Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Mintabicikliút készült a Thököly útra

2009.10.12. 16:19 - Földes András

Elkészült Budapest második nem balesetveszélyes kerékpárútja a Thököly úton. A frissen felújított egy kilométeren ugyanis – az Alkotmány útihoz hasonlóan - nem a járdán vezették végig a kerékpárutat, a biciklisek és a gyalogosok konfliktusának fokozására. Ehelyett az európai normáknak megfelelően az úttesten alakítottak ki kerékpársávot, ráadásul mindkét oldalon.
 
A sárga útburkolati jellel elválasztott sáv olyan széles, hogy a tesztelés közben elrobogó buszok sem keltettek bennem rémületet.
 
 
A kerékpáros sáv végig az egyenesen haladó autós sáv jobb oldalán fut. Azaz, a jobbra kanyarodó autósoknak keresztül kell menniük a biciklis sávon, hogy a kanyarodósávba kerüljenek. A biciklisek tehát a nagyobb kereszteződésekben, például a Dózsa György útnál, az egyenesen haladó és a kanyarodó autósok közötti sávon haladhatnak.
 
Ez az a konstrukció, amely a bicikliutakat eddig tervező, de sosem kerékpározó szakemberek számára rettentő veszélyesnek tűnt. A baleseti statisztikák ugyanakkor azt jelzik, hogy éppen a minden körülmények közt a járda mellé kényszerített biciklisáv veszélyes. A jobbra kanyarodásnál ugyanis nem természetes szituáció, hogy a közlekedés egyes résztvevői egyenesen haladnak tovább. A jobbra kanyarodó autós a gyalogosokra figyel, de arra nem számít, hogy váratlanul akár 30 kilométeres sebességgel haladó kerékpárosok is keresztezhetik útját.
 
Néhány éve éppen a Thököly úton gázolt halálra egy kanyarodó teherautó egy kerékpárost, aki a bicikliúton haladt, szabályosan, egyenesen.
 
A Thökölyn is látható felállásban viszont csak egy nagyon részeg autós ütheti el a kerékpárost, hiszen klasszikus sávváltást kell végrehajtania, amúgy is lassítva, mivel hogy kanyarodáshoz készül.
 
A mennyei állapotokat fokozza, hogy eddig autóval is nehezen, biciklivel viszont egyáltalán nem járható, hiányos kockakővel borított utat meglepően sima aszfalttal borították, így amikor az ember nyakába nem csorog esővíz, a biciklizés szinte tökéletes élményében részesülhet.
 
Kavics az úton
 
Örömömet csak két dolog befolyásolta. A buszmegállókban a sáv szelíden eltűnik, igaz, a terelővonal a végén szaggatottá válik, jelezve, hogy a biciklista egyenesen haladhat tovább a megálló területén keresztül. Ez a szépséghiba érthető, mert megállóöblöt a keskeny járda miatt nem lehetett volna kialakítani, így az öböl tulajdonképpen a bicikliútba ékelődik be. Ez azonban végül is nem jelent problémát, ha éppen nem áll benn busz. A forgalomba csak akkor kell kimenni, amikor éppen fel- és leszállás zajlik.
 
 
A másik problémát a biciklisávot néha centis vastagságban borító kavicstörmelék jelenti, amely a frissen készült utak esetében természetes. Míg azonban az autók a kavicsokat belenyomják az aszfaltba, vagy lepattintják az út szélére, a kerékpár egyikre sem képes. Így jelenleg néhol balesetveszélyes vastagságban borítja az útfelületet az összegyűlt kavics.
 
Szerdán tömegek tekinthetik meg, hogy ez állandó jellemzője lesz-e az egy kilométernyi csodaútnak, vagy idővel eltakarítják a felesleget. A kerékpárutat hivatalosan ugyanis 14-én adják át, este ötkor pedig a Critical Mass szervezői ünnepi menetet tartanak.
 
A civil kerékpáros szervezet szintén elégedettségét szeretné kifejezni a Thököly kerékpáros fejlesztésével kapcsolatban. A szervezők hangsúlyozzák, hogy a kerékpársáv avatására készülnek, így a felvonulókat arra kérik, hogy csak azon vonuljanak majd. Találkozó 17 órakor lesz a Millenárisnál, a Szabó József utca 3. szám alatt. A menet hatkor indul.
 

  

Címkék: budapest bicikliút thököly út városi biciklizés

176 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr201445343

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2009.10.12. 16:53:48

ráadásul így még ócsóbb is, mert egy kevés sárga festékkel is lehet bicikliutat építeni

exseven 2009.10.12. 16:55:42

Örülünk neki. Reméljük a buszsofőröket is kiképzik arra, hogy ezentúl ne húzzák rá a kormányt és a csuklósbuszt az éppen a megállón átkerekező bringásra.

GaZe 2009.10.12. 16:59:43

@hillaby: jaja, a sargafesteknek nagy hagyomanya van a hazai kerekparinfrastruktura "epitesben". es ebbol latszik, hogy lehet ezt esszel is csinalni.
Csak hallganti kell az okos szora neha...

2009.10.12. 17:04:56

Gratula és köszönet azoknak, akik ezt kiharcolták.

snowman 2009.10.12. 17:16:47

Autós és kerékpáros dupla öröm.
Végre valami jó. :)

gonosztojás (törölt) 2009.10.12. 17:23:12

Hülék..
A Thököly a külső részek egyik fő bevezető csatornája a 3-asról.
Akkor örülj majd ha visszatér a forgalom az átadás után.
Barmok, ökrök, tinók.

Styxx 2009.10.12. 17:24:49

Engem a felfestett Alkotmányon majdnem elütött egy elbambult autós. Remélem, hogy gyorsan átáll mindenkinek az agya az új szitura és ha már alaposan letesztelt, mint ahogy írjátok, akkor nyilván biztonságos.

GaZe 2009.10.12. 17:28:29

@Styxx: az elbambult autovezeto barmilyen szituacioban veszelyes.

a kozlekedesben a legnagyobb biztonsagot az jelenti (...) ha a kozlekedes resztvevoi a legjobban latjak egymast es figyelnek egymasra.
pl saigoni keresztezodes, nem hogy lampak, de meg felfestesek sincsenek nehol, aztan megis megy a forgalom, es nincsenek hullahegyek, 2 percenkent baleset. vagy lasd meg a heringrajokat :)
www.youtube.com/watch?v=1dqibvh96Og

GaZe 2009.10.12. 17:29:54

@GaZe: ez talan jobb, itt van minden szereplobol, bicaj, robogo, auto, busz...

www.youtube.com/watch?v=oetF3UTIwbc

gonosztojás (törölt) 2009.10.12. 17:30:35

Tisztelt cikkgazda!
HOL A TARKAFASZBAN VOLT KIJELÖLT BICIKLIÚT "SZABÁLYOSAN, EGYENESEN" A THÖKÖLYN ANNO?
MONDSZA CSAK....

gonosztojás (törölt) 2009.10.12. 17:32:10

@GaZe:
Na itt mejd lesznek hullahegyek.
Hála a balfasz szabadmadaras főpolgármesteri hivatali szakértőknek.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.10.12. 17:38:32

@gonosztojás: Keresztbe ment és megy most is, a Stefánián, és épp a Thököly sarkán halt meg egy ember.

2009.10.12. 17:40:29

@GaZe: "a kozlekedesben a legnagyobb biztonsagot az jelenti (...) ha a" el sem indulok.. a lakásában ütik el a legkevésbé az embert.

@gonosztojás: sehol.. épp ezért örülünk neki

amúgy ideje lenne az EUnak ezt is szabványosítani és kötelezővé tenni, mert eddig úgy láttam, hogy leginkább fasságokat szabványosítanak

Puncskocka 2009.10.12. 17:41:02

na, ez már valami! múltkoriban arra jártunk és teljesen lehidaltunk, hogy van bicikliút! csak így tovább!

gonosztojás (törölt) 2009.10.12. 17:42:01

@bm613:
A fehér "emlékbiciklire " gondolsz?
Az csak egy performance dekoráció.
A többi meg a szokásos urbánlegend..

gonosztojás (törölt) 2009.10.12. 17:44:45

@Reeva:
DE mii a francnak, amikor a párfuzamos utcákban lehet gond nélkül kerekezni?
A száguldó gyorshetes meg a reggel-este beözönlő autóhad gondolod ezt majd nézi?
Tudod hol szokott lenni reggelente a sor vége a Hungáriától mondjuk? A Bosnyáknál .
Aki ide bicikliutat tervezett az egy potenciális gyilkos!

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.10.12. 17:46:42

@gonosztojás: Nem. Benne volt a baleset akkor a hírekben is. Egy jobbra kanyarodó teherautó ütötte el a biciklist, akit el kellett volna engednie. Minden ilyen szellembicikli valós haláleset helyszínén van, ugyanúgy, mint az országutak melletti fejfák, koszorúk, keresztek.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.10.12. 17:47:49

@gonosztojás: Ahhoz nem tűnik elég szélesnek a sáv, hogy a dugó mellett elosonjanak rajta autóval egyesek. Remélem, jól láttam, hogy így van, mert ha elég széles, akkor tényleg biztosan meg fogják tenni.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.10.12. 17:50:47

@gonosztojás: És tudod miért nem jó a párhuzamos utcákban menni? Ugyanazért, amiért normális esetben autóval sem: sokkal lassabb. Sajnos egyesek még mindig azt gondolják, hogy a bicikli csak hobbieszköz, a biciklisnek tökmindegy, hány km-t és mennyi idő alatt tesz meg, hiszen csak bóklászik. Ez nem igaz, egyre többen közlekedünk is a biciklivel. Erre persze lehet pattogni, hogy még növeljük is a dugót, de ez csak azokra igaz, akik amúgy BKV-val járnának. Én ha nem bringázok, akkor autóval megyek az esetek túlnyomó többségében, így még kisebb is lesz a dugó, ha a biciklit választom.

gonosztojás (törölt) 2009.10.12. 17:55:07

@bm613:
Nézd..
A Fővárosban vabn egy balfácán biciklislobbi, akik életükben nem foglakoztak a közlekedéstervezés közelébe sem jövő dolgokkal soha.
De a szadeszos allűröknek megfelelnek és át tudták verni ezt azordenáré baronmságot.
MOndom, az átadás után nézd meg majd, hogy repkednek a bicajosok jobbra -balra..
Az elcsattanó pofonokon a türelmetlen autósoktól meg ne is beszéljünk. Mert a gödöllői és veresegyházi bejáróktól azért ne várjuk el hogy bekerekezzenek..

dw1 · http://bpcity.hu 2009.10.12. 17:56:54

el se hiszem, ez nagyszerű! :)

utoljára amikor ott jártam (általában csak akkor ha nagyon muszáj volt) egészen horrorisztikus körülmények voltak.

mesés!

van pár útvonal, amerre bringázni szoktam, ami gyakorlatilag 2 széles sávból áll, aminek a jobb szélén autók parkolnak (tétényi út egy-két szakasza, vagy akár a reitter ferenc utca), ahol a parkolósáv és a valódi közlekedő sáv között is megvan az a 150 centi, ahol elférne egy bringaút, csak fel kéne festeni.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.10.12. 17:59:00

@gonosztojás: A türelmetlen autós felpofozza a buszsávon menő buszt is azért, mert az tud haladn? Vagy csak a biciklisen tudja levezetni a mérgét?

aa/szvszl 2009.10.12. 17:59:56

@gonosztojás: a testvérem volt a mentőorvos, aki kiért a halott biciklishez. urban legend... beszarok.

GaZe 2009.10.12. 18:00:23

@PTibi: te otthon a lakasodban kozlekedonek tekinted magad? radasul: ekkora forgalom van a lakasodban?
te dolgod...

@gonosztojás: es az ufok egyenkent veszik ki az agyunkat, hogy hidrakanabiolos oldatban atmossak majd egy titkos mutettel tegyek vissza a helyere, es igy a szolgaik leszunk. de nem gond, mert a muteti hegek UV fenyben lathatoak...

gonosztojás (törölt) 2009.10.12. 18:01:21

@dw1:
Jaja...
csak a "magyar "normál szélsségű sávból a Volvo meg a Van Hool kilóg ötven centit...
Ha mögötted lesz menekülj amerre látsz..
Erre mondom hogy közlekedési analfabéták intézték a dolgot..

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.10.12. 18:03:30

@gonosztojás: Ja, így már érthető... ha tényleg így van, akkor szar a konstrukció. Majd megnézem, csak keresztbe haladva (épp a Stefánián) láttam szombaton ezt a sávot eddig.

bunko_jobbos 2009.10.12. 18:04:19

30-cal? A KRESZ nem csak 15-öt enged meg kerékpárosoknak?

gonosztojás (törölt) 2009.10.12. 18:05:28

@bm613:
Nem tudja, mert a busz is sorban tülekedik reggelente...
Bosnyák- Keleti 1 óra...:))))
Na ide még a bicajosokat is beengedni..

Lexon 2009.10.12. 18:07:30

gonosztojás, ha nem lesz pofozás, adhatok én neked néhányat?

Egyébként szerintem is keskeny kicsit. De a legnagyobb baj, hogy ma reggel a kis esô ellenére bokáig érô tócsák voltak a bicikliúton... :(

aa/szvszl 2009.10.12. 18:08:26

@bunko_jobbos: 15 km/? :) nem tricilki az. tudtommal (és szinte biztos, csak nincs itt mellettem a KRESZ-könyv) 40 km/h a korlátozás.

gonosztojás (törölt) 2009.10.12. 18:08:36

@magyarossy:
Megkövetlek. ..mindjárt megyek hamuért a fekjemre..
Van Gyula nevű rokonod?

gonosztojás (törölt) 2009.10.12. 18:10:15

@galoooshka:
Hűűű bazze..40?
Ahhoz sok baboskáposztát kell enni... nem?.

galoooshka 2009.10.12. 18:11:55

nem.
próbáld ki egyszer országútival.
Ne átlagsebességre gondolj, bár az is megoldható, csak nem itt 50m-es átlag lámpa távokkal.

gramercy 2009.10.12. 18:12:05

@bm613: f.sz kivan az útmenti halálesetek feltüntetésével

komolyan mondom, miért nincs minden kórház tele kopjafákkal?

nem tudom kinek jó ha tolakodik és mindenkinek a pofájába nyomja hogy az ő szüleje/gyereke/pajtija ott halt meg. esetleg a saját hibájából. esetleg másodmagával

gonosztojás (törölt) 2009.10.12. 18:13:41

@galoooshka:
Inkább nem..
van egy 25 centis "Y" varrás a lábamon bicikliszáguldásból kifolyólag..Meg némi húscafnihiány nyoma..

gozos 2009.10.12. 18:14:47

Mintha a németeknél láthatónál gyengébb lenne a hazai

hg2ecz.ham.hu/kirandulas/Karlsruhe-kozlekedes/kerekparut2.jpg

- szélessége kinnt nagyobb
- rikitó piros festése kinnt figyelemfelhívóbb

aa/szvszl 2009.10.12. 18:15:23

@gonosztojás: ezek szerint sok baboskáposztát ettél.

gozos 2009.10.12. 18:15:46

Arról nem is beszélve, vajon hány hónap múlva fog itthon lekopni a vékony sárga festés és lesz jelöletlen a kerékpársáv?

gonosztojás (törölt) 2009.10.12. 18:16:42

@gozos:
A Bajcsyn (ha pösti vagy) színezett aszfalttal csinálták a becegliutat a járdán..

galoooshka 2009.10.12. 18:18:20

@gozos: igazad van, akkor kukába vele.
attól hogy máshol van van faszább, még lehet örülni picit ennek is.
hány millió ment már rá az évek alatt a sok használhatatlan fos kerékpárútra.Most kész a második NAGYJÁBÓL átgondolt...Hátha ezután lesz valami...
Persze nemhiszem, ahogy a hozzáállást elnézem...

gonosztojás (törölt) 2009.10.12. 18:19:21

@aa.:
Nem...
Akkor éppen tojásosnokedlit előtte..
De nem kombináltam bele a dolgokba egy , az úton heverésző 30-as blokktéglát...
Kanyar után és estefele ez nem elhanyagolható körülmény..:)))

galoooshka 2009.10.12. 18:21:11

@gonosztojás: akkor nem a száguldozásból hanem a figyelmetlenségből kifolyóan van ott az a varrás:)

gonosztojás (törölt) 2009.10.12. 18:23:40

No, örültem a tartlmas eszmecserének, konklúzsön:
Bár fogok kerekezni a továbbiakban is, de a Thökölyt és egyéb kalandtúra útvonalakat messze elkerülöm.
Itt a városban maradok az autónál, vagy a bmv-nél.
(buszmetróvillamos and trolley)
Biciklizni ezután is szigorúan a városon kívül. fogok.
Amen..

gonosztojás (törölt) 2009.10.12. 18:26:00

@galoooshka:
Ja..
a rossz reflexkészségem.
Ugratni kellett volna.:)
na pá.

myname 2009.10.12. 18:26:05

De miért hagyták meg a villamos síneket???

HgGina 2009.10.12. 18:26:08

Gratulálok.
Azoknak is, akik ezt ilyen elmebeteg módon megtervezték és azoknak is, akik majd a szerveiket adományozzák sebészeti célokra.

Kifelé menet 3 sáv+1 bicikliút. A belső sáv a liget felé balra nagykanyar. A középső és a jobb oldali pedig szép ívesen visszamegy bafelé. És majd a kerékpáros simán felmászik, felkemődik valahova, amikor a busz beáll a megállóba.

Ellenkező irányból nyilván lesz a Stefániára egy balra kanyarodósáv a Stadion felé, ami természetesen feltartja a belső sávban a Keleti felé menőket (ha egyenesen is lehet majd menni belőle. A jobb sáv kanyarodó a Stefániára. Tehát marad egy sáv, a középső a Keleti felé.

Nagyjából a Hungáriáig áll majd a sor.

Amúgy megteljesen normális (normááááááális?????), hogy
- a Bosnyáktól befelé a szélén van a buszsáv, de a Hngáriánál két sávot bemegy
- a Hungáriától két sávot ki, keresztezve a személyautók sávját
- onnan a szélső sávban a Stefániáig
- a Keleti felé a busz a Jávor utcánál a középsőben
- a középső sávból bemegy a megállóba a szélső sévba (a biciklista valahova majd elmenekül)
- a megállóból pedig kifelé jövet bemegy a belső sávba, miközben az autók a belső sávból kimennek a jobb szélére
- aztán a buszok a Cházár András utcánál mennek ki, személyautók be
- hogy aztán a Dózsánál a busz bemenjen a villamos járdasziget mellé, a személyautók meg ki a szélére
- azután a busz ki a szélére a Dózsa és Keleti között, az autók meg be
- utána a buszok be a keletinél, kocsikat keresztezve
- a Hungária szállónál ki a szélére a buszok.

Ti komolyan azt hiszitek, hogy ez normális és megköszönendő? Ez nem épeszű ember műve. Az ilyet minimum elmegyógyintézetbe kéne zárni életfogytiglan, de hasznosabb lenne azonnal főbe lőni.

A Thököly-Stefánia lesz Zugló fő baleseti gócpontja. Lehet kezdeni a kivasalt biciklista körvonalát utánzó koporsókat gyártani.

galoooshka 2009.10.12. 18:29:18

@HgGina: remélem nem, mert pont ott lakom és pont biciklivel közlekedek.
Amúgy a leírásod a busz útvonaláról helytálló, eddig is így ment, ez nem a mi hibánk(bár közvetetten minden a mi hibánk, ofkórsz).

gonosztojás (törölt) 2009.10.12. 18:33:13

@myname:
Na ezt még.
mert a megszüntetéshez vasúthatósági engedély kell, ezt meg a Fővárosban valszeg elbaxták időleg.Na most kiszedték a távtartókat, gondosan letisztították a síneket nagynyomásúval,m aztán korrekt impregnált zúzalékos öntöttaszfalt vágányzónát csináltak qrva drágán, de villamos soha többet nem mehet rá, mert a sínek szét-és összetartanak illetve össze-vissza.
Az szakmai balfaszság netovábbja.

HgGina 2009.10.12. 18:33:32

@myname: a villamos síneket azért hagyták meg, mert elvileg még újra lehet használni. Az persze nem jut az eszülkbe, hogy a Hungáriánál járdaszigetet építettek rá. Az sem jut eszükbe, hogy majd a megmaradt síneken az autók helyett a buszok fognak csúszkálni.

gonosztojás (törölt) 2009.10.12. 18:37:50

@HgGina:
Csak szemfényvesztés, menekülés az elbaltázott előkészítésből. Villamos soha nem lesz többé a Thökölyn. A megszüntetés is nevetséges volt.Azt mondták, nincs kihasználva.Dugig volt minden nap, mert gyorsabb volt mint a 7-es.
De a pálya gallyra ment és naponta kétszer rakta vissza a daru a vilingert a sínre. Olcsóbb volt a leállítás mint az eldeformálódott panelek meg a kopott sínek cseréje.

HgGina 2009.10.12. 18:41:52

A néhány évvel ezelőtti baélesethez meg annyit, hogy azon a helyen, ahol kivasalták a kerékpárost, vagy a balra nagy ívben kanyarodó teherautónak volt zöld és a kerékpárosnak piros, vagy fordítva. De a kettőnek egyszerre nem lehetett zöld ebben a felállásban. Ha a Stefániáról kis ívben jobbra kanyarodott a teherautó, akkor meg a kerékpárosnak volt elsőbbsége, a teherautó meg erősebb volt. És teheraztóval szemben agy nélkül kerekezni nem túl biztonságos.
Ha autók közé megyek biciklizni, elemi dolog, hogy veszélyes helyen fokozottan figyelek, és nem gangolok be takarásból 30-cal a zebrára. Sajnálatos, ami történt, de valahogy ezen mindig a bringás kénytelen tanulni. Nem kéne azelőtt megtanulni ésszel tekerni, mielőtt elásnak?

Martian (törölt) 2009.10.12. 18:44:23

@gonosztojás: párhuzamos mellékutcák..??
Azonkon lehet minden sarkon tesztelgetni, vajon ki ismeri és használja a jobbkézszabályt. Köszönöm, inkább nem...
Több tízezer kilométert letekerve állítom, hogy a gyakorlatban az ilyen bringautak a legbiztonságosabbak, még nagy forgalom esetén is.
A szereplők látják egymást. Nem úgy, mint a forgalomtól elválasztott, járdára festett, bringaútnak nevezett "halálutak" résztvevői a kereszteződésekben, ld. az idézett baleset körülményeit.
A főútvonalra eleve mindenki óvatosabban hajt ki, míg a mellékutcák kereszteződéseiben sokszor nagy a lazaság... vagy éppen a sarkon parkoló autóktól nem lehet belátni, ki honnan jön.

HgGina 2009.10.12. 18:45:21

@gonosztojás: tudom, itt lakom, rálátok a kereszteződésre.
Kisiklás azért nem volt gyakori, egy helyet kivéve: a 25-ösnek a Herminára (Május 1. út) való kanyarjában. Ott is csak addig, amíg azt a sínbe szorult fémlapot ki nem rántotta magával egy 15xx kocsi. Ez meg úgy 1972 körül esett meg.

Martian (törölt) 2009.10.12. 18:47:48

@HgGina: tudtommal azért maradtak a sínek, mert a Thököly alatt egy szinte csónakázásra is alkalmas csatorna alagút van... és több búvópatak a homokos talajban. Betonnal kiöntve merevíti az utat.

HgGina 2009.10.12. 18:48:51

@galoooshka: a busz nem így ment. A Stefánia és a Cházár között nem tolták be a belső sávba értelmetlenül. A szélsőben ment. Csak úgy csendben megkérdezném, a Szabó József utcába a Thökölyról a Keleti felé menet balra nagy ívben bekanyarodni szándékozó autók (mert az sok van mióta a Récsei garászból bevásárlóakármit kreáltak) a belső sávban haladó buszokat mennyire is tartják majd föl, miközben a Dózsa-Stefánia irányban jövők nem engedik be?

Hiába, no: Abszurdisztán.

MasterFUN 2009.10.12. 18:51:37

Hát Srácok... én még a 90-es évek elején költöztem egy Thököly utat keresztező utcába és már akkor tervezgették,hogy felújítják... közel 20 év után sikerült, de talán nem is baj,mert 10 éve nem raktak volna rá kerékpár sávot.
Viszont ha valaki meg tudja mondani mi a frásznak hagyták meg a 10 éve kihasználatlan síneket, akkor tök boldog leszek :)

Martian (törölt) 2009.10.12. 18:53:56

@HgGina: "A néhány évvel ezelőtti baélesethez meg annyit, hogy azon a helyen, ahol kivasalták a kerékpárost, vagy a balra nagy ívben kanyarodó teherautónak volt zöld és a kerékpárosnak piros, vagy fordítva. De a kettőnek egyszerre nem lehetett zöld ebben a felállásban."

Jó, hogy ezt szóba hozod, mert a Stefánia-Hungária kereszteződéseben a Mogyoródi felől telezöldben kanyarodnak a bringatúton át!!

"Ha a Stefániáról kis ívben jobbra kanyarodott a teherautó, akkor meg a kerékpárosnak volt elsőbbsége, a teherautó meg erősebb volt."

Ceterum censeo: ezért kellene beszántani, sóval behinteni a járdára festett, úttest felől a kereszteződésekben beláthatatlan "bringautak" jó részét!
Ha a bringás "szabálytalanul" a Stafánia úttestjén tekert volna, ma is élne, mert észre lehetett volna venni.

HgGina 2009.10.12. 18:54:05

@Martian: ez az alagút érdekes. Az elmúlt 50 év alatt azért csak hallottam volna róla.
A talaj pedig ezen a részen nem homokos hanem agyagos, épp emiatt nem erre hozták anno a piros metrót. Még emlékszem arra, amikor a Népstadion-Thököly sarkon állt a Csepel teherautóra szerelt nagy mobil fúróállvány a mintavételhez. A mai napig van abból fúrómag darabom a polcon. Ez meg úgy 1968-70 körül lehetett kb. (A pontos időt nem fogom kikeresni.)

HgGina 2009.10.12. 18:56:39

@MasterFUN: 10 éve kihasználatlan? Hány évet aludtál át? Kicsit több az tíznél.

Martian (törölt) 2009.10.12. 18:58:57

@HgGina: "ez az alagút érdekes"
Az egyik építési főnök legalábbis ezt mondta...

"A talaj pedig ezen a részen nem homokos"

Százéves helytörténeti térképen (emlékeim szerint) homokos, hordalékos talaj... mélyebben lehet agyag.
És persze lehet, hogy ez nem így van.
:))

HgGina 2009.10.12. 19:01:06

@Martian: talán be se kell szántani, habár utálom, hogy a bringásoknak ez a felfestett sem elég. Egyszerű KRESZ-módosítás kell. Vagy az úttesten tekersz, és akkor tekerj ott, vagy ha zebrán akarsz átmenni, szállj le és told a gépet.
Csak a kerékpárosok nagy része lusta. Legalábbis leszállni 15 m vagy 15 mp erejéig.
Ha kivasalják, akkor meg már nem kell sietnie. Ha ez neki jó, ám legyen. Csak más embereket is veszélyeztet.

airdace · http://metamorfozisok.blogspot.com 2009.10.12. 19:06:22

@HgGina: ömm.. akkor az autósok is lusták, mert ők se hajlandók kiszállni, hogy áttolják az autót egy kereszteződésen. Mert minden közlekedőt egyenrangúan kellene kezelni.

airdace · http://metamorfozisok.blogspot.com 2009.10.12. 19:07:47

A sínekről annyit, hogy egyre inkább úgy tűnik, a 4-es metró 2. szakaszára nem lesz pénz, mert nem ad a zúnió, és inkább a villamost állítják majd vissza a Thökölyn (szerencsére). Csak még nem merték hivatalosan kijelenteni.

HgGina 2009.10.12. 19:08:00

@Martian: furcsa, hogy hordalékos lenne, ezen a területen nem volt komolyabb folyó víz. A legközelebbi magyopbb víz a Rákos-patak, a Ligetben a tó, de az épített. A Keéeti irányában a Nagykörút helyén volt egy Duna-ág. Ezek nemigen hordtak ide homokot, hordalékot.táadásul magasabban is fekszik a terület a Belvárosnál és a Bosnyák környékénél is.
ondjuk ettől még lehetne alagút, de tényleg, 50 élve itt lakom, itt nevelkedtem, a környék már elhunyt öregjeinek nagy részét is ismertem. Soha, hangsúlyozom SOHA nem hallottam senkitől semmiféle alagútról. Ez pedig fél évszázad alatt azért csak előkerült volna.

kalán néni 2009.10.12. 19:08:37

:) bárki bármit mond, jó lesz ez. a semminél mindenesetre jobb.

Martian (törölt) 2009.10.12. 19:11:55

Nagy Sándor Bicajoskönyvében már jó húsz éve idézett "nyugati" bringás baleseti statisztikákat, amelyekből egyértelműen kiderült, hogy a nem sáv formájában kialakított, szeparált bringautak sokkal veszélyesebbek bringával még a forgalmas főútvonalaknál is.
Húsz év után már kezd nálunk is leesni a tantusz...

HgGina 2009.10.12. 19:12:20

@airdace: igazad van, de az autósok nem is a gyalogjárdán haladnak. A bringásnak is csak a zebrán nem kéne száguldoznia, az úttesten nyugodtan.
Én magam nem vagyok lusta sem kerékpárt, sem autót tolni.

Isten ments, hogy a villamost visszaállítsák. Tudod te, milyen a Thökölyn aludni villamosközlekedés mellett?

Értelmesebb közlekedéstervezéssel biztos meg lehet oldani.

Martian (törölt) 2009.10.12. 19:13:57

@airdace: a sínek a jelenlegi kialakításukban alkalmatlanok a villamos közlekedésre és a felsővezetékeket is elbontották.

HgGina 2009.10.12. 19:14:28

Elnézést, ha sokat írtam. Csak már nagyon kikívánkozott belőlem a zuglói közlekedéstervezők lehülyézése.
És akkor még visszafogott, udvarias, diplomatikus kifejezést használtam a szellemi képességeiket illetően.

Martian (törölt) 2009.10.12. 19:16:07

@HgGina: talaj, csatorna-alagút? lehet hogy Te tudod jól, nem tudom... igazából ezt az illetékes műszaki szakemberek tudhatják pontosan.

Martian (törölt) 2009.10.12. 19:17:15

@HgGina: "Isten ments, hogy a villamost visszaállítsák. Tudod te, milyen a Thökölyn aludni villamosközlekedés mellett?"

na igen...
:)))

görbe világ 2009.10.12. 19:19:59

Végre valami, aminek mindenk örül és teljes az egyetértés. Én arra járok, bár csak keresztezem a Stefániás biciklliúttal, de csak megerősíthetem, hogy szép, de tényleg elég sok ott a kő.
Amúgy a felfestett bicikliúttal kapcsolatban épp most hazafele volt egy érdekes élményem: a Népliget végénél egy autós felment a bicikliútra, majd a végén félig a járdán menve, mert máshogy nem fért el már, megállt az amúgy zöld lámpánál. Hiába tülköltem neki, úgy gondoltam joga van a járdán-bicikliúton állni és még ő volt dühös, hogy minek tülkölök olyan sokat. Utólag is bocsánat, csak menni szerettem volna, s nem fértem el. Hiába egy járdán nehezen fér el egymás mellett a, biciklis meg az autós.

airdace · http://metamorfozisok.blogspot.com 2009.10.12. 19:22:49

@Martian: Hát, ha az UV villamost hoznák vissza, biztosan. De pl egy Combino vagy hasonló kortárs gyártmány nem csörömpöl.. Ez is egy ilyen beidegződés: a villamos zörög, csörömpöl, mert régen olyan vót, és kész. Egyébként meg olyan gumiágyazatot lehet ma már csinálni, hogy tényleg nem érezhető semmilyen rezonancia.

MoxNox 2009.10.12. 19:26:58

@HgGina: Nem a zebrán mennek ott át a bringások, hanem bicikliúton, ami az úttesten keresztül vezet, járdáról járdára, a zebrával párhuzamosan. És teljesen nonszensz azt kivánni bárkítől, hogy egymás után 30 kereszteződésen keresztül szálljon le és tolja.

Yagry 2009.10.12. 19:29:21

Nagyon balesetveszélyes. Az ostobák azt mondják hogy jajj de jó, a jobbra kanyarodók nem keresztezik a biciklis útját. De ezek a szellemi fogyatékosok azt hiszik hogy a jobbra kanyarodók a jobb sávba születtek? Csak mert hogy a jobb sávba az egyenes sávból kell kisorolni. A biciklisávon keresztül. Ahol a C oszlop mögött meg a holttérben úgy eltűnik a biciklis, hogy ha biztos akarsz lenni h nincsen, akkor vagy kb 0-ra le kell lassítani, ami miatt hátulról belédjönnek, vagy ha nem lassítasz le csak sokáig nézel hátra, akkor te mész bele az előtted menőbe. Tehát a lesorolás miatt így is keresztezed a biciklis sávot, csak nem úgy ahogy jobb lenne, ha előtted menne keresztbe (ha a biciklisáv a szélén lenne) és lenne is esélyed észrevenni, hanem úgy h veled párhuzamosan megy, és szerintem előre könnyebben kilátok az ablakon mint jobb hátra. A bickilisek és az autósok tempója nagyon különbözik, biciklivel kb 15-20-szal mész, kocsival meg 40-50-nel. Képzeld el ha autópályán úgy kéne a 130-as belső sávból kisorolni a legkülső sávba ahol mondjuk majd 110-zel mész tovább, hogy közben segédmotorok mennek a két sáv között 40-nel. Szánalmas ostoba emberek vannak döntési pozíciókban. Csak sajnos mindig az lesz h a közszféra közlekedésrendészeti osztályon a semmittevő tudatlan ostoba hivatalnokok kiadják az ilyen melót a nyári diákmunkán lévő 19 éves hülyegyereknek, és kb az dönt az egészről. Aki már van annyira értelmes hogy képes lenne logikus döntést hozni ilyen kérdésekben, az nem ilyen szánalmas munkahelyen dolgozik.

cirkuszos 2009.10.12. 19:35:33

@Yagry: Figyelj, van neked jobb oldalt tükröd?

Yagry 2009.10.12. 19:36:11

Akik a sinekről butaságokat írnak: a Thököly út ideiglenes burkolatot kap, mert a metróépítés után tervezik majd a véglegeset, bár nyilván az állomásépítés miatt nem kell mindenhol újracsinálni, viszont lehet h olyan dömperek fognak végig mászkálni amik tönkreteszik úgyis az utat, ergo úgyis újra kéne csinálni. Ezért most csak úgy provizorikusan megcsinálják, végleges megoldás a metró projekt után. Akik meg csatornákról fantáziálnak, azok szerintem menjenek vissza az ált isk alsó tagozatba és erősítsenek még kicsit agyból.

Samott 2009.10.12. 19:40:45

Csak igy roviden: Gyilkosok. :(

airdace · http://metamorfozisok.blogspot.com 2009.10.12. 19:42:17

@Yagry: egy az, hogy elég baj, ha a megengedett maximális sebességgel sorolsz be a jobbra kanyarodó sávba.. másrészt te mondod, hogy gyorsabb az autós, mint a biciklis, akkor elég nehezen kerülhet mögéd a biciklis besoroláskor, legalábbis nagy valószínűséggel 5 mp-cel előtte előzted meg.

Egyébként Szegeden a Belvárosi híd lehajtójánál is ilyen van, ömlenek lefelé az autók, buszok és a biciklisek a hídról, sokan kanyarodnak jobbra, miközben a bringások mennek egyenesen és tökéletesen működik a rendszer: www.youtube.com/watch?v=DBMuTI5vYoo&feature=related

Krutzifix 2009.10.12. 19:43:16

"Néhány éve éppen a Thököly úton gázolt halálra egy kanyarodó teherautó egy kerékpárost, aki a bicikliúton haladt, szabályosan, egyenesen."

Azért ez így tényleg városi legenda! Mert a messziről jött embernek úgy tűnik, mintha a Thökölyn haladt volna egyenesen a szerencsétlenül járt néhai társunk, miközben - mint az a belinkelt hírből is kiderül - keresztben haladt át rajta! Tehát a jelenlegi, új kerékpárút-őrület semmit nem fog enyhíteni a hasonló jellegű problémákon!.Én is kíváncsian várom, hányszor fogják elállni az autósok reggel, este és a kettő közötti időben, valamint hány versenyző lesz, aki majd simán letolja az éjszaka békésen itt kerekezőket! A Thököly út általában messze nem olyan széles, mint az Alkotás utca, még így sem, hogy a villamos sínre is bitumentzuzalékot szórtak! Vagyis enyhén aggódom, de tán ha hosszú tömött sorban közlekednek majd a bringások, akkor azért megúszható! A buszöböl ügye meg külön érdekes...ez az 1 km-es szakasz egyébként kin és mennyit segít? Van egyáltalán 1 km? A Thökölyt nem a Dózsa és a Bosnyák között újították fel? Az nem hosszabb, mint 1 km?

ShagBeckur 2009.10.12. 19:52:09

@exseven:

Mivel a bringasáv a megállóknál megszűnik, ezért nem úgy van, hogy megy tovább a kétkerekű, mint a barom, hanem a sávváltás szabályait alkalmazva körbenéz, balra jelez, majd sávot vált.

ShagBeckur 2009.10.12. 19:52:51

@ShagBeckur: Természetesen elsőbbséget adva mindenkinek, akinek kell.

Pályaelhagyó autóversenyző 2009.10.12. 19:53:48

szegeden evek ota van ilyen, en a tobbseggel egyutt azt gondoltam, hogy eletveszely, am tenyleg jo es biztonsagos.

probalja ki mindenki autoskent es bicikliskent is!

bar a gyerekemet nem engednem ra egyedul

Martian (törölt) 2009.10.12. 19:59:38

@Yagry: besorolás: mi ebben a veszélyesen bonyolult? ha a sávváltási pontnál előtted a bringás, akkor utána sorolsz át, ha mögötted, úgyis gyorsabb vagy és előtte sorolsz.
És a bringásoktól is elvárható, hogy figyeljenek az átsoroló autósra, ha netán előtte indexel, fékezni és elengedni kell.

Martian (törölt) 2009.10.12. 20:01:22

@Yagry: "a Thököly út ideiglenes burkolatot kap, mert a metróépítés után tervezik majd a véglegeset".

Elméletben igen... de ki tudja, mikor lesz majd metróépítés a valóságban?

Kis ember 2009.10.12. 20:02:40

@Krutzifix:
Nekem pl segít, ha arra van dolgom.
Kielégít a válasz?
Egyébként nem városi legenda: a baleset valóban a Thököly úton történt, a kerékpáros a Stefánián jött, hajtott volna tovább a bicikliúton a stadion felé, de a Stefániáról jobbra a Thökölyre kis ívben bekanyarodó teherautó nem adta meg neki az elsőbbséget.
Szerencsétlen ott halt meg a Thököly úton egy felelőtlen, rossz tervezésű kerékpárút miatt, ami ért senkit az út tervezői közül nem vonnak felelősségre.
Undorító.

galoooshka 2009.10.12. 20:02:55

@Martian: persze.
De ehez mondjuk az is kell, hogy ne azt csinálják, mint általában sávváltásnál - kicsapják az indexet, és félig már a másik sávban is vannak...

Kis ember 2009.10.12. 20:03:54

@Martian:
"Semmi sem olyan végleges, mint az ideiglenes"
Murphy

Martian (törölt) 2009.10.12. 20:06:51

@Yagry: "Akik meg csatornákról fantáziálnak, azok szerintem menjenek vissza az ált isk alsó tagozatba és erősítsenek még kicsit agyból."

Ezt rendezd le az öltönyös építésvezetővel, aki erről mesélt... azt tudom, hogy amikor sok éve eltört egy a Thököly alatt egy nyomócső, megdöbbentően mély lyukat csinált... mintha a talaj jó része is lefolyt volna valahová.
De nem kell elhinni, lehet hogy nem is igaz... akit meg érdekel, utánajárhat.
:))

Martian (törölt) 2009.10.12. 20:08:46

@Kis ember: volt hazánkban ideiglenesen itt állomásozó ruszki hadsereg... jópár évtizedig.
:))

Martian (törölt) 2009.10.12. 20:14:50

@galoooshka: ez a kanyarodásnál - ha jobbra van a bringasáv - ugyanúgy probléma lehet. Csak akkor egyszerre kell a gyalogosokra is figyelni.
Másrészt ha ott ki kell húzódni, ajánlatos előtte eleve egy kicsit lassítani, mert elég közel a kanyar.
Másrészt azért a Thökölyn eddig megfigyelt bringások is azok közé tartoznak, akik 25-30-cal is tekernek.... így még a sebesség különbsége sem vészes.

Kis ember 2009.10.12. 20:16:55

@Yagry:
"Nagyon balesetveszélyes"
Ezt csak úgy beleböfögted ide, vagy van valamiféle statisztikád is a dologról? Mert tőlünk nyugatra valamiért szinte csak ilyet építenek.
ja persze, azok hülyék, mi? Csak te vagy az okos.

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.12. 20:18:03

Nem annyira új dolog ez a fajta kerékpár út. Az Alkotmány utcában is hasonló kialakítású. csak ott a parkolóhely és a haladó sáv között lett megcsinálva a bicikli út. :)

criticalmass.hu/files/20081105_0.jpg

szegedbicaj 2009.10.12. 20:19:59

Nem kell a világ túlferée menni, csak Szegedig, ahol ilyesmi megoldás évek óta működik gond nélkül.
Pedig közelebb van a balkánhoz:

www.youtube.com/watch?v=DBMuTI5vYoo

Ezt a sápítozóknak. Nem fognak hullani a biciklisek, és az autózók is jól járnak.

CSI

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2009.10.12. 20:29:07

Akkor most már csak fizetnie kéne a biciklisnek az útért. Ahogy az autósok is fizetnek. Meg legyen biztosítása. És azonosító száma.

Tímár Mihály 2009.10.12. 20:30:29

@HgGina:

Esetleg át lehetne programozni az ilyen bicikliút-kereszteződésekben a lámpát, hogy a kanyarodóknak és az egyenesen haladó bicikliseknek ne legyen egyszerre zöld. Persze az a pár másodperc idő a kanyarodó autóknak sokkal fontosabb, mint egy pár biciklis élete.

Tímár Mihály 2009.10.12. 20:34:59

@Megszívtuk-waze:

Súlyadót vagy teljesítményadót szeretnél fizettetni a biciklisekkel? Házi feladat: számold ki, hogy mennyi lenne ez egy átlagos biciklisre. (Kevesebb, mint a csekk ára.)

Felelőségbiztosítása a Kerékpárosklub tagjainak van. A kerékpárosoknak pedig van arca, ami alapján lehet azonosítani őket. (Nekem többnyire sikerülni szokott arc alapján azonosítani az embereket.)

Kis ember 2009.10.12. 20:37:47

@phorvath:
Így van megoldva az (amúgy is használhatatlan) Andrássy úton.
Nem működik, sokáig várakozásra készteti a kerékpárost, aki türelmét veszti, hogy neki kb. 3x annyi ideig piros, mint mindenki másnak (párhuzamos autósáv, vele egy irányba haladó gyalogosok) és továbbmegy - immár tilosban.
Nem lehet valakit indokolatlanul hosszú ideig várakozásra késztetni.

Ibby 2009.10.12. 21:04:28

@gonosztojás:
Ha még nem válaszoltak volna: nem urbanlegend. Arra dolgozom. Tényleg meghalt egy biciklis, 2 éve történt. Azóta van ott a bicikli.

galoooshka 2009.10.12. 21:13:13

Azon gondolkodom...vajon a sok majom tényleg azt hiszi a ghost-bikeokra hogy az csak street art?Holmi öncélú utcai performansz?

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.12. 21:13:13

@phorvath:

Autósoknak is szok lennie arca. AKkor levehetik a rendszámot.
E kerékpárost azonosítsd akkor légyszives arca alapján:

indafoto.hu/mityu/image/454985-e55fc5c1/22603

:))

Tímár Mihály 2009.10.12. 21:33:42

@Mityu:
Az autóvezető arca nem feltétlenül látható a szélvédő mögött. Meg aztán néhányszor előfordult már, hogy még baleset helyszínéről is elhajtottak. (Cserbenhagyás.) Ezért kell az autókra rendszám.

Ha a biciklist megállítja a rendőr, majd szépen megbünteti. Mert megérdemli. Az összes rendőrt nem lehet kamerákkal pótolni, néha sajnos dolgozniuk kell, ha javítani szeretnék a közlekedési morált.

Egyébként nem lenne baj, ha lenne a biciklire rendszám. Minimálisan segítne a lopások felderításáben és a lopott biciklik visszajuttatásában. Csak sajnos túl drága lenne a nyilvántartás a bicikli árához képest. (Ja, és nem szerencsés, ha az egész rendszám motivációja csak az, hogy szívjanak a bringások is.)

Zsurmi 2009.10.12. 21:33:55

Jó kis infrastruktúra. De sokan sírnak valamiért amit még ki sem próbáltak!. Már megint ez a betegség, hogy a közlekedéshez (meg a focikhoz, meg a)mindenki ért.

A hullahegyeket várhatjátok, ugyanis szinte az összes városi halálos kerékpáros baleset kereszteződésben történt.

Nem a "kerékpáros szervezetek" találták ki az ilyen megoldást, hanem ez bizonyult a jobb megoldásnak (sok sok év tapasztalatával) ott, ahol igazán megpróbálják biztonságossá tenni a közlekedést. Mindenki számára.

Szerintem a hisztiző frusztrált pöcsök is érzik, hogy jobban be lesznek szabályozva. nem lesz 2x2 sáv, csak 2x1+Busz+KP (egy szakaszon), majd széles külső sáv.

Én egy ilyen utcában dolgozom és csak akkor volt konfliktus, amikor a mögöttem lévő autós azt gondolta, hogy én nem kanyarodhatok be balra (őneki meg nem kell lassítani) és dudált. Persze a 2. parkoló sor tele volt.

Közöd?? (törölt) 2009.10.12. 21:45:01

@Zsurmi: én úgy látom a képek alapján, hogy megvan a 2 autós sáv, de javítsatok ki ha tévedek:-)

Small Devil 2009.10.12. 22:44:26

Nyilván hülyék a szakértők, és ez tök szar.... Egyszer kéne elfogadni azt amit adtak, és rájönni hogy lehet ehhez pozitívan is hozzáállni. Nyugaton működik ez, próbáljuk már ki itthon is!

szabópali 2009.10.12. 23:13:46

Majd a puding megmondja, h ki tette el a nagymamát. Koppenhágában sok ilyen megoldás van, nos az is igaz, h arrafelé már vágják ezt autósok és bringások 1aránt. Apropó Koppenhága: 2 nap alatt megszoktam (autóval).

gregibroki 2009.10.12. 23:27:30

Nagyon örültem ennek a hírnek, szerintem ez a fajta bringaút a normális. Meglepődtem, h a társaság fele fikázza (már a 2. komment!!!)
10 éves koromban Ausztriában láttam (16 éve) és felfogtam, hogy mennyivel biztonságosabb, mint a mi kis nyomorék bringaútjaink (járdából leválasztott szűk patkázós csöppenetek).
Szinte soha nem bringázom Mo-n bringautakon (kivéve a szegedin és fehérváron is van 200 m erejéig:) útból leválasztott, ja meg a Velence-Agárd között) azért, mert félek rajtuk, vagy rossz minőségüek (rosszabbak, mint az útjaink és az már valami).
Úgy gondolom, hogy közületek kb Martian tudja miről szól a városi biciklis közlekedés. Ez azért szégyen a blogra nézve.
Az autósoknak üzenem, h szokjanak csak minket szépen az utakon, mert ez a jövő. Ausztriában 15 éve már biztos tudták és azóta sem szünt meg.
A mostani bringautakon menni vhová távolságtól függően kb 2x, 3x tovább tart még úgy is, h nem tologatom sehol. A bringa alternatív közlekedési eszköz a városokban, nem kimondottan szórakozás hétköznap reggel, tehát fontos az időtartam. Vagyis kérdem én, ki az az autós, aki Hegyeshalomra, Nyíregyházára, Szegedre, stb nem autópályán megy? Miért nem? Azért, amiért mi nem megyünk a beláthatatlan, folyamatos veszélyt jelentő mellékutcákon, a gyalogosok közt szambázva a járdából leválasztott bringaúton. Indig az úton fogok közlekedni, ha ledudálnak a f@szok, ha nem.
Egyébként kezdenek elterjedni az országúti kerékpárok, amikkel lehetetlen a közlekedés járdán, ezért a nevük országúti...
eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeennnyi!

gregibroki 2009.10.12. 23:33:50

najó, visszaolvasva még egy kicsit, nem a fele, csak a 2/5-e fikázza, de azok még nem ültek bringán városban. csak azt nem értem, h akkor hogy vezethetnek autót városban, ha még bringát sem tudnak?
gonosztojás: tanyán nem félsz a jobbra kanyarodó kombájntól?

gregibroki 2009.10.12. 23:47:40

@Mityu: és ezt nem az előbb lehülyézett nagyokosok találták ki, h tilos ott biciklizni, mert van egy fantasztikus kerékpárút...és hol van a gyalogosút, és hol van az ész.......

Zsurmi 2009.10.13. 00:04:38

@Közöd??: A kanyarodósáv mióta számít bele hány sávos az út?

A középső buszsáv lesz nem?

Perillustris 2009.10.13. 00:16:20

@HgGina: A teherautó kis ívben, jobbra kanyarodott a Thököly útra. A biciklis is zöldön, ám egyenesen, szabályosan haladt a Stefánián.

Perillustris 2009.10.13. 00:17:53

@HgGina: A Nagykörút sem ásítozó emberekkel van tele reggel. Másrészt általában nem a villamosok miatt nem lehet kinyitni az ablakokat, pl. a Hungárián.

Véglegény 2009.10.13. 00:57:01

@IQ_Fighter: Senki ne kattintson a suttyó linkjére! Ha mégis érdekel az oldal, a / utáni rész nélkül másold be a címsorba a címet!

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.10.13. 01:17:03

@Megszívtuk-waze: "Akkor most már csak fizetnie kéne a biciklisnek az útért. Ahogy az autósok is fizetnek. Meg legyen biztosítása. És azonosító száma."

Anyádnak meg bárcája. ;-)

há zé · http://indafoto.hu/hhzz 2009.10.13. 01:31:21

Bocs, hogy nem olvasom végig mind a száz+ kommentet. Egy kérdés merül fel bennem a látvány alapján: eszerint az út hasznos szélességét csökkentik több, mint egy sávval? Mert ha jól értem, akkor a kerékpársávtól jobbra csak jobbra kanyarodó sáv lehet. Vagy csak a figyelmetlenül jobbra kanyarodó autóktól kell óvni a bringásokat, a figyelmetlenül jobbra forduló biciklisektől a külső sávon egyenesen haladó autósokat már nem kell védeni?

És abba a sávba hogy kerülhetnek autók? Gyanítom úgy, hogy keresztezik a kerékpárutat. Ez nem lesz ugyanolyan veszélyes vagy még veszélyesebb, mint az eddigi gyakorlat?

há zé · http://indafoto.hu/hhzz 2009.10.13. 01:32:21

@Véglegény: már máshol is kérdeztem: ezeket a spammereket nem lehetne a legközelebbi folyóvízbe lőni? :(

janosbacsi 2009.10.13. 06:00:43

Nem értem miért vannak kedves biciklisták kiakadva. A bicikliutak még kisérleti szakaszban vannak. Azaz majd 5 év múlva lesznek normálisak. Addig mindenki a saját felelősségére... :)

gregibroki 2009.10.13. 07:44:26

@janosbacsi: ez az ország is abban van? röhögnek rajtunk, mint a truman shwwban? :)

gregibroki 2009.10.13. 07:46:59

@há zé: ne aggódj annyira, nem lesz semmi baj, senki nem fog meghalni ezentúl sehol

gftamas 2009.10.13. 08:06:01

Ismerve a pesti autós morált, én akkor gondolnám ezt a bicikli sávot biztonságosnak, ha nem 2 sárga csík határolná, hanem 3 m-es betonfalak. :)

Kis ember 2009.10.13. 08:22:44

@há zé:
Éppen az a baj, hogy nem olvasod végig a kommenteket.
Azokban ui. kifejtik, hogy igaz ugyan, hogy keresztezni kell a bicikliutat, de ebben az esetben a gépjárművezetők LÁTJÁK a kerékpárost, mert az az úton van, előttük.
Ellentétben a járdán/külön vezetett bicikliúttal, ahol nem látják.
Keresztezni mindig is fogják egymást a közlekedők. A kérdés az, melyik jobb: látni, aki keresztezi az utadat, vagy nem látni?

há zé · http://indafoto.hu/hhzz 2009.10.13. 08:46:12

@Kis ember: válaszoltam, nem jelent meg. Ha később megjelenik, akkor a blogmotor szaraxik. Ha még később, akkor be van kapcsolva a moderáció. Ha egyáltalán nem, akkor valaki szíjjon ciánt, még1x nem írom le! :)

gonosztojás (törölt) 2009.10.13. 09:17:23

Na, tegnap óta nem hagyott békén ez a stefániás eset, utána érdeklődtem egy BRFK baleseti vizsgáló ösmerősnél. Úgy emlékezett, hogy Öntudatos Józsi of Bicikly valszeg leszegett fejjel konokul tekerhetettt a Stefánián (gondolom ragszkodva a40 km-hez, mert az dukál.) A lámpától elindult teher már kanyarodott, a zebránál volt amikor Öntudatos barátunk meg akarta mutatni neki hogy neki van tulképp elsőbbsége.
Hát majdnem sikerült, de a sofőr ugye 1méter 80-on ül, onnan szépen látszik a táj, de a közvetlen előtte lévő nehezen. És a közvetlen előtte átvágó Öntudatos Kerékpárost már csak kivasalni tudta.

szegedbicaj 2009.10.13. 09:22:22

Vagyis a teherautós vétkes volt, a kerékpáros nem. A legfőbb felelősség meg azé, aki a járdára vezette a biciklist.

Kis ember 2009.10.13. 09:26:45

@gonosztojás:
E?
Lefordítom egy másik közlekedési helyzetre:
Az öntudatos kis Twingós csak nyomta neki a főúton, nem nézve be a mellékutcákba, (ragaszkodva az 50 km-hez, mert az dukál).
A mellékutcából kifordult már félig a nyergesvontató, de Twingós barátunk meg akarta mutatni, hogy neki van elsőbbsége (vagy csak nem tudott már megállni? Hmm...), de a sofőr mögött ugye ott figyel a 35 tonna, azt mát nehezen tudja megállítani. És a közvetlenül előtte (szabályosan) elhaladó Öntudatos Twingóst már csak kivasalni tudta.

Kérdés:
Te jól vagy, bazmeg? Valakinek nem adják meg az elsőbbséget és még ő a hibás???

CyberPunK 2009.10.13. 09:27:52

Nekem most már csak egy kérdésem lenne. Ez honnan jön és hova megy? Vagy csak úgy le lett baszva környezettanulmányként a "semmi" közepére (Hungáriánál nincs kerékpárút, Keletinél úgy tudom, hogy dettó nincs), hogy nesze paraszt, ilyet is tudunk?

Kis ember 2009.10.13. 09:29:41

@gonosztojás:
Arról nem is szólva, hogy amikor a BRFK szóvivője olyat mond, hogy a gyalogos a hibás, ha a ZEBRÁN elütik (www.youtube.com/watch?v=UpWt9ey2eAQ&feature=player_embedded a 9. perc után), mikor már az alkotmányjogász is megmondta, hogy ez hülyeség, akkor valahogy nem nagyon bízom a magyar rendőrség józan ítélőképességében...

Tímár Mihály 2009.10.13. 09:42:30

@gonosztojás:

Az ilyen kereszteződés van elcseszve de nagyon. A kanyarodó autó vezetőjének kellene elsőbbséget adni a biciklisnek, akit sokszor nem is lát (pl. teherautó fülkéjéből).

Ennyi erővel a vasúti átjáróba is tehetnének elsőbbségadás táblát a vonatnak, az sem tudja megadni az elsőbbséget.

A megoldás a kerékpársáv (a Stefánián bőven lenne rá hely), vagy legalább a lámpa átprogramozása, hogy ne adjon egyszerre zöldet. Persze a biciklisekért nem kár, nehogy már dolgozzon ezzel valaki egy fél órát!

Kis ember 2009.10.13. 09:49:06

@phorvath:
A baj inkább az, hogy a halálos balesetet ma is a motorizáció egyik járulékos "költségeként" számolják, és vállat vonnak: hát igen, a fejlődés ára.
Ez az undorító szemlélet, amelyik a közlekedési balesetekkel kapcsolatban a mai napig áthatja az egész rendőrségi és bírósági munkát.
Nem igaz!
Minden egyes halálos baleset után el kellene gondolkodni: mit, hol, ki rontott el, hogyan lehetne azt helyrehozni. Ehelyett elintézik annyival: ez vagy az nem tartotta be (az amúgy betarthatatlan) szabályt.
Életidegen, csökevényes, bürokrata szervezet mind a kettő, a megoldáskeresés legkisebb szándéka nélkül.

gonosztojás (törölt) 2009.10.13. 09:52:30

@Kis ember:
Valahogy megosztott szerintem.
mert ha már a meglódult 20-30 tonna előtt akarok fél méterre átvágni, (csak hogy megmutassam a köcsög KAMAZ-nak, ki a király,) akkor jól megérdemelten készült belőle falra akasztható biolenyomat.
Mert egy másik ember életét is tönkre tette a saját felőletlen halála mellett.
Dixi.

Forest (törölt) 2009.10.13. 09:59:15

"Nyugaton működik..."
..nézzetek körül "Nyugaton" mennyi minden működik, ami itt nem. Szerényen jelezném, hogy _nem_ "nyugaton vagyunk..."
Továbbá: Ha lesz egy olyan buszjárat, ami itt majd jobbra kanyarodik, és a BKV sofőrök jó szokásukhoz híven a jobbra kanyarodó busz a lámpa előtt annyira behúzódik balra (hogy a "pót" ne ugorjon a járdaszegélyre) hogy még az autósok (belső) sávját is elfoglalja, akkor lehet majd örömködni.
Én két dolgot tudok elképzelni,
1. a Thököly-vel párhuzamos utcákat 30-as zónáva változtatni, egyirányúsítani, parkoló autókat kitiltani, és az egyik sávot kizárólag a bringások rendelkezésére bocsájtani
(ennek feltétele egy rakás földalatti (esetleg a tetején parkosított) ingyenes parkolóhely)
Vagy a Thökölyi egyik sávját teljes egészében és minimum szintkülönbséggel a bringásoknak adni (ennek feltétele egy rakás földalatti (esetleg a tetején parkosított) ingyenes parkolóhely)
Összefoglalva: Ha ennyire fontos a bringások szavazata, akkor legyen helyük a városban, de cserébe induljanak be az ingyenes P+R építések, de nagyon nagy ütemben ám.
Bár végül is.. államháztartási, gazdasági szinten nem biztos hogy rossz üzlet a baleset. Egyrészt munkát ad egy csomó járműtechnikai szakembernek, és kerékpárszaküzletnek, másrészt ha egy 40-50 éves ember hal meg, az élete során full befizetett nyugdíj maradhat az állam zsebében. Az pedig szép kis summa..

Kis ember 2009.10.13. 10:01:12

@gonosztojás:
Saját, felelőtlen halála???
Mert esetleg mát nem tudott megállni? Mert bízott benne (ahogy a KRESZ-ben tanítják), hogy a másik megadja neki az elsőbbséget?
Nem ORFK szóvivő vagy véletlenül?
Kétgyerekes családapa volt, családfenntartó. Saját tapasztalataim szerint az ilyenek nagyon vigyáznak magukra.
Nem mondom, hogy 100 %-ban a teherautós volt a vétkes. A vétkes az volt, aki egy ilyen szart tervezett arra az útra és azok a vétkesek, akik a biztonságos úttestről nap mint nap felkergetik az ilyenekre (dudával, mert az népnevelési eszköz nálunk, meg mutogatással) a kerékpárosokat.

Közöd?? (törölt) 2009.10.13. 10:02:32

@Kis ember: pedighát így van, a lovas közelekedés is sok áldozatot szedett és szed ma is

gonosztojás (törölt) 2009.10.13. 10:11:18

@Kis ember:
Ne bízzon bazze hanem lassítson!
Ha normál sebességgel megyek, meg is tudok állni két méteren. Én is bringázok, de a fővárosi extrém-kalandtúra útvonalakat még véletlenül sem látogatom.
Bízni Istenben kell, de az is mostanánban másfele kóricál..

gonosztojás (törölt) 2009.10.13. 10:17:19

@Közöd??:
Na meg a mosónők is korán halnak..

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2009.10.13. 10:26:00

Tudjátok, mit nem értek? Hogy ami a Thököly-n sikerült, az pl a Hűvösvölgyin miért nem? Pedig ott is faltól-faflig újították fel az utat. Akkora szélességet hozhattak volna létre, amennyit csak akarnak. Erre fel jogaszbályokra, meg szigorú EU-ra hivatkozva visszaépítették a korábbi keskenyet - sőt talán még annál is keskenyebbet. Amikor itt örvendünk, akkor ott ugye azért el-eldobogatjuk az agyunkat... Mint ahogy eldobogatjuk mondjuk a Köztársaság tér mellett is, ahol az M4 kapcsán építeték teljesen át az útpályát, ámde bringasáv, vagy akár csak piktogram mégsem tudott kikerülni az úttestre. Naná, az a szakasz sem vezetett volna sehonnan sehová, de asszem a Thökölynél sem nagyon vezet. Ám, ha az a cél, hogy idővel behozzuk a lemaradást, sok kis szakaszból lehetne egyszer csak létrehozni a nagy hálózatot.

gonosztojás (törölt) 2009.10.13. 10:40:07

@városjáró:
Ez a városszerkezet alkalmatlan erre, és egyre alkalmatlanabb lesz. A jövő a felszíni kötöttpályás és a föld alatti tömegközlekedésé.

ehhh 2009.10.13. 10:43:57

XIII. ker, Gogol utca szintén jó bicikliutat kapott, hasonlo savrendszerrel, külön bicikli-sáv lámpával, népiesen kafa.

Perillustris 2009.10.13. 10:48:04

@gonosztojás: Remélem akkor is ilyen stílusban írnál az esetről, ha az apád halt volna meg a teherautó alatt. Jó nagy bunkó vagy.

exseven 2009.10.13. 11:15:28

@ShagBeckur: mutasd meg azt a KRESZ-szabályt, amely előírja, hogy egy mögöttem 20 méterrel lévő, velem párhuzamosan haladó járműnek megállással elsőbbséget kell adni. A 180 fokos tekerés közbeni hátrafordulást is prezentálhatnád. Amúgy nem szabályokról van itt szó, hanem alulszocializált és frusztrált munkásokról, akik a kicsin szeretik kompenzálni a problémáikat. Máshol ez működik, a busz eleve nem megy be a bringás mellé, ha épp átteker a megállón, kb. 3 másodperc. Ő jól fel tudja mérni a helyzetet, és nem kezd előzésbe, ha nem tudja befejezni. A bringás sokkal nehezebb helyzetben van.

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2009.10.13. 11:17:42

Üdv a klubban, Szegeden már pár éve ilyen megoldáson nyomjuk - és működik.

georg 48 2009.10.13. 11:32:37

Éljen, hurrá!!!
Kérjük még tessenek építeni az M3 leállósávja és a külső sáv közé, hagy tekerjenek a buzeránsok Debrecenig, hátha kiköpik a tüdejüket.
Kérünk még továbbá ilyen baromságokat minden autópályára, hídra, alagúba!
Hoppácska! Lehetne még a metró alagutakba is! Pl. a most épülő 4-es metrót még át lehetne alakítani, nem késő!

drhrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr (tör 2009.10.13. 11:33:21

És kinek lesz elsőbbsége a buszmegállóban?
a busznak vagy a biciklinek???

tapimajom 2009.10.13. 11:34:17

Múlt kedden Palotán tekertem (természetesen járdán, mert kerékpárút sehol), amikor egy suzukis felpattant a gyepre, és kivitt egy beton lámpaoszlopot (tökegyenes úton!!!). Eltöprengtem rajta, vajon hogy néznék ki, ha szabályosan az úttesten tekerek?
Amíg minden részeg baromnak jogosítványa lehet, szarok a kreszre, és irány a járda. Eddig sem ütöttem el senkit, ezútán sem fogok.

Samott 2009.10.13. 11:34:46

@wzoli: Szerinted? A busznak, az a nagyobb.

drhrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr (tör 2009.10.13. 11:36:23

Tudtommal nem méretre van :)
Csak ugye a bringasáv elfogy, ha folyamatos biciklistafolyam van, akkor nem tudja a busz kedvesen elengedni őket, szerintem a buszosnak van elsőbbsége.
De nem tudom, ezért kérdezem itt...

Perillustris 2009.10.13. 11:59:29

@georg 48: Hát igen, való igaz, hogy már évtizedekkel ezelőtt így kellett volna fejleszteni az infrastruktúrát. Örülök, hogy te is belátod, még ha nem is vagy buzeráns.

Amúgy tetszik a rózsaszín zoknid.

Picard kapitány, aki nem meleg csak angol. 2009.10.13. 12:12:28

@Yagry: ajánlom a jobb tükörbe belenéz + fejet hátra jobbra fordít kombinációt (lehetőleg ne egyszerre).
nem nehéz, sőt....

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2009.10.13. 12:29:57

@gonosztojás: Azért itt-ott elférne a brtingasáv. Párizsban mindenütt ott van, ahol lehet. Itthon???? És ezt nem mint bringabuzi mondom, hanem mint körültekintően vezetni szándékozó autós. Én sem akarok kivasalni senkit, mint ahogy ők sem akarnak alánk kerülni. Ennek a a közös vágynak viszont a járdán vezetett bringaút/sáv jelenleg erősen keresztbe tesz.

cirkuszos 2009.10.13. 12:36:08

@gonosztojás: Ugyan miért alkalmatlan? Buda sem csak hegyekből áll, Pest meg a Hungárián belül (és azon kívül is nagy részén) lapos. A bringa jóval kisebb, mint az autó, ezért nem akkora mutatvány közlekedni és "parkolni" vele, tehát nem is kell annyira odafigyelni az útvonal-hálózatra.
A városszerkezet nem egyenlő azzal, hogy sokan lenézik a bringát.
Szerintem te még nem jártál tipikus mediterrán városokban. Azok pl. a hegyes-völgyes utcáikkal valóban alkalmatlanok a bringázásra.

lr 2009.10.13. 12:43:35

Na mi az, címlap volt? A trollt minek etetitek?
Amúgy big up! :)

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2009.10.13. 13:00:07

nol.hu/belfold/ajanlo/20091010-z

Mondjuk a változtatások egy része elég necces. A sebességhatár betartását pl. hogyan fogják tudni érvényesíteni a jogalkotók? Na ugye! És a "gyalogos nem akadályozhatja a kerékpárost" szintű szabály is erősen túlzó. Pertsze lehet hogy csak a cikk fogalmaz summásan. mert ahány eddigi megjelenés, annyi infó...

Parasite 2009.10.13. 13:13:38

mostmár hetente lesz critical mass? 7 fokban esőben biztos jó lesz :D

gonosztojás (törölt) 2009.10.13. 13:15:19

@városjáró:
Szerintem a jelenlegi városvezetéssel együtt jövőre ezek az anomáliák is megszünnek. Bicikliút oda kerül, ahol létre lehet ilyen jellegű létesítményt hozni, és nem oda ahova pár gőzölt agyú hülye kigondolja.
Gyalogos-biciklis? Semmi nem változik.Én például a járdán cikázót ezen túl is felrakom vállal a falra mint eddig...

ladislaus 2009.10.13. 13:39:48

Jol elvitatkoztok ezeken a felfesteseken, meg hogy mit hogy kellene csinalni!
Nem lenne sokkal egyszerubb azoknak a suttyo veezetoknek a hajat leorditani akar itt is aki keptelen tiszteletben tartani a bringast? Es a suttyo bringasoknak is egy kis oktatast abbol hogy hogy ne kozlekedjenek a varosban!
En szemely szerint tokre orulok hogy van bringa sav! Bar fura hogy kozepen... Szerintem a jarda mellett sokkal biztonsagosabb lenne. A jobbra kanyarodo autos meg varja meg amig a bringasok elhaladnak. Ennyi a lenyeg, mashol is igy van, nem?

HgGina 2009.10.13. 13:52:37

@MoxNox: abban igazad van, hogy kerékpárúton mennek, ha a felfestett jeleket nézzük, Technikailag ez azonban a két járda közti zebra kiegészítése. Felőlem ott megy át a biciklista, ahol akar. Lehet, hogy neki van elsőbbsége. ha fontosabb neki a kényelme, mint az élete, tegye nyugodtan A tapasztalat szerint a temetőben is neki van elsőbbsége.

@Yagry: ideiglenes burkolat? Ez úgy lesz ideiglenes, ahogy az ideiglenesen itt tartózkodó szovjet déli hadseregcsoport volt az.

@airdace: a Jávor utcánál jobbra kanyarodók simán feltartják majd a kisorolókat, éppen ott, ahol a kerékpáros be akar menni egy sávot. Ebből aztán szép nagy gázolások lesznek.

@phorvath: ebben teljesen igazad van, egy lámpaprogramozás előnyös lehet. Csak mint tudjuk, a Stefánia-Thököly kereszteződésnél minden indok nélkül is átállítgatják a sorrendeket néha. Biztos azért, hogy véletlenül se szokjuk meg.

@wzoli: a buszmegálló előzz szűnok meg a biciklisáv. Tehát a buszos nyuhgodt lélekkel továbbmegy, beáll a megállóba. A kerékpáros pedig vagy felugrat gyorsan a járdára, vagy felkenődik a busz oldalűra. Jobb esetben csak a hátuljára. (Keleti felé a Stefánia és Zichy között.)

gonosztojás (törölt) 2009.10.13. 14:17:15

@HgGina:
Tudod miért sietnek az "ideiglenes" hangoztatásával? Mert alatta maradt a qrva drága útépítésnek az összerogyó három csatorna, meg a rozsdás gázvezeték. Ezekre nem volt pénz valszeg. De jönnek a választások nemsokára, kellene a szavazó, ezért a nagy kapkodás..
Hazugságok , csúsztatások és parasztvakítások tömkelege!

MoxNox 2009.10.13. 14:44:14

@HgGina: Nevezzük akárminek, mondhatsz akármit, az akkor sem épelméjű megoldás egy problémára, hogy 50 méterenként le kell szállni és tolni kell.

Mon3 2009.10.13. 15:22:14

@HgGina: 1. A városligeti tó nem épített, csak kibetonozták. Több száz éve ott áll a tó. Egy reformkori térképen már a mai alakjában volt ábrázolva. Az ős-Duna többször folyt ezen a területen és egyáltalán nincs magasabban, mint a belváros. Az 1838-as árvíz idején pont a Keleti pu. környékén állt a legmagasabban a víz, azaz a város egyik legmélyebben fekvő területe. Az általad említett Duna-ág nem pontosan a körút helyén húzódott, hanem egy kicsit kijjebb, kb. a Hársfa utca vonalában, és inkább észak-déli irányú volt. Gyakorlatilag az egész pesti oldal a Duna hordalékából épült fel.
@Joe Forster/STA: A mi pénzünkből is építik az utakat, most legalább törlesztenek egy keveset, hogy mis is odakerülünk. Merő ábránd, ha azt hiszed, hogy a benzin pénzből építették a Thököly utat. A városi utakat az Önkormányzat építi, amiben egy deka benzinpénz nincs. A sztrádák esetében pedig a befolyt pénzből legfeljebb csak egy völgyhidat lehetett volna megépíteni az M6-oson. Szóval ezt a "biciklisek is fizessenek" baromságot fejtsétek el már végre végleg.
@georg 48: Hurrá. Az autósok, is tolják át a zebrán a kocsijukat. Garantáltan nem fognak senkit sem elütni. Hurrá!!!!

Lebowski 2009.10.13. 16:41:00

@wzoli: a busznak annyira van elsőbbsge a megállóban, amennyire akkor lenne, ha nincs ott bringasáv: azaz, ha ő van ott előbb, akkor neki, ha te, akkor el kell engednie. (Lévén, hogy ha te vagy ott előbb, akkor előznie kéne, és előzéskor nem fordulhat jobbra) És inkább jobb elengedni, azt a fél percet ki lehet bírni. (Bár úgy vettem észre, hogy inkább elengedik a biciklist)
@Zsurmi: és arra, hogy hány sáv lesz: 2+ bringa, lásd a képet: kerekparosklub.hu/oromtekeres-a-thokoly-ut-atadasa-kapcsan

born to be BIKE! 2009.10.13. 17:12:46

@MoxNox: így van, valamiért az autósoknak sosem mondanak olyat, hogy itt most nem lehet autóval menni, aztán megint, aztán megint nem.

algi 2009.10.13. 17:37:43

@Yagry: Na, de ezek a sinek túléltek már egy korábbi felújítást is. Azóta futnak be az aszfalt alá a Mexikóin (fel is repedt az aszfalt felette), meg ezért ment be a járda alá a Keletinél.

belaaaa 2009.10.13. 22:39:14

@Yagry: Ha nem figyelsz a holtérre sávváltáskor, akkor nem tudsz vezetni! A járdán vezetett bicikliút esetén kerékpáros szinte 100% holttérben van és nem csak a C oszlop takarja ki, hanem minden ami a járdán van, persze a kereszteződést leszámítva, de az már sokszor késő. Ha szorosan az út szélén van a kerékpárút, a szerencsétlen kerékpárost a C oszlop szintén kitakarja...

Perillustris 2009.10.14. 02:46:26

@HgGina: "A tapasztalat szerint a temetőben is neki van elsőbbsége."

Mikor hogy'...

www.langlovagok.hu/html/galeria/3506.shtml

gregibroki 2009.10.17. 12:53:18

Azert elolvasva a vitákat, ugyanolyanok vagyunk, mint a politikusaink(nem lepodnek meg, ha itt is lenne 1-2, vagy onkormanyzati tisztsegviselo)
budos nagy p@r@sztok!
amig igy allunk hozza az eloremutato dolgokhoz, addig soha nem fogunk kijonni ebbol a posvanybol;
eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeennnyi!

Árpa Jankó · http://serteperte.blog.hu 2010.05.12. 15:37:25

Bocs: van, ahol hely is van biciklisforgalom is van, olcsó is lenne, mégsem épül bicikliút: serteperte.blog.hu/2010/05/12/a_kocsma_orok
süti beállítások módosítása