Tetszetős ökoelméletnek örvendezett az illetékes sajtó a napokban: egy fiatal kínai dizájner közzétette Hibrid2 néven futó energiatermelő kerékpárkölcsönző-rendeszerének tervét.
Chiyu Chen a "fenntartható tömegközlekdés" érdekében azt találta ki, hogy ha a bérbringa dinamója és a fékje áramot fejlesztene, amit egy kis akkumulátor tárolna, a bringások saját izommunkájukkal a köz számára leadott energiáért cserébe ingyen juthatnának tömegközlekedési lehetőséghez.
A kerékpárral megtermelt energiát a dokkoló rendszer leszívná, és betáplálná a városi „e-buszok”, azaz a trolik elektromos hálozatába. A dokkoló a leadott áramért kreditet adna a biciklisnek, amit egy saját kártyán nyilvántartva buszjegyre válthatna.
Vagy további ingyenes bringabérlésre.
Az elmélet zseniálisnak tűnik mindaddig, amíg kis utánaszámolással ki nem derül, hogy egy óriás költségvetésű kerékpározás-népszerűsítésen kívül gyakorlatilag értelmetlen.
Egy kerékpár a világpiacon elérhető jelenlegi legjobb energiatároló rendszerrel teljes feltöltöttség esetén is cask 3-4 másodpercnyi áramot tudna előállítani a buszok számára. Tehát egy-egy jármű működési órájához legalább ezer bringás produktuma kellene.
A kisvárosnyi kerékpárossal pedig összességében elég minimális üzemanyag-költséget lehetne megspórolni, és akkor még a két hálózat összehangolásának a gigászi költségeiről nem is beszéltünk.
A rendszer ráadásként a kerékpárosoktól is áldozatokat követelne, hiszen a hadrendbe állított bringákon több kilónyi plusz súlyt kellene cipelni.