Emelkedik a kerékpárosok engedélyezett maximális sebessége, de a rendőrség továbbra sem tervezi, hogy traffipaxokkal próbálják ellenőrizni a sebességhatárok betartását.
A jövőben a 10, 20, 30, 40, 50 km/h-s maximumok közül kell az úttípushoz tartozó sebességhatárt kiválasztani a kerékpárosnak, a KRESZ módosítása ugyanis több meghatározással bővítette a kollekciót.
A gyerekek a járdán továbbra sem léphetik túl a 10 km/órát, ez már egy régebben is létező szabály volt. A közös, gyalog- és kerékpárúton közlekedő összes biciklis legfeljebb 20-szal, az elkülönített kerékpárúton közlekedők pedig 30 km/órával mehetnek.
A KRESZ kevesek által ismert szabálya volt, hogy egy kombinált paragrafusban a teherszállításra kialakított motoros tricikliknek és az elromlott járművet vontató gépjárműveknek a kerékpárosokkal együtt határozta meg az elérhető végsebességet. A 40-es határt azonban a gyakorlatban nem nagyon vették figyelembe. Az ORFK-tól kapott információk szerint az utóbbi években nem mértek be sebesség-túllépő kerékpárost.
A rendőrök szerint a traffipax fotók erre lényegében nem is alkalmasak, a képen ugyanis nem lenne rendszám, és hátulról még arcról sem lenne azonosítható a kerékpáros. Ennek ellenére voltak olyan esetek, amikor bizonyítható volt a sebességhatár tiltott túllépése. Megbüntették például azt a kerékpárost, aki száguldva előzte meg az éppen 40-nel haladó rendőrautót. Az Istenhegyi úton pedig a baleseti helyszínelők állapították meg egy bringásról, hogy körülbelül 80-nal haladt, amikor belerohant egy busz hátuljába.
A Magyar Kerékpáros Klub javaslatait figyelembe véve a végső sebességhatárt a megújított KRESZ felemelte. Így most lakott területen kívül kerékpárral, ha a kerékpáros fejvédő sisakot visel, 50 km/óra elérésével is lehet próbálkozni annak, aki edzésben van.