Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Bringadinamóra alapozott ökoutópia

2009.08.10. 17:00 - kirk kapitány

Tetszetős ökoelméletnek örvendezett az illetékes sajtó a napokban: egy fiatal kínai dizájner közzétette Hibrid2 néven futó energiatermelő kerékpárkölcsönző-rendeszerének tervét.

Chiyu Chen a "fenntartható tömegközlekdés" érdekében azt találta ki, hogy ha a bérbringa dinamója és a fékje áramot fejlesztene, amit egy kis akkumulátor tárolna, a bringások saját izommunkájukkal a köz számára leadott energiáért cserébe ingyen juthatnának tömegközlekedési lehetőséghez.

 

A kerékpárral megtermelt energiát a dokkoló rendszer leszívná, és betáplálná a városi „e-buszok”, azaz a trolik elektromos hálozatába. A dokkoló a leadott áramért kreditet adna a biciklisnek, amit egy saját kártyán nyilvántartva buszjegyre válthatna.
 
Vagy további ingyenes bringabérlésre.
 
Az elmélet zseniálisnak tűnik mindaddig, amíg kis utánaszámolással ki nem derül, hogy egy óriás költségvetésű kerékpározás-népszerűsítésen kívül gyakorlatilag értelmetlen.
 
Egy kerékpár a világpiacon elérhető jelenlegi legjobb energiatároló rendszerrel teljes feltöltöttség esetén is cask 3-4 másodpercnyi áramot tudna előállítani a buszok számára. Tehát egy-egy jármű működési órájához legalább ezer bringás produktuma kellene.
 
 
 
A kisvárosnyi kerékpárossal pedig összességében elég minimális üzemanyag-költséget lehetne megspórolni, és akkor még a két hálózat összehangolásának a gigászi költségeiről nem is beszéltünk.
 
 
A rendszer ráadásként a kerékpárosoktól is áldozatokat követelne, hiszen a hadrendbe állított bringákon több kilónyi plusz súlyt kellene cipelni.

 

Címkék: hibrid energia bérbicikli green bikes

24 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr61300814

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Forest (törölt) 2009.08.10. 17:35:33

Elég agyament ötlet, viszont az alapelv tetszik: legyen egy creditgyűjtó rendszer ami a bringahasználat alapján pontokat ír a kártyára, és ezeket a pontokat vonná le a busz "jegykezelője" adott esetben.
Ennek az lenne az értelme, hogy aki adott bringahasználatot produkál, azt ennek fejében nem terhelné a viteldíj, mintegy így elismerve a városvezetés hogy a bringázással sokat tesz a környezet megóvásáért az illető.
Egyfajta bonus-rendszerként tudna üzemelni.
Persze találékony magyar befogná a vázat satuba, és fúrógéppel forgatná a kereket...

GergőÁron (törölt) 2009.08.10. 17:36:02

Ezek a mindenféle kreatívok rendre előállnak agyamnet fassággal, és remek gír van mindig a futurisztikus fasságokbólm,
de ez éppen igazán agyament baromság.

Esetleg ha a rendszerből kiiktatnánka azt csomó veszteséget okozó fölös elemeket, amik a rendszer hatékonyságát stabilan nullától nem sokkla magasabb értéken tartják, úgysmint mint dinamó, akkumulátor, generátor, kilkométer kábel, akkor akár lehetne lábbal hajtós, pedálos buszokat is csinálni, nem?

Persze ez még annyoira sem lenne trendi, ha nekilátnánk építeni még 4 atomerőművet, a városból kibaszni minden belső égésű motorú járművet, és minden utcába kihúzni a trolikábelt...

GergőÁron (törölt) 2009.08.10. 17:39:36

@Forest:

végig sem olvastama teljes hozzászólsát, csak az első sorát, de már egyből nekem is az a kép jelent meg lelki szemeim előtt, ahogy a tibi éjszakánként a fúróval hajtja a biciklit. Mint amikor emlékszem, hogy egyik ismerősünknél két napig folyamatosan ment kilométeróra spiráljára kötött fúró, hogy a kispolszkijukat jobb áron tudják elpasszolni.

zsidó részvénytársaság · http://www.youtube.com/watch?v=39Jk25JQo4g 2009.08.10. 17:45:38

@Forest:

szuper az utolsó mondat

olyanok a magyarok mint a zsidók, csak a végén minig elbasszák: trükkösek, csibészek de nem "big time" pofátlan kapzsi szarok

GergőÁron (törölt) 2009.08.10. 17:45:49

@Forest:
jegyzem az is mennyire magyar gondolkodásmód már, hogy dotálni kellene a brinást, hogy bringázzon.
Tipikus magyar dolog.: a megfelleő körülmények megteremtése nagy melót és átgondoltságot igényelne, és nem lenne látványos, és csak hosszabb távon tréülne meg, így szavazatot nem sokat ér, ezért magyarországon két módon állnak neki mindnenek:

- Hoznak valami törvényt rá (ez még szerencsére ingyen is van), mondjuk pl a mekdonác köteel legyen ingyen sajtburgert adnia bringásoknak, vagy tudomiseén
- Támogatják, végülis ez is ingeyn van, mert adófizetők pénzéből megy. Mondjuk a bringások között buszjegyte osztanak.

-De hogy nekilássanak megteremteni a kedvező feltételekt a bringásoknak, mittomén őrzött "P+R" biciklitárolók a vasút és buszállomásoknál, a P+R parkolóknál, az gecire nem jellemző.

Forest (törölt) 2009.08.10. 17:55:03

@GergőÁron: azok a drága jó kispolszkis idők.. :) Manapság behajt a "chiptuning" feliratú sufniba, ott rákötnek a megfelelő csatival egy 386DX-et, amin éppen elfut egy vendózos szervízprogi, és megkérdezik hogy milyen számot óhajt a kedves vevő...
Apropó, hülyeséget beszélek, itt sem lenne fúrógép, OTTO katalógusból kártyaíró/olvasó hardware rendel, végzős egyetemisták meg már írnák is rá C-ben a kódot....

Forest (törölt) 2009.08.10. 18:02:02

@Forest: bocs, Conrad akart lenni az az Otto :D

daneeka 2009.08.10. 18:08:04

Marhajó, csak azt felejtik el, hogy az akkumulátorok sem épp környezetbarát találmányok...

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.08.10. 18:17:47

Ez a fiatal kínai dizájner valószínűleg annyira fiatal, hogy még az ujját szopja és pelenkába tojik... ;-) Az ember huzamosabb ideig kb. 1/4-1/2 lóerőt tud kifejteni, és mivel a biciklivel valószínűleg haladni is akar, nem csak áramot fejleszteni, ezt az akksitbizbaszt még ennek a kevesebb mint egy lóerőnek is csak a töredéke töltené. Ez mit számít egy tömegközlekedési jármű többszáz lóerejéhez képest?!

Reggie 2009.08.10. 18:21:27

Minek a megtermelt energiaval buszt hajtani, amikor azzal sokkal hatekonyabb ha magat a kerekpart hajtjuk meg...

bridgeman 2009.08.10. 18:50:32

Az első gondolatom az volt, hogy a bringa bringással együtt max 100kg, a busz önsúlya meg több tonna, szóval nehéz lesz ez. Viszont lehetne KERS-et rakni a biciklibe, esetleg a begyűjtött energiát visszatáplálhatjuk a biciklisbe :P

OftF 2009.08.10. 18:58:37

Mi lenne, ha a Mr és Mrs K féléket kitennék sleppestül a tömegközlekedési-energetikai-egyébállami cégektől aztán lenne pénz modernizálásra.
Csak úgy például.
Vagy ezek a hölgyek-urak is tekerhetnék egész hátralévő életükben egy cellában a dinamót.

Pusztán elméleti fejtegetés, nyilván :(

OftF 2009.08.10. 18:59:43

@bridgeman: igen, egy bringára szerelhető mini sörfőzde, ami a mozgási energiából csippent le egy darabot a működéséhez :-)

kispista2 2009.08.10. 20:09:40

A dinamóval lassítjuk a kerékpárt hogy áramot termeljen?

Van erre egyszerűbb módszer is, szereljék ki a motort a buszból és tolják az utasok felváltva!

Tipikusan értelmetlen projekt, amivel egy csomó pénzt lehet lenyúlni

Gera 2009.08.10. 20:49:54

A tököm tele van már azzal, hogy ezeknek a szuperzöld ötletgyárosoknak fingjuk nincs arról, hogy mennyi energiába kerül és mennyire környezetszennyező egy meglehetősen kis élettartamú akkumulátor, fingjuk nincs egy ember teljesítményéről, vagy az energiaátalakítások hatásfokáról és úgy általában semmiféle használható műszaki ismeretük nincs, csak kiválóan bűvészkednek a divatos zöld hívószavakkal.

midnight coder 2009.08.10. 21:05:03

Szerintem sokkal eredetibb lenne az atomellenes zöldeket betenni egy mókuskerékbe és áramot termeltetni velük.

OftF 2009.08.10. 21:05:23

Gera, ne szívd mellre, lyukra futsz.
Nem kell mindent megvenni, ami kínai.

midnight coder 2009.08.10. 21:06:10

@Gera: Az áram a konnektorból jön, nem tudtad ?

Kristl 2009.08.10. 21:09:34

Viszont ha leejtőn lefelé állítanák fel a bringákat, azaz döntve, akkor meg könnyebb tekerni. Hisz mindenki tudja hogy leejtőn lefelé könnyebb :]

viktor134 2009.08.10. 21:39:28

marhaság, ugye érzitek?

otirt 2009.08.11. 08:55:36

@midnight coder:

De pozitív visszacsatolással: Minél jobban hajtanák a kereket, annál jobban szurkálná a seggüket egy tű.

Korcs · http://mztrophy.blog.hu 2009.08.11. 10:07:14

Ugyanezen az elven dolgozok, csak tojásverőt raknék a hátsóagyra, ami egy zárt rendszerben tojásfehérjét ver kemény habbá. Aztán azt le lehet adni a cukrászbába, amit sütikreditre lehetne beváltani, vagy habosmákosra...

Húzzunk bele! 2009.08.11. 12:01:33

@otirt: Hát akkor nem bérelne olyat senki se, csak a hülyék.
Amúgy az ötlet jó, csak megvalósíthatatlan, vagyis többe kerülne a leves, mint a hús.

gerasz 2011.06.10. 18:21:14

Felháborító, hogy már ilyen területen is a dilettáns hülyegyerekek baromságainak van hírértéke.
süti beállítások módosítása