Dán szemmel kicsit olcsó megoldással próbál a koppenhágai városvezetés újabb tízezreket kerékpározásra bírni.
Kiépítik, illetve kibővítik a főváros és a környező települések közötti bicikliút-hálózatot. A valódi, az autóforgalomtól hidakkal, aluljárókkal teljesen elszeparált szupersztráda túl drága lenne, 1,5 milliárd korona, ezért egy visszafogottabb, 250 millió koronás megoldást fogadtak el.
A terv szerint 13 települést kötnek be sugárszerűen elhelyezkedő, majdnem egyenes, de azért lényegesen szerényebb kivitelű kerékpársztrádákkal a Koppenhága centrumába. A cél, hogy a környékről, a 4-15 kilométeres távolságra fekvő helyekről még többen válasszák a tömegközlekedés helyett a saját biciklit. Mostanában ugyanis a 100 ezer ingázóból „csak” 15 ezer kerekezik. (A belvárosban lakóknál már 55 százalék azok aránya, akik naponta használják a biciklit.)
Az új utak csáberejét azzal akarják növelni, hogy kiszélesítik, bőven legyen hely az előzgetésre, a felesleges kanyarokat kiiktatják, szerelőműhelyeket telepítenek az út mellé.
Előírás lesz az is, hogy zöldhullámot biztosítanak a bicikliseknek. Ha 20 km/h-val teker a kerékpáros, megállás nélkül haladhat végig a kereszteződéseken.