Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Marad a 12 milliárd bicikliút-fejlesztésre

2009.06.02. 15:55 - lumina

Válságkezelésre, munkahelyteremtésre és munkahelyek megtartására fordítják azt a 12 milliárd forintot, amire uniós forrásból 2013-ig lehetett volna pályázni kerékpárúthálózat-fejlesztéshez, tájékoztatott februári közleményében a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ).

A 2008 áprilisában kiírt Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) kerékpárúthálózat-fejlesztési pályázatára szánt összesen 14 milliárd forintot úgy akarták árcsoportosítani, hogy a már nyertes pályázatok megkapják a folytatáshoz az erre szánt 2 milliárd forintot, a fennmaradó 12 milliárdból viszont a kormány válságot kezel és gazdaságot élénkít.

A Magyar Kerékpárosklub (MK) képviselői a napokban jártak az új közlekedési miniszternél, Hónig Péternél, a látogatáskor szóba került a 12 milliárd forint átcsoportosítása is. László János, az MK elnöke arról számolt be, hogy a miniszter azt mondta, az EU nem engedi, hogy a pénzt másra költsék, így várhatóan a keret megy kerékpárúthálózat-fejlesztésre.

Címkék: válság bicikliút

20 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr281159356

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ihatethisindapassthingy 2009.06.02. 18:16:56

Majd baráti kerékpárúthálózatépítőkön keresztül visszajut az a pénz a döntéshozókhoz :P

Na jó, kíváncsi vagyok, mennyi kerékpárút fog épülni, azért ebből pár km kijön.

fedélzeti kompót 2009.06.02. 18:22:19

szívesen építek bringautat, kilométerenként 4 milliárdért, tízmilláért a Józsi lesóderoz vmi ösvényt, 200 milla marad a zsebemben, a többit meg melyik számlaszámra utaljam?

Kis ember 2009.06.02. 18:29:58

Köszönjük, EU!
Köszönjük, MK!

a JÓ 2009.06.02. 18:43:13

12 milliárdól kijön pár kilométer. Mondjuk Budapestet kerékpár-nagyhatalommá lehetne tenni. Kíváncsi leszek, mi lesz belőle...

köpőcsésze 2009.06.02. 19:05:37

A kerékpárút- építés nem munkahelymegőrző beruházás?

2009.06.02. 19:07:41

majd mindjárt jön a sok autó-fetisiszta, hogy ebből hány kilométer autóutat kellene inkább építeni =)

Kis ember 2009.06.02. 19:10:19

Azért az MK helyébe kirendeltetnék egy EU-revizort, aki a saját szemével nézi meg, hogy nem csak egy sárga csík a járdán a "kerékpárút", a gurigák meg egy haver zsebében vannak...

Silent Bob 2009.06.02. 19:14:53

@VulpesVulpes: Ebből? Maximum egyet. :D vagy :(

tyberius 2009.06.02. 20:38:41

Amennyire tudom, ez nem Budapestre szánt pénz, hanem a vidéki kerékpárút-hálózatot fogják fejleszteni belőle. Rá is fér...
Budapesten pedig nem annyira a különálló kerékpárutak fejlesztésére van szükség, hanem a fő közlekedési útvonalak mentén kéne kialakítani jól használható kerékpársávokat.

automentesnap 2009.06.02. 21:36:25

@a JÓ:

ez a pénz nem erre van, hanem a települések közti utakra, amikre valóban nagyon nagy szükség van!

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.06.02. 22:10:15

@automentesnap: Azért ha 11 milliárd 900 milliót költenek vidéken a települések közti bicikliutakra, a maradék 100 millióból RENGETEG sárga festéket lehet venni a budapesti járdákra csíknak, áááááá! 8^)

charlie 2009.06.02. 22:22:45

@a JÓ: öö, nem Budapest kapta csak a pénzt... Máshol is jól jönnének a kerékpárutak...

Vegaaa 2009.06.03. 14:40:24

nekem erről a szegedi villamosproject "kálváriája" jutott eszembe. az ellenzék folyton azt súlykolta hogy a megkapott 25milliárdból munkát kell teremteni meg lélegeztetőgépet kell venni. de ott is kiderült, hogy ha anyuci tejre ad pénzt, nem vehetsz belőle cukrot. és ezek politikusok.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.06.03. 15:43:59

Munkahelyteremtés = a haver KFT-jének tömése
Bicikli út építés = Egy gyorsan direkt ezért kreált cégen keresztül lenyúljuk a pénzt, az eredmény pár sárga csík az úton.
Autó út fejlesztés = lásd előző pont, sárga csík nélkül.

Sloow 2009.06.04. 10:15:35

nos, szerintem, majd ha már a belváros összes(!) autóútja le lesz szűkítve és fel lesz festve (festék!) bringasáv, utána beszéljünk milliárdokról...
mit akarnak építeni? dísz-kockaköves bringautakat a járdákra? ja, az drága, tényleg...

gyanítom, hogy ez a huzavona a pénzzel megint csak időhúzás, a valós, aktuális és szükséges tennivalók pont, hogy pénzt spórolnának meg...

szóval jelenleg ez szándék, nem pedig pénz kérdése...

Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2009.06.16. 14:28:01

@a JÓ: ez a 12Mrd (amennyiben ugyanaz a célzott támogatás, amit 2009.év elején elvontak) nem épülhet meg Budapesten. A (korábbi) kiírás szerint kizárólag külterületi kerékpárutat támogathatnak. Ez kifejezetten a települések kerékpáros elérhetőségét fogja javítani. Mondjuk ott is "jó helyt van"!
süti beállítások módosítása