Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Biciklikölcsönző-rendszert építene ki a főváros

2009.06.03. 15:39 - Földes András

A Fővárosi Közgyűlés szerdán döntött arról, hogy uniós pályázati források segítségével közösségi kerékpárkölcsönző-rendszert építene ki. A budapesti rendszer célja, hogy a belvárosban egyre többen közlekedjelenk biciklivel, és egyúttal csökkenjen az autóhasználat. Csúcsidőszakon kívül a tömegközlekedés alternatívája is lehet, hiszen így elkerülhetőek a hosszabb várakozási idők, szerepel a városháza tájékoztató anyagában.

Előzetes regisztráció

A kerékpárkölcsönző-rendszer működésének részleteit a nyugat-európai minták alapján dolgozták ki. Európában két típusú kölcsönző rendszer működik: az egyik Bécsben, Párizsban, Barcelonában, a másik Németországban. A főváros a német rendszert valósítaná meg. Ez egy zárt kölcsönző rendszer (úgynevezett dokkoló rendszer). Minimális működési felülete 6 négyzetkilométer. Ez a Nagykörút és a Duna által határolt területet jelentené, kiegészítve a Szabadság híd és a Petőfi híd közti budai Duna-parti sávval, valamint a margitszigeti bejáróval. A mintegy 23 négyzetkilométeres maximális terület Pesten nagyjából a Hungária körút vonaláig, a budai oldalon pedig a Margit körútig és a Bartók Béla útig húzódna. Bevezetéséhez 1100-1200 kerékpárral és kezdetben a belső városrészeken, átlagosan 300-500 méterenként elhelyezett dokkoló-állomásokkal számolnak a szakemberek.

A beruházás tervezett költsége tartalmazza a dokkoló-állomások kialakítását (tervezést és kivitelezést), a kerékpárok beszerzését, a biztonsági térfigyelő kamerarendszer kiépítését, és a rendszer üzemeltetéséhez szükséges logisztikai járművek beszerzését, műhely és az ügyfélszolgálati funkciókat is ellátó központi iroda kialakításának költségeit.


A lopások és a rongálások megelőzése érdekében használata előzetes regisztrációt igényelne. A külföldi tapasztalatok alapján a díjrendszer két részből állna: egy alacsony, éves előfizetési díjból és egy használat alapú útdíjból. A szolgáltatást az első fél vagy egy órában ingyen lehetne igénybe venni, azt követően időarányosan emelkedő díjakkal ösztönöznék a biciklik gyors "forgását".

Majd az EU segít

A rendszer megvalósításának tervezett költsége 1,3 milliárd forint. Steiner Pál, az MSZP fővárosi frakcióvezetője elmondta, hogy a főváros a Közép-Magyarországi Operativ Programnál pályázik. Az uniótól 900 millió forintot várnak, amelyet a főváros 400 millió forintos önrésszel egészítene ki.

A pályázat tervezett benyújtási ideje június 10. A bírálat eredménye 2009 augusztusára várható. A projektgazda a Fővárosi önkormányzat lesz. Az üzemeltetést a főváros vagy egy szakcégre bízza, vagy a főváros maga hoz létre egy üzemeltető céget, mondta kérdésünkre Steiner Pál.

Nem nagyon lesz kétirányúsítás a hétkerben

A vártnál kevesebb egyirányú utcát használhatnak mindkét irányból a kerékpárosok az Erzsébetvárosban, mondta a hetedik kerület alpolgármestere, Gergely József egy sajtóbeszélgetésen szerdán. A kerékpáros közlekedés megkönnyítését szolgáló intézkedést csak a hosszabb utcákon vezetnék be, így például a Dob és a Dohány utcában. Hogy ez hogyan lesz megvalósítható, kérdés, hiszen e két utca nem a széles, sugárútra emlékeztető megjelenéséről ismert.

Tapasztalatokat mindenesetre nem a közeljövőben fogunk szerezni, mivel a terv előkésztési szakaszban van, és nem tudható, hogy mikor ültetik át a gyakorlatba. Különösen, hogy az engedélyeztetést nem a kerület, hanem a főváros végzi. 

115 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr101161437

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Editor Bob 2009.06.03. 17:00:22

"az hogy ötletszerűen feltűnnek ilyen állomások, és csak a környékbeli másik dokkolóba lehetne a bérbringával menni. Ami ugyanúgy nem ott van ahova megyek, mint most a BKV."


Itt ezt írják: "Bevezetéséhez 1100-1200 kerékpárral és kezdetben a belső városrészeken, átlagosan 300-500 méterenként elhelyezett dokkoló-állomásokkal számolnak a szakemberek."

Szvsz 3-500 méter gyaloglást még ki lehet bírni, ha tényleg ilyen sűrűségben található lesz majd dokkolóhely.

ügyfélszolgálatos 2009.06.03. 17:01:41

@marvin: Én járnék melóba cangával, de sajnos a fürdés nem megoldott, én baromira izzadok 10 fok körül is megszoktam. Ja és ha 15-tel jönnék akkor sosem érnék ide. Egyébként jó ötlet.

Masni 2009.06.03. 17:05:24

nem is értem a dolgot. grigorij meg lápi lidérc sportból mennek minden olyan fórumra, ahol közlekedésről van szó? Nekik hiába mutat bárki bármilyen hiteles statisztikát, hiába kérdezi meg az elején, hogy mondjuk az unokádnak mit fogsz mondani, azt, hogy baba, én bizony lusta voltam és inkább mérgeztem mindenki - így a te - levegőjét? Minden újabb hírnél jönnek a de az adót én fizetem, de ezzel járok munkába, én hajtom a gazdaságot, összeomlik minden, budapest nem alkalmas, izzadok, fázom (csoda, hogy élnek!!!), beteg leszek, csak a szegények bringáznak, a bringa sport, stb. Ezt rendre cáfolják, és akkor kezdik újra. :))) Lehet, kellene csinálni egy bringát ellenzők 12 pontját, ami minden cikk végén ott lenne, hogy ne kelljen leírniuk újra. :)))

Tiszta szerencse, hogy az utakon többnyire jófej autósokkal találkozom.

2009.06.03. 17:06:32

Nemtudom, hogy akik arra panaszkodnak, hogy megizzadnak, azok próbálták-e már egyáltalán..
Ha 40 fokban 20+os tempóban mész, öltönyben, hátizsákkal, akkor igen, megizzadsz..
DE
ha nem sietsz annyira, veszel egy comagtartóstáskát és beleteszed a zakót, már nem is vészes..de a zakó bent is maradhat..
a melegről meg.. 7-9 közt még nem olyan vészes.. délután meg hazafelé mész, ahol lehet tusolni

a bérbringás megfejtés nagyon jó lenne, de tényleg jó lenne, ha idővel olyan is lenne, hogy újpestről áttekerhessek mondjuk a város másik végébe..

Thyb 2009.06.03. 17:21:07

Nálunk megoldott a fürdés és zárt pakoló van. Soha még bringa el nem tűnt.
A dokkoló rendszer nem rossz perspektiva, csak megfelelően kell kialakitani a tárolókat. Azokra a helyekre kell telepiteni ahol a külső városrészekből jön befelé a tömeg. Metró állomások (Blaha -skála előtti parkoló-, Ferencziek tere -nagy tároló, hisz a 7-esek is ide futnak be meg a Metró is itt halad át. Erzsébet tér, Kossuth tér, mondjuk én a területet kivinném a Dózsáig. Elég sok iroda ház van a Dózsa - belváros által határolt területen, hogy legyen rá igény). Szóval ésszerűen kialakitott rendszerrel valóban sokat lehetne segiteni. Bár ez megint sokaknak nem tetszene, de bizonyos belvárosi utvákban a jobb oldali parkolást meg kellene szüntetni napközben, és kialakitani a jobb szél mellett 1-1 kerékpársávot, amely alkalmas lenne a tekerésre. Jelen pillanatban ezt nem a mozgó autók, hanem az ott parkoló autók gátolják. Igy nem csökkentenénk adott utcák forgalmi áteresztő képességét, de valszeg rá birnánk az autósokat, hogy ne autóval jöjjön a belvárosba, ha nem tud hová leparkolni, Mondjuk ehez illene a városvezetésnek épiteni 1-2 garázsházat, ahol a centrum s más ferráris cégek parkolási dijjainál olcsóbban tudna az illető parkolni, természetesen elfogadva a parkolási engedélyeket.
Attól tartok, hogy megint csak a rongyrázás megy odafent, s ezekből kevés dolog fog megvalósulni.

Rene80 2009.06.03. 17:25:24

Nekem tetszik az ötlet, és mivel csak regisztrációt követően (gondolom ezalatt értik a személyes adatok megadását) lehet bérelni, nem lesz jellemző az ecseri bringa kiárusítás... :) DE én ezt csak akkor látom hasznos és hatékony programnak, ha mellette helyet is biztosítanak a kerékpárosoknak (akár az autósok rovására is), mivel nem feltétlen gondolom, hogy oda valók lennének az autók... Saját tapasztalatom erről Prága belvárosa, ahol rengeteg a sétálóutca és az autóknak nem lehet parkolni, csak az ott lakók kérhetnek engedélyt. Tény, hogy a prágaihoz hasonló jó rendszerhez a BKV-t is illene nálunk a belvárosban fejleszteni, de mivel méreteinél fogva Budapest belvárosa nagyobb elfér a bérbicikli is mellette. És még egy vízió... talán-talán pár száz év múlva a BKVnak és a biciklis rendszernek egy chipkártyája lesz és én dönthetem el, hogy épp mivel akarok menni. pl. Újpalotától busszal (vagy a 4es metróval) a keletiig onnan meg bringával... de jó lenne...

Thyb 2009.06.03. 17:26:21

@Masni: Lápi meg Grigorij kissebbségi komplexusban szenved, mert rendre meghuzzák őket a kressz vizsgán, igy jogsijuk sosem lesz, de mivel a pénzt oda ölik, igy bringára sem telik nekik. Egyszerűen irigyek.
Senki ne vegye ezt tőllük zokon. Egyébként azt amit az autósok befizetnek adóba lassan már messze nem elég az alergiás és asztmás gyógyszerek állami támogatására, amiért azért nagyban ők a felelőssek, s irásaikat tekintve ez a nemzet nem csak testben beteg, de lélekben és fejben is.

Wolf Gabor · http://www.MarketingCommando.hu 2009.06.03. 17:47:20

Eszem megáll: végre egy jó kezdeményezés, és erre ömlenek a kifogások:

"el fogják lopni"
"hol fogok fürdeni"
"de miért nem mehetek a buszsávban"

ÁÁÁÁ!

Igaza van Doubravszky Gyurinak (Bagolyvár), hogy "az emberek foggal-körömmel ragaszkodnak a nyomorukhoz is".

Thyb 2009.06.03. 17:57:24

@Wolf Gabor: Mondjuk minden kifogásnak látok értelmét a jelen pillanatban ezért irtam azt, hogy a főutakkal párhuzamos kis utcákban kellene megteremteni a biztonságos kerékpározás feltételeit. Kirtály utca a Nagykörut mellett, Dohány utca a Rákóczi ut mellett stb stb.
Lopás biztosan lesz, ezért a mozgó alkatrészekbe bele kellene graviroztatni valami gyors eljárással valami emblémát. Gondolom a rendszer érzékelni fogja az első kereket, igy zár, a csomagtartón lesz a jeladó mint a németeknél. 1 biztos, hogy semmi gyorszáras megoldás nem jó. Valami spéci csavar fejet kellene kialakitani ami csak spec kulcsak nyilna, igy megelőzhető a gyors szétszerelés. A tárolókat pedig be lehet kamerázni.

Amint azt irták ezek a bringák nem a 2x feletti tempóra vannak kitalálva, hanem a 15 körüli sebességre, amiben ésszerűen elég nehéz leizzadni, aki mégis, az a hátizsákban viszi a tiszta inget és a zakót, majd bent átöltözik..

Martian (törölt) 2009.06.03. 17:57:27

Ha sietek, 10 perc gyaloglás is pont annyira izzasztó, mint 10 perc bringázás.

avus · http://avus.blog.hu 2009.06.03. 17:59:41

@grigorij:

"Budapesten a rendszeresen kerékpározók 85-90 %-a megélhetési kerékpáros..."

"sajnos a belvárosi kerékpárosok sem az eszükről hirhedtek... "

Ezért a megélhetési kerékpáros szófordulatért viszont te minimum egy Polgárjenő-díjat érdemelsz :).

is 2009.06.03. 18:25:35

A szívem szakad meg, hogy ezt kell mondjam, de ez nem tud önfenntartó rendszer lenni, annyira gazdagok jelenleg meg nem vagyunk, hogy erre áldozzunk.

A rendszert ugyanis csak akkor használja bárki is, ha a bringák nem ótvarok. Márpedig a kint tárolt, közhasználatú bringák a közös lónak túros a háta elv alá esnek. Tehát intenzív szerelés kell mögéje. Minden bringát évente 2-3-szor meg kell fogni, és fel kell újítani. Kb. 10 %-át pedig évente cserélni kell. ezeket fizetni kell. fenn kell tartani a dokkolóhelyeket, a fizetési rendszert stb.

Párizsban is panaszkodnak, hogy sajnos túl sokba kerül. Ez egy olyan megoldás, amihez még Párizs sem elég gazdag. Sajnos, ez ma még luxus, mert az emberek még nem értek el a szocialista erkölcs magaslatára (nem vigyáznak a közhasznú dolgokra). nemcsak Mo-n, Párizsban sem.

jó ötlet, de praktikusan fenntarthatatlan. inkább ne ere költsük a pénzt, van máshol is helye.

midnight coder 2009.06.03. 18:35:26

Igazából a biciklivel két nagy baj van, ebből az egyik orvosolható (de nem így), a másik viszont nem igazán.

1. Nincs hol tárolni. A lakásba nem szívesen viszi be az ember, igazából az épületbe sem, viszont az utcán hagyni éjszakára nem lehet.

2. Higiénia. Magyaroszág nem a tenger közelében van, az éghajlata kontinentális. Ez azt jelenti hogy nyáron kurva meleg van (télen meg kurva hideg). Az meg hogy minden utazás után zuhanyozzon az ember egyrészt nem feltétlenül megoldható, másrészt ha nagyon belegondolunk nem is túlzottan környezetbarát, még annyira sem mint az autó.

lápi lidérc 2009.06.03. 18:51:04

@sz_:
Na ja, anyád meg egyszerűen kurva, ezért köszönj mindenkinek előre az utcán, mert nem tudhatod, melyikük az apád.
És persze én is sajnálom.

lápi lidérc 2009.06.03. 18:52:46

@buppa:
6 millió bringás Berlinben?
Hány lakosa is van Berlinnek, te agyatlan barom?

lápi lidérc 2009.06.03. 18:53:28

@buppa:
Ja, és anyádra legyél ideges, amiért a világra hozott egy akkora tahót, mint te vagy.

lápi lidérc 2009.06.03. 18:54:32

@bundee:
Tudod, mire kéne ráengedni a bringásokat?
A nagyfeszültségű távvezetékre.

lápi lidérc 2009.06.03. 18:59:10

@Thyb:
Na ja, anyádat meg rendszeresen meghúzzák egy bablevesért az utcasarkon.
Apád is ezért egy retardált barom, és te erősen rá ütöttél.

Funkerman 2009.06.03. 19:09:10

@lápi lidérc: kb 3.5 millió lakosa van. Sanszosan télleg nem bringáznak 6 millióan Berlinben, mindenesetre azon el kellene gondolkozni, hogy mi a vérvörös lófaszért tud működni, rengeteg országban normálisan ez az egész kerékpáros dolog. Valszeg nem az olyanok miatt mint pl te. Azt hagyjuk, hogy rajtunk kivül, minden más ország, város, már úgy épült, hogy beleszámították a bringásokat. Egy nagy csücskös lófaszt. Akarták az ott élők, hogy úgy legyen ahogy épp van, mert ez volt az igényük. Az, hogy miért volt ilyen igényük, az egy más dolog. Az viszont fix, az amit te "képviselsz" az semmi mást nem testesít meg, mint a reggel, egyedüli seggét a kocsiban aszaló, presztizsmagyart vagy épp az otthon keccsölő, sehova sem járó abszurdisztánit.

bocage 2009.06.03. 19:35:27

@grigorij:
Én a Dráva utca közelében lakom, onnan járok a belvárosba dolgozni. Szép nyugodtan tekerve időben kb egyenlő a metró+gyaloglás párossal. Kis kondival ennyitől kb annyira izzadsz meg, mint a buszon vagy a metróban a tömegben.
Egyébként igazad van. Sok helyen nem adottak a feltételek a tárolásra, ha messzebbről jársz már kell fürési lehetőség is, de egyre több helyen a cégek már gondolnak erre is. Pl. MNB.

tuk 2009.06.03. 19:45:44

@Thyb: ezzel a projekttel párhuzamosan, vagy mondjuk úgy, hogy a következő kb 2 évben a belváros kerékpározhatósága jelentősen javulni fog. busz-kerékpársáv, ellenirányú kerékpársáv, forgalomcsillapítás stb.

lopás valóban biztosan lesz, a gravírozás nem igazán megoldás, de egyedi alkatrészek lesznek, spéci csavarok is, gyorszár meg nem.
a dokkolók meg be lesznek kamerázva.

ha az ember nem rohan a bringával, hanem egyszerűen csak közlekedik, akkor ugyanannyi energiát használ kb, mintha gyalogolna, tehát az izzadás is ugyanannyi. ezt persze gyakorolni kell, aki nem teker rendszeresen az hajlamos megnyomni amikor nyeregbe kerül, de rá lehet szokni könnyen a kényelmes tempóra, ami még így is kb 3x gyorsabb a gyaloglásnál, az autóval dugóban állásnál pedig végtelenszer.

@is: a bringák rendszeresen lesznek szervizelve és remélhetőleg nem lesznek ótvarok. nyilván egy jó logisztikai háttér kell hozzá, meg lesz oldva.

nem luxus, a fenntartása nyilván nem rentábilis, de ez a közösségi közlekedés része, egy normális város az ilyesmire költ pénzt. (a bkv-ra is költünk, sokkal többet mint amennyit kellene.)

párizsban azért panaszkodnak mert a fenntartó (magáncég) szeretne több pénzt kisajtolni a városvezetésből, az összes híradás csak az általuk adott információra hagyatkozik, ami a valóságot elég rendesen eltorzítja a fenti okból.


jó lesz, meglátjátok! :)

bocage 2009.06.03. 20:02:07

@Fuckoffer:
Én Barcelonában is láttam a rendszert! Nem könnyő lopni, illetve nem feltétlenül érdemes: egyedi bringák, egyedi alkatrészek, csak kártyával regisztrációval lehet leszedni. A dokkról sem könnyű leszedni. Ugye azt érdemes lopni, amit el lehet adni, de ott olyan bringák vannak, amit úgy piacon magadnak nem veszel meg 15ezerért.
Remélem a városvezetés a BKV kapcsán is fog tanulni a külföldi jó példákból. Nem beszélve a P+R parkolókról.

sz_ 2009.06.03. 20:04:58

@lápi lidérc: Gratulálok, ezzel bizonyítottad igazán, hogy mekkora seggfej vagy :))

tuk 2009.06.03. 20:05:16

ja, és a cikkhez:
nem a német, hanem a párizs/bécs/barcelonai típusú (dokkolós) rendszer lesz.

és nem petőfi híd-szabadság híd, hanem petőfi-margit.

és a 3-500 méterenkénti állomás 150-250m gyaloglást jelent...

zZz 2009.06.03. 20:09:20

Előbb talán a bringás közlekedést kéne megoldani, mielőtt kialakítanának ilyen bérbringa rendszert. Lesz jó sok bringás, aztán nem tudnak majd menni, mert a sok autós bedugaszolja a várost.

Nekem van saját bringám, a körúton szoktam is tekerni, de nem lehet menni a hülye autóktól.

lolperec 2009.06.03. 20:32:39

most jövök Párizsból
ott tök kafa a rendszer
kell egy hitel vagy bankkártya a regisztrációhoz
vagy valami ottani bérletkártya
egy napra 1 euro az alapdíj
de vannak bérletek is
másfél óra ingyér, utána 1 euro stb..
ha nem viszed vissza a cangát 150euróval terhelik a kártyád..
szóval én nagyon támogatom az ötletet, bár robogózok.. :D

jaés Párizsban bicikliút alig van, vagy tiszta szemét és/vagy eltorlaszolt..

2009.06.03. 21:04:37

lápi éidérc, már értem, miért ez a nicked. Mert a mocsárból érkeztél. És még tele a szád sárral. :) Te olyan sötét vagy, hogy a déli napsütésben is elő tudod hívni a filmet.

Economist 2009.06.03. 21:48:53

Csak a seggfej lápi lidérc miatt regisztráltam ide,
mostanság az elmegyógyintézetbe is van internet?
Azt a sok pénzt amit rátok költünk mi idekint adófizetők még netetek is van láp lidérc, úgyhogy füled szád befogod és elmész tentikélni, ez időben ez való neked:)

De amúgy egy jó tanács lápi lidérc, hogy összhangban legyél a külsőd és belsőddel, menj le a pincébe napozni, hogy legalább megközelíthesd azt a sötétséget, de sose el nem fogod érni. A szegény szén megirigyelne téged.

pnc 2009.06.03. 22:49:05

sajnos ez nem az az ország ahol ez müködni fog...

Rakenro 2009.06.03. 22:54:47

Hamvába holt ötlet, mivel a bodzatermesztők az első adandó alkalommal elcapcaráznák az összes bringát...

doktor.dikhed 2009.06.03. 23:20:48

Szép dolog lenne, de szerintem is le fogják nyúlni a bringákat...

Nekem már kettőt elloptak, pedig nem is pesti vagyok, csak egy békésebb megyeszékhelyen lakok... :)

Marvelous 2009.06.04. 00:21:15

"A Fővárosi Közgyűlés szerdán döntött arról, hogy uniós pályázati források segítségével közösségi kerékpárkölcsönző-rendszert építene ki."

Hát eszem-faszom megáll. Ezek aztán a überjófej politikusok. Magyarországon már minden csak EU-s pénzből épül. Ha add, akkor lesz, ha nem, hát nem. Aztán verjük a mellünket a MÁS PÉNZÉN ÉPÜLT dolgokra.
Magyarország épül és fejlődik minden 1000-rel, igaz Dagobert bácsi pénzén, de hát az nem fontos. Ezért tartunk ott ahol vagyunk:
HAZÁNK EGY SEGÉLYBŐL ÉLŐ CSÖVES.

Marvelous 2009.06.04. 00:25:20

Bocsi a helyesírási hibákért és a kiakadásomért.

borisz 2009.06.04. 01:12:30

bringánként egy milla a kiépítés?
hm.

borisz 2009.06.04. 01:13:21

@Marvelous: bocs, de te azt vágod, hogy mi is fizetünk be abba a kasszába, és jórészt azt kapjuk vissza?

nedudáljparaszt 2009.06.04. 01:35:37

Budapesten aránylag jól lehet kerékpárral közlekedni, a menetidők a tömegközlekedésnél akár 30-50%-al is rövidebbek. Nem is annyira veszélyes mint sokan gondolják, a veszélyhelyzetek nagyrésze elkerülhető.

Most meg az is baj, hogy úniós pénzt föl tudunk használni? Azért kapjuk, hogy minél európaibbak tudjunk lenni. De úgy látszik ezen a fórumon nagyon sokan utálnak itt élni és mások kedvét is el akarják venni tőle.

Marvelous 2009.06.04. 01:36:22

Borisz: és te vágod, hogy többet kapunk, mint amennyit befizetünk és hogy az ilyen cikkben szereplő pályázatokon a többi állam is indulhat(mert nem Budapestnek írnak pályázatokat) és hogy minden egyes (nagyobb) beruházásban ott van az Eu? Elég sok pénzt fizetünk be az tény, de a normál adóforintjainkból miért nem lesz soha semmi? Mindig kell valami külső erő, mert magunktól nem menne, ez a lényeg Borisz, nem az, hogy fogást találj rajtam.

Sőt az a lényeg, hogy vagy lesz ebből az egészből egy külső forrás/pályázat útján valami és mondhatják majd, hogy igen megcsináltuk, vagy semmi sem lesz és mondhatják hogy mi pedig mindent megtettünk.

Kigazdálkodni valamit mert fontos, vagy csak elkölteni egy kis plussz pénzt, ha lesz..... melyiket csinálják most a politikusok érted?
Ez olyan mint a " válasz meg minket és legális lesz a marihuána, már ha a parlamenti többség is beleegyezik, ja hát nem, az nem a mi hibánk" féle választási igéretek mindegyik oldalról.

Marvelous 2009.06.04. 01:45:10

Nem akarom senki kedvét elvenni, hogy itt éljen. Csak hozzászóltam és kifejeztem abbéli agályaimat, amit ezen hír háttérinformációja hordoz, hozzáteszem: számomra.

Pozítivan hozzáállva: végre önkormányzati szinten is napirendre került a város zöldebb közlekedése, reméljük az EU támogatja az ötletet.

törzsmókus 2009.06.04. 07:37:20

@Masni: "kellene csinálni egy bringát ellenzők 12 pontját, ami minden cikk végén ott lenne, hogy ne kelljen leírniuk újra. :)))"
már van: google.hu/search?q=milyen+%C3%A9rveket+ne+haszn%C3%A1lj&btnI
:)

Thyb 2009.06.04. 07:38:13

@tuk: Mint irtam ez igy egyenlőre nem rossz, ugyanakkor én kivinném a Dózsáig (hősök tere- Keleti-t belevonva), hisz az a rész még igencsak frekventált és jelen pillanatban eléggé tulzsufolt, hogy mindenképp foglalkozni keljen vele. A gondom, ha most első lépésben itt huzzuk meg a a határt (persze örülök, hogy legalább elindultunk), akkor a köv 3 évben addig nem lesz kiterjesztve, hisz 1 éve tesztelés, 1 év fejlesztési javaslat amortizációs vizsgálat és költség elemzés, majd 1 év az ujratervezésre.. s igy az esetleges szokásos itthoni csuszásokat figyelembe sem vettük.

Ami engem érdekelne, hogy a tisztitás hogyan lesz megoldva. Ugyanis 1-2 nap alatt kinn annyi por rakodik a gépekre amit le kell mosni mindenképp. Az összes gépet 1 helyre elvinni, hülyeség lenne, valamilyen mobil tisztitó állomás kellene, de az viszont olyan kellene, hogy legyen ami nem sérti meg a fényezést-festést, nem vágra galyra auz olajozott dolgokat, nem teszi tönkre a nyerget és a jeladót, ugyanakkor elfér egy olyan kisméretű járművön, hogy az esetleg egy kerékpár szélességű uttesten is elférjen.
Csak tiszta gondozott bringákkal lehet érdekelté tenni a polgárokat, hogy használják.

sashimi 2009.06.04. 08:04:58

@sz_: Inkabb az auto nem valo a nagyvarosokba.
Az autokban altalaban egy ember ul es egy auto parkolo helyen legalabb 6 bicikli elfer.

pizsama 2009.06.04. 08:08:09

Na, ha ez tényleg megvalósul, akkor szívesen használnám. Végre nem csak hobbikerekesként ülnék gépre, hanem így járhatnám a várost minden nap!

sashimi 2009.06.04. 08:09:43

@grigorij: Irod, hogy "Szóval Budapestre nem való és sajnos a belvárosi kerékpárosok sem az eszükről hirhedtek... "

Sarkos velemeny. Az Astoriatol nem messze van a Magyar Tudomanyos Akademia Matematikai Kutato Intezete. A dolgozok szignifikans resze biciklivel jar ...

Kenneth 2009.06.04. 08:42:51

Mi lenne, ha csak akkor lehetne megkapni az éves engedélyt, vagy előfizetést, hogy feltétel lenne, hogy részt vegyen az ember egy két órás KRESZ tanfolyamon, olyan sűrített intenzív dologra gondolok ahol csak a legfontosabb ismereteket mondanák el és a végén lenne egy egyszerű vizsga féle. És mondjuk kerülne 5000 Ft-ba a felhasználónak.
Ez azért lenne jó, mert egyrészt kiszűrné a teljesen IQ-negatív embereket, az eleve lopás céllal érkezőket (igen, a cigányokra gondolok), és lehet, hogy a közlekedési morálon is javítana valamelyest.

maguborka 2009.06.04. 08:51:13

VÉGRE! miért kellett ehhez 20 év? na mindegy. a lényeg, hogy van épkézláb ötlet, s reméljük szándék is a megvalósításra. Lopás benne van, ezzel számolnia kell a rendszernek. ahogy a bkv-nak a bliccelőkkel, rendőrnek a jogsi nélkül vezetőkkel - ittas emberekkel. maga az ötlet jó. sőt! javaslat, ne csak a bér biciklit lehessen ott tárolni, hanem sajátot is...
javaslat még egy: ha már itt a fúrópajzs, s egyszer végez a 4-essel, akkor a 3-as metrót kicsit vigyék kijjebb (újpesttől az M3-felé..) van ott szántó betont rá, lehet p+r-t csinálni, s jobban alternatíva a tömegközlekedés + kerékpár...

midnight coder 2009.06.04. 08:52:02

@sashimi: És kb. fél óra alatt el is lopják a bodzatermesztők. Az autót nem lehet annyira könnyen elvinni mint a biciklit, legalábbis az átlag ork nem annyira lopja. Kétlem hogy bárki is az utcán tudna hagyni kies fővárosunkban egy közepes bringát éjszakára úgy egy-két hónapnál tovább hogy az ott is maradjon, még akkor sem ha 3 centi vastag láncszemekből álló lánccal rögzíti azt valamelyik hídhoz. Legfeljebb az orkok a hidat is viszik. Ezért halott ötlet a kölcsönzősdi is. Olyan országban lehet megcsinálni ahol kevesebb az ork.

maguborka 2009.06.04. 08:52:14

@sashimi: vajon érti a szignifikánst? :o)

Nzoltan 2009.06.04. 08:54:39

Én azért nem írok a témába semmit, mert sűrű cigányozás lenne.:P

Kenneth 2009.06.04. 08:56:02

@maguborka:
Milyen konfidencia intervallumon?:))

Zorgo 2009.06.04. 09:01:31

Élvezet olvasni a bringás élharcosok kommentjeit!:)Nekem is van bringám,használom is,de Érdről eszembe nem jutna bekerekezni vele!Sőt,aki Budapesten képes kerékpározni azt rendkívül tisztelem a bátorságáért.Viszont ne rugaszkodjunk már el a talajtól teljesen,olyanok vagytok mint a radikális zöldek,nyomjátok a dumát amire az emberek 99%-a nem vevő!Mivel nincsenek a bringás közlekedés feltételei megteremtve,sőt nem is lehet ezeken a szűk utakon csak úgy leválasztani egy sávot,ne várjátok már el,hogy ezt az ámokfutást beválallja a Nép!A magam részéről csak robogóval megyek át a Pesti oldalra,így olyan mintha üres városban közlekednék.Felveszem a forgalom ritmusát(!) és nem taposnak el a kerülgető autók,buszok.
Érdekes,hogy más nagyvárosokban robogósból is 10x ennyi van mint nálunk,pedig jó időben ez a leggyorsabb,praktikusabb közlekedési eszköz.

avenger13 2009.06.04. 09:17:42

a bérbringa rendszer működik. ez tény. Budapesten meg nem bérbringa rendszer kéne elsősorban, hanem bicikliút/sáv. A Német nagyvárosokban van, ezt kéne először lemásolni. Budapesten is ugyanúgy meg lehet csinálni, mert meg lehet. Akkor lesznek biciklisek, jöhet a bérbringa rendszer.

gergelyk3 · http://www.virtualize.hu 2009.06.04. 09:20:24

En is orulnek egy hasonlo kezdemenyezesnek, de sajnos tenyleg mindet ellopnak szerintem.

Zorgo 2009.06.04. 09:20:43

Igazad van,csak majd néha össze kell gyűjteni a bringákat BAZ,és Szabolcs Szatmár Bereg megyéből,és vissza hozni Budapestre :)

hozé bubó 2009.06.04. 09:32:34

óóóóó há mi a hogy regiccráálni ke??!! há ilyen rásszizmuszt!!!!!! :)

wiener 2009.06.04. 09:37:30

itt becsben valoban az autosok hasznaljak, de budapesten a bkv-s fiatalok fognak atszallni ra, amitol nem lesz kisebb a forgalom, csak tobb bunko bringas lesz

M. Péter 2009.06.04. 09:38:20

@AvgDvl: Ugy szokott mukodni, hogy a tagsaghoz meg kell adni hitelkartya- vagy bankszamlaszamot, es ha nem viszed vissza a biciklit, akkor a kartyadra vagy bankszamladra raterhelik az arat.

szonyecska 2009.06.04. 09:41:37

Szerintem szuper ötlet, Párizsban mi is hasonló módon bérelhető biciklivel közlekedtünk. Csodálkozva láttuk, hogy ott még a csúcsforgalmi péntek délután is töredéke az autós forgalom a budapestinek, és a helyiek még tűsarkúban, retiküllel is a bérelhető bicikliken járnak.
Csak az a kérdésem, hogy ha éves előfizetési díj lesz, akkor a nyaraló külföldiek hogy fogják tudni használni? Jó, tudom, hogy most nem ők a célközönség, hiszen ők amúgy sem autóval járnak, de akkor is, ne fosszuk meg őket ettől az élvezettől :-)

szonyecska 2009.06.04. 09:45:25

Egyébként meg egyáltalán nem értem azokat, akik azt mondják, hogy a bicikli nem való Budapestre. Tény, hogy rettenetesen elviselhetetlen az autóforgalom a városban, ezen változtatni kell, minden lehetséges módot meg kell próbálni. a bicikli egészséges, csendes és környezetbarát. Persze a feltételek megteremtése nélkülözhetetlen.

Thyb 2009.06.04. 09:47:09

@avenger13: Nem lehet. Az emlitett rész ahová a használatot tervezik erre nem ad lehetőséget a helyhiány végett. Ezért hangoztatjuk többen azt, hogy nem a főutakra kellene kivinni a kerékpáros közlekedést (körutak), hanem a vele párhuzamosan futó kisutcákba, csak akkor ott az egyik oldali parkoló sávot fel kellene számolni és rázóköves elválasztást csinálni a gépkocsiktól, valamint a szabálytalanul parkolókat (kerékpáruton dekkolókat) szigorubban büntetni.
Az M3-asig a 4 metró kivitele szerintem már hiuu ábránd, bár a jelen fázisban még megoldható lenne, de az + 3 megállót igényelne (legalább). P+R parkolók hiánya és a nem összeszervezett tömegközlekedés is nagy gondot okoz.

Mint irtam a kezdeményezés nem rossz, de sok előkövetelményt teljesiteni kell. Amennyiben az általam látott tipus gépek lesznek bevezetve akkor azzal nem lesz gond, hisz egyedi méretekkel vannak kint is szerelve a gépek, amelyek nem illenek bele a standard felszerelésbe, innentől a lopás kevésbé lesz érdekes, ezeket a gépeket pedig bárhol felismerheti a Yard még Szabolcsban is.

A KRESZ vizsgával egyet értek. Lehet benne némi belvárosi PÁV vizsga (amely egy kisfüzet 10 perces átolvasásával elsajátitható -ez tartalmazná a használati területet, a dokkolás módját, 1-2 alapvető kressz kérdést stb). A turistáknak idegennyelvű füzeteket kellene biztositani, és valamilyen nemzetközi egyezményt, hogy az általuk okozott kár külföldön is behajtható legyen, a magyar felhasználóknak viszont éves bérleteket adnék 7000 forintért, amelyben Klubtagságit kapnának a Magyar Kerékpáros Klubba, amiben már van felelősség biztositás az Uniqa-nál, igy ezzel is védve lenne a dolog. A szabálytalan kerékpárosokat akik kárt tesznek viszont felelősségvonással kellene sulytani, itt a lényeg az lenne, hogy a közterületfelügyelők rendszeresen (hisz ezen a területen egyébként is járőröznek) ellenőrizzék a gépeket, szerintem ez a munkaköri feladataikba még beleférne.

Bret 2009.06.04. 09:49:07

@lápi lidérc: Sajnos vannak emberek mint te is, akik csak annyiban hasznosak, hogy széndioxodot termelnek a növényeknek. Egy dolog fogja leállítani a trágárságaidat, amit ide írsz, ha egyszer egy U-lakattal vernek fejbe a zastavád ablakán keresztül.

Zorgo 2009.06.04. 09:52:40

KRESZ vizsgaaaa??Ki az aki ezt lerakja,hogy bringázhasson?Ne szívassatok már. :)

Amúgy ez a bringa kölcsönzés úgy működik majd (magyarosan),hogy kiadják valami haver alvállalkozó cégének,és olyan árat kérnek,hogy bele férjen a Ferrari lízingje is büdzsébe.Mondjuk 1000Ft/nap/bringa,már látom is magam előtt milyen sikertörténet lesz ebből..

Thyb 2009.06.04. 10:01:26

@MTFUN: Nem hiszem, hogy tul drágán adnák, hisz ha ezzel csökkenthetik a gépkocsi forgalmat akkor nem kell nekik uj parkolókat létrehozni, az egy másik dolog, hogy inkább azok fogják igénybe venni akik tömegközlekedéssel járnak a belvárosba, hisz ezzel a gyaloglásukat kiválthatják.
A másik hogy a rendszer fenntartását is EU-s pénzből szándékoznak majd fenntartani amit egy általad is felvázolt baráti cég fog kezelni.
Ami számomra már most világos, hogy a belvárosban számos jólfizető irodaház található, Az itt dolgozóknak viszont preztizs kérdés, hogy villogjanak a méregdrága cég autókkal, igy ezek felhasználói tuti nem fognak átülni. Amig a tömegközlekedés nem lesz olyan szinvonalra felhozva, hogy kényelmesen, rendes körülmények között lehessen megközeliteni a belvárost, addig nem látok rá reális esélyt, hogy mindez megváltozzon.
Persze lényeges lenne, hogy a Déli pályaudvar is bele legyen vonva a lefedettségbe, hisz az ingázók egy része a hiányos töegközlekedés végett jön be kocsival. A Délibe jön be az elővárosi vonatok jórésze, akik ezt igénybe tudnák venni.

Zorgo 2009.06.04. 10:07:37

Thyb :Persze,hogy az a cél elérhető legyen,és érdemes legyen átülni.Én is láttam Párizsban,hogy ez milyen király dolog.Viszont!Ott olyan a metro hálózat ami innen nézve teljesen elképesztő!Az egész várost behálózza,és bármerre mész,párszáz méteren belül van lejárat.Hja arról nem is beszélve az 1 eurós jeggyel annyiszor szállsz át,ahányszor csak akarsz.Naná,hogy alig van autós,nincsen dugó,és így a bringázás inkább sport,szórakozás mint vérverejtékes kínlódás.

newdawn 2009.06.04. 10:16:39

Én is a támogattam még anno ezt az ötletet, és jónak tartottam, de itt is érvényesülnie kéne a "mindent a maga idejében" rendnek.
1. Attól mert 1200-1300 biciklivel több lesz a belvárosban, ráadásul bérelhetők, még nem lesz több bicikliút.
2. Amíg nem köteleznek minden közintézményt, hogy egy szaros 5-6000 Ft-os vasdarabot helyezzen a bejárata elé, amihez annak rendje és módja szerint kb 6-10 biciklit lehet lakatolni, addig sehol nem lehet majd otthagyni (nem a dokkolóra gondolok, hanem ha mondjuk a beugrasz vhova 5 percre, vagy csak a sajátodat akarnád letenni).

Először bicikli út kéne amin lehet közlekedni, tároló hely kéne, ahol biztonságban le lehet tenni (most sem a dokkolóra gondolok), és aztán kéne az eszköz amivel közlekedsz.

Btw, arról már tényleg több helyen lehet olvasni, hogy a franciáknak se vált be annyira, így egy kicsit emiatt is szkeptikus vagyok... de mindegy, ebben az országban már annak is örülni kell, ha valakinek egyáltalán eszébe jut valami új - még ha millió más dolognak is eszébe kéne jutnia erről, de azt most hagyjuk:)

LewisFM 2009.06.04. 10:25:50

Szerintem inkább a kerékpárút-hálózatot kéne fejleszteni. Egyszerűen elszórtan vannak a kis kerékpárutak, főleg a külső kerületekben, s általában jellemző, hogy a külső kerületekből nincs a belvárosba vezető kerékpárút. Ráadásul sok olyan kisebb városrész van, amely kerékpárral teljesen elszigetelt területnek számít, mert csak forgalmas autóúton lehet onnan elindulni, még kis, belső utcák sincsenek.

Szóval először a "hol" tekerjünk kérdést kéne megoldani, de nem festékkel, s a kivitelezők gondoljanak az út minőségére, pl. szintek!

Aztán ha van mire építeni, jöhet a többi. Ha ez megvalósulna, akkor a többi közlekedővel kialakuló konfliktusok is csökkennének.

Thyb 2009.06.04. 10:33:03

@newdawn: Minden közintézmény elé kerékpártartót? Abban az országban, ahol a mozgáskorlátozottak részére kialakitandó kötelező akadálymentesitést sem hajlandók/képesek kialakitani a közintézméányek, miért várod el, hogy kerékpártartókat fognak felállitani?

Kayassine 2009.06.04. 10:52:16

Évekig jártam kerékpárral dolgozni, az izzadás nem volt vészes, Budapest viszont az, én még megvárom amíg elég biztonságosnak érzem a várost.

TuskóHopkins 2009.06.04. 11:15:18

Attól nem félek, hogy ellopják. (ha tényleg olyan lesz mint más városokban, és tök egyedi alkatrészekből fog állni, amit máshova nem lehet felhasználni)

Én bringával járok. Könnyen izzadok, de nálunk van zuhany és szerencsére nem kell öltönyben lenni.

A bringabarát munkahelyek kialakítására nem lehet pályázni?

Zorgo 2009.06.04. 11:47:32

Tuskó!Mi az,hogy egyedi alkatrész?Vazze,szerinted a kisebbségnek nem teljesen mindegy milyen alkatrész van a bringájában??:)Ebben az országban ami nincsen lebetonozva,lecsavarozva azt kapásból elviszik,a többihez pedig jönnek a testvírek,és a lángvágó!

Gabbesz 2009.06.04. 11:49:02

Fel kéne állítani a gondolatrendőrséget. Aki idióta hozzászólásokat tesz az interneten, megkeresni és felkötni.
Mi a rákért nem lehet valaminek örülni? Mi a fenének kell azon károgni, hogy ellopják, tönkreteszik, nem lehet majd közlekedni stb.
Rendben van, ezekben lehet némi igazság. De akkor inkább az ilyen és hasonló problémákra adjunk megoldást és ne alapból fikázzuk, hogy úgy sem fog működni.
Az ilyen majmok még a fákon élnének, hiszen kár lenne lejönni, mert a földön minden csupa veszély. Barmok!

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.06.04. 11:56:29

"A külföldi tapasztalatok alapján a díjrendszer két részből állna: egy alacsony, éves előfizetési díjból és egy használat alapú útdíjból."

De akkor ezt egy alkalmi felhasználó, pl. egy turista nem is veheti igénybe? Vagy pl. én, bár pesti vagyok, a legritkább esetben járok a belvárosban, ha igen, akkor vagy autóval, vagy saját bicajjal, ezért nem szívesen fizetnék éves díjat, de el tudok képzelni olyan szituációt mondjuk évente egyszer, vagy kétszer, hogy használnám ezt is. De hogy?

Zorgo 2009.06.04. 12:04:00

Gabbesz:igen,örüljünk már most egy átgondolatlan javaslatnak!Igazad van.Költsünk el rá százmilliókat,és ne is gondolkozzunk.Csak örüljünk,együtt,kéz a kézben.

Gabbesz 2009.06.04. 12:14:39

@MTFUN: Mi ebben az átgondolatlan? Mutasd, hol olvastad a részletes terveket! Vagy a levegőbe beszélsz?

Thyb 2009.06.04. 12:14:49

@MTFUN: Az egyedi alkatrész abban más a többi standard kerékpármérettől, hogy méretekben nem kompatibilis a piacon kapható vázakkal. Más a nyeregcső, a kerékagy hossz, a monoblokk hossz, a kormány átmérő stb-nek a mérete mint a piacon kapható egyéb alkatrészek. ezek nem szerelhetők be más bringákba.
Sufni tuningal igen, na de az meg szabad szemmel is látható, hogy adott alkatrész nem passzol a vázba.
Igazad van, ne költsünk el semmit, üljünk továbbra is a hátsónkon, nézzük ahogy a többi ország lenyulja az Uniós pénzeket mi pedig sirassuk és sajnáltassuk magunkat. Mert attól bár jobb nem lesz, de megint mi leszün az unió mártirjai. ÉBRESZTŐ!!!! Az uniós pénzeket kiosztják, igy is ugy is. Ha nem állunk sorba akkor cseszünk kapni. Van amire adnak van amire nem. Az kétségtelen, hogy a városvezetés hátába nyuzó késsel kellene belevésni az elcseszett projektek kiadásait tételenként, de azt kell megragadni amit lehet.

Zorgo 2009.06.04. 12:21:45

Gabbesz,látom sikerült személyedben a zöld idealistát megfogni,nem is baj.Szerinted ahol így működnek a dolgok mint az országban,ahol ilyen kulturális szakadék van Európához képest,na majd pont itt fognak egy jól működő bringa kölcsönzést kiépíteni?Ne legyél már nevetséges.
Thyb:tisztában vagyok a kölcsönzős brigák paramétereivel :) nem is gondoltam egy percig sem,hogy átépítenék,eljárnak ezzel majd így ahogy van a kocsmába Tiszavasváron.

Thyb 2009.06.04. 12:24:45

@MTFUN: mint irtam már korábban, amennyiben a gépek valóban egyediek lesznek mint nyugaton, akkor az felismerhető lesz a körzeti megbizottak részére is. Innentől már csak ki kell várni, hogy ki akarja a kocsmától hazatolni a gépet

Zorgo 2009.06.04. 12:35:45

Thyb:ok,rendben.Ha tőlünk fényévekre lévő Hollandiában probléma a bringa lopás,akkor én elképzelni sem tudom,hogy itt mi lesz ebből.
Én maximálisan örülnék neki ha ez itt működne,csak kissé szkeptikus vagyok,a tapasztalataim tükrében.

Thyb 2009.06.04. 12:37:55

@MTFUN: Én sem vagyok teljesen nyugodt, de ha megfelelő biztonsági rendszer be lesz iktatva, ha a kamerák fel lesznek rakva, akkor remélhetőleg annyira nem lesz gáz.

Bartoki 2009.06.04. 12:48:25

@Thyb: "Ezért hangoztatjuk többen azt, hogy nem a főutakra kellene kivinni a kerékpáros közlekedést (körutak), hanem a vele párhuzamosan futó kisutcákba, csak akkor ott az egyik oldali parkoló sávot fel kellene számolni és rázóköves elválasztást csinálni a gépkocsiktól"

Nem biztos hogy fel kell számolni a parkoló sávot... A mellékutcákban úgyis kisebb a forgalom, ott autóval is eleve csak lassabban lehet menni. Szerintem ott nem tartja fel annyira a kerékpár az autós forgalmat.

Na meg, ha a parkolóhelyek fele megszűnik, akkor az ott lakók hova teszik az autóikat? Hiszen már most is szinte csak rokikártyával, közgyűlési és egyéb VIP-engedéllyel meg helyi parkolási engedéllyel lehet hosszú távon parkolni ezeken a helyeken (van ahol több a helyi lakossági engedély mint a parkolóhely).

Bartoki 2009.06.04. 12:49:49

Mondjuk az tényleg érdekes hogy mitől kerül bringánként 1 millába a kiépítés. Ez már szinte 4-es metró szintű "hatékonyság". :))

Zorgo 2009.06.04. 13:20:40

60 bringa árából lehet venni egy új buszt :) 100 ból pedig megvan a Ferrari :) :)

antibringa 2009.06.04. 13:41:54

"Nincs így is elég barom, semmilyen szabályt be nem tartó biciklis az utakon?

A kerékpár NEM való Budapestre (és egy hasonló nagyvárosba sem.)"

Itt a pont.

Zorgo 2009.06.04. 14:03:22

antibringa.nincsen igazad, ha van kiépítve erre megfelelő infrastruktúra, a bringa igenis sok embernek megoldás eljutni A-ból B-be.Arról nem is beszélve,hogy ők sem autókban ülve szaporítják a dugókat.Sok tényező összessége eredményezi,hogy ilyen pocsék a Bp-i közlekedési rendszer,de aki bringára ül(azon kívül,hogy az életét veszélyezteti),csak jót tesz a közösséggel.

syd 2009.06.04. 14:53:00

Én nagyon örülnék egy ilyen rendszernek, végre haladunk ny-európa felé.
Engem a hírben csak az zavar, hogy mindez megvan 1,3 milliárdból.
Mi a fenéért nem csinálták meg eddig???
mennyibe kerül ehhez képest a 4-es metró? 400milliárd?

avenger13 2009.06.04. 15:30:03

@Thyb: nincs igazad. Londonban szerinted nincs helyhiány? A többi európai nagyvárosban sincs? Münchenben teszem azt, a kisebb utakon nincs kerékpár út, de a forgalmasabbakon mindenütt van. Nem hinném, hogy itt kerékpár úttal tervezték a várost. A nagykörúton is meg lehet oldani. Akarni kell, és rá kell szánnia pénzt. Itt mindenki biciklizik, tűsarkúban, öltönyben mindenhogyan. Tűrolók mindenhol vannak, metró megállóknál még több is. Az autósok figyelnek a bringásokra és fordítva. A rendőrök pedig bringást autóst büntetnek egyaránt. Nem mindegy, hogy az útnak melyik oldalán haladsz biciklivel, csak menetirány szerinti jobb oldalon közlekedhetsz, vagy a yardokat gazdagítod megint csak. Persze mindkét oldalt van bringa út.

Van kölcsönző rendszer is, de nyomon is követik a bicikliket. Budapesten először infrastruktúrát kell teremteni, nem olyan nehéz. És nem igaz, hogy nincsen rá hely.

Van útvonal alapú díjazás is, lehet turistáknak is használni. A baj csak a regisztrációval lesz.

Thyb 2009.06.04. 15:47:45

@avenger13: Te mikor jártál utoljára a nagy köruton? Vagy a parkoló sávot szünteted meg, vagy a fákat vágod ki, mert a kombinós megállók olyan szinten szélesek, hogy sok helyen a 2 autó sem igazán fér el egymás mellett, tehát az utra nem teheted. A lakóházak tövébe megint csak nem teheted, innentől a járdát kellene megosztanod. Egyszer nézz el arra. Barcelonában megoldották az uj diagonális uttal amely átszeli a várost, de nálunk ez egyenlőre nagyon felejtős. A másik pedig amit itt már leirtunk a közlekedési intolerancia, amin nem fogsz tudni változtatni 2-3 paragrafussal. Itt ha nincs parkoló hely akkor félrehuzódik (tök mindegy, hogy bringaut, forgalmi sáv vagy járda, kidobja a barom a duplaindexet és elmegy ügyintézni. Nyugaton ezért elvinnék a kocsiját az illetőnek,

avenger13 2009.06.04. 16:18:07

@Thyb: nem olyan rég. 2 hónapja talán. Hidd el meg lehet oldani. Elég széles a járda. el lehet rajta férni. Egy egyirányú bicikliútnak mekkora hely kell? És csak ott szűk a két sáv, ahol villamos megálló van. Normális helyen azt is meg lehet csinálni, hogy a bicikliút hol a járdán hol az úton megy. Mondom, csak akarni kell. Ne higgyük már, hogy Budapest olyan különleges város, hogy ami máshol megy, az itt nem. Itt minden máshogy van. LOL! Vannak minden városnak speciális tulajdonságai, de nem ennyire speciális.

Természetesen fejleszteni kell a tömegközlekedést. Ezért tartom botorságnak, hogy most bevezetik a bicikli bérlést, amikor semmilyen más feltétele nincs meg, ami a normális működéshez kellene. Kár, hogy semmit nem képesek értelmes sorrendben gondolkodva megcsinálni.

ZoRRaW 2009.06.04. 16:52:05

Ajánlom figyelmetekbe:

www.en.veloh.lu/comment_ca_marche

Luxembourgban nagyon jól működik és a regisztráció is könnyen megy, a lopás ellen pedig ott van a zárolt összeg a hitelkártyádon. Ha nem viszed vissza 24 órán belül a kerékpárt, az összeg levonódik a kártyádról - fejből nem tudom mennyi, de kb. 2-300 EUR zárolódik és ennyi pénzből ezeknél jobb kerékpárt lehet venni.

Turistáknak is nagyon jó és persze itt munkábajáráshoz is használják, vagy kisebb bevásárláshoz, ügyintézéshez.

Perillustris 2009.06.05. 00:38:24

@MTFUN: "leggyorsabb,praktikusabb közlekedési eszköz"

Praktikus, persze, ha nem a házad előtt húznak el a zajos lepusztult darabok.

Perillustris 2009.06.05. 00:41:07

@Thyb: "a parkoló sávot szünteted meg"

Így lesz, előbb vagy utóbb.

spag · http://railzone.nl 2009.06.05. 01:11:52

@antibringa: amíg nem ismered, mi újság "hasonló nagyvárosban", minek példálózol vele?

spag · http://railzone.nl 2009.06.05. 01:12:58

@newdawn: 1. de. több bringa -> több bringás -> nagyobb lobbierő mindahhoz, amire most a sok tamáskodó mondja hogy "de előbb...."

különbenis, félek, hogy a "de előbb..." kapcsolatok nem körmentes gráfot alkotnak.

BKE2 2009.06.07. 02:15:18

@szonyecska:
Gondolom a bérbicikli-hálózat inkább azokra van kitalálva akik gyorsan és viszonylag rövid távra szeretnének eljutni (ezt ösztönzi pl. hogy az első fél-egy órára ingyen lesz).
A turisták ellenben általában több napra bérelnének biciklit, nekik ott vannak a már meglévő kölcsönzők.

spag · http://railzone.nl 2009.06.07. 10:29:15

@BKE2: Turistaként sem felesleges a rendszer: Párizsban a Vélib remekül alkalmas a látványosságok közti ingyenes közlekedésre.

Még jobb lesz a londoni rendszer, ahol a párizsinál jóval drágább metró miatt igazi megtakarítás lesz a közbringa.

Labzo · http://labzo.extra.hu/ 2009.06.08. 20:25:05

Ez tényleg jó, de azt nem értem, hogy a bringáknak lesz-e wifi-s kapcsolatuk, vagy nem? Bár arra lehetne építeni azt is, hogy az ember, akár Wap-on keresztül is megtudhatja nézni, hogy a közelében van-e szabad bringa (amihez még a dokkoló állomások sem kellenének).
süti beállítások módosítása