Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Egymást kerülgetik a kutyagoló kerékpárosok a Margit hídon

2009.09.16. 14:58 - kirk kapitány

Húszezer forintos pénzbírság lesz a vége, ha a tilalom és az erőteljes rendőri felügyelet ellenére valaki mégis arra ragadtatja magát, hogy a lezárt Margit híd járdáján felül kerékpárjára.

 

A bringaúttábla eltűnt. Hétfő óta minden nap folyamatosan este 20-21 óráig 4-5 rendőr posztol a hídon, hogy megakadályozza a kerékpározást. A rendőrök nemcsak a hídfőknél és a szigeti bejárónál őrködnek leszállítva a nyeregből az érkezőket, hanem félúton a hídon is, hogy kiszűrjék azokat, akik menet közben elvesztették a türelmüket.
 

 
A posztoló rendőrök szerint elég sokan próbálják kijátszani a tilalmat. Saját tapasztalataink szerint azonban nem a szabályszegés a jellemző, elenyésző a hatósági felszólítás után is kerekezők aránya.
 
darthwalk: Árgus szemekkel
 
A türelmetlenség viszont fokozott, hiszen hétköznapokon sokszor több kerékpártoló tartózkodik a hídon, mint gyalogos. Ráadásul a városközpontban a Margit hídihoz hasonló a helyzet a Lánchídon és az Erzsébet hídon is, ahol az autóforgalom miatt a kerékpárosok nagyobb része szintén a járdán osztozkodik a gyalogosokkal. Az Erzsébet hídon a buszsáv miatt meg nemcsak hogy életveszélyes az úttestet választani, hanem szabálytalan is.
 
A BRFK szóvivője azt mondta, hogy egy hétvégi baleset, a zsúfoltság, és a mopedek megjelenése indokolta a keményítést, a szűkös helyen csak önmérséklettel, és kölcsönös kompromisszumokkal lehet megoldani, hogy ne legyenek további problémák. Tafferner Éva szerint az a szóbeszéd nem igaz, hogy a kivitelezők kérésére hamarosan a kerékpárt gyalogosan tolókat is kitiltanák a hídról. A szóvivő elmondta, hogy büntetés viszont lesz: aki a tilosban kerékpározik, 20 ezer forintos helyszíni bírságra számíthat.
 
 
A fővárosi önkormányzat a rekonstrukció kezdete előtt sem akarta megengedni a kerékpározást, mert szerintük ezt a közlekedési szabályok tíltják. A szokásjog alapján azonban pár napja a gyalogosok és a kerékpárosok még közösen használhatták a déli járdát. (A Szabadság híd nemrég befejezett felújítása alatt például néhány beruházói próbálkozás ellenére végül mégsem sikerült a kerékpározás teljes betiltása.)
 
A főváros álláspontját nagy megrökönyödéssel fogadta László János, a Magyar Kerékpárosklub elnöke. László szerint a kezelő, tehát a fővárosi önkormányzat minden további nélkül kijelölhetett volna gyalog-, kerékpárutat a hídon is, mint ahogy ezt megtette például a rakparton, és még számos helyen a városban, ahol lényegében hivatalos jóváhagyással használja mindkét tábor ugyanazt az aszfaltcsíkot. Ez a kezelő joga. Arra hivatkozni, hogy a KRESZ szerint szabálytalan a járdán való biciklizés, farizeus duma - szögezte le a klubelnök. A KRESZ aktuális szabálya amúgyis megengedné a kerékpározást, hiszen „lakott területen levő olyan úton, ahol az úttest kerékpár közlekedésre alkalmatlan, … kerékpárral a gyalogos forgalom zavarása nélkül és legfeljebb 10 km/óra sebességgel a járdán is szabad közlekedni”.
 
A hétvégén tévéhíradós történet lett abból, hogy egy biciklis elsodort egy gyereket, ezért a rendőrség úgy döntött, a médiafigyelem középpontjába került átkelőn betartatja a KRESZ-t. Szabályos kerékpárút csak négy Duna-hídon van.

 

419 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr931386351

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dmm 2009.09.17. 10:51:53

@Roltii: az autós is jelentős kisebbség. pl a gyalogosokkal vagy a bkv-t használókkal szemben. hagyjuk már ezt a baromságot, hogy kisebbség.

Roltii 2009.09.17. 10:54:03

@kérdések órája:
gyere el BP-re,es nezz korul...majd meglatod kinek van igaza... Videkrol nem tudok nyilatkozni, ott lehet hogy mas a helyzet.

@dmm:
ott is atcsusznak...Van szerencsem sokat jarni kulfoldre, es nem egyertelmuen jobb sok helyen, inkabb csak mas.
Biciklivel is eleg komoly kart tudsz okozni, es elegge veszelyeztetni gyalogost sot autost is...

forint 2009.09.17. 10:54:59

Itt lenne az ideje, hogy a kerékpárosok megismerjék és főleg betartsák a közlekedési szabályokat. Az általános együttélés, -közlekedés íratlan kérdéseit már fel sem vetem....
A kerékpárosok zöme azt hiszi, hogy nekik csak jogaik vannak, ráadásul megalapozatlanul követelőznek, sőt egyesek -elnézést a kifejezésért - pofátlanok!
Ez az alaphelyzet, innen indulva kellene normális párbeszédnek lennie.

dmm 2009.09.17. 10:55:57

@Roltii: húúú, ezt csak most olvastam el: "Amikor pl a buszsavba akartok tekerni, es 15 km/h-val feltartani a buszt, rajta 40 emberrel, akkor szejjel tornem a cangatok vazat a gerinceteken..." erről az jut eszembe, hogy
1. náha néha mintha autók állnának a buszsávokban, ezzel feltartva a buszokat.
2. ilyen mentális állapotban vonulj inkább szanatóriumba, vagy maradj otthon, de semmiképpen nem menj emberek közé. főképp ne autóval!

MoxNox 2009.09.17. 10:56:50

@Roltii: Hozzám elég egyes számban szólnod, mert én csak egy ember vagyok. Már csak azért is, mert ha ilyen durván általánosítasz, akkor automatikusan hülyeségeket beszélsz. Én például soha akarom 15km/h-val feltartani a buszt.

Canis Lupus Libertas (törölt) 2009.09.17. 10:57:13

@forint: Jó kezdés egy párbeszédhez! "Na, idefigyeljetek pofátlanok! Üljünk le és beszéljük meg normálisan!" - Meredek indítás...

cirkuszos 2009.09.17. 10:57:14

@Roltii: "A nap mint nap biciklivel munkaba jarok szama a fovarosban elenyeszoen kicsi az osszeshez kepest." Ezt szerintem sem bizonyítani, sem cáfolni nem lehet. De a bicikli közlekedési eszköz (lenne), tehát nem csupán munkába lehet vele menni.

"a buszsavba akartok tekerni" Buszsáv tudtommal csak ott van, ahol egyéb sáv is van mellette, tehát a busz lazán ki tud kerülni, ha nincs csúcs. Épp ezért lenne értelme ott engedélyezni a bringázást.

"A baj, hogy a biciklis kultura nem fejlodik, sot! Egyre tobbet akarnak/akartok(...)" Egyetértek, KRESZ-vizsga kéne. Ahogy egyre többen bringáznak, a többet akarás elég várható.

dmm 2009.09.17. 10:58:22

@Roltii: az időm nagyobbik részében ott élek. nem, nem csúsznak át. megállnak a sárgában és átengedik a gyalogost a zebrán, nem mennek a buszsávokban, igyekeznek úgy közlekedni, hogy ne veszélyeztessenek másokat, bekötik a biztonsági öveiket (bár ez inkább rájuk tartozik). soroljam még?

Roltii 2009.09.17. 10:59:04

@dmm:
hagyjunk mindent, ami nektek nem jo?:) A tobbsegnek probalunk biztositani optimalis kozlekedest. Tehat a prioritas: tomegkozlekedes-auto-bicikli. Es ez nagyjabol meg Demszkygradban is igy van, bar a bkv-t probaljak tonkretenni...viszont az autosoknak ebben a varosban ezer eve nem tortent pozitiv valtozas, ezt ne felejtsuk...

@Canis Lupus Libertas:
en is irtam, hogy az atcsuszas szabalytalan. Mellesleg inkabb a kulso nagyobb sebessegu helyeken a jellemzobb (pl szentendrei ut), a belvarosban inkabb a keresztezodesben ragadas a jellemzo. Na, az o jogsijaikat is keretik kette tepni helyszinen. Nem azt mondom/mondjuk hogy az autosok szentek, mert kurvara nem. Kreten barom nepseg. De ez meg nem ok arra a viselkedesre/kommunikaciora es rengeteg szabalytalansagra, amit a biciklisek kovetnek el es az autosokra hivatkoznak.
Mellesleg a gyalogos is iszonyat szabalytalan fajta...

spry_brrs 2009.09.17. 11:00:26

@palackos: értem, hogy élvezetes az autósok anyját szidni, és az ő hibáikra hivatkozva le se szarni senkit, de...
ez most arról szól, hogy a bringások nem tartották be a játékszabályokat, így leparancsolták őket, ami minimum 5 perces késedelmet okoz. pedig tényleg egyszerű és észszerű, hogy max. 10-zel menjenek. de nem annyival mentek.
én gyalogosként tüntettem a bringasávért. sok okból tartottam jogosnak a kiállást. többek között azért mert egy hídon átkelés (békeidőben is) kb negyven ijedten magam mögé nézéssel valósítható meg.
a járdán... érted...

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2009.09.17. 11:00:59

Nem értem igazándiból a panaszkodókat. Ha tilops, akkor tilos. Építési terület, fokozott veszély, stb. Mit szólnátok, ha még gyalogosoan sem lehetne áttolni? NA akkor lenne szívás nagyon. Pedig simán beleférne a dologba, hiszen - mint írtam, ésmint ahogy valóban van - ÉPÍTÉSI TERÜLET a híd, s mint ilyenen azt zár ki, vagy enged be az építő, akit ő maga jónak lát. A kerékpár bár környezetbarát, de nem joly-joker!
(A cikk lánchídas párhuzamvonása pedig kicsit sántít. Mivel ott a járda a pillérek flikk-flakkjai miatt kerékpárral járhatatlan.

MoxNox 2009.09.17. 11:02:59

@Roltii: Ugye azért azt tudod, hogy Nyugat-Európában az élhető várost szolgáló közlekedés, azaz elsősorban a tömegközlekedés, majd a kerékpározás és a gyaloglás egyre nagyobb prioritást élvez, mint az autózás, és egyre több helyen az utóbbit a legalacsonyabb prioritásként kezelik, míg nem kevés pénzekkel fejlesztik az előbbieket? Remélhetőleg és valószínülegDemszkygrádban is előbb-utóbb így lesz, készülj fel rá idegileg :)

dmm 2009.09.17. 11:03:01

@Roltii: kinek címezted? írtam, hogy vezetek és kerékpározom is. valamint a körúton is minden piroson átmegy még 1-2, néha 3 autó. ha egyszer egyszer megállnál, akkor te is tapasztalnád...
a gyalogos meg nem a tipikus közlekedő. ő megy az utcán, semmiféle kresz tudást nem feltételezhetsz, mivel nem oktattak/oktatnak ilyet. neked azért nagyobb a felelősséged, mert te tanfolyamot végeztél azért, hogy közlekedhess a veszélyes járműveddel. ez magas, tényleg?

Roltii 2009.09.17. 11:04:34

@cirkuszos:
a buszsavba akartok tekerni" Buszsáv tudtommal csak ott van, ahol egyéb sáv is van mellette, tehát a busz lazán ki tud kerülni, ha nincs csúcs."
ott van foleg buszsav, ahol a nap jelentos reszeben csucs van...mellesleg a biciklis csucsok is egybeesnek nagyjabol az autos csucsokkal...ugyhogy, NEM, NEM TUD KIKERULNI.

@dmm:
biztos te nem latod a hulye bolcsesz picsakat a szar biciklieiken telefonalgatva feltartani a 7est...
mellesleg te irod, hogy foleg kulfoldon elsz...Akkor ezt igy most hogy?

"1. náha néha mintha autók állnának a buszsávokban, ezzel feltartva a buszokat."
allandoan azzal jottok, hogy mit csinal par autos...mondtuk hogy vannak kretenek, ami gaz. Buntetni kell oket is. De biciklivel sokkal tobb szabalyt hagtok at, arra hivatkozva, hogy maskepp nem tudnatok kozlekedni. Mi lenne ha az autos is ezt mondana? Meg a metroban is szaguldoznank, hiszen a felszinen szar az ut/dugo van/szar az ido kozlekedni... Ahol nem lehet praktikusan biciklizni, ott ne tegyetek. Mi is keruljuk a belvarost kocsival, es csak akkor jovunk be ha nagyon muszaj. Hidd el, a nagy tobbseg ezt teszi,kulonben mozdulni se lehetne a sok kocsitol es ez azert meg messze nincs igy.

Shitting Bull 2009.09.17. 11:06:27

@dmm: ennek nézz utána! Hacsak nem változott valami... Tudtommal az osztott kerékpárút-járda (amilyen az Andrássy-n van az Oktogontól a Hősök tere felé) nem kötelező. A járdára festett, de elkülönített kerékpárúté már igen.

Canis Lupus Libertas (törölt) 2009.09.17. 11:06:36

@Roltii: De akkor most mit is vethetünk a bringások szemére? Azt, hogy uazt csinálják, mint az autósok, csak ők közben haladnak is? Mert mondjuk aki a belvárosban úgy hajt be egy kereszteződésbe, hogy a másik oldalán nem tud kihajtani, az nem csupán szabálytalankodik, hanem a mérhetetlen balfaszság galaktikus méretű élő szobrává lép elő. Csupán mert miatta se keresztbe, se hosszába nem megy senki - autóval. És értem, hogy az ilyenkor fütyörészve cikázó bringás vérlázító látvány, de egyáltalán nem biztos, hogy ilyenkor ő a hülye - csak ő is szabálytalan, mint a fentebb említett beragadó, átcsúszó, tököm tudja milyen cizelláltan megfogalmazható szabálytalankodó autós... Parttalan ez a vita, ráadásul jelen témához csak igen korlátozottan kapcsolható.

Roltii 2009.09.17. 11:11:17

@MoxNox:
tudom hogy igy van, de nalunk a BKV-t visszafejlesztik, biciklizeshez sok dolog nincs meg (ezert vannak a felvonulasok is meg minden,nem?) ugyhogy marad a kocsi, SAJNOS.

BTW Barcelonaban sokkal retkesebb a helyi BKV meg MAV mint nalunk, bar legalabb legkondis:D

@dmm:
a gyalogosnak is tudnia kell, hogy mikor mehet at es mikor nem, sot felelosegre is vonhato. KRESZT nem kell tudnia, de azt igen, hogy piroson nem gyalogolhat at...
Egyebkent autoval a lenduletes vezeto fajtaba sorolnam magam, de zebranal megallok, bkv-val elozekeny vagyok stb. Teny, hogy sokan nem.
Jah, en is biciklizek es autozok is es bekavezom is...Viszont mind a 3 eszkozon megorjit a masok faszsaga, mert a biciklis sokszor meg biciklissel is kreten.
Egesz orszagunkra jellemzo a tulzott liberalizmus mindenhol, a nekem mindent szabad gondolkodas. Nem akarom tudni mi lesz a vege...

kérdések órája 2009.09.17. 11:11:40

Pár felvetésre reagálva,akik a városban bringázást valami úri murinak,fura hobbinak tartják: Nem az.
Én biciklivel járok munkába, éppúgy mint aki autóval (az nem úrimuri?) vagy BKV-val.ennyi. Nem tudom mit nem lehet ezen érteni.

kérdések órája 2009.09.17. 11:12:48

Autós autósnak farkasa egyébként,sajnos.A probléma már itt kezdődik.

dmm 2009.09.17. 11:14:03

@Roltii: mi a kérdésed? ("...Akkor ezt igy most hogy? ")

Bit Rot 2009.09.17. 11:14:25

És akkor a nap kérdése: a biciklisrendőr tekerhet-e a hídon?

És akkor tekerhet-e, ha egy bűncselekményt megakadályozni vagy beavatkozni siet-e?

Tekerhet-e a biciklisrendőr középen, az úton, vagy csak a járdán mehet?

Roltii 2009.09.17. 11:14:49

@Canis Lupus Libertas:
azt vetjuk a szemukre, hogy megmagyarazzak, hogy ok miert szabalytalankodnak. Ahelyett, hogy megmutatnak milyen fasza szabalytisztelo nepseg...
A cikazo biciklis azert szabalytalan es rossz, mert nekem kocsival nem kell szamitanom arra, hogy pl balrol megeloz egy biciklis, ugyhogy sajat maga testi epseget es az en penztarcamat veszelyezteti. Raadasul lattam mar joparszor ahogy igy tukroket vertek le, aztan eltekertek szepen egy rohadt bocsi nelkul, nemhogy karterites...

Bit Rot 2009.09.17. 11:15:24

@Roltii:
"tudom hogy igy van, de nalunk a BKV-t visszafejlesztik, biciklizeshez sok dolog nincs meg (ezert vannak a felvonulasok is meg minden,nem?) ugyhogy marad a kocsi, SAJNOS."

Ja, marad a kocsi meg a rokkantkártya.
Szép!

Vagy te kifizeted a belvárosban az óránként 400 Forintos parkolódíjat? Nem hiszem.
Akkor meg?

Roltii 2009.09.17. 11:16:43

@dmm:
"az időm nagyobbik részében ott élek."
akkor miert mondod meg, hogy itthon mit es hogy. Nem tavolrol kell beleugatni..meg ha az elvekrol lenne szo, akkor talan jogos lenne. De itt a kokemeny gyakorlatrol van szo, amit meg annyira nem ismersz, mert nem itt toltod az idod nagyobb reszet. Stimm?

Bit Rot 2009.09.17. 11:19:18

@Roltii:
"Egyre tobbet akarnak/akartok mikozben nem veszitek eszre, hogy ti csak egy kisebbseg vagytok."

A cigányok is "csak" egy kisebbség, te rasszista kommentelő!

"Amikor pl a buszsavba akartok tekerni, es 15 km/h-val feltartani a buszt, rajta 40 emberrel, akkor szejjel tornem a cangatok vazat a gerinceteken...""

Ez sajnos részben jogos.
De ha a biciklis a járdán teker, akkor azért megy a rinya, hogy menjen az úttesten. Ha az úttesten megy, akkor nem tud a normál sávban menni, mert ott dugó van. Marad a busz-sáv. Ami szintén nem jó.

Talán még a járda egy fokkal jobb megoldás lenne?

Canis Lupus Libertas (törölt) 2009.09.17. 11:20:11

@Roltii: De te is azt magyarázod, hogy tulképpen az autós szabálytalansága az olyan, hogy... De miért kellene nekik javulni elsőként?
Szerintem csináljuk azt, hogy én elszámolok 3-ig és háromra mindenki betartja a KRESZ-t. Egycsapásra minden megoldódik! Okafogyott lesz az egész vita, meg anyázás, meg méricskélés.

Roltii 2009.09.17. 11:23:02

@Bit Rot:
munkahelyen melygarazs...rokkantkartyasokkal meg bortonbe, nevetseges az egesz, tok egyszeru lenne oket lecsekkolni, szetbuntetni, csak valahogy nem cel...

"Tekerhet-e a biciklisrendőr középen, az úton, vagy csak a járdán mehet? "
csak ha szirenazik:DDD

"A cigányok is "csak" egy kisebbség, te rasszista kommentelő!"
tehat mindig a kisebbseggel van a baj:DDD

"Talán még a járda egy fokkal jobb megoldás lenne? "
biciklisav...de nincs erre hely. A BKV-t KELL rendbehozni, atultetni ra az autosokat, es amikor picit felszabadulnak az utak, akkor biciklisavokat kialakiatni. A sorrend viszont fix, forditva nem megy.

cirkuszos 2009.09.17. 11:23:26

@Roltii: A "biciklis csúcs" azért viccesen hangzik. Egynél több sávos útra kocák nem igazán merészkednek már le tapasztalatom szerint (ha nincs kijelölve bringasáv), tehát jó eséllyel nem kell attól félned, hogy tömegek fognak ott tekerni. Én konkrétan a Rákóczin szoktam igen szabálytalanul a (nagyon széles) buszsávban tekerni, ez a taxisokon és szabálytalankodó autósokon kívül senkit nem idegesít. (Értsd: buszt eddig még nem tartottam fel.) Blaha-Ferenciek táv kábé öt perc, van hogy nem is előz le egy darab sem.
Szabálytalan, de hol a pitliben mennék? Két utcával beljebb a Wesselényin/Dohányon, ahol mindig rámcsorog/megelőz valaki a kereszteződésekben (ha egyáltalán elférünk). Vagy feltartsam az egész kocsisort, hogy én biztonságban átérjek? Tudom, ne járjak bringával: te meg ne járj autóval :) Ugye, hogy nem megoldás.

MoxNox 2009.09.17. 11:24:42

@Bit Rot: Az teker a hídon, akinek megengedik, és gondolom a biciklis rendőrnek megengedik.

kérdések órája 2009.09.17. 11:25:22

@Bit Rot: Kifinomult úriember lehet ez a Roltii akárki nem igaz? :) Mindenáron a gerincünkön akarja a bringáinkat széttörni. Vajon a gyulai meg békéscsabai gyalogátkelőhelyeken elgázolt gyalogosok (nemrég történt sajnos) esetében,ugyanígy fel van háborodva az autós fenevadak miatt?

Roltii 2009.09.17. 11:25:47

@Canis Lupus Libertas:
ok, szamolj:D Remelem mukodni fog, komolyan, tok jo lenne. Mert kishazankban ugy hozzak a szabalyokat, hogy ugyse tartjak be, es igy is tervezik az egeszet. Tok jo lenne megmutatni, hogy ha betartja mindenki, milyen baromsagok derulnenek ki, es talan elkezdenenek jo szabayokat hozni. Ami itt folyik, az a legrosszabb. Ugyenz van pl az adotorvenyeknel is. Ugyis mindenki elcsalja, ugyhogy legyen jo magas...grrr
Viszont betartani ettol meg kotelezo, es nem lehet arra hivatkozni, hogyha szar egy szabaly akkor nem kell betartani...

palackos 2009.09.17. 11:28:53

@Roltii: nem engedi meg! nyomas tanulni!

Roltii 2009.09.17. 11:32:30

@kérdések órája:
hogy ne lenne felhaborito? ember, gondokozz mar. Ti epp azt probaljatok beadni, hogy nektek mindent lehet, meg munkateruleteken is biciklizni egyertelmu tiltas ellenere, es felhoztok autos peldakat. A gazolasok brutalis dolgok, viszont buntetik is rendesen. hoppa... Egyebkent meg hanyszor irjam le, hogy az autosok kozott is rengeteg barom van?!! senki nem tagadja. De ha a szomszedod lop, akkor neked is lehet?

dmm 2009.09.17. 11:34:45

@Roltii: nem ugatok bele seggfej. pont itt szívok az olyanok miatt, mint amilyen te is vagy. ne irigykedj, nem szép dolog. és amikor itt vagyok, akkor elég aggodalomra ad okot, hogy ilyenek, mint te potenciálisan veszélyeztetik a családomat pl. és ha egy évből csak pár hónapot vagyok itt, akkor szted nem látom hogy mi megy itt? esetleg viszont látom a kontrasztot is. nagyokos. ("lendületesen vezetek...") nem lendületesen, hanem figyelmesen kell vezetni. imádom az olyanokat, akik az " én jól vezetek"-kel jönnek. mit jelent, be tud állni két kocsi közé, megtalálja időnként az indexet, használja az egyik tükröt, mit?

Roltii 2009.09.17. 11:35:25

@palackos:
szovegertes: 1-es, megbuktal. Sargan meg atmehetsz, ha mar nem tudsz biztosansagosan megallni. meg a rutin vizsgan is csak akkor buksz, ha a lampat latja a vizsgabiztos bevaltani. Piroson termeszetesen nem szabad, sarganal defaultnak kene lennie, hogy megallsz, ha tudsz...

Ómájgád 2009.09.17. 11:35:37

@Roltii: "Mikor en atcsuszok, akkor tudom, hogy van annyi kesleltees a lampaba, hogy aterjek"

Na, itt már abba is lehet hagyni az érvelésed olvasását.

Canis Lupus Libertas (törölt) 2009.09.17. 11:36:16

@Roltii: Kiálltam az ablakba, számoltam. Nem működik...
Mindenesetre ideologizálni azt ami egyszerűen csak szabálytalanság - nyomvonalszámtól függetlenül - szerintem marhaság. És abba most nem mennék bele, hogy szerintem mi a hülye szabály, meg mi nem az. Lehet, hogy a KRESZ könyvekbe elég volna annyit írni, hogy "Leben und leben lassen" - vagy legalább a belső borítóra odailleszteném, mint nem szabályt, csak megfontolandót...

Roltii 2009.09.17. 11:38:33

@dmm:
honnan a faszbol veszed, hogy veszelyeztetlek???!!! miert is szivsz miattam?! azert mert fikazom a sok biciklist? ez miert veszelyezteti a csaladod?!
Es a lenduletes nem ellentetje a figyelmesnek. Lenduletes szerintem: haladni egyutt a forgalommal, a lehetosegekhez kepest a leginkabb haladni (nem totymorogni...)

Miert gondoljatok, hogy aki nem ert egyet a sok biciklis hulyeseggel, az egybol az aggressziv barom autos?

Roltii 2009.09.17. 11:39:07

@Ómájgád:
kar, mert utana kijavitottam magam...

Ómájgád 2009.09.17. 11:40:59

@Roltii: "tehat mindig a kisebbseggel van a baj:DDD"

Nem, az olyan buta emberekkel ban baj, mint amilyen te vagy.

Roltii 2009.09.17. 11:41:25

@Canis Lupus Libertas:
vannak benne altalanos iranymutatasok hasonloan az elni es elni hagynihoz.

Egyebkent a vicces, hogy itt esik mindenki egymas torkanak, es nem a varoshazan a donteshozoinkat baszogatjuk, akik tenylegesen tehetnek az egeszrol. SZDSZ jol elkurta ezt is sajna :(

Roltii 2009.09.17. 11:42:53

@Ómájgád:
jajah, olyanokkal mint en... Olyan emberek kellenenek, akik csak kussba turik hogy kibasszanak veluk, meg mindent meglehessen tenni veluk...igazabol ne aggodj, en mar a kisebbseg vagyok, a tobbseg mar hagyja hogy barhol barmikor barkik kibasszanak veluk...

palackos 2009.09.17. 11:43:07

@Roltii: az lehet, de nem kerul az eletembe. most jol figyelj! nem mehetsz at sargan se.

Canis Lupus Libertas (törölt) 2009.09.17. 11:44:10

@Roltii: Bizonyára túlzottan jóindulatú vagyok önmagammal szemben, de nem hiszem, h bárkit bántottam, vagy baszogattam volna. Csupán emlékeztetnék mindenkit, hogy nem csak a másik szemében kell észrevenni a szálkát...

mázsás 2009.09.17. 11:44:21

@Roltii: Ezt a kártérítés dolgot szerintem annyira ne feszegessük. Legutóbb mikor a körúton rányitották egy bringásra az ajtót, aki ettől beesett a mögötte jövő és a követési távolságot biztosan betartó kisteherautó alá, akkor az aki rányitotta simán elhajtott. Aztán valami oknál fogva mégis visszament idővel. Ugye az egyik kérdés az, hogy a ti biztosítótok fizeti e az arcplasztikáját, a bringáját stb. gyógykezelését? Legjobb tudomásom szerint nem. Megint csak az arányokról ne feledkezzünk meg. Arról nem beszélve, hogy nagyon komoly tempóval és elég komoly súllyal kell rendelkezni ahhoz, hogy egy bringás letörje egy kocsi tükrét. Az, hogy esetleg bereped az üveg, az más kérdés.
Viszont azt hiszem, hogy semmiképp nincs egálban azzal, hogy valakinek szétnyilik a feje arcban és ezek után még el is gázolják hátulról.

Roltii 2009.09.17. 11:47:30

@palackos: de:D

@Canis Lupus Libertas:
te nem igazan, nem neked szolt foleg...

@mázsás:
nem is tudom ki a hibas az altalad leirt esetnel. A KRESZ, barmilyen netseges ugy szol, hogy a parkolo autoktol ajtonyitasnyi tavolsagot hagyva kell elhaladni. Az hogy lelepett, azert borton...

na,ebed

palackos 2009.09.17. 11:50:24

@Roltii: ha msakep nem akkor a kipufogoddal. es ameddig a te kenyelmed miatt leszek rakos addig semmi jogod belepofazni a kozlekedesi moralomba.

bontókalapács...... http:/ /sportblog.blog.hu 2009.09.17. 11:56:24

@Zser: Igazad van! Ferenc krt. Ha nem tudod hol van, szívesen elmondom.

palackos 2009.09.17. 11:58:42

@Roltii: kivancsi lennek erre az ajto nyitos paragrafusra.
es amig a te kenyelmed miatt leszek rakos addig igen is te veszelyeztetsz es addig semmi jogod belepofazni a kozlekedesi moralomba

Roltii 2009.09.17. 11:59:24

@palackos:
en meg a kurva BKV miatt fogok megdogleni, elottunk megy el a hev. a kurva anyjat a tomegkozlekedoknek is. A varos ol meg draga palackos, nem en. Ha nem akarsz szmogot meg minden szart beszivni, koltozz videkre.
( ha most az jon, hogy az ilyen gondolkodas miatt ilyen nagy az autok szama a varosban, akkor elore mondom, hogy a nem letezo P+R miatt ilyen nagy, ami a tomegkozlekedes hianya)

palackos 2009.09.17. 12:03:21

ha tobbszor irom jobban erted? :)

Roltii 2009.09.17. 12:04:11

Felelmetes hogy mennyire nem halljatok meg amit mondok, tisztelet a kivetelnek. Kezdem belatni, hogy ez a blog arra van, hogy egymast fenyezzetek, hogy mennyire fasza dolog kerekezni meg minden, ti vagytok a vilag megmentoi, meg mekkora baromsag orszaguti cipobe gyalogolni a belvarosi hidon (?) stb...
Reszemrol befejeztem itt, elmondtam mindent nagyjabol amit akartam...bar sok ertelme nem volt:(

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.09.17. 12:18:47

Azért se szállok le! Azóta szereltem olyan műanyag lapokat a kerékre és átmegyek a vízben. Sajnos néha elmélázok és kisodor a városból a folyó, de nehogy mán megmondja valaki, hogy mikor ülök fel a bringámra!

Zser 2009.09.17. 12:21:22

@bontókalapács...... http:/ /sportblog.blog.hu:
ne fáradj, a körút tudom hol van. A "kőrút " fogalmával viszont nem vagyok tisztában.

csak kekeckedtem:).

maguborka 2009.09.17. 12:26:21

Pár dolgot nem értek:
- ha a villamos megy hídon, meg a taxis -akkor a villamos mögött, vagy a taxis mögött, miért nem mehet a bicajos? - látható a képen is, hogy út van...
-Erzsébet híd járda mindkét oldalon elég széles. sárga matricával húzni vonalat, s meg van oldva az "Ideiglenes bicajút ott is" kb 2 órás meló....
- 3 leszállva a bicajról, én plusz a bicaj, az 2 szélességű tereptárgy, míg a bicajon csak egy szélességű tereptárgy vagyok. ergo trafipaxot tegyenek ki, hogy 8-nál nem lehet gyorsabban menni, ehhez elég 2 rendőr, nem kell 5 rendőr meg 4 biztiőr.... lehet vicces, de ideiglenes dologról beszélgetünk, s hagyjuk a jogszabály nem engedélyezi.. bla bla-t. első pont alapján nem értem miért ne mehetne a bicajos a sínek között....akkor sem.. a gyalogosok meg mennek ahol most mennek.
- hol a gond valójában??
Fejekben. sehol másutt.

mázsás 2009.09.17. 12:30:57

@Roltii: Mert a kresz azt nem irja elő, hogy kiszállás előtt miképpen kell meggyőződni arról, hogy esetleg egy bringás helyett nem véletlenül egy pótos ifa jön e.
Arról ugye nem beszélve, hogy milyen szinten kezdenek el dudálni az emberre, ha a körúton pl betartja az ajtónyitási távolságot, ezáltal a sáv közepén mer haladni.
Minden nap eljátszák velem pl, hogy a Rökk Szilárd utcában végig jönnek velem párhuzamosan és amikor beüvöltök az ablakán, hogy ajtónyitástávolság, minimum, hogy rám se bagózik, rosszabb esetben elkezdődik a szájkarate. Szóval szerintem ezt is hagyjuk. És nem kezdtem el azon sem kukacoskodni, hogy mekkora egy suzukinak és mekkora audi a8nak az ajtónyitási távolsága.
Egyébként pedig, az autósok mennyire szokták betartani ezt a távolságot? Kb semennyire, mert akkor minden ilyen utcában max 30-cal menne minden 4 kerekű. Nagyon egyszerűen arról van szó, hogy nagy általánosságban az autósok nem hagyják betartani az ajtónyitási távolságot.

MoxNox 2009.09.17. 12:31:05

@Roltii: Én értem amit mondasz, nem is értem min vitatkoztok igazából. Szépen elbeszél mindenki egymás mellett...

Mon3 2009.09.17. 12:31:08

@s.o.v.i.e.t: Most először értek veled egyet.
A baj az, hogy ránézésre nem tudod eldönteni, hogy ki a fogyi és ki a vadbarom.
Én naponta keltem át a hídon, és mivel lépésben tudok kerekezni úgy, hogy megse remeg a kezem, velem nem volt baj. Szépen, kényelmesen gyalogtempóban áttekertem a hídon, és a gyalogosok melettem, vagy előtem közlekedtek, és nem volt soha semmi probléma. Mondanom se kell, a híd végére már négy öt barom tekert mögöttem és csengettek vagy szorítottak le. Amikor a hídról leértünk, és már nyugodtan és szabályosan lehetett tekerni, a nagy hősöket úgy ott hagytam, mint a szart.

Devil 2009.09.17. 12:40:41

@zitapita: Mar szamtalan hulyegyereknek elmagyaraztam ez miert hulyeseg. Ha visszaolvasod a blogot, te is ra fogsz talalni az aranyigazsagaimra :)

Devil 2009.09.17. 12:47:02

@cirkuszos: Igen ameddig te egyedul tekersz a buszsavban addig nem tartasz fel senkit. Ennyi erovel en is autozhatnek ugyanott, en sem tartanam fel a buszt. Villamossin detto. Mindenki tudna olyan kiskaput talalni ahol szabalytalanul gyorsabban haladhat. Ameddig 1 ilyen van a rendszer (altalaban) nem borul fel; ha mindenki ilyen akkor ertelmet veszti a KRESZ.

Devil 2009.09.17. 12:49:43

@dmm: Az ha masvalaki szabalytalankodik felment teged a KRESZ alol? Vagy barki mast?
Akkor meg mirol beszelunk?

Mon3 2009.09.17. 12:55:52

Csak hogy hergeljem a kedélyeket, egy tegnapi esetemet írom le. Én be szoktam tartani a szabályokat, és csak egy rossz szokásom van (már a piros-sárgánál indulok). Megszoktam, hogy néhány barom leszorít, megelőzve bevág elém és bekanyarodás címén satuféket nyom, de tegnap este a Mexikói úton direkt szívattak. 30-40-el tekertem, amikor megelőzött egy kocsi, és rögtön lefékezett, majd lépésben hajtott tovább. Előzni nem tudtam a szembe forgalom miatt, és nem is akartam, mert először azt hittem, hogy parkolót keres. Majd elértünk az első lámpáig, ami történetesen épp zöldre váltott, és megállt. Én még mindig jóindulatúan néztem a dolgot (talán keres valamit), és meg akartam kérdezni, hogy segíthetek-e? Mielőtt pirosra váltott volna a lámpa padlógázzal kilőtt és mutogatta, hogy meg van a középső újja....

dmm 2009.09.17. 12:57:55

@Devil: állítottam ilyet? pont az ellenkezőjére reagáltam. ezzel együtt a lehetséges végeredmény tekintetében te is érzed a különbséget, gondolom. tehát a felelősség sem teljesen azonos

cirkuszos 2009.09.17. 12:58:50

@Devil: Csak azt felejted el, hogy biciklisből jóval kevesebb van, mint autósból, és még két biciklist is ki lehet kerülni busszal, de egy autóst sem. Ezért nem engedik oda az autósokat. Ideiglenesen kialakíthatnának néhány közös busz-bringa sávot, hogy kiderüljön működik-e.
A villamossín nem ugyanaz, mert ott nagyon kell figyelni, hogy ne ess el a sínben, ráadásul a villamos nem is tud kikerülni. Nem támogatom.
A félreértések elkerülése végett: ha megbüntetnek mert a buszsávban flangálok, nyilván nem fogok pampogni.

igazi hős 2009.09.17. 13:12:56

@Roltii: Övet a fele nem használja. A nem parkol tilosban kapcsán: a bal oldalon parkolás is tilos kétirányú úton, akkor viszont több 10 % a szabálysértők aránya, kisebb utcákban legalább 1 a tízből, de van ahol a fele.

igazi hős 2009.09.17. 13:18:11

@Roltii: Csak hogy lásd a bringások között is van jó pár autóval és jogsival rendelkező, némelyik még a KRESZ-re is emlékszik: a sárgán mehetsz át, ha nem tudsz megállni előtte, a piroson semmiképp.
Add vissza a jogsidat, de gyorsan, szállj át egy bringára, azzal nem ölsz meg senkit.

Roltii 2009.09.17. 13:32:30

@igazi hős:
bmeg, en is ezt irtam....elsore szarul fogalmaztam asszem egybol javitottam magam...de sebaj...Add vissza az erettsegid, azzal nem artasz senkinek...

@cirkuszos:
tudod, 1 biciklis nem zavarja a buszt (nem igaz ez se, de mindegy), akkor egy autos se zavarja a buszt, mert nyilvanvaloan gyorsabb...ki donti el, hogy ki lesz az az 1 autos vagy biciklis?

A kozos sav ugy mukodhetne, hogyha kiszelesitenek a buszsavokat, hogy savon belul tudja elozni a biciklist a busz.

@igazi hős:
baloldalon parkolas tilos a ketiranyu uton?? mi van? mi alapjan dontod el hogy melyik a baloldal...ekkora okorseget reg hallottam.

cirkuszos 2009.09.17. 13:42:55

@Roltii: Nemá, hogy nem érted. Először is ki lehetne próbálni mondjuk egy hónapig, annyi idő alatt csak kiderül (nagy kérdés, hogy fogadnák a bringások, ha mégsem válna be, és megszüntetnék). Másrészt, meg nem egy autósról, meg egy bringásról van szó, hanem az egész kategóriáról. Nyilván egy autós nem sok vizet zavar, de nem lehet csak egyet beengedni, ezért van az összes kitiltva. Viszont azt egyelőre senki nem tudja, hogy pl. a Rákóczit hány bringás használná, és ez mit jelentene a gyakorlatban. Lehet, hogy működne, lehet, hogy nem. Lehet, hogy időegység alatt 5 bringás lenne a sávban, és ki lehetne őket kerülni, lehet, hogy 50, és egyáltalán nem működne a dolog. Elviekben viszont mind a buszok, mind a bringák száma indokolttá tenné a közös sáv használatát.

Roltii 2009.09.17. 13:50:29

@cirkuszos:
te tenyleg nem erted?:) egy busznak tobb hely kell hogy ki keruljon, mert biztos nem elvezned ahogy elsuhan melletted 5 centire. De ezt hagyjuk, en ugy gondolom, hogy 5 mp-ig se tartson fel egy ember egy buszt tele utasokkal. Legyen az a valaki gyalog/biciklivel/autoval/szekerrel/holdkomppal, tok mindegy.
Kilehet probalni, hogy mi lenne, valszeg egy rakat kurvaannazo utas es par serult biciklis...
Egyebkent miert akartok a Rakoczin biciklizni? Meg kell etetni a rakokat a tudotokben? ez az amit sose fogok megerteni, keves karosabb sportot tudok elkepzelni, minthogy kitagult tudovel leszivni melyre a dzsuvat...autoban/bkv-n legalabb csak feluletesen szivod le, kevesebb jut le, konnyeben kiurul...

dmm 2009.09.17. 13:55:47

@Roltii: na ebben a tüdő dologban nagyot tévedsz. amúgy meg azért megy az ember a rákóczi úton, mert ott vagy arra van dolga. ilyen egyszerű. az autósok is azért mennek arra, nem?

Roltii 2009.09.17. 13:59:07

@dmm:
en is remelem hogy tevedek, nem akarom majd hogy azert legyen keves nyugdijam mert elmegy a te tudorak kezelesedre...szoval meg1X mondom, remelm hogy tevedek:D
Autoval sok alternativa nincs az utak kozott, nem annyira jo az uthalozat...biciklivel viszont nyugodtan mehetnel pl a dohany utcaban...Masik iranyba is van ut, ugyhogy tovabbra sem ertem.

cirkuszos 2009.09.17. 14:01:50

@Roltii: És ezzel vissza is jutottunk oda, hogy _tapasztalom szerint_ a Rákóczin simán kikerül bármilyen busz :), és nem öt centit hagy (azok a sokkal kisebb taxisok). Szerintem a legtöbben azért akarnak a Rákóczin tekerni, mert arra visz az útjuk. :) Ha nem feszített tempóban tekersz, az olyan, mint sétálni. Szerintem semelyikünk nem akar olyan helyen élni, ahol gázmaszkban mehetsz csak le az utcára. (BTW, én meg azt nem értem, hogy a 100+ főnek helyet adó irodaházakat és bevásárlóközpontokat miért kell a Hungária vonalán belülre rakni: a jól fizetett munkaerő kocsival jár be az agglomerációból...

cirkuszos 2009.09.17. 14:06:01

@Roltii: Nem olyan nyugodtan mehetsz a kisebb utcákban: a kockakő nem éppen leányálom, de a legfontosabb, hogy választhatsz vagy feltartod a forgalmat, vagy megpróbálod elengedni az autósokat, de akkor rányomnak a parkolókra. El szoktam engedni ilyenkor másokat, hadd menjenek, de én ezt úgy gondolnám, hogy 1 max. 2 autót, amíg beugrom egy üres parkolóhelyre, és nem kell állóra lassítanom... na ennek általában érthető módon az a következménye, hogy mindenki rálép a gázra, és nekem kell megállni. Ez sem jó. Ők is mennének, én is.

Roltii 2009.09.17. 14:08:18

@cirkuszos:
"BTW, én meg azt nem értem, hogy a 100+ főnek helyet adó irodaházakat és bevásárlóközpontokat miért kell a Hungária vonalán belülre rakni: a jól fizetett munkaerő kocsival jár be az agglomerációból..."
mert pl eleg szopas lenne budaorsre bejarni szentendrerol. Meg kocsival az M0-n is kegyetlen es meregdraga. A tobbseg ugy jar jol, ha a kozpontban (jo szo) van a munkahelye. En a belvarosba nem engednek tobb lakoingatlan, kene nekunk is egy Manhattan vagy City.

"Ha nem feszített tempóban tekersz, az olyan, mint sétálni. "
igen, viszont nem is ersz oda. Nekem 25os atlaggal olyan 40 perc bejutni reggel...es azert lihegek a vegere szepen (mondjuk nem is legfittebb vagyok, ez teny, de ezert is biciklizek neha).
Kocsival se a Kalvin-Ferenciek tere utvonalra mesz. Ha a belvarosbol mesz a belvarosba, akkor tenyleg kellemes lehet a bicikli, de azert ez joval nagyobb varos annal...

dmm 2009.09.17. 14:08:40

@Roltii: a tüdőrák költségei miatt ne aggódj, mert valóban tévedsz: a személygépkocsik szellőzőrendszerében - az úttól és kipufogócsőtől való távolsága miatt - nagyságrendekkel több káros anyag kerül be, mint ami az autó tetőmagasságánál mérhető. amúgy mit tegyek, ha egyszer itt lakom. másrészt - ami miatt szted itt nem ugathatok - párizsban élve jól klátom, hogy a 10 milliós lakosságú városban milyen jól megférnek a közlekedők egymás mellett. pedig ott is átmegy a piroson olykor a kerékpáros és a robogós... (sajnos) és eléggé jók a baleseti statisztikák, pedig sokkal többen és semmivel sem jobban kerékpároznak: criticalmass.hu/blogbejegyzes/20090901/le-monde-francia-kerekparos-viszonyokrol
vagy ez is érdekes lehet: criticalmass.hu/blogbejegyzes/20090909/az-autosok-korabban-halnak

Roltii 2009.09.17. 14:12:48

@dmm:
CM-rol linkelsz hogy bizonyitsd az igazad? :))
apro megjegyzes: a kocsikba vannak szurok is... De probald ki egyszer: vezess felvaltva autoval es biciklivel, kulon-kulon maszkokkal aztan hasonlitsd ossze a maszkok szuroit..

dmm 2009.09.17. 14:14:21

@Roltii: az autóban van szűrő, de átengedi. amúgy a cm-re a Le Monde című újságból fordítottam.

MoxNox 2009.09.17. 14:21:27

A Rákóczin én is a buszsávban tekerek (és szintén azért ott, mert arra van dolgom, nem fogok negyed órákat kavarogni szűk kis utcákban), viszont hátranézegetek, és ha látom, hogy jön a busz, akkor általában behúzódok a külső sáv szélére. Vannak olyan részek, ahol széles a buszsáv, ott maradok az út szélén, és simán, lassítás nélkül meg is előznek a buszok.

Vannak már a fővárosban közös busz és bringás sávok, hasznos dolog, de mivel az önkormányzatoknak ezeket saját költségen kell kijelölniük, kb. két évente jelölnek ki egyetlen újat 50 méter hosszan. Ugyanúgy, ahogy elméletileg a szélesebb egyirányú utcákban is már sok éve lehetne engedni táblával a szembemenő bicikliforgalmat, Budapesten mégis csak három ilyen utcáról tudok. Meg is lehetne fordítani a törvényt, hogy csak a táblával külön tiltott, szűk, vagy rosszul belátható egyirányú utcákban nem lehetne szembetekerni, de nyilván semmelyik önkormányzat nem fizetné meg több ezer tábla
kihelyezését.

Autóban ülve egyébként valóban rosszabb a levegő minősége, mint biciklin fejmagasságban, viszont a bringás, ha odalép, akkor több szennyezett levegőt mozgát át a tüdején. Én mindig maszkot veszek fel, ha a Rákoczi fele van dolgom.

MoxNox 2009.09.17. 14:24:12

@Roltii: Attól még, hogy a CM-ről linkeli, a Le Monde cikkének vagy az Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetség tanulmányának igazságtartalma nem csorbul ;)

MoxNox 2009.09.17. 14:28:42

@Roltii: Az autókban vannak szűrők, de ha hatékony akarsz lenni, akkor valahol a belvárostól távol bekapcsolod a keringetést, és használod a szűrőket, de akkor elég hamar elfogy az oxigén. Viszont ha egyszer beérsz a belvárosba, a büdös szag bizony hamar ott lesz bent a kocsiban, és kiszellőztetni sem tudod, amíg a forgalom közepében vagy. Én mindig akkor nyúlnék csak reflexszerűen a keringetéshez, amikor egy-egy teherautó, leromlott busz vagy rosszul beálított autó okád magából egy bűzadagot, de akkor ugyebár már késő.

cirkuszos 2009.09.17. 14:30:40

@Roltii: Őszintén szólva fogalmam sincs, Manhattan hogyan alakult ki, Bp-en viszont a jelenleg a központban lakók szívnak, nem azzal van gond, hogy olyan sok új lakóépületet húznának fel. Két egyenként kábé tízmilliós városról beszélsz, nem biztos, hogy itt is lenne kapacitás/lehetőség efféle városrészre. (Meg egyáltalán szükség, ha közben vidékről tódulnak be a fiatalok, mert ott a városokban sincs munkahely, de ez más tészta.)
Nem csak belvárosból-belvárosba megyek, de hetente többször előfordul, hogy 5-10 km-es távokat kell mennem a belvároson keresztül is akár. Ha az eső nem esik, a bringánál egyszerűen nincs megfelelőbb, ez szerintem még 10 évig így is marad. Nyilván egy idő után az ember már nem bírja úgy.

Roltii 2009.09.17. 14:35:01

@cirkuszos:
5-10km? hat arra boven jo. En 15re lakom a munkhalyemtol kb, erosen fugg az utvonaltol. Valoszinuleg innnen a felreertes, hogy en kulso keruletbol mennek be es vissza, es erre nem talalom kulonosebben jo megoldasnak a biciklit. 2x40 naponta mar nem is olyan keves es nem is annyira versenykepes a BKV-val, sportnak meg nehezen tekintheto...Ezert is utalom ezt az egesz hype-ot. Akinek praktikus az igy is hasznalja a kerekpart, akinek meg nem, azt ugyse tudjatok meggyozni, az ilyen blogok meg csak artanak a kerekparosok megitelesenek szerintem.

dmm 2009.09.17. 14:50:02

@Roltii: szerintem azért az "autósok" sem állnak a piedesztálra... nyilván, hogy az autót sokan fogják továbbra is használni, de az is biztos, hogy egyre többen teszik le. amúgy meg a lényeg abban áll, hogyan tudnak a közlekedés részvevői egymás mellett élni. én úgy tapasztalom, hogy egyre jobban. viszont azt is látni, hogy akiknek dolga lenne, hogy a viszonyt - akár szabályokkal, akár jó példával, akár propagandával - tovább segítse a törvényhozói és egyéb politikai oldalról, az kurvára nem ért hozzá.

Roltii 2009.09.17. 15:09:23

@dmm:
az a baj, hogy sokan nem tudjak letenni, mert nincs alternativa. Pl nyaron a metro valami orulet volt, erthetetlen hogy lehet ott olyan meleg, regen huvosebb volt. Raadasul lassan /vagy mar most eljutottunk oda, hogy a bkv nem olcsobb ha van kocsid is (tehat nem kell megvenni).

100%-ban egyetertek azzal, hogy a donteshozoink nem vegzik a dolgukat (meg talan rosszul se, egyszeruen 0 ami tortenik).

cirkuszos 2009.09.17. 15:10:21

@Roltii: Mármint max. 10 km egy útra :). Harmincnál több azért nekem is ritkán jön össze egy nap. A blogról írtak sajnos igazak... ide bicskázni jár csak az úri közönség.

Canis Lupus Libertas (törölt) 2009.09.17. 15:30:39

Na, egyszer csak megszületett az összhang? Mindenki kieresztette gőzt?
Ha vhogy klónozni lehetne Podmaniczky Frigyest és mondjuk megint eltöltene a városvezetés közelében 32 évet, akkor sokminden jóra fordulhatna - persze a klón is rendelkezne tervekkel arra nézve, hogy miként lehet egy várost élhetővé, működővé tenni. Persze az is lehet, hogy nehezen ocsúdna fel azután, hogy a "Mi a szart csináltatok 20 évig Gábor?" kérdésre csak némi zavart szemforgatás, meg vállrángatás lenne a válasz...
De lehet, hogy idővel itt sem az extremizmus határán táncolna mondjuk az a nő, akivel a rádióban hallottam egy beszélgetést. Hősünk magyar, Hollandiában él évtizede már, egy irodában dolgozik és attól 16 km-re lakik. És bringával jár oda naponta. Megteheti, mert a munkahelyén van öltözőszekrénye, megfelelő tisztálkodási lehetősége, van kerékpártároló. Ha vmi dolga akad útközben - posta, bolt, stb. - akkor van normális hely, ahová a bicajt támaszthatja és jó eséllyel találja ott, ahol hagyta. Na, ezek nincsenek nálunk! Így viszont a kétkerekű életforma nem csupán személyes döntés kérdése, különösen akkor, ha nem látszik még csak körvonalazódni sem az, hogy valaha ezek itt is meglesznek.

teabore 2009.09.17. 16:18:08

@Canis Lupus Libertas: jó, ez van Magyarországon is, ilyen helyen dolgoztam. Igaz, ez csak 14 km-re volt az otthonomtól :))))

Canis Lupus Libertas (törölt) 2009.09.17. 16:32:02

@teabore: Viszont, ha azóta nem nyugdíjba mentél, akkor a múltidő sokat elárul arról, hogy mennyire van ilyen Mo-n... :)

tetro 2009.09.17. 17:00:13

@Novi bácsi: "Hát ide figyeljetek gyökerek! Legközelebb elütlek titeket bazdmeg, és még igazam is lesz."
biztos ezt a mondatodat értettem félre. nekem, aki ilyet mond, egy agresszív baromnak tűnik. függetlenül attól mivel közlekedik. de biztos azzal van a gond, hogy én nem megfelelően olvasok.

cso zsi 2009.09.18. 00:44:07

@MoxNox: Most akkor szimplán lehülyézlek. Vedd a fáradságot, és olvasd el a belinkelt CM-es cuccot is. De igen, köztelező a prizma.
Mégegyszer, hátha nem találod:
"A kerékpárt fel kell szerelni...
... hátul egy vagy két, szimmetrikusan elhelyezett, nem háromszög alakú, piros színű fényvisszaverővel,"

Amiről bebizonyosodik, hogy fehér, te arról is azt állítod, hogy fekete.
Mert te úgy értelmezed, hogy sötétfehér.

igazi hős 2009.09.18. 09:54:22

@Roltii: Csak elő kéne venni azt a KRESZ könyvet. (Ha még nem láttál olyat, akkor vegyél egyet vagy irány a könyvtár.)
Lásd kivel van dolgod megkerestem: "40. § (1) Járművel megállni - ha közúti jelzésből vagy a (2)-(5) bekezdés rendelkezéséből más nem következik - csak az úttest menetirány szerinti jobb szélén, azzal párhuzamosan, egy sorban szabad. A megállást irányjelzéssel jelezni kell."

MoxNox 2009.09.18. 11:36:54

@cso zsi: Lol, most esett le mi a baj, szépen elbeszéltünk egymás mellett, miközben mindkettőnknek igaza volt. Én hátsó küllőprizmáról beszéltem végig, te pedig végig hátsó prizmáról. Az utóbbi természetesen kötelező, az előbbi nem.

Roltii 2009.09.18. 13:55:44

@igazi hős:
te azt írtad, hogy nem állhatsz meg a baloldalon...eleve rossz megfogalmazás, mert egy útnak melyik a baloldala? ha megfordulok, akkor a másik lesz...

dark future · http://www.andocsek.hu 2009.09.18. 15:00:03

Épp most jöttem át a hídon. Az a nagy helyzet, hogy
-- a bringások leszarják a tiltást
-- az ott posztoló rendőrök leszarják a bringásokat
-- mindenki leszar mindent.

Épp úgy, mint általában ebben az országban.

Shitting Bull 2009.09.18. 16:39:08

Ma délután 1-2 óra környékén jártam a hídon. Pestről a szigetig egy darab rendőrt se láttam, viszont a biciklisek kétharmada magasról leszarta a kérést, hogy tolni. :(
Ha lesz erőm "előhívni" a képeket, párat tudok majd mutatni.

dark future · http://www.andocsek.hu 2009.09.18. 22:07:28

@Shitting Bull:

Amikor én ott jártam, akkor volt egy darab rendőr a pesti oldalon, épp a secusokkal dumált, és volt két rendőr a budai oldalon, az egyik a kocsiban bóbiskolt, a másik meg egy táblát támasztott unottan, szóval még díszletnek sem voltak jók. A híd közepén nem volt rendőri jelenlét.

Ellenben láttam legalább 7-8 bringázó bringást, és egyetlen csajt, plusz egy mopedes pizzafutárt, akik végig tolták a járgányt és nem ültek fel rá.

No ennyit a közlekedés morálról.

Shitting Bull 2009.09.22. 15:50:11

Mondjátok! Ha kb. 8-10 perc alatt elmegy mellettem húsz, egymástól független biciklis és a húszból tizenhat "csakazértse" alapon felrúgja a játékszabályokat, akkor jogos az általánosítás, hogy a biciklisek bunkók?

Konkrétan: ma déltájban a Margit-hídon sétáltam Pestről a szigetre. Amíg átértem a hídon, a huszadik biciklisig számoltam: négy tolta, tizenhatan tekertek. Kettő kis híján fellökött, az egyik nyilvánvalóan szándékosan, mert fényképeztem. Vélemény?

Shitting Bull 2009.09.25. 06:58:45

Tegnap tizenötből kettő tolta, a többi tekert.
:(
süti beállítások módosítása