Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

2WD biciklivel rukkolt ki a Lexus

2009.10.31. 16:53 - kirk kapitány

Fejest ugrott az autógyárak bicikli-előállítói versenyébe a Lexus is. A japán luxusautó-cég saját tervezésű koncept-kerékpárt mutatott be a tokiói motorshow-n: az alkotás ára egyelőre nem ismert, mert ugyan már sorozatgyártás érettnek nyilvánították, még nincs a piacon.

A furcsa designnal a Lexus formatervezői a sportbiciklik luxus kategóriájába próbáltak belépni. A sportosságot két Yamaha motorral támogatták meg. A Lexus ugyanis nem elégedett meg azzal, hogy az ülés alá elhelyezzen egy pedálrásegítő elektromotort, hanem az első kerékagyba is beépített egy kisebb erőforrást.
 
 
Japánban gyorsan nagy népszerűséget értek el a motorrásegítéses gépek, 2008-ban már a bringaeladások negyedét tették ki. A szigorú közlekedési szabályok azonban nem engedik szabadjára a gyártókat. 25 km/h-nál letiltatják a motorokat, azaz, ha valaki száguldozva akar a bringán sportosnak látszani, a kétkerékmeghajtás ellenére is a pedálra van utalva.

 

Címkék: hibrid lexus

23 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr21489154

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2009.10.31. 18:01:46

Apám jön elő mindig azzal, hogy kell neki egy elektromos bringa. Nyilván mert lusta. Ebből kifolyólag egyébként sem használná nagyon, így meg minek :D
A biciklizés a testmozgásról is nagyban szól, ráadásul tekerni nem hatalmas fáradtság. Emelkedőn meg szerintem ezek sem nagyon visznek fel.
Nyugdíjasoknak való. Nálunk meg kikötni sem merném sehol...

há zé · http://indafoto.hu/hhzz 2009.10.31. 18:02:12

Hogy ennek mi értelme?
Mert egy normál városi kerékpárt elektromotorral szerelni, annak látom értelmét: az közlekedési eszköz. Nade egy versenybiciklinek látszó járműféleséget...

há zé · http://indafoto.hu/hhzz 2009.10.31. 18:04:13

@Krajcs: apádat nem ismerem, de városi közlekedésre - azoknak aki valóban közlekedni és nem sportolni akarnak - jó lehet egy ilyen. Csak az a gáz, hogy a képen látható izén ülni nem lehet túl kényelmes...

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2009.10.31. 18:31:12

@há zé:
Igen, nekem is pont ez volt az első kérdésem. Ha bevásárlóbicikli a nagyinak akkor legyen rajta elől-hátul kosár, meg olyan váz amin csak alul van 1 cső, hogy könnyű legyen felszállni. Ha sporteszköz akkor legyen rendes bicikli, ha biciklizni akarok, vagy legyen Suzuki GSX R1000 ha motorozni akarok. Ez egy Mini Romet kurva drágán. :) Azon túl minek kell kretén terelőkkel megoldani, hogy ne menjen át a bordásszíj a hátsó háromszögön? Nem egyszerűbb a lánc, ami bontható, így nem kell hozzá terelő?

Csokis · http://csokis.blog.hu 2009.10.31. 18:41:53

Öreg vagyok, és főleg edzetlen. És még kövér is. Ennek ellenére a városban szívesen mászkálok bringával, mert gyors, olcsó, és mindig találok neki parkolóhelyet. (Meg amikor még ifjú voltam, magas és szőke akkor elég sokat jártam két keréken ahhoz, hogy ma se rinyáljak a hülyéktől.) Viszont amikor haza kell tekernem a Rómer Flóris - Apostol utca útvonalon, akkor egy ideig nagyon szarul érzem magam, aztán meg leszállok, és tolom. Na, ott jól jönne egy kis rásegítés.
Mellesleg a magyar KRESZ is limitálja a biciklire szerelt kiegészítő motor teljesítményét 300 W-ban, és a motorral elérhető sebességet 25 km/h-ban, de azért nem is olyan kevés az.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2009.10.31. 19:28:50

Aki kitalalta az elektromos bicikliket azokat nagyon szivesen a Dunaba lovetnem.

Tekerek nyugisan az uton erre elszagul mellettem egy ilyen szar.
Majdnem berantottam a kormanyt az arokba.

há zé · http://indafoto.hu/hhzz 2009.10.31. 19:32:17

@twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX: emberi erővel hajtott bringa is elszáguldhat melletted, ha lassan mész (<60km/h)

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2009.10.31. 20:08:25

Magyarán,
ez egy parasztvakítás:-)

mvazowski 2009.10.31. 20:08:29

Nekem kifejezetten tetszik a bordás szíj, pár grammot lehet tán' spórolni a bringa tömegéből, de ha nem akkor is csöndesebb mint a lánc ;)

Ronald 2009.10.31. 20:09:58

@twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX:

Hát ha ennyire ijedős és bizonytalan vagy vezetés közben - akkor egészen biztos, hogy részt kéne vegyél a közúti forgalomban?

Elvégre nem lőttek rád - csak elhaladt melletted egy gyorsabb jármű. Ha te ezt ilyen ilyedtségnek éled meg, akkor ott baj van.
Keress fel egy közlekedés-pszichológust - ő majd eligazít.

fakof 2009.10.31. 20:16:45

kosár, sárhányó, pumpa? ingyér se kéne ez a förmedvény.

igazi hős 2009.10.31. 20:51:05

Nekem tetszik így, ahogy van, bordásszíjastól, kék kerekestől-pedálostól. Ha annyiba (na jó: kétszer annyiba) kerülne, mint a mostanim, akkor vennék egyet. De a Lexus feliratot biztos lecserélném valami rendesre, ne égessem magam valami japán járgánnyal.

@twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX: Autó/teherautó még sosem előzött meg?

Martian (törölt) 2009.10.31. 21:03:00

Ez kb. olyasmi, mint egy Forma 1-es versenyautó stílusában dizájnolt kombájn. :))
Ráadásul a motorok és aksik növelik a súlyát is... öröm lehet vele erősebb emelkedőn feltekerni (ahol a motor már alig segít).

tyberius 2009.10.31. 21:03:58

Azért azt bírom, hogy ennyivel okosabbak vagyunk a japánoknál, mert nekünk ki sem kell próbálnunk, de már tudjuk, hogy szar. Hiába, nem véletlenül tart Japán ott, ahol, Magyarország meg... ott, ahol.

Martian (törölt) 2009.10.31. 21:06:02

Ez BRINGA:

www.digave.com/videos/lamborghini.html

(nézzétek meg a videókat, mit művel a srác kamerával a fején :))

The reaper 2009.10.31. 21:46:48

Az elektromos kerékpárokkal az a baj, hogy már nem igazán biciklik, hanem kb a Babetta szintjén vannak, csak elektromotor hajtja. Vagyis az elektromost kerékpárokra simán kéne olyan jogsi, mint a segédmotorkerékpárokra, és kötelező bukósisak is. Vagy legalább egy Kresz vizsga. Mert a tudatlan mammerek ön és közveszélyesek ezekkel a cuccokkal. Részben vidéken tengetem napjaimat, és igencsak érdekessé kezd válni a közlekedés, ezeknek a terjedésével. Mert sok mamika fizikailag nem képes kordában tartani ezeket a járműveket. Ezt tapasztalatból tudom. Tegnap előtt ment neki egy mamika a kocsimnak mert nem tudta letenni a lábát arról a rohadt elektromos kerékpárról.
Na mind1. Nem hisztizek tovább...

Laciii 2009.10.31. 22:08:55

1. Felvisz az emelkedőn.
2. "nem igazán biciklik, hanem kb a Babetta szintjén vannak", messze nem, az a baj, hogy az olcsó gépek 80 kilósak és gagyi rajtuk a fék

teabore 2009.11.02. 08:19:35

Elektromos biciklis sztori:

Megyek haza este sötétben a kerékpárúton, dinamós világítással, 14 km-es út. Előttem kavar egy másik biciklis, na mondom, most jól megelőzöm, aztán kb. 200-as pulzussal utolértem, így észrevehettem, ahogy 65 körüli papa ül egy elektromos biciklin...de megelőztem :)

Steve the Great 2009.11.03. 08:14:10

@The reaper(the original): Csatlakozom, én is hasonlókat tapasztalok. Ráadásul nálunk most készült el a kerékpárút - amit még mindenki szokogat. Ezért külön jó, ha vagy 30-cal 1-1 ilyen elhúz a kereszteződésekben.

gramercy 2009.11.05. 01:31:02

nem túl bizalomgerjesztő szerkentyű

kokoro 2009.11.06. 00:28:00

100W elől 150W hátul :-(
ez elég gyér ennyi pénzért talán már jobb yamahát (csak a dizájn lexus) lehet venni ami nem csak a vízszintes aszfaltozott terepet bírja, nem visz fel egy nagyobb emelkedőn sem persze kenyeret venni pont elég a mamiknak a törvényben megszabott 250W

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.11.09. 16:22:08

@Laciii:
Ezért kéne bevezetni itt is mint japánban, hogy 25 km/h -nál letilt a villanymotor.

biciklispatkány 2009.12.15. 00:07:35

Jesszumpepi, decsúnya! :D
süti beállítások módosítása