Gagarin Ulmann Mónika Szabadcsapat mondta ezt, és ma is igaz.

The Green Manalishi (törölt) 2009.12.18. 20:37:41

@Stock: A példa arról szólt, hogy a rendőrség küzdelme a rendszámtáblák manipulálása ellen még a motorosok esetében is kevéssé hatásos. Nincs pl. arra kapacitásuk, hogy külön "vadásszanak" ezekre, ha a motoros járőr kiszúrja, leintegeti. (Ha a bőregér bevállalósabb, úgyis lelép, valószínűleg nem kapják el.) Nem írtam sehol, hogy az atuósokat büntessék mindenért, összekeversz valakivel.
Állítom továbbra is, hogy a rendszám-forgalmi-biztosítás bevezetése olyan terhet (kiadást) jelentene az államigazgatás számára, amely egyszerűen nem éri meg. (A mérleg másik serpenyőjébe az a megtakarítás kerülne, amit az állam ennek köszönhetően nyer - azaz a biciklisek szabálytalankodásai által okozott károk anyagi vonzatai. Meg kell vizsgálni, hogy ez éves szintem mennyi lehet - gondolom, te pontosan tudod, majd megnézni, hogy a szentháromság működtetéséhez szükséges apparátus mennyit emészt fel. Ismerve az államigazgatást, nyugodtan ki merem jelenteni, hogy milliárdokat. Ezt pedig nem lehet a biciklisekre terhelni, hiszen ezzel épp az egyik értelmét veszítené el a kerékpár - olcsó közlekedési eszköz.) Másfelől, azt kellene végre megérteni, nem alkotunk olyan jogszabályt, ami betarthatatlan.
Ha a rendőrség jelenleg a településeken képtelen a közrendet fenntartani, a "kisebb" lopásokat megfékezni, stb. ugyan hogy a haragos lófaszba' foglalkozna a biciklik műszaki alkalmasságával.

The Green Manalishi (törölt) 2009.12.18. 20:46:40

Meg kellene érteni, hogy jogosítvány-kötelező-műszaki-rendszám rendszerének működtetéséhez sem pénz, sem apparátus nem áll rendelkezésre, egy ilyen rendszer gyakorlatilag az egész államigazgatás működését érinti.

- biciklik regisztrálása, nyilvántartása
- forgalmi engedélyek kiadása, legyártása, nyilvántartása
- rendszámtáblák regisztrálása, nyilvántartása
- bejelentési kötelezettségek, változások nyilvántartása, működtetése
- szabálysértések felderítése, eljárás lefolytatása
- be nem fizetett bírságok végrehajtása

Ez csak egy pár apróság, ami hirtelen eszembe jut, a közalkalmazottak fizetése, TB-je, nyugdíja, stb.

Ki, hol, miből, mikor? Istenem, ha lenne fogalmatok a szabs. hatóságok működéséről, az eljárások elhúzódásáról, a behajtások sikerességi arányairól, ezeknek a költségeiről, nem beszélnétek ekkora baromságokat, ugyanis ezeket a horribilis kiadásokat közvetve minden állampolgár viselné, azt nem lehetne kiemelve csak a biciklisekre terhelni.

The Green Manalishi (törölt) 2009.12.18. 21:09:06

Egyébként az is furcsa, hogy a minap a taxisok azon hőbörögtek, hogy két-három bringa miatt ávették' a parkolóhelyeiket, de persze ezért a két-három bringásért felforgatnák az államigazgatást és szórnák ki a milliárdokat. Mintha nem lopnának enélkül is eleget, lásd BKV.

Szóval, várom a rednszám-hívők adatait:

1. kerékpárosok által okozott balesetek anyagi terhei összesen 2008 év (anyagi kár, gyógyítási költségek, TB-kifizetések, stb.)
2. rnedszám-jogsi-műszaki-kötelező költségei egy évre, szintén össz., valami hiteles felmérés, számítás, tanulmány alapján.

Továbbá hiteles kimutatás, tanulmány (esetleg nemzetközi példákkal), hogy a biciklirendszám bevezetése után mennyivel csökkent a balesetek száma (halálos,súlyos,könnyű, anyagi káros lebontásban), mérhető-e társadalmi haszna, stb., hány ember köszönheti életét, testi épségét, a rendelkezésnek, etc.

2009.12.18. 21:25:14

Tele a tököm vele, hogy ha bármelyik bringás blogra ránézek, állandóan pár autós folytonos nyavajgását kell olvasni. Menjetek ki az utcára, oszt ordítozzatok, bakker! Szerintem ti csak megszokásból pötyögitek a hülyeségeiteket itt. Menjetek a totalcarra, osszátok ott az észt. Vagy nyissatok saját blogot, ott addig írhattok, amíg elkopik a billentyűzet. De mi a radaiért kell itt húzni az idegeket? Nem veszitek észre, mekkora szerencsétlenek vagytok? Mit értek el azzal, hogy itt habzó szájjal szidjátok a bringásokat? Az alkesz rettenetek ugyanúgy fognap holnap is dülöngélni a drótvázon, mint eddig. Kevesebben sem fognak bringára ülni. Csak idegesítitek magatokat. Ami senkit nem érdekel, a nagyobb baj, hogy minket is. Elk..játok az összes bringás oldalt, mert nem lehet semmit megbeszélni, mert a második-harmadik hozzászólás rögtön egy nagyon okos autósé, aki rögtön elkezdi szidni a bringásokat.
Kedves moderátor! (ha vagy) Nem lehetne kigyomlálni a nem a témához kapcsolódó és főleg sértő hangnemű hozzászólásokat?

The Green Manalishi (törölt) 2009.12.18. 21:31:40

Játsszunk el a gondolattal, hogy 2012-től kötelező a biciklik műszakija, rendszáma, kötelezője. Innetől kezdve a kereskedőknek minden egyes eladásnál rögzítenie kell az adott vas gyártási számát, kiállítania a forgalmi engedélyt – amhez először természetesen le kell műszakiztatni a biciklit és kötelezőt köttetni rá. A kereskedőnek bejelentési kötelezettsége lesz a közlekedési hatóság felé, bekerül a vevő, üzemben tartó fogalma is körbe (16 éves gyereknek apja vesz egy DH gépet). A kereskedők nyilván örülnek majd ennek, hiszen ez plusz munka, (komoly jogi felelősséggel) ami pénzbe kerül, amit a vevők fizetnek meg, már eddig mindenki jól járt, a kereskedőket amúgy sem súlytották eddig idióta, bürökratikus terhekkel…

Az országban már forgalomban lévő több százezer biciklit el kell vinni műszaki vizsgára, kötelezőt megkötni majd kiállítani a forgalmit. A falvakból csapatokban tódulnak a mamák és papák a 28-asokon vizsgáztatni, ott karikázik majd a Lólé fiú is természetesen. Mindezt persze a hatóság ellenőrzi, fekutatja az illegális bicikliket, azokat kivonja a forgalomból(?), stb. Természetesen ezután nem lehet csak úgy külföldről belomizni egy-egy kecskét, hadd legyen dolga a VPOP-nak is!

Természetes, hogy ezek után a bringát nem lehet kézbe csapva eladni, vagy elcserélni egy nevendék desnyóra csak úgy – átiratás, stb. itt is játszik.

Ha a gaz állampolgár nem teljesíti kötelezettségeit, támadásba lendül az APEH, adók módjára történő behajtás, ha nincs jövedelem, ingó behajtás, legvégül jelzálog a házra.

The Green Manalishi (törölt) 2009.12.18. 21:43:17

Mindez helyes és jó lesz minden nembringásnak is, hiszen már épp zavaró volt, hogy Mo.-on mindent olyan gyorsan elintéznek a hivatalok, hogy szinte körül sem lehet nézni, már kezünkben a szükséges okirat, igazolás, stb.

Mialatt folyton arról szól a fáma, hogy a közigazgatást meg kell kurtítani, helyes gondolat, hogy lássuk el jó sok pluszfeladattal, így lesz hatékony igazán. A hivatalokban, rendőrkapitányságokon ugyan egyáltalán nem ritkaság még a 486-os gép, de sebaj, eddig is megoldották, majd megoldják ezután is, hiszen a nettó 84.000 Ft-al megfizett okmányirodai ügyintézők eddig is kellően motiváltak, szakmailag felkészültek voltak.

Na befejezem, csak eléggé idegesítő, hogy néhány korlátol ember úgy véli, (bár igaz, politikusaink elöljárnak a példával), hogy pusztán némi jogalkotási ujjgyakorlattal minden megoldható. Megjegyzem, maga a szabályozandó jogterület is annyi buktatót, bizonytalanságot tartalmaz, hogy szinte biztos, hogy valami agyonbonyolított, használhatatlan, de legalább méltánytalan jogszabály születne, ami semmin nem változtat. Igaz, elégedetten hátra lehetne dőlni: ezt is megoldottuk! Sokba vót' és nem használható, de letudtuk.

Dárdavető 2009.12.18. 22:28:03

Kresz vizsgát a biciklistáknak!

Évenkinti elméleti-, gyakorlati-, pszichológiai- és műszaki vizsgát az autósoknak!

Spikk 2009.12.18. 22:30:31

@MasterFUN:
"Én mint kerékpáros, akkor elvárom ... Oldd meg, hogy ezt mindenki betartsa"

A magam részéről amúgy egyet is értek azzal, amit írtál, attól eltekintve, hogy ezt szerintem nem nekem kellene megoldanom. Én megoldom azt, hogy nem szorítalak le, meg a többi... Ezen kívül megoldom azt is, hogy amikor bringával megyek, elkerüljem a saját hülyéimet. A Tieidet próbáld egyedül abszolválni.

A papírokkal kapcsolatban ismét:
Az van, hogy ha nincs jogsi, akkor nincs ellenőrzött KRESZ ismeret, ha nincs műszaki vizsga, rosszabb a járművek állapota, ha nincs rendszám, nincs utólagos elszámoltathatóság (csak ha ott marad a bringás a helyszínen, mert utólag kideríteni lehetetlen, vagy ha a rendőr elkapja).
Ezzel együtt én leszarom, hogy van-e ilyen vagy olyan papír, ismerje a KRESZ-t és legyen jó állapotban a bicaj. Meg ne iszkoljon el, ha balesetet okoz. És én nem mondom, hogy oldd meg. Ez pont annyira a Te feladatod, mint amennyire a másik az enyém. Semennyire. Ez is, meg az is a tüskéshátúak dolga lenne.

Minden jót!

Zsurmi 2009.12.18. 22:54:54

@Közöd??: Nem érted, hogy más a jogrend?
hu.wikipedia.org/wiki/Jogrendszer
Hatályon kívül helyezett törvény, pl. más jogszabály felülbírálta és kész. Hiába van ott, attól még nem érvényes! Más jogrendszer, ott nem feltétlenül gyomlálják ki az ilyet a törvénykönyvből. Tehát nincs! Ott ebből élnek a jogászok!

Nálunk meg olyan a jogrend, hogy van egy hatályos szöveg.

Elkezdheti alkalmazni a hatályon kívül ehelyett törvényt a suttyú sherif, de az első megyei bíróságon elbukja.

igazi hős 2009.12.18. 23:09:41

@Spikk: "Az van, hogy ha nincs jogsi, akkor nincs ellenőrzött KRESZ ismeret..." Azért ne vegyük egy kalap alá a teljes KRESZt, meg az annak gyalogosra illetve bringásra vonatkozó részét. Kicsit egyszerüsítve:
gyalogosnak: zebra, lámpa, "nézz körbe";
bringásnak: bringasáv, lámpa, "figyelj a gyalogosra".
Ennyinek bele kéne férni az általános iskolai oktatásba, még jegyet is adatnék rá.

dmm 2009.12.18. 23:09:45

@Stock: ma reggelre valaki jó alaposan meghúzta az autóm bal elejét. nem biciklista volt, mert volt szemtanú, aki elmondta, hogy milyen autó volt, a rendszámát is felírta. viszont kedves - kötelező biztosítással feltehetően rendelkező - autóstársam nem hagyott semmit a szélvédőn és máshol sem, csak a kocsijának a lenyomatát. ennyit a kötelezőről és az erkölcsről. sztem abba lehet hagyni ezt a biztosítás ügyet. ennyit ér ugyanis.

cso zsi 2009.12.18. 23:25:20

@dmm: Felírta a rendszámot? Tehát azonosítható volt.
Károkozás esetén is megáll a cserbenhagyás.

dmm 2009.12.18. 23:27:28

@cso zsi: igen, tudom. tudom már a tulajdonost is. céges kocsi volt, a cégvezető nagyon konstruktívnak tűnik. majd meglátjuk...

dmm 2009.12.18. 23:42:31

@cso zsi: rosszul tudtuk: Btk 190§, "Nincs helye a cserbenhagyás vétsége miatt a bűnösség
megállapításának, ha az elkövető a parkolóhelyen álló olyan járműnek ütközik, amelynek hatókörében nincs személy (BH387/1989.)
Nem valósul meg acserbenhagyás vétsége, ha a közúti baleset során csak kisebb anyagi kár keletkezik, és az utasok vagy kívülállók
élete és testi épsége nem kerül közvetlen veszélybe
(BH 262/1987.)."

Spikk 2009.12.19. 00:08:38

@igazi hős: Mikor mondtam, hogy benyalatnám akárkivel a teljes KRESZ-t? A "B" jogsihoz sem kell szerintem mindent tudni. Mintha lett volna pár fejezet, amit nem vettünk át a tanfolyamon annak idején. Azt mondtam, hogy ma csak onnan tudható valakiről, hogy (elvileg) ismeri a KRESZ-t, hogy van jogsija. Azért elvileg, mert nem kell a változások után vizsgázni és ennek megfelelően a "rutinos öreg rókák" egy részének fogalma sincs bizonyos dolgokról, pl. irányjelző használata körforgalomban. Meg régen nem számítógépes vizsga volt, ezt meg tudjuk...
Az általad leírtnál viszont valamivel alaposabb ismereteket követelnék meg.
@dmm: A cserben hagyás az nem a járművekre, hanem a megsérült személyekre vonatkozik. A példád pedig kiváló igazolása annak, hogy még rendszámmal is milyen lazán elhagyja a delikvens a helyszínt. Pedig nem is kellene zsebből fizetnie (igaz, a bónusz-malusz miatt a biztosítás magasabb lesz neki). Ha ezt egy bringás követi el, akkor mehetsz ajándék vásárlás helyett saját költségedre javíttatni a kocsidat.

Sajnos az emberanyag egy része ilyen. Mindegy, hogy hány keréken gurul, vagy gyalogol vagy mit csinál. Legalább ha 4-en, akkor lehet ilyen szerencséd.

dmm 2009.12.19. 00:14:30

@Spikk: igazából példának szántam az aktualitást azok számára, akik azt gondolják, hogy a kötelező biztosítás megléte emeli az autósokat a közlekedésben résztvevő populáció csúcsára. mellesleg kb ez a helyzet a KRESZ tudással is: nem csodálkoznék, ha találnánk sok olyan autóst, akinél számos kerékpárosnak konkrétabb elképzelései vannak a szabályokról. unalmas már ez a rendszám/KRESZ vizsga/adó kérdés. emellett én is azt gondolom, hogy a KRESZ ismerete fontos, az oktatását az iskolában kellene kötelezővé tenni.

Spikk 2009.12.19. 00:38:08

@dmm: Te most tulajdonképpen a kivételekkel érvelsz. Az ugyanis valószínűtlen, hogy autósból legyen több, aki nem ismeri a KRESZ-t. (Arányra értem természetesen, mert ennek az összehasonlításnak úgy van csak értelme.)
Ahogy leírtam többször, nekem nem igényem, hogy minderről (tudás, bizti, műszaki állapot) papír szülessen, csak az, hogy megfelelők legyenek, azaz ne kelljen fosnom, ha meglátok egy bringást, mert fogalma sincs az egészről , vagy nem fog a féke, vagy akármi, ha pedig esetleg nekem talál jönni, akkor ne kelljen évekig a bíróságra járni az okozott kár megtérítéséért. Ezért tartom jónak a kötelezőt, mert nem kell zsebből kicsengetni. Nem mondtam olyat, hogy a biztosítástól több az autós, csak azt, hogy kevesebb indítéka van pl. meglógni ha kárt okozott. De látjuk, még így is megesik.
A tudást illetve a műszaki állapotot meg ellenőriznie kellene a rendőröknek, pont azért, mert nem vizsgakötelesek. Ellenőrzés nélkül ugyanis sajnos sok dolog esik leszarás áldozatául. (Sokszor még azzal is.)

Nekem nem kell azt írnod, hogy unalmas, felőlem nem kell papír semmiről, csak akkor szerinted mi garantálná, hogy a bicajosok megfelelő százaléka valóban ismerje a rá vonatkozó szabályokat, megfelelő állapotú bringán közlekedjen és ha kárt okoz, akkor kultúráltan, nem évekig idegeskedve megtörténjen a kár megtérítése? Mert én ezt nem értem. Ha valaki normális, akkor nem vezet járművet a KRESZ ismerete nélkül, nem ül műszakilag alkalmatlan járműre/be és ha esetleg kárt okoz, akkor vagy a biztosítóján keresztül, vagy másképp, de lehetőleg gyorsan és tevékenyen rendezi azt, nem a sértettnek kell szaladgálnia a saját pénze után.
Nézzél körül találomra, járműtől függetlenül és tippeld meg, hogy hányból hány ilyen uriember közlekedik a környezetedben.

dmm 2009.12.19. 01:06:06

@Spikk: nem is neked írtam, hanem azoknak, akik ezen lovagolnak az összes bringás blogban. épeszű ember valóban nem ül műszakilag alkalmatlan járműbe/re, és ez vonatkozik éppúgy bárkire, mint a KRESZ ismerete/nem ismerete. tapasztalataim szerint az autósokat sem basztatják lényegesen többet a rendőrök, mint a biciklistákat, mivel általában nem tesznek semmit. igaz, hogy ha mégis, akkor az autóst jobban meg tudják szivatni, több szempontnak kell megfelelnie. ez következik a két jármű műszaki adottságaiból és az okozható kár nagyságából. pl többször leírtam már, hogy szerintem "nem szép dolog" a piroson átmenni, de nem egyenértékű a lehetséges következmények szempontjából, ha autóval vagy kerékpárral teszik. (ha gondolod, akkor 101. alkalommal is leírom, sztem miért) az autózás rengeteg veszélyhelyzetet teremt/het a közlekedés egyéb részvevői számára (naponta olvashatsz zebrán gázolásról, halálos balesetekről stb.) ezért gondolom, hogy aki autót vezet, annak nagyobb a mások iránti felelőssége. amúgy nem vagyok híve a túlszabályozásnak. ha érdekel akkor itt egy link, ahol franciaországi kerékpáros viszonyokról ír a Le Monde: criticalmass.hu/blogbejegyzes/20090901/le-monde-francia-kerekparos-viszonyokrol
(a CM oldal éppen nem megy, talán majd később ránézhetsz)

Spikk 2009.12.19. 02:08:47

@dmm: Ja, nem megy már jó ideje.
A pirosról az a véleményem (inkább tapasztalat), hogy eltérően mennek át piroson a bringások, meg az autók.
Az autók jellemzően "még átcsúsznak", a bicajosoktól ezt pont nem nagyon szoktam látni, inkább csak úgy amikor odaérnek, a piros kellős közepén mennek át. Ez szerintem azért veszélyesebb, mert amikor vált a lámpa, akkor a többi irányból arra még számítanak, hogy lesz 1-2-3, aki már akkor suhan át, amikor elvben lehetne menni, ezzel szemben a piros közepén már nem, azaz ilyen esetekben nagyban a bringás "tudománya" dönti el, hogy lesz-e baleset. Ráadásul eddigre a keresztező irány már "utazósebességgel" közlekedik, míg a lámpaváltás után jellemzően 0-ról indulnak el.

Ezzel a felelősséges dolgokkal meg sajnos az a baj, hogy vannak, akik kicsit máshogy értelmezik, mint ahogy szerintem helyes lenne. Konkrétan azokra gondolok, akik azt hiszik, hogy nekik legyen szabad szabálytalankodni, az autós meg akadályozza meg a balesetet, mert egy akkora vassal nagyobb sérülést lehet okozni.
Nem kell ezen vitázni, ha valaki balesetet okoz, majd a bíróság jól elmarasztalja. Ha a bicajos kevesebb kárt okozott, akor őt csak kicsit, ha az autós meg nagy kárt okozott, akkor őt nagyon. Ha fordítva, akkor annak megfelelően. Persze jobb megelőzni a bajt, de ezt sem lehet azzal az autósokra hárítani, hogy nagyobb a jármű tömege. Bicajt is felelősen kell vezetni, nincs kibúvó.
A papírosdihoz kanyarodva ez pl. a rendszám hiánya miatt tehető meg bringával, mert ha autóval lefotóznak, akkor az egy kövér csekk, a másik sávban a bicajra meg mit lehet mondani, nem sikerült azonosítani. Ez méltánytalan helyzetet teremt.

cso zsi 2009.12.19. 02:19:52

@Spikk: A legutóbbi vizsgámon 600 kérdésből kellett felkészülni, és három 200 kérdéses tesztlap egyikét húzhattuk. De annak is 8 éve. Azóta egyéb okokból jártam ugyanannál az oktatási intézménynél, és csak néztem, hogy bökdösik a monitort a tanulók.
Mivel pár pc-jüket fel kellett újítani, volt lehetőségem kipróbálni a tesztprogramot. Volt benne hibám, a Kresz módosítások miatt, amit a Kresz könyvben utánanézve is érthetetlennek tartottam.
img6.indafoto.hu/10/9/19729_1fa94bd27600d8fc326e8c9cc285847e/999909_bb556fccafc4143722db1558e029614a_m.jpg

dmm 2009.12.19. 02:20:48

@Spikk: hát az az átcsúszás a piroson általában úgy megy, hogy: egy kis gázzal ezen még átférek... (és közben meredten néz előre) bringával meg (jó esetben) megelőzi a körültekintés. amúgy autóval soha nem megyek át piroson, bringával sem jellemző, de mondjuk a barcsay körút kereszteződésben előfordul. plusz, ha én megyek szabályosan és oldalról belémjön a piroson át egy bringa vagy egy SUV, az nem ugyanaz. és azért lássuk be, hogy a súlyos baleseteket autóval okozzák. ezzel együtt nem gondolom, hogy a bringán mindent le lehet szarni, de jellegénél fogva több minden megengedhető.

cso zsi 2009.12.19. 09:46:34

@dmm: "de jellegénél fogva több minden megengedhető."
Alapvetően a közlekedést szabályok határozzák meg.
Mivel mindenkire vonatkozik, az alapelv az, hogy mindenki betartja.
A piroson áthaladónak nincsenek jogai, akár autós, akár kerékpáros.
Tény, hogy ritkán fog előfordulni az, hogy autópályán egy bringás villogjon mögöttem 180-nal, miközben szabályosan 130-cal előzök egykét 90-nel haladó kamiont.
De a mentalitás ugyanaz. Mivel nagyobb teljesítményű autóban ül, "több mindent megengedhet" magának.
Lehet lazán kezelni, de a védtelenebb fog sérülni.

tetro 2009.12.19. 10:28:05

a toldi mögött van egy bicikli szervíz... ha a csávó fél óra alatt ért ki, akkor pont negyed órával indulhatott volna hamarabb haza a lány, ha hátra tolja a bicikliét a szervízbe :D

dmm 2009.12.19. 12:31:07

@cso zsi: fel kell nőni hozzá. ha állandóan a keze után nyúlkálsz, akkor soha nem fog.

Ómájgád 2009.12.19. 12:46:40

@igazi hős: "gyalogosnak: zebra, lámpa, "nézz körbe"; bringásnak: bringasáv, lámpa, "figyelj a gyalogosra""

pontosan erről van szó. Menden egyéb marhaság csökkenti a bicikli használatát. Nyilván ez a célja sok autósnak: ne legyenek útban a biciklisek, ezért jó sok szabályt kell a nyakukba akasztani, amitől elmegy a kedvük biciklire ülni. Csak itt jön a tökönszúrás, mert ha leteszik a biciklit, jó részük ott fog pöfögni az autójával a forgalomban.

De szerencsére nem ez a trend, akármennyire erőlködnek páran, nem lesznek drákói biciklis szabályok.

Meg egyébként is baromi nevetséges, hogy ennyire kapaszkodtok a kreszbe. Leeresztett a gumi? Lássuk mit mond a kresz, mi a teendő? Le szeretném engedni az ablakot, vajon mit szól ehhez a kresz? Hugyoznom kell! A francba, erről nem mond semmit a kresz, most mitévő legyek?

Pár alapszabályon kívül nem kell más csak józan ész és udvariasság, és főleg nem kell ezerrel menni.

dmm 2009.12.19. 12:57:03

@Ómájgád: általános iskola felső tagozatban alapvető KRESZ szabályok oktatása... kb ennyire lenne szükség sztem.

Trollember 2009.12.19. 19:32:46

@Spikk: nem kötekedve:
"valószínűtlen, hogy autósból legyen több, aki nem ismeri a KRESZ-t"
-vagyis nincs jogsija (ami nem garantálja, hogy aktuálisan ismeri és alkalmazza is a rendeletet)? Ezt nem tudom mire alapozod, mert aki bringást ismerek, mindnek van jogsija is, nagyrészt autója is. Tudom, "akit ismerek" nem reprezentatív... Az emberek nem a jogosítvány miatt tartják - vagy nem ezért kéne betartaniuk - a szabályokat.

"azaz ne kelljen fosnom, ha meglátok egy bringást, mert fogalma sincs az egészről"
-Ne haragudj, de ha meglátsz egy gyalogost fosol, mert a gyalogláshoz nem kell jogsi? Ugye hogy nem? Ne félj a biciklistől se :)

"ha pedig esetleg nekem talál jönni"
-az ezt indukáló példához: a dmm-et meghúzó delikvens csak a a szemtanúnak köszönhetően került elő. Ha a normális emberi magatartásnál maradunk, az autós is, a biciklis is otthagjya telefonszámát az ablaktörlő alá tűzve. Egyébként ha bézbólütővel beverem a szélvédődet (nem szándékom), mi alapján azonosítanak? Rendszámos mellényt a gyalogokra is!!! ;-)
EGYÉBKÉNT:
Tizenhárom éve van jogsim, azóta vezetek (nem naponta). Eddig egyszer igazoltattak összesen, kb. 10-11 éve. Azóta jogosítvány nélkül, KRESZ ismeret nélkül vezethetnék... Sok ember olyan is, mintha ezt tenné...
A közlekedési morál javítása lenne a fő cél még mindig, mert hiába "Fair vezető" meg "Figyelek rájuk (motorosokra)" matrica, nagyon-nagyon sok az ostoba, vagy agresszív, vagy ignoráns ember a forgalomban.

"mi garantálná, hogy a bicajosok megfelelő százaléka valóban ismerje a rá vonatkozó szabályokat"
-állampolgári kötelesség. Autóval közlekedőnél sincs rá garancia.

----------------------------------------------

SZÓVAL nem kötekedésképp írom, nem csak Neked.
De: elegem van abból, hogy egy bringás blog arról szól, hogy többszáz (illetve most látom hogy másik posztnál már ezres nagyságrendben) megy a szájtépés, és fröcsögés. NEM! ez a poszt egy biciklis segélyszolgálatról szól, kétkerekű sárgaangyalról. Nem a KRESZről és a sokparasztnemtartjabeaszabályokatról!

(akinek nem inge ne vegye magára)

Trollember 2009.12.19. 19:36:15

@dmm: "általános iskola felső tagozatban alapvető KRESZ szabályok oktatása"
A fontosabb Ptk, Btk, Mk és egyéb törvények, szabályok, rendeletek mellett, igaz? Ez sajnos nem reális. Jó lenne szerintem is, de az oktatás inkább visszafejlődik...
Úgy látszik a gyereknevelésbe bele kell ennek is férnie.

Ómájgád 2009.12.19. 21:05:41

@Trollember: "ez a poszt egy biciklis segélyszolgálatról szól"

végre valaki észrevette :)

"Úgy látszik a gyereknevelésbe bele kell ennek is férnie."

Nagyon egyetértek.

Spikk 2009.12.19. 21:28:29

@Trollember: Persze, akkor tehát mindenki ismeri a KRESZ-t. Meggyőztél. :)
Annyi kis eltérés van, hogy az autós (elvileg) legalább valamikor számot is adott erről a tudásról. Természetesen többször változhatott azóta a KRESZ, meg minden, de mégis más, mint olyan emberekkel együtt közlekedni, akikről nem tudom, hogy valamikor legalább megtanulták-e. Ez nem valós veszélyességi kérdés, hanem olyan feltevés féle, egy kis vészcsengő a fejemben, ha bringást látok: "Vigyázz!". Autós valamikor csinált jogsit, a bicajos meg épp csinálhatott (pl. autósat, vagy másmilyet), de nem biztos, lehet, hogy azt sem tudja, mi az a KRESZ. Ezért tartok jobban a bicajosoktól és egyébként a gyalogosoktól is. (Szerintem a félelem az egyetlen, ami az út szélén tartja egyik-másikat... És nem a zebráról beszélek.) De ez nem jelenti, hogy hülyének nézem őket, csak azt, hogy fokozott óvatossággal közlekedem, ha bringás vagy gyalogos kerül a képbe (ezt neveztem költői túlzással fosásnak). Akkor sem szeretném elütni őket, ha ők lennének a hibásak. Ennyi a lényeg.
dmm példájához én is: igen, csak a tanúknak köszönhetően került elő az illető, de ha nincs rendszáma, akkor most dmm választhatna, hogy jár megkarcolt kocsival, vagy kicsengeti a javítás költségét maga.

Húzzunk bele! 2009.12.20. 20:25:55

@Közöd??: "szegénykém, Te a szemeden ülsz? éppen mostanság volt szó róla, hogy Kínában évente 1000 000 autó talál gazdára, és minden gazdaságnak az autógyártás még mindig a motorja, érted? Nem a bicikli hanem az autógyártás! Szóval kár reménykedni, esélytelenek vagytok, de azért szórakoztatóak."

Olvasd el ezeket és rájössz, hogy nem!
ffek.hu/blog/hetesi_zsolt/kulonfele_femek_kimerulese
ffek.hu/blog/hetesi_zsolt/fatih_birol_vilag_hagyomanyos_olajtermelese_tetozhet_2020_ig

]{risz 2009.12.21. 09:27:11

@Stock: Azért bringával elég nehéz ekkora kárt okozni egy gépjárműben. (Persze extrém esetben elképzelhető.)

Funkerman 2009.12.21. 15:51:06

@Stock: Mást meg nem tudtál idézni, mert korrekt módon megállta a helyét amit irtam, mi... te szerencsés :) A választ mormoljad. Ne kérdezz vissza!
süti beállítások módosítása